Zelf zie ik zo goed als 0,0 verschil tussen een HD-zender bij KPN en diezelfde zender in HD bij Ziggo.
Heb ze zelfs via picture in picture naast elkaar gelegd en er vallen me een aantal dingen op:
1. KPN live loopt ietsje voor (1 a 2 sec, verschillend per zender)
2. Het zappen gaat beduidend sneller dan bij mijn CI+ module van ziggo.
3. Op het KPN beeld zie ik beduidend minder artifacts rond letters dan bij Ziggo.
4. Echter zijn de zwart waarden wél iets beter bij Ziggo.
Daarnaast is het zo dat 5.1 dolby digital gewoon bij mij aanwezig is voor de zenders tot pakweg Discovery Chanel, dus ruim 15 kanalen. (Alleen de HD zenders uiteraard).
Het enige wat ik tot nu toe mis is het feit dat er geen mogelijkheid is om te switchen tussen ondertitels en/of audio, zoals bij Euronews en Eurosport de uitzendingen vaak in meerdere talen zijn.
Daarnaast is het een beetje vreemd dat de HD kanalen ergens helemaal achterin verstopt zijn (700+), alhoewel het wel went, zou het toch fijn zijn als dit op termijn gewoon vooraan zal staan.
Voor de rest eigenlijk geen verdere op- of aanmerkingen op KPN iTV.
Zelf was ik ook heel erg onzeker over hoe KPN iTV zou uitpakken, maar na het nu ruim anderhalve week naast elkaar te hebben gehad, merk ik toch wel dat ik de televisie van KPN fijner vindt.
Vooral, zoals hierboven als werd gezegd, het opnemen en het dan weer overal kunnen afspelen alsmede ook Begin gemist zijn super fijn.
Edit: dit is natuurlijk hoe ik het ervaar, of dit in elke regio exact zo is durf ik niet te zeggen.
Daarnaast is het ook zo dat ik een managed switch gebruik om de VLAN's te scheiden.
Hiervoor gebruik ik een TP-Link (SG3210)
De tv's gaan rechtstreeks, met elk een individuele poort, vanuit de switch naar het kastje. Het internet loopt via m'n AirPort Time Capsule en de telefoon & KPN Fon (werkt half

) gaan via de experiabox.
Ook is het misschien wel noemenswaardig om te vertellen dat de zapsnelheid ook merkbaar verbeterde sinds dit via de switch gaat in plaats van via de experia box.
Internet vaak perfect tussen de 98 en 100mbit down, ongeacht hoeveel tv's er aan staan. Upload is vaak rond de 130/140 mbit, maar dit vlakt af richting de 100/110 na een bepaalde tijd.
Met KPN compleet erbij en dus het gratis pluspakket is zelfs een groot feest
Ook heb ik trouwens een Synology staan, welke zonder enige problemen werkt. (Web & mail-server)
Al met al ben ik zeer te spreken over KPN (Alles-in-een Premium).
Nog geen moment spijt gehad van de overstap vanaf Ziggo.
[
Voor 27% gewijzigd door
AlesT op 10-09-2014 16:42
]