Mijn Auzentech X-Fi Prelude kraakt met mijn Z5500's en Sennheiser HD595 via de analoge aansluitingen op mijn 680i SLI moederbord. Het is een soort van gekraak dat je ook hoord als je el-cheapo oordopjes te hard probeert te zetten.. maar dan hoor ik het ook bij lage volume niveau's
Sluit ik mijn Z5500's digitaal aan dan lijkt er niks meer aan de hand te zijn op het een beetje kale geluid na.. maar dat zal wel komen omdat het digitaal is..
In iedergeval is het met Passthrough als ik DTS films kijk helemaal kraak helder!
Het gebeurt met alles wat ik doe eigenlijk.. Muziek, Films, Games.. maar vooral bij muziek is het enorm storend.. en sommige stijlen muziek lijden er meer onder dan andere.. het lijkt erop dat vooral de midden en lage tonen vervormd uit mijn satelieten komen..
Setup:
EVGA nForce 680i SLI
Intel C2D E8400 @ 3.6Ghz
4GB Kingston HyperX PC6400 SLI-Ready
2x 8800GT SLI (waarvan 1 er nu momenteel naast ligt om problemen uit te sluiten)
Auzentech X-Fi Prelude
4x Sasmung F1 (2x 640GB & 2x 320GB Raid0)
Cooler Master iGreen 600watt
OS's - Windows Professional x64, Windows Vista x64 Ultimate
Het probleem is in beide gevallen hetzelfde.
Wat heb ik al gedaan om het probleem te achterhalen:
- Alle audio kabels vervangen door dubbel afgeschermde
- Speakers getest met onboard Realtek (geen gekraak of gepop.. op de onzuiverheden van de slechte kwaliteit van de chip na dan..)
- PCI Slot gewisseld
- Kaart afgeschermd met ESD paper (Metal-in)
- Drivers opnieuw geinstalleerd
- PC geaard
- PCI Latency Clock van 32 naar 64 veranderd (in bios) en van 64 naar 128 en 32 in windows met PCI Latency Tool 3.1
- Schone installaties van beide Windows versies en daarna de verse RC7 driver geinstalleerd
- Bios gereset en alle standaard waarden geprobeerd.. (dus ook on-overklokt)
Ik heb al een ticket geopend bij Auzentech en daar zeggen ze dat het een bekend probleem is.. maar de enige oplossing die ze me mee geven was om de drivers nog een keer opnieuw te installeren en de oude goed te verwijderen wat dus niet opgaat omdat ik verse installaties gebruik, maargoed nog een keer geprobeerd.. en uiteraard geen succes..
Ik ben ECHT ten EINDE raad...
Als iemand nog informatie nodig heeft dan hoor ik het wel..
Ik hoop echt dat ik snel van mijn 160 euro kostende geluidskaartje kan gaan genieten want hier baal ik echt van..
Sluit ik mijn Z5500's digitaal aan dan lijkt er niks meer aan de hand te zijn op het een beetje kale geluid na.. maar dat zal wel komen omdat het digitaal is..
In iedergeval is het met Passthrough als ik DTS films kijk helemaal kraak helder!
Het gebeurt met alles wat ik doe eigenlijk.. Muziek, Films, Games.. maar vooral bij muziek is het enorm storend.. en sommige stijlen muziek lijden er meer onder dan andere.. het lijkt erop dat vooral de midden en lage tonen vervormd uit mijn satelieten komen..
Setup:
EVGA nForce 680i SLI
Intel C2D E8400 @ 3.6Ghz
4GB Kingston HyperX PC6400 SLI-Ready
2x 8800GT SLI (waarvan 1 er nu momenteel naast ligt om problemen uit te sluiten)
Auzentech X-Fi Prelude
4x Sasmung F1 (2x 640GB & 2x 320GB Raid0)
Cooler Master iGreen 600watt
OS's - Windows Professional x64, Windows Vista x64 Ultimate
Het probleem is in beide gevallen hetzelfde.
Wat heb ik al gedaan om het probleem te achterhalen:
- Alle audio kabels vervangen door dubbel afgeschermde
- Speakers getest met onboard Realtek (geen gekraak of gepop.. op de onzuiverheden van de slechte kwaliteit van de chip na dan..)
- PCI Slot gewisseld
- Kaart afgeschermd met ESD paper (Metal-in)
- Drivers opnieuw geinstalleerd
- PC geaard
- PCI Latency Clock van 32 naar 64 veranderd (in bios) en van 64 naar 128 en 32 in windows met PCI Latency Tool 3.1
- Schone installaties van beide Windows versies en daarna de verse RC7 driver geinstalleerd
- Bios gereset en alle standaard waarden geprobeerd.. (dus ook on-overklokt)
Ik heb al een ticket geopend bij Auzentech en daar zeggen ze dat het een bekend probleem is.. maar de enige oplossing die ze me mee geven was om de drivers nog een keer opnieuw te installeren en de oude goed te verwijderen wat dus niet opgaat omdat ik verse installaties gebruik, maargoed nog een keer geprobeerd.. en uiteraard geen succes..
Ik ben ECHT ten EINDE raad...
Als iemand nog informatie nodig heeft dan hoor ik het wel..
Ik hoop echt dat ik snel van mijn 160 euro kostende geluidskaartje kan gaan genieten want hier baal ik echt van..
R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38