IBM/Lenovo Thinkpad T6../R6../Z6../X6.. Series Topic

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste
Acties:
  • 94.018 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 97 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Brickman schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:59:
[...]

Heb zelf ook de t500 en heb ook hetzelfde effect van een flexibble keybord rond die toetsen.

Lenovo Windows 7 upgrade site. Heb me er ook al geregistreerd maar heb nog geen mail gehad dat ik moet betalen. Weet iemand hier meer over?
Ik heb me een aantal weken geleden aangemeld voor de upgrade. Laatste mail dat ik ontving:
This is to acknowledge the receipt of your Proof of Purchase.

You will receive another notification email upon validation of your order.
Dat is nu ruim vier weken geleden. Dus nog geen melding van validatie van de order. Eveneens geen betalingsverzoek ontvangen. Overigens heb ik niet de beschikking over een creditcard, dus hopelijk is dat niet de enige betaalwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:51
Tommy The Cat schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:50:
[...]

Ik heb me een aantal weken geleden aangemeld voor de upgrade. Laatste mail dat ik ontving:

[...]

Dat is nu ruim vier weken geleden. Dus nog geen melding van validatie van de order. Eveneens geen betalingsverzoek ontvangen. Overigens heb ik niet de beschikking over een creditcard, dus hopelijk is dat niet de enige betaalwijze.
Same here, 1 September de boel door gemaild, en bovenstaande autoreply gekregen.
We wachten het maar af :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Dat is ook mijn laatste email van hun geweest.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de link. Deze had ik ook al gevonden, maar ik vind het vreemd dat er geen Nederlandse link bijstaat op de pagina. Lenovo nederland (helpdesk) wist ook niets van een upgrade programma (paar weken geleden).

Ik zal volgende week support nog eens bellen voor het tobo en de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er valt ook niet voor nederlands te kiezen in het upgrade program.
Bij OS language. Of zijn jullie gewoon voor engels gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Language pack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Hoe gaat dat betalen voor die upgrade eigenlijk, gewoon via internetbankieren? anders heb ik een probleem strax.:P

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of je daar dan wel recht op hebt en dit gewoon te doen is met de engelse OS?
German staat er wel bij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/33jtv8x.jpg

Dutch hebben ze inmiddels toegevoegd, betalen kan alleen nog maar via credit card, visa card, mastercard en unionpay.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Heb vorige week dinsdag mail gekregen dat m'n PoP is goedgekeurd.

Nu wachten op verdere info over betaling enzo en op een manier waar geen creditcard voor nodig is.

[edit]
Anders maar de versie van msdnaa installeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Brickman op 19-10-2009 13:10 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Brickman schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:10:
Heb vorige week dinsdag mail gekregen dat m'n PoP is goedgekeurd.
[edit]
Anders maar de versie van msdnaa installeren.
dat heb ik nog geeneens, verder niks meer van ze gehoord :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik heb nu een email gehad met de betaal instructies ed. vanmiddag ff men pa zijn Creditcard strikken.

EDIT: zojuist betaald hopen dat alles goed gaat :)

[ Voor 21% gewijzigd door warhamstr op 24-10-2009 12:51 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
warhamstr schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:10:
Ik heb nu een email gehad met de betaal instructies ed. vanmiddag ff men pa zijn Creditcard strikken.

EDIT: zojuist betaald hopen dat alles goed gaat :)
Heb gisteren ook de mail gekregen met betaalgegevens.

Alleen van iemand nog een creditcard kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws voor iedereen met een T500 en het flexibele toetsenbord!

Zojuist gebeld met Lenovo Support (+31-20-514-5770) en miojn probleem met het toetsenbord uitgelegd.
Het probleem in inmiddels bekend bij Lenovo. Er wordt onder garantie een nieuw tobo opgestuurd. Zou binnen 2 dagen op de deurmat moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:35:
Goed nieuws voor iedereen met een T500 en het flexibele toetsenbord!

Zojuist gebeld met Lenovo Support (+31-20-514-5770) en miojn probleem met het toetsenbord uitgelegd.
Het probleem in inmiddels bekend bij Lenovo. Er wordt onder garantie een nieuw tobo opgestuurd. Zou binnen 2 dagen op de deurmat moeten vallen.
Bedankt hiervoor. _/-\o_

Ik ga vanmiddag dan ook maar eens bellen.

[Edit]
Krijg ook een nieuw keyboard thuis gestuurd.

[ Voor 5% gewijzigd door Brickman op 05-11-2009 12:14 . Reden: Gebeld met support ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook interessant om te melden is dat Lenovo nu daadwerkelijk de overstap naar Windows 7 aan het maken is. System Update 4.0 voor Windows 7 is nu ook uit:

Mijn op een na laatste probleem is nog de switchable graphics op mijn T500. Als iemand dit al aan de praat heeft op Windows 7 Enterprise 64-bits, graag even en een step-by-step guide posten.

Mijn andere probleem is het toetsenbord. Ik kijg 'm niet goed geconfigureerd zoals ik het wil. Ik wil graag met [shift] + [:] en [e] een e met een trema op mijn beeld krijgen. Ook hier zijn suggesties welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:43:
Misschien ook interessant om te melden is dat Lenovo nu daadwerkelijk de overstap naar Windows 7 aan het maken is. System Update 4.0 voor Windows 7 is nu ook uit:

Mijn op een na laatste probleem is nog de switchable graphics op mijn T500. Als iemand dit al aan de praat heeft op Windows 7 Enterprise 64-bits, graag even en een step-by-step guide posten.

Mijn andere probleem is het toetsenbord. Ik kijg 'm niet goed geconfigureerd zoals ik het wil. Ik wil graag met [shift] + [:] en [e] een e met een trema op mijn beeld krijgen. Ook hier zijn suggesties welkom.
Ik heb deze driver geïnstalleerd. Verder staan hier nog meer drivers op die nog beta zijn voor Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die driver heb ik ook, ik zie de 2 kaarten ook in het catalyst control center, maar ik kan niet switchen tussen de 2 kaarten. Alle opties zijn zo ongeveer uitgegrijsd. Mis ik ergens een instelling? Wat zijn je Bios settings?

Ik type dit overigens op mijn nieuwe tobo. was vandaag al binnen. 5 Minuten werk en klaar. Perfect geregeld van Lenovo. Typt 100% beter dan de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:06:
Die driver heb ik ook, ik zie de 2 kaarten ook in het catalyst control center, maar ik kan niet switchen tussen de 2 kaarten. Alle opties zijn zo ongeveer uitgegrijsd. Mis ik ergens een instelling? Wat zijn je Bios settings?

Ik type dit overigens op mijn nieuwe tobo. was vandaag al binnen. 5 Minuten werk en klaar. Perfect geregeld van Lenovo. Typt 100% beter dan de vorige.
Met de power manager, op de taakbalk, kan ik switchen tussen "Energy Saving" en "High Performance". Bios staat er op dat het OS kan switchen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was de tip die ik nodig had. Nooit gezien die optie. Bedankt, denk dat het nu wel werkt inderdaad!

Nu nog de keyboard instellingen voor de makkelijke trema's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Voor de bezitters van de 5.. series heb ik een nieuw topic opgestart:

[Ervaringen] Lenovo R5../SL5../T5../W5..

Als OnnoK123 hiervan een link in de startpost kan zetten zou dat fijn zijn :)

[ Voor 22% gewijzigd door AE86 op 06-11-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Eventjes een melding tussendoor. Gisteren heb ik met de creditcardgegevens van iemand anders, immers ik beschik er niet over, de betaling verricht voor de verzend- en administratiekosten van Windows 7. Vandaag al ontving ik een bevestiging dat er succesvol is betaald.
This is to inform that we had processed your payment successfully.

A notification email with the shipping details will be sent to you when your order has been shipped.

*** This is a system generated email, please do not reply to this email ***
Het verloopt allemaal dus soepeltjes. Nu de verzending nog even afwachten :).

Verwijderd

Ik heb zondag de betaling geplaatst voor de windows 7 upgrade en dinsdag was hij van me creditcard geincasseerd al. Dus hoop snel de windows 7 te ontvangen!

• Tommy The Cat
Heb inmiddels Windows 7 ontvangen (in kader van upgrade programma). Het zijn twee disks.

1. Windows 7 Professional Upgrade Media (this disk contains 32-bit software only)
2. Companion disc for windows 7 Upgrade Media (this disk contains updated drivers and applications)

Er zit ook een installatie guide bij en die doet vermoeden dat het echt een upgrade is.

Nu vraag ik me af of deze disk, net als het geval is bij Windows Vista upgrade disks, wel gewoon de volledige versie van Windows 7 bevat, zodat je met behulp van het backuppen van je key gewoon een verse/schone installatie kunt doen.
Kan er nu helaas nog niet mee aan de slag, heb laptop nog even nodig.

Edit:
Hm. Het is wel even de vraag of een activatie backup werkt van vista naar 7. Zo niet, andere methode vinden.

Edit2:
Eveneens van belang is of je nog gebruik kunt maken van de zogenaamde lenovo windows 7 Enhanced Experience wat nog weer betere boot times etc. zou moeten opleveren.

[ Voor 21% gewijzigd door Tommy The Cat op 21-11-2009 00:39 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:08
Mocht iemand z'n T61 nog kwijt willen, ik ben nog naar 1tje op zoek:

V&A gevraagd: IBM / Lenovo ThinkPad T61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels Windows 7 ontvangen (in kader van upgrade programma). Draait als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:49:
Heb inmiddels Windows 7 ontvangen (in kader van upgrade programma). Draait als een trein.
En hier is hij gisteren ook binnengekomen :) .

Hij is trouwens schoon te installeren, je hoeft dus niet eerst Vista draaiend te hebben :9~ .
Ik draaide al een maandje op een Schone Windows 7 Pro (standaard versie van MSDN), welke zonder key draaide als Trial. En kon zonder problemen activeren met de key van lenovo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Welke key heb je gebruikt, degene die OREV's backup tool detecteert, of de key onderop je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 64bit windows ultimate gekregen en daar stond gewoon een key op het cd hoesje. Dus deze hebn ik gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:19:
Ik heb de 64bit windows ultimate gekregen en daar stond gewoon een key op het cd hoesje. Dus deze hebn ik gebruikt.
met ^^, Wordt netjes een key meegeleverd op sticker, deze daarna netjes onderop de laptop geplakt naast de Vista stikker, ik heb die hele cd/dvd's nog nieteens uit de envelop gehad :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Sweeeet! Ik had nog niet naar de achterkant van het cd envelopje gekeken :).

Dat je met deze dvd windows 7 kunt installeren zonder dat je al vista draaiend hebt lijkt me trouwens sterk! Wel heb ik begrepen dat je tijdens de installatie gewoon kunt formatteren en opnieuw kunt partitioneren, wat m.i. hetzelfde effect geeft als een schone installatie vanaf een lege harde schijf.

Aan de andere kant zou het wel mooi zijn als deze dvd werkt als je windows 7 er al mee hebt geïnstalleerd, zodat je altijd kunt herinstalleren. Maar dat lijkt me een evidentie; de dvd 'ziet' dan dat er ipv een legale windows vista al een legale windows 7 op staat en staat dit dan gewoon toe...

Maar nogmaals, deze dvd bruikbaar op een lege schijf?? Hier (willekeurige wellicht onbetrouwbare bron) wordt 'bevestigd' dat het niet mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik had 32bit vista draaien en ik heb 64bit aangevraagd van windows 7 dus die kan je sowieso niet upgraden dus clean install was het voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Ok dan is dat het sluitende bewijs dat het inderdaad mogelijk is. Dan concludeer ik dat we een goede deal hebben gemaakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:25
is er iemand hier die een x200 heeft, en bij zijn spare parts een rj11 dummy cover heeft gekregen? FRU part nummer is 44C9556. Mocht je er eenhebben liggen, dan houd ik me aanbevolen!

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Zojuist windows 7 geinstalleerd op mijn thinkpad x300. Aangezien de x300 geen snelheidsduivel is (alhoewel de SSD lekker loopt), kan ik vooralsnog de snelheidswinst goed merken en dat is heel plezierig (opstarttijd is meer dan gehalveerd... van 1 minuut 52 tot 55 seconden :S).

Loop echter tegen een klein maar irritant probleempje. Als ik in het start menu een venster open klik, zoals 'control panel', dan krijg ik twee vensters, in plaats van één. Dat gebeurt enkel als ik erop klik met de linkermuisknop van de laptop zelf, en dan alleen de onderste... :S

De oplossing is momenteel om de knop iets langer in te houden, dan komt er wel netjes één venster tevoorschijn. Dus ik dacht dat het met een soort dubbelklik-instelling te maken had, maar onder mouse-options kan ik geen instellingen vinden en/of wijzigen dat effect heeft.

Reeds opnieuw de ultranav drivers geïnstalleerd. Nieuwste drivers dus, maar geen effect.

Kent iemand dit toevallig?

Edit: kleine aanvulling; het is niet zo dat de linkermuisknop als dubbel klik is ingesteld.

[ Voor 11% gewijzigd door Tommy The Cat op 22-01-2010 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Lijkt me een hardwareprobleem?
Als je de knop subtiel van je weg drukt onder de voorste rand kun je hem optillen. Kijk even of er gen vuiltje in zit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Bedankt voor je reactie.

Ik denk 't niet. Ik wacht daar even mee (voordat ik wat kapot maak). Als 't hardware was dan zou het tijdens de installatie van windows 7 moeten zijn ontstaan? Die kans is niet zo groot. Bovendien zou, als de knop hardwarematig per ongeluk een dubbel klik wordt, een bestand toch ook direct met één klik geopend moeten worden? En het vreemde is ook dat, als ik bijvoorbeeld naar - start > all programs > accessoires - ga en ik open met dezelfde knop bijvoorbeeld de calculator, dan komt er wel gewoon één calculator te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 12:17
Hoe verklaar je het dan dat het met alleen de onderste linkermuisknop gebeurd en niet met de bovenste? Hoe is het met een andere USB muis, of als je het touchpad gebruikt om links te klikken?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Ik kan het nog niet verklaren :). Alle andere mogelijkheden om mee te klikken geven geen problemen, alleen links onder.

Ik heb nog wat verder getest en ben tot de volgende ontdekking gekomen. Hoewel de resultaten niet helemaal consistent zijn kom ik tot het volgende:
- Als ik met de trackpoint of de usb muis via het start menu naar bijvoorbeeld 'control panel' beweeg en dan met de probleem gevende knop hierop klik, dan komt er netjes één venster.
- Zodra ik echter vanaf het start menu met de touche pad naar 'control panel' beweeg, dan komen er twee vensters.

M.i. bewijst dit dat er geen hardwarmatig probleem is met de knop zelf.

Edit: moet ik even een aparte topic openen? Als het hier niet past wil ik dit topic niet vervuilen namelijk...

Edit: probleem opgelost. Ik ben nogmaals met de drivers aan de slag gegaan. Ultranav drivers gedeinstalleerd en daarna ook de microsoft drivers gedeinstalleerd. Nadat microsoft automatisch wederom haar drivers had geinstalleerd vroeg de pc om een herstart. Voor deze herstart nog even met de knoppen gespeeld en toen bleek dat het probleem er ook was, maar nu ook voor de bovenste knoppen. Dus een herstart zodat de drivers van microsoft goed zouden zijn geinstalleerd en nogmaals geprobeerd; nu was het probleem weg. Daarna ultanav drivers eroverheen (van lenovo dus) en het probleem is nog steeds weg.

Met andere woorden, het lag eraan dat in de eerste plaats de microsoft drivers niet goed waren geinstalleerd. Het installeren van de ultrnav drivers daaroverheen had het probleem slechts ten dele gemaskeerd.

Bedankt voor de input.

[ Voor 43% gewijzigd door Tommy The Cat op 22-01-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik heb een Thinkpad t61p die denk ik veel te warm word. Onder stress zit de cpu rond de 110 graden en nu ik ThinkpadFanControl heb gedownload met maximum fanspeed zit ie rond de 100 graden.

Ik heb nog garantie op het apparaat en aangezien ie soms in slaapmode valt omdat ie denk ik te heet word, valt dit onder garantie?

En wat hebben jullie voor tempraturen?

Het betreft de megasellers editie;
Voor 1250 inclusief BTW Bestelnr. 103963S op megasellers.nl
intel® Core™ 2 Duo processor T7300 (2.0GHz)
2 GB PC2-5300 DD2 SDRAM 667MHz SODIMM geheugen (2DIMMS)
120GB harde schijf 5400rpm
8x slim DVD±RW dual layer
nVidia Quadro FX 570M 15.4" WUXGA+ (1900x1200?)
intel® PRO/Wireless 3945 a/b/g
6 cell Li-ion batterij
Legitieme Windows™ Vista Home Basic*
3 jaar pick up en returrn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:22

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik heb ook maar even gemeten, was toch relatief rustig hier. Ik zou hem gewoon opsturen, als je hem kan missen. Ik heb bij die van mij ook een paar maanden geleden het moederbord laten vervangen. Had heb binnen een week terug. Ik heb trouwens precies dezelfde T61p. Ook bij de surfspot actie aangeschaft.

Je zou hem ook even kunnen openmaken en eventueel stof kunnen verwijderen.

Sensoreigenschappen
Sensortype CPU, HDD, ACPI
GPU sensortype Driver (NV-DRV)

Temperaturen ( Idle, met wat mail en typwerk )
CPU 57 °C (135 °F)
CPU #1 / Kern #1 53 °C (127 °F)
CPU #1 / Kern #2 52 °C (126 °F)
GPU 52 °C (126 °F)
HITACHI HTS541612J9SA00 3H 31 °C (88 °F)

Spanningswaarde
CPU Core 0.96 V

[ Voor 5% gewijzigd door Turbosjaak op 28-01-2010 13:38 ]

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hier een ThinkPad T61 (7665-Y4F) die de volgende waarden heeft tijdens normaal gebruik (Internet, MSN, Outlook, muziekje e.d.)

GPU (Quadro NVS 140M): 66°C
Core0 (T7500): 57°C
Core1 (T7500): 57°C

Na ongeveer een kwartier Prime95 zit ik op deze waarden:

GPU (Quadro NVS 140M): 74°C
Core0 (T7500): 78°C
Core1 (T7500): 77°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Laatst online: 15:22

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Met Prime95 zit ik ongeveer op dezelfde waarden.

Sensoreigenschappen
Sensortype CPU, HDD, ACPI
GPU sensortype Driver (NV-DRV)

Temperaturen
CPU 79 °C (174 °F)
CPU #1 / Kern #1 75 °C (167 °F)
CPU #1 / Kern #2 78 °C (172 °F)
GPU 63 °C (145 °F)
HITACHI HTS541612J9SA00 3H 30 °C (86 °F)

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Laatst online: 23-11-2023
Bedankt Mensen,

Ga ik hem toch voor de zekerheid even op laten sturen!

Fijne dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker zo'n exemplaar met folie tussen koeler en CPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 14:43
Ik had eenzelfde probleem met mijn T60p, daar is toen een nieuwe fan in gezet :)

Oh ik lees net dat je fan het wel gewoon goed doet... dan zou ik hem toch even opsturen idd ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Cyclonist op 29-01-2010 14:29 . Reden: oops ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 04:11

Kirpeknots

Wazzup!

Mijn T61 heeft wat probleempjes.

Eerst deed hij niets meer.
Lenovo gebeld.
Vervolgens zijn ze langs geweest en hebben ze het mainboard vervangen.
Daarna kapte de machine er elke keer mee na 2 minuten.

Toen zijn ze weer langs geweest on het mainboard te vervangen.
Nu klapt hij vast bij enige GPU belasting. Ik heb GPU-Z laten loggen en 4dmark aangekickt. De GPU was 110 graden toen hij vast sloeg! Ik denk dat de koeler dus geen goed contact had.

De DVD brander kapte er ook mee. Daar hebben ze een andere voor opgestuurd en de oude gaat nu retour.

Inmiddels heeft Lenovo mij een verpakking opgestuurd. Daar heb ik hem gisteren ingedaan en hij wordt nu deze week opgehaald voor het repaircentrum.

Ik ben benieuwd hoe lang ik hem kwijt breng en of het nu opgelost gaat worden.

Gelukkig is het niet mijn enige notebook. Heb ook nog een T42, SL300 en een Elitebook 8530W voor dagelijks gebruik.

Iemand ervaring met hoe lang je je machine kwijt bent met opsturen naar het Lenovo repaircenter in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 23:35
Kirpeknots schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:26:
Mijn T61 heeft wat probleempjes.

Nu klapt hij vast bij enige GPU belasting. Ik heb GPU-Z laten loggen en 4dmark aangekickt. De GPU was 110 graden toen hij vast sloeg! Ik denk dat de koeler dus geen goed contact had.
Hier precies hetzelfde GPU probleem. 81 graden IDLE op mijn quadro 140 en 3Dmark 06 klapt er na 3 minuten uit en de laptop schakelt zichzelf uit. Heb geen garantie meer. Zal hem binnenkort maar eens openschoeven want IDLE 81 graden lijkt mij bizar hoog.

Overigens kan het natuurlijk zijn dat de koelpasta na 2 jaar wat uitgedroogd is. Zal er eens wat nieuwe opsmeren en alles netjes schoonmaken :)

[EDIT]

Alles losgemaakt, koeler losgemaakt (zit de CPU GPU en chipset op vast).

Tot mijn grote verbazing zaten er zeer dikke lagen koelpasta op (zo dik dat ze bij de GPU naast de chip zaten) en bij de GPU was de pasta behoorlijk uitgedroogd.

- Koelpasta die aan de zijkant van de chip zit werkt zeer negatief voor de temperaturen omdat de koelpasta de warmte geleidt naar de chip zelf.

- Koelpasta die te dik is aangesmeerd gaat snel verkorrelen wat dus ook zeer negatief voor de temperaturen werkt. Bovendien krijgt het bij een te grote dikte een isolerende werking in plaats van een geleidende.

De dikke lagen koelpasta verwijderd van die 3 chips en een dun maar dekkend laagje over de chips gesmeerd (zoals het hoort).

3Dmark 06 test:

- IDLE is de CPU van 53 naar 48 gegaan.
- IDLE is de GPU van 79 naar 59 gegaan.

- Stressed is de CPU van 72 naar 60 gegaan.
- Stressed is de GPU van 110 (moment dat hij afsloeg na 3 minuten 3Dmark al) naar 68.

De test kwam uit op 2067 3Dmarks wat ik toch erg netjes vind voor een 140 quadro ;)

De windows prestatie-index is ook omhoog gegaan met respectivelijk;
- 5.1 processor
- 5.1 geheugen
- 4.1 grafisch
- 5.3 grafisch weergave spellen
- 5.9 harddisk

Probleem opgelost :) Er schijnen meerdere mensen met een T61 en 140s quadro last van te hebben. Het probleem ligt dus bij de slechte manier van de koelpasta assembleren. ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Barre_Code op 05-03-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samengevat: Made in China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bijna alle merken zijn made in china...

dat is nu eenmaal 10x zo goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh... niet altijd.

Ik ken genoeg bedrijven die spul hebben uitbesteed aan een Chinese leverancier en het halffabricaat in Nederland weer helemaal demonteren, netjes afwerken en monteren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Iemand ervaring met een Ultrabay HDD SATA adapter (Om je T61 te voorzien van een 2e HDD, dmv de Ultrabay) ?

Ik wil een SSD gaan kopen (Intel 40GB), waar m'n Windows 7 op komt, die komt dan op de plek van de huidige hardeschijf, en dan wil ik op de plaats van m'n DVD speler een Ultrabay HDD adapter plaatsen, waar ik m'n huidge schijf (WD3200BEVT, 320GB) plaats als dataschijf.

Maar hoe werken die adapters? Want sommigen hebben een SATA <> PATA converter ingebouwd zie ik (bij de Ultrabay adapters die ik op eBay zie hebben ze het erover dat het ook in de T4x serie werkt) en die hebben echt geen SATA :P

Is die converter nadelig voor m'n snelheid? Of werkt de Ultrabay in m'n T61 sowieso alleen op PATA snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Met zo'n converter haal je nog steeds makkelijk 100MB/s, dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Zorg idd wel dat je de juiste adapter voor jouw laptop hebt, want er zijn zowel native SATA als SATA -> IDE adapters, de laatste is een tijd gebruikt omdat SATA DVD drives destijds nog geen gemeengoed waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik heb zelf ook zo'n UltraBay HDD SATA adapter + OCZ Vertex SSD combinatie in mijn R61.

Helaas kan ik niet met zekerheid zeggen of er snelheidsverschillen zjin, want mijn standaard HDD was toch al enorm traag (grofweg 30MB/s) en dat is niet veranderd.

Tegelijkertijd merk ik nu niks meer van die traagheid, want alle bestanden waarbij de prestaties iets uitmaken passen prima op de SSD. Bovendien is dit de beste upgrade die ik ooit gedaan heb aan een systeem :)

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
CyberSnoop, heb jij de SSD op de originele HDD locatie zitten, of in die Ultrabay adapter?

En heb je misschien een typenummer (FRU) voor me? Staat vast wel ergens op die adapter. Of is het geen IBM/Lenovo onderdeel maar een no-name van eBay :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik heb de HDD in de UltraBay adapter gestopt en de SSD in de HDD-slot. Mede omdat mijn OS op de SSD staat en ik in geval van nood wel nog de DVD-drive er in wil kunnen swappen en gebruiken. Al is het maar om makkelijk Windows te installeren op de SSD :)

Ik heb dit ding: ThinkPad Serial ATA Hard Drive Bay Adapter

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
40Y8725 is daar het typenummer van :)

Even zoeken op eBay, en ik zag eentje uit Hongkong, voor €17,33 incl. verzendkosten.

Die heb ik besteld dus.

Ik laat wel weten hoe het is afgelopen (heb ook nog en T42 hier in huis, dus kan gelijk kijken of er nou echt een PATA <> SATA converter in zit)

Thanks

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 09-03-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 23:35
Thinkpads met een 140M Quadro kaartje zijn die kaartjes te vervangen of vastgesoldeerd? Heb onlangs dus alles losgehaald maar weet er niet genoeg vanaf. Kan het ook vrijwel nergens vinden.

Bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Barre_Code op 10-03-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Vastgesoldeerd.

Volgens mij is er geen enkele ThinkPad met een verwisselbare videokaart (MXM systeem heet dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
ThinkPadd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:33:
40Y8725 is daar het typenummer van :)

Even zoeken op eBay, en ik zag eentje uit Hongkong, voor €17,33 incl. verzendkosten.

Die heb ik besteld dus.

Ik laat wel weten hoe het is afgelopen (heb ook nog en T42 hier in huis, dus kan gelijk kijken of er nou echt een PATA <> SATA converter in zit)

Thanks
Vandaag binnengekregen en werkt prima.

Is geen originele (gaat er een beetje stroef in en uit, en heeft een blauw ledje) maar functioneert naar behoren.

Werkt ook in de T42 die hier staat (gewoon als 2e HDD, maar opstarten van alleen de Ultrabay HDD werkt ook).

Prima aankoop dus.

Nu is m'n T61 gepimpt met een 40GB Intel SSD als main hdd, en een 320GB Western Digital in de Ultrabay, als dataschijf 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Laatst online: 12:22
Denk dat ik mijn T60 ook weer eens wat ga upgraden. Na al die jaren doet ie het nog steeds perfect en de 1400*1050 reso op een 14 inch scherm is nog steeds prachtig. Heb de volgende upgrades in gedachten:
- van 2 gb geheugen naar 3 gb geheugen (1gb stick door 2gb stick vervangen, helaas kan deze T60 maar tot een max van 3gb aan). Heeft een van jullie ervaring met 2gb 667mhz geheugen in een T60? Als ik namelijk op de site kijk dan raden ze voor een 2gb bankje juist 533mhz geheugen aan.
- Hdd vervangen. Zit nu 120gb 5400rpm in, deze wil ik vervangen door een 320gb 7200rpm schijf. De huidige 120gb schijf dan eigenlijk dmv ultrabay als opslagstation gebruiken. Zijn er nog merken hdd die gewoon niet aan te raden zijn als interne hdd?
- Extern scherm erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Slomy schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:45:
Denk dat ik mijn T60 ook weer eens wat ga upgraden. Na al die jaren doet ie het nog steeds perfect en de 1400*1050 reso op een 14 inch scherm is nog steeds prachtig. Heb de volgende upgrades in gedachten:
- van 2 gb geheugen naar 3 gb geheugen (1gb stick door 2gb stick vervangen, helaas kan deze T60 maar tot een max van 3gb aan). Heeft een van jullie ervaring met 2gb 667mhz geheugen in een T60? Als ik namelijk op de site kijk dan raden ze voor een 2gb bankje juist 533mhz geheugen aan.
- Hdd vervangen. Zit nu 120gb 5400rpm in, deze wil ik vervangen door een 320gb 7200rpm schijf. De huidige 120gb schijf dan eigenlijk dmv ultrabay als opslagstation gebruiken. Zijn er nog merken hdd die gewoon niet aan te raden zijn als interne hdd?
- Extern scherm erbij.
- Extra geheugen heeft alleen nut als je het ook gaat gebruiken. Meer geheugen betekent alleen meer snelheid als je ook echt die extra 1GB gebruikt. Probeer de latjes ook per 2 te plaatsen. Mijn X60tablet heeft bijvoorbeeld 2x2GB, waarvan 3GB door het OS gezien wordt. die 1GB ben je kwijt, maar het geheugen loopt zo wel synchroon, wat sneller is dan 2 latjes van verschillende grootte.
- Kijk of een SSD (bijv. Intel X25-M 80GB of X-25V 40GB) in je budget past, en prop de huidige HDD op de plek van de DVDdrive. Tenzij je echt de extra storage nodig hebt voor data is een SSD de beste keus om je laptop flink sneller te maken, en wie gebruikt die DVDspeler nu nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Laatst online: 12:22
P5ycho schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:53:
[...]

- Extra geheugen heeft alleen nut als je het ook gaat gebruiken. Meer geheugen betekent alleen meer snelheid als je ook echt die extra 1GB gebruikt. Probeer de latjes ook per 2 te plaatsen. Mijn X60tablet heeft bijvoorbeeld 2x2GB, waarvan 3GB door het OS gezien wordt. die 1GB ben je kwijt, maar het geheugen loopt zo wel synchroon, wat sneller is dan 2 latjes van verschillende grootte.
- Kijk of een SSD (bijv. Intel X25-M 80GB of X-25V 40GB) in je budget past, en prop de huidige HDD op de plek van de DVDdrive. Tenzij je echt de extra storage nodig hebt voor data is een SSD de beste keus om je laptop flink sneller te maken, en wie gebruikt die DVDspeler nu nog.
- Hmm meende ergens gelezen hebben dat latjes van verschillende grote niet heel erg veel uit maakten, maar tbh erg veel verstand heb ik er ook weer niet van dus bedankt voor de tip!. Misschien dat ik dan maar even wacht met het updaten van het geheugen en de snelheidswinst ergens anders moet gaan zoeken.
- De 80gb ssd valt helaas echt niet binnen het budget. De 40gb ssd misschien dan weer wel, maar dan twijfel ik een beetje aan de grote daarvan. Nu ga ik vast een domme vraag stellen: maar programma's installeren op de ultrabay hdd is dat een optie (en kan deze dan nog steeds te pas en onpas ui het systeem gehaald worden / natuurlijk erop lettende dat geen programma's draaien)? En hoeveel gb houd je nog effectief over op de ssd na het installeren van windows 7?
Eigenlijk vind ik momenteel de ssd gewoon nog te duur voor het aantal gb wat je ervoor terug krijgt, maar wie weet. Een goede 320gb 7200 rpm schijf is er al voor 60 euro. Ik neig er dan nog het meeste naar om eerst die erin te gooien en wanneer de ssd schijven goedkoper worden de 320gb naar de ultrabay en ssd als mainschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik heb net nog op mijn T60p gekeken, Windows 7 neemt bij mij iets van 14 gb in beslag. 40GB zou voor mij genoeg moeten zijn.

Ik zit er ook aan te denken om de harddisk te vervangen door een SSD. Ik heb nu de standaard Hitachi schijf van 100 GB 7200 rpm er in zitten, maar dat ding is traag, ratelt en duidelijk de bottleneck voor de laptop. Die wil ik vervangen voor een SSD, en dan een stille schijf in de ultrabay erbij voor wat extra opslagruimte. De dvd brander kan dan in de laptoptas voor backup zaken e.d.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Ik wil graag iemand een laptop geven voor tekstverwerking en internet. Wil er niet meer dan zo'n 200 euro voor uitgeven denk ik. Hoe minder hoe beter natuurlijk, maar het moet wel een fatsoenlijke machine zijn.

Nu zat ik te denken aan een oudere Thinkpad, bijvoorbeeld een T41 of een T60. Hier bijvoorbeeld is een T41 te koop voor 190 euro.

Heeft één van jullie nog wat liggen? Of tips?

Edit: hm ik zit ondertussen ook uit te kijken naar netbooks, die dingen zijn zelfs nieuw helemaal niet duur.

@hieronder. Dank voor de tip!

[ Voor 12% gewijzigd door Tommy The Cat op 06-06-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Kijk eens op Ebay.de (ja .de). Daar heb je een redelijk aanbod van T41 en T42's onder de 200 euro, met iets betere specs dan uit jouw link. Wel op letten dat je eentje pakt met QWERTY keyboard :)

[ Voor 4% gewijzigd door BackSlash op 29-04-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cogmios
  • Laatst online: 16-03-2024
Mijn T60 maakt een RRRRRR geluid. De fan dus.

Via de service manual (http://www-307.ibm.com/pc...lenovo&lndocid=MIGR-66958) *mooi lees ik dat ik een "thermal device and fan" nodig heb.

Vervelend alleen is dat CRU "N" is, wat betekent dat deze niet door de eindgebruiker zelf dient vervangen te worden wellicht omdat de meeste eindgebruikers teveel thermal glue of te weinig gebruiken met vervelende gevolgen.

Ik weet nog niet precies of ik 41W6408 of de 41W6409 nodig heb als vervanging, ik kan er op http://www-307.ibm.com/pc...ranty.vm&sitestyle=lenovo niet helemaal uitkomen.

Dus... weet iemand bij welk bedrijfje in Nederland ik kan langsrijden waarbij dat bedrijfje "live" die nieuwe fan erin plaatst? Het liefste stuur ik hem niet op o.i.d.

Ik ZOU het zelf kunnen doen ( vrij simpel plaatjes verhaal op pagina 81 van de service manual) maar die "N" betekent dat als ik het verklooi... dat ik dan liever bij een bedrijfje leg waarbij die "N" gecovered is.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

cogmios schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:16:
Mijn T60 maakt een RRRRRR geluid. De fan dus.

Via de service manual (http://www-307.ibm.com/pc...lenovo&lndocid=MIGR-66958) *mooi lees ik dat ik een "thermal device and fan" nodig heb.

Vervelend alleen is dat CRU "N" is, wat betekent dat deze niet door de eindgebruiker zelf dient vervangen te worden wellicht omdat de meeste eindgebruikers teveel thermal glue of te weinig gebruiken met vervelende gevolgen.

Ik weet nog niet precies of ik 41W6408 of de 41W6409 nodig heb als vervanging, ik kan er op http://www-307.ibm.com/pc...ranty.vm&sitestyle=lenovo niet helemaal uitkomen.

Dus... weet iemand bij welk bedrijfje in Nederland ik kan langsrijden waarbij dat bedrijfje "live" die nieuwe fan erin plaatst? Het liefste stuur ik hem niet op o.i.d.

Ik ZOU het zelf kunnen doen ( vrij simpel plaatjes verhaal op pagina 81 van de service manual) maar die "N" betekent dat als ik het verklooi... dat ik dan liever bij een bedrijfje leg waarbij die "N" gecovered is.

Iemand?
al eens geprobeerd door te spuiten met compressed lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me vandaag een in perfecte staat verkerende T61 6464 voor een spotprijs cadeau gedaan. Ik vindt het niet nodig een nieuwe laptop te kopen, ook al werk ik er mee, aangezien de kwaliteit tegenwoordig zo goed is en mensen toch wel degelijk spul willen verkopen en dat alles netjes incl degelijke tas.

Wow, wat een solide machine, je voelt dat echt direct! Ik denk dat ik hem upgrade naar een T9500 :)

Wat overigens wel een heikel punt is, is de UTP aansluiting, deze was verre van beschadigd maar het koper lijkt toch wat slap waardoor je de pinnetjes terug in hun positie moet veren....

Nu ubuntu erop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ja het blijven degelijke machines die Thinkpads :)

Als je dan toch gaat upgraden zou ik eerder de harddisk vervangen door een SSD. Ik heb mijn T60p met T2600 vervangen door een T7600 (van core duo naar core2duo), maar die stap was minder voelbaar dan toen ik de 100gb 7200rpm harddisk verving door een 60 GB OCZ Vertex SSD.

Verder veel plezier met je laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over ThinkPads gesproken

Als mensen de T410i en X100e in het echt willen zien (T410i was voor klant, X100e is van mijzelf maar heb er nog paar staan) dan kan dat hier..

Vooral de X100e is echt veel waar voor je geld, zeer fijn toetsenbord en goede accuwerktijd.
De Edge 13 heb ik helaas nu even geen foto's van maar ook die heeft het zelfde toetsenbord als de X100e. Had eerst wat bedenkingen bij de nieuwe toetsenborden maar het typt bijna net zo fijn als het NMB toetsenbord van mijn X40 en X200t

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 07:46:
Ja het blijven degelijke machines die Thinkpads :)

Als je dan toch gaat upgraden zou ik eerder de harddisk vervangen door een SSD. Ik heb mijn T60p met T2600 vervangen door een T7600 (van core duo naar core2duo), maar die stap was minder voelbaar dan toen ik de 100gb 7200rpm harddisk verving door een 60 GB OCZ Vertex SSD.

Verder veel plezier met je laptop :)
Ja dank je !

Ik heb er een T7100 in zitten, fijne processor moet ik zeggen.

SSD is het overwegen waard, hoewel in mijn EEEpc het echt niet snel is vind ik dan :)

Er zit overigens nog een 9 maanden garantie op :) Hiep hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:50:
Over ThinkPads gesproken

Als mensen de T410i en X100e in het echt willen zien (T410i was voor klant, X100e is van mijzelf maar heb er nog paar staan) dan kan dat hier..

Vooral de X100e is echt veel waar voor je geld, zeer fijn toetsenbord en goede accuwerktijd.
De Edge 13 heb ik helaas nu even geen foto's van maar ook die heeft het zelfde toetsenbord als de X100e. Had eerst wat bedenkingen bij de nieuwe toetsenborden maar het typt bijna net zo fijn als het NMB toetsenbord van mijn X40 en X200t
Ben ik toch blij dat ik een T410s(i) heb. Die T410i is toch nog aardig dik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:46:
[...]

Ja dank je !

Ik heb er een T7100 in zitten, fijne processor moet ik zeggen.

SSD is het overwegen waard, hoewel in mijn EEEpc het echt niet snel is vind ik dan :)

Er zit overigens nog een 9 maanden garantie op :) Hiep hoi!
Een EEEpc is dan ook, met alle respect, een low budget notebookje. Die SSD prestaties daarvan zijn dan ook van een hele andere orde dan van een volwassen SSD. Een goede SSD zou de EEEpc veel te duur maken voor zijn doelgroep.

Een ander bijkomend voordeel van een SSD, is dat de geluidsproductie nog veel minder wordt :) De eerste minuten wanneer de fan nog stilstaat, hoor je ook werkelijk geen geluid uit de notebook komen. Let maar eens op als je laptop aanstaat, continue hoor je die harddisk ratelen. Soms wat harder, soms wat zachter, maar je hoort hem continu.

Qua performance upgrade is het beste cadeau dat je je laptop kan doen zonder twijfel een goede SSD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met je eens met die EEEpc performance ;)

Ik hoor mijn HDD niet zo erg maar ik denk dat die van jou gewoon lawaaierig is zoals zo veel 7,2K notebook HD's.

Ik ga Lenovo even bellen voor mijn wireless/bluetooth.... die werkt niet op een of andere manier... fijn die garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Echt een herrie maakte die harddisk niet, maargoed geen geluid is altijd minder dan weinig geluid :)

Staan de wireless devices wel aan als je Fn + F5 drukt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 20:02:
Echt een herrie maakte die harddisk niet, maargoed geen geluid is altijd minder dan weinig geluid :)

Staan de wireless devices wel aan als je Fn + F5 drukt? :)
Ze worden niet eens gezien in my messages log van Ubuntu :(

Lampje van de wlan gaat ook niet branden op mijn monitor... verder.... geen klachten. Toetsenbord is ook als nieuw gewoon !

Lampje is VET in het donker als je in bed ligt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:40
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:52:
Ze worden niet eens gezien in my messages log van Ubuntu :(
Dan heb je beide killswitches aan. Je hebt als het goed is ook nog een schuifknopje dat alle wireless aan/uitzet.

Doe eens:
sudo grep -i killswitch /var/log/syslog

Jul  9 08:44:33 gert-laptop NetworkManager: <info>  Wireless now disabled by radio killswitch

(installeer lshw)
sudo lshw -C network

*-network DISABLED
       description: Wireless interface
       product: PRO/Wireless 3945ABG [Golan] Network Connection
       vendor: Intel Corporation
       physical id: 0
       bus info: pci@0000:03:00.0
       logical name: wmaster0
       version: 02
       serial: 00:1f:3c:71:6b:86
       width: 32 bits
       clock: 33MHz
       capabilities: pm msi pciexpress bus_master cap_list logical ethernet physical wireless
       configuration: broadcast=yes driver=iwl3945 latency=0 multicast=yes wireless=IEEE 802.11abg
       resources: irq:32 memory:df2ff000-df2fffff

Deze is dus disabled met de killswitch.

sudo lsusb

Bus 003 Device 008: ID 0a5c:2110 Broadcom Corp. Bluetooth Controller

[ Voor 63% gewijzigd door gertvdijk op 09-07-2010 08:50 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:12
Ik ben zelf van plan om een X201 van de UK te gaan te bestellen maar zijn er hier nog mensen die goede en/of slechte ervaringen hebben met de X201 (niet de X201s of tablet)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Vandaag is 't weer lekker warm. En dat merkt m'n laptop ook. Ik hang (beetje internetten) momenteel rond de 60 graden op @ 5700RPM (TPFanControl). Is dat niet wat aan de hoge kant? Het gaat om een X300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Laatst online: 06-08 21:04
60 graden voor een laptop moet nog kunnen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De fan van mijn T61 kan geeneens harder dan 4000rpm.. en dat was toen 'ie nieuw was.

Als je een MagLite eronder legt aan de achterkant, koelt 'ie goed. Ik heb er hier nu een MagLite 4D onder liggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
lol

vandaag hangt ie rond de 44 gek genoeg. kan 'm nog niet helemaal pijlen momenteel.

Edit; hm dat heeft te maken met wel of niet op netvoeding. En dat is dan wellicht te verklaren door het feit dat de CPU op netvoeding 100% draait en zonder netvoeding wordt terug geklokt.

[ Voor 51% gewijzigd door Tommy The Cat op 11-07-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Onlangs heb ik ook veel last gehad van de ventilator. Veel lawaai maken en doorspuiten met compressed lucht was geen optie. Uiteindelijk vervangen door met de FRU42W2823 IBM Thermal Fan. Nu loopt de laptop weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik in mijn Lenovo Thinkpad T500 een SSD plaatsen?
Zoja, welke kan ik dan het beste nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik zie wat voor een partij koelpasta er tussen de CPU en heatsink zit dan wordt ik enigzins bang.

Bij het vervangen van het moederbord gaat er ook nog even een dikke rups bij.

Ik zou het boeltje even los halen, schoonmaken en minimale pasta er tussen... ga ik ook nog even doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:03:
Kan ik in mijn Lenovo Thinkpad T500 een SSD plaatsen?
Zoja, welke kan ik dan het beste nemen?
We hebben al behoorlijk veel SSD's in T400, T500 en de nieuwe T510i series geplaatst.
Er zit geen HW lock meer op dus iedere SSD kan.

Welke het beste is, lees wat reviews zou ik zeggen, iedere schijf heeft weer een ander voordeel / nadeel. (prijs, prestaties, betrouwbaarheid, energieverbruik, enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Wat ik me afvraag, en dat is gelijk een kip en ei probleem tov dit topic :P
Is of veel gebruikers zijn met een X100, X200, X201, X300 of X301 en of er dus behoefte aan is om daar een apart draadje voor te starten.
Maar om dat in dit topic te vragen is natuurlijk ook weer dubieus want dit topic gaat daar weer helemaal niet over dus of het gelezen word...

Maar ja ik waag het er toch op want binnenkort ben ik ook bezitter van een zelf samengestelde X201 en het is altijd handig om wat ervaringen uit te wisselen.

En om niet geheel offtopic te raken in dit topic stel ik voor om via DM te laten weten of er interesse is in een topic voor de genoemde modellen (maakt niet uit of het een normale/ S of Tablet is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb me toch wat vergist in de prijzen van SSDs met een degelijke capaciteit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Maar wat ik zelf wel vreemd vind is dat ze op de site nergens echt vertellen wat voor SSD (merk / type) ze er in doen als je er 1 kiest met het samenstellen.

[ Voor 45% gewijzigd door The-Source op 04-08-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel Samsung zijn ofzo. Wat is er anders goedkoper?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nou sinds vanochtend eigenaar van een custom Thinkpad X201.
Korte specs: Core i5 520M, 4GB, 320GB hdd, Intel 6200N
Verder webcam in scherm, fingerprint reader en trackpad. 9cell accu

Ben nu het systeem een beetje naar wens te configuren. En na een tijdje draadloos werken (nu dus nog steeds) staat de batterij meter op 7:46 resterend. Ik ga een keer in het weekend kijken of ik een review ervoor ga maken. Met battery eater test etc.

Owja ik heb er ook een Ultrabase X200 erbij genomen + ultraslim 90w adapter. Als ik alle kosten meereken (invoerrechten, Myus verscheep dienst etc.) dan ben ik ongeveer 1350 euro kwijt voor dit systeem (inclusief accessoires)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je hem gekocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJBrouwer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06-2017
Hallo,

Ik heb een t61p in 2007 via megaseller besteld. Nu is deze al 3 keer binnen de garantie kapot gegaan, als in geen beeld meer of totaal uitvallen. Momenteel is de laptop bij de reparateur. De temperaturen waren redelijk hoog, daarom zal ik proberen de cpu te undervolten en de gpu terug te klokken als ik niet game.
Maar goed 2 defecten waren direct gerelateerd aan de gpu: de 570m gebaseerd op dezelfde chip die ook in de desktop 8800gt's zitten die steeds maar weer kapot blijken te gaan. Weet iemand of de gpu's van tegenwoordig nog steeds zo instabiel zijn? Ik neem aan dat ik een nieuwe revision krijg die er wel nog even tegen aan kan. Of kan ik safe zeggen dat de laptop binnen een jaar toch wel kaduk zal zijn? De t61p blijkt immers het problemenkindje van lenovo te zijn.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
www.lenovo.com en dan land op United States (op United kingdom kun je ook zelf samenstellen) en via de US site heb je vaak via thinkpadeals weer een korting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
SJBrouwer schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 03:09:
De t61p blijkt immers het problemenkindje van lenovo te zijn.. :/
Je kan dit natuurlijk niet met één voorbeeld zeggen. Ik heb in 2008 een T61p gekocht en ik gebruik hem zeer intensief. Elke dag weer mee op pad en zowel voor studie, werk als privé gebruik. Nooit een enkel probleem mee gehad.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJBrouwer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06-2017
ik doelde daarmee op twee veelvoorkomende defecten, die zomaar eens de kop kunnen opsteken. Pas maar op...

defecten:

http://forums.lenovo.com/...-black-screen/td-p/223574

http://forums.lenovo.com/...t-down-BSOD-Crash/m-p/663

En er lijken steeds meer mensen audio problemen te krijgen.

Overigens geeft het mij wel goede moed dat er dus nog iemand is met deze laptop nog steeds werkend... Maar ik verwacht niet dat mijn laptop het langer dan een jaar gaat volhouden nadat hij terug is van repairs, gewoon omdat dat na die 2 andere repairs ook niet gelukt was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
De T61's met een Nvidia gpu geven inderdaad vaker problemen dan modellen met de onboard Intel gpu. Als je hem terug krijgt met dezelfde gpu revisie blijft het afwachten of het probleem terug zal komen.

Ik denk niet dat je het probleem op gpu's in het algemeen af kan schuiven, het is toevallig de combi van hardware in de T61 die voor problemen zorgt. Zelf heb ik een T60p met Ati FireGL gpu die hier nog geen enkel probleem heeft veroorzaakt, ook een model uit 2007.

Je kan proberen je T61p te verkopen en een model zonder Nvidia gpu te kopen als je die extra GPU kracht toch niet nodig hebt. Anders is een T60 met Ati kaart een idee. Zelf heb ik er eentje met een IPS scherm op 1600x1200, maar widescreen 1680x1050 is ook mogelijk, al heeft deze geen IPS panel maar gewoon TN.
Anders kan je nog naar de nieuwere serie Thinkpads gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:27
Ik heb een t61p in 2008 via Megasellers / Surfspot besteld. Deze heeft ook een 570m. Tot nu toe ook geen problemen gehad. Mogelijk dat er en verschil zit in de overige componenten tussen het 2007 en 2008 model.
Kan ook door een verschil in gebruik zijn. Gebruik wel CPU intensieve programma's, maar geen GPU intensieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
SJBrouwer schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:29:
ik doelde daarmee op twee veelvoorkomende defecten, die zomaar eens de kop kunnen opsteken. Pas maar op...

defecten:

http://forums.lenovo.com/...-black-screen/td-p/223574

http://forums.lenovo.com/...t-down-BSOD-Crash/m-p/663
Dat is allemaal Nvidia GPU gerelateerd en niet Lenovo specifiek.

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste