Hier in Alphen aan den rijn geen problemen

[ Voor 18% gewijzigd door Rebels op 09-09-2014 18:17 ]
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
mja, volgens mij heeft afspraak maken met een monteur totaal geen zin, aangezien je leest dat het probleem in onze regio zitPlacid_K schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 21:05:
Ook hier sinds donderdag dramatische snelheden. Downloadsnelheid schommelt tussen 1 en 4 mbit, dat gold tot voor kort ook voor de uploadsnelheid, maar die sinds enkele dagen omhoog geschoten naar 40 mbit.
Ik ben vier keer door KPN gebeld, telkens iemand van de helpdesk terwijl werd beloofd dat iemand mij van de technische dienst zou bellen. En de betreffende medewerker wist totaal niet waar het over ging. Echt een drama. Doet me erg denken aan Chello van zo'n tien a vijftien jaar geleden. Een brok ellende.
Ik word morgen voor de vijfde keer teruggebeld om een afspraak te maken met een monteur. Zucht.
[ Voor 24% gewijzigd door Rebels op 10-09-2014 05:17 ]
[ Voor 48% gewijzigd door kipfel op 10-09-2014 12:35 ]
inderdaad wat suf, als je bovenstaande post leest dat het 14 down en 94 up is bij een 100/100 kan het niet de fiber zijn, en ook de epxeriabox zou het niet mogen zijn.Rebels schreef op woensdag 10 september 2014 @ 05:03:
[...]
mja, volgens mij heeft afspraak maken met een monteur totaal geen zin, aangezien je leest dat het probleem in onze regio zit
mijn EB is al opgeruild heeft totaal geen resultaat gehad, als dat niet werkte dan moest ik maar weer bellen en zou er een monteur komen,
maar wat heeft dat voor'n zin als het probleem niet in je huis zit?
ik verbaas me een beetje dat de helpdesk niet is doorgegeven dat het probleem ergens bij hun ligt en dat het nog niet op hun storingspagina staat
ik wil best nog wel een keer bellen hoor, maar het probleem is dat die helpdeskmedewerkers een stappenplan doorlopen met je, terwijl je van te voren al weet dat het probleem niet in je huis of je apparaten zit
en dan nog gaan zeggen: "meneer als we een monteur sturen en dan blijkt dat het aan uw switch of apparatuur ligt krijgt u een rekening van 70 euro"
tuurlijk dat snap ik!
maar het is al sinds vorige week donderdag bekend dit probleem en hun eerste stap van EB omruilen per koerier moet hun toch ook op gaan vallen? ze moeten wel 500 EB's omgeruild hebben in de regio en nog steeds gaat er nergens een lampje branden?
erken het fucking probleem en zet op de storingspagina!
we zitten toch niet bij een budgetprovider? ik betaal juist de hoofdprijs voor het stabiele netwerk en klantenservice, ik snap gewoon niet dat er nog nergens een lampje bij hun brandt
ik wil echt niks afdoen aan KPN het gaat al jaren perfect en goed, maar dit specifieke probleem komt mij heel raar over, ben het gewoon niet gewend van ze
service is altijd perfect en hun diensten, ik snap gewoon niet dat ze het hun helpdesk niet doorgeven dat er toch een probleempje in een bepaalde regio zit en gewoon eb's blijven omruilen per koerier en monteurs naar adressen blijven sturen voor niks
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Verwijderd
Zo werkt dat nu eenmaal bij KPN. De helpdesk moet gewoon het script volgen. Ook geven zij het door de beoordeling gebeurt hoger en als deze dames en heren niet willen gebeurt er niks.Rebels schreef op woensdag 10 september 2014 @ 05:03:
[...]
ik wil echt niks afdoen aan KPN het gaat al jaren perfect en goed, maar dit specifieke probleem komt mij heel raar over, ben het gewoon niet gewend van ze
service is altijd perfect en hun diensten, ik snap gewoon niet dat ze het hun helpdesk niet doorgeven dat er toch een probleempje in een bepaalde regio zit en gewoon eb's blijven omruilen per koerier en monteurs naar adressen blijven sturen voor niks
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2014 13:28 ]
De afspraak met de monteur heeft wel degelijk zin, dit komt door de scripts die ze bij KPN moeten volgen. Doordat de monteur hier is langs geweest kom je op de lijst terecht met storingen die mensen ondervinden. Dit word daarna uitbesteed aan een extern bedrijf om het op te lossen. KPN gaat natuurlijk niks oplossen aan hun zijde als het aan je eigen netwerk zou kunnen liggen.Rebels schreef op woensdag 10 september 2014 @ 05:03:
[...]
mja, volgens mij heeft afspraak maken met een monteur totaal geen zin, aangezien je leest dat het probleem in onze regio zit
*snip*
[ Voor 13% gewijzigd door chickpoint op 10-09-2014 15:03 ]
Ik ben niet helemaal eens met wat je aangeeft.chickpoint schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:02:
[...]
De afspraak met de monteur heeft wel degelijk zin, dit komt door de scripts die ze bij KPN moeten volgen. Doordat de monteur hier is langs geweest kom je op de lijst terecht met storingen die mensen ondervinden. Dit word daarna uitbesteed aan een extern bedrijf om het op te lossen. KPN gaat natuurlijk niks oplossen aan hun zijde als het aan je eigen netwerk zou kunnen liggen.
BTW: een klein verzoekje van mijn kant. Post bij je reactie alsjeblieft je Speedtest resultaten, abbonements snelheid en regio. Anders word dit een groot klachten topic dat zijn doel voorbij streeft.
Ik had 100 mb en omdat ik de snelheid niet Haal krijg ik van KPN elke maand €15 korting tot het opgelost is..Versteegrob schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:53:
En nu dan? Ga je downgraden? Je betaalt tenslotte wel voor 500MB
[ Voor 28% gewijzigd door BeZaX op 10-09-2014 21:18 ]
Passief natuurlijk wel, maar vanaf de wijkcentrale via de backbone het netwerk van KPN in zit het tussen Vodafone en KPN sowieso al gescheiden over VLAN als er al sprake is van WBA of WMP+ toegang. Het probleem zit ook wat hoger in het netwerk.Datafeest schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:12:
Ik haal netjes 50/50 Mbps met m'n Vodafone Glas abonnement. Gebruikt die niet hetzelfde KPN Reggefiber netwerk voor een deel?
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
[ Voor 7% gewijzigd door astrasound op 12-09-2014 16:37 ]
Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb
Ik denk dat een modem ruil niks gaat uitmaken qua snelheid. Alleen als je er een v9 voor terug krijgt zou ik het altijd doen. Die dingen zijn veel stabieler dan die rottige arcadyan's. En WIFI bereik is veel beter.BeZaX schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:58:
Ook hier problemen sinds een week ongeveer:
Wat is je huidige abonnementssnelheid bij KPN?
100/100 (KPN Glasvezel Standaard)
Wat is de snelheid die je op dit moment haalt?
Schommelt tussen de 25 en 60 Mbit bij down- en upload met een ping van tussen de 20 a 30 ms. (v8 met UTP kabel)
[afbeelding]
In welke regio woon je?
Assen (Kloosterveen)
Vandaag contact gehad. Modem word omgeruild. We zullen zien!
Verwacht ik ook niet, maar het is een eerst stap (hopelijk de nieuwe v9 inderdaad) Vanavond komt de koerier en dan ga ik opnieuw testen/bellen. Gelukkig is het internet niet dramatisch slecht zoals bij anderen, dus ik heb meer geduld/tijd.HvanderT schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:18:
[...]
Ik denk dat een modem ruil niks gaat uitmaken qua snelheid. Alleen als je er een v9 voor terug krijgt zou ik het altijd doen. Die dingen zijn veel stabieler dan die rottige arcadyan's. En WIFI bereik is veel beter.
Voor een glasvezel verbinding is die ping wel hoog trouwens. Maar dat zal wel met de storing te maken hebben.
[ Voor 27% gewijzigd door BeZaX op 15-09-2014 20:24 ]
kpn speedtest wordt getest met alleen kpn serversBeZaX schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:10:
De modem is verwisseld (v9 binnen gekregen). Echter gaf dit geen verbetering. Wel heb ik het ping probleem kunnen oplossen door het uitschakelen van Sophos Anti-Virus (Web protection opties gaven roet in het eten). Die veroorzaakte de verhoogde ping.
