Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Met de NOD ben ik meer van het uithongeren van de tegenstander. Je Venom's gebruiken om het infanteriespul en harvesters uit te schakelen en met de bommenwerpers je electra plat proberen te gooien. Op een bepaald moment zal het geld ooit op zijn en kan je gewoon op je gemak de basis platgooien.

Maar een obelisk laten schieten door meerdere beam-canon's erop te koppelen is wel een aardig idee. Bij iedere upgrade wat meer snelheid en afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2 vertigo's zijn al genoeg voor een mammoet volgens mij.

verschil is denk ik of ze aan het rijden zijn of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind trouwens de storm collum ook erg zwak van de scrin, een mamoth tank wint met gemakt tegen die ultimate defence van de scrin wat ik ook wel een beetje vreemd vind maargoed..

En nee je hebt 4 vertigo's nodig voor een mammoth

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:28:
Ik vind trouwens de storm collum ook erg zwak van de scrin, een mamoth tank wint met gemakt tegen die ultimate defence van de scrin wat ik ook wel een beetje vreemd vind maargoed..

En nee je hebt 4 vertigo's nodig voor een mammoth
Een sonic emmiter haalt ook niet met gemak vliegtuigen uit de lucht
en maakt je eigen vliegtuigen sterker

maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:38:
[...]

en maakt je eigen vliegtuigen sterker

maar goed
Nee ok maar de scrin heeft al aa en ik vind dat er nog eens aa in die collunm erg nutteloos zeker gezien de prijs van dat ding vind ik hem gewoon te zwak, en ik vind de sonic emiter veels te overpowered je kunt met gemak 10 tanks tegelijk afmaken met een sonic emiter als de tegenstander pech heeft. Zelfs een oblisk is veel beter. Je kunt beter voor dat geld een assault carrier kopen kosten even duur kunnen ook een storm maken, kunnen zich verplaatsen en tevens ook nog eens 8 laser vliegtuigjes op de vijand afsturen.

Maar vertel mij dan eens hoe het kan dat een verdeding tegen tanks (want daar is ie voor gemaakt) verliest van een tank die nog goedkoper is dan die verdediging zelf, das voor mij echt het toppunt van ongebalanceerd.

Geconcludeerd storm collunm is veels te zwak en daabij ook nog eens veels te duur. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Staat nergens dat het een tankstopper is, volgens mij komen we nu weer bij jou drang om alle units op elkaar te doen laten lijken.

Als je mammies wilt afstoppen, maak shocktroopers tripods en pac's

Wil je een sterke defensie opbouwen goed tegen lucht en infantrie bouw een storm collumn en zet er wat devastators naast.

Maar goed. bouw jij lekker pac's en beweeg ze naar de andere kant van je basis die word aangevallen. succes

En ook al zouden er dingen niet in balans zijn, zo is het spel nu eenmaal. En als het niet eens in de changelog van de volgende patch zit. Kun je maar beter je speelstijl aanpassen en die dingen niet gebruiken dan wachten op een volgende patch.

Rig's, zuurspuwende scrin tanks, verwegschietende scrin tanks, stealth tanks. Er zijn zoveel units die niet kloppen. Maar al met al is het spel toch gebelanceerd genoeg om de beste speler te laten winnen. (op de pitbullspam na dan)

Die toren doet gewoon wat anders, argh. laaaat ook maar.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 01:00:
Staat nergens dat het een tankstopper is, volgens mij komen we nu weer bij jou drang om alle units op elkaar te doen laten lijken.

Als je mammies wilt afstoppen, maak shocktroopers tripods en pac's

Wil je een sterke defensie opbouwen goed tegen lucht en infantrie bouw een storm collumn en zet er wat devastators naast.

Maar goed. bouw jij lekker pac's en beweeg ze naar de andere kant van je basis die word aangevallen. succes
Nee dat ben ik niet helenmaal met je eens, scrin heeft al heel erg veel aa, heeft veel aa vlietuigen veel aa tanks, ook nog een goede aa verdediding, ik hoef echt niet ook nog eens aa in een storm collumn, en zeker niet als de gewone defence tegen tanks (dat hand ding) ook niet echt veel voorstelt.

Wat die pac's betreft deze zijn makkelijk te vesrpijden over je basis ;) nee had toch liever gezien dat die column ook wat meer ground damage deed of iig meerder tanks tegelijk zou raken.

Daarbij is het een base defence en die heeft de functie om je basis te beschermen, jij zegt dat je dat met tanks en vliegtuigen moet doen en je daarmee alles al afbakend wat dus in feite inpliceerd dat de storm colunm in feite niet nodig is en dus te zwak is.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk nieuws ign heeft de eerste look op c&c met informatie over de nieuwe untis + nieuwe plaatjes http://pc.ign.com/articles/814/814252p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 01:13:
[...]

dus in feite inpliceerd dat de storm colunm in feite niet nodig is en dus te zwak is.
Dat ding heeft zijn eigen sterktes en zwaktes en zo moet je hem ook gebruiken.

Specter: New stealth artillery that fits well into Nod's style of play. The Specter can tail other units around the battlefield or hide themselves in a corner just waiting for the perfect moment to strike. With the help of the EMP cannon from the Awakened, they can take out a group of enemy armor units easily. They also can fire over longer distances with the help of the new Shadow Infantry ability called Artillery Beacon that sets a target that the artillery can barrage the radius around that beacon from afar. Sneaky sneaky!

dit word dus helemaal niks :P

Slingshot: This guy fills a much needed deficiency in the GDI's line-up, which is vulnerability vs. aircraft. While they have pretty decent planes, they also require re-armament just like the Orcas. The Slingshots will fill that role nicely as they're a fast ground based lightly armored anti-air hovercraft that can destroy air forces pretty easily if protected from ground troops.

pitbulls en firehawks snijden door air heen. :)

En toch ga ik de expansion kopen.
Of is sc2 dan al uit? :P

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:31
Jammer dat het nog zo lang duurt voordat de uitbreiding uitkomt. Als ik alle info lees over Kane's Wrath krijg ik er toch echt weer zinin. Ben ook benieuwd hoe ze de verhaallijn weer gaan opvullen.

Wat mij ook heel gaaf lijkt om toe te voegen in het spel is een overzicht van de complete Tiberium reeks. Dus gewoon iets/iemand die het verhaal van het begin van het tiberium (1995) tot aan het eind van Kane's Wrath verteld, en alle verbanden (bijvoorbeeld met de Scrin, alle vragen die na C&C3 er nog zijn) benadrukt.Op die manier kan iedereen weer wat op de hoogte zijn van het hele Tiberium verhaal.

Want zeg nou zelf, het verhaal is eigenlijk nog leuker dan het spel zelf. :P Als ik een nieuwe misse begin leef ik altijd weer uit naar het komende filmpje. :+

Het verhaal van Tiberian Sun heb ik bijvoorbeeld niet meegekregen omdat ik toen nog helemaal geen Engels kon (was toen een jaar of 10/11). C&C Tiberian Down zat niet echt een verhaal in, dus dat was in 1995 nog wel redelijk te volgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Cpt.Iglo op 22-08-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:47

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:08:
[...]

pitbulls en firehawks snijden door air heen. :)
Effe vooruit denkend zal dat dus niet meer zo zijn als de expansion uitkomt, de komende patches zullen dat wel verminderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheM
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 15:32
Ik denk dat patch 1.7 de game 'compleet' moet maken, en dat ze met eventueel patch 1.71 t/m 1.79 nieuwe maps enzo uit gaan brengen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheM schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:49:
Ik denk dat patch 1.7 de game 'compleet' moet maken, en dat ze met eventueel patch 1.71 t/m 1.79 nieuwe maps enzo uit gaan brengen :p
En dat ze de sonic emitters eens wat zwakker/duurder maken, bijna iedereen op het EA c&c forum wil dat.

Nieuwe maps is altijd nice, maar ik denk dat er genoeg maps zijn, on second thought wat meer 6 en 8 player maps would be nice ;) en de meeste matches worden toch op redzone rampage gespeeld. Ik vind dat ze es moeten gaan foucussen op de advanced base defences want daar mag nog wel een en het ander aan veranderd worden voor alle 3 de fracties.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

TheM schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:49:
patch 1.07? :P
Zodra ze weer nieuwe maps gaan toevoegen zie ik ze wel stapjes maken naar 1.10 en 1.20, ook om de gamebrowser compatible te maken met de uitbreiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheM
Ach zie wel, zo te zien luisteren ze wel naar hun community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:30
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:54:
[...]

En dat ze de sonic emitters eens wat zwakker/duurder maken, bijna iedereen op het EA c&c forum wil dat.
95% Van die mensen heeft er dan ook geen bal verstand van. In 1.07 zorgen ze er al voor dat cranes geen defences kunnen bouwen, dat zal het Sonic Emitter gebeuren al heel anders maken. Misschien is het daarna wel helemaal niet meer nodig om er nog wat aan te doen.

En wat betreft de imbalances van mobiele Sonic Emitters in Kane's Wrath; wacht eerst het spel maar eens af. Je kunt niet afgaan op een paar screenshots en bepalen wat overpowerd is en niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Wmm schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:42:
[...]
In 1.07 zorgen ze er al voor dat cranes geen defences kunnen bouwen,
Heee dat is goed nieuws. Dat zal het spel veel dynamischer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
Largo schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:47:
[...]

Heee dat is goed nieuws. Dat zal het spel veel dynamischer maken.
Idd, ik heb nu heel vaak met online spelen dat de tegenstander zijn basis naar mij toe bouwt en dan met Sonic Emitors, Obelisks of die bliksemdingen van de Scrin me aan gaat vallen.

Zeer irritant en ook niet echt realistisch vind ik. :) Ik val liever met units een basis aan ipv dat te doen met gebouwen.

Verwijderd

Cpt.Iglo schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:43:
[...]
Idd, ik heb nu heel vaak met online spelen dat de tegenstander zijn basis naar mij toe bouwt en dan met Sonic Emitors, Obelisks of die bliksemdingen van de Scrin me aan gaat vallen.

Zeer irritant en ook niet echt realistisch vind ik. :) Ik val liever met units een basis aan ipv dat te doen met gebouwen.
Lol patch 1.7 is uit en nu blijkt dat de mothersip meteen vuurt en niet goed getest is door EA whahah is ook altijd wat he :P

Verwijderd

Topicstarter
duurt die patch zo lang voordat hij uitkomt krijgen ze dit
knakkers toch

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Gaat zo lekker snel, dat downloaden van die patch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheM
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 01:13:
[...]
Nee dat ben ik niet helenmaal met je eens, scrin heeft al heel erg veel aa, heeft veel aa vlietuigen veel aa tanks, ook nog een goede aa verdediding, ik hoef echt niet ook nog eens aa in een storm collumn, en zeker niet als de gewone defence tegen tanks (dat hand ding) ook niet echt veel voorstelt.
Ach als jij een als buitenaards wezen was en de aarde al wat jaren observeerde zou je zien dat de grootmachten van 't land vooral door lucht units de grootste veldslagen wonnen wat zou jij dan doen? ^^
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:54:
[...]
Sonic Emitters zijn behoorlijk sterk, ze kunnen behoorlijk wat schade incasseren en afvuren op de tegenstanders (tegen scrin behoorlijk effectief in iedergeval ^^)
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:38:
[...]
en maakt je eigen vliegtuigen sterker.
Maakt vliegtuigen sterker? Heb ik niks van gemerkt. Kan je dat 's uitleggen?
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:28:
Als je 2 Storm collums heb staan slopen die met gemak een groep van 2-4 vertigo's/Firehawks in notime, vaak sloopt ie ze ook nog 2 van de 4 vliegtuigen voordat je die bommen kan droppen (tenzij erg goed gestuurd met waypoints).

Naar mijn idee de beste defence building anti air EN anti land (medium armor units) sloper in 't spel, en 3000 voor zo'n toren is zeker niet veel als je nagaat dat ie 'n ion storm kan creeren.

Geen enkel defence gebouw op zich zelf is goed gelukkig anders zou dat unbalanced zijn lijtk me _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein probleempje. Bij het spelen van deze game krijg ik geen special effects te horen. Normaal als je een unit of gebouw aanklikt om te bouwen, dan krijg je "Building" te horen. dat hoor ik nu niet. Wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die hier iets van af weet mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:25:
Niemand die hier iets van af weet mensen?
Al verschillende instellingen mbt het geluid in het spel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cpt.Iglo schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:32:
[...]
Al verschillende instellingen mbt het geluid in het spel geprobeerd?
Ja. Maar daar staat alles goed ingesteld. Ik heb dit trouwens bij alle spellen. GP4, Grand Theft Auto San Andreas et cetera. En de Windows instellingen zijn ook erg goed. Nooit wat aan veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:37:
[...]

Ja. Maar daar staat alles goed ingesteld. Ik heb dit trouwens bij alle spellen. GP4, Grand Theft Auto San Andreas et cetera. En de Windows instellingen zijn ook erg goed. Nooit wat aan veranderd.
Nieuwste DirectX installeren?
Dxdiag en dan de sound check?

Misschien dat je daar wat mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:38:
[...]

Nieuwste DirectX installeren?
Dxdiag en dan de sound check?

Misschien dat je daar wat mee kunt.
Ik heb even op creative.com de laatste drivers gedownload van de X-fi kaart. Nu doet alles het weer gelukkig! Toch bedankt voor je hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMorpheus schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:58:
[...]

patch 1.07? :P
Zodra ze weer nieuwe maps gaan toevoegen zie ik ze wel stapjes maken naar 1.10 en 1.20, ook om de gamebrowser compatible te maken met de uitbreiding
Kan je dat eens uitleggen want dat snap ik niet echt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1.10?

en 1.08 dan. waarin ze...economy change gaan invoeren?
wat eigenlijk? :D

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheM
Economy change is helemaal niet nodig, game is prima zoals ie is, lekker fast paced.

Als je een slow economy build game wil hebben speel dan SupCom (Supreme Commander), dat spel is echt OF20 min no rush maar word snel saai OF low tech rushing wat zwaar irritant is.
Anders heb je niet (heb het spel op de plank liggen en redelijk wat LAN games gespeeld).

