[KPN] Snelheids problemen op Glasvezel

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battagast
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-01-2024
Ik in Amsterdam sinds kort nu in de problemen, weet niet precies hoe lang, denk een week of twee.

abonemment is 50/50

maar krijg 4.3/22.95

Anderen in Amsterdam nu ook last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 18:36
Monteur is hier net geweest. Hij kon niet veel meer doen dan dezelfde test als we zelf doen. (500 down, 96 up)
Op de device in de POP stond niets vreemds volgens de persoon die de Monteur belde (zijn technische contact persoon)

Ik kan me haast niet voorstellen dat er iets NA de device in de POP nog een rate limit doet.

Maar goed ook geen idee hoe het bij KPN werkt, dus nu gaat Reggefiber blijkbaar iets testen..
Zal wel een monteur een box aan de vezel komen hangen en dan dat ook in de pop en maar een BERT test of zo lijkt me. Aangezien send en receive over 1 vezel lopen kan ik me niet voorstellen dat de vezel defect is voor 1 frequentie en de andere niet. Ook de steenvaste 96 mbps die ik up haal (die gelijk is aan toen het 100 mbps was) geeft mij het gevoel dat er ergens een shaper staat.

Zou het nog zin hebben de experia doos te vervangen door een routerboard ? Die heb ik ooit gekocht maar nooit ingezet omdat alles wel goed werkt.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

ik weet niet meer wat ik moet doen, ik ben geloof ik de enige :(

eerst had ik nog hoop toen ik zag dat anderen ook een probleem hadden, maar sinds een week lijken de gevallen op zichzelf te staan en samenkomen geen zin meer te hebben

mensen rennen weg zodra ze zelf niks meer ondervinden, met deze info is dit dit hele topic totale bullshit en zoek het maar lekker uit ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 18:36
Ik heb maar weer eens gebeld na dik een week.
Ze hadden me terug gebeld maar ik had niet opgenomen, tja 1 keer gebeld dan anoniem, 8:59 op zaterdag, en niet iets inspreken en niet weer proberen.
Affijn, de vriendelijk juffrouw van de glasvezel helpdesk heeft met die afdeling gebeld.
Status: ze weten het nog niet en er hebben een paar klanten last van. Ze blijven zoeken.

Zo langzamerhand raak ik steeds meer benieuwd hoe ze snelheid limiteren. Het is een gigabit ethernet verbinding. Dus als de experiabox niet de upload knijpt op een waarde, moet de device in de pop het wel doen lijkt me.
Als ze dat niet doen, wordt de uplink van de pop nodeloos overbelast lijkt me.

Maar goed, die details gaan ze me vast niet vertellen..

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

tis nog steeds niet goed hier, moet ik nu weer de modem om laten ruilen? of doe ik iets verkeerd?

heb nu al maanden geen normaal internet

dacht met KPN wel kwaliteit te krijgen, maar ik heb 100x meer problemen dan met Tweak voorheen

[ Voor 25% gewijzigd door Rebels op 10-11-2014 04:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sannie1213
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-06 17:37
In principe kan je bij een 100/100 lijn nog niet klagen als je 90/90 hebt. ISP bedrijven hebben zichzelf ingedekt, dit omdat zij een afspraak hebben dat ze 10% mogen afwijken. Dus als je 90/90 op 100/100 lijn hebt dan zijn ze nog niet fout. Als je inderdaad 85/90 hebt dan is je download te laag en kan je serieus hier wat mee.

Zelf hebben we 500/500 van KPN. Echter ervaar ik hier weinig tot geen problemen. Tuurlijk rond de klok van 17.00u word het wat trager. Maar dat kan, dan gaan of zijn de meeste mensen thuis en kijken ze nog even snel op de mail voor ze gaan eten. Laagste wat ik tot nog toe heb gehad is 490/495. Dus mij hoor je absoluut niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 14:18
Rebels schreef op maandag 10 november 2014 @ 04:15:
tis nog steeds niet goed hier, moet ik nu weer de modem om laten ruilen? of doe ik iets verkeerd?

heb nu al maanden geen normaal internet

dacht met KPN wel kwaliteit te krijgen, maar ik heb 100x meer problemen dan met Tweak voorheen
Wat gaat er wel goed, en wat gaat er niet goed. Wat krijg je nu als je een test doet met een aantal speedtest. Is de download speed dan extreem laag, of niet ?

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

ginod schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:57:
[...]

Wat gaat er wel goed, en wat gaat er niet goed. Wat krijg je nu als je een test doet met een aantal speedtest. Is de download speed dan extreem laag, of niet ?
Het stopt gewoon steeds, als ik iets stream dan is er elke 30 seconde een pause en doen websites die ik nieuw open ook niet
op uitzending gemist gaat alles in smallband verder dan, rtl gemist stottert, youtube op HD gaat niet zonder stotteren elke 20 seconden

download is 50 en upload op 30 elke keer als ik speedtesten doe, maar de snelheid is heel het probleem niet
tis puur dat het er gewoon uitknalt als ik iets stream
(had wel snelheidsproblemen, maar die lijken opgelost)

wat ik ook vreemd is 3 tv's met hd doen het wel gewoon goed (behalve een opname terug kijken, dat is ook geen doen, totaal blokkerig en stotterend geluid), tis volgens mij gewoon puur het internet,
heb op 3 pc's precies hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 14:18
Okay, dus 3 TV's doen het wel gewoon goed ? Welke apparatuur heb je, wireless of bedraad ? 50 down en 30 up steeds opnieuw lijkt mij niet helemaal te kloppen. Ik zou eerder 48 /52 of 50 /48 of zoiets verwachten. Je upload is een stuk lager dan normaal.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

ginod schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:40:
Okay, dus 3 TV's doen het wel gewoon goed ? Welke apparatuur heb je, wireless of bedraad ? 50 down en 30 up steeds opnieuw lijkt mij niet helemaal te kloppen. Ik zou eerder 48 /52 of 50 /48 of zoiets verwachten. Je upload is een stuk lager dan normaal.
alles is bedraad
upload is idd niet goed, maar dat vind ik niet het grootste probleem

wat ook vreemd is, tv kijken gaat gewoon door als streaming/internet er weer ff mee kapt

[ Voor 8% gewijzigd door Rebels op 11-11-2014 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmp1968
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09-2021
Sinds april een upgrade van 100/100 naar 500/500 Mbit. Mijn download is rond de 500 Mbit, maar de upload ging nooit boven de 100 Mbit. Uiteindelijk na diverse testen en onderhoud met mijn collega's van KPN is de oplossing een V9 ipv een V8 experiabox! jacovn, ik durf bijna te wedden dat jij ook een V8 modem gebruikt.

Andere vraag weet iemand een usenet provider die niet capt? De meeste providers melden unlimited maar al diverse getest zonder goed resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ongeveer 1, 5 maand te hebben geprobeerd hierbij het verhaal:

Zoals eerder vermeld had ik hele lage snelheden, oorzaak volgens KPN van een landelijke storing, men kon de 500/500 glasvezel abo's niet naar de gewenste snelheden krijgen.

Op een zondag werd ik door KPN gebeld met de mededeling dat de storingen opgelost zouden moeten zijn, en de vraag was wat mijn snelheden nu waren. Daar ik op dat moment niet thuis was, werd er geopperd om een monteur langs te laten komen om de situatie zoals deze nu was te bekijken.
twee dagen later een monteur van KPN over de vloer, gezamenlijk de snelheden net na de Experiabox gemeten ( de afgelopen 2 maanden was deze 50 mb down/ 170 mb up ongeveer.. ) Nu was de snelheid van de verbinding ruim boven de 480 mb up en 499 down, dus was de snelheid zoals deze moest zijn.

De bottleneck bleek in mijn eigen router te zitten, deze was maar in staat om 180mb door te geven ( ruim voldoende voor een 100 Mb lijntje, maar niet voor een 500Mb lijn)

Router vervangen voor een exemplaar met voldoende doorvoercapaciteit en we hebben een werkende 500 mb glasvezelverbinding. KPN blij, ik blij,

Moest toch even vermelden in dit forum dat KPN e.e.a. wel heeft rechtgetrokken in hun netwerk met positief resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:51
Hoe zijn de snelheden op Usenet bij jullie nu?

Net weer even gekeken en ik kom maar niet boven de 40MB/S uit.
Nog wel prima maar dit is nog maar 300Mbps ipv de 500

Download met Newsbin pro icm i-telligent en dit is mijn htpc, gallery: Versteegrob

Zien jullie beperkende factoren?
Pagina: 1 2 Laatste