Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.756 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 22:20
er is geen speciale functie voor vingettering in PS.
Je kunt vast wel wat pluginnetjes ervoor vinden of het gewoon zelf met de hand doen.
Wat ik meestal doe:
- nieuwe layer
- daarin een ovaal selecteren met een grote feathering (meestal 250px) en dan de selectie inverteren
- het nu geselecteerde deel met zwart vullen
- de layer naar een andere mode zetten, bijv softlight of overlay
- desnoods nog wat met de opacity spelen

Maar wellicht dat andere mensen nog weer andere methoden hebben...
Uitaard kun je ook veel geld aan een fullframe camera uitgeven en/of groothoeklenzen gebruiken met lompe filters erop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

Arunia schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:26:
[...]

Vignetting zit toch in je lens ipv in Photoshop?
Wikipedia ftw!
http://en.wikipedia.org/wiki/Vignetting
Ah.. nevermind me then ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:16
Je kunt op vele manieren vignetteren.
In photoshop zit bijvoorbeeld bij filter, distort, lens correction, vignet. Je kunt hiermee de lens vign. weghalen maar em ook juist overdrijven of creeeren.
Het mooiste is als je apart een laag in photoshop maakt en daarop een radiale gradient van transparant naar zwart aanbrengt. Waar het omslagpunt van 100% transparant naar beginnend zwart begint kunt je bij de gradientinstellingen aangeven. T'is een beetje lastig dus als je tevreden ben is het wel handig de gradient op te slaan voor later gebruik.
Omdat het nu een aparte laag is kan je deze naar believen meer of minder opacity geven en blijft je oorspr foto intact..

@Mad_demon: das wel heel erg crop ;) , de kop is niet zo onscherp als ik dacht, komt waarschijnlijk door de wat gepokte vacht.

[ Voor 10% gewijzigd door HanslH op 09-07-2007 13:28 ]

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat ik zelf altijd doe voor vignetting is het volgende:

- Nieuwe layer maken
- Ovaal rond het onderwerp trekken (met marquee tool)
- Feather (meestal tussen de 200 en 250pixels)
- Invert selection
- Vullen met zwart
- Spelen met opacity slider van die layer

Werkt best prettig :)

[ Voor 7% gewijzigd door sOid op 09-07-2007 13:31 . Reden: Toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
fotograferen in RAW, dan kan je in lightroom of met de PS raw editor gewoon vignetting toevoegen waar je het normaal weghaald. Zonder moeilijk gedoe met layers enz. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
wilmocs schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:30:
fotograferen in RAW, dan kan je in lightroom of met de PS raw editor gewoon vignetting toevoegen waar je het normaal weghaald. Zonder moeilijk gedoe met layers enz. ;)
Ja dat kan, maar het nadeel hiervan is dat je het niet precies kan krijgen zoals je vaak wilt. Met die functie in bijv lightroom (of de lens correction in Photoshop) krijg je het alleen in de hoeken, en soms vind ik het mooier om in de ene hoek wat meer te hebben dan de anderen omdat het onderwerp bijvoorbeeld links op de foto staat.

Met layers heb je dus meer vrijheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
goed punt :)

heb zelf nog geen foto gehad waarbij die situatie zich voordeed, maar dan is het inderdaad makkelijker met layer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

wilmocs schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:30:
dat doe ik ook meestal, als je echter gaat croppen dan raak je je vignetting weer (gedeeltelijk) kwijt dus moet alsnog met selecties e.d. gaan werken

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Sharky schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:37:
[...]

dat doe ik ook meestal, als je echter gaat croppen dan raak je je vignetting weer (gedeeltelijk) kwijt dus moet alsnog met selecties e.d. gaan werken
Of de vignetting gewoon als laatste toevoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
sOid schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:00:
[...]

Of de vignetting gewoon als laatste toevoegen ;)
Precies, dat werkt prima in Lightroom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

Wow,

Thx voor al het advies, ik ga knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

WhiskyPhreak schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:26:
er is geen speciale functie voor vingettering in PS.
In Photoshop CS3 kun je vignettering aanbrengen onder Filter > Distort > Lens Correction. ;) Of in Adobe RAW convertor al, als je met RAWs i.c.m. Photoshop werkt.

@wilmocs: Ik vind het een beetje overkill. De lucht is wel erg bewerkt, en het geheel doet een beetje pijn aan mijn ogen als ik er naar kijk. Iets minder bewerkt en het is een mooie foto in mijn boekje though. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Captain N op 09-07-2007 15:14 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Nog maar eentje van mij.

Ik tijwfel nog een beetje. Bewerken of niet, croppen of niet ?
Of wat valt er nog aan te passen ?

1: Het origineel

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/69d40b27b955c1d62a90f24ba8ed345f/full.jpg

2: een crop

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/49b06f8fa96818b74132efd409ed8b60/full.jpg

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
ik vind de ongecropte versie beter, misschien even de voorgrond wat meer licht geven, lijkt iets onderbelicht... wel een heel mooi landschap!!!!! gaaf hoe aan de rechterkant de zon doorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:00

Vis

mooie foto dinx!

waar was dat?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
@Dinx. Als ik deze foto zou hebben zou ik handenwrijvend fotoshop openen ;). Meer contrast, aparte curve op de lucht. Het liefst die voorgrond nog wat lichter, contrastrijker en wat unsharp mask erover om diepte tov de achtergrond te creeren. Grote klus wordt het om die voorgrond los te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 08-05 07:44
Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/plog/images/20070709105438_img_0084.jpg

Beetje abstract doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Wat is het? Zo'n vastgenaaid knoopje in een stoel of zo? Die lichte vlekjes linksonder zijn jammer, en het geheel doet mij persoonlijk niet zoveel. Maar abstract is sowieso niet echt mijn ding. ;)

Nog eentje van mezelf:

Afbeeldingslocatie: http://img67.imageshack.us/img67/2119/leeuwinforumxz9.jpg

Klik voor iets groter.

[ Voor 17% gewijzigd door Captain N op 09-07-2007 17:58 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
@Fooker : ik hou op zich wel van abstract maar kan hier persoonlijk niet zoveel mee. Plaatje is te vergelijken met een closup van een bloem maar in plaats van de bloembladen krijgen we bevlekt weefsel en in plaats van een bloemhart krijgen we een rondje steeksels. Op zich zouden de plooien een krachtige compostie kunnen opleveren maar voor mij is dit hier niet het geval.
@CaptainN Hij staat er goed op volgens de regeltjes, uit het midden kijkt in de overgebleven ruimte maar hij doet me verder niet zo veel. Zo liggen die diertjes er de ganse dag bij. Zou dan iig even op een speciaal moment wachten. Je aapje op flickr is wel een interessant uitstapje op de regeltjes overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geschoten in Emmen, beetje veel ruis... verder wel tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1134/762227071_3ee7092300_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:34:
Geschoten in Emmen, beetje veel ruis... verder wel tevreden.

[afbeelding]
in Emmen? waar zitten die beesten dan?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Sharky schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:56:
[...]

in Emmen? waar zitten die beesten dan?
in zo'n kas...met bananenbomen ook enzo, en watervogeltjes...vlakbij krokodillen meen ik...iig in een kas.
edit: ajhaverkamp kan je dit beter uitleggen denk ik :)

[ Voor 9% gewijzigd door Nomad op 09-07-2007 21:02 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Nomad schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:02:
[...]
in zo'n kas...met bananenbomen ook enzo, en watervogeltjes...vlakbij krokodillen meen ik...iig in een kas.
edit: ajhaverkamp kan je dit beter uitleggen denk ik :)
Ehh, nee hoor. Wekelijks kom ik in Artis, in Emmen ben ik verleden jaar wel geweest. Even nagekeken, was op 08-06-2006, toen heb ik geen foto van dit gouden leeuwaapje of gouden leeuwkopaapje gemaakt. Emmen - Amsterdam is een uur rijden, Artis is 10 minuten lopen.

Het is wel een strakke foto, die van Artis krijg ik niet lekker op de foto, dat binnenverblijf is veel te donker.

[ Voor 9% gewijzigd door ajhaverkamp op 09-07-2007 21:11 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ajhaverkamp schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:11:
[...]

Ehh, nee hoor. Wekelijks kom ik in Artis, in Emmen ben ik verleden jaar wel geweest. Even nagekeken, was op 08-06-2006, toen heb ik geen foto van dit gouden leeuwaapje of gouden leeuwkopaapje gemaakt. Emmen - Amsterdam is een uur rijden, Artis is 10 minuten lopen.

Het is wel een strakke foto, die van Artis krijg ik niet lekker op de foto, dat binnenverblijf is veel te donker.
ach stom ook, dat wist ik ook wel trouwens....beetje snel een post neer gezet. Iig heb je wel geholpen met wat voor beestje het is :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Vis schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:28:
mooie foto dinx!

waar was dat?
Noorwegen, een maand geleden :)
HanslH schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:39:
@Dinx. Als ik deze foto zou hebben zou ik handenwrijvend fotoshop openen ;). Meer contrast, aparte curve op de lucht. Het liefst die voorgrond nog wat lichter, contrastrijker en wat unsharp mask erover om diepte tov de achtergrond te creeren. Grote klus wordt het om die voorgrond los te selecteren.
Was ik dus al deels mee begonnen daarstraks. HEt is wel een hel om te selecteren idd met die planten :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:18

samo

yo/wassup

DinX schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:37:
Nog maar eentje van mij.
[..]

1: Het origineel

[afbeelding]

2: een crop

[afbeelding]
Ik vindt #1 mooier. Vooral omdat je op #2 twee zwarte vlekken hebt in beide onder-hoeken, en in het volledige plaatje duidelijk is waar dit op speelt. Maar een beetje subtiele nabewerking, apart op de lucht, het water, het eiland en de voorgrond kan best leuk worden denk ik.
wilmocs schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:34:
gemaakt bij Live Earth festival in a'dam afgelopen zaterdag

[afbeelding]
Leuk, mooie kleur lucht en mooi contrast met de wolken. Door de lichte onderkant is de overgang ook erg mooi, en is het een echte achtergrond. Is het een bekend kind voor je?

[ Voor 33% gewijzigd door samo op 09-07-2007 21:48 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
@ Samo..

nee een maat van me die mee was spotte hem :P hij stond eerst een beetje te dansen, en toen ging die heel aandachtig zitten luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 08-05 07:44
Afbeeldingslocatie: http://www.bycanon.com/plog/images/20070709172045_img_0202.jpg

Nog eentje van mij :P :9 Dit keer expres schaduw laten zitten. Geeft het een beetje diepte. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Timo op 09-07-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

HanslH schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:22:
@CaptainN Hij staat er goed op volgens de regeltjes, uit het midden kijkt in de overgebleven ruimte maar hij doet me verder niet zo veel. Zo liggen die diertjes er de ganse dag bij. Zou dan iig even op een speciaal moment wachten. Je aapje op flickr is wel een interessant uitstapje op de regeltjes overigens.
Bedankt voor het commentaar en bedankt voor ook voor het commentaar op het aapje. :)

Beide foto's waren overigens in Oudehands Dierenpark in Rhenen geschoten. Ik heb daarbij een vraag: hoe schiet je in vredesnaam goeie foto's van aquaria? Of althans de inhoud daarvan. De vissen bewegen, dus een lange sluitertijd is geen optie. Er zit glas voor, plus de vissen zijn er niet zo van gecharmeerd, dus flitsen is ook geen optie. Rest dus een zo hoog mogelijke ISO, maar op 1600 word ik er al niet al te vrolijk van op mijn Nikon D80. Hoe maken jullie aquarium foto's? Een felle verlichting in het aquarium zelf (in het geval van een eigen aquarium), of een constante lamp er op gericht of zo?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Vandaag er eens een beetje opuit gegaan en mijn eerste landschap foto's gemaakt. Dit is er een van. Ben zelf wel redelijk tevreden, maar commentaar is erg welkom.. still learning

(klikbaar voor groot)
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1405/765521054_171d6a63f8_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:35
Niet slecht! Zit alleen niet heel veel diepte in door het vlakke licht, en ik vind de lucht niet zo heel mooi (zit een roze gloed in), misschien niet op het mooiste moment van de dag genomen. Maar als het niet in de buurt is genomen kun je daar helaas weinig aan doen natuurlijk.

Ik denk dat ik de compositie mooier zou vinden met een klein stukje van de linkerkant er af in verband met dat stukje van die hoge boom dat er net niet op staat, en een wat groter stuk van de onderkant zodat de horizon wat lager ligt.

Nog een opmerking, niet op de foto an sich: iets te fanatiek gesharpened op de grote versie; er zijn duidelijk halo's zichtbaar rond de bomen en dat hoge gras oogt heel erg druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
@CaptainN
Zelde probleem (vrijwel allemaal mislukte foto's aq artis paar maanden geleden). Ga binnenkort aq blijdorp proberen. Heb speciaal een lichtsterke lens gekocht (nikkor 1.8) voor binnen musea etc. en er zit bllijkbaar misschien ook niks anders op dan met een statief te gaan zeulen. Flitsen ga ik die arme diertjes niet aan doen. Vond hier op tweakers nog dit:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1120236/0

Kom steeds meer in de buurt van een bruikbare manier om luchtjes te doen zonder horizon artefacten
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1033/761666244_17ef016638.jpg
Afdankertje uit mijn lekdijkserie beetje opgepoetst.
Ook nog een vignet/sepiaversie voor de leut:
http://farm2.static.flick...61705898_50a62e93ec_b.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door HanslH op 10-07-2007 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Nu online
Deze vond ikzelf wel grappig
klik voor groter
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1380/754739953_b26d19c5b9.jpg

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

Captain N schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 01:23:
[...]

Bedankt voor het commentaar en bedankt voor ook voor het commentaar op het aapje. :)

Beide foto's waren overigens in Oudehands Dierenpark in Rhenen geschoten. Ik heb daarbij een vraag: hoe schiet je in vredesnaam goeie foto's van aquaria? Of althans de inhoud daarvan. De vissen bewegen, dus een lange sluitertijd is geen optie. Er zit glas voor, plus de vissen zijn er niet zo van gecharmeerd, dus flitsen is ook geen optie. Rest dus een zo hoog mogelijke ISO, maar op 1600 word ik er al niet al te vrolijk van op mijn Nikon D80. Hoe maken jullie aquarium foto's? Een felle verlichting in het aquarium zelf (in het geval van een eigen aquarium), of een constante lamp er op gericht of zo?
Flitsen werkt prima: zorg dat je onder een hoek flitst, dan kaatst de flitsweerkaatsing weg (invalshoek = uitvalshoek). En die vissen schrikken er pas van zodra de flits is geweest, dus lekker boeiend :+

leuk tijdens een fotocursus, die haaien zullen het leuk hebben gevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

MBV schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:24:
[...]
Flitsen werkt prima: zorg dat je onder een hoek flitst, dan kaatst de flitsweerkaatsing weg (invalshoek = uitvalshoek). En die vissen schrikken er pas van zodra de flits is geweest, dus lekker boeiend :+
Dus? De camera recht op het glas houden, want dan de minste vervormingen door het glas. En de flitser aan een draad vanaf de zijkant op het glas richten? Bedoel je zo?

Dan kom ik een beetje handen tekort, camera met 1 hand en flister in andere hand is niet echt stabiel. Statief werkt ook niet echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

Nee, gewoon een klein beetje schuin, zodat de flitser niet weerkaatst in je lens. De vervorming wordt niet echt groter door schuin te fotograferen, hooguit iets meer reflecties.

Of je zet je flitser op je statief :)

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 10-07-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

MBV schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:18:
Nee, gewoon een klein beetje schuin, zodat de flitser niet weerkaatst in je lens. De vervorming wordt niet echt groter door schuin te fotograferen, hooguit iets meer reflecties.

Of je zet je flitser op je statief :)
Waarom flitser uberhaupt gebruiken? Als je een tropisch aquarium hebt (met bijv. blauw licht) dan heb je niet eens een flitser nodig ;) Wel is het handig een statief te gebruiken :P

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bweap
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 11:48
Mijn eerste foto hier:

Genomen op Moen Denemarken

Afbeeldingslocatie: http://www.mangoweb.nl/denemarken/thumb.jpg
klikbaar

Foto genomen met:
Nikon D80
Lens: 18-135mm F/3.5-5.6 G

Voor meer foto's: Denemarken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Nu online
Beetje overbelicht, maar dat past eigenlijk wel bij deze foto!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff horizon rechtzetten ;) (of ligt het aan mij?)
en is dat witte allemaal schuim ofzo?
jmmr dat de hele tak er niet opstaat, verder zeker mooi!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
Jammer dat niet alle takken/bladeren van de boom erop staan. En misschien had je een andere positie kunnen nemen zodat je alleen de boom op de voorgrond erop had staan?

Maar, hij bevalt me wel hoor, als je had gezegd 'geschoten op hawaii' had ik je ook geloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff gekeken, hij staat 0,48 graden scheef ;) valt me mee dat dit mij opvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bweap
Het water is helemaal wit van het kalksteen wat daar voorkomt.
Ik had de horizon (deze was erg scheef) al wat verbeterd met picture project. Met als gevolg dat ik de foto iets moest croppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
@wilmocs: Gave foto! Mooi met de lucht, ik zal ook eens kijken of ik zulke foto's heb waar ik vignettering kan toevoegen .

@programist: Waar stond de focus op? Op zijn gezicht? Verder een leuk portret.

@KatirZa: Volgens mij staat ie scheef? Voor de rest heb ik het idee dat ik wat mis... misschien iets onscherp? Verder leuk idee!

@DinX: Mooie foto! Lijkt net of het water is overbelicht? En de voor grondonderbelicht, waar stond precies de focus op?

@fooker: Jammer dat er links onderin wat rare vlekken zitten, en misschien kan je het wat lichter maken?

@Captain N: Was dat een zelf portret? ;)

@martijn8: Had je het aapje niet beter van de voorkant op de plaat kunnen zetten? Waar stond precies de focus op?

@fooker2: Hij lijkt een stuk overbelicht... wat is het precies? Glas barcardi?

@Slaiter: Gebruik je Photoshop? Ik denk dat je uit die plaat nog meer kan halen als je wat dingen gaat aanpassen (croppen, linkerdeel voegt voor mij niet echt veen toe) of contrast? Probeer eens wat te spelen met PS. ;) Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Dan zal ik er nog eentje van mijn tuin plaatsen, er stonden in 1 keer weer mooie bloemen in bloei!

Afbeeldingslocatie: http://tn3-2.deviantart.com/fs16/300W/i/2007/189/a/7/Pink_flower_by_Tenbult.jpg

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bweap schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:01:
Mijn eerste foto hier:

[afbeelding]
Ik vind het een topper. Voor de mensen die denken dat de tak niet afgesneden zou moeten zijn: dit zou denk ik veel van de spanning er uit halen en de foto heel gewoontjes maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Ronald op 10-07-2007 16:36 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ajh/2007-07-10/s_IMG_0186e.jpg

Canon 10-22. Zo dichtbij een foto maken valt niet mee, zijn/haar neus zit dan bijna in je lens. De pony bleef er ook niet even netjes voor stil staan. Focuspunt ligt ook niet optimaal. Maar het effect van de lens in zo'n situatie is gewoon leuk.

En ja, het beestje heeft wel een lichaam, het is geen afgehakt hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
geweldige foto, erg leuk!

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word er echt heel erg vrolijk van :D

En zoals je idd zelf al ongeveer zegt: het oog is net niet scherp... *knikt begripvol*

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 20:46 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze heb ik vorig jaar gemaakt bij zonsopgang in Cambodja bij de tempels van Angkor, ik wilde 'm even delen;

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1029/777136724_3685fd3234_o.jpg

Edit: Poeh he snel maar een fatsoenlijke thumbnail maken, slechte resize! In de tussentijd even een link naar Flickr

Edit 2: Fatsoenlijke thumbnail gemaakt

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bweap schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:01:
Mijn eerste foto hier:

[afbeelding]
klikbaar

Foto genomen met:
Nikon D80
Lens: 18-135mm F/3.5-5.6 G

Voor meer foto's: Denemarken
Wat is dat voor een raar vlekje linksbovenin dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:40:
[...]

Dat vroeg ik me ook al af. Rare veeg op de lens misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Silvermoon schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:28:
@DinX: Mooie foto! Lijkt net of het water is overbelicht? En de voor grondonderbelicht, waar stond precies de focus op?
Op de horizon :p

Waar ik stond was het heel hard bewolkt (donker) en in de verte weerkaatste de zon dan weer volop in de zee :p Lastig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@Bweap: Mooi plekje daar! Als de foto iets ruimer genomen was (en recht) zou je hem schat ik zomaar de showcase in kunnen bewerken. Keertje teruggaan? Dan wel zorgen dat er geen boot door de takken schijnt en de ISO wat lager instellen (licht zat en je winst is minder ruis).
Dat vlekje zit wss op je sensor,het komt op meerdere foto's van je (uit de link) terug. Optie 1: sensor schoonmaken, optie 2: clonestamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Zelf net ook van een paar bloemen wat foto's proberen te schieten. (was een beetje lui om het statief te pakken, dus daarom uit de losse hand geschoten).

Dit is de foto:
Afbeeldingslocatie: http://below-zero-degrees.nl/imagevue/content/Nature/Flowers/tn_Red%20Flower.jpg
klik voor groter

Ik weet dat de grote rode bloem niet helemaal scherp is, dit wil ik nog overdoen met statief, zodat het wel lukt. Maar ik twijfel of die groen/witte bloem op de voorgrond juist een diepte-effect geeft, of juist alleen maar onrust in de foto brengt...

De kleuren vind ik zelf wel erg lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

TranceSetter schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:54:
Zelf net ook van een paar bloemen wat foto's proberen te schieten. (was een beetje lui om het statief te pakken, dus daarom uit de losse hand geschoten).

Dit is de foto:
[afbeelding]
klik voor groter

Ik weet dat de grote rode bloem niet helemaal scherp is, dit wil ik nog overdoen met statief, zodat het wel lukt. Maar ik twijfel of die groen/witte bloem op de voorgrond juist een diepte-effect geeft, of juist alleen maar onrust in de foto brengt...

De kleuren vind ik zelf wel erg lekker...
Jammer dat de focus ligt bij een blaadje net rechts beneden de bloem, en jammer dat de omgeving (voor & achtergrond) zo druk is. Alleen die bloem met een egale(re) achtergrond had denk ik leuker geweest. Het kleurcontrast is wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Laatst online: 16-01-2013
Voor een fotowedstrijd over de magie van de wetenschap ben ik vanavond even bezig geweest. Ik wou de reactiviteit en de schoonheid van scheikunde (ik ben chemicus) uit beelden met licht. Dit is het geworden:

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/chemistry.jpg

Iemand die tips heeft om verbeteringen aan te brengen, dingen die storen, leuke ideen. Vandaag was zeg maar een test of het kan.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:31

breinonline

Are you afraid to be known?

Jammer van de schaduw die een soort dubbel-effect geeft, zodat ik in eerste instantie behoorlijk in de war ben waar ik naar kijk. Probeer die slagschaduw te vermijden. Voor de rest origineel en goed uitgevoerd.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Frank|A schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 01:46:
Voor een fotowedstrijd over de magie van de wetenschap ben ik vanavond even bezig geweest. Ik wou de reactiviteit en de schoonheid van scheikunde (ik ben chemicus) uit beelden met licht. Dit is het geworden:

[afbeelding]

Iemand die tips heeft om verbeteringen aan te brengen, dingen die storen, leuke ideen. Vandaag was zeg maar een test of het kan.
Het is een leuke foto's. Het is mij nog niet hemelaal duidelijk wat ik zie, dat maakt het niet minder leuk. Wel is de foto redelijk recht-toe-recht-aan. Dit wil ik laten zien, dus dit staat er op de foto. Een erg krap kader, en het onderwerp is eigenlijk alles.
Misschien kan je eens kijken wat er gebeurt als je de foto vanuit een andere hoek neemt. Speel eens met het kader, en probeer eens een detail of juist een grotere afstand. En zet het onderwerp dan niet precies in het midden. Misschien is het leuk een ander onderwerp erbij te zetten, iets dat we wel kennen, om de aandacht een beetje te verdelen.

Het zijn maar wat ideetjes... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bweap
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:40:
[...]

Daar kwam ik helaas te laat achter, er zat een klein spettertje op men filter :(
En met dat vlekje heb ik die hele dag fijn lopen knippen :X

edit: Zo heb de vlek maar even weggesoept

[ Voor 17% gewijzigd door Bweap op 11-07-2007 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Graag even jullie mening over een al wat oudere foto die ik genomen heb in turkije :)

Lichtelijk bewerkt, lichtbron naar de voorgrond gehaald. Wat ik zelf jammer vind is de zon op de achtergrond, die had ik liever iets duidelijker in beeld willen nemen.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vand4502/shoot2/008.jpg

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n.a.v. de foto van The Alchemist
samo schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 07:41:
[...]

Misschien is het leuk een ander onderwerp erbij te zetten, iets dat we wel kennen, om de aandacht een beetje te verdelen.
Hoezo? Dit onderwerp is toch duidelijk genoeg? Het is een reactiekolf met een reflux koeler. Gezien de doelgroep lijkt dit me ook geen enkel probleem.

Ik zou zelf proberen om de achtergrond echt gewoon diepzwart te krijgen en tja, als mede chemicus mis ik toch de bunsenbrander onder de kolf. Ik zou er voor zorgen dat de kolf het dichter bij de onderkant van je foto staat en je meer ruimte hebt boven je reflux koeler. Nu vind ik dat er best veel donkere ruimte onder je onderwerp overblijft. Ik denk dat ik ook wat meer ruimte naar de zijkanten wil zien, of het lichtwerk moet dichter bij de kolf en koeler blijven, zodat het licht wat wegvloeit in het zwart.

Wellicht kan het een idee zijn om de foto vierkant onder een hoek van 45 graden te nemen. Die dan vierkant af te snijden en die in een wit kader te plakken.
voorbeeld in asci geprutst
+--+
|/\|
|\/|
+--+
Nu ja, dat helpt ook niet echt, maar goed, anders gezegd: Als je nu een vierkante, scheve foto maakt en die op een vierkant wit vel plakt....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
Pano gemaakt gister bij het Centraal station Leiden

Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/wp-content/uploads/2007/07/low_res_pano1.thumbnail.jpg

zitten nog een aantal schoonheidsfoutjes in, maar die laten we even voor wat ze zijn O-)

Uit het handje geschoten, 16 foto's met 17-40L @ 17mm f/9.0

[ Voor 24% gewijzigd door wilmocs op 11-07-2007 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:24

YellowCube

Wait...what?

wel puik, maar ik vind de lucht toch wat TE.
met name het LUMC ziet er erg geplakt uit. Verder wel fraai gedaan.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
ja hijs misschien wat overdone... thuis nog maar is goed naar kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

niemand commentaar op mijn foto?

:)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ja, ik vind die dame erg slecht ingeflitst. De kleuren passen totaal niet bij de achtergrond. Probeer in ieder geval de kleuren van haar iets aan te passen.
Verder staat ze ook wat te laag waardoor haar gezicht zo in het midden staat.
Eigenlijk vind ik het een mooie foto waar zij gewoon lelijk voor is "geplakt". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

-DG- schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:32:
Ja, ik vind die dame erg slecht ingeflitst. De kleuren passen totaal niet bij de achtergrond. Probeer in ieder geval de kleuren van haar iets aan te passen.
Verder staat ze ook wat te laag waardoor haar gezicht zo in het midden staat.
Eigenlijk vind ik het een mooie foto waar zij gewoon lelijk voor is "geplakt". :P
ik zal het origineel nog eens aanpakken om te voldoen aan deze eisen ;) vond bovenstaande trouwens zelf wel behoorlijk goed gelukt :)

zal eens kijken of ik wat kan doen aan de kleuren, echter mijn vriendin is niet 1 van de meest bruine mensen, dus dat kan er voor zorgen dat de kleuren meer geel worden ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:24

YellowCube

Wait...what?

denk dat je dat probleem sowieso hebt ondanks het feit dat zij niet snel bruin wordt.
Ik weet niet hoe je witbalans ingesteld stond, maar je hebt nu een probleem aangezien je 2 verschillende lichtbronnen hebt: die van de ondergaande zon en van je flitser.
Beiden bronnen hebben een andere kleurtemperatuur. Bij het corrigeren krijg je dus of een te blauwe/gele vriendin of een te blauwe/gele zonsondergang.

verder wel een nette ingeflitste foto, maar een beetje meer belichting op je vriendin mag wel. Ze steekt wat te donker af.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

dat moet geen probleem zijn, heb jammer genoeg de foto niet in raw, anders was het wat makkelijker bewerken :)

foto is trouwens geschoten met een Canon Powershot A540, de camera die ik toendertijd gebruikte :)

Ik zal eens kijken wat ik verder nog aan de belichting kan veranderen zonder dat de kleuren verloren gaan :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
Een paar weekendjes terug het was al heel behoorlijk aan het schemeren (en daardoor) geschoten met 50mm f/1.8 1/50s op iso1600. Ik vind er zelf wel een fijn sfeertje vanuit gaan, jammer genoeg had ik niet meer ruimte om iets minder krap te kaderen

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1145/762954314_15a53102e5.jpg?v=0

Wat commentaartjes:
@trancesetter: opzich wel lekker kleuren, maar probeer de rode bloem wat meer te isoleren, bwijvoorbeeld met een groter diafragma....
@thealchemist: voor mij is het ook wel duidelijk wat je uit wilt beelden hoor. Maar nog een paar ideetjes. Gooi een mooi kleurigvloeistofje in de kolf desnoods met wat droogijs voor een mooi effect (of je dat ook echt in het lab doet boeit niet zo nu), en misschien een bunsenbrander eronder is ook geen slecht idee inderdaad.
@katirzan: Ik ga met YC mee
@wilmocs: nette pano, wel heel erg verzadigd, en misschien het wolkje en de halve gebouwen helemaal rechts erafhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Laatst online: 16-01-2013
Bedankt allemaal voor de tips. Het is me duidelijk, het id is dus wel goed alleen ik moet de compositie nog iets verbeteren. Ik denk dat ik dit idd binnenkort maar eens op het lab ga doen. Daar kan ik een beetje beter spelen met andere ingredienten.

Ps. WhiskyPhreak: EEERRGG Lekker..doet me aan een DRUM reclame denken uit de jaren 80!

[ Voor 15% gewijzigd door Frank|A op 11-07-2007 11:07 ]

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 14:00

njh

hierbij een foto die ik afgelopen zondag heb geschoten op een corvette meeting in valkenburg
http://home.casema.nl/kaasjes45/images/IMG_0679.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

njh schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:38:
hierbij een foto die ik afgelopen zondag heb geschoten op een corvette meeting in valkenburg
http://home.casema.nl/kaasjes45/images/IMG_0679.jpg
mooie auto, maar bewerk de foto eens, er zijn teveel zaken rondom de auto die afleiden van het onderwerp ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
Poging tot macro foto met me 70-300mm VRII, best gelukt al zeg ik het zelf

Afbeeldingslocatie: http://tn3-1.deviantart.com/fs18/300W/i/2007/189/4/2/A_spotted_butterfly_by_Tenbult.jpg

Wat vinden jullie ervan?

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 13:35
Silvermoon schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:06:
Poging tot macro foto met me 70-300mm VRII, best gelukt al zeg ik het zelf

[afbeelding]

Wat vinden jullie ervan?

Cheers!
Niet slecht, als je de moeite neemt om door te klikken. Alleen geen goed onderwerp voor een lens die dit "erbij" doet, daarvoor is het te verfijnt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Welke van deze twee? Ik wilde de dame laten zien in relatie tussen die twee stukken metselwerk. Zag alleen thuis pas dat er wat voor de lens zat. Beetje gecropt en ik vind 'm nog wat beter, wat jullie?

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1111/778500426_d100af607c.jpg

En het origineel:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1305/778500454_86fbf48917.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:54
Rondje gelopen door het bos in België

Klein:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1034/777895497_dec3225896.jpg

Linkje naar groot:
http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=777895497&size=o

[ Voor 15% gewijzigd door Tomino op 11-07-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind er net iets te weinig diepte in zitten. Misschien dat het iets geholpen had als je de flits had gebruikt in combinatie met omnibounce om de takken en bladeren vooraan iets meer op de voorgrond te zetten. Nu zijn ze iets te donker waardoor ze eigenlijk wegvallen (samen met de diepte).

Verder is de foto technisch ook niet helemaal in orde. Links in het midden zit een grote flare stip en helemaal links bij de kale takken en de lucht is extreem veel CA te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wijnands: Gecropte versie is inderdaad iets beter dan het origineel, ik zou wel graag wat meer ''vrouw'' hadden willen zien.
@Tomino: ik vind hem wat druk, door al die wilde takken. Er is trouwens geen flare te zien, zoals Imagine zegt, maar een flinke plek overbelichting.

Een leguaan in Ouwehands (misschien kom ik binnenkort met een serie):

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/jul/11/img40.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 21:48:
@Wijnands: Gecropte versie is inderdaad iets beter dan het origineel, ik zou wel graag wat meer ''vrouw'' hadden willen zien.
@Tomino: ik vind hem wat druk, door al die wilde takken. Er is trouwens geen flare te zien, zoals Imagine zegt, maar een flinke plek overbelichting.

[afbeelding]
Ik bedoel niet de plek in het midden maar de plek in het midden van het midden en de bovenkant van de foto en dan iets naar links.

Voor wat betreft jouw foto; Op webformaat is het een leuke foto. De kleur van de tong en de huid van de leguaan heeft misschien iets teveel saturation. Wat gelijk opviel was de hoeveelheid ruis. Op iets groter formaat is de foto waarschijnlijk al niet meer bruikbaar. Persoonlijk zou ik dat jammer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

[afbeelding]
Leuke foto, idd jammer van het ruis.

Heb je deze foto met de Tamaron 75-300 geschoten? of zou je misschien de EXIF kunnen posten, thx ( puur uit interesse voor de lens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

[afbeelding]
Volgens mij is het een Filippijnse zeilagame. Dat beest zit doodstil, dus met wat hulp van steunen tegen het glas moet je met een lagere ISO en langere sluitertijd kunnen schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Ik vindt het contrast wel wat hebben, maar de foto is wat te licht naar mijn smaak. Daarnaast had wat diepte ook beter het contrast getoond denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

programist schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:04:
[...]

Leuke foto, idd jammer van het ruis.

Heb je deze foto met de Tamaron 75-300 geschoten? of zou je misschien de EXIF kunnen posten, thx ( puur uit interesse voor de lens)
Even snel uit de EXIF plug-in van firefox geplukt:

# Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 1/50 second = 0.02000 second
# Lens F-Number/F-Stop = 56/10 = F5.60
# Exposure Program = aperture priority (3)
# ISO Speed Ratings = 1600
# Exif Version = 0221
# Original Date/Time = 2007:07:11 15:16:48
# Digitization Date/Time = 2007:07:11 15:16:48
# Components Configuration = 0x01,0x02,0x03,0x00 / YCbCr
# Shutter Speed Value (APEX) = 369876/65536
Shutter Speed (Exposure Time) = 1/50.00 second
# Aperture Value (APEX) = 325770/65536
Aperture = F5.60
# Exposure Bias (EV) = 0/3 = 0.00
# Metering Mode = pattern / multi-segment (5)
# Flash = Flash did not fire, compulsory flash mode
# Focal Length = 300/1 mm = 300.00 mm
# User Comment (Hex) =
User Comment Character Code = not defined
# FlashPix Version = 0100
# Colour Space = sRGB (1)
# Image Width = 600
# Image Height = 400
# Focal Plane X-Resolution = 3888000/877 = 4433.30
# Focal Plane Y-Resolution = 2592000/582 = 4453.61
# Focal Plane X/Y-Resolution Unit = inch (2)
# Custom Rendered = normal process (0)
# Exposure Mode = auto exposure (0)
# White Balance = auto (0)
# Scene Capture Type = standard (0)

@ Ajhaverkamp: Nee, denk niet dat hem is, eerder een landleguaan of iets dergelijks. Ik heb geprobeerd een lagere ISO te schieten, maar het was gewoon te druilerig weer. Deze legu was net zijn dagelijkse gymnastiekoefeninkjes aan het doen, want hij bewoog wel, vandaar ook dat stukje tong. :P

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:00
Eerste dagje uit naar het bos met mijn camera.
Foto's geschoten uit de hand met 70-300mm lens.

http://i186.photobucket.c...adysatina/3-Photoedit.jpg

http://i186.photobucket.c...adysatina/2-Photoedit.jpg

http://i186.photobucket.c...adysatina/1-Photoedit.jpg

[mbr]zoals hieronder ook al gezegd wordt:
• slechts 1 foto
• max 600 pix met evt. een link naar een grotere versie
even aanpassen dus

[ Voor 21% gewijzigd door een moderator op 13-07-2007 12:14 ]

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

1. Resize je pics.
2. Het is hier het solo testcasefoto topic.
3. Die borders zijn wat mij betreft echt zware overkill.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wijnands: De gecropte versie inderdaad, en hij had nog wel wat dichterbij gemogen, want ik neem aan dat zij het onderwerp is, maar ze valt nu eigenlijk totaal niet op :).
Afbeeldingslocatie: http://photos-760.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v78/9/5/551941915/n551941915_64760_7028.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 10:59:
@Wijnands: De gecropte versie inderdaad, en hij had nog wel wat dichterbij gemogen, want ik neem aan dat zij het onderwerp is, maar ze valt nu eigenlijk totaal niet op :).
[afbeelding]
Lekkere sfeerplaat, máár....... wel wat veel asfalt in beeld. Gevolg is dat de boom aan de linkerkant daardoor hinderlijk afgesneden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/_mg_6241.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door wilmocs op 12-07-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:54
Het eerste wat er bij mij binnen schiiet,
wilde je het plaatje an sich schieten of de man op de fiets of het gebouw?
Als je de fietser als hoofdonderwerp wilde had hji dichterbij gemoeten, dus ik denk dat je voor het plaatje ging? :)
Verder oogt de foto bij mij lekker weg! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijdje terug deze foto gemaakt...laat maar horen wat jullie er van vinden..
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/8161/img4593bewerkt4copyhe0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 17:44:
[afbeelding]
kuch*
Verwijderd in "Foto-opdracht week 23 - Kracht"

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoopte dat ze hier meer commentaar konden geven wat betreft de foto inplaats van de sport...als t niet mag haal ik het wel weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 17:58:
hoopte dat ze hier meer commentaar konden geven wat betreft de foto inplaats van de sport...als t niet mag haal ik het wel weg
Tuurlijk mag hij blijven staan. Het is een lekkere plaat hoor. Mooie kleurtjes! Ik twijfel alleen over die ene grasspriet voor de bal, moet toch wat te zeuren hebben ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ajh/2007-07-12/s_IMG_2328e.jpg
En? Lijkt Bwana op zijn moeder Binti?

[ Voor 17% gewijzigd door ajhaverkamp op 12-07-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 17:44:
[afbeelding]
Past perfect bij een verhaal wat ik in het plaatselijke krantje las over een massale vechtpartij op het honkbalveld.

Tikkie krap gekaderd rechts vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Ik was laatst wat aan het rommelen (typische aankl**t dag) en daarmee kwam het volgende resultaat naarvoren:

Klik

Omdat de kwaliteit van de foto eigenlijk niet om naar huis te shrijfen is heb ik op de volgende pagina een nieuwe post gedaan.

[ Voor 35% gewijzigd door CaVeFiSh op 13-07-2007 12:55 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
CaVeFiSh schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:15:
Ik was laatst wat aan het rommelen (typische aankl**t dag) en daarmee kwam het volgende resultaat naarvoren:

[afbeelding]
Deze ( en misschien iets meer zorg aan afwerking ) zou een goede voor 'week 27 Herhaling' zijn geweest.

Het lijkt net alsof je een flinke bloeddruppel over je gezicht hebt lopen. Het effect van de spiegels is wel grappig, maar ik mis op de een of andere manier de afwerking.

[ Voor 8% gewijzigd door DeoDupke op 13-07-2007 11:35 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Het idee is leuk, maar de kwaliteit niet echt... Ik vind het net lijken alsof het met een telefooncamera is gemaakt (of is dat ook zo?)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zeer strakke plaat :) Hier hou ik wel van!

Hier nog eentje van twee weken terug:

Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/fotos/400x600/IMG_0500a_resize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mooie plaat, lekkere harde bewerking en goede contrasten :)
ajhaverkamp schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:07:
[...]

Tuurlijk mag hij blijven staan. Het is een lekkere plaat hoor. Mooie kleurtjes! Ik twijfel alleen over die ene grasspriet voor de bal, moet toch wat te zeuren hebben ;)

[afbeelding]
En? Lijkt Bwana op zijn moeder Binti?
Wel een leuke foto, maar vind hem nogal flets. Iets meer verzadiging, contrast en een USM eroverheen zou hem goed doen :)
CaVeFiSh schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:15:

[afbeelding]
Ik ga mee met de bovengenoemde commentaren. Leuk bedacht; minder goed uitgevoerd :)
Laurens schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:48:
[...]

Zeer strakke plaat :) Hier hou ik wel van!

Hier nog eentje van twee weken terug:

[afbeelding]
Kijkt lekker weg, goed gebruik van bokeh. Denk wel dat deze foto beter in een serie past dan als een opzichzelf staande foto.

Ik ben druk bezig om foto's te bewerken van Deventer op stelten van vorig weekend. Komt waarschijnlijk een testcase van O-)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste