Er is hier zelfs een topic aan gewijd op GoT. Maar die is al weer ver weg gezakt. T-Mobile NL heeft Orange NL overgenomen, dat was op het journaal 3/4 weken geleden. Voorlopig blijft alles bij hetzelfde, zowel voor Orange (Wanadoo was dat ooit) klanten wat betreft internet als voor Orange klanten wat betreft de GSM tak.
Zodra de samenvoeging van Orange in T-Mobile daadwerkelijk gaat plaatsvinden (Orange shops sluiten, dit omdat Orange / France Telecom het merk blijft voeren en nu de Nederlandse tak van Orange overgenomen is moeten de shops dus omgebouwd worden tot T-Mobile shops. Of afgebroken als er 2 gebouwen naar links/rechts al een T-Mobile shop aanwezig is) zul je er ongetwijfeld van op de hoogte worden gebracht.
Als je nu voor Algemene Voorwaarden van Orange hebt getekend (hetzij internet, hetzij telefonie) dan blijven die gewoon bestaan. Als er veranderingen aan te pas komen moet Orange je ervan op de hoogte stellen en op dat moment krijg je dan ook de keuze, opzeggen of blijven bij T-Mobile. Echter, bestaande contracten lopen gewoon door. Mijne loopt in maart pas af, maar ik kan 4 maand van te voren verlengen. Dikke kans dat de Orange shop er dan nog is, dus dan verleng ik mijn abonnement en teken ik weer voor 2 jaar de AV van Orange. M.a.w. onbeperkt beltegoed meenemen & de tarieven van Orange gelden voor mij.
Om kort te zijn :P: het geldt voor beide, zowel internet als telefonie. Geen idee alleen wat T-Mobile gaat doen, gezien zij niet actief zijn op de internet markt.
MyNameIs schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:23:
[...]
Idd mooie deal. Ga morgen even langs de Orange shop om te kijken of ze em op voorraad hebben
Past Orange eig hun mobieltjes heel erg aan? Of gooien ze er alleen een simlock op?
Eig heb ik ook niet zo'n zin in een simlock, zeker niet omdat ik tot februari mijn huidige abo nog kan gebruiken...

Ik heb sinds dat ik bij Dutchtone begonnen ben, nooit iets gemerkt. De toestellen (Nokia 3310, Siemens C55 & de Sony Ericsson W800i die ik nu heb) zullen ongetwijfeld branded toestellen zijn. Komt omdat ik mijn abonnement altijd heb verlengt in de Orange Shops. Toch heb ik nooit op 1 van de 3 toestellen Dutchtone/Orange als naam zien staan. Ik heb ook niets gemerkt van eventuele opties van een GSM die het bij mij niet deden. Kan ook zijn omdat ik niet zeker weet of ik wel of niet een branded toestel heb, maargoed.
En wat betreft simlock, die zal denk ik wel bestaan. Maar is het niet zo dat een simlock na 1 jaar komt te vervallen op een toestel? Ik heb voor als nog nog enkel 3x een 2 jarig abonnement afgesloten, nooit andere simkaartjes gebruikt dus van de simlock merk ik logischerwijs ook niets.
Vind het zeker een mooie deal. Zeker als je gaat kijken hoeveel je moet bijbetalen bij een 2jarig Hi, T-Mobile, Telfort, Debitel, Vodafone e.d. moet betalen.
Orange: 2jarig abonnement 25 euro, bijbetaling: 30 euro
Hi: 2jarig abonnement 25 euro, bijbetaling: 89,95 euro
T-Mobile: 2jarig abonnement Relax 200 24,5 euro, bijbetaling: 99,95 euro | Flex 25 euro, bijbetaling: 129,95 euro
Telfort: heeft hem nog niet opgenomen
Debitel: ditto
Vodafone: 2jarig abonnement 22,50 euro, bijbetaling: 150 euro | 27,50 euro, bijbetaling: 74,99 euro
KPN: heeft hem nog niet opgenomen
Ik heb de officiele sites bezocht, dus geen online webshops zoals gsmweb, 2call, typhone, noem ze maar.
Edit:
Hmm, toen ik vanmiddag keek en 15 minuten geleden op de site van Orange stond er nog echt 30 euro. Nu zie ik ook 00,00 euro bij 25 euro 2 jaar.

Beter!

Stormbringer schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:05:
[...]
Ik zie nu helemaal geen extra kosten bij een €25,- abonemment! En maar 60 euro extra bijbetaling bij een €20,- abonnement!
Twee vraagjes:
1)Hebben ze dezelfde artikelen ook in hun normale winkels (voor dezelfde prijs)?
2) Zijn ze gesimlocked of met branded software?
Als alles goed is ga ik er zo snel mogelijk heen. (Hopen dat ze de Luminious Green hebben...)
Ja, ik zie het tot mijn verbazing nu ook staan!

Volgens mij is het inderdaad wel zo dat alle artikelen die je in de webshop vindt, ook kan vinden in de Orange shop in de stad. Ze zijn volgens mij wel gesimlocked, maar de simlock vervalt toch na 1 jaar?

Zoiets stond me tenminste bij.
Ik zou zeggen, ga morgen langs de Orange winkel en vraag hen naar de K850i.

Inderdaad ja, alleen maar beter!

Toen ik er keek zag ik nog niet dat hij 0 euro was met 25 euro 2 jarig abonnement, maar nu wel. Ik zou er van profiteren zolang het kan, misschien passen ze met een aantal weken het weer aan. En 60 euro bij een 20 euro 2jarig abonnement is ook helemaal niet verkeerd. Betaal je zelfs in totaal minder dan de GSM waard is, hoezo raar
[
Voor 19% gewijzigd door
Joosie200 op 31-10-2007 18:34
]