Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.750 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:51
@sjaak: Dat raam krijg je niet zomaar netjes zonder grove bewerking(en).
Heb toevallig laatst ook wat foto's gemaakt van de vuurtorens van ameland en schiermonnikoog. Hopelijk heb ik binnenkort een foto die goed genoeg is om hier te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het was vooral de bedoeling om op dit plaatje de leuke feesttent vast te leggen met daarrond vooral de rondwandelende massa die elke dag afkomen + het leuke decor wat mooi verlicht is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Zjerre, vind je zélf dat het gelukt is? (tjeetje iets te veel cursussen gedaan ;))
Ik zie alleen een ontzettend rommelige plaat met alleen maar bewogen ruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:52
Zo, mijn eerste foto hier. Het is een simpele foto met maar weinig fotografische hoogstandjes, maar zelf vond ik hem wel wat hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.webrail.eu/images/IMG_2142_klein.PNG

Klik voor vergroting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:25

samo

yo/wassup

EDIT schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:09:
Zo, mijn eerste foto hier. Het is een simpele foto met maar weinig fotografische hoogstandjes, maar zelf vond ik hem wel wat hebben.

[afbeelding]

Klik voor vergroting.
Ik vindt hem wel leuk, heeft iets heel spontaans. Wel is hij erg scherp overal en zit er daardoor weinig diepte in.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Rudedadude, ik was zelf zondag in Blijdorp en toen was het een stuk drukker maar ik moet je complimenteren voor de foto in het oceanium, mooi scherp!

Hier een van mij. Parijs, naast het Hotel de Ville. Ik schoot deze foto en veranderde toen mijn positie naar precies voor het hokje maar de man in de kiosk wilde niet op de foto, meteen handjes voor het gezicht. Helaas. Het is bij deze gebleven.
Afbeeldingslocatie: http://temp.gsjosh.nl/got/DSC_5995-Edit.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Josh op 24-07-2007 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

littlejoannes schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:11:
Zjerre, vind je zélf dat het gelukt is? (tjeetje iets te veel cursussen gedaan ;))
Ik zie alleen een ontzettend rommelige plaat met alleen maar bewogen ruggen.
tgoh ja gelukt. ik wou gewoon de feesttent vastleggen maar ik vond de foto gewoon leuk en best wel mooi door de spots in die tent en de omgeving er rondom. het is zeker geen speciale foto fzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:24
Afgelopen zondag waren we naar de F1 geweest waar ik voor het eerst heb lopen oefenen met de Sigma 70-300mm lens.

Heb geprobeerd om de snelheid van de F1 vast te leggen maar evengoed een maximale zoom erbij te pakken om de details van de bolide vast te leggen..

Onderstaand resultaat..

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.veltman6/preview.jpg

Grote foto: http://members.chello.nl/m.veltman6/GOT.jpg

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

nice, ik ga het ook dit weekend proberen met de Fia GT wagens :) Op het circuit van Spa

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
dus na het weekend zie ik hier ook foto(s) verschijnen van het resultaat ;) (of in showcase topic)

tip: sluitertijd van 200 - 250ms is goed..alles eronder wordt heel lastig om scherp te houden is mn ervaring na zondag..

[ Voor 5% gewijzigd door yonexfreak op 24-07-2007 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

yonexfreak schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:37:
Afgelopen zondag waren we naar de F1 geweest waar ik voor het eerst heb lopen oefenen met de Sigma 70-300mm lens.

Heb geprobeerd om de snelheid van de F1 vast te leggen maar evengoed een maximale zoom erbij te pakken om de details van de bolide vast te leggen..

Onderstaand resultaat..

[afbeelding]

Grote foto: http://members.chello.nl/m.veltman6/GOT.jpg
Wat vind je zelf van je compositie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
hmm compositie is niet direct een punt waar ik zelf mee bezig was op moment dat ik langs de baan stond.

Ik wilde voornamelijk proberen om de snelheid van de F1 vast te leggen maar daarbij ook maximaal zoom te gebruiken voor de details v/d auto (zie bv stuurwiel)

maar ik hoor graag meningen van de mensen die al meer ervaring hebben, tenslotte ben ik nog nieuw en was dit de 1e x dat ik de F1 op de gevoelige plaat probeer vast te leggen ;)

Nog even ter info enige fotoinformatie

- canon eos 300D
- Sigma 70-300mm F4-5,6 APO DG MACRO

Sluitertijd: 1/250
Diafragma: F/10
ISO: 400

[ Voor 13% gewijzigd door yonexfreak op 24-07-2007 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:12
@edit: persoonlijk is hij mij te druk. Doordat het onderwerp fragiel is en de achtergrond druk komt het onderwerp niet goed naar voren. Ik zou hier persoonlijk voor een close-up hebben gekozen.
@gsjosh: nette plaat. Mooi in evenwicht. Jammer dat de verkoper niet op de foto wilde. Dan was de foto nog wat krachtiger geweest. Nu is hij net wat te gewoon.
@jonexfreak: compositioneel niet bijzonder. Daar zou ik toch meer aandacht aan besteden de volgende keer. Verder heb ik niet zoveel verstand van pannen en F1 fotografie

Ook maar weer eens een plaat van mij.

Een Drents Landschapje.

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/landschap004.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

yonexfreak schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:05:
hmm compositie is niet direct een punt waar ik zelf mee bezig was op moment dat ik langs de baan stond.

Ik wilde voornamelijk proberen om de snelheid van de F1 vast te leggen maar daarbij ook maximaal zoom te gebruiken voor de details v/d auto (zie bv stuurwiel)

maar ik hoor graag meningen van de mensen die al meer ervaring hebben, tenslotte ben ik nog nieuw en was dit de 1e x dat ik de F1 op de gevoelige plaat probeer vast te leggen ;)

Nog even ter info enige fotoinformatie

- canon eos 300D
- Sigma 70-300mm F4-5,6 APO DG MACRO

Sluitertijd: 1/250
Diafragma: F/10
ISO: 400
Natuurlijk is het aan de baan zelf tijdens het pannen ontzettend moeilijk om een compositie te kiezen want je bent uberhaupt al vreselijk druk met het volgen van de auto zelf. Daarom is het een goede zaak wanneer je weinig ervaring hebt om achteraf compositie te kiezen. Wanneer je de foto's op de computer bekijkt kun je de foto vervolgens in een betere compositie croppen. Ik zou nog even naar je foto's gaan kijken of je misschien wat spannendere uitsnedes kunt maken.
relonky schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:44:
Ook maar weer eens een plaat van mij.

Een Drents Landschapje.

[afbeelding]
Het is het nèt niet relonky. De lucht is dreigend maar niet dreigend genoeg, die zonnestralen zijn leuk maar ook niet overtuigend. Je compositie is niet slecht maar ik vind de belichting op het gras erg lelijk en egaal. Die grote lichtbundel uit de wolk staat namelijk recht tegenover de diffuse belichting op het gras, het komt niet met elkaar overeen. Bovendien mis ik wat contrast in de ondergrond.

[ Voor 21% gewijzigd door Josh op 24-07-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
GsJosh schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:45:
[...]

Natuurlijk is het aan de baan zelf tijdens het pannen ontzettend moeilijk om een compositie te kiezen want je bent uberhaupt al vreselijk druk met het volgen van de auto zelf. Daarom is het een goede zaak wanneer je weinig ervaring hebt om achteraf compositie te kiezen. Wanneer je de foto's op de computer bekijkt kun je de foto vervolgens in een betere compositie croppen. Ik zou nog even naar je foto's gaan kijken of je misschien wat spannendere uitsnedes kunt maken.
Bedankt voor je reactie. Idd is het langs de baan als lastig om die rappe bolides in beeld te krijgen en te houden :+

De foto is nog helemaal onbewerkt en zeker wat meer mogelijkheden in handbereik, nu alleen mezelf nog even meer verdiepen in het photoshop verhaal en composities..

Kortom nog een punt waar genoeg te leren valt voor me, maar dat is ook een uitdaging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Afgelopen zondag er nog even op uit geweest:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1211/888953572_76484e4145.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
LOL, de Plompe Toren van Koudekerke (zonder "r"). Kon me niet herinneren dat die zo scheef stond en dat staat hij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Om van te leren :)

Nouja, hier 1 van de mijne. Vanmiddag even geschoten ter oefening voor weekend op het circuit van Spa :)

Een bus:
Afbeeldingslocatie: http://www.corazong.com/harmony/DSC_0695_mini.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door R-B op 25-07-2007 17:42 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

'zo goed gelukt' vind ik in dit geval een rekbare term, hij is namelijk flink overbelicht. Weet niet dat of dat al zo was of dat dat door je nabewerking komt.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Hmmz, was een goede opmerking van je. Hoop dat ik hem nu -beter- bewerkt heb.
Je heb gelijk, goed gelukt had ik erg opgerekt. Ben ook maar pas begonnen met schieten :)
De overbelichting was met schieten, heb het nu bewerkt in photoshop :)

[ Voor 17% gewijzigd door R-B op 25-07-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindsurfer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06-2024
Afbeeldingslocatie: http://img234.imageshack.us/img234/3706/19072006124ml6.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Mindsurfer op 25-07-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@Mindsurfer: Ik hoop dat je toestel (Nokia N95) beter belt dan foto's maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Toff schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 00:22:
LOL, de Plompe Toren van Koudekerke (zonder "r"). Kon me niet herinneren dat die zo scheef stond en dat staat hij ook niet.
Oeps, die "r" was een typfoutje....

De toren staat inderdaad niet zó scheef, maar 17mm vervormt blijkbaar toch wel een beetje. :P Die dijk is volgens mij niet recht, maar daar heb ik 'm wel op recht gezet. Misschien dat ik er nog maar wat aan moet klussen, suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaduciA666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-08 20:31
Zo, ik heb mn Canon Powershot A710 IS. En ik heb er wat foto'tjes mee gemaakt. Ik Plaats er eventjes 1 hier op het forum die ik zelf wel aardig vind gelukt :)

Afbeeldingslocatie: http://img104.imageshack.us/img104/7983/bijtjeys8.jpg

Ik heb hem nog wat uitgesneden, want er zat een dode bloem onder. Verder sja dichterbij komen, dan is die wel weg, dus ik dacht dat ik hem maar beter zo even kon maken. En je ziet nog de schutting en het huis van de buren wat ik niet zo mooi vind, maar k ben kansloos in photoshop e.d

[ Voor 39% gewijzigd door LaduciA666 op 26-07-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:07
zo ik plaats de foto toch maar terug aangezien iemand zei dat het er hier helemaal mee vol staat.

De foto:
Afbeeldingslocatie: http://static.gallery.zoom.nl/images/678817776698/IAr021.jpg
Foto is klikbaar.

Ben nogmaals benieuwd naar de reacties!

[ Voor 32% gewijzigd door Macsylver op 26-07-2007 12:47 ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Zeer mooie plaat. Hooguit wat krap aan de zijkanten. Klein beetje witte plekken in de lucht aan de onderkant, maar dit vind ik in het totaalbeeld niet heel erg storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 18:09
Daar ga ik overmorgen ook heen. :) Strakke plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:07
.verwijderd.

[ Voor 96% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:37 ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice inderdaad Macsylver!

Ik kwam deze nog tegen, van een tijdje terug. Een kleine appel, niet groter dan een flinke knikker denk ik, in onze tuin:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1273/899092494_d5ec102dc9.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Laatst online: 16-11-2024
Vond het zelf wel een aardige foto geworden, eens kijken wat jullie er hier van vinden. Zal later vandaag als ik meer tijd heb wat foto's voor mij van commentaar voorzien, wel zo fair als ik zelf ook commentaar wil krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1011/903208695_014019dec2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Afbeeldingslocatie: http://www.jkph.eu/images/20070726125546_pp.jpg

een vriendin van me met m'n 70-200.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:04
Sharky schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:03:
[afbeelding]

een vriendin van me met m'n 70-200.
Het haar is scherp, en het gezicht niet. wat ik nu zeg is geen negatief commentaar! Bij deze foto vind ik 't wel aardig! :)

Ook een foto van voren? O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Tomino op 26-07-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:42
EDIT: Had leuk kunnen zijn.. De bloem staat er zeker goed op. Maar die achtergrond trekt alle aandacht..
Gsjosh: Nu heb je een donker hokje met een tikje overbelichte omgeving, je had beter het hokje wat beter laten uitkomen.. Compositioneel ook behoorlijk saai.
yonexfreak: Te krap zoals de rest zegt.
relonky: Mooi, echt mooi.. Maar het plaatje klopt inderdaad niet. Toch.. mooi gedaan :)
Muse: Technisch best in orde, maar ik vind het niet boeiend..
R-B: Mooi dat je het truukje leert kennen, maar meer is dit ook niet he?
Mindsurfer: Wazig, overbelicht stuk, het beest vliegt ipv ergens mooi op te zitten.. Wat vond je hier zo mooi aan?
LaduciA666: Ik had het bijtje liever van iets dichterbij gezien, de andere bloemen staan hier wat nutteloos bij op :). Je tweede foto is 1) niet toegestaan en 2) Hier ook weer, er staat veel rond dat er niet toe doet..
Redhero: Simpel doch mooi :). Poets de blaadjes links onderin misschien weg? ;)
Omni superens: Voor een overzicht van de stad had je wijder moeten gaan en verderaf gaan staan.. Voor een detail ervan, dichterbij.. Nu is het half van elk, doet het niet voor mij. Hier kan ook best meer kleur in.
Sharky: Gelig, maar lekker :9~. Ietwat korte dof/foute focus toch.. Maar top! :)

Hehe, hard rondje commentaar van mij?
Comments hierop graag :)
Afbeeldingslocatie: http://arrigi.falskdansker.net/got/testcase/DSC_8488.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Tomino schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:20:
[...]

Het haar is scherp, en het gezicht niet. wat ik nu zeg is geen negatief commentaar! Bij deze foto vind ik 't wel aardig! :)

Ook een foto van voren? O-)
tnx :) foto van voren heb ik maar niet hier op het werk.
Arrigi schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:54:

Sharky: Gelig, maar lekker :9~. Ietwat korte dof/foute focus toch.. Maar top! :)

Hehe, hard rondje commentaar van mij?
Comments hierop graag :)
[afbeelding]
Dat gelige komt omdat ik ge-crossprocessed heb, gele layer had idd tikje minder opacity kunnen gebruiken. Verder lag de focus in eerste instantie inderdaad verkeerd maar achteraf vind ik het wel een geslaagd resultaat.
Verder heb ik het idee dat je bij jouw foto iets te veel gesharpened hebt, leuke foto verder :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Arrigi: oog is lekker scherp, en het waarschijnlijk lekker wakker worden als je dit naast je in bed ziet :p maar als foto is het het net niet. Kussen is iets te druk en door het felle licht zie je toch wel veel onregelmatigheden in haar huid. Een groter diafragma en wat zachter licht had wellicht al wat geholpen.

Sharky: ondanks de kleurtjes is het toch wel wat storend dat het haar zo scherp is en de rest niet. Ik zie met belangstelling de frontal tegemoet. :)

@ Mac: waarschijnlijk toch een ban, want ik zie je atomium niet. Alleen een rood kruisje.

LaduciA666: hij doet het idd.

Mindsurfer: gewoon lekker bellen met je telefoon, hier kunnen we niet zo veel mee.

R-B: pannen is prima gelukt alleen doordat je lichtmeting op centre/middle staat is door de donkere bus overbelichting ontstaan, wellicht is matrix beter.

Muse: mooie kleurtjes, alleen kan in in de nabewerking de schaduwkant van de toren wat oplichten. Nu is dat wel erg donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaduciA666
littlejoannes schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:44:

@ Mac: waarschijnlijk toch een ban, want ik zie je atomium niet. Alleen een rood kruisje.
Een ban omdat z'n foto het even niet doet, terwijl die het gister gewoon deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
Sharky: Thanks :), dat van die sharpening zou wel eens kunnen kloppen.. Ik klooi er nog mee en moet nog zien hoeveel elke lens nodig heeft..

littlejoannes: Op dat wakker worden.. Niet echt, ze durft al eens klappen uit te delen. Het kussen zat ik ook mee, maar afcroppen vond ik niets. De huid is voor mij niet zo'n punt, voor anderen dan weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
Nu mijn foto, morgen de commentaren, dan zitten we op werk :Y) Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1128/907875598_4dc5f5d68e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaduciA666
Ik vind persoonlijk dat het hek naar je toe komt lopen niet echt mooi, als je er recht voor zat was het al een stuk beter denk ik. Het hoofd van de kip is mooi, maar er zit naar mijn mening teveel om heen wat er niet toe doet; daarom denk ik ook dat als je het stuk kop en misschien een stukje hoofd eruit knipt het al een stuk mooier is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na weer eens wat rond gelopen te hebben is onderstaande foto eruit gekomen, graag jullie reactie

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1384/925928776_78473f0340.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:52:
Na weer eens wat rond gelopen te hebben is onderstaande foto eruit gekomen, graag jullie reactie
Wat moet die pilaar voorstellen? Lijkt op shoarma maar dan omgekeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorig weekend, lekker veel regen op Schiphol en dan een 747 laten opstijgen, krijg je dit effect van.

Afbeeldingslocatie: http://aycu21.webshots.com/image/24620/2001481929776499894_fs.jpg

Exif:
RAW
Focal lenght: 214mm
Exposure: auto
Metering Mode: pattern
Scene capture type: standard
F7,1
1/400
ISO 100

Ben zelf niet helemaal te vreden over het resultaat. Vind de foto te soft en ook niet lekker scherp.
Zou dit aan de sluitertijd kunnen liggen? Of nog andere factoren?
't was zoals te zien is bewolkt, met af wisselend zonnige plekken dus het was moeilijk kiezen tussen belichting en sluitertijd, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:25

samo

yo/wassup

[afbeelding]
Je hebt een leuk onderwerp gevonden. Het is jammer dat je er recht voor gaat staan, de rest wegkadert en het onderwerp in het midden neerzet. De foto heeft verder vrij weinig contrast om naar te blijven kijken. Dus neem die foto nog eens, maar loop eens rond en zoek eens een ander perspectief. Volgens mij kan ja dan erg mooie foto's er uit krijgen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaduciA666
Ik vind het een beetje een standaard foto. Die gewoon geschoten is door iemand die op vakantie is en wat rondloopt en denkt van dat moet ik even fotograferen omdat het er leuk uit ziet.

Maar probeer inderdaad eens een leuk perspectief te krijgen door wat rond dat ding te lopen en vanuit speciale punten te fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:43:
Vorig weekend, lekker veel regen op Schiphol en dan een 747 laten opstijgen, krijg je dit effect van.

[afbeelding]

Exif:
RAW
Focal lenght: 214mm
Exposure: auto
Metering Mode: pattern
Scene capture type: standard
F7,1
1/400
ISO 100

Ben zelf niet helemaal te vreden over het resultaat. Vind de foto te soft en ook niet lekker scherp.
Zou dit aan de sluitertijd kunnen liggen? Of nog andere factoren?
't was zoals te zien is bewolkt, met af wisselend zonnige plekken dus het was moeilijk kiezen tussen belichting en sluitertijd, etc.
De actie is mooi maar wat het verpest is inderdaad de onscherpte. De onscherpte op zichzelf vind ik geen probleem maar in combinatie met de slechte resizing valt deze heel slecht. Ik zie overal JPEG artifacts en aliassing. Ik zou hem eens fatsoenlijk bewerken en resizen, dan meteen wat aan je belichting en contrast doen want die lucht kan veel dreigender, iets wat de actie nog sterker kan maken. Compositie vind ik wel aardig.

Heb je trouwens bewust gekozen voor deze sluitertijd + diafragma? Ik vind het een vreemde keus, je hebt je diafragma geknepen voor scherpte? Waarom dan niet F/8? Bovendien had je dan een lagere sluitertijd gehad waardoor je meer kon pannen, waardoor je weer meer actie krijgt in het vliegtuig. Wat is bovendien dat vlekje rechtsboven?

[ Voor 15% gewijzigd door Josh op 28-07-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de camera op P gezet tijdens het maken van die foto, dus nergens bewust voor gekozen om eerlijk te zijn.

Vlekje rechst boven was me nog niet opgevallen, is een vogel.

De resize is een crop en die in een image van 1000x667 geplakt en beetje geschoven zodat ie lekker paste, de verhoudingen kloppen dus nog gewoon.

Als ik de RAW online zet, zou jij dan mij eens willen laten zien met wat je bedoeld? Ter verduidelijking van mijn beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 19:40

Soul__assasin

de Belbelg

Deze foto is genomen in Arona (Italë), graag een woordje comentaar...

Afbeeldingslocatie: http://www.samymodding.be/gallery/images/photos/Italie%202007/Dag%204/Italy%20(5%20of%2023).jpg

Wel heb ik de indruk dat mijn gallery de foto een beetje onrecht aandoet qua compressie, op mijn desktop zijn de kleuren namelijk net iets warmer,

de foto downloaden kan helpen.... KLIK

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Afgelopen week ben ik in Parijs geweest, en daar de nodige foto's gemaakt. De onderstaande foto is er 1 van. Helaas is de foto niet helemaal scherp (ik was mijn statief vergeten), en voor een uit de hand geschoten foto vind ik hem toch nog best goed gelukt.

Graag wat commentaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.below-zero-degrees.nl/images/eiffeltoren.jpg

Ook heb ik een aantal foto's van het Louvre gemaakt tegen de zon in. De foto's zijn goed gelukt op een zwaar irritante flare na, in de kleuren rood en groen... Is daar iets tegen te doen? En dan bedoel ik niet met nabewerking, maar bijvoorbeeld filters die flares tegengaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swatfireglide
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:56
Net terug van vakantie in Frankrijk samen met me vriendin. De foto hieronder is genomen op Puy de Sancy(oftewel de hoogste berg van de Auvergne). Toen we bijna bij de top waren was deze paraglijder net bezig zich klaar te maken. We zijn even blijven hangen om dit spektakel te aanschouwen. De foto hieronder vond ik de meest geslaagde, de rest van deze serie is te vinden op mijn site.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ydo/presentatie/los/3(klein).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@redhero: goede compositie en DOF... foto wordt alleen snel wat saai, en de grootte van de appel valt niet snel op.
@omni superens: ik heb het idee dat als je een beetje meer speelt met de saturatie e.d. de kleuren veel meer van het scherm spatten, en eventueel ook de schaduwen bij de bergen kunnen accentureren. Jammer dat de lucht zo "saai" is.
@sharky: leuk om het haar scherp te hebben, en de rest niet... ik wordt dan juist nieuwsgierig naar hoe ze er uit ziet!
@arrigi: ik heb het idee dat het gezicht net -te- scherp is. Hierdoor valt de glans en wat rooie plekjes wat op, maar dit is misschien wat persoonlijke smaak. Na langer kijken komt haar oog wel mooi naar voren!
@tomino: probeer een uitsnede te maken waarbij de kop wat meer naar voren komt (maar niet centraal) - ik denk daarbij aan een uitsnede die begint net links van de kip tot de uiterste rechterkant... en van de onderkant tot net boven het hoofd (kan je het volgen? :)).
@grudge: ik zie niet goed wat het moet voorstellen, en mijn aandacht wordt vooral getrokken door de zon... helaas is die niet gedetaileerd genoeg om de foto te 'maken'. Misschien zou ook hier een uitsnede helpen... of probeer eens heel extreem te denken; de foto zwart wit met enkel nog de geel/goude kleuren van de zon aanwezig.
@derice: ik heb bij vliegtuig fotos altijd al snel het idee dat ze saai zijn (niet speciaal een vliegtuig liefhebber) maar deze foto vind ik zeer geslaagd! Goede compositie en de 'actie' komt prachtig over.
@soul_assasin: ik denk dat de foto 's nachts is genomen en dat daar de gele gloed vandaan komt? Het is jammer dat hierdoor de originele kleuren wat minder naar voren komen. Je zou de volgende keer kunnen proberen om met verschillende belichtingen (vooral 1 met extreem langere belichting) te spelen en hiermee later te photoshoppen of een HDR te maken.
@trancesetter: de foto is inderdaad niet 100% scherp, maar dat stoort mij niet. Het licht is prachtig, jammer van de ruis.. top foto.
@swatfireglide: mooie foto! doordat de achtergrond, en daarbij vooral het land hier wat 'blauw' overkomt leidt dit wat af van het onderwerp... zou nog mooier zijn als het land meer groen was.

Ik ben zelf net terug van de vakantie in Fryslan met vrienden, en heb mezelf voorgenomen om elke avond eens een paar fotos onder handen te nemen. Wees niet bang, ik zal ze niet allemaal hier plempen, enkel wanneer ik advies nodig heb :p.
Van deze foto heb ik verschillende versies, mijn voornaamste vraagpunt is het silhouette... moeten ook de schouders en het hoofd enigzins afsteken tegen de wolken, of is het mooier/mysterieuzer als deze opgaan in het zwart van de wolken (zoals bij dit voorbeeld)?

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1336/930055947_61eeee64c0.jpg

(een andere foto, van het CS in Amsterdam, heb ik zojuist in het showcase-topic geplaatst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:24

Rudedadude

Maybe we were born to run

Jolla: het hoofd moet afsteken, zonder meer. Zo is het irritant dat er nog iemand in de weg stond bij de zonsondergang :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rudedadude op 28-07-2007 22:25 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Alweer 4 dagen geleden dat deze gepost werd, maar dit vind ik echt een fijne plaat. Lekker sweertje en mooie compositie.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 12:21

daaf258

For Aiur

Bankschroef
Afbeeldingslocatie: http://www.hugin.demon.nl/foto/bankschroef333x500.JPG

@Jolla Hoofd erbij of figuur helemaal weg is volgens mij mooier.

- specs - audioscrobbler -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Swatfireglide schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:37:
Net terug van vakantie in Frankrijk samen met me vriendin. De foto hieronder is genomen op Puy de Sancy(oftewel de hoogste berg van de Auvergne). Toen we bijna bij de top waren was deze paraglijder net bezig zich klaar te maken. We zijn even blijven hangen om dit spektakel te aanschouwen. De foto hieronder vond ik de meest geslaagde, de rest van deze serie is te vinden op mijn site.

[afbeelding]
hmm ik ben ook 's wezen parapenten in de Auvergne en dacht altijd dat de Puy de Dome de hoogste is daar.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Nog eentje, omdat ik het niet kan laten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.below-zero-degrees.nl/images/grandearche.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knapper als je eifeltoren foto!

deze is een stuk scherper en spreekt me gewoon meer aan. vind die momenten echt het leukste om foto's te maken (zo wnnr de lucht nog een beetje blauw is toch maar dat het toch wel donker aaan het worden is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globkul
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 19:42
Foto is voortgekomen na wat uittesten en aanklooien met mijn nieuwe camera, commentaar is welkom ;) .

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1211/919773060_9cee9a3aa2.jpg

Foto is genomen met een 400D + 17-85mm
# Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 1/320 second = 0.00313 second
# Lens F-Number/F-Stop = 45/10 = F4.50
# Focal Length = 30/1 mm = 30.00 mm
# ISO Speed Ratings = 100

ps. Geen nabewerking gedaan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 15:23
Globkul schreef op zondag 29 juli 2007 @ 02:11:
Foto is voortgekomen na wat uittesten en aanklooien met mijn nieuwe camera, commentaar is welkom ;) .

[afbeelding]

Foto is genomen met een 400D + 17-85mm

[...]

ps. Geen nabewerking gedaan nog.
leuk scherptediepte experiment. verder niet zo bijzonder vind ik eigenlijk. Jammer dat het prikkeldraad net niet helemaal scherp is. Dat had m.i. wel wat toegevoegd.

[ Voor 8% gewijzigd door fotoklaasje op 29-07-2007 02:15 ]

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 02:05:
knapper als je eifeltoren foto!

deze is een stuk scherper en spreekt me gewoon meer aan. vind die momenten echt het leukste om foto's te maken (zo wnnr de lucht nog een beetje blauw is toch maar dat het toch wel donker aaan het worden is)
Dankje ;) Ik vind het wel raar bij deze foto. Het lijkt net of hij scheef staat, maat op het moment dat ik hem recht probeer te zetten, lijkt het gebouw (Le Grande Arche) naar voren te hellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
Afbeeldingslocatie: http://arrigi.falskdansker.net/got/testcase/DSC_9130.jpg

En nu maffen.. Morgen commentaartjes uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 20:05
@Arrigi: de bewerking is volgens mij ietwat overdone. Hierdoor ontstaat een foto met vieze bruine kleuren, terwijl de compositie best goed is.

Ook maar ff eentje van mijn kant dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.rkjrotterdam.nl/tweakers/IMGP0603%20(bewerkt%2001).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

vind hem wel mooi, misschien wel wat donker door de gehele zwarte achtergrond, maar de gele bloem maakt dat weer redelijk goed.

wel zou ik het donkere vlekje linksboven in de bloem misschien even wegpoetsen, daar word nu een beetje mn aandacht door afgeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen donderdag ben ik naar de presentatie van de 'Twente-one' geweest. Dit is de nieuwe zonneauto van het solarteam twente, waarmee ze hopen in oktober de race in Australie te winnen.

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/18467/images/388/3366928/POlEXN.jpg

Erg bijzonder om te zien was dat de gehele vleugel ong. 15 graden naar links of rechts kan 'banken'. Ook zitten er lenzen op om het maximale oppervlakte zonnecellen van 6m² te vergroten naar 7,5m².
Vond de foto zelf wel goed gelukt (beste uit m'n serie imo)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Laatst online: 07:26

momania

iPhone 30! Bam!

Goed, ik heb m'n cam pas net een dag of 2, dus ik loop nog een beetje te klooien met de oneindige features en handling ervan... :P

Vond het hier net alleen wel een mooie contrastrijke lucht, dus ik hoop dat ik dat een beetje knap op de plaat heb weten te krijgen. ('t weer was hier trouwens net ook om de 5 afwisselend bijna helder en andere moment weer helemaal bewolkt 8)7 )

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c914f90684e4959677ce4b1d3c1508f1/full.jpg

shoot :P

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 15:27:
Heb de camera op P gezet tijdens het maken van die foto, dus nergens bewust voor gekozen om eerlijk te zijn.

Vlekje rechst boven was me nog niet opgevallen, is een vogel.

De resize is een crop en die in een image van 1000x667 geplakt en beetje geschoven zodat ie lekker paste, de verhoudingen kloppen dus nog gewoon.

Als ik de RAW online zet, zou jij dan mij eens willen laten zien met wat je bedoeld? Ter verduidelijking van mijn beeld?
Nee, het bewerken laat ik aan jou over. Probeer gewoon eens met de curves en levels te spelen zodat de lucht er mooier uit komt? Eventueel de lucht selecteren met een mask en dan alsnog de lucht apart levels doen.
momania schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:51:
Goed, ik heb m'n cam pas net een dag of 2, dus ik loop nog een beetje te klooien met de oneindige features en handling ervan... :P

Vond het hier net alleen wel een mooie contrastrijke lucht, dus ik hoop dat ik dat een beetje knap op de plaat heb weten te krijgen. ('t weer was hier trouwens net ook om de 5 afwisselend bijna helder en andere moment weer helemaal bewolkt 8)7 )

[afbeelding]

shoot :P
Ik vind het niets, compositie is vooral erg saai en waarom heb je voor deze belichting gekozen? Dat contrastrijke straalt het in ieder geval niet van zich af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Laatst online: 07:26

momania

iPhone 30! Bam!

GsJosh schreef op zondag 29 juli 2007 @ 21:56:
[...]

Ik vind het niets, compositie is vooral erg saai en waarom heb je voor deze belichting gekozen? Dat contrastrijke straalt het in ieder geval niet van zich af.
Hoe bedoel je de belichting?

Nu je het zo zegt, valt het contrast wel tegen idd...

Deze is misschien wat spannender

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5664467d714200f54f9bcebca60db4a1/full.jpg

Vergeet niet dat ik instap met 0,0 ervaring, dus alle tips zijn uiteraard welkom. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Zo, laatst een foto met een bus neergezet, nu volgt een maserati MC12 :)
Deze komt af van een weekend spa bij de 24H van de Fia GT :)

Afbeeldingslocatie: http://www.corazong.com/harmony/DSC_2839_small.jpg

Binnenkort, als ik al me foto's(1756) gesorteerd en bekeken heb zet ik de 10 beste in een testcase topic :)
Aan deze foto is nog geen bewerking aan de pas gekomen!

[ Voor 20% gewijzigd door R-B op 30-07-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Macsylver: The requested URL /images/678817776698/IAr021.jpg was not found on this server. :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

- nevermind -

[ Voor 100% gewijzigd door R-B op 30-07-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Ik denk dat Floor-is op de verkeerde pagina zat te kijken, hij heeft het namelijk over Macsylver in "Solo testcasefoto's - om van te leren | ..." ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TranceSetter schreef op zondag 29 juli 2007 @ 02:25:
[...]
Dankje ;) Ik vind het wel raar bij deze foto. Het lijkt net of hij scheef staat, maat op het moment dat ik hem recht probeer te zetten, lijkt het gebouw (Le Grande Arche) naar voren te hellen :/
Zoomlenzen (18-55) hebben op 18mm vaak wat pincussion vervorming, bij dit soort foto's valt dat een beetje op, bij landschappen zolang er geen lantaarnpalen in de hoek staan zie je dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Onderstaande foto twee weken geleden geschoten in Oostenrijk. Ik was foto's aan het maken van de opvallende vlinder (St. jansvlinder uit de familie van bloedvlekvlinders) toen plotseling die Bij zweefvlieg er bij kwam zitten :)

De foto is genomen met een D40 + 70-300VR objectief. Verdere info is te vinden in de Exif info.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b0af5e3a88d4dd6de25fd2f1a48b26d5/full.jpg
Klikbaar

[ Voor 1% gewijzigd door Orion84 op 01-08-2007 10:46 . Reden: Werd er door mijn oom (imker en hobby fotograaf) fijntjes op gewezen dat het geen bij betrof. ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de vakantie naar "Cornfield Range" geweest op Vlieland, en ondanks het slechte weer toch een leuk plaatje kunnen schieten :)
Deze F16 kwam van Leeuwarden, en deed een Fly By..... 5 meter van de toren af!
Goed dat ik oorkleppen op had :P !...Ook deed ie z'n AB even aan!

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/4u9tpc3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:23:
In de vakantie naar "Cornfield Range" geweest op Vlieland, en ondanks het slechte weer toch een leuk plaatje kunnen schieten :)

[afbeelding]
GAAAF!! _/-\o_ Ik neem aan dat je automatisch bukte toen hij zo dichtbij langskwam?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:32:
[...]

GAAAF!! _/-\o_ Ik neem aan dat je automatisch bukte toen hij zo dichtbij langskwam?
Ik weet eigenlijk niet...denk het wel vanuit een reflex.
Maar daar had je eigenlijk gee tijd voor!, dat ding vloog zo ongelooflijk hard!...en dan dat geluid en trilling _/-\o_

Edit: ik denk dat dit ook wel een bewijs is dat je met een cheap ass lens toch hele redelijke foto's kunt maken! (Nikkor 70/300 4.0-5.6)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:23:

[afbeelding]
gruwelijk!

tot zover mijn inhoudelijk bijzonder interessante commentaar :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Sharky op 30-07-2007 17:11 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1104/954471661_19c9940e41.jpg

@orion84: lekker scherp en mooie kleurtje, nette plaat

@pieterveenstra: heerlijke foto, perfect moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
Dit keer geen foto gemaakt met mijn Canon 350D maar met mijn telefoon ( K810i ) maar ik vind hem opzich nog goed genoeg op te posten
hij is gemaakt en bewerkt op mijn telefoon, voor rest niks mee gedaan
Afbeeldingslocatie: http://www.daanhoogeveen.com/foto/tweakers/mike-eye_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halu
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-07 13:21
_trickster_ schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 01:28:
Dit keer geen foto gemaakt met mijn Canon 350D maar met mijn telefoon ( K810i ) maar ik vind hem opzich nog goed genoeg op te posten
hij is gemaakt en bewerkt op mijn telefoon, voor rest niks mee gedaan
[afbeelding]
Nice, tussen al het DSLR-geweld in! :) Ik zou m missch nog een klein stukje croppen aan de rechterkant, zodat je neusbrug er net afvalt, die leidt (mij) nu een beetje af.

Onderstaande plaatje 3 maanden geleden in Praag geschoten (loop een beetje achter met verwerken:P). Op de zwart-wit conversie, crop en een beetje leveltweaken niks aan veranderd:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/sebastiaan.knijnenburg/praagkade_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/4296/dscf0063bewerktra2.jpg

Een foto gemaakt vanuit de trein een tijdje geleden, vandaar ook de wazige foto.
Ik vind het wazige wel iets toevoegen, het jachtige leven wat de mensen tegenwoordig leiden en nergens meer bij stil staan.
De foto is alleen bijgecropt van boven, voor de rest niet bewerkt.
Any comments?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:30

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:22:
[afbeelding]

Een foto gemaakt vanuit de trein een tijdje geleden, vandaar ook de wazige foto.
Ik vind het wazige wel iets toevoegen, het jachtige leven wat de mensen tegenwoordig leiden en nergens meer bij stil staan.
De foto is alleen bijgecropt van boven, voor de rest niet bewerkt.
Any comments?
ja, ik vind het helaas 3 keer niets, omdat er geen enkel punt scherp is. was er in de achtergrond nog een scherp referentiepunt dan was het wat anders geweest, nu zie je echter alleen een wazige plaat wat uw gewenste onderwerp een beetje omzeep helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Meulugar schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:27:
[...]

ja, ik vind het helaas 3 keer niets, omdat er geen enkel punt scherp is. was er in de achtergrond nog een scherp referentiepunt dan was het wat anders geweest, nu zie je echter alleen een wazige plaat wat uw gewenste onderwerp een beetje omzeep helpt.
Bovendien is de compositie echt niet interessant, de belichting is slecht en het contrast idem dito. Wat ik wel leuk vind is dat je op die manier hebt na kunnen denken over die foto, dat je zo tot je onderwerp kwam. Alleen is de foto ook echt met dat idee gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verzin meestal de ideeën nadat ik de foto heb gemaakt ;)
Bedankt iig voor het commentaar, ik leer graag bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

men fotogenieke kat :p
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v667/babbith/tijger.jpg

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rk
  • Laatst online: 09-09 22:50

M4rk

Doet dingen met spullen

@Zjerre

Leuke Compositie, wel mooi dat die kat een beetje meewerkt, ik weet zelf hoe moeilijk het is om zo'n beestje op de foto te krijgen.

@Mariken

Je foto doet mij persoonlijk niets, het is niet meer dan een wazige vlek, als er een punt scherp geweest was had dat mijn aandacht getrokken, en was het misschien een spannender plaatje geworden.

@Halu

Super lekkere plaat, ik hoop dat ik nog een keer op zo'n niveau kom.

@_trickster_

Ik word in elk geval in de foto gezogen, er is iets mysterieus, iets wat me nieuwsgierig maakt door je foto, de kracht zit er ook in dat je net niet genoeg gezicht ziet om emotie af te lezen, de gemoedstoestand moet je daardoor gokken, mooie plaat!!

Goed nu wat van mij, ik heb gisteravond wat zitten spelen met mijn camera, en vervolgens met fotoshop. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, en wat ik kan verbeteren/veranderen. Het onderwerp is niet echt spannend, maar als je alles in je tuintje al gehad hebt, moet je toch iets gaan zoeken om mee (en van) te gaan leren. Ik ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: http://www.m4rk.nl/temp/tn_IMG_0732e2.JPG

Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

M4rk schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:45:
Goed nu wat van mij, ik heb gisteravond wat zitten spelen met mijn camera, en vervolgens met fotoshop. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, en wat ik kan verbeteren/veranderen. Het onderwerp is niet echt spannend, maar als je alles in je tuintje al gehad hebt, moet je toch iets gaan zoeken om mee (en van) te gaan leren. Ik ben benieuwd!

[afbeelding]
Rare uitsnede van het onderwerp, als het licht nu mooi op de kraan viel was het misschien mooier. Dus ga uit die tuin en dan bedoel ik niet de telelens over de schutting mikken, maar gewoon door het hekje en dan links- of rechtsaf en doorlopen :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rk
  • Laatst online: 09-09 22:50

M4rk

Doet dingen met spullen

ajhaverkamp schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:53:
[...]

Rare uitsnede van het onderwerp, als het licht nu mooi op de kraan viel was het misschien mooier. Dus ga uit die tuin en dan bedoel ik niet de telelens over de schutting mikken, maar gewoon door het hekje en dan links- of rechtsaf en doorlopen :)
*Grinnik*

Deze is niet vanuit de tuin gemaakt ;) maar vanuit een zolderraam, de uitsnede is inderdaad een beetje apart, maar met al die nieuwbouwhuizen in de buurt die je foto verknallen is het een uitdaging om iets fatsoenlijk op de foto te krijgen :X

Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zjerre: Mooie pose en compositie zo :) Jammer dat zo grote stukken van de kat zo donker zijn geworden dat er geen detail meer in zichtbaar is. plus dat ik het idee heb dat ie een beetje te blauw is.

M4rk: Opzich kan zo'n silhouet best mooi zijn, zelfs als niet de hele kraan er op staat, maar deze uitvoering kan mij niet enorm bekoren. Voor mijn idee staat de kraan niet lekker op de juiste plek in de foto, wat misschien deels veroorzaakt wordt door de manier waarop alles net een beetje scheef staat. Als je de horizontale arm van de kraan op 1/3 van boven had zitten en wat meer evenwijdig aan de rand van de foto, dan was het best een strakke plaat geweest denk ik.
Verder moet je even je 600pix. versie checken, want de compressie daarin is echt nogal brak. En wat mij betreft is het ook misschien wel een goed idee om als grote versie waar je naar doorklikt een formaat te nemen wat fatsoenlijk in een keer te bekijken is zonder dat je browser gaat resizen. Hiervoor hou ik zelf vaak max 1000 pixels breed aan voor een liggende foto.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Orion84: Leuke kleurtjes en voor de rest ook erg netjes.
@Pieterveenstra: Heel nice ''gevangen''! Je kan bijna de piloot zijn neusharen aaien.
@Papapol: Mooi silhouet!
@_trickster_: Lekker creepy
@Halu: Mooie foto, niets op aan te merken :)
@Mariken: Het zou mooi zijn geweest als de trein scherp was en de mensen vaag. Dat geeft een goed druk gevoel, nu geeft het juist een onrustig gevoel. Je ogen zoeken naar iets op de foto wat scherp is, maar vinden die niet. Blijf proberen!
@Zjerre: Beetje donker, wel mooi portret opzich.
@M4rk: Vage uitsnede, had liever iets meer kraan gezien (maar zoals je al uitlegde kon dat moeilijk).

Ben laatste tijd wat met straatfotografie bezig:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1227/971590779_4be14a41f5_o.jpg

nee, de duif was hem te slim af hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@redhero: ik vind het een prachtige foto! Enige punt van kritiek is dat het gezichtje wat overbelicht lijkt, en daardoor wat afleid... maar verder top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

men foto was idd in de schaudw getrokke waardoor het niet zo goed belicht was naar men zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:21

Jaymz

Keep on moving !

Euhm, een hekje en zijn omgeving 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.j-mz.nl/Gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=6173&g2_serialNumber=3&g2_GALLERYSID=5818bb6d2266badfe111fb21bf0520ca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze foto nam ik dit weekend bij m'n ouders. De levels, het contrast, de exposure en meer zijn aangepast. Wat ik wel jammer vind zijn de verdroogde stukken plant op de foto.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1184/943189256_82979f3df9.jpg?v=0

Click voor iets grotere versie.

[ Voor 34% gewijzigd door Moonsugar op 06-06-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerste keer dat ik foto's nam van een wielerwedstrijd en hopelijk in de toekomst dit iets meer gaan doen :)

qua close-up shots was dit de beste vond ik.

Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/6973/img1240wv4.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Volgens mij zit die foto vol met halo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik durf het niet zeker zegge of het nu halo's zijn of niet maar volgens mij niet?

de zon scheen gewoon op die bladeren van die struik en dmv de dof is dat gewoon een fel bolletje geworden op die struiken nu. volgens mij dus geen halo verschijnsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:44:
ik durf het niet zeker zegge of het nu halo's zijn of niet maar volgens mij niet?

de zon scheen gewoon op die bladeren van die struik en dmv de dof is dat gewoon een fel bolletje geworden op die struiken nu. volgens mij dus geen halo verschijnsel?
Nee, dat niet nee, maar die witte lijn links van de linkse renner op de foto, dat lijkt toch zeer op een halo door HDR/tonemapping geprutsel.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001

Exigence

dnkroz

Volgens mij heb je de overbelichte achtergrond proberen weg te werken met de shadow/highlight functie, en ben je net wat te ver doorgeschoten. Kijk ook naar de linkerwielrenner, aan de rechterkant onder zijn arm zie je nog de oude helderheid van de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owja idd nu zie ik het. voortaan een beetje op letten dan want heb op deze foto wel serieus wat meer nabewerking gedaan als anders (en idd eens beginnen testen met die shadow/highlight functie wat dus nog niet 100% goed gelukt is 8)7 )

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:49
Vond dit zelf wel een mooie foto, Gemaakt in Brownsweg (Suriname)

De foto is gemaakt met S5600/pola-filter

[ Voor 164% gewijzigd door DeadKnight op 02-08-2007 12:37 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste