U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Er zijn wel verstrekkers die hoger zitten hoor, zeker bij de RABO geweest?Cobb schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:06:
Ze doen wel onnodig moeilijk hoor, we zitten samen op 56.500 en zouden dus max. 254.000 kunnen lenen volgens de 4,5 regel. Vind daar maar eens een nette eensgezinswoning voor in de randstad!Gek zijn ze in Den Haag...
Elect a clown, expect a circus.
Zo gek vind ik dat niet. Alle jonge starters denken altijd dat bij hen nooit iets zal gaan gebeuren als scheiding, ontslag, arbeidsongeschiktheid, of leuker: kinderen en hiervoor minder willen werken. En geloof me: ook echt niet elke jonge veelbelovende academicus maakt daadwerkelijk die glanzende carrièrre. Meer dan 4,5 keer op twee volle maandsalarissen vind ik zelf ook echt onverantwoord.Cobb schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:06:
Gek zijn ze in Den Haag...
En die 4,5 is natuurlijk wel ergens op gebaseerd, nml een woonquote van 33% van het bruto jaarsalaris. Dat betekend dat je dus een derde van je bruto maandsalaris, dus nog een hoger percentage van je netto salaris, aan je hypotheek kwijt bent.
Uit budgetonderzoek van oa het Nibud blijkt dit toch wel ongeveer het maximale te zijn wat veel mensen kunnen verstouwen en ook nog normaal te kunnen leven.
Een beetje de excessen afremmen lijkt me wel degelijk een nuttige maatregel.
Vind het altijd erg vreemd dat iedereen aan de ene kant vind dat Den Haag zich niet zo paternalistisch moet opstellen, maar dezelfde mensen dan vervolgens wel vinden dat mensen die willens en wetens uit hebberigheid zijn gaan lenen voor beleggen in leasepolissen vinden dat dit de fout van Den Haag is, zij door regels beschermd hadden moeten worden en ze al het geld terug willen.
Het is of het één of het ander lijkt mij.
Zou zeggen: stel je eisen voor een eerste huis iets lager en stroom over een jaar of vijf eens verder. Dan neem je met een beetje mazzel ook nog eens overwaarde naar je volgende huis meer, wat dan de hypotheekgesprekken weer een stuk makkelijker maakt.
[ Voor 28% gewijzigd door xahmol op 26-07-2007 08:52 ]
Dit wordt dus ook niet meegenomen met de hyptheek gesprekken!
Ik wil nu wel eens een fatsoenlijke woning waar ik me goed in voel en niet gelijk hoef te verhuizen als ik over 5 a 6 jaar twee kleintjes heb rondlopen...
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 26-07-2007 18:09 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Als je 10.000 eigen geld inbrengt denk ik sowieso dat de bank een stuk soepeler wordt, het risico (verschil hypotheekbedrag en executiewaarde) is dan toch weer aardig afgetopt.Cobb schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:56:
Ik heb nu een woning op het oog voor 279.000, naar mijn idee een vrij hoge vraagprijs. Het nadeel is echter die huizen gaan in Pijnacker als een jecko, het lijkt wel of iedereen gewoon maar koopt daar. Als ik die woning voor 260.000 kan krijgen, dan betaal ik 10.000 uit eigenzak gelijk af dan moet dat toch te financieren zijn met een inkomen van 56.500 per jaar.
*knip* biedingsstrategien doen er hier niet toe
[ Voor 33% gewijzigd door Rukapul op 26-07-2007 18:09 ]
Nu nog een bank zoeken die mij op basis van 2x jaarcijfers een fatsoenlijke hypotheek wil geven
[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 26-07-2007 18:05 ]
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 26-07-2007 18:12 ]