PC gaming uiteindelijk toch dood?

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:
  • 39.034 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
altijd grappig als mensen als Chaoss hun mening gaan posten, over duidelijk een console game want hij heeft echt geen verstand ervan.

Quote:"met console de mogelijkheid om op een 40" scherm in Full-HD te gamen"
Lol op de console heb je dit juist niet de full hd daar is maar fake, alleen de pc kan echt full HD aan.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

evilpin0 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:45:
altijd grappig als mensen als Chaoss hun mening gaan posten, over duidelijk een console game want hij heeft echt geen verstand ervan.

Quote:"met console de mogelijkheid om op een 40" scherm in Full-HD te gamen"
Lol op de console heb je dit juist niet de full hd daar is maar fake, alleen de pc kan echt full HD aan.
PS3 is anders echt 1080P, ok de meeste spllen zijn nu 720P en kunje upscalen naar 1080P maar bv een GT5 is wel "echt" 1080P... en een Pc die bv crysis soepel in 1920 x 1080 kan draaien meot ik nog tegen komen _O-

Enne jij moet leren lezen... zoals ik al zei... ik ben/was een die-hard pc-gamer kheb pas sinds 2 weken een serieuse console... dusss over oordelen gesproken..

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
1080 wordt geupscalled.
Een console die crysis in zijn huidige status kan draaien moet ik nog tegenkomen.

Pls noem je zelf geen die-hard gamer. Je bent een die hard hardware bitch zo te lezen. Op een Pc van EUR 600 draait crysis niet? Draait prima met veel dingen op high op mijn systeem.

Als je een pc koopt van 1500 dan zijn er 3 mogelijkheden.
1. je hebt gewoon veel geld en kan het missen.
2. je hebt er de ballen verstand van en koopt het allerduurste.
3. je geilt op dure hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hahaha jah tuurlijk joh...

Gt5:P en een aantal andere games zijn voor de PS3 dus WEL native 1080P die worden NIET geupscaled... dus wie heeft er nu verstand van?

laat mij die PC van 600,- die Crysis op high draait met een minimale resolutie van 1280x1024 (liever 1680x1050 maar eens zien, mijn laatste PC koste richting de 900,- en die draaide Crysis met alles op high NET en er waren aardig wat framedrops. in die prijs zit dan nog geen randapparatuur als een TFT, TB+muis, Logitech 5.1 setje etc.

maar goed dit is totaal off-topic.

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 10-04-2008 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 15:37
evilpin0 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:10:
1080 wordt geupscalled.
Een console die crysis in zijn huidige status kan draaien moet ik nog tegenkomen.

Pls noem je zelf geen die-hard gamer. Je bent een die hard hardware bitch zo te lezen. Op een Pc van EUR 600 draait crysis niet? Draait prima met veel dingen op high op mijn systeem.

Als je een pc koopt van 1500 dan zijn er 3 mogelijkheden.
1. je hebt gewoon veel geld en kan het missen.
2. je hebt er de ballen verstand van en koopt het allerduurste.
3. je geilt op dure hardware.
Dan heb je je pc wel met 2e hands hardware in elkaar gezet.
Zelf game ik ook enkel op de PC, ok ook af en toe op de PSP, maar voor 600 euro heb je net je moederbord, processor en een fatsoenlijke vga kaart en nog geen geheugen, kast, voeding, dvd brander en harddisk.

Crysis op 1080p zal inderdaad een flinke PC vragen, maar ik kan Unreal Tournament toch wel lekker spelen op mijn 1080p TV. En dan loopt het sneller als op de PS3 (uit eigen ervaring).

Volgens mij wordt het allemaal wat zwart wit gezien.
Sommige games lopen heel lekker op een console en het is ook fijn om gewoon in de woonkamer te zitten en even snel een racegame te spelen op een console.
Voor een fijne RPG of RTS kan de PC dan weer gebruikt worden, en dan zit je misschien liever met je muis en toetsenbord achter een bureau.

Het nadeel is dat de software voor de PC moeilijk te beveiligen is, kijk maar naar Assasins Creed.
Dat zal stukken beter verkopen voor de consoles dan voor de PC, dan is het logisch waar je voor gaat kiezen als game developer.

[ Voor 7% gewijzigd door rvrbtcpt op 10-04-2008 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@hierboven, dat bedoel ik dus.

overigens vindt ik een RPG ook wel geschikt op een console... RTS zijn er nog te weinig voor de consoles maar de laatste C&C kreeg zelfs met de console versie hoge cijfers enw erdt betiteld als "de eerste RTS die lekker werkt op een console"... maar goed die heb ik dus op de PC gespeeld.

waar ik nog echt moeite mee heb op de console zijn 3D-shooters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Frijns.Net schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:19:
[...]

Dan heb je je pc wel met 2e hands hardware in elkaar gezet.
Zelf game ik ook enkel op de PC, ok ook af en toe op de PSP, maar voor 600 euro heb je net je moederbord, processor en een fatsoenlijke vga kaart en nog geen geheugen, kast, voeding, dvd brander en harddisk.
Mocht je kast, harde schrijven, muis, keyboard, tft hebben dan heb je voor 600 euro iets wat "Zwart op Wit" aanzienlijk sneller is dan een huidige console.

Maar als je voor 600 euro een totale nieuwe pc kopen dan heb je inderdaad niet echt een bijzonder systeem.

Als je puur gaat vergelijken op prijs/functionaliteit. Dan biedt de pc denk ik toch meer waar voor je geld. Als je op een goed moment de spullen koopt, wat ook erg belangrijk is een beetje tactische kopen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

oftewel appels met peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Dude, in dit topic wordt alleen maar de pc met een console vergeleken.
Maar als ik het doe is het appels met peren vergelijken.

Ga lekker die-hard console gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:45

PoweRoy

funky!

De hele crysis vergelijking gaat niet eens op. Op PS3 draait geen crysis.

heel erg oud nieuws
Nieuws | 26 augustus 2006 - De Xbox 360 en PlayStation 3 bieden niet genoeg technische kwaliteiten om Crysis te draaien, in tegenstelling tot de PC. Dit zegt Bernd Diemer, de senior game designer bij ontwikkelaar Crytek.
PC wint dus wel? ;)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

PoweRoy schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:03:
De hele crysis vergelijking gaat niet eens op. Op PS3 draait geen crysis.

heel erg oud nieuws

[...]

PC wint dus wel? ;)
Alleen voor Crysis :P

Final Fantasy, Mario, Zelda, PGR, GTA en Halo winnen op de consoles. En die fanbase is groter dan van Crysis.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Precies en uiteindelijk draait het om geld... de game developers willen geld verdienen het liefst zoveel mogelijk, dus richten ze zich op de platformen waar het meeste verdienen. Kijk maar naar de verkoop cijfers van de afgelopen 2 jaar. die van pc-games dalen en van console games stijgen.

En nee PC gaming zal nooit helemaal verdwijnen. maar is wel een duidelijke verschuiving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Daarom hebben de meeste pc gamers ook een console staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2022
Chaoss schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:40:
Ben ik niet met je eens... dan leg je de lat flink laag, en wordt het verschil in grafische kwaliteit met een console alleen maar groter. spellen als Crysis en alle andere DX10 games draaien echt niet op een PC van 600,- vergeet niet datje ook een beeldscherm nodig hebt. (nu heb je bij een console ook een tv nodig maar die heeft nagenoeg iedereen wel staan). Die-hard gamers draaaien een dual GF8800GT setup... dan zit je met alleen de video kaarten al op 600,- :X

Je kunt voor 140,- ook een Ps2 kopen... mensen die een office pc'tje van 600,- hebben staan en af en toe een teletubbie game draaien noem ik geen gamers.
Wat jij nu zegt klopt natuurlijk van geen kant.

(Vrijwel) Iedereen heeft een TV, maar even (lekker handig) vergeten te melden dat hetzelfde geldt voor een computer? Want dat is natuurlijk ook zo. Dat is dus ook sowieso een euro of 300-400 die je sowieso kwijt bent aan een PC, die je mooi van de prijs van je PC gaming systeem af kan trekken om een realistischere prijsvergelijking te maken. Niet dat dat uberhaupt nodig is om als PC gamer goedkoper uit te zijn, dat is puur een kwestie van meer (veel goedkopere) games kopen, maar goed.

Je zit hier op het Tweakers forum en je hebt het over hardware prijzen, maar gaat dan niet eens even kijken wat de werkelijke prijs (pricewatch, je weet wel) is? Een dual 8800GT setup van kwaliteitskaarten (Asus) kost 300 euro, dat is de helft van wat jij beweerd. Van die 1500 kunnen we dus vast ook 750 maken denk ik dan.

Natuurlijk is er dan nog het feit dat een enkele 8800GT Crysis makkelijk in high detail, met hoge resolutie (1680x1050, dat is hoger dan de resolutie van 95+% van de 'next-gen' console games, die veelal niet eens in 720p gerenderd worden) en zelfs een beetje anti-aliasing goed kan spelen (stabiele 30-ish fps). Crysis in high detail op mijn systeem (dan wel een GTX ipv een GT) speelde beter dan Call of Duty 4 in max. settings, ook al had die laatste 2x zoveel fps. FPS is lang niet alles, stabiliteit van die fps is ook belangrijk en dat is iets waar Crysis heel erg stabiel in blijft, terwijl bijvoorbeeld CoD 4 continue alle kanten op schiet. Niet dat Infinity Ward ooit goed is geweesd in het optimaliseren van hun games, maar goed we gaan een beetje offtopic.

Dan maar even dat 750 euro PCtje maken he? Voor het gemak doen we het even bij 1 winkel (en dus niet al de goedkoopste onderdelen).

1x P5K - 83 euro
1x E6750 - 143 euro
1x ASUS 8800GT - 174 euro
1x 2GB Kingston PC6400 RAM - 35 euro
1x Antec Truepower Trio 550W - 79 euro
---
514 euro - als je al de rest hebt en weet hoe je het zelf in elkaar moet zetten (al kan vrijwel iedereen dat door ff de handleiding erop na te slaan, maar goed). Is iets naar boven afgerond en zeker niet het goedkoopste wat je kan krijgen, maar wel allemaal bij 1 winkel.

Wil je een volledige kast (-randapparatuur, want je koopt ook niet gelijk een TV/controllers voor je console als je die al hebt - en aangezien iedereen een PC heeft heeft ook iedereen een monitor) voeg dan toe:

1x Antec Ninehundred Case - 93 euro
1x Seagate Barracuda 7200.10 250GB - 46 euro
1x Assemblage + jaar garantie - 49 euro
---
702 euro - nog vrij ruim onder die 750 euro en dus minder dan de helft van wat je aangeeft als benodigt voor een gaming PC. Terwijl dit toch een high-end rig is die werkelijk alles in high detail en hoge resolutie af kan spelen met veel betere beeldkwaliteit dan eender welke console. Je kan het veel goedkoper doen (vooral qua kast, harde schijf, voeding en videokaart) maar dit is dan ook echt een goede gaming PC.

Je kan al de bovenstaande kosten zelf nachecken op Azerty.

Zoals je vast al hebt opgemerkt heb ik Windows hier niet in de prijsberekening meegenomen. Ik neem hier namelijk aan dat iedereen een PC heeft (zoals jij aanneemt dat iedereen een TV hebt, dat is dezelfde logica en ook voor het overgrote deel van de Nederlanders een ware aanname) en dus ook Windows of een ander OS. Linux kan je ook installeren en dat kost 0.0 euro, daar kan je ook (tot op zekere hoogte) mee gamen dus wat dat betreft zou het meeberekenen van een bepaald OS in de prijs niet alleen politiek incorrect zijn maar ook net zoiets als de prijs van je PS2 gamecollectie mee laten tellen voor je aankoop van een PS3. Mocht je per se Windows toe willen voegen, reken dan een euro of 100 meer voor Windows Vista Premium + installatie, een euro of 20-30 minder als je zelf kan installeren. Als je op deze manier handmatig samensteld dan kan je de OEM versie nemen namelijk en die is redelijk te doen qua prijs (70-80 euro).

Mocht je echt voor een lager budget PC willen gaan die ook alles makkelijk kan draaien, of niet zo'n hoge eisen stellen aan de kast en voeding (niet echt aan te raden dat laatste, maar goed) dan kan je er zeker nog wel een euro of 100-200 af schrapen, zeker als je je oude harde schijven overzet. Als je je oude PC/hardware verkoopt verdien je daar ook nog wel een euro of 200-400 aan, dus dan valt die prijs wel heel erg laag uit: in dezelfde regionen als een nieuwe Xbox 360 of PS3, maar dan met games die half zo duur zijn en dus al snel een flink prijsvoordeel plus een systeem wat waarschijnlijk langer meegaat dan die Xbox 360 met zijn astronomische failure rate.

Enjoy :)

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tuurlijk ga ik er vanuit dat je in beide gevallen niets hebt... zoniet dan is het upgraden en GEEN nieuwe pc, je moet toch ooit beginnen met een nieuwe pc / rand apparatuur. Wat jij post is idd goed mee te gamen maar het is geen high-end, mijn 1 jaar oude PC had toen (voor die tijd) iets betere specs en koste compleet incl hd's etc zo'n 8-900,- en daar is (nog) prima mee te gamen. die eerste prijsberekening die je doet is een upgrade... die er na 2-3 jaar aan zit te komen wil je nieuwste games blijven spelen.

En pc spellen kosten niet de helft. een nieuw uitgekomen Pc spel kost gemiddeld 50,- een nieuw uitgekomen console spel gemiddeld 60,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Chaoss schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:55:
Tuurlijk ga ik er vanuit dat je in beide gevallen niets hebt... zoniet dan is het upgraden en GEEN nieuwe pc, je moet toch ooit beginnen met een nieuwe pc / rand apparatuur. Wat jij post is idd goed mee te gamen maar het is geen high-end, mijn 1 jaar oude PC had toen (voor die tijd) iets betere specs en koste compleet incl hd's etc zo'n 8-900,- en daar is (nog) prima mee te gamen. die eerste prijsberekening die je doet is een upgrade... die er na 2-3 jaar aan zit te komen wil je nieuwste games blijven spelen.

En pc spellen kosten niet de helft. een nieuw uitgekomen Pc spel kost gemiddeld 50,- een nieuw uitgekomen console spel gemiddeld 60,-
Wie zegt dat je high-end nodig hebt om te kunnen gamen? Wat je nu zegt is weer echt onzin hoor.
Als jij een console koopt die 7 jaar meegaat of wat dan ook dan wordt de grafische kwaliteit ook niet beter, dus dan kan je net zo goed na een X jaar bij de PC de graphics op low zetten dan heb je ook dezelfde kwaliteit alleen weet je dat de kwaliteit hoger kan.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je redeneert dat je een compleet nieuwe PC moet kopen, moet je ook redeneren dat je bij een console ook nog een televisie etc. moet kopen, anders klopt de vergelijking van geen kanten.

Iedereen heeft wel een huis- tuin en keuken pc staan, je moet alleen nog de reken- grafische kracht toevoegen voor games.

Kortom, je kan prima een console met alleen een "PC upgrade" vergelijken imho. :)

edit: even heel kort Droniacs verhaal, die ik had gemist. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Uiteindelijk blijft het lastig de 2 (PC en console) te vergelijken. De twee meest geliefde genres op de PC (FPS en RTS) zijn lastig te besturen met een controller en zijn tegelijkertijd ook het zwaarst om te draaien. Voor racegames, en sportsims etc. zijn de hardware eisen veel lager. Dat beteknt dus dat je voor beide systemen een andere fanbase zult vinden.

De discussie is overigens behoorlijk offtopic aan het raken. Het is 'ik vind dit...' en 'ja maar de PS3...', terwijl het hier beter over verkoopcijfers, games in ontwikkeling etc. zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Ik snap niet precies waar het topic op is uitgelopen ik heb zo'n beetje de eerste pagina gelezen alleen... Wou alleen reageren in die zin dat ik het totaal niet eens ben met het idee dat PC gaming dood is...

Niet alleen om de MMO's like WoW (kan nooit op consoles zo leuk zijn) maar ook echte (pro) games. dus waar je skill voor nodig hebt, een muis met aim, keyboard met reactiesnelheid en verschillende opties. Games als CoD, Quake 3 (n 4), CS, HalfLife, Tribes 2 (ookal is dat spel dood :P) en nog veeel meer games... Het probleem is dat er steeds meer n00bs zijn en steeds minder leet gamers. Het probleem is in mijn ogen dat PC gaming alleen in die zin dood gaat als het gaat om het aantal goede gamers. Ik ben zelf nog steeds gek op FPS games, maar zie inderdaad de lijsten steeds minder worden. Maar "there is no way" dat consolegames voor mij ooit die rol zo mooi kunnen vervullen als PC games dat doen.

Ik hoop dat in de toekomst echte goede games weer voor PC geschreven worden, want ik word tegenwoordig gek van die "gepoorte" games van console naar PC, dan kan je dat einde PC gaming noemen, maar dat is niet voor de gamers, maar voor de bedrijven die geen PC games meer maken (als uitgangspunt, maar eerst een consolegame). Ik vind ook dat dit soort dingen veelste vaak in een tijdschift staan, die denken wss lekker makkelijk zo'n console game iedereen kan et testen, goede reviews over te schrijven en het boekje of internetmagazine verkoopt wel. Persoonlijk mis ik de oude tijd daarin echt, waarin mensen echt een game testte zoals het moet en niet zo subjectief zijn.

Nou snap ik best dat je als consolefan denkt, moet je hem nou horen. Maar begrijp ook dat sommige mensen nou eenmaal de vrijheid van een PC heerlijk vinden, tijdens een game ff switchen naar jou "msn" of irc... of gewoon i-net.. en dat je met veel meer vrijheid in het spel zelf zit, zo kan jij er voor kiezen alles mooi te willen zien en de ander wil alles juist overzichtelijk zien en minder mooi. Dan zijn er nog custom HUD's, mods, etc voor PC games die je niet kan vergelijken met hoe je dat op een console doet... kortom: PC games heeft voor mij op alle fronten een win.

Mja.. bah :P wind? me weer veelste veel op... mis de oude tijd echt boh.

p.s. 1 ding vind ik in console games wel oké en dat zijn racegames en "vlieg"spellen. Maar die kan je niet serieus blijven spelen want na 3 rondjes heb je het ook wel gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
Chaoss schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:55:

Het is geen high-end? Wat dan wel? Je kan alles high detail spelen in hoge resoluties en met anti-aliasing, het is 1 van de krachtigste videokaarten die je kan hebben samen met 1 van de snelste (en meest overclockbare) dual-core processors. Ok je kan gaan praten over SLI en GX2 kaartjes, maar dat is geen high-end, dat is geldverspilling/tweaker-end. Het performanceverschil dat je daarmee wint is (in de meeste games) niet bijzonder/niet eens merkbaar. Ok in Crysis zal je het wel merken als je een 9800GX2 of 8800GT-SLI hebt, niet dat dat uberhaupt (in de huidige vorm) speelbaar is op een console.

Maar goed, als jij er in beide gevallen van uit gaat dat je niets hebt, dan voegen we er toch wat dingetjes aan toe? Ik koop een HP w2207h voor +- 340 euro, jij een goede 1080p HDTV voor minimaal 1200 euro. Dan hebben we allebei ongeveer het beste van het beste, maar die games blijven er beter uit zien op dat (vooral dan) goedkopere PCtje. 1200 + 400 (X360 Elite) = 1600. 800 + 340 = 1140. Zelfs met dure toetsenborden, geluidskaarten, muizen, muismatten, speakers en 8800GT SLI ipv. single 8800GT (en dus ook een iets duurder moederbord) zou ik nog onder die 1600 uitkomen. Waarom denk je dat ik die TV niet heb meegerekend, zoiets maakt de prijsvergelijking overduidelijk in het voordeel van de PC. Mats ik je eens, verpest je het zelf weer... nou ja ;)

Inderdaad, PC games kosten niet altijd de helft. BioShock had ik voor 28 euro, ipv 55 euro (yup, 1 euro meer dan de helft, een schande!) voor de X360 versie. UT3 had ik nieuw voor 34 euro, de PS3 versie kost 70 euro (jawel, 1 euro minder dan de helft, alweer niet goed!). De gemiddelde nieuwe PC game heb je voor zo'n 35 euro (gcshop, cdwow, steam) waar je de gemiddelde Xbox 360 game voor 55-60 hebt en de gemiddelde PS3 game voor 65-70. Het mag dan niet precies de helft zijn, maar het komt er wel dichtbij. Overigens zijn de meeste PC games niet nieuw en zakken de prijzen voor dergelijke games aanzienelijk sneller, dus uiteindelijk zit je wel tegen een gemiddelde prijs van ver onder de helft aan te kijken ja. Ik heb gisteren nog Starcraft + uitbreiding, Thief 1, 2, 3, Tactical Ops, Ground Control 2 en Jade Empire besteld. Totaalprijs? 46 euro. Dat zijn 9 topgames voor minder geld dan Gears of War X360 nu (57 euro - die ik overigens voor 21 euro had op PC), terwijl 1 van die games zelfs nieuwer is dan Gears of War (Jade Empire).

Mijn hardware is nu qua specs iets meer dan anderhalf jaar oud - en ik kan nog alles in high detail, met hoge resoluties en anti-aliasing spelen... en het ziet er niet naar uit alsof dat binnenkort (het komende jaar) gaat veranderen. Dat upgraden kan je dus wel een jaartje of 2 verder uitstellen. Bovendien is het upgraden van een PC vergelijken met het ondertussen houden van dezelfde console natuurlijk een belachelijke vergelijking. Je PC hoef je immers niet te upgraden als je maar naar beneden schroeft, zoals game-developers doen voor consoles naarmate deze ouder worden (alhoewel dit in het geval van de huidige consoles al sinds dag 1 zo is, zie Oblivion).

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Phyxion schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:04:
[...]

Wie zegt dat je high-end nodig hebt om te kunnen gamen? Wat je nu zegt is weer echt onzin hoor.
Als jij een console koopt die 7 jaar meegaat of wat dan ook dan wordt de grafische kwaliteit ook niet beter, dus dan kan je net zo goed na een X jaar bij de PC de graphics op low zetten dan heb je ook dezelfde kwaliteit alleen weet je dat de kwaliteit hoger kan.
Als er iets is wat in het voordeel werkt voor consoles, is het wel de beeldkwaliteit die er in de loop der jaren alleen maar béter uit gaat zien. Vergelijk de releasegames van de PS2 maar eens met Soul Calibur 3, God of War 2 en Shadow of the Colossus.
semicon schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:17:
Niet alleen om de MMO's like WoW (kan nooit op consoles zo leuk zijn) maar ook echte (pro) games. dus waar je skill voor nodig hebt, een muis met aim, keyboard met reactiesnelheid en verschillende opties. Games als CoD, Quake 3 (n 4), CS, HalfLife, Tribes 2 (ookal is dat spel dood :P) en nog veeel meer games... Het probleem is dat er steeds meer n00bs zijn en steeds minder leet gamers.
Waarom zijn alleen shooters echte pro games? Wat is er niet pro aan een Project Gotham Racing, een Tekken of een Halo? Ga dat die fighting pro's uit Azië maar eens vertellen, of handewasser, dat hij maar een flutspelletje speelt.
Wat is dat toch voor snobisme onder de pc shooter aanhangers?

En "leet gamers" :') zichzelf overschattende, altijd maar kanker roepende vijftienjarigen zeker?
p.s. 1 ding vind ik in console games wel oké en dat zijn racegames en "vlieg"spellen. Maar die kan je niet serieus blijven spelen want na 3 rondjes heb je het ook wel gezien
Achter elkaar Dust_DE, Facing Worlds of Carenthan is zeker wel afwisselend?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Droniac schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:37:

Inderdaad, PC games kosten niet altijd de helft. BioShock had ik voor 28 euro, ipv 55 euro (yup, 1 euro meer dan de helft, een schande!) voor de X360 versie. UT3 had ik nieuw voor 34 euro, de PS3 versie kost 70 euro (jawel, 1 euro minder dan de helft, alweer niet goed!). De gemiddelde nieuwe PC game heb je voor zo'n 35 euro (gcshop, cdwow, steam) waar je de gemiddelde Xbox 360 game voor 55-60 hebt en de gemiddelde PS3 game voor 65-70.
ik ging uiteraard uit van winkelprijzen... dus gewoon bij de MM ofzo... als we het over online bestellen hebben kan ik PS3 games bij play.com bestellen heb ik de nieuwe GTA4 voor 49,- en iets oudere games voor 20-35 euro...dus neej een PC game kost niet iets meer dan de helft... slechts iets minder tjah zo blijf je bezig.

die hardware worden we het toch ook niet over eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al dat gemier over hardware... DAT is nu nét het grootste probleem, zie je dat nu niet?

Je mag nog gaan pricewatchen tot je een ons weegt, dat is niet iets wat de grote massa zal doen. Dergelijke manier van pc's samenstellen vind je alleen bij een erg kleine niche (tweakers). Geen enkel normaal gezin zal op die manier een pc kopen. Zeker niet nu je in elke supermarkt bij manier van spreken naast het brood een pc kan meenemen.

En 'een pc is een pc', als hij briefje tikt en bureautoepassingen kan draaien is het al lang goed. (en geef toe, dat kunnen ze tegenwoordig allemaal)

De overgrote meerderheid van de verkochte pc's zijn dus laptops of 13 in een dozijn pc's van dell/supermarkt/enz... Die kunnen dus geen games spelen (of max tot 3-4 jaar geleden en dan heb je geluk). Dat is dus weer een volledig marktsegment dat wegvalt. De markt is dus echt maar zo groot als het aantal 'enthousiast pc user'. Terwijl bij consoles elk verkocht exemplaar een potentiele game koper wordt.

Daarnaast koop je en pc en ben je nog eens niet zeker wat er wel en niet goed op gaat draaien, want het hangt van zovele dingen af. Gemakkelijk? Gebruiksvriendelijk? My ass.

En dat elitarisme van de zogenaamde 'leet' gamers mag ook wel eens ophouden. Alsof je je zoveel beter moet voelen als je 75% van je leven weggooit aan brolgames zoals WoW.

Ik heb zelf geen console, ben nog student dus heb er geen geld of tijd of plaats voor. Maar hier mijn laatste pc game ervaringen:

zes games gekocht voor in totaal 50 euro (dat dan weer wel). Maar... fifa 07 heeft geen breedbeeldsupport. (zoals elke EA game van voor 2008 :s ) Oplossing, met een hex editor een gamersprofiel veranderen, en dan was het nog niet zoals het hoort want breedbeeld is dan 16:9 en geen 16:10... Ja hallo... De eerste doorsnee gamer die zich hier door moet worstelen speelt nooit nog pc games.. Gothic 3, ziet er zeker niet mooi uit op mijn pc, hapert hier en daar. Gras en bomen 'groeien' bij naarmate draw distance... Dus ik MOET alweer een andere gpu kopen. Wie als casual gamer zal z'n pc tegenwoordig nog openvijzen, al de rest draait prima zoals het hoort... enz...

Console= game kopen, klaar. (en dan ontspannen)

Dan nog zoiets, iedereen gaat wel door en door over hoe de pc game complexer is, en meer diepgang biedt, en pc gamers 'meerwaardezoekers' zijn. Euhm... Ik ga altijd een beetje op zoek op internet alvorens nieuwe games te kopen. In 2008 zie ik voor de pc nauwelijks andere titels dan wat ook op consoles beschikbaar is. Dezelfde 'simpele' shooters, zelfde games in het algemeen. Met dat verschil dat ze er bij mij half zo goed uitzien, en dat iemand met een 8800GT nog framedrops zal hebben. AC, Mass effect, rainbow six, ghost recon, bioshock, CoD4 dat zijn de pc games tegenwoordig. TDU, hitman, allemaal beschikbaar op console.

Kijk eens op de releaselijsten voor 2008, ik zie weinig 'diepgang' games. En als ze er al zijn worden ze totaal overspoeld door de 'high profile' games.

Zoveel 'echte pc' games zijn er niet (meer) hoor. Behalve dan die extreme nerd games, of waarvoor je licht autistisch moet zijn om ze te willen spelen. Verouderde concepten, prut rpg telkens... Mensen willen ontspanning en PLEZIER als ze gamen (like duh)

En dan nog iets, als ik mee wil met de console game ervaring op de pc. (dus ook games als AC, bioshock, mass effect, enz ... spelen) dan moet ik eerst vista kopen (110 euro), dan een 8800/9600 gpu. En dan ben ik weer bezig met tweaken, prutsen, installeren, pc open, geld uitgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Vreemd.... ik speel AC, CoD4, bioshock en Crysis op een 2,5 jaar oude pc met alleen een recente videokaart en een OEM XP. En het ziet er beter uit dan op een console. Wat mensen vergeten te vertellen, is dat je voor je 1080p console ook een 1080p tv nodig hebt. En daar waar ik op een 300 euro 22 inch breedbeeld TFT speel, zal je over het algemeen een erg prijzige TV nodig hebben om maximaal van je console te genieten. Je zit in de huiskamer immers o.h.a. verder van het scherm dan achter je bureau, wat een groter scherm nodig maakt. En ja, natuurlijk kan je ook tv kijken op dat ding, maar dat kan ik op mijn PC ook. De rest van het gezin wil trouwens ook op die tv naar GTST en het journaal kijken, wat console gamen meer geschikt maakt voor alleenstaanden en mensen die bij hun ouders wonen. Of je moet geld te veel hebben en twee 3000 euro LCDs kunnen kopen.
Uiteindelijk trekken beide platformen een ander publiek. Zowel om deze redenen als om die uit mijn vorige post. Ik game graag op mijn PC, omdat ik me in mijn eigen hok even af kan sluiten van de rest van de wereld, terwijl mijn vrouw beneden naar de tv kijkt. Tussendoor surf ik wat op het web, of ik maak wat werk af. Een PC heb ik toch wel nodig. Voor een kleine extra investering is hij ook nog geschikt om mee te gamen. En die investering is ongeveer net zo groot als de aanschaf van een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga ik mijzelf ook mengen in deze discussie. Wat een beetje vergeten lijkt te worden is dat de "nieuwe"generatie gamers veel meer verstand van computers hebben (kijkt naar zijn 13 jarige zusje die al website e.d. in elkaar zet een uren aan myspace accounts werkt), hierdoor valt enigzins de argumentatie weg dat je veel verstand van PC's moet hebben om pc games goed te kunnen blijven spelen op een PC.

Ikzelf heb ook een highend pc en een xbox360, ik vind mijzelf best wel een diehard gamer maar kan niet alle spellen spelen op de console (denk aan RTS'en zoals warcraft C&C) of op de PC (GTA4 o.a) dus heb ik ze allebei. Als ik in mijn directe omgeveing rondkijk heeft bijna iedereen wel een redelijk high end PC + nog een "next gen" console ernaast.

Ik denk dat PC gaming nu in een dip zit maar denk als de nieuwe generatie gamers eraan komt PC gaming juist weer gaat opbloeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik ken ook wel veel mensen die hobby websites maken en hun hyves pimpen.
Maar ligt de netwerk kabel eruit dan is er grote paniek, internet is kapot!! helpuh!

Verstand van hardware blijft toch voorbehouden aan mensen die er geintresseerd in zijn.
Software is erg gebruiks vriendelijk geworden en de jeugd is er snel bij. Maar ik merk dat toch haast niemand verstand nog heeft van hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Consoles zijn leuk voor jan met de pet die af en toe zonder gedoe een spelletje wil spelen, en geilt op kreten als "HD", "6-Axis" en "Next-Gen". Serieuze gamers spelen echter nog steeds op een deftige pc.

Neem een UT of een COD, dat kun je echt niet fatsoenlijk besturen met een "6-axis" of whatever. Zulke games worden gespeeld met een muis en keyboard. En ach, wat is 1080P (90% van de consolegames is niet eens native 1080P *proest*)? Mijn Eizo S2431W gaat nog hoger dan dat!

Laat de flames maar komen jongens :D

[ Voor 3% gewijzigd door Janssen op 11-04-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:58:
Je mag nog gaan pricewatchen tot je een ons weegt, dat is niet iets wat de grote massa zal doen. Dergelijke manier van pc's samenstellen vind je alleen bij een erg kleine niche (tweakers). Geen enkel normaal gezin zal op die manier een pc kopen. Zeker niet nu je in elke supermarkt bij manier van spreken naast het brood een pc kan meenemen.
Fair enough. Ik kijk even rond op de gemiddelde computerwinkel waar een non-tweaker misschien heen zou gaan om goed advies te krijgen voor een nieuwe PC en wat zie ik daar? Vrij veel PCs die toch wel als gaming systemen gebruikt kunnen worden. MyCom bijvoorbeeld heeft er al 1 van minder dan 600 euro die een snelle dual-core processor en een 8400GS heeft - daarmee speel je makkelijk Crysis in medium detail (wat er overigens nog altijd beter uit ziet dan wat er verder ook op PC of console te spelen valt), laat staan minder veeleisende games (alles dus).
De markt is dus echt maar zo groot als het aantal 'enthousiast pc user'. Terwijl bij consoles elk verkocht exemplaar een potentiele game koper wordt.
En van consoles worden er natuurlijk evenveel verkocht als PC's. Oh nee, toch 'net' iets minder. Het is inderdaad een klein deel wat een echt goede gaming PC zal hebben, maar zelfs als dat maar 3-5% is, dan is dat nog relatief (in vergelijking met console platforms) een gigantische markt.
Daarnaast koop je en pc en ben je nog eens niet zeker wat er wel en niet goed op gaat draaien, want het hangt van zovele dingen af. Gemakkelijk? Gebruiksvriendelijk? My ass.
...
Console= game kopen, klaar. (en dan ontspannen)
Oh? Ik heb meer klachten over vastlopende games, haperende games, beschadigde DVDs en dode hardware ontvangen via mijn vrienden die op hun Xbox 360 games spelen dan diegenen die op hun PC spelen - en van die laatsten ken ik er dan nog eens meer ook. Het is zeker niet meer zo dat als je een console game koopt dat je die ook zeker weten goed gaat draaien... kijk maar naar Oblivion op de X360, The Orange Box of bij momenten Assassin's Creed op de PS3. Bij een PC kan je dan je hardware overclocken, upgraden, drivers updaten of settings omlaag zetten - met je console zit je er maar mooi - permanent - mee opgescheept.
Zoveel 'echte pc' games zijn er niet (meer) hoor. Behalve dan die extreme nerd games, of waarvoor je licht autistisch moet zijn om ze te willen spelen. Verouderde concepten, prut rpg telkens... Mensen willen ontspanning en PLEZIER als ze gamen (like duh)
Gezien jouw lijst van 'goede' games die je hierboven had geplaatst en het feit dat jij blijkbaar geen goede aankomende PC games ziet... denk ik eerder dat de genres waar de gemiddelde PC gamer meer naartoe trekt jou gewoon niet liggen en dus in de 'extreme nerd games' categorie vallen. Als ik kijk naar toekomstige titels op de console dan is dat weer precies het tegenovergestelde van jouw beeld: ik zie enkel games die ook op PC gaan uitkomen, waarschijnlijk in superieure vorm (net zoals Assassin's Creed, Mass Effect, Gears of War, BioShock, enz.) en allerlei games in genres die vast leuk zijn voor heel veel mensen, maar mij eerlijk gezegd niet zo aanspreken.

Even kijkend naar 2008 zie ik op RTS front alleen al Codename Panzers: Cold War, Demigod, Empire: Total War, Heroes of Might & Magic Kingdoms, Sins of a Solar Empire expansion pack, Red Alert 3, Starcraft 2 & Worldshift op de planning staan. Dat zijn dan nog eens enkel de high-profile titels die sowieso wel aan gaan slaan. En we hebben het dan enkel over strategy en dus niet eens al die andere coole titels die nog komen zoals Deus Ex 3, Crysis 2, X3: Terran Conflict, Totems, Tiberium, Half Life 2: Episode 3, S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky, Dragon Age, Mafia 2, Thief 4, enz...

Dit is natuurlijk een kwestie van wat voor soort games je leuk vindt. Dat speelt uiteraard voor een groot deel mee met de keuze of je een spel op PC of console wilt spelen, of dat je je geld eerder uitgeeft aan een nieuwe console game dan een PC game. De veronderstelling dat 'ontspanning' en 'plezier' hetzelfde betekend voor iedereen is natuurlijk belachelijk.
En dan nog iets, als ik mee wil met de console game ervaring op de pc. (dus ook games als AC, bioshock, mass effect, enz ... spelen) dan moet ik eerst vista kopen (110 euro), dan een 8800/9600 gpu. En dan ben ik weer bezig met tweaken, prutsen, installeren, pc open, geld uitgeven...
Waarom heb je Vista nodig om met de console game ervaring mee te gaan op de PC? Als PC gamer heb je Vista helemaal nergens voor nodig - en kom nou niet met DirectX 10, want qua performance (in huidige games) is het slechter en qua graphics scheelt het vrijwel niets met DX9 versies. Je hebt ook geen vista-exclusive titels (behalve twee hele slechte Microsoft games genaamd Halo 2 en ... ach die andere ben ik zelfs alweer vergeten), dus daar hoef je het ook niet voor te doen.

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Janssen schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:27:
Consoles zijn leuk voor jan met de pet die af en toe zonder gedoe een spelletje wil spelen, en geilt op kreten als "HD", "6-Axis" en "Next-Gen". Serieuze gamers spelen echter nog steeds op een deftige pc.

Neem een UT of een COD, dat kun je echt niet fatsoenlijk besturen met een "6-axis" of whatever. Zulke games worden gespeeld met een muis en keyboard. En ach, wat is 1080P (90% van de consolegames is niet eens native 1080P *proest*)? Mijn Eizo S2431W gaat nog hoger dan dat!
Wow, ben jij even stoer! Wat heeft de resolutie van je monitor te maken met de resolutie waarin een game gerendered wordt?

Dat zal een 'jan met de pet' als ik wel niet begrijpen. Hoogmoed komt voor de val toch? :9

[ Voor 5% gewijzigd door Shiver23 op 11-04-2008 12:56 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zulke games worden gespeeld met een muis en keyboard.
Vreemd. 80% van de CoD4 spelers doet dat namelijk op de console :+

Wel jammer dat ik dus niet onder de serieuze gamer valt, ondanks mijn 140 uur CoD4 online gameplay en 30 originele Xbox 360 games.

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 11-04-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:17
Raar dat de meeste 'deftige PC' gebruikers de mond vol hebben over resolutie, full HD en de onverslaanbare muis, keyboard combinatie maar vergeten waar dit topic over gaat.

Spelletjes...

Bij de consoles is er een 'revolutie' gaande nu juist niet de über next gen consoles met hun betere graphics en hogere resolutie als warme broodjes over de toonbank gaan maar in tegendeel. de Nintendo Wii verkoopt als een tierelier en massa's mensen kopen handhelds als de Nintendo DS en de Sony PSP.

De eigenaren van 'Deftige PC's', PS3,s en X-boxen zijn de oude generatie gamers. Niks mis mee en de games zijn nog steeds geweldig maar de markt is opgeschoven naar de casual pa, ma, vrouwen markt die veel groter en lucratiever is.

Vroeger toen ik ik nog de wereld spelletjes kocht waren de genres voornamelijk adventures, rollenspellen, wargames en flightsims. Ik was/ben helemaal into flightsims en wargames. Maar helaas. Vroeger verkochten games als Falcon 4 an Janes Longbow karrevrachten nieuwe super PC's terwijl je tegenwoordig moeite moet doen om ergens nog een joystick te kopen.

Tegenwoordig moet ik het doen met mijn backlibrary classic flightsims en koop ik moderne wargames van internet only publishers. FPSen waren nooit echt mijn ding maar de markt is nu toch wel overvol met die dingen. Ik was al klaar na Quake I. Is er nu echt nog zoveel toegevoegd in het genre dat er iedere maand een nieuwe FPS uit kan komen? Daar is toch geen markt voor?

Games zullen worden gemaakt daar waar er de grootste markt voor is. De revolutie in PC gaming zal waarschijnlijk uit de simpele flash / online gaming komen. De Deftige PC's en de 'next gen' consoles voeren een achterhoede gevecht waarvan de uitkomst er al lang niet meer toe doet.

Kijk trouwens voor de aardigheid eens hoeveel game development studios op de fles gaan de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

De ironie is dat de jan-met-de-petten over het algemeen wél gewoon hun games kopen, in plaats van de echte gamers die hun spullen downloaden (want ze hadden het anders toch niet gekocht :'))
En dat is meteen de reden van dit topic (ongehinderd even lekker generaliseren!): De jan-met-de-pet kóópt een console spel gewoon (en ja, je kan modden, maar hoe groot is dat aandeel nou _werkelijk_?) terwijl de "die-hard-1337-pc-gamer-die-uren-met-de-config-rommelt" zijn spellen liever niet koopt. In elk geval is het risico van piraterij bij consoles vele malen kleiner.
Dat kan men niet, of kan jij dat niet? Ik blijf het fantastisch vinden dat het gebrek aan "talent" om met een controller te kunnen spelen altijd wordt afgewenteld, zo van "jamaar je kan shooters heul niet met een controller spelen!" Ga dat die duizenden Halo, GoW en CoD spelers op Xbox Live en het PSnetwork maar eens vertellen. Vermeld er dan meteen bij dat zij geen echte gamers zijn trouwens.
En dan niet aankomen dat er grotere hitboxes/aimbots gebruikt worden. Want als dat nou écht zo'n groot aandeel in de gameplay zou hebben, dan zou jij het dus ook makkelijk met een controller kunnen spelen :+

Opvallend wel dat de pcshootersnobs hier ook meestal degenen zijn met hun specs in hun signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
PWM schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:02:
[...]

Vreemd. 80% van de CoD4 spelers doet dat namelijk op de console :+

Wel jammer dat ik dus niet onder de serieuze gamer valt, ondanks mijn 140 uur CoD4 online gameplay en 30 originele Xbox 360 games.
Tel de illegale joopies mee en je zit vast ergens op 50/50.
80% van de gamers is waarschijnlijk ook geen "serieuse gamer" :)

Speel wel eens cod4 op de 360 tegen elkaar, moet zeggen dat ik er wel handiger in ben geworden. Gaat vrij goed zelf. Maar de manier van spelen op de pc is heel anders, meer realtische. Movement gaat ook een stuk makkelijk, als je op de 360 iemand tegen komt die je alleen in je ooghoeken ziet, ben je dood want je kan niet snel genoeg draaien.

[ Voor 27% gewijzigd door evilpin0 op 11-04-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

evilpin0 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:27:
[...]

Tel de illegale joopies mee en je zit vast ergens op 50/50.
Vreemd. Als de discussie gaat dat PC gaming ten onder gaat aan kopieen, dan is het niet waar.

Als je dan zegt dat meer mensen het spel op de console spelen, dan word er weer gezegd dat iedereen op de PC kopieert :?
evilpin0 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:27:
Speel wel eens cod4 op de 360 tegen elkaar, moet zeggen dat ik er wel handiger in ben geworden. Gaat vrij goed zelf. Maar de manier van spelen op de pc is heel anders, meer realtische. Movement gaat ook een stuk makkelijk, als je op de 360 iemand tegen komt die je alleen in je ooghoeken ziet, ben je dood want je kan niet snel genoeg draaien.
Meer realisme op de PC?

180 graden draaien in 0,001 seconde is niet realistisch. Vanuit de draai met je Sniper rifle iemand een headshot geven op 300 meter afstand ook niet.

Als games met muis en toetsenbord 1 ding niet is, is het realistisch. Juist om de zo geprezen snelheid van muis en toetsenbord, zorgt het voor een zeer onrealistsche situatie. De console klopt wat dat betreft beter, omdat mikken gewoon wat lastiger is.

Overigens kan je op de 360 (en ongetwijfeld ook de PS3) de movement 3x sneller zetten dan out-of-the-box. Dan is het mikken wel weer moeilijker, zoals het hoort dus.

[ Voor 58% gewijzigd door PWM op 11-04-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Dat denk jij.

Weet niet hoe je tot die conslusie komt met die quote van mij.

Tsja,

Ik speel al lang op de pc natuurlijk en als ik dit zo lees komt het gewoon over als een console fan boy post (geen flame).
Ik kan mij zelf misschien in +- 0,3 sec omdraaien (torso) , nu ben ik ook in aanzienlijk betere conditie dan een gemiddeld persoon. Hoe snel zou een getrainde commando zich kunnen omdraaien?

Als hij zich dan omdraait omdat hij wat in zijn ooghoek ziet mikt die lijkt mij op gevoel, iets wat ik je met muis ook kan creëren, het aim gevoel. Hoezo denk je dat er zoveel uber leet fps spelers op de pc zijn?

Je hebt meestal wel een punt in je post maar nu vindt ik het vrij klinkklare onzin.
Alleen al het om je heen kijk aspect, in het echt kijk je voordurend om je heen, de console shooters zijn zo gemaakt dat je alleen vooruit en een beetje naar links en recht hoef te kijken. Heb zoveel pc shooters gespeelt als bv AA, BF2 ect ect met veel grote gebieden waar je echt aan het “scannen” bent voor de vijand. Maar met een slakken tempo om je heen kijken is dus is realtische naar jouw mening.

[ Voor 86% gewijzigd door evilpin0 op 11-04-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

evilpin0 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:33:
Dat denk jij.

Weet niet hoe je tot die conslusie komt met die quote van mij.
Volgens mij zet ik het ook redelijk algemeen neer.

Er staan zeer veel posts in het topic over dit onderwerp, waarin mensen bij hoog en laag beweren dat het prima gaat met PC verkopen, en cijfers niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat denk jij.
Je hebt meestal wel een punt in je post maar nu vindt ik het vrij klinkklare onzin.
Alleen al het om je heen kijk aspect, in het echt kijk je voordurend om je heen, de console shooters zijn zo gemaakt dat je alleen vooruit en een beetje naar links en recht hoef te kijken. Heb zoveel pc shooters gespeelt als bv AA, BF2 ect ect met veel grote gebieden waar je echt aan het “scannen” bent voor de vijand. Maar met een slakken tempo om je heen kijken is dus is realtische naar jouw mening.
Mijn CoD4 draait net zo snel om als ik dat kan. Als jij dat te traag vind, dan staat of de 360 instelling niet goed, of je bent superman.

Ik heb thuis een redelijke wapen kast, zowel dubbelloops hagel, als kogelgeweren met scope. Ik weet prima hoe het bewegen en mikken gaat, aangezien ik dat zeer regelmatig doe. Ook de meest ervaren Commando/Navy Seal/SAS man mikt nooit zo snel als je op de PC kan doen met je muis.

Maar goed, we verzanden weer in een Console vs PC verhaal (waar ik zelf aan meerwerk), en dat is de bedoeling niet.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 11-04-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Maar met een slakken tempo om je heen kijken is dus is realtische naar jouw mening.
offtopic:
"In het echt" weegt je wapen natuurlijk een pak meer dan een muisje. Alleen al een eenvoudig handvuurwapen kan makkelijk naar de 1 tot 1,5 kilo gaan met een vol magazijn. Zie jij daar maar eens bliksemsnel mee te draaien en dan ook nog iets te raken ter groote van een kokosnoot op een afstand van 25 meter wat ook nog eens druk beweegt. En het gaat er eerder om dat je de situatie overleefd dan dat je zoveel mogelijk "kills" haalt natuurlijk. Dus in die zin is het langzamere bewegen realistischer dan dat adhd-snel.

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 11-04-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Droniac schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:48:
702 euro - nog vrij ruim onder die 750 euro en dus minder dan de helft van wat je aangeeft als benodigt voor een gaming PC. Terwijl dit toch een high-end rig is die werkelijk alles in high detail en hoge resolutie af kan spelen met veel betere beeldkwaliteit dan eender welke console. Je kan het veel goedkoper doen (vooral qua kast, harde schijf, voeding en videokaart) maar dit is dan ook echt een goede gaming PC.
Je vergeet bij je berekening nog enkele heel belangrijke zaken.

Er moet een OS op (lees : Windows) om de gekende games te kunnen spelen.

Dat OS moet je kopen, installeren, juiste drivers erbij en dan de boel vaak nog wat finetunen.

Absoluut niet voor de doorsnee user wegegelegd en veel te ingewikkeld in vergelijk met het aanzetten van een console en er een game cd of dvd in te gooien...

Tot voor enkele jaren had PC gaming enorme voordelen. Vooral de online mogelijkheden waren een enorm pluspunt. Maar tegenwoordig kan elke console online om tegen users anywhere te spelen en hebben consoles vaak meer bruikbare power onboard dan de meest dure pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
PWM schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:48:
[...]

Mijn CoD4 draait net zo snel om als ik dat kan. Als jij dat te traag vind, dan staat of de 360 instelling niet goed, of je bent superman.

Ik heb thuis een redelijke wapen kast, zowel dubbelloops hagel, als kogelgeweren met scope. Ik weet prima hoe het bewegen en mikken gaat, aangezien ik dat zeer regelmatig doe. Ook de meest ervaren Commando/Navy Seal/SAS man mikt nooit zo snel als je op de PC kan doen met je muis.
Een muis 3cm naar links bewegen of een geweer 180 graden draaien mwja wat zou er sneller zijn. Realistische vergelijking

Zet je je sens op uber hoog in cod4 dan ga je geheid over je doelwit heen. Mikken is niet eens zo slecht op een console mits de afstand niet te groot is.

Als je op de pc een doelwit ziet lopen gooi je muis een aantal cm in de juiste richting en opgevoel kom je dan precies op ze hoofd uit.

Op de 360 moet je je stick ineen richting duwen en loslaten als die over ze hoofd gaat, daardoor (lijkt mij) kun je nooit een perfect aim gevoel ervoor krijgen.
Ik speel nog redelijk wat cod4 op de 360 met vrienden en dat is mijn persoonlijk ervaring.

Kijk als je dan gaat vergelijking op realisme wat ik helemaal niet wil doen eigenlijk, zou ik zeggen dat de muis aanzienlijk realistischer mikt want een commanda/navy seal/sas mannetje gooit ook op gevoel ze loop direct naar zijn doelwit.

@]TroonStaal
Hou de loop gebogen naar beneden en beweeg hem diagonaal omhoog terwijl je je torso draait en je lichaamsgewicht meehelpt het geweer te draaien. Ik weet zeker dat je max snel kan omdraaien met een geweer mits je goede techniek gebruikt, vechten (ook met wapens) is puur techniek (en inzicht)

[ Voor 9% gewijzigd door evilpin0 op 11-04-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Dit topic stelt niets voor. Met alle respect, maar ik heb net twee pagina's door geploeterd en wat ik vooral lees zijn mensen die hun eigen 'aankoop' lijken te verdedigen en goedpraten aan de hand van argumenten die al 100 keer heen en weer gedraaid zijn in het voordeel van de spreker. Dit topic gaat niet om PC versus console, stop daar nou eens mee :/ ... het zijn beide andere apparaten met andere doelgroepen en ze zullen nog lang co-existeren.

Over de topic-vraag of pc gaming echt dood gaat heb ik wel een soort van mening. Ik denk dat de game markt groter en groter wordt - mensen zoeken erg graag een ontvluchtend moment van de stressvolle realiteit om eens harstikke leuk een spel te spelen. De biljoenen markt gaat die cashkoe niet meer uit handen geven en gaming an sich gaat nergens heen. Nu is PC gaming natuurlijk gelinked aan de toekomst van een PC; en nou juist daar denk ik dat PC gaming een andere kant op gaat, alas niet zal uitsterven. PC's zijn nu heel centraal - 1 user versus 1 pc. Ik denk dat veel bedrijven doorhebben dat PC's steeds krachtiger worden en meer als 'portals gaan dienen' voor meerdere clients. Daar zit in mijn mening het geld en de toekomst voor het pc platform. Dat een centrale hub naar verscheidenen schermen informatie stuur, zodat meerdere users volledig onafhankelijke taken kunnen uitvoeren op een zeer krachtige machine in de meterkast.

PC gaming zal hierbij denk ik niet doodgaan - maar evolueren. Ik denk dat de echt krachtige / prachtige games zich meer naar een stand-alone console gebied verplaatsen; waarmee in die tijd consoles een stuk meer (netwerk)functionaliteit bieden dan dat ze nu doen. Ik denk dat ze juist meer op pc's gaan lijken, dat zie je nu al. Mods, software, patches, homebrew linux - het begint daar juist op te komen. Maar ik denk dat de pc de bak blijft als workstation en games daar richting achtergrond verdwijnen. Photoshop, tekstverwerking, surfen, privé dingen (onderschat 'die' dingen niet).

Ook begrijp ik niet dat veel mensen hier zo naïef zijn te denken dat als consoles eenmaal de dominerende game stations zijn, en daar stevenen ze hard op af, dat juist daar de illegale spelmarkt zich op zal gaan richten; make no mistake. Dat vermijd je niet en die illusie hebben spelmakers ook niet, althans niet de intelligente / succesvolle. Ik denk dus dat 'computers' een meer de-gecentraliseerd systeem worden en 'consoles' het entertainment en streaming platform voor de toekomst worden.

En weet je wat - either way zitten wij in de huidige tijd en zullen we het wel zien. Veruit de meeste zullen gewoon meegaan met de flow, lekker hun leven lijden en hun eigen keuzes maken op het gebied van consoles en pc's. Zolang ze er maar plezier in hebben :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:56

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

ik heb niet alles in dit topic gelezen, 38 pagina's damn.

Zolang mensen zekerheid willen hebben van de beste grafische games, zonder lags. bieden concoles een uitkomst.
wij tweakers weten precies wat we nodig hebben om games te spelen op de pc, en op welke hardware we moeten letten.
voor de normale game leeks, van tegenwoordig is dat allemaal geheimtaal. een console is makkelijk en duidelijk, geen onhandige instalaties, en zekerheid dat het werkt.
mja ik houd het gewoon bij pc gaming, aangezien daar veel meer voor te krijgen valt, zeker in mijn
intresse gaming, waarbij grafische kwaliteit op de laatste plaats komen, de gameplay komt bij mij voorop.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Je hebt het nu puur over de torso, maar het is het hele lichaam wat op de PC zo snel moet reageren. Als ik in het echte leven zo snel draai (met 20 kilo bepakking op mijn rug), dan liggen mijn knieschijven 5 meter verderop.

Gevoel is iets anders. Voor de 1 voelt iets goed aan, voor de ander is dat weer wat anders. De eerste SAS-er die zijn geweer op gevoel opgooit is trouwens dood of ontslagen.

Call of Duty is natuurlijk ook niet gebouwd om het realisme, dus wat dat betreft gaat het tock ook wel een beetje mank.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 11-04-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
PWM schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:10:
[...]

Je hebt het nu puur over de torso, maar het is het hele lichaam wat op de PC zo snel moet reageren. Als ik in het echte leven zo snel draai (met 20 kilo bepakking op mijn rug), dan liggen mijn knieschijven 5 meter verderop.

Gevoel is iets anders. Voor de 1 voelt iets goed aan, voor de ander is dat weer wat anders. De eerste SAS-er die zijn geweer op gevoel opgooit is trouwens dood of ontslagen.

Call of Duty is natuurlijk ook niet gebouwd om het realisme, dus wat dat betreft gaat het tock ook wel een beetje mank.
Beter een snelle minder accurate reactie dan een te langzame reactie zouden ze waarschijnlijk tegen deze sas persoon hebben gezegt. Oefening baart kunst (techniek is dus kunst)

Ik wil niet bijdehand doen maar je moet een simultaan een stap zetten met je voet, instappen (kan ook achteruit) heet dat.
Ik doe een aantal jaren vechtsport en de meeste mensen die het een stuk langer dan mij doen snappen niet eens de techniek achter een perfecte stomp die denken dat je alleen met je shouder en torso slaat maar je gebruikt je hele lichaam om een goede stomp te maken inclusief je voet.

Beter gezegd veel mensen weten niet eens de optimale ademhaling techniek tijdens extreem intensieve inspanning.

Offtopic.

AA heeft wat dat betreft een vrij realtische richt systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:59:
[...]

Je vergeet bij je berekening nog enkele heel belangrijke zaken.

Er moet een OS op (lees : Windows) om de gekende games te kunnen spelen.
Als je de rest van mijn reactie ook even had gelezen dan wist je dat ik dat helemaal niet over het hoofd heb gezien. Kijk er nog maar eens goed naar, vooral direct onder dat stukje wat jij quote. Misschien vind je daar nog iets magisch.
Dat OS moet je kopen, installeren, juiste drivers erbij en dan de boel vaak nog wat finetunen.
Programma's installeren is iets wat de doorsnee gebruiker tegenwoordig ook kan, het is dan ook enkel het op "Ja" en "Volgende" drukken en verder wijst het zichzelf wel. Drivers zitten bij de producten meegeleverd - ja het is handig om de nieuwste drivers te hebben, maar niet per se vereist (ik speel nu ook met verouderde drivers en heb geen problemen). Finetunen zie ik niet in waarom dat (voor een normale gebruiker/casual gamer) nodig zou zijn, wat wil je dan zo nodig finetunen? Game settings aanpassen is (meestal) niet eens nodig, aangezien deze in (de meeste) moderne games standaard al ingesteld worden aan de hand van jouw PC. Ok, dankzij het installeren is het iets ingewikkelder, maar aan de andere kant is een toetsenbord/muis weer vertrouwder voor een beginnende gamer dan een controller - (bijna) iedereen heeft immers weleens met een PC of typmachine gewerkt, maar vrij weinig hebben dat ook met een X360/PS3 controller.
Tot voor enkele jaren had PC gaming enorme voordelen. Vooral de online mogelijkheden waren een enorm pluspunt. Maar tegenwoordig kan elke console online om tegen users anywhere te spelen en hebben consoles vaak meer bruikbare power onboard dan de meest dure pc.
True - tot op zekere hoogte. Online functionaliteit is immers nog altijd uitgebreider op de PC, met name dankzij gratis programma's als Steam en Xfire die bovendien perfect geschikt zijn voor beginnende gebruikers (makkelijk vrienden in games opzoeken, built-in voice support, automatisch patches voor al je games downloaden, enz). Alhoewel dat natuurlijk ook weer het nadeel heeft dat omdat je er veel meer mee kan, het dus ook gelijk een stuk ingewikkelder en minder uniform is.

De laatste zin klopt uiteraard van geen kant, maar daar had ik al eerder over gereageerd dus dat kan je ook zo hierboven ergens teruglezen.

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 12:17

Auredium

Informaticus Chaoticus

Console = PC

Met die uitzondering dat je geen keuze van hardware en OS hebt, want dat is voor je bepaald. Je offert wat vrijheid op zodat gamesproducenten geen moelijke code moeten kloppen. Daar staat tegenover dat je zelf niet hoeft te rommelen met instellingen.

Pick your poison

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hier ben ik het wel mee eens. Ik zie de twee overigens steeds dichter naar elkaar toe groeien. MEt de komst van mediacenters komt de pc weer terug in de huiskamer. Beide gaan steeds mer op elkaar lijken en het zou me niet verbazen als ze uiteindelijk met elkaar compatibel worden. De Sony's en Microsoften van deze wereld zouden uiteindelijk wel eens heel erg op de Compaqs en Dells kunnen gaan lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Laatst online: 15-09 19:39
mijn redenatie ... zodra box of gelijken muis + toets toestaan is het einde van pc een stuk dichter bij ... tot die tijd zal het niet snel gaan ...

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens normaal zeg :/

[ Voor 90% gewijzigd door TheZeroorez op 11-04-2008 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

rhermans schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:01:
mijn redenatie ... zodra box of gelijken muis + toets toestaan is het einde van pc een stuk dichter bij ... tot die tijd zal het niet snel gaan ...
Dan mis je het punt van een console he, console is gemaakt om in de huiskamer te spelen. Hoe wil je gaan zitten met een muis in je huiskamer? Heb je wel een bureau voor nodig (of een ander soort installatie).

Trouwens, nadeleel van een PC is dat je games moet instaleren? Hoezo is dat een nadeel, je zet de setup aan en je gaat naar de wc of je browsed wat. Als je dat niet lukt ben je echt "durrrrrrrrrrrr....". Sowieso wordt er veel te veel gezeken over mensen die computers slopen. Ik ken niemand van onder de 30 (groot deel van pc gamers dus) die niet weten hoe ze met een pc moeten omgaan.

Maar ja, de pc game industrie zal wel veranderen. Veel meer downloaden (legaal + goedkoper) van steam of andere dingen. Indie games worden populairder. Ik zie niet hoe pc gaming uit zal sterven, hoogstens krijgen de consoles eerdere releases (zoals nu al gebeurt).

[ Voor 35% gewijzigd door TheZeroorez op 11-04-2008 20:00 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, het is speelbaar, maar daar is genoeg mee gezegt. Zet je dat stomme pookje te snel, dan kan je onmogelijk accuraat mikken omdat het kleinst mogelijke stapje in horizontale richting te groot is, zet je hem echter te langzaam dan duurt het 2 seconden totdat je eindelijk 180graden gedraait bent.

FPS op een console is leuk voor mensen die het niet boeit dat alles een beetje vervelend aanvoelt, voor de echte pro's is de PC de place to be.

[ Voor 21% gewijzigd door TheZeroorez op 11-04-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:27:
[...]

Kijk, het is speelbaar, maar daar is genoeg mee gezegt. Zet je dat stomme pookje te snel, dan kan je onmogelijk accuraat mikken omdat het kleinst mogelijke stapje in horizontale richting te groot is, zet je hem echter te langzaam dan duurt het 2 seconden totdat je eindelijk 180graden gedraait bent.

FPS op een console is leuk voor mensen die het niet boeit dat alles een beetje vervelend aanvoelt, voor de echte pro's is de PC de place to be.
Wel, net daarom dat je kan instellen hoe snel of traag (misschien ergens in het midden voor jou?) je draait als je je pookje beweegt ;)

Ik heb al veel FPS'en gespeeld op consoles, wie zegt dat ik daar iets, maar dan ook iets vervelend aan vind? Integendeel. (en met mij blijkbaar nog veel mensen hoor)
Dat jij het moeilijk speelbaar vindt is jammer maar alsof wij het daarvoor gaan laten.
Accuraat mikken lukt trouwens, no problems.

[ Voor 6% gewijzigd door TheZeroorez op 11-04-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Modbreak:Als jullie dit topic niet verloren willen zien gaan heb ik het dringende verzoek normaal te reageren, of gewoon niet te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

rhermans schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:01:
dat begin is er al, op de PS3 kunje muis + TB aansluiten, werkt helaas alleen nog maar met UT3, verder is er de Frag FX leverbaar, dat is een muis + nunchuck achtig iets waarmee je dus FPS speleln kunt spelen, ding doet alsog hij een PS3 controller is en is dus met elke game te gebruiken.

Maar ach een discussie als dit loopt blijkbaar toch uit op een PC Vs de rest flamewar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Laatst online: 04-09 19:25
Toetesenbord op schoot en muis op muismat (flexibel) op been kan ook vanuit een luie stoel. Moet je wel de monitor vlak voor je zetten of pc aaansluiten op hd-tv.
Als pc gamen dood gaat zal dit vooral door de commerciële keuzes van de spelontwikkelaars/uitgevers komen.
Er komt nog genoeg uit voor de PC. Al zie ik wel titels als Battlefield: Bad Company en GTA4 in eerste instantie (?) alleen voor de consoles uitkomen.
Voor multiplayer zijn veel zaken gestandaardiseerd bij de consoles. Met name het vermeende veelvuldiger gebruik van spraak bij online gamen spreekt mij aan. Ook speel je niet tegen mensen die aanvallen in macro's verpakken (semi-bots n.m.m.).
Ik hoor wel dat de muis ongeëvenaard is qua precisie, gevoel van controle.
Dat is een punt die mijn overstap uitsteld (!?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

En van consoles worden er natuurlijk evenveel verkocht als PC's. Oh nee, toch 'net' iets minder. Het is inderdaad een klein deel wat een echt goede gaming PC zal hebben, maar zelfs als dat maar 3-5% is, dan is dat nog relatief (in vergelijking met console platforms) een gigantische markt.

Even kijkend naar 2008 zie ik op RTS front alleen al Codename Panzers: Cold War, Demigod, Empire: Total War, Heroes of Might & Magic Kingdoms, Sins of a Solar Empire expansion pack, Red Alert 3, Starcraft 2 & Worldshift op de planning staan. Dat zijn dan nog eens enkel de high-profile titels die sowieso wel aan gaan slaan. En we hebben het dan enkel over strategy en dus niet eens al die andere coole titels die nog komen zoals Deus Ex 3, Crysis 2, X3: Terran Conflict, Totems, Tiberium, Half Life 2: Episode 3, S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky, Dragon Age, Mafia 2, Thief 4, enz...
Oh jee, er worden meer computers verkocht dan spelconsoles. En hoeveel consolegames worden er verkocht in verhouding tot pc games? Juist ja, de essentie van dit topic (PC games verkopen niet meer) wordt hier eindeloos herhaald, doch beenhard genegeerd.

En aan bovenstaande posts: gamen is meer dan FPS games alleen. FPS games interesseren me geen zak (en worden zowiso vooral door pubers gespeeld) en toch noem ik mezelf een "fanatiek" gamer.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Ik spreek vanuit mijzelf uiteraard en de nieuwsberichten waarin een zekere tendens te zien is. Ik ben blijkbaar één van de weinige 30+ers die FPS speelt.
Ik ken de verkoopcijfers niet. Zou ze wel graag wilen zien, maar kan ze niet goed vinden voor een totaal beeld. Zal bepalen hoe vaak ik nog upgrade en of ik een console koop.

Edit: vind alleen cijfers van amerikaanse consumenten en weinig trend/tendens gegevens:

http://www.webpronews.com...ericans-play-games-online
http://theevilnumber27.wo...ts-selling-serious-games/
http://kotaku.com/375187/72-of-us-plays-video-games
http://www.psonly.nl/nieu...oor_console_of_mobieltje/
nieuws: Epic zet pc-games op de tweede plaats
http://www.fragland.be/ne...-de-maand-november/19300/
http://www.gamer.nl/doc/4...op-PC-bij-Unreal-Engine-4
http://www.ng-gamer.nl/content.php?id=4419
PC gaming uiteindelijk toch dood? :P
http://www.z24.nl/bedrijv...rie_wil_gamers_terug.html
nieuws: Marktaandeel pc-games loopt terug
redactieblog: Pc-gaming in het nauw

[ Voor 64% gewijzigd door FrankNLD op 17-04-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Boeboe schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:33:
[...]

O, de essentie van dit topic (PC games verkopen niet meer)

En aan bovenstaande posts: gamen is meer dan FPS games alleen. FPS games interesseren me geen zak (en worden zowiso vooral door pubers gespeeld) en toch noem ik mezelf een "fanatiek" gamer.
Ik zelf en mensen om heen zie ik alleen maar meer pc games kopen eigenlijk, heb de afgelopen 2 jaar een record aantal games gekocht, een stuk of 5 niet veel maar vroeger kocht ik er hooguit eentje per jaar om online te doen. Oww nu vergeet ik zelf nog de games die ik via steam heb gekocht, maar die tellen toch niet mee?

Kijk console games interesseren mij (haast) geen zak want er zit (meestal) altijd 0,0 diepgang in. Kijk Lost oddessesy was meeslepend maar door irritaties ben ik ergens op disk4 gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Nou ja als ik zie dat GTA IV voor de pc min of meer een jaar later uit komt vind ik dat toch wel een domper. Dan is het ook nog maar hopen dat het een beetje knap overgezet is uit console land.

Heb zelfs gedacht aan een ps3, maar ja toen las ik dat keyboard en muis alleen nog werken bij UT. En richting met dat pookie kan ik niet. Heb nooit de behoefte gevoeld om een console te kopen maar als de tijd aan begint te breken dat je keyboard en muis kan aansluiten wordt het toch wel heel aantrekkelijk. Lekker vanaf de bank een potje GTA IV of met vrienden beetje voetballen of racen (die laatste 2 dingen kunnen dan wel weer prima met een controller natuurlijk).

