hmm. niet echt nodig voor mijn gebruik denk ik dan zo...hoewel een video out (video kaart in pci-e) het einge pluspunt zou zijn dan..
Is er iemand die voor een ThinPad R61 (vermoedelijk werkt T61 ook wel) recovery CD/DVD's van Vista en/of XPP heeft? De tool om recovery media aan te maken wil niet branden, loopt vast na 1%. Ik heb geen zin om €75,- te betalen, indien iemand ze heeft en wil branden of uploaden graag!
Verwijderd
Waarom zou je in vredesnaam een verpeste installatie met verouderde drivers willen hebben?
Pak een normale XP CD (of Vista DVD) en installeer het gewoon zelf. Het resultaat is iets wat sneller en stabieler werkt.
Pak een normale XP CD (of Vista DVD) en installeer het gewoon zelf. Het resultaat is iets wat sneller en stabieler werkt.
Op de R61 zit toch een verborgen partitie waar Windows op staat zoals je die had aangekocht?Westereen schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:29:
Is er iemand die voor een ThinPad R61 (vermoedelijk werkt T61 ook wel) recovery CD/DVD's van Vista en/of XPP heeft? De tool om recovery media aan te maken wil niet branden, loopt vast na 1%. Ik heb geen zin om €75,- te betalen, indien iemand ze heeft en wil branden of uploaden graag!
Precies, maar als de HDD crashed kan ik daar uiteraard niet meer bij. Vandaar dat ik een kopie hiervan wou branden.Kenw00t schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:33:
[...]
Op de R61 zit toch een verborgen partitie waar Windows op staat zoals je die had aangekocht?
Ik heb alleen een Vista key onder de op de laptop. Ik mag legaal downgraden maar XPP, echter daar heb ik geen key voor. Deze zit natuurlijk in een recovery cd ingebaken, echter zo'n cd'tjes kost €75,-Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:36:
Waarom zou je in vredesnaam een verpeste installatie met verouderde drivers willen hebben?
[ Voor 45% gewijzigd door Westereen op 08-03-2009 20:57 ]
ze zijn 'beschikbaar' op usenet...
overigens waarom niet gewoon opnieuw installeren??
overigens waarom niet gewoon opnieuw installeren??
Verwijderd
Je hebt toch nog wel een andere XP Pro licentie waar je wel een key van hebt? Dan gebruik je die gewoon nog een keer. Dat was wat de madame van MS me vertelde aan de phone.
Verwijderd
Ik ben twee notebooks aan het vergelijken, specificaties van deze modellen zijn als volgt:
a) Voldoet de videokaart van de R500 in principe prima als je het geen games hoeft aan te kunnen (enkel een High-quality filim van tijd tot tijd)?
b) Is de Wireless network card van de T500 significant beter dan die van de R500? Of maakt dat vrijwel geen verschil?
[c) Weet iemand toevallig of de R500 en de T500 qua build quality gelijkwaardig zijn?]
Bij voorbaat erg bedankt voor de inzichten
R500
Intel® Core™ 2 Duo Processor P8400 ( 2.26GHz 1GHz )
Operating system Genuine Windows Vista Business
Graphics ATI Mobility Radeon 3470 power optimized 128MB
Total memory 2 GB DDR3 SDRAM 1066MHz
Display type 15.4 " WSXGA+ TFT 1680x1050
Pointing device UltraNav (TrackPoint and TouchPad)
Hard drive 250GB
Optical device DVD Recordable
Battery 6 Cell Lithium-Ion
Network Card Intel Wireless Wi-Fi Link 5100
Bluetooth Bluetooth Version 2.1 + EDR
Finger Print Reader Fingerprint Reader
Warranty One year parts and labour (system battery: one year)
Mijn vraag is in hoeverre de R500 onderdoet voor de T500.T500
Intel® Core™ 2 Duo Processor P8600 ( 2.40GHz 1GHz )
Operating system Genuine Windows Vista Business
Graphics ATI Mobility Radeon 3650 256MB
Total memory 2 GB DDR3 SDRAM 1066MHz
Display type 15.4 " WSXGA+ TFT 1680x1050
Pointing device UltraNav (TrackPoint and TouchPad)
Hard drive 160GB
Optical device DVD Recordable (Dual Layer)
Battery 6 Cell Lithium-Ion
Network Card Intel Wireless Wi-Fi Link 5300
Bluetooth Bluetooth Version 2.1 + EDR
Finger Print Reader Fingerprint Reader
Warranty Three years parts and labour (system battery: one year)
a) Voldoet de videokaart van de R500 in principe prima als je het geen games hoeft aan te kunnen (enkel een High-quality filim van tijd tot tijd)?
b) Is de Wireless network card van de T500 significant beter dan die van de R500? Of maakt dat vrijwel geen verschil?
[c) Weet iemand toevallig of de R500 en de T500 qua build quality gelijkwaardig zijn?]
Bij voorbaat erg bedankt voor de inzichten
Heeft er iemand ervaring met een SSD in een Thinkpad T61?
Ik denk er over om een OCZ Vertex aan te sluiten in de main bay, maar ik hoorde dat de SATA2 in de Thinkpad niet zo snel is en dat de drive performance dus kan tegenvallen.
Ik denk er over om een OCZ Vertex aan te sluiten in de main bay, maar ik hoorde dat de SATA2 in de Thinkpad niet zo snel is en dat de drive performance dus kan tegenvallen.
Ik ben van mening dat elke laptop profiteert van een SSD. Met name door de lage toegangstijden. Iets wat bij een 5400rpm diskje vaak erg bedroevend is. Ook al is misschien de maximale doorvoer 100mb/sec je random read & writes alsmede de toegangstijd zal je laptop een stuk rapper laten zijn.EmielC schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 20:33:
Mijn X300 heeft een 64gb slc samsung en erg tevreden met het apparaat.
Verwijderd
Wat boeit dat nou, ze gaan toch maar net over de 150 MB/s heen.EmielC schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 20:33:
S-ATA "2" is zo snel als de drive is.
Thanks voor de reacties. Ik heb er een besteld.
Verwijderd
De fan van mijn T61 (7664-16U) is gisteren overleden. De kogellagers zijn naar z'n grootje. Het ding wil alleen nog draaien met enorme herrie, maar liever draait 'ie niet.
Toen ik hem kocht ging ik er vanuit dat ik 1 jaar garantie had, alleen geldig in de VS. Maar na iets meer dan een jaar na aankoop keek voor de grap nog eens bij de IWS look-up en toen bleek dat 7664 laptops opeens wel International Warranty hebben. Gisteren even m'n serienummer erbij gegooid en ik blijk drie jaar garantie hebben.
Altijd leuk dat ze je garantie stilzwijgend verbeteren na aankoop.
Zojuist gebeld met het service nummer en die willen dat ik mijn laptop op mijn kosten naar Rotterdam ga opsturen zodat ze er daar een nieuwe fan in kunnen zetten en hem op hun kosten kunnen terug sturen. Ja, no way dus dat ik mijn laptop ga opsturen. Ter info: op 020-5133131 zit het IBM part center en die konden mij binnen vijf tellen medelen: "Part 42W2462 is op voorraad, kost 22 euro en 11 euro verzendkosten"
Bekrompen gedoe met opsturen van het hele ding.
Maarja, dat is overal zo. Ik prefereer 15 euro extra te betalen en m'n laptop lekker thuis te houden en hem veel sneller weer werkend te hebben.
EDIT: beetje vreemde administratie bij dat part center. Nieuwe klantnummers worden alleen op dinsdag / woensdagnacht aangemaakt dus zou het ding pas volgende week donderdag verstuurd kunnen worden. Als je al wel een klantennummer hebt kan het wel meteen.
Bluelink heeft hem op een levertijd van drie dagen. Even de prijsopgave afwachten
Toen ik hem kocht ging ik er vanuit dat ik 1 jaar garantie had, alleen geldig in de VS. Maar na iets meer dan een jaar na aankoop keek voor de grap nog eens bij de IWS look-up en toen bleek dat 7664 laptops opeens wel International Warranty hebben. Gisteren even m'n serienummer erbij gegooid en ik blijk drie jaar garantie hebben.
Zojuist gebeld met het service nummer en die willen dat ik mijn laptop op mijn kosten naar Rotterdam ga opsturen zodat ze er daar een nieuwe fan in kunnen zetten en hem op hun kosten kunnen terug sturen. Ja, no way dus dat ik mijn laptop ga opsturen. Ter info: op 020-5133131 zit het IBM part center en die konden mij binnen vijf tellen medelen: "Part 42W2462 is op voorraad, kost 22 euro en 11 euro verzendkosten"
Bekrompen gedoe met opsturen van het hele ding.

EDIT: beetje vreemde administratie bij dat part center. Nieuwe klantnummers worden alleen op dinsdag / woensdagnacht aangemaakt dus zou het ding pas volgende week donderdag verstuurd kunnen worden. Als je al wel een klantennummer hebt kan het wel meteen.

Bluelink heeft hem op een levertijd van drie dagen. Even de prijsopgave afwachten
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 14:00 ]
En nog een kleine catch bij dat part center. Alle prijzen zijn exclusief btw
Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
Verwijderd
Eh ja
Ding zit er overigensin. Laptop draait dus weer lekker stil in het geval dat de fan draait. Totaal iets van € 39,41
Ach, dat heb ik er wel voor over om niet m'n hele laptop op te hoeven sturen
Ding zit er overigensin. Laptop draait dus weer lekker stil in het geval dat de fan draait. Totaal iets van € 39,41
Ach, dat heb ik er wel voor over om niet m'n hele laptop op te hoeven sturen
De parts zijn ook niet duur. Ik heb bijvoorbeeld mijn hinges al 2x vervangen en het hele schermomhulsel. Denk dat ik bij elkaar €100 kwijt was. Vind ik wel meevallen.
Maar weer er iemand of de T400 serie met high nit schermen die momenteel als optie in de VS worden aangeboden ook naar Nederland komen?
Maar weer er iemand of de T400 serie met high nit schermen die momenteel als optie in de VS worden aangeboden ook naar Nederland komen?
Verwijderd
Beste,
Ze zijn er al. (zelfs al op voorraad in NL)
De led (WXGA+) versies in NL (TS) hebben 250Nits.
(of bedoelde u de WXGA 680Nits versie? Die is moeilijker te pakken te krijgen, als u wilt kan ik Lenovo hier over bevragen)
De beschikbare CCFL panelen: (WXGA+) 200Nits / (WXGA) 185Nits
Ik heb kort de 680Nits versie gezien, maar dat is meer voor buitengebruik, binnen heeft het geen echte voordelen.
Mvg.
- Notebook Totaal
Ze zijn er al. (zelfs al op voorraad in NL)
De led (WXGA+) versies in NL (TS) hebben 250Nits.
(of bedoelde u de WXGA 680Nits versie? Die is moeilijker te pakken te krijgen, als u wilt kan ik Lenovo hier over bevragen)
De beschikbare CCFL panelen: (WXGA+) 200Nits / (WXGA) 185Nits
Ik heb kort de 680Nits versie gezien, maar dat is meer voor buitengebruik, binnen heeft het geen echte voordelen.
Mvg.
- Notebook Totaal
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2009 16:39 ]
Ik bedoelde inderdaad de 680nits, want mogelijk ben ik komende 2 jaar in Italie en buiten laptoppen wil ik zeker tot de opties laten behoren. Maar wat bedoelt u met de LCD versie? De gewone CCFL versie? Is die 200/185 nits?
Verwijderd
Beste,
Ik zal voor u navraag plegen over de 680Nits versie.
Maar hij zit in iedergeval niet in het TS programma. (dus wrs. enkel via doorbestellen mogelijk)
Met LCD versies bedoeld ik (zie ook edit) de CCFL versies.
Deze zijn tussen de 185 en 200Nits.
Voor foto's van de T400 kunt u hier klikken.
Dit is de WXGA+ (200Nits) versie. Binnen is hij fel genoeg, buiten vond ik het net niet genoeg voor in de zon.
Mvg.
- Notebook Totaal
Ik zal voor u navraag plegen over de 680Nits versie.
Maar hij zit in iedergeval niet in het TS programma. (dus wrs. enkel via doorbestellen mogelijk)
Met LCD versies bedoeld ik (zie ook edit) de CCFL versies.
Deze zijn tussen de 185 en 200Nits.
Voor foto's van de T400 kunt u hier klikken.
Dit is de WXGA+ (200Nits) versie. Binnen is hij fel genoeg, buiten vond ik het net niet genoeg voor in de zon.
Mvg.
- Notebook Totaal
Ik zit ernstig te twijfelen over om er nou een uit de VS te laten komen (of ophalen, want ik moet er later dit jaar toch nog een keer zijn) of hier in NL een te kopen. Het fijne aan de VS is dat je 'm helemaal zelf kunt samenstellen en dat voor een prijs waarbij je hier een model hebt waar je net niet tevreden bent met de opties.
http://www.azerty.nl/0-87...hinkpad-t400-2765-co.html Deze zou ik anders hier in NL willen. Maar bijvoorbeeld als ik zoiets in de VS bestel, dan kan ik voor ongeveer dezelfde prijs de volgende extra opties krijgen: high nit (680 nit) scherm, webcam, cardreader, 9 cells accu en windows vista home premium. Ik weet niet of ik zo'n cardreader er later in te bouwen is en Vista wordt toch later Windows 7, maar een webcam en een ander scherm lijkt me moeilijk. (al weet ik het niet zeker, omdat je via de IBM parts een hoop kunt krijgen)
Maar het nadeel van in de VS kopen is de garantie en ik weet ook niet of bijvoorbeeld de WWAN card samenwerkt met Vodafone of KPN.
Van de andere kant hier in NL kopen, daar zit die Vodafone WWAN in en ik weet niet of die gelocked is, want ik geloof dat ik liever KPN heb.
Dus dilemma's dilemma's...
http://www.azerty.nl/0-87...hinkpad-t400-2765-co.html Deze zou ik anders hier in NL willen. Maar bijvoorbeeld als ik zoiets in de VS bestel, dan kan ik voor ongeveer dezelfde prijs de volgende extra opties krijgen: high nit (680 nit) scherm, webcam, cardreader, 9 cells accu en windows vista home premium. Ik weet niet of ik zo'n cardreader er later in te bouwen is en Vista wordt toch later Windows 7, maar een webcam en een ander scherm lijkt me moeilijk. (al weet ik het niet zeker, omdat je via de IBM parts een hoop kunt krijgen)
Maar het nadeel van in de VS kopen is de garantie en ik weet ook niet of bijvoorbeeld de WWAN card samenwerkt met Vodafone of KPN.
Van de andere kant hier in NL kopen, daar zit die Vodafone WWAN in en ik weet niet of die gelocked is, want ik geloof dat ik liever KPN heb.
Dus dilemma's dilemma's...
Verwijderd
Je kunt ook je telefoon aan je laptop koppelen en op die manier je WWAN regelen. Dat is ook hoe ik het gedaan heb. Het mag nergens, iedereen doet het en zolang je het een beetje binnen de perken houd tolereren de ISP's het.
Voor die garantie: check de IWS status op de site van Lenovo. Mijn model (7664) had toen ik hem kocht geen IWS, en iets meer dan een jaar later opeens wel. Verder had mijn exacte type op moment van aankoop 1 jaar garantie en toen ik laatst checkte opeens drie jaar. Dus tja
Verder: garantie heb je bij degelijke producten veel minder vaak nodig. Liever een ThinkPad zonder garantie dan een of andere Acer met garantie.
Als je zoals ik 500 euro bespaard door je ThinkPad uit de VS te laten komen is het ook niet zo erg om een keer wat tientjes kwijt te zijn aan iets wat je zelf moet doen ipv dat je het krijgt dmv garantie. Overigens is onsite garantie wél weer leuk. Je laptop naar Rotterdam opsturen vind ik imo echt achterlijk. Ik had verwacht dat ze me die koeler gewoon opstuurde... dat doen ze in de VS wel volgens mij.
Nog een hint: gemiddeld genomen kost een verzekering altijd meer dan het je opleverd. Ben je voorzichtig met je spullen en kun je het zelf betalen als het ding compleet verrot gaat; gewoon achterwege laten. Ik kocht laatst een nieuwe telefoon en toen wilde ze me ook een verzekering aansmeren "Ja meneer, maar als u hem nu in het water laat vallen moet u het zelf betalen." Tja, ik laat nu eenmaal geen dure telefoons in het water vallen, laat ze ook niet overal slingeren en derhalve ga ik niet dmv een verzekering betalen aan de stomme fouten van anderen. En al mocht ik eens een keer m'n telefoon verrot laten vallen dan kan ik de reparatie gemakkelijk betalen van wat ik uitgespaard heb op al die verzekeringen die ik niet heb genomen.
Voor die garantie: check de IWS status op de site van Lenovo. Mijn model (7664) had toen ik hem kocht geen IWS, en iets meer dan een jaar later opeens wel. Verder had mijn exacte type op moment van aankoop 1 jaar garantie en toen ik laatst checkte opeens drie jaar. Dus tja
Verder: garantie heb je bij degelijke producten veel minder vaak nodig. Liever een ThinkPad zonder garantie dan een of andere Acer met garantie.
Als je zoals ik 500 euro bespaard door je ThinkPad uit de VS te laten komen is het ook niet zo erg om een keer wat tientjes kwijt te zijn aan iets wat je zelf moet doen ipv dat je het krijgt dmv garantie. Overigens is onsite garantie wél weer leuk. Je laptop naar Rotterdam opsturen vind ik imo echt achterlijk. Ik had verwacht dat ze me die koeler gewoon opstuurde... dat doen ze in de VS wel volgens mij.
Nog een hint: gemiddeld genomen kost een verzekering altijd meer dan het je opleverd. Ben je voorzichtig met je spullen en kun je het zelf betalen als het ding compleet verrot gaat; gewoon achterwege laten. Ik kocht laatst een nieuwe telefoon en toen wilde ze me ook een verzekering aansmeren "Ja meneer, maar als u hem nu in het water laat vallen moet u het zelf betalen." Tja, ik laat nu eenmaal geen dure telefoons in het water vallen, laat ze ook niet overal slingeren en derhalve ga ik niet dmv een verzekering betalen aan de stomme fouten van anderen. En al mocht ik eens een keer m'n telefoon verrot laten vallen dan kan ik de reparatie gemakkelijk betalen van wat ik uitgespaard heb op al die verzekeringen die ik niet heb genomen.
I know I know, maar het probleem is dat ik nog even niet naar de VS ga en nu met een redelijk rotte R60 zit. Dus van daar dat ik nogal geinteresseerd ben naar de upgrademogelijkheden, mocht ik de functies nou echt missen.
Verwijderd
Je kunt altijd nog een PCMCIA of ExpressCard cardreader kopen. Andersom kun je van een cardreader geen ExpressCard slot maken.
Zelf heb ik een T61 met Expresscardslot en PC-Card (PCMCIA) slot. Als ik er een cardreader in wil koop ik simpelweg een Expresscard cardreadertje.
Je kunt hem ook gewoon laten opsturen. Als je hem daar koopt dan moet je officieel ook BTW betalen (ik zeg niks
), dus dat maakt weinig verschil. Voor het opsturen zou ik zo'n $100 rekenen. Probleempje is dat Lenovo USA niet internationaal verstuurd. Ik heb ze wel eens gebeld maar ze doen het echt niet, ook niet voor $500
Maar als je kenissen hebt die hem kunnen doorsturen: doen. Maar met CTO modellen (rechtstreeks van Lenovo) zit je wel met je garantie...
Handiger is dan een pre-configured model met specs die er zo goed mogelijk bij in de buurt komen.
Dus cardreader / scherm / CPU / (GPU) / accu
De rest (HDD / RAM ) is redelijk goedkoop zelf te upgraden.
Zo betaal je bij de OEM's meestel meer aan "meerprijs" voor een 320GB 7200rpm schijf dan dat 'ie los kost. En een ThinkPad is heel makkelijk te demonteren, dus daarvoor hoef je het ook niet te laten.
Zelf heb ik een T61 met Expresscardslot en PC-Card (PCMCIA) slot. Als ik er een cardreader in wil koop ik simpelweg een Expresscard cardreadertje.
Je kunt hem ook gewoon laten opsturen. Als je hem daar koopt dan moet je officieel ook BTW betalen (ik zeg niks

Maar als je kenissen hebt die hem kunnen doorsturen: doen. Maar met CTO modellen (rechtstreeks van Lenovo) zit je wel met je garantie...
Handiger is dan een pre-configured model met specs die er zo goed mogelijk bij in de buurt komen.
Dus cardreader / scherm / CPU / (GPU) / accu
De rest (HDD / RAM ) is redelijk goedkoop zelf te upgraden.
Zo betaal je bij de OEM's meestel meer aan "meerprijs" voor een 320GB 7200rpm schijf dan dat 'ie los kost. En een ThinkPad is heel makkelijk te demonteren, dus daarvoor hoef je het ook niet te laten.
Het opsturen is nog veel goedkoper. M'n broer had zijn eee pc opgestuurd vorige week en betaalde daar $16 voor, bij FedEx. Geen idee hoe het zo goedkoop kan, maar dat moeten ze bij FedEx maar regelen he. Alleen een beetje sneu dat de douane 'm heeft open gehaald en 50 euro importkosten heeft gerekend, en dat terwijl hij alleen ter reparatie is opgestuurd...
Verwijderd
Voor $16 dollar stuur je geen laptop van $1500 verzekerd over de Atlantische oceaan.
Bij zulk soort pakketjes moet je er ook keihard "RMA" opzetten; dan heb je geen gezeur met de douane. Gewoon aanvechten die importkosten dus.
Bij zulk soort pakketjes moet je er ook keihard "RMA" opzetten; dan heb je geen gezeur met de douane. Gewoon aanvechten die importkosten dus.
Voor de geïnteresseerden: een review van het Thinkpad Advanced Mini-Dock.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Wat vinden jullie eigenlijk van de prestaties van de Lenovo X301? Ik heb zo'n ding een gestart en de hele installatieprocedure doorlopen, maar ik vind het ding wel wat langzaam met het opstarten van programma's. Schijflampje blijft knipperen. Er wordt ook zo'n enorme rits programma's geladen (heel feest aan iconen rechtsonderin de menubalk).
Standaardinstallaties zijn bij de meeste laptops direct uit de fabriek nogal bagger.
Bij m'n HP stond er ook allemaal troep op (probeerversie Norton Antivirus e.d.) dat heb ik er allemaal afgeknikkerd, maar toen was hij nogsteeds langzaam.
Toen maar een nieuwe installatie van Vista erop gezet en geactiveerd met de key op de onderkant.
Bij m'n HP stond er ook allemaal troep op (probeerversie Norton Antivirus e.d.) dat heb ik er allemaal afgeknikkerd, maar toen was hij nogsteeds langzaam.
Toen maar een nieuwe installatie van Vista erop gezet en geactiveerd met de key op de onderkant.
Verwijderd
Dat heeft niks met de X301 zelf te maken. Wellicht dat er in het model dat jij hebt gezien een trage HDD zat, maar de software staat los van de hardwareprestaties.Dancing_Animal schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:40:
Wat vinden jullie eigenlijk van de prestaties van de Lenovo X301? Ik heb zo'n ding een gestart en de hele installatieprocedure doorlopen, maar ik vind het ding wel wat langzaam met het opstarten van programma's. Schijflampje blijft knipperen. Er wordt ook zo'n enorme rits programma's geladen (heel feest aan iconen rechtsonderin de menubalk).
Verder is de X301 gewoon een superieure concurrent van de Apple McBook Air. En toen ze klaar waren bij Lenovo kwamen ze er achter dat in verhouding wel heel goedkoop waren dus hebben ze er nog maar een $1000 winstmarge bijgedaan en toen waren ze nog steeds veel goedkoper
Een mooi design (hoe plat je een Lenovo ook maakt, het blijft lijken op een ouwe IBM), een goed OS, gebruiksgemak en geen vertragende virusscanner hoeven draaien is ook wat waard he! Alhoewel er wel een ethernet-aansluiting en wat meer usb-poorten op hadden gemogen.Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:02:
[...]
Dat heeft niks met de X301 zelf te maken. Wellicht dat er in het model dat jij hebt gezien een trage HDD zat, maar de software staat los van de hardwareprestaties.
Verder is de X301 gewoon een superieure concurrent van de Apple McBook Air. En toen ze klaar waren bij Lenovo kwamen ze er achter dat in verhouding wel heel goedkoop waren dus hebben ze er nog maar een $1000 winstmarge bijgedaan en toen waren ze nog steeds veel goedkoper
Je kunt op een X301 ook prima Linux draaien, je argument raakt dus kant noch walDancing_Animal schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:22:
[...]
Een mooi design (hoe plat je een Lenovo ook maakt, het blijft lijken op een ouwe IBM), een goed OS, gebruiksgemak en geen vertragende virusscanner hoeven draaien is ook wat waard he! Alhoewel er wel een ethernet-aansluiting en wat meer usb-poorten op hadden gemogen.
Verwijderd
Ik volg je niet helemaalDancing_Animal schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:22:
[...]
Een mooi design (hoe plat je een Lenovo ook maakt, het blijft lijken op een ouwe IBM), een goed OS, gebruiksgemak en geen vertragende virusscanner hoeven draaien is ook wat waard he! Alhoewel er wel een ethernet-aansluiting en wat meer usb-poorten op hadden gemogen.
In een X300 of X301 zitten SSD's. Geen trage HD'sVerwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:02:
Dat heeft niks met de X301 zelf te maken. Wellicht dat er in het model dat jij hebt gezien een trage HDD zat,
En wat hier boven al is gezegd: je kan beter zelf de installatie opnieuw doen, dat scheelt een berg performance. Ik heb sinds dit weekend Win7 RC op mijn X300 draaien en dat is best snel. Dus dat zou je ook nog kunnen installeren.
Er zijn ook modellen met een 1.8" HD anders._Arthur schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 08:42:
[...]
In een X300 of X301 zitten SSD's. Geen trage HD's
En wat hier boven al is gezegd: je kan beter zelf de installatie opnieuw doen, dat scheelt een berg performance. Ik heb sinds dit weekend Win7 RC op mijn X300 draaien en dat is best snel. Dus dat zou je ook nog kunnen installeren.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Kom maar op met de bron dan.P5ycho schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 08:48:
Er zijn ook modellen met een 1.8" HD anders.
En ik had nog wel op de Lenovo USA site gekeken of ik een X301 met HDD kon configureren (wat dus niet het geval is/was)
Verder denk ik niet dat je een X300/X301 met HDD wilt, maar dat is weer iets anders.
Verwijderd
In Europa wel_Arthur schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 08:42:
[...]
In een X300 of X301 zitten SSD's. Geen trage HD's
En zo te zien in de USA ook wel, maar niet direct van Lenovo.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 17:33 ]
Thinkpad-vrienden
ik heb toch nog even een paar vragen.
De updates worden niet meer rechtstreeks door het tooltje op de notebook gedetecteerd, maar je moet, for the time being, tot ergens in mei, even zelf naar de site gaan om je updates uit te zoeken. Zijn er hele belangrijke updates die jullie me kunnen aanraden die ik echt niet moet skippen?
Als ik met het backup-restore-programma van Lenovo zelf werk kan ik er voor kiezen een backup naar DVD's te maken. Hij maakt, zegt hij, dan een backup van de hele computer inc. Windows enz. Hoe groot is dat nou zo'n beetje na een verse installatie waar bijna niets bij is gezet? Ik zie drie schijven. Een gewone C, een Q en nog één (notebook helaas niet bij de hand). Comprimeert ie de boel heel sterk of ben ik straks alsnog 10 dvd's ofzo kwijt?
Na het uitbreiden van de McAfee virusscanner software en het installeren van Spybot Search & Destroy (werd me aangeraden door de leverancier) krijg ik rechtsonderin nog weleens de melding dat Windows Defender niet wil laden. Zit die software elkaar in de weg ofzo?
Is het normaal dat er software die in de Intel directory staat (één of ander 3letterwoord.exe) connectie wil met het internet? Baal er wel van dat ik m'n printscreentjes en aantekeningen niet even mee naar huis heb genomen, had ik een iets betere post kunnen maken. Maar er zullen vast mensen hier zijn die ook dezelfde installatieprocedure hebben doorlopen en die meldingen ook hebben gekregen, neem ik aan.
Installatie opnieuw doen gaat me niet lukken op de korte termijn, zeker niet als al die handige software (het is voor een gewone gebruiker, die wil misschien die auto backupzooi er juist wel op) er weer allemaal op moet zetten.
De updates worden niet meer rechtstreeks door het tooltje op de notebook gedetecteerd, maar je moet, for the time being, tot ergens in mei, even zelf naar de site gaan om je updates uit te zoeken. Zijn er hele belangrijke updates die jullie me kunnen aanraden die ik echt niet moet skippen?
Als ik met het backup-restore-programma van Lenovo zelf werk kan ik er voor kiezen een backup naar DVD's te maken. Hij maakt, zegt hij, dan een backup van de hele computer inc. Windows enz. Hoe groot is dat nou zo'n beetje na een verse installatie waar bijna niets bij is gezet? Ik zie drie schijven. Een gewone C, een Q en nog één (notebook helaas niet bij de hand). Comprimeert ie de boel heel sterk of ben ik straks alsnog 10 dvd's ofzo kwijt?
Na het uitbreiden van de McAfee virusscanner software en het installeren van Spybot Search & Destroy (werd me aangeraden door de leverancier) krijg ik rechtsonderin nog weleens de melding dat Windows Defender niet wil laden. Zit die software elkaar in de weg ofzo?
Is het normaal dat er software die in de Intel directory staat (één of ander 3letterwoord.exe) connectie wil met het internet? Baal er wel van dat ik m'n printscreentjes en aantekeningen niet even mee naar huis heb genomen, had ik een iets betere post kunnen maken. Maar er zullen vast mensen hier zijn die ook dezelfde installatieprocedure hebben doorlopen en die meldingen ook hebben gekregen, neem ik aan.
Installatie opnieuw doen gaat me niet lukken op de korte termijn, zeker niet als al die handige software (het is voor een gewone gebruiker, die wil misschien die auto backupzooi er juist wel op) er weer allemaal op moet zetten.
[ Voor 7% gewijzigd door Dancing_Animal op 28-04-2009 22:38 ]
Verwijderd
Opnieuw installeren kost helemaal niet zo veel tijd. Gewoon doen en er geen troep op zetten
Ja maar dan moet Office er ook weer op, virusscanner moet er weer op, auto backup misschien ook wel, weet ik veel wat nog meer. En dan installeer ik 'm toch vanaf de Lenovo schijfjes dus komt die troep vast ook wel weer mee. Ben blij dat ik het ding bijna af heb. Domme ding heeft wel iets van 16 ikoontjes rechtsonderin en gegarandeerd dat als je opstart dat er binnen no time een pop up voor je neus staat. Ik zou 'm ook 't liefst lekker leeg schrapen en dan XP er lekker op zetten ofzo, maarja.
[ Voor 38% gewijzigd door Dancing_Animal op 28-04-2009 23:07 ]
Verwijderd
Doe dat dan gewoon... Er staan genoeg guide's van A tot Z op fora zoals notebookreview.com
Gewoon installeren vanaf een normale Windows CD en niet vanaf zo'n vooraf besmette Lenovo variant.
Gewoon installeren vanaf een normale Windows CD en niet vanaf zo'n vooraf besmette Lenovo variant.
Hoe doen jullie dat opnieuw installeren? Een windows cd downloaden en dan de code van onder de laptop gebruiken?
Verwijderd
CD van de plank pakken en als de bijpassende key onderop je laptop staat gebruik je die ja.
Als je een Vista key op je laptop hebt en je wilt XP erop laat je die Vista key ongebruikt en gebruik je je XP key gewoon nog een keer.
Als je een Vista key op je laptop hebt en je wilt XP erop laat je die Vista key ongebruikt en gebruik je je XP key gewoon nog een keer.
Ik heb toch nog even wat vragen. Voor de installatie van BIOS Update (Bootable CD) - ThinkPad X301 (27 april 2009) of BIOS update utility - ThinkPad X301 (28 april 2009) is de update KB937500 nodig. Die update heeft echter weer update KB941137 nodig. Beiden heb ik gedownload, maar bij de installatie krijg ik de melding 'De update geldt niet voor uw systeem'. Wat te doen?
Als ik de update Bluetooth with Enhanced Data Rate Software II for Windows Vista - ThinkPad (11 maart 2009) probeer te installeren krijg ik een melding dat er geen bluetooth device gevonden wordt. Ook niet als ik de bluetooth service start.
Is het verder nog nodig om de Intel Matrix Storage Manager Driver for Windows XP, Vista (32bit) - ThinkPad (3 april 2009) te installeren? Ik begrijp niet helemaal wat deze doet.
Ik heb de probeerversie van McAfee Virusscan Plus geactiveerd voor een jaar. Is deze software voldoende? Ik krijg sinds ik dit pakket geinstalleerd heb een melding van Windows Defender dat de toepassing niet kan worden geïnitialiseerd : 0x800106ba. Is het voldoende om met deze versie van McAfee te draaien en dan Windows Defender uit te zetten? Op aanraden van de leverancier heb ik Spybot Search & Destroy geinstalleerd. Is dit een beetje dubbelop in combinatie met McAfee Virusscan Plus?
Als ik de update Bluetooth with Enhanced Data Rate Software II for Windows Vista - ThinkPad (11 maart 2009) probeer te installeren krijg ik een melding dat er geen bluetooth device gevonden wordt. Ook niet als ik de bluetooth service start.
Is het verder nog nodig om de Intel Matrix Storage Manager Driver for Windows XP, Vista (32bit) - ThinkPad (3 april 2009) te installeren? Ik begrijp niet helemaal wat deze doet.
Ik heb de probeerversie van McAfee Virusscan Plus geactiveerd voor een jaar. Is deze software voldoende? Ik krijg sinds ik dit pakket geinstalleerd heb een melding van Windows Defender dat de toepassing niet kan worden geïnitialiseerd : 0x800106ba. Is het voldoende om met deze versie van McAfee te draaien en dan Windows Defender uit te zetten? Op aanraden van de leverancier heb ik Spybot Search & Destroy geinstalleerd. Is dit een beetje dubbelop in combinatie met McAfee Virusscan Plus?
Sinds een paar weken heb ik dus een nieuwe SSD (Intel X-25m) in mijn R61 zitten.
Bevalt allemaal wel prima, systeem is zelfs volledig geluidloos op low performance mode, maar wat snelheid betreft heb ik wel het gevoel dat ik was mis.

Zoals duidelijk te zien is lijkt de SSD gecapped te worden op SATA1 speed (1,5Gbps)
Natuurlijk eerst even AHCI mode aangezet voor de zekerheid, maar dit maakte zo goed als geen verschil. Verbaast als ik was ben ik even op onderzoek uit gegaan, hierbij kwam ik dit topic tegen. (Overigens erg interessant leesvoer voor Thinkpad eigenaren die een SSD overwegen).
Voor de mensen die geen zin/tijd hebben om 19 pagina's door de worstelen zal ik het even samenvatten:
De Ultrabay maakt blijkbaar gebruik van PATA 133, in de Ultrabays voor SATA drives zit dus een SATA to ATA chip. Om compatibiliteit met deze Ultrabays te garanderen heeft Lenovo er om één of andere onverklaarbare reden voor gekozen om data SATA2 poort van de interne HDD (welke ook gespecificeerd wordt als 3.0Gbps) te limiteren op 1.5Gbps. Dit terwijl de Intel ICH8 chipset wel degelijk 3.0Gbps aan kan. Er zijn zelfs mensen die getest hebben dat SSD's in een simpele Acer laptop met de ICH8 wel gewoon op full speed werkt.
Natuurlijk kan je je afvragen hoeveel je in de praktijk merkt van het verschil tussen 120MB/s en 240MB/s, maar de manier hoe Lenovo hierop reageert vind ik eigenlijk zeer onacceptabel en toont wel weer duidelijk aan dat de support alleen maar aan het achteruit gaan is sinds de Thinkpad series niet meer gemaakt worden door IBM.
Edit: @ PcDealer:
Alles is natuurlijk mogelijk, maar het gaat hier wel om de interne SATA port van de Interne HDD, dus niet over eSATA.
Bevalt allemaal wel prima, systeem is zelfs volledig geluidloos op low performance mode, maar wat snelheid betreft heb ik wel het gevoel dat ik was mis.

Zoals duidelijk te zien is lijkt de SSD gecapped te worden op SATA1 speed (1,5Gbps)
Natuurlijk eerst even AHCI mode aangezet voor de zekerheid, maar dit maakte zo goed als geen verschil. Verbaast als ik was ben ik even op onderzoek uit gegaan, hierbij kwam ik dit topic tegen. (Overigens erg interessant leesvoer voor Thinkpad eigenaren die een SSD overwegen).
Voor de mensen die geen zin/tijd hebben om 19 pagina's door de worstelen zal ik het even samenvatten:
De Ultrabay maakt blijkbaar gebruik van PATA 133, in de Ultrabays voor SATA drives zit dus een SATA to ATA chip. Om compatibiliteit met deze Ultrabays te garanderen heeft Lenovo er om één of andere onverklaarbare reden voor gekozen om data SATA2 poort van de interne HDD (welke ook gespecificeerd wordt als 3.0Gbps) te limiteren op 1.5Gbps. Dit terwijl de Intel ICH8 chipset wel degelijk 3.0Gbps aan kan. Er zijn zelfs mensen die getest hebben dat SSD's in een simpele Acer laptop met de ICH8 wel gewoon op full speed werkt.
Lenovo lijkt er dus voor te kiezen om hun kop in het zand te steken door te beweren dat de Santa Rosa systemen functioneren naar ontwerp, dat terwijl er toch duidelijk SATA2 en 3.0Gbps werd aangegeven in de diverse specificaties."For Santa Rosa-based systems, the Intel ICH8 supports a SATA bus speed of up to 3.0 Gb/s. Lenovo made a design decision to prioritize maintaining compatibility with Ultrabay disk drives, which are connected via a SATA-to-PATA conversion chip which could not handle a 3.0 Gb/s SATA bus speed reliably. Therefore the system was standardized to 1.5 Gb/s.
In testing rotating media drives, our measurements show data throughput difference between 1.5 Gb/s and 3.0 Gb/s bus speed is less than 5% since the drive mechanics are the limiting throughput factor, rather than the SATA bus itself.
For those customers who choose to purchase an after-market SSD drive capable of SATA bus speeds up to 3.0 Gb/s, the system will interface with them at 1.5 Gb/s. Lenovo's official position is that the Santa Rosa systems are working as designed.
The Montevina based systems which began shipping last year have direct SATA interfaces for both drive bays and are enabled at a system level for SATA bus speeds of 3.0 Gb/s performance. Current Lenovo drives have firmware set to 1.5 Gb/s data rates.
Exchanging these drives for after-market drives which support SATA bus of 3.0 Gb/s should provide for the higher data rate at the overall system level. Again, it should be noted that our performance measurements show less than 5% performance improvement between 1.5 Gb/s and 3.0 Gb/s SATA bus speeds for rotating drives, since the drive mechanics are the limiting throughput factor, rather than the SATA bus itself.
After-market SSDs which support SATA bus speed of 3.0 Gb/s will operate at that bus speed. Depending on the data transfer test method used, your actual data throughput from a 3.0 Gb/s SATA bus speed should be 220-250 MB/s and about 90-120MB/s throughput when running on SATA bus of 1.5 Gb/s. This is due to the bus signaling used for the SATA bus, as well as overhead for error checking."
Natuurlijk kan je je afvragen hoeveel je in de praktijk merkt van het verschil tussen 120MB/s en 240MB/s, maar de manier hoe Lenovo hierop reageert vind ik eigenlijk zeer onacceptabel en toont wel weer duidelijk aan dat de support alleen maar aan het achteruit gaan is sinds de Thinkpad series niet meer gemaakt worden door IBM.
Edit: @ PcDealer:
Alles is natuurlijk mogelijk, maar het gaat hier wel om de interne SATA port van de Interne HDD, dus niet over eSATA.
Mijn HP bios geeft aan dat i.v.m. compatibiliteitsredenen standaard eSATA op 150 staat i.p.v. 300. Misschien hier ook de reden? Hoewel Lenovo zou moeten zeggen: koop Lenovo parts en no problem, anders eigen risico...Deismyna schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 22:13:
[...]
Na een klant enkele tientallen X200's en T500''s te hebben verkocht, gaan we intern onze HP nc6110/6120's en 6710b's vervangen door Lenovo R500's. En dat in een HP bolwerk
[ Voor 48% gewijzigd door PcDealer op 09-05-2009 22:26 ]
Valt het niet aan te zetten op de een of andere manier? Op wat voor manier is het 'uitgezet' ?Deismyna schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 22:13:
Sinds een paar weken heb ik dus een nieuwe SSD (Intel X-25m) in mijn R61 zitten.
Met de ThinkPad T4x serie was toen ook een BIOS hack ontwikkeld waardoor je de 1802 (Unauthorized network card detected) error kon weg halen, en een willekeurige miniPCI netwerkkaart kon inbouwen, waardoor je geen dure 'speciale' IBM versie te kopen.
Kijk anders eens op http://forum.thinkpads.com Daar zitten mensen die echt veel verstand van ThinkPads hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 09-05-2009 22:26 ]
Ik had die laptop bij Azerty gekocht, maar bij levering en na het aanzetten kwam ik erachter dat het geen LED display was. Was een beetje vaag, want in de beschrijving staat wel dat het een LED is, maar bij de specificaties staat niks vermeld. Gelukkig kon ik 'm terugsturen en krijg ik mijn geld terug.
Maar het is in het algemeen een probleem om uit te vinden of het een LED-display betreft. Weet iemand winkels waar het er wel bijstaat?
Maar het is in het algemeen een probleem om uit te vinden of het een LED-display betreft. Weet iemand winkels waar het er wel bijstaat?
Ik heb een aantal webshops gemaild, maar die kunnen mij ook niet vertellen welke modellen LED backlight hebben. Ze verwijzen me door naar Lenovo, vreemd. Maar die namen gisteren de telefoon niet op.
Welk model wil je?Lord_Asswipe schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 14:22:
Ik heb een aantal webshops gemaild, maar die kunnen mij ook niet vertellen welke modellen LED backlight hebben. Ze verwijzen me door naar Lenovo, vreemd. Maar die namen gisteren de telefoon niet op.
Ik kan maandag wel met mijn Lenovo contactpersoon bellen.Lord_Asswipe schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 14:22:
Ik weet uit ervaring dat de informatie die Lenovo zelf verstrekt niet altijd klopt. Ik ben namelijk ook op zoek geweest naar een Lenovo laptop met specifieke eisen. Een Lenovo medewerker heeft mij toen een productnummer gegeven waar alles op zou moeten zitten. Dit bleek uiteindelijk dus niet het geval (geen bluetooth). En dit stond op alle webshops verkeerd verneld.
De Lenovo medewerker heeft later zijn excuses aangeboden en mij doorgestuurd naar de winkel notebooktotaal. Zij konden mij wel helpen aan de juiste specificaties. Dit is ook gecontroleerd voor hij is verzonden. Volgens mij staat op de website ook aangegeven wanneer er een LED scherm op het model zit en anders kune je ze mailen of een thread openen op dit forum.
De Lenovo medewerker heeft later zijn excuses aangeboden en mij doorgestuurd naar de winkel notebooktotaal. Zij konden mij wel helpen aan de juiste specificaties. Dit is ook gecontroleerd voor hij is verzonden. Volgens mij staat op de website ook aangegeven wanneer er een LED scherm op het model zit en anders kune je ze mailen of een thread openen op dit forum.
[ Voor 3% gewijzigd door Pred87 op 16-05-2009 17:51 ]
Deze heb ik samengesteld op de amerikaanse Lenovo website:
ThinkPad T400 2764CTO $1,131.30
Processor: Intel® Core™ 2 Duo Processor P8600
Operating system: Genuine Windows Vista Home Premium
System graphics: ATI Mobility Radeon 3470 with 256MB
2 GB PC3-8500 DDR3 SDRAM 1067MHz SODIMM Memory
Keyboard: Keyboard US English
Pointing device: UltraNav (TrackPoint and TouchPad)
Hard drive: 160 GB Hard Disk Drive, 5400rpm
14.1 WXGA TFT High Nit, w/ LED Backlight, Camera
Optical device: DVD Recordable 8x Max Dual Layer, Ultrabay Slim (Serial ATA)
System expansion slots: Express Card Slot & 7-1 Media Card Reader
Bluetooth: Integrated Bluetooth PAN
Wireless card: ThinkPad 11b/g Wireless LAN Mini PCI Express Adapter III
Mobile Broadband: Integrated AT&T Mobile Broadband Card (3G)
Battery: 4 cell Li-Ion Battery
Dus 1 die niet al teveel van deze specificaties afwijkt, zou geweldig zijn. Waarbij een LED scherm een absolute must is en die camera erin eigenlijk ook handig, omdat je dat allemaal niet meer later kunt toevoegen. LED hoeft niet per se high nit te zijn, zou wel leuk zijn
ThinkPad T400 2764CTO $1,131.30
Processor: Intel® Core™ 2 Duo Processor P8600
Operating system: Genuine Windows Vista Home Premium
System graphics: ATI Mobility Radeon 3470 with 256MB
2 GB PC3-8500 DDR3 SDRAM 1067MHz SODIMM Memory
Hard drive: 160 GB Hard Disk Drive, 5400rpm
14.1 WXGA TFT High Nit, w/ LED Backlight, Camera
Battery: 4 cell Li-Ion Battery
Dus 1 die niet al teveel van deze specificaties afwijkt, zou geweldig zijn. Waarbij een LED scherm een absolute must is en die camera erin eigenlijk ook handig, omdat je dat allemaal niet meer later kunt toevoegen. LED hoeft niet per se high nit te zijn, zou wel leuk zijn
Verwijderd
Ik weet niet precies hoe het nu zit, maar ten tijde van de T61 kon je een webcam wel vergeten met de kant en klare modellen.
Jah, ik ben er ook bang voor dat ik die camera in NL wel kan vergeten, want hier zijn die Thinkpads volledig op de zakelijke markt gericht. Ik heb ze bv ook nog niet gezien met Vista Home.
Wij hebben onlangs T500's BTO geleverd met webcam. Dus het kan wel.
Bij bluelink hebben ze er één in de prijslijst staan die voldoet aan de door jouw gestelde eisen. Dit is het model NM3D2MH. Kost alleen wel 1155 euro ex btw. Inclusief dat dan 1375 euroLord_Asswipe schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 21:59:

Ik vind dat best een stevige prijs aangezien je voor een dikke 300 euro minder er één hebt zonder led, camera en kleinere harde schijf.
In de USA kost hij maar $1131, wel zonder tax en verzendkosten, maar dan heb ik precies wat ik wil. Ander nadeeltje is dat de levertijd wel even kan duren, maar na het debacle bij Azerty (wat meer aan Lenovo ligt dan aan Azerty) ga ik 'm toch maar via de US bestellen via mijn broer die daar momenteel is. Zelfs inclusief invoerrechten is hij nog goedkoper, met de huidige lage dollarstand.
En toen was de laptop alweer verdwenen van de site van Bluelink...
Vanwege dit:Lord_Asswipe schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:10:
En toen was de laptop alweer verdwenen van de site van Bluelink...
Dit is een incourant product en kan niet meer worden besteld
Verwijderd
Hallo allemaal 
Sinds juli 2007 ben ik een tevreden gebruiker van een Thinkpad T60.
Helaas is de accu van het ene op het andere moment dood gegaan.
Ik kan nog max. 4 min. zonder netstroom, de diagnostische software van IBM/Lenovo zegt dat de accu nog een goede conditie verkeerd met (slechts?) 73 oplaadcycli.
Garantie zal er wel niet op zitten?
Als die inderdaad al vervallen is, waar kan ik het beste een nieuwe accu vandaan halen? Pricewatch kon ik niks vinden over lenovo accu's.
Helaas is de accu van het ene op het andere moment dood gegaan.
Als die inderdaad al vervallen is, waar kan ik het beste een nieuwe accu vandaan halen? Pricewatch kon ik niks vinden over lenovo accu's.
Probeer eens een battery reset. (in de power manager)Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:37:
Hallo allemaal
Helaas is de accu van het ene op het andere moment dood gegaan.Ik kan nog max. 4 min. zonder netstroom, de diagnostische software van IBM/Lenovo zegt dat de accu nog een goede conditie verkeerd met (slechts?) 73 oplaadcycli.
Als die inderdaad al vervallen is, waar kan ik het beste een nieuwe accu vandaan halen? Pricewatch kon ik niks over over lenovo accu's.
Verwijderd
Dat was ook mijn eerste actie, maar dat heeft niks mogen helpen.P5ycho schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:38:
[...]
Probeer eens een battery reset. (in de power manager)
Dan zal er wel een li-ion cell overleden zijn, lullig maar kan gebeuren. Als de 'first use date' in de power manager meer dan een jaar geleden is, dan heb je geen garantie meer helaas. Contact opnemen met de support kan echter altijd natuurlijk. Je bent nog maar 73 cycles verder, misschien zijn ze coulant. Ik heb ook een spare accu in de kast liggen voor mijn X60t, gratis verstuurd als test voor een ander probleem, bleek het niet aan te liggen en ik mocht em houdenVerwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:52:
[...]
Dat was ook mijn eerste actie, maar dat heeft niks mogen helpen.
Dit iets?
NM7PTMH
NM7PTMH
Lord_Asswipe schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 21:59:
ThinkPad T400
Processor: Intel Core2Duo Processor P8400
Operating system: Genuine Windows Vista Business
System graphics: Intel GMA 4500MHD
1x 2GB PC3-8500 DDR3 SDRAM 1067MHz SODIMM Memory
Hard drive: 250GB Hard Disk Drive, 5400rpm
14.1 WXGA (1280x800) TFT High Nit, w/ LED Backlight, Camera
Battery: 6 cell Li-Ion Battery
System Update doet het weer, interessant...
Zojuist is m'n nieuwe Thinkpad binnengekomen. M'n 'oude' T400 wordt vervangen door een X300. De T400 gaat naar m'n broer. Via surfspot de X300 voor 1229,- kunnen aanschaffen inclusief 3 jaar on site garantie (6-cells). Ben er tot nu toe erg blij mee, hoewel ik er na een paar uur nog weinig over kan zeggen.
Maar ik ontdekte wel iets vreemds. Aangezien ik nog geen garantie-registratie informatie had ontvangen heb ik een warranty-lookup gedaan. Ik heb er even een screenshot van gemaakt:
klik
Zoals je ziet loopt de garantie al en loopt deze in 2011 af. Standaard zit er 3 jaar carry in op.
Beetje een vreemde datum van afloop. Dit doet vermoeden dat de laptop mei 2008 aangeschaft is geweest en is 'geactiveerd', tenzij ik iets niet snap/weet. Het serial nummer bijvoorbeeld is uniek toch?
Wat denken jullie?
Maar ik ontdekte wel iets vreemds. Aangezien ik nog geen garantie-registratie informatie had ontvangen heb ik een warranty-lookup gedaan. Ik heb er even een screenshot van gemaakt:
klik
Zoals je ziet loopt de garantie al en loopt deze in 2011 af. Standaard zit er 3 jaar carry in op.
Beetje een vreemde datum van afloop. Dit doet vermoeden dat de laptop mei 2008 aangeschaft is geweest en is 'geactiveerd', tenzij ik iets niet snap/weet. Het serial nummer bijvoorbeeld is uniek toch?
Wat denken jullie?
Lenovo pakt standaard de fabrikage datum. (Kijk maar onderop je laptopTommy The Cat schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:46:
Wat denken jullie?
maar voorzover ik weet is de datum op je factuur wettelijk gezien het begin van je garantie periode.
Misschien dat iemand hier meer over kan vertellen
Op je screenshot kan je ook zien dat de On-Site garantie nog niet is doorgegeven. (Duurde bij mij bijna 8 maanden voordat Megasellers het doorgegeven had

[ Voor 10% gewijzigd door CrashOverDrive op 28-07-2009 12:53 ]
Aaaah. Dat zou wel eens kunnen ja. Er staat inderdaad 08/05 achter het serial nummer. Dat klopt als een bus.CrashOverDrive schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:51:
[...]
Lenovo pakt standaard de fabrikage datum. (Kijk maar onderop je laptop),
maar voorzover ik weet is de datum op je factuur wettelijk gezien het begin van je garantie periode.
Misschien dat iemand hier meer over kan vertellen
Op je screenshot kan je ook zien dat de On-Site garantie nog niet is doorgegeven. (Duurde bij mij bijna 8 maanden voordat Megasellers het doorgegeven had)
Tja wanneer de garantie precies gaat lopen weet ik eigenlijk niet, mogelijkerwijs is dat slechts gedeeltelijk in dwingend of regelend recht geregeld (als rechten student
Bedankt voor je snelle antwoord.
[ Voor 4% gewijzigd door Tommy The Cat op 28-07-2009 21:51 ]
Ik ben op zoek naar wat ondersteuning voor een verse Vista installatie op de X300. Er zijn verscheidene clean install guides te vinden voor de Thinkpad, maar niet echt één voor de X300. Ik begrijp best dat de procedure niet veel verschilt, maar het gaat me meer om welke drivers ik precies moet gebruiken.
Ik beschik over een Windows Anytime Upgrade DVD en mede met behulp van OREV's backup tool kan ik dus een mooie frisse installatie uitvoeren. Via deze ondersteuning van lenovo kun je vervolgens voor jouw exacte model alle drivers vinden. In principe dus geen probleem.., maar ik twijfel soms of ik een bepaalde driver wel of niet moet installeren en wat de juiste volgorde is.
Kan iemand mij hierin op weg helpen, of bestaat er ergens toch een guide?
Er is ook zoiets als de Thinkvantage System Update software. Deze software automatiseert het driver update proces. Klinkt op zich goed, maar in hoeverre kan ik dat voor een frisse intallatie gebruiken? Feit is dat dit programma verbinding moet maken met de Lenovo servers en zodra je net vista erop hebt staan moet je eerst nog je chipset drivers en andere meuk installeren voordat je aan je internetdrivers begint... (tenzij ik iets over het hoofd zie). Ik vraag me ook af in hoeverre je nog controle hebt in dit programma over wat je wel of niet installeert.
Ik beschik over een Windows Anytime Upgrade DVD en mede met behulp van OREV's backup tool kan ik dus een mooie frisse installatie uitvoeren. Via deze ondersteuning van lenovo kun je vervolgens voor jouw exacte model alle drivers vinden. In principe dus geen probleem.., maar ik twijfel soms of ik een bepaalde driver wel of niet moet installeren en wat de juiste volgorde is.
Kan iemand mij hierin op weg helpen, of bestaat er ergens toch een guide?
Er is ook zoiets als de Thinkvantage System Update software. Deze software automatiseert het driver update proces. Klinkt op zich goed, maar in hoeverre kan ik dat voor een frisse intallatie gebruiken? Feit is dat dit programma verbinding moet maken met de Lenovo servers en zodra je net vista erop hebt staan moet je eerst nog je chipset drivers en andere meuk installeren voordat je aan je internetdrivers begint... (tenzij ik iets over het hoofd zie). Ik vraag me ook af in hoeverre je nog controle hebt in dit programma over wat je wel of niet installeert.
Valt mee, Ik gebruik het zelf ook vrijwel altijd bij een schone install (afgelopen maanden lag het eruit, dus toen was er weinig keuzeTommy The Cat schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 01:29:
Ik ben op zoek naar wat ondersteuning voor een verse Vista installatie op de X300. Er zijn verscheidene clean install guides te vinden voor de Thinkpad, maar niet echt één voor de X300. Ik begrijp best dat de procedure niet veel verschilt, maar het gaat me meer om welke drivers ik precies moet gebruiken.
Hieronder beknopte samenvatting hoe ik zelf altijd Thinkpads schoon installeer:
Vooraf Downloaden:
Netwerk driver (Lan óf Wireless)
Nieuwste .Net framework van microsoft (de offline install !)
Thinkvantage Systemupdate
Thinkvantage Systemupdate vista Patch (in het geval van sp2)
Installatie met een MSDN dvd van vista, (msdn is oem, en ondersteund de key achterop je thinkpad),
wel even rekening houden met de taal, enkelse key werkt niet op NL vista
Vervolgens zorgen dat .Net framework 2 of hoger erop staat (Zit standaard in Vista vanaf sp1).
Hierna de netwerk driver installeren (naar gelang Wifi, óf Lan ondersteuning installeren), en de Thinkvantage software + patch.
Vervolgens het programma opstarten en een paar keer op OK drukken, dan gaat hij een lijst ophalen, en krijg je een overzicht te zien van beschikbare drivers/software. Hier moet je `handmatig` aanvinken wat er geinstalleerd moet worden, dus je hebt gewoon controlle over het gebeuren
Succes
U begint je zo langzamerhand te ontwikkelen tot een persoonlijk adviseur die binnen 5 minuten klaar staat ongeacht het tijdstip
.
Zeg bedankt, hele nuttige info. Ik kan de system update dus gewoon gebruiken, alleen even de juiste software d'r op pleuren zodat het programma z'n werk kan doen. ik wist dus niet dat je al wifi-drivers kon installeren voordat uberhaupt je moederbord drivers d'r op hebt staan (die zou ik ook even handmatig kunnen doen overigens..)...
Ik denk dat ik nu m'n bedje maar eens ga opzoeken en morgen met frisse moed aan de slag ga
.
Edit: m'n anytime upgrade dvd heeft nog geen sp2. Is het verstandig eerst windows te laten updaten en dan de drivers te installeren of kan het beter juist andersom..
Zeg bedankt, hele nuttige info. Ik kan de system update dus gewoon gebruiken, alleen even de juiste software d'r op pleuren zodat het programma z'n werk kan doen. ik wist dus niet dat je al wifi-drivers kon installeren voordat uberhaupt je moederbord drivers d'r op hebt staan (die zou ik ook even handmatig kunnen doen overigens..)...
Ik denk dat ik nu m'n bedje maar eens ga opzoeken en morgen met frisse moed aan de slag ga
Edit: m'n anytime upgrade dvd heeft nog geen sp2. Is het verstandig eerst windows te laten updaten en dan de drivers te installeren of kan het beter juist andersom..
[ Voor 24% gewijzigd door Tommy The Cat op 30-07-2009 01:58 ]
Daarvoor zijn we hier op Tweakers heTommy The Cat schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 01:52:
U begint je zo langzamerhand te ontwikkelen tot een persoonlijk adviseur die binnen 5 minuten klaar staat ongeacht het tijdstip .
Moet je helemaal zelf wetenTommy The Cat schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 01:52:
Persoonlijk zou ik eerst Vista erop gooien, Dan Service pack 2, en als laatste het lijstje die ik eerder gaf.
Dus ook pas verbinden met het internet, nádat sp2 erop staat.
Vergeet ook niet om Windows Update even uit te schakelen, of op handmatig in te stellen.
Ik heb ook wel eens gehad dat de Systemupdate van lenovo bezig was, en windows er dwars doorheen gingen updaten, rebooten, files verbouwen, etc
Dus,
Vista erop
Sp2 Erop (offline install, http://www.microsoft.com/...ff6f22448d&DisplayLang=nl), let op, sp1 moet er al op staan, anders zelfde stap eerst met sp1 doen
Netwerk driver erop,
Thinkvantage systemupdate erop
Drivers installeren doormiddel van thinkvantage systemupdate
Windows Update uitvoeren om de laatste updates binnen te hengelen.
Good luck
[ Voor 2% gewijzigd door CrashOverDrive op 30-07-2009 03:04 . Reden: Extra info ]
Ik zoek een sleeve!
Meerderen hier hebben de neopreen Ideastyle sleeve gekocht voor hun Lenovo tablet (X60t of X61t). Maar is er hier ook iemand die de leren Ideastyle sleeve heeft gekocht?
Ik heb een X60tablet met 8-cell battery (jawel, vorig jaar via Bluelink voor <1000 euro) en ben nog steeds op zoek naar een sleeve. Ik had bij Mymemory.co.uk een sleeve van Built NY besteld, maar die paste niet; de opgegeven buitenbreedte was de maximale breedte, maar de sleeve heeft de vorm van een 'bot' zodat 'ie in het midden smaller is, en dus paste mijn tablet er echt niet in. Die van Crumpler zijn allemaal erg smal, ze zijn waarschijnlijk bedoeld voor wide-screen laptops, en dat is de X60t niet.
Ik vind de Ideastyle leren sleeve een stuk mooier dan die van neopreen. Ik heb Mymemory.co.uk gemaild om te vragen of zij weten of het past:
hello,
I am still searching for a sleeve for my IBM Lenovo X60 tablet (with 8-cell battery).
Regular 12 inch sleeves don't fit, because my tablet isn't widescreen. Actually it's almost rectangular (28x28 cm).
You also sell the Ideastyle IBM leather sleeve, in the sizes 12 and 14 inches (http://www.mymemory.co.uk...-IBM-Leather-Sleeve-Black). Your website doesn't show the exact size of the sleeve.
Will the 12 inch sleeve fit my IBM Lenovo tablet?
Dear HKuit
Thank you for your email.
It depends on how snug you want your tablet to fit, the 12" version of this case looks to be a tiny bit small, although it will have a limited amount of give and the 14" may be just a little bit to big to hold your tablet snugly.
Unfortunately you may be better off searching online for a case designed for your graphics tablet.
Vandaar dus mijn vraag of iemand het zelf geprobeerd heeft
Meerderen hier hebben de neopreen Ideastyle sleeve gekocht voor hun Lenovo tablet (X60t of X61t). Maar is er hier ook iemand die de leren Ideastyle sleeve heeft gekocht?
Ik heb een X60tablet met 8-cell battery (jawel, vorig jaar via Bluelink voor <1000 euro) en ben nog steeds op zoek naar een sleeve. Ik had bij Mymemory.co.uk een sleeve van Built NY besteld, maar die paste niet; de opgegeven buitenbreedte was de maximale breedte, maar de sleeve heeft de vorm van een 'bot' zodat 'ie in het midden smaller is, en dus paste mijn tablet er echt niet in. Die van Crumpler zijn allemaal erg smal, ze zijn waarschijnlijk bedoeld voor wide-screen laptops, en dat is de X60t niet.
Ik vind de Ideastyle leren sleeve een stuk mooier dan die van neopreen. Ik heb Mymemory.co.uk gemaild om te vragen of zij weten of het past:
hello,
I am still searching for a sleeve for my IBM Lenovo X60 tablet (with 8-cell battery).
Regular 12 inch sleeves don't fit, because my tablet isn't widescreen. Actually it's almost rectangular (28x28 cm).
You also sell the Ideastyle IBM leather sleeve, in the sizes 12 and 14 inches (http://www.mymemory.co.uk...-IBM-Leather-Sleeve-Black). Your website doesn't show the exact size of the sleeve.
Will the 12 inch sleeve fit my IBM Lenovo tablet?
Dear HKuit
Thank you for your email.
It depends on how snug you want your tablet to fit, the 12" version of this case looks to be a tiny bit small, although it will have a limited amount of give and the 14" may be just a little bit to big to hold your tablet snugly.
Unfortunately you may be better off searching online for a case designed for your graphics tablet.
Vandaar dus mijn vraag of iemand het zelf geprobeerd heeft
@CrashOverDrive. Ik kom even rapporteren dat m'n laptop helemaal naar wens is geherinstalleerd/gepersonaliseerd.
Jouw methode is nu ook mijn methode. Wat een geweldig stukje software van Lenovo, die Thinkvantage System Update tool. Ok ok.. ik ben de hele dag bezig geweest, maar dat kwam door afleiding/voorbereiding en 100 updates. Bovendien moest ik m'n 'oude' laptop qua bestanden etc.. nog overzetten naar de nieuwe. Daar gaat ook veel tijd in zitten.
Met andere woorden, via de System Update tool ben je gewoon veel en veel sneller klaar. Bovendien hoef je veel minder na te denken
. Wat ik overigens wel zelf heb gedaan is de chipset driver installeren. Daarna de wireless LAN om vervolgens 1 voor 1 in de volgorde van belangrijkheid (die ik heb afgeleid van andere installatie guides) drivers en programma's te installeren. Wellicht dat je met deze tool meerdere drivers tegelijk kunt installeren, toch denk ik dat het beter is om het even 1 voor 1 te doen inclusief herstart.
Omdat deze methode zo succesvol blijkt ga ik morgen de T400 ook maar 'even' fris installeren alvorens deze naar m'n broer gaat.
Nogmaals dank. Oja, ik heb inderdaad eerst SP1 en daarna SP2 erop gezet voordat ik met drivers ben begonnen. Dat lijkt mij bij nader inzien ook de meest logische volgorde nu je immers start met het installeren van je OS. Een goede tip is dan inderdaad om even automatische updates uit te zetten (nee dat was ik niet vergeten
).
Jouw methode is nu ook mijn methode. Wat een geweldig stukje software van Lenovo, die Thinkvantage System Update tool. Ok ok.. ik ben de hele dag bezig geweest, maar dat kwam door afleiding/voorbereiding en 100 updates. Bovendien moest ik m'n 'oude' laptop qua bestanden etc.. nog overzetten naar de nieuwe. Daar gaat ook veel tijd in zitten.
Met andere woorden, via de System Update tool ben je gewoon veel en veel sneller klaar. Bovendien hoef je veel minder na te denken
Omdat deze methode zo succesvol blijkt ga ik morgen de T400 ook maar 'even' fris installeren alvorens deze naar m'n broer gaat.
Nogmaals dank. Oja, ik heb inderdaad eerst SP1 en daarna SP2 erop gezet voordat ik met drivers ben begonnen. Dat lijkt mij bij nader inzien ook de meest logische volgorde nu je immers start met het installeren van je OS. Een goede tip is dan inderdaad om even automatische updates uit te zetten (nee dat was ik niet vergeten
Ik gebruik TPfancontrol om m'n fan speed te controleren. M'n BIOS pakt dat namelijk nogal lomp aan.
Fan speed 1 is ongeveer 1800/1900 toeren, wat je niet hoort. Fan speed 2 is echter direct 5000 toeren en dat is net iets te luid. 5000 rpm is ook helemaal niet nodig als je net boven de 50 komt. 3000/3500 zou beter zijn. Is deze fan speed in relatie tot het RPM te veranderen?
Edit:
Net nog even gebeld met software support, was benieuwd of zij nog iets wisten. Maar zoals ik al dacht kon de technische man daar ook geen fan control vinden in de BIOS (heb laatste BIOS versie).
Fan speed 1 is ongeveer 1800/1900 toeren, wat je niet hoort. Fan speed 2 is echter direct 5000 toeren en dat is net iets te luid. 5000 rpm is ook helemaal niet nodig als je net boven de 50 komt. 3000/3500 zou beter zijn. Is deze fan speed in relatie tot het RPM te veranderen?
Edit:
Net nog even gebeld met software support, was benieuwd of zij nog iets wisten. Maar zoals ik al dacht kon de technische man daar ook geen fan control vinden in de BIOS (heb laatste BIOS versie).
[ Voor 70% gewijzigd door Tommy The Cat op 31-07-2009 14:09 ]
Ik weet dat dit topic bestaat, en daar heb ik ook om een taxatie gevraagd. Toch wil ik het hier ook even vragen.
Wat is een redelijke prijs om te vragen voor deze laptop (gaat waarschijnlijk naar m'n broer):
Lenovo Thinkpad T400
P8600(2.4GHz)
2GB RAM
250GB 5400rpm HD
14.1in 1440x900 LCD (geen LED)
256MB ATI Radeon HD3470
CDRW/DVDRW
Intel 802.11agn wireless
Bluetooth
Modem
1Gb Ethernet
UltraNav
Secure chip
Fingerprint reader
6c Li-Ion
WinVista Business 32
1 jaar oud. Nog 2 jaar on site garantie. Nieuwprijs inclusief garantie momenteel 1060.
Edit:
Ok. Ik ben dus uitgegaan van een waarde van 500 euro en ik denk dat ik blij mag zijn als ik dat ding voor 450 op internet zou verkopen. Dus vraagprijs voor m'n broer is dan 400 euro. Redelijk toch.
Wat is een redelijke prijs om te vragen voor deze laptop (gaat waarschijnlijk naar m'n broer):
Lenovo Thinkpad T400
P8600(2.4GHz)
2GB RAM
250GB 5400rpm HD
14.1in 1440x900 LCD (geen LED)
256MB ATI Radeon HD3470
CDRW/DVDRW
Intel 802.11agn wireless
Bluetooth
Modem
1Gb Ethernet
UltraNav
Secure chip
Fingerprint reader
6c Li-Ion
WinVista Business 32
1 jaar oud. Nog 2 jaar on site garantie. Nieuwprijs inclusief garantie momenteel 1060.
Edit:
Ok. Ik ben dus uitgegaan van een waarde van 500 euro en ik denk dat ik blij mag zijn als ik dat ding voor 450 op internet zou verkopen. Dus vraagprijs voor m'n broer is dan 400 euro. Redelijk toch.
[ Voor 22% gewijzigd door Tommy The Cat op 15-08-2009 16:46 ]
Zeer redelijk. Ik zou zeggen dat je er ook nog wel 600/650 voor kan vangen hoorTommy The Cat schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:43:
Ik weet dat dit topic bestaat, en daar heb ik ook om een taxatie gevraagd. Toch wil ik het hier ook even vragen.
Edit:
Terwdan zit imho wat laag met zijn schatting (thinkpads zijn zoiezo duurder als normale laptops
Dus prima prijsje voor je broer
[ Voor 17% gewijzigd door CrashOverDrive op 15-08-2009 22:42 ]
Zou best kunnen dat ie dat inderdaad nog waard is. Kheb echter gekeken op marktplaats e.d. en daar worden over het algemeen betreurende biedingen gedaan. Tweedehands markt m.b.t. laptop is m.i. interessant om te kopen, maar verkopen is huilen.
Het is een Thinkpad he, op Marktplaats geeft de gemiddelde koper meer om Blingbling displays, glimmende pianolak. en een mooi afgeronde plastic behuizing. (en daarna de specs)Tommy The Cat schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 00:56:
Zou best kunnen dat ie dat inderdaad nog waard is. Kheb echter gekeken op marktplaats e.d. en daar worden over het algemeen betreurende biedingen gedaan. Tweedehands markt m.b.t. laptop is m.i. interessant om te kopen, maar verkopen is huilen.
Op tweakers maak je denk ik iets meer kans
Zoals jullie wellicht weten loopt er op dit moment een Windows 7 upgrade programma bij Lenovo. Hier lees je daar meer over.
Bij mij lukt het registreren echter niet. Nadat ik op 'request update' heb geklikt en mijn type en serial number heb ingevuld, krijg ik de melding dat het serial number invalid is. De volgende stap die je dan moet zetten is je laptop registreren. Welnu nogmaals de benodigde gegevens ingevuld en een verzoek tot registratie gedaan. Je krijgt daaropvolgend een e-mail waarin uitgelegd wordt dat je eerst een proof of purchase moet indienen (bijvoorbeeld per mail of fax). Goed, dat ook gedaan.
Enige tijd later krijg ik de volgende e-mail in reactie op de registratie: 'We regret to inform you that your product is not in our record. Please check that you have entered correct model or serial number'. Met instructies over hoe je je serial number vindt etc...
Goed ik ben er zeker van dat ik de juiste gegevens heb ingezonden. Dus heb gebeld met Lenovo in Nederland, werd ik doorverbonden met de helpdeks. Daar kun je software/hardware support krijgen. Software support heb ik geen recht meer op (30 dagen), dus naar hardware support. Maar zoals verwacht zat ik daar niet goed. Desalniettemin kon de medewerker mij wel vertellen dat er veel mensen waren die over hetzelfde hadden gebeld.
De oplossing lag volgens hem hierin. Omdat het nog een nieuw product was moest de laptop eerst worden geregistreerd, maar niet via het Amerikaanse registratieformulier waar je automatisch op komt als je een update verzoekt. Nee ik moest me eerst in Nederland registreren. Dat kon volgens hem via de website.
Via de website van Lenovo kan ik echter geen mogelijkheid tot registratie van mijn laptop vinden (ik kan me overigens herinneren dat ik na aanschaf van m'n vorige laptop iets soortgelijks had gedaan..., waar weet ik niet meer).
Mijn vraag is als volgt. Zijn er hier meer die hier tegen aan zijn gelopen? Weet iemand waar op de website ik mijn laptop kan registeren?
Bij mij lukt het registreren echter niet. Nadat ik op 'request update' heb geklikt en mijn type en serial number heb ingevuld, krijg ik de melding dat het serial number invalid is. De volgende stap die je dan moet zetten is je laptop registreren. Welnu nogmaals de benodigde gegevens ingevuld en een verzoek tot registratie gedaan. Je krijgt daaropvolgend een e-mail waarin uitgelegd wordt dat je eerst een proof of purchase moet indienen (bijvoorbeeld per mail of fax). Goed, dat ook gedaan.
Enige tijd later krijg ik de volgende e-mail in reactie op de registratie: 'We regret to inform you that your product is not in our record. Please check that you have entered correct model or serial number'. Met instructies over hoe je je serial number vindt etc...
Goed ik ben er zeker van dat ik de juiste gegevens heb ingezonden. Dus heb gebeld met Lenovo in Nederland, werd ik doorverbonden met de helpdeks. Daar kun je software/hardware support krijgen. Software support heb ik geen recht meer op (30 dagen), dus naar hardware support. Maar zoals verwacht zat ik daar niet goed. Desalniettemin kon de medewerker mij wel vertellen dat er veel mensen waren die over hetzelfde hadden gebeld.
De oplossing lag volgens hem hierin. Omdat het nog een nieuw product was moest de laptop eerst worden geregistreerd, maar niet via het Amerikaanse registratieformulier waar je automatisch op komt als je een update verzoekt. Nee ik moest me eerst in Nederland registreren. Dat kon volgens hem via de website.
Via de website van Lenovo kan ik echter geen mogelijkheid tot registratie van mijn laptop vinden (ik kan me overigens herinneren dat ik na aanschaf van m'n vorige laptop iets soortgelijks had gedaan..., waar weet ik niet meer).
Mijn vraag is als volgt. Zijn er hier meer die hier tegen aan zijn gelopen? Weet iemand waar op de website ik mijn laptop kan registeren?
Wellicht dat ik het heb gevonden.
www.lenovo.com
> netherlands
> services and warranty (onder products)
> home & home office
> register your product
> etc..
Even afwachten of deze registratie mij straks in staat stelt om de Windows 7 upgrade te bestellen.
www.lenovo.com
> netherlands
> services and warranty (onder products)
> home & home office
> register your product
> etc..
Even afwachten of deze registratie mij straks in staat stelt om de Windows 7 upgrade te bestellen.
Verwijderd
Inderdaad. Als je een degelijke laptop zoekt ga je sowieso al niet op marktplaats kijken. Het staat daar vol met junk en malafide advertenties.CrashOverDrive schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:02:
[...]
Het is een Thinkpad he, op Marktplaats geeft de gemiddelde koper meer om Blingbling displays, glimmende pianolak. en een mooi afgeronde plastic behuizing. (en daarna de specs)
Op tweakers maak je denk ik iets meer kans
@Tommy The Cat:
Laptops taxeren via een lijstje specs is nogal onzinnig. De conditie van het chassis is zeer belangrijk, en dat is niet te vangen in 2 woorden. Verder telt de conditie van de accu ook zwaar. Een accu die nog 95% van z'n design capaciteit heeft is nog wel wat waard, maar als het ding nog maar 30% heeft en de koper wil een goede, dan is 'ie ~100 euro kwijt voor een nieuwe accu.
En nog wat andere puntjes: hoe is de CPU-fan? Mijn T61 is een tijdje terug gesneuveld: heeft me toch weer iets van 40 euro gekost. (Ja, kon ook van de garantie... hoefde ik alleen maar even m'n hele laptop op te sturen... ja daaag.)
ThinkPads zijn duur vanwege het chassis, wat imo zijn waarde langer behoud dan de hardware die daarin zit. Je kunt een Acer hebben die twee keer zo snel is, maar als na drie maanden het ding total-loss is, heb je daar niks meer aan.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 05:03 ]
Dat zijn inderdaad relevante factoren. De vraag is of ik een koper zal vinden die er m.b.t. het chassis bijvoorbeeld net zo over denkt. Dat een laptop snel veel afschrijft blijft helaas een feit en daarom zou ik blij zijn als m'n broer 'm koopt (ergo, ik geef graag aan familie).
M.b.t. windows 7 upgrade programma. De registratie is nu succesvol verlopen. Het zat 'm dus in het feit dat ik via de Nederlandse kanalen moest registeren. Het is een heel gedoe, maar dan heb je wel voor 17 euro windows 7 in huis
.
M.b.t. windows 7 upgrade programma. De registratie is nu succesvol verlopen. Het zat 'm dus in het feit dat ik via de Nederlandse kanalen moest registeren. Het is een heel gedoe, maar dan heb je wel voor 17 euro windows 7 in huis
[ Voor 3% gewijzigd door Tommy The Cat op 26-08-2009 17:26 ]
Weet iemand hoe ik online m.b.v. bijvoorbeeld de serienummer de geleverde configuratie kan bekijken. Ik heb aan mijn moeder een R61 gegeven maar ik kom nu pas achter dat deze geen cd/dvd drive heeft. Er zit alleen een lege 'opvulklep'. Als ik de configuratie weet kan ik wellicht de winkelier aanspreken. Ik dacht dat elke notebook geleverd werd met op zijn minst een dvd/cdrw combo.
cc12 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:01:
Weet iemand hoe ik online m.b.v. bijvoorbeeld de serienummer de geleverde configuratie kan bekijken.

Als je op die foto kijkt (x200s, maar op je R61 moet het pakweg op dezelfde plek zitten).
Zie je ongeveer in het midden kwa hoogte, aan de rechterkant een zwarte sticker met barcode.
Hier staat je Model nummer op, Deze is voor mij bijv: "74663HU"
**Edit**
Ik herriner me net, dat deze op een R61 waarschijnlijk links van de Windows licentie sticker zit
Als je dan de volgende url pakt: "http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/quickPath.do?quickPathEntry=74663HU" .
En daar even het laatste deel aanpast naar jou productId, krijg je je configuratie te zien.
Als de link niet meer werkt (het 307.ibm deel veranderd iedere paar dagen), moet je even handmatig naar de lenovo site , dan kiezen in het menu "Support & downloads", en dan daar je product id invoeren
Gewoonlijk hoort een R61 inderdaad een CD-RW/Dvd drive te bevatten. Gaat het misschien om een aangepast/2e hands exemplaar?cc12 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:01:
Ik dacht dat elke notebook geleverd werd met op zijn minst een dvd/cdrw combo.
[ Voor 18% gewijzigd door CrashOverDrive op 26-08-2009 22:43 . Reden: Sticker locatie gewijzigd:) ]
Bedankt COD voor de hulp en de link. Ik heb de laptop nieuw gekocht van een winkel. De parts-lookup laat zien dat er een cd/dvd brander in hoort te zitten. Morgen dus terug naar de winkel en deze confronteren met mijn bevindingen. Ik was vandaag al wezen kijken en zag een ander exemplaar in de vitrine die i.i.g. wel een drive had.
Ik ben sinds gisteren opzoek naar een laptop (school en thuisgebruik), en ik werd getipt op een Thinkpad door iemand.
Leek mij wel interessant, want design maakt mij niks uit maar een degelijk product zeker weer wel. Mijn budget is maximaal 1050 euro. Nu ben ik me er eens in gaan verdiepen, en kwam ik de R500 tegen met een P8700 processor, 2GB RAM, 320GB HDD en een ATI Mobility Radeon HD 3470 die 128MB geheugen gebruikt. Linkje: http://www.misco.nl/produ...0XP%20Pro%20Downgrade.htm
Ik ben geen gamer op het pc-platform, dus een krachtige videokaart is voor mij niet nodig.
Wel wil ik dat ie aardig wat jaartjes meegaat, dus vandaar wel de voorkeur voor een aardige processor. Resolutie lijkt mij overigens wel een beetje laag, 1680x1050 lijkt mij een betere oplossing.
Dus ik ben maar eens op de website van Lenovo gaan kijken welke types er nou allemaal zijn, en tot mijn verbazing staat er niks op de normale productsite, maar wel ontelbaar veel R500 uitvoeringen op de supportsite. Dus ik kan helaas geen duidelijke lijst vinden van welke types Lenovo nu levert (plus de bijbehorende specs). Weet iemand een site met een mooi lijstje van alle types die nog in productie zijn?
Ook kwam ik nog dit filmpje tegen:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=EiwzpcWXpn0]
Kan natuurlijk zijn dat het een maandagochtend model is, maar toch ben ik wel benieuwd of dit vaker voorkomt. En wat er ook wel her en der valt te vinden op het internet is dat velen zeggen dat de Thinkpad de Thinkpad niet meer is zoals we die van IBM kennen. Ben benieuwd of dit waar is.
Ook zie ik dat er hier over modellen als de T61 en R61 gesproken wordt, ik neem aan dat dit oude modellen zijn van IBM/Lenovo die niet meer in productie zijn?
Ik ben geen gamer op het pc-platform, dus een krachtige videokaart is voor mij niet nodig.
Dus ik ben maar eens op de website van Lenovo gaan kijken welke types er nou allemaal zijn, en tot mijn verbazing staat er niks op de normale productsite, maar wel ontelbaar veel R500 uitvoeringen op de supportsite. Dus ik kan helaas geen duidelijke lijst vinden van welke types Lenovo nu levert (plus de bijbehorende specs). Weet iemand een site met een mooi lijstje van alle types die nog in productie zijn?
Ook kwam ik nog dit filmpje tegen:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=EiwzpcWXpn0]
Kan natuurlijk zijn dat het een maandagochtend model is, maar toch ben ik wel benieuwd of dit vaker voorkomt. En wat er ook wel her en der valt te vinden op het internet is dat velen zeggen dat de Thinkpad de Thinkpad niet meer is zoals we die van IBM kennen. Ben benieuwd of dit waar is.
Ook zie ik dat er hier over modellen als de T61 en R61 gesproken wordt, ik neem aan dat dit oude modellen zijn van IBM/Lenovo die niet meer in productie zijn?
Onze engineers hebben een R500. Hij geeft wel bsod's met de standaard displaydriver op 64 Vista Business
En hij ziet er lomp uit. Maarrrr voor de specs ben ik destijds niet een goedkopere HP tegengekomen.
En hij ziet er lomp uit. Maarrrr voor de specs ben ik destijds niet een goedkopere HP tegengekomen.
Nuja, De R serie is dan ook de wat goedkopere serie van de thinkpads.SChief schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:17:
Meer plastic, waar de X & T series magnesium gebruiken, ook een stuk dikker.
Ik denk dat je beter voor een T kan gaan (T61p is nog wel ergens te krijgen), maar deze liggen wellicht `iets` boven budget.
Als je op een hbo/uni zit, kan je via Surfspot/Megasellers ook leuke thinkpads krijgen.
Bijvoorbeeld een R61 met T8100 2,1 GHz, 160 GB, 2GB ram, en 1680 x 1050 Pixels voor 799 euro.
Of een W500 (erg vette specs, full HD display ook, zware graka), alleen zit deze rond de 1300 euro (via surfspot)
Anders zou ik kijken naar een 2e hands t61p, (met minimaal 2 jaar garantie), van de surfspot akties van vorig jaar. Deze gaan 2e hands rond de 750 weg
Hmm.., als een R serie toch wat minder is qua bouw, valt deze gelijk voor mij af. Ik koop een laptop 1 keer om er vervolgens 6 a 7 jaar mee te doen, dus ik wil wel meteen iets hebben waarvan ik later geen spijt kan krijgen. Oke, boven budget, dan wordt het maar doorsparen. Ik ga even door met rondkijken.
Bedankt voor de info.
Naast de t61 heb je ook nog de t400(s) en t500, die zijn wellicht ook interessant.
Verwijderd
Ik zou nu echt geen nieuwe T61 meer kopen. Het ding slurpt vreselijk van de accu vergeleken met een T400.
En ja, ik heb een T61.
En ja, ik heb een T61.
Verwijderd
Vrijdag mijn T500 binnen gekregen
bevalt goed moet ik zeggen.
Rechts onder het toetsenbord, waar het Thinkpad stickertje zit, is het wat meer indruk/deuk-baar dan links maar dat verschil is ook niet heel groot.
Was wel ff uitvinden hoe alles werkte, zoals bluetooth maar het werkt wel goed allemaal
Jammer dat er €17,32 gevraagd word voor windows 7 via het Lenovo FREE upgrade program, maarjah.
Rechts onder het toetsenbord, waar het Thinkpad stickertje zit, is het wat meer indruk/deuk-baar dan links maar dat verschil is ook niet heel groot.
Was wel ff uitvinden hoe alles werkte, zoals bluetooth maar het werkt wel goed allemaal
Jammer dat er €17,32 gevraagd word voor windows 7 via het Lenovo FREE upgrade program, maarjah.
Verwijderd
Sinds enkele maanden heb ik een T500 in mijn bezit. Uiteindelijk heb ik voor de T500 gekozen vanwege de onovertroffen kwaliteit van Lenovo laptops.
Helaas blijkt lenovo wat te hebben ingeboed o.g.v. kwaliteit. Mijn T500 heeft last van een flexible keybord.
Bij normale aanslag rondom de [s][ en [d] toetsen druk je het toetsenbord enkele milimeters naar binnen.
Op de lenovo forums heb ik er al veel over gelezen. Lenovo in de VS en Canada hebben zelfs een omruilactie gehad. Navraag bij Lenovo NL leert me... niets.
Meer mensen met dit soort ervaringen?
Daarnaast had ik gehoopt op een gratis upgrade naar Windows 7. Ook hier weet Lenovo NL niets van.
Lees net bovenstaande post. Heb je een link voor me?
Helaas blijkt lenovo wat te hebben ingeboed o.g.v. kwaliteit. Mijn T500 heeft last van een flexible keybord.
Bij normale aanslag rondom de [s][ en [d] toetsen druk je het toetsenbord enkele milimeters naar binnen.
Op de lenovo forums heb ik er al veel over gelezen. Lenovo in de VS en Canada hebben zelfs een omruilactie gehad. Navraag bij Lenovo NL leert me... niets.
Daarnaast had ik gehoopt op een gratis upgrade naar Windows 7. Ook hier weet Lenovo NL niets van.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 14:53 . Reden: Lees net pas de post hierboven :P ]
Heb zelf ook de t500 en heb ook hetzelfde effect van een flexibble keybord rond die toetsen.Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:52:
Sinds enkele maanden heb ik een T500 in mijn bezit. Uiteindelijk heb ik voor de T500 gekozen vanwege de onovertroffen kwaliteit van Lenovo laptops.
Lenovo Windows 7 upgrade site. Heb me er ook al geregistreerd maar heb nog geen mail gehad dat ik moet betalen. Weet iemand hier meer over?
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)