Ik heb hem overdag ook bekeken maar het beeld is erg sloom, 1 sec later, dit had mijn K750i niet.Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 21:18:
[...]
Het staat hier boven al een beetje uitgelegd maar ligt aan de lichtsterkte. Probeer em morgen maar in het daglicht of gebruik em in een goed verlichte ruimte (richt voor de grap eens van dichtbij op je beeldscherm). Als er genoeg licht is zal je erg duidelijk verschil zien. Als de ruimte niet te groot is en je flits krijg je btw alsnog een prima resultaat.
Ik heb een kopie van mn contract, aankoopbewijs met de voucher opgestuurd. Ik heb mn abo verlengd btwWessee schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:58:
Dat staat een paar pagina's terug ook al, inclusief linksIk heb dat formulier ook al ingevuld alleen ik weet niet of het geldt voor verlengingen. Staat nergens dat het niet zo is. Ben alleen benieuwd wat ik dan mee moet sturen. Op mijn "aankoopbon" staan zowel het bewijs van de gekochte k850i als de bevestiging van de verlengde abo. Normaal moet je een contract meesturen. Heeft iemand hier toevallig ideetjes over?
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
En, hoe zit het nou precies met die geheugen kaartjes:$ Kan gewoon micro sd er ook in of moet het micro sd m2 zijn? Hierna zal ik ophouden met zeuren..
Je hebt twee opties:
- MicroSD (High Capacity)
- Memory Stick Micro M2
Dat zijn dus twee verschillende soorten. De MicroSD's zijn wat populairder en dus goedkoper...
Trouwens, weet iemand hoe je die juiste PAN-instellingen krijgt?
- MicroSD (High Capacity)
- Memory Stick Micro M2
Dat zijn dus twee verschillende soorten. De MicroSD's zijn wat populairder en dus goedkoper...
Trouwens, weet iemand hoe je die juiste PAN-instellingen krijgt?
Don't live for pleasure, make life your treasure
Verwijderd
hoi ...is het niet zo dat je voor beeldbellen een juiste simkaart moet hebben....een usim?
G.
G.
Verwijderd
Klopt, bij orange krijg je die standaard in de winkel, weet niet hoe het bij andere providers gaat.Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 00:14:
hoi ...is het niet zo dat je voor beeldbellen een juiste simkaart moet hebben....een usim?
G.
een UMTSSIM ofzoiets
Verwijderd
Nee, een Usim...
Dat is een Universele simkaart, die bied ondersteuning aan UMTS en alle daaronder liggende verbindingen. De standaard simkaart heeft dat alleen voor GPRS en GSM.
(correct me if i'm wrong
)
Dat is een Universele simkaart, die bied ondersteuning aan UMTS en alle daaronder liggende verbindingen. De standaard simkaart heeft dat alleen voor GPRS en GSM.
(correct me if i'm wrong

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 00:39 ]
Verwijderd
ahh thanx ...dacht al zoiets want kreeg geen beeld...word dus ff bellen naar debitel,,,,
G.
G.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 21:11:
Ik vind het beeld van de camera erg sloom als ik hem heen en weer beweeg.
Hebben jullie dat ook?
Ja het komt doordat de camera automatisch dan zijn licht instellingen veranderd, hij zet zich bij donkere plekken als het ware op de oude vertrouwde night mode.Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 21:18:
[...]
Het staat hier boven al een beetje uitgelegd maar ligt aan de lichtsterkte. Probeer em morgen maar in het daglicht of gebruik em in een goed verlichte ruimte (richt voor de grap eens van dichtbij op je beeldscherm). Als er genoeg licht is zal je erg duidelijk verschil zien. Als de ruimte niet te groot is en je flits krijg je btw alsnog een prima resultaat.
Uh ik heb een theme gemaakt, maar die is blauw =D als je wilt maak ik m ook wel in een groene versie? =) Kijk maar wat je er van vind. De background wil ik eigenlijk nog veranderen.Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 19:22:
Dan heb ik verder nog een paar kleine vraagje:
- Heeft iemand nog mooi thema's voor de groene versie, dus met groene accenten. Las ergens dat iemand Laser prcision voor de groene had gemaakt. Zou deze online kunnen komen te staan? En staan er nog gratis goede spellen ergens op het web voor deze telefoon? want ik heb alleen maar demo's, niet eens de orginele spellen.
http://www.o4web.nl/Legend_of_Zelda_K850_theme.zip
Verwijderd
Aahh, dit probleem heb ik nu ook!!Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:00:
Ik heb 1 probleem, als ik naar de games of applicaties ga dan krijg ik de melding "bewerking is mislukt" nou dacht ik mischien zijn alle applicaties verwijderd op 1 of ander manier. dus heb ik alle applicaties en games weer gedownload maar als ik het nu probeer te installeren krijg ik weer de melding "bewerking is mislukt" Ik weet niet of meer mensen dit probleem hebben, maar als iemand een oplossing voor dit probleem heeft dan zou ik dat erg op prijs stellen.
Ik heb mijn K850i Velvet Blue pas 3 dagen in bezit. Gister crashte ie toen ik in mijn media menu naar mijn foto's ging. Vervolgens na een auto-herstart gaf ie 0 bestanden weer van mn memory stick in de media menu.
Toen heb ik een master reset gedaan en nu geeft ie 'bewerking is mislukt'-error zodra ik naar games en applicaties ga. Ook zie ik dat hij 3 van de 5 thema's heeft verwijdert en ook al mijn geluid bestandjes van de telefoongeheugen (maar gelukkig had ik die wel gebackupt). En ook mijn sms'jes die ik had opgeslagen op mijn memorystick.
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?!
Voor de rest vind ik het tot nu een top telefoon! Alleen jammer van dit probleem nu ...
Thanks, Gurr
zo te zien is het echt een toppertje op die bugs na. minpuntje van de lak op de D-pad + Stof onder de lens:|
Verwijderd
VERMIST: 2 MILJOEN PIXELS
Ik heb de K850i nu een week en de hoofdreden dat iedereen voor dit toestel kiest is denk ik wel de 5 mp camera! Nou nu 400 fotootjes geschoten en tot de volgende conclusies gekomen:
Als je de auto functie gebruikt krijg je niet de mooiste foto's (wel lastig als je even snel een fotomoment hebt. Maar dit is aan te passen met een softwareupdate dus dat komt wel goed)
De belichting en helderheid is mooier dan die van de foto's van de K800.
De K800 foto's kun je 4x inzoomen op je computer voordat ze 'korrelig'worden die van de 850 maar 3x!!! Mis ik nu pixels?
Als je 3mp en 5mp foto's maakt op de k850 zie je GEEN ENKEL VERSCHIL (behalve in de bestandsgrootte!
Nu mijn vraag. Waarom komen er geen 5mp foto's uit? Wat is er aan de hand? Is het (hopelijk) een op te lossen softwareprobleem of ligt het aan de hardware?
Zo te lezen heeft elke K850i hetzelfde probleem met de foto's maar wie heeft er een antwoord op?
Ik heb de K850i nu een week en de hoofdreden dat iedereen voor dit toestel kiest is denk ik wel de 5 mp camera! Nou nu 400 fotootjes geschoten en tot de volgende conclusies gekomen:
Als je de auto functie gebruikt krijg je niet de mooiste foto's (wel lastig als je even snel een fotomoment hebt. Maar dit is aan te passen met een softwareupdate dus dat komt wel goed)
De belichting en helderheid is mooier dan die van de foto's van de K800.
De K800 foto's kun je 4x inzoomen op je computer voordat ze 'korrelig'worden die van de 850 maar 3x!!! Mis ik nu pixels?
Als je 3mp en 5mp foto's maakt op de k850 zie je GEEN ENKEL VERSCHIL (behalve in de bestandsgrootte!
Nu mijn vraag. Waarom komen er geen 5mp foto's uit? Wat is er aan de hand? Is het (hopelijk) een op te lossen softwareprobleem of ligt het aan de hardware?
Zo te lezen heeft elke K850i hetzelfde probleem met de foto's maar wie heeft er een antwoord op?
Verwijderd
En als je kijkt bij de samenvatting van de afbeeldingen (= tabblad op eigenschappen venster).
Want als ik kijk bij mijn K750i staat er 1224 x 1632 wat neer komt op 1997568 pixels (Klopt, ik heb een 2MP camera.)
En volgens de Orange shop bevat de K850i een 5MP camera met een resolutie van 2592 х 1944 wat ook klopt, gezien dat 5038848 is.
Zou iemand dat eens kunnen controleren?
EDIT:
Onderstaande foto is ook gemaakt met de K850i, en die heeft gewoon 5MP.
Misschien dat de qualiteit gewoon minder is, maar dat de pixels er wel gewoon zijn?
Want als ik kijk bij mijn K750i staat er 1224 x 1632 wat neer komt op 1997568 pixels (Klopt, ik heb een 2MP camera.)
En volgens de Orange shop bevat de K850i een 5MP camera met een resolutie van 2592 х 1944 wat ook klopt, gezien dat 5038848 is.
EDIT:
Onderstaande foto is ook gemaakt met de K850i, en die heeft gewoon 5MP.

Misschien dat de qualiteit gewoon minder is, maar dat de pixels er wel gewoon zijn?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 11:15 ]
Ik heb verlengd via T-Mobile. En in de contractbevestiging staat : Sony Ericsson K850i + Voucher 2GB geheugenkaart. Dus je mag ervan uitgaan dat het ook voor verlengingen geld.Wessee schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:58:
Dat staat een paar pagina's terug ook al, inclusief linksIk heb dat formulier ook al ingevuld alleen ik weet niet of het geldt voor verlengingen. Staat nergens dat het niet zo is. Ben alleen benieuwd wat ik dan mee moet sturen. Op mijn "aankoopbon" staan zowel het bewijs van de gekochte k850i als de bevestiging van de verlengde abo. Normaal moet je een contract meesturen. Heeft iemand hier toevallig ideetjes over?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Als je in Media 0 bestanden weergeeft van je memorystick (had ik eerst ook) moet je even wachten. Het duurt even (het staat er ook in procenten hoever 'ie is met laden) voordat dus alles is geladen van de memory stick. Ik denk dat dit ook voor het probleem zorgt dat je applicaties/games niet kan openen/installeren. Ik zou zeggen, laat hem even 5 minuten liggen in media totdat alles is geladen, misschien werkt het dan...Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 02:32:
[...]
Aahh, dit probleem heb ik nu ook!!
Ik heb mijn K850i Velvet Blue pas 3 dagen in bezit. Gister crashte ie toen ik in mijn media menu naar mijn foto's ging. Vervolgens na een auto-herstart gaf ie 0 bestanden weer van mn memory stick in de media menu.
Toen heb ik een master reset gedaan en nu geeft ie 'bewerking is mislukt'-error zodra ik naar games en applicaties ga. Ook zie ik dat hij 3 van de 5 thema's heeft verwijdert en ook al mijn geluid bestandjes van de telefoongeheugen (maar gelukkig had ik die wel gebackupt). En ook mijn sms'jes die ik had opgeslagen op mijn memorystick.
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?!
Voor de rest vind ik het tot nu een top telefoon! Alleen jammer van dit probleem nu ...
Thanks, Gurr
Bedoel je met inzoomen het digitaal interpoleren? Dus 3/4x zo groot als de werkelijke grootte? Dat moet je dus nooit doen, altijd maximaal kijken naar de 100%. Je mist echt geen pixels. En trouwens, 3 x inzoomen op een 5 megapixelfoto is nog altijd meer dan 4 x inzoomen op een 3 megapixelfoto.Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 09:40:
VERMIST: 2 MILJOEN PIXELS
Nee duh, dat is logisch.Als je 3mp en 5mp foto's maakt op de k850 zie je GEEN ENKEL VERSCHIL (behalve in de bestandsgrootte!

Sorry voor de ingewikkelde tekst maar er is echt niets mis met je camera
Android fanboy
Whaha, ja dit klopt gewoon hoor. De K850 levert echt 5 megapixel mensen, echt waarVerwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:07:
En als je kijkt bij de samenvatting van de afbeeldingen (= tabblad op eigenschappen venster).
5 megapixel betekent niet 5 x zoveel pixels als 1 megapixel (en dus ook niet 2,5 keer zoveel pixels als 2mp)!
[ Voor 9% gewijzigd door Ivo NL op 11-11-2007 11:22 ]
Android fanboy
Verwijderd
Er staat inderdaad een resolutie van 2592 х 1944. De 2 miljoen pixels zijn terecht. Tis gewoon een slechte cameratelefoon. Heb net een review gelezen op gsmhelpdesk.nl en hij wordt met de grond gelijk gemaakt. Tis de slechtste 5mp camera telefoon die op dit moment op de markt is!! Aaargh Ze komen tot precies dezelfde conclusies als ik.
gsmhelpdesk.nl:
Conclusie:
De Sony Ericsson K850i voldoet nog niet aan de verwachtingen welke wij van het toestel hadden. Sony Ericsson stond tot op heden bekend als de producent van één van de beste camera telefoons, maar de K850i kan het nog niet winnen van 5 megapixel toestellen van de concurrenten. Zeer waarschijnlijk kan Sony Ericsson dit nog oplossen met een update van de (camera)software in het toestel, waardoor deze conclusie met enig voorbehoud getrokken moet worden.
Eindoordeel:
Helaas moeten wij concluderen dat de Sony Ericsson K850i (nog) niet presteert op het gebied waarop hij zou moeten presteren: de camera. Wij hopen dat Sony Ericsson dit op kan poetsen door de (camera)software van het toestel te verbeteren. Op andere gebieden is de K850i een zeer functioneel toestel gebleken waar wij niets aan hebben gemist. Omdat de camera natuurlijk bij dit toestel het zwaargewicht vormt, komen wij derhalve als eindcijfer tot een klein zesje. Wordt de camera verbeterd, dan zal dat cijfer snel naar een acht kunnen stijgen
gsmhelpdesk.nl:
Conclusie:
De Sony Ericsson K850i voldoet nog niet aan de verwachtingen welke wij van het toestel hadden. Sony Ericsson stond tot op heden bekend als de producent van één van de beste camera telefoons, maar de K850i kan het nog niet winnen van 5 megapixel toestellen van de concurrenten. Zeer waarschijnlijk kan Sony Ericsson dit nog oplossen met een update van de (camera)software in het toestel, waardoor deze conclusie met enig voorbehoud getrokken moet worden.
Eindoordeel:
Helaas moeten wij concluderen dat de Sony Ericsson K850i (nog) niet presteert op het gebied waarop hij zou moeten presteren: de camera. Wij hopen dat Sony Ericsson dit op kan poetsen door de (camera)software van het toestel te verbeteren. Op andere gebieden is de K850i een zeer functioneel toestel gebleken waar wij niets aan hebben gemist. Omdat de camera natuurlijk bij dit toestel het zwaargewicht vormt, komen wij derhalve als eindcijfer tot een klein zesje. Wordt de camera verbeterd, dan zal dat cijfer snel naar een acht kunnen stijgen
Ik zou zeggen, kijk 'ns op Esato, d'r komen echt prachtige foto's uit dit ding en kan dus absoluut deze review niet begrijpen. Veel natuurlijkere kleuren dan een N95, scherper dan de G600 (die ook érg goede kleuren geeft).. En verder is er nog niet zoveel.Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:15:
Er staat inderdaad een resolutie van 2592 х 1944. De 2 miljoen pixels zijn terecht. Tis gewoon een slechte cameratelefoon. Heb net een review gelezen op gsmhelpdesk.nl en hij wordt met de grond gelijk gemaakt. Tis de slechtste 5mp camera telefoon die op dit moment op de markt is!! Aaargh Ze komen tot precies dezelfde conclusies als ik.
gsmhelpdesk.nl:
Conclusie:
Eindoordeel:
Android fanboy
Verwijderd
Daar ben ik het helemaal mee eens!
Op youtube stond btw een compilatie van foto's die met de K850i geschoten waren en de N95. De compilator ervan gaf aan dat de N95 had gewonnen, maar te zien aan de reakties daarop... Weet ik wel zeker dat die persoon in een omgekeerde wereld leeft schijnbaar.
Trouwens, iemand toevallig al ervaring met de software voor de K850? Ik had de slechte ervaring van mijn K750i dat deze continu vast liep.
Op youtube stond btw een compilatie van foto's die met de K850i geschoten waren en de N95. De compilator ervan gaf aan dat de N95 had gewonnen, maar te zien aan de reakties daarop... Weet ik wel zeker dat die persoon in een omgekeerde wereld leeft schijnbaar.
Trouwens, iemand toevallig al ervaring met de software voor de K850? Ik had de slechte ervaring van mijn K750i dat deze continu vast liep.
Verwijderd
Ja die foto's heb ik ook gezien! Zulke foto's verwacht ik dus ook te maken maar ik kan maar tot 1 conclusie komen en dat is dat de kwaliteit van mijn k800 toch echt beter is dan die van mijn k850! Ik ben maar een amateur op foto gebied dus kijk alleen maar naar de scherpte en kleuren van de foto. Maar die zijn echt matig met de k850 en de kleuren zijn niet altijd waarheidsgetrouw. Tis wel vreemd dat er 2 verschillende meningen zijn over dit toestel. De 1 vindt de foto's geweldig en de ander maar matig. Zijn er soms verschillende softwareversies in omloop? Dit zou het 1 en ander kunnen verklaren.
Nop d'r is maar 1 software versie dus ik ben bang dat 't dan aan euh.. jou ligtVerwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:25:
Ja die foto's heb ik ook gezien! Zulke foto's verwacht ik dus ook te maken maar ik kan maar tot 1 conclusie komen en dat is dat de kwaliteit van mijn k800 toch echt beter is dan die van mijn k850! Ik ben maar een amateur op foto gebied dus kijk alleen maar naar de scherpte en kleuren van de foto. Maar die zijn echt matig met de k850 en de kleuren zijn niet altijd waarheidsgetrouw. Tis wel vreemd dat er 2 verschillende meningen zijn over dit toestel. De 1 vindt de foto's geweldig en de ander maar matig. Zijn er soms verschillende softwareversies in omloop? Dit zou het 1 en ander kunnen verklaren.
Android fanboy
Verwijderd
Ik bedenk mij opeens dat een klasgenoot van me ook een N95 heeft. Zodra ik mijn toestel binnen heb zal ik met hem wel even een reeks foto's schieten, dan hebben we weer wat duidelijkheid geschept dacht ik zo..
(Of iig voor mijzelf
)
Verwijderd
Wow zit nog eens op esato te kijken. Ze hebben dezelfde foto's gemaakt met de N95 en de K850. De foto's van de N95 hoopte ik dus met de k850 te kunnen maken. Wat een dramafoto's van de K850.
Kijk dat is dan jouw mening, maar mijn mening is dat de kleuren van de N95 dus echt way-to-much zijn en mocht je dit zelf ook willen gooi dan gewoon de saturation omhoog in Photoshop of met PhotoDJ op je K850...Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:32:
Wow zit nog eens op esato te kijken. Ze hebben dezelfde foto's gemaakt met de N95 en de K850. De foto's van de N95 hoopte ik dus met de k850 te kunnen maken. Wat een dramafoto's van de K850.
EDIT: ik ga proberen een K850 foto om te zetten in een N95 foto
[ Voor 6% gewijzigd door Ivo NL op 11-11-2007 11:36 ]
Android fanboy
Verwijderd
Nou Ivo NL. Je mag dan een redelijk fotograafje zijn! Het ligt niet aan mij - er zijn bewijzen genoeg te vinden op het net dat de k850 niet geheel aan de verwachtingen voldoet. En dan druk ik me nog voorzichtig uit. Ik ben gewoon een perfectionist en jij bent waarschijnlijk tevreden met een wat slechtere kwaliteit!
Verwijderd
Vreemd, de foto's die ik daar had gezien vond ik niet egt geweldig moet ik zeggen..
Van zowel de N95 als de K850i, dus vandaar dat ik zelf maar even het hef in handen ga nemen!
Van zowel de N95 als de K850i, dus vandaar dat ik zelf maar even het hef in handen ga nemen!
Verwijderd
True ^^, die mening haal ik o.a. uit het filmpje op Youtube en de foto's op Esato. Maar ik wil het even zelf ondervinden en ik zal ze -wanneer hier om gevraagt gaat worden- ook wel even online zetten.Ivo NL schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:34:
[...]
Kijk dat is dan jouw mening, maar mijn mening is dat de kleuren van de N95 dus echt way-to-much zijn en mocht je dit zelf ook willen gooi dan gewoon de saturation omhoog in Photoshop of met PhotoDJ op je K850...
Verwijderd
Ja de kleuren van de N95 zijn too much dat klopt maar de scherpte van de K850 is too weinig! Ach je moet ook niet teveel verwachten van een telefooncamera. Dat een 5mp telefooncamera dezelfde kwaliteit gaat maken als een gewoon fototoestel dat duurt nog wel een paar jaar.
Verwijderd
Laat ik 1 ding vooropstellen: Ik ben tevreden over de kleuren van de k850i. Die zijn veel natuurlijker dan die van de n95 (Behalve in het donker met flits wil het nog weleens afwijken) Maar er is duidelijk verschil te zien in scherpte. De foto's van de k850 zijn gewoon wazig en die van de N95 scherp.
Verwijderd
Waar ik ook wel benieuwd naar ben is de video qualiteit van de telefoon. Heeft iemand misschien een filmpje die hij/zij als bestand online zou kunnen zetten? Dus niet via Youtube en dat soort sites.
Ah kijk, dat is (tenminste, op de foto's van die test op Esato) bewegingsonscherpte. Dat ligt dan aan de fotograaf en niet aan de camera...Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:45:
Laat ik 1 ding vooropstellen: Ik ben tevreden over de kleuren van de k850i. Die zijn veel natuurlijker dan die van de n95 (Behalve in het donker met flits wil het nog weleens afwijken) Maar er is duidelijk verschil te zien in scherpte. De foto's van de k850 zijn gewoon wazig en die van de N95 scherp.
Verbeterde foto:
Eerst de N95 foto: Klik
Nu de K850: Klik
En nee, ik neem niet genoegen met mindere kwaliteit als ik een D50 gewend ben.
Android fanboy
Verwijderd
Ik wist dat je dat zou gaan zeggen: bewegingsonscherpte! haha. Toevallig dat zoveel foto's genomen met de k850 zoveel bewegingsonscherpte hebben. Maar even zonder gekheid. De foto's spreken voor zich op een heleboel sites die te vinden zijn. De ene keer is de ene beter de andere keer de andere: Je kunt inderdaad niet twee keer een even scherpe foto nemen van een zelfde object met een verschillend toestel. Ik zie op het net ook mooie foto's staan van de k850. Het is dus wel echt mogelijk er mooie foto's mee te maken. Of je moet een superfotograaf zijn of het zijn toevalstreffers. Deze discussie kan nog heel lang doorgaan. Maar feit blijft dat ik de foto's niet scherp vind en dat ik dat ook teruglees op verschillende forums. Ik ben zeker niet de enige - ook de 'expers' zijn het erover eens dat er veel te verbeteren is!
.
.
Verwijderd
Kon je de edit knop niet vinden?
+ ik blijf van mening dat -ondanks de K850i net uit is en dus nog wat firmware/software upgrades voor de boeg heeft- de foto's van de K850i over het algemeen beter zijn dan de N95. Dit is toch ook te verwachten, gezien dat Sony zelf ook qualitatief uitstekende camera's fabriceerd en je dat ook terug kan zien in de Sony-Ericsson telefoons. Maar, het klopt dat je niet twee keer dezelfde foto kan schieten met dezelfde scherpte e.d., vandaar dat ik het voor mezelf wil gaan uittesten.
(Iets zegt me ook dat Nokia gewoon de camera's van Sony niet kan overtreffen, omdat Sony al zoveel meer ervaringen enzovoorts heeft. Als je kijkt naar de qualiteit van de N95 sta ik ook al te janken(lage qualiteit plastic
))
Edit: ZorBix was me voor
+ ik blijf van mening dat -ondanks de K850i net uit is en dus nog wat firmware/software upgrades voor de boeg heeft- de foto's van de K850i over het algemeen beter zijn dan de N95. Dit is toch ook te verwachten, gezien dat Sony zelf ook qualitatief uitstekende camera's fabriceerd en je dat ook terug kan zien in de Sony-Ericsson telefoons. Maar, het klopt dat je niet twee keer dezelfde foto kan schieten met dezelfde scherpte e.d., vandaar dat ik het voor mezelf wil gaan uittesten.
(Iets zegt me ook dat Nokia gewoon de camera's van Sony niet kan overtreffen, omdat Sony al zoveel meer ervaringen enzovoorts heeft. Als je kijkt naar de qualiteit van de N95 sta ik ook al te janken(lage qualiteit plastic
Edit: ZorBix was me voor

Heeft iemand al eens de Foto fix optie gebruikt? Ben er nog niet uit of het een verbetering is.
Wel dat het in ieder geval niet logisch is dat je dat alleen maar kunt proberen als je de foto net hebt gemaakt. Dus niet achteraf als je een setje foto's terugkijkt. Ik heb ook de idee dat deze functie niet overeenkomt met wat PhotoDJTM aan gereedschap heeft. Vreemd hoor...
Wel dat het in ieder geval niet logisch is dat je dat alleen maar kunt proberen als je de foto net hebt gemaakt. Dus niet achteraf als je een setje foto's terugkijkt. Ik heb ook de idee dat deze functie niet overeenkomt met wat PhotoDJTM aan gereedschap heeft. Vreemd hoor...
ff een stukje vliegen
Verwijderd
Heb je helemaalgelijk in. Soms kunnen die N95 foto's op het eerste gezicht wat frisser ogen maar als je dan naar de werkelijkheid kijkt zie je dat die foto eigenlijk een teletubbie/zuurstok versie is.Ivo NL schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:34:
[...]
Kijk dat is dan jouw mening, maar mijn mening is dat de kleuren van de N95 dus echt way-to-much zijn en mocht je dit zelf ook willen gooi dan gewoon de saturation omhoog in Photoshop of met PhotoDJ op je K850...
Ik ben blij dat de K850i gewoon realistisch fotografeert en je achteraf met anderhalve klik er altijd nog iets artistieks mee kan doen.
Wat betreft die review, erg vreemd. Bij de meeste grote review sites komt ie er prima uit dus ik neem deze toch maar niet zo serieus.
Vind je het zelf niet een grap dat een perfectionist het heeft over een telefooncameraVerwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:35:
Nou Ivo NL. Je mag dan een redelijk fotograafje zijn! Het ligt niet aan mij - er zijn bewijzen genoeg te vinden op het net dat de k850 niet geheel aan de verwachtingen voldoet. En dan druk ik me nog voorzichtig uit. Ik ben gewoon een perfectionist en jij bent waarschijnlijk tevreden met een wat slechtere kwaliteit!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 12:57 ]
Verwijderd
Ik heb hier ook last van!Oli4 Hokke schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 01:27:
nee neeniet de muziek, het geluidje dat je hoort als je focust!! (en verder staat niets aan, geen muziek, gen applicatie, niets)
Ik heb maar 1 keer meegemaakt dat hij het geluidje deed zoals'ie hoort!
Luister, de K850i:
http://www.o4web.nl/k850/focusgeluidje.wma
en dan nu de K750i die focust:
http://www.o4web.nl/k850/focusgeluidjezoalsiehoort.wma (bleh, je hoort me ademen lol, ik heb een beetje een dichte neus haha)
Zoals ik al zei, ik heb maar 1 keer meegemaakt dat de k850i zijn focus geluidje goed doet, ofwel: dit rare geluidje is niet een nieuwe sound ofzotis gewoon domweg bugged hehe
Het is niet zo'n ramp dat het geluidje raar doet, maar ik maakte me zorgen om mijn speakers ofzo, want ik hoorde het ook wel eens bij andere geluidjes =(
en nu de vraag, hebben hier meer mensen last van?
(EN NU GA IK ECHT SLAPEN lol)
Ja dit vind ik ook een beetje raar dat het niet achteraf te doen is. Echter is Fotofix bijna nooit een verbetering, ik gebruik altijd Photoshop. Dan kan je alles zelf een beetje proberen.ArnoudBM schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:44:
Heeft iemand al eens de Foto fix optie gebruikt? Ben er nog niet uit of het een verbetering is.
Android fanboy
Verwijderd
Waarschijnlijk hoord het zo bij de k850i met dat focusgeluidje? Dat andere focusgeluidje was namelijk van de k750i, dus misschien dat ze het veranderd hebben. (Niet dat ik het zoveel beter vind
)
Ja ik heb dit geluid ook maar heb er nou niet bepaald last van.Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:10:
Waarschijnlijk hoord het zo bij de k850i met dat focusgeluidje? Dat andere focusgeluidje was namelijk van de k750i, dus misschien dat ze het veranderd hebben. (Niet dat ik het zoveel beter vind)
Android fanboy
Mijn geluidje is precies zo als op mijn W800i...hij vervormt bij mij helemaal niet. Best raar dat sommige telefoons dat wel hebben en sommige weer niet.
Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic
Verwijderd
Huh? Dus jij hebt op jou K850i een ander geluidje?
Nu vat ik em even niet meer
Je zou er toch vanuit gaan dat dat toch op zn minst toch allemaal gelijk is

Verwijderd
fotooosssssssssssssssssssssss
http://www.mijnalbum.nl/Album=YASSUK7Y
Duidelijk aan updates toe denk ik.....
G.
G.
Verwijderd
Geen slechte foto's, kan altijd beter natuurlijk. Leuke buurt btw
Dat geluidje snap ik niks van. Ik heb een bliepje van het scherpstellen (hoor je niet als je telefoon op stil staat) en een klein scherpstel geluidjes zoals ik ook op de W800i had. Gebeurt nooit dat ik iets anders hoor.
Dat geluidje snap ik niks van. Ik heb een bliepje van het scherpstellen (hoor je niet als je telefoon op stil staat) en een klein scherpstel geluidjes zoals ik ook op de W800i had. Gebeurt nooit dat ik iets anders hoor.
Je moet ook niet met tegenlicht foto's gaan maken heVerwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:57:
fotooosssssssssssssssssssssss
G.

Android fanboy
Verwijderd
tja ben ook ma en amateurtjuh he.....Ivo NL schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:46:
[...]
Je moet ook niet met tegenlicht foto's gaan maken he
Bedoel je nou mij?Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:32:
Huh? Dus jij hebt op jou K850i een ander geluidje?![]()
Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic
Verwijderd
Ik snap al die problemen met de camera niet zo. het is geen spiegel reflex maar de resultaten zijn toch heel behoorlijk. Mij 850 sterft van de bugs, inclusief in het Cybershot deel maar toch ben ik niet ontevreden! Click de link voor een iets gedownsized origineel (om ze beneden de 512kb te houden).
En wellicht overbodige info maar de kleuren zin helemaal zoals ze horen, echt natuurlijk, niet 'op-ge-nokia-ed'
http://www.wijhenke.com/e...kSP/various/_DSC00084.JPG

http://www.wijhenke.com/e...kSP/various/_DSC00145.JPG

http://www.wijhenke.com/e...kSP/various/_DSC00221.JPG
En wellicht overbodige info maar de kleuren zin helemaal zoals ze horen, echt natuurlijk, niet 'op-ge-nokia-ed'
http://www.wijhenke.com/e...kSP/various/_DSC00084.JPG
http://www.wijhenke.com/e...kSP/various/_DSC00145.JPG
http://www.wijhenke.com/e...kSP/various/_DSC00221.JPG
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 17:41 ]
Verwijderd
zeer mooie fotos. ik heb zover ik weet de voorloper van dit toestel, namelijk de k800. deze had in het begin soortgelijke bugs, deze werden echter later dmv firmware updates opgelost. even wachten nog redsp
Ben ik geheel met je eens, 't begint zowaar een groot zeiktopic te worden..Mijn 850 sterft van de bugs, inclusief in het Cybershot deel maar toch ben ik niet ontevreden!
Mooie foto van die kat, leuke close up 
Heb je al 221 foto's met je K850i gemaakt?
Gezien de link: DSC00221
Wat ik in vergelijkingsreviews gezien heb aan foto's gemaakt door de N95 of door de K850i, ze ontlopen elkaar maar weinig en qua kleur geeft de N95 inderdaad zuurstok kleuren weer terwijl de K850i een realistischere weergave kent van dezelfde foto. Dus de foto's is misschien flets, maar dan geeft ie wel een realistische weergave van wat je fotografeert.
En dat niet elke foto even scherp is, kan mij persoonlijk weinig boeien. De keren dat ik de foto terugkijk is op de GSM zelf of op de computer naardat ie verkleind is. Scherpte merk je sneller als je hem op de originele grootte bekijkt, dus als je hem op televisie wilt bekijken valt het eerder op. En dan nog, als je zonodig 100% scherpte wil hebben, dan neem je toch je spiegelreflex mee?
Foto's gemaakt met mijn mobiel zijn er niet om van hoogstaande kwaliteit te zijn, foto's gemaakt met een fototoestel (of dat nu zo'n goedkoop prulletje a 200 euro is of een spiegel reflex maakt niet uit) die moeten wel van hoogstaande kwaliteit zijn, maar dat is hoe ik er zelf tegenkijk. Foto's met mijn mobiel gebruik ik namelijk om het te laten zien aan anderen. Foto's met mijn spiegel reflex gebruik ik om uit te printen, te verwerken in afbeeldingen voor een kalender/website/agenda, noem maar op.
Moet nog 6 weken wachten *zucht*, de truuk met papier onder de batterij in mijn W800i was geen succes, dat ding kreeg ik niet meer aan de praat met papier eronder
Papiertje weggehaald en toen liet ie wel het opstartscherm zien
Maar ach, hij hoef het nog anderhalve maand uit te houden en dan gaat ie met de VUT
Wat ik in vergelijkingsreviews gezien heb aan foto's gemaakt door de N95 of door de K850i, ze ontlopen elkaar maar weinig en qua kleur geeft de N95 inderdaad zuurstok kleuren weer terwijl de K850i een realistischere weergave kent van dezelfde foto. Dus de foto's is misschien flets, maar dan geeft ie wel een realistische weergave van wat je fotografeert.
En dat niet elke foto even scherp is, kan mij persoonlijk weinig boeien. De keren dat ik de foto terugkijk is op de GSM zelf of op de computer naardat ie verkleind is. Scherpte merk je sneller als je hem op de originele grootte bekijkt, dus als je hem op televisie wilt bekijken valt het eerder op. En dan nog, als je zonodig 100% scherpte wil hebben, dan neem je toch je spiegelreflex mee?
Foto's gemaakt met mijn mobiel zijn er niet om van hoogstaande kwaliteit te zijn, foto's gemaakt met een fototoestel (of dat nu zo'n goedkoop prulletje a 200 euro is of een spiegel reflex maakt niet uit) die moeten wel van hoogstaande kwaliteit zijn, maar dat is hoe ik er zelf tegenkijk. Foto's met mijn mobiel gebruik ik namelijk om het te laten zien aan anderen. Foto's met mijn spiegel reflex gebruik ik om uit te printen, te verwerken in afbeeldingen voor een kalender/website/agenda, noem maar op.
Moet nog 6 weken wachten *zucht*, de truuk met papier onder de batterij in mijn W800i was geen succes, dat ding kreeg ik niet meer aan de praat met papier eronder

jeej eindelijk hoor ik dat iemand anders het ook heeft, je bent de eerste
Nee!! Zoals ik al zei, ik heb maar 1 keer meegemaakt dat ik het juiste geluidje kreeg te horen =DVerwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:10:
Waarschijnlijk hoord het zo bij de k850i met dat focusgeluidje? Dat andere focusgeluidje was namelijk van de k750i, dus misschien dat ze het veranderd hebben. (Niet dat ik het zoveel beter vind)
EDIT: Ofwel: de k850 heeft geen nieuw geluidje.. Ik dacht dat ik dat al had gezegd, maar ik weet het niet meer zeker
Check dat ding op het dak, bij de N95 foto zie je gewoon de horizontale latjes, maar bij de k850 versie nietIvo NL schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:53:
[...]
Ah kijk, dat is (tenminste, op de foto's van die test op Esato) bewegingsonscherpte. Dat ligt dan aan de fotograaf en niet aan de camera...
Verbeterde foto:
hehe.. ik al heel wat meer lol ik zit op de 400Joosie200 schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:47:

Met de VUT?! Wat is dat !?Joosie200 schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:47:
Moet nog 6 weken wachten *zucht*, de truuk met papier onder de batterij in mijn W800i was geen succes, dat ding kreeg ik niet meer aan de praat met papier eronderPapiertje weggehaald en toen liet ie wel het opstartscherm zien
Maar ach, hij hoef het nog anderhalve maand uit te houden en dan gaat ie met de VUT
EDIT: O, dat is iets pensioenigs ofzo toch?
[ Voor 26% gewijzigd door Oli4 Hokke op 11-11-2007 19:04 ]
Verwijderd
Mijn telefoon is vodafone branded, daarom is het rechtse warmtegevoelige knopje meteen een snelkoppeling naar vodafone live. Moet ik hiervoor betalen als ik hem perongelijk aanraak maar meteen annuleer? en het is zeker niet mogelijk om het knopje een andere functie te geven?
Verwijderd
Op zich is dat niet zo erg als je zelf wel scherpe foto's neemtToverdoos schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:12:
[...]
Ben ik geheel met je eens, 't begint zowaar een groot zeiktopic te worden..
Maar ff zeiken op z'n tijd helpt natuurlijk wel Ik heb verdorie 489 euro voor dit ding neergeteld en SE stuurt mails als van 'lees de handleiding', 'ga bij uw telefoon verkoper langs voor uitleg' en 'hou onze website in de gaten'
Wat een loosers, klanttevredenheid hebben ze echt nooit van gehoord.
HOREN JULLIE DAT DAAR, BIJ SE!!!
Inderdaad, qua service zijn ze niet helemaal geweldig helaasVerwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:21:
[...]
Op zich is dat niet zo erg als je zelf wel scherpe foto's neemt![]()
![]()
![]()
Maar ff zeiken op z'n tijd helpt natuurlijk wel Ik heb verdorie 489 euro voor dit ding neergeteld en SE stuurt mails als van 'lees de handleiding', 'ga bij uw telefoon verkoper langs voor uitleg' en 'hou onze website in de gaten'
Wat een loosers, klanttevredenheid hebben ze echt nooit van gehoord.
HOREN JULLIE DAT DAAR, BIJ SE!!!

Android fanboy
Even een vergelijking op basis van de kleuren tussen de N95 en K850i:
N95:

K850i:

EDIT: Het poppetje ziet er volgens de site meer uit zoals de foto gemaakt door de K850. Ze vinden dat de N95 een iets te agressieve algoritme gebruikt voor de kleuren. In sommige gevallen maakt dit de foto mooier, maar ze geven toch meer voorkeur aan de meer natuurgetrouwe keus van de K850.
Volledige vergelijking tussen de twee is hier te vinden. (heb deze link al eerder gepost btw)
Ik wil graag de K850 nemen, maar ik maak me toch wel een beetje zorgen om het 'lak' probleem. Ik kijk het nog even aan of meer mensen hier problemen mee hebben.
N95:

K850i:

EDIT: Het poppetje ziet er volgens de site meer uit zoals de foto gemaakt door de K850. Ze vinden dat de N95 een iets te agressieve algoritme gebruikt voor de kleuren. In sommige gevallen maakt dit de foto mooier, maar ze geven toch meer voorkeur aan de meer natuurgetrouwe keus van de K850.
Volledige vergelijking tussen de twee is hier te vinden. (heb deze link al eerder gepost btw)
Ik wil graag de K850 nemen, maar ik maak me toch wel een beetje zorgen om het 'lak' probleem. Ik kijk het nog even aan of meer mensen hier problemen mee hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door Vincent7 op 11-11-2007 21:10 ]
Wii FC: 2129-2099-1796-3776
Verwijderd
Ga ik morgen doen, ik heb tenslotte al een case nummer...Ivo NL schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:35:
[...]
Inderdaad, qua service zijn ze niet helemaal geweldig helaasHeb je ze al gebeld? Meestal geven ze wat fijner antwoord.
Verwijderd
Nu 1 week in bezit k850 blue met orange music.
Vind het een mooi toestel, maar wel een aantal problemen:
- kan niet meer in Games en Applicaties, krijg de melding "Bewerking is mislukt".
master reset reeds geprobeerd maar helpt niet.Wordt denk ik een reparatie gevalletje
- Woon in Utrecht Zuid geen umts via Orange dus geen internet, email, TV en internet in de stand
gprs/gsm.
Wel als ik hem op alleen gsm instel.
- Accu is ook zeer snel leeg.
Vind het een mooi toestel, maar wel een aantal problemen:
- kan niet meer in Games en Applicaties, krijg de melding "Bewerking is mislukt".
master reset reeds geprobeerd maar helpt niet.Wordt denk ik een reparatie gevalletje
- Woon in Utrecht Zuid geen umts via Orange dus geen internet, email, TV en internet in de stand
gprs/gsm.
Wel als ik hem op alleen gsm instel.
- Accu is ook zeer snel leeg.
Pas na een paar goede laadbeurten is de accu op zijn volle sterkte, hier kan het mee te maken hebben. Bij normaal gebruik kan ik er toch zeker een week mee rondsjouwen. Dit is met gebruik van flits en veel bellen.Accu is ook zeer snel leeg.
@ het lakprobleem, heeft dit niet te maken met een vorm van poetsen met glasex of weet ik het wat? Gebruik het gevalletje toch vrij intensief, maar echt geen last van.
Die N95 foto is echt veel scherper. Kijk maar naar dat 'blokje' bovenop het gebouw, bij de N95 foto zie je de ribbels terwijl deze bij de K850i compleet wegvallen.Ivo NL schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:53:
[...]
Ah kijk, dat is (tenminste, op de foto's van die test op Esato) bewegingsonscherpte. Dat ligt dan aan de fotograaf en niet aan de camera...
Verbeterde foto:
Ik zie het, waarschijnlijk iets teveel m'n antiruisprogramma gebruiktMarcoC schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:51:
[...]
Die N95 foto is echt veel scherper. Kijk maar naar dat 'blokje' bovenop het gebouw, bij de N95 foto zie je de ribbels terwijl deze bij de K850i compleet wegvallen.
Android fanboy
Verwijderd
nee niet met glassex of wat dan ook...tis puur als je constant met je nagels op die D pad tikt dan gaat de lak eraf...TIP...raak de toetse met je vingertoppies en niet met de nagels...maar jah je hebt tuulk ook van die dames die lange nagels hebbe hahahaha...en tja tis ma plastic....Toverdoos schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:02:
[...]
Pas na een paar goede laadbeurten is de accu op zijn volle sterkte, hier kan het mee te maken hebben. Bij normaal gebruik kan ik er toch zeker een week mee rondsjouwen. Dit is met gebruik van flits en veel bellen.
@ het lakprobleem, heeft dit niet te maken met een vorm van poetsen met glasex of weet ik het wat? Gebruik het gevalletje toch vrij intensief, maar echt geen last van.
welterusteeeeeeeeeeee en verget niet je foon te poetse...
Je hebt een anti ruis programma gebruikt? op allebei de foto's? en welk programma is dat dan? Wel jammer dat we dus niet de werkelijk gemaakte onbewerkte foto's hebben kunnen zien. Dat had ik een betere vergelijking gevonden eigenlijk.Ivo NL schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:53:
[...]
Ik zie het, waarschijnlijk iets teveel m'n antiruisprogramma gebruikt
Heb je het origineel?Ivo NL schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:53:
[...]
Ik zie het, waarschijnlijk iets teveel m'n antiruisprogramma gebruikt
Verwijderd
Bedankt voor je reactie.Ivo NL schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:13:
[...]
Als je in Media 0 bestanden weergeeft van je memorystick (had ik eerst ook) moet je even wachten. Het duurt even (het staat er ook in procenten hoever 'ie is met laden) voordat dus alles is geladen van de memory stick. Ik denk dat dit ook voor het probleem zorgt dat je applicaties/games niet kan openen/installeren. Ik zou zeggen, laat hem even 5 minuten liggen in media totdat alles is geladen, misschien werkt het dan...
Ja inmiddels na de master reset pakt ie mn memory stick weer. Ik heb hier en daar op andere fora naar een oplossing gezocht, maar tevergeefs.
Het is een bug waar vooralsnog niemand een oplossing voor heeft. Best wel zonde, want nu kan ik geen java-bestandjes meer installeren.
Je zou naar een officiele SE servicepunt kunnen gaan. Volgens mij is het wereldwijde garantie. Ik weet dat er eentje in A'dam zit. Ik weet natuurlijk weer niet waar jij woont en of er bij jou eentje in de buurt zitVerwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 00:11:
[...]
Bedankt voor je reactie.
Ja inmiddels na de master reset pakt ie mn memory stick weer. Ik heb hier en daar op andere fora naar een oplossing gezocht, maar tevergeefs.
Het is een bug waar vooralsnog niemand een oplossing voor heeft. Best wel zonde, want nu kan ik geen java-bestandjes meer installeren.. Ook klote is dat ik hem in Engeland tijdens vakantie heb gekocht (hij was redelijk goedkoop), dus ik kan hem niet zo 1 2 3 terugbrengen.
Wii FC: 2129-2099-1796-3776
Nee, zoals je kon lezen zei ik een paar reacties ervoor dat ik probeerde dmv software de N95 foto te evenaren. Dat heb ik onder andere gedaan door een anti ruis programma te gebruiken ;-) Originele foto van de K850. Daar is ook al bijna niks meer van de lijntjes op het dak te zien.Oli4 Hokke schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:56:
[...]
Je hebt een anti ruis programma gebruikt? op allebei de foto's? en welk programma is dat dan? Wel jammer dat we dus niet de werkelijk gemaakte onbewerkte foto's hebben kunnen zien. Dat had ik een betere vergelijking gevonden eigenlijk.
Android fanboy
Nou ik heb mijn telefoon nu een week en ik ben al wat probleempjes tegen gekomen.
-Als de telefoon lang aan staat (2 dagen) en ik wil de camera gebruiken dan gaat mijn klepje niet meer open. Dan moet ik eerst mijn telefoon uit zetten en weer aan voordat ik me camera weer kan gebruiken.
-Ik krijg helemaal geen scherpstel geluidje te horen. Alleen de eerste keer dat ik een foto maakte.
-Als ik een foto maak loopt hij soms vast bij het opslaan van de foto. Dan staat er "Bezig met opslaan" met witte letters op een zwarte achtergrond en dan valt mijn telefoon uit. Ik krijg hem dan ook niet meer aan tot ik de accu er een keer uit gehaald heb er opnieuw er in doe.
-Iedere keer als ik mijn telefoon aan zet vraagt hij of ik mijn geheugenkaart wil formateren. Heb er direct toen ik hem had een MicroSD 1GB kaartje ingedaan toen kreeg ik die vraag niet. Pas nadat er wat op de geheugenkaart stond.
Hoop maar dat ze snel met de nieuwe firmware komen.
(ik zal proberen zo ff wat foto's te posten)
-Als de telefoon lang aan staat (2 dagen) en ik wil de camera gebruiken dan gaat mijn klepje niet meer open. Dan moet ik eerst mijn telefoon uit zetten en weer aan voordat ik me camera weer kan gebruiken.
-Ik krijg helemaal geen scherpstel geluidje te horen. Alleen de eerste keer dat ik een foto maakte.
-Als ik een foto maak loopt hij soms vast bij het opslaan van de foto. Dan staat er "Bezig met opslaan" met witte letters op een zwarte achtergrond en dan valt mijn telefoon uit. Ik krijg hem dan ook niet meer aan tot ik de accu er een keer uit gehaald heb er opnieuw er in doe.
-Iedere keer als ik mijn telefoon aan zet vraagt hij of ik mijn geheugenkaart wil formateren. Heb er direct toen ik hem had een MicroSD 1GB kaartje ingedaan toen kreeg ik die vraag niet. Pas nadat er wat op de geheugenkaart stond.
Hoop maar dat ze snel met de nieuwe firmware komen.
(ik zal proberen zo ff wat foto's te posten)
Een paar pagina's terug vroeg er iemand wat over de filmkwaliteit. Ik heb onlangs een filmpje gemaakt van mijn nichtje die in de box aan het spelen is maar dat ziet me er toch een partij blokkerig uit zeg, net alsof het één van de eerste webcams is

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Vraagje:Hoe is het beltoonvolume?Harder dan de K800i?En het volume als je bel,ook hard genoeg?
Staat er echt geen datum op de foto zelf als je hem naar de pc stuurt?
Staat er echt geen datum op de foto zelf als je hem naar de pc stuurt?
Verwijderd
Beltoon volume is hard zat, het geluid van de ontvanger daarentegen is behoorlijk zacht, ook als je naar de externe speaker switched vind ik het maar matig...
Het beltoonvolume is wat mij betreft uitstekend in orde, heb hem om de lieve vrede met mijn collega's te bewaren op 3 (van 8 ) staan. Op 8 krijg je volgens mij zelfs ruzie met treinpassagiers twee coupés verder... Kan het alleen niet vergelijken met een K800, want die heb ik nooit gehad. Wel een 750 en daarmee vergeleken lijkt het me wel harder.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:54:
Vraagje:Hoe is het beltoonvolume?Harder dan de K800i?En het volume als je bel,ook hard genoeg?
Belvolume lijkt me ook uitstekend.
Niet zichtbaar op de foto zelf, wel in de EXIF-info, uiteraard.Staat er echt geen datum op de foto zelf als je hem naar de pc stuurt?
ff een stukje vliegen
Verwijderd
thanx voor de info,ga hem ondanks alle negatieve bugs toch maar halen
Neem aan dat er heel snel een SWupdate aankomt
Verwijderd
Heb hetzelfde probleem error "bewerking mislukt" bij Games en Applicaties.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 00:11:
[...]
Bedankt voor je reactie.
Het is een bug waar vooralsnog niemand een oplossing voor heeft. Best wel zonde, want nu kan ik geen java-bestandjes meer installeren.. Ook klote is dat ik hem in Engeland tijdens vakantie heb gekocht (hij was redelijk goedkoop), dus ik kan hem niet zo 1 2 3 terugbrengen.
Verwijderd
Hmmm geen enkel probleem wat ik hier lees heb ik, guess i got lucky of is het iets teveel azijnzeiken?
Enige dingen die ik 123 tegenkom is dat je goed moet letten waar je je vingers houd bij t maken van foto's en het feit dat de update service in mijn t-mobile branded k850 afwezig is. Dit laatste irriteert me wel eigenlijk. Het mens van t-mobile kon m'n vragen niet beantwoorden en nergens op i-net heb ik r iets over gevonden.
Verder prima toestel. Camera duidelijk beter dan m'n k800. Geen bugs verder, helemaal niks.
Enige dingen die ik 123 tegenkom is dat je goed moet letten waar je je vingers houd bij t maken van foto's en het feit dat de update service in mijn t-mobile branded k850 afwezig is. Dit laatste irriteert me wel eigenlijk. Het mens van t-mobile kon m'n vragen niet beantwoorden en nergens op i-net heb ik r iets over gevonden.
Verder prima toestel. Camera duidelijk beter dan m'n k800. Geen bugs verder, helemaal niks.
Verwijderd
Ik had zo'n screen protector erop geplakt maar na 2 weken ergeren heb ik het maar weer verwijderd.
Is het scherm een beetje kras vast? Heeft iemand al krassen en deuken in het scherm?
Is het scherm een beetje kras vast? Heeft iemand al krassen en deuken in het scherm?
Verwijderd
Hmmz, dat must have been meTroonStaal schreef op maandag 12 november 2007 @ 08:28:
Een paar pagina's terug vroeg er iemand wat over de filmkwaliteit. Ik heb onlangs een filmpje gemaakt van mijn nichtje die in de box aan het spelen is maar dat ziet me er toch een partij blokkerig uit zeg, net alsof het één van de eerste webcams is

Instellingen e.d. wel op high staan?

Je moet ook rekenen dat mensen wiens toestel uitstekend functioneert dat hier niet komen noemen over het algemeen.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:11:
Hmmm geen enkel probleem wat ik hier lees heb ik, guess i got lucky of is het iets teveel azijnzeiken?
Verwijderd
Nou, dat ga ik eigenlijk wel tegenspreken, aangezien dat er ook heel veel mensen uit interesse voor de telefoon hier zijn gekomen (Waaronder ikzelf) en die vervolgens de telefoon hebben gekocht en dan ook gewoon bij het topic blijven.
Dus wat dat betreft ondersteun ik die stelling niet
Edit:
Tuurlijk zijn er ook genoeg mensen die alleen komen met probleemstellingen e.d., maargoed, de echte liefhebbers waren er al
Dus wat dat betreft ondersteun ik die stelling niet
Edit:
Tuurlijk zijn er ook genoeg mensen die alleen komen met probleemstellingen e.d., maargoed, de echte liefhebbers waren er al
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 16:43 ]
ik ben hier gekomen uit interesse voor het toestel, wanneer ik m zelf heb zal ik ook zeker nog in dit topic te vinden zijn. maar ik wacht nog even met het kopen denk ik, ben erg benieuwd wanneer ze een nieuwe firmware zullen vrijgeven die de meeste (hopelijk alle) bugs oplost.
[ Voor 38% gewijzigd door reAaa op 12-11-2007 16:36 ]
Verwijderd
Heb hem nu 5 dagen, functioneert bijna uitstekend. Nog "maar" 1 vastloper gehad, bij het openen van een smsje. Foto's maken icm flits gaat zonder problemen. Ook nog geen stof achter de lens kunnen ontdekkenRio schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:09:
[...]
Je moet ook rekenen dat mensen wiens toestel uitstekend functioneert dat hier niet komen noemen over het algemeen.
ik 2x vastloper, maar dat kwam omdat ik mijn laptop probeerde te besturen met mobiel, iemand een liedje stuurde, en muziek aan het luisteren was, en het volume wou niet meer harder vanmiddag, even opnieuw aan en opgelost, foto's vind ik mooi zat, ik hou wel soms mijn vinger voor de flits dat is dan wel weer minder..
Ik vind het toestel ook traaaaaaaag als ik een smsje tik komen de woorden erachteraan..
Ik vind het toestel ook traaaaaaaag als ik een smsje tik komen de woorden erachteraan..
Verwijderd
Het heeft misschien niet veel met de telefoon te maken maar is er ook zoiets als i-tunes voor de k850i? In ieder geval heb ik een programma nodig waarin ik de titels, albums enz. van d eliedjes kan wijzigen. Want als ik in de mediaplayer een album wil uitzoeken staan er veel te veel tussen. De album namen wil ik dus weghalen bij alle liedjes behalve als ik echt het hele album erop heb staan wat het zoeken dus makkelijker maakt.
Niemand die iets weet over het veranderen van de voorgeprogrammeerde warmtegevoelige toets bij een vodafone live branded toertsel?
Niemand die iets weet over het veranderen van de voorgeprogrammeerde warmtegevoelige toets bij een vodafone live branded toertsel?
Nog een puntje:
Als ik de mediaplayer na enige tijd niet luisteren weer ga gebruiken, staat het volume default op max, terwijl ik het volume nooit op max zet of de keer daarvoor gezet heb. Lekker veilig
Als ik de mediaplayer na enige tijd niet luisteren weer ga gebruiken, staat het volume default op max, terwijl ik het volume nooit op max zet of de keer daarvoor gezet heb. Lekker veilig

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Verwijderd
Wat gebeuren er toch rare dingen. Ik ben echt de meeste van de problemen nog nooit tegen gekomen. Geen vertraging onder het smsen (ook tijdens het muziek luisteren), geen default max volume, geen mislukte aplicaties... Alleen één keer een vastloper toen ik de kabel er uit trok tijdens het synchroniseren met de pc, maar dat is ook gewoon stom
(werkt trouwens prima met media player 11)
Ik heb meestal wel geluk met dat soort dingen maar dat er zo'n groot verschil in zit
Ik heb meestal wel geluk met dat soort dingen maar dat er zo'n groot verschil in zit

Hij loopt niet vast, ik heb het ook een paar keer meegemaakt, gewoon geduldig (en soms wat lang) wachten. Op de een of andere manier gaat de telefoon na een tijdje rare dingen doen. Na herstarten van de telefoon zijn die dingen vaak opgelost =)RemonLP schreef op maandag 12 november 2007 @ 08:03:
Nou ik heb mijn telefoon nu een week en ik ben al wat probleempjes tegen gekomen.
...
...
Ik maak even wel een filmpje en zet ik op het internet, ik moet echter nu even etenVerwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:05:
[...]
Hmmz, dat must have been me![]()
Instellingen e.d. wel op high staan?Ik had toch eigenlijk wel gehoopt dat dit toch een van de verbeterpunten zou zijn van SE
![]()
brb
Ik ga in december ook voor deze telefoon maar ik zit nog te denken hoe:
T-mobile verlengen = branded + 70 euro bijbetalen + meteen kunnen bellen
overstappen orange 25 = branded + gratis + wachten tot 1 maart voor ik ermee kan bellen i.v.m. abo
overstappen orange 35 belcompany = origineel + 30 euro bijbetalen + meteen kunnen bellen
de 2de valt eigenlijk al meteen af en hopelijk is het nog wat goedkoper over 3 weken
door alle bugs die ik hier allemaal lees zit ik gewoon aan de laatste te denken, dan kan ik de boel gewoon normaal updaten enzo en als ik hem ooit eens wil verkopen is die meer waard.
is het trouwens waar dat je bij orange na 1 jaar je abonnement gewoon zonder kosten kunt verlagen, dan is die laatste namelijk wel heel aantrekkelijk met die 50% korting, als dat dan is afgelopen dan verlaag ik gewoon het abonnement. maarja hoe zit dat dan nu orange is overgenomen door T-mobile en mijn orange abo dan op 1 maart 2008 zal ingaan. dan kan ik 1 maart 2009 mijn abo verlagen maar misschien bestaat orange dan niet meer en kan ik de boel ook niet verlagen.
overstappen orange 25 = branded + gratis + wachten tot 1 maart voor ik ermee kan bellen i.v.m. abo
overstappen orange 35 belcompany = origineel + 30 euro bijbetalen + meteen kunnen bellen
de 2de valt eigenlijk al meteen af en hopelijk is het nog wat goedkoper over 3 weken
door alle bugs die ik hier allemaal lees zit ik gewoon aan de laatste te denken, dan kan ik de boel gewoon normaal updaten enzo en als ik hem ooit eens wil verkopen is die meer waard.
is het trouwens waar dat je bij orange na 1 jaar je abonnement gewoon zonder kosten kunt verlagen, dan is die laatste namelijk wel heel aantrekkelijk met die 50% korting, als dat dan is afgelopen dan verlaag ik gewoon het abonnement. maarja hoe zit dat dan nu orange is overgenomen door T-mobile en mijn orange abo dan op 1 maart 2008 zal ingaan. dan kan ik 1 maart 2009 mijn abo verlagen maar misschien bestaat orange dan niet meer en kan ik de boel ook niet verlagen.
uhmm correctie:KillaH87 schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:25:
Ik ga in december ook voor deze telefoon maar ik zit nog te denken hoe:
overstappen orange 25 = unbranded + gratis + wachten tot 1 maart voor ik ermee kan bellen i.v.m. abo
Ik kocht m in de orange shop, maar in de orange shop moest je echter voor een 2 jarig abo wel bijbetalen, slechts 20 euro ofzo (tenminste, dat was 2 weken geleden zo toen ik daar was)
(ik heb echter een 1 jarig abonnement + unbranded k850i velvet blue =D)
@KillaH87:
Volgens mij zei iemand in dit topic eerder dat de K850i die Orange in hun filialen heeft wèl unbranded/niet gesimlocked zijn. Volgens mij, als ik me niet vergis, was dat Olli4 Hokke.
Wat betreft na 1 jaar je abonnement verlagen met Orange, ik heb gelezen dat dat kan. Als bestaande Orange klant vanaf 2002 heb ik het zelf nooit gedaan, maar ook ik heb gelezen op het internet dat dit gewoon kan. En dat is mooi om te weten, want als ik straks op 22 december voor de K850i ga met een 2jarig 25 euro abonnement = toestel gratis, dan is het eerste jaar: 12,50 euro per maand. Tweede jaar verlaag ik het 25 euro abonnement dan naar 20, liefst 15 euro per maand
Dit las ik op telecomvergelijker:
Speciale constructie
U kunt dit abonnement na 12 maanden omzetten naar Orange €20. U betaalt de volgende 6 maanden €20 i.p.v. €25 per maand. Als het contract 18 maanden loopt, kunt u dit abonnement omzetten naar Orange €15.
Volgens mij zei iemand in dit topic eerder dat de K850i die Orange in hun filialen heeft wèl unbranded/niet gesimlocked zijn. Volgens mij, als ik me niet vergis, was dat Olli4 Hokke.
Wat betreft na 1 jaar je abonnement verlagen met Orange, ik heb gelezen dat dat kan. Als bestaande Orange klant vanaf 2002 heb ik het zelf nooit gedaan, maar ook ik heb gelezen op het internet dat dit gewoon kan. En dat is mooi om te weten, want als ik straks op 22 december voor de K850i ga met een 2jarig 25 euro abonnement = toestel gratis, dan is het eerste jaar: 12,50 euro per maand. Tweede jaar verlaag ik het 25 euro abonnement dan naar 20, liefst 15 euro per maand

Dit las ik op telecomvergelijker:
Speciale constructie
U kunt dit abonnement na 12 maanden omzetten naar Orange €20. U betaalt de volgende 6 maanden €20 i.p.v. €25 per maand. Als het contract 18 maanden loopt, kunt u dit abonnement omzetten naar Orange €15.
[ Voor 16% gewijzigd door Joosie200 op 12-11-2007 20:00 ]
Zoals beloofd een filmpie, maar deze is niet zo heel goed.. Ik had me lampje aan trouwens. en je ziet me hand lol ^.^ maar in ieder geval prima kwaliteit vind ik zelfVerwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:05:
[...]
Hmmz, dat must have been me![]()
Instellingen e.d. wel op high staan?Ik had toch eigenlijk wel gehoopt dat dit toch een van de verbeterpunten zou zijn van SE
![]()
http://www.o4web.nl/K850/MOV00418.zip
typisch youtube kwaliteit ;D of niet?
Misschien zal ik later wel eentje sturen in daglicht =D of zonder lampje. Dit is een beetje suf filmpje. Het ziet er namelijk heel donker uit, wat vast dor het lampje komt datie aan heeft staan (klinkt onlogisch, maar is het niet echt)
Muziek is trouwens van de dance department podcast ^__^ met het nummer:
Ercola feat. Heikki L. - Deep at night
[ Voor 22% gewijzigd door Oli4 Hokke op 12-11-2007 20:00 ]
@Joosie200 en Oli4 Hokke
ja ik heb dat ook gelezen maar ik meen ook dat een paar posts daarna iemand heeft gezegd dat alleen de eerste lichting unbranded was en dat de volgende lichting die ze kregen wel branded/somlocked was.
gevonden:
@Oli4 Hokke
kwaliteit van het filmpje is goed, ik denk wel vergelijkbaar met mijn nokia N70, toch jammer dat de filmpjes niet een hogere resolutie aankunnen dan QVGA. maarja, met 320x240 is de kwaliteit perfect voor youtube waar de meeste filmpjes toch voor worden gemaakt.
ja ik heb dat ook gelezen maar ik meen ook dat een paar posts daarna iemand heeft gezegd dat alleen de eerste lichting unbranded was en dat de volgende lichting die ze kregen wel branded/somlocked was.
gevonden:
nouja, ik zal het tegen de tijd dat ik kan overstappen wel even navragen in de winkel want een 25 euro abonnement scheelt toch weer 5 euro per maand het eerste jaar en als die dan unbranded en simlockvrij is kan ik tot mijn orange abo ingaat toch met t-mobile op die supervette telefoon bellenPhusebox schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:06:
grr ik had mijn k850i vorige week gehad als de orange winkel had meegewerkt (kon toen mijn abo met nummerbehoud volgens hun niet 3 mnd later laten ingaan)
Nu hebben ze het inmiddels rechtgezet en kan het wel maar hebben ze de telefoon niet meer op voorraad en de volgende lading is dus branded volgens hen... lekker dan
daarnaast zeg ik ook steeds tegen mezelf; je hebt al een k800i, pak gewoon lekker 2 jaar abo van vodafone voor 6 euro... en dan kijk ik hier weer en dan MOET ik dat ding gewoon hebben... zucht
@Oli4 Hokke
kwaliteit van het filmpje is goed, ik denk wel vergelijkbaar met mijn nokia N70, toch jammer dat de filmpjes niet een hogere resolutie aankunnen dan QVGA. maarja, met 320x240 is de kwaliteit perfect voor youtube waar de meeste filmpjes toch voor worden gemaakt.
[ Voor 90% gewijzigd door iwaarden op 12-11-2007 20:10 ]
Verwijderd
Keb hem inmiddels ook,net los gekocht,de blauwe versie
Ga er ff lekker mee pielen,eerst ff speedyandré mailen voor een screenprotector
Wat is ook alweer die ene site.. myk850i.net ofzo?
Ik had eerst myk850 gemaakt maar de server is dood, moet hem nog even opnieuw uploaden... En dan heel erg bewerken want hij is voor het laatst bewerkt toen 'ie nog niet uit wasbartus1989 schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:20:
Wat is ook alweer die ene site.. myk850i.net ofzo?
Android fanboy
Verwijderd
Ik heb vandaag iets ontdekt (misschien hadden jullie dat al ontdekt maar had ik het niet gelezen
)
Als ik een foto bekijk, of bij de mediaplayer zit en ik draai het toestel dan draaien de foto's/ mediaplayer mee..
Als ik een foto bekijk, of bij de mediaplayer zit en ik draai het toestel dan draaien de foto's/ mediaplayer mee..
Dit topic is gesloten.