Had niet verwacht dat dit topic nog naar boven zou komen, wel leuk want dan kan ik straks mijn ervaringen posten enzo

.
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 01:12:
[...]
Hoi,
Mooi en leerzaam topic, heb het doorgelezen en heeft me goed geholpen bij het aanschaffen van de componten voor mijn nieuwe pc. Ik zou echte graag een keer met de topic starten willen praten, ik schaf namelijk veel de zelfde componenten aan. Stuur me anders even een PM (vjenne-ict).
Ik zou je hel dankbaarf zijn als je mij zou kunnen helpen!
Thanks!
Succes!
Leuk om te horen dat het ook voor andere mensen van pas is gekomen

. Ik zal even in mijn voorkeuren kijken, zoals Guardian Angel zei, zodat ik je een PM kan sturen.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 11:22:
"Heeft iemand ervaring met assemblage bij een webshop (Azerty?). Krijg je wel alle dozen + handleidingen + kabels + cd's enz. mee geleverd? Wordt dit alles goedgedaan? Aan of opmerkingen?"
Hier heb ik geen andwoord op gezien, klopt dat?
Dat klopt, maar binnenkort kan ik je er hopelijk een antwoord op geven

.
Nog niet. Het systeem is op 12-07-2007 besteld en staat nu (een dag) in assemblage. Ik hoop dat ik hem a.s. donderdag op kan halen
(mocht de pc geassembleerd zijn en mocht ik vervanging kunnen regelen voor m'n werk.) Ik heb er wel ontiegelijk veel zin in

, maar dat snappen jullie wel

. Het lijstje is trouwens wel een klein beetje veranderd, op één groot punt die verschillende mensen misschien interessant zullen vinden. Dit is wat ik besteld heb:
-Antec P182, Zwart
-Corsair CMPSU-520HXEU
-Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed
-GigaByte GA-P35-DS3,Retail
-Arctic Freezer 7 pro
-Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz
-Asus EN8800GTS, 640 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 373,58 1
-Creative X-Fi XtremeMusic
-Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
-NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart, OEM
-Samsung SH-D163C, S-ATA, Zwart, OEM
-Logitech X-540,Zwart € 72,52 1
-Apacer 15-in-1 card reader, Zwart
-OEM 3,5 diskettestation, Zwart
-Logitech Media Keyboard, Zwart, Retail
-Logitech MX518, Zwart, zilver, Retail
-Corepad EyePad (M), Zwart
-Logitech Precision Gaming Headset
-Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie
Veranderingen zijn:
-P35 bord i.p.v. 965P mobo. De prijs scheelde, op het moment van bestellen, €1 dus leek me het P35 bord een betere keus.
-NEC brander i.p.v. de Samsung brander omdat, op het moment van bestellen, de Samsung brannder ineens €15 duurder was.
-Toevoeging van Muismat en Headset.
-Maar het belangrijkste (en leukste/interessanste) is natuurlijk de wijziging van videokaart. Ja, ik ben toch uiteindelijk voor de 8800GTS 640 MB gegaan (Sorry ATI Fanboys

). Tegen de tijd van de bestelling was er (alweer) een nieuwe driver versie uit van de HD2900XT. Deze gaf weer geen grote verbeteringen (in mijn ogen). De HD2900XT presteerde weliswaar in
sommige games wel iets beter als de 8800GTS maar in veel games ook niet. Bovendien ging dit alleen om
frames per second. De IQ van de HD2900XT bleef ver achter bij de 8800GTS en er was nog steeds zware performance verlies bij inschakeling AA. (En AA is niet eens een nieuwe technologie, dus dit wil ik wel kunnen gebruiken op een nieuwe (dure) pc.) Dat deed mij de keuze wijzigen. En de issues waar ik het over heb zijn er nu op heden na wéér een nieuwe driver release van de 2900,
nog steeds.
Enfin, ik kan niet wachten tot de pc hier staat te draaien!