[Auzen X-Fi Prelude 7.1] ervaringen/info?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 20.491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31

The Zep Man

🏴‍☠️

Addiction schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:59:
Ik hoop ten zeerste dat jullie me kunnen helpen met volgend probleem...
Iets meer informatie zou wenselijk zijn. Hoe heb je je Z-5500 aangesloten? Als het digitaal is, welk geluidsformaat gebruik je (PCM/DD/DTS)?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Analoog denk ik ? Dus via de aansluitingen achteraan mijn geluidskaart...

Ik gebruik ze allebei een beetje, alleen al omdat ik het verschil tussen DDL & DTS niét echt merk. Wellicht omdat 3 van de 5 speakers niet herkend worden.

Sorry als ik een beetje oppervlakkig klink, maar ik heb er gewoon niet al te veel verstand van. Hopelijk heb ik je hiermee op weg geholpen...

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Addiction schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 01:15:
Analoog denk ik ? Dus via de aansluitingen achteraan mijn geluidskaart...
Eerst moet je er zeker van zijn hoe je je speakers wilt gebruiken, om daarna de soorten aansluitingen één voor één te testen.

Heb je overigens de schakelaar van je Z-5500 op "6 ch direct" gezet? Anders krijg je alleen maar stereo van je Z-5500 met de analoge aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Nu online
Ja, die schakelaar achteraan staat op "6ch direct".

Wat versta je onder 'hoe je je speakers wil gebruiken'?

Ik heb wat staan sleutelen met de aansluitingen hiernet, met als resultaat dat de test in Vista "werkt" & ook in de audio console van Auzentech. Maar waarom "werkt"; wel omdat niet elke speaker aanbod komt. Ik hoor bij elk "speakerteken" wel wat, maar het geluid dat uit de achterste twee speakers moet komen wordt gewoon herhaald door de twee voorste.... Schijn bedriegt dus!

Wat ik gedaan heb is enkel de front & rear aansluitingen achteraan op de geluidskaart verwisselen van plek.

[ Voor 68% gewijzigd door Addiction op 04-11-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Addiction schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:36:
Wat ik gedaan heb is enkel de front & rear aansluitingen achteraan op de geluidskaart verwisselen van plek.
Hoe staan je speakers ingesteld in de meegeleverde configuratietool van Auzentech/Creative (Audio Console)? En hoe staan ze ingesteld in Windows Vista (Control Panel -> Sounds -> Speakers X-Fi Prelude -> Configure)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Nu online
Ik snap er echt niets van. Nadat ik de computer heb herstart zegt de audio console nu dat ik maar een 2.1 systeem heb... Als ik DTS aanzet, zegt ie dat ik een 5.1 set heb :s Maar als ik die dan test in de audio console werken er weer slechts 2 speakers.

Overzicht plaatsing speakers:

Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/2724/screenspeakers1wl2.th.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door Addiction op 05-11-2008 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Nu online
dubbel post, sorry

[ Voor 97% gewijzigd door Addiction op 05-11-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Addiction schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:09:
Ik snap er echt niets van. Nadat ik de computer heb herstart zegt de audio console nu dat ik maar een 2.1 systeem heb... Als ik DTS aanzet, zegt ie dat ik een 5.1 set heb :s Maar als ik die dan test in de audio console werken er weer slechts 2 speakers.
Geeft je Z-5500 ook "DTS Digital" aan als je DTS Connect gebruikt?

[edit]
Voor de zekerheid: Je gebruikt toch wel de laatste drivers?

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 05-11-2008 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Nu online
Hoezo geeft je Z-5500 dat aan? Waar zie je dat? Op het LCD schermpje? Daar zie ik alleszins niets...

En ik gebruik inderdaad de laatste drivers, RC8, met alchemy enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Addiction schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:39:
Hoezo geeft je Z-5500 dat aan? Waar zie je dat? Op het LCD schermpje? Daar zie ik alleszins niets...
Als je op het LCD scherm niets ziet, dan zou ik adviseren om hem eens aan te zetten.

Uiteindelijk moet je iets van "DTS Digital" zien op het LCD scherm wanneer je DTS Connect gebruikt en de digitale aansluiting hebt gekozen.

[ Voor 26% gewijzigd door The Zep Man op 06-11-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Nu online
Hoezo, digitale aansluiting? Ik werk toch analoog, via 6ch direct acheraan de controlpod?

Bij mij staat er: Input: direct 96-24
en dan effect: movie, stereo (x2), music & 6ch direct...

edit

Kheb wat opgezocht, ik begrijp het al iets meer heb ik indruk hehe :)

Maar moet ik nu een coax kabel kopen, of een optische? Optisch right, dit komt toch als winnaar uit de bus bij korte afstanden...

[ Voor 49% gewijzigd door Addiction op 07-11-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Nu online
Wat mij wel opvalt is dat achteraan mijn kaart steeds een rood lichtje brand... ik heb hier ookal gelezen dat dit normaal groen moet zijn? Maar wat wilt het zeggen?

Edit: Kheb de indruk dat de bijgeleverde Toslinks te groot zijn ;(
Ik krijg ze op geen enkele manier achteraan in mijn geluidskaart :s

[ Voor 30% gewijzigd door Addiction op 07-11-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Addiction schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:00:
Edit: Kheb de indruk dat de bijgeleverde Toslinks te groot zijn ;(
Ik krijg ze op geen enkele manier achteraan in mijn geluidskaart :s
Trek de doorzichtige plastic beschermingskappen eens (voorzichtig) van beide connectors van de kabel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Nu online
Die zijn er al af hoor (niet achterlijk). Het geraak er gewoon niet in. Ik heb de Prelude natuurlijk al een hele poos, bijna een jaar geloof ik, dus misschien het een foutje dat toen in de productie is gelopen. Maar ik vind het wel vreemd dat ik dan geen enkele andere reactie hierover merkt...

Ik zal morgen eens een foto nemen van die Toslink in kwestie. Ze verschilt in elk geval al wel van wat ik op de site zie van Auzentech, ookal is het slechts lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Addiction schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:33:
Die zijn er al af hoor (niet achterlijk). Het geraak er gewoon niet in.
Heb je ook de beschermkapjes van de TOSLINK naar COAX-adapters gehaald? Ze zijn in dezelfde doorzichtige stijl als de adapters zelf. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Nu online
Nja, duidelijk achterlijke ik :)

Thx, via optical werkt elke speaker trouwens bij de tests... Als ik het echter terug op analoog zet dan werken er weer 3 niét, (in de test)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Addiction schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 21:39:
Nja, duidelijk achterlijke ik :)

Thx, via optical werkt elke speaker trouwens bij de tests... Als ik het echter terug op analoog zet dan werken er weer 3 niét, (in de test)
Je kan controleren of de 5.1 stekkers in de juiste ingangen zitten van de Prelude. Experimenteer er anders eens mee. Trek alle speakers eruit. Sluit daarna alleen de front speakers (groen) aan op de uitgang voor de front speakers. Al heb je geluid, trek je de front speakers eruit en sluit je de front speakers aan op de uitgang van de achterspeakers (zwart). Als je dan een geluidstest doet naar de achterste speakers, dan moet er geluid komen uit je front speakers komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
  • Laatst online: 22-07 07:35
De huidige 1.1 Driver en Windows 7 werken nog niet optimaal samen. Alles lijkt te werken, behalve de Life encoding features. Als ik deze wil aanzetten krijg ik de melding:
The Creative audio Service is not started. Please reinstall the application.

Aangezien ik nog geen oplossing kan vinden hier voor is mijn advies voor mensen die dit willen gebruiken, nog maar geen builds van Windows 7 te draaien ( ik heb 7067 x64 gebruikt )

Ik heb na wat zoek opdrachten op de auzentech site wel iets gevonden over dat er gewerkt wordt aan windows 7 drivers, en dat dat bericht van vorige maand is. Maar als ik de google link dan volg staat er een ander bericht dus duidelijk is het niet.
Ik hoop dat auzentech voor de final van windows 7 met drivers komt. Anders moet ik mijn overstap een tijdje uitstellen. Voorlopig, terug naar mijn dual boot vista ;-)

Groeten,
Sir Guinhill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 21:15
Sir Guinhill schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:49:
De huidige 1.1 Driver en Windows 7 werken nog niet optimaal samen. Alles lijkt te werken, behalve de Life encoding features. Als ik deze wil aanzetten krijg ik de melding:
The Creative audio Service is not started. Please reinstall the application.

Aangezien ik nog geen oplossing kan vinden hier voor is mijn advies voor mensen die dit willen gebruiken, nog maar geen builds van Windows 7 te draaien ( ik heb 7067 x64 gebruikt )

Ik heb na wat zoek opdrachten op de auzentech site wel iets gevonden over dat er gewerkt wordt aan windows 7 drivers, en dat dat bericht van vorige maand is. Maar als ik de google link dan volg staat er een ander bericht dus duidelijk is het niet.
Ik hoop dat auzentech voor de final van windows 7 met drivers komt. Anders moet ik mijn overstap een tijdje uitstellen. Voorlopig, terug naar mijn dual boot vista ;-)

Groeten,
Sir Guinhill
Welke 1.1 drivers heb je gebruikt? Die van Auzentech zelf of het custom pack van Daniel_K? Ik gebruik dat laatste en alles werkt wel, hoewel het geluid nogal hol (slecht dus) klinkt. Aangezien ik op analoog zit kan ik die Live encoding toestanden niet testen. Ik werk nu een week op 7068 x64 en soms houdt ie er gewoon mee op, maar dat ligt aan de custom Creative drivers. Even de Windows Audio service herstarten en dan werkt het weer. Als de officiële Auzentech drivers wel goed werken op Windows 7 (voor analoog dan), dan ga ik die gebruiken bij de eerstvolgende lek (7077 x64? :9~ )..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:40
Sinds ik weer een nieuw systeem heb draai ik weer Vista, wel te verstaan Vista Business (64bit) , en deze geluidskaart dus ook weer in het systeem gedaan en geinstalleerd. Driver versie = 1.1 (de laatste dus)

z5500 icm een toslink met de geluidskaart verbonden, geluid werkt prima MAAR! ik krijg geen 5.1 door ....
Op XP professional (32bit) werkte dit overigens prima. Ik kan de output dus niet op 5.1 zetten maar max op 2ch :/

Zie screenshot voor toelichting (klik erop voor de grotere duidelijkere versie!):
Afbeeldingslocatie: http://stud.hro.nl/0797578/foto%27s/geluidskaart%20probleem_570x427.jpg

Ik kom er maar niet achter, alles is goed geïnstalleerd kabel zit er goed in (geluid werkt immers prima)
Iemand suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
Net een nieuwsbrief gehad:
The Auzentech Windows® 7 Beta Driver Rollout will continue through the end of June with drivers for the X-Fi Prelude 7.1, X-Fi Forte 7.1, and X-Meridian 7.1 Sound Cards.
Bron: http://www.auzentech.com/site/company/announce_page_1.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Perkouw schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 14:06:
Sinds ik weer een nieuw systeem heb draai ik weer Vista, wel te verstaan Vista Business (64bit) , en deze geluidskaart dus ook weer in het systeem gedaan en geinstalleerd. Driver versie = 1.1 (de laatste dus)

z5500 icm een toslink met de geluidskaart verbonden, geluid werkt prima MAAR! ik krijg geen 5.1 door ....
Op XP professional (32bit) werkte dit overigens prima. Ik kan de output dus niet op 5.1 zetten maar max op 2ch :/

Zie screenshot voor toelichting (klik erop voor de grotere duidelijkere versie!):
[afbeelding]

Ik kom er maar niet achter, alles is goed geïnstalleerd kabel zit er goed in (geluid werkt immers prima)
Iemand suggesties ?
Gaat het hier om het afspelen van een geluidsbron met DD5.1/DTS? In dat geval zou het gewoon moeten werken als output op SPDIF staat. Gaat het om een "normale" geluidsbron, bv. een game, dan moet de output analoog zijn en moet je in de settings van de kaart de DD5.1 of DTS encoder aanzetten om een 5.1 stream te krijgen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:40
Wildfire schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:26:
[...]

Gaat het hier om het afspelen van een geluidsbron met DD5.1/DTS? In dat geval zou het gewoon moeten werken als output op SPDIF staat. Gaat het om een "normale" geluidsbron, bv. een game, dan moet de output analoog zijn en moet je in de settings van de kaart de DD5.1 of DTS encoder aanzetten om een 5.1 stream te krijgen.
Probleem inmiddels opgelost wegens het sterke analoge gedeelte v.d. kaart heb ik hem analoog aangesloten op mijn z5500 en in windows de geluids output op7.1 gezet gek genoeg werkt dan alles super in games etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
Ze hebben de deadline niet gehaald, maar er is wel nieuws:
In other news, the Auzentech Windows® 7 Driver Rollout will continue with the X-Fi Prelude 7.1 driver within days, according to PR sources at Auzentech.
Bron: http://auzensupport.com/pommo/user/mailings.php?mail_id=31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
Gisteren is ie dan uiteindelijk online gezet:
http://www.auzentech.com/...e_07132009_x-fi_prelu.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Is ook voor XP en Vista maar het is wel een beta.

-- Edit: als je ze installeert op een systeem met reeds aanwezige drivers, uninstall eerst de huidige drivers. Doe je dat niet dan zal de setup op bepaalde punten falen.

[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 15-07-2009 00:30 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1 2 3 4 Laatste