[PC] Cities XL

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 118.325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik start het spel in offline modus
maar kom er niet in, ik zie het startscherm, en dan "you must login to activate your account. "
en rechtsonder connected to disconnected
is dat vanwege het down zijn van de servers?

[ Voor 9% gewijzigd door sander817 op 18-06-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sander817 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:04:
ik start het spel in offline modus
maar kom er niet in, ik zie het startscherm, en dan "you must login to activate your account. "
en rechtsonder connected to disconnected
is dat vanwege het down zijn van de servers?
Kan, je moet er dan uit door Alt-F4

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je komt er gewoon niet in als de servers down zijn puur omdat je dan niet kunt inloggen in het spel.
Het is mij 2 1/2 uur geleden wel gelukt en ik zit er nog steeds in.
Ik hoop alleen dat ik straks wel een keer kan saven anders is al dat werk voor niets [behalve de fun dan] geweest.
Met elke minuut dat ik speel wordt ik enthousiaster, Simcity4 heeft wat mij betreft een waardige opvolger.
Het is even wennen aan de andere manier waarop politie, brandweer scholing etc werkt en natuurlijk waar alles te vinden is maar als je dat eenmaal een beetje weet verlang je echt niet terug naar SC4. :)
Lang geleden dat ik zo enthousiast kon worden van een [pc] game. :7

2 1/2 uur werk:

http://tweakers.net/ext/f/B6wu5SQ4RE4XeciUgnRQIQ5l/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/BNr3HPLxUNMvAI6UKuyUHbb7/full.jpg

Onderaan bij dat wereldbolletje, dat gele ding is de zon en in die stand zons opgang.
Je hebt naast die bol ook dat universele play symbool, als je die indrukt gaat het spel op pauze.
Bovenin, al die symbolen, als die groen zijn gaat het perfect, geel iets minder en rood is fout. :P
Een simpele klik op dat symbool geeft inzicht in wat er aan de hand is.

Dat zonen uit de losse pols is zoooo geweldig. :)
En dan de magische parken die je in de loze ruimtes kunt gooien [ze passen altijd] is erg goed bedacht.

Ik ga iig weer spelen. :w

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:06
Heb nog een tweede serialkey weten te bemachtigen ergens blijkbaar, tijdens de pogingen gisteren om eentje te krijgen. Liefhebbers? :P

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

* SinergyX steekt vinger op!

Ik ben zelf meer die-hard simcity 2000 speler, zeker in combo met simcopter was dat echt zooo leuk om te spelen. Eerst je stad helemaal maken, daarna met je helicopter diezelfde stad een handje helpen met brand, gewonden en ongelukken :D

[ Voor 76% gewijzigd door SinergyX op 18-06-2009 18:16 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zet ik de minimap aan, ik zie er geen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
SinergyX schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:14:
* SinergyX steekt vinger op!

Ik ben zelf meer die-hard simcity 2000 speler, zeker in combo met simcopter was dat echt zooo leuk om te spelen. Eerst je stad helemaal maken, daarna met je helicopter diezelfde stad een handje helpen met brand, gewonden en ongelukken :D
DM. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rian
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 09:42
Het valt me op dat de servers soms vreselijk traag kunnen zijn. Het spel net opgestart, zit nu al een kwartier te wachten totdat ik eindelijk mijn stad kan laden. Logisch dat het stroef gaat, het is beta. Maar ik zie niet in waarom alles perse serverside opgeslagen moet worden, dat kan toch ook gewoon lokaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ik probeer het zo af en toe. Maar kom er niet in. Of als ik erin kom, dan lig ik er binnen no-time weer uit. Progressie(nauwlijks progressie te noemen; 1 city hall en 1 weg) tot dan toe is verdwenen(3x), omdat je niet ergens makkelijk, snel, kan saven (of wel?).

Volgens mij zijn ze wel gaande weg dingen aan het maken. Backspace werkt weer, en andere dingentjes die weer werken die ik in de chat daar zag langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:57
Ik heb nog een key over... iemand die hem hier wil hebben? eerste reply ofc

Edit: Key is vergeven, Piete is de gelukkige.

[ Voor 24% gewijzigd door een moderator op 18-06-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Jammer, ik had 45K aan inwoners en nu weer terug naar 1600.
Morgen maar weer verder, gelukkig heb ik de foto's nog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
Het is wel irri dat ik geen stad kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 13:39
Heb een stad gemaakt maar kan er niet in... Jeetje wat een drama, lekkere beta :P

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

Aangeven waar keys te vinden zijn of uitdelen van keys is prima, maar laat dan de verdere communicatie buiten een topic omgaan, bijvoorbeeld via Direct Messages Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/dm.gif, aan te zetten in de Voorkeuren. Een aantal berichten die niets meer toevoegden heb ik maar even verwijderd.

[ Voor 18% gewijzigd door PromoX op 18-06-2009 22:35 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 19:55
er zijn nog keys beschikbaar op: http://www.fileplanet.com/promotions/cities-xl/

heb er net 5 min geleden een key gekregen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

zam.com (welbekend onder de MMO fans wellicht ;) ) heeft nog zo'n 348 keys beschikbaar. Even account aanmaken, juiste nieuwsbericht opzoeken, request key aanklikken en downloaden maar :)

[ Voor 13% gewijzigd door mindcrash op 18-06-2009 22:53 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu eindelijk even kunnen spelen. Bevalt goed! Heb wel regelmatig CTD`s bij het auto-zonen en dat park-zonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@pattux:

Wat mis je dan aan stedenbouw?
Ik vind nml dat je veel meer vrijheid hebt in CXL en je steden er ook meer uitzien als steden.
SC4 is wel uitgebreider met z'n parkjes, waterfronts, canal's etc maar dat komt dankzij de custom content.
Out of the box is SC4 vrij pover wbt die extra's.
Daarnaast is het commerciële en industriële aspect veel beter in balans in CXL voor zover ik gemerkt heb.
Het een staat in verband met het ander.
In SC4 kon je dan al mega veel industrie hebben waar geen sim naar toe ging om te werken en nog was de vraag hoog.
Wbt elektra en water, volgens mij betaal/importeer je dat automatisch zolang je dat niet zelf hebt.
Ik vind het absoluut beter dan SC4 al was het maar omdat het realistischer oogt en mooier is. ;)
Bij SC4 gebruikte ik cheats voor elektra en water omdat ik er gewoon moe van werd weer een centrale of pomp aan te leggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:04

Nakebod

Nope.

Heeft iemand trouwens kunnen vinden of het mogelijk is om één klein stukje weg te verwijderen? En dan niet gelijk het hele stuk tussen 2 splitsingen?
Bij woonwijken kan je dat wel doen door 1 gebouw te verwijderen, maar bij wegen lijkt dat niet het geval.

Editje: Ik heb ook nog een 2e key over. 1e DMer met interesse krijgt hem. En vergeven.

[ Voor 33% gewijzigd door Nakebod op 19-06-2009 15:56 . Reden: Key over ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Mijn eerste indruk is goed, al crachte ik gisteren wel om de haverklap uit. Het is naar mijn gevoel een mix tussen citylife en sc4. De vormgeving kun je absoluut niet vergelijken met sc4, en in principe vind ik het best mooi gemaakt. Ik hoop dat er nog wat meer te tweaken is qua grafische instellingen bij de release, want nu zijn die textures best wel lelijk in close up mode. Echter de sfeer closeup vind ik wel geweldig, alleen de characters zijn echt heel erg lelijk. Ik denk dat ze een compromis moesten sluiten qua polygon count oid.

Verder boeit dat electriciteit trekken me niet echt, het is een heel ander concept. Ik vind t al vrij lastig om alles in evewicht te houden. Ook het destroyen van gebouwen moet je uitkijken, je game gaat dan al snel uit balans en heeft de tijd nodig om opnieuw te balanseren. Na wat grafische glitches en crashes na ben ik nog steeds geboeid.

Wat ik me echter afvraag, hoe werken die hotels, en hoe genereer ik tourists? het lijkt erop dat m'n offices nooit winst maken omdat ze gedeeltelijk afhankelijk zijn van hotels, maar die hotels willen niet ontwikkelen om dat die branche te weinig omzet maakt.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:06

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

DM me voor een key, ik heb er 2 ontvangen namelijk.

Vergeven intussen

[ Voor 21% gewijzigd door SandaX op 19-06-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 16:54
Sandax ik heb je een mailtje gestuurd voor de key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:32:
@Lone Ranger:
In SC4 kun je ook stroom importeren, maar je moet er wel voor zorgen dat er wat ligt om de stroom vandaan te halen. SC4 biedt gewoon meer uitdagingen. SC4 speel ik overigens al jaren origineel zonder custom stuff. CXL was binnen 1 uur al saai. Ik had 2 miljoen dollar in een notime door het verkopen van wat olie. Daarnaast ziet het er gewoon arcade uit en voelt het ook zo.
Dan zou ik me maar eens gaan verdiepen in de CC die er te krijgen is voor SC4 als ik jou was. ;)
Geen ordinances, GEMS (nog meer afleiding van het stedenbouwen), Weinig in te stellen op budget niveau, Laag drempelig, Lelijk (het is dan wel 3d enzo. Maar details zijn er nauwelijks, alles lijkt op elkaar, ook in de hoogste grafische stand).
Alles lijkt op elkaar?
Als je met SC4 een beetje grote stad bouwt kom je elk gebouw ook 30 keer tegen.
Verder snap ik echt niet dat je het lelijk vind, het ziet er hier gelikt uit.
De effecten van de zon, het feit dat je landschap niet eindigt, je veel meer camera-angels hebt, ik ga straks eens even SC4 weer opstarten, kijken of ik dat überhaupt nog mooi eruit vind zien. :P
En waarom mag ik geen politie neerzetten, maar moet ik dat eerst unlocken? Mooi ze het spel zo luidruchtig hebben aangekondigd, maar de richting is uiteindelijk helemaal verkeerd. Het is gemaakt voor kleine kinderen, net als SCS. Voorlopig blijft SC4 dus gewoon heer en meester. Misschien dat Cities XL 2 hier ooit verandering in kan brengen, wanneer ze een meer realistische richting in slaan.
Dit alles natuurlijk met dank aan EA, anders hadden we nu zo ongeveer een nieuwe realistische SC gehad, en had CXL niet eens bestaan.
Nee, 20 politie bureau's voor 60.000 inwoners als je de crime een beetje binnen de perken wilt houden.
Idem brandweer, die verhouding is gewoon verre van realistisch.
Ik ben wel met je eens dat ordinance locken ook onzinnig is, immers moet ik zelf kunnen bepalen wanneer en of ik het nodig vind.
Dat geldt trouwens ook voor het zonen, nu moet ik eerst low-density afbreken alvorens ik het medium of high kan zonen.
Extra lastig omdat e.e.a. weer effect heeft op Com. en Ind.
Verder snap ik die vergelijking niet met Citylife, het doet eraan denken idd maar is opgepoetst en voor de rest kompleet niet vergelijkbaar.
Ik zie in mijn beta iig geen blauwe huizen voor een bepaalde bevolkingsgroep of rode voor een andere.
Ja, ik heb Citylife ook gespeeld en die lag er na een uurtje of 2 weer vanaf.

We verschillen duidelijk van mening en dat kan, het is duidelijk dat het jouw om de strategy en mij meer om een realistisch oogende stad neer te zetten.
SC4 is gewoon te gelimiteerd in manieren van bouwen, alleen recht of diagonaal en daarnaast kun je de camera niet zo bewegen dat je de skyline van je stad kunt zien.
CXL heeft een lucht, zon, bewegende schaduw en waanzinnig water.
Je kunt het einde van je stad niet zien, waar je in SC4 een blauw ruitjes patroon hebt.
Geeft allemaal ook niet want SC4 is van eind 2003 maar om CXL af te doen als lelijk t.o.v. SC4 wil d'r bij mij niet in.
Bovenstaande zijn ook de dingen die ik vooraf hoopte te zien in CXL en gelukkig is dat uitgekomen.
Zo nieuw is CXL overigens niet, want CityLife (ook van Monte Cristo) was een paar jaar geleden van ongeveer dezelfde kwaliteit. Het grote verschil is het online gedeelte. Grote delen van CXL komen direct uit CityLife. Ook CityLife kon mij niet bekoren, en heeft destijds de concurentie van SC4 niet overleefd terwijl SC4 toen toch al "oud" was.
Ik ken niemand die Citylife wel leuk vond. :P
SC4 zal ook CXL wel overleven voor die gene die meer van het strategy element houden.
Op SC4D is niet eens een topic over CXL maar dat zijn me ook een stelletje stijfkoppen met een bord voor de kop van hier tot Tokyo. :P [Maar wel aardig en heel veel talent. ;) ]
Als je echt gewoon bezig wilt zijn met steden bouwen en die van uit alle hoeken en standen wilt kunnen zien in een eindeloos decor dan is CXL de game. ;)

Wat ik trouwens nog wel mis is het planten van natuur/bomen.
Oh en is het iemand opgevallen dat er in het menu een sneeuwvlok icoon zat?
Ik dacht eerst dat ze mss toch nog weerseffecten hadden toegevoegd maar ik heb het vermoeden dat je het eventueel kunt laten sneeuwen als je in een besneeuwde stad bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grr.. Was het maar maandag (dan heb ik weer internet op mijn game-PC.

