traktor scratch!
Stelt mijns inziens niet veel voor wbt fixes maar wel extra content.
Helaas niks over de stabiliteit problemen die sommigen schijnen te hebben.
Zo maar even proberen.
Ja, er zit een standaard haven in de beta.Erikie schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:33:
kun je harbours bouwen?
Only fools are enslaved by time and space.
Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Ik weet het niet helemaal zeker behalve die eerste, kan ook zijn dat ze bij alles pas bij High density nodig zijn.
Momenteel loop ik stuk op het volgende.
Ik heb hotels in alle soorten en maten en die verkopen tourisme maar aan wie?
Mijn hotels gaan stuk voor stuk over de kop met als bijverschijnsel dat menig office over de kop gaat omdat die hotels nodig zijn.
Ik heb inmiddels 5 tokens toerisme en die kan ik dus niet verhandelen, niet met omnicorp en niet met cities.
Het spel geeft nu steeds aan dat er teveel? tourisme is in de stad.
Raar want veel tourisme betekend volgens mij juist dat je hotels nodig hebt.
Volgens mij ben ik gewoon ruim over de ballans heen geweest net zoals eerder met shops.
Overigens is dat status van je stad schermpje in planet-mode bij mij totaal niet meer up to date.
Inmiddels 250K+ inwoners.
35K winst p/t en bijna 20M in de schatkist.
Wat betreft toerisme, denk ik het volgende: Hotels bouwen produceert tourism-tokens. Des te meer hotels, des te meer toerisme-tokens je krijgt. Punt is dat er dan meer aanbod is dan vraag. Die vraag moet je altijd inkopen. Dat doe je van steden die toerisme nodig hebben, bijvoorbeeld voor hun offices en dergelijke. Ik gok dat het marktmechanisme in CitiesXL qua toerisme op dit moment nog niet in balans is: iedereen bouwt hotels, dus iedereen heeft tourism-tokens (of: toeristen!) nodig. Niemand zegt "goh, ik bouw geen hotels, en ik importeer dan toerisme wel". Wat jij dus wel zou kunnen doen als je er echt niet uit komt - hotels slopen en toerisme importeren. Is wel dure bezigheid.
Overigens baal ik wel dat het hele trade-mechanisme niet lijkt te werken. Heb vijf contracten lopen en kan niks nieuws meer afsluiten, terwijl m'n capacity echt nog niet op de max. zit (ook al geeft hij dat wel aan). Qua financiën gaat het wel heel lekker: +45.000 winst per tick en meer dan 10M op de bankrekening. En dat met slechts 50.000 inwoners.
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Je hebt 2 soorten hotels, buisnes hotels en holiday hotels.
Nu bouwde ik eigenlijk alleen maar die 2e omdat die veel mooier waren en natuurlijk zorgen die voor toerisme.
De buisness hotels zijn gelinkt met de offices en niet de holliday hotels dus.
Bedankt Thijs voor het aanzetten tot logish nadenken.
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Bij mij heeft het iig geholpen, de offices zijn weer winstgevend en springen als paddenstoelen uit de grond.
Verder een paar holiday hotels verwijderd todat die ook weer groen gingen presteren.
Nu nog even een inhaalslag maken want ik heb voor 13 tokens aan offices nodig.
[edit]
Wellicht dat offices iets hebben aan hotels in het algemeen alleen genereren buisness hotels geen toeristen en dus geen problemen.
[ Voor 17% gewijzigd door LoneRanger op 23-06-2009 18:37 ]
lol, hoe?Thijs_O schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:15:
Overigens baal ik wel dat het hele trade-mechanisme niet lijkt te werken. Heb vijf contracten lopen en kan niks nieuws meer afsluiten, terwijl m'n capacity echt nog niet op de max. zit (ook al geeft hij dat wel aan). Qua financiën gaat het wel heel lekker: +45.000 winst per tick en meer dan 10M op de bankrekening. En dat met slechts 50.000 inwoners.
Ik kan op dit moment ook niet traden. Lijkt me een bug in de nieuwe patch. Als ik een search doe naar een bepaald token zie ik bij iedereen 0 freigt en 0 passengers staan. In planet view heb ik zelf ook 0. In de stad zelf heb ik wel genoeg trade lanes beschikbaar, maar anderen dus nietThijs_O schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:15:
[ Voor 4% gewijzigd door spacemouse op 23-06-2009 18:51 ]
Tja, toen ik mijn stad met de buitenwereld verbond sprong ik van 25K naar 90K winst p/t.
Nu ongeveer 30K maar wel met scholen, brandweer etc en veel leisure.
Dan heb ik het nog niet over die wurgdeal met omnicorp die 15K per token fuel vraagt en dat dus keer 5 die mijn stad nodig heeft.
Het lukt me nog steeds niet een deal op te zetten met andere steden maar ik kan wel deals accepteren.
Hoe ik aan het geld kom: Voordeel van het hebben van een fuelstaatje, om mee te beginnen. Dat levert me denk ik zo'n +35.000 (7-8 cashtokens) op. Maar ik heb ook enorm veel leisure-activities (en dan niet de goedkope dingen), services enzovoort. Dus ook dankzij een goedlopende economie. Ik heb de indruk dat mensen veel te lang op heavy industry etcetera blijven hangen. Heb dat een tijdje gehad - een aantal blokken - en toen gelijk manufacturing gedaan. Heavy industry inmiddels uitgefaseerd en manufacturing draait nog gedeeltelijk. Voor de rest allemaal hi-tech en heb het idee dat dat me wel een voorsprong geeft qua economie. Alleen jammer dus dat ik op dit moment geen heavy industry en manufacturing kan importeren.
Overigens ben ik wel begonnen met het hervormen van mijn stad. In het begin veel met rondingen gebouwd maar na een tijdje is dat toch irritant. Enerzijds omdat van een stuk grond dan altijd 30-40% onbenut blijft en anderzijds omdat de wegen die dan worden aangelegd (door die nieuwe zoning tool dus) lekker smal zijn. Na een tijdje krijg je dan enorme problemen met congestie/filevorming. Mijn oplossing? Lekker het Amerikaanse stadsmodel volgen met vierkante blokken. In de breedte kies ik voor brede avenues, in de lengte kies ik voor smalle avenues. Resultaat: veel strakkere steden, geen last van filevorming én optimalere benutting van je ruimte.
[ Voor 77% gewijzigd door PromoX op 24-06-2009 18:20 ]
Zeker als er al een topicwaarschuwing voor staat: niet hier en al helemaal niet dmv zo'n onelinericegodd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:52:
waar mot ik dat anders vragen .....
And I'm the only one and I walk alone.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Is het vergelijkbaar of compleet anders ?
Details vallen onder NDA
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Anders maar vergelijkbaar, is dat ook een optie?Austin schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:39:
Hoe speelt en voelt het spel ten opzichte van SC 4 ?
Is het vergelijkbaar of compleet anders ?
Je hebt veel meer vrijheid en naar mijn menig is CXL beter uitgebalanceerd maar ik mis wel een beetje de frisse uitstraling van de gebouwen zoals die in SC4 zitten.
Najah, dan doel ik wel op custom content want de maxis gebouwen, op wat uitzonderingen na, waren ook vrij saai en flets.
Het echt grote verschil, online play even daargelaten, is dat je meer vrijheid hebt in CXL.
Je kunt gewoon veel realistischer bouwen en de omgeving is gewoon erg mooi.
Ik was dinsdag even op bezoek bij iemand en die had echt een gigantisch mooi wegennet aangelegd.
In SC4 moest je trukjes uithalen om een "landbrug" te maken, in CXL kan het gewoon.
In SC4 had je nog gebouwen die veranderen en leefde de stad wat meer, bij citiesxl gebeurd er echt helemaal niets in je stad. Alsof je naar een plaatje zit te kijken. Verder ben je alleen maar bezig om de cijfertjes in balans te houden. Meer huizen bouwen = meer werk bouwen = meer diensten bouwen en zo ga je eigenlijk maar door.
Niet iets voor mij iig..
Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Precies wat ik ook dacht na gister avond nog eens een avondje gespeeld te hebben.Flyduck schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:14:
Naja ik heb het een tijdje gespeeld, in eerste instantie was ik wel enthousiast maar nu ben ik toch wel van mening veranderd. Het grote nadeel is dat het gewoon onwijs saai is na een tijdje spelen.
In SC4 had je nog gebouwen die veranderen en leefde de stad wat meer, bij citiesxl gebeurd er echt helemaal niets in je stad. Alsof je naar een plaatje zit te kijken. Verder ben je alleen maar bezig om de cijfertjes in balans te houden. Meer huizen bouwen = meer werk bouwen = meer diensten bouwen en zo ga je eigenlijk maar door.
Niet iets voor mij iig..
Hoe meer je aan "schoonbouwen" gaat doen deste minder onderhoudbaar je stad word met het vervangen later naar med en high density. Ook traffic word dan soms niet meer haalbaar om nog goed te verdelen.
Verder wanneer er emaal een gebouw staat word het inderdaad nooit meer iets anders. Sure af en toe staat er een leeg en zien ze er vervallen uit maar meer dan dat ook niet.
Utilities zijn compleet niet in balance. En services/leisure ook niet echt. Elites willen meer leisure maar ik kan geen gebouw maken dat ze leuk vinden. Commerce hoef je nooit aan te passen als je midden in je stad gewoon een centrum maakt vanaf het begin en die later naar med density zet.
Hoop finetuning moet nog gedaan worden, om eerlijk te zijn denk ik niet dat de game "klaar" is optijd zoveel als er in mijn ogen nog moet worden aangepast aan gameplay, balance, interface en gebouwen. Maar ook het online zelf valt wel tegen, ik zie geen enkele reden om dit echt online te spelen op deze manier. Enige voordeel is traden en elkaars steden bekijken. En andere steden bekijken verveelt ook vrij snel. Traden zou ook gewoon via een online panel kunnen waar je in opties iets als "upload my tokens for online trading" en dat je daar via een simpel iets semi online kan traden met elkaar.
Verder geeft het nu een hoop gezeik met saven, uploaden en crashes. Had meer verwacht van hoe ze dit online zouden gaan regelen met aangrenzende gebieden en connecties met elkaar. Ook de management voor transport naar andere regio's, ed.
Leuk voor in de beta, maar ik denk niet dat ik het ga kopen en er voor betalen per maand.
[ Voor 56% gewijzigd door daves2hd op 25-06-2009 23:42 ]
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Aan de ene kant ben ik erg tevreden. Het spel ziet er werkelijk waar fenominaal uit (grafisch) en als je tot het laagste niveau inzoomt heb je echt het gevoel in een prachtige stad aanwezig te zijn. Wat ik ook gaaf vind is dat doordat je niet enkel rechte wegen kan aanleggen (of in een hoek van 45 graden) je natuurlijkere vormen aan je stad kan geven. Dat zie je direct in de uitstraling van de stad.
Echter mis ik wel de kracht van Simcity in dit spel. Het herschapen van het terrein is werkelijk waar onbegonnen werk. Daarnaast heb ik het gevoel dat ik wel gebouwen voor ontspanning kan blijven bouwen, het lijkt nooit genoeg te zijn Ik mis ook de feedback een beetje.
Ook het bouwen van snelwegen is verre van ideaal. In Simcity gaat dit nog redelijk eenvoudig en kun je eigenlijk overal wel op en afritten tussen zetten. In Cities XL was het voor mij een ware opgave om een noordelijke rondweg aan te leggen.
Daarnaast is de GUI heel onoverzichtelijk en veel te groot. Deze kan veel compacter en zal daardoor vanzelf overzichtelijker worden.
Het online aspect van het spel is leuk, maar als ik eerlijk ben speel ik het op wijze die ook prima offline kan. Het enige wat ik erg leuk vind is dat je kan handelen en daar grof geld aan kan verdienen.
Al met al een goed spel, maar niet goed genoeg om er 5 euro per maand voor te betalen. Ik denk dat als ze het spel nog wat verder polishen ik het wel ga kopen, gewoon omdat ik altijd al een toffe 3D city builder wilde hebben.
Overigens heb ik een bijzonder mooie stad, op de duitse planeet, met de naam Amsterdam. Er wonen nu iets meer dan 2,5 miljoen mensen en ik heb een banksaldo van 126 miljoen met een inkomen van 376.000 per maand.
Veni Vidi Vici
Hoop dat ze een aantal dingen dan toch nog wel aanpakken en veranderen.
Tja op sommige vlakken wel en op sommige vlakken zijn ze SC4 allang voorbij.Austin schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:29:
zo te lezen hebben ze nog een hoop werk te doen willen ze CXL enig zins concurreren met SC4.
Hoop dat ze een aantal dingen dan toch nog wel aanpakken en veranderen.
Wbt de graphics, vrijheid zijn ze SC4 ruim voorbij gestreefd.
SC4 had zo mooi de spanning dat gebouwen, naarmate ze groter werden, zelf upgraden en je altijd weer benieuwd was wat voor gebouw er nu weer kwam.
In CXL moet je handmatig de boel upgraden wat vaak veel reorganisatie van je stad betekend.
De diversiteit van CXL kwa gebouwen, parkjes etc is nog wat mager maar ik geloof dat dat zeker gaat komen.
MC had ook al diversiteit in bouwstijlen aangekondigd wat niet in de beta zit en daarnaast natuurlijk de CC en de extra gebouwen die MC ook zelf blijft ontwikkelen na het uitkomen van het spel.
Voor die mensen die het saai vinden worden na een tijdje, vergeet niet dat b.v. OV nog helemaal niet in het spel zit.
1680x1050
Google earth
Valt me op dat de functionaliteit van de website (als speler) ook steeds beter wordt. Makkelijk overzicht van je tradecontracts enzo, ben benieuwd wat ze daar van gaan maken.
Er is tot nu toe nog geen enkele dag voorbij gegaan waar het saven iedere keer vlekkeloos verloopt.
Ik save met enige regelmaat tussendoor, maar kan beter na 2 keer helemaal stoppen ofzo, daarna is het gewoon onmogelijk om te saven. En geen mogelijkheid tot lokaal saven, en later alsnog uploaden of iets.
Weer een heel stuk stad verloren.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Als het goed is saved het spel je stad wel lokaal, want ik heb dat Uploading your city to the server een paar keer afgebroken en m'n stad was er nog gewoon de volgende dag.Nakebod schreef op zondag 28 juni 2009 @ 12:36:
Ik wordt toch wel een beetje schijtziek van dat kut save systeem.
Er is tot nu toe nog geen enkele dag voorbij gegaan waar het saven iedere keer vlekkeloos verloopt.
Ik save met enige regelmaat tussendoor, maar kan beter na 2 keer helemaal stoppen ofzo, daarna is het gewoon onmogelijk om te saven. En geen mogelijkheid tot lokaal saven, en later alsnog uploaden of iets.
Weer een heel stuk stad verloren.
Alleen dat uploading duurt soms een uur en dan is het nog niet klaar. De rest werkt redelijk goed tot nu toe.
Die afbeeldingen zien er niet verkeerd uit LoneRanger.
Het uploaden is binnen een paar seconde gedaan, zogauw je de "pop-up" van je eigen stad ziet verschijnen. De bug is alleen dat het "Uploading your city..." ding niet weg gaatLeclerc schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:45:
[...]
Alleen dat uploading duurt soms een uur en dan is het nog niet klaar. De rest werkt redelijk goed tot nu toe.
Ja ik kwam er gisteren achter dat het alleen die pop-up is die blijft hangen, soms gaat ie meteen weg en op andere momenten kan het een uur duren. Dat is niet het ergste, het feit dat je niet met Omnicorp kunt traden of bijna niet is veel erger.Joss schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:26:
[...]
Het uploaden is binnen een paar seconde gedaan, zogauw je de "pop-up" van je eigen stad ziet verschijnen. De bug is alleen dat het "Uploading your city..." ding niet weg gaat
Wbt traden met steden, ik heb het 3 keer geprobeerd en nooit wat terug gehoord maar krijg soms wel voorstellen binnen en ik heb niet eens de beschikking over fuel.
Je hebt natuurlijk wel een verbinding nodig vanuit jouw stad naar buiten jouw stad.
Dat met die voorstellen is de hele tijd al zo, planet view, city view en de website hebben 3 verschillende waardes mbt jouw tokens. En met player trading heb ik geen probleem alleen omnicorp die deals houden het 10 minuten vol en dan worden ze onderbroken.LoneRanger schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:59:
Hmm, ik trade gewoon met omnicorp, geen problemen mee.
Wbt traden met steden, ik heb het 3 keer geprobeerd en nooit wat terug gehoord maar krijg soms wel voorstellen binnen en ik heb niet eens de beschikking over fuel.
Je hebt natuurlijk wel een verbinding nodig vanuit jouw stad naar buiten jouw stad.
Ik ben zondag nog even bezig geweest maar synchronisatie klopt bij mij gewoon, zowel in planet view als in mijn profiel op de Beta-site.Leclerc schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:40:
[...]
Dat met die voorstellen is de hele tijd al zo, planet view, city view en de website hebben 3 verschillende waardes mbt jouw tokens. En met player trading heb ik geen probleem alleen omnicorp die deals houden het 10 minuten vol en dan worden ze onderbroken.
Of het aantal tokens ook precies klopt heb ik niet echt naar gekeken maar aantal inwoners, aantal trades etc komt gewoon prima overeen.
Mss dat de synchronisatie zondag erg goed was omdat het toen vrij rustig was ofzo.
Doe dan even een linkje naar waar je dat gelezen hebt voor diegenen die nog sleutel loos zijn.Austin schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:21:
volgens mij is er een nieuwe ronde met nieuwe keys aan de gang.
Dus ik heb geen directe bron maar het is toch wel opvallend.
Dus wie sleutel loos is stuur me ff een DM. first come first serve.
**Edit**
Sleutel is weg
[ Voor 5% gewijzigd door Austin op 01-07-2009 13:29 . Reden: sleutel is weg ]
Ik kreeg een leuke deal binnen met o.a. fuell en waste for "weinig".
Er zaten ook 2 office tokens bij maar die heb ik omgezet in full.
De deal was binnen 5 minuten gesloten.
Verder is er een kleine update ivm een grote update die volgende week volgt.
De details omtrent die update zijn nog niet bekend.
Kan aan mij liggen maar het lijkt alsof de gebouwen iets meer detail hebben gekregen?
Zoals waar?Austin schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:21:
volgens mij is er een nieuwe ronde met nieuwe keys aan de gang.
Alle steden die niet meer gebruikt zijn na 23 juni zijn verwijderd las ik net.
[ Voor 17% gewijzigd door Leclerc op 02-07-2009 11:27 . Reden: Ghostcities verwijderd. ]
Dat zou dus de reden kunnen zijn dat er nu blijkbaar zo links en rechts weer keys beschikbaar zijn.Leclerc schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:26:
Blijkbaar hebben ze ook alle Ghostcities verwijderd, want op Hyperion zijn ineens een groot aantal lege plekken verschenen. Heel veel fuel maps ineens, jammer dat ik al een stad heb zonder fuel.
Alle steden die niet meer gebruikt zijn na 23 juni zijn verwijderd las ik net.
Het was mij al opgevallen dat het aantal online spelers beduidend lager is dan de eerste paar dagen.
Hopelijk heeft het te maken met het feit dat er deze week nog een aantal grote patches doorgevoerd gingen worden.
Cities XL Beta: Servers are down for maintenance
Wednesday, July 02 2009, 11AM GMT
Dear all,
We are currently working on our servers and have therefore disabled both the game and website access for now.
Cities XL will be back as soon as possible!
We thank you for your understanding.
-The Monte Cristo team
? waar haal jij die informatie vandaan? ik heb ook al lopen zoeken op de normale citiesxl website.
Die mail heb ik inderdaad ook ontvangen, de website is weer in de lucht, maar het spel spelen lukt op dit moment nog niet.SandaX schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:08:
Dat komt uit een email die ik om 12:19 heb ontvangen vandaag.
Ik ben wel benieuwd naar de update[s] van volgende week.
[edit]
Servers doen het weer.
[ Voor 10% gewijzigd door LoneRanger op 02-07-2009 15:34 ]
Verwijderd
Merk zelf dat ik het eigenlijk niet meer speel. Heb in het begin een 'mega stad' gemaakt (3 miljoen inwoners). Vind het een super spel, maar vond er daarna niet echt heel veel meer aan. (komt natuurlijk omdat er veel mist; openbaar vervoer, landmarks, etc.). Hoop dat die patch wat nieuwe dingetjes brengt.
Voorlopig is het bij mij nog een bouwput.
Je hebt trouwens wel gelijk wbt het missen van OV e.d. maar ook parkjes en kanalen, die 2e zit er nog niet in maar die eerste is te makkelijk.
Najah, in SC4 was dat ook puur dankzij de CC.
Blijft hangen op L_TIMEREMAINING, kan dus niet updaten, en niet spelen.
[ Voor 10% gewijzigd door Nakebod op 02-07-2009 19:38 ]
Dat verklaard waarom de verbinding met het spel er opeens uit floepte
Verder heb ik voor de tweede keer een blueprint gekregen van het Rijksmuseum.
Ik heb het Rijksmuseum als een keer gebouwd, ben nu bezig met de Arc de Triomphe.
Als iemand interesse heeft in het Rijksmuseum, doe dan even een request op mijn profiel page, mijn gebruikersnaam is net als hier Spacemouse.
Verwijderd
Klopt, was bij mij ook. Op het beta forum heeft iemand linkjes geplaatst naar de patches, dan kan je ze handmatig doen, en dan werkt het wel .Nakebod schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:30:
Update (micropatch van 2 dagen geleden) gaat niet echt soepel hier. Kleine update, grote gevolgen
Blijft hangen op L_TIMEREMAINING, kan dus niet updaten, en niet spelen.
Ja ik mis echt veel content. En ik ben bang dat CC niet gaat werken in cities xl, vanwegen het online gedeelte.. als jij dan een nieuw gebouwtje heb, moet iemand anders die natuurlijk ook hebben enzoLoneRanger schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 18:30:
yup maar je hebt er wel 4 elite tokens en 10 heavy ind. tokens voor nodig om het te bouwen.
Voorlopig is het bij mij nog een bouwput.![]()
Je hebt trouwens wel gelijk wbt het missen van OV e.d. maar ook parkjes en kanalen, die 2e zit er nog niet in maar die eerste is te makkelijk.
Najah, in SC4 was dat ook puur dankzij de CC.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 13:18 ]
Dat is opzich nog niet zo'n probleem want iemand anders ziet dan gewoon zo'n doos als in SC4 b.v.Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:16:
[...]
Ja ik mis echt veel content. En ik ben bang dat CC niet gaat werken in cities xl, vanwegen het online gedeelte.. als jij dan een nieuw gebouwtje heb, moet iemand anders die natuurlijk ook hebben enzo
CC gaat er wel komen alleen het probleem is een beetje dat MC de content wil beheren zowel voor on- als ofline.
Er komt dus geen optie om zelf content toe te voegen.
Volgens MC is dat met het oog op cheaten maar ik denk eerder dat het is om te voorkomen dat mensen minder voor de online abo's gaan omdat je offline dan ook gewoon CC toe kunt voegen.
Dus in principe ga je als maker van CC betalen om je eigen gebouw in het spel te krijgen en dat is nou net waarom het geen steun krijgt van de SC4D, althans van de meeste modders/batters/lotters die daar rondhangen.
MC kon destijds ook niet zeggen of de pakketjes gratis te downloaden zouden zijn ook al zou je een online abo hebben.
Hoe dan ook verdienen zij dus geld aan een bat die b.v. door mij gemaakt is, ik krijg dan wel de credits.
Overigens is de beta wel een uitgeklede versie van wat de full gaat worden, in een van de blogs had MC het over [tenminste] 4 bouwsteilen b.v.
Ik mis gewoon het bouwen van parkjes, het planten van flora, de grachtjes/kanalen en de haventjes/waterfronts om e.e.a wat aan te kleden.
Geen idee of dat in de full gaat zitten, voor de beta is het niet erg belangrijk natuurlijk.
[edit]
Een update van 120MB.
De nieuwe update is waanzinnig, alles heeft nog meer effect op elkaar en er zijn wat nieuwe invloeden.
Zo moet je voor industrie zorgen voor een goede infrastructuur richting buiten je stad.
Boerderijen hebben nu echt snel last van vervuiling.
Zo had ik wat farmland vlak bij zware industrie en dat liep prima tot de update.
De vraag naar offices stijgt gruwelijk na de update en is nu ook nog eens afhankelijk van ligging.
Zo zijn er nog legio nieuwe invloeden wat het een stukje moeilijker maakt en zeker een stuk interessanter omdat je met veel meer variabelen rekening moet houden.
Zeker een stap vooruit wat mij betreft.
Ohja, mijn WPT [winst per turn] ging van 85K terug naar ongeveer 0 maar dat had ook te maken met het feit dat veel bedrijven in de problemen kwamen vanwege de nieuwe invloeden.
WP: Ecodan PUHZ-SW50
Of je probeert ook een key te bemachtigen.Mils schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:15:
Ik begin nu echt jaloers te worden op jullie keys. Ik kan niet wachten om het spel zelf uit te gaan proberen zodra hij uit is.
Er is een nieuwe ronde aan de gang waar ze weer keys uitgeven. Op de website van CitiesXL staat een hele lijst met websites waar je zo'n key kunt bemachtigen.
Website van CitiesXL http://www.citiesxl.com/i...ontent/view/89/1/lang,en/
Ging van +30k naar -400k, heb mijn stad gewist en moest toen op zoek naar een nieuwe lokatie. De lokatie waar mijn stad eerst stond was nu plotseling een ander terreintype. Na wat zoeken uiteindelijk toch weer een geschikte lokatie gevonden, maar het is nu wel een stukje lastiger geworden na de patch.LoneRanger schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:48:
Ohja, mijn WPT [winst per turn] ging van 85K terug naar ongeveer 0 maar dat had ook te maken met het feit dat veel bedrijven in de problemen kwamen vanwege de nieuwe invloeden.
[ Voor 233% gewijzigd door spacemouse op 06-07-2009 19:38 ]
etc.
even downloaden de game en dan kan ik aan de slag, ben benieuwdddddd
Monte Cristo Geeft Weer Beta Keys Weg!
In order for more people to be able to enjoy the Cities XL Beta the whole Monte Cristo team is proud to announce that a new series of keys for the Beta is being distributed this week!Hier een overzicht waar je een key kunt krijgen;
http://www.citiesxl.com/i...ontent/view/89/1/lang,en/
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
http://www.zam.com/story.html?story=18732
Vanavond spelen
[ Voor 7% gewijzigd door Cabo op 07-07-2009 16:43 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Naja, morgen maar es kijken.
[ Voor 9% gewijzigd door Gammro op 09-07-2009 11:50 ]
Vanavond nog eens kijken of het dan wel werkt
Kleine kans dat dit lukt, ik denk dat al heel veel mensen die key nu hebben zien staan.Gammro schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:49:
Je hebt geen PM aanstaan, maar ik gebruik m(zodra mijn PC terug is van reparatie kan ik dan spelen)
/▌
Zodra ik m`n stad in wil krijg ik een grijs scherm te zien met m`n cursor.
D'r zijn pas 216 steden bezet en het groeit vrij rap dus je moet er wel snel bij zijn.
Verwijderd
Ik wil hem gebruiken hemLoadshit schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:08:
Ik heb ook nog een key.
Edit: First come, first serve:
laat even weten wanneer je hem gebruikt hem, dan haal ik dit bericht weer weg...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 15:32 ]
Ik ben er meteen heen gegaan nadat ik 'm vanmiddag zag. Ben momenteel één van de grote steden; 80.000+ inwoners. Venture City, voor de nieuwsgierigen.LoneRanger schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:28:
Een kleine tip, er is een nieuwe Engelse planeet "Titania" bijgekomen dus als je net wilt beginnen of overnieuw dan is dit je kans om een kaart te spelen met fuel.![]()
D'r zijn pas 216 steden bezet en het groeit vrij rap dus je moet er wel snel bij zijn.
Ik ben even bij je wezen kijken maar dat ziet er echt niet uit.
Het grote voordeel t.o.v. SC4 was dat je een stad kan bouwen die er wat realistischer uitziet en niet van die vierkante blokken, schaam je.
De opstart met de nieuwe patch[es] is wel een stuk moeilijker geworden, er wordt al om water en fuel geroepen voordat je die überhaupt kunt bouwen/winnen.
Heavy industry komt bij mij al helemaal niet van de grond en de roep naar passenger services is groot terwijl je die dingen al helemaal niet voorhanden hebt.
Geef ons dan OV, nu wordt het kunstmatig "moeilijker" gemaakt.
Heavy industry die niet wil beginnen; heb je wel een all-in-one geplaatst? Zeer belangrijk.
Passenger en freight services; bouw je industry en offices bij citylinks in de buurt dan ben je van dat gezeik af.
[ Voor 15% gewijzigd door NitroX infinity op 09-07-2009 18:01 ]
Ik snap wel wat je bedoeld maar dat kun je ook realiseren in een iets minder blokkige manier.NitroX infinity schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:00:
Het ziet er ook niet uit. De bedoeling is om eerst flink wat credits te sprokkelen en minimaal 100.000 inwoners te krijgen. Daarna ga ik op dat grote lege stuk beginnen met het nieuwe gedeelte wat een stuk beter er uit zal zien
Najah ga ik je vertellen hoe je het spel moet spelen wat niet de bedoeling is.
Die aio kost een paar K per maand en ik maak net 600 winst op amper 300 inwoners met 30K op de bank.Heavy industry die niet wil beginnen; heb je wel een all-in-one geplaatst? Zeer belangrijk.
Passenger en freight services; bouw je industry en offices bij citylinks in de buurt dan ben je van dat gezeik af.
Dankje voor de tip van een city-link maar daar zit ik vlakbij zij het dat er wat boerderijen tussen staan en er dus over landwegen gereden moet worden.
Voorlopig dan maar Offices/Retail en wat hotelletjes en landbouw.
Ik heb trouwens liever dat het opbouwen wat makkelijker is en juist het uitbouwen moeilijker dan andersom.
Kennelijk hebben ze bij MC nogal moeite om een goede ballans te zoeken.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik een slow-builder ben en vorm boven moeilijkheidsgraad stel.
Op zich is het wel vrij simpel om winst te draaien, je moet gewoon niet al die dingen bouwen waar ze ontevreden over zijn want dan gaat het meteen fout. Eigenlijk hetzelfde als in Simcity. Ik heb mijn watertoren, ziekenhuis, politie, brandweer en sportpark weer moeten slopen omdat dit gewoon niet rendabel was. Over x-aantal inwoners proberen ik het opnieuw
/▌
En zodra je dat ding hebt gebouwd gaat het een stuk harder met je inkomen.
[ Voor 29% gewijzigd door NitroX infinity op 09-07-2009 18:52 ]
Daar ben ik inmiddels ook achter. Er zijn wel meer voorwerpen die meer of minder kosten dan wordt aangegeven.NitroX infinity schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:51:
Die all-in-one kosten zijn een foutje. Ding kost in werkelijkheid maar 500 credits per maand
En zodra je dat ding hebt gebouwd gaat het een stuk harder met je inkomen.
Een water toren kost mij momenteel 5666, terwijl in de beschijving 5000 staat.
Verder heb ik ontdekt dat als je tokens trade met Omicorp je voor 1 token 1 credit krijgt, voor 2 tokens 3 credits en voor 3 tokens 5 credits. Ik vermoed dat je er bij 4 7 krijgt enz.
Hoe werkt die trade dan? Wat is een token en hoe kom je er aan?spacemouse schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:22:
[...]
Daar ben ik inmiddels ook achter. Er zijn wel meer voorwerpen die meer of minder kosten dan wordt aangegeven.
Een water toren kost mij momenteel 5666, terwijl in de beschijving 5000 staat.
Verder heb ik ontdekt dat als je tokens trade met Omicorp je voor 1 token 1 credit krijgt, voor 2 tokens 3 credits en voor 3 tokens 5 credits. Ik vermoed dat je er bij 4 7 krijgt enz.
/▌
Hoe je trade kun je het beste vragen. Teveel details hier bespreken is ook niet goed (NDA)
/▌
/▌
Over de dekking van scholen, politie, brandweer en andere services staat het volgende in een blogpost van de makers:Marzman schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:40:
Wel anders als bij Simcity is dat je geen stroomkabels of waterleidingen hoeft te leggen. Maar volgens mij moet het wel weer redelijk in de buurt van je wegen/bebouwing liggen omdat het anders niks doet (maar wat nou precies de dekking is dat zie je niet, ook niet van scholen, politie, brandweer (of ik weet nog niet hoe))
Bron: http://www.citiesxl.com/i...ntent/view/61/24/lang,en/1.2 Services
Other buildings will provide services to the population. This category includes education, health, the police, the fire department, shopping, and leisure. The bigger and wealthier the city becomes, the more demanding the citizens will be in terms of the quality, quantity, and variety of services available nearby.
Residents will take into account the distance that separates their home from a building providing a service. This distance will be calculated based on roads and transport facilities. It’s not much use being close to a hospital as the crow flies if you’re actually on the other side of a river and there’s no bridge…
Ease of access to a hospital for different inhabitants, taking roads and traffic into account.
Similarly, traffic jams will in effect increase the distance from a service. Players will therefore need to improve the transport infrastructure by building highways and providing bus services.
En vond ook nog het volgende:
Bron: http://www.citiesxl.com/i...ntent/view/65/24/lang,en/Elmo asks : Everything looks great, except the range of the hospital service... It ends 3 blocks away.
The key point here is that in Cities XL effect zones for service are measured in time units and not in kilometers. This is why an hospital located close to a packed road will be difficult to access whereas another one located near a large road will be more easily accessible.
En als je in game zit kan je volgens mij aan de oranje kleuren op de weg de dekking van een bepaalde service zien. Hoe lichter hoe minder dekking.
[ Voor 3% gewijzigd door eekhoorn12 op 10-07-2009 12:50 ]
Ook de huisjes geven het wel een beetje aan ben ik ondertussen achter. Als een huisje een oranje of rood icoontje geeft en je selecteert het dan zie je waarom ze ontevreden zijn.eekhoorn12 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:48:
[...]
Over de dekking van scholen, politie, brandweer en andere services staat het volgende in een blogpost van de makers:
[...]
Bron: http://www.citiesxl.com/i...ntent/view/61/24/lang,en/
En vond ook nog het volgende:
[...]
Bron: http://www.citiesxl.com/i...ntent/view/65/24/lang,en/
En als je in game zit kan je volgens mij aan de oranje kleuren op de weg de dekking van een bepaalde service zien. Hoe lichter hoe minder dekking.
Dat met die wegen die kleuren krijgen heb ik nog niet gezien (behalve bij traffic en dan is alles bij mij nog groen). Maar het gaat nu fout met mijn stad omdat ik fuel op ben gaan boren wat meer kost dan het oplevert. Daar moet ik maar weer mee stoppen.
/▌
Hyperion stad: rotterdam
[ Voor 8% gewijzigd door icegodd op 11-07-2009 00:05 ]
Verwijderd
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/07/10/1247257294-830.jpg
Klein berg-(boeren)-dorpje, met op de achtergrond de grote stad die hard richting de 1 miljoen gaat. Helemaal links in de hoek zit de industrie achter een berg.
Ben dus opnieuw begonnen, en het begin is een stuk moeilijker gemaakt, als je wat verder bent gaat het wel weer makkelijk. Vind de balans zo wel goed.
Ben nu ook met een blue-print bezig. Beetje laat achter gekomen, maar nu de Notre dam. Ben op 11%, wil nog niet echt vlotten.
p.s: Plaatje haal ik strak weer weg....
Edit:

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2009 14:58 ]
/▌
Verwijderd

[/quote]
Leuk detail is dat haha. Ik heb vaak op mijn wegen een oude oma op een tuffende brommer die het hele verkeer op houd

Mijn stad is nog niet zo bijzonder. Paar keer opnieuw moeten beginnen, maar het is nu 'New Rotterdam'.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 23:23 ]
Verwijderd
Echt jammer dat het zo lagt
/▌
Verwijderd
Nee, geld blijft (natuurlijk) niet door tikken. Anders zou je wel op een gegeven moment wel erg veel geld hebbenGammro schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 01:21:
weet iemand of je geld ook door blijft tikken als je afwezig bent? Lijkt me namelijk wel lekker(of niet als je in de min staat)
Bij mij lagt het totaal niet. Let erop dat er een memory leak in zit. Dus na een tijdje spelen gaat alles steeds langzamer draaien, totdat het bijna niet meer te spelen is. Restart het spel, en het loopt weer vloeiend.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 07:41:
Ik speel het spel ook. Maar wat een *** lag heb ik
. aan de graphics zou het niet mogen liggen, en men internet verbinding is effectief 900kb/s down en 55 kb/s up.
Echt jammer dat het zo lagt
Na een uurtje of twee spelen is het inderdaad de hoogste tijd om het spel te opnieuw te starten. In het begin draait alles lekker soepel, maar op een gegevens moment is het bijna niet meer te spelen.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:02:
Bij mij lagt het totaal niet. Let erop dat er een memory leak in zit. Dus na een tijdje spelen gaat alles steeds langzamer draaien, totdat het bijna niet meer te spelen is. Restart het spel, en het loopt weer vloeiend.
Hopelijk dat ze het met de volgende patch gerepareerd hebben.