KPN Internet via VDSL - Snelheid zakt in.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:11
Ik heb al enkele jaren een VDSL verbinding van KPN. Werkt altijd prima. Snel, stabiel en weinig storingen. Wel gehad dat een modem een keer kapot was, maar na een wissel werkte dat ook weer goed.

Sinds deze week is de snelheid van onze internetverbinding behoorlijk naar beneden gegaan. Van de 50/5 kregen we altijd keurig netjes 49/5Mbit, maar nu kom ik niet verder dan 4Mbit down en 4.5Mbit up. Uploaden gaat nu dus sneller dan downloaden :+ Ook de latency is erg hoog, een pingetje naar tweakers is al snel +70ms, een ping naar m'n VPS in de USA al snel 200...

Websites zoals YouTube werken niet echt lekker meer, constant bufferen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3672654976.png

Na het kijken in m'n modem zie ik dat de attainable rate (nog steeds) op 74Mbit ligt, en 12Mbit up. De actual rate is momenteel 52Mbit/5.2Mbit. Hierbij kan ik dus concluderen dat het niet aan mijn eigen lijntje ligt naar de telefooncentrale (geen straatkasten hier)

Ik heb KPN al gesproken, en heb op Twitter ook al een berichtje geplaatst, maar ze weten momenteel niet hoe het kan. Het lijkt dus alsof de centrale overbelast is of er dat er te weinig capaciteit is. Kan dat?

Ik ben erg tevreden met KPN en z'n producten in het algemeen, ook al zijn ze wat duur. Helaas is er geen kabelaansluiting hier mogelijk, waardoor we vast zitten aan die telefoonlijn.

Hopelijk blijft dit niet zo. Er hangen 5 smartphones, 4 pc's, een NAS en een Smart TV aan het netwerk, en dan is 4Mbit niet echt voldoende.

We hebben alleen internet van KPN, TV gaat via schotel.

Zijn er misschien meer mensen/tweakers die ook KPN hebben waarvan de snelheid inkakt? En misschien een oplossing hebben gevonden?

Wat ik dus heb gedaan:

- Modem gereset
- KPN gesproken
- Internettest uitgevoerd met kabeltje aan het modem
- Modem hangt direct aan het ISRA met een kort kabeltje.

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 06-08-2014 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

Ik zou eerst eens scannen voor virussen en andere malware zooi en kijken of er geen verborgen torrents en andere shit op de achtergrond draaien die je lijn dicht trekken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:33
Je probleem komt bekend voor.
Bijna een jaar geleden ook hetzelfde soort probleem gehad. Zaken uploaden ging al niet eens en een normale webpagina laden al helemaal niet.
De modem werkte goed, pc's waren schoon. Tenenkrommend.

Later bleek dat het aansluitpunt (die uit de muur komt), de geest had gegeven. De monteur kwam langs, verving wat zaken en sindsdien werkt alles weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

D4NG3R

kiwi

:)

Dat je VPS in Amerika op een ping van 200 zit vind ik niet vreemd maaruhm: Even voor de duidelijkheid, wanneer dit gebeurt is het puur naar de buitenwereld toe? Intern loopt alles gewoon nog steeds op de snelheid die het hoort te doen?

Lol speedtest ligt plat :D

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Fiber schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:01:
Ik zou eerst eens scannen voor virussen en andere malware zooi en kijken of er geen verborgen torrents en andere shit op de achtergrond draaien die je lijn dicht trekken.
Vergeten te melden dat de PC zelf "schoon" is, er hangen op moment van testen geen andere apparaten aan het modem. Schone installatie van Windows, zelfde probleem.
D4NG3R schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:08:
Dat je VPS in Amerika op een ping van 200 zit vind ik niet vreemd maaruhm: Even voor de duidelijkheid, wanneer dit gebeurt is het puur naar de buitenwereld toe? Intern loopt alles gewoon nog steeds op de snelheid die het hoort te doen?

Lol speedtest ligt plat :D
Normaal had ik op die VPS een ping van rond de 100, ding staat in NYC. En naar een NL Server rond de 20-22ms. Dan gaat het ergens wel mis denk ik. Het is dus naar buiten toe. Intern overigens ook prima, pomp met +500Mbit bestanden naar m'n NAS

Hier werkt speedtest overigens gewoon. En nu niet meer :+

Speedtest result maar even op imgur gegooid:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5eEbERR.png

[ Voor 14% gewijzigd door krakendmodem op 06-08-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 10:45
Modem zelf kan ook kaduuk zijn.. Heb je de mogelijkheid met een ander modem te testen? Anders moet de lijnkaart vervangen worden, komt vaker voor maar diagnose is lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Heb wel een Fritzbox 7340 liggen, maar KPN is momenteel bezig de lijn na te kijken. Dus ik wacht daar nog even mee.

Overigens hebben m'n buren dus ook traag internet. Die hebben een 10/2 pakket. Nu halen ze 2/2. Ik heb dus het idee dat het in de centrale ergens mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Sorry ik was games gewend waar een ping naar Amerika makkelijk tot 175 a 200 gaat :+ . Even een ping naar een uni daar levert ook 100 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hmm.. Even een nieuwe speedtest geprobeerd. Maar helpt niets.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3672761639.png

Ik kijk morgen wel verder, ga zo maar eerst slapen. Misschien is het morgenochtend wel weer goed (hoop ik).
Ach, de meeste dingen werken prima. Iedereen kan nog op facebook/whatsapp komen dus dat zit wel goed :P.

[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 06-08-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik zou zeggen: Haal dat ding van het net(stroom) af vannacht, misschien dat dat 'em goed doet ;) .

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 06-08-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Nah, ik laat em er eerst mooi aanhangen. Anders wordt de snelheid weer door de DLM naar beneden bijgezet. En dan is de conclusie van KPN: Eerst maar een DLM reset, zien we over 10 dagen wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Nooit doen want dan schakelt die vanzelf terug in de snelheid want dan denkt de centrale dat er iets mis is met de lijn. p.s. raad ook aan als je weer met KPN belt te zeggen dat ze niet zomaar de lijn een reset geven. Dit ivm informatie die voor de 2e/3e lijn verloren gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ah ding word momenteel opnieuw ingetrained en getest? Dan is het een ander verhaal ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Dat doen ze automatisch 1x per zoveel uur voor zover ik het nog weet van mijn KPN tijd. Elke onderbreking kan zorgen dat de snelheid omlaag gaat. Dus zorgen dat dit voorkomen wordt.

HvanderT zou je eens een traceroute willen doen naar www.fbi.gov of een dergelijke site in de USA en hiervan de printscreen willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dat van die tracert had ik nog niet aan gedacht.. Gaat zo te zien bij de eerste hop al goed mis, normaal zit die rond de 25

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gjh6sqc.png

Overigens zie ik op Google dat er veel meer mensen met hoge Latency problemen hebben bij KPN. Ik nu dus ook. Helaas staan er nooit nuttige antwoorden bij.

Ik zal morgen gedurende de dag testen doen, op de vroege ochtend zijn er weinig mensen online dacht ik zo.

[ Voor 71% gewijzigd door krakendmodem op 06-08-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Zou ze er op wijzen dat ze naar de wijkcentrale moeten gaan kijken want dit is gewoon belachelijk veel. Het nadeel van VDSL is dat het een stuk gevoeliger is dan ADSL en dus iets moeilijker te kunnen localiseren. Ik zou gewoon morgen KPN bellen en zorgen dat er een ticket wordt aangemaakt voor de 2e lijns.

Ik hoop dat je dan iemand hebt met begrip cq verstand van zaken aan de telefoon. Mocht dat alsnog niet lukken meld je dan even hier weer. Om nog even zeker te zijn in de situatie thuis is niks veranderd van het ISRA naar de Experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
De 2e lijn van KPN begrijpt er ook niet heel veel van.. Het beste is een doorzet naar de 3e Lijn. Daar kan men uitgebreider aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Dat klopt maar je moet helaas wel de hierachie volgen van kpn helaas :(

Wat mij wel opvalt is de VDSL centrale en het lijkt me dat hier echt wel een fout in zit (waarschijnlijk hardwarematig/bekabeling). Dus zorg dat je een monteur van KPN thuis krijg om dingen na te meten en niet via een ander bedrijf wat ze je tegenwoordig proberen aan te smeren bij ADSL/VDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Goedemorgen,

En toen was ineens de snelheid weer normaal:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3673218946.png

Gevalletje overboeking/capaciteitstekort lijkt me, zoals ik al vermoedde. Hoger dan 48.50 kom ik niet, maar dat zal met de overhead te maken hebben.

Zal later in de ochtend weer eens kijken hoe de snelheid/latency is. Alles werkt nu goed en vloeiend. Hieronder een ping naar een US server, die zit weer netjes rond de 100.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SnxWRKE.png

[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 07-08-2014 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• largovich
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:03
Hmm wat gaat hier dan mis...

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/4c39f4c4f2dcf0861340676fe2c5b358.png

Laatste hop is een verschil van 150 ms met die van jouw...

Anyhow, mooi dat het weer goed zit bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
De vraag is voor hoelang. Dit is niet de eerste keer dat ik het heb, en overdag is het behoorlijk vervelend.

Overigens is je latency niet verkeerd, zit je op adsl of vdsl? Valt me wel op dat mensen die bij Telfort zitten een veel lagere latency hebben, vaak onder de 20ms. Daar geraak ik nooit aan.

Mijn opa en oma hebben nog 8Mbit adsl, met een ping van 13ms naar een server in Amsterdam :9 En die wonen op het platteland in Groningen

[ Voor 61% gewijzigd door krakendmodem op 07-08-2014 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

Gewoon overstappen op kabel of glasvezel...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Voor zover dat leverbaar is.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Kabel is niet leverbaar.

En glasvezel.. Denk dat het nog wel 20 jaar gaat duren voordat dat in Friesland komt. ;(. Maar dan woon ik hier toch niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 18:02
HvanderT schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:53:
Kabel is niet leverbaar.

En glasvezel.. Denk dat het nog wel 20 jaar gaat duren voordat dat in Friesland komt. ;(. Maar dan woon ik hier toch niet meer.
ik weet niet waar je woont in Friesland, maar er zijn genoeg plekken die al Glasvezel hebben.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Noord Oost Friesland, gemeente Achtkarspelen. Van Reggefiber hoeven we niet veel van te verwachten, aangezien reggefiber plannen voor glasvezel in Drachten, als tweede grootste plaats in Friesland, heeft geschrapt en zich hier voorlopig ook niet meer laat zien.

En alleen in Leeuwarden ligt glasvezel van Reggefiber. In de omgeving van Dokkum is KabelNoord actief, die hun eigen glasvezel netwerk willen gaan uitrollen, waardoor je alsnog aan monopolist vast zit.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 07-08-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Op dit moment begint de latency weer aardig omhoog te gaan, richting de 70ms. De snelheid blijft rond de 40Mbit steken ipv. 50. Het begint dus weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• largovich
HvanderT schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 06:04:
De vraag is voor hoelang. Dit is niet de eerste keer dat ik het heb, en overdag is het behoorlijk vervelend.

Overigens is je latency niet verkeerd, zit je op adsl of vdsl? Valt me wel op dat mensen die bij Telfort zitten een veel lagere latency hebben, vaak onder de 20ms. Daar geraak ik nooit aan.

Mijn opa en oma hebben nog 8Mbit adsl, met een ping van 13ms naar een server in Amsterdam :9 En die wonen op het platteland in Groningen
Ik heb 50/5 vdsl van telfort met een ping van 16 naar de ams ix. Zit overigens ongeveer 500 meter van de wijkkast af. (met een attainable upload van 31000 Kbps :9 )
En hier is ook geen glasvezel leverbaar voor mij, kabel (Ziggo) zou mij even €4500 kosten voor de aanleg/aansluiting...
Ben overigens erg tevreden over vdsl internet van telfort. Heb het abonnement nu 4 maanden, altijd dezelfde snelheid gehad, geen storing tot nu toe en totaal geen capaciteitsproblemen.
HvanderT schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:27:
Op dit moment begint de latency weer aardig omhoog te gaan, richting de 70ms. De snelheid blijft rond de 40Mbit steken ipv. 50. Het begint dus weer.
Lijkt mij toch een capaciteitsprobleem, maar toch dat zou je midden op een werkdag niet verwachten...

[ Voor 15% gewijzigd door largovich op 07-08-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Lekkere snelheid... Toen ik in het begin VDSL kreeg had ik een attainable download van 95Mbit en 15Mbit upload, ongeveer 550 meter van de centrale. Afgelopen jaren is dat gezakt naar 74Mbit down en 12Mbit up.

Toch vreemd dat er dan zo'n verschil in upload kan zitten vergeleken met die van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• largovich
HvanderT schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:50:
Lekkere snelheid... Toen ik in het begin VDSL kreeg had ik een attainable download van 95Mbit en 15Mbit upload, ongeveer 550 meter van de centrale. Afgelopen jaren is dat gezakt naar 74Mbit down en 12Mbit up.

Toch vreemd dat er dan zo'n verschil in upload kan zitten vergeleken met die van jou.
Zeker vreemd als je mijn attainable download snelheid ziet... Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/4075fdfe22a10f7ce060ab58c3c61e7a.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

bobsquad schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:14:
Dat doen ze automatisch 1x per zoveel uur voor zover ik het nog weet van mijn KPN tijd. Elke onderbreking kan zorgen dat de snelheid omlaag gaat. Dus zorgen dat dit voorkomen wordt.
Tot zo'n anderhalf jaar terug hadden wij ook KPN ( En dat komt er ook nooit weer in trouwens :N ) even de dichtgetimmerde router daarbuiten gelaten: Ik heb dit niet gemerkt, mogelijk omdat er hier max 8Mbit is over de telefoon gaat en dit ook stabiel werd behaald - maar dat ding is met regelmaat gereset of een nacht uitgezet omdat het interne netwerk onstabiel werd door dat ding :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
largovich schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:58:
[...]
Zeker vreemd als je mijn attainable download snelheid ziet... [afbeelding]
Na de oplevering van m'n VDSL aansluiting in 2012

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YEaq8Un.png

Begin dit jaar.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x2UHcnb.png

[ Voor 7% gewijzigd door krakendmodem op 07-08-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Nu ben ik wel benieuwd naar de INP & CRC op het moment dat het wel werkt. Ik vermoed namelijk dat de DLM ingrijpt in de wijkcentrale.

Vraag daarom bij KPN even of ze de lijn een aantal dagen willen monitoren. Ik zie nog steeds wel dat je Profile goed staat ik had verwacht dat deze op 8a uit zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik neem aan dat je 8b bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Nee maar die is er ook evenalc C & D maar opzich zou je daar ook genoeg aan moeten hebben aangezien deze profielen tot 50 Mbit gaan en 17a gaat tot 100Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Het kan zijn dat je eerst op VDSL Profiel 8b zat en nu bent overgezet op 17a en je huidige firmware dit niet ondersteunt waardoor je automatisch een lagere snelheid krijgt.

[ Voor 1% gewijzigd door Requa op 07-08-2014 21:31 . Reden: Edit van tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik denk dat ik wat verwarring heb veroorzaakt met de afbeeldingen, sorry. Ik had het er ook even bij moeten zetten.

Het eerste plaatje met de intrainwaarden waren van toen mijn VDSL aansluiting werd opgeleverd, in 2012... Dat tweede plaatje met de intrainwaarden zijn van begin dit jaar.

Onderstaande afbeelding is met de waarden van nu

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6FExA1u.png

Overigens zet de DSLAM mij niet terug in snelheid, zit al jaren op 17a profiel. Heb 1 x op 8a gezeten, dat kwam omdat het modem hiervoor niet lekker was en constant de verbinding verbrak.

Overigens is de snelheid weer zoals gisteren:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3674961424.png

Een capaciteitsprobleem dus, midden in de nacht is alles goed, maar overdag en vooral 's avonds zakt de snelheid gigantisch in.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 07-08-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Het beste is om je publieke IP adres weg te strepen in je screenshots :D
HvanderT schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:31:
Ik denk dat ik wat verwarring heb veroorzaakt met de afbeeldingen, sorry. Ik had het er ook even bij moeten zetten.

Het eerste plaatje met de intrainwaarden waren van toen mijn VDSL aansluiting werd opgeleverd, in 2012... Dat tweede plaatje met de intrainwaarden zijn van begin dit jaar.

Onderstaande afbeelding is met de waarden van nu

[afbeelding]

Overigens zet de DSLAM mij niet terug in snelheid, zit al jaren op 17a profiel. Heb 1 x op 8a gezeten, dat kwam omdat het modem hiervoor niet lekker was en constant de verbinding verbrak.

Overigens is de snelheid weer zoals gisteren:
[afbeelding]

Een capaciteitsprobleem dus, midden in de nacht is alles goed, maar overdag en vooral 's avonds zakt de snelheid gigantisch in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Requa schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:32:
Het beste is om je publieke IP adres weg te strepen in je screenshots :D

[...]
Oeps :+

Done :)

Ik weet alleen niet hoelang imgur de afbeeldingen bewaard als je ze verwijderd, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Ik zou de KPN KlantenService bellen en een storing(s) ticket aanmaken.

ADSL/VDSL: 0800 - 0402
Ma t/m Zo 24/7 bereikbaar.
Bellen is geheel kosteloos
HvanderT schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:35:
[...]

Oeps :+

Done :)

Ik weet alleen niet hoelang imgur de afbeeldingen bewaard als je ze verwijderd, maar goed.

[ Voor 52% gewijzigd door Requa op 07-08-2014 21:37 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Mja, ze hebben nu een lijnmeting gestart, om te kijken waar het vandaan komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
HvanderT schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:38:
Mja, ze hebben nu een lijnmeting gestart, om te kijken waar het vandaan komt..
gewoon lekker monteur laten komen..ken die eerst maar eens het koper meten voor je _/-\o_

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
fazerfreak schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:40:
[...]

gewoon lekker monteur laten komen..ken die eerst maar eens het koper meten voor je _/-\o_
Dat heeft ie dus een anderhalve maand geleden voor me gedaan tijdens het vervangen van een modem. Conclusie: de lijn naar de centrale toe is superstabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Ja superstabiel, in zijn hoofd zeker 8)7 _O-
HvanderT schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:42:
[...]

Dat heeft ie dus een anderhalve maand geleden voor me gedaan tijdens het vervangen van een modem. Conclusie: de lijn naar de centrale toe is superstabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Laatst online: 09-02-2024
HvanderT schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:42:
[...]

duurmeting / minuutsmetingen laten doen ?

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Requa schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:44:
Ja superstabiel, in zijn hoofd zeker 8)7 _O-

[...]
Hij was er eigenlijk wel jaloers op, hij zit zelf op een ADSL2 lijntje van 14 Mbit :P
fazerfreak schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:44:
[...]

duurmeting / minuutsmetingen laten doen ?
Hij heeft met zo'n apparaatje ongeveer een uur de lijn gecontroleerd, daar kwam niks bijzonders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Maak een klacht aan via www.klachtenkompas.nl

Je wordt dan na een aantal dagen teruggebeld met een (mogelijke) oplossing.
HvanderT schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:46:
[...]

Hij was er eigenlijk wel jaloers op, hij zit zelf op een ADSL2 lijntje van 14 Mbit :P

[...]

Hij heeft met zo'n apparaatje ongeveer een uur de lijn gecontroleerd, daar kwam niks bijzonders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Opzich hoor je mij nog niet klagen, de lijn zelf is wel goed verder. Alleen is er blijkbaar sprake van een ranzige overboeking waardoor s 'avonds de snelheden klote zijn. In de nacht is er niks aan de hand.

Ik bel ze nog even, kijken wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Het kan ook zijn dat een of andere grapjas al het verkeer verbruikt waardoor anderen hier last van ondervinden. Gebeurt dit alleen bij jou? Vraag eens aan je buren of zij dit probleem ook hebben? Wellicht raakt de wijkcentrale overbelast of vol waardoor er weinig van overblijft..
HvanderT schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:50:
Opzich hoor je mij nog niet klagen, de lijn zelf is wel goed verder. Alleen is er blijkbaar sprake van een ranzige overboeking waardoor s 'avonds de snelheden klote zijn. In de nacht is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
De buren hebben er ook last van, overbelasting dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

HvanderT schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:50:

2e lijn > 24uur meting > probleem duidelijk > monteur naar wijkcentrale.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Of de centrale loopt vol waardoor er weinig van overblijft :D
HvanderT schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:56:
De buren hebben er ook last van, overbelasting dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Bij de 3e lijn heb je daar meer kans op :9
True schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:57:
[...]

2e lijn > 24uur meting > probleem duidelijk > monteur naar wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Helaas is het op dit moment niet mogelijk om een (lijn)meting voor langere tijd aan te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
En waarom dan niet? Volgens mij konden ze ook een 1 week(s) lijnmeting uitvoeren 8)
HvanderT schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:03:
Helaas is het op dit moment niet mogelijk om een (lijn)meting voor langere tijd aan te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Stond niet bij de opties die aangeboden konden worden volgens de jongeman daar. Vreemd..

Maar goed, ze willen een monteur langs sturen, dus die mag het wel gaan nakijken. Ook omdat de buren er ook last van hebben. Ben alleen bang dat de monteur langskomt op het moment dat de snelheid goed en niks kan vinden in de centrale.

Ik ga zo maar weer naar bed, stoom afblazen. Dit is gewoon belachelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3675057314.png

[ Voor 18% gewijzigd door krakendmodem op 07-08-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Gewoon duidelijk het probleem uitleggen aan de monteur en de monteur inplannen op de tijdstip(pen) wanneer het probleem optreed.

Hopelijk worden alle problemen opgelost :)
HvanderT schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:15:
Stond niet bij de opties die aangeboden konden worden volgens de jongeman daar. Vreemd..

Maar goed, ze willen een monteur langs sturen, dus die mag het wel gaan nakijken. Ook omdat de buren er ook last van hebben. Ben alleen bang dat de monteur langskomt op het moment dat de snelheid goed en niks kan vinden in de centrale.

Ik ga zo maar weer naar bed, stoom afblazen. Dit is gewoon belachelijk.

[afbeelding]

[ Voor 0% gewijzigd door Requa op 07-08-2014 22:30 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 18:32
Hoe is het nu afgelopen?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Het werkt nog steeds knudde :P. Overdag prima, 's avonds een drama.

Overdag:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3678103277.png

's avonds:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3675057314.png
Deze speedtest is van twee dagen terug, heb gisteren geen meting gedaan. Maar YouTube werkte gisteravond ook slecht, en duurt vrij lang voordat ik een reactie van een website kreeg en alles ging laden. Dus had wel door hoe laat het was.

De monteur komt pas volgende week. Ik ga eerst bij de buren langs die ook KPN hebben, en kijken hoeveel last die er van hebben. Dan speel ik dat door naar KPN, zodat ie niet in onze meterkast hoeft te wroeten maar direct naar de centrale kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Even een update. Ik heb zojuist weer gebeld naar KPN, en die hebben mij kunnen vertellen dat er problemen zijn in de centrale. Afspraak met de monteur is inmiddels daarom ook afgezegd, aangezien KPN weet van de problemen in de centrale. Binnen een paar dagen komt er iemand bij de centrale om een lijnkaart te vervangen. Ik hoop dat de snelheidsproblemen dan ook zijn opgelost.

De buren hebben trouwens ook allemaal problemen, dus gelukkig ligt het niet bij mij.

Via PM heb ik ook al contact gehad met een monteur, en die heeft mij ook al veel kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
En zijn de problemen al opgelost.. :*) ?
HvanderT schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:31:
Even een update. Ik heb zojuist weer gebeld naar KPN, en die hebben mij kunnen vertellen dat er problemen zijn in de centrale. Afspraak met de monteur is inmiddels daarom ook afgezegd, aangezien KPN weet van de problemen in de centrale. Binnen een paar dagen komt er iemand bij de centrale om een lijnkaart te vervangen. Ik hoop dat de snelheidsproblemen dan ook zijn opgelost.

De buren hebben trouwens ook allemaal problemen, dus gelukkig ligt het niet bij mij.

Via PM heb ik ook al contact gehad met een monteur, en die heeft mij ook al veel kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Sorry dat ik zo laat reageer, afgelopen dagen niet veel thuis geweest.

Nee, problemen zijn nog steeds gaande. Monteur is ook al langs geweest, bijna een weekje terug. En toen ik hem het verhaal vertelde, vertelde hij dat hij niks kon doen, aangezien het dus wel in de centrale zit.

Volgens de KPN monteur zijn er meerdere lijnkaarten in de centrale die kuren vertonen, wat dus betekend dat het halve dorp met traag internet zit...

Daarnaast is de DLM ook bezig geweest, ben van profiel veranderd en de max. snelheid is veel lager.

Ik hang dus nog wel even aan die telefoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
De situatie op dit moment :+. Ze hebben tenminste leuk wachtmuzieke opstaan :P.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/18NhE5z.jpg

De afgelopen weken totaal geen verbeteringen geweest. De problemen spelen nu langer dan een maand, ik hoop niet dat dit nog veel langer moet gaan duren, want dan denk ik dat de boel maar opgezegd gaat worden. Helaas is er geen andere aanbieder die hier VDSL levert, waardoor ik op 16Mbit adsl terecht kom als ik naar tele2, online of een andere non-KPN internetaanbieder ga...

[ Voor 73% gewijzigd door krakendmodem op 29-08-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Tsja, soms duurt het langer dan normaal..

Maarre, je moet er achteraan blijven gaan. Heb ik ook gedaan toen ik ping spikes had en lagere download snelheid. Werd opgelost na 1 maand 7(8)7.
HvanderT schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:24:

[afbeelding]

De afgelopen weken totaal geen verbeteringen geweest. De problemen spelen nu langer dan een maand, ik hoop niet dat dit nog veel langer moet gaan duren, want dan denk ik dat de boel maar opgezegd gaat worden. Helaas is er geen andere aanbieder die hier VDSL levert, waardoor ik op 16Mbit adsl terecht kom als ik naar tele2, online of een andere non-KPN internetaanbieder ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 18:32
HvanderT schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:24:

[afbeelding]

Dat plaatje... _O-

Ontopic: je moet inderdaad wel regelmatig terugbellen / contact opnemen want anders doen ze gewoon niks. Ik ken zelfs een geval waarbij een monteur z'n privenummer gaf omdat het via de organisatie zelf toch niet zou worden opgelost... 8)7

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Inmiddels lijken de problemen voorbij _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3755875252.png
Ik zit weer netjes op de vertrouwde snelheid.

Nu eens kijken of het in het weekend ook zo blijft.

KPN heeft beloofd mij op de hoogte te houden, maar daar hebben ze zich niet aaan gehouden. Zal morgen eens bellen of ze inmiddels weten wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Sinds twee terug is mijn VDSL Pairbonding snelheid ook compleet ingekakt. Een weekje aangekeken en nu echt werk van gemaakt. WiFi snelheid is al helemaal dramatisch. 8 MB vs 20-25 of zelfs hoger in de oude situatie.

Morgen krijg ik een nieuw modem (V10 nieuwste modem), heb er niet veel vertrouwen in. V8 en V9 modems al getest. Denk dat het in de centrale zit. Ook met verschillende resests van het modem lijkt de 2e lijn niet goed te worden opgepikt. Ook al meten ze de lijn door en zien ze soms mijn oude snelheid terug. Ik zie dit niet tijdens het downloaden of met Speedtest.net

Uploadsnelheid is wel goed.

Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
lol een V10 lijkt me vreemd dat ding zit net in het test circuit bij 10 gebruikers. Ga er maar vanuit dat je gewoon een V9 krijgt en dingen per ongeluk verwisseld hebt.

Betreft het wifi dat het inzakt kan gewoon aan veel meer oorzaken hebben doe eens bedraad en wifi een test en zet deze even hier neer.

Betreft het resetten van de experiabox liever niet doen als je bij de 3e lijns terecht komt hebben hun veel meer informatie. Willen ze dat niet en je bent zeker van je zaak dan even een monteur langs laten komen.

schuld KPN = KPN Betaald
schuld Eigen Netwerk = Jij betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

V10 lijkt mij ook erg sterk. Denk dat de medewerker eerder de KPN ExperiaBox (ZTE) bedoelt.
Zowel bedraad als WiFi zijn compleet ingestort. In mijn thuissituatie is er niets veranderd.

Wat bedoel je met 3e lijn? Ik heb gewoon via een chat alles geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Update: sinds vandaag eindelijk mijn snelheid terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airavab
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 12:43
Hallo,

Ik heb waarschijnlijk last van het zelfde probleem. In ieder geval wel dezelfde symptomen; Overdag rond een uurtje of 12 haal ik 18 van de beloofde 20 mbits. 's avonds (rond 20:00) met een beetje geluk 3 mbits. Alles direct aan de modem bekabeld gemeten met een schone pc die enkel verbonden is aan het netwerk. Vandaag een nieuwe modem binnen gekregen maar heb nog steeds last van hetzelfde probleem.

Hoe hebben jullie het uitendelijk opgelost? Kwam het door overbelasting van de wijkcentrale door digitale televies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Bleek een probleem in het netwerk van KPN te zijn. M'n lijnsnelheid was gewoon altijd 52/5,2 naar de wijkcentrale toe.

Gevalletje overbelasting.

Als je er veel last van hebt, bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airavab
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 12:43
Even een dagje aangekeken, steeds hetzelfde tussen 19:00-23:00 super traag internet. Zal waarschijnlijk ook een gevalletje overbelasting zijn. We gaan weer bellen met de kpn!
Pagina: 1