[afbeelding]
Nu afwachten wat de technisch dienst gaat vinden/zeggen. Morgen word ik terug gebeld.
Waar zit trouwens het verschil in tussen speedtest.net en kpn speedtest (beide ookla network)? Ze accepteren nooit de metingen van de eerste. Het standaard antwoord van de helpdesk zet ik altijd vraagtekens neer als tweaker. Terwijl statistieken overeenkomen.
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
Ik zou eerst zeggen test het even met de experiabox zelf zodat je zeker weet dat het aan KPN ligt en niet aan jezelf. Bij ons ging het er vooral om dat we om onverklaarbare reden onze snelheid niet haalden ongeacht van onze eigen hardware of type experiaboxmagneet schreef op woensdag 17 september 2014 @ 08:11:
Ik heb sinds gisteren een samknows ( http://www.samknows.com/broadband/index.php ) router erbij hangen en zie dat de download redelijk constant rond de 75mbit hangt ipv de 100 die ik moet hebben. Upload zit wel weer boven de 100mbit. Als ik over langere tijd gegevens heb zal ik die hier delen.
Verwijderd
De samknows router kan gewoon achter de EB worden aangeslotenchickpoint schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:57:
[...]
Ik zou eerst zeggen test het even met de experiabox zelf zodat je zeker weet dat het aan KPN ligt en niet aan jezelf. Bij ons ging het er vooral om dat we om onverklaarbare reden onze snelheid niet haalden ongeacht van onze eigen hardware of type experiabox
snelheid heb ik afgelopen weekend nog met de EB getest, was toen ook prut zoals de laatste weken. Gelukkig niet zo sxtreem zoals met sommige andere hier maar toch minder dan je mag verwachten.chickpoint schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:57:
[...]
Ik zou eerst zeggen test het even met de experiabox zelf zodat je zeker weet dat het aan KPN ligt en niet aan jezelf. Bij ons ging het er vooral om dat we om onverklaarbare reden onze snelheid niet haalden ongeacht van onze eigen hardware of type experiabox
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2014 17:53 ]
Verwijderd
Men zou die € 17,50 (die ik betaal voor de 500MB uitbreiding) gaan verrekenen.Versteegrob schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 17:48:
Klinkt niet best maar krijg je dan wel korting?
[ Voor 26% gewijzigd door astrasound op 19-09-2014 23:57 ]
Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Ik heb exact hetzelfde "probleem", met download haal ik prima 500, maar upload blijft hangen onder de 100..jacovn schreef op woensdag 24 september 2014 @ 05:52:
Het is omgezet vannacht, experiabox staat keurig op 1000 full.
KPN speedtest server1 499,44 down, en 95,46 up
KPN speedtest server 2 500,07 down en 96,25 up
Niet echt zoals het hoort lijkt me, maar de downstream issues lijk ik niet te hebben.
Met Okla (speedtest.net) 250/96
Net kpn gebeld, en het was bekend, ze werken eraan.Tonnio schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:49:
[...]
Ik heb exact hetzelfde "probleem", met download haal ik prima 500, maar upload blijft hangen onder de 100..
[ Voor 11% gewijzigd door MarcelGo op 27-09-2014 11:47 ]
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
snelheden zijn redelijk constant hetzelfde bij mij (Budel) tikje hoger misschien de down & up snelhedenMarcelGo schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:45:
Voor mij is dit een 100/100 abbonement (KPN Glasvezel Standaard)
KPN speedtest server1 74,19 down, en 107,99 up
In welke regio woon je?
Lelystad
(Natuurlijk bedraad en verder alles uit gemeten op de experiabox)
De helpdesk medewerker vond het mooie waarden (van de week haalde ik net de 80 down) en wees erop dat ze 20% minder mogen leveren van de toezichthouder?? Hier kan ik niets over vinden....
Ik betwist niet jouw argumenten, maar als kpn op de website groot adverteert met een snelheidsgarantie moet dat voor mij als gewone consument meetbaar/controleerbaar zijn (en anders moeten ze het abbo verkopen met 90 ipv 100)Snow_King schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:54:
Los van de hele discussie, houdt altijd rekening met de overhead van het TCP/IP protocol.
Jullie meten TCP snelheden, dus wat je aan data binnen krijgt, maar daar zit zo'n 10% overhead van TCP op.
Een echte test zou dus de flow op je switchpoort/netwerkkaart meten zijn.
Effectief, op een 100Mbit verbinding moet je 90Mbit kunnen halen, maar verwacht niet exact 100!
[ Voor 10% gewijzigd door MarcelGo op 27-09-2014 12:01 . Reden: wifi aanvulling ]
Nee, want technisch gezien gaat er gewoon 100Mbit door de lijn heen, maar daar zitten ook protocollen tussen die een stukje overhead hebben.MarcelGo schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:57:
[...]
Ik betwist niet jouw argumenten, maar als kpn op de website groot adverteert met een snelheidsgarantie moet dat voor mij als gewone consument meetbaar/controleerbaar zijn (en anders moeten ze het abbo verkopen met 90 ipv 100)
Wat ik ook wel frappant vind is het wifi gebeuren, die experiabox ga ik hier niet voor gebruiken, maar nu meet ik over wifi 34,5 down en 93,6 up
[ Voor 8% gewijzigd door MarcelGo op 27-09-2014 12:36 ]
snap ik maar waarom halen we dan wel 106+ upload?Snow_King schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:54:
Los van de hele discussie, houdt altijd rekening met de overhead van het TCP/IP protocol.
Jullie meten TCP snelheden, dus wat je aan data binnen krijgt, maar daar zit zo'n 10% overhead van TCP op.
Een echte test zou dus de flow op je switchpoort/netwerkkaart meten zijn.
Effectief, op een 100Mbit verbinding moet je 90Mbit kunnen halen, maar verwacht niet exact 100!
Wellicht. Niet met je eens, maar begrijp jouw oogpunt wel.MarcelGo schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 12:33:
Nou nog een reactie dan...:-)![]()
Dan adverteren met 100Mbit en in kleine lettertjes dit is meetbaar via onze speedtest, hier moet u 90Mbit zien de rest is technisch noodzakelijk voor het leveren...
Sowieso nooit via WiFi testen. Veel te onbetrouwbaar daar voor en externe invloeden. Dergelijke tests altijd via een kabeltje.MarcelGo schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 12:33:
Maar weet je als ik 90 zou halen zou ik het al prima vinden nu heb ik het idee dat ik er niet veel op vooruit gegaan ben (upc via wifi 60 down en 12 up bij een abbo van 60/12! tegen kpn via wifi 34 down en 93 up bij een abbo van 100/100!)
Uh, geen idee! Als ze je knijpen op 100/100 dan zou je geen >106Mbit upload moeten kunnen halen.magneet schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 12:48:
[...]
snap ik maar waarom halen we dan wel 106+ upload?Ik kan hier ook 500mbit krijgen dus het is gaan harde beperking wegens de hardware.
[ Voor 97% gewijzigd door MarcelGo op 27-09-2014 13:20 . Reden: foutje ]
Probeer: http://speedtest.operator.nl/kpn/Rebels schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 06:01:
ze hebben kpn.com/speedtest voor het gemak maar verwijderd?
telefoontoestel
Maar daar zit al een woordje in wat ik voor geen meter vertrouw en dat is wifi, dat is zo variabel als de pest en eigenlijk geen goede meet methode. Dus gewoon lekker met een draadje testentelefoontoestel schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:57:
Ik heb mijn verbinding thuis niet gemeten, maar ik ben nu op de HvA op het Eduroam netwerk en krijg via wifi een resultaat van 18Mb down, 45Mb up. Dit getest op beide server uit bovenstaande link. Is er door mensen ook al getest op externe servers met het downloaden van bestanden? Mogelijk dat het probleem gewoon bij de test servers zit??
Wat ik gedaan heb is stroom van experiabox en nt kastje zeker 10 minuten Dan alles weer aan en de snelheid was terug. Lijkt op update
Was het maar waar...jacovn schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 06:39:
...
Iemand een link naar hoe dit netwerk opgezet is ?
De core is zeker wel IP, anders wordt het moeilijk het internet te bereikenjacovn schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:04:
Ik heb iets ervaring met kpn zakelijk. Daar kregen we destijds een fiber met een dwdm box waar 40x10GE uit kwam. Dat is 7 jaar terug.
Dus bandbreedte naar een pop zal ook minstens over een 10 GE link kunnen gaan.
KPN gebruikt volgens mij Huawei apparatuur. De core zal wel niet ip gebaseerd zijn, maar optisch geschakeld nog steeds in ringen (zoals het was in de SDH opzet)
De DWDM apparatuur is al 100GE volgense deze aankondiging: http://www.kpn-internatio...0g-commercial-application
Verder zal kpn wel carier grade nat toe passen. Ik zie een /32 ip adres op mijn wan connectie, dat verteld dan ook niets over een subnet waar je in zit.
Om de een of andere reden is internet per vandaag weer normaal gaan functioneren.hb96 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:47:
Alles-in-1 Standaard Glasvezel 100 Mbit Download / 100 Mbit Upload
Snelheid op 22-09-2014 Speedtest.net:
[afbeelding]
Voor mij is dit op het moment 69,95 Mbit Download /113,93 Mbit Upload zoals in de screenshot te zien is.
Snelheid op 06-10-2014 KPN Speedtest Server 1:
[afbeelding]
Voor mij is dit op het moment 81,21 Mbit Download /107,96 Mbit Upload zoals in de screenshot te zien is.
In welke regio woon je?
Marum (Groningen)
Als ik het goed heb, speelt dit zo vanaf begin september 2014.
Check af en toe eens met speedtest en toen viel het mij op dat ik niet de normale 95+ Mbit Download behaalde. Eerste nog even afgewacht in de hoop dat het opgelost zou worden, met als resultaat dat er een monteur langskwam nadat ik KPN had gebeld. Verbinding is op locatie, dus thuis, helemaal goed. Monteur zei dat het probleem verderop in het netwerk lag, dus bij een van de servers van KPN of ergens anders. Er wordt aan gewerkt, kwestie van wachten zei de monteur.
Misschien wat korting proberen te krijgen bij KPN tot het opgelost is?
[ Voor 40% gewijzigd door astrasound op 08-10-2014 17:16 ]
Dat komt eerder door de andere kant van het internet en ook de latency die er is.ROKO608 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:12:
Ik vraag me af voor ieder die net zoals ik bij bijv. een 500/500 verbinding behalve via speedtest sites ook in praktijk werkelijk zo'n 60 megabyte per sec. down en up halen. Ik namelijk niet! zelfs niet direct met een korte cat5e kabel aan het modem (EBV9) haal ik maar max 30 mb/s. De verbinding schommelt ook nogal tussen 20 a 30. Terwijl hiervoor met ziggo alles in 1 extra 180mbit down netjes constant 21 megabyte per sec.haalde.
* http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin haal ik max 20 a 22.
* Nieuwsgroepen via Sunny unlimited poort 119 en 443(SSL) piekt max 30 en gemiddeld 24 megabyte.
* Uploaden naar Google Drive is merkbaar trager als ik een bestand van ongv. 250mb upload zou deze in 5 sec. geüpload moeten kunnen zijn wat in de praktijk een paar minuten duurt.
Ook heb ik mijn firewall van Bitdefender uitgeschakeld en een andere pc zonder extra beveiligingssoftware geprobeerd. Helaas geen verschil. Kortom heel leuk om te zien dat bij speedtest.net de verbinding netjes rond de 500/500 aangeeft terwijl in de praktijk rond de 60 mb/s niet eens haalbaar is.
[afbeelding]
Goedemiddag forumleden,
het doet me goed dat steeds meer mensen melden dat de problemen met de snelheid voorbij zijn. Het bleek uiteindelijk dat nieuwe apparatuur in ons netwerk, die geplaatst is na de storing van begin september, door een fout in de firmware niet goed functioneerde. Dit is apparatuur voor het correct verwerken van dataverkeer via het glasvezelnetwerk. Het heeft lang geduurd voordat onze specialisten hier achter kwamen en aan een oplossing konden gaan werken. In samenwerking met de leverancier zijn de problemen met de firmware nu opgelost. Vandaag is met diverse klanten contact gezocht om navraag te doen. Lang niet alle klanten zijn op dit moment al bereikt. Maar tachtig procent van de tot nu gebelde klanten ervaart nu de met hen afgesproken snelheid. Voor een klein deel is nog extra onderzoek nodig. Ik wil jullie allen bedanken voor het geduld en de hulp die jullie mij hebben gegeven bij het verzamelen van gegevens voor het onderzoek!
Met vriendelijke groet,
Raul.
Je theorie zal vast kloppenSnow_King schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:12:
[...]
Bij een dergelijke download heb je slechts één TCP connectie open waar dergelijke speedtests meerdere connecties op zetten.
Ook zal Google je aanvragen niet zo super snel kunnen/willen verwerken, dus ook daar haal je het maximum niet.
Je 500Mbit abbonement gaat pas maximaal renderen als je met meerdere gebruikers/connecties bezig bent.
[ Voor 19% gewijzigd door jimmy87 op 09-10-2014 03:11 ]
200 ~ 300Mbit is afhankelijk van de latency wel de bottleneck voor één TCP connectie.ROKO608 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:15:
[...]
Je theorie zal vast kloppen
Alleen vreemd dat als ik met een 2de pc tegelijk download ik per pc ongv. 15 mb haal.
M.a.w. als je een 500mbit connectie hebt is deze alleen praktisch als je met meerdere pc's erop zit. Met enkel 1 pc is het dus nutteloos.
Waarom kreeg ik met ziggo dan wel het maximale voor 1 pc....? Is hoger dan 200mbit dan de bottleneck?
Dank voor je reactie maar ook dit had ik al geprobeerd. Door meerdere downloads tegelijk aan te zetten en de .bin bestanden te downloaden of via nieuwsgroepen met sabnzb (20 connecties). Zelfs dan blijft het max 200 a 250 mbit. Het blijft voor mij een raadsel en vraag ik me af of er medetweakers zijn die wel met 50 a 60 megabyte p.s. down of up halen met de eerder genoemde site met .bin files en nieuwsgroepen.Snow_King schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:43:
[...]
Je kan met 1 PC prima die 500Mbit halen, maar dan moeten er wel meerdere connecties/downloads tegelijk plaats vinden.
Ik krijg 67 MB/sec van Sunny met Usenet op port 119. (althans dat zegt Newsbin pro: 536 Mbps/67 MBps)ROKO608 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:12:
Ik vraag me af voor ieder die net zoals ik bij bijv. een 500/500 verbinding behalve via speedtest sites ook in praktijk werkelijk zo'n 60 megabyte per sec. down en up halen. Ik namelijk niet! zelfs niet direct met een korte cat5e kabel aan het modem (EBV9) haal ik maar max 30 mb/s. De verbinding schommelt ook nogal tussen 20 a 30. Terwijl hiervoor met ziggo alles in 1 extra 180mbit down netjes constant 21 megabyte per sec.haalde.
* Nieuwsgroepen via Sunny unlimited poort 119 en 443(SSL) piekt max 30 en gemiddeld 24 megabyte.
Ken je probleem. Heb sinds kort ook glasvezel, 500 Mbit. Met SABnzb of Alt.Binz haal ik maar maxz 25mb/s echter gebruik ik sinds enkele dagen Newsbin pro en zit ik rond de 45mb/sROKO608 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:02:
[...]
Dank voor je reactie maar ook dit had ik al geprobeerd. Door meerdere downloads tegelijk aan te zetten en de .bin bestanden te downloaden of via nieuwsgroepen met sabnzb (20 connecties). Zelfs dan blijft het max 200 a 250 mbit. Het blijft voor mij een raadsel en vraag ik me af of er medetweakers zijn die wel met 50 a 60 megabyte p.s. down of up halen met de eerder genoemde site met .bin files en nieuwsgroepen.
Goed om te weten! Grabit gaat bij mij ook met die snelheden maar het schommelt ook behoorlijk.Versteegrob schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:20:
[...]
Ander programma, zelfde server, zelfde poort, zelfde aantal connecties, heel vaag maar wel bijna dubbele snelheid.
[ Voor 3% gewijzigd door magneet op 09-10-2014 15:50 ]
Nee, gewoon 1 download wel met meerdere connections.ROKO608 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:40:
[...]
Goed om te weten! Grabit gaat bij mij ook met die snelheden maar het schommelt ook behoorlijk.
En meerdere downloads aan hebben staan via
je webbrowser...? Krijg je dan ook die 45...?
Toch eigenlijk wel typisch dat je met een dergelijke verbinding zo geen gebruik kan maken van de totale capaciteit op de reguliere wijze.
Dat doe je goed!kmichael schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:10:
Ik heb een gigabit verbinding, ik haal met gemak 970 Mbit met Newsbin Pro!
[ Voor 0% gewijzigd door jacovn op 10-10-2014 14:16 . Reden: Spelling correctie ]
Mijn files gaan direct naar een Samsung EVO SSD 500gb dus zou een hd niet het probleem zijn. Systeem is gebaseerd op een core i7 en 16gb ram. Los daarvan is het niet alleen te merken bij nieuwsgroepen maar ook met downloads zonder parren en unrarren etc en bij het uploaden. Ondertussen is KPN dit aan het onderzoeken.jacovn schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:11:
Ik snap het ook niet, hier een 6 jaar oude pc, en haal 536mbps op een 500 mbps connectie.
Wel genoeg ram, en een redelijk goed i/o systeem. SSD op moederbord chipset en disk array achter raid controller.
Ik weet niet waar je de files op weg schrijft, maar als je een normale hdd hebt die files moet schrijven, par2 en unrar tegelijk dan wordt het toch al wat moeilijker.
500 mbps is rond de 65MB/sec. Par2 draait volgens mij grotendeels in ram, maar zal de files moeten openen, en zo nodig repareren (schrijven). Unrar leest, en als je ook nog op dezelfde hdd uitpakt heb je ook nog eens een schrijfactie.
Dus als je 65MB/sec moet schrijven, xx MB/sec lezen, xx MB/sec lezen en xx MB/sec schrijven tegelijk op 1 fysieke hdd lijkt het me bijna onmogelijk om goed te gaan.
Daarom ben ik maar over gegaan op een 450GB SSD, maar dat is eigelijk overkill als je het tegelijk repareerd en uitpakt. Met 25-50 GB 'bestanden' zie ik er maximaal 3 tegelijk actief, dus 1e unrar, 2e par check en 3e download. Zou je ook met een 180 GB uitkunnen. Maar goed er gaat wel eens wat mis met een password, en ik heb deze uit de vraag en aanbod en hij was redelijk te betalen.
Hier in Lelystad (vanaf 09-10) ook alles ok!chickpoint schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:48:
Het probleem is (hier in Eindhoven) opgelost. Ik haal weer mijn normale snelheid die ik gewend was van KPN.
[afbeelding]
Hier onder de quote vanaf het KPN forum.
[...]
[ Voor 52% gewijzigd door Rebels op 16-10-2014 04:09 ]
[ Voor 25% gewijzigd door Rebels op 10-11-2014 04:17 ]
Wat gaat er wel goed, en wat gaat er niet goed. Wat krijg je nu als je een test doet met een aantal speedtest. Is de download speed dan extreem laag, of niet ?Rebels schreef op maandag 10 november 2014 @ 04:15:
tis nog steeds niet goed hier, moet ik nu weer de modem om laten ruilen? of doe ik iets verkeerd?
heb nu al maanden geen normaal internet
dacht met KPN wel kwaliteit te krijgen, maar ik heb 100x meer problemen dan met Tweak voorheen
24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
Het stopt gewoon steeds, als ik iets stream dan is er elke 30 seconde een pause en doen websites die ik nieuw open ook nietginod schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:57:
[...]
Wat gaat er wel goed, en wat gaat er niet goed. Wat krijg je nu als je een test doet met een aantal speedtest. Is de download speed dan extreem laag, of niet ?
24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
alles is bedraadginod schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:40:
Okay, dus 3 TV's doen het wel gewoon goed ? Welke apparatuur heb je, wireless of bedraad ? 50 down en 30 up steeds opnieuw lijkt mij niet helemaal te kloppen. Ik zou eerder 48 /52 of 50 /48 of zoiets verwachten. Je upload is een stuk lager dan normaal.
[ Voor 8% gewijzigd door Rebels op 11-11-2014 18:16 ]
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq