Het Lenovo forum hoef je weinig van te verwachten, staat er een beetje om bekend dat ze mensen daar lekker in hun sop laten gaarkoken. Misschien nogmaals bellen en duimen dat je een iets coulanter persoon aan de telefoon krijgt?DDX schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:16:
[...]
Ja dat is de oorzaak van het probleem, volgens lenovo is de scharnier afgebroken. (knap dat ze dat op basis van deze 2 foto's kunnen zien)
[...]
Weinig profs aan, heb er 5 jaar onsite opzitten.
Maar persoon die ik aan de lijn had was zowat robot, op iedere vraag die ik stelde kreeg ik wedervraag of ik een offerte wilde ontvangen om het te laten repareren.
Zelfs op mijn vraag of de adp garantie dit dan niet dekt. (niet dat ik die hier voor wil inzetten, die heb ik meer voor het geval ik de laptop uit mijn handen laat vallen ofzo)
Heb iig nu dus klacht per mail gestuurd. (kon niet met iemand anders doorverbonden worden)
En Lenovo forum een post, misschien dat iemand van lenovo het daar ziet.
En als daar beide niets uitkomt ga ik maar eens informeren bij de verkoper. (bluelink.nl)
Zou ik ook doen. Moet regelmatig bellen met Pro-support van Dell en daar heb je soms ook oetlullen die alles "volgens het boekje" doen en je 3457619876 tests moet uitvoeren. En dan heb je er ook waar je maar een halve zin tegen moet zeggen en er staat al iemand geboekt voor de volgende dag.ormagon schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:59:
[...]
Het Lenovo forum hoef je weinig van te verwachten, staat er een beetje om bekend dat ze mensen daar lekker in hun sop laten gaarkoken. Misschien nogmaals bellen en duimen dat je een iets coulanter persoon aan de telefoon krijgt?
Vermoedelijk heb je dat bij elke supportafdeling.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
De 3 keer dat ik nu gebeld heb steeds zelfde persoon (naja bijna robot) aan de lijn gehad.
Kan toeval zijn natuurlijk.
Eerst maar even afwachten of ik nuttige reply krijg op mijn email.
Eerste repair met keyboard had ik volgens de support persoon niet eens recht op next business day support, maar second business day support.
Heb dit uiteindelijk maar geaccept aangezien er weinig tegen in te brengen was.
Dell (pro)support is echt 10 keer beter.
Eerste repair met keyboard had ik volgens de support persoon niet eens recht op next business day support, maar second business day support.
[ Voor 32% gewijzigd door DDX op 28-10-2012 12:12 ]
Dit is ook gewoon heel slecht van Lenovo. De thinkpad serie staat (stond) bekend om zijn robuustheid en goede support, op deze manier breek je je eigen naam heel rap af.
Als ik jou was zou ik contact opnemen met bluelink. Zij hebben jou de laptop en de garantie verkocht dus zij zijn daarin ook je aanspreekpunt.DDX schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:10:
De 3 keer dat ik nu gebeld heb steeds zelfde persoon (naja bijna robot) aan de lijn gehad.
Geen idee waarom ze nu wel monteur willen sturen, maar primaGeachte klant,
Aangaande de zaak met de referentienummer <..>, zal de reparatie onder
garantie vallen. Voor wanneer mogen wij een monteur sturen?
Graag wachten wij voor uw antwoord terug.
Vermoedelijk omdat het behandeld is door iemand anders.DDX schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:58:
[...]
Geen idee waarom ze nu wel monteur willen sturen, maar prima
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Ondertekend door dezelfde helpdesk medewerker, maar idd waarschijnlijk door iemand anders van 2e lijn beoordeeld. (waarmee ze me niet konden doorverbinden)
Blijft een redelijk standaard antwoord, geen info verder waarom eerst niet en nu wel.
Blijft een redelijk standaard antwoord, geen info verder waarom eerst niet en nu wel.
Vandaag monteur gehad die zo'n 2 a 3 uur bezig was in poging probleem op te lossen.
Heeft laptop zo'n 5 keer compleet open gehad.
Probleem zat hem niet direct in scharnieren. (die niet echt kapot waren ofzo)
Maar de draad van de wlan kaart naar de antenne in scherm zat veel te strak.
En behuizing zelf zit ook beetje te strak/loopt beetje bol bij scherm.
Monteur heeft het uiteindelijk wel redelijk in orde gekregen, maar heeft nu via lenovo volledige omruiling aangevraagd.
Afwachten dus even.
Heeft laptop zo'n 5 keer compleet open gehad.
Probleem zat hem niet direct in scharnieren. (die niet echt kapot waren ofzo)
Maar de draad van de wlan kaart naar de antenne in scherm zat veel te strak.
En behuizing zelf zit ook beetje te strak/loopt beetje bol bij scherm.
Monteur heeft het uiteindelijk wel redelijk in orde gekregen, maar heeft nu via lenovo volledige omruiling aangevraagd.
Afwachten dus even.
Tjonge, wat een verhaal DDX. Ik beschouw mijzelf als Thinkpad fan (vooral van de T6x serie), maar als ik jouw verhaal lees weerhoudt mij dat toch behoorlijk om wederom bij Lenovo te gaan shoppen als ik een nieuwe laptop ga aanschaffen.
Gelukkig is de performance van mijn T61 voorlopig toereikend voor mij
Gelukkig is de performance van mijn T61 voorlopig toereikend voor mij
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Mja hopenlijk gewoon kwestie van pech.
Zit nu weer op de x60s te werken, maar mis de x1c nu al.
Veel te lage resolutie en keyboard was ik inmiddels al aardig gewend aan de x1c, dus grijp alweer mis met bijvoorbeeld pgup/pgdown,delete ed.
Zit nu weer op de x60s te werken, maar mis de x1c nu al.
Veel te lage resolutie en keyboard was ik inmiddels al aardig gewend aan de x1c, dus grijp alweer mis met bijvoorbeeld pgup/pgdown,delete ed.
[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 02-11-2012 19:59 ]
Toetsen die ik nooit gebruik.
Nieuwe keyboard werkt prima voor mij iig, alleen lastig dat home en end niet bij pgup/pgdn in de buurt zitten. (gebruik ik veel als ik op forums aan het lezen ben)
Nieuwe keyboard werkt prima voor mij iig, alleen lastig dat home en end niet bij pgup/pgdn in de buurt zitten. (gebruik ik veel als ik op forums aan het lezen ben)
Laptop vanmorgen retour ontvangen, lcd bezel en rear cover hebben ze vervangen.
Maar probleem compleet niet opgelost....
Weer gebeld (en voor de zoveelste keer zelfde persoon aan de lijn) en ze wilden eerst laptop nogmaals ophalen.
Toen ik vroeg wat ze dan gingen vervangen: 'de lcd bezel weer'
Weer even samenvatting gegeven wat probleem nu echt is (niet dat ze hier echt naar luisterde)
En dat dit ondermeer de kabel van de wlan/antenne is die te strak zit.
Of ik toevallig de FRU van deze kabel wist en desnoods maar even de laptop wou openschroeven.... (wat ik niet ga doen)
Ze sturen nu morgen maar weer een monteur langs, ik ben benieuwd.
Maar probleem compleet niet opgelost....
Weer gebeld (en voor de zoveelste keer zelfde persoon aan de lijn) en ze wilden eerst laptop nogmaals ophalen.
Toen ik vroeg wat ze dan gingen vervangen: 'de lcd bezel weer'
Weer even samenvatting gegeven wat probleem nu echt is (niet dat ze hier echt naar luisterde)
En dat dit ondermeer de kabel van de wlan/antenne is die te strak zit.
Of ik toevallig de FRU van deze kabel wist en desnoods maar even de laptop wou openschroeven.... (wat ik niet ga doen)
Ze sturen nu morgen maar weer een monteur langs, ik ben benieuwd.
Vandaag monteur (zelfde als vorige keer) die ze maar een wlan kaart hadden meegegeven.
Die kon dus weinig voor mij betekenen, hij gaf advies om maar even contact op te nemen met de leverancier.
Heb hem gevraagd of hij bij lenovo kon melden dat hij dit niet kon fixen, heeft hij uiteindelijk gedaan. (via zelfde telefoonlijn als ik moet bellen trouwens)
Ze zouden dit intern escaleren, ben benieuwd wanneer ik hier iets van hoor.
Ook nog even gebeld met bluelink, die eigenlijk weinig kunnen doen op dit moment.
Een volledige omruiling zou via lenovo moeten gebeuren, ik moet dus voorlopig de escalatie maar even afwachten.
Die kon dus weinig voor mij betekenen, hij gaf advies om maar even contact op te nemen met de leverancier.
Heb hem gevraagd of hij bij lenovo kon melden dat hij dit niet kon fixen, heeft hij uiteindelijk gedaan. (via zelfde telefoonlijn als ik moet bellen trouwens)
Ook nog even gebeld met bluelink, die eigenlijk weinig kunnen doen op dit moment.
Een volledige omruiling zou via lenovo moeten gebeuren, ik moet dus voorlopig de escalatie maar even afwachten.
Laten we hopen dat je snel een nieuwe krijgt, het zijn echt geweldige apparatenDDX schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:39:
Vandaag monteur (zelfde als vorige keer) die ze maar een wlan kaart hadden meegegeven.
Escalatie heeft even geduurd, 2 weken geleden belletje waarom ik de case wou laten escaleren.
Vorige week mailtje van iemand van Lenovo Egypte dat hij case heeft gekregen. (met in z'n signature dat hij Customer Complaint Resolution Owner voor MEA is, dus geen idee waarom die ook cases voor Europa doet)
Vandaag mailtje :
Vorige week mailtje van iemand van Lenovo Egypte dat hij case heeft gekregen. (met in z'n signature dat hij Customer Complaint Resolution Owner voor MEA is, dus geen idee waarom die ook cases voor Europa doet)
Vandaag mailtje :
I would like to to inform you that your case has been approved for a
replacement machine due to faults faced with machine purchased by you.
Can you kindly confirm to me the shipping address that I should advise to
our courier for delivery of new machine and pick up of faulty one.
[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 10-12-2012 18:59 ]
Wat wel weer minder is dat de vervangende laptop lang op zich laat wachten.
(terwijl ze in de mail aangaven dat de levertijd 10-14 dagen was)
Stond vorige week nog op de 10e, dus geen idee hoe zeker deze datum is.Delivery Date (expected): 2013-01-21
(terwijl ze in de mail aangaven dat de levertijd 10-14 dagen was)
[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 29-12-2012 23:09 ]
Verwijderd
Moet je kijken wat ik vandaag op engadget lees:
http://www.engadget.com/2...e-e431-e531-onelink-dock/
Het gewicht, het touchpad en het numpad zijn de enige 3 redenen waarom ik liever een thinkpad dan een latitude wil. Daarvan zijn er nu 2 verdwenen, aldus engadget.
Ze kunnen de trackpoint net zo goed meteen wegdoen. Daar heb je toch weinig aan zonder de buttonsMore important than speeds and feeds, though, the company is ushering in a redesigned trackpad, one that gets rid of those secondary buttons meant to be used with the TrackPoint. (They're now built into the touchpad, clickpad-style.) Eventually this will become the standard across all ThinkPads -- a move that will probably cheese off ThinkPad diehards, but please newcomers who'd rather have a larger touchpad. Additionally, the company unveiled a proprietary new charging standard called OneLink, which uses a single cable for charging, video and data. To go with it, Lenovo also unveiled the OneLink dock, a peripheral with four USB ports, HDMI and an Ethernet jack. Lenovo says OneLink will also become standard for the ThinkPad line, so we're guessing more accessories like this aren't far off.

Het gewicht, het touchpad en het numpad zijn de enige 3 redenen waarom ik liever een thinkpad dan een latitude wil. Daarvan zijn er nu 2 verdwenen, aldus engadget.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2013 01:35 ]
Voor het huidige precision keyboard hebben ze het zo gemaakt dat het oude toetsenbord in dezelfde behuizing past, dus die kan je nog omwisselen.Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 01:28:
Moet je kijken wat ik vandaag op engadget lees:
[...]
Ze kunnen de trackpoint net zo goed meteen wegdoen. Daar heb je toch weinig aan zonder de buttons
Wel raar dat ze de trackpoint weghalen, dat ding is een landmark voor de Thinkpads, daar komt ook het rode bolletje van de i in het logo vandaan..
Thinkpad heeft geen numpad
Ze hadden daarvoor ooit dit coole ding:

Verwijderd
Daar schiet je ook niet veel mee op als het touchpad helemaal links zit.brilsmurfffje schreef op maandag 07 januari 2013 @ 08:17:
Voor het huidige precision keyboard hebben ze het zo gemaakt dat het oude toetsenbord in dezelfde behuizing past, dus die kan je nog omwisselen.
Ze zeggen niet dat het trackpoint weg gaat. Ik zeg dat je daar volgens mij niets aan hebt zonder de dedicated buttons.Wel raar dat ze de trackpoint weghalen, dat ding is een landmark voor de Thinkpads, daar komt ook het rode bolletje van de i in het logo vandaan..
Ik kan dit helaas bevestigen... De Thinkpad X230 van mijn vrouw is voor de tweede keer in korte tijd defect ("doet niets meer") en voor de tweede keer heeft Lenovo geen mainboard op voorraad. De vorige keer duurde dat bijna 4 weken (let wel: next business day on-site support, wat volgens Google betekent dat ze alleen garanderen dat je ze binnen een dag aan de telefoon krijgt o.i.d.)...ormagon schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:19:
Dit is ook gewoon heel slecht van Lenovo. De thinkpad serie staat (stond) bekend om zijn robuustheid en goede support, op deze manier breek je je eigen naam heel rap af.
De IT-afdeling van het bedrijf raadt Lenovo ondertussen af. Ik kan er werkelijk met m'n pet niet bij hoe een bedrijf zo met z'n klanten kan omgaan, ze verkopen miljoenen laptops, maar hebben niet gewoon elk onderdeel op voorraad.
Kleine update: afgelopen dinsdag is het mainboard (weer) vervangen. Ik durf te wedden dat als ik nu bel, ze opnieuw geen voorraad hebben om de betaalde (!) service te leveren.
[ Voor 9% gewijzigd door RemcoDelft op 04-02-2013 16:40 ]
WTF, vandaag nieuwe x1c laptop binnen gekregen.
Maar probleem is hier ook aanwezig.....
Vanmiddag maar wat foto's maken, maar gewoon nieuw uit doos hetzelfde probleem dat de bezel al bol staat/loslaat van scherm.
Maar probleem is hier ook aanwezig.....
Vanmiddag maar wat foto's maken, maar gewoon nieuw uit doos hetzelfde probleem dat de bezel al bol staat/loslaat van scherm.
DDX schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:15:
WTF, vandaag nieuwe x1c laptop binnen gekregen.
[...]
gewoon nieuw uit doos hetzelfde probleem dat de bezel al bol staat/loslaat van scherm.
Is er dan serieus geen enkele fatsoenlijke laptop meer te koop tegenwoordig? Mijn laatste hoop was gevestigd op Thinkpads, maar dat gaat op allerlei vlakken achteruit zo te zien. Service is van goedkope consumenten-meuk kwaliteit (hoezo "next business day" en blijven ontkennen "oh we screwed up"?), wijzigingen toetsenborden/touchpads, 16:9 displays, "cheap" Thinkpads (SL/Edge)... what's next to kill the Thinkpads?

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Verwijderd
X1 kun je ook wel onder de 'cheap' Thinkpads schuiven.
Trouwens, is er al iemand achter hoe je met een X230 / T430 / T530 / W530 aan een numpad komt? De Numlock is namelijk verdwenen....?? Jammergenoeg werken er om mij heen een aantal mensen met zo'n ding en die zitten telkens te zagen dat ze allerlei toetsencombinaties niet kunnen maken omdat de toetsen er niet zijn... / er geen numpad is.
Trouwens, is er al iemand achter hoe je met een X230 / T430 / T530 / W530 aan een numpad komt? De Numlock is namelijk verdwenen....?? Jammergenoeg werken er om mij heen een aantal mensen met zo'n ding en die zitten telkens te zagen dat ze allerlei toetsencombinaties niet kunnen maken omdat de toetsen er niet zijn... / er geen numpad is.
Op zich een goede zaak, ik ken meer mensen die klagen dat ze af en toe cijfers i.p.v. letters krijgen, dan mensen die het daadwerkelijk gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:35:
Trouwens, is er al iemand achter hoe je met een X230 / T430 / T530 / W530 aan een numpad komt? De Numlock is namelijk verdwenen....??
Is een los keypad een optie? 11 euro bij Bol.com.
Verwijderd
Ruilen met een latitude of elitebook met numpad. Ik weet wel een paar vrijwilligersVerwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:35:

Lenovo, wat heb je gedaan met mijn favo laptop merk
Naast een "bugged" muisknop heeft mijn t430 nu ook last van een opbollende bezel rond het scherm.
Die bugged muisknop is de linkertoets van de knoppen horende bij de trackpoint. Deze werkt soms wel (en soms een week niet). Batterij eruit, resets, niks werkt. Tot hij spontaan weer tot leven komt.
Naast een "bugged" muisknop heeft mijn t430 nu ook last van een opbollende bezel rond het scherm.
Die bugged muisknop is de linkertoets van de knoppen horende bij de trackpoint. Deze werkt soms wel (en soms een week niet). Batterij eruit, resets, niks werkt. Tot hij spontaan weer tot leven komt.
Niet dat 'Summary of changes' over een muisknop-euvel rept, maar misschien zorgt een BIOS-update voor verbetering?CrashOverDrive schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:48:
Lenovo, wat heb je gedaan met mijn favo laptop merk![]()
BIOS Update (Bootable CD) for Windows 8 (32-bit, 64-bit), 7 (32-bit, 64-bit), XP - ThinkPad T430, T430i
ThinkPad BIOS Settings for Windows 7 (32-bit), Vista (32-bit), XP, 2000 - ThinkPad
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg
Wat foto's van de laptop die ik dus gisteren gehad heb :
Scharnier aan kant waar bezel los zit :

Andere kant :

En vanaf de voorkant gezien :

Dit is toch niet ok ?

Andere kant :

Dit is toch niet ok ?
[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 05-02-2013 16:22 ]
3 opties van lenovo gehad
Blijven over optie 2, al vraag ik mij af of ik nu wel opeens een goede krijg.
Of optie 3, maarja wat dan ?
Dell Latitude 6430u misschien, wel iets zwaarder.
Of poging doen met x1 carbon touch ? (ook iets zwaarder)
Optie 1 heb ik weinig vertrouwen in.1. We will repair this machine within a week.
2. We will replace it within 2 months (unfortunately the X1 will be
available only later on)
3. We will refund you the price of the machine according to invoice.
Blijven over optie 2, al vraag ik mij af of ik nu wel opeens een goede krijg.
Of optie 3, maarja wat dan ?
Dell Latitude 6430u misschien, wel iets zwaarder.
Of poging doen met x1 carbon touch ? (ook iets zwaarder)
Verwijderd
De E6430u is niet helemaal gelukt naar mijn mening.. Laat ik notebookcheck even citeren:
nummer 1 t/m 5 zou ik als must aanwijzen bij een dergelijke notebook in dit prijssegment. Het belangrijkste vind ik nog de accuduur, met 4.5 uur houd hij het nog korter uit dan.. het 15.6" broertje met een HDD, 1080p scherm, nvidia GPU en exact dezelfde accucapaciteit.
Ik raad dan nog eerder een consumer device aan. Zoals de samsung 9 series.
Voor mobiel gebruik vind ik een T530 nog beter. De adapter kan je dan tenminste thuis laten.
http://www.notebookcheck....0u-Ultrabook.87536.0.html- Average quality display
- Very warm even when idling
- Average keyboard feedback
- No dedicated docking stations or modular bays
- No options yet for higher resolution display
- Slightly heavier and thicker than many competing Ultrabooks
nummer 1 t/m 5 zou ik als must aanwijzen bij een dergelijke notebook in dit prijssegment. Het belangrijkste vind ik nog de accuduur, met 4.5 uur houd hij het nog korter uit dan.. het 15.6" broertje met een HDD, 1080p scherm, nvidia GPU en exact dezelfde accucapaciteit.
Voor mobiel gebruik vind ik een T530 nog beter. De adapter kan je dan tenminste thuis laten.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2013 12:10 ]
Samsung valt af ivm geen trackpoint.
De 6430U is inmiddels wel leverbaar met 1600x900 en dock komt er binnenkort aan. (maar is voor mij prive gebruik niet nodig)
Keyboard van recente modellen die ik hier op m'n werk langs heb gehad is prima wat mij betreft. (6430s meest recent)
Misschien lenovo nog maar eens een kans geven om een goede te leveren.
De 6430U is inmiddels wel leverbaar met 1600x900 en dock komt er binnenkort aan. (maar is voor mij prive gebruik niet nodig)
Keyboard van recente modellen die ik hier op m'n werk langs heb gehad is prima wat mij betreft. (6430s meest recent)
Misschien lenovo nog maar eens een kans geven om een goede te leveren.
Verwijderd
Het toetsenbord van de E6430u is van een andere klasse dan die van de andere latitude series.
Volgens mij niet hoor. Ik zie alleen het HD (=768P) scherm staan.DDX schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:41:
Samsung valt af ivm geen trackpoint.
De 6430U is inmiddels wel leverbaar met 1600x900
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2013 12:45 ]
Dat is dan wel weer jammer.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:43:
Het toetsenbord van de E6430u is van een andere klasse dan die van de andere latitude series.
Volgens mij niet hoor. Ik zie alleen het HD (=768P) scherm staan.

Verwijderd
Ik zie alleen

bij de E6430u. De niet-u varianten hebben wel een 900p optie. Zowel op het zakelijke als het consumentengedeelte.

bij de E6430u. De niet-u varianten hebben wel een 900p optie. Zowel op het zakelijke als het consumentengedeelte.
Ik keek via de dell partner site, maar ook via deze link heb ik 900p als optie :
http://www.dell.com/nl/gr...titude-6430u-ultrabook/fs
http://www.dell.com/nl/gr...titude-6430u-ultrabook/fs
Verwijderd
Nee natuurlijk is dat geen optie... dat ding moet in een tas en mensen moeten dat ding meezeulen van A naar B. Dan ga je niet lopen k* met zo'n stom los keypad.RemcoDelft schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:42:
[...]
Op zich een goede zaak, ik ken meer mensen die klagen dat ze af en toe cijfers i.p.v. letters krijgen, dan mensen die het daadwerkelijk gebruiken.
Is een los keypad een optie? 11 euro bij Bol.com.
Die scharnieren zitten altijd maar aan 1 kant vast. Dat is bij mijn W520 ook zo. Aan de ene kant van het blokje de scharnierpen, aan de andere kant de kabels voor beeldscherm / webcam / antennes, maar dat op jouw foto's ziet er wat goedkoop uit. Een beetje Mac-achtig.DDX schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:21:
[afbeelding]
Andere kant :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is toch niet ok ?
Dat zo'n ding heet wordt is min of meer navenant aan het dunne ontwerp. Dan krijg je ofwel een dikke takkeherrie ofwel de de delta T moet oplopen om de koeling met minder airflow te doen... en dan wordt 'ie dus warmer.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:08:
De E6430u is niet helemaal gelukt naar mijn mening.. Laat ik notebookcheck even citeren:
[...]
http://www.notebookcheck....0u-Ultrabook.87536.0.html
Ik zou eerder een refurb T520 van eBay plukken dan een nieuwe T530. Die *30 serie brengt alleen maar achteruitgang: geen fatsoenlijk toetsenbord, geen eSata
Zo ongeveer de enige plus is dat ze eindelijk dat gezeur met externe monitoren gefixed hebben en dat USB 3.0 native van de chipset komt. Het eerste daarvan is n.v.t. voor nagenoeg iedereen en het tweede is ook nagenoeg n.v.t. in zo ongeveer alle gevallen. Als je echter gewend bent om backups via eSata te maken.... kun je je voorbereiden op langer wachten als het nu via USB moet.
Wat dat betreft complimenten voor die Dell: die heeft wel gewoon zo'n EUHP, ofwel Esata Usb Hybrid Port.
Verwijderd
De UX31a heeft wel een 4 graden lagere delta-T.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:59:
Dat zo'n ding heet wordt is min of meer navenant aan het dunne ontwerp. Dan krijg je ofwel een dikke takkeherrie ofwel de de delta T moet oplopen om de koeling met minder airflow te doen... en dan wordt 'ie dus warmer.
En de dikte, like i care. Dan maken ze hem maar dikker
Kun je de laptop niet gewoon gebruiken tot hij finaal breekt? ik denk dat dat niet gaat gebeuren... Misschien zit er wel gewoon een bepaalde flex in dit systeem. Bij mijn oude hok zit ook niet alles exact goed.DDX schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:21:
[afbeelding]
Andere kant :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is toch niet ok ?
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Verwijderd
Klopt. Maar dat ligt ook weer aan veel consumenten die vooral iets 'duns' willen.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:07:
[...]
De UX31a heeft wel een 4 graden lagere delta-T.
En de dikte, like i care. Dan maken ze hem maar dikker. Het is het gewicht wat toe doet voor de mobiliteit. Helaas lijkt geen enkele fabrikant dit te snappen.
Veel te veel mensen denken dat 'laptop' een uniform product is dat altijd dezelfde dichtheid (Kg / m3) heeft...
Van de W520 die ik heb hoor ik mensen nog wel eens zeggen "Hee, hij is eigenlijk helemaal niet zo zwaar."
Ik heb een W530 en al mn mede studiegenoten een Elitebook van HP (8570) Als je die vanmij naast zo'n elitebook ziet staan dan denkt iedereen dat ik een 14" machine heb.. Niemand geloofd dat het een 15" exemplaar is.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:10:
[...]
Klopt. Maar dat ligt ook weer aan veel consumenten die vooral iets 'duns' willen.
Veel te veel mensen denken dat 'laptop' een uniform product is dat altijd dezelfde dichtheid (Kg / m3) heeft...
Van de W520 die ik heb hoor ik mensen nog wel eens zeggen "Hee, hij is eigenlijk helemaal niet zo zwaar."
Het gewicht is inderdaad een belangrijkpunt, ik kan alle moderne games draaien en toch is hij veel lichter dan veel gamelaptops
Bij een laptop van 300 euro zou ik dat misschien doen.warhamstr schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:10:
[...]
Kun je de laptop niet gewoon gebruiken tot hij finaal breekt? ik denk dat dat niet gaat gebeuren... Misschien zit er wel gewoon een bepaalde flex in dit systeem. Bij mijn oude hok zit ook niet alles exact goed.
Maar een laptop van 1700 euro nee.
En een scharnier die schuin zit tja als ze dat zo bedacht hebben prima.
Maar daardoor staat er spanning op de bezel en laat die los.
(en bij open en dicht klappen hoor je dat ook omdat plakband wat erachter zit dan los/vast gaat)
Net ook antwoord van bluelink trouwens :
Oftewel andere mensen boeit het allemaal niet zo ?We hebben gezien dat de ThinkPad X1 Carbon min of meer dezelfde bouw hebben
zoals op de foto te zien is.
Kun je dat niet beter vragen op http://forum.notebookrevi...carbon-owners-thread.html? Daar heb je veel meer eigenaren van de X1 Carbon die je verder kunnen helpen.
Ah die kende ik nog niet, maar eens posten daar.
Zie wel paar posts daar van mensen die ook issue met bezel hebben.
Zie wel paar posts daar van mensen die ook issue met bezel hebben.
Ze bedoelen het vast goed :
Misschien maar eens de x1 carbon touch proberen, misschien hebben ze daar meer aandacht aan scherm besteed.
En anders nog maar ff keertje wachten op normale x1 carbon.
En dan hopen dat het dan of goed is, of betere vervanging is.
Op forums niet echt antwoord gehad, alleen krijg de indruk dat elke x1 carbon dit probleem heeft, maar de meeste mensen het niet boeit.
T430s misschien, maar mij te zwaar.Lenovo is facing some manufacturing delays with the X1 Carbon, and we would
like to offer you an different model that will be of the same configurations
as your original if not better. The T430u being the closest match - more
powerful, more robust
Misschien maar eens de x1 carbon touch proberen, misschien hebben ze daar meer aandacht aan scherm besteed.
En anders nog maar ff keertje wachten op normale x1 carbon.
En dan hopen dat het dan of goed is, of betere vervanging is.
Op forums niet echt antwoord gehad, alleen krijg de indruk dat elke x1 carbon dit probleem heeft, maar de meeste mensen het niet boeit.
[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 12-02-2013 21:55 ]
Heb je verhaal zojuist met het nodige inlevingsvermogen gelezen, heb in 2008 een soortgelijke ervaring gehad (dat ik hier ook uitgebreid heb gerapporteerd). Het resultaat van de service was uiteindelijk overeenkomstig het minimum dat je mag verwachten, de weg ernaartoe traag en vervelend. Heb zelf klachten gehad met de T61 en was ook niet helemaal tevreden met de T400 als vervanging. Maar ik moet ook toegeven dat ik een lastige klant ben, ik stel hoge eisen. Uiteindelijk ben ik al enige jaren tevreden met de X300 en X301 (X300 naar m'n vriendin gedaan, had ik een rechtvaardiging om de X301 te kopen
).
Dat euvel van de X1 zou ik dus niet accepteren, lijkt structureel. Had wat betreft bouwkwaliteit van de X1 meer verwacht, dacht echt dat Lenovo met de X1 iets goeds op de markt had gebracht (alhoewel functionaliteit wordt opgeofferd voor de looks). Als ik jou was zou ik dus zeker het geld terugnemen en de X1 laten liggen.
Heb de ontwikkelingen de laatste tijd niet zo gevolgd, maar is zoiets als een Thinkpad T430s niet wat voor je? Redelijk lichtgewicht met m.i. goede specs, waaronder SSD. pricewatch: Lenovo Thinkpad T430s (N1RGJMD)
Edit
Tommy The Cat moet beter lezen
Dat euvel van de X1 zou ik dus niet accepteren, lijkt structureel. Had wat betreft bouwkwaliteit van de X1 meer verwacht, dacht echt dat Lenovo met de X1 iets goeds op de markt had gebracht (alhoewel functionaliteit wordt opgeofferd voor de looks). Als ik jou was zou ik dus zeker het geld terugnemen en de X1 laten liggen.
Heb de ontwikkelingen de laatste tijd niet zo gevolgd, maar is zoiets als een Thinkpad T430s niet wat voor je? Redelijk lichtgewicht met m.i. goede specs, waaronder SSD. pricewatch: Lenovo Thinkpad T430s (N1RGJMD)
Edit
Tommy The Cat moet beter lezen

[ Voor 4% gewijzigd door Tommy The Cat op 22-02-2013 21:33 ]
T430s heb ik ook even naar gekeken, maar wil eigenlijk niet een zwaardere laptop.
Ik heb inmiddels nieuwe x1c gevraagd en ivm levertijd van 2 a 3 maanden zie ik tegen die tijd wel of het opgelost is.
Hopenlijk is het dan opgelost en anders tegen die tijd m'n geld maar terugvragen/misschien x1c touch als vervanging.
Verder bevalt de x1c uitstekend, maar voor zo'n bedrag wil ik geen kleine dingetjes hebben die me irriteren.
Meeste mensen zal het idd niet boeien.
Had op voorstel voor t430u gereageerd dat ik x1c wel als optie wou kreeg toen deze reply :
Dus nu maar weer wachten op nieuwe x1c
Ik heb inmiddels nieuwe x1c gevraagd en ivm levertijd van 2 a 3 maanden zie ik tegen die tijd wel of het opgelost is.
Hopenlijk is het dan opgelost en anders tegen die tijd m'n geld maar terugvragen/misschien x1c touch als vervanging.
Verder bevalt de x1c uitstekend, maar voor zo'n bedrag wil ik geen kleine dingetjes hebben die me irriteren.
Meeste mensen zal het idd niet boeien.
Had op voorstel voor t430u gereageerd dat ik x1c wel als optie wou kreeg toen deze reply :
Alleen had ik de eis 1600x900, dus x230 helaas ook geen optie (anders had ik die wel gekocht)Due to manufacturing delays, there would be a delay of up to two months for
delivery of any of our x1 series.
The T430u was just one option we could provide to you. We could offer you a
different machine model also than the T-series. The X-series (x230) could be
an option if you are interested in that.
Dus nu maar weer wachten op nieuwe x1c
[ Voor 36% gewijzigd door DDX op 22-02-2013 21:49 ]
Vandaag (toch iets sneller dan verwacht) weer een nieuwe x1c binnengekregen van lenovo.
Helaas nogsteeds zelfde probleem
Helaas nogsteeds zelfde probleem
Heb nu gevraagd of ik een x1ct kan krijgen, dat gaan ze nu regelen voor me.
x1ct heeft andere constructie van scherm dus geen last van bezel oid.
Ook nog antwoord op issue :
x1ct heeft andere constructie van scherm dus geen last van bezel oid.
Ook nog antwoord op issue :
As the X1 is a newly designed product it has unfortunately faced flaws in
manufacturing for which you had to bear the brunt of unfortunately. These
flaws have been escalated to our manufacturing and technical dept. and has
been rectified, unfortunately you received a machine which had been
manufactured before the fix was applied.
Euhm, zij kunnen vantevoren toch wel zien uit welke batch hij komt?! Hoe is het dan mogelijk dat ze je weer eentje uit diezelfde batch sturen?
Tja vast geen communicatie tussen lenovo egypte (waar escalaltie team/persoon zit) en lenovo china waar ze de laptop versturen.
Gok enkel van stuur maar een nieuwe.
Vorige keer ook verkeerde keyboard (nl versie ipv us)
Deze week wel nieuwere batch gehad. (win8 logo op winkey en iets andere aanslag keyboard)
En vermoed ook dat te weinig mensen dit echt erg vinden.
Ook weinig reacties op forum, wel reactie dat ik te veel op dingen let en dit maar normaal moet vinden. (prima bij laptop van 200 euro misschien, maar niet bij dit bedrag)
Gok enkel van stuur maar een nieuwe.
Vorige keer ook verkeerde keyboard (nl versie ipv us)
Deze week wel nieuwere batch gehad. (win8 logo op winkey en iets andere aanslag keyboard)
En vermoed ook dat te weinig mensen dit echt erg vinden.
Ook weinig reacties op forum, wel reactie dat ik te veel op dingen let en dit maar normaal moet vinden. (prima bij laptop van 200 euro misschien, maar niet bij dit bedrag)
Dat was dus precies mijn punt! Hoe is het mogelijk dat er geen communicatie is tussen de verschillende partijen? Ik bedoel, er is bekend dat deze klant (jij) zulke problemen hebt, dan is het toch ongelooflijk dat er geen communicatie is?
Als ik dit zo lees hoop ik dat ik nooit garantie hoef te claimen voor mijn W530. En één van de redenen dat ik 'm juist kocht was de 3 jaar NBD-garantie..
Als ik dit zo lees hoop ik dat ik nooit garantie hoef te claimen voor mijn W530. En één van de redenen dat ik 'm juist kocht was de 3 jaar NBD-garantie..

Ik zit nu aan m'n 3e x1c.
2e laptop heb ik direct teruggestuurd ivm verkeerd keyboard. (nl oid, zat ook ringel s op, maar wel qwerty)
Deze heb ik wel tijdelijk geaccepteerd aangezien het me weer schoonmaken scheelt
En nu wachten op de x1ct, niet dat ik echt touch wilde hebben maargoed andere schermconstructie.
En touch misschien wel grappig met windows 8.
En verder bevalt laptop prima, goede resolutie, batterij gaat prima mee (zo'n 5 a 6 uur)
Geen echt andere opties.
2e laptop heb ik direct teruggestuurd ivm verkeerd keyboard. (nl oid, zat ook ringel s op, maar wel qwerty)
Deze heb ik wel tijdelijk geaccepteerd aangezien het me weer schoonmaken scheelt
En nu wachten op de x1ct, niet dat ik echt touch wilde hebben maargoed andere schermconstructie.
En touch misschien wel grappig met windows 8.
En verder bevalt laptop prima, goede resolutie, batterij gaat prima mee (zo'n 5 a 6 uur)
Geen echt andere opties.
[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 10-03-2013 19:10 ]
De lader van mijn W520 blies zijn laatste rookwolk uit. Nu heb ik hem via eBay in de Verenigde Staten gekocht.
Ik bellen met de NL Lenovo servicedesk, en ik krijg een nieuwe oplader opgestuurd. Hier hoefde ik verder niets speciaals voor te doen.
De verwachting is dat ik hem vrijdag of maandag ontvang, volgens de servicedesk. Als dat klopt, ben ik erg tevreden met de service.
Ik bellen met de NL Lenovo servicedesk, en ik krijg een nieuwe oplader opgestuurd. Hier hoefde ik verder niets speciaals voor te doen.
De verwachting is dat ik hem vrijdag of maandag ontvang, volgens de servicedesk. Als dat klopt, ben ik erg tevreden met de service.
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Ik heb tot nu toe ook enkel goede ervaringen met de servicedesk. Ik werd met bestookt met telefoontjes over wanneer ik mijn foto's van de backlight-bleeding zou sturen (met backlight-bleeding werkte de laptop nog, dus ik had geen haast). Gisteren is het scherm vervangen en vanochtend kreeg ik weer een telefoontje met de vraag of het naar tevredenheid was gegaan.
Daarnaast heb ik het 'probleem' dat het toetsenbord niet egaal verlicht is. Dit blijkt inmiddels opgelost in een nieuwere versie (met een vierkant windows-vlaggetje
) dus het reparatiemannetje had gister ook een nieuw toetsenbord bij zich.
Maarrr, omdat ik mijn W530 in Duitsland gekocht heb en het toetsenbord door hun vervangen is voor een US Int, werd mij er gisteren bijna een QWERTZ-toetsenbord ingeschroefd. Bij hun stond natuurlijk in de computer dat het om Duitse laptop ging, dus dat ie ook een Duits toetsenbord zou hebben. Beetje dom, maar gelukkig is het toetsenbord een CRU en ligt er als het goed is binnenkort eentje bij mij thuis.
Ik heb het met de reparateur nog over gehad de garantieprocedures gehad. Hij zei dat het heel erg verschillend is. De ene keer doet Lenovo heel makkelijk en laten ze het zo vervangen, en het andere moment worden klanten afgewimpeld dat het gebruiksschade is.
Daarnaast heb ik het 'probleem' dat het toetsenbord niet egaal verlicht is. Dit blijkt inmiddels opgelost in een nieuwere versie (met een vierkant windows-vlaggetje
Maarrr, omdat ik mijn W530 in Duitsland gekocht heb en het toetsenbord door hun vervangen is voor een US Int, werd mij er gisteren bijna een QWERTZ-toetsenbord ingeschroefd. Bij hun stond natuurlijk in de computer dat het om Duitse laptop ging, dus dat ie ook een Duits toetsenbord zou hebben. Beetje dom, maar gelukkig is het toetsenbord een CRU en ligt er als het goed is binnenkort eentje bij mij thuis.
Ik heb het met de reparateur nog over gehad de garantieprocedures gehad. Hij zei dat het heel erg verschillend is. De ene keer doet Lenovo heel makkelijk en laten ze het zo vervangen, en het andere moment worden klanten afgewimpeld dat het gebruiksschade is.
Het heeft even geduurd (zoals lenovo vantevoren had aangegeven), maar vandaag m'n vervangende x1ct binnen gekregen.
Zoals verwacht andere schermconstructie dus geen last meer van loszittende bezel
Zal morgen even wat foto's maken van de x1c naast de x1ct.
Aangezien de x1ct niet in zelfde configuratie als m'n x1c leverbaar was. (i5 1.8/8gb/256gb ssd/wwan) heb ik nu een i7 2ghz gekregen met verder zelfde specs.
Niet dat ik verschil ooit ga merken maar toch mooi meegenomen.
Zoals verwacht andere schermconstructie dus geen last meer van loszittende bezel
Zal morgen even wat foto's maken van de x1c naast de x1ct.
Aangezien de x1ct niet in zelfde configuratie als m'n x1c leverbaar was. (i5 1.8/8gb/256gb ssd/wwan) heb ik nu een i7 2ghz gekregen met verder zelfde specs.
Niet dat ik verschil ooit ga merken maar toch mooi meegenomen.
[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 27-05-2013 21:37 ]
Zoals beloofd wat foto's.
Erg leuk detail bij de x1ct is het rode thinkpad lampje. (brand continu als laptop aanstaat, knippert bij standby) :

De x1ct is iets dikker als de x1c (x1ct rechts) :

Scherm (x1ct links) :

Scherm van de x1ct is iets meer spiegelend, vermoed door de touch toevoeging.
de x1c is 1360gram, de x1ct 1523gram.
Scharnieren zitten bij de x1ct iig recht (x1c bovenste laptop) :

Maar helaas heeft de x1ct toch nogsteeds last van niet lekker zittende behuizing :

Kan het wel aandrukken, maar komt snel weer los.
Maar weer eens mailen, misschien willen ze weer monteur proberen ofzo.
En anders op naar 5e x1c.....
Touch werkt trouwens wel ok als je laptop op schoot hebt, erg handig als je website/documenten aan het lezen bent
Erg leuk detail bij de x1ct is het rode thinkpad lampje. (brand continu als laptop aanstaat, knippert bij standby) :

De x1ct is iets dikker als de x1c (x1ct rechts) :

Scherm (x1ct links) :

Scherm van de x1ct is iets meer spiegelend, vermoed door de touch toevoeging.
de x1c is 1360gram, de x1ct 1523gram.
Scharnieren zitten bij de x1ct iig recht (x1c bovenste laptop) :

Maar helaas heeft de x1ct toch nogsteeds last van niet lekker zittende behuizing :

Maar weer eens mailen, misschien willen ze weer monteur proberen ofzo.
En anders op naar 5e x1c.....
Touch werkt trouwens wel ok als je laptop op schoot hebt, erg handig als je website/documenten aan het lezen bent
[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 29-05-2013 21:02 ]
Dat hoort zo. Mijn T61p heeft dit op twee plaatsen onder het scherm en mijn HP 8570w idem. Het zijn ook de plaatsen waar ze het warmst worden, dus ik vermoed dat het iets te maken heeft met koeling.DDX schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:53:
[...]
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Verwijderd
Koeling?
Eerder het gevolg van temperatuurschommelingen. Een treinrails trekt ook krom als het warm wordt, zo ook onderdelen van laptops. vanwege het formaat van grote panelen zitten veel 27" zelfs los in de behuizing.
Bij mijn latitude zit de plastic rand ook een beetje los. Maar dat vind ik dan weer niet erg. Het kost minder dan een minuut om de plastic strip los te trekken zodat je makkelijk al het stof van de randen van het paneel kan verwijderen.
Eerder het gevolg van temperatuurschommelingen. Een treinrails trekt ook krom als het warm wordt, zo ook onderdelen van laptops. vanwege het formaat van grote panelen zitten veel 27" zelfs los in de behuizing.
Bij mijn latitude zit de plastic rand ook een beetje los. Maar dat vind ik dan weer niet erg. Het kost minder dan een minuut om de plastic strip los te trekken zodat je makkelijk al het stof van de randen van het paneel kan verwijderen.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 21:14 ]
Verwijderd
Vorige week een extra thinkpad aageschaft, blijven echt fijne machines.
Ik had een laptop nodig met een seriele aansluiting voor m'n cisco home lab.
Na wat research een T61p op de kop getikt met een 15" 1900x1200 lg scherm voor maar 180 euro.
SSD erin gezet en het is een prima snelle machine om op te werken.
Serieel helaas niet native maar via een dockingstation, die kost gelukkig maar 12,50 met extra 90w voedingsadapter. Echt belachelijk goedkoop te krijgen.
Anyway, max bang for buck als je het mij vraagt
Ik had een laptop nodig met een seriele aansluiting voor m'n cisco home lab.
Na wat research een T61p op de kop getikt met een 15" 1900x1200 lg scherm voor maar 180 euro.
SSD erin gezet en het is een prima snelle machine om op te werken.
Serieel helaas niet native maar via een dockingstation, die kost gelukkig maar 12,50 met extra 90w voedingsadapter. Echt belachelijk goedkoop te krijgen.
Wil niet party poopen, maar die T61p's zijn goedkoop met een reden. Ze overlijden bij bosjes door een fabricagefout. De "reparatie" is dan het moederbord even in de oven of opwarmen met een verfbrander en dan doet hij het weer een paar maanden. Zie gertvdijk in "IBM/Lenovo Thinkpad T6../R6../Z6../X6.. Series Topic"Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:36:
Na wat research een T61p op de kop getikt
[...]
Is iemand bekend met mogelijke problemen van de Z61m? Zag er eentje staan tweedehands, maar die heeft een probleem dat hij soms uitvalt. Verkoper vermeld dit:
Kan natuurlijk vanalles zijn zoals oververhitting door stof etc.
Vandaar dat ik hier even wil peilen of iemand het probleem herkent. De GPU is een ATI X1400 volgens de verkoper, dus het Nvidia probleem is het niet lijkt mij.
Als het te fixen valt is het een leuk vaderdag cadeautje, maar als het een bekende hardwarefout is laat ik hem liever links liggen natuurlijk.
Dat geheugenbankje verhaal lijkt me nogal onzinhij valt af en toe uit. Dit gebeurt vooral als de machine aanraakt of verplaatst. Het lijkt te maken te hebben met een geheugenbankje dat dan ergens kortsluiting maakt, maar ik heb het niet op weten te lossen.
Vandaar dat ik hier even wil peilen of iemand het probleem herkent. De GPU is een ATI X1400 volgens de verkoper, dus het Nvidia probleem is het niet lijkt mij.
Als het te fixen valt is het een leuk vaderdag cadeautje, maar als het een bekende hardwarefout is laat ik hem liever links liggen natuurlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 06-06-2013 21:03 ]
Verwijderd
Ik ken de nvidia problemen uit die periode idd. Heb ergens nog een msi gx700 rondslingeren met een 8600m uit dezelfde reeks. Die heeft het overigens altijd prima gedaan. (en nog steeds)gertvdijk schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:53:
[...]
Wil niet party poopen, maar die T61p's zijn goedkoop met een reden. Ze overlijden bij bosjes door een fabricagefout. De "reparatie" is dan het moederbord even in de oven of opwarmen met een verfbrander en dan doet hij het weer een paar maanden. Zie gertvdijk in "IBM/Lenovo Thinkpad T6../R6../Z6../X6.. Series Topic"
We shall see... maak me er niet te druk over.
Nog wat extra info gekregen van de verkoper:ThinkPadd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:56:
Is iemand bekend met mogelijke problemen van de Z61m? Zag er eentje staan tweedehands, maar die heeft een probleem dat hij soms uitvalt. Verkoper vermeld dit:
[...]
[..]
Klinkt als iets met het moederbordsoms blijft hij het tijdenlang zonder gebreken doen (ook met schudden,
optillen, etc.) en soms valt hij al uit als je er bij wijze van spreken
naar kijkt.
Als hij eenmaal uitgevallen is, dan gaat hij (meestal) niet direct met
de start knop weer aan. Je moet dan de adapter eruit halen, de batterij
er even uithalen en weer in stoppen en dan de adapter weer aansluiten.
Dan gaat het batterij-lampje ook weer branden. Gaat dat lampje dan
meteen weer uit als je op de start knop drukt, dan is er nog steeds
'kortsluiting'.
Als je dan het bovenste geheugenbankje er even uithalt en weer
terugstopt, dan gaat hij daarna vrijwel altijd gewoon weer aan. Het
bovenste geheugenbankje aanraken terwijl de machine aan staat is ook een
eenvoudige manier om het gebrek te triggeren. Met memcheck86 heb ik
nooit fouten in het geheugen zelf gevonden en een bankje eruit laten of
wisselen hielp ook niet.

Hij is inmiddels wel onderweg naar me, als het niks is kan ik de onderdelen nog wel gebruiken/verkopen.
Heb al een tijdje een 14" Thinkpad T60 liggen als knutselprojectje maar ik loop tegen een (in mijn ogen) vreemd probleem aan. Oorspronkelijk zat hier een XGA scherm in maar deze wilde ik vervangen voor een SXGA+. Via internet achterhaald dat een T60 vrij kieskeurig is wat betreft schermen dus eentje met het juiste FRU nummer opgespoord en aangeschaft.
Scherm vervangen en nu lijkt het erop alsof er ergens kortsluiting optreedt. Ik wil de laptop opstarten en na 2 seconden (zonder ook maar iets te zien, dus ook geen bootscherm of iets dergelijks) gaat alles weer uit. Oude scherm erin geplaatst, hetzelfde probleem. Andere LCDkabel geprobeerd, zelfde probleem.
Op een extern scherm kreeg ik wel het bootscherm te zien, maar vrij snel daarna een bluescreen. Vandaar dat ik dacht dat het wellicht de inverter of het moederbord was. Echter heb ik zojuist weer even zitten rommelen en na het veranderen van de SATA-instellingen in de bios van AHCI naar Compatible kan ik via het externe scherm gewoon booten naar Windows. Ook als ik het LCDscherm en bijbehorende kabels aansluit en via extern scherm boot. Koppel ik het externe scherm los en probeer ik te booten dan lijkt de kortsluiting weer plaats te vinden. Iemand suggesties?
Scherm vervangen en nu lijkt het erop alsof er ergens kortsluiting optreedt. Ik wil de laptop opstarten en na 2 seconden (zonder ook maar iets te zien, dus ook geen bootscherm of iets dergelijks) gaat alles weer uit. Oude scherm erin geplaatst, hetzelfde probleem. Andere LCDkabel geprobeerd, zelfde probleem.
Op een extern scherm kreeg ik wel het bootscherm te zien, maar vrij snel daarna een bluescreen. Vandaar dat ik dacht dat het wellicht de inverter of het moederbord was. Echter heb ik zojuist weer even zitten rommelen en na het veranderen van de SATA-instellingen in de bios van AHCI naar Compatible kan ik via het externe scherm gewoon booten naar Windows. Ook als ik het LCDscherm en bijbehorende kabels aansluit en via extern scherm boot. Koppel ik het externe scherm los en probeer ik te booten dan lijkt de kortsluiting weer plaats te vinden. Iemand suggesties?
[ Voor 3% gewijzigd door Dagion op 13-06-2013 19:23 ]
Zekering op het moederbord kapot waarschijnlijk. Misschien dat hier nog meer informatie staat: http://forum.thinkpads.com/viewtopic.php?f=29&t=40808
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 13-06-2013 23:55 ]
Had inderdaad al verschillende threads gevonden, maar het is me niet geheel duidelijk of ik nu wel of geen andere inverter nodig heb voor het SXGA+ scherm. Vervangend moederbord is al bijna geregeld, binnenkort maar eens kijken of ik ergens iets zie van een kapotte zekering.
Overigens zie ik verschillende threads dat je wél een andere inverter nodig hebt, sommige zeggen weer van niet. Ik ga denk ik voor de zekerheid een inverter zoeken uit een Thinkpad met SXGA+ scherm, dan kan ik dat ook uitsluiten.
Le kick!
Pas mijn zwaar geupgrade R500 verkocht en er gisteren een T430 voor terug gehaald, op ongeveer elk front een upgrade
wel bewust een inch kleiner gegaan ivm met draagbaarheid. Blijven fijne laptop, en ze zijn nog niet verleerd hoe kwaliteit te maken.
Pas mijn zwaar geupgrade R500 verkocht en er gisteren een T430 voor terug gehaald, op ongeveer elk front een upgrade
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Feli 
Nu nog even je signature bijwerken
Ik ben overigens nogsteeds ThinkPad-loos voor een jaar ongeveer. Vorig jaar m'n T61 verkocht, en toen een 13.3" Acer Travelmate met i3 processor gekocht. Wel lekker vlot en compact, maar bouwkwaliteit laat te wensen over. Hij is een keer uit m'n handen gevallen (dichtgeklapt), en toen is een van de hoeken een beetje ingedeukt. Ook deed het scherm het gelijk niet meer, wat uiteindelijk een losse flatcable was.
Zit nog wel eens rond te kijken naar een mooie compacte ThinkPad, want het kriebelt natuurlijk wel. Wil dan wel een compacte, want 13.3" bevalt eigenlijk wel goed. Probleem is alleen dat ik dan vaak bij een Edge uitkom, en die hebben er dan heel vaak een dikke videokaart in zitten, terwijl ik dat juist niet wil ivm accuduur. Intel HD Graphics is prima voor mij. En een X200 ofzo zie ik ook nog wel eens, maar die hebben geen touchpad, en zijn ook nog eens onbetaalbaar. Ook zijn die 12", wat weer wat klein is.
Nu nog even je signature bijwerken
Ik ben overigens nogsteeds ThinkPad-loos voor een jaar ongeveer. Vorig jaar m'n T61 verkocht, en toen een 13.3" Acer Travelmate met i3 processor gekocht. Wel lekker vlot en compact, maar bouwkwaliteit laat te wensen over. Hij is een keer uit m'n handen gevallen (dichtgeklapt), en toen is een van de hoeken een beetje ingedeukt. Ook deed het scherm het gelijk niet meer, wat uiteindelijk een losse flatcable was.
Zit nog wel eens rond te kijken naar een mooie compacte ThinkPad, want het kriebelt natuurlijk wel. Wil dan wel een compacte, want 13.3" bevalt eigenlijk wel goed. Probleem is alleen dat ik dan vaak bij een Edge uitkom, en die hebben er dan heel vaak een dikke videokaart in zitten, terwijl ik dat juist niet wil ivm accuduur. Intel HD Graphics is prima voor mij. En een X200 ofzo zie ik ook nog wel eens, maar die hebben geen touchpad, en zijn ook nog eens onbetaalbaar. Ook zijn die 12", wat weer wat klein is.
[ Voor 94% gewijzigd door ThinkPad op 05-09-2013 23:58 ]
Vast wel, maar ik heb liever gewoon Intel graphics, is nogsteeds zuinigste volgens mij. Het lijkt er overigens op dat Lenovo helemaal geen 13" laptops in z'n assortiment heeft. Als ik op de website kijk: http://shop.lenovo.com/us/en/laptops/thinkpad/ dan is aan de linkerkant de optie voor 13" grijs.
Maar als je een van die technieken in je laptop hebt dan is het ding toch net zo zuinig wanneer je de dedicated GPU niet gebruikt? Je maakt dan immers alleen gebruik van de Intel HD Graphics.
13" lijkt er idd niet te zijn, zat net ook al even te kijken.
13" lijkt er idd niet te zijn, zat net ook al even te kijken.
[ Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 06-09-2013 00:08 ]
Dat is waar. Maar dan is het weer zonde om er eentje met zo'n chipset aan te schaffen. GPU intensieve taken doe ik er toch niet op
Verwijderd
Maar het levert wel extra bulk op in de vorm van koeling.SChief schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 00:07:
Maar als je een van die technieken in je laptop hebt dan is het ding toch net zo zuinig wanneer je de dedicated GPU niet gebruikt? Je maakt dan immers alleen gebruik van de Intel HD Graphics.
Ik vind 2e-hands latitude's altijd erg goedkoop vergeleken het het thinkpad equivalent. Op marktplaats staan een aantal X220's voor meer dan de nieuwprijs van een latitude e6330.. ehhh.
Onbetaalbaarheid van de Thinkpad X200 valt volgens mij wel mee toch? Heb mijn X200 vorig jaar in juli gekocht voor 215 euro (zonder 8GB RAM en SSDThinkPadd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:53:
En een X200 ofzo zie ik ook nog wel eens, maar die hebben geen touchpad, en zijn ook nog eens onbetaalbaar. Ook zijn die 12", wat weer wat klein is.
Beste mede tweakers,
Ik heb donderdag op mijn T61 (T7500, NVS140M, 4GB ram) OSX mavericks gezet. Het draait (met de nodige tweaks) als een zonnetje.
Het enige waar ik nu mee zit, is het feit dat mijn intel 3945abg (wifi+bluetooth combo) en card reader niet werken in OSX. Iemand hier misschien een oplossing voor? Ik heb ook nog een intel 4965ag en een realtek rtl 8188ce liggen. Hiervoor kon ik ook niks vinden.
Bij voorbaat bedankt,
M.v.g. Martijn
Ik heb donderdag op mijn T61 (T7500, NVS140M, 4GB ram) OSX mavericks gezet. Het draait (met de nodige tweaks) als een zonnetje.
Het enige waar ik nu mee zit, is het feit dat mijn intel 3945abg (wifi+bluetooth combo) en card reader niet werken in OSX. Iemand hier misschien een oplossing voor? Ik heb ook nog een intel 4965ag en een realtek rtl 8188ce liggen. Hiervoor kon ik ook niks vinden.
Bij voorbaat bedankt,
M.v.g. Martijn
Het is hier behoorlijk stil, geen ThinkPad liefhebbers meer?
Heb zelf gister mijn nieuwe ThinkPad L440 binnen gekregen als vervanging van mijn X200. Had eerst verwacht dat er een X240 zou komen met full voltage CPU en FHD scherm maar dat is helaas niet gebeurd dus dan toch maar gewoon een goedkope ThinkPad.
Moet zeggen dat de bouwkwaliteit mij toch echt niet tegen valt, naar mijn idee wel minder dan de ThinkPad X200 maar voor een prijs van 500 euro echt niet slecht. Wat ik wel een min punt vind is dat er geen Thinklight meer op zit (zo moeilijk is een ledje inbouwen toch niet
) en de touchpad knoppen voor de Trackpoint niet echt fijn werken, maar dit word wel weer opgevangen door een echt goed touchpad.
Heb zelf gister mijn nieuwe ThinkPad L440 binnen gekregen als vervanging van mijn X200. Had eerst verwacht dat er een X240 zou komen met full voltage CPU en FHD scherm maar dat is helaas niet gebeurd dus dan toch maar gewoon een goedkope ThinkPad.
Moet zeggen dat de bouwkwaliteit mij toch echt niet tegen valt, naar mijn idee wel minder dan de ThinkPad X200 maar voor een prijs van 500 euro echt niet slecht. Wat ik wel een min punt vind is dat er geen Thinklight meer op zit (zo moeilijk is een ledje inbouwen toch niet
Jawel hoor, maar weinig op/aan te merken aan mijn W520Biemold schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:48:
Het is hier behoorlijk stil, geen ThinkPad liefhebbers meer?
Het is dan ook geen kleine jongen en prima uitgerust met alle toeters en bellen.
Hier wordt ook een fijne x201s als werkpaard gebruikt. Als enige een keer de fan vervangen, en de hdd uitgewisseld voor een SSD.
Geen klagen hier. Lekkere lichte handzame laptop met een fatsoenlijke scherm resolutie. Zou niet zonder meer willen!
Oja, waar menig schanier ermee ophoudt gaat deze mooi stevig en betrouwbaar door!
Geen klagen hier. Lekkere lichte handzame laptop met een fatsoenlijke scherm resolutie. Zou niet zonder meer willen!
Oja, waar menig schanier ermee ophoudt gaat deze mooi stevig en betrouwbaar door!
[ Voor 14% gewijzigd door Methew op 22-11-2013 19:16 ]
Hyundai Ioniq 28kWh
Voor mij onder andere een reden om nog steeds bij Lenovo te blijven.Methew schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:16:
Sinds ik de x1ct als vervanging heb gekregen voor m'n x1c geen klachten meer hoor 
Alleen touchscreen gebruik ik (zoals verwacht) dus nooit.
Alleen touchscreen gebruik ik (zoals verwacht) dus nooit.
Mijn x300 en x301 lopen ook gestaag door. Zie geen reden om ze te vervangen, afgezien van de accu-capaciteit wellicht (ook nieuwe). Perfect formaat ook. Liefhebber hier.
Nieuw X1 heeft leuke specs, maar als je dan keyboard bekijkt ben ik blij dat ik huidige x1 heb. (die al achteruitgang is tov classic thinkpad toestenbord)
http://www.lenovo.com/ima...1-carbon-2-keyboard-3.jpg
Hoe ga je f1 indrukken bijvoorbeeld.
Home en End hebben ze voor gemak maar weer ergens anders gestopt.
~ zit ook op lekker onlogische plek en waar is printscreen gebleven ?
En Fn/Ctrl toest aanpassingen zal ook erg wennen zijn.
http://www.lenovo.com/ima...1-carbon-2-keyboard-3.jpg
Hoe ga je f1 indrukken bijvoorbeeld.
Home en End hebben ze voor gemak maar weer ergens anders gestopt.
~ zit ook op lekker onlogische plek en waar is printscreen gebleven ?
En Fn/Ctrl toest aanpassingen zal ook erg wennen zijn.
Caps lock is verplaatst naar de shift toets? Gebruikt Lenovo nu een oled touch screen voor de bovenste rij toetsen?
Nadat hij een hele tijd heeft doorgebracht in mijn bureaulade, en ik dit toch eigenlijk wel zonde vond, heb ik vandaag besloten om een vervangend mobo (met intel gfx) voor mijn T61p (af fabriek met zo'n dreaded quadro) te bestellen. Zijn er nog punten waarop ik moet letten bij montage? Op zich is demonteren geen probleem (vaker gedaan), maar zijn er punten die afwijken op zo'n intel bord?
request.getCookies();
Het enige verschil is dat er geen GPU chip op het moederbord zit.
Dat maakt verder niks uit, je kan gewoon dezelfde heatsink gebruiken en de schroefgaten zitten ook allemaal op dezelfde plek.
Dat maakt verder niks uit, je kan gewoon dezelfde heatsink gebruiken en de schroefgaten zitten ook allemaal op dezelfde plek.
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Ik heb afgelopen maand mijn oude R60 weer eens opgestart. En omg ik ben daar veel beter over te spreken als mijn T400! SSD erin, Windows 7 erop en het is echt een verademing.
Ben nu dus ook aan het kijken om over te schakelen naar een T60, omdat die toch iets lichter is en onderdelen en forum-support beter verkrijgbaar zijn. Voor de prijs hoef ik het iig niet te laten.
Daarom BackSlash, ben ik ook heel erg geinteresseerd in jouw Frankenpad. Ik zag dat je er een T61 en LED in hebt. Snellere hardware hoeft voor mij niet echt, maar LED ben ik wel heel erg in geinteresseerd. Heb je daar toevallig ook een mod-verslag van? Was het makkelijk? En hoe bevalt het? Is hij zuiniger? Helderder?
Ben nu dus ook aan het kijken om over te schakelen naar een T60, omdat die toch iets lichter is en onderdelen en forum-support beter verkrijgbaar zijn. Voor de prijs hoef ik het iig niet te laten.
Daarom BackSlash, ben ik ook heel erg geinteresseerd in jouw Frankenpad. Ik zag dat je er een T61 en LED in hebt. Snellere hardware hoeft voor mij niet echt, maar LED ben ik wel heel erg in geinteresseerd. Heb je daar toevallig ook een mod-verslag van? Was het makkelijk? En hoe bevalt het? Is hij zuiniger? Helderder?
Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
In december afgelopen jaar nog een erg positieve ervaring met de Lenovo helpdesk gehad. De discete video adapter van mijn T420 hield het voor gezien. De thinkpad werkte verder nog prima zolang de intel video oplossing maar gebruikt werd.
De helpdesk gebeld, zonder ellenlange vragenlijsten door te lopen werd mij gevraagd het bios up te daten, mocht dit niet helpen dan gingen ze hem op halen voor reparatie. Update hielp niet, de volgende dag (oudjaarsdag) werd hij keurig door een koerier opgehaald. 6 dagen later had ik hem weer gerepareerd (nieuw moederbord) thuis. Niet slecht zo met de feestdagen, helemaal niet als je bedenkt dat het een in Duitsland aangeschaft (ebay) demo model was.
Kortom niks als lof voor deze garantie ervaring!
De helpdesk gebeld, zonder ellenlange vragenlijsten door te lopen werd mij gevraagd het bios up te daten, mocht dit niet helpen dan gingen ze hem op halen voor reparatie. Update hielp niet, de volgende dag (oudjaarsdag) werd hij keurig door een koerier opgehaald. 6 dagen later had ik hem weer gerepareerd (nieuw moederbord) thuis. Niet slecht zo met de feestdagen, helemaal niet als je bedenkt dat het een in Duitsland aangeschaft (ebay) demo model was.
Kortom niks als lof voor deze garantie ervaring!
Ik ben voor een relatief makkelijke mod oplossing gegaan, ik heb het complete LCD vervangen door eentje die uit de fabriek voorzien was van LED verlichting. Deze zijn alleen niet voor T60's geproduceerd, dus heb je wat aangepaste bekabeling nodig. Ook deze heb ik kant en klaar gekocht door een ander forumlid van forum.thinkpads.com.MightyMauz schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:51:
Ik heb afgelopen maand mijn oude R60 weer eens opgestart. En omg ik ben daar veel beter over te spreken als mijn T400! SSD erin, Windows 7 erop en het is echt een verademing.
Hij verkoopt ze op zijn eigen website: http://www.theboardroom.info/led_mod.htm
Zie hier het topic wat mij overtuigde om voor deze LED mod te gaan.
In feite heb ik dus een bouwpakketje gekocht. Ik heb de hardware maintenance manual erbij gebruikt, die beschijft perfect hoe je het LCD display moet vervangen. Voor mij is dat geen heel lastig karwei, maar wel een secuur werk waar je niet haastig bij te werk wil gaan, daardoor was ik er wel een uurtje of 2-3 mee bezig.
De helderheid is fantastisch! 's Avonds heb ik de helderheid vaak op level 0 (uit 15 stapjes). Overdag op level 3 ongeveer. Het is nu zelfs mogelijk om buiten in het zonnetje de laptop te gebruiken, hij gaat dan wel richting level 15.
De kleuren zijn voor mijn idee wel wat "overbelicht". Ik heb softwarematig de helderheid wat teruggeschroefd om wat natuurlijkere kleuren te krijgen:

Met deze instelling vind ik het weer beeld mooi. Mijn vrouw heeft een 14" T60 met CCFL verlichting en TN display. Zelfs met maximale helderheid is deze ongeveer even helder als mijn LED display op level 3.
Dus ja, zeker een aanrader
Ah great. Ik wilde ook niet al te veel zelf prutsen, maar ik heb wel ervaring met het LCD scherm blootleggen. Dat gast inderdaad makkelijk met de hardware maintenance manual. Hoeveel kostte het ong voor jou? En merk je nog verschil met de accuduur?
Ik weet het niet meer zo goed, ergens tussen de 130 en 170 euro geloof ik
Het is alweer een jaar geleden.
Ik geloof wel dat de accu langer meegaat, ik heb het alleen niet heel goed getest. Maar nu je het zegt, ik geloof het wel ja dat hij nu langer meekan op de accu.
Ik geloof wel dat de accu langer meegaat, ik heb het alleen niet heel goed getest. Maar nu je het zegt, ik geloof het wel ja dat hij nu langer meekan op de accu.
En een laatste vraag: een vervangende accu, waar kan ik die het best vandaan halen? Want ik heb al een keer m'n vingers verbrand aan een louche online verkoper. Accu viel constant uit.