Het is wel een probleem / issue wazt bij meerdere mensen speelt. Als je eens objectief kunt kijken env astleggn wat precies de verschillen zijn (zonder afhankelijk te zijn van fouten in de gebruikte appatratuur) kan dat voor sommigen best interessante informatie zijn.janbal schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:01:
Zoiets als: Ik hou niet van voetballen en ik kijk er ook nooit naar maar ik zal nu eens wetenschappelijk bewijzen dat PSV beter is dan Ajax (v.v.)
KPN iTV 3.0 blijft een vaag verhaal. Op forum.kpn.com zijn er berichten over te vinden. Mensen hebben van KPN medewerkers gehoord dat de bitrate van de tv-streams omhoog gaat, Dolby Digital toegevoegd gaat worden en dat er meer HD-zenders komen. Er is ook een KPN Atlantis project waar nieuwe functionaliteit eerst getest wordt door KPN medewerkers. Zie http://www.kpn.com/web/fi...12-43a0-90d9-90bbab912306 en http://iptv.kpn-nova.nl/ ( forum waar alleen KPN medewerkers op kunnen ).TMPJ schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:35:
Waar ik zelf erg benieuwd naar ben is het IPTV 3.0 verhaal, de berichten hierover zijn veelbelovend!
Maar op forum.kpn.com reageren de KPN medewerkers elke keer weer met 'we zijn ermee bezig..' etc. Vervolgens gebeurt er niets. Het enige wat er echt aan zit te komen is een menu-update voor de stb's.
Laatste reactie van een KPN medewerker op forum.kpn.com:
"Ik heb met interesse dit topic doorgelezen en ik zie inderdaad wel wat dingen terugkomen waar KPN in meer of mindere mate aan werkt. Maar op dit moment is bij ons nog niks bekend over een uitrol van een IPTV 3.0 geheel.
Wat er qua uitrol in de planning staat op dit moment is het nieuwe TV menu dat voor iedereen geïntroduceerd zal gaan worden.
Verder werken we natuurlijk ook aan verbetering van beeld en geluid, vooral op hogere bandbreedtes, en uitbreiding van mogelijkheden, maar daar is tot op heden nog geen uitrolplanning van bekend. Wel nemen wij feedback en wensen van onze gebruikers, waarin jullie dus ook erg belangrijk zijn, mee de organisatie in als aanvulling op de plannen die we zelf maken."
Right in the pippy! LOLjanbal schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:01:
Zoiets als: Ik hou niet van voetballen en ik kijk er ook nooit naar maar ik zal nu eens wetenschappelijk bewijzen dat PSV beter is dan Ajax (v.v.)
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Tijdje zitten puzzelen om toegang te verkrijgen tot de configuratieschermen van de Experiabox V9.
Inloggen werkt alleen met deze informatie: username = Admin, password = kpn
In de bijgeleverde informatie op papier staan allerlei onjuiste aanwijzingen, vandaar deze posting van mij.
Groetjes, Frans
Inloggen werkt alleen met deze informatie: username = Admin, password = kpn
In de bijgeleverde informatie op papier staan allerlei onjuiste aanwijzingen, vandaar deze posting van mij.
Groetjes, Frans
Is dat niet iets van 192.168.2.254 ?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Jup, dat is em. Bij mijn H220N is de username trouwens KPN en het password werd de eerste keer leeggelaten.
[ Voor 76% gewijzigd door S_Chief op 25-09-2014 21:21 ]
Monteurs loggen vaak in op het modem bij het plaatsen. Ze maken dan standaard een wachtwoord aan. Vaak doen ze dan "kpn"
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Ik heb sinds een week glasvezel van kpn, het gaat allemaal erg moeizaam maar ik heb nog goede hoop dat het eindresultaat dit traject weer doet vergeten.
Waar ik me wel over verbaas is de snelheidsgarantie die prominent aanwezig is op de website, ik heb een 100/100 verbinding en meet bedraad (uiteraard, alles uit en solo de meting) gemiddeld 82 down en 107 up. De helpdesk medewerker vond het mooie waarden en wees erop dat ze 20% minder mogen leveren van de toezichthouder??
Waar ik me wel over verbaas is de snelheidsgarantie die prominent aanwezig is op de website, ik heb een 100/100 verbinding en meet bedraad (uiteraard, alles uit en solo de meting) gemiddeld 82 down en 107 up. De helpdesk medewerker vond het mooie waarden en wees erop dat ze 20% minder mogen leveren van de toezichthouder??
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Wat is de lengte tussen je nt en je modem? Wat voor kabels gebruik je? Ik denk dat je een 94 down wel moet halen.MarcelGo schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:08:
Ik heb sinds een week glasvezel van kpn, het gaat allemaal erg moeizaam maar ik heb nog goede hoop dat het eindresultaat dit traject weer doet vergeten.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
wat heeft de kabel lengte tussen je nt en je modem hiermee te maken?
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Inderdaad. Dat is een UTP kabel. Tot 100 meter geen probleem en voordat je die lengte in je woning haalt....
Dat verhaal van die 20% is natuurlijk totale onzin. Dit klinkt meer als een probleem wat veel meer mensen hebben en wat misschien beter in dit topic hoort:
[KPN] Snelheids problemen op Glasvezel
En wat KPN gewoon moet oplossen dus.Glasvezel is niet afstandsafhankelijk, tenminste niet in de consumentennetwerken van Reggefiber.
Dat verhaal van die 20% is natuurlijk totale onzin. Dit klinkt meer als een probleem wat veel meer mensen hebben en wat misschien beter in dit topic hoort:
En wat KPN gewoon moet oplossen dus.Glasvezel is niet afstandsafhankelijk, tenminste niet in de consumentennetwerken van Reggefiber.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Verwijderd
Het is al jaren zo dat bij snelheidverlies een een grenswaarde wordt gewerkt voordat KPN iets gaat doen volgens mij was dat in het verleden 15%. 4-5 jaar geleden haalde je standaard al 10% minder waarvoor je betaalde 30 Mbit was in de praktijk 26,5Barre73 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 13:51:
Inderdaad. Dat is een UTP kabel. Tot 100 meter geen probleem en voordat je die lengte in je woning haalt....
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2014 14:04 ]
Die 20% werd mij ook verteld toen ik melde dat ik 500/100 lijk te hebben i.p.v. 500/500.
In het gesprek gaf ik aan het niet een groot issue te vinden dat het nu 'maar' 100 was, en dat ik wel blij was bijna 500 mbps te halen. Toen kwam die 20% ter sprake, dus met andere woorden zouden ze met 400/400 weg kunnen komen.
Ik zie nu op vrijdag avond echter wel 530 mbps van usenet komen (volgens de meter van newsbin pro dan)
Dat is wel in pieken, maar het schommelt rond de 500 mbps. Dus wat dat betreft dik tevreden.
In het gesprek gaf ik aan het niet een groot issue te vinden dat het nu 'maar' 100 was, en dat ik wel blij was bijna 500 mbps te halen. Toen kwam die 20% ter sprake, dus met andere woorden zouden ze met 400/400 weg kunnen komen.
Ik zie nu op vrijdag avond echter wel 530 mbps van usenet komen (volgens de meter van newsbin pro dan)
Dat is wel in pieken, maar het schommelt rond de 500 mbps. Dus wat dat betreft dik tevreden.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Ok ook even gepost in snelheidsproblemen...Barre73 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 13:51:
Dat van die 20% lijkt mij ook onzin maar als de helpdesk dat aanhoudt wordt ik niet verder geholpen, upload haal ik wel ruim meer dan 100, als het nou andersom was...
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Er zijn gevallen bekend waarin drie helpdeskmedewerkers drie verschillende reacties geven. Al eens geprobeerd nogmaals te bellen?
En dan vooral de nadruk leggen op het feit dat het 1) glasvezel is (dus onafhankelijk van afstand), en 2) dat jeop de goede manier hebt getest. Bedraad, rechtstreeks op de EB en op verschillende momenten van de dag.
Dat laatste neem ik even aan aangezien de avond van 6 tot 9 uur een slecht moment is om dit te testen. Half nederland zit dan op internet en de diverse ISP servers worden dan gewoon wat trager.
En dan vooral de nadruk leggen op het feit dat het 1) glasvezel is (dus onafhankelijk van afstand), en 2) dat jeop de goede manier hebt getest. Bedraad, rechtstreeks op de EB en op verschillende momenten van de dag.
Dat laatste neem ik even aan aangezien de avond van 6 tot 9 uur een slecht moment is om dit te testen. Half nederland zit dan op internet en de diverse ISP servers worden dan gewoon wat trager.
ik ben aan het nadenken over KPN glasvezel.
ik ga verhuizen , nu heb ik nog UPC 50mbit via de kabel met een fritz 7390 erop.
ik kan in het gebied waar ik naar toe ga wel glasvezel krijgen maar de KPN site zeg dat ik geen 100mbi pakket kan kiezen.
is dat iets waar KPN nog aan werkt ? ik vind de upload zo matig bij het 50mbit pakket.
ik ga verhuizen , nu heb ik nog UPC 50mbit via de kabel met een fritz 7390 erop.
ik kan in het gebied waar ik naar toe ga wel glasvezel krijgen maar de KPN site zeg dat ik geen 100mbi pakket kan kiezen.
is dat iets waar KPN nog aan werkt ? ik vind de upload zo matig bij het 50mbit pakket.
Je kunt het 50/5Mbs opwaarderen naar 100/100, ik heb daar €7.50 extra voor betaald. Wellicht zijn die kosten afhankelijk van het abonnement dat je hebt gekozen.
De grap is dus dat als je je postcode met letters aan elkaar invoert op de KPN postcode check hij het adres niet kent en je 50mbit kan bestellen. Doe je de letters los van de cijfers mag je wel 100mbit kiezen
De snelheden van glasvezel abbo, kan je zeker alleen aanpassen als je alles in 1 pakket hebt ?
