[KPN] Snelheids problemen op Glasvezel

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-08 20:54
De laatste tijd komen er steeds meer berichten voorbij dat mensen problemen hebben met de downloadsnelheid bij KPN Glasvezel. Helaas heb ik dit probleem ook waarbij de Download snelheid erg onstabiel is en erg laag terwijl de Upload gewoon "normaal" is.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/brMQ1/a6f63ce8e3.jpg

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wie deze problemen hebben en in welke regio je zit? Misschien dat we met zijn allen zo wat wijzer kunnen worden

Waar ben ik naar op zoek?

Wat is je huidige abonnementssnelheid bij KPN?
Voor mij is dit een 100/100 abbonement (KPN Glasvezel Standaard)

Wat is de snelheid die je op dit moment haalt?
Voor mij is dit op het moment 3/95 zoals in de screenshot te zien is

In welke regio woon je?
Eindhoven

P.S. Als speedtest gebruik alsjeblieft die op [url]http//www.kpn.com/speedtest[/url] en dan "server 1" aangezien dit volgens de KPN helpdesk "de enige goede speedtest" is.

Edit: Hierbij de link naar de verzamelsheet
chickpoint schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:52:
Wel even een goede tip voor de tweakers onder ons. Mocht je een eigen router in gebruik hebben, haal deze er dan tussenuit. Als ze een ander MAC-adres tegenkomen in de pool terwijl ze de storing checken heb je dikke vette pech en word je er gewoon er tussenuit geknikkerd, aldus KPN aan de telefoon.

[ Voor 23% gewijzigd door chickpoint op 10-09-2014 15:06 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-08 14:46
Alleen hoe wil je het testen? Eergisteren deed ik een test en haalde ik netjes 500Mbit echter bij usenet haalde ik maar 25mb/s? Het belangrijkste is toch usenet ipv een speedtest. Vanavond heb ik een nieuwe router en een nieuwe provider voor usenet en dan zal ik een test doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 18:36
100/100 KPN Almere 94.15/94.47 (down/up)

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennamph1938
  • Laatst online: 22-06 08:54
Lelystad.
eerst had ik 100/100 BM verbinding.

dagen na oplevering 22-05-2014

Afbeeldingslocatie: http://i1293.photobucket.com/albums/b599/Michel_van_den_Hoek/22-05-2014_zpsee065f91.jpg

na onderhoudt KPN in Juli (tevens introductie KPN FON)

Afbeeldingslocatie: http://i1293.photobucket.com/albums/b599/Michel_van_den_Hoek/1_zps319f9550.png

in overleg met KPN 1 mnd gratis 500/500 gekregen om te kijken hoed de verbinding dan is.

Afbeeldingslocatie: http://i1293.photobucket.com/albums/b599/Michel_van_den_Hoek/kpn1_zps2738a381.jpg

na onderhoudt netwerk KPN in Juli is download snelheid niet haalbaar.
in communicatie met KPN wordt aangegeven dat dit in het netwerk ligt van KPN niet in glasverbinding en Experiabox.. dit klopt ook want ik heb aansluiting met managed switch en eigen router en snelheid ook niet haalbaar.

KPN vroeg me om geduld te hebben om dit op te lossen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sennamph1938 op 09-09-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 12:06
Hilversum, theoretisch 100/100 over glasvezel. Afgelopen zondag lag het nog op een ruime 90/90.

Juist bezig geweest wat issues uit het interne netwerk te halen, op een of andere manier dropt de Wifi verbinding van de experiabox enorm als je een digitale tv box aansluit (en aanzet) via een switch waar ook je internet doorheen loopt. M'n beide digitale tv boxjes hebben nu ieder een eigen lijntje de Experiabox in, en nu geen centje pijn meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:54
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb internet over VDSL bij KPN...

De buren die ook KPN VDSL hebben, hebben ook dit probleem. Upload blijft goed, download schommelt tussen de 2 en 5 Mbit. Erg vervelend.

In de vroege ochtend is de snelheid goed, de "beloofde" snelheid van 50/5Mbit wordt gehaald, 's middags zakt de downloadsnelheid in tot +-5Mbit. en schiet de latency behoorlijk omhoog (+-80ms)

Vreemd genoeg hebben ADSL klanten die op dezelfde wijkcentrale dit probleem weer niet.. Op een ADSL2+ verbinding haal ik dan van de 20Mbit die het modem krijgt bijna 17Mbit, en een lage ping.

Blijkbaar spelen de problemen dus niet alleen op glasvezel maar op het gehele KPN netwerk.

Mijn topic: KPN Internet via VDSL - Snelheid zakt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Versteegrob schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:31:
Alleen hoe wil je het testen? Eergisteren deed ik een test en haalde ik netjes 500Mbit echter bij usenet haalde ik maar 25mb/s? Het belangrijkste is toch usenet ipv een speedtest. Vanavond heb ik een nieuwe router en een nieuwe provider voor usenet en dan zal ik een test doen.
chickpoint schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:03:
P.S. Als speedtest gebruik alsjeblieft die op http//www.kpn.com/speedtest en dan "server 1" aangezien dit volgens de KPN helpdesk "de enige goede speedtest" is.
Daarmee, aangezien dat volgens KPN the holy grail is.
AutCha schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:42:
Hilversum, theoretisch 100/100 over glasvezel. Afgelopen zondag lag het nog op een ruime 90/90.

Juist bezig geweest wat issues uit het interne netwerk te halen, op een of andere manier dropt de Wifi verbinding van de experiabox enorm als je een digitale tv box aansluit (en aanzet) via een switch waar ook je internet doorheen loopt. M'n beide digitale tv boxjes hebben nu ieder een eigen lijntje de Experiabox in, en nu geen centje pijn meer.
Ziet er dan redlijk normaal uit, als je in een 100 Mbit gebied zit (geen gigabit dus) Zul je effectief rond de 94/94 overhouden op je verbinding

[ Voor 39% gewijzigd door chickpoint op 09-09-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik gebruik gewoon speedtest.net... Daar kun je ook kiezen voor de KPN speedtest server in Amsterdam. Ik geloof dat dat dezelfde servers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik haal netjes 50/50 Mbps met m'n Vodafone Glas abonnement. Gebruikt die niet hetzelfde KPN Reggefiber netwerk voor een deel?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
HvanderT schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:12:
Ik gebruik gewoon speedtest.net... Daar kun je ook kiezen voor de KPN speedtest server in Amsterdam. Ik geloof dat dat dezelfde servers zijn.
Nee, volgens KPN is dat niet dezelfde server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:45
Volgens KPN is dit een landelijk probleem wat ze nu aan het oplossen zijn ;)

Hier hetzelfde met glasvezel 500/500 omgeving Bergen op Zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Breugel hetzelfde, 5mb download, 95mb upload. Met een 100/100 abonnement.
Vandaag monteur hier gehad, noemde het een landelijke storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 17:35

thof

FP ProMod
Datafeest schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:12:
Ik haal netjes 50/50 Mbps met m'n Vodafone Glas abonnement. Gebruikt die niet hetzelfde KPN Reggefiber netwerk voor een deel?
POP naar huis is het zelfde, de rest kan verschillen aangezien Vodafone bezig is eigen apparatuur in de POP's te plaatsen. De eerste stap was al de nieuwe propositie. Even teruggaand naar de situatie waar dat nog niet zo was; een groot deel van het netwerk is hetzelfde alleen ga je uiteindelijk in via Vodafone het internet op ipv KPN. Dat is nog wel een stukje waar extra diensten geleverd (kunnen) worden en dus ook vertragingen op kunnen treden.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-07 13:05
Hier in Alphen aan den rijn geen problemen
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3747675003.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Download 1.85Mb/s
Upload 32Mb/s

50/50 verbinding

Regio Eindhoven

Is al sinds donderdag

als het een bekende storing is zoals sommige hierboven melden,
snap ik niet dat het niet bij http://www.kpn.com/prive/...gen/actuele-storingen.htm staat

[ Voor 18% gewijzigd door Rebels op 09-09-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
KPN Alles-in-1 instap met 100/100Mbit upgrade.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3747807386.png

Via www.kpn.com/speedtest:
43Mbit down/22Mbit up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Zojuist hier de KPN monteur over de vloer gehad, natuurlijk zul je weer zien dat de verbinding nu wel redelijk stabiel was. Wel wat enkele schommelingen gezien maar niet heel erg noemenswaardig.

Toch netjes aangemeld op de grote hoop (inmiddels 45 tickets) en hopen op beterschap. Helaas wilde de collega aan de telefoon niet mededelen in welke regio dit probleem speelde (waarschijnlijk druk). Van de monteur heb ik te horen gekregen dat de snelheden in Son & Breugel ontzettend dramatisch waren, hier viel het gelukkig nog mee.

Wel even een goede tip voor de tweakers onder ons. Mocht je een eigen router in gebruik hebben, haal deze er dan tussenuit. Als ze een ander MAC-adres tegenkomen in de pool terwijl ze de storing checken heb je dikke vette pech en word je er gewoon er tussenuit geknikkerd, aldus KPN aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Ook hier sinds donderdag dramatische snelheden. Downloadsnelheid schommelt tussen 1 en 4 mbit, dat gold tot voor kort ook voor de uploadsnelheid, maar die sinds enkele dagen omhoog geschoten naar 40 mbit.

Ik ben vier keer door KPN gebeld, telkens iemand van de helpdesk terwijl werd beloofd dat iemand mij van de technische dienst zou bellen. En de betreffende medewerker wist totaal niet waar het over ging. Echt een drama. Doet me erg denken aan Chello van zo'n tien a vijftien jaar geleden. Een brok ellende.

Ik word morgen voor de vijfde keer teruggebeld om een afspraak te maken met een monteur. Zucht.

• Rebels

Rebels

watev?!

Placid_K schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 21:05:
Ook hier sinds donderdag dramatische snelheden. Downloadsnelheid schommelt tussen 1 en 4 mbit, dat gold tot voor kort ook voor de uploadsnelheid, maar die sinds enkele dagen omhoog geschoten naar 40 mbit.

Ik ben vier keer door KPN gebeld, telkens iemand van de helpdesk terwijl werd beloofd dat iemand mij van de technische dienst zou bellen. En de betreffende medewerker wist totaal niet waar het over ging. Echt een drama. Doet me erg denken aan Chello van zo'n tien a vijftien jaar geleden. Een brok ellende.

Ik word morgen voor de vijfde keer teruggebeld om een afspraak te maken met een monteur. Zucht.
mja, volgens mij heeft afspraak maken met een monteur totaal geen zin, aangezien je leest dat het probleem in onze regio zit

mijn EB is al opgeruild heeft totaal geen resultaat gehad, als dat niet werkte dan moest ik maar weer bellen en zou er een monteur komen,
maar wat heeft dat voor'n zin als het probleem niet in je huis zit?

ik verbaas me een beetje dat de helpdesk niet is doorgegeven dat het probleem ergens bij hun ligt en dat het nog niet op hun storingspagina staat

ik wil best nog wel een keer bellen hoor, maar het probleem is dat die helpdeskmedewerkers een stappenplan doorlopen met je, terwijl je van te voren al weet dat het probleem niet in je huis of je apparaten zit

en dan nog gaan zeggen: "meneer als we een monteur sturen en dan blijkt dat het aan uw switch of apparatuur ligt krijgt u een rekening van 70 euro"
tuurlijk dat snap ik!
maar het is al sinds vorige week donderdag bekend dit probleem en hun eerste stap van EB omruilen per koerier moet hun toch ook op gaan vallen? ze moeten wel 500 EB's omgeruild hebben in de regio en nog steeds gaat er nergens een lampje branden?

erken het fucking probleem en zet op de storingspagina!
we zitten toch niet bij een budgetprovider? ik betaal juist de hoofdprijs voor het stabiele netwerk en klantenservice, ik snap gewoon niet dat er nog nergens een lampje bij hun brandt

ik wil echt niks afdoen aan KPN het gaat al jaren perfect en goed, maar dit specifieke probleem komt mij heel raar over, ben het gewoon niet gewend van ze

service is altijd perfect en hun diensten, ik snap gewoon niet dat ze het hun helpdesk niet doorgeven dat er toch een probleempje in een bepaalde regio zit en gewoon eb's blijven omruilen per koerier en monteurs naar adressen blijven sturen voor niks

[ Voor 24% gewijzigd door Rebels op 10-09-2014 05:17 ]

• Wackmack
Gisteren de bekende speedtest gedaan en haal netjes twee keer 500mbit. Leuk zou je zeggen echter is usenet via Supernews "maar" 25 a 30mb/s terwijl ik rond de 60 mb/s moet zitten.

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 15:44
100/100 abbonement alles in 1 (KPN Glasvezel Standaard)

14/92. Kpn speedtest, direct op de Experiabox v8 met een kabel van 1 meter

In welke regio woon je?
Groenlo/7141

Mijn experiabox wordt morgen omgewisseld, ben benieuwd of het helpt. Wel tevreden met de helpdesk medewerker, eerste keer dat ik bij een provider aan de lijn hing en ze niet vroegen om een reset van het modem.

[ Voor 48% gewijzigd door kipfel op 10-09-2014 12:35 ]

• jacovn
Rebels schreef op woensdag 10 september 2014 @ 05:03:
[...]

mja, volgens mij heeft afspraak maken met een monteur totaal geen zin, aangezien je leest dat het probleem in onze regio zit

mijn EB is al opgeruild heeft totaal geen resultaat gehad, als dat niet werkte dan moest ik maar weer bellen en zou er een monteur komen,
maar wat heeft dat voor'n zin als het probleem niet in je huis zit?

ik verbaas me een beetje dat de helpdesk niet is doorgegeven dat het probleem ergens bij hun ligt en dat het nog niet op hun storingspagina staat

ik wil best nog wel een keer bellen hoor, maar het probleem is dat die helpdeskmedewerkers een stappenplan doorlopen met je, terwijl je van te voren al weet dat het probleem niet in je huis of je apparaten zit

en dan nog gaan zeggen: "meneer als we een monteur sturen en dan blijkt dat het aan uw switch of apparatuur ligt krijgt u een rekening van 70 euro"
tuurlijk dat snap ik!
maar het is al sinds vorige week donderdag bekend dit probleem en hun eerste stap van EB omruilen per koerier moet hun toch ook op gaan vallen? ze moeten wel 500 EB's omgeruild hebben in de regio en nog steeds gaat er nergens een lampje branden?

erken het fucking probleem en zet op de storingspagina!
we zitten toch niet bij een budgetprovider? ik betaal juist de hoofdprijs voor het stabiele netwerk en klantenservice, ik snap gewoon niet dat er nog nergens een lampje bij hun brandt

ik wil echt niks afdoen aan KPN het gaat al jaren perfect en goed, maar dit specifieke probleem komt mij heel raar over, ben het gewoon niet gewend van ze

service is altijd perfect en hun diensten, ik snap gewoon niet dat ze het hun helpdesk niet doorgeven dat er toch een probleempje in een bepaalde regio zit en gewoon eb's blijven omruilen per koerier en monteurs naar adressen blijven sturen voor niks
inderdaad wat suf, als je bovenstaande post leest dat het 14 down en 94 up is bij een 100/100 kan het niet de fiber zijn, en ook de epxeriabox zou het niet mogen zijn.
Dan is toch de uplink/downlink van de POP verder vol, of er is iets met een policy mis, maar dan verwacht je geen waardes als 14 mbps of 0.3 mbps etc. die je gemeld ziet.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Verwijderd

[...]

Zo werkt dat nu eenmaal bij KPN. De helpdesk moet gewoon het script volgen. Ook geven zij het door de beoordeling gebeurt hoger en als deze dames en heren niet willen gebeurt er niks.

Zelf 5 jaar klant geweest bij KPN glas en ik ken meerdere voorbeelden dat het zo gaat. Het omwisselen van ITV ontvangers terwijl al bekend was dat het probleem in het netwerk zat (looptijd 7 weken).
Thomson modems (heb er zelf 5 of 6 gehad) probleem zat gewoon in de firmware en uiteindelijk omdat er werdt geweigerd om een ZTE te sturen zelf maar een ZTE op marktplaats gekocht.

Alles wat de helpdesk zelf kan oplossen gaat goed en rest is :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2014 13:28 ]

• chickpoint
[...]

*snip*
De afspraak met de monteur heeft wel degelijk zin, dit komt door de scripts die ze bij KPN moeten volgen. Doordat de monteur hier is langs geweest kom je op de lijst terecht met storingen die mensen ondervinden. Dit word daarna uitbesteed aan een extern bedrijf om het op te lossen. KPN gaat natuurlijk niks oplossen aan hun zijde als het aan je eigen netwerk zou kunnen liggen.

BTW: een klein verzoekje van mijn kant. Post bij je reactie alsjeblieft je Speedtest resultaten, abbonements snelheid en regio. Anders word dit een groot klachten topic dat zijn doel voorbij streeft.

[ Voor 13% gewijzigd door chickpoint op 10-09-2014 15:03 ]

• Sennamph1938
chickpoint schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:02:
[...]

De afspraak met de monteur heeft wel degelijk zin, dit komt door de scripts die ze bij KPN moeten volgen. Doordat de monteur hier is langs geweest kom je op de lijst terecht met storingen die mensen ondervinden. Dit word daarna uitbesteed aan een extern bedrijf om het op te lossen. KPN gaat natuurlijk niks oplossen aan hun zijde als het aan je eigen netwerk zou kunnen liggen.

BTW: een klein verzoekje van mijn kant. Post bij je reactie alsjeblieft je Speedtest resultaten, abbonements snelheid en regio. Anders word dit een groot klachten topic dat zijn doel voorbij streeft.
Ik ben niet helemaal eens met wat je aangeeft.
natuurlijk moet je melden bij KPN als er wat is, maar bij mij zijn 2 monteurs geweest en Reggefiber is geweest niemand kon dit oplossen (snelheid niet haalbaar).
ik heb contact met de technische dienst van KPN en die geven aan dat het probleem met de snelheid niet in modem glasvezelnetwerk ligt maar bij KPN in de servers.
daarom komt er bij mij geen monteur meer langs..

500MB ABO, Lelystad
324 down/499 UP

• Wackmack
En nu dan? Ga je downgraden? Je betaalt tenslotte wel voor 500MB

• Sennamph1938
Versteegrob schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:53:
En nu dan? Ga je downgraden? Je betaalt tenslotte wel voor 500MB
Ik had 100 mb en omdat ik de snelheid niet Haal krijg ik van KPN elke maand €15 korting tot het opgelost is..
Omdat ik contact hem met iemand van de TD had ik gevraagd zet de 500 MB verbinding er eens op omdat ik misschien aan zit te denken deze voor €10 meer per maand te houden.
Om het te testen heb ik deze verbinding een maand gratis om te kijken of het wel te halen is maar helaas ook de 500 mb niet.. zodra het opgelost is vervalt mijn €15 korting per maand en ga ik denk ik terug naar 100 als het stabiel is en haalbaar .

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-08 17:49
Ook hier problemen sinds een week ongeveer:

100/100 (KPN Glasvezel Standaard)

Schommelt tussen de 25 en 60 Mbit bij down- en upload met een ping van tussen de 20 a 30 ms. (v8 met UTP kabel)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3750761978.png

In welke regio woon je?
Assen (Kloosterveen)

Vandaag contact gehad. Modem word omgeruild. We zullen zien!

[ Voor 28% gewijzigd door BeZaX op 10-09-2014 21:18 ]

• Mojo
  • Laatst online: 14-08 12:03

Mojo

The Power Within

Datafeest schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:12:
Passief natuurlijk wel, maar vanaf de wijkcentrale via de backbone het netwerk van KPN in zit het tussen Vodafone en KPN sowieso al gescheiden over VLAN als er al sprake is van WBA of WMP+ toegang. Het probleem zit ook wat hoger in het netwerk.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Rebels

Rebels

watev?!

Het lijkt al iets beter te zijn? of ligt dat aan mij?

ik haal nu 30mbit ipv 1,3mbit

• Wackmack
Gaat zeker beter, zit nu rond de 35 a 40mb/s ipv 20mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astrasound
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-08 21:01
Hier ook KPN Glasvezel 500/500 en sinds 22-8-2014 ook last van snelheid problemen nu steeds 300/500
wat op valt dat de upload wel ok is maar de download is dus ongeveer twee derde van de snelheid met nieuwsgroepen haalde ik voorheen ook 59MB/S maar nu dus 32MB/s
Monteur twee keer geweest verbinding tot de backbone is ok KPN heeft er een grote melding van gemaakte en word ik steeds terug gebeld en op de hoogte gehouden het probleem doet zich schijnbaar voor in de backbone nu is het wachten op een oplossing :'( _/-\o_

Snelheid Lansingerland (Berkel en Rodenrijs) 500/500 na problemen dus 300/500

[ Voor 7% gewijzigd door astrasound op 12-09-2014 16:37 ]

Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik heb op mijn VDSL aansluiting sinds vandaag (en nu dus ook) weer de volle 50Mbit _/-\o_ . Hopelijk dat het zo blijft, het internetten gaat nu weer heerlijk snel en soepel.

Ook al is het geen glasvezel, het zal toch ergens op het KPN netwerk fout zijn moeten gegaan.. En toevallig zijn er meldingen van glasvezel en DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
BeZaX schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:58:
Ook hier problemen sinds een week ongeveer:

100/100 (KPN Glasvezel Standaard)

Schommelt tussen de 25 en 60 Mbit bij down- en upload met een ping van tussen de 20 a 30 ms. (v8 met UTP kabel)

[afbeelding]

In welke regio woon je?
Assen (Kloosterveen)

Vandaag contact gehad. Modem word omgeruild. We zullen zien!
Ik denk dat een modem ruil niks gaat uitmaken qua snelheid. Alleen als je er een v9 voor terug krijgt zou ik het altijd doen. Die dingen zijn veel stabieler dan die rottige arcadyan's. En WIFI bereik is veel beter.

Voor een glasvezel verbinding is die ping wel hoog trouwens. Maar dat zal wel met de storing te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

het wordt opeens stil hier nu het opeens weer 80 a 90 % van de snelheid is

tis nog steeds niet de volle 100%

ik had echt een probleem een week lang maar 0,8 tot 1,3 mbit
maar nu ik op 34mbit zit hoor je mij ook niet meer aangezien ik weer kan streamen en normaal kan internetten, maar de volle snelheid die ik eerst had haal ik niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
HvanderT schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:18:
[...]

Ik denk dat een modem ruil niks gaat uitmaken qua snelheid. Alleen als je er een v9 voor terug krijgt zou ik het altijd doen. Die dingen zijn veel stabieler dan die rottige arcadyan's. En WIFI bereik is veel beter.

Voor een glasvezel verbinding is die ping wel hoog trouwens. Maar dat zal wel met de storing te maken hebben.
Verwacht ik ook niet, maar het is een eerst stap (hopelijk de nieuwe v9 inderdaad) Vanavond komt de koerier en dan ga ik opnieuw testen/bellen. Gelukkig is het internet niet dramatisch slecht zoals bij anderen, dus ik heb meer geduld/tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:41

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik heb dit probleem dus ook, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat het kwam door mijn router of mijn computer oid. Totdat ik het probleem ook kon reproduceren op een ander systeem.

30/30 abbonement (Fype/Fiber.nl)

2.44 MB/s om 25.78 MB/s

In welke regio woon je?

Heerde (8181)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
De modem is verwisseld (v9 binnen gekregen). Echter gaf dit geen verbetering. Wel heb ik het ping probleem kunnen oplossen door het uitschakelen van Sophos Anti-Virus (Web protection opties gaven roet in het eten). Die veroorzaakte de verhoogde ping.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3762184980.png

Nu afwachten wat de technisch dienst gaat vinden/zeggen. Morgen word ik terug gebeld.

Waar zit trouwens het verschil in tussen speedtest.net en kpn speedtest (beide ookla network)? Ze accepteren nooit de metingen van de eerste. Het standaard antwoord van de helpdesk zet ik altijd vraagtekens neer als tweaker. Terwijl statistieken overeenkomen.

[ Voor 27% gewijzigd door BeZaX op 15-09-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

BeZaX schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:10:
De modem is verwisseld (v9 binnen gekregen). Echter gaf dit geen verbetering. Wel heb ik het ping probleem kunnen oplossen door het uitschakelen van Sophos Anti-Virus (Web protection opties gaven roet in het eten). Die veroorzaakte de verhoogde ping.

[afbeelding]

Nu afwachten wat de technisch dienst gaat vinden/zeggen. Morgen word ik terug gebeld.

Waar zit trouwens het verschil in tussen speedtest.net en kpn speedtest (beide ookla network)? Ze accepteren nooit de metingen van de eerste. Het standaard antwoord van de helpdesk zet ik altijd vraagtekens neer als tweaker. Terwijl statistieken overeenkomen.
kpn speedtest wordt getest met alleen kpn servers

• magneet
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Ik heb sinds gisteren een samknows ( http://www.samknows.com/broadband/index.php ) router erbij hangen en zie dat de download redelijk constant rond de 75mbit hangt ipv de 100 die ik moet hebben. Upload zit wel weer boven de 100mbit. Als ik over langere tijd gegevens heb zal ik die hier delen.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• chickpoint
magneet schreef op woensdag 17 september 2014 @ 08:11:
Ik heb sinds gisteren een samknows ( http://www.samknows.com/broadband/index.php ) router erbij hangen en zie dat de download redelijk constant rond de 75mbit hangt ipv de 100 die ik moet hebben. Upload zit wel weer boven de 100mbit. Als ik over langere tijd gegevens heb zal ik die hier delen.
Ik zou eerst zeggen test het even met de experiabox zelf zodat je zeker weet dat het aan KPN ligt en niet aan jezelf. Bij ons ging het er vooral om dat we om onverklaarbare reden onze snelheid niet haalden ongeacht van onze eigen hardware of type experiabox

Verwijderd

chickpoint schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:57:
[...]

Ik zou eerst zeggen test het even met de experiabox zelf zodat je zeker weet dat het aan KPN ligt en niet aan jezelf. Bij ons ging het er vooral om dat we om onverklaarbare reden onze snelheid niet haalden ongeacht van onze eigen hardware of type experiabox
De samknows router kan gewoon achter de EB worden aangesloten

http://www.samknows.com/how-it-works

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

chickpoint schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:57:
[...]

snelheid heb ik afgelopen weekend nog met de EB getest, was toen ook prut zoals de laatste weken. Gelukkig niet zo sxtreem zoals met sommige andere hier maar toch minder dan je mag verwachten.

• BeZaX
Terug gebeld door de technische dienst, dat ze met het euvel bezig zijn en dat ze me vrijdag opnieuw gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

500/500 abo bij KPN

Met speedtest DL: 50/100 UP : 120/180

Regio: Bleiswijk

Na 6 monteurs over de vloer /modemwisselingen/NTkast wisselingen is er door KPN verteld dat men problemen heeft met de wijkcentrales, de protocollen moeten worden aangepast om 500/500 toe te laten, en dat schijnt niet te lukken op dit moment. men is bezig met het probleem.

Er zou begin oktober kontakt worden opgenomen over de status, aldus KPN.

Men zou de  € 17, 50 ( die ik voor die 500 Mb uitbreiding betaal) gaan verekenen , ben benieuwd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Klinkt niet best maar krijg je dan wel korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 17:48:
Klinkt niet best maar krijg je dan wel korting?
Men zou die € 17,50 (die ik betaal voor de 500MB uitbreiding) gaan verrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astrasound
Ben ook weer terug gebeld door KPN en inderdaad ook nog geen oplossing voor het probleem niet te behalen snelheid 500/500 nu dus al van af 22-08-2014 300 down 500 up en geven inderdaad de korting nu voor de tweede maand dit betreft in Berkel en Rodenrijs en ze hebben helaas nog geen zicht op een oplossing voor de storing had ik perfect 500/500
voor storing Afbeeldingslocatie: http://www.johbie.nl/Speedtest%20500B.png

nu met storing Afbeeldingslocatie: http://www.johbie.nl/snelheid%20laag.png

[ Voor 26% gewijzigd door astrasound op 19-09-2014 23:57 ]

Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb

• jacovn
Het is omgezet vannacht, experiabox staat keurig op 1000 full.

KPN speedtest server1 499,44 down, en 95,46 up
KPN speedtest server 2 500,07 down en 96,25 up
Niet echt zoals het hoort lijkt me, maar de downstream issues lijk ik niet te hebben.

Met Okla (speedtest.net) 250/96

• Tonnio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-05 17:25
jacovn schreef op woensdag 24 september 2014 @ 05:52:
Het is omgezet vannacht, experiabox staat keurig op 1000 full.

KPN speedtest server1 499,44 down, en 95,46 up
KPN speedtest server 2 500,07 down en 96,25 up
Niet echt zoals het hoort lijkt me, maar de downstream issues lijk ik niet te hebben.

Met Okla (speedtest.net) 250/96
Ik heb exact hetzelfde "probleem", met download haal ik prima 500, maar upload blijft hangen onder de 100..

• jacovn
Tonnio schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:49:
[...]
Ik heb exact hetzelfde "probleem", met download haal ik prima 500, maar upload blijft hangen onder de 100..
Net kpn gebeld, en het was bekend, ze werken eraan.

Maar goed dit is beter dan paar mbit download en 500 mbps upload voor mij.

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:09

KPN speedtest server1 74,19 down, en 107,99 up

In welke regio woon je?
Lelystad

(Natuurlijk bedraad en verder alles uit gemeten op de experiabox)

De helpdesk medewerker vond het mooie waarden (van de week haalde ik net de 80 down) en wees erop dat ze 20% minder mogen leveren van de toezichthouder?? Hier kan ik niets over vinden....

[ Voor 11% gewijzigd door MarcelGo op 27-09-2014 11:47 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

MarcelGo schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:45:

KPN speedtest server1 74,19 down, en 107,99 up

In welke regio woon je?
Lelystad

(Natuurlijk bedraad en verder alles uit gemeten op de experiabox)

De helpdesk medewerker vond het mooie waarden (van de week haalde ik net de 80 down) en wees erop dat ze 20% minder mogen leveren van de toezichthouder?? Hier kan ik niets over vinden....
snelheden zijn redelijk constant hetzelfde bij mij (Budel) tikje hoger misschien de down & up snelheden

• Snow_King
  • Laatst online: 22:08

Snow_King

Konijn is stoer!

Los van de hele discussie, houdt altijd rekening met de overhead van het TCP/IP protocol.

Jullie meten TCP snelheden, dus wat je aan data binnen krijgt, maar daar zit zo'n 10% overhead van TCP op.

Een echte test zou dus de flow op je switchpoort/netwerkkaart meten zijn.

Effectief, op een 100Mbit verbinding moet je 90Mbit kunnen halen, maar verwacht niet exact 100!

• MarcelGo
Snow_King schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:54:
Los van de hele discussie, houdt altijd rekening met de overhead van het TCP/IP protocol.

Jullie meten TCP snelheden, dus wat je aan data binnen krijgt, maar daar zit zo'n 10% overhead van TCP op.

Effectief, op een 100Mbit verbinding moet je 90Mbit kunnen halen, maar verwacht niet exact 100!
Ik betwist niet jouw argumenten, maar als kpn op de website groot adverteert met een snelheidsgarantie moet dat voor mij als gewone consument meetbaar/controleerbaar zijn (en anders moeten ze het abbo verkopen met 90 ipv 100)

Wat ik ook wel frappant vind is het wifi gebeuren, die experiabox ga ik hier niet voor gebruiken, maar nu meet ik over wifi 34,5 down en 93,6 up

[ Voor 10% gewijzigd door MarcelGo op 27-09-2014 12:01 . Reden: wifi aanvulling ]

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

MarcelGo schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:57:
[...]

Ik betwist niet jouw argumenten, maar als kpn op de website groot adverteert met een snelheidsgarantie moet dat voor mij als gewone consument meetbaar/controleerbaar zijn (en anders moeten ze het abbo verkopen met 90 ipv 100)

Wat ik ook wel frappant vind is het wifi gebeuren, die experiabox ga ik hier niet voor gebruiken, maar nu meet ik over wifi 34,5 down en 93,6 up
Nee, want technisch gezien gaat er gewoon 100Mbit door de lijn heen, maar daar zitten ook protocollen tussen die een stukje overhead hebben.

Je krijgt van KPN een "IP" (Internet Protocol) verbinding. 99% van het internet gaat vervolgens via TCP(/IP), maar als je bijvoorbeeld gebruik zou maken van UDP dan heb je minder overhead. Nee, je kan niet zelf zo maar over schakelen naar UDP.

Waar het op neer komt is dat als jij 100Mbit aan IP pakketten door die verbinding kan krijgen je gewoon krijgt wat ze beloven.

Het TCP protocol heeft overhead en laat nu bijna het gehele internet daar gebruik van maken. Dan zal je 90Mbit effectief zien.

Die overige 10%/10Mbit gaat op aan checksum controles die jou ten goede komen, die garandeert dat je data veilig en in goede orde aan komt.

• MarcelGo
Nou nog een reactie dan...:-) ;)

Dan adverteren met 100Mbit en in kleine lettertjes dit is meetbaar via onze speedtest, hier moet u 90Mbit zien de rest is technisch noodzakelijk voor het leveren...

Maar weet je als ik 90 zou halen zou ik het al prima vinden nu heb ik het idee dat ik er niet veel op vooruit gegaan ben (upc via wifi 60 down en 12 up bij een abbo van 60/12! tegen kpn via wifi 34 down en 93 up bij een abbo van 100/100!)

[ Voor 8% gewijzigd door MarcelGo op 27-09-2014 12:36 ]

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Snow_King schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:54:

snap ik maar waarom halen we dan wel 106+ upload? ;) Ik kan hier ook 500mbit krijgen dus het is gaan harde beperking wegens de hardware.

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-08 15:03
Ik haal hier onderstaande resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3791114504.png
Echter als ik op internet zoek naar 1000mb.bin bestanden en ik download er daar een van dan krijg ik hooguit iets van 5-8 megabyte per seconde. Dat die download op 250Mb/s blijft hangen is jammer, maar daar zou ik mee kunnen leven als ik die 250Mb/sec ook met een enkele verbinding zou kunnen halen. (speedtest gebruikt meerdere verbindingen naast elkaar om te testen).

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

MarcelGo schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 12:33:
Nou nog een reactie dan...:-) ;)

Dan adverteren met 100Mbit en in kleine lettertjes dit is meetbaar via onze speedtest, hier moet u 90Mbit zien de rest is technisch noodzakelijk voor het leveren...
Wellicht. Niet met je eens, maar begrijp jouw oogpunt wel.
MarcelGo schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 12:33:
Maar weet je als ik 90 zou halen zou ik het al prima vinden nu heb ik het idee dat ik er niet veel op vooruit gegaan ben (upc via wifi 60 down en 12 up bij een abbo van 60/12! tegen kpn via wifi 34 down en 93 up bij een abbo van 100/100!)
Sowieso nooit via WiFi testen. Veel te onbetrouwbaar daar voor en externe invloeden. Dergelijke tests altijd via een kabeltje.
magneet schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 12:48:
[...]

snap ik maar waarom halen we dan wel 106+ upload? ;) Ik kan hier ook 500mbit krijgen dus het is gaan harde beperking wegens de hardware.
Uh, geen idee! Als ze je knijpen op 100/100 dan zou je geen >106Mbit upload moeten kunnen halen.

Ik weet niet hoe KPN het netwerk bouwt en dergelijke zaken regelt. Ik wilde alleen de overhead van TCP aangeven.

• MarcelGo
Foutje :?

[ Voor 97% gewijzigd door MarcelGo op 27-09-2014 13:20 . Reden: foutje ]

• Sennamph1938
KPN 500/500 ABO
woonplaats lelystad.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3791211670.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

ze hebben kpn.com/speedtest voor het gemak maar verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Rebels schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 06:01:
ze hebben kpn.com/speedtest voor het gemak maar verwijderd?
Probeer: http://speedtest.operator.nl/kpn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:41

vhal

ಠ_ಠ

Bij deze, oplevering d.d. 1/10/14

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0TB96dROo5BiQBefo6RONg5u/full.png

Gemeente Lansingerland (Berkel en Rodenrijs)
100/100 KPN alles-in-1

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Ik heb mijn verbinding thuis niet gemeten, maar ik ben nu op de HvA op het Eduroam netwerk en krijg via wifi een resultaat van 18Mb down, 45Mb up. Dit getest op beide server uit bovenstaande link. Is er door mensen ook al getest op externe servers met het downloaden van bestanden? Mogelijk dat het probleem gewoon bij de test servers zit??

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
telefoontoestel schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:57:
Ik heb mijn verbinding thuis niet gemeten, maar ik ben nu op de HvA op het Eduroam netwerk en krijg via wifi een resultaat van 18Mb down, 45Mb up. Dit getest op beide server uit bovenstaande link. Is er door mensen ook al getest op externe servers met het downloaden van bestanden? Mogelijk dat het probleem gewoon bij de test servers zit??
Maar daar zit al een woordje in wat ik voor geen meter vertrouw en dat is wifi, dat is zo variabel als de pest en eigenlijk geen goede meet methode. Dus gewoon lekker met een draadje testen :)

Ik heb overigens met meerdere speedtests getest en geven vergelijkbaar resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennamph1938
het lijkt dat bij mij het probleem is opgelost met de snelheid..

100/100 MB Lelystad

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3810477994.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
500/500 MB Hoogerheide

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3810529274.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennamph1938
Wat ik gedaan heb is stroom van experiabox en nt kastje zeker 10 minuten Dan alles weer aan en de snelheid was terug. Lijkt op update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Zal dat straks nog eens testen, gisteren werkte dat nog niet om de snelheid terug te krijgen.
Moet ik eerst wachten tot verder iedereen hier op bed ligt aangezien er nu nog 2 tv zitten te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Net speedtest gedaan

download 280Mb/s
upload 490Mb/s

Downloaden is echter 35 a 40Mb/s met Newsbin pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik zit nog steeds op 500/95

Wellicht verkeerde shaper op de device geconfigureerd ? Geen idee wat voor een sort apparaat in de pop staat, maar ik verwacht als ik een KPN glasvezel helpdesk medewerker spreek deze dat na kan zoeken.
Hoe moeilijk is het om in te loggen en de policy te bekijken op een poort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Alles-in-1 Standaard Glasvezel 100 Mbit Download / 100 Mbit Upload

Snelheid op 22-09-2014 Speedtest.net:
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2014/09/22/glasvezel-snelheid-geheugen-vol.png

Voor mij is dit op het moment 69,95 Mbit Download /113,93 Mbit Upload zoals in de screenshot te zien is.

Snelheid op 06-10-2014 KPN Speedtest Server 1:
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2014/10/06/speedtest-kpn-server-1-061014.jpg

Voor mij is dit op het moment 81,21 Mbit Download /107,96 Mbit Upload zoals in de screenshot te zien is.

In welke regio woon je?
Marum (Groningen)

Als ik het goed heb, speelt dit zo vanaf begin september 2014 |:( .
Check af en toe eens met speedtest en toen viel het mij op dat ik niet de normale 95+ Mbit Download behaalde. Eerste nog even afgewacht in de hoop dat het opgelost zou worden, met als resultaat dat er een monteur langskwam nadat ik KPN had gebeld. Verbinding is op locatie, dus thuis, helemaal goed. Monteur zei dat het probleem verderop in het netwerk lag, dus bij een van de servers van KPN of ergens anders. Er wordt aan gewerkt, kwestie van wachten zei de monteur :? .

Misschien wat korting proberen te krijgen bij KPN tot het opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Iedereen roept maar dat kpn verteld dat het probleem in servers zit.
Zit er een server in het pad tussen een klant aansluiting en internet zoals een firewall ?

Iemand een link naar hoe dit netwerk opgezet is ?
Ik werk met netwerken dus ik kan me er wel van alles bij voorstellen, maar doe niets met internet. (Mpls core met mbgp erover)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

jacovn schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 06:39:
...
Iemand een link naar hoe dit netwerk opgezet is ?
Was het maar waar... :N

Hoe de precieze opbouw en vooral routering, van de infrastructuur achter je FttH (of xDSL) aansluiting is, blijft een groot 'geheim'.
Vanaf de huisaansluiting tot aan de DSLAM is aardig duidelijk, maar daarna....??? grote vraagtekens.

Zelfs mensen die bij KPN Wholesale zelf werken krijgen daar moeilijk zicht op (heb het gisterenavond nog met iemand besproken).
Want dat er iets mis iets met de capaciteit(sbeheer) c.q. de interpretverbindingen is wel duidelijk. Ook de interne tickets van KPN geven hier geen uitsluitsel over.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik heb iets ervaring met kpn zakelijk. Daar kregen we destijds een fiber met een dwdm box waar 40x10GE uit kwam. Dat is 7 jaar terug.
Dus bandbreedte naar een pop zal ook minstens over een 10 GE link kunnen gaan.
KPN gebruikt volgens mij Huawei apparatuur. De core zal wel niet ip gebaseerd zijn, maar optisch geschakeld nog steeds in ringen (zoals het was in de SDH opzet)
De DWDM apparatuur is al 100GE volgense deze aankondiging: http://www.kpn-internatio...0g-commercial-application
Verder zal kpn wel carier grade nat toe passen. Ik zie een /32 ip adres op mijn wan connectie, dat verteld dan ook niets over een subnet waar je in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

jacovn schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:04:
Ik heb iets ervaring met kpn zakelijk. Daar kregen we destijds een fiber met een dwdm box waar 40x10GE uit kwam. Dat is 7 jaar terug.
Dus bandbreedte naar een pop zal ook minstens over een 10 GE link kunnen gaan.
KPN gebruikt volgens mij Huawei apparatuur. De core zal wel niet ip gebaseerd zijn, maar optisch geschakeld nog steeds in ringen (zoals het was in de SDH opzet)
De DWDM apparatuur is al 100GE volgense deze aankondiging: http://www.kpn-internatio...0g-commercial-application
Verder zal kpn wel carier grade nat toe passen. Ik zie een /32 ip adres op mijn wan connectie, dat verteld dan ook niets over een subnet waar je in zit.
De core is zeker wel IP, anders wordt het moeilijk het internet te bereiken :)

Dat ze DWDM gebruiken voor Layer 1 (fysiek) is prima, maar daar boven is het gewoon Ethernet en daarop IP.

Ik gok gewoon dat ze ergens wat lijnen dicht hebben zitten. Wellicht een Transit link ergens of hun NL-IX danwel AMS-IX koppeling.

Voor ons als buitenstaanders erg lastig te zeggen, alleen bij KPN weten ze dit exact.

Probleem is dat KPN groot is en waarschijnlijk maar een heel select groepje mensen precies weet hoe de vork in de steel steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
hb96 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:47:
Alles-in-1 Standaard Glasvezel 100 Mbit Download / 100 Mbit Upload

Snelheid op 22-09-2014 Speedtest.net:
[afbeelding]

Voor mij is dit op het moment 69,95 Mbit Download /113,93 Mbit Upload zoals in de screenshot te zien is.

Snelheid op 06-10-2014 KPN Speedtest Server 1:
[afbeelding]

Voor mij is dit op het moment 81,21 Mbit Download /107,96 Mbit Upload zoals in de screenshot te zien is.

In welke regio woon je?
Marum (Groningen)

Als ik het goed heb, speelt dit zo vanaf begin september 2014 |:( .
Check af en toe eens met speedtest en toen viel het mij op dat ik niet de normale 95+ Mbit Download behaalde. Eerste nog even afgewacht in de hoop dat het opgelost zou worden, met als resultaat dat er een monteur langskwam nadat ik KPN had gebeld. Verbinding is op locatie, dus thuis, helemaal goed. Monteur zei dat het probleem verderop in het netwerk lag, dus bij een van de servers van KPN of ergens anders. Er wordt aan gewerkt, kwestie van wachten zei de monteur :? .

Misschien wat korting proberen te krijgen bij KPN tot het opgelost is?
Om de een of andere reden is internet per vandaag weer normaal gaan functioneren.
Bekijk hier het prachtige resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3815209094.png

Misschien dat het nu ook bij meer mensen is opgelost O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Laatst online: 20:34
Bij mij is het ook ineens opgelost, dacht altijd dat het aan de asus router lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 10:38
KPN 50/50
Berkel en Rodenrijs

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3815275543.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astrasound
Kpn lijkt het probleem gevonden te hebben hoop dat het nu blijft

Kpn 500/500 Berkel en Rodenrijs

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3815656218.png

En na plaatsen van de eigen router en switch ook goede snelheid

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3817459637.png

[ Voor 40% gewijzigd door astrasound op 08-10-2014 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROKO608
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 13:42
Ik vraag me af voor ieder die net zoals ik bij bijv. een 500/500 verbinding behalve via speedtest sites ook in praktijk werkelijk zo'n 60 megabyte per sec. down en up halen. Ik namelijk niet! zelfs niet direct met een korte cat5e kabel aan het modem (EBV9) haal ik maar max 30 mb/s. De verbinding schommelt ook nogal tussen 20 a 30. Terwijl hiervoor met ziggo alles in 1 extra 180mbit down netjes constant 21 megabyte per sec.haalde.

* http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin haal ik max 20 a 22.
* Nieuwsgroepen via Sunny unlimited poort 119 en 443(SSL) piekt max 30 en gemiddeld 24 megabyte.
* Uploaden naar Google Drive is merkbaar trager als ik een bestand van ongv. 250mb upload zou deze in 5 sec. geüpload moeten kunnen zijn wat in de praktijk een paar minuten duurt.

Ook heb ik mijn firewall van Bitdefender uitgeschakeld en een andere pc zonder extra beveiligingssoftware geprobeerd. Helaas geen verschil. Kortom heel leuk om te zien dat bij speedtest.net de verbinding netjes rond de 500/500 aangeeft terwijl in de praktijk rond de 60 mb/s niet eens haalbaar is.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3817367843.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

ROKO608 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:12:
Ik vraag me af voor ieder die net zoals ik bij bijv. een 500/500 verbinding behalve via speedtest sites ook in praktijk werkelijk zo'n 60 megabyte per sec. down en up halen. Ik namelijk niet! zelfs niet direct met een korte cat5e kabel aan het modem (EBV9) haal ik maar max 30 mb/s. De verbinding schommelt ook nogal tussen 20 a 30. Terwijl hiervoor met ziggo alles in 1 extra 180mbit down netjes constant 21 megabyte per sec.haalde.

* http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin haal ik max 20 a 22.
* Nieuwsgroepen via Sunny unlimited poort 119 en 443(SSL) piekt max 30 en gemiddeld 24 megabyte.
* Uploaden naar Google Drive is merkbaar trager als ik een bestand van ongv. 250mb upload zou deze in 5 sec. geüpload moeten kunnen zijn wat in de praktijk een paar minuten duurt.

Ook heb ik mijn firewall van Bitdefender uitgeschakeld en een andere pc zonder extra beveiligingssoftware geprobeerd. Helaas geen verschil. Kortom heel leuk om te zien dat bij speedtest.net de verbinding netjes rond de 500/500 aangeeft terwijl in de praktijk rond de 60 mb/s niet eens haalbaar is.
[afbeelding]
Dat komt eerder door de andere kant van het internet en ook de latency die er is.

Bij een dergelijke download heb je slechts één TCP connectie open waar dergelijke speedtests meerdere connecties op zetten.

Ook zal Google je aanvragen niet zo super snel kunnen/willen verwerken, dus ook daar haal je het maximum niet.

Je 500Mbit abbonement gaat pas maximaal renderen als je met meerdere gebruikers/connecties bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Het probleem is (hier in Eindhoven) opgelost. Ik haal weer mijn normale snelheid die ik gewend was van KPN.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3817968369.png

Hier onder de quote vanaf het KPN forum.
Goedemiddag forumleden,

het doet me goed dat steeds meer mensen melden dat de problemen met de snelheid voorbij zijn. Het bleek uiteindelijk dat nieuwe apparatuur in ons netwerk, die geplaatst is na de storing van begin september, door een fout in de firmware niet goed functioneerde. Dit is apparatuur voor het correct verwerken van dataverkeer via het glasvezelnetwerk. Het heeft lang geduurd voordat onze specialisten hier achter kwamen en aan een oplossing konden gaan werken. In samenwerking met de leverancier zijn de problemen met de firmware nu opgelost. Vandaag is met diverse klanten contact gezocht om navraag te doen. Lang niet alle klanten zijn op dit moment al bereikt. Maar tachtig procent van de tot nu gebelde klanten ervaart nu de met hen afgesproken snelheid. Voor een klein deel is nog extra onderzoek nodig. Ik wil jullie allen bedanken voor het geduld en de hulp die jullie mij hebben gegeven bij het verzamelen van gegevens voor het onderzoek!

Met vriendelijke groet,
Raul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROKO608
Snow_King schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:12:
[...]

Bij een dergelijke download heb je slechts één TCP connectie open waar dergelijke speedtests meerdere connecties op zetten.

Ook zal Google je aanvragen niet zo super snel kunnen/willen verwerken, dus ook daar haal je het maximum niet.

Je 500Mbit abbonement gaat pas maximaal renderen als je met meerdere gebruikers/connecties bezig bent.
Je theorie zal vast kloppen

Alleen vreemd dat als ik met een 2de pc tegelijk download ik per pc ongv. 15 mb haal.
M.a.w. als je een 500mbit connectie hebt is deze alleen praktisch als je met meerdere pc's erop zit. Met enkel 1 pc is het dus nutteloos.

Waarom kreeg ik met ziggo dan wel het maximale voor 1 pc....? Is hoger dan 200mbit dan de bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Lijkt hier ook opgelost, haal nu weer 500mbit :)
Omgeving hoogerheide

[ Voor 19% gewijzigd door jimmy87 op 09-10-2014 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

ROKO608 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:15:
[...]

Je theorie zal vast kloppen

Alleen vreemd dat als ik met een 2de pc tegelijk download ik per pc ongv. 15 mb haal.
M.a.w. als je een 500mbit connectie hebt is deze alleen praktisch als je met meerdere pc's erop zit. Met enkel 1 pc is het dus nutteloos.

Waarom kreeg ik met ziggo dan wel het maximale voor 1 pc....? Is hoger dan 200mbit dan de bottleneck?
200 ~ 300Mbit is afhankelijk van de latency wel de bottleneck voor één TCP connectie.

Je kan met 1 PC prima die 500Mbit halen, maar dan moeten er wel meerdere connecties/downloads tegelijk plaats vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROKO608
Snow_King schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:43:
[...]
Je kan met 1 PC prima die 500Mbit halen, maar dan moeten er wel meerdere connecties/downloads tegelijk plaats vinden.
Dank voor je reactie maar ook dit had ik al geprobeerd. Door meerdere downloads tegelijk aan te zetten en de .bin bestanden te downloaden of via nieuwsgroepen met sabnzb (20 connecties). Zelfs dan blijft het max 200 a 250 mbit. Het blijft voor mij een raadsel en vraag ik me af of er medetweakers zijn die wel met 50 a 60 megabyte p.s. down of up halen met de eerder genoemde site met .bin files en nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
ROKO608 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:12:

Ik krijg 67 MB/sec van Sunny met Usenet op port 119. (althans dat zegt Newsbin pro: 536 Mbps/67 MBps)
Dat schommelt niet echt.

Wellicht ben ik een van de weinige op de gigabit connecties in de pop hier, die is net uitgebreid, en de mensen die al op deze pop zitten zullen wellicht niet eens weten dat ze kunnen upgraden)

Sunny lijkt het probleem niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
ROKO608 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:02:
[...]

Dank voor je reactie maar ook dit had ik al geprobeerd. Door meerdere downloads tegelijk aan te zetten en de .bin bestanden te downloaden of via nieuwsgroepen met sabnzb (20 connecties). Zelfs dan blijft het max 200 a 250 mbit. Het blijft voor mij een raadsel en vraag ik me af of er medetweakers zijn die wel met 50 a 60 megabyte p.s. down of up halen met de eerder genoemde site met .bin files en nieuwsgroepen.
Ken je probleem. Heb sinds kort ook glasvezel, 500 Mbit. Met SABnzb of Alt.Binz haal ik maar maxz 25mb/s echter gebruik ik sinds enkele dagen Newsbin pro en zit ik rond de 45mb/s 8)7

Ander programma, zelfde server, zelfde poort, zelfde aantal connecties, heel vaag maar wel bijna dubbele snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROKO608
Versteegrob schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:20:
[...]

Ander programma, zelfde server, zelfde poort, zelfde aantal connecties, heel vaag maar wel bijna dubbele snelheid.
Goed om te weten! Grabit gaat bij mij ook met die snelheden maar het schommelt ook behoorlijk.

En meerdere downloads aan hebben staan via
je webbrowser...? Krijg je dan ook die 45...?

Toch eigenlijk wel typisch dat je met een dergelijke verbinding zo geen gebruik kan maken van de totale capaciteit op de reguliere wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Hij zit hier nu stabiel op 94mbit, upload zit wel nog steeds constant boven de 100!
Download:
https://www.dropbox.com/s...list%20Dashboard.png?dl=0

Upload:
https://www.dropbox.com/s...list%20Dashboard.png?dl=0

[ Voor 3% gewijzigd door magneet op 09-10-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
ROKO608 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:40:
[...]

Goed om te weten! Grabit gaat bij mij ook met die snelheden maar het schommelt ook behoorlijk.

En meerdere downloads aan hebben staan via
je webbrowser...? Krijg je dan ook die 45...?

Toch eigenlijk wel typisch dat je met een dergelijke verbinding zo geen gebruik kan maken van de totale capaciteit op de reguliere wijze.
Nee, gewoon 1 download wel met meerdere connections.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08 22:55
Ik heb een gigabit verbinding, ik haal met gemak 970 Mbit met Newsbin Pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROKO608
kmichael schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:10:
Ik heb een gigabit verbinding, ik haal met gemak 970 Mbit met Newsbin Pro!
Dat doe je goed! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik snap het ook niet, hier een 6 jaar oude pc, en haal 536mbps op een 500 mbps connectie.
Wel genoeg ram, en een redelijk goed i/o systeem. SSD op moederbord chipset en disk array achter raid controller.

Ik weet niet waar je de files op weg schrijft, maar als je een normale hdd hebt die files moet schrijven, par2 en unrar tegelijk dan wordt het toch al wat moeilijker.
500 mbps is rond de 65MB/sec. Par2 draait volgens mij grotendeels in ram, maar zal de files moeten openen, en zo nodig repareren (schrijven). Unrar leest, en als je ook nog op dezelfde hdd uitpakt heb je ook nog eens een schrijfactie.
Dus als je 65MB/sec moet schrijven, xx MB/sec lezen, xx MB/sec lezen en xx MB/sec schrijven tegelijk op 1 fysieke hdd lijkt het me bijna onmogelijk om goed te gaan.
Daarom ben ik maar over gegaan op een 450GB SSD, maar dat is eigelijk overkill als je het tegelijk repareerd en uitpakt. Met 25-50 GB 'bestanden' zie ik er maximaal 3 tegelijk actief, dus 1e unrar, 2e par check en 3e download. Zou je ook met een 180 GB uitkunnen. Maar goed er gaat wel eens wat mis met een password, en ik heb deze uit de vraag en aanbod en hij was redelijk te betalen.

[ Voor 0% gewijzigd door jacovn op 10-10-2014 14:16 . Reden: Spelling correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROKO608
jacovn schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:11:
Ik snap het ook niet, hier een 6 jaar oude pc, en haal 536mbps op een 500 mbps connectie.
Wel genoeg ram, en een redelijk goed i/o systeem. SSD op moederbord chipset en disk array achter raid controller.

Ik weet niet waar je de files op weg schrijft, maar als je een normale hdd hebt die files moet schrijven, par2 en unrar tegelijk dan wordt het toch al wat moeilijker.
500 mbps is rond de 65MB/sec. Par2 draait volgens mij grotendeels in ram, maar zal de files moeten openen, en zo nodig repareren (schrijven). Unrar leest, en als je ook nog op dezelfde hdd uitpakt heb je ook nog eens een schrijfactie.
Dus als je 65MB/sec moet schrijven, xx MB/sec lezen, xx MB/sec lezen en xx MB/sec schrijven tegelijk op 1 fysieke hdd lijkt het me bijna onmogelijk om goed te gaan.
Daarom ben ik maar over gegaan op een 450GB SSD, maar dat is eigelijk overkill als je het tegelijk repareerd en uitpakt. Met 25-50 GB 'bestanden' zie ik er maximaal 3 tegelijk actief, dus 1e unrar, 2e par check en 3e download. Zou je ook met een 180 GB uitkunnen. Maar goed er gaat wel eens wat mis met een password, en ik heb deze uit de vraag en aanbod en hij was redelijk te betalen.
Mijn files gaan direct naar een Samsung EVO SSD 500gb dus zou een hd niet het probleem zijn. Systeem is gebaseerd op een core i7 en 16gb ram. Los daarvan is het niet alleen te merken bij nieuwsgroepen maar ook met downloads zonder parren en unrarren etc en bij het uploaden. Ondertussen is KPN dit aan het onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
chickpoint schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:48:
Het probleem is (hier in Eindhoven) opgelost. Ik haal weer mijn normale snelheid die ik gewend was van KPN.

[afbeelding]

Hier onder de quote vanaf het KPN forum.

[...]
Hier in Lelystad (vanaf 09-10) ook alles ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

downloadsnelheid is ok nu, upload nog niet helemaal

maar grootste probleem is dat ik niks kan streamen, uitzendinggemist, rtl gemist, liveleak, youtube alles stottert en buffert om de seconde, nu al 2 maanden last van, wordt het een beetje erg zat nu

modems omgeruild, monteurs geweest, weet gewoon niet meer wat ik moet doen, ik blijf gvd bezig en bellen, voor een service die al 2 jaar vlekkeloos werkt, (eerst 1 jaar Tweak groen, nu 1 jaar KPN glas)

is 2 jaar perfect geweest via glasvezel, ik ga maar weer terug naar adsl ofzo, ik word er echt strontziek van
het probleem ligt niet in m'n huis, dan is het klaar voor mij (een weekje trek ik nog wel, maar 2 maanden wordt me te gortig)

[ Voor 52% gewijzigd door Rebels op 16-10-2014 04:09 ]

Pagina: 1 2 Laatste