De X-Fi Prelude heeft ook DDL + EAX (voor XP en Vista). Ik snap nog steeds het probleem niet hierover. De ASUS Xonar D2 heeft echter wel (tot zover ik weet) ook DTSI + EAX, zowel onder XP als Vista. Dit, gecombineerd met de lagere prijs, zou wel een goed argument maken om een verschil te trekken met de X-Fi Prelude. Hiertegenover staat wel dat de kaart alles in software doet (omdat de chipset gebaseerd is op de C-Media CMI8788), terwijl een X-Fi in ieder geval EAX in hardware doet. Of en hoe je dit merkt weet ik echter niet. Feit is wel dat ik de Asus Xonar-serie in de gaten hou (die PCI Express 1x-variant is ook wel interessant voor een ongebruikt slot in een toekomstige computer). Door problemen die er nog steeds zijn met de drivers (terwijl de kaart al lang uit is) en door de nog steeds hoge prijs zal ik in ieder geval geen X-Fi-kaart meer kopen. Ik zit nu nog met de X-Fi Prelude, dus hoop op het beste.Demon_Eyez schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:50:
Misschien was ik wat onduidelijk maar ik heb dus geen Prelude kaart. Wilde hem gaan aanschaffen maar nu bekend is dat er nog steeds geen DTS Interactive ondersteiunig op zit voor XP, weet ik het nog niet zo zeker.
Vandaar dat ik naar die Asus Xonar aan het kijken ben. Heb ik tenminste DDL + EAX for the time being
Het bedrag wat je ervoor moet neerleggen is niet van belang: er wordt (letterlijk op de voorkant van de doos) iets beloofd wat niet waar wordt gemaakt.Ik zeg ook een 'beetje' belazerd.:) Maar feit is dat er eerst XP en Vista wordt beloofd en in ene ligt de nadruk nog alleen op Vista. Dat klopt niet in mijn ogen, en zeker niet voor het bedrag dat je moet neerleggen.
Op mijn vorige tickets werd redelijk snel gereageerd vanuit Auzentech. Het is echter nu plots best wel stil geworden. Grote kans dat ze het gedrag van hun 'partner in crime' (Creative) gaan na-apen.Ja wie weet dat hoe meer mensen gaan mailen hoe sneller ze gaan reageren. lk heb al drie keer gemaild, maar nog steeds niets gehoord.
[ Voor 24% gewijzigd door The Zep Man op 12-07-2008 22:32 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!