Hey, hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik ben een poging aan het doen mijn netwerk op te zetten met een eigen router. Dit volgens dit voorstel:
eymey in "[KPN] Glasvezel"
- Glasunit -> Managed switch: VLAN 4, 6, 7 tagged op Poort 1, VLAN 7 tagged op poort 2 naar Experiabox 9 (alleen voor telefoon) WERKT, VLAN 4 IPTV tagged (is dit nodig?) en VLAN 6 Internet untagged op poort 3.
- Poort 3 -> RT-N66U Router: PPoE instellingen werken, ik heb werkend draadloos internet (thuis netwerk).
En dan nu... er gaat 1 UTP kabel vanuit de router naar de woonkamer, die ik volgens de uitleg weer moet splitsen om IPTV en Internet te krijgen. Prima, managed switch daar en daar heb ik het issue. Hoe stel ik de poorten (icm tagging en eigen interne netwerk VLAN, bijv VLAN 10) hier in?
Ik krijg het routersignaal (Internet) prima binnen, als ik de utp kabel in de woonkamer rechtstreeks in mijn laptop inplug, kan ik gewoon internetten etc (ook 100/100 volgens ookla speedtest).
Voor de managed switch hier in de woonkamer heb ik geprobeerd:
- VLAN 4 (IPTV) en 6 (Internet) tagged op Poort 1 (binnenkomend vanuit de router) -> klopt dit wel?
- VLAN 4 (IPTV) tagged op poort 2, zodat deze naar de settopbox gaat (werkt niet, box zegt, geen signaal)
- VLAN 6 (Internet) tagged en VLAN 10 (eigen netwerk id) untagged op Poort 3,4,5,6 voor PS4, HTPC etc...
Maar dat werkt allemaal niet dus...Wie o wie?
Ik ben een poging aan het doen mijn netwerk op te zetten met een eigen router. Dit volgens dit voorstel:
- Glasunit -> Managed switch: VLAN 4, 6, 7 tagged op Poort 1, VLAN 7 tagged op poort 2 naar Experiabox 9 (alleen voor telefoon) WERKT, VLAN 4 IPTV tagged (is dit nodig?) en VLAN 6 Internet untagged op poort 3.
- Poort 3 -> RT-N66U Router: PPoE instellingen werken, ik heb werkend draadloos internet (thuis netwerk).
En dan nu... er gaat 1 UTP kabel vanuit de router naar de woonkamer, die ik volgens de uitleg weer moet splitsen om IPTV en Internet te krijgen. Prima, managed switch daar en daar heb ik het issue. Hoe stel ik de poorten (icm tagging en eigen interne netwerk VLAN, bijv VLAN 10) hier in?
Ik krijg het routersignaal (Internet) prima binnen, als ik de utp kabel in de woonkamer rechtstreeks in mijn laptop inplug, kan ik gewoon internetten etc (ook 100/100 volgens ookla speedtest).
- VLAN 4 (IPTV) en 6 (Internet) tagged op Poort 1 (binnenkomend vanuit de router) -> klopt dit wel?
- VLAN 4 (IPTV) tagged op poort 2, zodat deze naar de settopbox gaat (werkt niet, box zegt, geen signaal)
- VLAN 6 (Internet) tagged en VLAN 10 (eigen netwerk id) untagged op Poort 3,4,5,6 voor PS4, HTPC etc...
Je moet dus niet vanuit de router naar de woonkamer, maar vanaf de managed switch bij de glasunit naar de managed switch in de woonkamer.RUFFNECK schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:31:
Hey, hoop dat iemand mij kan helpen.
Om internet en IPTV over 1 utp kabel te krijgen moet je van de router lan (vaak 1 van de 4 lan poorten en dus niet de wan want daar komt vlan6 untagged op binnen) naar de managed switch untagged vlan10 (in dit voorbeeld vlan10 gekozen) op poort x. Dan vanaf dezelfde managed switch op poort y vlan4 en vlan10 tagged naar de managed switch in de woonkamer. Vlan4 en vlan10 komen dus tagged binnen op poort a van managed switch woonkamer en vlan4 kan untagged vanaf poort b. vlan10 kan dan untagged vanaf poort c, d, etc.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is en dat je er uit komt
Aha...dus maw de router dient in deze puur voor de (betere) draadloze verbindingen (wat ook mijn intentie was)?
Ik heb al een kabel van poort 4 van de router terug naar de 1e (glas) switch om die te kunnen blijven beheren...nu gewoon een kwestie van de woonkamer utp verplaatsen naar die switch dus...Ik ga het proberen.
Ik heb al een kabel van poort 4 van de router terug naar de 1e (glas) switch om die te kunnen blijven beheren...nu gewoon een kwestie van de woonkamer utp verplaatsen naar die switch dus...Ik ga het proberen.
Ook het "bedrade" internet gedeelte wordt afgehandeld door je eigen router (de RT-N66U in jouw geval), alleen via de managed switch....RUFFNECK schreef op zondag 28 september 2014 @ 13:05:
Aha...dus maw de router dient in deze puur voor de (betere) draadloze verbindingen (wat ook mijn intentie was)?
Thanks
Er lijkt wat schot in de zaak te zitten, qua detectie van het eea. Alleen vroeg ik mij af, maakt het toekennen van de PVID's in m'n switch nog uit?
Ik heb nu de switch in mijn woonkamer poort 3 untagged VLAN 4 (IPTV) met als PVID 1 (en niet 4 dus). VLAN 1 is default vlan (out of the box).
TV box doet initialisatie scherm, maar blijft er heel lang op hangen. DE PVID naar 4 doen, geeft direct de melding dat er geen verbinding is.
In de meterkast is de switch nu (correct) op poort 4 untagged vlan 10 (krijgt kabel van router), en poort 5 tagged vlan 4 en vlan 10 die naar de woonkamer gaat. PVID op poort 4 en 5 staat op 1 ingesteld.
Ik heb nu de switch in mijn woonkamer poort 3 untagged VLAN 4 (IPTV) met als PVID 1 (en niet 4 dus). VLAN 1 is default vlan (out of the box).
TV box doet initialisatie scherm, maar blijft er heel lang op hangen. DE PVID naar 4 doen, geeft direct de melding dat er geen verbinding is.
In de meterkast is de switch nu (correct) op poort 4 untagged vlan 10 (krijgt kabel van router), en poort 5 tagged vlan 4 en vlan 10 die naar de woonkamer gaat. PVID op poort 4 en 5 staat op 1 ingesteld.
De PVID's moet zeker voor de untagged en dus accespoorten gelijk zijn aan het untagged vlan id. PVID meterkast poort 4 moet in bovenstaande dus 10 zijn....
Volgens mij klopt je zin niet helemaal of begrijp ik het verkeerd. Poort 5 is tagged, dus dan geld bovenstaande niet?1975Mark30 schreef op zondag 28 september 2014 @ 13:44:
De PVID's moet zeker voor de untagged en dus accespoorten gelijk zijn aan het untagged vlan id. PVID meterkast poort 5 moet in bovenstaande dus 10 zijn....
Klopt, ik bedoelde poort 4. Is inmiddels aangepast. Is het al gelukt?RUFFNECK schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:09:
[...]
Volgens mij klopt je zin niet helemaal of begrijp ik het verkeerd. Poort 5 is tagged, dus dan geld bovenstaande niet?
Ik had het idd al geprobeerd, poort 4 op PVID 10 gezet en bam. Switch onbereikbaar nu...al eerder gebeurd (bij andere instellingen) en enige manier om er weer op te komen is een system reset te doen (naaldje in reset gat..) en dus alle instellingen kwijt..
edit: gewoon uit/aan is blijkbaar toch genoeg.
Het lukt iig niet om poort 4 (untagged VLAN10 vanuit router) op PVID 10 te zetten, dan kapt de switch er mee
Het lukt iig niet om poort 4 (untagged VLAN10 vanuit router) op PVID 10 te zetten, dan kapt de switch er mee
[ Voor 24% gewijzigd door RUFFNECK op 28-09-2014 14:31 ]
Heb je 2 maal de TP-Link TL-SG108E?RUFFNECK schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:26:
Ik had het idd al geprobeerd, poort 4 op PVID 10 gezet en bam. Switch onbereikbaar nu...al eerder gebeurd (bij andere instellingen) en enige manier om er weer op te komen is een system reset te doen (naaldje in reset gat..) en dus alle instellingen kwijt..edit: gewoon uit/aan is blijkbaar toch genoeg.
Als je interesse hebt in screenshots van de TL-SG108E, pm me dan maar even met je email adres. Misschien heb je er wat aan....
Beste,
Door alle problemen met KPN (traag wifi, niet thuis kunnen werken ivm sip problemen etc), wil ik ook een eigen netwerk bouwen ipv de KPN experiabox V8 te gebruiken.
In de meterkast een switch (met daaraan gekoppeld de glasvezel ethernet poort, een nas, de experiabox voor telefonie en 2 kabels (1 naar de slaapkamer en 1 naar de woonkamer).
In de woonkamer een router voor het meest gespreide wifi bereik.
Welke wifi router en welke switch raden jullie aan (minimaal 8 poorts switch). Verder nog zaken om rekening mee te houden?
Door alle problemen met KPN (traag wifi, niet thuis kunnen werken ivm sip problemen etc), wil ik ook een eigen netwerk bouwen ipv de KPN experiabox V8 te gebruiken.
In de meterkast een switch (met daaraan gekoppeld de glasvezel ethernet poort, een nas, de experiabox voor telefonie en 2 kabels (1 naar de slaapkamer en 1 naar de woonkamer).
In de woonkamer een router voor het meest gespreide wifi bereik.
Welke wifi router en welke switch raden jullie aan (minimaal 8 poorts switch). Verder nog zaken om rekening mee te houden?
Ben gisteren verhuist en 's avonds gelijk even glasvezel aangesloten. Het NT kastje er op gedrukt en ik had internet, fijn! Het probleem is nu dat zodra ik wat data over de glasvezel heen gooi (ongeveer 1GB) de verbinding met het modem verbroken wordt. Dat gebeurd zowel op de experiabox als mijn eigen asus RT-AC68U. In het log van de router zie ik telkens het volgende voorbij komen:
Sep 30 11:28:03 pppd[564]: Serial link appears to be disconnected.
Sep 30 11:28:06 WAN Connection: Fail to connect with some issues.
Sep 30 11:28:06 stop_nat_rules: apply the redirect_rules!
Sep 30 11:28:09 pppd[564]: Connection terminated.
Sep 30 11:28:10 pppd[564]: Modem hangup
Sep 30 11:28:20 pppd[564]: Connected to 00:30:88:1a:ef:26 via interface vlan6
Sep 30 11:28:20 pppd[564]: Connect: ppp0 <--> vlan6
Sep 30 11:28:20 pppd[564]: PAP authentication succeeded
Sep 30 11:28:20 pppd[564]: peer from calling number 00:30:88:1A:EF:26 authorized
Sep 30 11:28:20 pppd[564]: local IP address 86.91.*
Sep 30 11:28:20 pppd[564]: remote IP address 195.190.243.23
Sep 30 11:28:20 pppd[564]: primary DNS address 195.121.1.34
Sep 30 11:28:20 pppd[564]: secondary DNS address 195.121.1.66
Sep 30 11:28:20 start_nat_rules: apply the nat_rules(/tmp/nat_rules_ppp0_vlan6)!
Sep 30 11:28:20 rc_service: ip-up 1296:notify_rc stop_upnp
Sep 30 11:28:20 rc_service: ip-up 1296:notify_rc start_upnp
Sep 30 11:28:20 rc_service: waitting "stop_upnp" via ip-up ...
Sep 30 11:28:20 miniupnpd[1257]: received signal 15, good-bye
Sep 30 11:28:21 WAN Connection: WAN was restored.
Sep 30 11:28:22 miniupnpd[1330]: HTTP listening on port 49600
Sep 30 11:28:22 miniupnpd[1330]: Listening for NAT-PMP traffic on port 5351
Het glas lampje op de NT lijkt gewoon groen te blijven, ook wanneer de verbinding weg valt.
Edit: asus modem zit natuurlijk rechtstreeks op de NT.
Edit2: vreemd genoeg lijkt het nu wel goed werken. Terwijl ik alleen het NT kastje iets heb bewogen... voor die mm bewegingsruimte die hij nog heeft. Vreemd dat zoiets uit kan maken.
Sep 30 11:28:03 pppd[564]: Serial link appears to be disconnected.
Sep 30 11:28:06 WAN Connection: Fail to connect with some issues.
Sep 30 11:28:06 stop_nat_rules: apply the redirect_rules!
Sep 30 11:28:09 pppd[564]: Connection terminated.
Sep 30 11:28:10 pppd[564]: Modem hangup
Sep 30 11:28:20 pppd[564]: Connected to 00:30:88:1a:ef:26 via interface vlan6
Sep 30 11:28:20 pppd[564]: Connect: ppp0 <--> vlan6
Sep 30 11:28:20 pppd[564]: PAP authentication succeeded
Sep 30 11:28:20 pppd[564]: peer from calling number 00:30:88:1A:EF:26 authorized
Sep 30 11:28:20 pppd[564]: local IP address 86.91.*
Sep 30 11:28:20 pppd[564]: remote IP address 195.190.243.23
Sep 30 11:28:20 pppd[564]: primary DNS address 195.121.1.34
Sep 30 11:28:20 pppd[564]: secondary DNS address 195.121.1.66
Sep 30 11:28:20 start_nat_rules: apply the nat_rules(/tmp/nat_rules_ppp0_vlan6)!
Sep 30 11:28:20 rc_service: ip-up 1296:notify_rc stop_upnp
Sep 30 11:28:20 rc_service: ip-up 1296:notify_rc start_upnp
Sep 30 11:28:20 rc_service: waitting "stop_upnp" via ip-up ...
Sep 30 11:28:20 miniupnpd[1257]: received signal 15, good-bye
Sep 30 11:28:21 WAN Connection: WAN was restored.
Sep 30 11:28:22 miniupnpd[1330]: HTTP listening on port 49600
Sep 30 11:28:22 miniupnpd[1330]: Listening for NAT-PMP traffic on port 5351
Het glas lampje op de NT lijkt gewoon groen te blijven, ook wanneer de verbinding weg valt.
Edit: asus modem zit natuurlijk rechtstreeks op de NT.
Edit2: vreemd genoeg lijkt het nu wel goed werken. Terwijl ik alleen het NT kastje iets heb bewogen... voor die mm bewegingsruimte die hij nog heeft. Vreemd dat zoiets uit kan maken.
[ Voor 7% gewijzigd door firlian op 30-09-2014 19:33 ]
Ik heb een vraag, en niet zo heel veel verstand van TV en daarvan de verschillende signalen:
Op het moment heb ik Glasvezel bij Lijbrandt, beneden heb ik een Amino decoder waar ik o.a. mee kan opnemen, boven heb ik digitale TV via coax. Vandaag heb ik gekeken om al mijn digitale abonnementen over te zetten naar KPN, ze hebben redelijk scherp tarieven. Een aantal vragen die in mijn op kwamen, en hopelijk hier iemand kan beantwoorden:
- Ik wil GEEN digitale decoder op de slaapkamer (een TV is meer dan genoeg), kan ik ook digitale TV kijken via coax via de modem die in mijn meterkast hangt? (zoals het nu ook bij Lijbrandt is).
- Kan ik mijn huidige Amino decoder blijven gebruiken, of moet ik per se een KPN decoder hebben? Zo ja, waarom moet je bij KNP dan een los "opname pakket" afsluiten als je TV wilt opnemen?
Op het moment heb ik Glasvezel bij Lijbrandt, beneden heb ik een Amino decoder waar ik o.a. mee kan opnemen, boven heb ik digitale TV via coax. Vandaag heb ik gekeken om al mijn digitale abonnementen over te zetten naar KPN, ze hebben redelijk scherp tarieven. Een aantal vragen die in mijn op kwamen, en hopelijk hier iemand kan beantwoorden:
- Ik wil GEEN digitale decoder op de slaapkamer (een TV is meer dan genoeg), kan ik ook digitale TV kijken via coax via de modem die in mijn meterkast hangt? (zoals het nu ook bij Lijbrandt is).
- Kan ik mijn huidige Amino decoder blijven gebruiken, of moet ik per se een KPN decoder hebben? Zo ja, waarom moet je bij KNP dan een los "opname pakket" afsluiten als je TV wilt opnemen?
1) nee. Je hebt absoluut een KPN decoder nodig en dus ook nieuwe kabel naar boven toe. Nl een UTP kabel. Cat5e bijvoorbeeld.
2)vraag eigenlijk al beantwoord. Amino werkt niet met KPN. Dus nieuwe KPN decoder nodig. Maar die wordt je bijgeleverd.
KPN opnemen werkt niet met een harde schijf maar in de cloud. Vandaar dat je daar extra voor moet aanmelden (en betalen)
2)vraag eigenlijk al beantwoord. Amino werkt niet met KPN. Dus nieuwe KPN decoder nodig. Maar die wordt je bijgeleverd.
KPN opnemen werkt niet met een harde schijf maar in de cloud. Vandaar dat je daar extra voor moet aanmelden (en betalen)
Leon,
Excuus!!! Ik was een beetje in de war geloof ik... Teveel topics achter elkaar gelezen denk ik...
Excuus!!! Ik was een beetje in de war geloof ik... Teveel topics achter elkaar gelezen denk ik...
[ Voor 76% gewijzigd door Barre73 op 30-09-2014 21:42 ]
Huh? Volgens mij heb ik echt maar een keer een bericht geplaatst in het KPN glasvezel topic. Anyway, bedankt voor je antwoord!Barre73 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:21:
Leon, ik vermoed dat je hier nieuw bent. Het is niet gebruikelijk (en eigenlijk ook niet de bedoeling) om een vraag in 2 topics tegelijk te stellen.
Ik heb em net beantwoord in het Lijbrandt topic.
Reeds gewijzigd...Leon- schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:37:
[...]
Huh? Volgens mij heb ik echt maar een keer een bericht geplaatst in het KPN glasvezel topic. Anyway, bedankt voor je antwoord!

Sinds kort ben ik van Tweak overgestapt naar KPN, en dat betekend nieuwe apparatuur en dus alles weer opnieuw configureren. Ik ben dus begonnen de poorten die ik nodig heb, en dat zijn er redelijk veel, open te zetten. Hiervoor had ik een EB v8, nu dus de nieuwe v9.
Echter als ik poorten open zet heb ik het idee dat soms de poort niet goed opgezet wordt. Als ik die 'open poort' dan weer verwijder en het opnieuw doe staat hij ineens wel open. Dit is me nu al een paar keer gebeurd. Is dit een bekende bug van de v9?
Echter als ik poorten open zet heb ik het idee dat soms de poort niet goed opgezet wordt. Als ik die 'open poort' dan weer verwijder en het opnieuw doe staat hij ineens wel open. Dit is me nu al een paar keer gebeurd. Is dit een bekende bug van de v9?
Dit heb ik met die KPN modems al jaren. Het werkt nooit helemaal vlekkeloos. Ik ben maar eigen prut gaan gebruiken.Tarabass schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:01:
Sinds kort ben ik van Tweak overgestapt naar KPN, en dat betekend nieuwe apparatuur en dus alles weer opnieuw configureren. Ik ben dus begonnen de poorten die ik nodig heb, en dat zijn er redelijk veel, open te zetten. Hiervoor had ik een EB v8, nu dus de nieuwe v9.
Irritant.... AIE glas sinds een week. Telefoon prima. Internet 100/100 ook. Maar de TV reageert slecht op de afstandsbediening. Vaak moet ik 5, 6x drukken op een knop voor er wat gebeurt. Afstand AB/STB 3 meter. Geen plastic beschermfolie meer dus dat is het niet. Verse batterijen (neem ik aan)
Klantenservice gebeld. Hij heeft me verteld hoe je de software van de STB kunt verwijderen en dan opnieuw downloaden. Menu - instellingen - gele toets - software verwijderen. Dat werkt ongeveer een uur, daarna is het weer bagger. Ik ga het nog een proberen met zelfgekochte batterijen van een fatsoenlijk merk, anders maar weer bellen... Wordt vervolgd
Klantenservice gebeld. Hij heeft me verteld hoe je de software van de STB kunt verwijderen en dan opnieuw downloaden. Menu - instellingen - gele toets - software verwijderen. Dat werkt ongeveer een uur, daarna is het weer bagger. Ik ga het nog een proberen met zelfgekochte batterijen van een fatsoenlijk merk, anders maar weer bellen... Wordt vervolgd
Gewoon nog een keer bellen en vertellen dat de afstandbediening helemaal niet meer werkt. Dan sturen ze je direct een nieuwe. En anders even proberen via het KPN forum, werkt bij mij altijd.Fratema schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:10:
Irritant.... AIE glas sinds een week. Telefoon prima. Internet 100/100 ook. Maar de TV reageert slecht op de afstandsbediening. Vaak moet ik 5, 6x drukken op een knop voor er wat gebeurt. Afstand AB/STB 3 meter. Geen plastic beschermfolie meer dus dat is het niet. Verse batterijen (neem ik aan)
Het werkte op de v8 bij anders prima. Ik maakte altijd één custom applicatie (per pc/server) aan waarop ik alle poorten die ik nodig heb instelde. Deze applicatie bind ik dan aan het betreffende ipadres en klaar is kees. Maar dit werkt nog steeds, maar sommige poorten dus niet. Na een paar keer via een andere 'applicatie' te proberen werkt het ineensAdlermann schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:30:
[...]
Dit heb ik met die KPN modems al jaren. Het werkt nooit helemaal vlekkeloos. Ik ben maar eigen prut gaan gebruiken.
herkenbaar welke stb heb je? arcadyan?barrymossel schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:15:
[...]
Gewoon nog een keer bellen en vertellen dat de afstandbediening helemaal niet meer werkt. Dan sturen ze je direct een nieuwe. En anders even proberen via het KPN forum, werkt bij mij altijd.
ik zie aan mijn Router dat ik rond 02.00 uur tot 04.00 geen glasvezel verbinding heb gehad.
ook bij mijn schoonvader.
woonplaats Lelystad.
zijn er werkzaamheden geweest ?
zijn er meer mensen waar dit het geval is geweest ?
ook bij mijn schoonvader.
woonplaats Lelystad.
zijn er werkzaamheden geweest ?
zijn er meer mensen waar dit het geval is geweest ?
Gisteren kwam de KPN-monteur langs om het eea te installeren voor het 100/100 internet e.d.. Ik was helaas niet thuis maar mijn vrouw had er weinig last van hem. Hij installeerde wat zaken, stelde wat in en het werkte allemaal. Ook de nummerportering van de vaste lijn ging goed. Het enige wat nog geregeld moet worden is dat het nummer doorkomt als onbekend.
Eigenlijk heb ik weinig meegekregen van het overstappen. UPC eindigde om 1-10-2014 24:00 en KPN was al werkend op 1-10-2014.
TV viel mij iets tegen qua beeldkwaliteit. Het is niet 'slecht' maar ik heb beter gezien. UPC lijkt toch wat scherper te zijn met zijn HD-kanalen.. De menu's zijn wel fijner tov UPC die tergend langzaam waren.
De 100/100 lijn lijkt iets asynchroon te zijn maar wellicht heeft dit andere redenen. Onderstaande via bedrade oplossing

Wi-Fi gaat via mijn router, hoe dit gaat met de Experiabox weet ik dus niet.
Al met al positief dus. De 'gratis' Spotify Premium is ook mooi meegenomen. De besparing per maand is het wel waard.
Eigenlijk heb ik weinig meegekregen van het overstappen. UPC eindigde om 1-10-2014 24:00 en KPN was al werkend op 1-10-2014.
TV viel mij iets tegen qua beeldkwaliteit. Het is niet 'slecht' maar ik heb beter gezien. UPC lijkt toch wat scherper te zijn met zijn HD-kanalen.. De menu's zijn wel fijner tov UPC die tergend langzaam waren.
De 100/100 lijn lijkt iets asynchroon te zijn maar wellicht heeft dit andere redenen. Onderstaande via bedrade oplossing

Al met al positief dus. De 'gratis' Spotify Premium is ook mooi meegenomen. De besparing per maand is het wel waard.
[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 02-10-2014 14:48 ]
Snelheid over wifi zegt niets ntuurlijk, test eerst maar eens met een kabel.
Dat mindere van de TV klopt wel, kpn heeft gewoon een lagere bitrate. Ik ben ook zojuist overgestapt en het verschil bij HD en SD is schrikbarend te noemen (ziggo). Maar ja, voor de prijs is het nu wel ok
Dat mindere van de TV klopt wel, kpn heeft gewoon een lagere bitrate. Ik ben ook zojuist overgestapt en het verschil bij HD en SD is schrikbarend te noemen (ziggo). Maar ja, voor de prijs is het nu wel ok
De lijn hoort netjes 100/100 te zijn (met wat overhead kom ik bij mij meestal uit op 94/94 maar onder de 90 is meestal niet netjes (mits er geen tv aan staat). Helaas is dit op het moment een bekend probleem waar meerderen last van hebbenvhal schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:27:
Gisteren kwam de KPN-monteur langs om het eea te installeren voor het 100/100 internet e.d.. Ik was helaas niet thuis maar mijn vrouw had er weinig last van hem. Hij installeerde wat zaken, stelde wat in en het werkte allemaal. Ook de nummerportering van de vaste lijn ging goed. Het enige wat nog geregeld moet worden is dat het nummer doorkomt als onbekend.
De 100/100 lijn lijkt iets asynchroon te zijn maar wellicht heeft dit andere redenen.
[afbeelding]
http://forum.kpn.com/t5/I...847/highlight/true#M26816
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Update weigerachtige afstandsbediening: software verwijderen en opnieuw laten installeren helpt niet. Nieuwe batterijen ook niet. Dus klantenservice gebeld. Resultaat: morgen krijg ik een andere STB (een nog nieuwer model volgens zeggen) én een nieuwe afstandsbediening. Dat noem ik topservice, super.
Klinkt trouwens gewoon als een kapotte afstandsbedieningFratema schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:35:
Update weigerachtige afstandsbediening: software verwijderen en opnieuw laten installeren helpt niet. Nieuwe batterijen ook niet. Dus klantenservice gebeld. Resultaat: morgen krijg ik een andere STB (een nog nieuwer model volgens zeggen) én een nieuwe afstandsbediening. Dat noem ik topservice, super.
Maar inderdaad top service. Heel erg moeilijk doen ze niet als je laat merken dat je er wel ietsje verstand van hebt
De grafiek was al met een kabel, sorry voor de verwarring. Ik heb het even aangepastAdlermann schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:40:
Snelheid over wifi zegt niets ntuurlijk, test eerst maar eens met een kabel.
Ik zag ze al voorbij komen, afwachten dus helaas...chickpoint schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:19:
[...]
De lijn hoort netjes 100/100 te zijn (met wat overhead kom ik bij mij meestal uit op 94/94 maar onder de 90 is meestal niet netjes (mits er geen tv aan staat). Helaas is dit op het moment een bekend probleem waar meerderen last van hebben
http://forum.kpn.com/t5/I...847/highlight/true#M26816
vhal: heb jij de spotify code al gehad dan?
duurt 10 werkdagen toch/RUFFNECK schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:37:
Ja...morgen is de 10e werkdag voor mij, beetje ongeduldig misschien
Nee, duurt acht dagen volgens mij. Voorlopig gebruik ik maar de gratis versie van spotifyRUFFNECK schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:37:
Weet niet wat het momenteel is bij KPN nieuwe glasvezelaansluiting gisteren gekregen. Monteur heeft order afgesloten en sinds die tijd geen telefoon en TV alleen maar internet. Denk je ga je kijken op itvonline.nl maar daar heb ik de code voor nodig.
Helpdesk gebeld en die kunnen er niks aan doen want er is storing in het systeem. Moedeloos om van te worden dit.
Helpdesk gebeld en die kunnen er niks aan doen want er is storing in het systeem. Moedeloos om van te worden dit.
Ik heb er na 3 weken eens om gebeld, en hop, volgende dag in de bus. Dat kan dus ook.vhal schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:40:
[...]
Nee, duurt acht dagen volgens mij. Voorlopig gebruik ik maar de gratis versie van spotify
Toegegeven, dat is 2 jaar terug ofzo.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
is een kapotte stb.barrymossel schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:39:
[...]
Klinkt trouwens gewoon als een kapotte afstandsbediening![]()
Maar inderdaad top service. Heel erg moeilijk doen ze niet als je laat merken dat je er wel ietsje verstand van hebt
Ik heb een aantal vragen over de Devolo's die je van KPN krijgt.
Klopt het dat deze alleen voor de TV zijn, en je hier dus geen PC op kunt aansluiten?
En hoe werken ze precies met stroomgroepen? Kan ik een devolo in de woonkamer aansluiten, en de andere in de keuken? En welke krijg je precies? Er zijn meerdere versies van (500 vs 200Mb, wireless, etc.).
Klopt het dat deze alleen voor de TV zijn, en je hier dus geen PC op kunt aansluiten?
En hoe werken ze precies met stroomgroepen? Kan ik een devolo in de woonkamer aansluiten, en de andere in de keuken? En welke krijg je precies? Er zijn meerdere versies van (500 vs 200Mb, wireless, etc.).
Devolo's zijn universeel bij mijn weten, dus niet specifiek voor tv. Daarnaast is het niet van te voren te zeggen of het signaal succesvol van de ene naar de andere groep gaat. Kwestie van uitproberen ben ik bang.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
de nieuwe die ze leveren de 650 zijn behoorlijk goed.Peunage schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 20:29:
Ik heb een aantal vragen over de Devolo's die je van KPN krijgt.
In principe kun je er vanuit gaan dat hoe hoger de aangegeven snelheid is, hoe beter ze tegen storing kunnen. Je haalt dan consistent hogere snelheden als cheapere setjes.
PC via Develo werkt goed, echter wel een stuk trager bij mij.
Ik zat bij Tweak op ±93/95 Mb bedraad en ±38/40 via de Devolo's. Dus die lagen al snel weer in de kast en zijn inmiddels retour Tweak (mijn vorige provider)
Al merk je in de praktijk geen verschil tussen 40 of 90 Mb. Dus die 500 Mb voor een tientje meer is niet nodig.
Ik zat bij Tweak op ±93/95 Mb bedraad en ±38/40 via de Devolo's. Dus die lagen al snel weer in de kast en zijn inmiddels retour Tweak (mijn vorige provider)
Al merk je in de praktijk geen verschil tussen 40 of 90 Mb. Dus die 500 Mb voor een tientje meer is niet nodig.
Krijg de laatste paar dagen via KPN glasvezel maar maximaal 5-6 Mbit/s. Maakt niet uit welk device, soort verbinding (ethernet, WiFi), welke DNS, het blijft steken op die snelheid. Er staat geen software aan die data loopt te hoggen, het ligt puur aan de verbinding. Heb de Experiabox V8 ook al een hard-reset gegeven, maar het mocht niet baten. Ook het modem en de switch eens gereset, maar ook dit hielp niet.
Iemand nog ideeën voor ik met de klantenservice ga bellen?
Gewoon bellen als je alles al uitgesloten hebt.
sudo apt-get rekt
Direct bellen met de klantenservice. Ik heb exact hetzelfde probleem gehad op VDSL, 's avonds en in het weekend erg traag, overdag ligt de snelheid wel wat hoger.Denzo schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 15:05:
Krijg de laatste paar dagen via KPN glasvezel maar maximaal 5-6 Mbit/s. Maakt niet uit welk device, soort verbinding (ethernet, WiFi), welke DNS, het blijft steken op die snelheid. Er staat geen software aan die data loopt te hoggen, het ligt puur aan de verbinding. Heb de Experiabox V8 ook al een hard-reset gegeven, maar het mocht niet baten. Ook het modem en de switch eens gereset, maar ook dit hielp niet.
Ga eens langs de buren en kijk of die ook hetzelfde probleem hebben. Zo ja, dan die ook aangeven bij de helpdesk. ("Mijn buren hebben ook KPN, zelfde snelheidsproblemen"). Zo sluit je uit dat het bij jezelf ligt.
Het heeft hier bijna twee maanden geduurd voordat het probleem uiteindelijk werd opgelost. Het bleek dus ergens in het KPN netwerk te zitten, maar nu ik steeds meer van dit soort berichten lees, denk ik dat KPN wel heel snel zijn capaciteit mag gaan uitbreiden.
Sinds 1-okt heb ik ook KPN nadat ik 8 jaar bij Tweak heb gezeten.
Niets gemerkt van eventuele snelheidsproblemen, sterker nog, mijn upload is hoger dan zou moeten op mijn 100 Mb up/down lijn

Zelfs als ik 2 HD streams aanzet dan hou ik dezelfde snelheid
Ik kan ook voor 500 Mb up/down kiezen hier, dat zal er wel mee te maken hebben.
Niets gemerkt van eventuele snelheidsproblemen, sterker nog, mijn upload is hoger dan zou moeten op mijn 100 Mb up/down lijn

Zelfs als ik 2 HD streams aanzet dan hou ik dezelfde snelheid
Ik kan ook voor 500 Mb up/down kiezen hier, dat zal er wel mee te maken hebben.
iemand ervaring met het volgende:
ik heb nu de netgear 3700v2 met openwrt draaien als modem op glasvezel. werkt helemaal goed maar langzaam begint hij kuren te vertonen. nu heb ik de TP-Link TL-WR1043ND aangeschaft en wil hetzelfde gaan doen. kan ik gewoon een backup maken van de netgear en deze op de tp-link zetten? ivm vlans en wireless instellingen en alle poorten die ik open heb gezet.
iemand een idee?
ik heb nu de netgear 3700v2 met openwrt draaien als modem op glasvezel. werkt helemaal goed maar langzaam begint hij kuren te vertonen. nu heb ik de TP-Link TL-WR1043ND aangeschaft en wil hetzelfde gaan doen. kan ik gewoon een backup maken van de netgear en deze op de tp-link zetten? ivm vlans en wireless instellingen en alle poorten die ik open heb gezet.
iemand een idee?
volgens mij gaat dat niet, de tp-link heeft heel andere poortbenamingen volgens mij.
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
dan maar screenshotjes maken en weer overnemen.
Ik heb in de tijd dat ik glasvezel heb van KPN 3 generaties modems geprobeerd o.a. ZTE ding, een thompson. WIFI bereik bleef r*k en ik moest elke twee weken het modem een hengst geven omdat internet weg viel. Nu is er wel een keer een monteur geweest die de NTU nog zou komen vervangen maar ik vervolgens nooit meer gezien heb..
Heb nu uiteindelijk een TP-LINK Archer C5 en een TP-LINK SG-108E neergezet wat allemaal lijkt te werken. Weliswaar blijft het bereik nog steeds slecht.. Haal op de 1e verdieping een downloadsnelheid van 1MB per seconde. Uiteindelijk ben ik er weinig mee opgeschoten. Zijn er mensen die ervaring hebben met de C5 ?
Heb nu uiteindelijk een TP-LINK Archer C5 en een TP-LINK SG-108E neergezet wat allemaal lijkt te werken. Weliswaar blijft het bereik nog steeds slecht.. Haal op de 1e verdieping een downloadsnelheid van 1MB per seconde. Uiteindelijk ben ik er weinig mee opgeschoten. Zijn er mensen die ervaring hebben met de C5 ?
Gisteren is bij mij het glas van KPN de lucht ingegaan. De snelheid is prima;

Maar die EB is een drama zeg. Nauwelijks wat te configureren, geen eigen DNS servers kunnen toewijzen of DHCP uitzetten van dat ding. Geen parentalcontrol etc. etc. Zal dus "gedwongen" worden om een eigen router te moeten gaan gebruiken.
Nu alleen nog de test opstelling van Exchange aan de praat krijgen. Hele avond zitten googlen en alles geprobeerd, maar het werkt voor geen meter

Maar die EB is een drama zeg. Nauwelijks wat te configureren, geen eigen DNS servers kunnen toewijzen of DHCP uitzetten van dat ding. Geen parentalcontrol etc. etc. Zal dus "gedwongen" worden om een eigen router te moeten gaan gebruiken.
Nu alleen nog de test opstelling van Exchange aan de praat krijgen. Hele avond zitten googlen en alles geprobeerd, maar het werkt voor geen meter

Bij mij lijkt het ook weer goed te gaan (94 down, 104 up)
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
Mag ik vragen hoe je de VLAN's van de TP-Link (SG3210) geconfigureerd heb? Zelf zit ik hier ook sterk aan te denken om te doen. Heb alleen 1 nadeel, heb maar 1 cat 6 kabel lopen vanuit de meterkast naar mijn woonkamer, achter tv meubel. Bij mijn tv meubel word alles met een oude en simpele switch gedeelt en loopt er 1 kabel naar 1e etage naar de slaapkamer waar nog de 2e tv kastje staat van KPN.AlesT schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:27:
Zelf zie ik zo goed als 0,0 verschil tussen een HD-zender bij KPN en diezelfde zender in HD bij Ziggo.
Heb ze zelfs via picture in picture naast elkaar gelegd en er vallen me een aantal dingen op:
1. KPN live loopt ietsje voor (1 a 2 sec, verschillend per zender)
2. Het zappen gaat beduidend sneller dan bij mijn CI+ module van ziggo.
3. Op het KPN beeld zie ik beduidend minder artifacts rond letters dan bij Ziggo.
4. Echter zijn de zwart waarden wél iets beter bij Ziggo.
Daarnaast is het zo dat 5.1 dolby digital gewoon bij mij aanwezig is voor de zenders tot pakweg Discovery Chanel, dus ruim 15 kanalen. (Alleen de HD zenders uiteraard).
Het enige wat ik tot nu toe mis is het feit dat er geen mogelijkheid is om te switchen tussen ondertitels en/of audio, zoals bij Euronews en Eurosport de uitzendingen vaak in meerdere talen zijn.
Daarnaast is het een beetje vreemd dat de HD kanalen ergens helemaal achterin verstopt zijn (700+), alhoewel het wel went, zou het toch fijn zijn als dit op termijn gewoon vooraan zal staan.
Voor de rest eigenlijk geen verdere op- of aanmerkingen op KPN iTV.
Zelf was ik ook heel erg onzeker over hoe KPN iTV zou uitpakken, maar na het nu ruim anderhalve week naast elkaar te hebben gehad, merk ik toch wel dat ik de televisie van KPN fijner vindt.
Vooral, zoals hierboven als werd gezegd, het opnemen en het dan weer overal kunnen afspelen alsmede ook Begin gemist zijn super fijn.
Edit: dit is natuurlijk hoe ik het ervaar, of dit in elke regio exact zo is durf ik niet te zeggen.
Daarnaast is het ook zo dat ik een managed switch gebruik om de VLAN's te scheiden.
Hiervoor gebruik ik een TP-Link (SG3210)
De tv's gaan rechtstreeks, met elk een individuele poort, vanuit de switch naar het kastje. Het internet loopt via m'n AirPort Time Capsule en de telefoon & KPN Fon (werkt half) gaan via de experiabox.
Ook is het misschien wel noemenswaardig om te vertellen dat de zapsnelheid ook merkbaar verbeterde sinds dit via de switch gaat in plaats van via de experia box.
Internet vaak perfect tussen de 98 en 100mbit down, ongeacht hoeveel tv's er aan staan. Upload is vaak rond de 130/140 mbit, maar dit vlakt af richting de 100/110 na een bepaalde tijd.
Met KPN compleet erbij en dus het gratis pluspakket is zelfs een groot feest
Ook heb ik trouwens een Synology staan, welke zonder enige problemen werkt. (Web & mail-server)
Al met al ben ik zeer te spreken over KPN (Alles-in-een Premium).
Nog geen moment spijt gehad van de overstap vanaf Ziggo.
Ik krijg de juiste poorten maar niet open. Na tig keer proberen nog geen succes. Zo krijg ik poort 119, 443, 563 en 21/22 bijvoorbeeld met geen mogelijkheid open. Zelfs als ik dmz instel op één van mijn machines (meerdere geprobeerd) blijven de poorten dicht. Voordat ik ga klagen bij KPN en/of een eigen router aan ga schaffen, hebben meer mensen hier last van? Worden deze poorten geblokkeerd door KPN? Zijn er nog dingen die ik kan proberen?
Ik ben een dag aan het kloten geweest om poort 26 open te zetten. wat ik ook deed, kreeg het niet voor elkaar. Totdat ik mijn EB eens een reboot gaf. En voilla, poort 26 was open..Tarabass schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:06:
Ik krijg de juiste poorten maar niet open. Na tig keer proberen nog geen succes. Zo krijg ik poort 119, 443, 563 en 21/22 bijvoorbeeld met geen mogelijkheid open. Zelfs als ik dmz instel op één van mijn machines (meerdere geprobeerd) blijven de poorten dicht. Voordat ik ga klagen bij KPN en/of een eigen router aan ga schaffen, hebben meer mensen hier last van? Worden deze poorten geblokkeerd door KPN? Zijn er nog dingen die ik kan proberen?
[ Voor 60% gewijzigd door bas-nld op 07-10-2014 22:15 ]
Verwijderd
Sinds kort een 500mbit glas abbo bij KPN. Snelheid rechtstreeks vanaf de ExperiaBox met Airport Extreme in bridge modus is prima en nagenoeg 500Mb synchroon. Echter halveert de snelheid zo'n beetje na het plaatsen van een managed switch (TL-SG3210). Configuratie is identiek aan die van netwerkje.com.
Heb op de Airport Extreme de IPv6 instellingen op Link-Local only gezet. Zodra ik deze op automatic zet krijg ik een IPv6 Relay Error. Lijkt verder geen invloed op de snelheid te hebben.
Iemand soortgelijke ervaringen? Ben benieuwd waar deze vertraging vandaan komt. Youtube filmpjes lijken zo nu en dan te stotteren.
Thanks!
Heb op de Airport Extreme de IPv6 instellingen op Link-Local only gezet. Zodra ik deze op automatic zet krijg ik een IPv6 Relay Error. Lijkt verder geen invloed op de snelheid te hebben.
Iemand soortgelijke ervaringen? Ben benieuwd waar deze vertraging vandaan komt. Youtube filmpjes lijken zo nu en dan te stotteren.
Thanks!
Ik heb eraan gedacht, maar kon niet geloven dat dit een oplossing zou kunnen bieden. Straks maar even proberen.bas-nld schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:14:
[...]
Ik ben een dag aan het kloten geweest om poort 26 open te zetten. wat ik ook deed, kreeg het niet voor elkaar. Totdat ik mijn EB eens een reboot gaf. En voilla, poort 26 was open..
Ik heb dit eens even laten testen van buitenaf, bijgevoegd het resultaat. Omdat ik geen experiabox gebruik en mijn router voor de gelegenheid even heb laten reageren kun je er van uitgaan dat alles wat hieronder groen is, wordt gefilterd door KPN zelf op mijn aansluiting. Daar heb ik als klant geen invloed op.Tarabass schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:06:
Ik krijg de juiste poorten maar niet open. Na tig keer proberen nog geen succes. Zo krijg ik poort 119, 443, 563 en 21/22 bijvoorbeeld met geen mogelijkheid open.
Worden deze poorten geblokkeerd door KPN? Zijn er nog dingen die ik kan proberen?
Dat zijn poorten: 25, 135-139, 445 en 593. Als je het mij vraagt zijn dit zinvolle blokkades.

(Deze Shields Up test kun je hier zelf vinden: https://www.grc.com/shieldsup)
Ik wil graag een PFsense box direct aan de FTU hangen, dus hiermee ben ik vannacht aan de gang gegaan. Internet had ik vrijwel gelijk werkend en behaal makkelijk de 500mbit. De router zelf, een Intel Celeron J1900 heeft twee gigabyte porten dus heb ik twee 100mbit usb adapters gekocht voor IPTV en Telefonie.
Uiteindelijk heb ik telefonie aan de gang gekregen (uitgaand vekeer moest ook getagged worden d'oh) maar IPTV wil maar niet werken. Ik heb de uitgaande interface voor IPTV precies zo geconfigureerd als ik met telefonie gedaan heb (vlan 4 op re0, vlan 4 op ue1, en in een bridge) maar de setupbox krijgt maar geen verbinding.
Als ik een tcpdump doe op bridge1 zie ik dat hij af en toen een multicast request uitstuur maar daar blijft het bij. Mijn vermoeden is dan ook dat PFsense multicast blokkeert. Maar zelfs nadat ik de firewall regels aangepast heb op beiden interfaces om alles door te laten gebeurd er niks, IGMP proxy met de upstream op VLAN 4-re0 en downstream op VLAN 4-ue1 gebeurd er ook niks. Heb al rond gekeken op het internet maar ik kan echter niet veel hierover vinden. Dus weet iemand wellicht hoe ik IPTV aan de gang kan krijgen?
re0 is de WAN interface, ue1 is de usb internet adapter. PFsense versie is 2.2
Uiteindelijk heb ik telefonie aan de gang gekregen (uitgaand vekeer moest ook getagged worden d'oh) maar IPTV wil maar niet werken. Ik heb de uitgaande interface voor IPTV precies zo geconfigureerd als ik met telefonie gedaan heb (vlan 4 op re0, vlan 4 op ue1, en in een bridge) maar de setupbox krijgt maar geen verbinding.
Als ik een tcpdump doe op bridge1 zie ik dat hij af en toen een multicast request uitstuur maar daar blijft het bij. Mijn vermoeden is dan ook dat PFsense multicast blokkeert. Maar zelfs nadat ik de firewall regels aangepast heb op beiden interfaces om alles door te laten gebeurd er niks, IGMP proxy met de upstream op VLAN 4-re0 en downstream op VLAN 4-ue1 gebeurd er ook niks. Heb al rond gekeken op het internet maar ik kan echter niet veel hierover vinden. Dus weet iemand wellicht hoe ik IPTV aan de gang kan krijgen?
Thx hiervoor. 'Mijn poorten' zijn dus open te zetten. Helaas heeft een reboot van de EB niets geholpen. Poorten nog steeds dicht. Het lijkt wel alsof ik aan mijn max zit qua aantal poorten. Gek dat zelfs met DMZ aan de poorten dicht lijken te zitten. Ik word er een beetje moedeloos van eerlijk gezegdPogostokje schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:07:
[...]
Ik heb dit eens even laten testen van buitenaf, bijgevoegd het resultaat. Omdat ik geen experiabox gebruik en mijn router voor de gelegenheid even heb laten reageren kun je er van uitgaan dat alles wat hieronder groen is, wordt gefilterd door KPN zelf op mijn aansluiting. Daar heb ik als klant geen invloed op.
Dat zijn poorten: 25, 135-139, 445 en 593. Als je het mij vraagt zijn dit zinvolle blokkades.
[afbeelding]
(Deze Shields Up test kun je hier zelf vinden: https://www.grc.com/shieldsup)
Op netwerkje.com wordt vermeld dat de Netgear GS serie niet goed zou werken voor IPTV (o.a.) omdat de IGMP/Vlan implementatie te wensen over zou laten. Zijn er mensen met andere ervaringen? Als dat nl. zo is zou ik zo'n €30 kunnen besparen door een Netgear GS108T-200 aan te schaffen, die ik hier al in een paar opstellingen voorbij heb zien komen.
Verkeer naar je IPTV decoders moet geen VLAN tag hebben, untagged dus. Je moet dus VLAN4 op de fiber koppelen aan een untagged kabeltje in je decoder. Dit in tegenstelling tot telefonie naar je experiabox zoals je zelf al had ontdekt.Nahata schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:54:
Heb al rond gekeken op het internet maar ik kan echter niet veel hierover vinden. Dus weet iemand wellicht hoe ik IPTV aan de gang kan krijgen?
Hah, vandaar dat het dus niet werkte. Heb nu een Mikrotik RouterBOARD RB2011UiAS-2Hnd-IN direct op de FTU hangen en gebruik die om de vlans te scheiden. Helaas houd hij de 500/500 niet bij zodra ik hem ook PPPOE en al laat regelen. Dus ik denk dat ik me PFsense bakje mooi tussen de Mikrotik en het netwerk inzet. De Mikrotik kan mooi als AP functioneren naast het scheiden van de VLANS.Pogostokje schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:51:
[...]
Verkeer naar je IPTV decoders moet geen VLAN tag hebben, untagged dus. Je moet dus VLAN4 op de fiber koppelen aan een untagged kabeltje in je decoder. Dit in tegenstelling tot telefonie naar je experiabox zoals je zelf al had ontdekt.
welk foto formaat wordt gebruikt voor de V9 DLNA?
als ik de .jpg zonder bewerking op de mediaserver kwak, laat ie ze niet zien op TV
welk formaat (afmeting,bestand) moet ik dan doen? voordat ik weer 15 keer moet converten,
misschien dat iemand het weet?
als ik de .jpg zonder bewerking op de mediaserver kwak, laat ie ze niet zien op TV
welk formaat (afmeting,bestand) moet ik dan doen? voordat ik weer 15 keer moet converten,
misschien dat iemand het weet?
Zit het nog in de pijpleiding dat KPN de HD varianten van de TV zenders op de juiste voorkeuze zet, dus NPO 1 HD op 1 ipv 701 (Of wat het ook is)?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik denk dat dit wisselt. Ik heb hieronder een succesverhaal van 1975Mark30 gelezen. Echter mijn eigen poging vandaag na vele uren proberen en configueren is niet geslaagd.tw1light schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:42:
Op netwerkje.com wordt vermeld dat de Netgear GS serie niet goed zou werken voor IPTV (o.a.) omdat de IGMP/Vlan implementatie te wensen over zou laten. Zijn er mensen met andere ervaringen? Als dat nl. zo is zou ik zo'n €30 kunnen besparen door een Netgear GS108T-200 aan te schaffen, die ik hier al in een paar opstellingen voorbij heb zien komen.
Heb het verkeer met de GS108 gescheiden naar de router (VLAN 6) en de Experiabox (VLAN 4 +7 tagged) laten gaan. IPTV werkt echter niet. Ook rechtstreeks untagged VLAN 4 uit de GS108 pakt hij geen IPTV. Zodra ik de NTU direct aan de Experiabox hang en daar weer de kabel in plug werkt IPTV direct. Vervolgens de kabel in de GS108 en met de VLAN 4 werkt hij ook nog! Maar zodra ik ga zappen verliest hij weer het signaal.
Ga het nu maar proberen met mijn nieuwe AC66U van Asus. Die kan ook VLAN scheiden dus ik hoop dat dat dan wellicht werkt.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
KPN was nogal aan het kloten bij ons. We hadden nog een verouderd alles in 1 standaard glasvezel abo. Hier betaalden we 4 euro p/m meer voor dan het huidige abo. Na wat heen en weer gemail en gebel, hadden ze ons een aanbieding gedaan volgens de huidige aanbiedingsprijzen. Een fikse korting dus.
Na dat telefoontje begon al het gedonder. Bleek een kaal abo te zijn. De snelheid was verlaagt en er was een tv decoder afgehaald. Dus direct maar via mijn kpn pagina weer een extra tv toegevoegd en de glasvezelsnelheid 100/100 geactiveerd. Dus toen was het weer vergelijkbaar met ons oude abo, 100/100 en 3 tvs.
De week ernaar kregen we plotseling met de post een nieuwe tv decoder. (de nieuwste versie) Erg tevreden mee overigens, veel en veel sneller dan de vorige versie. Dus ik bellen naar kpn, dat het leuk is dat we ongevraagd een nieuw kastje kregen, dus ook gevraagd of de andere 2 ook vernieuwd konden worden. Dat was dus niet mogelijk omdat deze 2 op de nieuwste firmware werken. Helaas helaas.
Verder raakte ik met de beste man aan de praat over onze v8 experiabox. Deze viel nog wel eens uit en resette zich naar de fabrieksinstellingen. En het wifi gebeuren werkte ook bij lange na van behoren. Zegt de beste man; we kunnen inderdaad vanaf deze kant zien dat uw experiabox niet altijd naar behoren werkt. We kunnen deze omwisselen naar de nieuwste v9 versie als u dit wilt. Natuurlijk, stuur maar op!
Paar dagen later kon ik hem bij de plaatselijke DHL service point omwisselen. Weer een een aantal dagen, weer de post aan de deur met een pakketje van kpn. Blijkt er weer een tv decoder erin te zitten en ditmaal zat er ook een splitter bij. Weer ongevraagd. Dit keer maar niet weer gebeld, want ze hebben duidelijk de boel daar totaal niet op orde. Heb nu het nieuwe apparatuur in gebruik. En het oude allemaal maar in de kast gegooid voor als ze erachter komen dat ik dubbel apparatuur in bezit heb en dit nog moet inleveren.
Maar nu begin problemen te vinden met de experiabox. Ik gebruikte altijd 1 usb poort icm de samba server. Werkte met de V8 altijd erg goed. Niet erg snel ofzo maar goed genoeg. Nu met de v9 heb ik het gevoel dat hij wel 3x zo traag werkt. Hierdoor kan ik geen films meer streamen met mijn WD TV Personal Edition. (heb het probleem daar ook al voorgelegt Blo0odyHell in "[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition")
Als ik bijvoorbeeld een DVD (3,77gb) van mijn pc naar de externe hd wil versturen doet hij daar 30 minuten over.
Als ik bijvoorbeeld een DVD (3,77gb) van de extene hd naar mijn pc wil versturen, doet hij daar 11 minuten over
Terwijl het op het oog een verbetering lijkt v8 (usb 2.0) naar v9 (usb 3.0), is het in praktijk dus een erge tegenvaller.
Verder is KPN Fon ook compleet verdwenen in de v9 versie.
Na dat telefoontje begon al het gedonder. Bleek een kaal abo te zijn. De snelheid was verlaagt en er was een tv decoder afgehaald. Dus direct maar via mijn kpn pagina weer een extra tv toegevoegd en de glasvezelsnelheid 100/100 geactiveerd. Dus toen was het weer vergelijkbaar met ons oude abo, 100/100 en 3 tvs.
De week ernaar kregen we plotseling met de post een nieuwe tv decoder. (de nieuwste versie) Erg tevreden mee overigens, veel en veel sneller dan de vorige versie. Dus ik bellen naar kpn, dat het leuk is dat we ongevraagd een nieuw kastje kregen, dus ook gevraagd of de andere 2 ook vernieuwd konden worden. Dat was dus niet mogelijk omdat deze 2 op de nieuwste firmware werken. Helaas helaas.
Verder raakte ik met de beste man aan de praat over onze v8 experiabox. Deze viel nog wel eens uit en resette zich naar de fabrieksinstellingen. En het wifi gebeuren werkte ook bij lange na van behoren. Zegt de beste man; we kunnen inderdaad vanaf deze kant zien dat uw experiabox niet altijd naar behoren werkt. We kunnen deze omwisselen naar de nieuwste v9 versie als u dit wilt. Natuurlijk, stuur maar op!
Paar dagen later kon ik hem bij de plaatselijke DHL service point omwisselen. Weer een een aantal dagen, weer de post aan de deur met een pakketje van kpn. Blijkt er weer een tv decoder erin te zitten en ditmaal zat er ook een splitter bij. Weer ongevraagd. Dit keer maar niet weer gebeld, want ze hebben duidelijk de boel daar totaal niet op orde. Heb nu het nieuwe apparatuur in gebruik. En het oude allemaal maar in de kast gegooid voor als ze erachter komen dat ik dubbel apparatuur in bezit heb en dit nog moet inleveren.
Maar nu begin problemen te vinden met de experiabox. Ik gebruikte altijd 1 usb poort icm de samba server. Werkte met de V8 altijd erg goed. Niet erg snel ofzo maar goed genoeg. Nu met de v9 heb ik het gevoel dat hij wel 3x zo traag werkt. Hierdoor kan ik geen films meer streamen met mijn WD TV Personal Edition. (heb het probleem daar ook al voorgelegt Blo0odyHell in "[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition")
Als ik bijvoorbeeld een DVD (3,77gb) van mijn pc naar de externe hd wil versturen doet hij daar 30 minuten over.
Als ik bijvoorbeeld een DVD (3,77gb) van de extene hd naar mijn pc wil versturen, doet hij daar 11 minuten over
Terwijl het op het oog een verbetering lijkt v8 (usb 2.0) naar v9 (usb 3.0), is het in praktijk dus een erge tegenvaller.
Even voor de duidelijkheid, ik heb de TP-Link TL-SG108E en niet de GS108 van Netgear....Boobybandit schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:27:
[...]
Ik denk dat dit wisselt. Ik heb hieronder een succesverhaal van 1975Mark30 gelezen. Echter mijn eigen poging vandaag na vele uren proberen en configueren is niet geslaagd.
Heb het verkeer met de GS108 gescheiden naar de router (VLAN 6) en de Experiabox (VLAN 4 +7 tagged) laten gaan. IPTV werkt echter niet. Ook rechtstreeks untagged VLAN 4 uit de GS108 pakt hij geen IPTV. Zodra ik de NTU direct aan de Experiabox hang en daar weer de kabel in plug werkt IPTV direct. Vervolgens de kabel in de GS108 en met de VLAN 4 werkt hij ook nog! Maar zodra ik ga zappen verliest hij weer het signaal.
Ga het nu maar proberen met mijn nieuwe AC66U van Asus. Die kan ook VLAN scheiden dus ik hoop dat dat dan wellicht werkt.
Wat betreft die dubbele tv-ontvangers, ik zou het gewoon even laten weten aan KPN klantenservice. Heb hetzelfde gehad toen we overgingen van VDSL op glasvezel. Kreeg een compleet pakket opgestuurd met twee HMB2260's en een Experiabox V8. Had al een V9, die heb ik gehouden. De V8 en de oude ontvangers teruggestuurd. Mail gestuurd via MijnKPN. Werd de volgende dag teruggebeld. Ze hebben een koerier gestuurd van DHL terwijl ik het ook best naar een afhaalpunt had willen brengen. Wat dat betreft wel service!Blo0odyHell schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:05:
Externe HD aansluiten op V9 vond ik ook geen succes. DVD's streamen lukte, grotere MKV-bestanden ging niet. Heb nu een ASUS RTN166U als router, EB zit er voor. Met de ASUS gaat het streamen vanaf externe HD goed, maar gebruik de laatste tijd vooral een laptop (via HDMI aangesloten op receiver) met VLC mediaplayer. Werkt toch een stuk mooier dan mediaplayers en speelt echt alles af.
Ah inderdaad! Jeetje de namen lijken ontzettend op elkaar en zelfde prijsklasse ook. Hmm dan had ik dat ook nog kunnen proberen.1975Mark30 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:12:
[...]
Even voor de duidelijkheid, ik heb de TP-Link TL-SG108E en niet de GS108 van Netgear....
Ik heb nu overigens een andere oplossing gekozen. Heb de experiabox in DMZ mode gezet en deze op de WAN poort van mijn asus router aangesloten. Dit is voor nu echt ideaal.
Tv +telefonie lopen gescheiden via de lan poorten van de experiabox.
Op de Asus heb ik alle apparaten aangesloten en met een switch ook verdeeld. De Asus is nu verantwoordelijk voor de firewall, port forwarding, VPN, dhcp, eigenlijk het hele thuisnetwerk.
Grootste voordeel is dat ik met deze opstelling ook echt 500/500 behaal. Toen ik de Asus rechtstreeks had aangesloten haalde ik amper 150/150. Nu hoeft hij natuurlijk enkel door te voeren.
Wat mij betreft de beste oplossing aangezien je toch aan die experiabox vast zit voor de telefonie. Het enige wat hiermee dus niet gaat is IPTV en internet over 1 kabel.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Daar ben ik het niet geheel mee eens.JanR1969 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:39:
...
Met de ASUS gaat het streamen vanaf externe HD goed, maar gebruik de laatste tijd vooral een laptop (via HDMI aangesloten op receiver) met VLC mediaplayer. Werkt toch een stuk mooier dan mediaplayers en speelt echt alles af.
Mijn mediaspelers spelen normaal gesproken alles af wat ik wil. En over het algemeen mooier dan wanneer ik mijn laptop op de tv aansluit. En ik vind het in mijn situatie ook stukken makkelijker gaan dan elke keer laptop aan te sluiten. Ivm home cinema set etc en de positie van de tv.
Ik heb 2 mediaspelers. Wd tv personal edition in de huiskamer en een Envivo op de slaapkamer. Het vreemde is dat de oude EnVivo wel de dvds van de samba server goed afspeelt en de nieuwe WD het nu niet meer doet.
Het ligt niet aan de externe hd. Met een andere eraan vertoont het zelfde euvel.
Het ligt niet aan de WD mediaspeler. Deze streamt vanuit andere netwerklocaties wel naar behoren.
Het ligt dus puur aan de experiabox, aangezien het kopieren van en naar de samba server tergend traag gaat.
Welke versie van de Experiabox heb je? Met de V9 heb ik bij mijn ouders geen problemen meer mbt media. Ze gebruiken een WD live, antiek ding.
It ain't stupid if it works!
De ZTE H368Nvr6-only schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 06:53:
Welke versie van de Experiabox heb je? Met de V9 heb ik bij mijn ouders geen problemen meer mbt media. Ze gebruiken een WD live, antiek ding.
Het vreemde is ook dat;
Externe HD -> Experiabox --> router --> EnVivo = werkt wel
Externe HD -> Experiabox --> switch --> WD TV = werkt niet
Externe HD -> Experiabox --> router --> PC = erg trage kopieersnelheden
PC --> router --> Experiabox -> Externe HD = erg trage kopieersnelheden
DVD die op mijn pc staat wordt ook gewoon afgespeeld op de WD
PC --> router --> Experiabox --> switch --> WD TV = werkt wel
PC --> router --> EnVivo = werkt niet omdat de EnVivo geen mappen van een Windows 8 pc ziet. Voor windows 7 was er een work-around, voor windows 8 heb ik deze nog niet gevonden.
[ Voor 57% gewijzigd door Kasper op 20-10-2014 10:46 ]
Ik gebruik de configuratie van netwerkje.com. Nu heb ik helaas onderstaande email ontvangen van het KPN abuse team. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zonder terug te gaan naar de situatie met alleen de experia box?
Geachte heer/mevrouw,
KPN heeft een melding ontvangen waaruit blijkt dat uw internetaansluiting, buiten uw weten, onrechtmatig wordt gebruikt. Dit kan voor u en andere internetgebruikers vervelende gevolgen hebben. Het is daarom belangrijk dat u direct maatregelen neemt.
Naar aanleiding van meldingen door derden zijn wij tot de conclusie gekomen dat er vanaf uw IP-adres upnp verzoeken worden verzonden naar derden. Doordat upnp een UDP dienst betreft, kan men uw aansluiting misbruiken, om derden aan te vallen via een DoS aanval.
Wij verwijzen u naar een artikel inzake mogelijk misbruik van upnp, welke u kunt lezen op de website:
nieuws: 'Fouten in upnp-standaard maken netwerkapparatuur kwetsbaar'
De upnp verzoeken worden veroorzaakt doordat u een apparaat in DMZ heeft staan, of eigen apparatuur gebruikt. Wij verzoeken u het door KPN geleverde modem aan te sluiten, of niet langer gebruik te maken van de DMZ optie.
Wij verzoeken u de oorzaak van het onrechtmatig gebruik zo snel mogelijk op te sporen en weg te nemen.
LET OP: Wanneer u de oorzaak van het onrechtmatig gebruik niet wegneemt, bestaat de mogelijkheid dat uw internetverbinding in onze beveiligde omgeving wordt geplaatst.
Ook aanvullende vragen kunt u stellen in een antwoord op deze mail.
Met vriendelijke groet,
KPN Abuse Team
abuse@kpnmail.nl
--
De afdeling Abuse van KPN handelt veiligheidsincidenten af voor KPN.
Meer informatie over de afdeling Abuse vindt u op: http://www.kpn.com/abuse
--
Geachte heer/mevrouw,
KPN heeft een melding ontvangen waaruit blijkt dat uw internetaansluiting, buiten uw weten, onrechtmatig wordt gebruikt. Dit kan voor u en andere internetgebruikers vervelende gevolgen hebben. Het is daarom belangrijk dat u direct maatregelen neemt.
Naar aanleiding van meldingen door derden zijn wij tot de conclusie gekomen dat er vanaf uw IP-adres upnp verzoeken worden verzonden naar derden. Doordat upnp een UDP dienst betreft, kan men uw aansluiting misbruiken, om derden aan te vallen via een DoS aanval.
Wij verwijzen u naar een artikel inzake mogelijk misbruik van upnp, welke u kunt lezen op de website:
nieuws: 'Fouten in upnp-standaard maken netwerkapparatuur kwetsbaar'
De upnp verzoeken worden veroorzaakt doordat u een apparaat in DMZ heeft staan, of eigen apparatuur gebruikt. Wij verzoeken u het door KPN geleverde modem aan te sluiten, of niet langer gebruik te maken van de DMZ optie.
Wij verzoeken u de oorzaak van het onrechtmatig gebruik zo snel mogelijk op te sporen en weg te nemen.
LET OP: Wanneer u de oorzaak van het onrechtmatig gebruik niet wegneemt, bestaat de mogelijkheid dat uw internetverbinding in onze beveiligde omgeving wordt geplaatst.
Ook aanvullende vragen kunt u stellen in een antwoord op deze mail.
Met vriendelijke groet,
KPN Abuse Team
abuse@kpnmail.nl
--
De afdeling Abuse van KPN handelt veiligheidsincidenten af voor KPN.
Meer informatie over de afdeling Abuse vindt u op: http://www.kpn.com/abuse
--
Nou, wat heb je al gegoogled ?
UPNP uitzetten dus.
UPNP uitzetten dus.
Ik heb zelf lange tijd gewerkt met de configuratie van netwerkje.com, door middel van een Mikrotik router en de genoemde switches. Werkt allemaal goed, maar je moet het inderdaad goed configureren.
Wat betreft die abuse mail: snel UPNP uitzetten (zoiezo een slecht idee om die aan de buitenkant te hebben). Mijn ervaring met KPN is dat ze ondertussen erg flexibel zijn met mensen die zelf een router hebben. Heb zelf ooit perongeluk poort 53 (DNS) naar buiten open gezet, en samen met het hierboven genoemde abuse team de situatie snel opgelost.
Wat betreft die abuse mail: snel UPNP uitzetten (zoiezo een slecht idee om die aan de buitenkant te hebben). Mijn ervaring met KPN is dat ze ondertussen erg flexibel zijn met mensen die zelf een router hebben. Heb zelf ooit perongeluk poort 53 (DNS) naar buiten open gezet, en samen met het hierboven genoemde abuse team de situatie snel opgelost.
Bedankt! Was er inderdaad achter gekomen dat ik UPNP uit moest zetten, maar had als eerste "paniek" reactie de vraag ook hier gesteld.
Dit topic is gesloten.