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Niet het "geen muis", maar het moeten wennen aan de besturing met de gamepad is het enige dat me nog een beetje tegenhoud (en de investering in nieuwe hardware).
Zal over een tijdje wel een aanschaf worden, dan kan ik het zelf ervaren.
En ja, dan is PC gaming misschien voor mij dood.
Tenzij ik het tij nog zie keren voor die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat input, uit een vraaggesprek met Jack Sorensen, CEO van THQ:
The worldwide THQ boss voiced his fears for the health of PC gaming in the West, stating: "I would have to say I've probably been more negative in this past year than I have been in my whole career, because something is going on out there in the PC space."

Asked if THQ would be winding back on PC releases, Sorenson revealed: "I would just say I think that's already happened. You can look at the numbers and clearly there's a downward trend.
en om te benadrukken dat PC Gaming niet sterft maar verandert, uit hetzelfde gesprek:
"Certainly, casual gaming is all through the PC. All of those business models just don't go through retail, so when you look at retail figures on a comparison, it looks radically worse than in fact it may be. Maybe the PC is just transforming to really being the other end of the Internet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank76NL schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:39:
Ik spreek vanuit mijzelf uiteraard en de nieuwsberichten waarin een zekere tendens te zien is. Ik ben blijkbaar één van de weinige 30+ers die FPS speelt.
Ik ken de verkoopcijfers niet. Zou ze wel graag wilen zien, maar kan ze niet goed vinden voor een totaal beeld. Zal bepalen hoe vaak ik nog upgrade en of ik een console koop.

Edit: vind alleen cijfers van amerikaanse consumenten en weinig trend/tendens gegevens:

http://www.webpronews.com...ericans-play-games-online
http://theevilnumber27.wo...ts-selling-serious-games/
http://kotaku.com/375187/72-of-us-plays-video-games
http://www.psonly.nl/nieu...oor_console_of_mobieltje/
nieuws: Epic zet pc-games op de tweede plaats
http://www.fragland.be/ne...-de-maand-november/19300/
http://www.gamer.nl/doc/4...op-PC-bij-Unreal-Engine-4
http://www.ng-gamer.nl/content.php?id=4419
PC gaming uiteindelijk toch dood? :P
http://www.z24.nl/bedrijv...rie_wil_gamers_terug.html
nieuws: Marktaandeel pc-games loopt terug
redactieblog: Pc-gaming in het nauw
Als ik deze artikels bekijk, vind ik het toch meer negatieve tendens creeren, dan dat het er echt daadwerkelijk is. Zo nemen ze bijvoorbeeld steeds alleen COD4 als voorbeeld, die door slechte beveiliging makkelijk gekraakt is, terwijl games als Bioshock en de Orange Box veel beter verkochten op de PC dan op console, maar daar wordt nergens over gerept. Bioshock had strenge beveiliging, en ook de Orange Box had veel minder last van piraterij door Steam. Overigens stelt Valve het Steam beveiligingssysteem gratis beschikbaar voor andere ontwikkelaars, maar ook niemand die daarover rept.

De piraterij is natuurlijk een jammer verschijnsel, maar geen rede om meteen van een platform af te stappen, dus ipv dat uitgevers nou de "al aanwezige" goede maatregelen tegen piraterij omarmen, schuiven ze de PC gewoon aan de kant, terwijl ze daar allemaal ooit groot mee zijn geworden.

Daarnaast komen de meeste game ontwikkelaars uit de modding scene, dus waar komen de toekomstige generatie ontwikkelaars vandaan, als we allemaal op gesloten systeempjes gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Eigenlijk worden hier twee dezelfde producten vergeleken die een ander zakenmodel volgen.

PC
De PC is een allround Workstation center met multimedia mogelijkheden en configuratieopties. Dat houd in dat je bij een PC de keuze hebt over wat voor soort hardware je gebruikt en wat voor soort software dat je gebruikt. Je hebt dus vrijheid in onderdelen, software en applicaties.

Het nadeel van dit zakenmodel is dat er heel veel drivers moeten worden geschreven en dat applicaties met bepaalde hard- en software niet kunnen omgaan. De natuur van deze markt maakt het zakenmodel ook nog eens onoverzichterlijk waardoor het moeilijker is voor commercieel ingestelde bedrijven om winst te genereren.

Console
Aan de andere kant hebben we de console. De console bestaat net als de PC uit hardware onderdelen en software. Het verschil is dat er geen keuze in die onderdelen is. Je kunt dus niet de console aanpassen met gemak voor je eigen doeleindes of vernieuwingen in de hardwaremarkt, je meot wachten tot de volgende generatie. Het voordeel van een console is dat ze gebruiksvriendelijk zijn want de software kan compleet worden geoptimaliseerd, er is immers geen variatie in hardware, deze is uniform. Alles wat uitkomt aan software zal dus ook goed draaien op de console. Qua zakenmodel is het ook mooier, een consolemarkt bied een relatief overzichtelijk geheel, winst kan daardoor beter en makkelijker worden berekend.
--------------------------------------------------------------------------

Maar de console is slechts de console. Vroeger konden consoles alleen maar spellen spelen, pas later met de Playstation 2 (en een sommige iets oudere consoles) kon er meer dan spellen op worden gespeeld. Dit kwam door media-murging (VHS hield op met bestaan, films en spellen kwamen op hetzelfde medium) en doordat consoles het destijds qua spellen moeilijk hadden t.o.v. PC's en ze eigenlijk niet op andere fronten zich konden meten met de PC. (ergo; waarom een console voor spellen kopen als mijn PC meer kan en qua spellen niet onder doet?)

Met de XBox360 en de PS3 zien we de ware kleuren van de console en het zakenmodel erachter. De console bied vooral gemak ten opzichte van de PC. Een console kan niet meer dan een PC, hooguit hetzelfde maar het kan het wel makkelijker. De Console kan het makkelijker omdat de gebruiker ongelofelijk veel vrijheden afgeeft. De vrijheid voor een OS te kiezen, de vrijheid voor hardware te kiezen en de vrijheid wat er op het OS kan worden gedraait. Wel is het mogelijk een andere console te kiezen maar in feite kom je dan in hetzelfde schuitje terecht. Het is niet het doel van zakenmensen om het gebruikers van consoles makkelijker te maken, dit is slechts een marketing technisch voordelige bijkomstigheid, het doel is om een markt te creeren die makkelijk en overzichtelijk is en meer winst kan genereren.

Consoles groeien toe naar PC's want ze krijgen steeds meer mogelijkheden die PC's ook hebben maar ze worden nogsteeds via het console zakenmodel geimplementeerd. Ergo, console krijgen seteeds meer de mogelijkheden die PC's al hebben, maar via een niet-flexibel profit based systeem dat tevens gebruiksvriendelijk is. Willen wij deze vriendelijk toerijkende hand met een verborgen dolk wel accepteren?

Edit; Overigens wat de verkoop van Consolegames omhoog gooit en dat van PC's omlaag is grotendeels vatsig gebruikersgemak en de recnte rush van technologie waardoor je iedere 2 a 3 jaar de nieuwste grafische kaart moet hebben voor de beste kwaliteit op spellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Auredium op 17-04-2008 17:45 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Chaoss schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:17:
Gt5:P en een aantal andere games zijn voor de PS3 dus WEL native 1080P die worden NIET geupscaled... dus wie heeft er nu verstand van?
Jij blijkbaar niet :Y). Ten eerste is GT5 nog lang niet uit. En als je GT5 Prologue bedoelt, dan doet die native 1280x1080 met 2x AA (klik).

Overigens was de PC altijd al en blijft het een kutplatform voor games (hardware-technisch gezien) door z'n modulariteit. Maar hoe dit alles relevant is in deze (nutteloze) discussie is me echter onduidelijk.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:55:
[...]

...terwijl games als Bioshock en de Orange Box veel beter verkochten op de PC dan op console, maar daar wordt nergens over gerept.
Orange box geloof ik nog doordat de port naar PS3 slecht was en de meeste het al op de PC gespeeld hadden. Bioshock geloof ik geen snars van. Bron?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Bioshock was volgens mij toch ook wel een dikke klepper op de console, dus ik wil die bron ook wel zien. Over de orange box heb ik geen idee.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Daarnaast komen de meeste game ontwikkelaars uit de modding scene, dus waar komen de toekomstige generatie ontwikkelaars vandaan, als we allemaal op gesloten systeempjes gamen?
Ik denk dat je die overgang toch keihard overromantiseert hoor. Van de toegewijde modder in de zolderkamer naar een goede baan als game-ontwikkelaar. Ik denk het niet :p

Game devs zijn nog steeds goed gediplomeerde universitairen, best of class, met een goed portofolio en veel interesse, ook in de vrije tijd.

De mensen die dus de engines programmeren zijn goede wiskundigen en prima coders.

Ok, dat de content artists wellicht uit de mod scene kunnen komen, kan best. Beetje 3d studio werk ;) Maar voor echte ge-optimaliseerde engine code die op meerdere cores goed draait ben je denk ik toch uit ander hout gesneden.

Daarbij, modders kunnen vaak ook niet meer dan wat prutsen met een editor of skins aanpassen. Echte nieuwe dx9/dx10 code schrijven zit er niet in volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:17

DjVe

Hatsaflats!

Het zijn twee verschillende systemen. De ene is gemaakt om te gamen, de ander kan het + meer. Oftewel:

PC:

Je kan er naast gamen ook een hoop andere dingen op doen (videobewerken, muziek downloaden, surfen, office...ect ect) en dat gaat allemaal wel wat fijner als op een console.
Je kan er tegelijk verschillende dingen mee doen

Console:

geen gezeik, maar spelen
je zit comfortabel op de bank, ipv achter je bureau (hoog rlx gehalte)
je kan het niet alleen doen, maar met je maten

maar er is niemand die een console heeft, maar geen pc. Ik speel liever games op mijn laptop, zodat ik ook niet perse achter mijn bureau op zolder hoef te gaan zitten.

Mensen, wat ik wil zeggen. het is niet alleen het gamen zelf, maar ook de belevenis ernaast.

/edit: alvi heeft beetje gelijk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door DjVe op 18-04-2008 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordy van e schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 05:00:
dit topis gaat echt nergens over....is nou niemand zo slim om even te kijken naar de kwaliteiten van beide systemen:
Oww, excuuuuuse us, mister high and mighty...

Je bedoelt dus eigenlijk dat je niet kan lezen? Want Aredium hierboven doet precies wat jij zegt (vier posts of zo terug). Maar dan wel een heel stuk beter dan wat jij probeert te formuleren, en het komt op precies hetzelfde neer. Your point being?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:17

DjVe

Hatsaflats!

goed goed, die reactie van Aredium heb ik idd over het hoofd gezien (wel stom aangezien die de halve pagina beslaat :P)

Maar hij zegt niet precies hetzelfde, hij maakt wel het punt dat beide systemen ontwikkeld zijn met andere eisen (wat natuurlijk ook zo is). maar wat ik probeer te zeggen, dat de gamen tegenwoordig een beetje het bordspelletje van zaterdag avond aan het worden is. Het gaat ook om de belevenis waar je de game speelt. Het is gezelliger en rustgevender om in de huiskamer je spelletje onderuit gezakt op de bank, te spelen. Nu kan gamen op de Pc wel beter zijn qua andere gebieden, maar ik vind niet dat je daarom kan zeggen dat het ene beter is als het andere....toch wel een beetje appels en peren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Ik heb jarenlang op de pc gespeeld en zwoor altijd voor pc-games. Halflife was mijn eerste FPS, gevolgd door CS noem maar op. Zelfs op PZZ en LAN partys altijd van de partij met tournaments en heb er veel, maar dan ook veel uren in gestopt.

De voornaamste reden dat ik nu helemaal over ben naar een console (eerst een 360 nu een PS3) is heel simpel. Als consument van games, wil ik dat producten die mij verkocht worden, kunnen worden gebruikt zoals ze ontwikkeld zijn. Je betaald vaak een aanzienlijk bedrag en als je vervolgens niet de juiste hardware hebt, heb je een half functionerend product.

Vroeger waren nieuwe games redelijk te spelen en was het eens per 1-2 jaar nodig een nieuwe videokaart te kopen. Als je nu een spel als Crysis wilt spelen en het gevoel wilt hebben dat je iets nieuws, baanbrekends en next-gen speelt, heb je gewoon top-range spul nodig. Je red het simpelweg niet met een kaart/pc uit de middelrange. Ik heb een Quad + 8800GTS en nog is het niet supersoepel en speel ik liever op de PS3.

Ik ben het ermee eens dat een FPS lekkerder speelt op de PC, maar misschien is de vraag of de FPS zoals we die nu kennen niet zijn beste tijd heeft gehad? Rondlopen in (wellicht mooie en superstrakke) maps en elkaar afknallen is een concept wat uit het Wolfenstein 3D tijdperkt stamt. COD4 was bijvoorbeeld heerlijk om te spelen op zowel 360 als PC, maar voelde verder weinig vernieuwend aan. Het concept "knal elkaar af" is imo wel wat achterhaald.

Freeroaming games zoals Assassins Creed of GTA IV trekken me dan vele malen meer, even afgezien van de online modi.

Daarnaast komt ook nog eens, dat ik steeds minder vaak usenet gebruik voor games en films. Voor de doorsnee content is dat prima, de massa koopt het toch wel. Maar voor meesterwerken en projecten die jarenlang ontwikkeling hebben gevergd, is dit simpelweg not done anymore. Je helpt hiermee de industrie die jezelf vermaakt om zeep en megagames zoals GTA IV o.i.d. zullen dan verleden tijd zijn.

Wat mij betreft is de PC nog steeds een goed platform voor games, maar wil je echt maximaal profiteren van de graphics en je als consument optimaal laten bedienen met het product, koop dan een console.

En het argument dat een pc accurater is voor FPS is natuurlijk Bull*hit. Er zijn zat mensen die net zo snel zijn met de knuppel als een muis en daarnaast zijn er ook mice voor de consoles verkrijgbaar. Diegene die dat roepen hebben waarschijnlijk geen console of hebben nog geen efforts gestoken in het masteren van een Xbox/PS3 controller 8)7

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Domus schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:43:
.

Vroeger waren nieuwe games redelijk te spelen en was het eens per 1-2 jaar nodig een nieuwe videokaart te kopen. Als je nu een spel als Crysis wilt spelen en het gevoel wilt hebben dat je iets nieuws, baanbrekends en next-gen speelt, heb je gewoon top-range spul nodig. Je red het simpelweg niet met een kaart/pc uit de middelrange. Ik heb een Quad + 8800GTS en nog is het niet supersoepel en speel ik liever op de PS3.
ow god hoezo blijven mensen beweren dat je elke 1-2 jaar een nieuwe vga kaart nodig hebt dat crysis alleen er mooi uitziet op de duurste videokaart....sigh.

Serieus als ik al die reacties lees trek ik de consulsie dat het kleine beetje verstand wat er extra benodigt is voor pc gaming te hoog gerepen is voor veel mensen.

draai hier crysys met bijna alle settings behalve de hele intensieve setting sop high, rara hoe kan dat.

Elk spel wat uitgekomen is tot nu toe draait op soepel op high (behalve lost planet) op mijn pc van meer dan 2 jaar oud.
Get real ffs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Onzin.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 04:04:
[...]

Ik denk dat je die overgang toch keihard overromantiseert hoor. Van de toegewijde modder in de zolderkamer naar een goede baan als game-ontwikkelaar. Ik denk het niet :p
Onzin.
Game devs zijn nog steeds goed gediplomeerde universitairen, best of class, met een goed portofolio en veel interesse, ook in de vrije tijd.
Onzin.
De mensen die dus de engines programmeren zijn goede wiskundigen en prima coders.
Onzin.

Zo, en dan nu even de nuancering, want het was niet allemaal onzin :P
Uiteraard is de PC als platform belangrijk voor aanstaande gamedevelopers. Maar dat heeft weinig te maken met of er dan ook games gemaakt worden voor de PC of niet. Tegenwoordig kun je ook developen voor de Xbox 360 (XNA) en PS3 (linux), dus daar hoeft het ook niet aan te liggen. En de homebrew voor de gemodde consoles zoals Xbox1, PS2, handhelds etc natuurlijk niet te vergeten.

Dat gamedevelopers allemaal goedgedubplimeerde universitairen zijn is allesbehalve waar. En ze zijn, net als in de reguliere IT, niet eens allemaal goed in wat ze doen, diploma of niet :P (goed personeel is bovendien érg moeilijk te vinden). Feit blijft dat je een affectie moet hebben met games, programmeren, performance, etc., en daar idd heel veel vrije tijd in moet steken. De gamesindustrie is een van de takken binnen de IT waar juist wat minder naar papiertje gekeken wordt en meer wat je daadwerkelijke kwaliteiten zijn. Want de beste collega's die ik tot nu toe heb gezien zijn highschool dropouts, die in hun vrije tijd op hun zolderkamer enorm veel zijn gezig geweest met gamedevelopment :).

Dat engine developers wiskundigen zijn is ook allesbehalve waar. Wiskunde-kennis is zeker een pre, maar feitelijk hoef je niet meer te weten dan wat lineaire algebra, zeker niet als het gaat om de implementatie van de renderer. Nou is het bij het werk waarin ik me heb gespecialiseerd, namelijk occlusion culling, wel iets meer wiskunde-kennis nodig dan dat, maar ik zie mezelf nog altijd niet als wiskundige. Ik zie mezelf ook nog geen full-blown physics engine schrijven (hoewel ik het met wat bijscholing denk ik wel zou kunnen). En daarbij natuurlijk even niet vergeten dat de meeste engines worden gelicensed en dus niet in-house worden ontwikkeld, dus er zijn maar relatief weinig mensen met engines bezig.

Dit ging natuurlijk over de programmeurs, wat artists betreft zijn het over het algemeen kunstzinnige mensen met een interesse in gamedevelopment. Veel van hun zullen ook games modden, maar het is allerminst een vereiste en bovendien biedt het modden van games geen garantie voor een baan in de gamesindustrie. Het is wel goed voor je portfolio though, dus ik kan het zeker aanraden (en wat dat betreft zou het jammer zijn als PC gaming zou verdwijnen, maar dat zal toch niet gebeuren).

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:10
wat raar, op mijn e6600+8800GTS draait ie bijna alles op max (1280x1024 dacht ik) toch lekker soepel. alleen de grootste FPS vreters moet je even uit zetten, maar het verschil zie je nauwelijks. je houdt nogsteeds graphics over die hun tijd vooruit zijn, die echt geen gelijke kent op een console. Ik vind het spel niet super, maar je overdrijft zwaar als je zegt dat hij niet soepel draait bij jou. dat hele argument van die hardware moet maar eens ophouden, tuurlijk is het een nadeel tov de consoles, maar het wordt altijd zo zwaar overdreven.
Freeroaming games zoals Assassins Creed of GTA IV trekken me dan vele malen meer, even afgezien van de online modi.
AC is uit op de PC en speelt heerlijk, stukke mooier dan op een console. Ook gewoon met een joypad speel ik, maar ook met muis+tobo prima te spelen. GTA4 zal denk ik ook nog wel volgen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Laatst online: 28-07 09:17
evilpin0 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:49:
[...]

ow god hoezo blijven mensen beweren dat je elke 1-2 jaar een nieuwe vga kaart nodig hebt dat crysis alleen er mooi uitziet op de duurste videokaart....sigh.

Serieus als ik al die reacties lees trek ik de consulsie dat het kleine beetje verstand wat er extra benodigt is voor pc gaming te hoog gerepen is voor veel mensen.
Dat klopt als een bus. De gemiddelde PC gamer zit niet aan de instellings opties of zet gewoon alle opties aan op hoog (hebben ze immers voor betaald). Maar dat is niet 'fout'. Er zijn namelijk meer gemiddelde PC gamers dan dat er tweakers zijn. De PC games zijn dus niet afgestemd op hun doelgroep en verliezen daardoor marktaandeel.

Als een game ongepatched met 'out of the box' settings er niet uit ziet of niet smooth is dan kost dat klanten. Consoles geven een betere 'out of the box' experience dus deze klanten vallen vroeg of laat voor de console.

Bij mijn 8800 GT zat gratis company of heroes. Het leek me wel een leuk spel dus ik installeren. Na de instal moet hij even online de nieuwste updates halen voordat het werkt. Kan gebeuren. Updaten dus. Na een stuk of 5 updates en 1,5 uur verder kon ik eindelijk aan het spel beginnen. Even later na de intro levels krijg ik weer last van een lage frame rate dus hop naar het instellings scherm en ook nog even de driver tweaken.

Natuurlijk speel ik ook andere zaken dan company of heroes dus nu moet ik naast mijn MS Flightsim en X-Plane profielen ook nog eventjes een company of heroes profiel maken. Even uitzoeken met welke settings ik de beste beeld kwaliteit en speelbaarheid heb. Lekker tweaken dus. Maar al die tijd wil ik dus eigenlijk gewoon een spelletje spelen. De tijd die ik daar voor heb gaat grotendeels op aan het tweaken en wanneer ik strakjes in nog grotere levels kom of online multiplayer wil doen of God Forbid Vista SP1 er op zet of zelfs een simpele video driver update doe heb ik grote kans dat het hele tweakfeest weer van voor af aan begint.

Kortom: Wanneer ze goede flightsimulators op de consoles zouden hebben ging mijn PC direct bij het grof vuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:57
Boeboe schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 03:02:
Bioshock was volgens mij toch ook wel een dikke klepper op de console, dus ik wil die bron ook wel zien. Over de orange box heb ik geen idee.
Orange Box
Doug Lombari: We were very happy with both the Xbox 360 and PS3 sales. I think the Xbox 360 version did just over a million, while the PS3 [released later in December] version did a few hundred thousand copies. So I think when all is said and done, The Orange Box will have sold about 1.5 million copies on the console, which is great. But the game's PC sales were much stronger.

Rob Wright: How much stronger, exactly?

Doug Lombari: I'd say significantly stronger, at least a two-digit percentage increase over the console sales. And that includes Steam sales, retail sales, and now individual sales of Portal, Team Fortress 2, and Half-Life 2: Episode 2. So when you take the PC numbers for The Orange Box a la carte, they're significantly higher.
Bron:
http://www.tomsgames.com/...l_steam_add_movies_music/

(Valve doet het dus niet slecht blijkt zo)

Bioshock zou ik niet weten, want ik vind het niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Docho schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:50:
[...]

Orange Box

[...]

Bron:
http://www.tomsgames.com/...l_steam_add_movies_music/

(Valve doet het dus niet slecht blijkt zo)

Bioshock zou ik niet weten, want ik vind het niet terug.
Tsja, als je de verkoop van 1x Portal via Steam rekent als een Orange Box verkoop, dan gaat het hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

boshar schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:31:
en ook nog even de driver tweaken.
Dat heb ik dus nog nooit gedaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

boshar heeft idd het punt goed begrepen.

Mensen willen geen moeite doen voor hun entertainment. TV en radio zijn populair geworden doordat je het kreng aan zet, achterover zakt en instant entertainment hebt. Consoles zijn populair geworden omdat je het kreng aan zet je gamepad pakt en instant entertainment hebt.

PC's zijn populair geworden door hobbisten en bedrijven primair. Pc's zijn makkelijk voor op te werken dankzij tb en muis en door de veelzijdigheid in hardware en software leuke dingen om mee te kloten.

Qua kwaliteit doen PC's niet onder voor Consoles en er zullen altijd spellen blijven voor de PC die zich kunnen meten met consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:57
PWM schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:27:
[...]

Tsja, als je de verkoop van 1x Portal via Steam rekent als een Orange Box verkoop, dan gaat het hard :)
Ik geloof nooit dat er veel mensen zijn die alleen maar 'episode 2' zouden kopen of alleen maar 'Portal'. Mensen die episode 2 kopen zullen ook zoiezo Portal willen kopen (omdat dat nu ook eenmaal tot het Half-Life universum behoort en compleet de hemel in wordt geprezen) en dan kunnen ze ineens beter voor "The Orange Box" gaan (meer waar voor geld). Ook op de fansites van Half-Life heb ik zelf nog niemand gehoord die alles apart gekocht of alleen maar 1 van de 3 heeft en is iedereen voor The Orange Box gegaan. Ik denk ook dat de meer 'casual' gamers op de PC eerder een retail Organge Box zullen kopen in de winkel dan iets via Steam te dowloaden.
Overgens interpreteer ik de woorden van Lombari eerder als: Iemand die zowel Episode 2, Portal als TF2 koopt (dus de Black Box, die op Steam beschikbaar )

Overgens zou het een beetje vreemd zijn mocht Lombari over 'much stronger' spreken, mocht hij zelf weten dat vele PC-gamers-consumenten maar 1 van de 3 gekocht hebben. Hij heeft namelijk géén reden om zoiets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:10
PWM schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:27:
[...]

ik denk dat ze naar de gegenereerde omzet kijken, en niet naar het aantal stuks... dan is het dus volkomen terecht om alle losse onderdelen bij elkaar op te tellen en het te vergelijken met de box.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Steam is misschien wel leuk voor de developers en verkoop, maar als je vanuit de gebruikers kant kijkt is het niet geweldig :

Ik heb onlangs Race07 gekocht en daar kan je gewoon niet om Steam heen als je ook online wil rijden }:| Vooruit denk je dan so be it, hup installeren.
Een tijdje later ben je een skin voor je auto aan het maken voor een league en wil je even kijken hoe het allemaal in elkaar zit bij de originele auto's : Kan niet, want alles zit in 1 zo'n file gewurmd van Steam zelf |:(

Mogen ze van mij mee kappen dat alles aan Steam koppelen. Als het een Valve iets is dan heb ik zoiets van "Ach hun systeem dus anders kan eigenlijk niet". Alleen om nou straks alle PC Games aan Steam te koppelen :? Nee bedankt ...

Mooi voorbeeld is de Company of Heroes reeks waarbij je zelf mag kiezen hoe je het wil installeren _O_

Wat ik stiekem weer positief vind : GRATIS games die Star-Force verruilen voor Steam, zoals TrackMania onlangs. Hun games zal ik nooit kopen, omdat ze ooit Star-Force hebben gebruikt in het begin, maar dit soort acties zijn weer wel tof als je vrienden hebt die de game met je willen spelen en je geen zin hebt om de game te kopen en het eigenlijk ook niet genoeg boeit :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

nero355 schreef op zondag 20 april 2008 @ 17:58:
Hun games zal ik nooit kopen, omdat ze ooit Star-Force hebben gebruikt in het begin
Ik vind dit een beetje een loos statement. Een developer maakt een product, een publisher koppelt daar meestal een copyprotection systeem aan, en zoals bij alle nieuwe systemen weet je van tevoren niet helemaal hoe dat gaat uitpakken - je vetrouwt het verkooppraatje wat dat betreft. En het klonk wel interessant.

En dan blijken er ineens serieuze security flaws te zitten in de driver die erbij geïnstalleerd wordt (überhaupt een driver die geïnstalleerd wordt zonder daarom te vragen of te melden en die ook niet deïnstalleren als je het spel deïnstalleert is natuurlijk ook niet zo netjes). Ja, kut natuurlijk, Starforce' schuld, niet die van de studios. Veel studios hebben erop gereageerd met het niet meer gebruiken van Starforce en er zijn wat rechtzaken gestart hier en daar.

Een boycott van games met Starforce vind ik geheel terecht. Maar wat jij nu zegt is dat elke developer (waarvan het dus vaak ook nog niet eens de developer zelf maar de publisher is geweest die voor het systeem gekozen heeft) voor eeuwig op de blaren moet zitten omdat ze ooit eens voor een systeem gekozen hebben waarvan ze niet eens wisten dat het zo gruwelijk fout in elkaar zat. Dat is net zoiets als de bakker levenslang geven omdat ie ooit een vies brood gebakken heeft.

En je zegt "hun games zal ik nooit meer kopen", maar download en speel je ze wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:14
TroonStaal schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:55:

Achter elkaar Dust_DE, Facing Worlds of Carenthan is zeker wel afwisselend?
Kijk en dat is dus weer een punt waarop de PC een voordeel heeft. Kijk, op een console kan je zelf geen maps bouwen... Mag je elke keer een van de paar maps kiezen die er standaard in zijn geprogrammeerd. Neem dan de pc.. Maak je zelf je maps, voor vrijwel elk spel.. Bovenstaande, zoals counterstrike, ut en cod2, daar zitten overal mapeditors bij.. Dus dat is zeker een stuk meer afwisselend dan wat jij denkt.. Daarnaast, wat dacht je van het racen op de pc? Trackmania, anyone? Nations (en nu ook Nations forever).. Dat wordt door een enorme groep gamers gespeeld en het is relatief gemakkelijk om daarin maps te maken.. Dusja... Zo 'breed'.. Is het inderdaad wel ja.. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Steephh schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:24:
[...]

Kijk en dat is dus weer een punt waarop de PC een voordeel heeft. Kijk, op een console kan je zelf geen maps bouwen... Mag je elke keer een van de paar maps kiezen die er standaard in zijn geprogrammeerd. Neem dan de pc.. Maak je zelf je maps, voor vrijwel elk spel.. Bovenstaande, zoals counterstrike, ut en cod2, daar zitten overal mapeditors bij.. Dus dat is zeker een stuk meer afwisselend dan wat jij denkt.. Daarnaast, wat dacht je van het racen op de pc? Trackmania, anyone? Nations (en nu ook Nations forever).. Dat wordt door een enorme groep gamers gespeeld en het is relatief gemakkelijk om daarin maps te maken.. Dusja... Zo 'breed'.. Is het inderdaad wel ja.. :P
Het kán idd, dat zal ik ook niet tegenspreken en is zeker in het voordeel van de pc. Alleen is het wel jammer dat er zo ontzettend weinig gebruik van wordt gemaakt.

Wat dat betreft is de mapafwisseling (of het gebrek ervan) in MP pc spellen tekenend voor de rigiditeit van veel pc gamers. Toen ik nog CS speelde, of UT of CoD1, waren er massa's maps die er heel erg mooi uitzagen en ook fijn speelden... met bots. Want er was geen server die ze draaide. Het kwam/komt vrijwel altijd neer op dezelfde, twee/hooguit vier heel populaire maps en voor de rest bijna niks.

De laatste tijd speel ik liever singleplayer mods of total conversions (om het even welk soort spel trouwens), want MP mods hebben vaak lege servers, als ze al servers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:27:
[mbr]Doe eens normaal zeg :/[/mbr]

Ik vind het altijd grappig om telkens te lezen dat pc-gamers dit soort dingen zeggen. Blijkbaar vind jij gamen op een console te moeilijk en mis je de vaardigheden? Shooters op de pc is gewoon veel gemakkelijk. Een headshot met een sniper op de pc is reuze eenvoudig, terwijl het op een console toch echt wat meer skills vereist.

Nee, ik wil iemand die persé op de pc wilt gamen vanwege de muis+toetsenbord zeker geen pro noemen.... eerder een gamer met weinig doorzettingsvermogen om een nieuwe, minder eenvoudige manier van besturen te leren.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
mr. TCB schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:19:
[...]

Ik vind het altijd grappig om telkens te lezen dat pc-gamers dit soort dingen zeggen. Blijkbaar vind jij gamen op een console te moeilijk en mis je de vaardigheden? Shooters op de pc is gewoon veel gemakkelijk. Een headshot met een sniper op de pc is reuze eenvoudig, terwijl het op een console toch echt wat meer skills vereist.

Nee, ik wil iemand die persé op de pc wilt gamen vanwege de muis+toetsenbord zeker geen pro noemen.... eerder een gamer met weinig doorzettingsvermogen om een nieuwe, minder eenvoudige manier van besturen te leren.
sorry maar dit vindt ik nou weer grappig.... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zo kunnen we wel blijven doorgaan/ :)
Mooi stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

evilpin0 schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:26:
[...]

sorry maar dit vindt ik nou weer grappig.... }:O
Ik ook. Pc gamers zijn luie honden joh. :'(

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Laatst online: 15-09 22:56
Zucht :/

Het hele console vs. pc gezeur is vrij nutteloos imho. Ik denk dat we onderhand de volgende conclusies kunnen trekken:

• Beide platformen hebben hun eigen voor en nadelen.
• PC gaming gaat niet dood, maar is aan het evolueren (net als console gaming trouwens, wat dat betreft lijken de twee platforms juist steeds dichter naar elkaar toe te groeien).
• Qua verkoopcijfers lopen de consoles voorop, waardoor de meeste publishers de consoles als hoogste prioriteit zien. Dit betekent niet dat ze de PC markt meteen dood verklaard hebben.

Het is onzin om te stellen dat het ene platform superieur is aan het andere, omdat ze beiden verschillende punten van zwakte en sterkte hebben. Dit is echter totaal irrelevant voor de vraag of PC gaming dood is. PC gaming lijkt juist, net als bij console gaming, een verschuiving richting casual gaming te maken (denk aan flash games, puzzel spellen, brain training, Sims spellen, etc.). De markt verandert, waardoor er steeds minder focus is op "hardcore" spellen...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallingv
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-03-2020
PC gamen is nog lang niet dood, er zijn nog steeds lan party's en grote internationale toernooien
bijv. WCG en ESWC waar jaarlijkse een grote groep nederlanders naar toe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:08

The Zep Man

🏴‍☠️

tjallingv schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:11:
PC gamen is nog lang niet dood, er zijn nog steeds lan party's en grote internationale toernooien
bijv. WCG en ESWC waar jaarlijkse een grote groep nederlanders naar toe gaan.
En het eerste wat ik op de site van ESWC zie is het meest succesvolle rootkit-product aller tijden (Trackmania Nations Forever, met gratis Starforce inbegrepen!).

Geen goede reclame voor het topic, tjallingv.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht laat ik dit topic maar weer eens een stukje lezen, maar het is volkomen offtopic gegaan. Armada heeft een goede bijdrage gedaan. Een goeie link. Maar zoiets als hierboven over Starforce? wtf heeft dat met de zogenaamde dood van PC Gaming te maken? Net als de constante PC vs console wars die ik zie? Daarvoor is het misschien beter om een aparte flame topic op te zetten zodat éénieder zijn zegje kan doen over het feit dat/of een fps op PC of console beter te spelen is met mtb of ctrl? Het feit al dat geen van de beide grote console bedrijven het aandurft om deze koppeling aan te bieden geeft een grote hint. Denk maar aan het debacle Shadowrun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:58:
[...]

Onzin.
Onzin.
Onzin.
Onzin.

Zo, en dan nu even de nuancering, want het was niet allemaal onzin :P

Dat engine developers wiskundigen zijn is ook allesbehalve waar. Wiskunde-kennis is zeker een pre, maar feitelijk hoef je niet meer te weten dan wat lineaire algebra, zeker niet als het gaat om de implementatie van de renderer. Nou is het bij het werk waarin ik me heb gespecialiseerd, namelijk occlusion culling, wel iets meer wiskunde-kennis nodig dan dat, maar ik zie mezelf nog altijd niet als wiskundige. Ik zie mezelf ook nog geen full-blown physics engine schrijven (hoewel ik het met wat bijscholing denk ik wel zou kunnen). En daarbij natuurlijk even niet vergeten dat de meeste engines worden gelicensed en dus niet in-house worden ontwikkeld, dus er zijn maar relatief weinig mensen met engines bezig.
Mja, afgaande op jouw posts (die ik telkens lees btw B) ) en posts van bvb riplinii (in een ander topic) leek het mij dat je voor game-ontwikkeling (maar daarmee wordt waarschijnlijk engine ontwikkeling bedoeld) een gedegen kennis van bvb ruimtelijke wiskunde, algebra, analyse, enz... nodig hebt. Vandaar mijn stelling dat het open pc platform met de zolderkamer modder niet per defenitie grote doorstroming naar de game-development oplevert.

Er zijn meer modders die even wat nieuwe levels kunnen maken, dan dat er modders zijn die bedreven zijn in bovenstaande wiskundige domeinen. En dat moet dan nog gecombineerd worden met eerste klas code-implementatie. (zo zou ik de wiskunde waarschijnlijk wel begrijpen, maar ik kan geen regel code schrijven 'to save my life' :p )

Maar goed, zoals je zegt hield ik er geen rekening mee dat engines meestal gelicenseerd worden zodat je die vooral moet kunnen gebruiken ipv maken. Toch lijkt mij één of andere opleiding toch een must om in die business te mogen beginnen. (of anders een heel indrukwekkend portofolio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallingv
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-03-2020
The Zep Man schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:38:
[...]
En het eerste wat ik op de site van ESWC zie is het meest succesvolle rootkit-product aller tijden (Trackmania Nations Forever, met gratis Starforce inbegrepen!).

Geen goede reclame voor het topic, tjallingv.
In principe gaat het om pc gamen of dat dood is of niet. Niet om het spel, dat is toch een kwestie van smaak. ik wou alleen laten zien dat pc gamen niet dood aan het gaan is. omdat er nog steeds genoeg geld in gestopt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:56:
[...]

Mja, afgaande op jouw posts (die ik telkens lees btw B) )
Oeh ik heb een fan :P ;)
en posts van bvb riplinii (in een ander topic) leek het mij dat je voor game-ontwikkeling (maar daarmee wordt waarschijnlijk engine ontwikkeling bedoeld) een gedegen kennis van bvb ruimtelijke wiskunde, algebra, analyse, enz... nodig hebt.
Mwoah. De draad kan ik me natuurlijk wel herinneren, maar de context is een beetje ambigu, en ik vraag me af welke context jij nu in je hoofd hebt. Sowieso doen zowel riplinii en ik vrij specialistisch werk waarin je wel een beetje meer moet weten van wiskunde dan de gemiddelde programmeur. Maar je moet het meer zien als dat gedegen wiskunde-kennis vrijwel een free ticket is bij sollicitaties, omdat goed personeel met dergelijke kwaliteiten moeilijk te vinden is. Dat is echter wat anders dat je het nodig hebt als programmeur in de industrie. Een andere context is dat ik iemand met goede kennis van lineaire algebra (en ruimtelijk inzicht) niet meteen tot de wiskundigen bereken. Sterker nog, dat zal een belediging zijn voor de echte wiskundigen denk ik :P. Echter, je hebt van die mensen (een klassiek Programming topic van ene "apottjewijd" -tegenwoordig "mammaplank" geloof ik- comes to mind) die heel graag games gaan maken, maar totaal niet bereid zijn hun wiskunde bij te spijkeren. Omdat ze alleen al een aversie hebben tegen het woord wiskunde. Met die instelling red je het natuurlijk sowieso niet.

Samenvattend: een beetje kennis van wiskunde is idd wel belangrijk. Een MSc diploma oid is echter behoorlijk overdreven ;)
Vandaar mijn stelling dat het open pc platform met de zolderkamer modder niet per defenitie grote doorstroming naar de game-development oplevert.
En daar ben ik het helemaal mee eens (vooral het niet per definitie gedeelte), wat de reden was dat ik ook de opmerking van de andere poster als "onzin" markeerde :)
Er zijn meer modders die even wat nieuwe levels kunnen maken, dan dat er modders zijn die bedreven zijn in bovenstaande wiskundige domeinen. En dat moet dan nog gecombineerd worden met eerste klas code-implementatie. (zo zou ik de wiskunde waarschijnlijk wel begrijpen, maar ik kan geen regel code schrijven 'to save my life' :p )
Maar nu gooi je level-bouwers (artists dus) en programmeurs op een hoop. Je hebt ook modders die de game scripts aanpassen. Als je bijv. een homing missile wilt implementeren, dan is enige kennis van wiskunde (lineaire algebra dus met name) wel van belang. En er zijn op zich zat mensen die dat wel kunnen :).

Maar anyway, bottom line is dat modden absoluut geen vereiste is voor een baan in de industrie, net zoals een wiskunde diploma dat niet is. Maar wiskundigen zijn wel gewild, en modding is een goede oefening om ervaring op te bouwen met gamedevelopment (je hebt heel snel resultaat en daarom is het vaak ook leuk - als je begint met leren programmeren, de "Hello world!"s dus, wordt het al snel saai en een game from scratch maken is weer veel te veel werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, nuances helemaal duidelijk d:)b
En daar ben ik het helemaal mee eens (vooral het niet per definitie gedeelte), wat de reden was dat ik ook de opmerking van de andere poster als "onzin" markeerde :)
Dat was ik }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee ik bedoelde Verwijderd in "PC gaming uiteindelijk toch dood?", die ik als eerst quotte in mijn reactie ;)

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 22-04-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
Ik ben al jaren PC gamer in hard en nieren.

Het kost je elke keer een vermogen aan hardware om de laaste games te kunnen spelen, toch upgrade ik elke 1-2 jaar.

Een gemiddelde high-end video kaart kost toch gauw zo'n 500 euro.

Dit jaar heb ik besloten nog wat langer met mijn 8800 gtx te doen en heb nu een wii en een xbox360 gekocht.

Dus ook bij mij als fanatieke pc gamer is er een verschuiving

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste