Je krijgt bij (bijna) elk level wel nieuwe skills aangeboden (je moet deze uiteraard wel trainen bij de trainer van je class). Deze hoeven alleen niet altijd actief te zijn. Zo zijn er ook skills als Evade (al dan niet Ranged), in verschillende gradaties, welke passief zijn, en je een hogere kans geven om een aanval te ontwijken.
2. Hoe zit het met character stats?
Kun je je stats zelf verdelen per level, of kun je alleen je stats boosten d.m.v. equipment (alà WoW)? En hoe groot is de impact van stats? In WoW hebben stats b.v. een kleine impact (veel van nodig voor een merkbaar effect), terwijl stats in de DnD regels wel een grote impact hebben (+2str is dan b.v. al een flinke upgrade).
Je stats groeien (voor zover ik weet, correct me if I'm wrong), wel mee met je level, maar je kan ze niet beinvloeden door te levelen. Hiervoor zijn de Traits bedacht. Deze krijg je na het vervullen van Deeds, zoals het exploren van gebieden, of het afmaken van een X aantal spinnen in regio Y.
3. Hoe pakt de Minstrell uit in de praktijk?
De Minstrell vervult de healing role in LotrO, zo veel is me wel duidelijk. Is deze echter ook capabel in het vechten, of ben je gedoemd om altijd met anderen op stap te gaan en hard weg te rennen als je per ongeluk toch boze monsters tegenkomt? Ik hoef namelijk geen slapjanus te spelen, dat ben ik het echte leven al

De minstril is echt onmisbaar bij fellowships. Dat is een ding wat zeker is. Zeker, hij is zwakker dan de "warrior" classes, maar heeft toch ook wel tanden hoor. Je moet er mee leren spelen, net als je dat moet met een Lore-master of Hunter.
Een beetje Captain/Champion/Guardian spelen lukt iedereen meestal wel, dat is gewoon rossen (niet vervelend bedoeld voor deze classes, dont kill me). Classes als Burglar, Minstril, Lore-master en Hunter zijn wat minder krachtig met de vuisten en het staal, dus die vereisen beter gebruik van special attacks, en goede tactiek.
[
Voor 1% gewijzigd door
MueR op 19-06-2007 16:47
. Reden: Mierencopulator aanwezig, even wat gepoetst ]
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.