Hebben mensen hier ervaringen met het installeren van Windows 7 op hun Thinkpads? Dus niet dat ie out of the box al erop staat, alhoewel ik daar eigenlijk ook wel benieuwd naar ben, hoe voelt het aan?
Ik heb hier namelijk een SL300 waar oorspronkelijk Vista op stond, voelde goed aan (door mijn SSD), stabiel en absoluut niet buggy.
Toen Windows 7 bèta uitkwam, had ik die gelijk geïnstalleerd en dat voelde wel goed aan. Een aantal dingen deden het niet, maar vooruit.. het was nog een bèta. Met de RC werd het al stukken beter, ook van Lenovo's kant, die toen met drivers kwamen. Het voelde super aan! Het performde goed en het was retestabiel.
In augustus gelijk Windows 7 gepreorderd en eind augustus erop geknald. En toen begonnen de problemen.. Althans, ik denk het, kan het me namelijk niet meer herinneren.
Wat ik wel weet, is dat ik nu scheitziek word van al die bugs die ik heb. Het gekke is dat ik steeds andere bugs krijg, bij verschillende installaties. Ik heb mijn laptop in het halve jaartje dat ik Windows 7 retail draai, zeker 20 keer herinstalleerd. Daarbij ook verschillende manieren geprobeerd om drivers erop te knallen, ene keer gewoon handmatig alles van de Lenovo site gehaald, andere keren via de Thinkvantage Update service. Heb die laatste aangehouden, gewoon omdat het lekker snel en simpel werkt. Moet daarbij wel zeggen, dat ie niet alle drivers voor me installeert (zoals audio en sd-cardreader en intel drivers).
De ene keer had ik dan last van graphic issues, de andere keren van BSODS. Gelukkig krijg je bij BSODS altijd wel een error code, zodat je er wat aan kan doen. Maar god o god, nu heb ik last van falende drivers wanneer ik uit standby kom. Hoe kan je dat voor je zien? Nou, een zwart scherm wat later terug komt, AERO is uitgeschakeld en alle speciale toetsen doen het niet meer.
Daarnaast zie ik in de event viewer tientallen errors, dat die service niet gestart kan worden, die driver heeft gefaalt, etcetera. En dit was de druppel.
Dus, mensen met gelijksoortige verhalen of werkt het bij jullie allemaal prima?
Ik weet dat ik liever een eigen topic aan kan maken, maar mijn vorige liepen niet (graphic issue/bsods) en als hier iemand dezelfde ervaringen heeft als ik en het heeft opgelost, zou dat wel mooi zijn.