[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

Pagina: 1 ... 22 ... 41 Laatste
Acties:
  • 777.361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 60 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxa schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 09:37:
[...]

Jup de QNAP 509 Pro heeft 2 netwerk poorten. Die kun je inzetten om load balancing of je NAS in 2 verschillende netwerken hangen.
Of je um ook als switch kunt gebruiken, en dus een pc hieraan koppelt en de NAS in de switch plugt, betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
VisionMaster schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:08:
[...]

Dit is precies wat er gebeurt. Er is geen mogelijkheid om dit anders te doen. Ik ken ook geen enkel protocol dat een NAS kan aanbieden dat hier een ondersteuning voor zou hebben. Zowisso gaat het buiten de standaard om als het wel slim genoeg zou zijn.

Ieder zijn methode, ik log in met SSH op mijn NAS en ik doe ook een lokale move van een directory om het in een andere share te plaatsen.
Met de oude firmware was het wel mogelijk. Je kon daarin een share "/" aanmaken (of was het nou "\", haal ik altijd door elkaar zonder te checken) waardoor alle andere shares daaronder vielen, en dan direct verplaatsen zoals binnen een share altijd kan. Vervolgens wel weer verwijderen, want het is een veiligheidsrisico.
Met de nieuwe firmware kun je dit pad niet meer opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

OK, ik snap m. Dat SSH is niet mijn cup of tea wat betreft kennis, de web file manager werkt inderdaad wel sneller dus die zal ik er voor gebruiken dan. Thanks!

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02
drfruit schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:32:
[...]

Met de oude firmware was het wel mogelijk. Je kon daarin een share "/" aanmaken (of was het nou "\", haal ik altijd door elkaar zonder te checken) waardoor alle andere shares daaronder vielen, en dan direct verplaatsen zoals binnen een share altijd kan. Vervolgens wel weer verwijderen, want het is een veiligheidsrisico.
Met de nieuwe firmware kun je dit pad niet meer opgeven.
Oef... dat is tricky inderdaad :)

Ik denk dat als je een share neemt op "/" of meerdere share zelfs, maar die zich steeds laten verplaatsen naar een subdirectory, dan weet je client wel een directe move te maken, omdat het dan nog wel binnen dezelfde share is. Dus opzich is dit een kleine hack binnen de gestelde regel en niet een aanrader voor de normale gebruiker :)
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:27:
OK, ik snap m. Dat SSH is niet mijn cup of tea wat betreft kennis, de web file manager werkt inderdaad wel sneller dus die zal ik er voor gebruiken dan. Thanks!
Ieder zijn ding. Ik heb een mooie Mac, maar leef best wel veel in de shell en doe veel met SSH. Op zich is het niet zo moeilijk, alleen de shell commando's zijn een beetje anders als in de command-prompt van Windows (ik gok even gemakshalve dat je een Windows gebruiker bent).

[ Voor 24% gewijzigd door VisionMaster op 07-10-2009 10:27 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nou, ik stam van origine nog uit het MS-DOS tijdperk dus handmatig met commando's werken is niet helemaal vreemd voor me allemaal, maar momenteel gebruik ik Vista inderdaad. Ik zal er eens induiken want je kunt er wel veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 15:28
Voor de geinteresseerden onder ons:
NAS Synology DS109+ samen met netgear EVA9150.. Werkt als een zonnetje 8) !!
Ben een noob op het gebied van NAS en mediaspelers, maar zelfs ik heb het in een middagje stoeien met beide devices voor elkaar gekregen.
File(map)sharing ingesteld; filmpje downloaden met SABnzb+ en films kijken maar!!
Het enige wat er nog een keer moet komen is een wireless N router (nu nog een linksys WRT54 G router).
Een HD 1080 film kan nu nog wel eens haperen :z . (die met een 720 resolutie: GEEN probleem _/-\o_ )

Ik zie weinig of geen recensies over bovenstaande combinatie. Ook over de compatibiliteit tussen de 2 is niets of weinig te vinden: vandaar mijn ervaring in het kort!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:07
VisionMaster schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:28:
[...]

Ik snap niet eens wat je nou precies wilt. Met remote desktop bedoelen we dat je je desktop middels bijvoorbeeld VNC kan laten overnemen vanaf een andere plaats. Als je wilt surfen via je NAS, dan moet ik al snel denken aan een web-proxy. Maar dat is een beetje gek. Misschien dat je een SOCKS proxy wilt maken naar je NAS, zodat als je ergens anders zit, dat je dan al je web-request door je NAS heen gooit.

Wat je wel met een NAS kan is dingen direct downloaden er op, door het een link te even van wat je wilt downloaden. Maar dat bedoelde je weer niet.

Ik ben benieuwd wat je nou eigenlijk wilt kunnen doen. Zoek de termen VNC en Web proxy eerst effe op.
Wat ik zou willen is vanaf een willekeurige plaats inloggen en dan een eigen web browser runnen vanuit de box. En met deze browser het internet af kunnen struinen.
xburchartz schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:43:
[...]

Bij mijn weten is er geen NAS waar zoiets standaard is ingebouwd. Je vraagt ook niet om NAS-functionaliteit. Wat je wel zou kunnen doen, is een product als Eyeos installeren op je NAS (zie http://www.eyeos.org) Dit is een webbased OS dat je op je NAS kunt draaien als deze Appache en PHP5 ondersteunt.
Wat ik eigenlijk bedoel is inderdaad een soort OS draaien op je NAS zodat je daar ook een webbrowser zou kunnen gebruiken om bijvoorbeeld sites te bezoeken die op je locatie niet mogelijk zijn. Dit ziet er wel mooi uit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Chadi schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:17:
[...]

Wat ik zou willen is vanaf een willekeurige plaats inloggen en dan een eigen web browser runnen vanuit de box. En met deze browser het internet af kunnen struinen.

[...]

Wat ik eigenlijk bedoel is inderdaad een soort OS draaien op je NAS zodat je daar ook een webbrowser zou kunnen gebruiken om bijvoorbeeld sites te bezoeken die op je locatie niet mogelijk zijn. Dit ziet er wel mooi uit trouwens.
Heb je dan niet meer aan een proxy? Die kan je waarschijnlijk wel installeren op je nas, waarna je met je browser op de client gewoon overal bij kan. Desnoods over een ssh tunnel als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:07:
Nou, ik stam van origine nog uit het MS-DOS tijdperk dus handmatig met commando's werken is niet helemaal vreemd voor me allemaal, maar momenteel gebruik ik Vista inderdaad. Ik zal er eens induiken want je kunt er wel veel mee.
Ik zou dan voor Putty gaan om een shell te kunnen beginnen in je NAS. Ik heb even geGoogled en hier is een leuke pagina voor je als DOS gebruiker op een Linux/Unix shell:
http://www.yolinux.com/TUTORIALS/unix_for_dos_users.html

En Putty is hier te krijgen:
http://www.putty.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
Chadi schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:17:
[...]

[...]

Zoals hierboven vertelt is een proxy wat je wilt, denk ik. Zie ook Foxyproxy (best een handige plugin voor Firefox). Dat valt nog wel te doen. Ik zou een SOCKS proxy proberen, omdat je die secured kan laten connecten. Een OpenVPN service zou ook kunnen trouwens. Mijn NAS is oud (3 jaar oud bijna ofzo) en trekt het niet echt. Maar het werkt wel :)

Een browser opstarten van af je NAS is een afrader. Het kan met X11. Maar dan moet je extra spul installeren als je Windows gebruikt om X11 op je desktop/laptop te kunnen doen. En op je NAS moet je dan een X11 service installeren en bijvoorbeeld Firefox. Middels een SSH-tunnel en een VNC-service (ook extra installeren) is dat te doen. Ik doe het ook soms vanaf mijn werk, dat is een snelle machine, super snel netwerk, maar echt tergent traag. Mega onpraktisch. Nu doe ik alles met OpenVPN. OpenVPN is te installeren vaak via een package manager en de SOCKS of andere web-proxy oplossing ook.

(oeps, sorry voor de dubbel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

VisionMaster schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:59:
[...]

Ik zou dan voor Putty gaan om een shell te kunnen beginnen in je NAS. Ik heb even geGoogled en hier is een leuke pagina voor je als DOS gebruiker op een Linux/Unix shell:
http://www.yolinux.com/TUTORIALS/unix_for_dos_users.html

En Putty is hier te krijgen:
http://www.putty.org/
'Unix for DOS users' :D thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Ben er nog steeds niet uit, telkens nieuwe modellen.

Zat ik te fwijfelen tussen een Synology DS-409+ of een Qnap TS-419P kom ik nu een Thecus N0503 tegen.

Een 3x 3.5 HDD of 5x 2.5 HDD met 1GB RAM en een Atom CPU :9~
http://www.thecus.com/pro...=179&set_language=english

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie door de bomen het bos niet meer.

Zou graag een NAS aanschaffen van minstens 1 TB en van maximaal 200 euro. (inc. schijv(en))
Kan iemand me vertellen welke NASsen binnen die categorie vallen? Gaat mij vooral om opslag en makkelijk delen van bestanden, maar wil liefst 2 schijven en dan kunnen backuppen zodat als er 1 sterft, de ander me redt.

Kan iemand een paar suggesties geven in deze prijsklasse?

Dan kan ik mijn zoektocht wat beperken. Wordt gek van al die keuzes

Dank alvast, alle tips zijn welkom,

PTK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Ik heb voor die prijs (net onder de €200) de Synology DS109j met een 1TB schijf erin gekocht. De goedkoopste 2-disk versie is de DS209j, en die kost zonder schijven al €179. Een schijf van 1TB kost al snel €65 dus reken maar uit... Ik ben bang dat je met 2 schijven niet uit gaat komen dus :-) Als de prestaties er (net als bij mij) niet echt toe doen, kun je met zo'n DS109j prima uit de voeten.

Kijk anders eens bij Wifimedia, daar heb ik voor mij en m'n zwager spul gekocht. Heb verder niks met die winkel te maken, maar je kunt daar in ieder geval wat prijzen vergelijken.

De modellen van Synology kun je hier goed met elkaar vergelijken. In de andere merken ben ik niet zo thuis.

De DS109j heeft overigens wel een klein aantal beperkingen ten opzichte van de duurdere (en snellere) modellen:
- je kunt maximaal 1 schijf van maximaal 1TB monteren. Uitbreiden of upgraden is dus niet echt mogelijk.
- je kunt geen externe NTFS-schijven gebruiken (wel FAT32 en EXT3) i.v.m. de performance denk ik.

[ Voor 65% gewijzigd door Elwood Blues op 08-10-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

En anders bestaat er zoiets als de Pricewatch: NAS Behuizingen eerste plaats om prijzen te vergelijk en kun je al heel snel zien dat de keuze met jou budget en eisen niet erg groot is :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 18:11
Kan ik met een Thecus N0503 of een Qnap 410 ook NZB bestanden downloaden?
Want dat is zeer belangrijk voor mij bij de aanschaf van een NAS.
of zijn er andere merken dan Synoposys die deze mogelijkheid ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:46:
Zou graag een NAS aanschaffen van minstens 1 TB en van maximaal 200 euro. (inc. schijv(en))
Kan iemand een paar suggesties geven in deze prijsklasse?
Check hier, klein schijfje erbij en je zit onder budget.... :D
Anders wordt het lastig om voor dat bedrag iets te regelen.
Elwood Blues geeft al een suggestie, backup doe je via usb richting simpele behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 22:23

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Weet iemand hoe ik foto's vanaf mijn QNAP NAS, via internet, met vrienden kan delen (remote access voor foto's opzetten)?

Multimedia station is in principe een prima oplossing, maar om veiligheidsredenen wil ik multimedia station absoluut niet gebruiken. Probleem is namelijk dat je de main service poort van je NAS moet openzetten om multimedia station vanuit een locatie buiten het lokale netwerk te kunnen benaderen. Dit houdt in dat het administration menu ook vanaf een externe locatie te benaderen valt en dat lijkt mij kwa veiligheid nou niet bepaald wenselijk, of zie ik dat verkeerd?

Het lijkt mij verstandiger dat QNAP het administration menu onder een aparte poort zet (geen idee of zoiets technisch mogelijk is trouwens), want op deze wijze is het surveillance station wat mij betreft ook vrij onbruikbaar (immers om de beelden vanaf een externe locatie te bekijken moet de main service poort weer openstaan).

Waar ik dus eigenlijk opzoek naar ben is een opzet vergelijkbaar met multimedia station (dus voor verschillende gebruikers aankunnen geven welke mappen ze kunnen benaderen) maar die extern benaderbaar is vanaf de webserver. Ik heb coppermine geprobeerd maar dit vond ik kwa layout niet erg bruikbaar.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander84 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:15:
Weet iemand hoe ik foto's vanaf mijn QNAP NAS, via internet, met vrienden kan delen (remote access voor foto's opzetten)?

Multimedia station is in principe een prima oplossing, maar om veiligheidsredenen wil ik multimedia station absoluut niet gebruiken. Probleem is namelijk dat je de main service poort van je NAS moet openzetten om multimedia station vanuit een locatie buiten het lokale netwerk te kunnen benaderen. Dit houdt in dat het administration menu ook vanaf een externe locatie te benaderen valt en dat lijkt mij kwa veiligheid nou niet bepaald wenselijk, of zie ik dat verkeerd?

Het lijkt mij verstandiger dat QNAP het administration menu onder een aparte poort zet (geen idee of zoiets technisch mogelijk is trouwens), want op deze wijze is het surveillance station wat mij betreft ook vrij onbruikbaar (immers om de beelden vanaf een externe locatie te bekijken moet de main service poort weer openstaan).

Waar ik dus eigenlijk opzoek naar ben is een opzet vergelijkbaar met multimedia station (dus voor verschillende gebruikers aankunnen geven welke mappen ze kunnen benaderen) maar die extern benaderbaar is vanaf de webserver. Ik heb coppermine geprobeerd maar dit vond ik kwa layout niet erg bruikbaar.
zit toch een password op het admin menu, zie het probleem niet. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Laatst online: 24-07 11:10
abusimbal schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:53:
Ben er nog steeds niet uit, telkens nieuwe modellen.

Zat ik te fwijfelen tussen een Synology DS-409+ of een Qnap TS-419P kom ik nu een Thecus N0503 tegen.

Een 3x 3.5 HDD of 5x 2.5 HDD met 1GB RAM en een Atom CPU :9~
http://www.thecus.com/pro...=179&set_language=english
Ik heb nu een paar dagen de Qnap TS-419P binnen en ik ben dik tevreden hoor. Ik heb ook lang zitten twijfelen maar uiteindelijk de knoop doorgehakt. Op het moment zit er nog maar 1 schijf in (Seagate Barracuda 2TB). Ben wel even bezig geweest om alles uit te vogelen, is namelijk ook mijn eerste NAS maar nogmaals dik tevreden. NZB proggy werkt ook perfect, en trekt volle snelheden. 1080P streamen ook geen prob naar mijn Tvix. Load balancing heb ik nog niet gebprobeerd want mijn nieuwe 16 Poorts Gbit switch is nog niet binnen.

Ik zat toen echt te kijken naar een redelijke processor en een beetje geheugen, was echt van mening dat de 419P het niet ging trekken maar het werkt echt lekker hoor.

Misschien heeft dit een beetje geholpen met je keuze.

-Bas

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bunta schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 10:47:
[...]

Ik heb nu een paar dagen de Qnap TS-419P binnen en ik ben dik tevreden hoor. Ik heb ook lang zitten twijfelen maar uiteindelijk de knoop doorgehakt. Op het moment zit er nog maar 1 schijf in (Seagate Barracuda 2TB). Ben wel even bezig geweest om alles uit te vogelen, is namelijk ook mijn eerste NAS maar nogmaals dik tevreden. NZB proggy werkt ook perfect, en trekt volle snelheden. 1080P streamen ook geen prob naar mijn Tvix. Load balancing heb ik nog niet gebprobeerd want mijn nieuwe 16 Poorts Gbit switch is nog niet binnen.

Ik zat toen echt te kijken naar een redelijke processor en een beetje geheugen, was echt van mening dat de 419P het niet ging trekken maar het werkt echt lekker hoor.

-Bas
Standaard zit er geen NZB download in de Qnap`s toch, of is dat nu wel?
SABnzbd+ kun je wel installeren met een plugin, of heb jij het anders gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
Standaard is "Qget", het pre-installed progje. Daarmee kan je alleen Torrents, http en FTP bestanden downloaden.

Via QPKG kan je sabnzb+ installen dan via een webinterface aanspreken, nzb uploaden naar je server en knallen maar. Ik heb echt met verbazing zitten kijken naar de stabiliteit en de snelheid waarmee parren en uitpakken werkt. het interne geheugen wordt met alle draaiende processen erbij voor max 150mb gebruikt. Je kan ook iets met een scriptje doen dat elke nzb die je via een website aanspreek rechtstreeks naar sabnzb gaat. Scheelt weer een extra stapje van nzb saven op je comp en uploaden naar server _/-\o_ .

-Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 22:23

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:56:
[...]

zit toch een password op het admin menu, zie het probleem niet. 8)
Niet? nou ik wel, zeker aangezien de username altijd admin is. Bedenk je wel dat als iemand een keer je password kraakt dat je je NAS vaarwel kan zeggen (password veranderen, reset knop uitzetten en het is gedaan).

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Inderdaad, ook ik zou heel erg graag de NAS wél toegang van buiten mijn netwerk geven, maar alleen als beperkte user. Dat onderscheid kun je dus niet maken, je hebt de poort open of dicht. Nu heb ik die dus dicht, en da's toch wel jammer.

[ Voor 11% gewijzigd door Elwood Blues op 11-10-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Bunta schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 10:47:
[...]

-Bas
De 419P heeft dezelfde hardware als de Synology DS409. Jammer want de DS409+ is sneller.

Ik ben even aan het wachten op reviews van die Thecus, anders ga ik voor de DS409+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

abusimbal schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:31:
[...]

De 419P heeft dezelfde hardware als de Synology DS409. Jammer want de DS409+ is sneller.

Ik ben even aan het wachten op reviews van die Thecus, anders ga ik voor de DS409+.
Hmm in dat geval ben ik wel benieuwd met wat voor snelheden Bunta van usenet aftrekt en hoe groot de files gemiddeld zijn. Aankomende week krijg ik namelijk, als het goed is, mijn DS409 met 2x Seagate LP 2TB binnen en ik zit eraan te denken om het downloaden van usenet op mijn synology te gaan doen.
Punt is alleen dat ik me sterk afvraag of die wel de volle 50Mbit trekt (max 20 threads).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
Als ik het log bekijk als er weer iets klaar is is het gemiddelde altijd anderhalve mb per sec, dat is met een telfort 20mb abo. De 22e krijg ik 60mb van tele2 dus dan kan de NAS echt aan de bak 8). Helaas kan ik nog geen resultaten daar van geven, maar zodra dat spul draaiende is zal ik dat zeker even posten.

De files die ik download zijn altijd tussen 4 en 8GB, behalve als ik mijn favo series download, die zijn maar iets van 1.2GB, maarja dat duurt dan ook maar een minuut of 10. Het snelheids resultaat is wel altijd het zelfde.

Hier even een voorbeeld van een download (inclusief censuur O-) ):
O-) Voeg hier je denkbeeldige naam in O-)
Stage Download
[Time-Taken]: 49 minutes 44 seconds
[Avg-Speed]: 1516kB/s
Stage Par2
[PAR-INFO] blah blah blah: => Verified in 281.9s, all files correct
[DEL-INFO] blah blah blah: => Deleted 2 file(s)
Stage Unrar
[RAR-INFO] blah blah blah: => Unpacked 34 files/folders in 214.1s
[DEL-INFO] blah blah blah: => Deleted 90 file(s)

-Bas

*Edit*
Ben nu een m2ts van 44GB aan het downloaden om te kijken of dat nog een beetje te streamen valt. Normale 1080P van Earth ging goed dus ik ben beniewd.

[ Voor 12% gewijzigd door Bunta op 11-10-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
psychoclown schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:55:
[...]

Hmm in dat geval ben ik wel benieuwd met wat voor snelheden Bunta van usenet aftrekt en hoe groot de files gemiddeld zijn. Aankomende week krijg ik namelijk, als het goed is, mijn DS409 met 2x Seagate LP 2TB binnen en ik zit eraan te denken om het downloaden van usenet op mijn synology te gaan doen.
Punt is alleen dat ik me sterk afvraag of die wel de volle 50Mbit trekt (max 20 threads).
Even in onderstaand topic vragen.
Het grote Synology topic deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Daar had ik het vorige week al een keer gevraagd maar daar reageerde niemand op helaas.
Aankomende week krijg ik mijn bestelling als het goed is binnen dus dan kan ik het van het weekend waarschijnlijk al even testen. De aanleiding dat ik het hier vroeg was de post met de vergelijking van processoren dus ik vroeg het me af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst iedereen bedankt voor de nuttige reacties tot dusver.

Verder heb ik, na veel leeswerk online besloten mijn budget voor de aanschaf van 200 te verhogen naar 350 euro MAX. voor een goede NAS met ruimte voor 2 schijven. (dit is inc. 2 schijven van min. 1 TB/schijf)

De vraag, jullie verwachtten 'm al, is...

"voor 350 euro, een NAS inc 2 schijven van 1 TB per stuk", is dat haalbaar en zo ja, hebben jullie een suggestie?

alle hulp is welkom, wat een zoektoch is dit zeg.. pff .. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Ik wil zelf voor een NAS uit de Iomega StorCenter ix2-200-lijn gaan. De 2TB versie ligt rond de €250,--
nieuws: Iomega vernieuwt StorCenter-nas

Ik wil zelf de 4TB versie halen. Ben wel benieuwd naar ervaringen met deze NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou misschien een goede optie kunnen zijn, ware het niet dat volgens de Iomega website de 2 TB versie geen 250 euro kost, maar 339, oftewel, bijna 100 euro duurder dan jij dacht. :(

Kortom, dat is helaas ook geen oplossing voor mij ben ik bang.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Kan iemand mij duidelijk maken wat nu het praktische verschil is tussen de verschillende Synology en QNAP versies?

Ben ook op zoek naar 2 of 4 drive NAS, maar het wordt mij maar niet duidelijk voor welke ik zou moeten kiezen.

Het gaat mij erom dat ik enkele belangrijke mappen van m'n pc backup en de rest van de ruimte zou moeten dienen als media opslag waarvan m'n mediatank/pc kunnen streamen.

Verdere punten die van belang zijn:
- NZB downloading en PAR/RAR
- Torrents evt.
- Verbruik (dus ook iets van uitschakelen tijdens bepaalde uren)
- Stilte

Nu zijn dit volgens mij veel voorkomende eisen, dus is het dan ook nodig om naar de duurdere versies te kijken?

Ik hoop dat iemand het een beetje duidelijker voor mij kan maken, want ik zie door de NASsen het bos niet meer.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Vergelijking alle Synology modellen en die van Qnap.
http://www.qnap.com/image...rison/Comparison_NAS.html
http://www.synology.com/nld/products/compare_spec.php

Voor ene 4disk zou ik de Synology DS409 of DS409+ overwegen. de Qnap 419P heeft dezelfde hardware dan de DS409. Nadeel van Qnap is dat ze een stuk duurder zijn dan Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Had zelf die vergelijkingstabellen ook al gevonden, het enige echte verschil wat ik zie is hardware die beter is.

Maar mijn vraag is eigenlijk of ik dat nodig heb voor de dingen die ik wil gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, het wordt de DS209 van Synology. Deze dus: http://www.synology.com/nld/products/DS209/index.php

Hij heeft geen wireless, maar dan kan ik wel dat ding met een kabel op mijn router zetten en dan via wireless met mijn laptop erbij, toch?

En de laatste belangrijke vraag. Hij heeft ruimte voor 2 schijven. Doet ie het ook als ik er (voorlopig) maar 1 schijf inzet?

als iemand antwoord weet, ga ik m kopen ;-)

dank!

PTK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:42
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:33:
OK, het wordt de DS209 van Synology. Deze dus: http://www.synology.com/nld/products/DS209/index.php

Hij heeft geen wireless, maar dan kan ik wel dat ding met een kabel op mijn router zetten en dan via wireless met mijn laptop erbij, toch?

En de laatste belangrijke vraag. Hij heeft ruimte voor 2 schijven. Doet ie het ook als ik er (voorlopig) maar 1 schijf inzet?

als iemand antwoord weet, ga ik m kopen ;-)

dank!

PTK
Antwoord op vraag 1 & 2: Ja :)
Als je de NAS via een kabel op je router aansluit, kun je via het IP adres van je NAS erop komen. Je kan inderdaad eerst met 1 HDD beginnen. Sla je spaarvarken maar alvast kapot... :+

Oh ja, ik heb vandaag mijn QNAP TS-239 besteld + 2x 1Tb HDD's :9

[ Voor 3% gewijzigd door BigEagle op 12-10-2009 19:19 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:57:
Zou misschien een goede optie kunnen zijn, ware het niet dat volgens de Iomega website de 2 TB versie geen 250 euro kost, maar 339, oftewel, bijna 100 euro duurder dan jij dacht. :(

Kortom, dat is helaas ook geen oplossing voor mij ben ik bang.
Mijn advies heb je dus blijkbaar niet gevolgd :'(
Als je namelijk even in de PW had gekeken in plaats van naar de richtprijs van Iomega op hun eigen webiste had je gezien dat de Iomega StorCenter ix2 Network Storage 2TB wel degelijk rond de 250 euro kost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm.. sorry, PW, was me niet duidelijk wat je daar mee bedoelde. Je advies is heel nuttig hoor, dank daarvoor. ALhoewel ik nu dus weer ga twijfelen, als de iomega idd voor 250 euro te krijgen is, want die is inc. schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:29:
hmm.. sorry, PW, was me niet duidelijk wat je daar mee bedoelde. Je advies is heel nuttig hoor, dank daarvoor. ALhoewel ik nu dus weer ga twijfelen, als de iomega idd voor 250 euro te krijgen is, want die is inc. schijven.
Haha geen probleem was ook vooral als knipoog bedoelt ;)
Zie ook net pas dat je nog niet zo lang op GoT/tweakers geregged bent dan kan ik het nog wel begrijpen.

Qua prijs zit de Iomega inderdaad dichter bij je eerdere budget dus ik zou kiezen waar je het lekkerst bij voelt.
Of wat het meest toekomstgericht is, ik weet niet of het mogelijk is de hdd's van de Iomega te vervangen maar als over een paar jaar grotere schijven in je NAS wilt steken dan zal dat, lijkt me, makkelijker gaan met een DS209 ;)

[ Voor 25% gewijzigd door psychoclown op 12-10-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Amelandbor schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:19:
Kan iemand mij duidelijk maken wat nu het praktische verschil is tussen de verschillende Synology en QNAP versies?

Ben ook op zoek naar 2 of 4 drive NAS, maar het wordt mij maar niet duidelijk voor welke ik zou moeten kiezen.

Het gaat mij erom dat ik enkele belangrijke mappen van m'n pc backup en de rest van de ruimte zou moeten dienen als media opslag waarvan m'n mediatank/pc kunnen streamen.

Verdere punten die van belang zijn:
- NZB downloading en PAR/RAR
- Torrents evt.
- Verbruik (dus ook iets van uitschakelen tijdens bepaalde uren)
- Stilte

Nu zijn dit volgens mij veel voorkomende eisen, dus is het dan ook nodig om naar de duurdere versies te kijken?

Ik hoop dat iemand het een beetje duidelijker voor mij kan maken, want ik zie door de NASsen het bos niet meer.
Alvast bedankt!
Zie net de QNAP TS-410. Zou dit een goede NAS zijn voor bovenstaande eisen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Amelandbor schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:20:
[...]
Zie net de QNAP TS-410. Zou dit een goede NAS zijn voor bovenstaande eisen??
De Qnap 410P heeft de Marvell 6281 800MHz CPU, de Synology DS409 heeft de Marvell 6281 1200MHz CPU.
De Qnap 410P kost minimaal 378€ de DS409 358€.

De Synology DS409+ heeft de Freescale MPC8533 1.06Ghz powerPC CPU. De Marvell van hierboven is een ARM CPU en is ook met zijn 1.2Ghz een stuk langzamer dan de Freescale.

Dus als je CPU intensieve taken wil doen is de DS409+ de beste keuze, wil je nog is budgetvriendelijkers dan is de DS409 beter. De Qnap 410P met zijn 800Mhz valt dan af, alsook de 419P met zijn Marvell 6281 1200MHz (zelfde als een DS409) maar kost 480€.

Keuze snel gemaakt vind ik.

Misschien je vraag nog even stellen op het officiële http://www.synology-forum.nl/

[ Voor 31% gewijzigd door abusimbal op 12-10-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Maar als ik het goed heb gelezen maakt de synology weer meer lawaai en verbruikt die ook meer toch??

En nog iets, kan je met die DS409 ook later schijven toevoegen??

Ja dus.

Zoals het nu lijkt wordt het de DS 409. Goedkoop, wat sneller en geluid en verbruik vallen volgens mij ook wel mee.

[ Voor 53% gewijzigd door Amelandbor op 12-10-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje. Ik wil de Synology Disk Station DS209 gaan bestellen. Die komt zonder schijven. Hoe weet ik welke harde schijven ik daar wel en niet bij kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:22:
Vraagje. Ik wil de Synology Disk Station DS209 gaan bestellen. Die komt zonder schijven. Hoe weet ik welke harde schijven ik daar wel en niet bij kan bestellen?
dit is de lijst met officieel ondersteunde schijven:

http://www.synology.com/s...how.php?lang=enu&q_id=130

Verder kun je op het forum ervaringen lezen met andere schijven.

[ Voor 8% gewijzigd door Magic op 13-10-2009 11:26 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46

Wurtul

simon says.....

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:22:
Hoi PTK3.

Zie website van Synology.
http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=130&lang=nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank voor alle nuttige tips. Is heel behulpzaam gebleken bij mijn keuze. Dank allemaal!
Zal nog even laten weten hoe hij het doet zodra ik hem binnen heb.

PTK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

Graag jullie aandacht voor het volgende. Door (wellicht mijn eisenpakket) zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik ben op zoek naar het volgende:
- thuis NAS met minimaal 2TB ruimte
- webserver (php), mysql, file en ftp-server
- Bittorrent server is leuk maar niet vereist

Omdat ik al mijn media (video's, foto's en muziek) via mijn tv (en nog te kopen soundsysteem) wil afspelen lijkt het mij dat de NAS aangesloten moet kunnen op de TV.

Het zelf bouwen van de NAS wil ik niet (met name niet omdat dat onevenredig veel energie opsoupeert in vergelijking met een NAS van Synology of Qnap). De sites van deze fabrikanten heb ik bezocht en mijn oog is met name gevallen op de Qnap 219P.

Op dit punt aangekomen moet ik een aantal keuzes maken want:
- Qnap biedt (overigens net als Synology) alle bovengenoemde eisen.
- Qnap kan je aansluiten op je Televisie, hiervoor heb je Twonkymedia server nodig. Echter dit vind ik er niet uizien. Het liefst heb ik XBMC.

Maar XBMC kan niet native draaien op de NAS (voorzover ik weet en kan opmaken uit Google). Nu kan ik er een Xbox (oud en gemod) tussen zetten maar dat voelt een beetje als terug in de tijd gaan (en concessies doen op het gebied van HDMI etc).

Heeft 1 van jullie tips of trucs die mij kunnen helpen? Mijn keuze voor Qnap is nog niet definitief al neig ik daar wel heen. En het liefst zou ik XBMC gebruiken als media server.

Hartelijk dank voor jullie handreikingen.

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar ben ik weer. Voorpagina van tweakers: Qnap brengt nieuwe 2bay-nas uit

Is er iemand die (al) iets kan zeggen over hoe deze TS-210 Turbo zich verhoudt tov de Synology DS209?
De QNAP kost 209 euro, das toch weer flink wat minder dan 260 (inc verzendkosten) van de Synology. Is er verschil, veel verschil? Wat is de beter keuze? Kortom, is het verschil de 50 euro verschil waard?
50 euro Scheelt toch in de kosten van 2 harde schijven kopen.

Pff.. had al een account aangemakat om de Synology te bestellen, komt deze QNAP opeens om de hoek!

Alle advies is van harte welkom...

PTK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 11:31
psychoclown schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:26:
[...]

Mijn advies heb je dus blijkbaar niet gevolgd :'(
Als je namelijk even in de PW had gekeken in plaats van naar de richtprijs van Iomega op hun eigen webiste had je gezien dat de Iomega StorCenter ix2 Network Storage 2TB wel degelijk rond de 250 euro kost!
Volgens mij heeft hij wel gelijk en is de storecenter in de Pricewatch nog de vorige generatie, niet de nieuwe StoreCenter ix2-200 waar het nieuwsbericht op de frontpage over ging. Die heeft namelijk een 1 Ghz cpu ipv de 400 MHz van de "oude" Storecenter ix2. De nieuwe heb ik in Nederland nog niet geadverteerd gezien (ben zelf op zoek naar iets vergelijkbaars, vandaar. De nieuwe Qnap maakt de keuze tussen de Synology DS-209 en de Iomega weer wat lastiger ;) )

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Meister schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:15:
[...]

Volgens mij heeft hij wel gelijk en is de storecenter in de Pricewatch nog de vorige generatie, niet de nieuwe StoreCenter ix2-200 waar het nieuwsbericht op de frontpage over ging. Die heeft namelijk een 1 Ghz cpu ipv de 400 MHz van de "oude" Storecenter ix2. De nieuwe heb ik in Nederland nog niet geadverteerd gezien (ben zelf op zoek naar iets vergelijkbaars, vandaar. De nieuwe Qnap maakt de keuze tussen de Synology DS-209 en de Iomega weer wat lastiger ;) )

Edit: typo
Ah mijn fout! ik had niet gezien dat het over een nieuwe lijn ging, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet het nogmaals vragen, wil namelijk zometeen gaan bestellen....

Synology DS209 of de nieuwe QNAP???

iemand een advies? Is er een gegronde reden om NIET voor de QNAP te gaan tov de Synology? (mhz?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:47:
Moet het nogmaals vragen, wil namelijk zometeen gaan bestellen....

Synology DS209 of de nieuwe QNAP???

iemand een advies? Is er een gegronde reden om NIET voor de QNAP te gaan tov de Synology? (mhz?)
Als je op de site van de fabrikanten kijkt zie je dat:
QNAP TS210: Marvell 6281 800MHz
Syno DS209: Marvell 6281 1200MHz
Voor de rest is zijn het beide A merken en is de functionaliteit vrijwel hetzelfde.

Snap dat je door het bos de bomen niet meer ziet als NAS leek, maar dat ben ik ook op dat gebied en tweakers is nou eenmaal geen helpdesk ;) Er wordt wel verwacht dat je je een beetje inzet (zelf een beetje op zoek gaat etc). Overigens geen kritiek hoor maar dat je je even dat beseft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

psychoclown schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:39:
[...]

Als je op de site van de fabrikanten kijkt zie je dat:
QNAP TS210: Marvell 6281 800MHz
Syno DS209: Marvell 6281 1200MHz
Voor de rest is zijn het beide A merken en is de functionaliteit vrijwel hetzelfde.

Snap dat je door het bos de bomen niet meer ziet als NAS leek, maar dat ben ik ook op dat gebied en tweakers is nou eenmaal geen helpdesk ;) Er wordt wel verwacht dat je je een beetje inzet (zelf een beetje op zoek gaat etc). Overigens geen kritiek hoor maar dat je je even dat beseft ;)
Maar toch zijn er mensen die zweren bij QNAP, waar komt dat dan vandaag als Syno qua processor toch overtreft? In de maand november zal ik ook wss een DS209 halen eindelijk >:)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Royz schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:10:
[...]

Maar toch zijn er mensen die zweren bij QNAP, waar komt dat dan vandaag als Syno qua processor toch overtreft? In de maand november zal ik ook wss een DS209 halen eindelijk >:)
Hmm je bedoelt QNAP als merk? De TS210 is namelijk pas net uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

psychoclown schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:18:
[...]

Hmm je bedoelt QNAP als merk? De TS210 is namelijk pas net uit ;)
Hmm 199e is eigenlijk best interessant. Ik ga ernaar kijken maar het wordt er niet eenvoudiger op ivm de 209 :)

[ Voor 25% gewijzigd door Royz op 13-10-2009 20:31 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Royz schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:29:
[...]

ja, syno is toch ook een stuk goedkoper en toch zweren mensen soms bij QNAP :)
Als beginnend NAS user zonder eerdere NAS ervaring vind ik ze allebei wel gevestigde namen.
Maar ik snap je punt heel goed! Ook als je wat googled op Synology kom je veel fora met best grote communities tegen maar ik denk dat QNAP dit ook wel heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Wat ik dus heb begrepen is dat Synology hier op Tweakers een grote achterban heeft maar wereldwijd eigenlijk de community van QNAP groter is. Maar goed volgens mij maakt het niet zoveel uit, ze zeiden beide gewoon super denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

troxx schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:45:
Graag jullie aandacht voor het volgende. Door (wellicht mijn eisenpakket) zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik ben op zoek naar het volgende:
- thuis NAS met minimaal 2TB ruimte
- webserver (php), mysql, file en ftp-server
- Bittorrent server is leuk maar niet vereist

Omdat ik al mijn media (video's, foto's en muziek) via mijn tv (en nog te kopen soundsysteem) wil afspelen lijkt het mij dat de NAS aangesloten moet kunnen op de TV.

Het zelf bouwen van de NAS wil ik niet (met name niet omdat dat onevenredig veel energie opsoupeert in vergelijking met een NAS van Synology of Qnap). De sites van deze fabrikanten heb ik bezocht en mijn oog is met name gevallen op de Qnap 219P.

Op dit punt aangekomen moet ik een aantal keuzes maken want:
- Qnap biedt (overigens net als Synology) alle bovengenoemde eisen.
- Qnap kan je aansluiten op je Televisie, hiervoor heb je Twonkymedia server nodig. Echter dit vind ik er niet uizien. Het liefst heb ik XBMC.

Maar XBMC kan niet native draaien op de NAS (voorzover ik weet en kan opmaken uit Google). Nu kan ik er een Xbox (oud en gemod) tussen zetten maar dat voelt een beetje als terug in de tijd gaan (en concessies doen op het gebied van HDMI etc).

Heeft 1 van jullie tips of trucs die mij kunnen helpen? Mijn keuze voor Qnap is nog niet definitief al neig ik daar wel heen. En het liefst zou ik XBMC gebruiken als media server.

Hartelijk dank voor jullie handreikingen.
Is er niemand die mij een handreiking kan of wil geven?

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik denk dat de simpelste oplossing is een popcorn hour met een NAS :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Je kunt Twonky gebruiken maar je kunt het ook uitschakelen en op de ouderwetse manier (of via NFS) shares maken en gebruiken op je Popcorn Hour.

EDIT Ohw wacht, verkeerd gelezen. Je wilt je NAS direct als media center gebruiken. Misschien moet je dan in die richting denken inderdaad, zoals een TVIX of zo. Volgens mij heeft WD ook zoiets, maar eerlijk gezegd ben ik er niet echt heel goed in thuis.

[ Voor 46% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 15-10-2009 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Laatst online: 19-09 11:28
Ik wil voor mijn WD Tv live een NAS hebben. Nu heb ik even zitten kijken en kwam op de Digitus DN7023 uit. Hier kan je gewoon een externe usb hdd op aansluiten en dan op het netwerk. Lijkt mij voor mijn doeleinde prima, geen download programma's ofzo alleen een HDD die in het netwerk constant bereikbaar is. Aangezien ik ook al een externe hdd heb klinkt dit goed. Alleen mijn vraag is zijn hier ervaringen mee ? Is het wat of werkt het van geen meter ?:

http://www.digitus.info/e...cessories/?c=1208&p=15624

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Troxx, wat is je budget? Ik heb uiteindelijk na lang beraad besloten voor de Synology DS-209 te gaan. Bijna nog de nieuwe QNAP T-210 gekozen, maar de 400mhz processor deed me de synology kiezen, 1,2 ghz heeft die namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 14:05
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de TS-410 Turbo NAS ? In de zoekfunctie kwam ik een kleine vergelijking tegen tov een Synology, maar met name de 2e lan poort mis ik bij dat model (409)

Iemand hier die de TS-410 in bezit heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 16:46
Ik ben ook van plan een NAS aan te schaffen. Ik ging eerst voor de Synology DS209+II omdat deze Squeezecenter nog en beetje lekker kan laten draaien. Na een tijdje nadenken neem ik toch maar een goedkopere NAS een een Asrock ION pc'tje voor Squeezecenter. Dit presteert toch een stuk beter vermoed ik, en het biedt ook nog eens veel meer mogelijkheden.

Nu dacht ik aan de DS209, maar nu brengt Qnap net de nieuwe TS-210. Lastig, lastig. Ik ben benieuwd wat dat verschil in processorpower voor invloed heeft op de prestaties (puur read/write en bediening). Ik wacht even op een review voor ik die keuze maak. Mocht iemand er eentje tegenkomen: graag link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:42
Renkie schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:42:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de TS-410 Turbo NAS ? In de zoekfunctie kwam ik een kleine vergelijking tegen tov een Synology, maar met name de 2e lan poort mis ik bij dat model (409)

Even voor mijn idee: waarom mis je de 2de LAN poort? :?

Ik heb sinds 2 dagen een TS-239P met 2 LAN poorten maar ik gebruik er nu maar 1 :X

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Clock schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:20:
Nu dacht ik aan de DS209, maar nu brengt Qnap net de nieuwe TS-210. Lastig, lastig. Ik ben benieuwd wat dat verschil in processorpower voor invloed heeft op de prestaties (puur read/write en bediening). Ik wacht even op een review voor ik die keuze maak. Mocht iemand er eentje tegenkomen: graag link!
Exact mijn vraag ook. Ik ben heir zo ontzettend benieuwd naar, ik ga ook kiezen tussen beiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 16:46
BigEagle schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:37:
[...]

Even voor mijn idee: waarom mis je de 2de LAN poort? :?

Ik heb sinds 2 dagen een TS-239P met 2 LAN poorten maar ik gebruik er nu maar 1 :X
Ik kan ook geen nut verzinnen voor huis tuin en keuken gebruik. Het kan niet functioneren als failover omdat ze onherroepelijk op hetzelfde 'mobo'/proc zitten. Misschien bieden de geavanceerde modellen de mogelijkheid om voor verschillende subnetten (/verschillende netwerken) andere rules en toegangen op te stellen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clock schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:40:
[...]

Ik kan ook geen nut verzinnen voor huis tuin en keuken gebruik. Het kan niet functioneren als failover omdat ze onherroepelijk op hetzelfde 'mobo'/proc zitten. Misschien bieden de geavanceerde modellen de mogelijkheid om voor verschillende subnetten (/verschillende netwerken) andere rules en toegangen op te stellen oid.
klopt, naast verschillende subnetten is ook 'trunking' mogelijk.

Afbeeldingslocatie: http://img162.imageshack.us/img162/4982/trunking.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
@borroz
Nice, heb jij een Qnap, zoja welke ?
En heb je hierdoor nu echt in de praktijk meer doorvoersnelheid ?

[ Voor 54% gewijzigd door abusimbal op 17-10-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abusimbal schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:08:
@borroz
Nice, heb jij een Qnap, zoja welke ?
En heb je hierdoor nu echt in de praktijk meer doorvoersnelheid ?
ja, ben een tevreden turbo station ts-439 pro gebruiker.

wat betreft trunking, ik gebruik wel een switch die dat evt. ook aankan (level one GSW-0841) maar heb het nooit geprobeerd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 20-09 13:02
Is de datadoorvoersnelheid van deze NAS 'en al zo hoog dat je tegen de limiet van Gb oploopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 19-09 12:13
Heeft er iemand eigenlijk geprobeerd om zijn outlook PST op de NAS te zetten? Zodat je dus vanaf meerdere locaties bij al je outlook gegevens kan? Of zijn er andere opties voor te bedenken?

Uiteraard niet simultaan etc etc, dat is bekend. Meer om en om, bijvoorbeeld PC boven en laptop's beneden.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik wil vrijdag bestellen, nog geen review gezien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoVaRaGnA
  • Laatst online: 11-09 13:27
Renkie schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:42:

Heb vandaag de TS-410 gekocht, wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Groentenboer schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:26:
Heeft er iemand eigenlijk geprobeerd om zijn outlook PST op de NAS te zetten? Zodat je dus vanaf meerdere locaties bij al je outlook gegevens kan? Of zijn er andere opties voor te bedenken?

Uiteraard niet simultaan etc etc, dat is bekend. Meer om en om, bijvoorbeeld PC boven en laptop's beneden.
Wel eens geprobeerd, maar kreeg het niet goed werkend. De manier waarop MS dat heeft geïmpliceerd is veel te ingewikkeld. De pst-bestanden zijn maar een deel van de configuratie in Outlook. Heb er uiteindelijk voor gekozen om IMAP voor e-mail te gebruiken. Dan blijft je mail op de server staan en kun je hem op elke pc via Outlook benaderen. Moet je provider natuurlijk wel ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
Ik ben ook van plan een NAS aan te schaffen. Ik ging eerst voor de Synology DS209+II omdat deze Squeezecenter nog en beetje lekker kan laten draaien. Na een tijdje nadenken neem ik toch maar een goedkopere NAS een een Asrock ION pc'tje voor Squeezecenter. Dit presteert toch een stuk beter vermoed ik, en het biedt ook nog eens veel meer mogelijkheden.

Hmm, lastig... Synology site ligt er net uit :D. Maar goed, in het aankondigingsbericht op de t.net frontpage bij de reacties ( -Elmer- in 'nieuws: Qnap brengt nieuwe 2bay-nas uit' ) wordt gezegd staat dat de Synology altijd nog specs wat betere papieren heeft dan de Qnap TS-210. Als ik op www.smallnetbuilder.com kijk komt in vergelijkingen tussen vergelijkbare modellen Synology ook altijd net wat rapper uit de bus.

Trouwens, zowel de Synology 209 als de Qnap 210 hebben wel een heel nette prijs ;-). Toch wil ik zelf op de korte termijn qua dual-bay nas m'n keus laten vallen tussen de wat duurdere 219p of Synology 209+II. Ik vind de aanwezigheid van e-sata namelijk heerlijk, en wat extra geheugen en een CPU die betere prestaties levert bij downloaden en multimedia vind ik ook wel fijn.

Verder zou ik me niet TE blind staren op benchmarks en vooral gewoon de standaard aanwezige features van Qnap en Synology vergelijken. Het zijn beide gewoon topmerken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb de knoop doorgehakt en een DS209 ipv TS210 genomen. Belangrijkste voor mij was; sabnzbd, fotobeheer en muziekbeheer. Beiden hebben deze en voor die 50e meer koop ik wel 1,2ghz ipv 800mhz :). Ben blij dat ik de knoop heb doorgehakt, begon er gek van te worden! Nu lees ik niets meer :+

Ow ja voorlopig even 1x de Samsung ecogreen 1.5tb erbij

[ Voor 8% gewijzigd door Royz op 19-10-2009 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Overigens, ghz'en of mhz'en vergelijken moet je bij NAS'en altijd mee oppassen he ;-). Want de CPU architectuur kan verschillen als dag en nacht, of de ene cpu heeft een floating point unit en de ander niet. Dan boeien mhz'en niet meer zo veel. Maar goed, ik denk dat je een goede koop hebt gedaan aan de DS209.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT_Father
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-05-2023
Heb zelf de DS409+ gekocht van Synology met 4 maal een 1 TB WD eco harddisk erin en ben zeer te spreken over dit NASje, performance is goed, 40 MB/s schrijven en 70 MB/s lezen, alleen bij het uploaden van heel veel foto's zakte dit even in naar 25 a 30 MB omdat hij tumbnails moest gaan maken maar verder is de performance goed, hij ondersteund ook iSCSI volumes en ik heb dit nog getest met ESX 3.5 en ESX 4(vSphere) en dit werkt snel genoeg om een VM op te laten draaien :*)

Ik heb van het weekend een verbruiks meter aangesloten en ook het stroom verbruik is netjes
in standby trekt hij ongeveer 25 watt en bij normaal gebruik zit hij bijna op 50 watt.

Al met al een prima NAS >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Dank u voor de korte ervaringen.
Ben ook van zin een 409+ te kopen. Maar blijf het toch duur vinden 459€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ach ik blijf 330 voor de dual-bay versies ook al duur vinden :). Zeker aangezien ik m'n 107+ nog maar een jaartje heb.... Maar goed, ik ben al aan een grotere harddisk toe en de 107+ komt regelmatig toch wat power te kort voor me.... dus tsja wat moet je dan :D

Dual bay ga ik verder wel genoeg aan hebben (voorlopig 1 schijf). RAID vind ik persoonlijk (let wel: puur persoonlijk he) een beetje onzin... Je raakt rekenkracht en kernel time kwijt aan schijnveiligheid omdat het alleen maar beveiligt tegen downtime als gevolg van een disk crash. Voor de overige ramp scenario's werkt backup richting een externe disk die je daarna offline haalt net zo goed of zelfs beter :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

eymey schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:46:
ach ik blijf 330 voor de dual-bay versies ook al duur vinden :). Zeker aangezien ik m'n 107+ nog maar een jaartje heb.... Maar goed, ik ben al aan een grotere harddisk toe en de 107+ komt regelmatig toch wat power te kort voor me.... dus tsja wat moet je dan :D

Dual bay ga ik verder wel genoeg aan hebben (voorlopig 1 schijf). RAID vind ik persoonlijk (let wel: puur persoonlijk he) een beetje onzin... Je raakt rekenkracht en kernel time kwijt aan schijnveiligheid omdat het alleen maar beveiligt tegen downtime als gevolg van een disk crash. Voor de overige ramp scenario's werkt backup richting een externe disk die je daarna offline haalt net zo goed of zelfs beter :-).
Behalve als je natuurlijk veel data hebt, opzich zou ik wel raid 5 willen gaan draaien in de toekomst maar nu heb ik beide schijven in basic draaien.. en met een 3e schijf erbij formatteert de DS409 alle drie de schijven toch?
Want zoals ik het begrepen heb is dat de 3e schijf geformatteerd wordt als het al in raid 1 hangt maar dan heb ik op dit moment niet genoeg schijfruimte of nouja wel genoeg maar mijn doel was meer schijfruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als het je om schijfruimte te doen is, is RAID ook nooit een goede oplossing. Bij RAID 5 ben je namelijk altijd al de ruimte van 1 disk kwijt aan de redundantie (bij 4 schijven van 1 TB heb je dus maar 3 TB ruimte). Bij RAID 1 hetzelfde (bij 2 schijven van 1 TB heb je maar 1 TB ruimte).

Met een 3e schijf erbij kan je gewoon kiezen... om die ook in basic te draaien maar wie weet kan je DS ook op dat moment een migratie naar RAID5 voor je uitvoeren... zeker weten doe ik dat niet, aangezien ik nooit een meer dan 2 bay DS heb gebruikt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

eymey schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:43:
Als het je om schijfruimte te doen is, is RAID ook nooit een goede oplossing. Bij RAID 5 ben je namelijk altijd al de ruimte van 1 disk kwijt aan de redundantie (bij 4 schijven van 1 TB heb je dus maar 3 TB ruimte). Bij RAID 1 hetzelfde (bij 2 schijven van 1 TB heb je maar 1 TB ruimte).

Met een 3e schijf erbij kan je gewoon kiezen... om die ook in basic te draaien maar wie weet kan je DS ook op dat moment een migratie naar RAID5 voor je uitvoeren... zeker weten doe ik dat niet, aangezien ik nooit een meer dan 2 bay DS heb gebruikt :).
Ja dat is waar maar is voor mij toch wel het overwegen waard dus als iemand het zeker weet hoor ik het graag :)
Anyways heb ik nu in ieder geval weer genoeg schijfruimte en nog 2 bays over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Royz schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 00:37:
Ik heb de knoop doorgehakt en een DS209 ipv TS210 genomen. Belangrijkste voor mij was; sabnzbd, fotobeheer en muziekbeheer. Beiden hebben deze en voor die 50e meer koop ik wel 1,2ghz ipv 800mhz :). Ben blij dat ik de knoop heb doorgehakt, begon er gek van te worden! Nu lees ik niets meer :+

Ow ja voorlopig even 1x de Samsung ecogreen 1.5tb erbij
Goede keuze, zal je geen spijt van krijgen :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

aramdin schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:14:
[...]

Goede keuze, zal je geen spijt van krijgen :)
Thx man! Nu moet ie nog geleverd worden lol. Ben altijd huiverig met vooruit betalen aan webshops... heb het toch gedaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Welke webshop? Daarnaast bestaan er uiteraard de shopreviews en betalen met CC is meestal ook een optie ivm verzekering etc.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

aramdin schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:25:
Welke webshop? Daarnaast bestaan er uiteraard de shopreviews en betalen met CC is meestal ook een optie ivm verzekering etc.
4Launch, en heb idd met CC betaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 15:38

RgR

Ik zie in de pricewatch dat de Buffalo LinkStation Pro 500GB plotseling erg in prijs gedaald is. Ik dacht eerst dat het een foutje in de Pricewatch was, maar aan de andere kant zijn er wel drie winkels die hem tegelijk voor rond de 60 euro aanbieden.

[ Voor 17% gewijzigd door RgR op 20-10-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Nice en met een minimale doorvoer van 15MB/sec zeer aantrekkelijk :9~
http://www.smallnetbuilde...roreview?showall=&start=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

RgR schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:58:
Ik zie in de pricewatch dat de Buffalo LinkStation Pro 500GB plotseling erg in prijs gedaald is. Ik dacht eerst dat het een foutje in de Pricewatch was, maar aan de andere kant zijn er wel drie winkels die hem tegelijk voor rond de 60 euro aanbieden.
Ik heb hem een aantal dagen geleden voor die prijs besteld. Kreeg net een mailtje dat hij verstuurd is. Het is een hele goeie deal als je de Pricewatch door gaat speuren en ik moest toevallig zo'n apparaat hebben. Foutje of niet, hij komt er dus aan.

Mijn oog viel op het Pricewatch grafiekje en ik werd ineens heel blij:

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/156fsqp.jpg

Het kan trouwens wel een fout zijn in de prijslijst bij de leverancier van die winkels. Veel winkels hebben namelijk dezelfde leverancier en syncen de prijslijst van die leverancier volautomatisch met de eigen (plus een marge natuurlijk). Dus als de leverancier een fout maakt gaan in de regel ook een hele serie winkels in de fout.

500GB gigabit storage + ruimte voor 2 usb schijven voor 55 Euro. Ik vermoed dat het een foutje is, want de TB versie moet in alle winkels nog 170 Euro opbrengen :) . Misschien is het een oprechte aanbieding, misschien is het 500GB model echt zwaar minder waard geworden, mij maakt het niks uit. 55 Euro is een mooie deal.

[ Voor 18% gewijzigd door LieveNiels op 20-10-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 22:56

mjl

Ugh

LieveNiels schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:05:
[...]

Ik heb hem een aantal dagen geleden voor die prijs besteld. Kreeg net een mailtje dat hij verstuurd is. Het is een hele goeie deal als je de Pricewatch door gaat speuren en ik moest toevallig zo'n apparaat hebben. Foutje of niet, hij komt er dus aan.

Mijn oog viel op het Pricewatch grafiekje en ik werd ineens heel blij:

[afbeelding]

Het kan trouwens wel een fout zijn in de prijslijst bij de leverancier van die winkels. Veel winkels hebben namelijk dezelfde leverancier en syncen de prijslijst van die leverancier volautomatisch met de eigen (plus een marge natuurlijk). Dus als de leverancier een fout maakt gaan in de regel ook een hele serie winkels in de fout.

500GB gigabit storage + ruimte voor 2 usb schijven voor 55 Euro. Ik vermoed dat het een foutje is, want de TB versie moet in alle winkels nog 170 Euro opbrengen :) . Misschien is het een oprechte aanbieding, misschien is het 500GB model echt zwaar minder waard geworden, mij maakt het niks uit. 55 Euro is een mooie deal.
De 500GB is zo te zien een ouder model.. vierkanter dan de huidige Linkstation Pro dus ja wellicht moeten ze de deur uit

Ik vraag me dan wel af wat er minder aan is dan de nieuwere modellen en hoe dit te vergelijken is met een QNAP ofzo ?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Als je op zoek bent naar een NAS met 500GB dan kom je zo'n beetje uit rond de 100 euro. Deze kost bijna de helft en schijnt op het gebied van snelheid gewoon 30MB stabiel te kunnen leveren. OK, geen printserver, webserver, Bittorrent of Usenet maar voor de rest zie ik niet waarom een NAS van een premium merk de allergoedkoopste in de Pricewatch moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik begin steeds meer te balen van m'n QNAP TS-219P.

Ontzettend veel schijfactiviteit, geen idee wat allemaal. Moet em 's nachts uitzetten omdat ik er anders gek van word, zelfs al haal je de UTP kabel eruit (dus geen netwerk/internet) blijft ie bezig.
Krijg er ook geen antwoord op:
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=50&t=19814

iTunes server is ook traag/gaar. Duurt een paar minuten voor ie verschijnt, valt nog wel es weg enz..

En het ding rammelt maar door en door. Rammel rammel rammel.
Dacht een plug en play apparaat te hebben gekocht zonder omkijken ernaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:27:

Ontzettend veel schijfactiviteit, geen idee wat allemaal. Moet em 's nachts uitzetten omdat ik er anders gek van word, zelfs al haal je de UTP kabel eruit (dus geen netwerk/internet) blijft ie bezig.

iTunes server is ook traag/gaar. Duurt een paar minuten voor ie verschijnt, valt nog wel es weg enz..

staat je antivirus of zoiets niet constant naar je nas te koekeloeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Nope. Zelfs als ik de UTP kabel eruit trek doet ie het.
Zou eens moeten troubleshooten wat het nou precies is, maar eigenlijk had ik em gekocht omdat ik juist geen tijd/zin heb om ernaar om te kijken.
Twijfel nu zelfs of die harddisk niet gewoon gaar is. De SMART test (quick) doet ie gewoon prima. Ook geen fouten verder.

[ Voor 70% gewijzigd door Tom op 20-10-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach, ik heb het met mijn Synology DS107+ eigenlijk ook, dat de harddisk nauwelijks in hibernate gaat omdat er altijd wel een disk access is, ookal staat hier verder alles uit. Ik zou bijna de neiging krijgen om, wanneer ik aan de dualbay ga, 1 bay uit te rusten met een stil laptop diskje of de meest goedkope SSD die ik kan vinden en daar het systeem op te bootstrappen.

Maar goed, bij mij ratelt hij gelukkig niet constant. Heb wel het idee dat, als ik sabnzbd helemaal uit zet, de problemen minder worden. Sowieso gebruik sabnzb nu weer vaker op m'n PC omdat bij blu-ray rips downloaden de 107+ praktisch dood gaat door z'n onder-gedimensioneerde cpu en dito ram.

Hoop dat progs als nzbget of hellanzb ook nog eens komen met een echt Synology-approved package, zoals SABNZBD.

Anyway, ik zou gewoon officieel bij QNAP een support request doen en ze om een oplossing vragen (uiteraard wel met alle zelf geinstalleerde addon software uitgeschakeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

RgR schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:58:
Interessant.
Maar als ik deze ervaringen lees is het geen topper.
Tom schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:27:

Ik las toevallig op bovenstaande link het volgende:
When the media server is enabled the drive constantly chatters - I found a KB that advised it was the media server, and was told why by a very responsive support: "The media server needs to constantly query the media on the device to check for changes so that it can update its internal database with the current information on the drive."
Nu is mijn kennis van "NASsen" nog erg beperkt dus heb geen idee of dit het bij jou zou kunnen zijn.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Laatst online: 19-09 11:28
Ik heb sinds twee dagen de Synology DS209. Nu heb ik hier zojuist SAbnzb+ op gezet. Ging allemaal goed en werkt ook goed. Alleen kan ik nergens vinden waar hij die files nu opslaat. Ik heb in de intellingen gezet :

Downloads/incomplete
en
Downloads/complete

Als ik nu via netwerk of via de web file beheer naar de nas ga zie ik wel de map downloads (deze had ik zelf al aangemaakt voor ik sabnzb erop gezet heb!!) maar verder niks ! Waar worden de files nu opgeslagen, en vooral hoe kom ik erbij ? Verder staat bovenaan nog : "In "/var/packages/sabnzbd/target/sab""
Pagina: 1 ... 22 ... 41 Laatste