Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:14:
Vertex 2 is inderdaad een superschijf.
14.1"met SXGA+ is best te doen. Wel een TN scherm maar voor mensen die hem puur zakelijk gebruiken, en dus kleurweergave minder belangrijk is, wel een fijne keuze.
Scheelt in gewicht, en formfactor, toch nog aardig wat is mijn ervaring. (en gelukkig nog 4:3 verhouding)
Mijn vrouw heeft een T60 14" SXGA+, dat is inderdaad een heel mooi formaat met toch hoog resolutie scherm. Maar een tijdje geleden had
Thinkpad het erover om zijn T61 de deur uit te doen voor een laptop met IPS scherm, vandaar mijn vraag

Maar inmiddels begrijp ik dat het kleinere formaat van de 14" een groter voordeel was dan een IPS scherm.
ThinkPadd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:19:
Zie:
ThinkPadd in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..." voor specs.
Intel Pentium T1300

die ik nog ga vervangen voor een snellere, kan nu een T2300 krijgen voor cheap maar wil er eigenlijk een T7200 in zetten.
Heb op dit moment ook een T7300 liggen, maar die werkt hier weer niet in omdat deze T60 Socket M is, en de processor Socket P
Nee geen IPS, het is een 14.1" (was ook m'n bedoeling vanwege gewicht) met XGA scherm. Wil er nog wel een SXGA scherm in zetten. Accu heb ik niet nodig want er zit een 9 cells Panasonic in die na 340 cycles nogsteeds 70Wh van de originele 84Wh overheeft, en 4,5 uur meegaat dankzij de zuinigheid van dit systeem
Heb overigens gelijk de 4GB RAM, 40GB Intel SSD, en 320GB WD in Ultrabay uit m'n T61 overgezet in deze machine. Loopt lekker met Win 7, alleen merk ik wel duidelijk dat de CPU (is een Single Core) de bottleneck is nu, als ik iets kopieer van m'n fileserver staat de CPU op 100% te stampen
Ga er ook nog een ander toetsenbordje in knallen want dit is een Deense met stickertjes over de toetsen met rare symbolen. Had al gezien dat ik voor ~€20 een US keyboard van eBay kan trekken en dat is natuurlijk veel netter.
Mijn schoonzus wilde laatst een goedkope laptop van 250 euro, daarvoor kon ik nog net een Thinkpad T60 SXGA+ en 2GB vinden

Er zat helaas ook een T1300 in... maar dual core modellen vielen buiten het budget. Ding was inderdaad amper vooruit te branden... Dus in de V&A heb ik voor 10 euro inc verzendkosten een T2300 kunnen vinden, dat was al een grote vooruitgang
Nog 70Wh over van je accu is best netjes inderdaad, daar kun je nog wel even mee vooruit. Die is in een betere staat dan die ik over heb

Die heeft nog 60Wh over, en via eBay had ik er een gekocht in "
Excellent condition. The battery has seen light usage but remains in very good condition." Ik verwachtte door deze omschrijving dan nog zo'n 80~82Wh over, helaas was het nog 'maar' 77Wh. Niet slecht, maar als je meer verwacht valt het een klein beetje tegen

Desondanks is het een leuke vooruitgang, maar 4 uur accu haal ik er niet mee, dat komt denk ik door mijn configuratie van IPS panel (vreet meer stroom dan TN), Ati FireGL videokaart en niet zo'n zuinige CPU. Dat wordt met de T61 hardware hopelijk beter
Origineel kwam mijn laptop met een Italiaans toetsenbord. Op zich is er wel mee te werken, hij is gewoon QWERTY. Alleen de leestekens vinden is een drama. Ik heb hem dus gewoon op US International ingesteld en ben gewoon blind gaan typen, dan werkt het wel
Maar uiteindelijk een paar maandjes geleden toch een nieuw keyboard gekocht voor zo'n 35~40 euro via eBay, dat lijkt toch wel mooier. Als ze slijten worden ze wat zwarter en glimmender, dat effect is nu weer helemaal weg.
Ja jammer dat er nu 'slechts' een XGA scherm in zit. Waarom ben je niet direct voor een SXGA+ model gegaan eigenlijk? Mij lijkt het duurder om deze later te upgraden dan wanneer deze er direct al inzit.
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB