Dan heb je op je OpenWRT inderdaad blijkbaar ook iets van 'spul' zitten dat, netals de Experiabox, op basis van MAC adres aan de WAN kant het verkeer weer naar het goede VLAN stuurt.raydekok schreef op maandag 01 september 2014 @ 00:28:
Ik heb hier een netgear 3700v2 en deze draait openwrt. Hier heb ik de vlan's doorgezet behalve die 7 omdat ik die niet gebruik. Op elke poort kan ik tv kijken maar ook internetter. Met als op de experiabox. Ik kan hier achter een gewone switch hangen omdat die het signaal gewoon verdeeld. Bij itv gaat over ip en dat kan dus prima door een gewone switch.
Dat "ITV over IP gaat en dus prima door een gewone switch kan" is te kort door de bocht. Er blijken namelijk nog altijd 'domme' switches te bestaan diemet IGMP multicast verkeer dus niets lijken te doen (ook niet doorgeven). En een normale 'domme' switch die niets met VLAN's doet zal dus ITV en LAN verkeer ook hetzelfde behandelen dus ergens in je netwerk (normaal de Experiabox of een eigen router) zal er dus iets moeten zitten wat het verkeer uiteindelijk weer naar internet danwel naar het IPTV VLAN van KPN stuurt.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.