@redhero: goede compositie en DOF... foto wordt alleen snel wat saai, en de grootte van de appel valt niet snel op.
@omni superens: ik heb het idee dat als je een beetje meer speelt met de saturatie e.d. de kleuren veel meer van het scherm spatten, en eventueel ook de schaduwen bij de bergen kunnen accentureren. Jammer dat de lucht zo "saai" is.
@sharky: leuk om het haar scherp te hebben, en de rest niet... ik wordt dan juist nieuwsgierig naar hoe ze er uit ziet!
@arrigi: ik heb het idee dat het gezicht net -te- scherp is. Hierdoor valt de glans en wat rooie plekjes wat op, maar dit is misschien wat persoonlijke smaak. Na langer kijken komt haar oog wel mooi naar voren!
@tomino: probeer een uitsnede te maken waarbij de kop wat meer naar voren komt (maar niet centraal) - ik denk daarbij aan een uitsnede die begint net links van de kip tot de uiterste rechterkant... en van de onderkant tot net boven het hoofd (kan je het volgen?

).
@grudge: ik zie niet goed wat het moet voorstellen, en mijn aandacht wordt vooral getrokken door de zon... helaas is die niet gedetaileerd genoeg om de foto te 'maken'. Misschien zou ook hier een uitsnede helpen... of probeer eens heel extreem te denken; de foto zwart wit met enkel nog de geel/goude kleuren van de zon aanwezig.
@derice: ik heb bij vliegtuig fotos altijd al snel het idee dat ze saai zijn (niet speciaal een vliegtuig liefhebber) maar deze foto vind ik zeer geslaagd! Goede compositie en de 'actie' komt prachtig over.
@soul_assasin: ik denk dat de foto 's nachts is genomen en dat daar de gele gloed vandaan komt? Het is jammer dat hierdoor de originele kleuren wat minder naar voren komen. Je zou de volgende keer kunnen proberen om met verschillende belichtingen (vooral 1 met extreem langere belichting) te spelen en hiermee later te photoshoppen of een HDR te maken.
@trancesetter: de foto is inderdaad niet 100% scherp, maar dat stoort mij niet. Het licht is prachtig, jammer van de ruis.. top foto.
@swatfireglide: mooie foto! doordat de achtergrond, en daarbij vooral het land hier wat 'blauw' overkomt leidt dit wat af van het onderwerp... zou nog mooier zijn als het land meer groen was.
Ik ben zelf net terug van de vakantie in Fryslan met vrienden, en heb mezelf voorgenomen om elke avond eens een paar fotos onder handen te nemen. Wees niet bang, ik zal ze niet allemaal hier plempen, enkel wanneer ik advies nodig heb

.
Van deze foto heb ik verschillende versies, mijn voornaamste vraagpunt is het silhouette... moeten ook de schouders en het hoofd enigzins afsteken tegen de wolken, of is het mooier/mysterieuzer als deze opgaan in het zwart van de wolken (zoals bij dit voorbeeld)?
(een andere foto, van het CS in Amsterdam, heb ik zojuist in het showcase-topic geplaatst)