[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

Pagina: 1 ... 23 ... 41 Laatste
Acties:
  • 777.371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 60 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Als je het via de bekende Synology package manager package hebt gedaan, dan is de standaard downloadmap beschikbaar onder de "public" share :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 11:53
clonedonkey schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 01:18:
Ik heb sinds twee dagen de Synology DS209. Nu heb ik hier zojuist SAbnzb+ op gezet. Ging allemaal goed en werkt ook goed. Alleen kan ik nergens vinden waar hij die files nu opslaat. Ik heb in de intellingen gezet :

Downloads/incomplete
en
Downloads/complete

Als ik nu via netwerk of via de web file beheer naar de nas ga zie ik wel de map downloads (deze had ik zelf al aangemaakt voor ik sabnzb erop gezet heb!!) maar verder niks ! Waar worden de files nu opgeslagen, en vooral hoe kom ik erbij ? Verder staat bovenaan nog : "In "/var/packages/sabnzbd/target/sab""
http://forum.synology.com...c.php?f=27&t=11307#p47829

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

eymey schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:20:
Ach, ik heb het met mijn Synology DS107+ eigenlijk ook, dat de harddisk nauwelijks in hibernate gaat omdat er altijd wel een disk access is, ookal staat hier verder alles uit. Ik zou bijna de neiging krijgen om, wanneer ik aan de dualbay ga, 1 bay uit te rusten met een stil laptop diskje of de meest goedkope SSD die ik kan vinden en daar het systeem op te bootstrappen.

Maar goed, bij mij ratelt hij gelukkig niet constant. Heb wel het idee dat, als ik sabnzbd helemaal uit zet, de problemen minder worden. Sowieso gebruik sabnzb nu weer vaker op m'n PC omdat bij blu-ray rips downloaden de 107+ praktisch dood gaat door z'n onder-gedimensioneerde cpu en dito ram.

Hoop dat progs als nzbget of hellanzb ook nog eens komen met een echt Synology-approved package, zoals SABNZBD.

Anyway, ik zou gewoon officieel bij QNAP een support request doen en ze om een oplossing vragen (uiteraard wel met alle zelf geinstalleerde addon software uitgeschakeld).
SabNZB checkt die NZB map om de zoveel tijd om te zien of er nieuwe bestanden in gezet zijn. Misschien heeft dat er mee te maken?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 15:38

RgR

Nog even over de plotseling zo goedkope Buffalo LinkStation Pro 500GB... Ik heb hem inmiddels ook binnen via Zercom. Het blijkt helaas niet te gaan om de LS-500GL waar ze mee adverteren (de LinkStation Pro dus, met 400MHz processor, 128MB RAM en USB-poort) maar het is de LS-L500GL. Na wat zoeken blijkt dit een Low-end versie te zijn met een 333MHz processor en maar 16MB RAM, en géén USB-poort. Hier kan je dus ook in tegenstelling tot de Pro versie geen Debian / Freelink op draaien.

Dat verklaart de lage prijs in elk geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 11:28
Ik snap even twee dingen niet. a) hoe zorg ik ervoor dat de downloads uitkomen in de map downloads die je gewoon ziet in de netwerkshare ? Want standaard komt hij in die sabnzb map. Dus moet ik niet gaan werken met ../ ? dus ../../../downloads ofzo ? En ik heb telnet en ssh geactiveerd maar hoe start ik dit nu zodat ik die files kan verplaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

RgR schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:48:
Nog even over de plotseling zo goedkope Buffalo LinkStation Pro 500GB... Ik heb hem inmiddels ook binnen via Zercom. Het blijkt helaas niet te gaan om de LS-500GL waar ze mee adverteren (de LinkStation Pro dus, met 400MHz processor, 128MB RAM en USB-poort) maar het is de LS-L500GL. Na wat zoeken blijkt dit een Low-end versie te zijn met een 333MHz processor en maar 16MB RAM, en géén USB-poort. Hier kan je dus ook in tegenstelling tot de Pro versie geen Debian / Freelink op draaien.

Dat verklaart de lage prijs in elk geval...
Dus zo komt de aap uit de mouw. Hmm, ik wacht hier nog steeds op het pakketje. Wat ga je doen? Wel grappig dat je denkt van een fout te profiteren, word je gewoon gepakt door een fout. 'We voelen ons gepakt' :P.

Als ik in de koopovereenkomst kijk, zie ik wel gewoon LS-500GL staan. Dus zodra ik hem binnenkrijg en op de doos zie staan dat het niet de goeie is ga ik even een mailtje sturen. Waarschijnlijk zien ze dan in dat er meerdere fouten zijn gemaakt en dan is het maar afwachten hoe het opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR

RgR

LieveNiels schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:32:
[...]Als ik in de koopovereenkomst kijk, zie ik wel gewoon LS-500GL staan.
Ja, bij mij staat dat er ook inderdaad, dus ik heb nog de hoop dat ze hem daar ook daadwerkelijk voor zullen inruilen. Ik heb het voorgelegd aan de winkel en wacht op een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:59:
[...]

SabNZB check die NZB map om de zoveel tijd om te zien of er nieuwe bestanden in gezet zijn. Misschien heeft dat er mee te maken?
Ja, die had ik gisteren al uit gezet, die optie... maar ook dat helpt maar ten dele.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneiltje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09-2022
Hey allemaal,

OMG hier staat veel informatie op. Ik ben helemaal nieuw op het NAS vlak, maar ik denk dat het de ideale oplossing is voor wat ik zoek:
  • Harde schijf in het netwerk
  • Laag verbruik
  • Plaats voor uitbreiding (nu 1schijf met 1 à 1.5 TB, later nog een tweede schijf erbij)
  • Via mijn PC torrents kunnen aanzetten die hij dan 's nachts dowload, terwijl pc uitstaat
  • Evident: niet te duur!
  • Performant, maar geen superbelangrijke informatie. Liefst nooit een crash, maar het is niet nodig driedubbele backups te maken
Iemand met ervaring die me een tip kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey guys,

Ik ben op zoek naar een NAS met bij voorkeur 4 schijven, maar eventueel is 2 ook nog wel te doen, afhankelijk van de prijs. Mijn budget is max 400 euro voor de behuizing.

Wat wel noodzakelijk is:

Ik wil er een ESX server aan hangen en virtuele machines op draaien, max 6 machines die het niet al te druk krijgen. (2 persoons netwerkje en wat extern verkeer af en toe).

Wat zijn de punten waar ik vooral op moet letten bij de aanschaf van een "consumenten" nasje?

En heeft iemand mogelijk een zelfde setup, en welke nas gebruik jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Ik kom er nog steeds niet uit bij sabnzb! Ik heb een gedeelte map aangemaakt op de nas "Download" nu heb ik bij sabnzb ingevuld als downloadmap "volume1/Download/incomplete" en "volume1/Download/complete" Alleen als ik een download start komt hij hier niet in terecht. Wat doe ik fout ? Kom er echt niet achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltje21
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-06 21:51
Groentenboer schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:26:
Heeft er iemand eigenlijk geprobeerd om zijn outlook PST op de NAS te zetten? Zodat je dus vanaf meerdere locaties bij al je outlook gegevens kan? Of zijn er andere opties voor te bedenken?

Uiteraard niet simultaan etc etc, dat is bekend. Meer om en om, bijvoorbeeld PC boven en laptop's beneden.
Ik doe dit op een windows XP gebaseerd NAS (oude PC met XP en een aantal shares). Werkt voortreffelijk.
Af en toe als je outlook opstart dan geeft ie wel eens de melding dat bestand niet kan worden gevonden wat vooral komt door dat de schijfen standby gaan en de share dus net te laat reageert voor outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR

RgR

Inmiddels bericht gekregen van Zercom. Ze geven aan dat ze het artikel inderdaad verkeerd gekoppeld hebben staan op hun website en dat ze de Pro-versie niet kunnen leveren. Wel kan ik mijn geld terugkrijgen als ik de Lite-versie terugstuur.

Ik twijfel nog een beetje wat ik doe; op zich is het nog steeds geen slechte deal voor een netwerkharddisk van 500GB, het is alleen erg jammer dat hij al die extra features en specificaties mist...

Niels, heb jij hem al ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

RgR schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:49:
Inmiddels bericht gekregen van Zercom. Ze geven aan dat ze het artikel inderdaad verkeerd gekoppeld hebben staan op hun website en dat ze de Pro-versie niet kunnen leveren. Wel kan ik mijn geld terugkrijgen als ik de Lite-versie terugstuur.

Ik twijfel nog een beetje wat ik doe; op zich is het nog steeds geen slechte deal voor een netwerkharddisk van 500GB, het is alleen erg jammer dat hij al die extra features en specificaties mist...

Nog niet. Ik laat wel even weten wanneer ik hem binnen heb. Handig om te weten wat het antwoord is van Zercom. Ik denk ook dat ik hem ga houden; ik moet er toch een hebben + het is zoals je zegt nog steeds geen slechte deal. Ach, niet geschoten is altijd mis zeggen we dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ben ik in het bezit van een Qnap ts-239 en ben er zeer tevreden over. Heb al de nodige films via Sabnzbd kunnen binnenhalen en lekker kunnen kijken via de pch-100.
Nu moet ik ook een aantal dvd'tjes branden voor familie en kom erachter dat dat tergend langzaam gaat. Één dvd duurt wel drie kwartier.
Deze brand ik met m'n laptop die een draadloze verbinding heeft met de router/nas.
Dit zal ook wel de oorzaak zijn, dat het zo lang duurt.
Is het verstandiger om de verbinding bedraad tot stand te brengen, zodat het wat sneller gaat.
Of is het branden via deze weg niet sneller te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Overigens wel een leuke dagaanbieding van een TViX HD R-3300 op www.1dayfly.nl voor 99,- incl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 16:46
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:19:
Sinds kort ben ik in het bezit van een Qnap ts-239 en ben er zeer tevreden over. Heb al de nodige films via Sabnzbd kunnen binnenhalen en lekker kunnen kijken via de pch-100.
Nu moet ik ook een aantal dvd'tjes branden voor familie en kom erachter dat dat tergend langzaam gaat. Één dvd duurt wel drie kwartier.
Deze brand ik met m'n laptop die een draadloze verbinding heeft met de router/nas.
Dit zal ook wel de oorzaak zijn, dat het zo lang duurt.
Is het verstandiger om de verbinding bedraad tot stand te brengen, zodat het wat sneller gaat.
Of is het branden via deze weg niet sneller te krijgen?
Bij het fikken op volle snelheid (dvd in 10 min) gaat er 7,5 MB/s doorheen. Dit trekt een wireless verbinding niet. Met een draadje trek je 9 a 10 MB/s en moet het dus wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:50

mjl

Ugh

Je zou gewoon het beloofde artikel moeten krijgen, ze komen de overkomst niet na dus pech voor Zercom! Indien ze 'm niet willen leveren dan geld terug om er alsnog 1 te kopen (en dat is dus meer dan wat jij aan ze betaald hebt...).

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Kan je een externe hdd bij de synology 209 alleen aan de voorkant aansluiten ? Als ik een externe schijf achterin doe dan pakt hij hem niet ? Schijf wel net geformatteerd dus staat niks op kan dat misschien de oorzaak zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

clonedonkey schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:11:
Kan je een externe hdd bij de synology 209 alleen aan de voorkant aansluiten ? Als ik een externe schijf achterin doe dan pakt hij hem niet ? Schijf wel net geformatteerd dus staat niks op kan dat misschien de oorzaak zijn ?
ik heb 'm er achter inhangen. dan heb je als het goed is een share erbij als 'usbshare1' of iets dergelijks

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:35:
Hey guys,

Ik ben op zoek naar een NAS met bij voorkeur 4 schijven, maar eventueel is 2 ook nog wel te doen, afhankelijk van de prijs. Mijn budget is max 400 euro voor de behuizing.

Wat wel noodzakelijk is:

Ik wil er een ESX server aan hangen en virtuele machines op draaien, max 6 machines die het niet al te druk krijgen. (2 persoons netwerkje en wat extern verkeer af en toe).

Wat zijn de punten waar ik vooral op moet letten bij de aanschaf van een "consumenten" nasje?

En heeft iemand mogelijk een zelfde setup, en welke nas gebruik jij dan?
Zou dit een goede optie zijn voor mijn wensen?

Synology Disk Station DS409

4 disks en binnen mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Voor de geinteresseerden: Ik heb net mn Synology DS409+ review online gezet

productreview: Synology Disk Station DS409+ review door aramdin

[ Voor 15% gewijzigd door aramdin op 23-10-2009 02:14 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:51
Ik zag hem Aramdin, zeer nette review! Zou je het verbruik nog kunnen meten?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:33:
[...]

Zou dit een goede optie zijn voor mijn wensen?

Synology Disk Station DS409

4 disks en binnen mijn budget.
Het is misschien het overwegen waard om de plus (+) versie te pakken. Zeker bij veel iSCSI verkeer kan dat nog wel eens voordeel geven. Voor ESX zal ook de DS209+ II trouwens voldoen, maar dat hangt er ook van af of je bewust hebt gekozen voor een 4 bay NAS ipv een 2 bay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:52:
[...]

Het is misschien het overwegen waard om de plus (+) versie te pakken. Zeker bij veel iSCSI verkeer kan dat nog wel eens voordeel geven. Voor ESX zal ook de DS209+ II trouwens voldoen, maar dat hangt er ook van af of je bewust hebt gekozen voor een 4 bay NAS ipv een 2 bay :)
Tanks! goeie tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Puch-Maxi schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 02:26:
Ik zag hem Aramdin, zeer nette review! Zou je het verbruik nog kunnen meten?
Thanks! Heeft een andere Tweaker inmiddels gedaan, zie de reacties en de review (inmiddels erin verwerkt).

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb mijn 209 binnen, heb echter vanwege budget maar 1 HD, de 2e komt nog. Ik heb de HD dus nu als basis in moeten stellen en kon niet uit RAID kiezen (logisch). Echter als ik er een 2e bij prik, gaat hij dan alles weer formatteren en ben ik alles op disk 1 ook kwijt? Just curious :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Royz schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:51:
Ik heb mijn 209 binnen, heb echter vanwege budget maar 1 HD, de 2e komt nog. Ik heb de HD dus nu als basis in moeten stellen en kon niet uit RAID kiezen (logisch). Echter als ik er een 2e bij prik, gaat hij dan alles weer formatteren en ben ik alles op disk 1 ook kwijt? Just curious :)
Voor zover ik begrepen heb wel ja :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

psychoclown schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:19:
[...]

Voor zover ik begrepen heb wel ja :)
OK balen :P. kan ik er dus nog niks op zetten lol

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Hmm, dat is inderdaad wel een aardige om rekening mee te houden...

* Hmmbob heeft ook de DS209 besteld, met 1x HDD

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Royz schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:55:
[...]

OK balen :P. kan ik er dus nog niks op zetten lol
Ja precies :P
Zelf had ik eerst in gedachten raid 5 te gaan draaien maar ik start met 2x 2TB schijven..
Had er natuurlijk niet bij stil gestaan dat ik niet de capaciteit heb om 4TB te back-uppen wanneer ik een 3e schijf erbij zou steken. Zelfs al zou ik de ext. HDDs waar nu de data op staat niet verkopen wanneer ze leeg zijn dan zou ik met oudere ext. HDDs er nog niet aan komen.
Ik heb inmiddels ook maar besloten om geen raid te gaan draaien anders kan ik wel blijven wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Eerste SABnzb download haalt gemiddeld 1,8mb/sec terwijl ik 2,3 verwacht. Ben benieuwd of dit ligt aan de processor van de 209 of aan Ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Makkelijk te proberen uiteraard door dat vlak na elkaar op de 209 en op je PC te downloaden... Bij snelheidsverschil ligt het aan de processor, bij gelijke snelheid is 't Ziggo...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Dat begrijp ik, maar heb even geen tijd om dat te testen (wellicht vandaag).

Ik kwam vanmorgen beneden was mijn 209 ineens niet meer bereikbaar. Na reboot wel natuurlijk, maar in de logs niks over te vinden, ook geen mail gehad wat er nou is gebeurd? Misschien komt het door SABnzbd en een 20gb grote film?

13:41. En weer onbereikbaar... WTF?

[ Voor 5% gewijzigd door Royz op 24-10-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:58

timvanloon

Intel or AMD?

Ik kan na installtie van windows 7 ineens geen bestanden meer wegschrijven naar mijn Qnap 239 Nas?

Er komt dan een pop up met "destination folder acces denied"?
Username en passworden zijn op beide machines gelijk.

Iemand weet hoe dit komt en hoe ik het kan verhelpen?

[ Voor 19% gewijzigd door timvanloon op 24-10-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

joehoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

beetje rustig hier?!

Beste timvanloos, het wordt niet erg op prijs gesteld een topic binnen 24 uur te kicken en al helemaal niet met dergelijke nietszeggende kreten. Het zou fijn zijn dat je in de toekomst iets meer geduld toond.

[ Voor 84% gewijzigd door _Dune_ op 24-10-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Mijn pc voorzien van een verse Win7 install en geen problemen hier met de TS-239pro

Ik heb overigens wel netwerkverbindingen aangemaakt (R: Personal map, S: Films, T: Muziek etc...). Ik hoef geen wachtwoorden e.d. in te vullen. Referenties eenmaal ingevuld en laten onthouden, en het werkt nu reeds twee dagen prima.

Al een reboot geprobeerd? Je rechten gecontroleerd?

Het is moeilijk om geduldig te zijn als zaken niet werken hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

Relax man

Ga is proberen netwerkschijven aan te maken.

Dank je.

[ Voor 69% gewijzigd door timvanloon op 24-10-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een weboffice pakket dat (naast eyeOS) lekker draait op je nas is OpenGoo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb een vraagje over ondertitels. Ik had een bestand met .srt erbij als ondertitel op mijn Qnap 219P staan. Deze ondertitel werd niet herkend door mijn Popcorn Hour. Als ik hetzelfde bestand stream vanaf mijn PC via een SMB share, werkt het wel. Lijkt me dus een NAS-issue. Doe ik iets verkeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 25-10-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LieveNiels schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:32:
[...]

Dus zo komt de aap uit de mouw. Hmm, ik wacht hier nog steeds op het pakketje. Wat ga je doen? Wel grappig dat je denkt van een fout te profiteren, word je gewoon gepakt door een fout. 'We voelen ons gepakt' :P.

Als ik in de koopovereenkomst kijk, zie ik wel gewoon LS-500GL staan. Dus zodra ik hem binnenkrijg en op de doos zie staan dat het niet de goeie is ga ik even een mailtje sturen. Waarschijnlijk zien ze dan in dat er meerdere fouten zijn gemaakt en dan is het maar afwachten hoe het opgelost gaat worden.
Heb vandaag via Azerty de LS-500GL binnengekregen. Helaas gaat het hier ook om de LS-L500GL. Maarja, voor 6 tientjes 500 gig mp3 en xvid bestanden streamen zonder problemen ga ik niet klagen. Ze mogen wel de site updaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede morgen dames/heren,

Ik heb mijn oog laten vallen op een NAS van QNAP. Ik twijfel nog tussen de TS-219P Turbo NAS en de TS-239 Pro Turbo NAS. Een van de verschillen is de Wake-on-lan mogelijkheid. Heeft iemand hier wat meer informatie over?

Als de TS-219P Turbo NAS aan het slapen/standby is, kan ik hem dan niet als ik via internet bijvoorbeeld inlog wakker maken?

Verder nog iemand advies over de aanschaf tussen deze twee apparaten?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR

RgR

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:39:
[...]
Heb vandaag via Azerty de LS-500GL binnengekregen. Helaas gaat het hier ook om de LS-L500GL. Maarja, voor 6 tientjes 500 gig mp3 en xvid bestanden streamen zonder problemen ga ik niet klagen. Ze mogen wel de site updaten....
Met deze instructies is het me gelukt om ipkg (lichtgewicht packagemanager) te installeren op mijn LS-L500GL. Zo kun je toch nog een hele hoop extra software draaien op het apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:19:
Goede morgen dames/heren,

Ik heb mijn oog laten vallen op een NAS van QNAP. Ik twijfel nog tussen de TS-219P Turbo NAS en de TS-239 Pro Turbo NAS. Een van de verschillen is de Wake-on-lan mogelijkheid. Heeft iemand hier wat meer informatie over?

Als de TS-219P Turbo NAS aan het slapen/standby is, kan ik hem dan niet als ik via internet bijvoorbeeld inlog wakker maken?

Verder nog iemand advies over de aanschaf tussen deze twee apparaten?

Alvast bedankt.
Vriend van me heeft volgens mij de 239P turbo, deze heeft een intel 1.6 ghz + 1 gb geheugen.
De 219P heeft een andere processor, een marvell (nee niet de strip) 1.2 ghz + 512 mb

Of dit nu echt heel veel uitmaakt weet ik om eerlijk te zijn niet.
Het prijsverschil is rondom de 110 euro, op zich een redelijk bedrag. Zover ik kan zien zijn er niet heel veel verschillen verder.

Zelf vond ik deze ook wel interessant: http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=134

Deze zit tussen beide prijzen in, en ondersteunt 4 schijven.
Maar goed dan heeft ie ook maar een 800 mhz cpu en 256mb.
Ik weet niet of ik die 4 schijven ga gebruiken en of die 800 mhz voldoende is voor downloaden/ftp/hosten etc.

Ik dacht dat er een groot QNAP topic was eigenlijk, maar ik kon hem niet vinden.

Voor mezelf en andere even een kort overzicht:

Type

Cpu

Memory

Prijs

Comments

*home*

TS219 Turbo

Marvell 1.2 GHz CPU

512MB DDRII RAM

€ 332,33

-

TS219P Turbo

Marvell 1.2 GHz CPU

512MB DDRII RAM

€ 299,90

Hot-swappable

TS410 Turbo

Marvell 800 MHz CPU

256MB DDRII RAM

€ 369,00

Hot-swappable

TS419P Turbo

Marvell 1.2 GHz CPU

512MB DDRII RAM

€ 480,00

Hot-swappable

*SMB*

TS239 Pro Turbo

Intel Atom 1.6 GHz CPU

1GB DDRII memory

€ 412,00

Hot-swappable

TS439 Pro Turbo

Intel Atom 1.6 GHz CPU

1GB DDRII memory

€ 612,79

[ Voor 31% gewijzigd door Viper® op 28-10-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Ander groot verschil is, dat de 239 ook WOL ondersteund. Voor de meeste mensen is dat nog steeds het verschil niet waard. Ik ben erg lui, en heb dus wel voro een 239 gekozen oa vanwege WOL en moet zeggen dat bij mij de meterkast niet meer open is geweest nadat ik de stekker in de 239 heb gestoken. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Is dit niet een optie die automatisch bij de Intel Atom + moederbord funcionaliteit zit ?

Ik denk dat het inderdaad een mooi meegenomen optie is, maar niet de doorslaggevende reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
  • Laatst online: 31-05 23:00
aramdin schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 02:14:
Voor de geinteresseerden: Ik heb net mn Synology DS409+ review online gezet

productreview: Synology Disk Station DS409+ review door aramdin
Mooie review zeer uitgebreid!

Ben op zoek naar een NAS en het blijkt een erg moeilijk keuze. Ik werk veel met VMware dus iscsi is interessant, bittorrent client maar hoe goed zijn deze clients ten opzichte van utorrent? FTP, NZB files, mysql,
actieve community zodat er goede extra applicaties zijn?
  • Hoe futureproof is een NAS? Eind van het jaar komen SATA-3 schijven uit, ik heb gelezen dat die backwards compatible zijn met sata1/2 dus zouden in een huidige NAS moeten werken. Alleen geven producenten hier (bijna) geen informatie over bij QNAP staat alleen dat toekomstige grotere schijven ook werken
  • Wat als de NAS zelf kapot gaat en de schijven nog heel zijn? Je kunt niet zomaar alle schijven in een andere NAS (of zelfde model zetten) de array moet dan rebuild worden en ben je de data dus kwijt. Of zijn er modellen daar dit wel kan?
  • Misschien beetje raar maar is het verstandig om HD's te kopen met geen opvolgende serienummers. Ik heb hier een paar horrorverhalen over gelezen dat als 1 schijf slecht is er een redelijk kans is dat andere ook snel de geest geven dan heb je met RAID 5 natuurlijk een groot probleem.
  • Open standaard? Als voorbeeld het merk Data Robotics gebruiken een propriety raid systeem dus als daar het apparaat stuk gaat heb je sowieso een groter probleem.
  • Welk RAID level? Meest waarschijnlijk is RAID 5, maar dan ben je wel super kwetsbaar tijdens het rebuilden van de array en moet je eigenlijk al een extra HD in de kast hebben liggen. RAID 6 en RAID 1+0 zijn natuurlijk stuk duurder omdat je 50% van opslagruimte verliest. RAID 5 met hotspare kan ook dan ben je kwetsbaar tijdens rebuilden natuurlijk start rebuild wel meteen maar je verliest wel een slot in je NAS, dus met een NAS met 4 bays verlies je toch 50% van de opslagruimte. Of 2 losse RAID 1 arrays kan ook.
  • 1,5tb HD's hebben de laagste prijs per gb op het moment dus deze zijn het interessantste op het moment. Bij QNAP zeggen array altijd kunt uitbreiden maar ze zeggen niet of er ruimte verloren gaat als je grotere schijven erbij zet. Als voorbeeld RAID 1 array met 1x500gb en 1x750 dan is de array maar 500gb die extra 250gb gaat dan verloren. Hoe zit het als je begint met 2x1,5tb in RAID en er 2x2,5tb bijplaats en dan naar RAID 5 gaat. Dan wordt er maar 4x1,5tb gebruikt voor de raid 5 totdat je de 2x1,5tb ook vervangt door 2,5tb of heb ik dit verkeerd.
  • Welke fabrikanten hebben goede ondersteuning? Waar er ook nog bijvoorbeeld firmware updates uitkomen ook al is er een nieuw model uit.
  • Welke HD's? Meeste 1,5tb en alle 2tb HD's zijn 5400rpm (seagate 5900rpm). Dit is natuurlijk wel gunstig voor stroomverbruik, geluid en warmte. Maar natuurlijk wel langzamer ga je dit echt merken met par/rar-en vmware of valt dit mee. En zijn zogenaamde raid series echt beter of is dit beetje verkoop praat? Western Digital heeft de RE4-GP 2tb, deze is volgens hun gemaakt voor in een NAS systeem maar kost 230euro is dus erg prijzig. Enige wat ik echt verschillend kan vinden is 64mb cache, gebruikt minder stroom, 1,2mtbf, anti-vibratiesysteem.

[ Voor 7% gewijzigd door kr4t0s op 29-10-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

kr4t0s schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:27:
[...]

Mooie review zeer uitgebreid!

Ben op zoek naar een NAS en het blijkt een erg moeilijk keuze. Ik werk veel met VMware dus iscsi is interessant, bittorrent client maar hoe goed zijn deze clients ten opzichte van utorrent? FTP, NZB files, mysql,
actieve community zodat er goede extra applicaties zijn?
  • 1,5tb HD's hebben de laagste prijs per gb op het moment dus deze zijn het interessantste op het moment. Bij QNAP zeggen array altijd kunt uitbreiden maar ze zeggen niet of er ruimte verloren gaat als je grotere schijven erbij zet. Als voorbeeld RAID 1 array met 1x500gb en 1x750 dan is de array maar 500gb die extra 250gb gaat dan verloren. Hoe zit het als je begint met 2x1,5tb in RAID en er 2x2,5tb bijplaats en dan naar RAID 5 gaat. Dan wordt er maar 4x1,5tb gebruikt voor de raid 5 totdat je de 2x1,5tb ook vervangt door 2,5tb of heb ik dit verkeerd.
  • Welke HD's? Meeste 1,5tb en alle 2tb HD's zijn 5400rpm (seagate 5900rpm). Dit is natuurlijk wel gunstig voor stroomverbruik, geluid en warmte. Maar natuurlijk wel langzamer ga je dit echt merken met par/rar-en vmware of valt dit mee. En zijn zogenaamde raid series echt beter of is dit beetje verkoop praat? Western Digital heeft de RE4-GP 2tb, deze is volgens hun gemaakt voor in een NAS systeem maar kost 230euro is dus erg prijzig. Enige wat ik echt verschillend kan vinden is 64mb cache, gebruikt minder stroom, 1,2mtbf, anti-vibratiesysteem.
• Dat klopt van de 2 nieuwe schijven wordt er maar 1.5TB van de 2.5TB gebruikt omdat het uitgaat van de schij(f)(ven) met de minste capaciteit.
• Heb je al reviews van enkele HDD's bekeken? Zelf wilde ik eerst voor 2x 20EADS van WD gaan maar toen kwam door een aanbieding bij Salland de Seagate 5900rpm in het oog. Even opgezocht omdat ik 5900rpm nog nooit gezien had maar die bleek best wel goed te scoren. Sowieso hebben 2TB schijven een lage dichtheid omdat er meer GB op een platter zit en is dan de datatransfer meteen al iets sneller hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
@pschoclown

Ja had paar review van discs gelezen.
Deze is wel interessant: www.xbitlabs.com/articles...y/15-2tb-hdd-roundup.html
Staan ook de modellen in die jij noemt. Moeilijk om er een winnaar uit te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

timvanloon schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:26:
Relax man

Ga is proberen netwerkschijven aan te maken.

Dank je.
Alles werkt nu weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Laatst online: 21-05 20:45
Ik heb deze week een LaCie Network Space NAS in gebruik genomen. Ik las op internet dat deze sneller is dan de Freecom. Volgens een andere site is hij vrij traag: 7Mb/s. Maar bij mij haalt hij niet meer dan 1.1 Mb/s over SMB of 1.5Mb/s over ftp. Dat is onwerkbaar langzaam.
Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Ik meen ergens gelezen te hebben dat er een 200MHz arm in zit. Dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat de CPU de bottleneck is. Maar wat dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
@Sir Isaac
Even op de Lacie site gekeken maar kan geen geen test tooltje vinden. Die behuizing kan niet open gemaakt worden of wel? Dan zou je de HD los aan een pc kunnen hangen en testen met tool van HD fabrikant.

Die cpu is natuurlijk niet zo snel maar is ook niet nodig voor single disk NAS. Een multidisk nas heeft een vele malen krachtigere cpu nodig voor raid 5/6 pariteits berekeningen.

[ Voor 29% gewijzigd door kr4t0s op 31-10-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 08:42
NoVaRaGnA schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:33:
[...]

Heb vandaag de TS-410 gekocht, wat wil je weten?
Waar ik wel benieuwd naar ben is of de TS-410 van QNAP genoeg power in huis heeft om een grote library aan mp3 en flac opgeslagen muziekbestanden middels SqueezeCenter soepeltjes aan te bieden? Maak je gebruik van SqueezeCenter op de TS-410?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Laatst online: 21-05 20:45
@kr4t0s:
Het schijnt dat hij wel open kan. Maar geloof zo ook wel dat de HD zelf wel 60Mb/s of meer haalt. Ik vond gisteren een mooie site waarop een goede HOWTO stond om shell access te krijgen op het ding. Mogelijk kan ik dan meer te weten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Hij is eindelijk binnen, door een vage fout door Zercom (Of mijzelf, wat ik natuurlijk in alle toonaarden ontken :P ) was mijn pakketje verstuurd naar België. Wtf denk je dan. Toch goeie service en na een mailwisseling toch mijn pakketje binnen. Blijkt helaas ook bij mij de L versie geleverd. Dus geen extra USB en veel lagere specs.

Ik ga niet klagen want uit eerdere ervaringen blijkt dat ze toch niet overgaan op levering van de non-L versie.

Hij bevalt voor de rest uitstekend; tegelijk video streamen door 3 pc's gaat zonder stotteren (verder geen ervaring met NAS apparaten, misschien kunnen ze dit allemaal wel aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:11
Ik heb nu net een weekje mijn QNAP 419P binnen, en ik moet zeggen dat het een mooi apparaatje is. Het duurde even voordat ie mijn RAID-5 config had opgebouwd, maar nu werkt het dan ook fatsoenlijk. Ik heb echter een vraag over het verplaatsen van bestanden over de shares.

Ik heb bv. 2 shares: Downloads en Muziek. Als ik nu binnen 1 share blijf met verplaatsen, dan doet ie dat giga snel, omdat ie alleen ff wat bytes hoeft aan te passen. Verplaats ik hem van Downloads naar Muziek dan duurt het 'giga' lang omdat hij hem dus fysiek helemaal verplaatst.

Is hier een mogelijkheid voor om dit sneller te doen. Het blijft tenslotte op dezelfde disk-array staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

BeQuietAndDrive schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:26:
Ik heb een vraagje over ondertitels. Ik had een bestand met .srt erbij als ondertitel op mijn Qnap 219P staan. Deze ondertitel werd niet herkend door mijn Popcorn Hour. Als ik hetzelfde bestand stream vanaf mijn PC via een SMB share, werkt het wel. Lijkt me dus een NAS-issue. Doe ik iets verkeerd?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
kr4t0s schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:27:
[...]
  • ...
  • Wat als de NAS zelf kapot gaat en de schijven nog heel zijn? Je kunt niet zomaar alle schijven in een andere NAS (of zelfde model zetten) de array moet dan rebuild worden en ben je de data dus kwijt. Of zijn er modellen daar dit wel kan?
    ...
Iemand hier een idee over bovenstaande vraag? Ik heb weinig zin om een reserve exemplaar NAS erop na te gaan houden voor mijn data...

Hoe zit bovenstaande vraag met een 2 disk NAS met raid 1? Als de NAS zelf stuk gaat, kun je de schijven dan in een willekeurige nieuwe NAS hangen of in een 'gewone' PC en direct weer bij je data komen? Of betekent NAS kaduk, data op schijven onbruikbaar (ook in nieuwe NAS/andere PC)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Voor zover ik weet gebruiken vrijwel alle 2 schijfs nassen Linux als OS, en mdadm om een raid array te maken. Deze kun je op iedere moderne Linux PC lezen, (misschien met wat commandline opdrachten), eventueel ook op je Windows PC met behulp van een Linux Live CD.
De enige uitzondering die ik zo weet is de Netgear SC101. maar dat is eigenlijk geen NAS, maar een SAN.

Dat wil niet zeggen dat je een set schijven van een dode NAS in een willekeurige andere NAS kan zetten. Sommige typen willen wel een bepaalde partititieindeling, en kunnen gaan formatteren als daaraan niet voldaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Momenteel heb ik thuis een Conceptronic CHD3NET staan. Is aangesloten op het gigabit netwerk, echter de schijf heeft enkel een 100mbit aansluiting. Snelheid valt dus wat tegen, haal max 3,5MB. Hij wordt vooral gebruikt om backups op te slaan. Er zit een 400GB samsung schijf in die verder nog prima is. Nu ben ik dus opzoek naar een andere case met gigabit aansluiting. Uiteraard eentje die een beetje snel is. De meeste cases die ik kan vinden hebben al een schijf, maar dat wil ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 22:33
TranceSetter schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:56:
Ik heb bv. 2 shares: Downloads en Muziek. Als ik nu binnen 1 share blijf met verplaatsen, dan doet ie dat giga snel, omdat ie alleen ff wat bytes hoeft aan te passen. Verplaats ik hem van Downloads naar Muziek dan duurt het 'giga' lang omdat hij hem dus fysiek helemaal verplaatst.

Is hier een mogelijkheid voor om dit sneller te doen. Het blijft tenslotte op dezelfde disk-array staan?
Ik heb zelf een Syno, en daar gebeurt hetzelfde, tenzij ik via de webinterface bestanden versleep. Dan hoeft de boel niet eerst naar de Win verkenner en weer terug o.i.d. Ik neem aan dat bij Qnap hetzelfde mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Arjan P schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:47:
[...]

Ik heb zelf een Syno, en daar gebeurt hetzelfde, tenzij ik via de webinterface bestanden versleep. Dan hoeft de boel niet eerst naar de Win verkenner en weer terug o.i.d. Ik neem aan dat bij Qnap hetzelfde mogelijk is.
Jip, zelfde gebeurt hier (heb een DS409+).

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Een paar dagen terug gaf in onze QNap 409 één van de schijven de geest. Schrikken natuurlijk. Gelukkig hebben we RAID5, zodat er best een schijf vervangen kan worden zonder dataverlies. Maar terwijl de data op de nieuwe schijf weer werd opgebouwd, gaf ook een tweede schijf foutmeldingen... Toch alles kwijt, en we twijfelen nu of we alle schijven maar preventief moeten vervangen.

De twee kapotte schijven hadden opeenvolgende serienummers. Dit willen we natuurlijk niet weer. Misschien is het een goed idee om vier verschillende merken in de NAS te steken, om het risico op gelijktijdig overlijden te beperken? Aan de andere kant, ook de NAS zelf kan stuk gaan, zoals hierboven al werd aangegeven. Wel vervelend, hoor, reken je er eigenlijk op dat je redelijk safe zit met RAID5...

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
@velvet

Vervelend! Of overstappen op RAID 6, verlies je wel nog een schijf aan opslagruimte. Een NAS is ook geen back-up. Als je echt veilig wil zijn moet je al een tweede NAS erbij kopen om de eerste NAS op te back-uppen. Of op zijn minste een externe HD waar je de meest belangrijke bestanden op zet. En deze HD offsite bewaren ben je ook meteen beschermd tegen brand of diefstal. Maar dit wordt natuurlijk erg duur. (online back-up kan ook nog natuurlijk.)

http://blogs.zdnet.com/storage/?p=162
http://blogs.zdnet.com/storage/?p=164&tag=rbxccnbzd1

Blijkbaar is de kans bij RAID 5 ook redelijk groot dat de restore niet lukt als één van de HD's unrecoverable read error heeft. Blijkbaar komt een URE eens op de 12TB voor, dus met een array van 4tb heb je 33,33% kans op zo een error.

Ik ben er nog steeds niet uit welke NAS ik wil, maar ga waarschijnlijk voor RAID 6 of RAID 10. Er zijn helaas maar weinige NAS-sen die raid 10 ondersteunen.

[ Voor 7% gewijzigd door kr4t0s op 03-11-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
...
De twee kapotte schijven hadden opeenvolgende serienummers. Dit willen we natuurlijk niet weer. Misschien is het een goed idee om vier verschillende merken in de NAS te steken, om het risico op gelijktijdig overlijden te beperken?
Dat sluit aan bij mijn ideeen, schijven van bv 2 verschillende fabrikanten met vergelijkbare prestaties... Daarmee verklein je m.i. de kans op gelijktijdig 'sneuvelen' van de disks... Het is net als de koplampen van mijn auto, die gaan ook altijd snel na elkaar kapot.
...
Een NAS is ook geen back-up. Als je echt veilig wil zijn moet je al een tweede NAS erbij kopen om de eerste NAS op te back-uppen. Of op zijn minste een externe HD waar je de meest belangrijke bestanden op zet. En deze HD offsite bewaren ben je ook meteen beschermd tegen brand of diefstal. Maar dit wordt natuurlijk erg duur. (online back-up kan ook nog natuurlijk.)
Een NAS is misschien niet echt bedoeld als backup, maar met 2 schijven in RAID1 bv begint het er wel op te lijken. Mijn plan is om een externe USB disk aan de NAS te hangen en daar de allerbelangrijkste dingen op te backuppen. Dat in combinatie met RAID1 is toch een goede backup oplossing? Ik hoor het graag als het beter/anders kan!

Een vraag van mij: ik lees vaak (altijd?) over snelheden op gigabit netwerken (1000Mbps), ik heb helaas nog een 100 Mbps netwerk... Dat gaat niet veranderen bij mij voorlopig... Op welke snelheden kan ik nu rekenen? Alles een factor 10 langzamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als het goed is komt deze week mijn QNAP TS-419P binnen en 4x Samsung SpinPoint F2EG HD154UI 1.5TB 32MB.

Ik wil deze gaan formatteren als RAID5 zodat ik effectief 4,5TB overhoud.

Voordat ik meteen beginnersfouten gaan maken was ik even benieuwd of jullie misschien adviezen hebben van de do's en don't bij de installatie.
Ik heb een beetje ervaring met Freenas, maar de performance en stabiliteit vielen tegen. Ik wilde eerst een superzuinig pctje maken met een intel atom 330 erin en Freenas, maar heb hier van afgezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
@witteveder

Ja NAS met 2 schijven RAID 1 en back-up met externe HD moet genoeg zijn. Wel zou ik externe HD alleen voor back-up gebruiken en niet laten insteken. Back-up maken en uittrekken en in de kast leggen, ben je ook beschermd tegen blikseminslag.

Theoretisch is de maximum snelheid van 100mbit 12,5mb/sec, in praktijk ongeveer 8-10mb. Maar waarom geen gigabit netwerk? Waarschijnlijk kan de UTP die er nu ligt dat gewoon aan dus hoef je alleen switch te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
kr4t0s schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:30:
@witteveder

Ja NAS met 2 schijven RAID 1 en back-up met externe HD moet genoeg zijn. Wel zou ik externe HD alleen voor back-up gebruiken en niet laten insteken. Back-up maken en uittrekken en in de kast leggen, ben je ook beschermd tegen blikseminslag.

Theoretisch is de maximum snelheid van 100mbit 12,5mb/sec, in praktijk ongeveer 8-10mb. Maar waarom geen gigabit netwerk? Waarschijnlijk kan de UTP die er nu ligt dat gewoon aan dus hoef je alleen switch te vervangen.
Gigabit switch staat ook op mijn lijstje, maar 1 PC is via stopcontact (devolo) verbonden, daar krijg ik geen kabel naar toe. De snelheid daar is volgens de devolo informer ~100Mbps up en down.

Zijn er ook backup regels te maken, dat als bv de USB schijf ingestoken wordt, dat dat het signaal is om een backup van de NAS te maken? Dat maakt het simpeler, hoef ik geen PC voor aan te zetten oid...

Kan omgekeerd ook? Ik werk veel met een portable USB disk, als ik die in een NAS steek, kan die dan zo geinstrueerd worden, daar dan direct een backup van te maken? (dus zonder PC aan te zetten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
witteveder schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:11:
[...]
Zijn er ook backup regels te maken, dat als bv de USB schijf ingestoken wordt, dat dat het signaal is om een backup van de NAS te maken? Dat maakt het simpeler, hoef ik geen PC voor aan te zetten oid...

Kan omgekeerd ook? Ik werk veel met een portable USB disk, als ik die in een NAS steek, kan die dan zo geinstrueerd worden, daar dan direct een backup van te maken? (dus zonder PC aan te zetten?)
Bij de Qnaps kan beide. Je kunt instellen dat automatisch een backup van een bepaalde share wordt gemaakt zodra je een externe schijf aansluit. Voor een extern station dat je in de USB-aansluiting op de voorkant stopt kun je bovendien instellen dat er ofwel een backup van een share op het externe station wordt gemaakt als je op de Copy-knop drukt, of juist de inhoud van het externe station naar een interne share wordt gekopieerd.
Zelf gebruik ik het niet, dus of het ook echt allemaal zo handig werkt, weet ik niet. Voor je het gebruikt zeker even goed uitproberen, of bijvoorbeeld telkens een nieuwe directory wordt gemaakt of de oude overschreven dan wel bijgewerkt. En het kan lastig zijn om het externe station na afloop veilig te verwijderen zonder PC/browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een simpele oplossing om al mijn films op te slaan zodat ik met een mediaplayer (geen idee nog welke) het beeldmateriaal kan afspelen.
Ik zou hiervoor een externe harde schijf kunnen gebruiken alleen is dat onhandig omdat die niet via een netwerk zijn te benaderen.
Streamen via mijn pc is ook een mogelijkheid maar dan moet de pc altijd aanstaan.

Dus kom ik uit op een simpele NAS maar ook daar zijn beperkingen, vaak zijn ze traag of kan er een max. 1 TB in worden gezet.
Iemand een idee wat een goede oplossing is.
Zelf dacht ik aan de Eminent 4071 alleen die schijnt weer luidruchtig te zijn maar is dat zo?
Andere opties zijn
- Synology ds109j
- D-link dns313
- Icy nas912

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:58
De meeste NASen zijn snel genoeg om video (ook hoge bitrate 1080p) te kunnen streamen.
Je kunt natuurlijk ook voor een 2 of 4 disk NAS kiezen en starten met 1 disk. De meest gunstige prijs/opslag disken op dit moment zijn 1,5TB disks.

Een andere oplossing voor jou is misschien die nieuwe WD streamer.

[ Voor 12% gewijzigd door PeterPan op 05-11-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

o hai,

Ik ben in het blije bezit van een WD HD TV (geen live versie!) en zit op ditmoment met een WD book van 1 Tb. Dit begint een beetje beperkt te worden kwa opslag. Mijn idee was dus om een NAS aan te gaan schaffen. Echter, omdat deze WD HD TV geen LAN aansluiting heeft, zou het eigenlijk via USB moeten (even niet kijkende naar de Firmware mod wat een usb dongle mogelijk maakt). Nu vroeg ik mij eigenlijk af of er echt NAS-sen zijn die dit ondersteunen? Ik kan er namelijk niet vanuit gaan dat een NAS met USB poorten ook automagisch iets kunnen 'sturen' middels dit medium naar de WD TV.

Zelf dacht ik kwa mogelijkheden aan een Synology DS 209 of iets in de richting/prijsklasse.

conclusie: Kan ik met deze (of een andere NAS die 4 Tb ongeveer kan huisvesten) NAS mijn 'probleem' oplossen? Of moet ik om dit te laten werken alsnog de firmware modden om media te kunnen streamen?

Uiteraard heb ik zelf gezocht, maar ik kreeg er niet een eenduidig antwoord uit.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Notna schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:34:
o hai,

Ik ben in het blije bezit van een WD HD TV (geen live versie!) en zit op ditmoment met een WD book van 1 Tb. Dit begint een beetje beperkt te worden kwa opslag. Mijn idee was dus om een NAS aan te gaan schaffen. Echter, omdat deze WD HD TV geen LAN aansluiting heeft, zou het eigenlijk via USB moeten (even niet kijkende naar de Firmware mod wat een usb dongle mogelijk maakt). Nu vroeg ik mij eigenlijk af of er echt NAS-sen zijn die dit ondersteunen? Ik kan er namelijk niet vanuit gaan dat een NAS met USB poorten ook automagisch iets kunnen 'sturen' middels dit medium naar de WD TV.

Zelf dacht ik kwa mogelijkheden aan een Synology DS 209 of iets in de richting/prijsklasse.

conclusie: Kan ik met deze (of een andere NAS die 4 Tb ongeveer kan huisvesten) NAS mijn 'probleem' oplossen? Of moet ik om dit te laten werken alsnog de firmware modden om media te kunnen streamen?

Uiteraard heb ik zelf gezocht, maar ik kreeg er niet een eenduidig antwoord uit.
Op de meeste NAS'sen kun je via USB alleen externe stations aansluiten. Ik heb wel ooit een LaCie NAS gehad die je ook via USB als slave op een PC of ander apparaat kon aansluiten, maar dan moest je hem wel eerst loskoppelen van je netwerk en herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik wil me NAS gebruiken om me HD films op te slaan. Me andere pc streamt dan via xbmc de films van de nas af.

Welke pc neemt nu de rekenkracht op zich ? Als dit de nas is dan zullen hd films nooit lekker lopen aangezien hier geen super processor inzit ( atom ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels

LieveNiels

On Fire

Het apparaat wat het beeld op je tv moet toveren krijgt alle rekenkracht voor zijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
@mandible

Je andere PC neemt meeste op zich. De NAS hoeft alleen data op het netwerk te zetten en lezen van een NAS gaat sneller dan schrijven. zijn. Je PC doet het werkelijke data naar beeld omzetten. HD film is 1,5mb per seconde ongeveer? Weet ik niet uit mijn hoofd, dus zou geen probleem moeten zijn beetje NAS haalt minimaal 10mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fairy schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:25:
Als het goed is komt deze week mijn QNAP TS-419P binnen en 4x Samsung SpinPoint F2EG HD154UI 1.5TB 32MB.

Ik wil deze gaan formatteren als RAID5 zodat ik effectief 4,5TB overhoud.

Voordat ik meteen beginnersfouten gaan maken was ik even benieuwd of jullie misschien adviezen hebben van de do's en don't bij de installatie.
Ik heb een beetje ervaring met Freenas, maar de performance en stabiliteit vielen tegen. Ik wilde eerst een superzuinig pctje maken met een intel atom 330 erin en Freenas, maar heb hier van afgezien.
geduldig zijn .. kan wel een halve dag duren eer je raid5 klaar is ;)

(verder mooi kassie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 15:52
Hallo, ik ben zelf aan het overwegen een NAS aan te schaffen. In verband met iSCSI (in combinatie met ESX) neig ik behoorlijk naar de QNAPs en vanwege kosten naar de TS-410. Wellicht dat ik hem ook ga gebruiken als usenet server, maar ik stel daar geen bijzonder hoge eisen aan en als je het ding 's-nachts aan zet zal het 's-ochtends wel klaar zijn verwacht ik.

Kan één van jullie mij nog overtuigen om een ander (duurder) model te kiezen of voldoet dit prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Nu online

mno

Wie helpt me kiezen, ik zie door de bomen het bos niet meer! Ik zoek een NAS die aan de volgende voorwaarden voldoet:
- Synology of Qnap
- 2-bay
- tussen EUR 200 en EUR 300

Bij Synology lijkt de keuze eenvoudig, alleen deze komt in aanmerking:
DS209 (EUR 235 in de t.net pricewatch)

Maar bij Qnap wordt het moeilijk. In de vergelijkingstabel op qnap.com kom ik deze tegen:
TS-210 (EUR 208 op t.net)
TS-219 (> EUR 300 dus te duur)
TS-219P (> EUR 300 dus te duur)

Op t.net vind ik van Qnap nog deze:
TS-209 II (EUR 260)
TS-209 Pro II (EUR 262, wel een erg klein prijsverschil met de niet-Pro lijkt me)

En in het archief van qnap.com staan daarnaast nog deze:
TS-209 (staat niet op t.net dus is wellicht niet meer verkrijgbaar?)
TS-209 Pro (staat niet op t.net dus is wellicht niet meer verkrijgbaar?)

Wat is van alle bovenstaande modellen nou qua features en performance de beste keuze onder de EUR 300?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Zijn er eigenlijk nog geen geruchten over een nieuwe Drobo?
Ik wil er graag een hebben, maar dan moet het ding wel sneller zijn dan de USB2.0 limiet die je nu krijgt opgelegd als je er een Drobo-share onder zet. Dus native ethernet is een must. Zullen ze toch wel mee bezig zijn zou je denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:01:
[...]

geduldig zijn .. kan wel een halve dag duren eer je raid5 klaar is ;)

(verder mooi kassie)
Hij staat hier nu geduldig te formatteren 4x 1,5 TB :)
Inderdaad hij is er even zoet mee, hij is nu 7 uur bezig en zit nu op 72%, dus hij doet er dus 10 uur over.

Hij is in tussentijd wel gewoon bereikbaar, maar ik ga hem vannacht lekker laten stampen en zien morgen wel weer.

Ik heb overigens die qpkg plugin geprobeerd van o.a. sabnzbd maar die gaat tot 50% en geeft dan een error, mogelijk heeft dat te maken dat ie nog niet 100% gesynchroniseerd is? We zien morgen wel :)

EDIT: Mijn fout ik moest eerst python installeren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 07-11-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

mno schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:00:
Wie helpt me kiezen, ik zie door de bomen het bos niet meer! Ik zoek een NAS die aan de volgende voorwaarden voldoet:
- Synology of Qnap
- 2-bay
- tussen EUR 200 en EUR 300

Bij Synology lijkt de keuze eenvoudig, alleen deze komt in aanmerking:
DS209 (EUR 235 in de t.net pricewatch)

Maar bij Qnap wordt het moeilijk. In de vergelijkingstabel op qnap.com kom ik deze tegen:
TS-210 (EUR 208 op t.net)
TS-219 (> EUR 300 dus te duur)
TS-219P (> EUR 300 dus te duur)

Op t.net vind ik van Qnap nog deze:
TS-209 II (EUR 260)
TS-209 Pro II (EUR 262, wel een erg klein prijsverschil met de niet-Pro lijkt me)

En in het archief van qnap.com staan daarnaast nog deze:
TS-209 (staat niet op t.net dus is wellicht niet meer verkrijgbaar?)
TS-209 Pro (staat niet op t.net dus is wellicht niet meer verkrijgbaar?)

Wat is van alle bovenstaande modellen nou qua features en performance de beste keuze onder de EUR 300?
Dan lijkt je keuze sterk op die van velen hier, de TS210, terwijl die 800mhz heeft of de DS209 die 1,2ghz heeft. Mijn keuze was daarop gebasseerd, de rest vond ik vrijwel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Nu online

mno

Royz schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 22:57:
[...]
Dan lijkt je keuze sterk op die van velen hier, de
TS210, terwijl die 800mhz heeft of de
DS209 die 1,2ghz heeft.
Mijn keuze was daarop gebasseerd, de rest vond ik vrijwel gelijk.
Thanks, daar lijkt het inderdaad op neer te komen. Ik heb nog even naar die 4 TS209-xxxx modellen van Qnap gekeken maar die zijn allemaal 500 Mhz en lijken daardoor duidelijk in het nadeel. Die vallen dus af.

Het gaat dus nu inderdaad nog tussen de:
Synology DS209
- 1.2GHz
- 256MB RAM
- 3x USB
- geen externe eSata poorten
- 2x USB printer
- Upload snelheid: 44.52 MB/sec (bron: Synology)
- Download snelheid: 66.53 MB/sec (bron: Synology)

Qnap TS-210
- 800MHz
- 256MB RAM
- 3x USB
- geen eSata poorten (bij nader inzien, want volgens de Qnap comparison chart zitten er wel 2 op)
- 3x USB printer
- Upload snelheid: 15.9 MB/sec (bron: Qnap)
- Download snelheid: 42.3 MB/sec (bron: Qnap)

Het ontbreken van de eSata poorten is jammer, maar dat geldt dus voor beide apparaten.

Al met al lijkt de Synology DS209 duidelijk in het voordeel. Of zijn er andere voors en tegens die ik over het hoofd zie?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel een beetje aan het uitkijken naar de QNAP TS-410 of TS-419P (of gelijkwaardige alternatieven).
In deze systemen kunnen 4 HD's in raid, maar ze hebben ook 4 USB poorten en 2 eSata poorten.

De vraag is of het mogelijk zou zijn om aan elke USB poort een externe 3.5" harde schijf (elk met zijn eigen voeding) te hangen en deze gewoon door de NAS als gedeelde schijf in het netwerk te plaatsen? Op deze manier kunnen de huidige externe schijven nuttig blijven gebruikt worden. Als capaciteitsuitbreiding kan ik dan geleidelijk schijven bijsteken in de NAS en uiteindelijk in RAID gaan draaien.

Kortom de USB poorten en eSata poorten als schijven-uitbreiding gebruiken (mogen wel hun eigen volume naast het RAID volume hebbeb) bovenop de 4 beschikbare plaatsen binnen de NAS zelf, is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 10:24:
Ik ben momenteel een beetje aan het uitkijken naar de QNAP TS-410 of TS-419P (of gelijkwaardige alternatieven).
In deze systemen kunnen 4 HD's in raid, maar ze hebben ook 4 USB poorten en 2 eSata poorten.

De vraag is of het mogelijk zou zijn om aan elke USB poort een externe 3.5" harde schijf (elk met zijn eigen voeding) te hangen en deze gewoon door de NAS als gedeelde schijf in het netwerk te plaatsen? Op deze manier kunnen de huidige externe schijven nuttig blijven gebruikt worden. Als capaciteitsuitbreiding kan ik dan geleidelijk schijven bijsteken in de NAS en uiteindelijk in RAID gaan draaien.

Kortom de USB poorten en eSata poorten als schijven-uitbreiding gebruiken (mogen wel hun eigen volume naast het RAID volume hebbeb) bovenop de 4 beschikbare plaatsen binnen de NAS zelf, is dit mogelijk?
Afgezien of ze het allemaal kunnen, zou dat niet heel erg langzaam zijn (snelheid via USB 2.0)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

mno schreef op zondag 08 november 2009 @ 10:09:
[...]

Thanks, daar lijkt het inderdaad op neer te komen. Ik heb nog even naar die 4 TS209-xxxx modellen van Qnap gekeken maar die zijn allemaal 500 Mhz en lijken daardoor duidelijk in het nadeel. Die vallen dus af.

Het gaat dus nu inderdaad nog tussen de:
Synology DS209
- 1.2GHz
- 256MB RAM
- 3x USB
- geen externe eSata poorten
- 2x USB printer
- Upload snelheid: 44.52 MB/sec (bron: Synology)
- Download snelheid: 66.53 MB/sec (bron: Synology)

Qnap TS-210
- 800MHz
- 256MB RAM
- 3x USB
- geen eSata poorten (bij nader inzien, want volgens de Qnap comparison chart zitten er wel 2 op)
- 3x USB printer
- Upload snelheid: 15.9 MB/sec (bron: Qnap)
- Download snelheid: 42.3 MB/sec (bron: Qnap)

Het ontbreken van de eSata poorten is jammer, maar dat geldt dus voor beide apparaten.

Al met al lijkt de Synology DS209 duidelijk in het voordeel. Of zijn er andere voors en tegens die ik over het hoofd zie?
Je kan nog kijken naar dingen als surveillance cam, waarbij standaard verschillend aantal cams worden toegelaten met licentie. Als dat soort dingen je niet uitmaakt komt het inderdaad op die vergelijking neer ja denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witteveder schreef op zondag 08 november 2009 @ 10:54:
[...]

Afgezien of ze het allemaal kunnen, zou dat niet heel erg langzaam zijn (snelheid via USB 2.0)?
Lijkt me geen probleem aangezien op de site gesproken wordt van 20-30MB/s, dan zal USB2 geen bottleneck vormen.
Afbeeldingslocatie: http://www.qnap.com/images/products/NAS/TS410/feature03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Royz schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 22:57:
[...]
Dan lijkt je keuze sterk op die van velen hier, de TS210, terwijl die 800mhz heeft of de DS209 die 1,2ghz heeft. Mijn keuze was daarop gebasseerd, de rest vond ik vrijwel gelijk.
Pas op met puur op MHZ kiezen he (of heb je dat wel in vergelijking meegenomen maar niet vermeld). Er is namelijk nog (in mijn ogen) best wel een wildgroei aan CPU's voor NAS device. Synology en Qnamp specificeren het ook anders. Synology zegt 1,2 ghz. 16 bit CPU voor de DS209, Qnap zegt Marvell 6281 op 800 mhz voor de TS210.

Maar goed, als ik fora bekijk dan betreft die Synology ook een Marvell 6281 (of iig die architectuur) dus dat zou ze weer vergelijkbaar maken met idd een puur mhz. voordeel voor de Synology. :)

Overigens, voor iedereen die nu of op termijn ook van usenet wil gaan downloaden kan ik wel een wat sterkere CPU aanraden (in de Turbo/pro versies bij Qnap en de + versies bij Synology). Zeker die bij Synology zijn dan voorzien van 64 bit en een FPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Hallo,

ik ben opzoek naar een NAS van rond de €200.
Puur om data op te slaan in een mirror setje. Daarnaast moet er een USB disk aangehangen kunnen worden voor backup mogelijkheden.
Het zou mooi zijn als films (divX e.d.) te streamen zijn naar een pc in het netwerk (eventueel wireless).

Ik kwam deze tegen: pricewatch: Iomega StorCenter ix2 Network Storage 1TB

Prijs technisch komt dit zeker in de buurt. Ook een automatische backup is mogelijk.

Iemand een alternatief? Zou dit wat zijn?

Alternatieven:

pricewatch: Buffalo Linkstation Pro Duo 1TB
pricewatch: Buffalo Linkstation Mini 1TB

Vergelijking:
http://tweakers.net/price.../566/234316;228408;223290

[ Voor 23% gewijzigd door CPM op 10-11-2009 15:17 ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Niemand antwoord op bovenstaande post?

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cupraatjesmaker schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:33:
Niemand antwoord op bovenstaande post?
Deze is volgens mij wel geschikt

http://www.nasmedia.nl/pr...256mb-ram-gigabit-lan.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb een probleem, ik hoop dat iemand me kan helpen. (Gaat om de QNAP 419 Turbo NAS)

Ik wil via SyncBackPro en Secure FTP synchroniseren. Ik heb dit wel werkende, maar de NAS ontvangt de bestanden en zet vervolgens de timestamp op het moment van NU, en niet op de originele tijd/datum van de file. De volgende keer als je synchroniseerd wil de NAS alle bestanden weer opnieuw kopieren omdat de timestamp afwijkt. De timestamp negeren is geen oplossing.

Hoe kan ik nu op een veilige manier een synchronisatie doen die wél de timestamps intact laat? Het moet namelijk uiteindelijk secure via internet gaan, dus SSL of TLS is wel vereist. De sourcefiles synchroniseren met de FTP tijd is ook geen optie.

Bij voorbaat vriendelijk dank!

PS.
Ik heb al gespeeld met de MDTM syntax en timezones maar dit heeft geen effect.

Om het verhaal compleet te maken:

Ik heb iemand die een backup moet maken naar onze nas, maar het gebeurt via internet. Het moet gesynchroniseerd worden zodat niet elke keer alle data wordt gesynchroniseerd.
Indien er andere methoden zijn die secure zijn, dan sta ik daar voor open, ben wel met RSYNC aan de slag geweest maar dat lijkt me totaal niet secure, de nas accepteerd dan ook onveilige verbindingen. Ik kan het wel via SSH doen met deze programma's maar dan moet je Cygwin installeren en een hele hoop complete abacadabra waar ik totaal niet uitkom. Ik weet niet of er een eenvoudig pakket is die dit gewoon eenvoudiger kan.

[ Voor 40% gewijzigd door Fairy op 14-11-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kogel is door de kerk; Mijn lacie network space word weggebonjourd. (figuurlijk!)

Het is uiteindelijk geen QNAP TS-219P geworden maar de DS209 met voorlopig een 1,5TB hdd, de 2de gaat er ook komen en dan gaan ze in RAID1. Ik zat ook nog even te twijfelen of ik beter niet gewoon de DS109+ had kunnen nemen. Maar ik wilde perse een 2-racks hebben.

Hoofd reden waarom ik voor de DS209 heb gekozen:
1) De prijs, 233euro nu bij 4launch (das 90 euro verschil met de goedkoopste TS-219P)
2) De Ajax Backend + online demo van Synology
3) De transfer rate, lijkt me duidelijk.

Minpuntje waarom ik niet kon kiezen
1) De DS209 is wit :/ en niet hot swapable!

• Vinzzz243
  • Laatst online: 22-01 23:36
Ik volg dit draadje nu al een tijdje en sta op het punt een QNAP 239P te kopen, maar twijfel of ik 2x Samsung Spinpoint eco 1.5 TB of 2x Western Digital Green 2 TB erin moet stoppen. Lees veel over lawaai, problemen en verschillende mensen die of de een of de ander hebben gekocht.
Ik neig naar de Samsung omdat de kosten daarvan bijna de helft zijn...
Is de Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB snel genoeg om de NAS tot uiterste te trekken?

[ Voor 11% gewijzigd door Vinzzz243 op 19-11-2009 15:44 ]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Vinzzz243 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:36:
Ik volg dit draadje nu al een tijdje en sta op het punt een QNAP 239P te kopen, maar twijfel of ik 2x Samsung Spinpoint eco 1.5 TB of 2x Western Digital Green 2 TB erin moet stoppen. Lees veel over lawaai, problemen en verschillende mensen die of de een of de ander hebben gekocht.
Ik neig naar de Samsung omdat de kosten daarvan bijna de helft zijn...
Is de Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB snel genoeg om de NAS tot uiterste te trekken?
Een beetje vreemde redenering want de Samsung schijven zijn maar 1.5TB tegenover de WD's van 2TB :)

Overigens is de Seagate LP ST32000542AS, 2TB ook een leuke optie, daar heb ik er zelf 2 van in mijn NAS zitten. Die heb ik genomen omdat de prijs gunstiger is en omdat die beter presteerd dan de 20EADS.

• Vinzzz243
  • Laatst online: 22-01 23:36
psychoclown schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:24:
[...]
Een beetje vreemde redenering want de Samsung schijven zijn maar 1.5TB tegenover de WD's van 2TB :)
i know :) maar denk dat ik die 500GB (ik ga mirror-en) in het begin niet ga missen. 360 euro tov 180 euro is toch wel veel verschil. Wilde eigenlijk weten of de 5400 RPM schijven geen bottleneck zijn voor de NAS.

[ Voor 5% gewijzigd door Vinzzz243 op 19-11-2009 18:48 ]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Vinzzz243 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:47:
[...]

i know :) maar denk dat ik die 500GB (ik ga mirror-en) in het begin niet ga missen. 360 euro tov 180 euro is toch wel veel verschil. Wilde eigenlijk weten of de 5400 RPM schijven geen bottleneck zijn voor de NAS.
Ja ok dan kun je inderdaad beter voor 1.5TB schijven gaan :)
Was trouwens een beetje een onaffe reply, kwam iets tussendoor wat lang duurde, want ik wilde nog wat reviews erbij zetten.
Xbitlabs - Seven Hard Disk Drives with 1.5 TB and 2 TB Storage Capacity
Behardware - Seagate LP 2TB vs WD 20EADS

[ Voor 3% gewijzigd door psychoclown op 19-11-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Niet online
Ik heb inmiddels mijn QNAP TS-509 Pro Turbo NAS geupgrade, de single core 1.6 GHz Intel Celeron CPU is vervangen door een Intel Core 2 Duo (E7400) op 2.80 GHz, ook heb ik er weer 4 GB geheugen ingezet (waarvan 3,5 GB echt gezien en gebruikt wordt door de QNAP).

Hierbij een filmpje van een 7.5 GB grote filecopy van de PC naar de QNAP over Gigabit LAN. Theoretisch maximum over Gigabit is 125 MB/s dus het gaat de goede kant op met ruim 100 MB/s ! :9~

http://www.youtube.com/watch?v=rURPK2cMOQk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:58
Mooie score. Wat haal je de andere kant op, gaat dat niet sneller (er vanuit gaande dat je RAID5 gebruikt)?
Kon je het geheugen en processor zonder meer vervangen of was er veel hak breek zaag en tweak werk nodig?
Pagina: 1 ... 23 ... 41 Laatste