Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.755 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Nou omdat idd de kwaliteit van de foto minder was heb ik vandaag even een nieuwe geschoten, nu met mezelf erop omdat er geen andere testpersonen in huis aanwezig waren. Trouwens ik schiet deze fotos niet met mobiel maar met een nikon d50 alleen is er voor de vorige foto gebruik gemaakt van een hoge ISO waarde omdat tussen een aantal spiegels weinig licht te vinden is. Ik moet het hebben van een klein straaltje lichtinval van buiten en had even geen zin om een lampenset op te stellen.

Daarnaast werd er een opmerkinging gemaakt over een vlek op de foto... wees gerust het is geen bloed maar een kras op 1 van de spiegels (beetje jammer)

Maar misschien dat deze foto beter gelukt is:

Afbeeldingslocatie: http://www.josjonkmans.nl/images/gathering/spiegeltruc2klein.jpg

Misschien dat ik het nog een keer met een opject als een bloem probeer en dan met hele spiegels en een goede lamp erachter. Tsja het gaat ook eigelijk meer om het idee :P

edit: kras is nu niet echt meer te zien.

[ Voor 11% gewijzigd door CaVeFiSh op 13-07-2007 13:42 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
CaVeFiSh schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:52:
Nou omdat idd de kwaliteit van de foto minder was heb ik vandaag even een nieuwe geschoten, nu met mezelf erop omdat er geen andere testpersonen in huis aanwezig waren. Trouwens ik schiet deze fotos niet met mobiel maar met een nikon d50 alleen is er voor de vorige foto gebruik gemaakt van een hoge ISO waarde omdat tussen een aantal spiegels weinig licht te vinden is. Ik moet het hebben van een klein straaltje lichtinval van buiten en had even geen zin om een lampenset op te stellen.

Daarnaast werd er een opmerkinging gemaakt over een vlek op de foto... wees gerust het is geen bloed maar een kras op 1 van de spiegels (beetje jammer)

Maar misschien dat deze foto beter gelukt is:

[afbeelding]

Misschien dat ik het nog een keer met een opject als een bloem probeer en dan met hele spiegels en een goede lamp erachter. Tsja het gaat ook eigelijk meer om het idee :P
waarom werk je die vlek/kras dan niet weg?

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 17:44:
tijdje terug deze foto gemaakt...laat maar horen wat jullie er van vinden..
[afbeelding]
Ik had graag de hele scheur gezien van de honkbal knuppel. Verder vind ik het wel een mooie plaat, in ieder geval een leuke compositie! ;)
Laurens schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:48:
[...]

Zeer strakke plaat :) Hier hou ik wel van!

Hier nog eentje van twee weken terug:

[afbeelding]
Hmm, wat zat die meneer met zijn mond te doen?! Lijkt ie iets zuurs eet, voor de rest wel een mooie plaat.

Cheers!

[ Voor 37% gewijzigd door Silvermoon op 13-07-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Silvermoon schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 16:26:
[...]

Ik had graag de hele scheur gezien van de honkbal knuppel. Verder vind ik het wel een mooie plaat, in ieder geval een leuke compositie! ;)

[...]

Hmm, wat zat die meneer met zijn mond te doen?! Lijkt ie iets zuurs eet, voor de rest wel een mooie plaat.

Cheers!
Hij had een blind-date :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 00:42
Arpie_RS: Lekkere kleurtjes, ziet er leuk uit
wilmocs: Mooi contrast & luchtje.. Mooie conversie van een alledaags gebouw naar een onheilspellend iets :P
wacky160: Goede compositie, kijkt recht naar de bal en dan de gebroken bat. Verder ook mooie kleurtjes :)
ajhaverkamp: Spijtig dat ze maar 1 kleur hebben.. Kan jij echter niets aan doen. Fijn moment genomen (moeder lijkt zelfs te lachen)
Laurens: Vind ik dan weer minder.. De man is onderwerp, maar is niet erg duidelijk (donker, klein). De achtergrond heeft geen functie..
CaVeFiSh: Leuke reflecties, maar vreemd kleurtje?

En dit zag ik net in m'n kamer.. Weet niet of het wel wat is :)
Afbeeldingslocatie: http://arrigi.falskdansker.net/got/testcase/DSC_6944.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
Afbeeldingslocatie: http://www.roflpantoffel.nl/uploadedimages/bloem_lieveheers_klein.jpg

Lieveheersbeestje hier in de tuin, tegen de avond aan genomen.

Vind het zelf jammer dat de plant een beetje rot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/5662/paarsbloemetjeforumyb2.jpg

Klik voor groter.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Alexji schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 20:28:
[afbeelding]

Lieveheersbeestje hier in de tuin, tegen de avond aan genomen.

Vind het zelf jammer dat de plant een beetje rot is.
De nadruk ligt zo meer op het plantje/bloem dan het lieveheersbeestje. Als je echt de nadruk wilt leggen op het beestje zul je hem een stuk groter op de plaat moeten leggen.
Voor de rest niet rare foto lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
warcow schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:21:
[...]

De nadruk ligt zo meer op het plantje/bloem dan het lieveheersbeestje. Als je echt de nadruk wilt leggen op het beestje zul je hem een stuk groter op de plaat moeten leggen.
Voor de rest niet rare foto lijkt me. :)
Het was ook meer als geheel bedoeld maar toch een beetje het beestje centraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorussio
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 14:16
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1204/810848229_0ebf667591.jpg

Vandaag gemaakt in het Hollandse Hout, vlakbij de oostvaardersplassen.
Aan de foto is trouwens verder niks gedaan met een programma o.i.d.

[ Voor 26% gewijzigd door Jorussio op 14-07-2007 22:55 ]

 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

De pier bij Heiligendamm :)

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/4ra8x90.jpg

(clickable)
Jorussio schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 22:45:
[afbeelding]

Mooie compositie, alleen jammer dat het rechtsboven zo fel licht is :)

[ Voor 59% gewijzigd door Erasmo op 14-07-2007 23:31 ]

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Jorussio schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 22:45:
[afbeelding]

Je foto oogt erg licht en te blauw. In dit soort situaties kan je niet blind vertrouwen op je automatische settings. Nabewerking is geen schande! mijn versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorussio
Bedankt voor de snelle reactie's. @ Toff: ik zie wat je bedoelt, ik heb het zelf nu ook geprobeert en inderdaad veel mooier! Bedankt.

 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gister een nieuwe camera gekocht, omdat ik dacht het tijd werd om mij ook eens bezig te houden met fotografie. Vandaag erop uitgetrokken om eens wat foto's te maken. Onderstaand foto vind ik een van de betere foto's van me serie, graag jullie commentaar!

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1104/816646102_9ea309c65a.jpg?v=0

Link naar groot formaat

http://farm2.static.flick...16646102_9ea309c65a_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Afbeeldingslocatie: http://mcdronkz.projectsource.nl/pics/kneeboard_klein.jpg

Geschoten tijdens het kneeboarden met een Sony A100. Iets nabewerkt.

-- resized en klikbaar :-)

[ Voor 67% gewijzigd door mcdronkz op 15-07-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

Een moderator wijzigde dit bericht
wie dan?

Leuke foto, mooie onscherpe achtergrond, dus a.u.b. resizen zodat hij weer mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mcdronkz: Leuk moment, heb alleen niet het idee dat ie helemaal scherp is.

Iets compleets anders van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1078/821427308_4f556c6b0c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Redhero: Van de openstaande bovenraampjes linksonder dwaalt mijn blik langs de abstracte lijnen van de etages naar die superburgerlijke bloembak rechtsboven, terug in de realiteit. Jammer dat die bloemen wat wegvallen tegen de achtergromd, maar ik vind dit echt een topplaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
Alexji: De aandacht wordt toch echt meer naar de bloem getrokken, hoewel de focus op het beestje ligt.. Je had beter wat meer gezoomd op het beestje zelf :). Toch best leuke kleurtjes
Captain N: Nog eens een heel rustige plaat.. Kan zo aan de muur imho
jorisvanbaalen: Nabewerking is idd geen zonde. Maar mij komt het plaatje zelf ook wat rommelig over, je had meer kunnen spelen met het zonlicht en de boomstammen.
Erasmo: Lijkt me dat je niet helemaal in het midden van de pier stond.. Nog ietsje meer contrast in de lucht en hij was echt top!
Grudge: Sorry, vind ik niks aan. Een beetje waterplantjes die je maar half ziet en langs alle kanten afgekapt worden.
mcdronkz: Compositie zit goed, vette actie, kleuren komen ietwat fout over toch. Maar mooi!
Redhero: Die had echt mooi in de weekopdracht "herhalingen" gepast. Ik kan er lang naar blijven turen ;)

En zelf nog eens, beetje getwijfeld over het showcase of testcase topic.. Oordelen jullie?

Afbeeldingslocatie: http://arrigi.falskdansker.net/got/testcase/DSC_7275.jpg

Klikbaar naar iets mooiere 800px versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

@ Arrigi : Jammer dat de lucht zijn overhand neemt in de foto... Een beetje bewerking (vogelen met contrast) zal dit oplossen, waardoor je watermolen beter in zicht komt, zonder dat je met je ogen moet knijpen voor de bovenlucht.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
KatirZan schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:41:
@ Arrigi : Jammer dat de lucht zijn overhand neemt in de foto... Een beetje bewerking (vogelen met contrast) zal dit oplossen, waardoor je watermolen beter in zicht komt, zonder dat je met je ogen moet knijpen voor de bovenlucht.
Ehm? Bedoel je dat ie te helder is? Ik heb er alles al uitgehaald wat in de RAW zat.. Origineel was die gewoon volledig wit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Arrigi: De lucht lijkt mij nu juist overbewerkt. Wat maakt dat ik deze foto minder mooi vind is echter de vervorming die zich lijkt voor te doen in (het dak van) de watermolen. Het komt waarschijnlijk omdat de kademuur scheef wegloopt, maar voor mijn gevoel lopen de lijnen niet lekker. Het moderne huis in de achtergrond eis ook teveel aandacht. heb je soms met de aspect ratio zitten spelen? Ik heb het huis eraf geknipt en vervolgens de plaat weer 800 px breed gemaakt. Vreemd, maar het oogt nu veel natuurlijker.

Afbeeldingslocatie: http://www.crozzit.com/img.php?id=0&dl=now&idz=476&thumb=yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
Toff schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:14:
@ Arrigi: De lucht lijkt mij nu juist overbewerkt. Wat maakt dat ik deze foto minder mooi vind is echter de vervorming die zich lijkt voor te doen in (het dak van) de watermolen. Het komt waarschijnlijk omdat de kademuur scheef wegloopt, maar voor mijn gevoel lopen de lijnen niet lekker. Het moderne huis in de achtergrond eis ook teveel aandacht. heb je soms met de aspect ratio zitten spelen? Ik heb het huis eraf geknipt en vervolgens de plaat weer 800 px breed gemaakt. Vreemd, maar het oogt nu veel natuurlijker.

Eh.. De enige vervorming die er misschien is is die van de kitlens op 18mm.. Maar daar is ook amper vervorming zover ik weet. Ook niets met ratio gedaan.. Gewoon 3:2 zoals de cam doet. De molen is gewoon zo. Misschien is het wel omdat ze 100 jaar geleden niet zo mooi recht bouwden ;)
Het huis staat er nu eenmaal, en ik heb gewoon gekozen om het niet weg te poetsen. De lucht vond ik zo een stukje mooier dan gewoon wit :). Jou bewerking komt mij niet realistisch over.

Linkje naar ouder fototje. Andere hoek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eqidna
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 12:57

eqidna

Improvement in Progress

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/ecko/fotos/Paradisio-lighter.jpg
Dit weekend genomen in Parc Paradisio. Onbewerkt. Tips om te verbeteren zijn altijd welkom!

EXIF:
ISO 100
Focal Length: 140mm
Aperture: 5.6
Shutter Speed: 1/200 sec

Genomen met Canon Eos 400D en 55-200 kitlens op een auto mode. (Voel me nog niet vertrouwd genoeg om alles zelf in te stellen en ben daar thuis op het gemakje mee bezig.)
Toch zijn tips om dit te verbeteren welkom zodat ik in de toekomst betere foto's kan maken die manueel zijn ingesteld.

[ Voor 13% gewijzigd door eqidna op 16-07-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
@Thardus: Mijn eerste indruk is dat de foto in zijn geheel wat donker is. Beetje oplichten zou 'm goed doen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Alexji: Jij zegt dat het lieveheersbeestje het onderwerp is, maar als ik de foto zo zie, denk ik eerst: ha, de (rode)bloem, dan Oh, nee, toch de knopjes daar, of toch dat groen daar rechts.... Oh, wacht, ook nog een lieveheersbeestje op de foto.
De foto komt mij erg druk over, met drie, vier onderwerpen. Ik denk (net als commentaar van anderen) dat je beter 1 onderwerp kunt kiezen voor je foto en dat dan scherp en groot in beeld kan brengen. (In dit geval zit je dan gelijk aan Macro te denken.)
Of knip de onderste helft er af, zodat je alleen een redelijke foto van een rode bloem overhoud.

@jorisvanbaalen: Ja, leuke foto. Inderdaad wat jammer van de over straalde lucht. Verder tja... ehhm... Als en zo commentaar-- Als je iets langer had gewacht, was dan de zon op de stapel hout gevallen? Dat had de plaat er denk ik nog beter uit laten springen. Als niet... dan genieten van deze plaat.

@Erasmo: Zwart wit is heel moeilijk... Hier mis ik toch echt contrast in de lucht en de lantaarns zijn naar mijn idee belachelijk wit. Het lijkt wel of je die naar wit toe bewerkt hebt.
De compositie en het idee vind ik dan wel weer vrij goed, hoewel ik me afvraag of de horizon wellicht iets lager had gemogen.

@mcdronkz: Iets nabewerkt? De kleur van het water komt mij totaal onnatuurlijk over.
Ik zou hem zelf iets croppen, zodat de skieer in verticale richting ongeveer in het midden terecht komt en dan aan de linker kant eventueel nog een stukje weghalen. De lege lucht voegt voor mij niets toe aan deze plaat.

@Redhero: Dit soort foto's heb ik vaker langs zien komen, maar een goede uitvoering van een oud idee kan inderdaad wederom een goede foto leveren.

@Arrigi: Voor mij is de lucht niet echt storend in dit beeld, maar ik ben het wel met Toff eens dat de vila op de achtergrond storend is. Ik vind zijn crop dan ook vele malen beter. Wellicht dat je iets verder naar links had kunnen gaan staan, zodat er meer ruimte ontstaat tussen de vila en de molen. Op die manier kan je dan iets meer ruimte om de molen creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eqidna
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 12:57

eqidna

Improvement in Progress

Heb de mijne in 600px gezet en wat lichter gemaakt.
Link voor wie geen pagina terug wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
ik weet het, been there allready done that... maarja wou het ook zelf nog is uitproberen!

'Let me out!!!'
Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/_MG_6993.jpg

Iets te ruig geweest met vignetting, maar goed...

[ Voor 4% gewijzigd door wilmocs op 16-07-2007 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
Ik vind het idee zeer vet. Inderdaad is de vignetting iets té, maar het heeft zeer zeker potentie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Laat ik ook weer eens wat neergooien in plaats van alleen maar kijken en af en toe reageren. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.solcer.biz/got/IMG_0636thumb.jpgKlik voor groter

[ Voor 18% gewijzigd door Muse op 17-07-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47

Barrycade

Through the...

Ja gooi dan een nette 600 pix size neer, nu komt het nogal achteloos over ;)
Maar de bloem staat er scherp op. Het bokeh is wel erg druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Een probeersel van mij met een doorkijkje.
Twijfel eraan om een stuk van de onderkant weg te croppen omdat die wel een beetje druk is zo.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1250/830229243_fd0c9d32ab_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:56
@slaiter: ben het met jouw zelfkritiek eens. Croppen dus. De voorgrond is het minst interessant op de plaat en is daardoor te nadrukkelijk aanwezig. De doorkijk en het kleurgebruik vind ik overigens goed (misschien nog een ietje pietsje oplichten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

relonky schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 00:15:
@slaiter: ben het met jouw zelfkritiek eens. Croppen dus. De voorgrond is het minst interessant op de plaat en is daardoor te nadrukkelijk aanwezig. De doorkijk en het kleurgebruik vind ik overigens goed (misschien nog een ietje pietsje oplichten).
Haha ja had eigenlijk een trapje mee moeten nemen om wat hoger te kunnen staan, zodat de voorgrond niet zo druk aanwezig was, maar ja die kon ik niet zomaar op de fiets meenemen.. ;)

edit:

Mhh ja dat is een beter idee de volgende keer denk ik, want met croppen verneukt ik de layout van de foto helemaal zie ik net :(

[ Voor 12% gewijzigd door Slaiter op 17-07-2007 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Arrigi: Is de foto niet heel erg bleek? Ik vind er relatief te veel lucht op staan en hoewel de compositie mooi is, vind ik het toch geen spannende foto.

@Toff: Ik vind dat nu de molen veel te prominent in beeld is. Een beetje alsof iemand foto's aan het maken is van een gezicht van dichtbij en toch heeft ingezoomd.

@Thardus: Schroef het contrast een (klein) beetje op; vrijwel alles is zandkleurig, misschien wordt het dan wat helderder. En ik twijfel over waar de scherpte zit. Maar het is zeker een foto waar ik vrolijk van word :D

@Wilmocs: vette foto!11 Echt iets aparts, en technisch meer dan verantwoord imho. Misschien, zoals al duidelijk was, wat te donker aan de randen. En probeer eens of je nog meer nadruk kan leggen op de spiegel. Evt door nog een klein stukje croppen?

@Muse: De bloem springt er prachtig uit, hoewel de kleuren (vooral het groen) niet meer echt natuurlijk op me over komen. Voor de rest sluit ik me aan bij littlejohannes

@Slaiter: niet meer croppen als het aan mij zou liggen :) Ik vind het leuk dat het net lijkt of je door een raampje (oid) van bomen en riet kijkt. Eventueel de kleuren nog een beetje verlevendigen. Verder molto bene.

En: één keer per jaar hangt de zon (vrijwel :P ) precies boven het kanaal bij mijn dorpje.

Werp met commentaar :)

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1034/747886053_231f4cde38.jpg

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 11:36 . Reden: comments niet gesaved :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:20:
Deze heb ik vorig jaar gemaakt bij zonsopgang in Cambodja bij de tempels van Angkor, ik wilde 'm even delen;

[afbeelding]
Heeft iemand nog commentaar op mijn foto? (Niet dat ik ff terugkan om het te gebruiken maar toch :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@oRo: Je wilt commentaar: Afdrukken op 100*50 en aan de muur hangen. (Misschien nog een stapje groter zelfs.)

@wilmocs: Tja, wat moet ik er van zeggen...... Wat een idioot die zich in een spiegel op laat sluiten, maar verder wel een heel leuke foto moet ik zeggen.

@Slaiter: In dit geval had je voor een groter f getal moeten kiezen, zodat je voorgrond met dat onrustige gras out-of-focus was geweest. Croppen zie ik hier inderdaad niet echt je compositie verbeteren. Wellicht dat een fractie hoger richten, zodat het gras minder hoog op de foto komt....
Mooie foto, maar tja, hij is het net niet. Als je makkelijk terug kunt, zou ik, zoals gezegd eens proberen met een ander diafragma. Het gras zou ik wel op de foto houden, in verband met het door jou geschetste frame effect, maar het moet gewoon minder prominent in beeld komen.

@Onderbroek88:
Een klassiek voorbeeld van tegenlicht opname. Simpel, eenvoudig, goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 01:52:

En: één keer per jaar hangt de zon (vrijwel :P ) precies boven het kanaal bij mijn dorpje.

Werp met commentaar :)

[afbeelding]
haha prachtig hoe rood! en zie ik onderin nou ook nog een rood verkeerslicht? nice timing 8)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
littlejoannes schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:22:
Ja gooi dan een nette 600 pix size neer, nu komt het nogal achteloos over ;)
Maar de bloem staat er scherp op. Het bokeh is wel erg druk
De bokeh viel mij ook ietwat tegen inderdaad, maar het contrasteert wel lekker met de bloem zelf dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorussio
@ Slaiter: Ik zou hem ook nog croppen, maar echt een mooie foto!!

 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 12:41
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:24:
[...]

Heeft iemand nog commentaar op mijn foto? (Niet dat ik ff terugkan om het te gebruiken maar toch :) )
Horizon staat een beetje scheef.... Helaas... Prachtige Foto voorderest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Redhero: Zulke foto's mag ik wel :) Leuke plaat! Al had ik misschien wel die paar bloempjes weggeshopped.
@Arrigi: De lucht is inderdaad wat apart en de foto lijkt wat scheef te zijn. Maar geen slechte foto hoor!
@Tardus: Leuke foto! Hij is inderdaad wat donker en bovenin zit wat veel loze ruimte.
@Wilmocs: Zeer goed uitgevoerd!
@Muse: Niet een heel sterke compositie, bloem staat er goed op, achtergrond is wat druk.
@Slaiter: Mooie foto, maar van de voorgrond zou ik inderdaad een stukje afhalen.
@Onderbroek88: Lekkere kleur rood, goede plaat! Misschien links wat veel zwart, maar dat moet je niet croppen want dan verliest de foto zijn evenwicht :)

En hier nog een die ik gister heb gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/fotos/400x600/IMG_0888a_resize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Laatst de onderstaande foto gemaakt van mijn zoontje. Omdat ik echt een amateur ben ben ik heel trots op hoe hij is geworden. Hebben jullie nog op of aanmerkingen?

Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.com/corwesterman/RoOXT3cNEYI/AAAAAAAAAEE/fFTTUWswhuI/s800/S5000662.JPG

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Met de natuurlijke kadering eromheen van knuffels een een mooie scherpe foto snap ik dat je trots bent, maar qua compositie valt er voornamelijk te verbeteren. Een portret precies van voren is zelden mooi en het hoofdje precies in het midden doen maakt het niet beter.
Punten voor de volgende keer dus :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Prima.. hiermee bedoel je denk ik ook dat hij door een diepte dimensie mist of heb ik dit mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 13:44

Marientjuh

Fullstack developer

Een foto van mijn auto:
Afbeeldingslocatie: http://img381.imageshack.us/img381/4274/img0315ne2.jpg
Link naar iets groter

Kan dat overbelichte?

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd! Wat een droppie!

Probeer zo veel mogelijk uit met de foto's. Niet alleen maar liggend in bed, maar ook eens zittend en met een lachje, ook buiten. Probeer eens het karakter erin te leggen dan krijg je direct een extre dimensie aan de foto!

Succes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik snap eerlijk gezegt niet helemaal waar de focus nu op hebt gelegt? Want op dit moment lijk mij de bumper het onderwerp.. of zie ik dat niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 13:44

Marientjuh

Fullstack developer

@Falcon
Zoals ik kan beoordelen ligt die op de auto maar ook op de weerspiegeling in het raam, moeilijk te zeggen dus :)

edit:
Ik heb even de camera informatie erbij gezocht. Hij heeft gefocused op het midden van de kofferdeksel (de lak dan :))

[ Voor 34% gewijzigd door Marientjuh op 18-07-2007 16:18 . Reden: focus punt info ]

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:08:
Gefeliciteerd! Wat een droppie!

Probeer zo veel mogelijk uit met de foto's. Niet alleen maar liggend in bed, maar ook eens zittend en met een lachje, ook buiten. Probeer eens het karakter erin te leggen dan krijg je direct een extre dimensie aan de foto!

Succes :D
Ga ik zeker proberen! ... bedankt voor het commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Falcon schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:30:
Prima.. hiermee bedoel je denk ik ook dat hij door een diepte dimensie mist of heb ik dit mis?
Ik bedoel eigenlijk precies wat ik zeg. Het is jammer dat het hoofdje precies in het midden van de foto zit, google eens op "rule of thirds", dat gaat je hierin wel helpen.
Daarnaast is het dus jammer dat het een front portret is, wat vaak niet het mooist is.
Als het kindje zichzelf een beetje kan ondersteunen zou je hem in allerlei leuke poses kunnen vastleggen en probeer hierin gewoon lekker creatief te zijn. En zeker doen wat Marlieke zegt, begin van de avond is het licht wat mooier dan overdag en een wat natuurlijkere omgeving doet het vaak ook goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 6 weken mn 400D, tijd om wat foto's te tonen :) Dit is een voorproefje op een testcase die ik wil openen, maar helaas kan ik nog niet alle foto's showen omdat het kindje nog geboren moet worden en anders kan iedereen al zien wat het wordt.

In iedergeval, een van de redenen waarom ik nu de 400D heb gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.nl/einsteintina/Rp5-ejFnUwI/AAAAAAAAAaM/rqRYoCww1ls/IMG_3042%20met%20randje%20copy.jpg?imgmax=512
Ik begin nu ook wel een beetje de fun van het bewerken te ontdekken, maar met een dslr is het ook leuker om foto's te bewerken dan met een compact, alleen heb ik hier en daar nog wel wat tips nodig... mijn 'randjes' zijn niet helemaal mooi weggewerkt nog vind ik...
Ik zie graag wat opbouwende kritiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiwipletter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 23:09
Een foto van mijn bezoek aan Palmitos Park in Grand Canaria.
Alle kritiek is wellkom. Zelf vond ik hem mooi strak en scherp.
Ook de schaduw over het beest vind ik geslaagd.
en kleurenpalet (beest + achtergrond) vind ik mooi

Minder: Focus teveel op de bek/snavel, waardoor oog buiten de DOF valt.

Grote versie staat als link

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenfoto.nl/images/tweakers/adelaar-600pix.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:35
Schitterend! Inderdaad erg scherp, ook de grote versie. Iets grotere DOF was leuk geweest, maar ik vind het zo ook zeker niet slecht. Goed geframed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 15:56
- zie hieronder.....

[ Voor 106% gewijzigd door yonexfreak op 19-07-2007 18:00 ]

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Heb bij deze foto's vooral geprobeerd om de snelheid vast te leggen op de foto zonder het object te laten vervangen. Sluitertijd van 1/100e gebruikt hiervoor.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.veltman6/GOT/5k.jpg

grote versie: http://members.chello.nl/m.veltman6/GOT/3.jpg

[mbr]het is een solo topic, wat inhoudt dat je minder dan 3 en bovendien een oneven aantal foto's mag posten. Één dus. Gaarne aanpassen[/]

- aangepast op verzoek ^^ :)

[ Voor 71% gewijzigd door yonexfreak op 19-07-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
@yonexfreak, ik krijg :
antideeplinkgeval

edit: je hebt het gefixt

[ Voor 53% gewijzigd door DeoDupke op 19-07-2007 11:05 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
hmm grr...ik ga even kijken of ik ze kan uploaden op eigen space!
moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorussio
Ik kan ze wel zien.

 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
zou nu beter moeten gaan..(foto's gekopieerd naar chello space..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben me ook eens wat gaan verdiepen in de fotografie. Wat vinden jullie van onderstaande foto? Tips om m te bewerken?
Afbeeldingslocatie: http://www.pieterpolinder.nl/fotos/testcase/buiswater_thumb.jpg

origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik zie een hoop waterdruppels op je lens, flares van de zon, een paar storende stukken zeilboot (die kabel bijvoorbeeld), een stukje land wat meer een streep is omdat het zo ver in de verte is, een uitgebeten zon, gekke plekken op het zeil (wapperende telltails - of hoe je dat ook schrijft - of zo?), de horizon precies op het midden, en vooral heel veel niet boeiend water. Kortom: no offence, maar ik vind het niks. ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Laatst online: 26-05 21:56
@Radsail

Leuke foto: dynamisch, interessante compositie
Tip1: mag iets lichter
Tip2: F5.6 mag best naar F8 of hoger --> scherpere foto (je sluitertijd was 1/1614 dus ruimte genoeg)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

^^ eens met Captain N en denk dat hij het zo ongeveer wel allemaal genoemd heeft, maar wil nog toevoegen dat de kleuren ook niet geweldig zijn, nogal grauw :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de bovenstaande commentaren nogal onterecht, het gaat volgens mij in de foto in hoofdzaak om de actie en het lichtspel. De genoemde foutjes maken het juist een leuke foto, een foto moet niet per se theoretisch juist zijn om mooi te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

deef, ik ben de eerste die zal zeggen dat regeltjes ook maar regeltjes zijn en zeker niet altijd opgevolgd hoeven te worden en hoewel ik de actie er ook wel in zie, vind ik de foto op veel teveel plekken storen om hem mooi te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de commentaren!

@ Captain N: Ik had inderdaad wat lager moeten gaan zitten, en iets hoger moeten richten. Had net voor deze foto de lens wel schoon gemaakt. Die 'telltales' zijn volgens mij een combinatie van zon en water? En wat kan ik met dat stukje land? (is lastig weg te krijgen op een meer)

@Maarten L: Ik moet bekennen dat ik dit de camera automatisch heb laten doen. Vond het een beetje lastig instellen op het hobbelige water (4-5 bft). Een goeie leer voor de volgende keer igg. tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
@einsteintina!: Ik vind hem net iets te krap gecropped aan de rechterkant, waarom zwart wit? Verder vind ik het een mooie compositie.

@kiwipletter: nou dat ziet er zeker showcasewaardig uit! Vind het echt een mooie foto, die schaduw rond zijn ogen maken de arend? nog veller/gemener. Echt mooi! Ik hoop dat ik zulke foto's kan maken in Kenia/Tanzania!

@yonexfreak: Ik krijg niet echt een gevoel bij deze foto... Vind hem ook een stuk donker.

@radsail: Jammer, van de spetters. Maar ik vind het wel een leuke foto, vind het niet echt hinderlijk dat die drubbels er zitten.

Eentje van mijn kant, een doodskopaapje op de kop...

Afbeeldingslocatie: http://tn3-2.deviantart.com/fs16/300W/i/2007/201/d/9/Monkey_4_by_Tenbult.jpg

Te weinig tijd gehad om de focus op zijn ogen te zetten en misschien iets te drukke achtergrond. Het was een regenachtige dag dus ik kon niet meer van de DoF maken. Be gentle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergister is onze poes bevallen, nu heb ik daar een leuke foto van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.php-designer.nl/vlekkie/19_got.jpg

Ik vind hem erg goed gelukt, heb bewust de focus op het tepeltje van mamapoes gezet met Manual Focus en heb alle instellingen handmatig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Eentje van mij dan maar weer (rauw-scene), tja je blijft dingen proberen he ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1100/866232824_81156a3e29_o.jpg

Het is een Witte naah groenige roos eigenlijk op een spiegel gelegt en in de avondzon gefotografeerd. Wat in Gimp gespeeld met de kleurtjes, blur en dodge met dit als eind resultaat. Hij is expres vierkant ook omdat er anders aan de linkerzijde een beetje erg veel wit zit.
Maar verders hoop ik dat het wat is..
...of word het terug naar de tekentafel :?

PS.
Wou het zwarte wegwerken eigenlijk, maar ik ben niet zo goed in selecteren in Gimp danwel photoshop en elke keer nam ik teveel van de bloem mee in de selectie.. Nog ff oefenen dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Slaiter op 22-07-2007 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Slaiter: Waar ik bloemen met vrolijkheid en leven associeer, word ik somber van jouw z/w weergave. Als dat je bedoeling was, dan ben je geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Deze week 's avonds in Blijdorp geweest:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/bl2-01.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Toff schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:35:
@Slaiter: Waar ik bloemen met vrolijkheid en leven associeer, word ik somber van jouw z/w weergave. Als dat je bedoeling was, dan ben je geslaagd.
Deels wel ja, maar het is niet aan de fotograaf om te vertellen hoe hij een foto bedoeld, maar aan de kijker om te ervaren..

maar fototechnisch ben ik ook nieuwgierig of het oke is en niet alleen kwa gevoel, maar toch bedankt (denk ik) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Slaiter op 22-07-2007 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiwipletter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 23:09
@Silvermoon
- Veel storende ruis en onscherp/soft. Verder vind ik het wel een leuke compositie. Apen horen nou eenmal op hun kop.

@Gdo0
- Kittens zijn altijd schattig. Persoonlijk had ik de kop van de kitten zo scherp mogelijk (in de DOF) met zo'n groot mogelijk diafragma gezet (met een groot brandpuntafstand / tele). De tepel en moederkat worden dan onscherp. super-schattig. Had het kopje er vol op gezet.

@Slaiter
- Prachtig, Kan zo op een rouwkaart. Had hem denk ik ook mooi gevonden als de onderste roos niet gecropped was.

@Rudedadude
- Mooi.Mooi blauw. Persoonlijk had ik hem mooier gevonden als dat meisje rechts in de tunnel of helemaal erop, of helemaal weg was.

Hier nog eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenfoto.nl/images/tweakers/Alanya_night-600pix.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door kiwipletter op 22-07-2007 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
yonexfreak schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:08:
Heb bij deze foto's vooral geprobeerd om de snelheid vast te leggen op de foto zonder het object te laten vervangen. Sluitertijd van 1/100e gebruikt hiervoor.
Ik vind het mooie foto's, maar ik ben wel benieuwd hoe het eruit zou zien met een iets kortere sluitertijd. Die bandjes zijn mij ietsje te glad.
De motor had dan nog ietsje scherper kunnen zijn ook .:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na vorige week wat geprutst te hebben met me nieuwe camera, vandaag maar weer eens op pad gegaan om de composities goed te krijgen. Hiervan een foto:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1011/868151883_5635ed110f.jpg

Omdat ik net begonnen ben, graag opmerkingen zodat ik de compositie goed kan doen. Dit is mijn eerste focus omdit goed te krijgen, daarna gaan we wel bezig met settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht de omgeving al te herkennen en toen ik de naam van je plaatje zag wisti k het zeker :+
Alanya! Was daar vorig jaar ook, heb alleen toen 's nachts een foto vanaf het strand genomen naar het schiereiland toe, vind ik persoonlijk wat mooier.
Alhoewel ik van deze de kleurtjes bij het zwembad wel weer leuk vind :) Alleen is het wel echt een 'dit was het uitzicht vanuit de kamer' foto dan een super foto...

Edit: maar voor een uitzicht vanuit je kamer vakantiekiekje is deze dan wel weer mooi :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een van mijn eerste HDR pogingen:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1127/869850573_a57f774ec6.jpg

3 foto's met -/+ 2EV, bij elkaar geplakt met Photomatix. Bewust alle kleuren behalve blauw lagere saturation gegeven - dat vond ik wel een leuke uitstraling geven.

@radsail: Ik vind het zeker wel wat hebben. Juist zonder spetters zou het saai worden, dit brengt er wat actie in. De flares zijn wel wat minder.

@RudeADude: erg stijlvol. Het wegrennende meisje voegt voor mij juist iets toe.

@kiwipletter: een beetje saai. De helft van de foto is (bijna) zwart en die weg is nou ook niet zo spannend. Met alleen het zwembad was het misschien leuker geweest.

@Grudge: ook nogal saai. Dat komt denk ik grotendeels door de volledig grijze lucht. Niet veel aan te doen denk ik.

@Zjerre: de eerste vind ik gewoon lelijk. Hij aardig bewogen, horizon en onderwerp in het midden en flares door de lampen. Qua lampen helpt een klein diafragma vaak. En als je je camera op een statief hebt maakt de langere sluitertijd niet uit. Het vuurwerk vind ik best aardig, ook al is er wat beweging zichtbaar. Het silhouet van de bomen maakt het ook mooier. Statief kopen/meenemen dus :-)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2007 18:32 . Reden: comments op anderen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren naar vuurwerk en luchtballet gaan kijken.

camera meegenomen voor wat kiekjes van het vuurwerk te nemen, ééntje schoot er een beetje bovenuit :p genomen met de kitlens en zonder statief dus niet echt efficiënt voor scherpe foto's te make in slechte lichtomstandigheden :p

ook nog een fototje van het ziekenhuis genomen daar. best wel leuke foto vind ik. de witte lijn van de volgspot voor het luchtballet die over de grond schijnt is wel een leuke toevoeging :)

comments mogen altijd

Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/5932/p7214130rt6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img530.imageshack.us/img530/4615/p7214186xl4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Grudge: tja, de compositie is wel oke, maar omdat je schuin omhoog fotografeert gaan de gebouwen overhellen. Het onderwerp is ook niet erg mooi in beeld gebracht (lantaarnpalen enzo)
usrbin: als hdr oke, maar de kleurbalans vind ik niet geslaagd.
Zjerre: De eerste is volledig bewogen, de tweede vind ik erg goed gelukt. Oja: het is een solo testcase topic

[ Voor 33% gewijzigd door Rudedadude op 22-07-2007 20:07 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Mag ik van beide foto's opmerken dat ze nogal onscherp zijn? Van mijn eigen 6 jaar oude compact camera zou ik het een uitermate goed resultaat vinden, maar bij dit materiaal denk ik aan meer detail in de plaatjes.

Ik weet niet wat je mogelijkheden zijn t.a.v. nachtfoto's, maar iets dat tot een scherper resultaat leidt, lijkt mij voor het beeld prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja we hebben hier wel een statiefje maar had dit niet meegenomen vermits ik het plaatje voor onder de camera vast te draaien niet direct vond 8)7

en zoals gezegd het was bijna 23u savonds + uit losse hand geschoten met sluitertijd van een seconde fzo gok ik dus het was idd zeker niet makkelijk om het echt beweegloos te krijgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste foto op testcase

zomaar een snel klikkie van mijn vriendin.
Vond hem wel wat hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.meijongens.nl/Juul/2007_07220003f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaf258
  • Laatst online: 27-02 12:21

daaf258

For Aiur

nieuwe lens, nieuwe poes
Afbeeldingslocatie: http://www.hugin.demon.nl/foto/dewitte500x333.jpg
Exposure: 1/30
Aperture: f/4.0
ISO-speed: 100
Focallength: 200mm

Uit de hand geschoten met Canon 350D en Canon EF 70-200 F/4.0 L IS USM en lieve poes.

[ Voor 35% gewijzigd door daaf258 op 23-07-2007 12:57 ]

- specs - audioscrobbler -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Maverickje:
Je vriendin lijkt nu wel erg brede schouders (vooral haar linker) te hebben. Links/rechts croppen tot portretformaat maakt de foto een stuk sterker imo. Valt ook die storende leuning lekker weg. Beetje make-up of retouche kan ook wonderen doen. pukkeltje op kin wegwerken en lippen iets aanzetten? Wel een lekker eigenwijs "bekkie" ;).

@daaf258:
Niks mis mee! Lekkere DOF ook. Gear/exif?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 18:14:
gisteren naar vuurwerk en luchtballet gaan kijken.

camera meegenomen voor wat kiekjes van het vuurwerk te nemen, ééntje schoot er een beetje bovenuit :p genomen met de kitlens en zonder statief dus niet echt efficiënt voor scherpe foto's te make in slechte lichtomstandigheden :p

ook nog een fototje van het ziekenhuis genomen daar. best wel leuke foto vind ik. de witte lijn van de volgspot voor het luchtballet die over de grond schijnt is wel een leuke toevoeging :)

comments mogen altijd

[afbeelding]

[afbeelding]
Euhm Zorro... SOLO betekent 1 ;)

Daarnaast: waarmee heb je de foto's gemaakt, ze zijn niet scherp, missen contrast en euh nouja er is nogal wat C&C te leveren ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Gemaakt in scheveningen, 5d + 70-200 2.8

Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/_mg_8546_kiter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 22:20
wilmocs, ik weet niet of je al veel aan de foto gecropt hebt, maar misschien kun je dat nog wat meer doen?
bijvoorbeeld door de kiter zelf linksonder en de vlieger rechtsboven te plaatsen, dus echt in de hoeken. Je zal dan wel het schuimspoor gaat verliezen, maar zoals het nu is, is de kiter wel een erg klein vlekje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:07
@Rudedadude:
Kan niks anders zeggen dan dat ik het een zeer mooie plaat vind. Mooie kleuren, goed scherp en een Lekker sfeertje!

---
Wegens auteursrechten verwijderd! Zie volgende sites.

http://www.indymedia.be/en/node/1590
http://forum.belgiumdigital.com/archive/in...p/t-119321.html (reactie 18)

Helaas!

[ Voor 72% gewijzigd door Macsylver op 01-06-2014 00:01 ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 22:20
Errug vet! ( alleen is de lucht aan de bovenkant misschien iets teveel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floor-is schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:58:
[...]

Euhm Zorro... SOLO betekent 1 ;)

Daarnaast: waarmee heb je de foto's gemaakt, ze zijn niet scherp, missen contrast en euh nouja er is nogal wat C&C te leveren ;)
ze zijn idd niet scherp omdat het zowieso lastig is om te focussen op vuurwerk + zoals al aangehaald zonder statief dus er is mss een lichte bewegingsonscherpte :(

zijn getrokken met oly e-500 met 14-40 kitlens gewoon (zie exif)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Dat je geen statief bij je had doet er toch niet aan af dat de foto's bewogen zijn? Het is hoogstens de oorzaak, maar dat maakt de foto's niet beter. ;) Als ik een volledig zwarte foto hier plaats en vermeldt dat iemand mijn lenskapje vastgelijmd heeft aan m'n lens, dan denk ik ook niet dat veel mensen het een mooiere foto zullen vinden. ;)

@Macsylver: Toffe foto! Zou alleen wat meer van de grond willen zien, en misschien wat minder van de lucht.

[ Voor 13% gewijzigd door Captain N op 23-07-2007 14:13 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
Vanmiddag een "aparte" libelle gespot in de tuin en geschoten met de VR 18-200mm
Jammer genoeg reflecteert de zon in het oog.

Is dit in fotoshop weg te krijgen ? ja dus..met clonetool
Tips en commentaar welkom..

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~wjpostma/libelle/libelle-kl.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door fotojunk op 23-07-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img409.imageshack.us/img409/4829/kwastenbewerktiiiibp8.jpg
Een foto van drogende verfkwasten in de tuin, ik heb photoshop gebruikt voor de afwerking.

Any comments?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 22:50

M4rk

Doet dingen met spullen

@daaf258

Gave foto, mooi die kat in combinatie met die achtergrond, alleen had ik de oortjes er bijop gezet.

@Willemocs

Bruut, ik zou de foto inderdaar croppen zodat de vlieger in het hoekje komt.

@fotojunk

Mooie foto, die glans is wel weg te poetsen in fotoshop, verder niets aan doen.

@Mariken

Ik mis een beetje spanning in de foto, misschien omdat hij wat aan de donkere kant is.

Goed, fototje van mij, toevallig dezelfde setting als daaf, ik zit alleen nog te twijfelen of ik hem moet croppen op de kat.

Afbeeldingslocatie: http://www.m4rk.nl/temp/tn_IMG_0474.JPG
(Clickable)

Geschoten met een EOS 400D en een Tamron 18-200mm lens.

Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fotojunk schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:54:
Vanmiddag een libelle gespot in de tuin en geschoten met de VR 18-200mm
Jammer genoeg reflecteert de zon in het oog.

Is dit in fotoshop weg te krijgen ?
Tips en commentaar welkom..

[afbeelding]
dat witte vlekje lijkt me niet erg moelijk weg te clonen (of de foto daarna nog op vol formaat te tonen is betwijfel ik) Leuke foto en goed gekaderd, maar het beest valt een beetje weg tegenover de enorme bloem, heb je al geprobeerd eea te croppen?

@mariken; graag op 600px en geforward naar het forum, met m'n kleine beeldschermpje kon ik de foto niet fatsoenlijk zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:09

Sjaak_Afhaak

Bleh!

De vuurtoren van Schiermonnikoog:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.tielen/vuurtoren.jpg

Kleurtjes heb ik in PSP bijgewerkt, en heb tevens de toren even rechtgezet. Weet iemand hoe ik het overbelichte raam het beste kan bewerken?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:09:
[...]

dat witte vlekje lijkt me niet erg moelijk weg te clonen (of de foto daarna nog op vol formaat te tonen is betwijfel ik) Leuke foto en goed gekaderd, maar het beest valt een beetje weg tegenover de enorme bloem, heb je al geprobeerd eea te croppen?
@MIJ
Bedankt voor je reactie..

Heb idd geprobeerd te croppen maar dan was de compositie helemaal weg..althans ik kreeg het niet naar tevredenheid..dus bleef de "grote bloem" over..en toch vind ik het wel wat hebben..

[ Voor 3% gewijzigd door fotojunk op 23-07-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik ga een nieuwe poging ondernemen voor een nachtfoto te posten :p
deze is weer genomen op de gentse feesten (nu de duveltent op beeld vastgelegd)

nu is ie precies wel wat beter gelukt als de vorige foto's. met de 400d + kitlens van mn vriendin getrokken.

hopelijk is deze nu iets beter :X

Afbeeldingslocatie: http://img108.imageshack.us/img108/3878/duveltentvu7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Aan de straatstenen zie je al dat het beter is. Was het de bedoeling om bewegende mensen op de plaat te zetten? Het is niet helemaal duidelijk uit de context van de scene.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste