Toon posts:

Beleggen in goud

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:
  • 79.029 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-12-2022
De goudprijs in dollars maakt me niet zoveel uit. Mijn baas betaalt euros en mijn belasting betaal ik in euro's ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Henk007
Het is ironisch, in deze crisistijd verwacht je een run op edelmetaal en een forse stijging van de prijs. Wat we zien is een daling van de prijs en vrijwel geen goud en zilver leverbaar, levertijden tot 8 weken. Zouden we toch afstevenen op een disconnect tussen fysiek en papier?

• acotone777
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:11
yes, ETF's worden gedumpt ter faveure van liqiditeit en fysiek goud, hetzelfde gebeurde in 2008

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-02 12:27
Voor de beleggers in goud kijk eens op catawiki. Let wel goed op.

Er wordt voor een lage prijs goud geboden en soms kan je er een goede deal uithalen.

Ik vind het leuk om ermee te dealen maar indien ik "oud goud"inlever krijg ik echt een hondenprijs. Ik weet dat even niet of het een goed idee is.

Am I correct?

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-01 13:39

MrMonkE

★ no cloud = no worries ★

Henk007 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:19:
Het is ironisch, in deze crisistijd verwacht je een run op edelmetaal en een forse stijging van de prijs. Wat we zien is een daling van de prijs en vrijwel geen goud en zilver leverbaar, levertijden tot 8 weken. Zouden we toch afstevenen op een disconnect tussen fysiek en papier?
Is als de hele industrie -die ook goud gebruiken- plat ligt er misschien minder vraag?

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

• LucyLG
De prijs van goud is lijkt me hard gestegen naar 4 8 per gram (even uit mn hoofd). Ik kan niks met goud want ik kan die waarde nooit terugkrijgen als ik het feitelijk koop, beleggen is wa anders

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De prijs van goud is sinds 12 maart hard gedaald, na een forse stijging sinds eind vorig jaar. Terug bij af.

https://www.kitco.com/charts/popup/au0182nyb.html

Eens met @MrMonkE.

Ophouden met stoken? Uitstekend plan! 23% van fijnstof is afkomstig van houtstook en er gaan veel mensen vroegtijdig dood. Het Luchtfonds zegt dit.

• Henk007
MrMonkE schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 03:29:
[...]

Is als de hele industrie -die ook goud gebruiken- plat ligt er misschien minder vraag?
De industriële vraag naar goud is slechts ongeveer 10%
Bovendien is goud heel gemakkelijk om te vormen vanuit industrieel goud naar beleggingsgoud. Ik begrijp nog steeds niet hoe de prijs kan dalen en ik nauwelijks goud geleverd kan krijgen, als ik dat zou willen.

• Henk007
LucyLG schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 02:48:
Voor de beleggers in goud kijk eens op catawiki. Let wel goed op.

Er wordt voor een lage prijs goud geboden en soms kan je er een goede deal uithalen.

Ik vind het leuk om ermee te dealen maar indien ik "oud goud"inlever krijg ik echt een hondenprijs. Ik weet dat even niet of het een goed idee is.

Am I correct?
Beleggingsgoud koop je beter bij een erkende handelaar in plaats van bij een verzamelaar op catawiki.
Voor beleggingsgoud krijg je bij de serieeze handelaar een goede prijs, misschien een procentje onder spot. Voor beleggingsmunten zelf boven spot.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Henk007
Vandaag is goud ruimschoots de symbolische grens van €50k /kg gepasseerd, (€50600 nu) een historisch record. Het zegt veel over de onzekerheid en paniek die de viruscrisis over de gehele financiële markt heeft veroorzaakt. In zulke omstandigheden heeft edelmetaal de reputatie van veilige haven, al dan niet terecht.

• LucyLG
Henk007 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:46:
[...]

Beleggingsgoud koop je beter bij een erkende handelaar in plaats van bij een verzamelaar op catawiki.
Voor beleggingsgoud krijg je bij de serieeze handelaar een goede prijs, misschien een procentje onder spot. Voor beleggingsmunten zelf boven spot.
Catawiki zijn niet allemaal oplichters hoor, soms trek je dar echt iets goeds uit. Risco ja

De stempels zeggen iets, maar het NL blaadje hou ik wel van. Dan nog koopdit met verzekering ik weet niet of een CC dekt als het om goud gaat maar er zijn wel betaalbare verzekeringen en dan kan catawiki interessant zijn. Mijn juwelier was positief en vertelde me dat klanten er soms mooie dingen kopen.
Henk007 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:46:
[...]

Is dat zo? ik heb wel eens gekeken om "oud goud"te verkopen maar is 25% van de waarde in de handel

[Voor 47% gewijzigd door LucyLG op 15-04-2020 16:40]

• Henk007
LucyLG schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:37:
[...]

Is dat zo? ik heb wel eens gekeken om "oud goud"te verkopen maar is 25% van de waarde in de handel
Ik spreek hier over beleggingsgoud, dat zijn gestempelde plaatjes of baren met gehalte 999+ van LBMA gecertificeerde fabrikanten/assayers. Of eventueel de bekende beleggingsmunten, zoals Maple Leaf, Philharmoniker, Krügerrand, Gold Eagle en in ons land natuurlijk de gouden tientjes. Dus ik heb het hier niet over "oud goud", sieraden en dergelijke, al dan niet voorzien van merktekens.

[Voor 13% gewijzigd door Henk007 op 15-04-2020 18:19]

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-02 13:11

• Henk007
Ja het gaat hard omhoog, ik reken niet in dollars, maar in euro's, vandaag gaan we ruim boven de €55.000/kg ofwel €1715 /ounce en zilver boven € 720/kg

Edit:
Goud heeft de €56.000 al aangetikt en zilver over de €800
Op dit moment denk ik dat het veel fomo koopgedrag is , dus het kan ieder moment weer ee flink stuk zakken

Edit2:
Haha, precies zoals ik voorspelde , 8% fomo lucht eruit vandaag

[Voor 24% gewijzigd door Henk007 op 11-08-2020 23:33]

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:02
Stil topic, weinig tweakers die zich bezighouden met edelmetalen?

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:31
Mwah, hier wel een beetje, iets meer dan een maand geleden wat zilver gekocht. Het fysiek vast kunnen houden bevalt me wel (tov ETF's). Ik zou ook wel wat andere metalen willen, maar als ik kijk naar gouden of platina munten lijkt het soms wel alsof je dan 133% tov de spotprijs van die metalen kwijt bent. Laat ik dat nu wel heel erg gortig vinden.

Platina vlak voor het weekend: ~925-940 euro / troy ounce, platina munt: 1225+ euro
Goud vlak voor het weekend: ~ 1425 euro / troy ounce, gouden munt: 1525+ euro

[Voor 26% gewijzigd door Lanfear89 op 09-03-2021 16:15]

• pixels66
Gouden tientjes zijn goed verkrijgbaar met ongeveer 8% premie boven spot..

• XnbX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-02 15:51
Rhodium is de afgelopen tijd enorm gestegen. Veel harder dan goud of zilver.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:07
Lanfear89 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:10:
Mwah, hier wel een beetje, iets meer dan een maand geleden wat zilver gekocht. Het fysiek vast kunnen houden bevalt me wel (tov ETF's). Ik zou ook wel wat andere metalen willen, maar als ik kijk naar gouden of platina munten lijkt het soms wel alsof je dan 133% tov de spotprijs van die metalen kwijt bent. Laat ik dat nu wel heel erg gortig vinden.

Platina vlak voor het weekend: ~925-940 euro / troy ounce, platina munt: 1225+ euro
Goud vlak voor het weekend: ~ 1425 euro / troy ounce, gouden munt: 1525+ euro
En als je er weer vanaf moet is het een verrassing welk bedrag je terug krijgt tussen die twee.

• pixels66
Meester_J schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:18:
[...]

En als je er weer vanaf moet is het een verrassing welk bedrag je terug krijgt tussen die twee.
Tja, is dat met crypto niet het zelfde? Kwestie van koersen volgen.. van edelmetaal kun je wel zeggen dat het al 5000 jaar niet mee doet aan inflatie.

Vroeger kocht je voor een ounce zilver een paar liter benzine, nu een flinke tankvulling..

• Henk007
pixels66 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:54:
Stil topic, weinig tweakers die zich bezighouden met edelmetalen?
Wat is bezighouden, een edelmetaalpositie is vaak een long positie,daarover hoef je niet iedere dag te updaten. Ik wacht op een wat grotere correctie voordat ik weer kooporders plaats.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:07
pixels66 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:21:
[...]

Tja, is dat met crypto niet het zelfde? Kwestie van koersen volgen.. van edelmetaal kun je wel zeggen dat het al 5000 jaar niet mee doet aan inflatie.

Vroeger kocht je voor een ounce zilver een paar liter benzine, nu een flinke tankvulling..
Is ook zo. Als je over een jaar kijkt, is goud spotgoedkoop op het moment, kijk je langer is het duur. :)

• Lanfear89
Meester_J schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:29:
[...]

Is ook zo. Als je over een jaar kijkt, is goud spotgoedkoop op het moment, kijk je langer is het duur. :)
Stijgen die prijzen niet (enigzins) mee meet de inflatie? Ie, wat ik vandaag koop voor 1 troy ounce goud, kan ik over x jaar ook voor diezelfde troy ounce kopen?

ipv euro's, waar ik over x jaar 2 keer zoveel kwijt ben voor dezelde producten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-02 09:36

SideShow

Administrator

Een kleine vraag:

waarom is het zo, als je zilver munten koopt (troy ounce), betaal je nu ongeveer 28 euro, maar als je kijkt naar de prijs van een troy ounce, is die nu amper 23 euro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:09

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

SideShow schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:57:
Een kleine vraag:

waarom is het zo, als je zilver munten koopt (troy ounce), betaal je nu ongeveer 28 euro, maar als je kijkt naar de prijs van een troy ounce, is die nu amper 23 euro.
Er is altijd een bied en een laat koers. Daarnaast, handelaren gaan natuurlijk niet met 0 euro marge hun producten aan je verkopen. Daar hebben zij niets aan.

Appeltaart is lekker!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-02 09:36

SideShow

Administrator

LED-Maniak schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:43:
[...]

Er is altijd een bied en een laat koers. Daarnaast, handelaren gaan natuurlijk niet met 0 euro marge hun producten aan je verkopen. Daar hebben zij niets aan.
Ok bedankt, beetje zoals ik dacht.
Wel een stevige marge zeg, wat moeten die handelaren veel geld verdienen. :o

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SideShow schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:01:
[...]

Dat kun je natuurlijk onmogelijk zeggen als je niet weet wat voor volumes ze omzetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:09

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

[...]

Dat kan best tegenvallen. Weet jij veel wat voor een vaste lasten ze hebben voor het opslaan, transport en verhandelen?

21% marge vind ik nog wel meevallen hoor. Er zijn markten waar de marge vele malen hoger is.

Appeltaart is lekker!

• Silverstacker
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-06-2021
LED-Maniak schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:02:
[...]

Dat kan best tegenvallen. Weet jij veel wat voor een vaste lasten ze hebben voor het opslaan, transport en verhandelen?

21% marge vind ik nog wel meevallen hoor. Er zijn markten waar de marge vele malen hoger is.
Inderdaad. Ben laatst bij Spam geweest voor kennismaking en begreep dat op zilveren munten ook nog marge btw zit. Daarnaast schijnt het dat ook handelaren niet voor de koersprijzen inkopen. Toch is edelmetaal de premie niet heel gek als je kijkt naar de gemiddelde waardestijging van goud of zilver (gemiddeld 9-11% over de laatste 15 jaar). Ik ben ervan overtuigd dat edelmetaal het in de aankomende periode best wel eens heel goed kan gaan doen. Zeker als blijkt dat het financiële plaatje toch niet zo gunstig is als nu overal wordt geschetst. ;)

[Voor 1% gewijzigd door Ardana op 28-06-2021 23:28]

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:42

Largo

Donderdraak

Silverstacker schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:54:
[...]
Toch is edelmetaal de premie niet heel gek als je kijkt naar de gemiddelde waardestijging van goud of zilver (gemiddeld 9-11% over de laatste 15 jaar).
Ja maar over de laatste 10 jaar "maar" 2,6%. Het is best wel afhankelijk van de meetpunten.
https://www.degoudwaag.nl/goudprijs-per-gram/

• Henk007
[...]

Je kunt niet zomaar de zilverprijs per ounce vergelijken met een fysieke zilveren munt. Die moet geproduceerd, verpakt en gedistribueerd worden.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:33

LankHoar

Langharig tuig

Heb net het boek "Van goud tot Bitcoin" uit, en daar werd me heel veel duidelijk over het nut van goud. In de afgelopen maanden is de prijs ook behoorlijk gestegen, met een (voorlopige) piek rond de start van de oorlog in Oekraïne. Gezien het niet ondenkbaar is dat deze oorlog zich rap uitbreid, overweeg ik ook om e.e.a. aan goud in te kopen, ook om de effecten van inflatie tegen te gaan. Zodoende word dit topic volgens mij weer relevant.

Ik twijfel nog enigzins tussen zelf goud kopen en bewaren, of professionele opslag op naam. Dit omdat het laatste niet anoniem is en in een echte crisis mensen dus vermoeden dat er wat te halen valt bij je. Tegelijkertijd heeft het thuis opslaan zo zijn nadelen (niet verzekerbaar, wat als het huis afbrand etc.). Hoe denken jullie daarover?

Dan het volgende: wanneer ik fysiek goud wil aankopen moet ik een goede partij vinden waarbij ik dit kan doen. Welke partijen hebben jullie een goede ervaring mee?

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
LankHoar schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:27:
Heb net het boek "Van goud tot Bitcoin" uit, en daar werd me heel veel duidelijk over het nut van goud. In de afgelopen maanden is de prijs ook behoorlijk gestegen, met een (voorlopige) piek rond de start van de oorlog in Oekraïne. Gezien het niet ondenkbaar is dat deze oorlog zich rap uitbreid, overweeg ik ook om e.e.a. aan goud in te kopen, ook om de effecten van inflatie tegen te gaan. Zodoende word dit topic volgens mij weer relevant.

Ik twijfel nog enigzins tussen zelf goud kopen en bewaren, of professionele opslag op naam. Dit omdat het laatste niet anoniem is en in een echte crisis mensen dus vermoeden dat er wat te halen valt bij je. Tegelijkertijd heeft het thuis opslaan zo zijn nadelen (niet verzekerbaar, wat als het huis afbrand etc.). Hoe denken jullie daarover?

Dan het volgende: wanneer ik fysiek goud wil aankopen moet ik een goede partij vinden waarbij ik dit kan doen. Welke partijen hebben jullie een goede ervaring mee?
MBT huis dat afbrand: Goud is niet brandbaar. Dus je kan je goudbar nog wel ergens terug vinden denk ik tenzij iemand van de blusploeg het voor je vind.

Grootste probleem is veilige opslag tegen diefstal denk ik. Als je een kluis wilt ben je ook weer effe verder qua investering.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

init6 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:36:
[...]

MBT huis dat afbrand: Goud is niet brandbaar. Dus je kan je goudbar nog wel ergens terug vinden denk ik tenzij iemand van de blusploeg het voor je vind.

Grootste probleem is veilige opslag tegen diefstal denk ik. Als je een kluis wilt ben je ook weer effe verder qua investering.
Smelt het ook niet bij een intense brand?

Meh, is een kluis niet overrated? Stop het bijvoorbeeld achter in het brandhout hok of een hoekje troep op een zolder, en niemand die het weet. Zelfs begraven in een simpele kist, niemand die het weet. Een kluis geeft juist aan dat er valuables zijn (wel een mooie misleiding om een simpele kluis met slechts een klein beetje waardevol spul erin te hebben).

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

LankHoar schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:43:
[...]

Meh, is een kluis niet overrated? Stop het bijvoorbeeld achter in het brandhout hok of een hoekje troep op een zolder, en niemand die het weet.
En dan gooit je vrouw het volgend jaar weg want die is allang vergeten waar jij je goud had gelaten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-02 13:43
LankHoar schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:27:

Ik kan je 123edelmetaal (PEEM) en hollandgold aanraden. Bij beide meermaals besteld, altijd prima. Hollandgold belt je zelfs van tevoren om een leverafspraak te maken. Bij 123 kun je bij de bestelling aangeven wanneer je het het liefste bezorgd krijgt en daar werd bij mij tot dusverre altijd rekening gehouden.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

theroman schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:11:
[...]

Ik kan je 123edelmetaal (PEEM) en hollandgold aanraden. Bij beide meermaals besteld, altijd prima. Hollandgold belt je zelfs van tevoren om een leverafspraak te maken. Bij 123 kun je bij de bestelling aangeven wanneer je het het liefste bezorgd krijgt en daar werd bij mij tot dusverre altijd rekening gehouden.
Misschien denk ik te moeilijk, maar dan is het toch ook niet meer anoniem? Het idee dat ik een winkel in ga, en goud koop dat ik met cash betaal, dat lijkt me dan de beste optie. Maar misschien werkt dat niet zo? Ik heb hier geen ervaring mee en hoewel ik nu wat theoretische kennis heb, mist he praktische nog :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-02 13:43
LankHoar schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:17:
[...]

Misschien denk ik te moeilijk, maar dan is het toch ook niet meer anoniem? Het idee dat ik een winkel in ga, en goud koop dat ik met cash betaal, dat lijkt me dan de beste optie. Maar misschien werkt dat niet zo? Ik heb hier geen ervaring mee en hoewel ik nu wat theoretische kennis heb, mist he praktische nog :+
Dat kun je bij beide doen, geen enkel probleem. Bij Hollandgold noteert men wel het nummer van je ID-kaart, dus houd daar rekening mee. Bij 123 heb ik alleen via de post besteld, dus hoe het daar bij contante aankopen in Oldeholtpade (bij Wolvega) loopt, kan ik je niet zeggen.

• Lanfear89
Ik heb in het verleden goeie ervaringen gehad bij TheSilverMountain. Al moet ik zeggen dat ik denk dat er weinig verschil is tussen de verschillende verkopers

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:38
@LankHoar
Ben je al verder met je goud aankoop?
Was wel benieuwd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

DeBaroN schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:29:
@LankHoar
Ben je al verder met je goud aankoop?
Was wel benieuwd.
Nog niet aangekocht nee. De prijs was mij inmiddels al te ver gestegen door alle commotie wereldwijd. Deze is nu ook weer naar een normaler level teruggezakt. Markt timen is natuurlijk niet te doen, maar betwijfel of nu al een goed moment is om aan te kopen of om nog even te wachten. Ook over de vorm ben ik nog niet zeker, munten (= duurder maar beter verhandelbaard), of baren (=makkelijker op te slaan, gunstig op lange termijn). Plus ik moet dan iets van een kluis hebben waar ik het in bewaar. Het feit dat het een kluis is maakt me niet zozeer uit, maar wel dat het brand- en krasvast bewaard word, om waardeverlies tegen te gaan. Daar heb ik me nog niet voldoende in verdiept.

• MTVGN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 02:08
Je kunt momenteel een gratis gram goud krijgen bij het openen van een nieuw account en aanschaf van minimaal 100 euro, als je dus 2 gram goud koopt (kost iets meer dan 110 euro) krijg je er een derde bij en da's toch 50% extra!:
https://www.goldrepublic.nl/welkombijgoldrepublic
Let wel: goud dat je koopt bij goldrepublic bewaren zij voor je in een kluis, je krijgt het niet zelf in bezit.

Bij aanschaf betaal je 1% kosten en de enige kosten die je na aanschaf nog maakt zijn de jaarlijkse opslagkosten a 0,5% ex BTW, dus het kost wel geld om goud bij die partij in bewaring te laten, maar niet superveel

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:41
MTVGN schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:16:
Let wel: goud dat je koopt bij goldrepublic bewaren zij voor je in een kluis, je krijgt het niet zelf in bezit.
Er staat (nu) op hun site dat je tegen meerkosten je goud thuis kunt laten bezorgen.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik doe even een crosspost vanuit dit topic.

Mijn moeder wil ook investeren in goud, meer omdat ze bang is dat er wellicht een financiële crisis aankomt en ze dan bang is dat er banken om gaan vallen. Even er los van of dit realistisch is of niet, ze wil dus goud kopen.

Ze heeft een hele tijd terug ook al zilver gekocht, dit heeft ze via een website gekocht, het zilver ligt dan ergens in een kluis (en komt dus niet bij haar thuis te liggen o.i.d.). Mijn moeder is helaas al eens vaker in scams e.d. getrapt en dit verhaal klonk mij ook in de oren als heel eenvoudig om iemand te scammen.

Nu wil ik graag weten waar ze betrouwbaar goud kan kopen, maar wel ergens zodat ze niet zelf straks voor behoorlijk wat geld aan goud thuis heeft liggen, maar dus ergens in een kluis. Haar voorkeur zou uitgaan naar de tent waarbij ze ook het zilver heeft gekocht (goud999.com). Nu lees ik wel dat dit een betrouwbare club is, maar ik vind de hoeveelheid recensies zeer beperkt en de website vind ik ook behoorlijk amateuristisch ogen. Nu is mijn vraag hebben jullie er ervaring mee om ergens goud/zilver te kopen (en in bewaring te laten) en zo ja, wat zouden jullie aanraden?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
LankHoar schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:43:
[...]

Smelt het ook niet bij een intense brand?

Meh, is een kluis niet overrated? Stop het bijvoorbeeld achter in het brandhout hok of een hoekje troep op een zolder, en niemand die het weet. Zelfs begraven in een simpele kist, niemand die het weet. Een kluis geeft juist aan dat er valuables zijn (wel een mooie misleiding om een simpele kluis met slechts een klein beetje waardevol spul erin te hebben).
Mocht je goud thuis bewaren, dan kan je het beter bewaren in een vuurvaste pot van bijvoorbeeld gebakken aardewerk. Maar het veiligste is in een kluisje natuurlijk. Die kosten een paar tientjes per maand.
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee