[X-fi PCI-e & Vista 64] Daniel_k drivers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Hallo,
ik heb een paar vraagjes.
Ik heb de berichten over daniel_k gevolgd, en heb begrepen dat alleen met zijn drivers je Dolby Digital Live support krijgt met je x-fi onder vista. Nou heeft creative hem gestopt, maar is daar later op terug gekomen dus denk ik dat het safe is om te vragen.
Ik heb een PCI-express X-fi en wil graag met 1 enkel kabeltje met mijn versterker verbinding maken, zou dit met daniel's drivers kunnen? Ik heb namelijk de volgende dingetjes:
1. Het is een X-fi PCI-e kaart en geen PCI kaart, zou dat een probleem kunnen zijn?
2. Het is Vista 64, draaien zijn drivers daar op?
3. Werken zijn drivers samen met Service Pack 1 voor vista?

Het is nogal moeilijk iets nuttigs erover te vinden; ik heb wel gezocht maar vond voornamelijk berichten over het verbod en een artikel op wired. Ook heb ik een (vrij onduidelijke) plek gevonden (filefront) waar ik ze kon downloaden (ik neem aan dat ik de XFXA_PCdriver_nogwat moet hebben).
Ook zag ik bij 'e'en van de changelogs "requires vista service pack 1" staan, dus dat zou ook moeten werken, toch?
Over 64-bit ben ik echter niets tegengekomen, weet iemand daar meer van?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Oo ja, trouwens. hier vond ik iets over SP1. Er staat ook bij dat beide versies ondersteund worden. Het zijn echter de augigy drivers dus ik weet niet of het ook voor de x=fi versie geld en al helemaal niet voor de pci-e versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Nou, na wat zoeken lijken SP1 en vista 64 geen probleem te zijn, dus ik ga het gewoon proberen.
hier zijn ze te downloaden.
Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 15:01
Volgens mij had Creative hem gestopt voor hij de Dolby Digital Live drivers heeft kunnen uitbrengen. Hij heeft op het Creative forum wel enkele experimentele drivers hiervoor gepost, maar niemand is er in geslaagd om daarmee Dolby Digital Live aan de praat te krijgen op de gewone Creative X-Fi's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Ik heb nog een dingetje gevonden:
Een handleidinkje om de Auzen X-fi prelude via een patch te gebruiken op de Creative X-fi

Helaas heeft Auzen de drivers niet meer publiek downloadbaar gemaakt (volgens de website op 19 mei weer)
Helaas zullen die wel zo zijn aangepast dat het niet meer mogelijk is.

Maar gelukkig is zoiets niet te vinden op het internet
Die zijn alleen redelijk verouderd en de links van een mede-GoT'ter zijn dood :(

Iemand nog een ideetje waar ik die dingen zou kunen vinden?

edit:

Correctie, na een refresh werken ze wel. Ik zal ze uploaden naar rapidshare ofzo

[ Voor 5% gewijzigd door dtech op 09-05-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
ik hoop dat t nog wel komt,via welke weg dan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Helaas.
De drivers ondersteunen de PCI-e versie niet :(
Voor mij houdt het hier op. Veel success aan de anderen die dit topic zien.
Ik heb de drivers ook nog even naar rapidshare geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Ik heb ook nogdit geovnden. Het lijkt een software oplossing te zijn (die gebruik maakt van libavcodec).
Waarschijnlkijk is hij iets CPU-belastender en hij heeft misschien iets meer latency, maar ik ga hem proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
Is er nog iemand die me uit kan leggen hoe ik het op mijn X-FI Extreme Gamer aan de praat kan krijgen icm de Auzentech Drivers en/of RC patch zooitje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:00

CyBeRSPiN

sinds 2001

Is er een speciale reden om Vista64 te gebruiken? Dat OS is m.i. helemaal niet bedoeld voor dit soort toepassingen. De enige reden die ik kan bedenken is dat je meer dan 4 GB geheugen wilt kunnen gebruiken, maar dat weegt zwaar op tegen het gebrek aan drivers en überhaubt software dat fatsoenlijk gebruik weet te maken van zoveel geheugen.
Pagina: 1