Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:32:
@Lone Ranger:
In SC4 kun je ook stroom importeren, maar je moet er wel voor zorgen dat er wat ligt om de stroom vandaan te halen. SC4 biedt gewoon meer uitdagingen. SC4 speel ik overigens al jaren origineel zonder custom stuff. CXL was binnen 1 uur al saai. Ik had 2 miljoen dollar in een notime door het verkopen van wat olie. Daarnaast ziet het er gewoon arcade uit en voelt het ook zo.
Dan zou ik me maar eens gaan verdiepen in de CC die er te krijgen is voor SC4 als ik jou was.

Geen ordinances, GEMS (nog meer afleiding van het stedenbouwen), Weinig in te stellen op budget niveau, Laag drempelig, Lelijk (het is dan wel 3d enzo. Maar details zijn er nauwelijks, alles lijkt op elkaar, ook in de hoogste grafische stand).
Alles lijkt op elkaar?
Als je met SC4 een beetje grote stad bouwt kom je elk gebouw ook 30 keer tegen.
Verder snap ik echt niet dat je het lelijk vind, het ziet er hier gelikt uit.
De effecten van de zon, het feit dat je landschap niet eindigt, je veel meer camera-angels hebt, ik ga straks eens even SC4 weer opstarten, kijken of ik dat überhaupt nog mooi eruit vind zien.

En waarom mag ik geen politie neerzetten, maar moet ik dat eerst unlocken? Mooi ze het spel zo luidruchtig hebben aangekondigd, maar de richting is uiteindelijk helemaal verkeerd. Het is gemaakt voor kleine kinderen, net als SCS. Voorlopig blijft SC4 dus gewoon heer en meester. Misschien dat Cities XL 2 hier ooit verandering in kan brengen, wanneer ze een meer realistische richting in slaan.
Dit alles natuurlijk met dank aan EA, anders hadden we nu zo ongeveer een nieuwe realistische SC gehad, en had CXL niet eens bestaan.
Nee, 20 politie bureau's voor 60.000 inwoners als je de crime een beetje binnen de perken wilt houden.
Idem brandweer, die verhouding is gewoon verre van realistisch.
Ik ben wel met je eens dat ordinance locken ook onzinnig is, immers moet ik zelf kunnen bepalen wanneer en of ik het nodig vind.
Dat geldt trouwens ook voor het zonen, nu moet ik eerst low-density afbreken alvorens ik het medium of high kan zonen.
Extra lastig omdat e.e.a. weer effect heeft op Com. en Ind.
Verder snap ik die vergelijking niet met Citylife, het doet eraan denken idd maar is opgepoetst en voor de rest kompleet niet vergelijkbaar.
Ik zie in mijn beta iig geen blauwe huizen voor een bepaalde bevolkingsgroep of rode voor een andere.
Ja, ik heb Citylife ook gespeeld en die lag er na een uurtje of 2 weer vanaf.
We verschillen duidelijk van mening en dat kan, het is duidelijk dat het jouw om de strategy en mij meer om een realistisch oogende stad neer te zetten.
SC4 is gewoon te gelimiteerd in manieren van bouwen, alleen recht of diagonaal en daarnaast kun je de camera niet zo bewegen dat je de skyline van je stad kunt zien.
CXL heeft een lucht, zon, bewegende schaduw en waanzinnig water.
Je kunt het einde van je stad niet zien, waar je in SC4 een blauw ruitjes patroon hebt.
Geeft allemaal ook niet want SC4 is van eind 2003 maar om CXL af te doen als lelijk t.o.v. SC4 wil d'r bij mij niet in.
Bovenstaande zijn ook de dingen die ik vooraf hoopte te zien in CXL en gelukkig is dat uitgekomen.
Zo nieuw is CXL overigens niet, want CityLife (ook van Monte Cristo) was een paar jaar geleden van ongeveer dezelfde kwaliteit. Het grote verschil is het online gedeelte. Grote delen van CXL komen direct uit CityLife. Ook CityLife kon mij niet bekoren, en heeft destijds de concurentie van SC4 niet overleefd terwijl SC4 toen toch al "oud" was.
Ik ken niemand die Citylife wel leuk vond.
SC4 zal ook CXL wel overleven voor die gene die meer van het strategy element houden.
Op SC4D is niet eens een topic over CXL maar dat zijn me ook een stelletje stijfkoppen met een bord voor de kop van hier tot Tokyo.

[Maar wel aardig en heel veel talent.

]
Als je echt gewoon bezig wilt zijn met steden bouwen en die van uit alle hoeken en standen wilt kunnen zien in een eindeloos decor dan is CXL de game.
Wat ik trouwens nog wel mis is het planten van natuur/bomen.
Oh en is het iemand opgevallen dat er in het menu een sneeuwvlok icoon zat?
Ik dacht eerst dat ze mss toch nog weerseffecten hadden toegevoegd maar ik heb het vermoeden dat je het eventueel kunt laten sneeuwen als je in een besneeuwde stad bent.
Only fools are enslaved by time and space.