Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

-Moondust- schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:35:
Ik lees hier het volgende.

[...]

Hieruit maak ik op dat Auzentech (na aanpassingen?) blijkbaar een manier heeft gevonden om DTS-HD en Dolby True HD audiosignalen digitaal door te sturen via de S/PDIF. Kan iemand bevestigen dat dit werkt? Zo ja, dan is dit en tweede manier om de nieuwe audioformaten digitaal door te sturen naar een AVR. De eerste manier schijnt de HDMI-uitgang van een G35 mobo te zijn. Ondanks dat LPCM 7.1 geluid (volledig ongecomprimeerd geluid) niet in het rijtje staat en ik derhalve aanneem dat de Prelude dat signaal niet digitaal door kan geven lijkt het me een mooie oplossing. Zelf heb ik de neiging om nog even af te wachten totdat er een digitale standaard is voor alle HD-audiosignalen.

Overigens vraag ik mij af of de Prelude in de zogenoemde passthrough mode zonder enige bewerking het signaal digitaal (coaxiaal of optisch) kan doorsturen naar een receiver. Dus geen sample conversies of andere bewerkingen die het bronsignaal wijzigen. Wie weet hier meer over wat betreft de Prelude?
ik wil het best even testen, maar ik heb geen dolby true hd materiaal, enig idee waar ik iets van een kort fragmentje kan downloaden om dit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:33:
[...]

En precies dat is dus volledige onzin. Op die parameter kun je simpelweg een DAC niet beoordelen.

Om maar even een voorbeeld te nemen: CS4398 vs PCM1796. De PCM heeft 3 dB meer dynamic range, maar ook THD is 2 dB slechter t.o.v de CS. Passband ripple van de PCM is ook beter even als de stopband.

Zo zie je maar weer dat iets beoordelen op een getalletje onzin is. Zelfs bovenstaande is lang niet genoeg om de kwaliteit van een DAC te beoordelen, maar 't in ieder geval beter dan kijken naar een dynamic range die je toch nooit zal gebruiken.
Oke man. Ik snap je wel maar ik wou het gewoon simpel houden zonder al te veel toeters en bellen erbij te halen. Ik kan natuurlijk ook alle datasheets van de DAC's gaan plaatsen maar dan zie je door de bomen het bos niet meer ;) Tuurlijk spelen er heel veel variable mee in hoe goed een DAC is maar je mag aannemen dat als een DAC een dynamic range heeft van 120/123 dB en op andere vlakken ook goed presteert het een goede DAC is.
el-jorge schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:30:
@Sarge _Mango, kun je mij de onderstaande vragen nog beantwoorden??

Even wat vragen aan jou, welke kabels gebruik je voor de analoge en digitale verbinding?
Daarnaast zie ik dat je nog een extra hoofdtelefoon versterker hebt, geeft dit nog veel extra verbetering? En waar heb je die gehaald?
Analoog:
4 x een Plug/RCA connection 1.5 m kabel van Vivanco.
(EDP.No. 12335 , Short text: SI3R 1201)

Digitaal:
1 x ProWire RCA/RCA plug 0,75 m kabel van Vivanco.
(EDP.No. 20409 , Short text: PW 211075)

Ik heb geen aparte hoofdtelefoon versterker, ik gebruik mijn X-Fi in combinatie met een Onkyo 805 (in PureAudio mode) met daaraan een Sennheiser HD-595 headphone.
Denk er wel over om een buizenversterker te kopen maar eerst 'n paar B&W 684 speakers.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik probeer gewoon met een voorbeeld duidelijk te maken dat het onzin is om een DAC op dynamic range te beoordelen op kwaliteit. Ik zie niet wat daar niet normaal aan zou zijn... Je gaan een auto ook niet beoordelen op het aantal centimeters dat je het gaspedaal kan indrukken, toch?

Misschien dat "volledige onzin" wat onvriendelijk overkomt. Maar dat is zeker niet zo bedoeld :)

[ Voor 22% gewijzigd door voodooless op 12-01-2008 00:45 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08 12:51
Ik ben zelf benieuwe naar de restultaten van de 5.1/ 7.1 via SPDIFF of dat nu wel kan.
want dat was mijn voorwaarden om te wachtenmet het kopen van een nieuwe PC.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

ja dat kan, gaat prima, al heb ik er momenteel wel even een issue mee:

sinds kort vervormd het geluid enorm op het moment dat ik DDL inschakel, net of ik onderwater zit ofzo, en het klink ook een beetje alsof er een phaser overheen zit ofzo, heel raar geluid, zomaar ineens :S
ik ben nu de drivers van 28 dec aan het downloaden, hoop dat dat t oplost, maar iets klopt niet helemaal, iemand een idee wat dit kan zijn?

edit: reinstall loste het probleem niet op, als ik digitale output en stereo surround instell dan doet hij raar :S

[ Voor 23% gewijzigd door HKS-Skyline op 12-01-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
mijn eigelijke bedoeling is deze kaart i.s.m. de logitech Z-5500

mmmm dus dan kan ik binnenkort (als ik weer geld heb) mijn PC kopen :-D

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

hmz ik heb het weer aan de praat, ik weet niet precies wat ik heb gedaan, maar het werkt weer :p

mijn kaart is aangesloten op een z-5500 momenteel via toslink, upmix gaat prima, maar ook via mn onkyo 605 gaat dat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
gaaf eindelijk, dan weet ikgenoeg en ik ga mijn PC in elkaar zetten binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

ik begin er nu wel erg moe van te worden :S
ik zet vandaag mn pc aan en nu krijg ik via zowel optisch als coaxiaal op 2 verschillende speakersets enorme storing in het signaal, analoog klinkt gewoon goed, en via digitaal ook, maar zodra ik upmix aan zet dan klinkt het via digitaal aangesloten apparaten net alsof mn speakers worden overbelast, soort van opgeblazen versterker idee, ik heb alles qua instellingen geprobeerd, volume, eq, cutoff frequentie's niets helpt, ik heb het idee dat deze kaart nog meer gezeik begint te geven dan een normale xfi :X

[ Voor 3% gewijzigd door HKS-Skyline op 13-01-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31

The Zep Man

🏴‍☠️

HKS-Skyline schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:44:
ik begin er nu wel erg moe van te worden :S
Stop hem eens in een ander PCI slot. Al hou je het probleem, stop hem in een andere computer om te testen. Nog steeds hetzelfde probleem? Garantiegevalletje.

[ Voor 44% gewijzigd door The Zep Man op 14-01-2008 23:38 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:03:
[...]

Auzentech Prelude + Little Dot MKIII + HD 595 = WIN _/-\o_ !!!
Namdang, geeft die Littel Dot nog veel extra tov direct aansluiten op je geluidskaart? Waarom heb je voor die buizenversterker gekozen? En waar heb je hem gehaald?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 21:15
el-jorge schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:06:

Namdang, geeft die Littel Dot nog veel extra tov direct aansluiten op je geluidskaart?
Een versterker ertussen is in de meeste gevallen een stuk beter. Maar dat verschil moet je zelf horen. Je kan heel veel info vinden over hoofdtelefoonversterkers op Head-Fi.
Waarom heb je voor die buizenversterker gekozen?
Lees sectie 1.5 van deze FAQ eens.
Alleen deze gast verkoopt ze op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

The Zep Man schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:38:
[...]
Stop hem eens in een ander PCI slot. Al hou je het probleem, stop hem in een andere computer om te testen. Nog steeds hetzelfde probleem? Garantiegevalletje.
nog niet geprobeerd, maar het vreemde is dat als ik alles reset naar standaard instellingen hij er geen last meer van heeft, dan stel ik alles in zoals ik het wil en gaat het nogsteeds goed, en dan zomaar uit het niets, als ik een spel start of powerdvd start oid dan doet het geluid weer raar, maar er valt geen pijl op te trekken, soms doet hij het wel, soms niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Ik wil een koptelefoon versterker aanschaffen. Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met chinese koptelefoon versterkers?

The little dot zie ik voorbijkomen, maar ben vooral benieuwd naar die van Mingda.

Ik hoor het graag van jullie.

-Edit- Misschien verkeerde topic. Zet hem ook wel in chinese hifi topic..

[ Voor 14% gewijzigd door Killer op 17-01-2008 01:01 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Prelude 7.1 binnengekregen, Ik krijg er alleen geen druppel geluid uit.
Heb eerst de cd gedraaid, toen zag ik geen consoles, maar vond ik wel de nieuwe drivers/software op de auzentech site. Die gedownload, geinstalleerd, en nu heb ik de consoles gelukkig.

Maar helaas nog steeds geen geluid.... Ik heb hem via de spdif aansluiting aangesloten op mijn Denon versterker. Zowel rode lampje bij de spdif van de auzentech kaart brand, als het einde van de glasvezelkabel, oftewel er is licht. Vervolgens was ik eigenlijk op zoek gegaan naar zo`n "creative"achtig tooltje om je speakers te configureren, echter deze kan ik niet vinden.

Is er ergens een mogelijkheid om aan te geven dat je alleen spdif gebruikt en geen analoge/din/tulp verbindingen? MIjn vorige kaart (xfi platinum van creative) had allerlei mogelijkheden en diagnostische tooltjes om je speakers te testen,

Heeft iemand enige tips trucs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:30
In je bios je mobo drivers uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die staan uit. Kaart is ook zichtbaar in devices, echter hij geeft geen geluid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 14:27
Speakers testen kan wel. In de opstart console (waar je het volume regeld e.d.) zit een knopje "ruis". Hiermee kan je je luidsprekers testen.

Het is inderdaad niet veel in vergelijking met wat je met de creative-versie van deze software kan doen. Maar het is tenminste iets.

Of het moet mogelijk zijn de creative software te gebruiken op een auzentech kaart. Iets wat ik zelf nog nooit geprobeerd heb.

Heb je via de analoge uitgangen eigenlijk wel geluid?

In de Audio console kan je trouwens wel iets instellen over de SPDIF uitgang. Misschien moet je daar even mee spelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Jeroen O op 30-01-2008 21:44 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen O schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:41:
Speakers testen kan wel. In de opstart console (waar je het volume regeld e.d.) zit een knopje "ruis". Hiermee kan je je luidsprekers testen.

Het is inderdaad niet veel in vergelijking met wat je met de creative-versie van deze software kan doen. Maar het is tenminste iets.

Of het moet mogelijk zijn de creative software te gebruiken op een auzentech kaart. Iets wat ik zelf nog nooit geprobeerd heb.

Heb je via de analoge uitgangen eigenlijk wel geluid?

In de Audio console kan je trouwens wel iets instellen over de SPDIF uitgang. Misschien moet je daar even mee spelen.
Hmmzz via koper(tulp naar din) ook niks. Zou die meteen al kapot zijn ? Ik ga eens even het ding in een ander pci slot hangen.

Ook dat werkt dus niet, maar windows vista geeft nu wel aan dat die niet goed is.. Nog maar een keer de drivers installen.

OK, einde audiokaart. Kortsluiting waarschijnlijk. Dell maakt hele fijne brackets van ijzer voor hard disks die waarschijnlijk de kaart hebben geraakt. Zonder al te veel moeite kan je de geluidskaart met zijn hele achterkant (de pinzijde) op het ijzeren bracket laten rusten. In staande stand gebeurt dat op 1 milimeter na niet, echter in mijn audiokast ligt de pc. Dus....... Niet heel erg goed opgelet. kuch.. understatement....... Maar even terug naar de Creative Platinum.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:12:
OK, einde audiokaart. Kortsluiting waarschijnlijk. Dell maakt hele fijne brackets van ijzer voor hard disks die waarschijnlijk de kaart hebben geraakt. Zonder al te veel moeite kan je de geluidskaart met zijn hele achterkant (de pinzijde) op het ijzeren bracket laten rusten. In staande stand gebeurt dat op 1 milimeter na niet, echter in mijn audiokast ligt de pc. Dus....... Niet heel erg goed opgelet. kuch.. understatement....... Maar even terug naar de Creative Platinum.
gecondoleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Het lijkt me sterk dat een nieuwe geluidskaart al meteen kapot is.

Zorg wel dat je eerst alle oude versies van de stuurprogramma's verwijderd. Dat staat ook in de readme.

De creative drivers van je vorige geluidskaart zijn ook verwijderd?

Verder zou ik het ook niet weten. Als windows verder geen problemen aangeeft dan moet ie het wat mij betreft doen. Probeer het eventueel ook eens in een andere PC.

Edit: laat maar, ik lees net dat je je kaart hebt opgeblazen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jeroen O op 30-01-2008 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
Ik heb een van de betere koptelefoons gekocht (Sennheiser HD595) en als ik deze via de front van de Antec 900 aansluit is er op de achtergrond een constant gepiep hoorbaar. Als ik hem aansluit op de kaart zelf (achterkant), dan is het gepiep weg (zoals het hoort dus). De Antec heeft een AC97 en een Intel HD stekker, het gepiep is bij beide stekkers hoorbaar. Kan dit probleem verholpen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuurstof22
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 22:07
Heeft een gebruiker van de Prelude het voor elkaar gekregen om 44 kHz digitale output te krijgen. Ik heb enkel de opties 48 en 96 kHz. Ik meende dat deze kaart 44 kHz kon doorgeven. Of moet ik dan analoog? (wat nu nog even niet lukt ivm kabeltjes tekort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
zuurstof22 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 01:09:
Heeft een gebruiker van de Prelude het voor elkaar gekregen om 44 kHz digitale output te krijgen. Ik heb enkel de opties 48 en 96 kHz. Ik meende dat deze kaart 44 kHz kon doorgeven. Of moet ik dan analoog? (wat nu nog even niet lukt ivm kabeltjes tekort)
Elke frequentie kan analoog uitgestuurd worden, da's geen kunst. Het gaat uiteraard om de digitale overdracht. Daarbij speelt de frequentie een rol. Lijkt me zeer kwalijk als deze 'highend' kaart niet eens de standaard 44.1kHz frequentie digitaal kan uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuurstof22
-Moondust- schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:45:
[...]

Elke frequentie kan analoog uitgestuurd worden, da's geen kunst. Het gaat uiteraard om de digitale overdracht. Daarbij speelt de frequentie een rol. Lijkt me zeer kwalijk als deze 'highend' kaart niet eens de standaard 44.1kHz frequentie digitaal kan uitsturen.
Dat moet de kaart ook kunnen:

Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/3962/specsnm5.jpg

Maar de optie zit dus ergens waar ik nog niet gekeken heb (goed verstopt).

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/5343/optiemu1.jpg

Overigens ben ik erg tevreden over de kaart. Mooi geluid

[ Voor 164% gewijzigd door zuurstof22 op 31-01-2008 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Namdang, geeft die Littel Dot nog veel extra tov direct aansluiten op je geluidskaart? Waarom heb je voor die buizenversterker gekozen? En waar heb je hem gehaald?
http://cgi.ebay.nl/Little...egoryZ92235QQcmdZViewItem

Ik heb hem hier zo gehaald. De HD 595 klonk al zeer goed zonder versterker en heeft eik geen versterker nodig, maar een versterker kan net dat beetje extra eruit halen.

Maar ik heb nu de sennheiser HD 650 en daar is echt versterker voor nodig aangezien dat ding 300 ohm heeft.

De reden waarom ik voor buizen ben gegaan is omdat ik veel verhalen gehoord heb over buizen en ik het zelf wel wel is zou willen horen. Puur uit nieuwsgierigheid dus.

nog een review http://www.compudio.ca/20...iii-exclusive-review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag voor mensen die de Auzentech X-Fi Prelude via de koptelefoon beluisteren (via de voorkant op je kast of gewoon direct op de achterkant van de kaart): Klopt het dat het output volume veeel zachter is dan bij een Creative X-Fi (XtremeGamer) kaart? Ik lees dat namelijk steeds terug in de review van Xbit Labs. Hun zeggen dat je de koptelefoon zoiezo direct via de achterkant op de kaart moet gebruiken omdat de aansluiting op de voorkant van de kast al heel snel vervormd en ruis vertoont... Ook raden ze aan om zoiezo een koptelefoon versterker te gebruiken met deze kaart. Dit zou zijn omdat de OpAmp voor de Front kanalen een lagere output heeft dan de OpAmp die Creative gebruikt in hun kaarten. Creative kaarten zouden dus harder gaan. Heeft iemand die zowel een Creative X-Fi als Auzentech X-Fi heeft hier al iets van gemerkt? En schakelt de Auzentech X-Fi trouwens automatisch over naar 'Hoofdtelefoon' in de Audio Console als je deze inplugt aan de voorkant van de kast? Ik had gehoord dat dit niet zo was en dat ook de luidsprekers dan niet gedempt worden, terwijl deze optie er wel is op de Creative kaarten. Maar voornamelijk dat eerste is nogal irritant als je bijvoorbeeld een game speeld met koptelefoon en de kaart schakelt dan niet automatisch over van '7.1' naar 'Hoofdtelefoon'. Dan hoor je gewoon de helft niet meer in de game.

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand die vragen kan beantwoorden, want dat zijn eigenlijk de enige issues die mij weerhouden om over te gaan van een XtremeGamer naar Prelude.
De koptelefoon die ik gebruik is een Pioneer SE-A40:

Maximum Input Power (each channel) : 100 mW
Type: closed
Frequency Range 20 - 20,000 Hz
Impedance 35 ohm
Weight 150 gr

De Creative X-Fi kan deze naar mijn mening 'net' hard genoeg laten gaan zonder te vervormen. Ben bang dat dat met een Prelude niet meer lukt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:37

TMV

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 00:09:
Een vraag voor mensen die de Auzentech X-Fi Prelude via de koptelefoon beluisteren (via de voorkant op je kast of gewoon direct op de achterkant van de kaart)

De Creative X-Fi kan deze naar mijn mening 'net' hard genoeg laten gaan zonder te vervormen. Ben bang dat dat met een Prelude niet meer lukt.
Nou, ik gebruik gewoon m'n frontpanel en als ik de output op half heb staan doet het pijn aan m'n oren.. (met een Sony MDR-CD780)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
Hun zeggen dat je de koptelefoon zoiezo direct via de achterkant op de kaart moet gebruiken omdat de aansluiting op de voorkant van de kast al heel snel vervormd en ruis vertoont...
Ik heb gisteren in dit topic nog een vraag gesteld daarover.. Ik hoor via de front dus een constant gepiep, terwijl dat niet aanwezig is wanneer ik de koptelefoon aansluit op de achterkant.
Ook raden ze aan om zoiezo een koptelefoon versterker te gebruiken met deze kaart. Dit zou zijn omdat de OpAmp voor de Front kanalen een lagere output heeft dan de OpAmp die Creative gebruikt in hun kaarten. Creative kaarten zouden dus harder gaan.
Het is net omgekeerd. Daar waar de Creative kaarten een output van 2v hebben op het analoge kanaal, heeft de Prelude een output van 5v. Deze kaart kan het dus goed genoeg trekken zonder koptelefoonversterker, hoewel de output van zo'n ding rond de 8v is.
Ik had een link om mijn argument een beetje te onderbouwen maar ik ben die kwijt. Maar je kan eens op het forum van head-fi.org kijken. Als je echt zeker wilt zijn kan je het daar eens vragen.
En schakelt de Auzentech X-Fi trouwens automatisch over naar 'Hoofdtelefoon' in de Audio Console als je deze inplugt aan de voorkant van de kast?
Nee :/
... en dat ook de luidsprekers dan niet gedempt worden, ...
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

zuurstof22 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:53:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb het ook nog niet gevonden. Misschien auzentech maar eens een mail sturen mbt de ondersteuning.

Ik ben ook erg tevreden over het geluid, het is een hele stap voorwaarts tov een audigy2. Ondanks dat ik nog met een heel goedkoop analoog kabeltje speel.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TMV schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:13:
[...]

Nou, ik gebruik gewoon m'n frontpanel en als ik de output op half heb staan doet het pijn aan m'n oren.. (met een Sony MDR-CD780)
En blijft het geluid dan wel zuiver? Geen vervorming enzo? En heb je al eens geprobeerd de koptelefoon direct op de achterkant van de kaart aan te sluiten? Zoja, merk je dan iets in verschil kwa geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:37

TMV

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:10:
[...]

En blijft het geluid dan wel zuiver? Geen vervorming enzo? En heb je al eens geprobeerd de koptelefoon direct op de achterkant van de kaart aan te sluiten? Zoja, merk je dan iets in verschil kwa geluid?
Het geluid is absoluut zuiver en er is geen ruis te bekennen als ik alle volumes naar het maximum draai en dan luister (zonder geluid uit te sturen, anders kun je meteen naar de dokter :P ).
Ik heb em nog niet achter aangesloten, domweg omdat de frontaansluiting perfect voldoet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben van plan om de Prelude te kopen, heb alleen een paar vraagjes aan jullie:

Hoe zit het op dit moment met de Vista drivers? Werkt alles naar behoren?

EAX is voor mij niet belangrijk. Kan ik dan beter voor een andere geluidskaart gaan volgens jullie? Ik ben namelijk ook naar de ESI Juli@ aan het kijken, lees er alleen niet zoveel reviews over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:16:
Vista x64 hier. Nooit een probleem gehad met de Auzen drivers of updates. Alles werkt zoals het moet denk ik. Nog geen enkele foutmelding tegengekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Kenw00t schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:52:
Het is net omgekeerd. Daar waar de Creative kaarten een output van 2v hebben op het analoge kanaal, heeft de Prelude een output van 5v. Deze kaart kan het dus goed genoeg trekken zonder koptelefoonversterker, hoewel de output van zo'n ding rond de 8v is.
Deze redenatie is niet geheel juist. Dat er een hoger voltage is, is leuk, maar eigenlijk merk je dat vooral als je er een line bron op aansluit. Daar heb je dan een lager volume nodig om de line ingang helemaal uit te sturen. Dit is ook meteen de rede van de goede ruiswaardes.

Echter bij een koptelefoon is dit slechte maginaal van belang. We hebben dan een apparaat wat een signifikante belasting gaat vormen op de uigangen van de kaart. En hier moet je dan vaststellen dan de door Creative gebruikte opamps gewoon beter overweg kunnen met de lage loads van de koptelefoons dan de opamps die de Prelode gebruikt (ook al hebben die verder wel een stuk betere specs). Derhalev zal de Creative kaart vermoedelijk een koptelefoon beter en dus ook harder kunnen aansturen, terwijl dan met lijnbronnen juist andersom is.

Natuurlijk kan de uitwerking van de lagere belastbaarheid van de Prelude zich per koptelefoon anders uitwerken, dus sommige mensen zullen er problemen mee hebben, anderen niet.

Maar eigenlijk zou ik een koptelefoonversterker in alle gevallen wel aan willen raden. 'T is niet alleen beter voor je spullen, maar klinkt ook nog eens een stuk beter :)

[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 02-02-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenw00t schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:57:
[...]

Vista x64 hier. Nooit een probleem gehad met de Auzen drivers of updates. Alles werkt zoals het moet denk ik. Nog geen enkele foutmelding tegengekomen. :)
Oke, dank je. Drivers zijn het probleem dan niet. Is deze Auzentech dan nog wel een goeie als EAX me gestolen kan worden? Alleen geluidskwaliteit is belangrijk. Ik gebruik trouwens alleen koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:30
Ik zit met volgend probleem;

Zowel de test van Vista als die van Auzen geven aan dat mijn beide "achterspeakers" niet werken en ook mijn center speaker niet correct werkt. Echter, als ik muziek of wat dan ook ga afspelen werkt het wel, maar volgens mij is mijn z-5500 op die manier wel een stuk minder krachtig, want mijn broer die dezelfde set heeft krijgt er veel meer 'power' uit.

Ik geloof dat alles correct zit, maar heb hier geen certitude over aangezien in het begin geen enkele speaker werkte.

Dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

-Moondust- schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:45:
[...]

zuurstof22 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:53:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Volgens mij heb ik het gevonden. Het zit alleen in de audiocreatiemodus. Ik kan het echter niet uittesten, ik heb de kaart alleen analoog aangesloten.

Spielerei...

• zuurstof22
@ el-jorge:
Thanks dat is het inderdaad! Ik dacht dat deze optie alleen voor opname was bedankt.
mijn receiver geeft keurig 44 kHz aan.

Verwijderd

Hallo,

Ik ga binnenkort een nieuw systeem aanschaffen en heb een oog op de X-Fi Prelude. Ook ben ik creative/logitech speakers zat en zag dat speakers van Teufel een hoge waardering kregen.

Bij deze speakers komt een Decoderstation die DDL/DTS codeerd. Kan ik de prelude zonder problemen aan deze station koppelen. De decoderstation heeft 2 optische ingangen/1 coax/3 analoog, welke ingang is het beste de optische of de coax?

Misschien wil ik ipv de decoderstation een reciever aanschaffen, maar mijn kennis op reciever vlak is nul. Heeft iemand misschien handige links naar wat reviews/prijzen?

Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tha Ra schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:27:
Doet de kaart met de nieuwe drivers nou nog steeds aan upsampling? Ik wil namelijk ooit eens mijn Soundblaster Audio PCI 128 :$ vervangen door een X-FI Prelude óf een X-Meridian. Weet iemand welke beter geluid heeft? De X-Meridian heeft iig replacable OPAMPs voor alle kanalen ipv. alleen front. Maar geen EAX 5.0 support.
Wat is nu het verschil tussen die 2?
En ja, ik weet dat de een al uit productie is ;)

Ik weet iig al wel dat het expansion board wél volledig compatible is met de Meridian en niet helemaal met de Prelude...

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 18-02-2008 10:39 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenw00t schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:52:
En schakelt de Auzentech X-Fi trouwens automatisch over naar 'Hoofdtelefoon' in de Audio Console als je deze inplugt aan de voorkant van de kast?

Nee :/
Dus betekent dat dat je de helft niet hoort over de koptelefoon bij bijv films/games met meerdere kanalen? Of wordt dat toch automatisch naar 2.0 gedownmixt op die front panel headphone-aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

bartgrefte schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:32:
[...]

Wat is nu het verschil tussen die 2?
En ja, ik weet dat de een al uit productie is ;)

Ik weet iig al wel dat het expansion board wél volledig compatible is met de Meridian en niet helemaal met de Prelude...
De prelude is een X-Fi chip, de Meridian niet (ik weet niet welke).

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 02:20:
Dus betekent dat dat je de helft niet hoort over de koptelefoon bij bijv films/games met meerdere kanalen?
Niet totdat je de software zelf omschakelt naar koptelefoon-modus.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 02:20:Of wordt dat toch automatisch naar 2.0 gedownmixt op die front panel headphone-aansluiting?
Nogmaals, niets gaat automatisch. Als je je koptelefoon aansluit dan moet je nog manueel instellen dat ie alles optimaliseert voor de koptelefoon. Nog een geluk dat de audio-console snel bereikbaar is via het systeemvak. In een klik of 4 ben je naar koptelefoon-modus omgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

el-jorge schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:58:
[...]

De prelude is een X-Fi chip, de Meridian niet (ik weet niet welke).
That's it? Geen verdere verschillen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:08:
Hallo,

Ik ga binnenkort een nieuw systeem aanschaffen en heb een oog op de X-Fi Prelude. Ook ben ik creative/logitech speakers zat en zag dat speakers van Teufel een hoge waardering kregen.

Bij deze speakers komt een Decoderstation die DDL/DTS codeerd. Kan ik de prelude zonder problemen aan deze station koppelen. De decoderstation heeft 2 optische ingangen/1 coax/3 analoog, welke ingang is het beste de optische of de coax?

Misschien wil ik ipv de decoderstation een reciever aanschaffen, maar mijn kennis op reciever vlak is nul. Heeft iemand misschien handige links naar wat reviews/prijzen?

Dank je
Ik zou geen decoderstation gebruiken, het heeft geen voordelen maar wel 2 nadelen:
1. Het audio-signaal moet gecodeerd worden naar Dolby Digital of DTS, dit kost veel rekenkracht én er treedt kwaliteitsverlies op omdat DD en DTS een veel lagere bitrate hebben dan het oorsprongkelijke DirectX- of OpenAL-geluid
2. De DAC's van de X-Fi prelude zullen waarschijnlijk beter zijn dan die van de decoderstation (correct me if I'm wrong), dus het analoge signaal dat de Prelude uitspuugt zal van hogere kwaliteit zijn als die van de decoderstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nieuwe OpAmps bestelt voor het LF/RF kanaal van mijn X-Fi.
Het gaat om de volgende:

- Burr Brown OPA637BP (Single. 2 stuks + Single to Dual adaptor)
- Analog Devices AD8620AR (Dual channel)
- Analog Devices AD797AN (Single channel)

Ze moeten helemaal uit de U.S of A komen dus het duurt nog wel een 'n paar weken voor dat ze er zijn.

Ik ben benieuwd hoe het geluid dan klinkt.
Ik moet zeggen dat de LM4562 behoorlijk goed klinkt alleen de bass is erg aanwezig. Jammer dat de overige kanalen geen verwisselbaren OpAmps hebben.
Ik heb de LM4562 tijdelijk vervangen voor een NE5532 OpAmp, dit kwam het geluid niet ten goede maar dat was alleen maar om te testen of OpAmp invloed heeft op de kwalitiet van het geluid.
En dat is.

Heeft iemand anders trouwens zijn OpAmp al vervangen? Zo ja, door welke en hoe klinkt het geluid nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:12:
[...]

That's it? Geen verdere verschillen?
De Prelude heeft de X-Fi chip en de X-Meridian de C-Media Oxygen CMIHD8788.

http://www.cmedia.com.tw/?q=en/pci/cmi8788

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenw00t schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:02:
[...]
Niet totdat je de software zelf omschakelt naar koptelefoon-modus.
[...]

Nogmaals, niets gaat automatisch. Als je je koptelefoon aansluit dan moet je nog manueel instellen dat ie alles optimaliseert voor de koptelefoon. Nog een geluk dat de audio-console snel bereikbaar is via het systeemvak. In een klik of 4 ben je naar koptelefoon-modus omgeschakeld.
Ik zou eik voor de 2.0/2.1 speaker modus gaan als je een koptelefoon gebruikt. Ik vind de koptelefoonmodus erg bagger klinken, je geluidsbeeld wordt verkleind en al het dynamiek is eruit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:25:
[...]

Ik zou eik voor de 2.0/2.1 speaker modus gaan als je een koptelefoon gebruikt. Ik vind de koptelefoonmodus erg bagger klinken, je geluidsbeeld wordt verkleind en al het dynamiek is eruit :/
Ik snap zoiezo niet waarom Auzentech geen Intel HD Audio connector op hun kaarten heeft gedaan net zoals Creative dat doet... AC97 is toch erg achterhaald en heeft dus geen jack sensing support waardoor je alles handmatig moet doen (modus overschakelen, speakers dempen etc.)... Als je bijv in full screen zit (bijv in game, of film) dan is t nogal irritant om eerst je desktop weer naar voren te halen om die modus te moeten over schakelen... Maargoed, had in een post ergens gelezen dat de Auzentech een warm geluid geeft met veel bass... Ik hou meer van zuiver, helder en gebalanceerd... de bass kan ik dan later zelf nog omhoog gooien. Dus die kaart is denk ik niet echt iets voor mij om mn X-Fi Xtreme Gamer te verangen... Gebruik m in combinatie met een Gigaworks S750, vraag me af of zo'n Prelude daar veel meerwaarde aan toevoegt... Als ik een Prelude zou nemen is het eigenlijk maar voor 1 reden en dat is de volgende:

Als ik in WMP11 de Equalizer gebruik dan heb ik 32hz (diepe bass) helemaal open (+14) en de 62hz en 125hz (boom bass) helemaal uit (-14)... Daarnaast heb ik de Treble (16Khz) ook helemaal open (+14)... Dit klink op mijn Gigaworks S750 echt superstrak... zeer diep, zwaar en helder geluid zonder dat de Subwoofer de hele boel bij elkaar boemt.. Echter bij hele diepe bassen die heel af en toe eens voorkomen in hardstyle tracks wil de geluidskaart nog wel eens gaan kraken... Ik moet de 32Hz bass dan van +14 naar +10 zetten om dit dan weer goed te krijgen... Echter is het geluid dan niet meer zo 'zwaar' als het daarvoor was..

Nu is mijn vraag: Heeft de Prelude hier ook last van? Bass en Treble balance bij 'Geluid' in het Vista Configuratiescherm staan bij mij ook helemaal open op +12.0db maar dat geeft overigens geen probleem, het kraak probleem doet zich namelijk ook voor als deze op -12.0db staan. Het zit m dus echt in de Equalizer bij WMP11 als die op +14 staat bij 32Hz. Mss dat iemand dit eens kan testen op de Prelude voor me? Het ligt niet aan de Gigaworks S750, want mijn koptelefoon op het frontpanel van mn kast heeft precies t zelfde bij dezelfde muziekstukken.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:39
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 00:06:
[...]

Ik snap zoiezo niet waarom Auzentech geen Intel HD Audio connector op hun kaarten heeft gedaan net zoals Creative dat doet... AC97 is toch erg achterhaald en heeft dus geen jack sensing support waardoor je alles handmatig moet doen (modus overschakelen, speakers dempen etc.)... Als je bijv in full screen zit (bijv in game, of film) dan is t nogal irritant om eerst je desktop weer naar voren te halen om die modus te moeten over schakelen... Maargoed, had in een post ergens gelezen dat de Auzentech een warm geluid geeft met veel bass... Ik hou meer van zuiver, helder en gebalanceerd... de bass kan ik dan later zelf nog omhoog gooien. Dus die kaart is denk ik niet echt iets voor mij om mn X-Fi Xtreme Gamer te verangen... Gebruik m in combinatie met een Gigaworks S750, vraag me af of zo'n Prelude daar veel meerwaarde aan toevoegt... Als ik een Prelude zou nemen is het eigenlijk maar voor 1 reden en dat is de volgende:

Als ik in WMP11 de Equalizer gebruik dan heb ik 32hz (diepe bass) helemaal open (+14) en de 62hz en 125hz (boom bass) helemaal uit (-14)... Daarnaast heb ik de Treble (16Khz) ook helemaal open (+14)... Dit klink op mijn Gigaworks S750 echt superstrak... zeer diep, zwaar en helder geluid zonder dat de Subwoofer de hele boel bij elkaar boemt.. Echter bij hele diepe bassen die heel af en toe eens voorkomen in hardstyle tracks wil de geluidskaart nog wel eens gaan kraken... Ik moet de 32Hz bass dan van +14 naar +10 zetten om dit dan weer goed te krijgen... Echter is het geluid dan niet meer zo 'zwaar' als het daarvoor was..

Nu is mijn vraag: Heeft de Prelude hier ook last van? Bass en Treble balance bij 'Geluid' in het Vista Configuratiescherm staan bij mij ook helemaal open op +12.0db maar dat geeft overigens geen probleem, het kraak probleem doet zich namelijk ook voor als deze op -12.0db staan. Het zit m dus echt in de Equalizer bij WMP11 als die op +14 staat bij 32Hz. Mss dat iemand dit eens kan testen op de Prelude voor me? Het ligt niet aan de Gigaworks S750, want mijn koptelefoon op het frontpanel van mn kast heeft precies t zelfde bij dezelfde muziekstukken.
Mja, voor zover ik weet heeft dit helemaal niets met de geluidskaart te maken, maar met het feit dat je softwarematig de boel aan het oversturen bent. Equalizers=evil.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Visgek24 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:57:
[...]

Mja, voor zover ik weet heeft dit helemaal niets met de geluidskaart te maken, maar met het feit dat je softwarematig de boel aan het oversturen bent. Equalizers=evil.
Ja, maar mijn vorige geluidskaart (soundblaster live 5.1 value) had dit nog sneller/erger dan de X-Fi, dus volgens mij heeft het er wel iets mee te maken... Ligt dit niet aan de OpAmps bij een geluidskaart? Die zijn toch verantwoordelijk om het geluid te versterken.. Misschien dat die dat niet trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nee, dit is puurt software. Eq is inderdaad evil. Je kunt niet eindeloos blijven boosten. Dat de X-Fi lager goed gaat kan eraan liggen dat deze kaart 24 bits is, en zodoende kan WMP voor het EQ'en meer bitjes gebruiken om te boosten.

Klinkt het niet zonder EQ is dat eigenlijk een teken dat je aan nieuwe speakers toe bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:47:
Nee, dit is puurt software. Eq is inderdaad evil. Je kunt niet eindeloos blijven boosten. Dat de X-Fi lager goed gaat kan eraan liggen dat deze kaart 24 bits is, en zodoende kan WMP voor het EQ'en meer bitjes gebruiken om te boosten.

Klinkt het niet zonder EQ is dat eigenlijk een teken dat je aan nieuwe speakers toe bent ;)
Ik denk dat het eerder aan mijn smaak ligt :P Ik hou meer van diepe bassen, boem bassen daar krijg ik koppijn van en die geven ook nog eens veel meer overlast... Maargoed, dan weet ik nu iig dat dat met een Prelude dus niks uit gaat maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:17
Ik heb sinds vandaag ook de X-Fi Prelude in mijn bezig. Als ik hem annaloog aansluit op mijn receiver werkt alles perfect (klinkt iig niet verkeerd). Echter wil ik het ook digitaal aansluiten via een spdif optisch kabeltje. Dit werkte met mijn Creative X-fi kabel goed, maar krijg het niet aan de praat met de prelude. Kan dit liggen aan het feit dat er nog Creative X-fi sporen op mijn pc staan (kan namelijk geen uninstaller daarvan vinden) of mis ik één of andere instelling van de prelude? Ik heb overigens de nieuwste drivers (RC5-1) geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Volgens mij is de Creative software gewoon vanuit het configuratiescherm te verwijderen.

Het is mij in ieder geval wel gelukt na de overstap naar een X-fi prelude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:16:
Ook ik ben van plan om de Prelude te kopen, heb alleen een paar vraagjes aan jullie:

EAX is voor mij niet belangrijk. Kan ik dan beter voor een andere geluidskaart gaan volgens jullie? Ik ben namelijk ook naar de ESI Juli@ aan het kijken, lees er alleen niet zoveel reviews over.
Persoonlijk had ik grote problemen met Vista drivers, en ben na een hoop gehobby, en geneuzel met Vista (Ultimate) weer vrolijk teruggegaan Windows XP Media Center.
Problemen waren :
*Rear speakers functioneerden niet.
*Front speaker deed helemaal niks.
*Surround klopte dus ook voor geen meter.

Na de installatie van XP Media Center wederom alles geinstalleerd, en nu werkt bijna alles goed, behalve 2 speakers. Mijn Denon kan 7.1 aan, echter via de Auzentech krijg ik dat niet aan de praat.
5.1 is werkt wel goed, echter het is niet zomaar even plug en play naar mijn mening, terwijl het heel simpel zou moeten zijn. Zeker als je gebruik maakt van de spdif uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Invisible_man schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 21:40:
Ik heb sinds vandaag ook de X-Fi Prelude in mijn bezig. Als ik hem annaloog aansluit op mijn receiver werkt alles perfect (klinkt iig niet verkeerd). Echter wil ik het ook digitaal aansluiten via een spdif optisch kabeltje. Dit werkte met mijn Creative X-fi kabel goed, maar krijg het niet aan de praat met de prelude. Kan dit liggen aan het feit dat er nog Creative X-fi sporen op mijn pc staan (kan namelijk geen uninstaller daarvan vinden) of mis ik één of andere instelling van de prelude? Ik heb overigens de nieuwste drivers (RC5-1) geinstalleerd.
Je kan ook even in safe mode starten, en je creative folders weggooien, en vervolgens even een registry cleaner draaien. Daarna even herstarten en de nieuwste drivers van de Auzentech site halen en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:17
Invisible_man schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 21:40:
Heb nu ook de drivers geinstalleerd die op de meegeleverde cd staan, maar werkt nog steeds niet. Wel is me het volgende opgevallen:

Afbeeldingslocatie: http://www.erik-hoek.nl/Tweakers/Prelude.jpg

Die uplldown menu's blijven grijs en kan er dus niets selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
is de driver al uit waarmee ik de Prelude via SPdiff (uiteraard 5.1) kan aansluiten op de Z-5500 van logitech ?(onder windows XP)

[ Voor 9% gewijzigd door daanski82 op 26-03-2008 09:24 . Reden: tekst wat beter gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

daanski82 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:14:
is de driver nu waarmee ik de Prelude via SPdiff (uiteraard 5.1) kan aansluiten op de Z-5500 van logitech ?(onder windows XP)
Logitech maakt geen drivers voor de Auzentech X-Fi Prelude. Alleen Auzentech maakt drivers (of laat drivers maken) voor de Auzentech X-Fi Prelude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vraagje, wat valt er aan te sluiten op die 40pins header van de Prelude?

Auzentech:
One 40-pin digital extension header on board to support AD-Link and other digital functionality
Iemand voorbeelden? Die X-Tension DIN iig niet...

Overigens leuk (beetje offtopic) nieuwtje, vroeg wat over een van hun geluidskaarten dit was (deel) van hun antwoord:
The Auzen X-Meridian 7.1 is no longer available.
We are planning to reproduce the sound card, however we are not sure the release date since our major focus is on the Auzen X-Tension HDMI 1.3 currently.
d:)b

[ Voor 40% gewijzigd door Raven op 29-03-2008 19:59 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Raven schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:50:
Vraagje, wat valt er aan te sluiten op die 40pins header van de Prelude?

Auzentech:

[...]

Iemand voorbeelden? Die X-Tension DIN iig niet...
Onwaar. De X-Tension DIN kan wel aangesloten worden. Helaas worden niet alle functies van de X-Tension DIN ondersteund.

Wel ondersteund: Midi In, Midi Out, SPDIF Out
Niet ondersteund: Mic In, SPDIF In, DIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The Zep Man schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:00:
[...]

Onwaar. De X-Tension DIN kan wel aangesloten worden. Helaas worden niet alle functies van de X-Tension DIN ondersteund.

Wel ondersteund: Midi In, Midi Out, SPDIF Out
Niet ondersteund: Mic In, SPDIF In, DIN
In de war met X-Plosion |:(

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Kleine update voor de nieuw aangekondigde functies: deze zijn uitgesteld. De site rapporteerde 'Q1 of 2008' voor DTS® Interactive en DTS NEO:PC™. Dit is sinds kort 'Q2 of 2008' geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
  • Laatst online: 22-07 07:35
Ik ben al sinds september een tevreden gebruiker van de Prelude, hellaas ben ik de laatste weken met de DDL encoding tegen een probleem aangelopen ( Ik heb een Z-5500 van logitech, en ik weet het verschil in geluidskwaliteit ).
Ik heb, mijn digitale TV ontvanger, en mijn tv ( voor het geluid van mijn Wii ) zelf al op mijn Z-5500 aangesloten ( Optisch en Analoog ( stereo )), Dus de coax aansluiting blijft over, deze is aangesloten, en het encoden werkt prima, op mijn probleem na.
Soms slaat het geluid "vast". Dan worden de laaste zoveel honderdste seconde van het laaste geluid constant herhaald.
Ik heb de Drivers ( R5 ) al helemaal gedeinstaleerd en opnieuw geinstaleerd, en zelfs ( door iets anders ) een Verse Vista x64 instalatie op mijn systeem.
Zou dit aan de Driver liggen of aan wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:15
Even een kick met de melding dat er nieuwe drivers te downloaden zijn van de Auzentech website. Ik heb ze niet geprobeert, want ik heb zelf nog geen X-Fi Prelude, maar die komt er dus ook aan.

Volgens mij zijn er niet echt ingrijpende veranderingen:
Patch 1.0

1. Audio Distortion when using DDL
* Important Note: In order for this fix to work, DDL must be enabled before start of the game playing.
* If DDL is enabled during the game playing, some audio distortion might still appear.

2. VOIP in game suddenly stop working
* WOW: VOIP operation is smooth in ‘World of Warcraft’.
* BF2: The following sources of information are available on VOIP issues in Battlefield 2
o Visit the BF2 Discussion on VOIP in BF2
Visit the BF2 Forum
o Electronic Arts official forum website has reported issues with VOIP. There is a patch V1.41 available.
Search the EA Nation Forum

3. MIC volume Issue
* Updated in Game mode.
* Note: The MIC sound from analog port comes out with distortion/noise.

4. Memory utilization keep increasing with the Console Launcher.
* The memory utilization increment is either very small (a few kbytes) each time you change mode, or no noticeable increase at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
Ik zie die patch nergens staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
Ik las op hardforum dat ze hem er af hadden gehaald, maar nu staat hij der weer gewoon op. :)

http://www.auzentech.com/data/RC5-1_Patch10.zipRC5-1_Patch10.zip edit: Goede link staat hieronder. Is moeilijk joh een goede link neerzetten. :+

[ Voor 15% gewijzigd door T-mo-T op 29-04-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

T-mo-T schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:06:
Ik las op hardforum dat ze hem er af hadden gehaald, maar nu staat hij der weer gewoon op. :)

http://www.auzentech.com/data/RC5-1_Patch10.zipRC5-1_Patch10.zip
Die link is incorrect. De juiste is http://www.auzentech.com/data/RC5-1_Patch10.zip

Ik ben 'm nu aan het downloaden, ik denk dat ik weet waarom 'ie er even af is geweest. Toen 'ie er nog maar net opstond was het een ZIP die CRC-fouten gaf bij het uitpakken van twee bestanden uit het archief. Dat is in deze ZIP wellicht gefixed, zometeen ff kijken als 'ie binnen is.

-- Edit: yep, deze ZIP is ook, geen CRC-fouten.

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 29-04-2008 15:34 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
Dat is ook lekker, hebben ze de drivers weggehaald. 19 mei komen ze pas weer terug staat er. Net nu ik een dezer dagen mijn nieuwe pc + prelude verwacht. Iemand nog een mirror voor de nieuwste drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

T-mo-T schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:54:
Dat is ook lekker, hebben ze de drivers weggehaald. 19 mei komen ze pas weer terug staat er. Net nu ik een dezer dagen mijn nieuwe pc + prelude verwacht. Iemand nog een mirror voor de nieuwste drivers?
Tip: neem niet de nieuwste drivers. Ik vermoed dat de reden is dat ze van de site zijn gehaald door het onverwacht hangen tijdens het opstarten van Windows (getest met XP 64-bit) zodra deze driver geïnstalleerd is.

Ik heb nog de op één na nieuwste drivers liggen (2000, XP 32-bit, XP 64-bit, Vista 32-bit, Vista 64-bit, Dolby Digital Live ondersteuning, Alchemy inbegrepen) die dit probleem niet heeft. Als je je geluidskaart binnen hebt en de bijgeleverde drivers bevallen niet, geef even een gil in dit topic. Dan zoek ik een plek om ze te hosten (150 MB, heb nog geen mirror gevonden).

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 08-05-2008 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Ik heb de laatste drivers erop gezet en geen problemen ondervonden (XP32)

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik heb de op één na nieuwste drivers (RC 5-1) ge-upload, voor de geïnteresseerden. Ik zal de nieuwste drivers later uploaden (RC 5-1 patch 1.0).

Versie RC 5-1 voor Windows 2000, XP 32/64-bit, Vista 32/64-bit:
Deel 1 (50.000.000 bytes, MD5: b7de0a556252ee7408b08e3d47d74d3d)
Deel 2 (42.795.777 bytes, MD5: 243b9e6c2979f5a6a572edc6e0fc4878)

Drivers zijn uit te pakken met behulp van 7-Zip. Zet alle bij elkaar behorende bestanden in dezelfde folder en open met 7-Zip het eerste bestand.

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 09-05-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:57:
Ik heb de op één na nieuwste drivers (RC 5-1) ge-upload, voor de geïnteresseerden. Ik zal de nieuwste drivers later uploaden (RC 5-1 patch 1.0).

Deel 1 (50.000.000 bytes, MD5: b7de0a556252ee7408b08e3d47d74d3d)
Deel 2 (42.795.777 bytes, MD5: 243b9e6c2979f5a6a572edc6e0fc4878)

Drivers zijn uit te pakken met behulp van 7-Zip. Zet alle bij elkaar behorende bestanden in dezelfde folder en open met 7-Zip het eerste bestand.
Ik zou de RC 5-1 Patch 1.0 drivers niet installeren.
Sinds ik ze heb geinstalleerd loopt mijn systeem vast op het open van somige films.
Als ik dan de film open met windows media player loopt wmp vast en bij het kliken op "niet verzenden naar microsoft" loopt het hele systeem vast met de melding
IRQ_IS_LESS_OR_EQUAL. Driver fout of mem fout.
Mijn mem is het niet dus dat laat alleen de drivers over.

Als je het aan mij vraagt zijn de RC 5-1 Patch 1 drivers absoluut niet stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:42:
[...]

Als je het aan mij vraagt zijn de RC 5-1 Patch 1 drivers absoluut niet stabiel.
Klopt. RC 5-1 (die ik heb ge-upload) is de laatste stabiele. Evengoed ga ik RC 5-1 Patch 1.0 erbij zetten voor de mensen die het toch willen testen. Ik zet er wel een waarschuwing bij. Het heet niet voor niets hier tweakers.net. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

The Zep Man schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:42:
[...]
Klopt. RC 5-1 (die ik heb ge-upload) is de laatste stabiele. Evengoed ga ik RC 5-1 Patch 1.0 erbij zetten voor de mensen die het toch willen testen. Ik zet er wel een waarschuwing bij. Het heet niet voor niets hier tweakers.net. ;)
Ik draai RC 5-1 patch 1.0 nu ongeveer een weekje ofzo en tot nu toe kan ik niet zeggen dat ik problemen heb gehad. Het zal wel afhankelijk zijn van bepaalde systeemconfiguraties ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Heeft iemand toevallig nog RC 5-1 patch 1.0?
Dit omdat ik ze wil gebruiken i.c.m. een Creative X-fi om Dolby Digital Live te krijgen.
Maar na het verschijnen vaan een patch die dat mogelijk maakt heeft Auzen de drivers offline gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

dtech schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 19:17:
Heeft iemand toevallig nog RC 5-1 patch 1.0?
Dit omdat ik ze wil gebruiken i.c.m. een Creative X-fi om Dolby Digital Live te krijgen.
Maar na het verschijnen vaan een patch die dat mogelijk maakt heeft Auzen de drivers offline gehaald.
Volgens mij kun je de drivers in The Zep Man in "[Auzen X-Fi Prelude 7.1] ervaringen/info?" gebruiken, volgens mij hadden die al DD Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Alle X-Fi Prelude drivers zijn vanaf nu hier te vinden. Ik heb RC 5, RC 5.1 en RC 5.1 Patch 1.0 ge-upload.

Uitpakken kan met behulp van 7-Zip. Plaats de bij elkaar behorende bestanden in dezelfde folder en open het eerste bestand in 7-Zip om de betreffende drivers uit te pakken.

Overigens moet ik mijn eerdere oordeel over RC 5.1 Patch 1.0 weer terugnemen. De crashes bleken op mijn systeem niet te komen door deze driver. Desalniettemin, wees voorzichtig met deze versie. Het is niet voor niets dat Auzentech deze driver niet meer aanbiedt.

Uiteraard neem ik geen verantwoording voor crashende systemen, verloren informatie, huilende klanten, vliegende koeien... Gebruik op eigen risico. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 11-05-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
Ik heb deze geluidskaart ondertussen ook in mijn pc zitten en ben er over het algemeen tevreden over. Alleen heb ik sterk het idee dat de volume af en toe schommelt. Ik heb hem analoog aangesloten op m'n Z5500. Iemand een idee waar dat door kan komen, of ligt het gewoon aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:20

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Tovallig de "SVM" functie aan staan? Staat in het volume panel onder het knopje SVM (duh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Zet ook eerst alle postprocessing-filters uit (zoals Crystalizer) wanneer je verder gaat met testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Kleine update:

Nieuwe drivers van Auzentech zijn uitgesteld tot vrijdag 23 mei. Vorige genoemde datum was maandag 19 mei. Al heb je nu direct drivers nodig dan kan je deze mirror bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Kleine newsflash:

De laatste versie van de drivers is weer beschikbaar via de site van Auzentech. Je moet (als je de directe URL niet hebt en niet het juiste referer-adres gebruikt) wel het serienummer van je geluidskaart invullen. Al ben je de doos kwijt en je hebt geen zin om je geluidskaart uit je machine te trekken, kan je natuurlijk ook altijd gebruik maken van deze handige mirror. :)

Overigens lijkt de ZIP die ze nu aanbieden op hun site corrupt. Enige dat ik erin kan vinden is een 'TargetDir' met te weinig bestanden om de grootte van het archief te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
The Zep Man schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 09:48:
Kleine newsflash:

De laatste versie van de drivers is weer beschikbaar via de site van Auzentech. Je moet (als je de directe URL niet hebt en niet het juiste referer-adres gebruikt) wel het serienummer van je geluidskaart invullen. Al ben je de doos kwijt en je hebt geen zin om je geluidskaart uit je machine te trekken, kan je natuurlijk ook altijd gebruik maken van deze handige mirror. :)

Overigens lijkt de ZIP die ze nu aanbieden op hun site corrupt. Enige dat ik erin kan vinden is een 'TargetDir' met te weinig bestanden om de grootte van het archief te verklaren.
Op de site van Auzen:
Driver Upload in Progress

The X-Fi Prelude driver is being uploaded at this moment and will be available at 3:15 AM Saturday, May 31, US Pacific Time.
Daarom dat ie corrupt is?
Om 12.15 zou ie dus klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Kenw00t schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 10:35:
[...]

Op de site van Auzen:

[...]
Daarom dat ie corrupt is?
Om 12.15 zou ie dus klaar zijn.
Hoe lang kan een upload van een driver wel niet duren?

En waarom moet je nou weer een serienummer opgeven? Stel die driver toch gewoon ter download beschikbaar, net zoals Creative zelf. Kom op zeg...

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 31-05-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
De site slikt mijn serial number niet :(
Je serial number is toch de code die op de sticker staat op je kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Kenw00t schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:46:
De site slikt mijn serial number niet :(
Je serial number is toch de code die op de sticker staat op je kaart?
Of de onderste serial op de zijkant van de verpakking. Maar je kan natuurlijk ook gewoon de drivers hier vandaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmaas
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-04-2022
Ik weet zeker dat Auzentech dat gedoe met die serienummers heeft ingevoerd zodat mensen met een Creative X-Fi moeilijker aan hun driver bestanden kunnen komen welke nodig zijn voor het unlocken van DDL op de Creative X-Fi onder Vista. Serienummercheck of niet, zolang het te downloaden is voor een groep mensen wordt het vanzelf wel verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
Ok, ik had een ticketje geopend omwille van dat serial gedoe; ze hebben hun systeem dus aangepast en nu geraak ik er wel in :)
Here is the last response to your ticket:

Dear Customer,

Thank you for contacting Auzentech.

We apologize for this inconvenience.
We have fixed some issues in our system a few minutes ago.
Please click the download button and put your serial number again.

If the problem persists, please let us know.

Sincerely,
Leuk dat ze daar ook in het weekend werken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

stefanmaas schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:19:
Ik weet zeker dat Auzentech dat gedoe met die serienummers heeft ingevoerd zodat mensen met een Creative X-Fi moeilijker aan hun driver bestanden kunnen komen welke nodig zijn voor het unlocken van DDL op de Creative X-Fi onder Vista. Serienummercheck of niet, zolang het te downloaden is voor een groep mensen wordt het vanzelf wel verspreid.
Je hoeft als X-Fi Prelude-eigenaar de drivers niet eens zelf te verspreiden. De directe download URL in combinatie met de juiste referer URL is voldoende. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

T-mo-T schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:10:
Ik heb deze geluidskaart ondertussen ook in mijn pc zitten en ben er over het algemeen tevreden over. Alleen heb ik sterk het idee dat de volume af en toe schommelt. Ik heb hem analoog aangesloten op m'n Z5500. Iemand een idee waar dat door kan komen, of ligt het gewoon aan mij?
Hebben toevallig meer mensen last van dat, als je het volume in windows op 100% zet en een relatief hard (rock)muzieknummer draait, de z5500 het geluid gaat vervormen en gaat kraken? Ik zit nu altijd op 50% volume en gebruik de Z5500 om het geluid verder te versterken.

Ik heb DDL enabled in de console, nu is de digitale output er altijd naast de analoge. Alleen kan ik niet het volume in windows van de digitale uitgang aanpassen, wat ik ook doe, het blijft even luid, ook op mute. Soms loopt de digitale bron vast(AKA steeds 0,5 seconde van het geluid herhalen zonder te stoppen). Hebben meer mensen hier problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
Bij mij klinkt het ook voor geen meter als ik het geluid op 100% zet. Ik moet denk ik ook even een verse installatie doen, want mijn Ventrilo doet ook gaar en ik moet steeds m'n microfoon resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

philotra schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:22:
[...]

Ik heb DDL enabled in de console, nu is de digitale output er altijd naast de analoge. Alleen kan ik niet het volume in windows van de digitale uitgang aanpassen, wat ik ook doe, het blijft even luid, ook op mute. Soms loopt de digitale bron vast(AKA steeds 0,5 seconde van het geluid herhalen zonder te stoppen). Hebben meer mensen hier problemen mee?
Dit komt door DDL. De service die DD encodeert verwacht (denk ik) een line level signaal. Softwarematig 'versterken' is hierom niet slim. Al zet je DDL uit, dan zal je opvallen dat je digitale uitgang meteen een stuk zachter is. Doordat een compressed signaal over de ingang gaat is het onmogelijk om hiervan het volume af te stellen (net als bij DVD passthrough). De enige methode om het volume dus aan te passen is bij de bron (softwarematig, in dit geval).

De oplossing is om je volume gewoon niet op 100% te zetten. Het volume kan je net zo hard krijgen als wanneer je digitale uitgang PCM uitspuugt op maximum volume (line level) en harder moet je gewoon niet gaan. ;)

En als je 'bron' vastloopt: controleer of je computer niet ergens mee bezig is. DD encoding vindt softwarematig plaats als een service. Deze service krijgt niet de prioriteit die drivers wel hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 03-06-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
Er zijn nieuwe Drivers voor de kaart beschikbaar.

Direct download
Patch 1.0

Audio Distortion when using DDL

Important Note: In order for this fix to work, DDL must be enabled before start of the game playing.
If DDL is enabled during the game playing, some audio distortion might still appear.

VOIP in game suddenly stop working

WOW: VOIP operation is smooth in ‘World of Warcraft’.
BF2: The following sources of information are available on VOIP issues in Battlefield 2
Visit the BF2 Discussion on VOIP in BF2
Visit the BF2 Forum

Electronic Arts official forum website has reported issues with VOIP. There is a patch V1.41 available.
Search the EA Nation Forum

MIC volume Issue

Updated in Game mode.

Note: The MIC sound from analog port comes out with distortion/noise.

Memory utilization keep increasing with the Console Launcher.
The memory utilization increment is either very small (a few kbytes) each time you change mode, or no noticeable increase at all.
Nog geen ervaring met de stabiliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Sir Guinhill schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:08:
Er zijn nieuwe Drivers voor de kaart beschikbaar.
Helaas. Dat is RC 5.1 Patch 1.0, die al een maand uit is. Ook is hij hier te vinden. Je directe URL doet het namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
een maand, ok. de laaste keer dat ik keek stond er helemaal niets om te downloaden. ( iets met misbruik :S )

ben trouwens wel van de rare tik geluiden af die ik vaak op mijn microfoon kanaal hoorde.

over die directe download, hebben ze de toegang tot die locatie toch beschermd, moest mijn serienummer invullen om die te kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Sir Guinhill schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:06:
over die directe download, hebben ze de toegang tot die locatie toch beschermd, moest mijn serienummer invullen om die te kunnen downloaden.
Of je gebruikte de genoemde mirror... of past je referer-adres aan om de directe download-URL te gebruiken.

code:
1
wget --referer=http://www.auzentech.com/site/download/getfile.php http://www.auzentech.com/data/zRC5-1_Patch10.zip

[edit]
Directe URL is even kapot (verkeerd bestand). Fix ik later. Gebruik tot die tijd de mirror. ;)

Fixed. :)

[ Voor 18% gewijzigd door The Zep Man op 05-06-2008 21:35 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste