|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Goed punt, en Azerty heeft hem zelfs op voorraad. Als ik bij de Antec Performance blijf wordt het de P182.reizende o Roel schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:05:
[...]
denk dat je dan voor een tientje meer beter voor de Antec P 182 kunt gaan. Die heeft veel betere mogelijkheden om de kabels goed weg te werken. Zit wel wachttijd op, iig bij Azerty volgens mij...
Ok het is dus krap wanneer de bovenste HD bracket wordt gebruikt. Ik heb op dit moment 1 HDD in mijn lijst, wellicht komt er in de toekomst nog 1 bij. Als ik het goed had kunnen onderin de P180/182 4 HDD's toch? Wanneer ik dan mijn HDD('s) onderin doe, en dus de bovenste bracket leeg laat, denk je dan dat het dan wel makkelijk past? Zo niet, heb je dan een goed alternatief wat niet over de prijs van de P182 gaat?Guardian Angel schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:14:
[...]
De maten van de kaart is opgegeven zónder de molexstekker erin, die komt er nog bij en met een beetje pech zijn de draden niet kort genoeg om te buigen. Bij mij lukte het maar net omdat in mijn P180 het bovenste HD bracket maar deels wordt gebruikt. Zit die vol en past het maar net en drukken de stekker van de VGA en de HD tegen elkaar.
Dus jij zou zeggen dat de 2900 ook zonder kreunen en steunen in de P182 gaat?Hann1BaL schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:06:
Ik heb een X2900XT in mijn Sonata II zitten en daar is gewoon ruimte voor. Ja, natuurlijk is de kaart erg groot, maar zonder kreunen en steunen ging de kaart er in.
Goed om te horenHann1BaL schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:06:
De kaart is IDLE zeer! stil, maar tijdens gamen komt er wel veel geluid af, wat ik totaal geen probleem vind, omdat ik dan ook geluid aan heb staan. Tijdens het kijken van een DVD hoor je niets..
In het bovenste bracket kun je 2 HD's kwijt daarvan heb ik er nu 1 in gebruik dus was er geen probleem. De andere bracket heeft plaats voor 4 dus je kunt nog even vooruit.Arno89 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:58:
[...]
Ok het is dus krap wanneer de bovenste HD bracket wordt gebruikt. Ik heb op dit moment 1 HDD in mijn lijst, wellicht komt er in de toekomst nog 1 bij. Als ik het goed had kunnen onderin de P180/182 4 HDD's toch? Wanneer ik dan mijn HDD('s) onderin doe, en dus de bovenste bracket leeg laat, denk je dan dat het dan wel makkelijk past? Zo niet, heb je dan een goed alternatief wat niet over de prijs van de P182 gaat?
ARME AOW’er
Ok maar je beantwoord niet echt mijn vraag: Die bovenste bracket blijft bij mij leeg, want meer dan 4 HDD's komen er toch niet. Wanneer die bovenste bracket dus helemaal leeg is, past de kaart dan gemakkelijk? Met wat ruimte?Guardian Angel schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:01:
[...]
In het bovenste bracket kun je 2 HD's kwijt daarvan heb ik er nu 1 in gebruik dus was er geen probleem. De andere bracket heeft plaats voor 4 dus je kunt nog even vooruit.
Ik vroeg me ook even af of de kaart probleemloos in een Antec Nine Hundred past? (Deze is wat anders ingedeeld dan de P182)
[ Voor 21% gewijzigd door Arno89 op 20-06-2007 21:55 ]
Omdat in de P182 de opening van het bracket richting VGA-kaart is en die leeg blijft heb je ruimte in overvloed. De andere kast ken ik niet uit het koppie maar als die ook eenzelfde bracket heeft zal het resultaat hetzelfde zijn.Arno89 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:49:
[...]
Ok maar je beantwoord niet echt mijn vraag: Die bovenste bracket blijft bij mij leeg, want meer dan 4 HDD's komen er toch niet. Wanneer die bovenste bracket dus helemaal leeg is, past de kaart dan gemakkelijk? Met wat ruimte?
Ik vroeg me ook even af of de kaart probleemloos in een Antec Nine Hundred past? (Deze is wat anders ingedeeld dan de P182)
ARME AOW’er
Thanks man dat moest ik even horen! Nieuwe definitieve lijst volgtGuardian Angel schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:59:
[...]
Omdat in de P182 de opening van het bracket richting VGA-kaart is en die leeg blijft heb je ruimte in overvloed. De andere kast ken ik niet uit het koppie maar als die ook eenzelfde bracket heeft zal het resultaat hetzelfde zijn.
Mocht je toch disk 5 ooit nodig hebben dan is daar nog plaats voor. Disk 6 plaatsen is dan een probleem maar met ietwat creativiteit zo op te lossen.
Haakse stekkers bijvoorbeeld. Overigens zijn die in veel gevallen handiger evenals de wat duurde S-ATA kabels uitgevoerd met een metalen clipje. Hét probleem met standaard S-ATA stekkers is dat ze heel erg snel breken en met een RAID-configuratie wil je dat natuurlijk niet.
ARME AOW’er

Hoe de kaart dan in de P182 past, weet ik niet, maar je kan even wat plaatjes en formaten erbij zoeken en dan kan je dat zelf uitvinden
[ Voor 5% gewijzigd door Hann1BaL op 21-06-2007 10:20 ]
Hmm... dat valt wel mee opzichHann1BaL schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:19:
Ok, hier een foto van mijn SonataII met daarin: een Gigabyte P35- DS3P, E6600 met Artic Freezer, die maar net past, en een Asus X2900XT.
[afbeelding]
Hoe de kaart dan in de P182 past, weet ik niet, maar je kan even wat plaatjes en formaten erbij zoeken en dan kan je dat zelf uitvinden
Ik ben de foto van mijn Stacker effe kwijt, maar zodra ik een nieuwe heb (hopelijk dit weekend) zal ik het hier posten
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Wat zou je niet fijn vinden? De kast is megastil en zelf hoef ik er niet in te zittennero355 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:26:
[...]
Hmm... dat valt wel mee opzichZelf zou ik het niet fijn vinden, maar het past wel redelijk opzich !!
Ik ben de foto van mijn Stacker effe kwijt, maar zodra ik een nieuwe heb (hopelijk dit weekend) zal ik het hier posten
Oh ja, het voordeel van dit moederbord is, is dat ik je kan vertellen dat de videokaart geen belangrijke aansluitingen zal afdekken. De kaart steekt nogal uit naar achteren en er zijn moederborden waarbij je dan bijv SATA aansluitingen blokkeert met je koeler, maar bij dit moederbord blijft alles prima bereikbaar.
[ Voor 26% gewijzigd door Hann1BaL op 21-06-2007 10:34 ]
Ik vind het gewoon wel fijn als er wat meer ruimte zit tussen videokaart/moederbord en het HD gedeelte zeg maar. Verder ben ik gewoon een zeikerd die zelfs aan zijn eigen spullen constant allerlei nadelen ziet dus let niet teveel op mijHann1BaL schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:32:Wat zou je niet fijn vinden? De kast is megastil en zelf hoef ik er niet in te zitten
Het is een GigaByte geen AsRock dus 100% logisch dat er over nagedacht isOh ja, het voordeel van dit moederbord is, is dat ik je kan vertellen dat de videokaart geen belangrijke aansluitingen zal afdekken. De kaart steekt nogal uit naar achteren en er zijn moederborden waarbij je dan bijv SATA aansluitingen blokkeert met je koeler, maar bij dit moederbord blijft alles prima bereikbaar.

Zoals je ziet zit de HD in de onderste positie van het bracket. Op de plaats van de X zou een 2e HD moeten komen.
Als je echter binnen de gele markering kijkt, zie je dat de stekkers van de HD en die van de 1950XT elkaar raken. In de praktijk kun je een van de 2 iets wegduwen maar dat is dus eigenlijk niet de bedoeling.
Een haakse stroomstekker op de VGA en haakse SATA stekkers lossen het probleem goed op.
ARME AOW’er
-Antec P182, Zwart. €123,31
-Corsair CMPSU-520HXEU, 520 Watt, Retail. €95,96
-Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed. €193,34
-GigaByte GA-965P-DS3, Retail. €99,61
-Arctic Freezer 7 pro. €16,93
-Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz. €64,38
-Sapphire Radeon HD2900XT,GDDR3, PCI Express x16, 512MB. € 350,17
-Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic, OEM. €69,61
-Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II. €69,13
-Samsung SH-S183A, Serial ATA150, Zwart, OEM. € 25,74
-Samsung SH-D163C, S-ATA, Zwart, OEM. €15,92
-Samsung 226BW. €328,95
-Logitech X-540,Zwart. €72,28
-Apacer 15-in-1 card reader, Zwart. €9,09
-OEM 3,5 diskettestation, Zwart. €9,04
-Logitech Media Keyboard, Zwart, Retail. €11,79
-Logitech MX518, Zwart, zilver, Retail. €45,86
-Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie. €48,99
Totaal: €1650,10
Veranderingen zijn natuurlijk de kast maar ook wederom de voeding. Ik ben i.p.v. van de Antec NeoHE 550W voor de Corsair 520W gegaan. De corsair werd nog beter gereviewd dan de NeoHE. Ook schijnt de NeoHE wat problemen te hebben met Asus moederborden (en dat vond ik geen goed teken ook al heb ik een Gigabyte bord) en zijn de kabels van de NeoHE wat aan de korte kant. Daarbij kwam dat de Corsair goedkoper was, geen moeilijke keuze dus
Ook heb ik de NEC brander vervangen voor een Samsung, de prijs van de NEC was nl. gestegen waardoor de Samsung nu wat voordeliger is.
En ik heb de Nexus case-fan weggehaald want er worden 3 fans meegeleverd in de P182. (Mocht hij toch te warm worden kan ik altijd nog een case-fan halen.)
Hoi,Arno89 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:28:
Interessante foto's. Moet ik ook foto's plaatsen als het systeem er is?
[...]
-Antec P182, Zwart. €123,31
-Corsair CMPSU-520HXEU, 520 Watt, Retail. €95,96
-Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed. €193,34
-GigaByte GA-965P-DS3, Retail. €99,61
-Arctic Freezer 7 pro. €16,93
-Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz. €64,38
-Sapphire Radeon HD2900XT,GDDR3, PCI Express x16, 512MB. € 350,17
-Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic, OEM. €69,61
-Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II. €69,13
-Samsung SH-S183A, Serial ATA150, Zwart, OEM. € 25,74
-Samsung SH-D163C, S-ATA, Zwart, OEM. €15,92
-Samsung 226BW. €328,95
-Logitech X-540,Zwart. €72,28
-Apacer 15-in-1 card reader, Zwart. €9,09
-OEM 3,5 diskettestation, Zwart. €9,04
-Logitech Media Keyboard, Zwart, Retail. €11,79
-Logitech MX518, Zwart, zilver, Retail. €45,86
-Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie. €48,99
Totaal: €1650,10
Veranderingen zijn natuurlijk de kast maar ook wederom de voeding. Ik ben i.p.v. van de Antec NeoHE 550W voor de Corsair 520W gegaan. De corsair werd nog beter gereviewd dan de NeoHE. Ook schijnt de NeoHE wat problemen te hebben met Asus moederborden (en dat vond ik geen goed teken ook al heb ik een Gigabyte bord) en zijn de kabels van de NeoHE wat aan de korte kant. Daarbij kwam dat de Corsair goedkoper was, geen moeilijke keuze dus.
Ook heb ik de NEC brander vervangen voor een Samsung, de prijs van de NEC was nl. gestegen waardoor de Samsung nu wat voordeliger is.
En ik heb de Nexus case-fan weggehaald want er worden 3 fans meegeleverd in de P182. (Mocht hij toch te warm worden kan ik altijd nog een case-fan halen.)
Mooi en leerzaam topic, heb het doorgelezen en heeft me goed geholpen bij het aanschaffen van de componten voor mijn nieuwe pc. Ik zou echte graag een keer met de topic starten willen praten, ik schaf namelijk veel de zelfde componenten aan. Stuur me anders even een PM (vjenne-ict).
Ik zou je hel dankbaarf zijn als je mij zou kunnen helpen!
Thanks!
Succes!
Dan moeten jullie dat beiden wel aanzetten in je voorkeuren
ARME AOW’er
Verwijderd
Hier heb ik geen andwoord op gezien, klopt dat?
Verwijderd
Vertel mij nu eens waarom een Tweaker zou kiezen voor assemblageVerwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 11:22:
"Heeft iemand ervaring met assemblage bij een webshop (Azerty?). Krijg je wel alle dozen + handleidingen + kabels + cd's enz. mee geleverd? Wordt dit alles goedgedaan? Aan of opmerkingen?"
Misschien omdat er ook Tweakers zijn die ijzersterk zijn in software gerelateerde zaken maar weinig tot geen kaas gegeten hebben van hardware.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:26:
[...]
Vertel mij nu eens waarom een Tweaker zou kiezen voor assemblage
Prima.
Maargoed, voor shopervaringen kun je hier terecht.
Verwijderd
Eh tjah, een ongeluk zit in een klein hoekje, dus mensen willen liever op safe spelenRoD schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 18:24:
Voor assemblage hoef je echt geen verstand van hardware te hebben. Met een handleiding alleen, een beetje lego-ervaring en wat handigheid zet je zo'n ding zo in elkaar. Dat moet elke Tweaker kunnen imo.
Maargoed, voor shopervaringen kun je hier terecht.
Incompatibiliteit check je natuurlijk. En defecte onderdelen heb je gewoon garantie op. Alleen bij een geassembleerd systeem mag je dan de kast vaak niet openen anders vervalt je "stuur-het-systeem-maar-op-en-wij-fixen-het"-garantie. Als er dan maar een enkel onderdeel stuk is kun je die er prima zelf uithalen en deze alleen opsturen, en dan vervolgens je pc nog kunnen gebruiken met een reserveonderdeel.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 18:43:
[...]
Eh tjah, een ongeluk zit in een klein hoekje, dus mensen willen liever op safe spelen. En je hoeft eventuele problemen van defecte onderen en incompabiliteit niet zelf te fixen
Ongeluk zit inderdaad in een klein hoekje, maar het is écht niet moeilijk om een systeempje in elkaar te zetten. Verder zijn assemblagekosten niet erg aantrekkelijk en weet je tenminste dat het goed gebeurd als je het zelf doet.
[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 21-07-2007 19:03 ]
Altijd handig.. Over het algemeen kan iedereen een kast wel in elkaar zetten, maar sommigen kiezen voor het gemak en als het kan en je hebt het geld er voor over, waarom niet?
Verwijderd
Je hoeft toch ook geen donder te weten over hardware?tikkietrugjaap schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 18:21:
[...]
Misschien omdat er ook Tweakers zijn die ijzersterk zijn in software gerelateerde zaken maar weinig tot geen kaas gegeten hebben van hardware.
Als je zo slim bent om zelf componenten bij elkaar te zoeken kun je dat ook in elkaar duwen. Kijk nou hier http://www.hardware.info/.../viewfs/Bouw_je_eigen_PC/, stelt toch niet voor

Ik heb jaren geleden een kant-en-klare pc gekocht. Toen ik de koeler wilde vervangen, bleek dat er zoveel koelpasta op was gedaan, dat overal rondom de socket er *klodders* pasta lag.
Zoals RoD dus al zei, de assemblagekosten zijn best wel hoog (kan je extra harde schijf/geheugen etc van kopen) en als je het zelf doet, weet je tenminste dat het goed gebeurd als je het zelf doet.
Leuk om te horen dat het ook voor andere mensen van pas is gekomenVjenne-ICT schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 01:12:
[...]
Hoi,
Mooi en leerzaam topic, heb het doorgelezen en heeft me goed geholpen bij het aanschaffen van de componten voor mijn nieuwe pc. Ik zou echte graag een keer met de topic starten willen praten, ik schaf namelijk veel de zelfde componenten aan. Stuur me anders even een PM (vjenne-ict).
Ik zou je hel dankbaarf zijn als je mij zou kunnen helpen!
Thanks!
Succes!
Dat klopt, maar binnenkort kan ik je er hopelijk een antwoord op gevenVerwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 11:22:
"Heeft iemand ervaring met assemblage bij een webshop (Azerty?). Krijg je wel alle dozen + handleidingen + kabels + cd's enz. mee geleverd? Wordt dit alles goedgedaan? Aan of opmerkingen?"
Nog niet. Het systeem is op 12-07-2007 besteld en staat nu (een dag) in assemblage. Ik hoop dat ik hem a.s. donderdag op kan halen (mocht de pc geassembleerd zijn en mocht ik vervanging kunnen regelen voor m'n werk.) Ik heb er wel ontiegelijk veel zin inVerwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:43:
Systeem al binnen Arno89 ?
-Antec P182, Zwart
-Corsair CMPSU-520HXEU
-Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed
-GigaByte GA-P35-DS3,Retail
-Arctic Freezer 7 pro
-Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz
-Asus EN8800GTS, 640 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 373,58 1
-Creative X-Fi XtremeMusic
-Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
-NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart, OEM
-Samsung SH-D163C, S-ATA, Zwart, OEM
-Logitech X-540,Zwart € 72,52 1
-Apacer 15-in-1 card reader, Zwart
-OEM 3,5 diskettestation, Zwart
-Logitech Media Keyboard, Zwart, Retail
-Logitech MX518, Zwart, zilver, Retail
-Corepad EyePad (M), Zwart
-Logitech Precision Gaming Headset
-Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie
Veranderingen zijn:
-P35 bord i.p.v. 965P mobo. De prijs scheelde, op het moment van bestellen, €1 dus leek me het P35 bord een betere keus.
-NEC brander i.p.v. de Samsung brander omdat, op het moment van bestellen, de Samsung brannder ineens €15 duurder was.
-Toevoeging van Muismat en Headset.
-Maar het belangrijkste (en leukste/interessanste) is natuurlijk de wijziging van videokaart. Ja, ik ben toch uiteindelijk voor de 8800GTS 640 MB gegaan (Sorry ATI Fanboys
Enfin, ik kan niet wachten tot de pc hier staat te draaien!
Verwijderd
Het enige wat mij nog tegenhoud zelf m'n pc te assembleren is het checken op DOA's.. ik zou echt niet weten hoe dit aan te pakken.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 21:58 ]
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Dit topic is gesloten.