iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Nu kijk ik op de Lenovo.com website en daar is de laptop schijnbaar al de bestellen, maar op de NL website kom je alleen op een landingspagina uit (zonder prijzen en bestelmogelijkheden). Ik ga Lenovo even mailen met de vraag wanneer de laptop in NL te koop is.
Verder vroeg ik mij af of je ook via Lenovo.com kunt bestellen. Levert dit snel gedoe op bij de douane (standaard risico's?)....
BTW + invoerkosten moet je dan wel verwachten. Even rekenen of het dan nog steeds interessant is.GustavSan schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:44:
Levert dit snel gedoe op bij de douane (standaard risico's?)....
Garantie is volgens mij internationaal bij Lenovo (wel even iets om te controleren).
Even is kopen bij deze ebay winkel een optie: http://stores.ebay.nl/New...252&_trksid=p4634.c0.m322
Komt mijn W520 ook vandaan.
Ik heb nu de X230. Daarvoor de T61p.
Na de X240 reviews gelezen te hebben twijfel ik. Ook met onderstaande ervaringen.
Ik kreeg oude cd's meegeleverd. Met een aantal known issues. Met heel veel pijn en moeite via Lenovo Support een nieuw setje bemachtigd. Man o man wat kost dat een moeite, een nieuw setje cd's besteld krijgen. Die support is echt superstug.
Ik krijg inmiddels mijn beeldschermdriver niet meer in orde. Ik geef toe: luiheid van mijn kant. Maar echt het enige wat ik heb gedaan is de softwareupdate gedraaid. En toch problemen.
Dan de voeding op de X240. Andere proprietaire stekker. Neeeeeee. Waardoor alle oude voedingen niet meer werken.
Dan het toetsenbord. Het toetsenbord. Dat is waarom ik een ThinkPad wil. Blijkt dat er inmiddels ook al aan getornd wordt. De kwaliteit is in mijn ogen niet meer de constante kwaliteit die het was. Lijkt alsof op elk model een ander toetsenbord zit.
De fingerprint reader. Overleden. Dat betekent dat ik weer die heisa krijg met Lenovo Support. Nu kan je natuurlijk 1 probleempje niet gelijk concluderen dat alles van Lenovo slecht is.
Heb ik het bij het rechte eind als ik denk dat nu de ThinkPad volledig in Chinese handen is, er wordt getornd aan de bouwkwaliteit en kwaliteit dienstverlening?
Verder vind ik de X 'Carbon' ook niet ok. Hoe KUN je nu een topmodel met max 8Gb op de markt brengen.
Ik weet het. Voorgaande is geheel subjectief en gebaseerd op mijn eenzijdige bevindingen. Ik hoop dat het met ThinkPad en Lenovo goed gaat komen.
Na een A31, R60, T61p en een x200s twee jaar geleden een t430 (de 1e generatie met "nieuw" toetsenbord, maar nog wel dedicated trackpoint buttons, die zijn bij de nieuwste modellen ook weg) maar ik heb deze uit ellende vorig jaar maar verkocht (en halverwege het jaar zelfs het toetsenbord ivm defect vervangen).
Na bijna een jaar gebruik pakte ik toen mijn x200s er weer eens bij en het was gewoon puur genot om daar weer op te tikken. Normale indeling ("systeem" toetsen waar ze horen, vorige volgende knop, golfje in de scroll knop). Bij de nieuwste serie is het nog erger door het gebrek aan trackpoint buttons. Dat is gewoon een zwarte macbook met windows..
Ik heb vorige maand maar een 2e hands x201 met i5 gekocht ter upgrade van mijn x200s omdat ze gewoon niets (in mijn ogen) knaps meer verkopen, want dat nieuwe toetsenbord mogen ze houden.
Ik snap echt die fascinatie met chiclet niet. Ik tik op het werk met een Logitech UltraX en thuis op een ouderwetse Compaq. En vind het beide heerlijke toetsenborden. Maar die gaten tussen de eilandjes met chiclet...

[ Voor 22% gewijzigd door CrashOverDrive op 28-07-2014 16:49 ]

Al zijn er wel verloopjes zie ik.
Nog even en Lenovo gaat net als Dell werken met een identificatiesignaal in de adapter, waardoor je alleen nog maar originele Lenovo adapters kunt gebruiken. Dat soort verloopjes hebben dan ook geen bestaansrecht meer. Geen originele adapter? = Ik ga lekker niet opladen

* ThinkPad typt dit vanaf een MacBook Air
[ Voor 103% gewijzigd door ThinkPad op 28-07-2014 16:58 ]
Dat hebben ze al, maar dat is omdat de moderne accu's een fast charge kunnen en omdat dit gevaarlijk is met namaak communiceren de accu en adapter. Maar bij Lenovo is dat niet zo'n probleem omdat accu's en adapters niet zo heel duur zijn als je ze uit Amerika haalt.ThinkPadd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:49:
Dafuq, hebben ze alweer een nieuwe powerconnector... Wist ik niet eens. Weer een nieuwe cashcow
Al zijn er wel verloopjes zie ik.
Nog even en Lenovo gaat net als Dell werken met een identificatiesignaal in de adapter, waardoor je alleen nog maar originele Lenovo adapters kunt gebruiken. Dat soort verloopjes hebben dan ook geen bestaansrecht meer. Geen originele adapter? = Ik ga lekker niet opladen
* ThinkPad typt dit vanaf een MacBook AirT61 is de laatste ThinkPad die ik heb gehad. T400 enzo is nog wel leuk (m'n moeder heeft een T400), maar ben het echte IBM gevoel kwijt na de T61
Verwijderd
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2014 17:52 ]
Heb er vele mogen gebruiken en hebben. Momenteel gebruik ik een x220 voor linux en een X230 voor Windows. Heb ook een T410 voor test doeleinden.
Ik heb nu de nieuwe serie van lenovo mogen bekijken. dus de x240,t440p,t540p.
Het is mij een beetje een raadsel waarom ze af gestapt zijn van de ronde power plug. Kan nu weer allemaal nieuwe voedingen gaan bestellen en ook me reis voeding zal een nieuw verloopje moeten krijgen. En wat ook zo heerlijk is dat ze meteen het docking station maar hebben aangepast. Ook meteen weer extra kosten.
En dan het toetsenbord. Ik vind het heel erg jammer dat ze dan min of meer verpest hebben. Voor mij had de x220 als laatste een goed toetsenbord. de x230 was al minden maar valt mee te leven. de x240 is een ramp. Ik kan er echt niet aan wennen. Ook het toetsenbord van de t440 en zijn groete broer is raar/voelt niet zo vertrouwd aan als de oudere modellen.
Ook de touchpad van de nieuwe serie is niet om over naar huis te schrijven naar mijn mening. Het voelt vaag aan dat heel de pad nu een grote knop is. Bij apple doen ze dit beter.
echt jammer om te zien dat ze de thinkpad lijn zo aan het verpesten zijn. Ben nu toch aan het rond kijken bij andere merken..
[ Voor 6% gewijzigd door pixel op 31-07-2014 14:19 ]
brabrabrabra...
Verwijderd
Op de *30 heb je ook al die verrotte indeling, missende toetsen en missende eSata poort
Mijn 1e werklaptop was een Thinkpad T61, mijn 1e kennismaking met de IBM / Lenovo Thinkpad serie. Wat een mooi en degelijk apparaat was dat. Ik heb toen ik deze moest inleveren (vanwege nieuwe baan) privé een Thinkpad T60p gekocht. Deze heb ik later geupgraded met T61 hardware. De laatste upgrades heb ik besteld. De machine is nu/straks voorzien van:
Intel Core2Duo T9500 (2.6Ghz 6MB cache)
8 GB Micron dual channel
Samsung 840 Pro 256GB
UXGA (1600x1200) IPS display met LED verlichting
Intel Ultimate-N 6300 450 mbit WiFi
En natuurlijk het nog klassieke, degelijke toetsenbord
Hier kan ik denk ik nog wel een paar jaartjes mee vooruit. Voor het zwaardere werk dan surfen, mailen en Office werk heb ik nog een desktop staan.
Mijn broer had een vergelijkbare T60, maar die moest vervangen worden. Ik heb hem aangeraden naar de Thinkpad T520 te kijken, of anders naar de HP Elitebooks. Die laatste is het geworden. Die laptopserie is nog wel ècht degelijk gebouwd zoals de IBM Thinkpads vroeger ook.
Vroeger...
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Bios updaten staat los van je windows versie.Taarmen schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 00:05:
Ik hoop dat iemand deze discusie nog volgt, ik wil graag de bios updaten naar Middleton, maar ik krijg hem niet aan de praat met win 8.1 64bit. Bootable cd gebrand, start ik heb op krijg ik alleen dos en geen idee hoe ik hem aan de praat krijg. Hier naast wil ik multitouch unlocken, maar na het verwijderen de driver wilt de nieuwe driver niet instaleren, instalatie start maar daarna geeft hij een fout melding.. Kan iemand mij helpen?
Heb je de laptop wel aan de stroom? Dat is een vereiste. Ik heb toevallig vorige week nog de middleton bios geflasht, je moet opstarten vanaf cd, laptop aan de stroom hebben en dan wachten. Bij mij was het scherm zo'n 2 min zwart en daarna begon hij te piepen, en toen een automatische reboot. Toen was het klaar.
Geen idee wat betreft je multitouch
Hier kan je zien wat de Sata modus is:

Hier kan je bij mij zien dat ik op Generatie 2 zit, oftewel Sata 2 modus.
Maar buiten mijn werk gebruik ik de computer maar weinig en ik moet bekennen dat ik nog vaak teruggrijp naar mijn oude X31, mede omdat het toetsenbord toch net iets fijner tikt.
binnenkort zet ik er een l7700 mainboard in samen met 4gb ram en een ssd.
ik had echter een paar vragen;
van de verkoper heb ik er een losse wwan module (voor vodaphone) bij gekregen. er zit nu geen wwan module in. betekend dit dat er dan een slot op het mainboard vrij is?
en de lenovo driver geeft aan dat mijn 8cell accu in goede staat is, maar zou ik dan niet meer dan 3 uur moeten kunnen halen (alles staat op zuinig in driver, helderheid gemiddeld)
verder is de laptop helemaal schoongemaakt en van nieuwe pasta voorzien. hoe normaal is het dan dat de laptop snoeiheet word en er een brandlucht omheen hangt? (laptop gebruik ik al 3 maand en niks lijkt stuk te gaan ofzo)
en als laatste vraag:
soms werkt scrollen prima, dan na een refresh van een site werkt het niet meer. is dit een driver probleem? trackpoint hangt soms ook (muis blijft dan alleen naar links of rechts vliegen)
Ik had problemen dat mijn quadro 2000m heel slecht presteerde; aanvankelijk redelijk (World of Tanks), maar na 10 min veel happeren/stotteren etc.
Nu ben ik daarin gedoken en werd het geheel te warm. Op internet stond een gozer die zijn W520 ventilator/koelblok vervangen heeft voor een beter model (gemaakt voor de 2000m; hij had een 1000m).
Nu ik al de 2000m had had ik de grotere capaciteit koeler al. Ik heb echter de originele koelpasta (meer cement eigenlijk) eraf gehaald en vervangen voor e.o.a. coolermaster silver spul van 8 euro en die erop gesmeerd.
Voor deze 'fix' werd mijn quadro gemakkelijk 95 graden en throttle toen terug. Nu met de goede koelpasta komt hij niet boven de 65 graden en en dus ook geen terug throttlen tijdens gamen en kun je maximale capaciteit gebruiken (binnen de grenzen van een non-gaming gpu uiteraard).
Ik denk ik deel dit, want ik heb eigenlijk 2 jaar rondgelopen waarom mijn W520 niet goed presteerde; nu wel dus!
T60P Widescreen
Verwijderd
Wat betreft die heatsink upgrade; bedoel je dan van
04W0437 naar 04W1574?
Heb je een link?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2015 14:49 ]
MacBook verkochtThinkPadd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:49:
[...]
* ThinkPad typt dit vanaf een MacBook AirT61 is de laatste ThinkPad die ik heb gehad. T400 enzo is nog wel leuk (m'n moeder heeft een T400), maar ben het echte IBM gevoel kwijt na de T61
Al vind ik de T410 nog wel vrij lomp.... T410s is lekker, maar daar zit een 1.8" schijf in en een SSD in dat formaat is onbetaalbaar. Misschien dat ik ooit nog eens een ander model koop... iemand nog aanraders voor een lekker compact dingetje? Wil wel graag gewoon volwaardige UltraNav hebben
[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 06-05-2015 23:59 ]
x201?ThinkPadd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:58:
Oja, dit topic.....
iemand nog aanraders voor een lekker compact dingetje? Wil wel graag gewoon volwaardige UltraNav hebben

Ik ben zelf na 4 jaar een x200s geupgrade naar een T430.. en heb die na een jaar weer verkocht en toen maar een 2e hands x201 opgepikt.
Die nieuwe meuk met wannebee Apple toetsenborden mogen ze houden
[ Voor 45% gewijzigd door CrashOverDrive op 07-05-2015 00:31 ]
Fijnste vond ik m'n T40 met 14" denk ik. Zowel qua gewicht als qua afmetingen. T42 / T43 met 15" e.d. werd al vrij lomp en zwaar.
Verwijderd
mSata SSD met adapter? Ofwel; gewone mSata SSD (a ~€10 meer dan gewone SSD) + adapter a ($4). Lijkt mij nog wel te doenThinkPadd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:58:
Oja, dit topic.....
[...]
MacBook verkocht![]()
en een T410 teruggekocht (tweedehandsje)
![]()
256GB SSD erin, 8GB en gaannnnn
Wel met Windows 7 trouwens, met Windows 8.1 had het ding last van insomnia, direct na het in standby gaan werd hij weer wakker.
Al vind ik de T410 nog wel vrij lomp.... T410s is lekker, maar daar zit een 1.8" schijf in en een SSD in dat formaat is onbetaalbaar. Misschien dat ik ooit nog eens een ander model koop... iemand nog aanraders voor een lekker compact dingetje? Wil wel graag gewoon volwaardige UltraNav hebben
Qua 'compact dingetje'; volgens mij hebben alle nieuwe laptop junk toetsenborden. Op enkele uitzonderingen daargelaten (stoeptegels, Macbook pro en een paar semi-tablets) allemaal een waardeloos 16:9 scherm.
Qua Thinkpad zou je kunnen kijken naar een X220 en dan zo'n FHD scherm erin modden. Informatie daarvoor wordt echter een beetje schaars gedeeld door degenen die het voor elkaar gekregen hebben. Je lijkt tevens de DP op het dock of op de laptop zelf te verliezen (oid).
Circa een jaar geleden heb ik me nog eens verdiept in het toenmalige aanbod van laptops en kwam tot de conclusie dat de Dell Precision M4800 een waardige opvolger zou zijn van mijn ThinkPad W520. Aangezien Lenovo zowel het superieure toetsenbord samen met de eSata poort en gangbare voedingsaansluiting bij het oud-vuil heeft gezet, bovenop het vervangen van mSata door een veel te korte M.2 ruimte is er dus bij mij erg weinig neiging om nog een keer een Thinkpad te kopen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2015 02:44 ]
Welkom terug in het Thinkpad kampThinkPadd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:58:
Oja, dit topic.....
[...]
MacBook verkocht![]()
en een T410 teruggekocht (tweedehandsje)
![]()
256GB SSD erin, 8GB en gaannnnn
Wel met Windows 7 trouwens, met Windows 8.1 had het ding last van insomnia, direct na het in standby gaan werd hij weer wakker.
Zelf zit ik ook wat rond te kijken voor een waardige opvolger van mijn Thinkpad T60/T61 FrankenPad:
1
2
3
4
| T61 FrankenPad | 15.0" IPS UXGA 1600x1200 flexview + LED | C2D T9500 @ 2,6 Ghz | T500 fan / T61 heatsink | 8GB Micron dual channel | Samsung 840 Pro 256GB SSD | nVidia Quadro NVS 140M | NNB Keyboard | BroadCom 300Mbit AirPort Extreme | OS-X 10.9.1 Mavericks + Win7 |
Ik draai er OS X Mavericks op, het draait behoorlijk goed, maar niet zo soepel als op mijn desktop. Met name animaties van vensters minimaliseren e.d. willen wel eens schokken. Vandaar dat ik wat aan het rondkijken ben voor een snellere Thinkpad, die geschikt is om OS X op te draaien.
Ik heb uiteraard een "echte" MacBook Pro overwogen, de nadelen voor mij zijn echter dat die geen trackpoint hebben, en zo goed als altijd een glossy scherm. En uiteraard een veel hogere restwaarde, waardoor voordelig eentje aanschaffen er niet inzit. Een nieuwe aanschaffen is mij veel te duur, dus het moet een 2ehands zijn.
Mijn eisenlijstje:
- Hoog resolutie IPS scherm, mat
- Trackpoint met hardware muisknoppen
- Minimaal 14", liever 15"
- Budget houdt ongeveer bij 600 euro op
Keuzes, keuzes
Het TN scherm dat in de T530 past is dezelfde als in die vanmij zit, dat is voor TN begrippen echt een goed scherm, enkel de verticale kijkhoeken zijn wat minder maar dat is bij een laptop niet zo relevant aangezien je het scherm kan kantelen.BackSlash schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:55:
[...]
Welkom terug in het Thinkpad kampGrappig om te zien dat een (oud) Thinkpad fan switcht naar Apple en toch weer terugkomt. Ontopic: Je zou kunnen kijken voor een T420s, deze heeft wel weer gewoon een 2.5" SSD, het klassieke 7 rij's toetsenbord/ultranav en vergelijkbare afmetingen als de T410s.
Zelf zit ik ook wat rond te kijken voor een waardige opvolger van mijn Thinkpad T60/T61 FrankenPad:
code:
1 2 3 4 T61 FrankenPad | 15.0" IPS UXGA 1600x1200 flexview + LED | C2D T9500 @ 2,6 Ghz | T500 fan / T61 heatsink | 8GB Micron dual channel | Samsung 840 Pro 256GB SSD | nVidia Quadro NVS 140M | NNB Keyboard | BroadCom 300Mbit AirPort Extreme | OS-X 10.9.1 Mavericks + Win7
Ik draai er OS X Mavericks op, het draait behoorlijk goed, maar niet zo soepel als op mijn desktop. Met name animaties van vensters minimaliseren e.d. willen wel eens schokken. Vandaar dat ik wat aan het rondkijken ben voor een snellere Thinkpad, die geschikt is om OS X op te draaien.
Ik heb uiteraard een "echte" MacBook Pro overwogen, de nadelen voor mij zijn echter dat die geen trackpoint hebben, en zo goed als altijd een glossy scherm. En uiteraard een veel hogere restwaarde, waardoor voordelig eentje aanschaffen er niet inzit. Een nieuwe aanschaffen is mij veel te duur, dus het moet een 2ehands zijn.
Mijn eisenlijstje:Jammer genoeg zijn er pas sinds de X1 Carbon 2014 en de T440s en T540 weer IPS schermen beschikbaar, dus voorlopig zijn die nog prijzig. Qua hardware zou de T410 / 510 ofzoiets al wel goed genoeg zijn, maar die missen weer de optie voor een IPS scherm. Modden zou ik geen probleem vinden, ik heb tenslotte mijn T60p compleet verbouwd naar T61 met LED scherm. Helaas kan ik geen succesverhaal vinden waarbij iemand een IPS paneel heeft gemonteerd in zijn Thinkpad T410/420/430 of T510/520/530...
- Hoog resolutie IPS scherm, mat
- Trackpoint met hardware muisknoppen
- Minimaal 14", liever 15"
- Budget houdt ongeveer bij 600 euro op
Keuzes, keuzes
Ik werk op een x201s, wat achteraf een uitstekende koop blijkt te zijn. (van iemand overgekocht die er mac os x erop wou draaien maar niet lekker werkte), Heb hem nu 5 jaar en totaal geen spijt van van de aankoop.ThinkPadd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 00:43:
Schattig dingetje, maar 12" vind ik te klein. 13-14" is fijn. Qua gewicht nog te doen (al weegt T410 toch 2,2kg) en qua schermruimte. Heb nu een 1440x900 model.
Fijnste vond ik m'n T40 met 14" denk ik. Zowel qua gewicht als qua afmetingen. T42 / T43 met 15" e.d. werd al vrij lomp en zwaar.
Lekker hoog reso scherm (1440*900), ultra compact, superlicht en toch een volwaardig toetsenbord.
Het enige in die tijd gedaan is, zijn de batterij (nu een 9cell variant >>5 uur werk plezier) en de ventilator vervangen. Oja, niet te vergeten een 256GB ssd erin geplempt
Al het nieuwe spul lijkt me niets (gewijzigd toetsenbord enzo) dit geeft me reden om niet verder te kijken en op deze laptop door te werken tot deze zijn laatste adem uitblaast...
Denk dat het zo goed als onmogelijk is dat je precies zo'n exemplaar vindt, maar als je er een vindt, zeker doen!
Hyundai Ioniq 28kWh
Passen voorzover ik weet ook op genoeg andere modellen.
Was net aan het opruimen en kwam nog een in prima staat verkerend UK toetsenbord tegen die ik er ooit uitgehaald heb. Als iemand bepaalde letters mist wil ik ze voor een postzegel in een envelop gooien
*plaatje van internet maar zelfde indeling

[ Voor 23% gewijzigd door CrashOverDrive op 15-05-2015 21:32 ]
Van mijn W520 is mijn moederbord plots overleden (na het T60 debacle en nu deze W520 nooit meer thinkpad voor mij) moet ik een nieuw moederbord bestellen.
Er zijn een aantal kanalen, maar die van ali-express lijkt het goedkoopste te zijn, maar is dit ook de betrouwbaarste?!
zie linkje:
http://nl.aliexpress.com/...-04W2031/32314838826.html
Hebben jullie evt andere kanalen; evt 2ehands verkoop-kanaal?
Nevermind! Kep een 2e handsje op Ebay gevonden, hopen dat het probleem is opgelost.
[ Voor 6% gewijzigd door Seesar op 09-06-2015 14:17 ]
T60P Widescreen
Zet hem op Ebay, kan best nog wat opleveren aangezien vrijwel de gehele serie dezelfde toetsenborden gebruikt.CrashOverDrive schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:29:
Heeft er iemand nog een (paar) toetsen van een x201 toetsenbord nodig omdat hij er toevallig 1 mist ofzo?
Passen voorzover ik weet ook op genoeg andere modellen.
Was net aan het opruimen en kwam nog een in prima staat verkerend UK toetsenbord tegen die ik er ooit uitgehaald heb. Als iemand bepaalde letters mist wil ik ze voor een postzegel in een envelop gooien.
*plaatje van internet maar zelfde indeling
[afbeelding]
Mijn oog is gevallen op de X2xx series. Voor onder de 250 euro lijken mij dit prima subnotebooks die perfect mee naar school kunnen om VM's mee te draaien. Vooral als ik hier een SSD en 8GB in stop. Dit gaat ook mijn eerste Thinkpad ever worden.
Enige tips bij het kopen van een 2e hands X220/30?
Zit ook te twijfelen of ik de 220 of 230 moet nemen, de meningen over de keyboards lopen sterk uiteen. Verpest de keyboard van de 230 de volledige thinkpad evaring of is dit niet zo'n grote issue? Ook is USB 3.0 out of the box wel fijn bij de 230.
Alleen het nadeel is dat x230 modellen niet echt op advertenties staan. Moet ik in de zomer maar eens op letten dan. Bedankt voor de reactie!
nieuws: Lenovo overweegt ThinkPad met klassieke eigenschappen uit te brengen
Laat maar komen
Ik vrees echter dat het niet doorgaat of uiteindelijk toch meer op een macbook lijkt dan een thinkpad.
[ Voor 0% gewijzigd door CrashOverDrive op 26-06-2015 18:30 . Reden: Anchor uit link gehaalt ]
Ik denk dat die net iets te dun zal zijn mochten de renders in productie worden gebracht. Ziet er veelbelovend uit, dat wel.CrashOverDrive schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:08:
Schopje voor wie de FP niet in de gaten houdt.![]()
Laat maar komen12 - 13", Dun, licht, Oldschool toetsenbord, 16:10 high res scherm en een knappe CPU en ze hebben mij weer terug als klant
![]()
![]()
Ik vrees echter dat het niet doorgaat of uiteindelijk toch meer op een macbook lijkt dan een thinkpad.
Verwijderd
Woohoo!CrashOverDrive schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:08:
Schopje voor wie de FP niet in de gaten houdt.![]()
Laat maar komen12 - 13", Dun, licht, Oldschool toetsenbord, 16:10 high res scherm en een knappe CPU en ze hebben mij weer terug als klant
![]()
![]()
Het is mij verder een raadsel waarom ze speciaal hiervoor een nieuw toetsenbord gaan maken dat de forward en back toetsen mist. Het lijkt er weer eens op dat Lenovo het weer net niet helemaal begreep...
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2015 20:04 ]
Lijkt sprekend op de X300.iPodKiller schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:28:
Ik denk dat die net iets te dun zal zijn mochten de renders in productie worden gebracht. Ziet er veelbelovend uit, dat wel.
De W520 bedoel je dus o.a.Brilsmurfffje schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:07:
Geweldig dit, nu ook nog een W serie en dan zonder zo'n idioot numpad gedeelte

Ja of de W530 ik vind dat chicklet toetsenbord echt wel goed typen, altijd bijzonder hoe ondergewaardeerd toetsenborden zijn op notebooks. Ik type op mijn Thinkpad noemenswaardig sneller dan op de Asus laptop van mn vriendin

Alleen dat ThinkPad logo met die kleuren.... dayummm

https://vid.me/fOSg
Heb dit al bekeken maar komt niet echt overeen: http://www.thinkwiki.org/wiki/Error_Codes_and_Beep_Codes
Hij werkt nu met Debian op de interne 80GB SSD gewoon normaal, ook op accu. Gisteren wel Windows 10 geinstalleerd op de Samsung 250GB SSD die ik erin heb zitten, maar W10 wil nu ineens niet meer booten (zwart scherm met af en toe liggend streepje linksbovenin + HDD-ledje flikkert heel snel, maar wel heel vaagjes, niet heel fel).
Edit: Volgens mij is dit gewoon een teken dat de oplader is aangesloten en hij gaat opladen. Laptop werkt nu overigens perfect met Windows 10.
[ Voor 51% gewijzigd door ThinkPad op 10-09-2015 10:36 ]
https://www.youtube.com/watch?v=IuUDayVh_cc
Dankzij:
http://forum.notebookrevi...-on-t440-t540-mod.769254/
https://forums.lenovo.com...440s/td-p/1845449/page/17
Het toetsenbord vind ik prima typen trouwens (en ik gebruik al thinkpads vanaf de 300 serie geloof ik), alleen de extra rij toetsen mag van mij wel weer terug, en de backlight schijnt onder de toetsen door als je er niet recht boven zit, dus van mij mag de thinklight ook wel weer terug