Ik ben net even bij wifimedia binnen gelopen. Wat ik al uit benchmarks heb gehaald, klopt: de Synology 209+ en de Qnap 219p ontlopen elkaar weinig, zowel qua prijs als qua mogelijkheden. De benchmarks laten echter zien dat de Qnap de snellere van de twee is. De Synology 209 (zonder +) is natuurlijk wel wat trager. Hij adviseerde mij de snellere omdat ik als 'eis' had om tegelijk HD media te streamen en usenet downloads te draaien/parren etc. Als jij dat in mindere mate doet dan kun je uit met een tragere natuurlijk.Groentenboer schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:51:
[...]
Wat ben ik blij dat ik niet de enige ben met deze twijfels... Ik ben nu al weken aan het meelezen, en ik kom maar niet uit de keuze tussen de DS-en 209, 209+, 209+II en de TS 209 en 219-broertjes.
Ik download wel eens wat via nieuwsgroepen, maar dat is niet bijzonder veel (als in, 3x per week een batch van max 2GB ofzo?). Dat wordt namelijk als voornaamste reden genoemd om de krachtigere varianten van de apparaten te nemen. Van de andere kant, als je nu een krachtigere koopt, dan gaat hij 'in den toekomst' ook langer mee, toch?
Ik wil graag een gebruiksvriendelijk apparaat, waarmee we de opslag van onze documenten etc kunnen stroomlijnen. Ook streamen naar de XBOX360 moet mogelijk worden. Een leuke website kunnen draaien om de foto's van de kleine die op komst is, makkelijk met de buitenwereld te delen zou ook leuk zijn... Uiteraard wil ik niet TE veel geld eraan uitgeven, het wordt een apparaat om het gemak te dienen, en niet als prestigeobject ofzo.
Normaal not done, maar ik vraag jullie toch om me hier bij te helpen: hoe zet ik nu de beste prijs/kwaliteit op een rijtje, in verhouding tot mijn eisen? Wat zou JIJ mij adviseren, gezien het bovenstaande?
Ik heb zelf een hekel aan trage dingen, ik ben iemand die graag iets meer uitgeeft om een snel apparaat te hebben in zo'n geval. Ik neig nu dus naar de Qnap 219p. Ze bieden hem daar aan met 2x1TB WD GREEN ingebouwd en wel voor 489 euro.
Enige waar ik nu nog mee zit is de router. Ik zoek een ultrastabiele Gigabit router. Ze hadden daar een Zyxel, ik ga me daar eens in verdiepen.
Oh, de Synology interface was trouwens in het Nederlands, Qnap niet. Misschien dat dat nog iets voor je uitmaakt.
[ Voor 39% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 19-08-2009 14:30 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org