Dit spel zit ik continu in de actie en op 't randje van m'n stoel :P als het langzamer zou gaan zou het al snel gaan vervelen. ( 8) speed junkie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 20:24

Auredium

Informaticus Chaoticus

Met de nieuwste patch is het idd wel wat lastiger geworden om te winnen. Maar volgens mij hebben ze de rocket soldiers aangepast want ze schieten echt wel een stuk verder dan eerst.
Battlecast rocks best wel zeg maar, alleen duurt eht enorm lang en kun je volgens mij niet skippen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet hier een 20 min durend filmpje waar de nieuwe units van de expansion pack live worden getoont :D

http://rapidshare. com/files/51056122/cnc3_addon_buehne.avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:37
En patch 1.8 is vandaag uitgekomen. Vreemd genoeg is die nog niet te downloaden via de site, maar via ftp heb ik hem al binnen gekregen. Ook via het spel is die te downloaden.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:40:
En patch 1.8 is vandaag uitgekomen. Vreemd genoeg is die nog niet te downloaden via de site, maar via ftp heb ik hem al binnen gekregen. Ook via het spel is die te downloaden.
Het is eigenlijk geen patch maar een quick-fix voor mothership

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:37
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:41:
[...]

Het is eigenlijk geen patch maar een quick-fix voor mothership
Het is een fix idd, vind hem erg groot (24 mb) voor 1 exploit fix >:)
Naja hij is te downloaden als Patch 1.08
ftp://ftp.ea.com/pub/eapacific/cnc3/patch18/

[ Voor 15% gewijzigd door Barfman op 27-08-2007 19:55 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:16:
Ziet hier een 20 min durend filmpje waar de nieuwe units van de expansion pack live worden getoont :D

http://rapidshare. com/files/51056122/cnc3_addon_buehne.avi
Een Cyborg met een EMP cannon :S
In TS waren Cyborgs juist gevoelig voor EMP.
Aparte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja nog 2 nieuwtjes officieel van een werknemer van EA paar seconde geleden bekend gemaakt

In de nieuwe patch zullen de desintrators onder handen worden genomen:

We're testing some balance changes internally, which include some stuff I think you'll find exciting. We're pretty happy with Disintegrators overall, but we're definitely looking at how much "revenge" damage they inflict when killed by crushing. That's kind of a neat aspect of the unit that should be more noticeable in practice, and should help contribute to the overall value of the unit. Stay tuned.

En ook de avatar wordt sterker gemaakt.

Without tipping our hand too much, we're looking at making some changes to the Avatar that I think Nod players are going to enjoy. We'll have more details in the coming weeks as we get closer to the next balance patch.

One thing I can say right now is, we're not planning to change the Avatar's inability to fire while moving. While this can admittedly be seen as a weakness of the unit, we purposely want units like the Mammoth and the Annihilator and the Avatar to all feel different in their own right.

But like I said, the Avatar is going to be able to compensate for its move-or-fire quirk in other ways...

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gaan ze de annihilators aanpakken.....

eerder die long range tanks
Of een autorepair voor de corruptor

maar ze hebben wel gelijk dat de annihilators ook persoonlijkheid missen.

fix meteen de rig. minimaal predator speed.
Hij gaat snel stuk, hij is duur, en zooo traag

De NOD commando die moet altijd stealthed zijn. niet alleen als ze stilstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
FallenAngel666 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:58:
[...]

Een Cyborg met een EMP cannon :S
In TS waren Cyborgs juist gevoelig voor EMP.
Aparte keuze.
Valt mee toch?
Een mens kan ook slecht tegen vuur, maar toch zijn er soldaten met vlammenwerpers :P

Ik vind het wel leuk bedacht, maar had liever gehad dat die upgrade gewoon op de raider buggy bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Woei, return of the cyborgs!
Waar is Cabal? :P

Persoonlijk vond ik uit C&C 2 de cyborgs de krachtigste en coolste units van het hele spel. Helend in tiberium, uncrushable. Vooral de cyborg commando was vet sterk. De latere toevoeging van de cyborg reaper was wel goed, ubersnel helen in tiberium, maar veelste onbetrouwbare wapens imo.

Denk niet dat de cyborgs in die vorm terug komen sinds het Cabal incident.

/edit; nu nog de mutanten terug krijgen in een wat actievere rol dan wat ze nu hebben. De Mutantlairs bieden wel mutanten aan, maar echt een toevoeging op de bestaande legermacht hebben ze niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Auredium op 28-08-2007 08:39 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cpt.Iglo schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:30:
[...]
Valt mee toch?
Een mens kan ook slecht tegen vuur, maar toch zijn er soldaten met vlammenwerpers :P
.
Scherp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52
Cpt.Iglo schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:30:
[...]
Valt mee toch?

Ik vind het wel leuk bedacht, maar had liever gehad dat die upgrade gewoon op de raider buggy bleef.
Op zich kan het wel, maar juist omdat in TS die dingen erg gevoelig waren voor een EMP blast, vind ik het raar dat ze die in TW juist onderdeel maken van het wapenarsenaal van de Cyborg.
Ik weet niet hoe ze het hebben geïmplementeerd, maar ik kan mij voorstellen dat het nogal friendly fire gevoelig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheM
grappig consept, 10 cyborgs met emp die elkaar uitschakelen :p

Vind die EMP coil van die NOD Raider Buggy toch niet geweldig moet ik zeggen...
Ze gaan gewoon te snel kapot (1 schot van 'n GDI vehicle) en zodra je die EMP gebruikt is het gewoon instant death eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind patch 1.07 echt wel erg. Niemand kiest gdi meer. Iedereen rusht met nod of scrin. En zelfs met de campain zijn er missies waar je alleen met een kraan begint. Er is ook een missie waar de bonus objective is dat je een lazer turren en shredder moet maken (ja je begint met een kraan) dit is nu onmogelijk gemaakt..

En nee die nod commando moet niet stealthed zijn dat is echt massive overpowered.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:34:
Ik vind patch 1.07 echt wel erg. Niemand kiest gdi meer. Iedereen rusht met nod of scrin. En zelfs met de campain zijn er missies waar je alleen met een kraan begint. Er is ook een missie waar de bonus objective is dat je een lazer turren en shredder moet maken (ja je begint met een kraan) dit is nu onmogelijk gemaakt..

En nee die nod commando moet niet stealthed zijn dat is echt massive overpowered.
Tja, online heb ik tot nu toe alleen GDI gezien maar het is waar dat je bij battlecast veel Nod en Scrin ziet. Rushen is vrij normaal bij C&C online vandaar dat ik speel tegen vrienden van me of tegen de computer. Ik houd van langere potjes, en niet zozeer van rushen. Al zou je dat niet zeggen van mijn eerste battlecast match. :P

Mijn tegenstander werd van drie kanten overrompeld door mammothtanks van drie verschillende kanten. :P
De speler waar ik daarna moest wel volgens mij echt wel meer ervaren want deze hanteerde de vreemde strategie om in het begin meteen met engineers sturen en dan precies via plaatsen die je niet deed verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:34:

het is iig iets.

Scrin commando niet kapot te krijgen, snel en kan gebouwen/units overnemen.
ook nog teleport functie

GDI commando
Jumpjets! na het vernietigen van een gebouw. spring naar een ander gebouw en blaas die ook op.

Nod commando
.....

en over die missie, warfac > mcv > turret = nuttings impossible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke rank zijn jullie?
Ik 19 en als je dan automatic battle doet dan krijg je echt alleen maar nod/scrin rush.

En die engineer rush is best wel makkelijk te omzijlen, gewoon een pp verkopen (waardoor je mannetjes krijgt) en je MCV verplaatsen en (eventueel een ai turret plaatsen)

Ja misschien heb je toch gelijk met die nod commando... Je ziet hem toch als zij iets opblaast..

iig mijn speelstijl moet heel erg aangepast worden na die patch want ik win bijna niet meer ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 15:40

glashio

C64 > AMIGA > PC

Mijn Rank :)
Ik speel uitsluitend 4v4 games... bordertown ganger ;)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ook zoiets rank krijgen voor het spelen van unranked games....
ah well gelukkig is er nog het gare ranking system.

Door de pb nerf in 1.7 is 1vs1 gdi nod altijd lose voor gdi
als nod de infantry rush gebruikt.
binnen vier minuten 150 bazzooka squads ugpraded en al.

Begin je niks aan. Getest met 5warfacs die apc's pompen. nope
Snipers pompen en bunkers maken, redelijk maar je hebt niks waarmee je gebouwen kan afknallen.
dit gaat nog een probleem worden denk ik voor de volgende patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:14:

Snipers pompen en bunkers maken, redelijk maar je hebt niks waarmee je gebouwen kan afknallen.
Hoezo is GDI dan de lul de infantry is excact het zelfde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 14:41:
[...]

Hoezo is GDI dan de lul de infantry is excact het zelfde 8)7
....
nee dat is het niet...
laat maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Trouwens ik heb met regelmaat meegemaakt dat mijn units mijn eigen units onder vuur namen. Voorheen was dat een stukje minder.
En die rocketgastjes (iig die van Nod) zijn echt wel sterker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Auredium schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:23:
Trouwens ik heb met regelmaat meegemaakt dat mijn units mijn eigen units onder vuur namen. Voorheen was dat een stukje minder.
En die rocketgastjes (iig die van Nod) zijn echt wel sterker geworden.
niet geworden. waren ze al. maar sinds 1.07 zjin pitbulls sneller kapot en heeft ook de mortar een nerf.

Gdi is nu redelijk kansloos tegen een noob die rocketsoldiers spamt, wat riflers en wat venoms.

Eigen units die elkaar onder vuur nemen komt door hallucinigenic bombs van nod, krijg je bij je confessor upgrade

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:29:
[...]

niet geworden. waren ze al. maar sinds 1.07 zjin pitbulls sneller kapot en heeft ook de mortar een nerf.

Gdi is nu redelijk kansloos tegen een noob die rocketsoldiers spamt, wat riflers en wat venoms.

Eigen units die elkaar onder vuur nemen komt door hallucinigenic bombs van nod, krijg je bij je confessor upgrade
EA zei al dat ze an het balancen waren. Laten we hopen dat ze deze catastrofale blunder corrigeren. Wellich goedkopere / kortere buidtijd voor de turrets of de APC wat meer vuurkracht geven. Momenteel werken de APC's weliswaar goed, maar tegen grote groepen pas effectief als ze elite zijn geworden, dan ratelen ze echt zo door de infanterie van de Nod door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auredium schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:02:
[...]

EA zei al dat ze an het balancen waren. Laten we hopen dat ze deze catastrofale blunder corrigeren. Wellich goedkopere / kortere buidtijd voor de turrets of de APC wat meer vuurkracht geven. Momenteel werken de APC's weliswaar goed, maar tegen grote groepen pas effectief als ze elite zijn geworden, dan ratelen ze echt zo door de infanterie van de Nod door.
Nou dan kunnen ze meteen ook de raider upgraden want die echt zwak vergeleken met de apc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:44:
[...]

Nou dan kunnen ze meteen ook de raider upgraden want die echt zwak vergeleken met de apc
je hebt ook de prijzen naast elkaar gezet?
en snelheid
en mogelijkheid tot emp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:44

xdc

glashio schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:54:
Mijn Rank :)
Ik speel uitsluitend 4v4 games... bordertown ganger ;)
leuk ! ik wist niet dat dit bestond
gelijk mezelf even opgezocht

http://cc3.xtrapas.de/beta.cgi?action=1&user=xdc2000nl

verder vind ik 1.07 maar jammer dat je niet meer 2 defecence structures kan bouwen
de gameplay is wat dat betreft voor mij echt helemaal door de wwar gestuurd./ geschopt
moet echt ff wennen

btw ik zoek nog een goede 2vs2 partner ;)

[ Voor 3% gewijzigd door xdc op 29-08-2007 23:47 ]

slimmehotspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
die rankings kloppen niet precies volgens mij.

ik sta daar 1vs1 en 2vs2 700 en 7000 plekken lager

http://cc3.xtrapas.de/beta.cgi?bull0563

vs

http://www.commandandconq...tails.aspx?LadderID=43738

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 02:11 ]

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik ben bezig met de missies spelen met patch 1.08 en de missies op normal. De computertegenstander is echt abnormaal sterk geworden in de missies. Voorheen heb ik zowel GDI als Nod met gemakt gehaald op normal. Maar nu raced de tegenstander echt met units man, niet normaal meer.

Ben nu halverwege met GDI waarbij ik de nucleair Missel Silo van Nod moet vernietigen, je hebt iets van 7 minuten de tijd om de powerplants te vernietigen en dat moet jet doen met jumpjet troopers maar dat is inmiddels practische onmogelijk. (het gaat overigens wel, maar gewoon heel moeilijk)
De computer bouwt ook veel meer units voor aan te vallen. Ik krijg de indruk dat EA bij uitbrengen van de patches niet heeft gelet op de missies waardoor die nu met een ietsje te sterke AI zitten.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij kun je ook een expansion overlaten vliegen naar linksboven naar het blauwe tiberium en vanuit daar kun je dan van achter de basis aanvallen.

en met firehawks goed gestuurd vanaf de zijkant krijg je de eerste energie centrales ook kapot voor de eerste reset om je leger op te bouwen in de tussentijd

maar idd ea houd daar geen rekening mee, maar goed het is ea, die hebben wel vaker van dat soort domme acties.
met nod kun je nu ongeveer alle misssies op hard uitspelen door rocketsoldiers te bouwen :')

• TheM
Of laat een commando via de zijkant vliegen en blaas die nukliere silo gewoon op! Heb je daar ook geen last meer van.
Ten oosten heb je ook een stuk blauwe tiberium kan je ook lekker cashen en mammoths bouwen.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

TheM schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:55:
Of laat een commando via de zijkant vliegen en blaas die nukliere silo gewoon op! Heb je daar ook geen last meer van.
Ten oosten heb je ook een stuk blauwe tiberium kan je ook lekker cashen en mammoths bouwen.
Das een goede, die ga ik proberen.

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Misschien een veel gestelde vraag maar wat is jullie "bouw volgorde" in een skirmish? Ik heb altijd TE laat tanks lijkt het wel ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
Ik zit met een probleem bij het spelen tegen mijn huisgenoten. We ik speel dan tegen hun twee, ik met NOD en zij met GDI. Het eerste aantal potjes maakte ik korte metten met ze door in het begin direct de money supply af te kappen zodat ze alleen tiberium konden halen bij hun basis, waardoor ik met enorme legers rustig binnen kon walzen.

Nu zijn ze erachter gekomen dat de mammoths vrij effectief zijn, dus voor ik het weet komen ze samen met tig mammoths mijn kant uit. Nu ben ik wel wat sneller met het bouwen van legers en heb meestal ook meer geld, dus ik heb sowieso een groter leger, maar met mijn nod-tankjes maak ik geen schijn van kans.. Heeft iemand een gouden tip? :)

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
geez schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:17:
Ik zit met een probleem bij het spelen tegen mijn huisgenoten. We ik speel dan tegen hun twee, ik met NOD en zij met GDI. Het eerste aantal potjes maakte ik korte metten met ze door in het begin direct de money supply af te kappen zodat ze alleen tiberium konden halen bij hun basis, waardoor ik met enorme legers rustig binnen kon walzen.

Nu zijn ze erachter gekomen dat de mammoths vrij effectief zijn, dus voor ik het weet komen ze samen met tig mammoths mijn kant uit. Nu ben ik wel wat sneller met het bouwen van legers en heb meestal ook meer geld, dus ik heb sowieso een groter leger, maar met mijn nod-tankjes maak ik geen schijn van kans.. Heeft iemand een gouden tip? :)
vrij snel in het begin zijn Tech-center blijven bombarderen
Daarna gaat hij veel AA maken, dan gewoon zijn warfactories pakken en zijn crane en constr. yard

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Stealthbommerwerpers. Met 4 stuks is 1 mammoet stuk. Als je 4 keer 4 bommenwerpers loslaat en bij een uitval de bommenwerpers laat aanvliegen zijn die mammoets kansloos.
Die dingen zijn vrij duur en een bommenrun is gratis, dus op den duur put je ze financieel uit.

* Delerium wil ook wel eens met 24 Venom's aanrukken.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Donnie schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:54:
Misschien een veel gestelde vraag maar wat is jullie "bouw volgorde" in een skirmish? Ik heb altijd TE laat tanks lijkt het wel ;)
crane
ref, ref
power, power (ref offline halen zodra de harvester eruit is, power neerzetten en online zetten)
Warf, ref
warf, ref
outpost, ref
tech, ref

Zo, dat moet lukken :) Genoeg geld dat binnenkomt.

• xdc

xdc

geez schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:17:

mammoths zijn makkelijk te blocken met rocketmannetjes, stuk of 5-6 mannetjes op 1 mammoth laten schieten en die is zo weg.

[ Voor 3% gewijzigd door xdc op 30-08-2007 18:35 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheM
xdc schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:35:
[...]

mammoths zijn makkelijk te blocken met rocketmannetjes, stuk of 5-6 mannetjes op 1 mammoth laten schieten en die is zo weg.
En als GDI nu snipers gebruikt tegen die rocket mannetjes wat venoms in rushen neem ik aan, die hebben stealth detect >:)

Eventueel Raider buggie emp gebruiken op mamoeths tot stilstand te brengen (leer de sneltoets, er en paar omdat anders alle buggies tegelijkertijd weerloos maakt), ga er niet frontaal op de mamoeths in want dat is zelfmoord.. liefst met een omweggetje achter de tank langs.

Indien venoms worden gecounterd met firehawks deze counteren met meer venoms :P of wat stealth tanks (mobile AA), of raider buggies.

Het proberen plat te rijden van infantery tussen de mamoeths is een zelfmoord actie.

* Weet iemand of stealth tank prio's hebben op land of air btw?
Tja ect ect..

[ Voor 27% gewijzigd door TheM op 31-08-2007 11:44 . Reden: wat aanpassingen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:14:

Ja voor de update was ik bijna altijd GDI , ik techte altijd zo snel mogelijk op en popte 3 sonic emmiters uit waar de infantry kwam aanzetten. Die dingen kunnen in 1 schot half hun leger uitschakelen. Waarbij de vuurkracht aanzienlijk daalt. En dan gewoon het tiberium beschermen en ze geven vanzelf over omdat ze geen geld meer hebben.

Stealth tanks zijn echt super goed vs air. Tegen land zijn ze niet echt effectief omdat ze ook vrij duur zijn.

Nod is best wel goed in "early game" als je met nod gdi later gaat aanvallen dan is dat zinloos, (tenzij je 200 venoms maakt of iets dergelijks). Nods enige goede "tank" is de avatar (duur, langzaam en vrij lang om ze te maken). Obelisks zijn ook niet echt goed (vergeleken met sonic emmiters). Met nod moet je gewoon zo snel mogelijk alle strategische plekken veroveren en gdi constant onder druk zetten. hun harvesters slopen en wegwezen dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
[b][message=28659804,noline]Obelisks zijn ook niet echt goed (vergeleken met sonic emmiters).
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Een obelisk zelf is inderdaad niet zo sterk, maar zet er maar eens een aantal Beam Cannons bij. Als je er een stuk of 5 op 1 obelisk zet dan schiet deze bijna een keer zo ver, wat bijvoorbeeld ideaal is voor het slopen van een vijandelijke outpost met defence en refs/harvesters of langzame units zoals Mammoth Tanks. Deze zijn dan meestal al bijna kapot voordat ze op vuurafstand zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Cpt.Iglo op 01-09-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cpt.Iglo schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:38:
[...]
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Een obelisk zelf is inderdaad niet zo sterk, maar zet er maar eens een aantal Beam Cannons bij. Als je er een stuk of 5 op 1 obelisk zet dan schiet deze bijna een keer zo ver, wat bijvoorbeeld ideaal is voor het slopen van een vijandelijke outpost met defence en refs/harvesters of langzame units zoals Mammoth Tanks. Deze zijn dan meestal al bijna kapot voordat ze op vuurafstand zijn.
Dit betekend een Obelisk van 2000 + 5 Beam Cannons van a 1000. Dan zit je dus op 7000.
Uhm.... dan mag hij wel heeeeeel erg goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:41:
[...]

Dit betekend een Obelisk van 2000 + 5 Beam Cannons van a 1000. Dan zit je dus op 7000.
Uhm.... dan mag hij wel heeeeeel erg goed zijn.
De sonic emitter is gewoon veels te overpowered zelfs hier kun je dat niet meer ontkennen, ik vind dat ze de power usage met 5 moeten verhogen en de prijs naar 3000, tevens lijkt het me een leuk idee dat de sonic emitter's schokgolf zijn kracht verliest naarmate ie verder gaat.

de hele c&c 3 communtity wil dat de sonic emitter word generft en de avatar gebuft, en gelijk hebben ze echt wel.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Jij wilt dat alles in het spel gelijk is waardoor je imo onzin roept soms. Alle tier 3 defences hoeven niet gelijk te zijn aan elkaar. Dat is helemaal niet belangrijk. Ik zeg niet dat de SE niet overpowerd is, dat is ie misschien wel. Maar dat wil nog niet zeggen dat ie precies hetzelfde moet kunnen als een Obelisk of zo'n Scrin ding.

Overigens, als de hele CNC community dat vindt trek ik me er al helemaal niets van aan. 90% Van die community is, met alle respect, gewoon stom. Dat was ie met Generals en Zero Hour al en dat is ie nu gewoon weer. En ja, ik heb alles al meegemaakt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm , held van jan en alleman , heeft zoals gewoonlijk gelijk :$:$ (K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:41:
Jij wilt dat alles in het spel gelijk is waardoor je imo onzin roept soms. Alle tier 3 defences hoeven niet gelijk te zijn aan elkaar. Dat is helemaal niet belangrijk. Ik zeg niet dat de SE niet overpowerd is, dat is ie misschien wel. Maar dat wil nog niet zeggen dat ie precies hetzelfde moet kunnen als een Obelisk of zo'n Scrin ding.

Overigens, als de hele CNC community dat vindt trek ik me er al helemaal niets van aan. 90% Van die community is, met alle respect, gewoon stom. Dat was ie met Generals en Zero Hour al en dat is ie nu gewoon weer. En ja, ik heb alles al meegemaakt ;).
Ik zeg ook niet dat ze het zelfde moeten zijn, gelukkig is dat ook niet zo, maar dat ding is gewoon te overpowered, enja dat je de 90% van de community stom vind, vind ik nogal arrogant geeft een beetje de indruk dat jij beter bent en het beter weet dan 90% van die mensen ;)

Enja het is wat meer gebalanceerd met patch 1.8 das waar maar dat neemt nog steeds niet weg dat het probleem word verplaats ipv opgelost. Voor patch 1.8 was je gewoon dik de lul als de tegenstander 4 emitters uit de grond popte, voor dat je ze dood had waren er al weer 4 andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb nog nooit last gehad van die sonic emmiters. Met de luchtmacht eroverheen of met je landmacht eromheen..... kijk, die dingen zuipen stroom en het platleggen van de basis kan makkelijk via de lucht. Als die dingen geen stroom hebben staan ze uit en is het probleem opgelost. Iemand met 4 van die dingen, die heeft veel powergeneratoren. Iemand die er 8 heeft staan zal van gekkigheid niet weten waar 'ie z'n powerplants neer moet zetten. Dan is nuken gewoon leuk. :P

* Delerium boeit balance niet.
Alleen zijn de GDI hopeloos onderpowered, ik krijg het niet vaak voor elkaar om als GDI de boel uit te spelen; hun harvesters belagen en uithongeren werkt erg goed namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er op dat EA blunder heeft gemaakt met de nieuwe patches.. heel veel mensen stoppen cnc3 en in de lobbys komen er steeds meer servers met no rush no scrin etc. Weet iemand wat het meest effectief is tegen seeker scrin rush?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
Ik heb juist het idee dat GDI overpowered is qua tanks, waar NOD daar enorm underpowered is. Ik speel graag NOD en ben erg fanatiek met tanks.. daar ligt een probleem bij mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dus moet je op andere manieren winnen. Geen tanks dus op je slagveld. Maar sneak-attacks met Stealthtanks en de Harvesters opjagen (met stealthbommenwerpers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:11:
[...]

Ik zeg ook niet dat ze het zelfde moeten zijn, gelukkig is dat ook niet zo, maar dat ding is gewoon te overpowered, enja dat je de 90% van de community stom vind, vind ik nogal arrogant geeft een beetje de indruk dat jij beter bent en het beter weet dan 90% van die mensen ;)

Enja het is wat meer gebalanceerd met patch 1.8 das waar maar dat neemt nog steeds niet weg dat het probleem word verplaats ipv opgelost. Voor patch 1.8 was je gewoon dik de lul als de tegenstander 4 emitters uit de grond popte, voor dat je ze dood had waren er al weer 4 andere.
Ik zeg niet dat ik het beter weet op het gebied van balancing. Maar een feit is dat iedereen op elk forum wat roept, terwijl 90% dat maar doet omdat zo'n defence ding in één keer 4 van z'n tanks molt. Maar intussen zie ik weinig mensen praten over beamcannons of airunits (ecteinascidin dan nu toevallig). En ik noem niemand hier stom, zeker jou niet dus voel je niet aangesproken. Jij onderbouwt je mening, hoewel ik vind dat je de boel teveel gelijk wil trekken (zie laatst die storm column of de NOD buggies).

Anyhow, ik ben 3 jaar admin geweest op een grote Nl clanwars ladder voor Generals / Zero Hour. En als je ziet waar je daarmee te maken krijgt dan heb je niet zo'n hoge pet meer op van de CNC community (en dat heeft natuurlijk niet alleen met balancing stuff te maken). En dat wordt nog meer versterkt als je op andere fora kijkt.

Het is zeker leuk als je mensen hoort roepen dat EA het goed doet met de patches en stuff. En dat ze geleerd hebben van wat ze vroeger fout deden bij Generals / Zero Hour. Als je goed kijkt zul je zien dat EA nog steeds de plank aan alle kanten misslaat (waar blijft in hemelsnaam de battlecast viewer ofzo, de ladderrest + invoering van seizoenen en prijzen etc etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op maandag 03 september 2007 @ 23:07:
[...]

Ik zeg niet dat ik het beter weet op het gebied van balancing. Maar een feit is dat iedereen op elk forum wat roept, terwijl 90% dat maar doet omdat zo'n defence ding in één keer 4 van z'n tanks molt. Maar intussen zie ik weinig mensen praten over beamcannons of airunits (ecteinascidin dan nu toevallig). En ik noem niemand hier stom, zeker jou niet dus voel je niet aangesproken. Jij onderbouwt je mening, hoewel ik vind dat je de boel teveel gelijk wil trekken (zie laatst die storm column of de NOD buggies).

Anyhow, ik ben 3 jaar admin geweest op een grote Nl clanwars ladder voor Generals / Zero Hour. En als je ziet waar je daarmee te maken krijgt dan heb je niet zo'n hoge pet meer op van de CNC community (en dat heeft natuurlijk niet alleen met balancing stuff te maken). En dat wordt nog meer versterkt als je op andere fora kijkt.

Het is zeker leuk als je mensen hoort roepen dat EA het goed doet met de patches en stuff. En dat ze geleerd hebben van wat ze vroeger fout deden bij Generals / Zero Hour. Als je goed kijkt zul je zien dat EA nog steeds de plank aan alle kanten misslaat (waar blijft in hemelsnaam de battlecast viewer ofzo, de ladderrest + invoering van seizoenen en prijzen etc etc).
Mjah beam canons zijn meestal een optie, behalve als hij een paar Juggernauts heeft staan, dat EA zeer slordig is dat weet iedereen hier wel, ik vind echter dat ze wel er veel aan doen om het op te lossen en hier ook de nodige tijd en energie in steken, echter hadden ze zich dit kunnen besparen door van te voren alles beter in te plannen en beter te testen, voorkomen is altijd beter dan genezen.

Ik sta zelf erg sceptish tegenover de balans van de expansion, ik hoop dat daarmee de balans verbetererd, echter is de kans ook groot dat die verslechterd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Wmm schreef op maandag 03 september 2007 @ 23:07:
[...]

Ik geef je helemaal gelijk, EA doet het inderdaad wel beter vergeleken met Zero Hour (hoe lang moesten we wachten op de fix voor de abuse bij Scud storm missiles? :P), de mothership fix was binnen 2 dagen gedaan ofzo.

Maar ze beloven nog steeds zoveel en komen het gewoon niet na.. beetje jammer!

[edit]

Ik vond de balance van Zero Hour naar Generals een stuk beter. Misschien kwam dit omdat er gewoon veeeeel matchups waren, maar over het algemeen werd er per ras 1 kant gekozen die redelijk goed kon winnen vs de matchup. Dus ik heb "redelijk" wat vertrouwen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Wiebbe op 03-09-2007 23:38 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
EA doet het opzich beter ja. Maar, met Generals hadden we in het eerste half jaar ook 6 patches hoor. Of in Generals op dat punt de balance beter was dan nu in CNC3, dat weet ik niet. Ik speel CNC3 al lang niet actief meer (ik zal dus ook nooit zeggen dat iets al dan niet overpowerd is, ik kaart alleen aan dat er meer naar het gehele plaatje gekeken moet worden, iets dat vaak vergeten wordt). Het zal om het even zijn denk ik. Feitelijk hebben we in CNC3 ook maar zo'n 3 echte patches gehad. De rest waren patches om patches te fixen zeg maar. De mothership bug was natuurlijk schandalig, zeker als je Apoc overal hoort roepen dat patches extra lang duren omdat ze door een uitgebreide testfase gaan. Ik weet dat je altijd bugs blijft houden, maar een mothership dat nog steeds te selecten is door een box te trekken, komaan ;).

De balance in ZH was natuurlijk gaar. Zeker, er waren match ups die wel balanced waren. Maar een groot deel was dat niet en dat grote deel zou ook nooit te balancen zijn (USA vanilla vs USA Airforce, vanilla is altijd vreselijk ver achter en dat zou nooit op te lossen zijn). Daarom vrees ik ook, net als Spikey, dat de balance in de expansion niet goed zal zijn. Zeker niet als ze nu nog niet 3 armies, die niet diepgaand zijn, voor 99% kunnen balancen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 00:08:
EA doet het opzich beter ja. Maar, met Generals hadden we in het eerste half jaar ook 6 patches hoor. Of in Generals op dat punt de balance beter was dan nu in CNC3, dat weet ik niet. Ik speel CNC3 al lang niet actief meer (ik zal dus ook nooit zeggen dat iets al dan niet overpowerd is, ik kaart alleen aan dat er meer naar het gehele plaatje gekeken moet worden, iets dat vaak vergeten wordt). Het zal om het even zijn denk ik. Feitelijk hebben we in CNC3 ook maar zo'n 3 echte patches gehad. De rest waren patches om patches te fixen zeg maar. De mothership bug was natuurlijk schandalig, zeker als je Apoc overal hoort roepen dat patches extra lang duren omdat ze door een uitgebreide testfase gaan. Ik weet dat je altijd bugs blijft houden, maar een mothership dat nog steeds te selecten is door een box te trekken, komaan ;).

De balance in ZH was natuurlijk gaar. Zeker, er waren match ups die wel balanced waren. Maar een groot deel was dat niet en dat grote deel zou ook nooit te balancen zijn (USA vanilla vs USA Airforce, vanilla is altijd vreselijk ver achter en dat zou nooit op te lossen zijn). Daarom vrees ik ook, net als Spikey, dat de balance in de expansion niet goed zal zijn. Zeker niet als ze nu nog niet 3 armies, die niet diepgaand zijn, voor 99% kunnen balancen.
mjah precies, denk we allenmaal al blij mogen zijn als het voor 80% gebalanceerd is, maar ik weet uit eigen ervaring dat balanceren een erg lastig karwei is. Zoals velen van jullie zullen weten ben ik al meer dan 3 jaar bezig met een rpg game te maken (Final Tear 3) en daar moet alles ook gebalanceerd worden en dat duurt maanden! Dus ik vind het knap als EA het lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
[qoute]
mjah precies, denk we allenmaal al blij mogen zijn als het voor 80% gebalanceerd is, maar ik weet uit eigen ervaring dat balanceren een erg lastig karwei is. Zoals velen van jullie zullen weten ben ik al meer dan 3 jaar bezig met een rpg game te maken (Final Tear 3) en daar moet alles ook gebalanceerd worden en dat duurt maanden! Dus ik vind het knap als EA het lukt!
[/quote]

Ja oke maar ik neem aan dat er niet 1 iemand werkt bij EA :)
Weet zelf ook hoe het RPG maken werkt doe het zelf ook jij bent er alleen iets fanatieker mee bezig en het is echt een rotklus af en toe om een goeie balans te vinden
(bij RPG heb ik zelfs het gevoel dat balanceren meer werk is dan het spel in elkaar zetten)
En op zich valt het wel mee het is alleen heel goed oefenen voordat je een goeie strategy hebt om bepaalde dingen aan te pakken momenteel

en zoals gezegt niemand heeft het over airunits
(en ben het wel een beetje eens 90% van de spelers zijn ook dom die horen 1 keer iemand zeggen OHW overpowered en meteen schreeuwt iedereen het maar gebeurt bij alle spellen WoW Diablo 2 warcraft 3 generals zero hour overal zijn er altijd mensen die onnodig dingen schrewen op de chat die nergens op slaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheM
Gisteren weer 'n 3 tal potjes tegen 'n maat van me gespeeld.
GDI (hij) en NOD (ik), word steeds beter in het counteren van een massale mamoeth spam aanval.

Mamoeths = Rocket Squads
Juggernauts = Stealth Tanks
Avatar = damige output en hoge damige blokker.
Milltant squad = cannon flodder >:)
Scorpion = low tech om in de eerste 10 min kleine forward bases te slopen.

Gisteren een outpost met 4 obelisk en 4 Beam Cannons (1ste obelisk = 4x beam cannon, 2e obelisk 3 om 1 ect).
Ondersteund door 5x millitant (1000$) squad en 5x Rocket squads (2000)

Sloopte iets van 8 harvasters en 4 mammoeths voordat ie werd geowned door juggernaughts +- 5min later :P (vervelende dingen :( ).

Totale kostenplatje:

3 Avatars $6600
4x Obelisk $8000
4x Beam Cannon $4000
Rocket&millitant squads: $3000
Totaal: $15000

GDI's losses cost:
8 harvasters (+lading)
4 mammoeths
4 Warfactories
Wat defence turrets.
Totale kosten: Veel meer :p

Dus op zich zeker niet slecht :D kost hem meer tijd om al die harvasters weer op gang te brengen dan voor mij om troepen aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je met gdi en nod een scrin seeker tank rush moet counteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:53:
Weet iemand hoe je met gdi en nod een scrin seeker tank rush moet counteren?
bazzooka's (anti infantry turret tegen de buzzers)
tanks (en later als je zover komt upgraden)

en zorgen dat je niet al teveel geld achterloopt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheM schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 10:34:
Gisteren weer 'n 3 tal potjes tegen 'n maat van me gespeeld.
GDI (hij) en NOD (ik), word steeds beter in het counteren van een massale mamoeth spam aanval.

Mamoeths = Rocket Squads
Juggernauts = Stealth Tanks
Avatar = damige output en hoge damige blokker.
Milltant squad = cannon flodder >:)
Scorpion = low tech om in de eerste 10 min kleine forward bases te slopen.

Gisteren een outpost met 4 obelisk en 4 Beam Cannons (1ste obelisk = 4x beam cannon, 2e obelisk 3 om 1 ect).
Ondersteund door 5x millitant (1000$) squad en 5x Rocket squads (2000)

Sloopte iets van 8 harvasters en 4 mammoeths voordat ie werd geowned door juggernaughts +- 5min later :P (vervelende dingen :( ).

Totale kostenplatje:

3 Avatars $6600
4x Obelisk $8000
4x Beam Cannon $4000
Rocket&millitant squads: $3000
Totaal: $15000

GDI's losses cost:
8 harvasters (+lading)
4 mammoeths
4 Warfactories
Wat defence turrets.
Totale kosten: Veel meer :p

Dus op zich zeker niet slecht :D kost hem meer tijd om al die harvasters weer op gang te brengen dan voor mij om troepen aan te maken.
oblisks zijn 1800 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

ik heb sinds 1.08 regelmatig last van de zogenaamde direct3d Crash ,.
het spel chrasht dan terug naar windows, iemand hier ook last van ?
zag op het forum cnc3 dat er veel mensen last van hebben.

Verder ben ik even met nod aan de slag gegaan , die rocketunits zijn samen met de upgrade die kan worden gekocht echt heel heel sterk. op een map als backbrawl water onverslaanbaar.

Ik stap over van GDI naar NOD :)

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xdc schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:16:
ik heb sinds 1.08 regelmatig last van de zogenaamde direct3d Crash ,.
het spel chrasht dan terug naar windows, iemand hier ook last van ?
zag op het forum cnc3 dat er veel mensen last van hebben.

Verder ben ik even met nod aan de slag gegaan , die rocketunits zijn samen met de upgrade die kan worden gekocht echt heel heel sterk. op een map als backbrawl water onverslaanbaar.

Ik stap over van GDI naar NOD :)
Over welke upgrade hebje het hier, de tiberian infusion of de confessor? wat doen die 2 eigenlijk precies, ik weet dat bij de confesser upgrade er zon blije piel bij komt die van die bommetjes gooit maar wat doet het nog meer dat ze zo sterk worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 22:01:
[...]

Over welke upgrade hebje het hier, de tiberian infusion of de confessor? wat doen die 2 eigenlijk precies, ik weet dat bij de confesser upgrade er zon blije piel bij komt die van die bommetjes gooit maar wat doet het nog meer dat ze zo sterk worden?
die andere geeft bescherming tegen tiberium en meer hitpoints

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 09:35

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik heb eindelijk de GDI missie uitgespeeld. Maar ik krijg wanneer ik zonder de tiberium bomb gewoon hetzelfde filmpje te zien als wanneer ik mèt de bom het uitspeeld, behalve de scene van de aarde. Ik word dus wel geschoffeerd door Fisher en dat nieuwsbericht van 'at what cost?' Wat doe ik fout? Ik heb gewoon dat laatste ding kapot gebombardeerd met vliegtuigen en zware voertuigen.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheM
RaJitsu schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:12:
Ik heb eindelijk de GDI missie uitgespeeld. Maar ik krijg wanneer ik zonder de tiberium bomb gewoon hetzelfde filmpje te zien als wanneer ik mèt de bom het uitspeeld, behalve de scene van de aarde. Ik word dus wel geschoffeerd door Fisher en dat nieuwsbericht van 'at what cost?' Wat doe ik fout? Ik heb gewoon dat laatste ding kapot gebombardeerd met vliegtuigen en zware voertuigen.
SPOILER
spoiler:
Het is in princiepe hetzelfde filmpje met een klein verschil :D
Het is of fisher of general Granger (als ik 't goed schrijf) die je helpt, als je die tiberium bomb gooit wint Fisher en als je dat niet doet wind Granger (oftewel waarvoor staat GDI volgens jouw :p) Fisher heeft meer NOD idialen, alles vernietigen tegen welke kost dan ook!..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
[/quote]Klopt niet helemaal.

spoiler:
Als je het op de "goede manier" uitspeelt krijg je een fimpje van een nieuwsuitzending waarin staat dat de Aliëns en Nod verslagen zijn, zonder dat het veel mensen het leven heeft gekost. Daarna feliciteerd Granger je met je juiste overwinning en krijg je te horen dat Boyle ontslag genomen heeft.

Als je het op de "slechte manier" uitspeelt krijg je een filmpje van een nieuwsuitzending waarin verteld wordt dat de Aliëns en Nod verslagen zijn, maar wel tegen ongelovelijk veel mensenlevens. Daarna zegt Granger dat je "een schande voor je uniform" bent en dat hij, als hij dat kon, je voor de krijgsraad zou slepen. Daarna hoor je van Boyle dat Granger zijn ontslag heeft ingediend om "meer tijd door te brengen met zijn kinderen".

[ Voor 23% gewijzigd door Cpt.Iglo op 11-09-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Cpt.Iglo schreef op maandag 10 september 2007 @ 13:27:
[...]
Klopt niet helemaal.

spoiler:
Als je het op de "goede manier" uitspeelt krijg je een fimpje van een nieuwsuitzending waarin staat dat de Aliëns en Nod verslagen zijn, zonder dat het veel mensen het leven heeft gekost. Daarna feliciteerd Granger je met je juiste overwinning en krijg je te horen dat Boyle ontslag genomen heeft.

Als je het op de "slechte manier" uitspeelt krijg je een filmpje van een nieuwsuitzending waarin verteld wordt dat de Aliëns en Nod verslagen zijn, maar wel tegen ongelovelijk veel mensenlevens. Daarna zegt Granger dat je "een schande voor je uniform" bent en dat hij, als hij dat kon, je voor de krijgsraad zou slepen. Daarna hoor je van Boyle dat Granger zijn ontslag heeft ingediend om "meer tijd door te brengen met zijn kinderen".
Die spoiler van TheM, heeft nu ook geen zin meer. Je quote hem letterlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 09:35

RaJitsu

B.S.U.R.

Ok, bedankt voor reacties. Ik had de namen niet goed in mijn uitleg, maar het is wel duidelijk wat bedoelde zo blijkt. Maar dit is dus gewoon een bug in het spel oid? Toch een beetje jammer.

B.S.U.R.

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Let op:
Tech gerelateerde problemen en vragen horen niet thuis in dit topic!