Geen idee. Zal dat tzt eens voor je bekijken: gebruik hem niet (meer) elke dag. En wanneer ik dat wel doe, moet ik er ook nog aandenken dit te checkenTommy The Cat schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:59:
Iets anders. Wat is je cpu temp? Ik gebruik TPfancontrol. Mijn temp is met dit weer toch standaard zo'n 53 graden @ 5000rpm. Ga ik video kijken (youtube/dumpert): 63 graden @ 5800rpm (sommige video's: 68 graden).
Dat vraag ik, omdat ik de indruk heb dat de ventilator niet zo hard meer blaast. Wellicht dat er stof zit. Dat durf ik door angst voor beschadigingen echter nog niet te ontdekken door de zaak open te schroeven of er pers-lucht doorheen te blazen...
In mijn zoektocht naar een laptop voor iemand anders kom ik op steeds duurdere varianten uit
. Begon ik te speuren naar een tweedehands T4x/T60 en werd dat niet veel later een nieuwe X120e (die in Nederland en omstreken vooralsnog niet beschikbaar wordt), inmiddels ben ik aanbeland bij een X200s.
Nu ben ik benieuwd wat jullie van de ThinkPad X200s - 7469B71 vinden.
Specs
Vooralsnog ben ik redelijk te spreken over deze prijs:
*De meeste X200s modellen kostten rond de 1300 euro tot 2000 euro.
*Ondanks dat dit een goedkopere variant is, m.i. gewoon dezelfde bouw (lees: kwaliteit).
*Resolutie van 1280x800 in plaats van 1440x900 geen bezwaar
*Een redelijk lichte laptop (zie o.a. review Crashoverdrive en Notebookreview)
*7200 RPM HD
*9 cells!
Maar in plaats van met een SL9400 processor is deze X200s uitgerust met een SU2300 celeron processor.
Invloed op accuduur (meest belangrijk)
Volgens Intel is de maximale Thermal Design Power (TDP) van de SU2300 10 W tegen 17 W van de SL9400. De eerste gedachte is dus dat de SU2300 zuiniger is. Maar het gaat hier om maximale waarden terwijl de SL9400 sneller is (1,8 ghz tegen 1,2). Bovendien heeft de SU2300 niet alle power saving features die de SL9400 waarschijnlijk wel heeft (zie intro hier en hier). Ik kan de gevolgen op dit punt dus niet goed overzien.
Prestaties
Zolang de SU2300 geen moeite heeft met het afspelen van HD content is er geen probleem. Dat lijkt het geval te zijn: zie hier en hier.
Conclusie;
Al met al lijkt dit dus een hele goede deal (50% van oorspronkelijke prijs), tenzij ik iets over het hoofd zie. Ben dus benieuwd naar commentaar, vooral ten aanzien van de CPU omdat ik daar weinig kaas van heb gegeten.
edit
Wat betreft de processor blijkt de aanwezigheid van speedstep van belang, dat de power consumption kan terugschroeven door het voltage te verminderen. Volgens Intel heeft deze CPU wel speedstep, terwijl sommige gebruikers hier een kanttekening bij plaatsen (zie laatste post en link).
Nu ben ik benieuwd wat jullie van de ThinkPad X200s - 7469B71 vinden.
Specs
Prijs: +/- 720 euro. Met 3 jaar carry-in.SU2300(1.2GHz)
2GB RAM
160GB 7200rpm HD
12.1in 1280x800 LCD
Intel 4500MHD
Intel 802.11agn wireless
WWAN option
Bluetooth
Modem
1Gb Ethernet
Secure chip
9c Li-Ion
WinXP Pro
Vooralsnog ben ik redelijk te spreken over deze prijs:
*De meeste X200s modellen kostten rond de 1300 euro tot 2000 euro.
*Ondanks dat dit een goedkopere variant is, m.i. gewoon dezelfde bouw (lees: kwaliteit).
*Resolutie van 1280x800 in plaats van 1440x900 geen bezwaar
*Een redelijk lichte laptop (zie o.a. review Crashoverdrive en Notebookreview)
*7200 RPM HD
*9 cells!
Maar in plaats van met een SL9400 processor is deze X200s uitgerust met een SU2300 celeron processor.
Invloed op accuduur (meest belangrijk)
Volgens Intel is de maximale Thermal Design Power (TDP) van de SU2300 10 W tegen 17 W van de SL9400. De eerste gedachte is dus dat de SU2300 zuiniger is. Maar het gaat hier om maximale waarden terwijl de SL9400 sneller is (1,8 ghz tegen 1,2). Bovendien heeft de SU2300 niet alle power saving features die de SL9400 waarschijnlijk wel heeft (zie intro hier en hier). Ik kan de gevolgen op dit punt dus niet goed overzien.
Prestaties
Zolang de SU2300 geen moeite heeft met het afspelen van HD content is er geen probleem. Dat lijkt het geval te zijn: zie hier en hier.
Conclusie;
Al met al lijkt dit dus een hele goede deal (50% van oorspronkelijke prijs), tenzij ik iets over het hoofd zie. Ben dus benieuwd naar commentaar, vooral ten aanzien van de CPU omdat ik daar weinig kaas van heb gegeten.
edit
Wat betreft de processor blijkt de aanwezigheid van speedstep van belang, dat de power consumption kan terugschroeven door het voltage te verminderen. Volgens Intel heeft deze CPU wel speedstep, terwijl sommige gebruikers hier een kanttekening bij plaatsen (zie laatste post en link).
[ Voor 6% gewijzigd door Tommy The Cat op 10-05-2011 14:43 ]
Gisteren heb ik niet veel langer dan een minuut de stofzuiger op de verschillende ventilatie-openingen gehouden (ook met de vingers de opening verkleind, zodat er met meer kracht gezogen wordt). Met verbluffend resultaat! Ondanks dat ik niks van stof heb waargenomen.Tommy The Cat schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:59:
[...]
Iets anders. Wat is je cpu temp? Ik gebruik TPfancontrol. Mijn temp is met dit weer toch standaard zo'n 53 graden @ 5000rpm. Ga ik video kijken (youtube/dumpert): 63 graden @ 5800rpm (sommige video's: 68 graden).
Dat vraag ik, omdat ik de indruk heb dat de ventilator niet zo hard meer blaast. Wellicht dat er stof zit. Dat durf ik door angst voor beschadigingen echter nog niet te ontdekken door de zaak open te schroeven of er pers-lucht doorheen te blazen...
Momenteel hang ik rond de 45 graden @1900 en als ik iets van de cpu vraag 46 @5000 (dat is m'n omslagpunt bij TPFancontrol). Dat is een temperatuur vermindering van 8 graden
Het domme is dat ik niet weet wat m'n temp gisteravond voor deze behandeling was
Overigens is 't niet zo dat ik een grotere luchtverplaatsing voel.
Lenovo heeft de X1 nu zelf geïntroduceerd. Zie hun website.
Wat ik opvallend vind is dat de X1 dunner is dan de X300/X301, maar desalniettemin zwaarder.
X301
-Dimensions
318mm x 231mm x 18.6-23.4mm
-Weight
With 6-cell Li-Ion plus DVD burner:
1.51 kg
X1
-Dimensions
337mm x 231mm x 16.5-21.3mm
-Weight
1.69 kg
Wat ik opvallend vind is dat de X1 dunner is dan de X300/X301, maar desalniettemin zwaarder.
X301
-Dimensions
318mm x 231mm x 18.6-23.4mm
-Weight
With 6-cell Li-Ion plus DVD burner:
1.51 kg
X1
-Dimensions
337mm x 231mm x 16.5-21.3mm
-Weight
1.69 kg
[ Voor 9% gewijzigd door Tommy The Cat op 18-05-2011 02:25 ]
Inmiddels een T60 gekocht met een CoreDuo 1.83ghz, 15" IPS paneel, 3GB geheugen en een 500gb schijfje, toestel is voorzien van een ATi x1300 kaart.BackSlash schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:25:
@mentalmadnizz
Wil je IPS, dan moet je een T60(p) 15" nemen met hoge resolutie, 1400x1050 of 1600x1200, dan heb je eentje met IPS te pakken.
Wil je incidenteel wat gamen, dan is eentje met Ati videokaart aan te raden.
Je hebt de keuze uit Core Duo of Core 2 Duo CPU. Snelheidsverschil tussen beide is niet supergroot, al is de C2D uiteraard een tikje sneller, maar ook iets duurder.
Ik zou minimaal 2 GB geheugen nemen.
Kijk voor de grap eens op de Duitse webshop Lapstore.de, hier heb ik zelf inmiddels 3 T60's besteld (voor familie en vrienden die een goede laptop zochten). Wat mij betreft een aanrader. Uitgebreide keuze in specs en goede prijzen.
Moet zeggen dat de videoperformance een beetje tegenvalt, hij lijkt bijvoorbeeld GTA San Andreas minder soepel te spelen dan m'n ouwe Thinkpad T42 met ATi Radeon 9600.. Zit er een vieze vorm van powermanagement ergens te bitchen ofzo?
De T60 is voorzien van Windows 7 Professional, de T42 draait op XP maar je zou toch verwachten dat zo'n T60 veel rapper moet zijn?
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
Mag ik hier ook posten op een L-serie? Ik typ dit nu achter een T400 van 2 jaar oud welke aan vervanging toe is. In mijn zoektocht naar de opvolger had ik graag een T-serie genomen maar de Tx20 reeks is gewoon te duur voor wat je krijgt.
Nu heb ik een L520 besteld met de volgende specs :
ThinkPad L520 Intel Core i5-2410M-2.3GHz 4GB 320GB 15.6inch(1600x900 Anti-Glare) 1 1
DVD-Rec WiFi WWAN Upgradeable BlueT ExpressCard/Cardreader FPR 6-cell Windows 7
Pro 64
Ben benieuwd hoe het ding zich houdt t.o.v. mijn oude T400. Foto's volgen!
Nu heb ik een L520 besteld met de volgende specs :
ThinkPad L520 Intel Core i5-2410M-2.3GHz 4GB 320GB 15.6inch(1600x900 Anti-Glare) 1 1
DVD-Rec WiFi WWAN Upgradeable BlueT ExpressCard/Cardreader FPR 6-cell Windows 7
Pro 64
Ben benieuwd hoe het ding zich houdt t.o.v. mijn oude T400. Foto's volgen!
Volgens mij zijn alle series hier gewoon welkom, topictitle en TS zijn zwaar verouderd.
Ben benieuwd naar je bevindingen met de nieuwe L!
[ Voor 22% gewijzigd door S_Chief op 18-05-2011 11:08 ]
Hmm ja.SChief schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:08:
Volgens mij zijn alle series hier gewoon welkom, topictitle en TS zijn zwaar verouderd.Ben benieuwd naar je bevindingen met de nieuwe L!
Is er iemand die tijd en zin heeft om een actueel deeltje 2 te maken?
Heb je getest op de accu of met de stroom eraan? Er zit inderdaad een flinke powermanagement functie op die videokaartmentalmadnizz schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:34:
[...]
Inmiddels een T60 gekocht met een CoreDuo 1.83ghz, 15" IPS paneel, 3GB geheugen en een 500gb schijfje, toestel is voorzien van een ATi x1300 kaart.
Moet zeggen dat de videoperformance een beetje tegenvalt, hij lijkt bijvoorbeeld GTA San Andreas minder soepel te spelen dan m'n ouwe Thinkpad T42 met ATi Radeon 9600.. Zit er een vieze vorm van powermanagement ergens te bitchen ofzo?
De T60 is voorzien van Windows 7 Professional, de T42 draait op XP maar je zou toch verwachten dat zo'n T60 veel rapper moet zijn?
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Volgens mij scheelt de performance van de 9600 niet zoveel met die van de X1300. De X1300 is wel 2 generaties nieuwer, maar het is wel een low-range model, terwijl de 9600 een mid-range model was. In deze lijst staat de X1300 dan ook op plaats 281 en de 9600 op plaats 283.mentalmadnizz schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:34:
[...]
Inmiddels een T60 gekocht met een CoreDuo 1.83ghz, 15" IPS paneel, 3GB geheugen en een 500gb schijfje, toestel is voorzien van een ATi x1300 kaart.
Ik dacht dat de X1300, ondanks dat het inderdaad een instapmodelletje was, wel wat krachtiger was dan een 9600 of een x600. Valt wel mee dus. Ben in ieder geval blij dat ik geen IGP'tje heb 
Uiteraard heb ik het getest met de laptop aan netspanning en een volle accu. Toch zou de veel nieuwere hardware (PCIe, SATA schijf, DDR2 geheugen) wel wat meer winst moeten uithalen dan die ouwe T42 met z'n ouwe Pentium M
Of zou Windows 7 zo hard aan de rem trekken?
Uiteraard heb ik het getest met de laptop aan netspanning en een volle accu. Toch zou de veel nieuwere hardware (PCIe, SATA schijf, DDR2 geheugen) wel wat meer winst moeten uithalen dan die ouwe T42 met z'n ouwe Pentium M
Of zou Windows 7 zo hard aan de rem trekken?
De CoreDuo op 1,83 Ghz (dat moet een T2400 zijn) is dan ook geen krachtpatser, ondanks dat het een nieuwere generatie hardware is dan de T42. Welke cpu had je daarin?
Passmarkscore van een Pentium M op 2Ghz is 503, een 2,26 Ghz model doet 585.
Passmarkscore van de T2400 is 883.
Ik had er een T7600 inzitten, die krijgt een score van 1343.
Dus als je van een high end Pentium M gaat naar een low end CoreDuo, is het verschil niet zo groot.
PCIe draagt verder weinig bij aan de snelheid vergeleken met AGP, helemaal niet voor laptop graphics. De grens van Sata2 wordt pas bereikt met SSD's, en DDR2 heeft ook slechts een snelheidswinst van gemiddeld 2-3% boven DDR1
Gesproken over SSD, dat maakt je laptop wel een héél stuk sneller voor je windows ervaring. Veel meer dan een T7600 je dat gevoel zal geven, tenzij je wil gaan gamen natuurlijk
Dus als je van een high end Pentium M gaat naar een low end CoreDuo, is het verschil niet zo groot.
PCIe draagt verder weinig bij aan de snelheid vergeleken met AGP, helemaal niet voor laptop graphics. De grens van Sata2 wordt pas bereikt met SSD's, en DDR2 heeft ook slechts een snelheidswinst van gemiddeld 2-3% boven DDR1
Gesproken over SSD, dat maakt je laptop wel een héél stuk sneller voor je windows ervaring. Veel meer dan een T7600 je dat gevoel zal geven, tenzij je wil gaan gamen natuurlijk
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Eerst indruk van de L520:
- Scherm is ERG mooi, zeker als je hem naast de T400 zet
- 15.4 inch is duidelijk breder dan de 14.x T400, veel loze ruimte naast het KB helaas
- Ding is snel dankzij rapidboot
- Geen ultrabay
- Fijner trackpad met 'nopjes' dan het oude gladde model
Postief tot nu toe, de bouwkwaliteit doet niet onder voor de T400. Nou moet ik wel vermelden dat de echte fans de T400 ook al minder vonden ...
- 15.4 inch is duidelijk breder dan de 14.x T400, veel loze ruimte naast het KB helaas
- Geen ultrabay
Postief tot nu toe, de bouwkwaliteit doet niet onder voor de T400. Nou moet ik wel vermelden dat de echte fans de T400 ook al minder vonden ...
[ Voor 20% gewijzigd door Wimo. op 19-05-2011 10:39 ]
In mijn T42 zat een Pentium M 1.6ghz met 1MB L2 cache. SSD vind ik nog wat te duur, er zit al een 120GB Intel X25M in m'n desktopBackSlash schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:32:
De CoreDuo op 1,83 Ghz (dat moet een T2400 zijn) is dan ook geen krachtpatser, ondanks dat het een nieuwere generatie hardware is dan de T42. Welke cpu had je daarin?
CPU staat in ieder geval op te nominatie om vervangen te worden. Heeft iemand toevallig er nog een over?
Er is al een deel voor de 5xx series --> [Ervaringen] Lenovo R5../SL5../T5../W5..!Tommy The Cat schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:55:
[...]
Hmm ja.
Is er iemand die tijd en zin heeft om een actueel deeltje 2 te maken?
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
@mentalmadnizz
De Vertex2 60GB lijkt wel in de uitverkoop de laatste dagen... van de week op woensdag heb ik die nog aangeraden aan een vriend, goedkoopste was toen 96 euro... Ik zie dat ie nu te koop is voor €79
Dat lijkt me een buitenkansje. Ik heb een 60GB Vertex 1 in mn laptop zitten... die ruimte is meer dan genoeg voor Windows, Office en Firefox
Op een 2e partitie staat ook nog Ubuntu, daarvoor is een paar gigabyte al voldoende.
CPU upgrades zijn wel te vinden, maar ook relatief duur. Je hebt geluk als je voor €50 een Core2Duo T7200/7400 tegenkomt. Voor de T7600 betaal je in de regel de hoofdprijs
Ik zie toevallig in de V&A dat iemand meerdere laptop processors verkoopt en toevallig zowel de T7200, T7400 als de T7600.
De Vertex2 60GB lijkt wel in de uitverkoop de laatste dagen... van de week op woensdag heb ik die nog aangeraden aan een vriend, goedkoopste was toen 96 euro... Ik zie dat ie nu te koop is voor €79

Dat lijkt me een buitenkansje. Ik heb een 60GB Vertex 1 in mn laptop zitten... die ruimte is meer dan genoeg voor Windows, Office en Firefox
CPU upgrades zijn wel te vinden, maar ook relatief duur. Je hebt geluk als je voor €50 een Core2Duo T7200/7400 tegenkomt. Voor de T7600 betaal je in de regel de hoofdprijs
Best goed dus. Jammer dat ze geen quad-core leveren.Wimo. schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:38:
Eerst indruk van de L520:
- Geen ultrabay![]()

Hmm. Is dat nu een topic dat gaat over 15,4 inch laptops van Lenovo? Ik zie namelijk dat zowel R, SL als T worden behandeld, maar alleen 15,4 inch modellen. Ik begrijp niet zo goed wat het nut is van zo'n topic.Brickman schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 09:59:
[...]
Er is al een deel voor de 5xx series --> [Ervaringen] Lenovo R5../SL5../T5../W5..!
Beter is m.i. als je alle Lenovo laptops (en de oude IBM's) gewoon onder 1 topic zet en dan onderscheid maakt tussen X, T, R, etc...
Of je maakt twee of meer topics als je denkt dat er grote verschillen zijn tussen de ene en de andere serie.. Dan praat je tenminste over een technisch onderscheid.
Ik ben ook wel voor een algemeen Thinkpad topic
Al die aparte thinkpad topics zit amper leven in, met 1 centraal topic is de boel denk ik een stuk levendiger
Al die aparte thinkpad topics zit amper leven in, met 1 centraal topic is de boel denk ik een stuk levendiger
Hier voel ik ook wel wat voor.CrashOverDrive schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:24:
Ik ben ook wel voor een algemeen Thinkpad topic![]()
Let wel dat betekent dat je een topic krijgt over alle Thinkpads (daarmee pak je direct IBM en Lenovo mee), waar geen ruimte is voor bijvoorbeeld de Lenovo Ideapad (de Edge wordt door Lenovo volgens mij wel onder de Thinkpad geschaard...). Dit is wat mij betreft logisch.
edit
De vraag is dan wel wie dat gaat doen. Misschien een gezamenlijke inspanning van maken? Ik heb nu geen tijd om serieus mee te doen, maar heb wel suggesties (voor handige links, etc..).
edit 2
@ AE86, novuX en Brickman (DM verstuurd). Aangezien jullie deze afsplitsing hebben gemaakt, mee eens?
[ Voor 25% gewijzigd door Tommy The Cat op 22-05-2011 00:39 ]
Ben ook zeker voor om een algemeen topic aan te maken voor alle Thinkpads
.
Aangezien het in 5xx erg rustig is!
Aangezien het in 5xx erg rustig is!
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
^^With!
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ook mee eens!
Heb er zelf op dit moment helaas geen tijd voor dus aan iemand anders de eer om deze te starten.
Weet iemand w aar ik op heel korte termijn (en redelijk goedkoop) een install cd voor een R61 kan krijgen/kopen?
IBM is er vrij prijzig mee blijkt.
@modjes: ik heb een laptop *met* bijbeh. licentie en die cd werkt alleen op R61's afaik dus ik vraag niet om warez. linkjes naar 'vage sites' kan ik ook zo vinden.
IBM is er vrij prijzig mee blijkt.
@modjes: ik heb een laptop *met* bijbeh. licentie en die cd werkt alleen op R61's afaik dus ik vraag niet om warez. linkjes naar 'vage sites' kan ik ook zo vinden.
Verwijderd
http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/ voor windows 7, XP en vista zijn niet... policy proof te downloaden.
hmm,
ik zit weer met hetzelfde probleem als 3 jaar terug:
Ik zoek namelijk weer een nieuwe Thinkpad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
3 jaar geleden had ik de kans om een tijdje in de V.S. te wonen en heb die gelegenheid aangegrepen om daar een thinkpad te kopen; het is uiteindelijk een T60p toen geworden, via Euclid.com.
Die winkel/ online shop had veel modellen te koop zodat je lekker kon kwijlen en genieten van verschillende configs die bij mijn behoeftes zou passen.
Nu ga ik weer voor lange tijd naar de VS per augustus en wil ik daar weer een nieuwe kopen voor zakelijk en prive gebruik. Helaas bestaat Euclid in die vorm niet meer.
Wat ik wil is wel duidelijk een T420 of T520 (dus op Sandy Bridge basis met lange accutijden).
Wat is nu een goede shop om ze te bestellen eenmaal in de V.S. (verzenden naar EU is dus niet nodig!)?
Lijkt erop dat alle grote online dealers weg zijn en dat Lenovo een soort Dell Policy houdt. Jammer want het met de hand configgen via online Lenovo shop is behoorlijk duur (alle opties vragen ze echt gare prijzen voor).
Ik ben bekend met de Bluelink en ik zoek dus eigenlijk de Amerikaanse variant hiervan.
Amazon, notebook.net, tigerdirect etc hebben maar hele summiere keuze (vaak maar 1 of 2) voor een T420 of T520 en dan vaak gepaard met hele lage resoluties en de wat langzamere onboard VGA.
Iemand een idee waar ik tegen die tijd mijn geld kwijt kan? Ebay heb ik overwogen, maar daar ben ik toch niet zo heel erg kien mee, tenzij jullie een vertrouwd/bekend adres hebben!
ik zit weer met hetzelfde probleem als 3 jaar terug:
Ik zoek namelijk weer een nieuwe Thinkpad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
3 jaar geleden had ik de kans om een tijdje in de V.S. te wonen en heb die gelegenheid aangegrepen om daar een thinkpad te kopen; het is uiteindelijk een T60p toen geworden, via Euclid.com.
Die winkel/ online shop had veel modellen te koop zodat je lekker kon kwijlen en genieten van verschillende configs die bij mijn behoeftes zou passen.
Nu ga ik weer voor lange tijd naar de VS per augustus en wil ik daar weer een nieuwe kopen voor zakelijk en prive gebruik. Helaas bestaat Euclid in die vorm niet meer.
Wat ik wil is wel duidelijk een T420 of T520 (dus op Sandy Bridge basis met lange accutijden).
Wat is nu een goede shop om ze te bestellen eenmaal in de V.S. (verzenden naar EU is dus niet nodig!)?
Lijkt erop dat alle grote online dealers weg zijn en dat Lenovo een soort Dell Policy houdt. Jammer want het met de hand configgen via online Lenovo shop is behoorlijk duur (alle opties vragen ze echt gare prijzen voor).
Ik ben bekend met de Bluelink en ik zoek dus eigenlijk de Amerikaanse variant hiervan.
Amazon, notebook.net, tigerdirect etc hebben maar hele summiere keuze (vaak maar 1 of 2) voor een T420 of T520 en dan vaak gepaard met hele lage resoluties en de wat langzamere onboard VGA.
Iemand een idee waar ik tegen die tijd mijn geld kwijt kan? Ebay heb ik overwogen, maar daar ben ik toch niet zo heel erg kien mee, tenzij jullie een vertrouwd/bekend adres hebben!
T60P Widescreen
Voor de zekerheid... hier al gekeken?
Check ook deze review site. Bijvoorbeeld Newegg komt er goed uit.
Edit
Heb je overigens ook de T420s overwogen? Deze variant is lichter en dunner, bovendien is de accu onder de palmrest geplaatst in plaats van aan de achterzijde.
T420s
3.94 lb with optical drive
21,2 - 26 (mm)
T420
4.84lbs
29,9 - 30,4 (mm)
Gallery
http://shop.lenovo.com/us...t-series/t420s/index.html
http://shop.lenovo.com/us.../t-series/t420/index.html
Specs
http://shop.lenovo.com/us/ww/pdf/T420s_datasheet.pdf
http://shop.lenovo.com/us/ww/pdf/t420_t520_datasheet.pdf
Check ook deze review site. Bijvoorbeeld Newegg komt er goed uit.
Edit
Heb je overigens ook de T420s overwogen? Deze variant is lichter en dunner, bovendien is de accu onder de palmrest geplaatst in plaats van aan de achterzijde.
T420s
3.94 lb with optical drive
21,2 - 26 (mm)
T420
4.84lbs
29,9 - 30,4 (mm)
Gallery
http://shop.lenovo.com/us...t-series/t420s/index.html
http://shop.lenovo.com/us.../t-series/t420/index.html
Specs
http://shop.lenovo.com/us/ww/pdf/T420s_datasheet.pdf
http://shop.lenovo.com/us/ww/pdf/t420_t520_datasheet.pdf
[ Voor 69% gewijzigd door Tommy The Cat op 24-05-2011 23:51 ]
Ja had die subsite al gevonden, maar dat is allemaal hetzelfde; een heel select aantal (vaak niet meer dan 3 types), dus daar kom ik niet echt uit. Euclid en Bluelink had/heeft gewoon voor ieder wat wils en dat lijk ik nergens te kunnen vinden. Zijn uit ervaring de Vobis/Dixon winkels van Amerika (overpriced, hoog domme consumenten gehalte en aanbiedingen van apparatuur van 3 jaar geleden; vereedelde kijkshop gebeuren naar mijn mening). Niet allemaal hoor, newegg is wel aardig, maar daar maar 3 types van de T520 en geen i7......ik wil opties hebben in wel/geen BT, wifi, wat voor graphics, wel/geen SSD etc etc.
Overigens vind ik de T420s ook wel interessant, maar ik vind specs belangrijker dan hoe hij gebouwd is in de vorm van waar de batterij is of hij dunner is: ik heb nu de 15,4 T60p widescreen en stoor me niet aan gewicht of afmeting.
Vind vooral belangrijk dat ik een SB i7, hoge reso (minimaal 1600x XX) Nvidia 4200m heb (liefst nog sneller, maar dat wordt niet geleverd helaas), T platform (solide) en lange accutijd (10+ uur minimaal).
Ik ben erlijkheidshalve ook de draad kwijt tussen de wezenlijke verschillen van een T520, T420 en T420S; wat nou de een als S of als T4xx rekent....geen idee. Enige wat ik weet is dat de Tx20 serie een SB serie is.
Overigens vind ik de T420s ook wel interessant, maar ik vind specs belangrijker dan hoe hij gebouwd is in de vorm van waar de batterij is of hij dunner is: ik heb nu de 15,4 T60p widescreen en stoor me niet aan gewicht of afmeting.
Vind vooral belangrijk dat ik een SB i7, hoge reso (minimaal 1600x XX) Nvidia 4200m heb (liefst nog sneller, maar dat wordt niet geleverd helaas), T platform (solide) en lange accutijd (10+ uur minimaal).
Ik ben erlijkheidshalve ook de draad kwijt tussen de wezenlijke verschillen van een T520, T420 en T420S; wat nou de een als S of als T4xx rekent....geen idee. Enige wat ik weet is dat de Tx20 serie een SB serie is.
[ Voor 7% gewijzigd door Seesar op 25-05-2011 15:51 ]
T60P Widescreen
Weet zo niet wat. Misschien helpt dit: http://forum.thinkpads.com/viewforum.php?f=11
Nou ja ik wil er best voor betalen maar kom bijna in de verleiding gewoon een niet policy proof ding te downloaden.Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:08:
http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/ voor windows 7, XP en vista zijn niet... policy proof te downloaden.
Het wordt redelijk ontmoedigd om nog even een cd te kopen (terwijl ik de licentie al heb...).
Ik ben alvast begonnen met een opzetje proberen te makenTommy The Cat schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:41:
[...]
Hier voel ik ook wel wat voor.
Let wel dat betekent dat je een topic krijgt over alle Thinkpads (daarmee pak je direct IBM en Lenovo mee), waar geen ruimte is voor bijvoorbeeld de Lenovo Ideapad (de Edge wordt door Lenovo volgens mij wel onder de Thinkpad geschaard...). Dit is wat mij betreft logisch.
edit
De vraag is dan wel wie dat gaat doen. Misschien een gezamenlijke inspanning van maken? Ik heb nu geen tijd om serieus mee te doen, maar heb wel suggesties (voor handige links, etc..).
edit 2
@ AE86, novuX en Brickman (DM verstuurd). Aangezien jullie deze afsplitsing hebben gemaakt, mee eens?
Hierin ben ik bezig om globaal de specs van de huidige modellen op te sommen.
Iemand enig idee wat ik nog voor mijn T60 kan krijgen als ik hem verkoop? Hij heeft een ati x1400, t2400 en 3gb RAM
Mooi werkBrickman schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:04:
[...]
Ik ben alvast begonnen met een opzetje proberen te maken.
Hierin ben ik bezig om globaal de specs van de huidige modellen op te sommen.
Product information - Hier kun je terecht voor algemene informatie over jouw specifieke model.
ThinkVantage System Update - Te gebruiken bij een nieuwe installatie of voor het updaten van drivers etc.
Warranty lookup - Controleer met behulp van het type- en serienummer de garantiestatus van jouw of een Thinkpad.
IBM Parts Nederland - Voor het kopen van officiële reserve onderdelen (zoals accu’s).
IBM/Lenovo accu verzamel topic - Handig voor als je een nieuwe accu nodig hebt.
Eventueel wat verkooppunten*, bijvoorbeeld:
Bluelink.nl - Voor een breed assortiment Thinkpads.
Lapstore.de - Voor het kopen van al wat oudere Thinkpads (NB.: standaard Duits toetsenbord).
*Wat betreft de verkooppunten weet ik niet of het überhaupt gewenst is dat in een OP op te nemen. Zo ja, dan moeten er wel wat linkjes bij.
Edit
Lenovo Remote Technical Support (voor het claimen van garantie)
020 513 3939
Maandag - Vrijdag / 9:00 - 17:00
[ Voor 4% gewijzigd door Tommy The Cat op 25-05-2011 22:59 ]
Jij hebt het over een hoge resolutie, en ik krijg niet de indruk dat het enorm van het budget afhangt, dan zou ik altijd voor een 1920x1080 paneel opteren, en kom je automatisch op een T520 uit. Of iedereen die levert weet ik niet.Seesar schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:49:
Als je eerder was had ik 'm graag van je overgenomen, helemaal als ie een IPS paneel heeftSourcey schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:10:
Iemand enig idee wat ik nog voor mijn T60 kan krijgen als ik hem verkoop? Hij heeft een ati x1400, t2400 en 3gb RAM
Het apparaat komt wel goed terecht en die vloer lijkt redelijk ideaal
X1 weigert na water test. Aardige comment:
Pretty sure tipping it over to pour out the water did the trick; they're not supposed to be tilted to drain the water. People need to learn how the drainage system works.
Volgens mij heeft ie inderdaad een IPS paneel. Heb je inmiddels al iets anders? Enig idee wat ik er voor kan vragen?mentalmadnizz schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:22:
[...]
Als je eerder was had ik 'm graag van je overgenomen, helemaal als ie een IPS paneel heeft
Ik heb een maand terug al een T60 gekocht, helaas niet met een X1400 maar met een X1300 aan boord 
Ik heb er 175 euro voor betaald, dat was eigenlijk wel weinig als je ziet wat ze op marktplaats doen, denk dat je er wel zo'n 250 euro voor moet kunnen krijgen op z'n minst
Ik heb er 175 euro voor betaald, dat was eigenlijk wel weinig als je ziet wat ze op marktplaats doen, denk dat je er wel zo'n 250 euro voor moet kunnen krijgen op z'n minst
@Sourcey
Wat is het schermformaat en de resolutie? Harddisk grootte?
Het scherm is 15 inch. De volledige specificaties zijn op onderstaande pagina te vinden. Het enige verschil is dat de mijne 3GB RAM heeft ipv 1,5, en de hij heeft ook een extra grote 9cell accu die nog een paar uur meegaat, omdat de originele accu brak werd na een paar jaar.BackSlash schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:34:
@Sourcey
http://w3.tue.nl/en/servi...otebooks/generation_2006/
[ Voor 6% gewijzigd door Sourcey op 26-05-2011 12:08 ]
T60 15" met hoge resolutie is met FlexView oftewel IPS scherm 
Naar mijn idee is hij rond de 300 a 325 waard.
Naar mijn idee is hij rond de 300 a 325 waard.
Hier kun je zien wat er nog gevraagd wordt voor vergelijkbare modellen, aangeboden met 12 maanden garantie.
Bedankt! Ik ga hem maar eens op marktplaats zetten
ja klopt; ik zoek dus eigenlijk sowieso een x5xx serie. Ik heb nu dan ook mijn oog op de W-serie laten vallen. Ik heb in excel even uit elkaar gezet wat de kosten zijn met mijn voorkeurs opties erop. Nu zie ik dat er vooral prijsverschillen te vinden zijn in de processor en vga kaart onboard.Beuzelarij schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:31:
[...]
Jij hebt het over een hoge resolutie, en ik krijg niet de indruk dat het enorm van het budget afhangt, dan zou ik altijd voor een 1920x1080 paneel opteren, en kom je automatisch op een T520 uit. Of iedereen die levert weet ik niet.
Vanaf prijs betekent de basis prijs die lenovo rekent zonder addon's of upgrades; soort basisplatform dus
code:
1
2
3
4
5
| T520i vanaf 779$: i5-2410m, fullhd, hd 3000 : 1279$ T520 vanaf 929$: i7-2620m, fullhd, hd 3000: 1569$ T520 vanaf 1079$: i7-2720qm, fullhd, nvidia 4200m: 1704$ W520 vanaf 1200$: i7 2620m, fullhd, nvida quadro 2000m: 1909$ W520 vanaf 1404$: i7 2720qm, fullhd, nvidia quadro 2000m: 2019$ |
Allen met de volgende opties:
4gb, webcam, BT, 320gb, 9 cell en fingerprint reader.
Eigenlijk valt de hd3000 wel af, want hoewel de laptop niet voor gamen is, heb ik geen vaste pc meer in het buitenland dus moet ik alles met de laptop doen. Een keertje bfbc2 of C&C generals zou ik toch wel leuk vinden!
Dan kom ik eigenlijk toch bij de W serie uit en daar lijkt vooral de processor iets uit te maken; Ik had als optie nog vele snellere processoren kunnen kiezen, maar ik denk niet dat ik daar gebruik van ga maken. Mijn huidige vaste pc heeft een i5 non SB en daar ben ik dik tevreden over. Echter wil ik voor de toekomst wel een i7SB vanwege accuduur en investering in de toekomst.
Dus concreet mijn vraag aan jullie; welke proc zou jij erin willen met in achtneming van de volgende 'addon' prijzen:
i7 2620m 2.7ghz, 4mb: 0 (alleen in de 'goedkope' W520 te krijgen)
in de duurdere basis W520:
i7 2720qm 2.2ghz, 6mb: 0$
i7 2820qm 2.3ghz, 8 mb: 200$
i7 2920xm 2.5ghz 8mb: 750$ (eigenlijk uitgesloten; ga geen 500 euro voor een proc betalen)
de 2620m is de enige voor de goedkope W520, en voor de duurdere basis W520 is de 2720qm de goedkoopste en langzaamste die ik in een W520 zetten kan.
Volgen jullie het nog? Zo niet dan de volgende simpele vraag: welke processor van bovenstaande ongeacht prijs zou jij kiezen?
Ik lees het volgende op een website wat ik niet helemaal begrijp (kan wel redelijk volgen, maar zie het nadeel niet:);
wat is nou het nadeel van een dual core tov een quadcore (wat bijna niet gebruikt wordt in het dagelijks leven software): wat hebben die 2 sodimm slots ermee te maken: komt een qm altijd met 3 of 4 sloten? Ik snap zijn boodschap dus niet echt.Not sure if you really want the 2620M. The 2620M is a dual core and the W520 only comes with two SoDIMM slots in that configuration. I certainly wouldn't buy a W520 like that. Might as well get the T520 if you want dual core.
[ Voor 11% gewijzigd door Seesar op 02-06-2011 14:39 ]
T60P Widescreen
Verwijderd
Een van de quadcores neem ik aan. Intel heeft grote stappen gezet met accuduur en sandy bridge. Het verschil (buiten het TPD) in energieverbruik is te verwaarlozen, al geef ik toe dat ik daar nog geen betrouwbare vergelijkingen van heb gezien. Buiten wat niet samenhangende cijfers van anandtech:

Iemand een idee waar ik een beetje goedkoop een scherm haakje (screen latch) kan kopen voor m'n T60 14.1" ?
Bij mij is de rechter afgebroken namelijk (was al zo toen ik hem 2e hands kocht, ik zou niet weten hoe je dat voor elkaar krijgt namelijk
)
Maar ik heb dus al gekeken op eBay en Marktplaats, maar goedkoopste wat ik heb kunnen vinden zit rond de $14 exclusief shipping.
Dat moet wel goedkoper kunnen toch
Bij mij is de rechter afgebroken namelijk (was al zo toen ik hem 2e hands kocht, ik zou niet weten hoe je dat voor elkaar krijgt namelijk
Maar ik heb dus al gekeken op eBay en Marktplaats, maar goedkoopste wat ik heb kunnen vinden zit rond de $14 exclusief shipping.

Bij aankoop bijna drie jaar geleden van mijn T61p heb ik gelijk een extra accu besteld. Met beide te hebben afgewisseld in gebruik en elk minder dan 100 cycles te hebben gehad waren ze al < 40% van de oorspronkelijke capaciteit. Daarbij heb ik met de thinkpad-acpi kernel module (linux) altijd voorkomen dat extreme waarden van <10% en >90% bij opladen/ontladen werd bereikt. Ondanks die maatregelen dus voortijdig volledig dood. Die bij de laptop zat had Sony cells, de extra had Sanyo cellen. Inmiddels ben ik gewend met het ongeveer hebben van 7 minuten tot het vinden van een nieuw stopcontact als ik mezelf even moet verplaatsen met laptop, maar daar begin ik me steeds meer aan te ergeren.
Gisteren heb ik mijn laptopbatterij (Sanyo cells) volledig laten leeglopen met het oogpunt op een calibratie en de hoop dat dat mogelijk het net even wat werkbaarder zou maken. Het systeem ging volledig uit na ongeveer 40 minuten (!) in een 0% capaciteit te hebben gestaan.
Verbazing daarover, maar ook alom daarna; het systeem laadt deze accu niet meer op en wil zelfs niet ingeschakeld worden indien deze batterij in de Thinkpad zit. Zodra ik hem verwijder draait hij weer als een zonnetje. De andere batterij functioneert nog wel maar toont nu "0 cycles". Heel vreemd allemaal.
Is deze accu nu echt overleden of wat kan ik nog doen hiermee? Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Aangezien ik nog wel minimaal een jaartje ga doen met deze verder fijne notebook heb ik een nieuwe 9-cells accu besteld. Origineel Lenovo, het nieuwe type "41+", 7800 mAh, voor een heel schappelijke prijs van €85 bij T-online shop.
Hoe ga ik voorkomen dat ik weer na enkele maanden al een groot deel van mijn capaciteit kwijt ben? Of had ik gewoon echt pech met die twee andere exemplaren?
Zelf heb ik het vermoeden dat mijn Advanced Mini Dock voor veel warmte-isolatie zorgt en zo mijn accu een groot deel van de tijd onnodig warm wordt. Dat brengt namelijk met Li-ion technieken een negatieve levensduur tot gevolg.
Gisteren heb ik mijn laptopbatterij (Sanyo cells) volledig laten leeglopen met het oogpunt op een calibratie en de hoop dat dat mogelijk het net even wat werkbaarder zou maken. Het systeem ging volledig uit na ongeveer 40 minuten (!) in een 0% capaciteit te hebben gestaan.
Verbazing daarover, maar ook alom daarna; het systeem laadt deze accu niet meer op en wil zelfs niet ingeschakeld worden indien deze batterij in de Thinkpad zit. Zodra ik hem verwijder draait hij weer als een zonnetje. De andere batterij functioneert nog wel maar toont nu "0 cycles". Heel vreemd allemaal.
Is deze accu nu echt overleden of wat kan ik nog doen hiermee? Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Aangezien ik nog wel minimaal een jaartje ga doen met deze verder fijne notebook heb ik een nieuwe 9-cells accu besteld. Origineel Lenovo, het nieuwe type "41+", 7800 mAh, voor een heel schappelijke prijs van €85 bij T-online shop.
Hoe ga ik voorkomen dat ik weer na enkele maanden al een groot deel van mijn capaciteit kwijt ben? Of had ik gewoon echt pech met die twee andere exemplaren?
Zelf heb ik het vermoeden dat mijn Advanced Mini Dock voor veel warmte-isolatie zorgt en zo mijn accu een groot deel van de tijd onnodig warm wordt. Dat brengt namelijk met Li-ion technieken een negatieve levensduur tot gevolg.
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
lijkt me niet; niemand gaat voor 5 euro of dollar iets op ebay zetten wat met thinkpads te maken heeft.....ebay is nog altijd goedkoopste; had geinformeerd voor een nieuwe palmrest bezel (zit klein scheurtje in) bij Bluelink; 135 euro!!!! Ik bedankte ze hartelijk.ThinkPadd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:34:
Iemand een idee waar ik een beetje goedkoop een scherm haakje (screen latch) kan kopen voor m'n T60 14.1" ?
Bij mij is de rechter afgebroken namelijk (was al zo toen ik hem 2e hands kocht, ik zou niet weten hoe je dat voor elkaar krijgt namelijk)
Denk niet dat er een adresje is wat je zo 123 kunt bestelen en dan voor slechts 10 euro.
Ik heb destijds hetzelfde gedaan voor mijn T60p, 2e 9cells accu gekocht, maar beide gaan zonder problemen nog 3uur mee; en ze zijn beide nu 4 jaar oud.Bij aankoop bijna drie jaar geleden van mijn T61p heb ik gelijk een extra accu besteld. Met beide te hebben afgewisseld in gebruik en elk minder dan 100 cycles te hebben gehad waren ze al < 40% van de oorspronkelijke capaciteit. Daarbij heb ik met de thinkpad-acpi kernel module (linux) altijd voorkomen dat extreme waarden van <10% en >90% bij opladen/ontladen werd bereikt. Ondanks die maatregelen dus voortijdig volledig dood. Die bij de laptop zat had Sony cells, de extra had Sanyo cellen. Inmiddels ben ik gewend met het ongeveer hebben van 7 minuten tot het vinden van een nieuw stopcontact als ik mezelf even moet verplaatsen met laptop, maar daar begin ik me steeds meer aan te ergeren.
Een 2e hands 6 cell die ik destijds via ebay kocht is wel gestorven door te diepe ontlading (ergo; te lang op de schap laten liggen omdat ik met de 9cells in de weer was; die wordt ook niet meer herkend door mijn laptop; mijn accu-icoon blijft dan blinken; dus die zal wellicht zelfde kwaliteit als die van jouw zijn?)
Ik heb er nooit bijzonder mee omgegaan; ook niet met laadsnoer of parameters zetten; wellicht heb je pech en zijn die sony's niet zo goed. ik begreep uit dit topic dat de panasonics wel goed blijven (relatief dan.
Laad cycli weet ik niet, maar ik denk dat ik voor beide wel aan de 300 p/st kom; hele dag loskoppelen en aankopplen; in de auto meenemen en aan laten staan en weer op adres aan de tiet leggen.
[ Voor 63% gewijzigd door Seesar op 09-06-2011 16:41 ]
T60P Widescreen
Interessante update. Vandaag deed opeens die stukke accu het weer en heb hem laten laden en tijdens dat proces goed in de gaten gehouden. Hij startte met een rate van 40 W, en rond de 90% was hij nog steeds aan het stampen met > 35 W terwijl hij normaal gesproken zou moeten afvlakken naar een veel lagere current. Vervolgens heeft hij nog bijna een uur staan laden op met remaining_percentage op 100 %. Uiteindelijk is hij "charged" en nu werkt de accu gewoon weer goed! De last_full_capacity is nu opeens 36 Wh (van de 56.2) en lijkt het ongeveer 1.1u uit te houden; al véél meer dan de 7 minuten voorheen.
Post van al mijn accu dinges nu in het speciale accu topic.
Post van al mijn accu dinges nu in het speciale accu topic.
[ Voor 11% gewijzigd door gertvdijk op 15-06-2011 18:33 ]
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Het aantal cycles, temperatuur, ouderdom en hoe je met de accu omgaat bepaalt hoe lang je er naar verloop van tijd nog mee kan. Maar ook maakt het verschil welke cellen je accu heeft (Sanyo is redelijk bagger).
In een poging om e.e.a. inzichtelijk te maken heb ik hier een aanzet gegeven voor iemand die het juiste gebruik eens goed wil uitzoeken. Op basis van wat ik gelezen heb denk ik dat het goed is om de accu (als je de capaciteit voor langere tijd niet volledig nodig hebt) rond de 40% te houden en deze zo weinig mogelijk volledig te laden en ontladen. Daarnaast is het aan te bevelen de accu na enige tijd volledig te laden en ontladen in verband met calibratie.
Verder kun je in dit topic je accuprestaties vergelijken met die van een ander.
In een poging om e.e.a. inzichtelijk te maken heb ik hier een aanzet gegeven voor iemand die het juiste gebruik eens goed wil uitzoeken. Op basis van wat ik gelezen heb denk ik dat het goed is om de accu (als je de capaciteit voor langere tijd niet volledig nodig hebt) rond de 40% te houden en deze zo weinig mogelijk volledig te laden en ontladen. Daarnaast is het aan te bevelen de accu na enige tijd volledig te laden en ontladen in verband met calibratie.
Jep, had ik al gezien; het lijkt mij alleen niet een topic om een hele discussie te houden over het gebruik van je batterij, wel?Tommy The Cat schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:22:
Graag zelfs
. Uit de OP:
.
Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding van de sanyo accu's - die vaak geleverd worden en voor sommige modellen zelfs uitsluitend - gewoon slecht. Vandaar dat ik dat probeer te ondervangen door goed gebruik. Maar ik begrijp je terughoudendheid want het topic lijkt gezien de reacties op 't eerste oog op een saaie gegevensverzamelingOmdat de lithium-ion accu's door veel Tweakers gebruikt worden en het niet goedkope producten zijn die om de zoveel tijd aan vervanging toe zijn, is het mijns inziens niet overbodig als er algemene, betrouwbare en eenduidige informatie over lithium-ion accu's beschikbaar komt. Dan denk ik vooral aan informatie over het juiste gebruik (om de accu zo lang mogelijk goed te houden), informatie ten aanzien van de vraag waar de accu's besteld kunnen worden (fabrikant zelf, andere handelaren of namaak producten via bijvoorbeeld Ebay) en informatie over de gemiddelde kwaliteit van de accu's naar gelang hun herkomst.
Elke input dienaangaande is dus welkom. Anderen met meer kennis van deze zaken kunnen dit topic vervolgens uitbreiden of een nieuw topic starten.
Volgens mij is dit wel een goede vondst. Heb even snel gekeken maar als ik 't goed heb vraagt IBM voor dezelfde type accu 110 euro (vul hier 42T4620 in). Dit is overigens wel een accu met Panasonic cellen en zoals bekend gedragen die zich netter.[b][message=36190651,noline]
(...)
(...)
edit
Excuus, dubbelpost binnen 24u...
[ Voor 11% gewijzigd door Tommy The Cat op 09-06-2011 19:59 ]
Da's niet dezelfde. Het is nog beter zelfs, want het type dat jij noemt is een 6-cells! Ik heb voor €25 minder een 9-cells. Hmm, de specificaties van de ene website zegt 6-cells 47Wh, andere zegt 9-cells 78Wh.Tommy The Cat schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:54:
Volgens mij is dit wel een goede vondst. Heb even snel gekeken maar als ik 't goed heb vraagt IBM voor dezelfde type accu 110 euro (vul hier 42T4620 in).
[ Voor 9% gewijzigd door gertvdijk op 09-06-2011 20:54 ]
Denk 't niet hoor. Zie de aanduiding (BATERY9PNS) en de design capacity van 85 Wh
.
Edit
Ja al die verschillende nummers zijn redelijk verwarrend.
Edit
Ja al die verschillende nummers zijn redelijk verwarrend.
[ Voor 30% gewijzigd door Tommy The Cat op 09-06-2011 20:56 ]
Waar staat die design capacity? Google geeft mij geen relevante betrouwbare informatie op dat typenummer.Tommy The Cat schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:56:
Denk 't niet hoor. Zie de aanduiding (BATERY9PNS) en de design capacity van 85 Wh.
Die heb ik van Brickman
. Normaal gesproken via de reference guide, maar daar vind je niet altijd de specifieke FRU nummers...
Is ook te vinden in de Power Manager onder de battery tab!gertvdijk schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:59:
[...]
Waar staat die design capacity? Google geeft mij geen relevante betrouwbare informatie op dat typenummer.
Ik snap dat als je de accu in je laptop hebt zitten dat je dat dan kan zien. Het ging echter over een accu die ik nog niet heb.Brickman schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 20:17:
Is ook te vinden in de Power Manager onder de battery tab!
Overigens draai ik Linux en zie ik dat soort dingen in
cat /sys/devices/platform/smapi/BAT0/design_capacity
Dinsdag verwacht ik mijn nieuwe 9-cells binnen te krijgen. Inmiddels ben ik erachter dat het typenummer dat ik besteld heb een verzamelnaam is voor veel meer 9-cells accu's die allemaal onderling compatibel zijn. Er is bij die shop geen ASM code vermeld, dus ik weet nog niet of ik een Panasonic/Sanyo/Sony zal krijgen.
Hoe kan ik bij mijn T61 achter de fabricage datum komen?
Normaal zit er zo'n sticker op de onderkant met daarop type en serienummer, maar mijn T61 heeft die niet (misschien omdat het een CTO model is ?)
Kan ik het misschien met een bepaald programma uitlezen?
Normaal zit er zo'n sticker op de onderkant met daarop type en serienummer, maar mijn T61 heeft die niet (misschien omdat het een CTO model is ?)
Kan ik het misschien met een bepaald programma uitlezen?
Verwijderd
aida64? Je ka ook de fabricagedatum van het scherm uitlezen met de juiste tool. Monitor asset manager.
Verwijderd
Even een vraagje, weet iemand hoe ik mijn Lenovo T500 kan laten booten via USB.
In de bios, waar? Hoe kom ik in de bios?
Weet het allemaal ff niet en uitzoeken zal wel even duren dan ben ik bang.
Misschien dat iemand hier het weet?
THx
In de bios, waar? Hoe kom ik in de bios?
Weet het allemaal ff niet en uitzoeken zal wel even duren dan ben ik bang.
Misschien dat iemand hier het weet?
Usb stick erin, laptop aanzetten en F11 drukken (uit mn hoofd).
F12 werkt beter 
Iemand nog belang bij een mooie T61? Heb de mijne nogsteeds te koop staan (zie signature)
Iemand nog belang bij een mooie T61? Heb de mijne nogsteeds te koop staan (zie signature)
Ik heb mijn T60 geupgrade met een Intel WifiLink 4965AGN, ik had hier thuis een mooie Wireless-N router geplaatst en in mijn T60 zat nog de originele AGB adaptor van Intel. Op marktplaats stond dus die 4965, uit een Toshiba laptop, met als tekst: "ieder bod is welkom". Dus gewoon een bod van 3,50 geplaatst en niet meer aan gedacht, tot ik een mailtje kreeg dat het bod akkoord was.
Afijn, BIOS van de T60 geflashed met zo'n gemodificeerd BIOS (klote whitelists ook), kaartje gemonteerd en all is well nu, zelfs met de standaard twee antennes in de T60 haal ik rond de 144mbps
Afijn, BIOS van de T60 geflashed met zo'n gemodificeerd BIOS (klote whitelists ook), kaartje gemonteerd en all is well nu, zelfs met de standaard twee antennes in de T60 haal ik rond de 144mbps
Verwijderd
ThanksBackSlash schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:01:
Usb stick erin, laptop aanzetten en F11 drukken (uit mn hoofd).
Cd speler is kapot, accu heeft nog maar 22% van de originele capaciteit, eens testen of hij onder Ubuntu langer meegaat
Ik heb zelf vandaag een Gobi 2000 WWAN kaart in me X201 gestopt alleen word deze niet herkend in windows. Dus helemaal geen apparaat in apparaatbeheer. BIOS hobbelt gewoon door dus zonder 1842.
Nou denk ik niet dat het iets uit maakt maar zou een gehackte BIOS versie soelaas kunnen bieden. Want als dat zo is dan zou zover ik het heb begrepen eentje moeten zijn met SLIC2.1 erin. ivm de licentie sleutel.
De kaart in kwestie is dus een Qualcomm Gobi 2000 60Y3183 komt oorspronkelijk uit ene T410 (regio VS model) welke nooit is gebruikt. En laat ik mijn X201 daar nou ook vandaan hebben lijkt mij dat dit geen probleem is. Alleen lijkt het zowat dat hij gewoon niet gezien word in het BIOS en daarom ook niet een foutmelding geeft.
Zou het proberen van slot wissel met de WLAN kaart een oplossing kunnen wezen?
Nou denk ik niet dat het iets uit maakt maar zou een gehackte BIOS versie soelaas kunnen bieden. Want als dat zo is dan zou zover ik het heb begrepen eentje moeten zijn met SLIC2.1 erin. ivm de licentie sleutel.
De kaart in kwestie is dus een Qualcomm Gobi 2000 60Y3183 komt oorspronkelijk uit ene T410 (regio VS model) welke nooit is gebruikt. En laat ik mijn X201 daar nou ook vandaan hebben lijkt mij dat dit geen probleem is. Alleen lijkt het zowat dat hij gewoon niet gezien word in het BIOS en daarom ook niet een foutmelding geeft.
Zou het proberen van slot wissel met de WLAN kaart een oplossing kunnen wezen?
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Net een nieuwe Lenovo notebook besteld. Vergeleken met de Nederlandse webwinkels is het verschil extreem. Ik bespaar nu zo'n duizend euro, als de douane mijn pakje niet gaat 'bekijken'. Ik ben heel benieuwd naar de ervaring van een dergelijke machine. Ik hoop er lang mee te kunnen doen.
De garantie is trouwens internationaal, en drie jaar lang.
Misschien is de ebay winkel van deze verkoper wel het vermelden in de OP waard. Dit model heb ik genomen: http://cgi.ebay.nl/LENOVO...Nov05&hash=item25654961ff
Misschien is de ebay winkel van deze verkoper wel het vermelden in de OP waard. Dit model heb ik genomen: http://cgi.ebay.nl/LENOVO...Nov05&hash=item25654961ff
[ Voor 10% gewijzigd door fonsoy op 08-08-2011 18:07 ]
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Wat zou deze config in Nederland kosten?fonsoy schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:06:
Net een nieuwe Lenovo notebook besteld. Vergeleken met de Nederlandse webwinkels is het verschil extreem. Ik bespaar nu zo'n duizend euro, als de douane mijn pakje niet gaat 'bekijken'. Ik ben heel benieuwd naar de ervaring van een dergelijke machine. Ik hoop er lang mee te kunnen doen.
Ik lees: "Genuine 3 Year Lenovo Depot Warranty (International Warranty Model Type 4276) - Upgradeable"
Dus ook gewoon garantie in NL?
Ik wil deze ook wel hebben!
Verwijderd
Het zijn mooie modelletjes ja. Ik kan er echt niet bij dat een fully specced W520 goedkoper is dan een macbook pro in de VS...
Verwijderd
Beter toch ?Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:58:
Het zijn mooie modelletjes ja. Ik kan er echt niet bij dat een fully specced W520 goedkoper is dan een macbook pro in de VS...
Die met tekenpad zal wel wat duurder zijn denk ik.
Check gewoon op de lenovo site of die serie wereldwijde garantie heeft. Mijn X201 uit de VS had ook in NL garantie. Alleen het verlengen is drama want er is nergens een winkel die aan particulieren garantie uitbreiding levert.Leolinedance schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:55:
[...]
Wat zou deze config in Nederland kosten?
Ik lees: "Genuine 3 Year Lenovo Depot Warranty (International Warranty Model Type 4276) - Upgradeable"
Dus ook gewoon garantie in NL?
Ik wil deze ook wel hebben!
Owja iemand nog een suggestie op me WWAN kaart probleempje van hier boven. (post of 4 terug)
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
De W520 is gisteren binnengekomen.
Eerste indruk, wat een solide machine, en wat een mooi scherm.
Het toetsenbord is een goede. Hij typed erg fijn. De Lenovo tooltjes die met de notebook meekwamen zijn totaal niet irritant, ze zijn meer handig om het onderste uit de kan te halen. Voor accumanagement is bijvoorbeeld nog veel preciezer in te stellen wanneer welke modus geactiveerd moet worden. Events (sluiten van de laptop bijvoorbeeld) zijn ook per stuk, en per modus aanpasbaar.
Lenovo heeft ook een commerciele diagnostiektool gerebrand, die een popup geeft als er iets met het systeem 'mis' is. Er zit een goede apparaatbeheer in. Nu staat er een klein kruisje bij omdat ik nog geen virusscanner draai.
Ik moet nu nog even zoeken naar een tool die de harde schijf kan klonen naar de Intel SSD uit mijn vorige laptop.
Uiteindelijk was ik 1150 euro kwijt. Een hoop geld, maar wat een mooie laptop.
Het toetsenbord is een goede. Hij typed erg fijn. De Lenovo tooltjes die met de notebook meekwamen zijn totaal niet irritant, ze zijn meer handig om het onderste uit de kan te halen. Voor accumanagement is bijvoorbeeld nog veel preciezer in te stellen wanneer welke modus geactiveerd moet worden. Events (sluiten van de laptop bijvoorbeeld) zijn ook per stuk, en per modus aanpasbaar.
Lenovo heeft ook een commerciele diagnostiektool gerebrand, die een popup geeft als er iets met het systeem 'mis' is. Er zit een goede apparaatbeheer in. Nu staat er een klein kruisje bij omdat ik nog geen virusscanner draai.
Ik moet nu nog even zoeken naar een tool die de harde schijf kan klonen naar de Intel SSD uit mijn vorige laptop.
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Voor Nederlandse begrippen is dat voor een W520 een koopje.fonsoy schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:15:
Ik heb zelf een X300 en zit ook naar een W520 te kijken. Zal wel enorm wennen zijn 'zo'n grote laptop', maar ik wil een groter scherm (en geen 1600x900 want dat is maar een kleine vooruitgang tov de huidige 1440x900 van de x300)).
Verwijderd
Heb je nog geen rekening voor de BTW gekregen dan? Je kunt die trouwens ook achteraf krijgen. Ik weet niet hoe TNT dat tegenwoordig doet, maar bij FedEx krijg je na ~twee weken netjes een acceptgiro voor de 19% BTW + 10 euro kosten.fonsoy schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:15:
De W520 is gisteren binnengekomen.
Na het plotselinge defecte moederbord in mijn trouwe T61p van de surfspot actie heb ik maar gelijk 5 minuten later een andere Thinkpad gekocht. Het is een X220 geworden met de i7 processor.
Na twee weken wachten, waarvan een week op de Nederlandse douane stond een uurtje geleden de pakketdienst aan de deur. Natuurlijk gelijk uitgepakt en de laptop een goed bekeken. In vergelijking met mijn T61p voelt de X220 steviger aan er kraakt niets en hij is een stuk lichter. Daarnaast is ook het toetsenbord weer uitmuntend, dit is ook een van de voornaamste redenen geweest om weer voor een Thinkpad te gaan. Over een tijd zal ik mijn bevindingen updaten, kan nu nog niet veel over de prestaties zeggen.
Na twee weken wachten, waarvan een week op de Nederlandse douane stond een uurtje geleden de pakketdienst aan de deur. Natuurlijk gelijk uitgepakt en de laptop een goed bekeken. In vergelijking met mijn T61p voelt de X220 steviger aan er kraakt niets en hij is een stuk lichter. Daarnaast is ook het toetsenbord weer uitmuntend, dit is ook een van de voornaamste redenen geweest om weer voor een Thinkpad te gaan. Over een tijd zal ik mijn bevindingen updaten, kan nu nog niet veel over de prestaties zeggen.