[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.006 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
raydekok schreef op maandag 01 september 2014 @ 00:28:
Ik heb hier een netgear 3700v2 en deze draait openwrt. Hier heb ik de vlan's doorgezet behalve die 7 omdat ik die niet gebruik. Op elke poort kan ik tv kijken maar ook internetter. Met als op de experiabox. Ik kan hier achter een gewone switch hangen omdat die het signaal gewoon verdeeld. Bij itv gaat over ip en dat kan dus prima door een gewone switch.
Dan heb je op je OpenWRT inderdaad blijkbaar ook iets van 'spul' zitten dat, netals de Experiabox, op basis van MAC adres aan de WAN kant het verkeer weer naar het goede VLAN stuurt.

Dat "ITV over IP gaat en dus prima door een gewone switch kan" is te kort door de bocht. Er blijken namelijk nog altijd 'domme' switches te bestaan diemet IGMP multicast verkeer dus niets lijken te doen (ook niet doorgeven). En een normale 'domme' switch die niets met VLAN's doet zal dus ITV en LAN verkeer ook hetzelfde behandelen dus ergens in je netwerk (normaal de Experiabox of een eigen router) zal er dus iets moeten zitten wat het verkeer uiteindelijk weer naar internet danwel naar het IPTV VLAN van KPN stuurt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 10:05
eymey schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:34:
[...]

Dan heb je op je OpenWRT inderdaad blijkbaar ook iets van 'spul' zitten dat, netals de Experiabox, op basis van MAC adres aan de WAN kant het verkeer weer naar het goede VLAN stuurt.

Dat "ITV over IP gaat en dus prima door een gewone switch kan" is te kort door de bocht. Er blijken namelijk nog altijd 'domme' switches te bestaan diemet IGMP multicast verkeer dus niets lijken te doen (ook niet doorgeven). En een normale 'domme' switch die niets met VLAN's doet zal dus ITV en LAN verkeer ook hetzelfde behandelen dus ergens in je netwerk (normaal de Experiabox of een eigen router) zal er dus iets moeten zitten wat het verkeer uiteindelijk weer naar internet danwel naar het IPTV VLAN van KPN stuurt.
Yup, dat zou kunnen, maar DD-WRT heeft dit in ieder geval niet. Die situatie heb ik namelijk getest. Het is ook erg jammer dat OpenWRT nog niet op de Netgear R7000 beschikbaar is :( Dat zou de situatie wel wat makkelijker maken, maar eigenlijk ben ik op dit moment wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:54

RUFFNECK

Poentje

Thanks voor de uitleg eymey, ik denk dat ik het nu idd wat beter snap. Zal binnenkort de situatie definitief uittekenen (incl. VLAN id's e.d.) en (laten) kijken of het nog klopt ;) (Oplevering glasabbo is pas 18 sept).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
@depl0y:

Zou je de vlan configuratie van je GS108T eens willen posten? Ik heb zelf de GS724T en ik krijg het nog niet voor elkaar om vlan6 naar de poort door te zetten waar m'n firewall op hangt.. Ook als ik een router op die poort aansluit pikt die het wan adres niet op...

[ Voor 5% gewijzigd door jvalks op 01-09-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
Het zal toch niet waar zijn, kan ik eindelijk 500 mbit/sec krijgen bij KPN volgens de postcode check.
De nieuwe prijzen lijken overigen wel minder intererssant.
82,50 voor premium, en dan een + optie voor 500 mbps is +17,50 ???

Ik dacht dat je met premium altijd al 500 mbps zou hebben.

Straks maar eens even bellen of ze onze internet en bellen kunnen voorzien van een snelheidsverhoging :)

[ Voor 0% gewijzigd door jacovn op 02-09-2014 08:46 . Reden: fout bedrag ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Premium slaat tegenwoordig op de extra diensten en tv zenders. Ze hebben de snelheden voor glasvezel gelijk gemaakt voor die van adsl om het zogenaamd overzichtelijker te maken voor de klanten. Je kan dan bijbetalen om fatsoenlijke snelheden te krijgen.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvalks schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:36:
@depl0y:

Zou je de vlan configuratie van je GS108T eens willen posten? Ik heb zelf de GS724T en ik krijg het nog niet voor elkaar om vlan6 naar de poort door te zetten waar m'n firewall op hangt.. Ook als ik een router op die poort aansluit pikt die het wan adres niet op...
Heb je VLAN 6 op U(ntagged) of T(agged) staan?
Zie screenshots van de GS716T

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9vVSFYp4bAeL1FC12tCS3nZi/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jj41eQUnMzQ6PDEfPj48VXj4/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XwUH1YQIxzpF5mdq0YAwBCmY/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6c2PvU6RC07aCCUtOOpGXLfH/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/esNs8aa2CrcnRUqUkZYDzi9w/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2014 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
Bedankt voor de config! Ik denk dat ik toch ergens een klein foutje heb gemaakt, ik ga er dit weekend ff rustig naar kijken. Voorheen had ik een andere provider en toen kreeg ik het ook werkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
magneet schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 07:33:
Premium slaat tegenwoordig op de extra diensten en tv zenders. Ze hebben de snelheden voor glasvezel gelijk gemaakt voor die van adsl om het zogenaamd overzichtelijker te maken voor de klanten. Je kan dan bijbetalen om fatsoenlijke snelheden te krijgen.
Ik kon oversluiten met een nieuw jaarabbo.
10 euro bijbetalen voor internet en bellen met onbeperkt bellen en 500 mbps. Van 69 naar 79 euro per maand. (was 100 mbps)

Dat valt mee. En blijkbaar kun je die 500 mbps zo weer uitzetten en 10.00 besparen.

[ Voor 0% gewijzigd door jacovn op 03-09-2014 12:44 . Reden: geen 17,50 maar 10,00 van 500mbps naar 100 mbps ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:31:
[...]

Lukt met geen mogelijkheid om het internet op te gaan :( alle settings geprobeerd, iPad netwerksettings gereset, router gereset.
Volgens mij heb ik alle variabelen al een paar keer geprobeerd.
de iPad maakt wel verbinding met de experiabox, heb ook gewoon het wifi icoontje, maar ik kan het internet niet op |:(
Ten einde raad KPN maar gebeld, je moet tenslotte wat, helaas ook niks.
Hier wordt je dus gek van |:(
Al mijn apparaten werken probleemloos behalve de iPhone en iPad :?
Even mezelf quoten:
Vandaag de nieuwe Experiabox binnengekregen (de V9).
Aansluiten, iPad proberen en ja hoor direct verbinding met het internet *O*
Gebruik hem alleen als noodoplossing maar toch leuk dat alles nu het internet op kan met de experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:26:
[...]

Even mezelf quoten:
Gebruik hem alleen als noodoplossing maar toch leuk dat alles nu het internet op kan met de experiabox.
Yay for you! :D En werkt Airplay bij V9 inmiddels al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennamph1938
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-06 08:54
jacovn schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:17:
[...]

Ik kon oversluiten met een nieuw jaarabbo.
10 euro bijbetalen voor internet en bellen met onbeperkt bellen en 500 mbps. Van 69 naar 79 euro per maand. (was 100 mbps)

Dat valt mee. En blijkbaar kun je die 500 mbps zo weer uitzetten en 17,50 besparen.
Hoe kom je op €79 voor 500 mb en onbeperkt bellen ?
Op de site van kpn kom je op €93
En standaard 100 met onbeperkt is €83

Dus vertel mij wat je gedaan heb ik wil ook wel voor €79 onbeperkt bellen en 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
We hadden internet + bellen via glasvezel, met altijd onbeperkt bellen erbij, total 69 euro.
We krijgen een nieuw abbonement en gaan 79 betalen. Zo werd het me voorgerekend, hopenlijk niet met korting eraf, daar werd niets over gezegd.

Als ik naar: https://bestellen.kpn.com/pakketten/standaard/internet
dan heb ik:

Basis Thuis Glasvezel mnd € 32,50
Glasvezelpakket Plus € 30,00
Bel Onbeperkt Altijd € 16,50

Prijs per maand € 79,00

Er zit geen TV bij dan uiteraard, dat had ik niet en dat hoef ik niet. Ook geen spotify etc. Dat had ik wel maar nooit geactiveerd.

[ Voor 5% gewijzigd door jacovn op 02-09-2014 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennamph1938
jacovn schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:18:
We hadden internet + bellen via glasvezel, met altijd onbeperkt bellen erbij, total 69 euro.
We krijgen een nieuw abbonement en gaan 79 betalen. Zo werd het me voorgerekend, hopenlijk niet met korting eraf, daar werd niets over gezegd.

Als ik naar: https://bestellen.kpn.com/pakketten/standaard/internet
dan heb ik:

Basis Thuis Glasvezel mnd € 32,50
Glasvezelpakket Plus € 30,00
Bel Onbeperkt Altijd € 16,50

Prijs per maand € 79,00

Er zit geen TV bij dan uiteraard, dat had ik niet en dat hoef ik niet. Ook geen spotify etc. Dat had ik wel maar nooit geactiveerd.
OK geen iptv erbij .. Heb ik niks gezegd hahahah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Sennamph1938 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:24:
[...]

OK geen iptv erbij .. Heb ik niks gezegd hahahah.
Volgens mij kun je ook voor die 79 wel TV krijgen.. Had ik misschien beter ook kunnen doen, maar die TV zal nog wel niet veel verbeterd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
Zojuist is de glasvezelmigratie van Xs4All naar KPN voltooid. Dit is volledig vlekkeloos verlopen zonder noemenswaardige downtime. Sterker nog, ik bleek al een internetverbinding via KPN te gebruiken zonder dat ik het in de gaten had. In de FritzBox heb ik daarvoor niets hoeven aan te passen. Het anders oranje LED op de NTU brandt nu groen, kennelijk kan ik nu nog sneller dan 100Mb. Enkel om IPTV te activeren moest toch nog even de ExperiaBox aangesloten te worden, zonder krijg je anders in MijnKPN niet de benodigde IPTV gegevens te zien.

Ik heb nu 100Mb Internet en IPTV van KPN in combinatie met een FritzBox 7390 en Cisco managed switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
Very Nice :D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennamph1938
apexrider schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:12:
Zojuist is de glasvezelmigratie van Xs4All naar KPN voltooid. Dit is volledig vlekkeloos verlopen zonder noemenswaardige downtime. Sterker nog, ik bleek al een internetverbinding via KPN te gebruiken zonder dat ik het in de gaten had. In de FritzBox heb ik daarvoor niets hoeven aan te passen. Het anders oranje LED op de NTU brandt nu groen, kennelijk kan ik nu nog sneller dan 100Mb. Enkel om IPTV te activeren moest toch nog even de ExperiaBox aangesloten te worden, zonder krijg je anders in MijnKPN niet de benodigde IPTV gegevens te zien.

Ik heb nu 100Mb Internet en IPTV van KPN in combinatie met een FritzBox 7390 en Cisco managed switch.
als jij geen telefonie heb van KPN heb je die managed switch niet meer nodig en kan je de glasvezel kabel zo op de fritzbox aansluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Die switch (in de meterkast) is nodig omdat ik de FritzBox boven heb staan (vanwege beter WiFi bereik en DECT). Vanuit de meterkast gaan vervolgens 2x VLAN4 untagged naar boven (slaapkamer en woonkamer) en 1x VLAN6 tagged (naar de FB). Strict genomen heb je gelijk en zou het ook zonder kunnen.

edit:
Die HMB2260 zijn flink wat sneller dan de oudere VIP1963 en 1853 die nu vervangen zijn. Bladeren door de menu's en de gids, maar ook het zappen gaat nu erg vlot. :)

[ Voor 22% gewijzigd door apexrider op 03-09-2014 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:26:
[...]

Even mezelf quoten:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik probeer al een tijdje een V9 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
die v9 lijkt minder voor te komen,zal wel voorraad zijn.

[ Voor 67% gewijzigd door rhos op 29-01-2015 17:40 ]

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Ik heb een paar dagen geleden nog een V8 gekregen bij een nieuw glasvezel abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 15:54

RUFFNECK

Poentje

Dan heb je net "pech" gehad apexrider, denk ik. Gisteren een V9 ontvangen, aansluiting pas op 18 sept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:54:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik probeer al een tijdje een V9 te krijgen.
Heb de helpdesk gebeld (glasvezel) en het probleem voorgelegd.
Na de 2e keer bellen nogmaals het probleem uitgelegd. Tijdens het gesprek zijn er wat testjes gedraaid door kpn, o.a. modem rebooten en wat instellingen gewijzigd. Bleek allemaal niet te helpen. Ik belde (de 2e keer) op vrijdag en zaterdag werd het modem geleverd (echter door de bel heen geslapen maar de 2e levering was dinsdag).
Wat ik al eerder aangaf ik gebruik hem alleen in noodsituaties, als ik bijv. mijn configuratie moet afkoppelen voor een verbouwing o.i.d. of het aansluiten van nieuwe apparatuur etc. Hij staat dus ook niet aan.
Ben al lang blij dat het niet door mijn gebrekkige kennis van netwerken kwam ;)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

het is zo tergend traag op het moment

is er onderhoud? of wat is dit? ik word knettergek, ik moet werken gvd

wtf is er aan de hand

ik moet webshops onderhouden en meer, ik kan nauwelijks op een website komen, duurt een kwartier om een website te laden

serieus wtf is er aan de hand

[ Voor 46% gewijzigd door Rebels op 04-09-2014 05:46 ]

• rhos
waar zit je? hoe internet je? welk modem heb je? welk NT heb je?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Rebels schreef op donderdag 04 september 2014 @ 05:43:
het is zo tergend traag op het moment

is er onderhoud? of wat is dit? ik word knettergek, ik moet werken gvd

wtf is er aan de hand

ik moet webshops onderhouden en meer, ik kan nauwelijks op een website komen, duurt een kwartier om een website te laden

serieus wtf is er aan de hand
http://www.kpn.com/prive/...gen/actuele-storingen.htm

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Dj-sannieboy schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:54:
[...]

Zelf ben ik blijven klagen over mijn V8. Uiteindelijk zou ik een nieuwe krijgen. En dat was een V9... Dus gewoon blijven zeiken.

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben aan het rondkijken naar welke provider ik ga vanaf Ziggo. Ik kan Ziggo voor 15 september stop zetten vanwege een aantal wijzigingen betreft algemene voorwaarden. Volgens mij start dan mijn maand opzegtermijn. Maargoed, ik zit te kijken naar KPN en Tweak. Woon zelf in Enschede, en heeft Tweak dus een betere snelheid aanbod dan KPN.

Echter is de support en TV van Tweak bagger, tenminste van wat ik op Tweakers lees. KPN is, volgens mij, altijd wel betrouwbaar betreft internet, TV en support.. Alleen de prijs van 66,50 (na 6 maanden 35,- p/m), is wel aardig hoog. Kan wel de instap nemen, maar voor dat tientje minder heb ik geen gratis spotify, 2e TV ontvanger en gratis opneem pakket.

Nu is mijn vraag hier aan jullie eigenlijk, is KPN echt betrouwbaar zoals ik denk dat ze zijn? En wat is hun levertijd in werkelijkheid? Ze kunnen makkelijk zeggen maximaal 6 weken, maar als ik bij Ziggo weg ga heb ik gewoon binnen 3 weken een verbinding nodig... Iemand die hier mij meer hierover kan vertellen? Thanks!

• Thombias
  • Niet online
Dennischo schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:51:
Ik ben aan het rondkijken naar welke provider ik ga vanaf Ziggo. Ik kan Ziggo voor 15 september stop zetten vanwege een aantal wijzigingen betreft algemene voorwaarden. Volgens mij start dan mijn maand opzegtermijn. Maargoed, ik zit te kijken naar KPN en Tweak. Woon zelf in Enschede, en heeft Tweak dus een betere snelheid aanbod dan KPN.

Echter is de support en TV van Tweak bagger, tenminste van wat ik op Tweakers lees. KPN is, volgens mij, altijd wel betrouwbaar betreft internet, TV en support.. Alleen de prijs van 66,50 (na 6 maanden 35,- p/m), is wel aardig hoog. Kan wel de instap nemen, maar voor dat tientje minder heb ik geen gratis spotify, 2e TV ontvanger en gratis opneem pakket.

Nu is mijn vraag hier aan jullie eigenlijk, is KPN echt betrouwbaar zoals ik denk dat ze zijn? En wat is hun levertijd in werkelijkheid? Ze kunnen makkelijk zeggen maximaal 6 weken, maar als ik bij Ziggo weg ga heb ik gewoon binnen 3 weken een verbinding nodig... Iemand die hier mij meer hierover kan vertellen? Thanks!
KPN is goed. Experiabox is wat minder vwb wifi maar goed op te lossen door er een andere router bij in te pluggen of een oplossing zoals op netwerkje.com

Ziggo is per maand opzegbaar en kunnen rustig naast elkaar gebruikt worden dus bij de aanvraag bij kpn krijg je een opleverdatum te horen en aan de hand daarvan kan je ziggo opzeggen.

• Thombias
  • Niet online
barrymossel schreef op donderdag 04 september 2014 @ 07:47:
[...]

Zelf ben ik blijven klagen over mijn V8. Uiteindelijk zou ik een nieuwe krijgen. En dat was een V9... Dus gewoon blijven zeiken.
Na lang gezeik kreeg ik nog steeds geen v9 dus...
Ik ga gewoon een jaartje naar xs4all en daarna zie ik wel verder.

Fritz!box al binnen en het wifi bereik is in iedergeval veel beter. Gewoon vol bereik op zolder. Dat kreeg ik met de v8 echt niet voor elkaar.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dan ga ik toch maar weer eens bellen met KPN, in de hoop dat ze eindelijk eens een V9 leveren en deze beter functioneert dan de V8.

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:37
Ze houden er wel een vage voorraad bij aan bij KPN. Ik ben zelf vorig jaar december overgestapt naar KPN op koper en toen de V9 ontvangen.

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 20:22
Sinds gister is bij mij ook de TP-Link SG3210 binnengekomen.

Zelf hebben we hier nu ruim een weekje KPN Glasvezel en het bevalt prima :)

Zelfs het beeldkwaliteit (op de HD zenders) zijn perfect, ik heb het even direct naast elkaar
gelegd d.m.v. de Picture-in-Picture mogelijkheid van onze TV (Samsung).

Wat mij opvalt is ten eerste dat KPN met de meeste zenders ongeveer 2 seconden voorloopt.
Daarnaast is het zappen gewoon veeeel sneller dan bij DVB-C (CI+ module).

Het enige mindere wat ik tot nu toe ben opgevallen is dat de zwartwaarden bij KPN toch wel iets lager is.
Dit staat juist in contrast met het feit dat ik wel minder artifacts zie bij KPN iTV dan bij Ziggo DVB-C.

Daarnaast vind ik het ook jammer dat de HD zenders ergens achterin zijn weggestopt, deze hadden van mij makkelijk vooraan gezet kunnen worden, iets wat technisch gezien ook zeker wel mogelijk is lijkt mij.

Er is alleen één klein probleem met betrekking tot het gebruiken van eigen apparatuur.
Alle VLANs instellen lukt nog wel, maar het opzetten van een PPPoE verbinding niet...
Zowel niet met mijn Time Capsule als met een varia aan andere routers met PPPoE ondersteuning.

De website netwerkje.com meldt dat de inloggegevens je MAC-adres zijn met een achtervoegsel.
Dit schijnt ook wel het geval te zijn, aangezien dit ook vrij gemakkelijk zelf te zien is in mijn ExperiaBox (v9).

In mijn geval wordt als achtervoegsel @internetgebruikt.
Het wachtwoord kpn (in kleine letters) werkt echter niet.

Ook variaties zoals met hoofdletters of met 'n 1 of 2 erachter bieden geen uitkomst.

Nu is mijn vraag of hier toevallig iemand weet wat in dit geval het wachtwoord kan zijn. :P
Ook vraag ik mij af of MAC adres spoofing nodig is, aangezien dit op sommige internetfora wél gesuggereerd wordt, echter op netwerkje.com niet

Ook is het inderdaad zo dat zappen etc. merkbaar sneller is als dit niet door de ExperiaBox wordt gedaan, maar gewoon door een managed switch :)

• Sennamph1938
AlesT schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:34:
Sinds gister is bij mij ook de TP-Link SG3210 binnengekomen.

Zelf hebben we hier nu ruim een weekje KPN Glasvezel en het bevalt prima :)

Zelfs het beeldkwaliteit (op de HD zenders) zijn perfect, ik heb het even direct naast elkaar
gelegd d.m.v. de Picture-in-Picture mogelijkheid van onze TV (Samsung).

Wat mij opvalt is ten eerste dat KPN met de meeste zenders ongeveer 2 seconden voorloopt.
Daarnaast is het zappen gewoon veeeel sneller dan bij DVB-C (CI+ module).

Het enige mindere wat ik tot nu toe ben opgevallen is dat de zwartwaarden bij KPN toch wel iets lager is.
Dit staat juist in contrast met het feit dat ik wel minder artifacts zie bij KPN iTV dan bij Ziggo DVB-C.

Daarnaast vind ik het ook jammer dat de HD zenders ergens achterin zijn weggestopt, deze hadden van mij makkelijk vooraan gezet kunnen worden, iets wat technisch gezien ook zeker wel mogelijk is lijkt mij.

Er is alleen één klein probleem met betrekking tot het gebruiken van eigen apparatuur.
Alle VLANs instellen lukt nog wel, maar het opzetten van een PPPoE verbinding niet...
Zowel niet met mijn Time Capsule als met een varia aan andere routers met PPPoE ondersteuning.

De website netwerkje.com meldt dat de inloggegevens je MAC-adres zijn met een achtervoegsel.
Dit schijnt ook wel het geval te zijn, aangezien dit ook vrij gemakkelijk zelf te zien is in mijn ExperiaBox (v9).

In mijn geval wordt als achtervoegsel @internetgebruikt.

Ook variaties zoals met hoofdletters of met 'n 1 of 2 erachter bieden geen uitkomst.

Nu is mijn vraag of hier toevallig iemand weet wat in dit geval het wachtwoord kan zijn. :P
Ook vraag ik mij af of MAC adres spoofing nodig is, aangezien dit op sommige internetfora wél gesuggereerd wordt, echter op netwerkje.com niet

Ook is het inderdaad zo dat zappen etc. merkbaar sneller is als dit niet door de ExperiaBox wordt gedaan, maar gewoon door een managed switch :)
ik heb ook de TL-SG3210 dus als je vragen heb PB me.
je PPPoE gegevens zijn:

XX-XX-XX-XX-XX-XX@direct-adsl (XX-XX-XX-XX-XX-XX is mac van je experiabox)
wachtwoord: kpn

zo werkt het bij mij
kan 10 minuten duren voordat KPN het op pakt

• chickpoint
  • Laatst online: 05-09 15:52
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3736746331.png

Volgens mij ben ik ook slachtoffer van KPN ellende :) Was er laatst niet nog iemand die een lage download snelheid had hier? Wat hebben ze bij jou gedaan. Dinsdag komt de monteur hier en ik ben benieuwd wat die te zeggen heeft.

Funfact: toch wel leuk hoe sommige bij de KPN helpdesk met hun oren beginnen te klapperen als ze horen dat die experiadoos nog nooit aangesloten heeft gezeten

Edit: Nu ik zit te denken ze hebben in de omgeving hier wel lopen graven en heien, zullen ze misschien toch een fibertje geraakt hebben?

[ Voor 12% gewijzigd door chickpoint op 04-09-2014 21:50 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:42
Hallo,

Sinds vanmorgen heb ik glasvezel. Net even een lange utp kabel door de woonkamer gelegd om mijn htpc aan te sluiten. Het werkt goed alleen nu de snelheid nog. Zit via deze site http://internetsnelheid-testen.nl/ op 350mbit. Dacht altijd dat glasvezel direct maximaal zou werken. Heb als het goed is 500mbit. Wel is de upload 500mbit alleen daar heb ik nu niet zoveel aan.

Net even gekeken via usenet en dan kom ik maar op 25 a 35mb/s

Wat wel irritant is dat de box in de meterkast zit en er maar 1 ethernet op de tv box zit. Nu moet ik er een router tussen leggen om mijn ps4/htpc van internet te voorzien.

[ Voor 6% gewijzigd door Wackmack op 04-09-2014 22:10 ]

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:51
Een switch is voldoende, iets goedkoper

Verwijderd

Versteegrob schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:05:
Hallo,

Sinds vanmorgen heb ik glasvezel. Net even een lange utp kabel door de woonkamer gelegd om mijn htpc aan te sluiten. Het werkt goed alleen nu de snelheid nog. Zit via deze site http://internetsnelheid-testen.nl/ op 350mbit. Dacht altijd dat glasvezel direct maximaal zou werken. Heb als het goed is 500mbit. Wel is de upload 500mbit alleen daar heb ik nu niet zoveel aan.

Wat wel irritant is dat de box in de meterkast zit en er maar 1 ethernet op de tv box zit. Nu moet ik er een router tussen leggen om mijn ps4/htpc van internet te voorzien.
misschien een andere speedtest proberen om zeker te zijn.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1602996

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:45
Versteegrob schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:05:
Hallo,

Heb ook een 500 Mbit/s verbinding, maar haal bij downloaden van usenet ook niet meer dan zo'n 32 Mb/s met SABnzbd. Dit is 256 Mbit/s. Best snel, maar niet de 500 Mbit/s die ik verwacht had. Zowel bij NewsXS als SunnyUsenet kom ik niet hoger, lijkt erop dat de snelheid bij de newsservers gecapt wordt omdat ik op mijn interne netwerk wel hoge snelheden haal bij kopiëren van bestanden.

• rhos
intern heeft dan ook niks met je internet snelheid te maken.

Verwijderd

JanR1969 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:57:
[...]

Heb ook een 500 Mbit/s verbinding, maar haal bij downloaden van usenet ook niet meer dan zo'n 32 Mb/s met SABnzbd. Dit is 256 Mbit/s. Best snel, maar niet de 500 Mbit/s die ik verwacht had. Zowel bij NewsXS als SunnyUsenet kom ik niet hoger, lijkt erop dat de snelheid bij de newsservers gecapt wordt omdat ik op mijn interne netwerk wel hoge snelheden haal bij kopiëren van bestanden.
En downloaden via beide usenetprovider tegelijk?

• Wackmack
[...]

Oef dat klinkt niet best. Heb ook XSnews en zij zeiden dat ik wel de maximale snelheid moet halen.

Heeft iemand hier op Usenet wel een snelheid van 500mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ik haal met een 100 verbinding over sunnynews 11mb. Dat lijkt mij netjes.

DDoe de speedtest van kpn eens. Als je daar geen 500 haalt of iets in de buurt ervan. Dan kpn bellen. Verkeerde demping of verkeerd licht of iets anders. Wat voor kabels gebruik je? Welke kabel zit er tussen je nt en je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

mij regio staat er niet bij

websites doen het wel een beetje, kan helemaal niks meer streamen, uitzendinggemist uitzending start gewoon niet of gaat in smallband met elke 4 seconden 30 seconden bufferen,

ik word helemaal dol, heb alles al 10 keer gereset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennamph1938
chickpoint schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:27:
[afbeelding]

Volgens mij ben ik ook slachtoffer van KPN ellende :) Was er laatst niet nog iemand die een lage download snelheid had hier? Wat hebben ze bij jou gedaan. Dinsdag komt de monteur hier en ik ben benieuwd wat die te zeggen heeft.

Funfact: toch wel leuk hoe sommige bij de KPN helpdesk met hun oren beginnen te klapperen als ze horen dat die experiadoos nog nooit aangesloten heeft gezeten

Edit: Nu ik zit te denken ze hebben in de omgeving hier wel lopen graven en heien, zullen ze misschien toch een fibertje geraakt hebben?
klopt heb ik..

zijn 2 monteurs geweest van KPN en 1 monteur van Reggefiber.
NT kasje vervangen en experiabox maar geen verbetering.
heb contact met iemand van Service en die geeft aan dat ze vermoeden dat het in de servers van KPN zit en niet in glasvezel netwerk.. dus denk dat de monteur die bij je komt alleen maar kan bevestigen en nikas kan doen..
ik heb nu een maand 500 MB verbinding om te kijken of dit goed gaat maar ook download blijft hier achter..

er is nog steeds geen oplossing..
er zijn bij mij in juli werkzaamheden geweest en daarna had ik het.
heb het vermoeden dat het met KPN FON te maken heeft die is toen zon beetje geintroduceert.

ik heb wel gemerkt als je KPNFON account verwijderd ..
http://www.kpn.com/prive/...rnet/wifi-buitenshuis.htm

de verbinding wel beter is dan daarvoor.. maar nog niet wat het moet zijn.
we wachten geduldig af.

Afbeeldingslocatie: http://i1293.photobucket.com/albums/b599/Michel_van_den_Hoek/speedtest_zps7525db55.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
raydekok schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 00:27:
Ik haal met een 100 verbinding over sunnynews 11mb. Dat lijkt mij netjes.

DDoe de speedtest van kpn eens. Als je daar geen 500 haalt of iets in de buurt ervan. Dan kpn bellen. Verkeerde demping of verkeerd licht of iets anders. Wat voor kabels gebruik je? Welke kabel zit er tussen je nt en je modem?
Er zit een cat 5 E tussen de NT box en de experia box v8.
Zelf heb ik een cat 6 liggen naar de PC.

Lees hier dat cat5e tot 100_Mbps gaat.
http://www.utp-kabel.nl/cat5e-kabels.html

Klopt dit wel? Neem aan als ik 500mbit bestel ook een kabel krijg die dit ondersteunt.
Wat volgens ook zo is aangezien ik op Usenet 25 a 35mb/s haal.

[ Voor 4% gewijzigd door Wackmack op 05-09-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
CAT5 kabel gaat tot 100 Mbit. CAT 5E kabel tot 1Gbit. Staat verkeerd op de site die je linkte.

Hier een betere uitleg:

https://netwerkproducten.com/soorten-netwerkkabel.html

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Sennamph1938 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:32:
[...]

klopt heb ik..

zijn 2 monteurs geweest van KPN en 1 monteur van Reggefiber.
NT kasje vervangen en experiabox maar geen verbetering.
heb contact met iemand van Service en die geeft aan dat ze vermoeden dat het in de servers van KPN zit en niet in glasvezel netwerk.. dus denk dat de monteur die bij je komt alleen maar kan bevestigen en nikas kan doen..
ik heb nu een maand 500 MB verbinding om te kijken of dit goed gaat maar ook download blijft hier achter..

er is nog steeds geen oplossing..
er zijn bij mij in juli werkzaamheden geweest en daarna had ik het.
heb het vermoeden dat het met KPN FON te maken heeft die is toen zon beetje geintroduceert.

ik heb wel gemerkt als je KPNFON account verwijderd ..
http://www.kpn.com/prive/...rnet/wifi-buitenshuis.htm

de verbinding wel beter is dan daarvoor.. maar nog niet wat het moet zijn.
we wachten geduldig af.

[afbeelding]
Ik heb al gehoord dat alleen de monteur van KPN een belletje kan doen naar reggefiber en dat ze dat op de helpdesk zelf niet kunnen dus dat is al iets. Het leuke is dat als ik een speedtest op de KPN server doe dan is hij instabiel maar soms haalt hij de snelheid wel. Maar zodra ik buiten het KPN netwerk ga (bijv speedtest server van solcon) stort de snelheid in naar maximaal 7 Mbit. Aan FON zal het hier niet liggen aangezien ik heel die experiabox niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Ik heb Tweak 1000/1000 ik haal nu op kpn speedtest:
Server1: Down 919 Mbit/s UP 934 Mbit/s
Server2: Down 918 Mbit/s UP 943 Mbit/s

Misschien heb je wat aan deze info ik haal meestal op speedtest 900~960 Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chickpoint schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:58:
[...]
Ik heb al gehoord dat alleen de monteur van KPN een belletje kan doen naar reggefiber en dat ze dat op de helpdesk zelf niet kunnen dus dat is al iets. Het leuke is dat als ik een speedtest op de KPN server doe dan is hij instabiel maar soms haalt hij de snelheid wel. Maar zodra ik buiten het KPN netwerk ga (bijv speedtest server van solcon) stort de snelheid in naar maximaal 7 Mbit. Aan FON zal het hier niet liggen aangezien ik heel die experiabox niet gebruik.
KPN heeft zelf helemaal geen speedtest die speedtest is van KPN ITNS (voorheen de speedtest van Reggefiber) en dit is de operator voor Telfort glas en niet voor KPN glas.

http://speedtest.operator.nl/kpn/ doe maar eens een tracert naar het domain. Staat dus niet binnen het netwerk van KPN zelf

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

http://www.kpn.com/prive/...netsnelheid/speedtest.htm gebruikt inderdaad gewoon http://speedtest.operator.nl/kpn/, maar dat moet geen probleem zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Dj-sannieboy op 05-09-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Barre73 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:54:
CAT5 kabel gaat tot 100 Mbit. CAT 5E kabel tot 1Gbit. Staat verkeerd op de site die je linkte.

Hier een betere uitleg:

https://netwerkproducten.com/soorten-netwerkkabel.html
Voor gigabit heb je al voldoende aan CAT 5, het is onzin dat je daar CAT 5E voor nodig hebt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gigabit_Ethernet#1000BASE-T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:45
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 23:27:
[...]

En downloaden via beide usenetprovider tegelijk?
Ja, is een idee. Heb nu alleen een actief abonnement voor een maand bij SunnyUsenet, maar ik zou NewsXS wel kunnen verlengen. En dan kijken of ik dan op zo'n 60 MB/s kom.
Zie overigens dat bij Supernews, http://nl.supernews.com/supernews-reviews/, de snelheid onbeperkt zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 19:03:
[...]

[...]

Voor gigabit heb je al voldoende aan CAT 5, het is onzin dat je daar CAT 5E voor nodig hebt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gigabit_Ethernet#1000BASE-T
Discussie heeft weinig nut aangezien CAT5 zo goed als niet meer verkocht wordt.Het was nooit ontworpen voor Gigabit en bij meer dan 10 tot 15 meter haal je dat ook vaak niet meer.

Maar goed, terug naar de vraag: Aangezien de vraagsteller waarschijnlijk gewoon even niet had begrepen dat er een verschil is tussen CAT5 en CAT5E, en die laatste kabel door KPN wordt meegeleverd is er dus geen probleem bij een 500 mbit abonnement.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:20
Vandaag aangesloten op glasvezel, nu kom ik er achter dat ik de Experia box niet in bridge mode kan zetten, zelfs niet eens een eigen ip reeks of custom portfw kan instellen van poort 2022 (extern) naar 22 (intern) bijvoorbeeld.
Nu kwam ik http://netwerkje.com/eigen-router tegen en gebruik ik nu al een aantal Netgear GS108Ev2's, ik heb er nu nog een GS108T bij besteld welke ook VLAN's ondersteund (en 802.3ad voor m'n Synology met Link Aggregation).

Nu eigenlijk de vraag ... moet ik voor methode 1 (eigenlijk afbeelding 3) nu ook nog een router hebben welke VLAN's ondersteund? Anders moet ik alsnog met DD-WRT aan de slag ... maar ben best wel tevreden met de stock firmware van de Netgear WNDR4300, dus hou het liever zoals het nu is ... stabiel.

edit:
Niet goed nagedacht |:( ... daar heb je dus geen router met VLAN support voor nodig dus, aangezien de router via de WAN poort op VLAN6 zit en aan de LAN kant gewoon VLAN1 kan gebruiken

[ Voor 11% gewijzigd door Theetjuh op 05-09-2014 22:39 . Reden: niet goed nagedacht |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Nu online
Barre73 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:40:
[...]

Discussie heeft weinig nut aangezien CAT5 zo goed als niet meer verkocht wordt.Het was nooit ontworpen voor Gigabit en bij meer dan 10 tot 15 meter haal je dat ook vaak niet meer.
Het is ook precies andersom, de gigabit standaard is zo ontwikkeld dat cat 5 voldoet en dat tot
100 meter per segment. Sla de specs er maar op na.
Meer dan 10 tot 15 meter is ook geen probleem, ik zie dat dagelijks goed gaan in een pand met veel oude bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Maar zijn er al mensen met 500 Mbit die de makkelijke snelheid hebben op Usenet? Zo ja, welke Usenet provider?
[...]

Gebruik ook Sabnzbd. Zal straks alt.binz is testen. Heb nog speciaal gemaild met xsnews en 500mbit was zeker mogelijk zeiden ze.

[ Voor 74% gewijzigd door Wackmack op 05-09-2014 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik zit te wachten op KPN tot ze de upgrade doorvoeren.

Kun je echt uitsluiten dat je PC de bottleneck is ?
Een locale copy is anders dan een hoge snelheid usenet verkeer.

Ik ben echt benieuwd wat ik binnen ga krijgen, mijn PC is al wat ouder maar Ik heb de artikelcache van newsleecher in een Ramdisk draaien. Met 100 mbps zie ik tot files van 250 Mbyte geen problemen. Met 500 Mbyte files krijg ik al interupties. Als dat echt 5x zo snel binnen gaat komen verwacht ik problemen.

Het filesysteem haalt echter 250 Mbyte/sec lezen en meer dan 200 Mbyte/sec schrijven (raid-5 van 5 * 1 TB hdd's)

Wellicht tijd om een ander programma te gaan gebruiken voor mij. En maar wat nieuwere 3 TB RE hdds in een raid setje stoppen voor meer capaciteit en snelheid.

[ Voor 6% gewijzigd door jacovn op 06-09-2014 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Net verschillende testen gedaan en ik haal de beloofde snelheid dus dat is super! Nu nog deze snelheid krijgen op usenet. Lijkt erop dat het aan XSnews ligt. Zag dat iemand met Supernews wel 500 mbit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Hoeveel sessies heb je aan staan met xsnews ?
Je mag er zo te zien maar 12 gebruken. Dan moet elke sessie dus goed 40 mbps aankunnen op hun servers.
Ik gebruik sunnyusenet en heb er dacht ik 20 met een 100 mbps. Dan hoeft er maar 5 mbps per sessie geleverd te worden.

Wellicht kun je even testen hoe het scaled, dus 1, 2, 5, 8, 12 sessies.

[ Voor 12% gewijzigd door jacovn op 06-09-2014 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 16:38

AvK

Ready Set Go

Barre73 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:40:
[...]

Maar goed, terug naar de vraag: Aangezien de vraagsteller waarschijnlijk gewoon even niet had begrepen dat er een verschil is tussen CAT5 en CAT5E, en die laatste kabel door KPN wordt meegeleverd is er dus geen probleem bij een 500 mbit abonnement.
Die kabel discussie wordt ik zo langzamerhand helemaal niet goed van. Cat 5. Cat5e, Cat 6 enz. De normen die hiervoor zijn vastgelegd gelden over lengtes van 100 meter of meer. Binnens huis is het al uitzonderlijk als je een lengte van meer dan 15 meter gebruikt. Het maakt echt geen ene r##t uit wat voor kabel je gebruikt. Mijn vermoeden is dat jullie allemaal theoretici zijn. Zijn hier nog mensen van de praktijk?
Komt er op neer dat wanneer je kabels van een fatsoenlijke kwaliteit gebruikt, je de stekkertjes netjes hebt aan geknepen, de kleurvolgorde netjes aanhoudt, je de kabels netjes hebt aangelegd.............. dat je zelfs een ouderwets 1x4 tje kan gebruiken zonder dat je problemen krijgt. En ja, een netwerk kabel gebruikt van de aanwezige 8 koper aders slechts 4. Mijn indruk is dat velen hier dat niet eens weten.
Veel opschepperij over Vlans, andere routers, vreemde configuraties. En dat terwijl hier bij mij ter plaatse alles 'OUT of the BOX' geheel probleemloos werkt. Waarom zo moeilijk? Why so serious?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

whehehe, ik haal nu 0.9 mbit op ookla en kpn speedtest

ik had een erg goede helpdeskmedewerker trouwens, iemand die echt verstand van zaken had en meedacht, ik krijg vandaag als het goed is een nieuwe Experiabox, ik hoop een V9 aangezien ik dikke dlna problemen heb met de v8 die ik bij Tweak niet had

hij wees me ook op datr ik voor dezelfde prijs een upgrade kon krijgen met 'opnemen (TV) en Spotify'
"meneer ondanks uw problemen zie ik dat u voor dezelfde prijs het opnemen en Spotify pakket kunt krijgen"
"u heeft een verouderd abonnement zie ik, u heeft had instap glasvezel, maar nu we koper en glasvezel gelijk maken kunt u voor dezelde prijs upgraden, zal ik dat voor aanzetten?"

ik nog lachen, verouderd??!!! ik heb het net 2 maanden

edit: v9 ontvangen, alle problemen opgelost incl dlna probleem

[ Voor 66% gewijzigd door Rebels op 06-09-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
jacovn schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 00:32:
Hoeveel sessies heb je aan staan met xsnews ?
Je mag er zo te zien maar 12 gebruken. Dan moet elke sessie dus goed 40 mbps aankunnen op hun servers.
Ik gebruik sunnyusenet en heb er dacht ik 20 met een 100 mbps. Dan hoeft er maar 5 mbps per sessie geleverd te worden.

Wellicht kun je even testen hoe het scaled, dus 1, 2, 5, 8, 12 sessies.
Zal het nu even testen, net alle kabels goed aangesloten, was een werkje maar alles is in ieder geval mooi weg gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Versteegrob schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:06:
[...]

Zal het nu even testen, net alle kabels goed aangesloten, was een werkje maar alles is in ieder geval mooi weg gewerkt.
Ik heb ook even wat getest hier.

Ik gebruik een PC met intel CPU i920 met 12 GB memory. (5 jaar oud ongeveer)
Download met newsleecher v3.9 Final. Cache de temp directory op een ramdisk.
Files worden geschreven op een Raid-5 volume van 5 stuks 1 TB WD RE hdd's

Sunny Usenet, NL serverfarm met SSL.
Verkeer gaat door een VPN tunnel
ISP is KPN met 100/100 fiber.

threads throughput peakCPU max
13,0415
26,1217
38,4619
49,4220
510,0320
610,1621
710,2321
810,2821
910,3821
1010,4221
1510,4822

De download grafiek van newsleecher vlakt met meer dan 5 threads/sessies gewoon uit en vult de lijn capaciteit. De VPN limiteerd de bandbreedte iets. Maar het gedrag blijft hetzelfde zonder VPN.

Je ziet bij Sunny dat 1 thread iets van 3 mbps max is. 2 threads is 6 mbps, daarna is het niet elke keer meer 3 erbij dus het stijgt bij mij niet eens lineair.

Als je dat test bij jouw provider kun je misschien zien hoeveel er per thread mogelijk is, en of je daar een limiet hebt of niet.

Ik heb na deze test ook twijfels of ik met 20 threads bij Sunny 500 mbps kan doen.

Komende week vrijdag komen ze de FTU vervangen en zou 500 mbps actief moeten worden volgens de mevrouw die me belde om de afspraak te testen. Dan zal ik wel weer testen.

Als het met 1 USP niet gaat, dan maar een 2e erbij lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennamph1938
Ik kijk toevallig op http://www.kpn.com/prive/...gen/actuele-storingen.htm
en daar zie ik in een keer de volgende melding..
vreemd dat Lelystad er niet bij staat met zowel de 100 MB als de 500 MB want dat is hier het probleem al vanaf Juli

Afbeeldingslocatie: http://i1293.photobucket.com/albums/b599/Michel_van_den_Hoek/KPN_zpsd8c8c879.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 01:19:
[...]

...
Veel opschepperij over Vlans, andere routers, vreemde configuraties. En dat terwijl hier bij mij ter plaatse alles 'OUT of the BOX' geheel probleemloos werkt. Waarom zo moeilijk? Why so serious?
Met de V8 werkte het niet "out of the box" althans niet met Apple devices.
De VLAN config is bedoeld voor tweakers die de experiabox niet willen gebruiken.
Met die paar poortjes in de experiabox red ik het niet met al mijn apparatuur (alles bekabeld).
Bovendien is het wifi signaal niet toereikend om mijn hele huis (+tuin) draadloos bereikbaar te houden.
Dat betekent o.a. switches en accespoints aanschaffen en als je dan toch bezig bent en alles in eigen beheer wilt houden (uitgifte ip-adressen, statisch en/of dhcp) waarom dan niet een eigen router aanschaffen?
Ziet het als een soort hobby, proberen je netwerk zo persoonlijk mogelijk in te richten.
Met bijvoorbeeld de Routerboard kan je ook heel veel andere leuke trucs uithalen :P
Opschepperij is het niet, het is gewoon leuk :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
AvK schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 01:19:
[...]

Dus omdat het bij jou goed werkt moeten wij het ook maar doen met onze experia box?
Ik heb ook een andere router in gebruik omdat het draadloos bereik niet goed is van de experia boxen.
Heb nu een router met externe antennes en overal bereik waar ik dat wil.

Bovendien we zijn nu eenmaal tweakers. Dus als het bij jou probleemloos werkt en je vind dat we te moeilijk en te serieus doen, wat doe je hier dan ;-) :)

Heb je een huis met veel beton of veel hout? Bij mn ouders zelfs op zolder wifi, maar das een jaren 20 huis dus geen beton en wapening.

[ Voor 8% gewijzigd door markiebiboy op 06-09-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxxx
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-09 19:47
Instellingen PPPoE:
Welk wachtwoord moet ik gebruiken als ik met xx-xx-xx-xx@internet inlog? (ik heb dus geen @direct-adsl )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Weet je zeker dat het aan de accountgegevens ligt? Afgelopen week ben ik gemigreerd van xs4all naar KPN en had gewoon internetverbinding met m'n xs4all username en password. Inmiddels heb ik dat wel veranderd met het account dat in de Expiriabox was ingesteld, in mijn geval @adsl-direct met WW kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
Het klopt inderdaad dat de username & password iets anders zijn wanneer er een @internet achtervoegsel gebruikt wordt door KPN, wat te zien is in je experiabox
Zelf legde ik dit probleem ook voor, een aantal posts terug.

Na wat lopen pielen en instellingen proberen, kwam ik er 'per toeval' achter dat er helemaal géén achtervoegsel nodig was, althans, niet bij mijn Airport Time Capsule (802.11ac). :)

Ik had dus per ongeluk geen enkel achtervoegsel ingevuld bij username, alleen het MAC-adres van m'n experiabox.
Als password vulde ik in 'kpn'.

Dit werkte dus blijkbaar, zonder dat ik het bedoeld had zo. :P

Dus probeer dit anders en laat even weten of het werkt! :)

[ Voor 4% gewijzigd door AlesT op 06-09-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxxx
Nee, dit was niet de oplossing voor mij, met alleen het mac-adres en ww 'kpn'.

Ik heb zelf een Asus RT-N66U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
jacovn schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:03:
[...]

Ik heb ook even wat getest hier.

Ik gebruik een PC met intel CPU i920 met 12 GB memory. (5 jaar oud ongeveer)
Download met newsleecher v3.9 Final. Cache de temp directory op een ramdisk.
Files worden geschreven op een Raid-5 volume van 5 stuks 1 TB WD RE hdd's

Sunny Usenet, NL serverfarm met SSL.
Verkeer gaat door een VPN tunnel
ISP is KPN met 100/100 fiber.

threads throughput peakCPU max
13,0415
26,1217
38,4619
49,4220
510,0320
610,1621
710,2321
810,2821
910,3821
1010,4221
1510,4822

De download grafiek van newsleecher vlakt met meer dan 5 threads/sessies gewoon uit en vult de lijn capaciteit. De VPN limiteerd de bandbreedte iets. Maar het gedrag blijft hetzelfde zonder VPN.

Je ziet bij Sunny dat 1 thread iets van 3 mbps max is. 2 threads is 6 mbps, daarna is het niet elke keer meer 3 erbij dus het stijgt bij mij niet eens lineair.

Als je dat test bij jouw provider kun je misschien zien hoeveel er per thread mogelijk is, en of je daar een limiet hebt of niet.

Ik heb na deze test ook twijfels of ik met 20 threads bij Sunny 500 mbps kan doen.

Komende week vrijdag komen ze de FTU vervangen en zou 500 mbps actief moeten worden volgens de mevrouw die me belde om de afspraak te testen. Dan zal ik wel weer testen.

Als het met 1 USP niet gaat, dan maar een 2e erbij lijkt me.
Ik vrees dat ze niks komen vervangen maar alleen de stroom eraf komen halen en deze er weer opzetten. Welke Nt heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
raydekok schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 20:25:
[...]

Ik vrees dat ze niks komen vervangen maar alleen de stroom eraf komen halen en deze er weer opzetten. Welke Nt heb je nu?
een witte met NT1 erop. Ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-dfmrTedaVsA/U4bvWsQDfaI/AAAAAAAAIGo/EpkF4OwySig/s1600/WP_20140529_001.jpg
Niet foto van mijzelf !

bovenste 2 ledjes groen, onderste amber/oranje.

[ Voor 8% gewijzigd door jacovn op 06-09-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
Als ik het goed begrepen heb is het zo dat wanneer het Ethernet ledje oranje brandt, de maximale snelheid maar 100 mbit/s is.
Wanneer het ledje echter groen brandt, is de linksnelheid tussen je NT en de PoP op gigabit snelheid.

Het is wel zo dat er sommige modellen NT kastjes zijn die maar één kleur tonen, maar de meeste recente NT's (die gekikt worden op een universal FTU, zoals op het plaatje hierboven).
Deze kunnen dus wél tonen of er een gigabit verbinding is.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxxx
Ik heb wireshark op een mirrorpoort van mijn tp-link switch gezet en de experiabox v9 afgeluisterd, hierdoor heb ik het juiste password achterhaald. Voor iedereen met een nieuw internet account van KPN zijn dit de juiste gegevens voor PPPoE:

username: xx-xx-xx-xx-xx@internet
password: ppp

op de plek van de x-jes moet het MAC-adres komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Sennamph1938 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:17:
Ik kijk toevallig op http://www.kpn.com/prive/...gen/actuele-storingen.htm
en daar zie ik in een keer de volgende melding..
vreemd dat Lelystad er niet bij staat met zowel de 100 MB als de 500 MB want dat is hier het probleem al vanaf Juli

[afbeelding]
Klopt, vandaag contact gehad met iemand van de glasvezel helpdesk, blijkbaar is dat een landelijk probleem wat ze nu eindelijk aan het oplossen zijn. Hier ook problemen met de snelheid sinds "onderhoud" afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennamph1938
jimmy87 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 23:35:
[...]

Klopt, vandaag contact gehad met iemand van de glasvezel helpdesk, blijkbaar is dat een landelijk probleem wat ze nu eindelijk aan het oplossen zijn. Hier ook problemen met de snelheid sinds "onderhoud" afgelopen week.
ok goed om te weten..
bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

[...]

ok dan

want ze hebben zaterdag ochtend m'n EB vervangen omdat ik snelheidsprobleem had

het leek ff goed te zijn, maar heel m'n snelheid is weer weg opeens, het is zo instabiel als de pest op het moment

ik had gemeld dat het opeens instabiel was na een offline time van een uur of 2 woensdag of donderdag nacht dat weet ik ff niet meer precies, was rond een uur of 3 s'nachts iig en sindsdien is het instabiel

mja dan hoef ik niet weer te bellen iig en wacht ik gewoon rustig af, heb er wel een V9 aan overgehouden, ben allang blij dat m'n dlna usb server weer optimaal werkt door de V9 _/-\o_ Leve ZTE!

wat ik dan wel vreemd vind is dat HD tv stream gewoon goed is, terwijl speedtest vaak op 0.9 mbit uitkomt
is internet en TV dan totaal gescheiden? want dat zou toch ook problemen voor TV moet geven?
het lijkt of alleen het internet gedeelte een probleem heeft

[ Voor 23% gewijzigd door Rebels op 07-09-2014 04:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
AlesT schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 21:40:
Als ik het goed begrepen heb is het zo dat wanneer het Ethernet ledje oranje brandt, de maximale snelheid maar 100 mbit/s is.
Wanneer het ledje echter groen brandt, is de linksnelheid tussen je NT en de PoP op gigabit snelheid.

Het is wel zo dat er sommige modellen NT kastjes zijn die maar één kleur tonen, maar de meeste recente NT's (die gekikt worden op een universal FTU, zoals op het plaatje hierboven).
Deze kunnen dus wél tonen of er een gigabit verbinding is.
bron
Ik mag toch aannemen dat Ethernet de verbinding naar de experia is.
Dat lijkt dan logisch als je de berichten leest dat ze de wan poort van de experia op 100mbps te zetten zodat ze een shaper hebben die geen load op een centrale doos krijgen,

Als dat klopt hoeft alleen mijn experia maar veranderd te worden.

Edit: nt1 en experia gereboot, zelfde status van de ledjes.

In de kpn brief stond dat we op 3 september een onderbreking kregen mbt omzetting.
Dus ik vermoed dat ik qua glas dan wel op een gigabit poort zit, maar dat de experia nog steeds maar 100 mbps accepteerd. Status geeft aan 100mb full

[ Voor 12% gewijzigd door jacovn op 07-09-2014 13:08 . Reden: Spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 16:38

AvK

Ready Set Go

Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:27:
[...]

Met de V8 werkte het niet "out of the box" althans niet met Apple devices.
De VLAN config is bedoeld voor tweakers die de experiabox niet willen gebruiken.
Met die paar poortjes in de experiabox red ik het niet met al mijn apparatuur (alles bekabeld).
Bovendien is het wifi signaal niet toereikend om mijn hele huis (+tuin) draadloos bereikbaar te houden.
Dat betekent o.a. switches en accespoints aanschaffen en als je dan toch bezig bent en alles in eigen beheer wilt houden (uitgifte ip-adressen, statisch en/of dhcp) waarom dan niet een eigen router aanschaffen?
Ziet het als een soort hobby, proberen je netwerk zo persoonlijk mogelijk in te richten.
Met bijvoorbeeld de Routerboard kan je ook heel veel andere leuke trucs uithalen :P
Opschepperij is het niet, het is gewoon leuk :)
Nee, natuurlijk. Je hebt helemaal gelijk. En markiebiboy ook. Het is ook gewoon leuk. En de Experiabox voldoet soms niet aan Tweakers eisen. Ook ik mag graag een beetje kloten. :o Tegelijkertijd blijven sommige dingen hardnekkig terug komen. Die kabel discussie (dat als je thuis 500Mb hebt je Cat6 moet gebruiken omdat je ander snelheids verlies krijgt). Dat is echt klinkklare onzin.
Heel veel ondernemers investeren al niet eens meer in die dure Cat6 spullen (patchpanelen, outlets, kabels, stekkers). Denk aan winkels, de kleinere bedrijven, kantoren ed. Die zijn er al lang achter dat Cat5e nog steeds prima voldoet. Ook over 100 meter.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
AvK schreef op zondag 07 september 2014 @ 16:20:
[...]

Nee, natuurlijk. Je hebt helemaal gelijk. En markiebiboy ook. Het is ook gewoon leuk. En de Experiabox voldoet soms niet aan Tweakers eisen. Ook ik mag graag een beetje kloten. :o Tegelijkertijd blijven sommige dingen hardnekkig terug komen. Die kabel discussie (dat als je thuis 500Mb hebt je Cat6 moet gebruiken omdat je ander snelheids verlies krijgt). Dat is echt klinkklare onzin.
Heel veel ondernemers investeren al niet eens meer in die dure Cat6 spullen (patchpanelen, outlets, kabels, stekkers). Denk aan winkels, de kleinere bedrijven, kantoren ed. Die zijn er al lang achter dat Cat5e nog steeds prima voldoet. Ook over 100 meter.
Moet wel zeggen dat de experia box V9 wel een verbetering is. Met name Upnp werkt beter dat de V8 ook is de wifi stukken beter. KPN levert sinds 2 weken de V9 uit bij nieuwe klanten en als vervanging van oude modems.

Al is het voor moderne huizen niet toereikend vooral door beton en staal. Wat ik jammer vind is dat KPN de boxen niet met externe antennes uitgeeft. Dat zou een hoop gedoe voorkomen.

Wat netwerkkabels betreft denk ik dat je beter een goede kwaliteit cat 5e kan hebben dan een slechte 6(e)
KPN levert bij gladvezel gewoon cat.5e en dat doet het prima, ook voor de 500MBit. Ik haal keurig netjes wat is beloofd.

De legering, de afscherming, soepel of stug. Uiteindelijk bepalen die samen de kwaliteit.

Mocht je nog vragen hebben over netwerkkabels er loopt een topic over. Ook heb ik nog een andere leuke site over dit onderwerp gevonden.

Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels

http://td-er.nl/2012/11/11/hoe-herken-je-slechte-utp-kabel/

[ Voor 8% gewijzigd door markiebiboy op 07-09-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Kun je in de V9 ook je config backuppen, zoals vroeger kon met de V8's? Ineens is deze optie uit de V8 gehaald, en het zou een fijne toevoeging zijn dat je je portforwarding etc. kan backuppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binno
  • Laatst online: 10-09 22:39

Binno

. .. ... ....

Ik heb net mijn config van mijn V9 bekeken en hier zit deze optie ook niet meer in.

"Reality is just an illusion, caused by lack of alcohol"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Dat is erg jammer. Ik heb geen idee waarom ze dit eruit hebben gehaald. Vond het altijd erg makkelijk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
[...]

Hmmm zou dit misschien in het algemeen zo zijn of was die storing expliciet voor de 500 Mbit abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Tarabass schreef op zondag 07 september 2014 @ 17:16:
Kun je in de V9 ook je config backuppen, zoals vroeger kon met de V8's? Ineens is deze optie uit de V8 gehaald, en het zou een fijne toevoeging zijn dat je je portforwarding etc. kan backuppen..
Binno schreef op zondag 07 september 2014 @ 18:17:
Ik heb net mijn config van mijn V9 bekeken en hier zit deze optie ook niet meer in.
Klopt, er zit wel meer niet in qua functionaliteit. De V9 heeft ook geen FON mogelijkheid.
Dat vind ik trouwens niet erg, in hou er niet van de verbinding te delen met vreemden.

De backupmogelijkheid komt waarschijnlijk terug in de volgende release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Nu online
Tarabass schreef op zondag 07 september 2014 @ 17:16:
Vreemd, heb net gekeken in de v8 die we hier hebben en de optie backup restore is er gewoon onder het menu item extras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
ninjazx9r98 schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:35:
[...]

Vreemd, heb net gekeken in de v8 die we hier hebben en de optie backup restore is er gewoon onder het menu item extras.
Klopt in de V8 zit die mogelijkheid er wel in. In de V9 nog niet. Ook zit er nog geen FON nog in de V9.

De V8 is van Arcadyan

De V9 is van ZTE

Zijn verschillend want is niet dezelfde fabrikant.

[ Voor 12% gewijzigd door markiebiboy op 07-09-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Nou, niet alle v8's dus. Mijn v8 is van zte en daar zat de optie in maar nu dus niet meer. Ik heb juist gelezen dat de v8 en de v9 identiek zijn, maar de v9 gb-bit poorten heeft. Vandaar mijn vraag, zou graag die optie weer terug willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Volgens mij levert dit ding verwarring op:
Dit is de ZTE HN220n: 1gigabit (wordt vaak de V9 en soms als v8 genoemd, maar eigenlijk heeft ie niet echt een versie nummer, is gewoon experiabox)werd al jaren bij Tweak geleverd (met plexieglas transparante rand)
Afbeeldingslocatie: http://netwerkje.com/sites/default/files/experiabox_zte.png

Dit is de V8: Arcadian(100mbit):
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/xl/209050/arcadyan_kpn_experia_box_v8.jpg

En dit is de nieuwe experiabox v9(gigabit):
ZTE H368n
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/xl/209060/zte_kpn_experia_box_v9.jpg

Ik persoonlijk vind de ZTE's een stuk fijner (heb ze alle 3 gehad)

backup's maken gaat alleen met Arcadians volgens mij, de ZTE heeft dat niet

[ Voor 23% gewijzigd door Rebels op 08-09-2014 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearmun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:07
Die arcadian die je hier laat zien haal ik gewoon 500/500 mee. Dus weet niet of het helemaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Dutch Future schreef op maandag 08 september 2014 @ 06:16:
Die arcadian die je hier laat zien haal ik gewoon 500/500 mee. Dus weet niet of het helemaal klopt.
ja ik zie het nu ook, mijn fout, excuses,
nu vraag ik me af hoe ik daar bij kom, want meen toch echt dat ie maar tot 100 kwam, kan dat softwarematig zijn?, ik heb bij voorgaande post geen studie gedaan, maar gewoon uit blote hoofd gedaan

(en ik dacht het lan gedeelte 100mbit was bekabeld, het wan gedeelte weet ik niet, waarom ik dit in m'n kop heb weet ik niet ik dacht dat echt ergens gelezen te hebben, maar kan het nu nergens meer terugvinden als ik zoek)

[ Voor 19% gewijzigd door Rebels op 08-09-2014 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rebels schreef op maandag 08 september 2014 @ 02:42:
Dit is de ZTE HN220n: 1gigabit (wordt vaak de V9 en soms als v8 genoemd, maar eigenlijk heeft ie niet echt een versie nummer, is gewoon experiabox)werd al jaren bij Tweak geleverd (met plexieglas transparante rand)
[afbeelding]
Dat is een V7 en die heeft zeker geen gigabit aan de lanzijde. Maar is wel een heel goed modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennamph1938
chickpoint schreef op zondag 07 september 2014 @ 19:50:
[...]

Hmmm zou dit misschien in het algemeen zo zijn of was die storing expliciet voor de 500 Mbit abonnementen?
ik heb het zowel bij 100MB heb nu maand van KPN 500 om te kijken of dit ook het geval is en helaas ook het geval..

dus zowel 100MB als 500 MB hebben last van storing dat ze snelheid niet halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Rebels schreef op maandag 08 september 2014 @ 02:42:
knip

Dit is de V8: Arcadian(100mbit):
knip

En dit is de nieuwe experiabox v9(gigabit):
ZTE H368n
knip

Ik persoonlijk vind de ZTE's een stuk fijner (heb ze alle 3 gehad)

backup's maken gaat alleen met Arcadians volgens mij, de ZTE heeft dat niet
Dat is inderdaad verhelderend. Ik kom van Tweak en heb inderdaad de ZTE. Daarop kon je eerder wel backuppen, maar plotseling niet meer. Ik heb het nieuwe modem van KPN al binnen en dit is een V9.

De ZTE heeft geen gigabit poorten overigens. De v9 wel, dus dit scheelt mij straks mooi een switch waarover ik nu alles vertak in de meterkast. Ben erg benieuwd naar de wifi van de v9, die van de ZTE is erg matig te noemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
Tarabass schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:14:
[...]
Dat is inderdaad verhelderend. Ik kom van Tweak en heb inderdaad de ZTE. Daarop kon je eerder wel backuppen, maar plotseling niet meer. Ik heb het nieuwe modem van KPN al binnen en dit is een V9.

De ZTE heeft geen gigabit poorten overigens. De v9 wel, dus dit scheelt mij straks mooi een switch waarover ik nu alles vertak in de meterkast. Ben erg benieuwd naar de wifi van de v9, die van de ZTE is erg matig te noemen..
De V9 is de ZTE :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 23:36
Beetje rondgezocht maar verder nog niets kunnen vinden .. Sinds een paar dagen heb ik last van mijn KPN glas lijn (icm Asus RT-68AC router a la netwerkje.com), videos van o.a. YouTube en Tweakers bufferen bizar langzaam. Kijken op 720p en 1080p is compleet niet te doen .. 360p met veel geduld nog net.

Verdere downloads, gaming en surf gedrag an sich lijken het prima te doen (hoewel speedtest down ook maar max 80mbit haalt de laatste tijd, up 93). Diverse instellingen zoals op QoS op de router al aangepast cq uitgezet maar geen effect. Maakt niet uit of het Wifi of LAN is.

Het hele rare is wel .. als ik een VPN verbinding opzet (met gebruik van extern gateway, dus al het verkeer gaat door de tunnel) met netwerk van werk. Ik geloof dat deze VPN zelfs rechtstreeks op onze AMS-IX uitkomt. Een speedtest hieroverheen haalt een dikke 40mbit (best snor voor een VPN imho). Als ik op de VPN zit met extern gateway, vliegen de videos vooruit. Tweakers 1080p draait als een zonnetje en binnen enkele seconden heeft hij het hele filmpje gebuffered. Zelfs YouTube krijgt binnen 10 a 15 sec het hele filmpje binnen (iets wat ik nog bijna nooit heb gezien).

Zit KPN nu mijn lijn / onze lijnen actief te knijpen of zie ik iets over het hoofd?
(TV ontvangers staan overigens uit aangezien deze ook stuk van de download opvreten en verder staat er niks bijzonders op mijn netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearmun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:07
Sennamph1938 schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:23:
[...]

ik heb het zowel bij 100MB heb nu maand van KPN 500 om te kijken of dit ook het geval is en helaas ook het geval..

dus zowel 100MB als 500 MB hebben last van storing dat ze snelheid niet halen
Ik lees nu al meerdere posts over het niet halen van de 500 mbit snelheid. Maar ik heb hier in Hilversum er totaal geen last van. Terwijl ik wel vernomen had dat de storing landelijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Hier ook zo traag, ik haal 1 mbit met speedtest, weet niet of ik weer moet gaan bellen of gewoon ff afwachten
Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.