[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.011 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 12:32

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Hier ook hetzelfde probleem. We zijn vorige aangesloten door een KPN-monteur. De verbinding heeft het twee dagen goed gedaan. Ik heb het vreemde probleem dat de UPLOAD soms gewoon prima is: 90 mbit. Alleen de downloadsnelheid blijft steken op 3/4 mbit.

Latency/ping is daarentegen prima (<10).

Ik heb met de helpdesk gebeld en ik word morgenavond teruggebeld door iemand van de technische dienst. Door een fout hebben wij twee Experia (V9) gekregen. Ik heb ze allebei getest, maar de problemen bleven zich voordoen.

Benieuwd waarmee de technische dienst zal komen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
troxxx schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 23:31:
Ik heb wireshark op een mirrorpoort van mijn tp-link switch gezet en de experiabox v9 afgeluisterd, hierdoor heb ik het juiste password achterhaald. Voor iedereen met een nieuw internet account van KPN zijn dit de juiste gegevens voor PPPoE:

username: xx-xx-xx-xx-xx@internet
password: ppp

op de plek van de x-jes moet het MAC-adres komen te staan.
vrij geniaal dit, want ik had steeds uitval en dan moest ik mijn netgear resetten maar nu deze gegevens aan gepast en het werkt veel beter.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Placid_K schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:20:
Hier ook hetzelfde probleem. We zijn vorige aangesloten door een KPN-monteur. De verbinding heeft het twee dagen goed gedaan. Ik heb het vreemde probleem dat de UPLOAD soms gewoon prima is: 90 mbit. Alleen de downloadsnelheid blijft steken op 3/4 mbit.

Latency/ping is daarentegen prima (<10).

Ik heb met de helpdesk gebeld en ik word morgenavond teruggebeld door iemand van de technische dienst. Door een fout hebben wij twee Experia (V9) gekregen. Ik heb ze allebei getest, maar de problemen bleven zich voordoen.

Benieuwd waarmee de technische dienst zal komen,
waar ben je aangesloten? als in omgeving.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K

Placid_K

Eindhoven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ik hoor dit vaker maar dit zijn meestal geen kpn zaken maar meer de glasvezelboer.
als het wel kpn is dan zou het in het netwerk zitten en meer mensen betreffen lijkt me. in de pop is ieder draadje een huisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:42
Helaas is mijn oude router kapot. Wil een router kopen dat ik het internet in de woonkamer kan verdelen op mijn HTPC, PS4, Receiver. Moet ik nog ergens specifiek opletten Ivm glasvezel/KPN? Nee toch? 802.11ac wordt het sowieso.

De D-Link DIR-860L lijkt mij wel wat. Hij komt uit deze review, http://nl.hardware.info/r...t-prijspunten-a-conclusie

[ Voor 27% gewijzigd door Wackmack op 08-09-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Kan iemand mij vertellen wat de upload is bij KPN alles in 1. Er staat op de site 5MB/s maar is dat ook zo bij glasvezel? Ik kan dat niet terug vinden op de website.

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Jay-K schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:47:
Kan iemand mij vertellen wat de upload is bij KPN alles in 1. Er staat op de site 5MB/s maar is dat ook zo bij glasvezel? Ik kan dat niet terug vinden op de website.
Ja alles in 1 standaard en premium hebben. Oraal 5 mb upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Dus je kan alleen maar kiezen uit 50/5 of €7,50- in de maand extra betalen voor 100/100?

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
raydekok schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:14:
ik hoor dit vaker maar dit zijn meestal geen kpn zaken maar meer de glasvezelboer.
als het wel kpn is dan zou het in het netwerk zitten en meer mensen betreffen lijkt me. in de pop is ieder draadje een huisje.
Dit probleem speelt momenteel door heel Nederland. Goeie upload, hele slechte download.Ligt dus wel degelijk aan de netwerkleverancier (KPN dus)
En hoe zie je dat voor je? Een upload werkt goed, een download niet, en dat moet dan aan de glasvezel liggen? Het is toch echt dezelfde vezel hoor. In het geval van slechte vezels, teveel demping etc, heb je beide kanten op problemen. Niet 1 van beide kanten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

vr6-only

Blub Blub

Jay-K schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:53:
Dus je kan alleen maar kiezen uit 50/5 of €7,50- in de maand extra betalen voor 100/100?
Juist. Met de nieuwe abonnementen kies je eerst een basis wat aan je eisen voldoet en die kun je aanvullen met extra bandbreedte. Voorheen moest je, indien je de snelste verbinding wou, het duurste alles in één pakket afsluiten. Dat hoeft nu niet meer en ik ben er helemaal voor! Ik heb niets met TV en telefonie, maar gewoon snel Internet. Nu ben ik straks 62.50 per maand kwijt, tegenover 89 euro met de oude abonnementen.

Het duurt echter een eeuwigheid alvorens het hier aangelegd is. |:( Maanden geleden ingeschreven en pas in mei 2015 de aansluiting. ;w

[ Voor 10% gewijzigd door vr6-only op 08-09-2014 21:16 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K

Placid_K

Barre73 schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:57:
[...]

Dit probleem speelt momenteel door heel Nederland. Goeie upload, hele slechte download.Ligt dus wel degelijk aan de netwerkleverancier (KPN dus)
En hoe zie je dat voor je? Een upload werkt goed, een download niet, en dat moet dan aan de glasvezel liggen? Het is toch echt dezelfde vezel hoor. In het geval van slechte vezels, teveel demping etc, heb je beide kanten op problemen. Niet 1 van beide kanten.
Ik lees op het KPN forum dat heel veel mensen in Eindhoven hier last van hebben. Blijkbaar wordt de verbinding 's nachts beter. Bizar eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
Maar hoe kan een 100mbps lijn wel presteren op (bijna) linerate, en als het een 500 mbps word er 3 a 4 mpbps overblijven..
Ik zal maar testen komende vrijdag als de monteur er is, want die terug gang is niet fijn.
Ik woon in Almere.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Iemand die nog een router aam beveelt? Welke hebben jullie? Wil hem voor 00 uur bestelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:40
Airport Extreme/Time Capsule met 802.11ac (Apple fanboy :p)

Nee maar even zonder dollen, mocht je zelf al wat Apple apparatuur hebben, dan kan ik je een Airport Extreme (als je budget het toelaat een Time Capsule) absoluut aanraden.

Mocht je toch liever een alternatief willen aanwenden, Hardware.info (sorry Tweakers.net) heeft een hele mooie en uitgebreide review van een 20tal 802.11ac routers.

Afhankelijk van je budget kan je een keuze maken, kijk bijvoorbeeld even bij de conclusie, de routers die een Gold Award hebben of Silver Award. :)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Thnx voor de tip, had hem vanmiddag al gelezen. Het is deD-LINK DIR-868L geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
jacovn schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:03:
[...]

Ik heb ook even wat getest hier.

Ik gebruik een PC met intel CPU i920 met 12 GB memory. (5 jaar oud ongeveer)
Download met newsleecher v3.9 Final. Cache de temp directory op een ramdisk.
Files worden geschreven op een Raid-5 volume van 5 stuks 1 TB WD RE hdd's

Sunny Usenet, NL serverfarm met SSL.
Verkeer gaat door een VPN tunnel
ISP is KPN met 100/100 fiber.

threads throughput peakCPU max
13,0415
26,1217
38,4619
49,4220
510,0320
610,1621
710,2321
810,2821
910,3821
1010,4221
1510,4822

De download grafiek van newsleecher vlakt met meer dan 5 threads/sessies gewoon uit en vult de lijn capaciteit. De VPN limiteerd de bandbreedte iets. Maar het gedrag blijft hetzelfde zonder VPN.

Je ziet bij Sunny dat 1 thread iets van 3 mbps max is. 2 threads is 6 mbps, daarna is het niet elke keer meer 3 erbij dus het stijgt bij mij niet eens lineair.

Als je dat test bij jouw provider kun je misschien zien hoeveel er per thread mogelijk is, en of je daar een limiet hebt of niet.

Ik heb na deze test ook twijfels of ik met 20 threads bij Sunny 500 mbps kan doen.

Komende week vrijdag komen ze de FTU vervangen en zou 500 mbps actief moeten worden volgens de mevrouw die me belde om de afspraak te testen. Dan zal ik wel weer testen.

Als het met 1 USP niet gaat, dan maar een 2e erbij lijkt me.
Doe voor de gein eens zonder SSL dat scheelt bij mij echt veel qua snelheid namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Waarom, als de cpu op 20% staat en de front end bij de usp er ook geen problemen mee heeft.
Dit is een 100 mbps lijn en de sessie gaan door een vpn tunnel. Dan heb je gewoon 5-10% verlies, dat moet je maar accepteren.
Straks bij 500 zou het ook zo moeten zijn, dan ook 5-10% verlies, dat maakt me ook minder uit.

Ok toch maar even getest zonder VPN en zonder ssl.

15,4810
27,9812
38,8814
49,8214
510,9014
611,1114
711,1314
811,1414
911,1714
1011,1714
1511,1815

Daarna nog SSL zonder VPN ook een paar getest.

15,2610
26,6212
510,814
710,7814
1011,1414
1511,1414

Als ik dan naar 15 sessies/threads kijk:
Met VPN en SSL: 10,48
Zonder VPN en met SSL: 11,14
zonder VPN en zonder SSL: 11,18

Dan heb ik door de VPN ongeveer 6% verlies.
En door SSL ongeveer 0,5% verlies.

Maar deze manier van meten is natuurlijk niet erg goed.
Ik test elke keer met een aantal 200-300 MB files, zou ook de doorlooptijd op moeten meten omdat de download grafiek lang niet vlak is. Op poort 119 lijkt hij het meest te fluctueren.

[ Voor 73% gewijzigd door jacovn op 09-09-2014 09:49 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Barre73 schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:57:
[...]

Juist daar ben ik het mee eens.

Echter nieuwere POP's hebben naar ik aanneem gigabit poorten, dus als er 100 mbps binnenkomt wordt het wellicht aan de kant van de experiabox geknepen ? Poort op 100 mbps en klaar.
Bij 50 mbps zal de pop moeten shapen, net als bij een 500 mbps lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
jacovn schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:01:
[...]

Juist daar ben ik het mee eens.

Echter nieuwere POP's hebben naar ik aanneem gigabit poorten, dus als er 100 mbps binnenkomt wordt het wellicht aan de kant van de experiabox geknepen ? Poort op 100 mbps en klaar.
Bij 50 mbps zal de pop moeten shapen, net als bij een 500 mbps lijkt me.
Lijkt me een rare methode om op de experiabox te knijpen, dan zou ik dus als ik mijn eigen router aan zou sluiten een veel hogere snelheid moeten krijgen dan KPN wil. Denk toch niet dat ze dat laten gebeuren, waarschijnlijk zullen ze gewoon ergens in de POP zelf wel knijpen aangezien de klant hier zelf niet bij kan.

BTW ik ben trouwens wel benieuwd wie er allemaal die snelheidsproblemen hebben, om hier een beetje inzicht in te willen krijgen ben ik even zo vrij geweest om hier een apart topic voor te maken: [KPN] Snelheids problemen op Glasvezel

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 23:36
Bizar genoeg doet mijn lijn nu weer normaal. Video's van T.net en YouTube draaien nu weer als een trein op 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb eerst mijn laptop bedraad aangesloten rechtstreeks op de experia, daarna sluit ik op dezelfde kabel mijn readynas aan. En wat een verschil, iemand een idee? Thxs
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/b81a0e72b905a213b100c491705cd071.jpg
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/03a037f19115c3a94552e7aad56a6bf2.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 12:53
Jemig, net vorige week KPN glasvezel aangevraagd voor onze nieuwe woning, maar nu lees ik hier dat het aanleggen van een netwerk nog best wel wat aandacht vereist.

Heb wat vraagjes:
- Hoe is jullie ervaring met de Experia als router?
Want:
- Ik zit dus te twijfelen om de Experia als router te gaan gebruiken of mijn E4200. Ik begrijp dat de Experia in router modus gebruik maakt van Flexpoorten en dat dat als voordeel heeft dat je een UTP kabel op elk willekeurig punt achter de Experia kan splitten dmv een niet managed switch en gebruiken voor iTV en internet (evt bellen?).
- Ik zal dan de E4200 slechts als tweede wifirouter gebruiker en tevens als switch voor de 1e verdieping en hoger.
- Ik zal overigens 2 interactieve TV's aansluiten.

Het idee om een Experiabox als primaire router te gaan gebruiken spreekt me namelijk niet aan. Maar aan de andere kant zou het gebruiken van een eigen router een flinke investering vragen. Namelijk nieuwe (krachtigere) router en meerdere managed switches.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Boobybandit schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:21:
Jemig, net vorige week KPN glasvezel aangevraagd voor onze nieuwe woning, maar nu lees ik hier dat het aanleggen van een netwerk nog best wel wat aandacht vereist.

Heb wat vraagjes:
- Hoe is jullie ervaring met de Experia als router?
Want:
- Ik zit dus te twijfelen om de Experia als router te gaan gebruiken of mijn E4200. Ik begrijp dat de Experia in router modus gebruik maakt van Flexpoorten en dat dat als voordeel heeft dat je een UTP kabel op elk willekeurig punt achter de Experia kan splitten dmv een niet managed switch en gebruiken voor iTV en internet (evt bellen?).
- Ik zal dan de E4200 slechts als tweede wifirouter gebruiker en tevens als switch voor de 1e verdieping en hoger.
- Ik zal overigens 2 interactieve TV's aansluiten.

Het idee om een Experiabox als primaire router te gaan gebruiken spreekt me namelijk niet aan. Maar aan de andere kant zou het gebruiken van een eigen router een flinke investering vragen. Namelijk nieuwe (krachtigere) router en meerdere managed switches.
De experiabox doet het als router prima hoor als je het mij vragen mag. Alleen zijn de meeste klachten over wifi. Gelukkig is dat redelijk makkelijk op te lossen door er zelf een accespoint bij te hangen en desnoods de wifi van de experiabox uit te schakelen. En je zou misschien nog tegen wat problemen kunnen lopen met UPnP/Airplay/ Port Forwarding. Dat zijn volgens mij de meest bekende problemen die je hier tegen zult komen.

Houd er trouwens wel rekening mee dat de poort waar je accespoint op zit geen STB aan hangt, dit zal je wifi goed volgooien met onnodig verkeer.

[ Voor 4% gewijzigd door chickpoint op 09-09-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 12:53
chickpoint schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:31:
[...]

De experiabox doet het als router prima hoor als je het mij vragen mag. Alleen zijn de meeste klachten over wifi. Gelukkig is dat redelijk makkelijk op te lossen door er zelf een accespoint bij te hangen en desnoods de wifi van de experiabox uit te schakelen. En je zou misschien nog tegen wat problemen kunnen lopen met UPnP/Airplay/ Port Forwarding. Dat zijn volgens mij de meest bekende problemen die je hier tegen zult komen.

Houd er trouwens wel rekening mee dat de poort waar je accespoint op zit geen STB aan hangt, dit zal je wifi goed volgooien met onnodig verkeer.
Hmm, laten die punten die je noemt nu juist de dingen zijn die momenteel vlekkeloos werken. Ik ga denk ik gewoon mn geluk proberen.

Bedankt voor de laatste tip, ik zal proberen dat zoveel mogelijk te splitsen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
mtr33 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 10:25:
[...]

[...]

[...]

Heb je de SG108E al kunnen uitproberen? Lijkt me goede bang-for-buck (review). Enige nadeel is dat je een Win-only util nodig hebt om 'm te configureren.
EDIT: doe ik mocht ik eerder terug zijn van vakantie dan jij :9
Allen, de SG108E lijkt te werken :P Ik heb alles net pas aangesloten volgens methode 1 van netwerkje.com dus ik hou nog een slag om de arm. Heb namelijk wel eens eerder te vroeg gejuigd :o

Een paar opmerkingen hierbij:

default vlan1 kan niet aangepast worden en is untagged over alle 8 de poorten. Ik heb er nog te weinig verstand van om te weten of hier nog beperkingen aan verbonden zijn.

Verder zijn er geen Spanning Tree Protocol opties te configureren. Ik neem dan ook aan dat dit al standaard op disable staat :+

Als laatste heb ik volgens http://www.tvdw.eu/blog/2...v8-and-pppoe-passthrough/ bij PPPoE als username: kpn@direct-adsl en password: Password. Dus kpn ipv mac adres en Password al wachtwoord. Dit werkt gewoon.

Ik ga binnenkort het voorbeeld uitbreiding thuisnetwerk van netwerkje.com proberen en laat dat ook weten. Als ik nog gekke dingen tegenkom laat ik het natuurlijk ook weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1975Mark30 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:24:
[...]

Als laatste heb ik volgens http://www.tvdw.eu/blog/2...v8-and-pppoe-passthrough/ bij PPPoE als username: kpn@direct-adsl en password: Password. Dus kpn ipv mac adres en Password al wachtwoord. Dit werkt gewoon.

Ik ga binnenkort het voorbeeld uitbreiding thuisnetwerk van netwerkje.com proberen en laat dat ook weten. Als ik nog gekke dingen tegenkom laat ik het natuurlijk ook weten. ;)
Dat klopt in het voorjaar ook zo enkele maanden tot de overstap in juni gebruikt. Weet het niet meer helemaal zeker maar dan wel met kpn als wachtwoord

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Zo, vandaag ook de afweging gemaakt tussen Telfort en KPN en op de KPN trein gesprongen. Ik ben benieuwd :)
Kom van UPC 120MB, ga naar KPN 100/100. Hoop vooral dat het TV platform een stuk beter is.

[ Voor 0% gewijzigd door Canis Lupus op 10-09-2014 08:46 . Reden: Typo ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Wackmack
Heb nu sinds enkele dagen glasvezel maar echt vanzelf gaat het nog niet. Liep tegen enkele punten aan die ik nog niet gelezen had of waarvan ik mij niet bewust was. Het lijkt mij goed dat mensen die twijfelen dit van te voren weten. Ik kom van UPC 200mbit en dit had ook voordelen. Iedere kamer in het huis had al coax liggen dus TV kijken kon overal automatisch.

De TV en internet gaat niet meer via de coax maar via het ethernet netwerk thuis. Dit kan lastig zijn omdat niet alle woonkamers of slaapkamer zo´n verbinding hebben liggen. Zo ziet het eruit in de meterkast

NT KPN Glasvezel
Experia V8 hierop zitten 4 kabels op aangesloten met 2 power line kastjes

1 kabel gaat naar de Router in de woonkamer. Op de router is de HTPC/Receiver/PS4 aangesloten. Helaas kan interactieve TV niet via de router dus heb ik een tweede powerline kastje moeten kopen.
Gelukkig heb ik vorig jaar al een kabel getrokken naar de woonkamer als je echter niet zo handig of lui bent kan dit best een groot nadeel zijn. Vanavond ga ik alles goed installeren zodat de download snelheid optimaal wordt.

• jacovn
UTP naast de coax trekken.

Ik heb combi panelen gekocht voor op de muurdozen, en er kan wel een cat5e naast een coax door een buis. Coax terugtrekken met een trekveer eraan, en dan utp en coax weer doorvoeren met wat smeermiddel.
Dan heb je coax en UTP. (ik heb nog de TV van UPC)

Op deze manier kun je nog alles gebruiken.

• rhos
Versteegrob schreef op woensdag 10 september 2014 @ 08:54:
Heb nu sinds enkele dagen glasvezel maar echt vanzelf gaat het nog niet. Liep tegen enkele punten aan die ik nog niet gelezen had of waarvan ik mij niet bewust was. Het lijkt mij goed dat mensen die twijfelen dit van te voren weten. Ik kom van UPC 200mbit en dit had ook voordelen. Iedere kamer in het huis had al coax liggen dus TV kijken kon overal automatisch.

De TV en internet gaat niet meer via de coax maar via het ethernet netwerk thuis. Dit kan lastig zijn omdat niet alle woonkamers of slaapkamer zo´n verbinding hebben liggen. Zo ziet het eruit in de meterkast

NT KPN Glasvezel

1 kabel gaat naar de Router in de woonkamer. Op de router is de HTPC/Receiver/PS4 aangesloten. Helaas kan interactieve TV niet via de router dus heb ik een tweede powerline kastje moeten kopen.
Gelukkig heb ik vorig jaar al een kabel getrokken naar de woonkamer als je echter niet zo handig of lui bent kan dit best een groot nadeel zijn. Vanavond ga ik alles goed installeren zodat de download snelheid optimaal wordt.
als je de router nu eens vervangt voor een switch dan kun je over een kabel zowel itv als je htpc en reciever voorzien van internet over utp. op de switch kan dan ook nog eens de router als je deze gebruikt voor extra wireless signaal. op deze manier zijn de powerline adapters ook niet nodig.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:43

Pogostokje

* twiet *

Versteegrob schreef op woensdag 10 september 2014 @ 08:54:
De TV en internet gaat niet meer via de coax maar via het ethernet netwerk thuis. Dit kan lastig zijn omdat niet alle woonkamers of slaapkamer zo´n verbinding hebben liggen.
Coax heb je niet meer nodig, dus die kun je verwijderen. Of je trekt coax en UTP door dezelfde leiding, dat gaat prima.
Wat suf dat ze nog steeds powerline kastjes adviseren, zo vaak als die problemen geven. Ik hoop dat het bij jou goed werkt, maar als dat niet zo is ga dan niet het traject in van powerline kastjes omwisselen en dergelijke. Kost je een hoop tijd en ergernis. Een UTP kabel is de enige goede oplossing voor IPTV.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Barre73
Canis Lupus schreef op woensdag 10 september 2014 @ 08:46:
Zo, vandaag ook de afweging gemaakt tussen Telfort en KPN en op de KPN trein gesprongen. Ik ben benieuwd :)
Kom van UPC 120MB, ga naar KPN 100/100. Hoop vooral dat het TV platform een stuk beter is.
Uit pure nieuwsgierigheid: Wat deed je beslissen om KPN te nemen en niet Telfort? Voor een Tweaker is Telfort een stuk fijner (los van poort 25 dan) aangezien je gewoon alles achter de Genexis NT kan hangen wat je wil en er zelf volledige controle over hebt.

En puur eigen mening: ik vind het TV platform van de Telfort Amino boxen een stuk fijner dan die van KPN, alhoewel ik de nieuwe van KPN nog niet heb mogen zien (is ook nog niet uitgerold geloof ik).

• chickpoint
Zojuist mijn contract met KPN weer verlengd. Toch wel erg netjes dat ze je weer de "nieuwe klanten" korting aanbieden. Dus toch wel dik tevreden op wat snelheidsproblemem na. Ook krijg ik van de week de V9 opgestuurd dus ik ga die toch maar als router gebruiken voor alleen het Internet. Gewoon om het gezever van de helpdesk voor te zijn en als de ticket over langzame snelheden naar gnoc doorgestuurd word ik er niet uitgeknikkerd word.

• Wackmack
Pogostokje schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:56:
[...]

Coax heb je niet meer nodig, dus die kun je verwijderen. Of je trekt coax en UTP door dezelfde leiding, dat gaat prima.

[...]

Wat suf dat ze nog steeds powerline kastjes adviseren, zo vaak als die problemen geven. Ik hoop dat het bij jou goed werkt, maar als dat niet zo is ga dan niet het traject in van powerline kastjes omwisselen en dergelijke. Kost je een hoop tijd en ergernis. Een UTP kabel is de enige goede oplossing voor IPTV.
Weet ik, woon in een huurhuis dus hoef het niet te verwijderen. Powerline is voor internet dramatisch echter TV kijken werkt prima. Heb een 500Mpbs kastje maar volgens mij moet ik al blij zijn als ik 100 Mbps haal.

De router heb ik ook aangeschaft omdat die het wifi signaal versterkt in de woonkamer. Werkt nu top. Alleen nog even de stekker goed aansluiten zodat ik 500 Mbps haal ipv de 100 Mbps van nu.

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:16:
[...]

Uit pure nieuwsgierigheid: Wat deed je beslissen om KPN te nemen en niet Telfort? Voor een Tweaker is Telfort een stuk fijner (los van poort 25 dan) aangezien je gewoon alles achter de Genexis NT kan hangen wat je wil en er zelf volledige controle over hebt.

En puur eigen mening: ik vind het TV platform van de Telfort Amino boxen een stuk fijner dan die van KPN, alhoewel ik de nieuwe van KPN nog niet heb mogen zien (is ook nog niet uitgerold geloof ik).
Bij KPN staat bij poort 25 inkomend ook nog dicht en bij telfort glas gelukkig niet. En inderdaad gewoon vrije keuze van eigen router zonder vlan's en gewoon een MTU van 1500.

De Amino TV platform is volgens mij het beste (in gebruik en beeldkwaliteit) wat bij glasvezelproviders in Nederland wordt gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2014 14:19 ]

• bas-nld
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-07 09:27
Op aanraden van iemand uit het Lelystad glas topic hier ook gepost;

-------------

Ook maar even geregistreerd hier voor een paar vragen;

Woonachtig in de Boswijk en ook hier sinds kort het oranje kabeltje voor de voordeur. Ik neig erg naar het overstappen op glasvezel vanwege de outboud snelheid en de latency op glasvezel.

Ik zou kiezen voor de 500mb variant van KPN, vanwege het kpn compleet en familievoordeel. Al met al levert me dat een voordeel op van bijna 50 euro per maand kijkend naar de diverse losse abonnementen
nu. Echter is het grote nadeel dat er geen coax meer door het huis loopt voor analoge tv en de providers die dat wel doen hebben geen passend pakket voor mijn wensen. Dat is dan maar zo, moeten de kinderen maar via de laptop tv kijken.

Vraag 1:
Ik lees dat het modem van KPN niet optimaal presteert en dat het modem van xs4all vele malen beter is. Kan iemand mij dat bevestigen, of uitleggen waar het grote verschil inzit, zodat ik kan bepalen of ik dat acceptabel vind?

Vraag 2:
Ik heb beneden een Samsung F7000 tv en goeie beeldkwaliteit is dus wel een issue. Ik lees her en der ook verhalen dat de zenders in HD en de beeldkwaliteit van UPC Digital superieur is aan de beeldkwaliteit en HD zenders via glasvezel.
Op welke manier is de beeldkwaliteit in die zin minder dan UPC? Is het bijvoorbeeld alsof je naar een gecomprimeerde HD film zit te kijken, zijn randen niet scherp, maar vager?
En last but not least, nu heb ik via de tv gewoon dolby digital 5.1 Is dit ook gewoon aanwezig met een abbo bij KPN en/of xs4all?

Vraag 3:
Ik heb een paar servers draaien waaronder o.a. een mailserver, maar ook een Synology diskstation.
Krijg ik hier nog problemen met forwarden poorten, of kan ik gewoon in het modem alles netjes doorzetten?

Alvast bedankt :)

• Sennamph1938
  • Laatst online: 22-06 08:54
bas-nld schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:34:
Op aanraden van iemand uit het Lelystad glas topic hier ook gepost;

-------------

Ook maar even geregistreerd hier voor een paar vragen;

Woonachtig in de Boswijk en ook hier sinds kort het oranje kabeltje voor de voordeur. Ik neig erg naar het overstappen op glasvezel vanwege de outboud snelheid en de latency op glasvezel.

Ik zou kiezen voor de 500mb variant van KPN, vanwege het kpn compleet en familievoordeel. Al met al levert me dat een voordeel op van bijna 50 euro per maand kijkend naar de diverse losse abonnementen
nu. Echter is het grote nadeel dat er geen coax meer door het huis loopt voor analoge tv en de providers die dat wel doen hebben geen passend pakket voor mijn wensen. Dat is dan maar zo, moeten de kinderen maar via de laptop tv kijken.

Vraag 1:
Ik lees dat het modem van KPN niet optimaal presteert en dat het modem van xs4all vele malen beter is. Kan iemand mij dat bevestigen, of uitleggen waar het grote verschil inzit, zodat ik kan bepalen of ik dat acceptabel vind?

Vraag 2:
Ik heb beneden een Samsung F7000 tv en goeie beeldkwaliteit is dus wel een issue. Ik lees her en der ook verhalen dat de zenders in HD en de beeldkwaliteit van UPC Digital superieur is aan de beeldkwaliteit en HD zenders via glasvezel.
Op welke manier is de beeldkwaliteit in die zin minder dan UPC? Is het bijvoorbeeld alsof je naar een gecomprimeerde HD film zit te kijken, zijn randen niet scherp, maar vager?
En last but not least, nu heb ik via de tv gewoon dolby digital 5.1 Is dit ook gewoon aanwezig met een abbo bij KPN en/of xs4all?

Vraag 3:
Ik heb een paar servers draaien waaronder o.a. een mailserver, maar ook een Synology diskstation.
Krijg ik hier nog problemen met forwarden poorten, of kan ik gewoon in het modem alles netjes doorzetten?

Hoi Hoi Welkom

Ik kom zelf ook uit lelystad (Botter)
op het halen van de snelheid na (KPN) ben ik tevreden met glasvezel.

ik zal eerlijk zeggen dat het beeld kwaliteit van UPC beter is.
National geographics is niet in HD bij KPN wat ik wel jammer vindt.
ook heeft KPN volgens mij geen ondersteuning in 5.1 maar weet dit niet zeker.

wat ik een enorm voordeel vindt van TV van KPN is dat als je iets insteld om op te nemen dit terug te zien is op elke IPTV decoder in huis. (dit heeft UPC niet)

Internet vindt ik goed zowel download als upload is lekker snel zeker upload is beter dan bij UPC.
helaas is er nu landelijk een probleem met het halen van de snelheid bij KPN maar word opgelost.

als voordeel van KPN vindt ik dat alles via een netwerkkabel gaat en die (vindt ik ) minder storringsgevoelig is dan coax kabel (denk aan 4G) en is netwerkkabel makkelijker door leidingen te trekken. of eventueel met adapters via stroomnetwerk.

ik heb zelf ook een synology en heb geen problemen met porten etc (ook niet op de Experiabox als gebruik ik die niet alleen voor telefoon, zie netwerkje.com)

als je een mailserver draait kom je er bij KPN niet zo goed af aangezien poort 25 dicht zit en zal je dit anders moeten instellen.

ik denk daarom dat het per persoon verschillend is wat belangrijker is...

wat de xs4all betreft leveren die een Fritzbox uit die ik zelf bij kpn gebruik.
dus als ik jou was zou ik xs4all nemen misschien iets duurder maar wel wat je wilt..

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:40
Zelf zie ik zo goed als 0,0 verschil tussen een HD-zender bij KPN en diezelfde zender in HD bij Ziggo.
Heb ze zelfs via picture in picture naast elkaar gelegd en er vallen me een aantal dingen op:

1. KPN live loopt ietsje voor (1 a 2 sec, verschillend per zender)
2. Het zappen gaat beduidend sneller dan bij mijn CI+ module van ziggo.
3. Op het KPN beeld zie ik beduidend minder artifacts rond letters dan bij Ziggo.
4. Echter zijn de zwart waarden wél iets beter bij Ziggo.

Daarnaast is het zo dat 5.1 dolby digital gewoon bij mij aanwezig is voor de zenders tot pakweg Discovery Chanel, dus ruim 15 kanalen. (Alleen de HD zenders uiteraard).

Het enige wat ik tot nu toe mis is het feit dat er geen mogelijkheid is om te switchen tussen ondertitels en/of audio, zoals bij Euronews en Eurosport de uitzendingen vaak in meerdere talen zijn.

Daarnaast is het een beetje vreemd dat de HD kanalen ergens helemaal achterin verstopt zijn (700+), alhoewel het wel went, zou het toch fijn zijn als dit op termijn gewoon vooraan zal staan. :p

Voor de rest eigenlijk geen verdere op- of aanmerkingen op KPN iTV.
Zelf was ik ook heel erg onzeker over hoe KPN iTV zou uitpakken, maar na het nu ruim anderhalve week naast elkaar te hebben gehad, merk ik toch wel dat ik de televisie van KPN fijner vindt.

Vooral, zoals hierboven als werd gezegd, het opnemen en het dan weer overal kunnen afspelen alsmede ook Begin gemist zijn super fijn.

Edit: dit is natuurlijk hoe ik het ervaar, of dit in elke regio exact zo is durf ik niet te zeggen.

Daarnaast is het ook zo dat ik een managed switch gebruik om de VLAN's te scheiden.
Hiervoor gebruik ik een TP-Link (SG3210)
De tv's gaan rechtstreeks, met elk een individuele poort, vanuit de switch naar het kastje. Het internet loopt via m'n AirPort Time Capsule en de telefoon & KPN Fon (werkt half :p) gaan via de experiabox.

Ook is het misschien wel noemenswaardig om te vertellen dat de zapsnelheid ook merkbaar verbeterde sinds dit via de switch gaat in plaats van via de experia box.

Internet vaak perfect tussen de 98 en 100mbit down, ongeacht hoeveel tv's er aan staan. Upload is vaak rond de 130/140 mbit, maar dit vlakt af richting de 100/110 na een bepaalde tijd.

Met KPN compleet erbij en dus het gratis pluspakket is zelfs een groot feest :p

Ook heb ik trouwens een Synology staan, welke zonder enige problemen werkt. (Web & mail-server)

Al met al ben ik zeer te spreken over KPN (Alles-in-een Premium).
Nog geen moment spijt gehad van de overstap vanaf Ziggo. :)

[ Voor 27% gewijzigd door AlesT op 10-09-2014 16:42 ]

• Wackmack
Sennamph1938 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:53:
[...]

Hoi Hoi Welkom

Ik kom zelf ook uit lelystad (Botter)
op het halen van de snelheid na (KPN) ben ik tevreden met glasvezel.

ik zal eerlijk zeggen dat het beeld kwaliteit van UPC beter is.
National geographics is niet in HD bij KPN wat ik wel jammer vindt.
ook heeft KPN volgens mij geen ondersteuning in 5.1 maar weet dit niet zeker.

wat ik een enorm voordeel vindt van TV van KPN is dat als je iets insteld om op te nemen dit terug te zien is op elke IPTV decoder in huis. (dit heeft UPC niet)

Internet vindt ik goed zowel download als upload is lekker snel zeker upload is beter dan bij UPC.
helaas is er nu landelijk een probleem met het halen van de snelheid bij KPN maar word opgelost.

als voordeel van KPN vindt ik dat alles via een netwerkkabel gaat en die (vindt ik ) minder storringsgevoelig is dan coax kabel (denk aan 4G) en is netwerkkabel makkelijker door leidingen te trekken. of eventueel met adapters via stroomnetwerk.

ik heb zelf ook een synology en heb geen problemen met porten etc (ook niet op de Experiabox als gebruik ik die niet alleen voor telefoon, zie netwerkje.com)

als je een mailserver draait kom je er bij KPN niet zo goed af aangezien poort 25 dicht zit en zal je dit anders moeten instellen.

ik denk daarom dat het per persoon verschillend is wat belangrijker is...

wat de xs4all betreft leveren die een Fritzbox uit die ik zelf bij kpn gebruik.
dus als ik jou was zou ik xs4all nemen misschien iets duurder maar wel wat je wilt..
Weet je dit zeker? Dit moet dan toch de lage snelheid van usenet verklaren? Wel snelheid via de speedtest echter downloaden is heel langzaam. Hopelijk heb jij gelijk en wordt het zo snel mogelijk opgelost.

• rhos
er zal wel een gewerkt worden.

[ Voor 67% gewijzigd door rhos op 29-01-2015 17:47 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
bas-nld schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:34:
Vraag 3:

Geen probleem je gebruikt gewoon een relay server van KPN op poort 25. Hier met KPN Glasvezel ook gewoon een mailserver en nog wat andere servers draaien geen enkel probleem. Dit met een standaard V8 Experiabox.

• Thombias
  • Niet online
Moeten stb's en V8 teruggestuurd worden bij overstap?

Verwijderd

Thombias schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:05:
Moeten stb's en V8 teruggestuurd worden bij overstap?
Ja na een antwoordnummer of een afspraak maken voor de koerier van KPN

Staat ook in de mail van de opzegging

Terugsturen van apparatuur
U hebt 1 of meerdere diensten opgezegd waarvoor u apparatuur gebruikte. Of u hebt een nieuw modem ontvangen ter vervanging van uw oude modem. U kunt deze apparatuur gratis terugsturen naar het volgende adres:

Serviceretouren KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen a/d Rijn

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2014 13:26 ]

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Barre73 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:16:

Keuze is niet zozeer uit Tweakers, als wel uit kostenoverweging gemaakt :)
- Incl spotify premium (heb ik al, maar scheelt toch €10 in de maand)
- Opnames op alle mediaboxen te bekijken
- Combivoordeel met KPN mobiel abonnement

Ik weet dat je geen DVB-C hebt, maar het op de TV plekken al UTP liggen.
Verder hoop ik bij KPN op betere service ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Canis Lupus op 11-09-2014 13:28 . Reden: Service KPN ]

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:20:
[...]

Ja na een antwoordnummer of een afspraak maken voor de koerier van KPN

Staat ook in de mail van de opzegging

Terugsturen van apparatuur
U hebt 1 of meerdere diensten opgezegd waarvoor u apparatuur gebruikte. Of u hebt een nieuw modem ontvangen ter vervanging van uw oude modem. U kunt deze apparatuur gratis terugsturen naar het volgende adres:

Serviceretouren KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen a/d Rijn
Maar hoe weten ze dan dat die van jouw afkomstig zijn?
Is een eigen brief nmet gegevens toevoegen voldoende?

Verwijderd

Thombias schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:33:
[...]

Maar hoe weten ze dan dat die van jouw afkomstig zijn?
Is een eigen brief nmet gegevens toevoegen voldoende?
Ja briefje met naam, adres, telefoon en eventueel klantnummer bovenop in de doos eventueel op de apparatuur vastplakken.

Je moet schijnbaar ook nog altijd zelf opzeggen ondanks de brief die al van KPN had ontvangen bij mij overstap naar Telfort glas in juni.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2014 13:53 ]

• bas-nld
Super, duidelijke antwoorden. Bedankt!

Mijn nare onderbuik gevoel wordt wel weggehaald dus. Zit al 14 jaar bij UPC en weet wat ik heb. Omdat iTV nog relatief nieuw is en de infrastructuur ook nieuw aangelegd is ben/ was ik wat sceptisch.

HD zenders zijn visueel in orde, geen blokjes en vager beeld. wel Dolby Digital op de HD kanalen.
Poort 25 moet ik wat mee (kan volgens mij mail binnen laten komen op poort 26 vanaf anti spamservers).

Wat is het voordeel om een managed switch te gebruiken? Merk je zoveel verschil als je VLAN's gaat scheiden? Lijkt me dat je alles toch wel via de Experia box kan laten lopen?

En moet de UTP die naar de iTV kast loopt een dedicated UTP zijn die rechtstreeks van iTV naar de Experia box gaat? Deze mag dus niet in je gewone LAN gedrukt worden? (Ik heb een switch bij de tv liggen, daar zitten alle apparaten op die internet nodig hebben daar en ik zou dan voor de tv's op slaapkamers aparte UTP moeten trekken en kan niet de bestaande UTP gebruiken die nu internet/LAN verschaft daar?)

Verwijderd

bas-nld schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:49:

HD zenders zijn visueel in orde, geen blokjes en vager beeld. wel Dolby Digital op de HD kanalen.
Poort 25 moet ik wat mee (kan volgens mij mail binnen laten komen op poort 26 vanaf anti spamservers).
Volgens mij bij de NL , RTL en SBS6 zenders niet of ik wat gemist

Wel is er Dolby geluid beschikbaar in de HD+ streams bij RTL en SBS zenders maar die streams gebruiken KPN en XS4ALL nog steeds voor zover ik weet. KPN en XS4ALL zitten nog steeds op 7 Mbit i.p.v de 12-13 Mbit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2014 14:06 ]

Verwijderd

bas-nld schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:49:
En moet de UTP die naar de iTV kast loopt een dedicated UTP zijn die rechtstreeks van iTV naar de Experia box gaat? Deze mag dus niet in je gewone LAN gedrukt worden? (Ik heb een switch bij de tv liggen, daar zitten alle apparaten op die internet nodig hebben daar en ik zou dan voor de tv's op slaapkamers aparte UTP moeten trekken en kan niet de bestaande UTP gebruiken die nu internet/LAN verschaft daar?)
De Experia box heeft flexpoorten en heeft dus maar 1 kabel nodig voor TV en internet. Gebruik je een switch i.v.m een eigen router dan vervalt de optie van de flexpoorten. De Experia box gebruik je dan alleen voor telefoon

• bas-nld
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:05:
[...]

De Experia box heeft flexpoorten en heeft dus maar 1 kabel nodig voor TV en internet. Gebruik je een switch i.v.m een eigen router dan vervalt de optie van de flexpoorten. De Experia box gebruik je dan alleen voor telefoon
Ok, dank je. Ook voor je vorige antwoord. Ik moet dus kiezen of ik die HD kanalen gewoon weer stereo wil hebben en een stap terug doen.

Terugkomend op dat switch/ experia box verhaal;

In de meterkast zou de experia box komen, daar zit ook een patchpaneeltje die onder andere een UTP naar de woonkamer heeft. In de woonkamer komt er één UTP uit de muur, die daar een switch ingaat en daar de console, tv, apple tv etc van internet voorziet. Kan ik dan wel of niet de iTV in die switch drukken en in de meterkast laten uitkomen in de Experia box (zelfde geldt voor de slaapkamer)?

• bas-nld
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:05:
[...]

Ik snap je verhaal van die router niet. Dat heeft er toch niks mee te maken? Ik wil gewoon de router, poortforward en wifi functie van de Experia box blijven gebruiken.

Ik gebruik de switch in de woonkamer om 7 LAN poorten beschikbaar te hebben.

Verwijderd

bas-nld schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:22:
[...]
Terugkomend op dat switch/ experia box verhaal;

In de meterkast zou de experia box komen, daar zit ook een patchpaneeltje die onder andere een UTP naar de woonkamer heeft. In de woonkamer komt er één UTP uit de muur, die daar een switch ingaat en daar de console, tv, apple tv etc van internet voorziet. Kan ik dan wel of niet de iTV in die switch drukken en in de meterkast laten uitkomen in de Experia box (zelfde geldt voor de slaapkamer)?
Ja

De experia box heeft 4 lan poorten en op iedere poort kun je via een netwerkkabel eventueel switch aansluiten en dan op de switch weer de itv ontvanger en internet apparatuur aansluiten.

Het enige wat niet moet doen is om Wlan accespoint aan te sluiten op dezelfde poort als een itv ontvanger i.v.m multicast verkeer van de itv ontvanger.

Verwijderd

bas-nld schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:27:
[...]

Ik snap je verhaal van die router niet. Dat heeft er toch niks mee te maken? Ik wil gewoon de router, poortforward en wifi functie van de Experia box blijven gebruiken.

Ik gebruik de switch in de woonkamer om 7 LAN poorten beschikbaar te hebben.
Wat ik bedoel is dat er KPN gebruikers zijn die de Experia box niet willen gebruiken en dan een switch gebruiken tussen het glasvezelmodem en Experia box om de internet vlan op te splitsen en dan een eigen router gebruiken. Op dat moment vervalt dan de optie van de flexpoorten en heb je dus 2 netwerkabels voor internet en de ITV ontvanger nodig of een andere technische oplossing om de vlan van internet en tv weer over 1 kabel te laten lopen.

• bas-nld
Ah ok. Dank je. Helemaal duidelijk nu :)

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
bobsquad schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:30:
[...]

Geen probleem je gebruikt gewoon een relay server van KPN op poort 25. Hier met KPN Glasvezel ook gewoon een mailserver en nog wat andere servers draaien geen enkel probleem. Dit met een standaard V8 Experiabox.
welke relayserver gebruik jij dan? Bij mij werkt het sinds enkele weken niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Daar was een echte kpn glasmonteur. Helaas kon hij niets doen, want de NT was al geschikt voor 1 gigabit.
Bellen wat hij moest doen dan hier, en dat was simpel: niets.
Er moet in de pop omgepatched worden, en dat moet reggefiber blijkbaar doen.

Ik moet nu zelf maar een re-boot doen later en dan moet het vanzelf naar gigabit springen met 500 mbps doorvoer.
Tja.. Ik moet het nog zien gebeuren vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
jacovn schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:06:
Daar was een echte kpn glasmonteur. Helaas kon hij niets doen, want de NT was al geschikt voor 1 gigabit.
Bellen wat hij moest doen dan hier, en dat was simpel: niets.
Er moet in de pop omgepatched worden, en dat moet reggefiber blijkbaar doen.

Ik moet nu zelf maar een re-boot doen later en dan moet het vanzelf naar gigabit springen met 500 mbps doorvoer.
Tja.. Ik moet het nog zien gebeuren vandaag.
kan wel zijn dat je de NT even 2 min. van de stroom af moet halen zodat de 500 mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dan heeft KPN één DSLM toegevoegd in de PoP waar 500 Mbit klanten op kunnen (want grotere up en downlinks) en de klant moet dan worden omgepatcht naar die andere DSLAM. En dat mag inderdaad alleen Reggefiber doen want dat patchen gebeurt in het passieve domein. Het domein van Reggefiber dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ze stonden volgens de monteur geplanned om 12:00 +2 en net de zaak van de spanning af gehad, maar 100 mbps nog steeds

Update zaterdag morgen: nog steeds niets veranderd. Ik ben gepruts van kpn overigens ook zakelijk wel gewend, dus het verbaasd me niets.

We hadden wel een brief gekregen dat er 2 weken terug een interuptie zou kunnen komen omdat ze de zaak aan het voorbereiden waren. Dus toen dacht ik dat ze al fysiek om zouden patchen naar een gigabit device.
Dat zal ook wel een vergissing zijn als ze nu nog de glaspatch om moeten zetten.

Update: ingeplanned for 23 00:00 voor omzetting in pop.
Dus de 24e maar weer kijken.

[ Voor 71% gewijzigd door jacovn op 15-09-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
msmilde schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:15:
[...]

welke relayserver gebruik jij dan? Bij mij werkt het sinds enkele weken niet meer.
MX-10 mail.eigendomein.nl
MX-20 mailrelay.kpnmail.nl

Kwestie van juiste records gebruiken. Wat er nu gebeurd is dat dus diegene die mij probeert te mailen het op de MX-10 record niet aankomt maar wel op de MX-20 record van KPN en KPN kijkt weer naar de records en die mailt het door naar mij heen aangezien hun wel mij mogen contacteren op poort 25 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Canis Lupus schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:28:
[...]

Keuze is niet zozeer uit Tweakers, als wel uit kostenoverweging gemaakt :)
- Incl spotify premium (heb ik al, maar scheelt toch €10 in de maand)
- Opnames op alle mediaboxen te bekijken
- Combivoordeel met KPN mobiel abonnement

Ik weet dat je geen DVB-C hebt, maar het op de TV plekken al UTP liggen.
Verder hoop ik bij KPN op betere service ;)
Iemand die op basis van deze argumenten nog een keuze voor Telfort zou adviseren? :D
Ik mag nog 14 dagen bedenken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canis Lupus schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 21:06:
[...]

Iemand die op basis van deze argumenten nog een keuze voor Telfort zou adviseren? :D
Ik betaal 50 euro voor 50/50 bij Telfort glas en kan ook alle opnames op alle ontvangers bekijken als ik wil (cloud) . Heb zelf geen mobiel bij Telfort maar Telfort heeft ook gewoon combivoordeel. Betere HD streams en de HD zenders gewoon op 1 tm 10 en niet vanaf 700.

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
Bij deze de bevestiging dat de TP-Link TL-SG108E pricewatch: TP-Link TL-SG108E en dus ook de TP-Link TL-SG105E pricewatch: TP-Link TL-SG105E werken voor methode 1 en voorbeeld uitbreiding thuisnetwerk (dus over 1 netwerkkabel) van netwerkje.com :P
1975Mark30 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:24:
[...]

Allen, de SG108E lijkt te werken :P Ik heb alles net pas aangesloten volgens methode 1 van netwerkje.com dus ik hou nog een slag om de arm. Heb namelijk wel eens eerder te vroeg gejuigd :o

Een paar opmerkingen hierbij:

default vlan1 kan niet aangepast worden en is untagged over alle 8 de poorten. Ik heb er nog te weinig verstand van om te weten of hier nog beperkingen aan verbonden zijn.

Verder zijn er geen Spanning Tree Protocol opties te configureren. Ik neem dan ook aan dat dit al standaard op disable staat :+

• msmilde
bobsquad schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 17:19:
[...]

MX-10 mail.eigendomein.nl
MX-20 mailrelay.kpnmail.nl

Kwestie van juiste records gebruiken. Wat er nu gebeurd is dat dus diegene die mij probeert te mailen het op de MX-10 record niet aankomt maar wel op de MX-20 record van KPN en KPN kijkt weer naar de records en die mailt het door naar mij heen aangezien hun wel mij mogen contacteren op poort 25 ;)
Oke, zal die eens proberen. Ik had altijd MX20 smarthost.direct-adsl.nl maar die werkt niet meer vanaf 8 augustus.

• bobsquad
  • Niet online
Vreemd deze geeft nog wel gewoon antwoord dus zou wel moeten werken en via telnet een bericht naar mijzelf versturen gaat ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
Ik krijg deze fout terug:
Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain [mijndomein] by mailrelay.kpnmail.nl. [213.75.63.13].

The error that the other server returned was:
550 5.7.1 Unable to relay for [e-mail@mijndomein]

Mijzelf een e-mail via telnet sturen werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Je zult toch even je mijndomein moeten specificeren. :)
Heb je rekening gehouden met dat een DNS wijziging best een aantal uren kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
Pogostokje schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:52:
Je zult toch even je mijndomein moeten specificeren. :)
Heb je rekening gehouden met dat een DNS wijziging best een aantal uren kan duren?
gaat om hangouts.nl en ja, heb ik ook rekening mee gehouden

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:21
Canis Lupus schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 21:06:
[...]

Ikzelf ben niet zo een tweaker, maar wil wel snel kunnen downloaden, uploaden, en (HD) tv kijken. Bellen interesseert me niet, ben toch niet vaak thuis, en heb een sim only abbo.

Dan kun je nu beter qua kosten nu denk ik beter naar KPN gaan, die een leuke aanbieding hebben, wat goedkoper uitkomt, dan de "vaste lage prijs" van Telfort. Ook het begin gemist principe spreekt me wel aan.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Vraagje, glasvezel is aangelegd in ons straat en volgend week word het in de huizen aangesloten, nou heb ik weinig verstand van glasvezel, maar als ik de KPN 500mbps neem, is de snelheid echt gegarandeerd dat je die krijgt? ik weet nog van kabel enzo dat word geadverteerd tot max xx maar je kwam er vaak niet eens in de buurt van, hoe zit het met snelheid van glasvezel en de beloftes dan?

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Vedrano schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:02:
Vraagje, glasvezel is aangelegd in ons straat en volgend week word het in de huizen aangesloten, nou heb ik weinig verstand van glasvezel, maar als ik de KPN 500mbps neem, is de snelheid echt gegarandeerd dat je die krijgt? ik weet nog van kabel enzo dat word geadverteerd tot max xx maar je kwam er vaak niet eens in de buurt van, hoe zit het met snelheid van glasvezel en de beloftes dan?
Glasvezel haal je gewoon de snelheden waarmee wordt geadverteerd, net zoals bij kabel. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• Barre73
Zombymario schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:04:
[...]

Glasvezel haal je gewoon de snelheden waarmee wordt geadverteerd, net zoals bij kabel. ;)
Dat is een vreemd antwoord.

Bij glasvezel haal je de beloofde snelheid. Glasvezel is niet afstandsafhankelijk en niet gedeeld met buren in de straat.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barre73 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:23:
[...]

Dat is een vreemd antwoord.

Bij glasvezel haal je de beloofde snelheid. Glasvezel is niet afstandsafhankelijk en niet gedeeld met buren in de straat.
Tenzij je een 100Mbit abo hebt met TV en op een pop met 100Mbit apparatuur bent aangesloten.

• Barre73
ginod schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:07:
[...]

Ikzelf ben niet zo een tweaker, maar wil wel snel kunnen downloaden, uploaden, en (HD) tv kijken. Bellen interesseert me niet, ben toch niet vaak thuis, en heb een sim only abbo.

Dan kun je nu beter qua kosten nu denk ik beter naar KPN gaan, die een leuke aanbieding hebben, wat goedkoper uitkomt, dan de "vaste lage prijs" van Telfort. Ook het begin gemist principe spreekt me wel aan.
Let je er wel op dat bij die leuke aanbieding je een lage uploadsnelheid krijgt? Iets wat eigenlijk niet bij glasvezel hoort maar softwarematig door KPN zo wordt ingesteld. Voor 7,50 per maand meer krijg je een normale synchrone verbinding van 100/100.
En die 35 euro per maand is maar voor 6 maanden natuurlijk. Daarna betaal je weer gewoon 59 euro.

Begin gemist en opnemen in de cloud en afspelen op elke ontvanger zit nu ook bij Telfort..

Maar inderdaad: KPN is over het eerste jaar genomen nog steeds goedkoper als je de twee gelijk trekt (en met Spotify erbij)

• Barre73
Dj-sannieboy schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:28:
[...]

Tenzij je een 100Mbit abo hebt met TV en op een pop met 100Mbit apparatuur bent aangesloten.
Dan nog. Behalve als je TV kijkt. Dan zak je naar 90 a 92.

Maar die PoPs worden momenteel in goed tempo opgewaardeerd door KPN.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:48
Barre73 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:32:
[...]
Maar inderdaad: KPN is over het eerste jaar genomen nog steeds goedkoper als je de twee gelijk trekt (en met Spotify erbij)
En daarna bel je KPN en ga je voor de aanbieding die ze dan hebben. Of je zegt direct dat je wilt opzeggen, dan komen ze ook met een mooie aanbieding. Je tweede jaar voluit betalen is meestal erg zonde.

• tw1light
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:43

tw1light

I'm alive

Is het nog steeds zo dat bij KPN de HD zenders op 700 (+) zitten? Of is daar inmiddels iets op gevonden?

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:22
tw1light schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:29:
Is het nog steeds zo dat bij KPN de HD zenders op 700 (+) zitten? Of is daar inmiddels iets op gevonden?
HD zenders zitten inderdaad nog steeds op 700 (+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Wanneer wordt er op de meest populaire zenders nu eindelijk het DD5.1 geluid mee uitgestuurd?
Tot nu toe heb ik alleen nog maar Dolby Digital op Discovery en nog een zender waar ik nooit naar kijk.

Zou voor mij een extra argument zijn om na anderhalf jaar abbonee te blijven, anders toch maar weer eens kijken naar aanbiedingen van de lokale kabelboer hier (UPC), die inmiddels ook 200Mbit download aanbied.
Upload is weliswaar minder maar dat boeit me niet zo.

Dus wil men klanten behouden dan is het zaak om bij meer zenders het DD 5.1 signaal mee door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Barre73 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:32:
[...]

Let je er wel op dat bij die leuke aanbieding je een lage uploadsnelheid krijgt? Iets wat eigenlijk niet bij glasvezel hoort maar softwarematig door KPN zo wordt ingesteld. Voor 7,50 per maand meer krijg je een normale synchrone verbinding van 100/100.
En die 35 euro per maand is maar voor 6 maanden natuurlijk. Daarna betaal je weer gewoon 59 euro.

Begin gemist en opnemen in de cloud en afspelen op elke ontvanger zit nu ook bij Telfort..

Hmm, Als ik op instap kies, en dan de 100 MBit glasvezel toevoeg kom ik op 52,50 (zonder korting). Met korting is het de eerste zes maanden 32,50. Aardige prijs, als je dat optelt en dan per jaar bekijkt. En na een jaar kunnen we dan weer verder kijken. Via de site krijg je sowieso korting nu op aansluiting en je krijgt een gratis monteur in huis (voor hoe lang, dat staat er niet bij :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
loneranger56 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:57:
Wanneer wordt er op de meest populaire zenders nu eindelijk het DD5.1 geluid mee uitgestuurd?
Tot nu toe heb ik alleen nog maar Dolby Digital op Discovery en nog een zender waar ik nooit naar kijk.

Zou voor mij een extra argument zijn om na anderhalf jaar abbonee te blijven, anders toch maar weer eens kijken naar aanbiedingen van de lokale kabelboer hier (UPC), die inmiddels ook 200Mbit download aanbied.
Upload is weliswaar minder maar dat boeit me niet zo.

Dus wil men klanten behouden dan is het zaak om bij meer zenders het DD 5.1 signaal mee door te geven.
Ik dacht dat bij de meeste HD kanalen het geluid 5.1 was. In ieder geval, ik kijk gewoon digitaal tv via Coax nu bij Onsbrabantnet, en bij NED 1 2 en 3 HD is het geluid automagisch DD5.1. Nadeel is, dat de andere zenders in vergelijking was zachter klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant probleem bij mij thuis nu,

Ik heb een Experiabox v9 thuis staan met hierover VDSL. Als ik met mijn laptop op bedraad netwerk zit heb ik geen problemen en 30+- Mbps/up. Ga ik met mijn nieuwe desktop op internet dan leg ik mijn hele netwerk plat, de Broadband physical link gaat down en de TV gaat ongelofelijk storen.

Heeft een van jullie misschien een idee wat dit kan veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Vedrano schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:02:
Jouw snelheid zal dan 500mpbs zijn tot het 'KPN netwerk'. Vergeet niet dat de andere kant waar jij je data vandaan haalt (op internet, buiten KPN) mogelijk deze snelheid niet aan jou kan of wil leveren. Dus ga niet een file downloaden ergens en dan concluderen dat je de opgegeven snelheid niet haalt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Pogostokje schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:16:
[...]
Dus ga niet een file downloaden ergens en dan concluderen dat je de opgegeven snelheid niet haalt. ;)
Nee dat snap ik, maar als ik de speedtest doe dat die dan wel 500 haalt, daat gaat het mij om. Tuurlijk zal het verschil qua hosters enzo altijd verschillen.

Alles in een pakketten van KPN is heel nice, maar ik ben al zo lang gehecht aan me Humax 5050c die met ziggo overweg kan, dat ik dus alleen bellen en 500mbps neem van KPN voor 62,50 en tv van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ginod schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:32:
[...]

Hmm, Als ik op instap kies, en dan de 100 MBit glasvezel toevoeg kom ik op 52,50 (zonder korting). Met korting is het de eerste zes maanden 32,50. Aardige prijs, als je dat optelt en dan per jaar bekijkt. En na een jaar kunnen we dan weer verder kijken. Via de site krijg je sowieso korting nu op aansluiting en je krijgt een gratis monteur in huis (voor hoe lang, dat staat er niet bij :*) )
Eerste zes maanden met korting is 35 euro hoor. En met maar 1 HD ontvanger, en geen opname mogelijkheid en geen Spotify.
Als je dat allemaal bewust niet kiest vind ik het prima maar ik geef het maar even aan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
ginod schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:34:
[...]

Ik dacht dat bij de meeste HD kanalen het geluid 5.1 was. In ieder geval, ik kijk gewoon digitaal tv via Coax nu bij Onsbrabantnet, en bij NED 1 2 en 3 HD is het geluid automagisch DD5.1. Nadeel is, dat de andere zenders in vergelijking was zachter klinken.
Ik heb 100/100 pakket van KPN,.
Ik heb toch echt maar 2 zenders die automatisch op mijn versterker overschakelen op DD 5.1, dit zijn discovery op kanaal 715 en TLC op 716.

De overige HD kanalen tussen 701 en en hoger geven geen van allen DD5.1 signaal door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:52:
Interessant probleem bij mij thuis nu,

Ik heb een Experiabox v9 thuis staan met hierover VDSL. Als ik met mijn laptop op bedraad netwerk zit heb ik geen problemen en 30+- Mbps/up. Ga ik met mijn nieuwe desktop op internet dan leg ik mijn hele netwerk plat, de Broadband physical link gaat down en de TV gaat ongelofelijk storen.

Heeft een van jullie misschien een idee wat dit kan veroorzaken?
Zit deze desktop op een geaard stopcontact? En niet op een stekkerdoos met aarde, die op een niet geaard stopcontact zit?

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Vedrano schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:03:
[...]
Nee dat snap ik, maar als ik de speedtest doe dat die dan wel 500 haalt, daat gaat het mij om. Tuurlijk zal het verschil qua hosters enzo altijd verschillen.
Eh, nee, dat bedoel ik nou juist. ;)
Een speedtest website is ook gewoon maar een website bij een hoster die je zo snel mogelijk een bestand probeert te sturen en dan meet hoe lang dat duurde. Maar ook daar zijn beperkingen aan hun eigen upload capaciteit. Met een ADSL lijntje zal dat niet snel een probleem zijn, maar met 500 Mbps ...

Als er toevallig 20 mensen tegelijk een test doen, nouja, reken maar uit wat hun capaciteit dan moet zijn. Daar kan het dus best mis gaan en dan zit jij je af te vragen waarom je 'maar' 100Mbps haalt bijvoorbeeld. :P

Hier zie je dat voor Nederland het gemiddelde van de speedtest.net site op 44Mbps staat.

http://www.netindex.com/download/2,48/Netherlands/

500Mbps is snel man. :9~

• Barre73
Er zijn goeie speedtesten te vinden die wel berekend zijn op die snelheden hoor. Ik heb er meerdere langs zien komen die ook echt rond de 500 lieten zien. Iets erboven of iets eronder misschien maar dat is idd momentopname.
Speedtest.net is wel 1 van de minst goeie eigenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 20-09-2014 09:58 ]

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Barre73 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 09:57:
Er zijn goeie speedtesten te vinden die wel berekend zijn op die snelheden hoor.
Ik bedoel alleen te zeggen dat je niet moet verwachten 500mbps te krijgen uit 1 enkele connectie. Zo werkt internet niet.
Ik kan mij namelijk voorstellen dat er mensen boos naar KPN bellen omdat de snelheids tester die ze gebruiken op een gegeven moment maar 300 aangeeft terwijl ze een 500 mbps verbinding hebben of zoiets. Ook de 'goeie' speedtesters hebben een limiet die met 500 sneller bereikt is dan met 5 en ook die testers hebben te maken met de onvoorspelbaarheid van de routering tussen hun servers en het KPN netwerk die de hele boel in de war kunnen sturen.

First world problem? Zeker. Maar ik weet zeker dat er over geklaagd wordt door mensen die dat totaal plaatje niet hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azqi schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 23:12:
[...]

Zit deze desktop op een geaard stopcontact? En niet op een stekkerdoos met aarde, die op een niet geaard stopcontact zit?
op beiden gehad, zelfde effect....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Barre73 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 18:43:
[...]

Eerste zes maanden met korting is 35 euro hoor. En met maar 1 HD ontvanger, en geen opname mogelijkheid en geen Spotify.
Als je dat allemaal bewust niet kiest vind ik het prima maar ik geef het maar even aan,
You have gelijk. Het is 35 euri de eerste 6 maanden. Maar 1 HD ontvanger, en geen spotify, etc, dat is inderdaad bewust. Heb ik nu ook allemaal niet. Ik kijk nu via de coax naar digitale tv. Dus ik ga er dan op vooruit, dan ik meer zenders en HD zenders ga krijgen, voor minder geld, als ik het zo zie. En mijn snelheid van 60/60 (nu) gaat naar 100/100.

Enigste wat me nog tegenhoudt, is het overstappen van een glasvezel naar een glasvezel aanbieder. Daar hoor je wel eens verhalen over van dagen zonder internet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Van OBN naar KPN Glasvezel zie ik wel goed gaan. Wel advies: Bestel je KPN abonnement telefonisch zodat je kan aangeven dat je nu bij OBN zit en dat ze de order dus anders moeten inschieten.

• jacovn
Vannacht omgezet van 100/100 naar 500/100
Had ook 500 mbps up verwacht, maar dat is er niet (KPN speedtest, en speedtest.net)

Hebben ze nu op de pop device een poort een verkeerde shaper inbound gezet ?

Maar weer bellen vrees ik.. (de download is wel lekker snel nu in ieder geval, en geen snelheids problemen down lijkt het)

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:45
Aangezien er in 's-Hertogenbosch in mijn wijk nu ook begonnen gaat worden met het uitrollen van glasvezel ook maar eens op de glasvezeltrein gesprongen. In november worden de connecties aangelegd dus ik heb er voor gekozen nu nog gebruik te maken van de KPN overstapweken.

Daarbij voor het volle Alles in 1 pakket gegaan, wel na 5 maanden even netjes opzeggen en kiezen voor wat je nu echt wilt, op aanraden van de vriendelijke KPN medewerker ;)

Waar ik zelf erg benieuwd naar ben is het IPTV 3.0 verhaal, de berichten hierover zijn veelbelovend!

• FSXnoob
Ik heb ook nog 1 vraag voor ik echt de knoop doorhak..

Ik heb nu ziggo kabel 180mbps met alles in 1 pakket. Daar ga ik dan alleen digitale TV houden en de rest opzeggen en bij KPN glasvezel 500 + bellen nemen. Maar wat is nu wijsheid, op 30 oktober zorgen dat Ziggo producten stoppen en KPN monteur de boel installeert hier, of op safe spelen ziggo op 30-10 laten eindigen en KPN op 25/10 laten ingaan? Dus dan heb ik kabel en glasvezel tegelijk een poosje in een huis?

Ik zou ook graag voor alles in 1 gaan, maar ik kan geen afscheid nemen van me goddelijke Humax 5050c met dvb-c, dus ben ik genoodzaakt om bij Ziggo te blijven, waar ik overigens al jaren geen problemen mee gehad heb en tv.

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:45
De medewerker van KPN vertelde me dat het wijsheid is een week of 2 overlap te hebben. Op deze manier zit je niet direct zonder mocht er wat fout gaan.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:04
Ik heb altijd erg negatief geweest over het TV van kpn. Maar met de huidige aanbieding (klantbehoud) kan ik het toch niet laten om het nog een jaar weer te proberen (ik kijk toch nooit TV).

Ik zal eens kijken of ik een goede analyse kan doen van de verschillen tussen ziggo en kpn. Ik heb gewoon 1 van de beste tv's die er is en ook isf gekalibreerd (Panasonic VT60). Ik zal eens een test protocolletje bedenken (jeej wetenschapper) voor een objectieve beoordeling op qualiteit :)

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:14
Zoiets als: Ik hou niet van voetballen en ik kijk er ook nooit naar maar ik zal nu eens wetenschappelijk bewijzen dat PSV beter is dan Ajax (v.v.) 8)7

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.