Nieker schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:45:
Ik ben nu al enkele maanden aan het uitkijken naar een nieuwe gsm, de se k810i, nokia n73 enzo heb ik al uitgebreid bekeken maar nu is mijn oog gevallen op de nokia n80i. Is het nog de moeite om deze gsm te kopen of zou ik beter mijn geld sparen voor een iets nieuwere gsm? (hij is tenslotte al anderhalf jaar oud) Camera en kalender zijn de belangrijkste zaken die moeten aanwezig zijn, wifi is mooi meegenomen

Zou toch effe goed zoeken naar een N80ie, kost bijna niks meer en je krijgt er erg veel techniek voor terug!
Wat Nokia betreft...
Nokia doet wel vaker vreemde dingen, zeker als het om de glimmende eurie's gaat.
Vermoed dat de N80(ie) technisch te goed is (te veel snufjes

), daardoor blijven de mensen te lang met hun toestel doen omdat er technisch weinig betere alternatieven zijn!
Zoals het:
- Super scherpe schermpje komt bijna niet voor op telefoontjes zoveel pixels! Je ziet veel en veel meer.
Is tegenwoordig helaas allemaal standaard 320x240 pixels, welliswaar met meer kleurtjes maar dat is zoals de kenner weet te verwaarlozen op een mobieltje.
- Standaard VOIP bellen, de providers zitten tegenwoordig meteen te janken als ze dit zien en willen/eisen dat de fabrikant dit aanpast of komen zelf met aangepaste firmware's enz.
't Zelfde gezeik dus wat ze met de N95 hebben geflikt wel/niet VOIP, ligt eraan waar je hem koopt!
Ik heb een N80 & N95 en ga nu maar eens voor een Mio A702.
Niet om Nokia & Symbian af te zeiken, maar ik spreek uit puur persoonlijke ervaring...
Heb deze Mio A702 recentelijk getest (developer contest) en deze is mij zeer goed bevallen, beter dan mijn N80 & N95, misschien is dat wat voor je.
Dat ding kan (bijna) alles... soort N95, maar dan met een beter besturingssysteem en touchscreen.
Heeft ook een redelijke camera 3MP met autofocus enz., iets wat de N80 niet hebt, ook WiFi & ingebouwde GPS Sirf3 ontvanger & Mini-USB heel de mikmak dus!
Als besturingssysteem GELUKKIG Windows Mobile 6, wat ik zeker een pluspunt vind t.o.v.dat Symbian-gezeik met zijn certificaten voor elk lullig flut-programma.
Dat zullen de programmeurs zeker met me eens zijn... de virus-angsthazen natuurlijk niet
Bovendien op softwaregebied heeft Windows Mobile veel en veel meer te bieden dan Symbian, dus voor je Agenda beheer zeker.
Succes met de aanschaf.