Ik heb het een beetje geprobeerd op laptop, maar de allerlaagste grafische setting, plus langzame computer, pls touchpad is een ramp :P

Over dat SC4 <> CitiesXL-verhaal: SC4 is een juweel welke echt moeilijk te overtreffen is.
Maar voorlopig krijgt CitiesXL va mij nog een voordeel van de twijfel.

Ik denk ook dat een aantal SC4-adepten gewoon moeten wennen aan het nieuwe spel.
Je ziet het wel vaker als er een nieuw spel uit is, dat er eerst vastgehouden wordt aan wat we kennen.

Ongetwijfeld waren er mensen tijdens de beta van Simcity 4 die vonden dat het maar niets was en Simcity 3000 zoveel beter was :P

Moet ik er eerlijkhedshalve aan toevoegen dat ik CitiesXL dus nog niet echt gespeeld heb.

Ik zit overigens op Hyperion, onder dezelfde naam, voor het geval iemand vriendjes wil worden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 19-06-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:06:
@Lone Ranger:

We verschillen idd van mening. Maar dat geeft niet. ;)
Als we allemaal mijn mening hadden was Monte Cristo al zo goed als failiet.

Wat betreft de custom stuff voor SC4. Dat moet ik inderdaad eens kijken. Nog nooit de moeite voor genomen.

Nog even over die politie in SC4.....Criminaliteit kun je ook op andere manier voorkomen/verminderen.

Wat betreft de "rechte" grid van SC4 waarop je kunt zonen geef ik je gelijk. Helaas heeft CXL geen mooie oplossing voor de vormen (vrije grond) die je overhoudt. Alle gebouwen zijn exact vierkant en allemaal van dezelfde maat. In het echt zijn gebouwen ook niet allemaal vierkant of rechthoekig, ze kunnen ook puntig of rond zijn. Met als gevolg dat er veel grond verloren kan gaan in CXL, maar ook wel in SC4. Zelfs dan vindt ik dat je het in SC4 nog moooi op kan lossen met kleine gebouwtjes waar de wegen schuinlopen.

Oow btw. Heb je nog een suggestie voor een of ander "pack" met custom content voor SC4?
Er zijn naar mijn ervaring 2 maten, bij dense zoneing is de square daadwerkelijk groter. Hoe verder je in het spel komt, hoe gevarieerder de gebouwen worden. Ik zit nu op 150K (kan niet verder groeien omdat ik geen toerisme heb ofzo), maar het ziet er erg gevarieerd uit. Helaas hou ik me aan het NDA of nee, ik ben te lui om een screenshot te maken :). Maar ieder z'n mening. Ik vindt isometrische games (zoals sc4 dus) goed wanneer er genoeg aandacht is gestoken in het design (en dat is dus bij sc4 het geval).

Ook het plaatsen van politie e.d. vind ik veel realistischer in cxl, het ligt louter aan je wegennet / type. Verder gebruik ik bijna geen grid zoneing, zelfs in de stad probeer ik zoveel mogelijk groen te plaatsen. PS, niet alle gebouwen zijn vierkant, ik denk dat je even verder moet spelen :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik denk dat wat pattux bedoeld is dat de lots allemaal vierkant zijn. ;)
Had idd mooi geweest als er ook driehoek ingezeten had, rond wil sowieso niet met de manier van zonen en hoe de wegen lopen.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:06:
@Lone Ranger:

Oow btw. Heb je nog een suggestie voor een of ander "pack" met custom content voor SC4?
D'r is een SC4 topic hier op got in het zelfde subforum als CXL. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:50
Erikie schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:49:
[...]... Ik zit nu op 150K (kan niet verder groeien omdat ik geen toerisme heb ofzo), maar het ziet er erg gevarieerd uit.
^hotels bouwen! Er zijn 2 varianten; een voor business en een voor pleasure/tourisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk topic dit. Ik heb ook de beta. de Duiste versie, alleen hoe kom ik aan een engelse versie? Zijn die nog ergens te downloaden? Ik ga hem morgen installeren.

Dat hotel systeem is erg leuk bedacht.

Cities XL hoeft bij launch ook niet persee sim city 4 vanilla te overtreffen, als het maar in de buurt komt. Maar Sim City 4 vanilla was ook niet zo uitgebreid hoor, dus ik denk dat cities XL toch wel beter word. Of de game echt een succes word, dat hangt nog allemaal af van de updates die ze voor de game gaan uitbrengen via hun planet offer. Ik ga hem denk ik sowieso een half jaartje spelen, alleen al omdat ik van het genre hou en het leuk is met vrienden een beetje online door mekaars steden te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen dat de beta nu wel erg stabiel loopt! Heb nu een stad van 1miljoen inwoners. Gaande weg krijg je steeds weer dingen erbij. Geen een keer gecrashed, meteen erop, geen server lag. helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
http://www.citiesxl.com/ werkt niet echt lekker meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 00:46:
Leuk topic dit. Ik heb ook de beta. de Duiste versie, alleen hoe kom ik aan een engelse versie? Zijn die nog ergens te downloaden? Ik ga hem morgen installeren.
Hier staan mirrors voor de Engelse client:
https://beta.citiesxl.com/download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 01:25:
Moet zeggen dat de beta nu wel erg stabiel loopt! Heb nu een stad van 1miljoen inwoners. Gaande weg krijg je steeds weer dingen erbij. Geen een keer gecrashed, meteen erop, geen server lag. helemaal top.
Kon ik die ervaring maar delen.
Crash hier om de haverklap, soms heb je geluk en is er een auto save ofzo, mis je niet zoveel.
- We already know that the game eventually crashes in the following situations:

+ When you try to put a road or some factories
Gelukkig zijn dat functies die je in dit spel nooit gebruikt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Is er een manier om velden te vervangen? Bijv van low dens naar med dens ? Ik ga er gewoon overheen met m'n muis en hij lijkt dat wel te slikken maar hij vervangt het niet :S Het blijft low denst :/ erg vervelend als je elke keer alles moet slopen...

edit: net een heel groote fout gevonden in het geld systeem... Gewoon tax op 0 gooien heel de tij de tijd, groeit je stad als kool. En elke keer voor het einde van de maand tax snel op 30 gooien om te innen en weer terug. . . Sure spoils the fun, maar vind het een beetje apart dat het zo makkelijk te misbruiken is :/
Naja op naar de volgende exploit zoeken :P niet voor niets een beta

[ Voor 43% gewijzigd door daves2hd op 20-06-2009 16:08 ]

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Is er nog iemand die een key over heeft ? Is mij helaas niet gelukt.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Flyduck schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 14:38:
Is er nog iemand die een key over heeft ? Is mij helaas niet gelukt.
offtopic:
zet even je dm aan
;)

Pff ik zit in zwaar weer, -7000 per turn. :P
Lijkt het nou zo of gaat het met budget in de min je kapitaal rapper naar beneden dan het omhoog gaat als je budget in de plus staat?
Overigens geen open deur intrappen want ik heb net en water en elektra neergezet om wat te testen vandaar ineens -7000 per turn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Sowieso is dat inkomen een beetje vaag, of ik mis de logica.
Vanmiddag had ik 210670 inkomsten, en 194917 uitgaven. Logischerwijs zou ik er dan vanuit gaan dat je een positief verschil hebt van 15000.
En toch ging het geld er harder af dan erbij kwam, bij een gelijkblijvend inwonersaantal ook nog. Dus het is niet dat ik belasting misliep ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ah, ik ben dus niet gek. :P
Ik draaide echt aardig winst per turn en heb een beetje proberen te sparen wat goed maar langzaam ging.
Even wat geprobeerd waardoor ik het zelfde [ongeveer] bedrag in de min stond per turn en voor ik er erg in had slonk mijn geld alsof het sneeuw in de woestijn was.
Als iemand hier wat inzicht over heeft graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
ik ben ook opzoek naar een key wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn stad nu op 2.500.000 + inwoners. Met een kapitaal van een aantal miljoen euros. Taxes staan zo dat iedereen een overdreven groen gezichtje heeft, en alsnog 200.000 per 'tick'. M`n stad staat vol met voorzieningen. Geld is geen probleem meer, wanneer het zakt, stamp ik gewoon weer een wijk en wat industrie uit de grond.

Ik las hier ergens dat men het makkelijk vond. Daar was ik het niet-mee eens, want het ging mij nog niet zo goed af. Maar als je het eenmaal door heb, dan is het toch wel erg makkelijk. Ik zit nu op 2,5 miljoen inwoners, maar dat komt meer omdat ik er geen zin meer in had, had zo door kunnen gaan naar 5 miljoen of meer. Je zorgt gewoon dat er genoeg werk is (manufacturing, hi-tech, offices, duurste zones,). Zorg dat je waste, fuel en electiriceit voorziening goed is. En hoppa, gooi die woon-zones maar neer. Op het laatst kon ik gewoon super grote zones neer kwakken, en het stond zo vol met zwaar groot hoog-gebouw (van arm tot rijk). Zit op het einde niet echt meer een uitdaging in. Heb alles gebouwt wat er vrij gespeelt kan worden (volgens mij).

Maar goed, er mist nog een hoop. Zo had ik geen bus, trein of tram. Snelweg enzo speel je wel vrij (alleen nog niet gevonden hoe ik een afrit kan maken 8)7 ). Er zijn maar 3 landmarks in de beta. Er zijn wel veel stats, en 'views' . Met views bedoel ik dan opties die je kan indrukken zodat je kan zien waar er weinig zorg of scholing is. Wel zou het handig zijn als er een soort mini-map bij komt.

Het is wel een top spel! Je kan steden maken zoals je zelf wilt. Zwaar veel mogelijkheden. Postcard-camara`s shots zijn geweldig, eindelijk een echte 3D stad met mooie omgevingen. Of zelf door je hoofdstraat heen wandelen en rond kijken uit ons oog punt is erg leuk om te doen (mooie uitzicht punten maken enzo) Enige minpuntje is dus dat het wat (te) makkelijk word als je boven de 1 miljoen komt. Ook mis ik wel wat extra dingetjes. Zoals bij Sim city had je mooie havens, broadwalks en weet ik het allemaal. Maar misschien dat dat er nog allemaal in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Mja ik mis de view om te zien wat low of med gebied is :P
Mja merk vooral dat ik te snel ga bouwen, balans tussen wonen/werken is lastig te vinden soms zeker als je inneens faciliteiten gaat bouwen. Dus als je elke keer in de - komt gewoon eens een town rustiger bouwen en met kleinere hoeveelheden dingen neerzetten.

Maar het vervelendste vind ik vervangen van roads en density.. Gewoon omnogelijk werk of ligt het nou aan mij ? :S

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de verhalen zo lees lijkt het mij ook echt een geweldig spel :) speel nog steeds met veel plezier SC4, maar het jeukt nu toch ook wel om dit te spelen! Iemand toevallig nog een key over? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
LoneRanger schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:55:
[...]

offtopic:
zet even je dm aan
;)
Wat is een DM? Heb jij een key voor mij ? :)

*edit*
Direct messages,.. staat nu aan...

[ Voor 10% gewijzigd door Flyduck op 21-06-2009 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@Maus

Ik ben het echt helemaal eens met je verhaal. :)
De dingen die je nog mist zoals ov komen er nog wel bij voor de release behalve trein en tram, die komen later in een update.
Het mooiste tot nu toe vind ik de oneindige mogelijkheden om je stad te bekijken.
Ik had dat met SC4 ook dat ik gewoon wat door m'n stad rondkeek ipv te spelen. 8)
Het had toch ook wel mooi geweest als er weer effecten ingezeten hadden, opkomende zon en je stad bedekt in een dikke pak mist of gewoon winter, wat sneeuw en dan extra rook uit de schoorstenen. :>

* LoneRanger gaat snel weer verder bouwen/genieten. :9

is even kijken of die briljante muziek uit SC4 te importeren valt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:28
Wow, dat ik deze game tot nu toe heb gemist! Vooral het filmpje van gamestar heeft me echt enthousiast gemaakt. Ik vond simcity 4 een briljante game (een van de weinige waar ik veel uurtjes mee heb doorgebracht) maar miste daar heel erg de mogelijkheid om buiten het rasterpatroon te gaan.

Het lijkt erop dat daar nu verandering in gaat komen. (Kan ik eindelijk m'n eigen dorpje nabouwen?). Helaas voor mij geen beta key, dus ik mag nog even wachten tot September. Hopelijk trekt mijn 8800GT deze game met een beetje mooie settings + AA :9~

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Ik zou dit spel zeker wel graag spelen(had geen beta key helaas, is er nog 1 over van iemand misschien? O- Bedankt!) , echt een gigantische grafische vooruitgang vooral :9~

Maar ben ik eignelijk de enige die SC4 vond tegenvallen en SC3000 nog steeds de beste vindt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Maus:
Dus het is te makkelijk. Gelukkig is het een beta, en die zijn er om dat soort dingen glad te strijken.

Vaak kan je met rebalancing echt een end komen qua gameplayverbetering :)
Overigens, en dit geldt voor iedereen: Vergeet niet om feedback te geven. Hoe meer feedback, hoe beter het spel uiteindelijk wordt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@Anandus:

Ik was net even bij je op bezoek maar ik zie alleen maar bomen. :P
Nog een nachtje slapen en dan mag je eindelijk gaan bouwen. :)

Zijn er nog meer tweakers op Hyperion actief?
Je mag altijd op bezoek komen in "Dreamscape".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:09:
@Anandus:

Ja, ik heb nog niets gebouwd :P
Alleen de tutorial gedaan.
Morgen heeft mijn game-PC internet, dan kan ik zelf even kijken of CitiesXL de moeite is :D

Voeg me trouwens anders alvast toe als 'friend'? :)

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 21-06-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Ik zit ook op Hyperion, stad heet Solo, username = Woembah.

Heb hier nog niet zo heel veel tijd aan besteed, maar tjongejonge wat is het gaaf om op street level door je stadje te kunnen 'rijden'. Ook ben ik blij met de verhoogde controle over de bebouwing, en de uitdaging om alles in balans te houden. Het aanleggen van wegen is ook spectaculair, hoewel er regelmatig nog wel frustraties bij komen (CTD's, parkjes die in de weg zitten, geen ruimte om te upgraden). Ook komt de bebouwing bij mij als veel diverser over dan bij sc4 (ook al heb ik daar vele extra gebouwen voor gedownload). Dit komt wellicht omdat de gebouwen allemaal vrij generiek zijn, en het dus niet op valt als 5 keer het zelfde gebouw voor komt in je stad.

Ik was eigenlijk van plan om in de vakantie meer sc4 te spelen, maar ik betrap mezelf er telkens op dat ik toch het CXL icoontje aanklik :)

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
anandus schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:15:
[...]
Voeg me trouwens anders alvast toe als 'friend'? :)
Vanmorgen al gedaan. ;)
Je moet sowieso iemand als vriend toevoegen om in de stad te mogen rondlopen of zoals in jou gevaal door het bos te mogen lopen. :P

Woembah, ik had je idd gespot maar wist zo 1-2-3 niet of jij de Woembah was. ;)

Ik zit momenteel een beetje stil wegens chronisch gebrek aan "fuel".
Aangezien ik het zelf niet in de grond heb zitten moet ik het importeren maar ik heb maar 1 money token.
Ik draai wel aardig winst 8K maar moet dus nog even sparen.
Het enige wat ik op het moment nog probleemloos uit de grond kan stampen is manufactory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Ik zit zelf ook op hyperion. onder de naam erikie, stad amsterdam :)

kom een keertje thee drinken :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Ook Hyperion hier, Stadsnaam Velserbroek, naam hugoy. Alleen krijg ik mijn stad niet opgeslagen ofzo :S Als ik op Quit druk sluit het spel niet af, maar blijft maar opslaan, en als ik naar world ga blijft er maar staan dat hij mijn stad aan het uploaden is :( Dit is zeker wel een bugreport waard...

edit: Nou als ik naar de world view ga en een tijdje wacht schijnt hij hem op te slaan, ook al blijft het er wel staan. Verder is het geld verdienen wel echt een eitje :P Je zorgt dat op een bepaald moment alles in balans is, je laat het spel 10 minuten achter en je hebt 200.000 :P

[ Voor 32% gewijzigd door hugoy op 21-06-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Erikie schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:24:
Ik zit zelf ook op hyperion. onder de naam erikie, stad amsterdam :)

kom een keertje thee drinken :)
Ik heb daarnet even stiekem bij je rondgekeken, ziet er super uit!
Mijns inziens een beetje jammer dat je stad in een dessert ligt maar verder best wel indrukwekkend met die snelwegen. :)
Wel grappig dat het gewoon "live" is want ik zag gewoon waar je aan het bouwen was.

[ Voor 0% gewijzigd door LoneRanger op 21-06-2009 16:06 . Reden: geen toetje idd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga ervanuit dat je woestijn bedoelt en niet een vlaflip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Sja die visit's zijn opzich ook nog wel buggy :P goddamn, lag everywhere :P

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Iemand pics posten? :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
Ik vind het spel momenteel erg instabiel. Heb vandaag al een keer of 4 een CTD gehad.
Enige remedie is regelmatig opslaan, maar dat werkt, zoals hugoy aangeeft, ook niet altijd lekker.

Verder heb ik nog al eens dat mijn trade lanes niet herkend worden. Wil je met iemand handelen, zegt het spel dat je geen beschikbare trade lanes hebt 0/0, terwijl ik er toch echt 30 heb momenteel, waarvan 9 gebruikt.

Ook krijg ik de indruk dat er in het spel nog wel één en ander ontbreekt. Openbaar vervoer lijkt geheel afwezig te zijn. Het hele online gebeuren is best aardig, maar persoonlijk kijk ik toch meer uit naar het off-line gebeuren. Wat ik er van begrepen heb, heb je hierbij niet te maken met de verhandelbare tokens.

Planeet: Galatea Hyperion, stad: SpaceVally, username: Spacemouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

vooruit.. ik haal ze alleen wel zo weer weg !

Afbeeldingslocatie: http://www.erikie.nl/cxl3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.erikie.nl/cxl4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.erikie.nl/cxl5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.erikie.nl/cxl6.jpg

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit die screenshots, maar wat is die blauwe waas op de laatste 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Tussen de crashes door vind ik het wel een aardig spel. Alle settings staan op high, draait lekker (niet perfect tho). Nog vind ik het lelijker dan SC4. Maar goed, het is een beta enzo.

Zonen vind ik leuk, je kan nu ook niet rechthoekige zones bouwen. Het enige lastige vind ik het upgraden van een zone. Eerst alles slopen, dan higher level zone. Maar dan zit je nog met je oude wegen. Nieuwere, hogere capaciteit wegen, worden (bij mij iig) niet automatisch gebouwd. En dan nog, die wegen zijn breder, past het allemaal weer niet.

Ook het trade is een crime, zoeken is een drama. En ik snap nog niet wat je er aan hebt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

als er nog iemand een keytje over heeft, heel graag :) DM staat aan.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

JBrennan schreef op zondag 21 juni 2009 @ 17:30:
Tussen de crashes door vind ik het wel een aardig spel. Alle settings staan op high, draait lekker (niet perfect tho). Nog vind ik het lelijker dan SC4. Maar goed, het is een beta enzo.

Zonen vind ik leuk, je kan nu ook niet rechthoekige zones bouwen. Het enige lastige vind ik het upgraden van een zone. Eerst alles slopen, dan higher level zone. Maar dan zit je nog met je oude wegen. Nieuwere, hogere capaciteit wegen, worden (bij mij iig) niet automatisch gebouwd. En dan nog, die wegen zijn breder, past het allemaal weer niet.

Ook het trade is een crime, zoeken is een drama. En ik snap nog niet wat je er aan hebt :P.
Mja, je moet van te voren al een beetje inplannen wat je wil. Ik heb ook de core van m'n centrum voor de helft moeten slopen met alle gevolgen van dien :P .maar ik vond dit dus juist wel een uitdaging. Traden werkt wel ok, als het werkt, gewoon je overproductie verkopen

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Kan iemand even kijken of mijn stad nog bestaat?
De laatste keer dat ik terug ging naar "planet-mode" gaf het spel de verkeerde stats en daarna liep de boel helemaal vast.
Na 10 minuten wachten uiteindelijk maar een harde reset gedaan omdat er helemaal geen beweging meer in m'n computer zat.
Na de herstart CXL opgestart en na heel lang wachten verschijnen de 3 planeten maar op geen enkele schijn ik meer een stad te hebben.
Ik hoop maar dat de boel een beetje plat ligt want anders moet ik overnieuw beginnen terwijl het net lekker begon te lopen.
Intussen had ik al 2 tokens toeristen opgebouwd en m'n fuel probleem opgelost.
Het rare was dat in het status scherm van een van mijn hotels stond dat het was overgenomen[?] door "rare naam".
Daarna ben ik naar planet mode gegaan en de rest van het verhaal is bekend.

Geen probleem om opnieuw te moeten beginnen maar ik was zo lekker op dreef. :)

[edit]

Lamaar, te ongeduldig geweest kennelijk, ik besta nog. :)
En helemaal up2date.

[ Voor 6% gewijzigd door LoneRanger op 21-06-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Erikie schreef op zondag 21 juni 2009 @ 17:20:
vooruit.. ik haal ze alleen wel zo weer weg !

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je kunt ze ook gewoon op plaatjesupload.nl zetten als het je teveel bandbreedte kost :)

Ziet er goed uit, had ik nou maar wel voor de Beta ingeschreven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Of is het misschien voor de Beta NDA dat ze niet zo lang blijven staan? (ik ben iemand die dat soort dingen voor de lol leest, en het schijnt dat je er zelfs niet over mag praten :+ )

edit: die blauwe waas is gewoon uitzoomwaas, heeft volgens mij ook wel in SimCity spellen gezeten. Geen idee waar het goed voor is eigenlijk, maar ik stoor me er niet zo aan, zo ver zoom je normaal toch niet uit tijdens het stadbouwen ;)

[ Voor 39% gewijzigd door hugoy op 22-06-2009 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Echt zo'n gigantische onzin die NDA's... Wat is er mis met het verspreiden van plaatjes? Worden mensen alleen maar enthousiast over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Angeloonie schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:57:
Echt zo'n gigantische onzin die NDA's... Wat is er mis met het verspreiden van plaatjes? Worden mensen alleen maar enthousiast over :)
In principe waar, maar daarmee wordt de game ook vatbaarder. Mensen kunnen dan eerder opmerken dat Ding A aan het spel ongelofelijk goed eruit ziet (of leuk speelt, in geval van hands-on) maar nog sneller zullen ze zien dat Ding B er niet uit ziet, of voor geen meter werkt, e.d. Ook 'wennen' ze door al die informatie al aan het spel, hoe het er grafisch uit ziet, hoe de gameplay werkt, enzovoort. Bij de daadwerkelijke release is de wow-factor (en dus kans op aanschaf) veel kleiner, ook al blijkt het een goed spel te zijn.

Door een NDA in te voeren blijft alles geheimzinnig. Bovendien creëer je daardoor een hype: het onbekende trekt mensen aan. Let wel: bovenstaande is vooral in theorie. In de praktijk werkt een NDA alleen op kleine schaal. Zo hebben journalisten van videogames of films vaak met een NDA te maken en omdat het om slechts enkele mensen gaat én die mensen makkelijk te identificeren zijn zal zo'n NDA heel vaak stand houden. Bij een beta met duizenden mensen natuurlijk niet. Vooral als de beta (en dus NDA) erg lang duurt is het helemaal een open boek (zie ook Battlefield Heroes, zit officieel ook een NDA op).

Overigens vind ik CitiesXL toch wel aardig om te spelen, nu ik er wat meer mee bezig ben gegaan. Interface blijft niet al te indrukwekkend en sommige mogelijkheden (o.a. openbaar vervoer) zijn nog niet erg indrukwekkend maar het balancen van je stad is wel aanstekelijk. Wat ik bovendien erg mooi vind aan CitiesXL is dat het Demografisch Transitie Model erin verwerkt zit in het klein:

Je begint met laagwaardig werk (heavy industry) en langzaamaan bouw je verder. Het niveau van je bevolking stijgt en het niveau van je economie ook (richting hi-tech en dergelijke). In de optimale situatie heb je bij een grote stad totaal geen laagwaardige industrie maar enkel hi-tech met executives en dergelijke als inwoners van je stad. Alle laagwaardige factoren moet je dan importeren. Maargoed, dat lijkt me in de praktijk (lees: ingame) nog vrij pittig om te realiseren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneRanger schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:09:
@Anandus:

Zijn er nog meer tweakers op Hyperion actief?
Je mag altijd op bezoek komen in "Dreamscape".
Hoi,
Ik zit op die server. Ik heb Utrecht gemaakt (spelernaam is Darkrush). Heb je stad bezocht en hij ziet er erg leuk uit. Mooi langs het water gelegen en je hebt zo te zien net een nieuwe rondweg aangelegd. Gek genoeg heeft je stad ergens wel iets weg van mijn stadje :p.

Ikzelf kan komende week helaas niet verder bouwen. Over twee weken weer. Hopelijk gaat de beta dan nog gewoon door?

Ben benieuwd hoe jullie steden tegen die tijd gevorderd zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Laatst online: 28-11-2023
Meldt zich. Stad: Cowabunga Naam: envy007

Ik heb de genoemden toegevoegd aan de friends list en de steden bezocht, ziet er mooi uit allemaal.
Vanwege de vele crashes gaat het niet snel bij mij, ik zit geloof ik op 25k bewoners.
Wel al fuel aan het traden voor extra inkomsten.
Als ze nu het crashen gaan oplossen (gaan ze doen volgens eigen zeggen) dan kan ik misschien wat meer voortgang boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
waar kan ik een beta key krijgen ???

Modbreak:Niet hier.

[ Voor 32% gewijzigd door TheZeroorez op 22-06-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

mijn citiesxl werkt niet, na inloggen en start krijg ik een zwart scherm met een muis die werkt, maar voor de rest niks. CPU staat op 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
sander817 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:31:
mijn citiesxl werkt niet, na inloggen en start krijg ik een zwart scherm met een muis die werkt, maar voor de rest niks. CPU staat op 100%
Bij zo'n probleem is het handig wat meer informatie te geven wbt specs en Os. ;)
Verder denk ik dat je zoiets beter op het beta forum kunt vragen of wieweet staat daar wel een soort gelijk probleem met oplossing. :)

@darkrush:
Net even bij je wezen kijken en idd wel een beetje vergelijkbaar.
Vooral die brug ligt/hangt daar erg netjes.

@Envy007:
Niet echt mijn smaak die rechte lange wegen rondom je stad maar ik kom nog wel een keertje langs als je stad wat groter is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Echt bizar hoe lastig het is om een stad te bouwen zonder fuel resources.. Ik heb dus gisteravond mn city destroyed, had ik echter nooit moeten doen :(..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Erikie schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:38:
Echt bizar hoe lastig het is om een stad te bouwen zonder fuel resources.. Ik heb dus gisteravond mn city destroyed, had ik echter nooit moeten doen :(..
Dat vind ik ook een groot minpunt, de roep om fuel in de chat is best enorm.
Tot nu toe red ik het wel door die industrie die zo hard om fuel vraagt met de grond gelijk te maken en hopen dat er iets komt wat geen fuel nodig heeft.
Daarnaast gooi ik het nu wat meer op HT en manufactory, die vragen vooralsnog niet om fuel.
Overigens gooide ik gister er even wat zones met offices tegenaan en die schreeuwen nu om hotels waar ik er inmiddels een stuk of 20 van heb wat nog steeds niet voldoende blijkt te zijn.
Wel weer goed voor de werkgelegenheid en inmiddels 2 tokens toeristen voor de handel. :P

Wat bedoel je met destroyed, delete uit frustratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

LoneRanger schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:05:
[...]
Wat bedoel je met destroyed, delete uit frustratie?
meh, ik zat tegen de 1.5 Mill aan te hikken, maar op een gegevenmoment wilde ik gewoon een andere map proberen, werd t een beetje zat om met die hoogte verschillen te werken. :) Maar ik las dus dat je ook gewoon heavy industry kan importeren.. vanavond maar even proberen, of gewoon wachten op een nieuwe planeet.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Ik krijg net op de chat mee dat er twee nieuwe planeten bij zijn gekomen zonet. Mensen, mijn tip aan u: ZOEK FUEL LOCATIES. Ja, dat mag in capslock. Met fuel als resource wordt elke stad al snel het nieuwe Dubai. Heb zelf nu 13.000 inwoners maar al 1.2Mill aan cash en een cashflow van +25.000. En dan heb ik ook overal leisures en hospital etc. Gouden business. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn alleen wel duits- en franstalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Kreeg ik later inderdaad ook door.

Trouwens voor de andere fuel-steden: hoe hoog krijgen jullie het fuel-cash ratio bij het verhandelen? Ik heb nu zelfs contracten volgens 1:1.5 weten te regelen. Dus voor 4 fueltokens krijg ik 6 cashtokens. Aardig netjes. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor resources kan je allemaal op je map vinden?
Ik heb bijvoorbeeld (geloof ik) sand en fuel.
(Geen flauw idee wat ik met zand moet, zal er wel een kasteeltje van bouwen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Er zijn in ieder geval een aantal, sommige werken nog niet.

Fuel: Geeft je mogelijkheid tot exploitatie aardolie/gas > veel waard
Green Plains: Zorgt voor betere productie van landbouw
Beach, mountain: Is voor toerisme, maar werkt nu nog niet.

Overigens iets handigs ontdekt: Druk op F2 en je schakelt naar windowed. Kan dan door te slepen grootte van het venster wijzigen. Ideaal voor de multitaskers. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
Ben op Hyperion aan een nieuwe stad begonnen, ik heb nog een locatie kunnen vinden met fuel. De vorige had dit niet.

Wat op dit moment erg irritant is, is het grote aantal crashes. Zelf voor een beta vind ik dit niet normaal.

Stop voorlopig even met spelen totdat er een patch is, zoals het nu gaat heeft het weinig nut.

Ik heb wel een ticket aangemaakt, maar deze is inmiddels gesloten met de mededeling dat het is doorgestuurd naar het team dat de crashes behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb wel ergere beta's meegemaakt, eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik krijg de smaak aardig te pakken, inmiddels 140K inwoners en 17K winst per turn.
Mijn reserves zijn inmiddels aangegroeid tot 4.6M en de Elite hebben inmiddels mijn stadje gevonden. :)
Een ding kom ik echt niet uit.
Om te kunnen traden heb je een connectie nodig naar buiten je stad en op een of andere manier krijg ik dat niet voor elkaar terwijl me dat in m'n eerste stad wel is gelukt maar ik weet dus niet meer hoe ik dat gedaan heb. :?
Help! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniker
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:48
als je je weg bouwt naar een van de map randen dan zijn er daar van die gemarkeerde zones. als je je weg op de juiste manier daarin bouwt connect je met de buitenwereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
sniker schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:28:
als je je weg bouwt naar een van de map randen dan zijn er daar van die gemarkeerde zones. als je je weg op de juiste manier daarin bouwt connect je met de buitenwereld
Dankjewel, ik maak nu 80K winst puur door die connectie, nu nog fuel vinden.
Naja, koop nu van Omnicorp fuel, probleem opgelost voorlopig.
Eens kijken of ik het elders goedkoper kan krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twisterNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:20
nou, de hoeveelheid crashes zijn echt enorm. Ik mag blij zijn als het spel niet binnen 5 minuten crasht. Dit gebeurd gewoon tijdens het bouwen van wegen & gebouwen. Dit maakt het spel onspeelbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Maak dan een ticket aan. ;)
Ik heb hier nauwelijks last van crashes, kan uren spelen zonder problemen.
Het nut van het hier melden is bijna nul hoewel ik begrijp dat je het kwijt wilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Hmm, aan het begin heb ik 3 uur zonder crash gespeeld alleen problemen met saven, maar nu heb ik toch wel soms dat hij begint te laggen en 3 minuten later crashed ie, dus ik krijg wel een waarschuwing :) Verder vind ik die token economie wel grappig, alleen snap ik het soms niet helemaal, dan heb ik spontaan een overschot van 10 heavy industry tokens (nog 7 over dacht ik, op Hyperion) en spontaan van +3 naar -3 manufacturing tokens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
Ik vind echt dat als je op een fuel locatie zit dat je dan een onwijs voordeel hebt. Ik heb een uur moeten zeuren voordat iemand eindelijk fuel wilde ruilen en nu kost het mij zoveel geld dat ik zwaar verlies draai. En die elites die willen mijn stad niet in omdat deze een slechte reputatie heeft ... ben je mooi klaar mee haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik weet niet wat ik er van denken moet maar schijnbaar zitten er aliens in het spel. :?
Steden boven de 11M schijnen daar vatbaar voor te zijn.
Vanuit m'n ooghoeken zag ik al zoiets voorbij komen in de chat en dacht gewoon dat iemand aan het dollen was ofzo maar toen kwam ik dit tegen op het beta forum.

Verder riep iemand in de chat dat de helft van zijn stad onderwater zou staan maar daar kan ik verder niks over terug vinden.
Naja, beide zaten ook in SC4. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Volgens mij is het aliens-gebeuren een grapje, maar gaan er inderdaad steden verloren. Dat is een of andere bug waarbij de complete stad (idd vanaf 10M+ inwoners) verdwijnt en de map wordt gereset naar basemap (dus niet waar je oorspronkelijk mee begon). Ergens in dit topic is men dat aan 'aliens' gaan wijden. Kan je overigens weer laten herstellen met een savegame door een ticket aan te vragen. :)

Hoeveel geld hebben jullie zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 18:04
Kan je nog aan beta keys komen ergens? of is de toelating gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:22
* NitroX infinity doet ook mee met de beta.

Ik heb nu een stad met bijna 30.000 inwoners en iets meer dan 31.000 aan winst. (8,2 miljoen totaal al).
Zit echter op betere terraforming tools te wachten voordat ik verder uitbreid. Hoop dat ze die in de eerstvolgende patch zetten.

Oh ja, ik zit op Hyperion en m'n stad heet Venture City Juniper Creek.

@Hieronder; de derde planeet is Hyperion.

[ Voor 8% gewijzigd door NitroX infinity op 25-06-2009 09:31 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:50
Ik zit ondertussen op rond de 825k inwoners met een winst per turn rond de 250k. Totaal vermogen 80 miljoen+. De lol is er dan wel een beetje af aangezien je dan zaken gaat missen zoals transport qua bussen / treinen, etc. Ook het gemis van grotere energie centrales en zaken die een positieve invloed op enviroment hebben (er is nu maar 1 park beschikbaar).

Het instant kunnen upgraden van wegen en zoning is ook een groot gemis. Nu is het slopen van de eerste bebouwingen en vervangen door high density zoning.

City: Eindhoven op de laatste planeet in dat rijtje van 3 (geen idee hoe die heet).

[ Voor 7% gewijzigd door ZiSE op 23-06-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

ZiSE schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:50:

Het instant kunnen upgraden van wegen en zoning is ook een groot gemis. Nu is het slopen van de eerste bebouwingen en vervangen door high density zoning.
Op een gegeven moment mis je inderdaad de mass transit stuff, en environment dingetjes. Het upgraden van je wegen vind ik niet erg, het is wel realistisch. Ik bedoel, je kunt toch niet zomaar een 4 baans weg door een dorpje heen leggen waarvoor hier een zandpad lag? Daar zijn consequenties voor nodig, oa, het opnieuw indelen van je resident area. En het houd je bezig, ik vond t best wel grappig om m'n centrum af te breken en opnieuw op te bouwen (en vervolgens een paar cycles verlies draaien omdat je comercial chain geen werknemers meer had :) ).

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Kan het trouwens aan mij liggen dat je je freight capacity niet kan upgraden? Ik heb nu 9 handelscontracten lopen en ik kan nieuwe freightcontracten afsluiten. Ik heb al wel elke citylink-mogelijkheid in gebruik genomen voor het bouwen van een citylink dus betekent dit dat ik op de max zit? :S

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste