PC gaming uiteindelijk toch dood?

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:
  • 39.033 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr. TCB schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:19:
[...]

Ik vind het altijd grappig om telkens te lezen dat pc-gamers dit soort dingen zeggen. Blijkbaar vind jij gamen op een console te moeilijk en mis je de vaardigheden? Shooters op de pc is gewoon veel gemakkelijk. Een headshot met een sniper op de pc is reuze eenvoudig, terwijl het op een console toch echt wat meer skills vereist.

Nee, ik wil iemand die persé op de pc wilt gamen vanwege de muis+toetsenbord zeker geen pro noemen.... eerder een gamer met weinig doorzettingsvermogen om een nieuwe, minder eenvoudige manier van besturen te leren.
Doet me denken aan UT3 waarvan de console versie op 80% snelheid wordt gespeeld van de PC versie. Waarbij de console ook nog eens autoaim krijgt.

Headshots makkelijk zei je? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auredium schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:33:
Console = PC

Met die uitzondering dat je geen keuze van hardware en OS hebt, want dat is voor je bepaald. Je offert wat vrijheid op zodat gamesproducenten geen moelijke code moeten kloppen. Daar staat tegenover dat je zelf niet hoeft te rommelen met instellingen.

Pick your poison
Zo simpel is het toch echt niet.

Voor mij is gamen een mentale uitdaging. Tactische /slimme beslissingen maken op een zo hoog mogelijke snelheid, denk aan Starcraft of Unreal Tournament, om het doel te bereiken. Voor mij is deze uitdaging er simpelweg niet op de console, geen snelheid, geen uitdaging. Ik ben dan ook geen fan van RPG's of racegames. Ik denk dat je de keuze meer moet maken op wat voor games je wilt gaan spelen. Als FPS/RTS gamer ga ik natuurlijk voor de pc.

De laatste tijd is het idee dat pc gaming 'dood' zou gaan erg vaak opgekomen maar als je de stats bij elkaar legt heb je nog steeds veel meer PC gamers online dan console. Bij PC zitten ze gewoon veel meer verspreid, over miljoenen games ipv honderden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:43:
[...]

Zo simpel is het toch echt niet.

Voor mij is gamen een mentale uitdaging. Tactische /slimme beslissingen maken op een zo hoog mogelijke snelheid, denk aan Starcraft of Unreal Tournament, om het doel te bereiken. Voor mij is deze uitdaging er simpelweg niet op de console, geen snelheid, geen uitdaging. Ik ben dan ook geen fan van RPG's of racegames. Ik denk dat je de keuze meer moet maken op wat voor games je wilt gaan spelen. Als FPS/RTS gamer ga ik natuurlijk voor de pc.

De laatste tijd is het idee dat pc gaming 'dood' zou gaan erg vaak opgekomen maar als je de stats bij elkaar legt heb je nog steeds veel meer PC gamers online dan console. Bij PC zitten ze gewoon veel meer verspreid, over miljoenen games ipv honderden.
Het enige verschil is dat verstokte PC-gamers zich superieur voelen :X

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 12:35
PC desktop buitengezwierd, Macbook Pro aangeschaft voor zaken, en binnekort HD ready tv + PS3 :D

Ik wil gewoon paar jaar geen zorgen maken ivm upgrades etc om te kunnen gamen, en geloof me, de PS3 gaat nog wel ff mee, en graphics op console worden ook beter naarmate programmeurs er meer van kennen/begrijpen.

Na x jaar PC gaming, is het nu tijd voor de iets chillere aanpak :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Welke FPS games ondersteunen eigenlijk een muis en toetsenbord op de PS3/XBOX360? Ik vind het namelijk ook 3x niks om met een gamepad zo'n soort spel te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pc gaming heeft nog altijd mijn voorkeur _/-\o_ Rts of Fps vooral multiplay blijft gewoon rulen!!!
Wie weet wordt Gta4 wel gaaf via multiplay maar dat is meer free roaming en kan iets makkelijker
met een console controller. Toch vind ik ook alle gta games verreweg het beste op de pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:52
Console is wel relaxed hoor lekker op de bank voor je hd televisie met je vrienden een spelletje doen 8)
inderdaad controls zijn wat lastiger maar het went wel.

natuurlijk heeft de pc ook zo zijn kwaliteiten maar die moet je ook iedere 2jaar vernieuwen of updaten om de nieuwste software te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:12

heuveltje

KoelkastFilosoof

Slogra schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:11:
Welke FPS games ondersteunen eigenlijk een muis en toetsenbord op de PS3/XBOX360? Ik vind het namelijk ook 3x niks om met een gamepad zo'n soort spel te spelen.
en dan wou je met je muismat op schoot gaan zitten ofzo ?
Lijkt me nou ook niet echt handig.

* heuveltje doet lekker allebei
ps2 met guitarhero en tekken om lekker met vrienden voor de buis te hangen.
en een pc met cod4 en Supreme commander om lekker online te spelen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Kimo schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:09:
Console is wel relaxed hoor lekker op de bank voor je hd televisie met je vrienden een spelletje doen 8)
inderdaad controls zijn wat lastiger maar het went wel.

natuurlijk heeft de pc ook zo zijn kwaliteiten maar die moet je ook iedere 2jaar vernieuwen of updaten om de nieuwste software te draaien.
Achja, bij een console zal je ook om de zoveel tijd een nieuwe console moeten kopen, nieuwe controllers en een nieuwe TV. Bovendien zijn spellen ook vaak duurder dan normale PC games. Het feit dat console gaming tegenwoordig populair is, is omdat je er niet in hoeft te verdiepen voordat je het echt pas kan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SniperFox schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:40:
[...]

Achja, bij een console zal je ook om de zoveel tijd een nieuwe console moeten kopen, nieuwe controllers en een nieuwe TV. Bovendien zijn spellen ook vaak duurder dan normale PC games. Het feit dat console gaming tegenwoordig populair is, is omdat je er niet in hoeft te verdiepen voordat je het echt pas kan waarderen.
En dat moet omdat pc gamers zich zo elite kunnen noemen? Veel mensen spelen games voor hun ontspanning. Niet om eerst nog eens 15 guides op internet en een gigantisch boekje door te nemen.

Iedereen lijkt zich wel op die manier uit te spreken dat alleen pc gamers de naam 'gamer' waard zijn en voelen zich heel elite tegenover de rest omdat ze moeten 'tweaken' en 'verdiepen'. (vooral dat verdiepen is ook met een korreltje zout te nemen, ze denken het graag van zichzelf, maar zoveel 'dieper' zijn pc games meestal niet, althans niet de main stream genres. Niche blijft niche, ook op de pc, maar de pc!= niche.)

@ vvv Troonstaal : precies, zo bedoelde ik het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Met verdiepen neem ik aan dat er het instellen van allerlei config bestandjes wordt bedoeld? Aangezien de meeste populaire pc games (die net zo goed op consoles verschijnen) ongeveer de diepgang hebben van een snijplank.
Er zijn maar weinig games die echt diepgang hebben, dat zijn hooguit rpg's of rts. En daarbij komt het nog eens voornamelijk neer op meer uitgebreide skill/resource trees.

Wat ik me nou eigenlijk afvraag, hoe "elite" ben je nou eigenlijk als je voordat je een spel behoorlijk kan spelen urenlang moet gaan zitten rommelen in al die bestandjes, dingen aanpassen en weetikwatnogmeer. Als je nou echt ergens goed in bent, dan kan je ook wel "pwnen" als het spel out-of-the-box komt. Dan heb je al die kunstgrepen niet nodig want je bent toch zo goed?. Vind ik dan. Net zoiets als je auto chiptunen en dan vinden dat je een coureur bent terwijl je alleen maar heel hard op een recht stuk weg kan rijden.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
heuveltje schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:29:
[...]

en dan wou je met je muismat op schoot gaan zitten ofzo ?
Lijkt me nou ook niet echt handig.

* heuveltje doet lekker allebei
ps2 met guitarhero en tekken om lekker met vrienden voor de buis te hangen.
en een pc met cod4 en Supreme commander om lekker online te spelen
Dit is nog steeds handiger dan met een gamepad spelen. Mijn TV staat trouwens op m'n bureau dus ik kan heel makkelijk met muis en keyboard er voor gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Pc blijft het toch voor mij, ik merk gewoon ookal heb ik een ps3 met shitloads of games die alleen aan gaat voor een Bluray filmpje of als er mensen over de vloer zijn die op de ps3 kunnen

Ligt ook voorall aan de Genre van het spel, Racen en hack en slash vind ik wel grappig voor 40 min op de ps3

Maar voorkeur ligt toch zeker nog bij de PC en dan denk ik aan WoW / Cod4 / etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Waarom wordt anisotropic filtering nooit gebruikt bij console spellen? Dat maakt de graphics zo veel scherper, terwijl het bijna geen gpu power vreet.
Ik snap daarentegen niet waarom FSAA wel gebruikt wordt. Ik vind FSAA heel mooi maar dit geeft zo'n gigantische performance hit (dus minder goede framerate/graphics), terwijl het meestal alleen maar opvalt bij stilstaand beeld.
Fijn dat je bij een PC keuze hebt, dus bij mij staat Anisotropic aan en FSAA uit!

Wikipedia: Anisotropic filtering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Slogra schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:51:
Waarom wordt anisotropic filtering nooit gebruikt bij console spellen? Dat maakt de graphics zo veel scherper, terwijl het bijna geen gpu power vreet.
Kun je dat onderbouwen? Want het strookt niet met onze meetresultaten. En onze meetresultaten kan ik wel onderbouwen, want het kost simpelweg veel meer texturefetches in de gevallen dat anisotropic filtering een groot verschil uit gaat maken (denk aan vloeren en muren die de verte in gaan). nVidia raadt aan spaarzaam te zijn met anisotropic filtering van je textures. Hiermee zeg ik natuurlijk niet dat anisotropic filtering duurder is dan FSAA, maar het is wel appels met peren vergelijken.
Fijn dat je bij een PC keuze hebt, dus bij mij staat Anisotropic aan en FSAA uit!
Je hebt een keuze omdat PC hardware variabel is. Op consoles ligt de hardware vast, en daardoor haalt een goede game gewoon z'n target framerate omdat alles optimaal is gebalanseerd.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 24-04-2008 18:35 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

.oisyn schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:53:
En je zegt "hun games zal ik nooit meer kopen", maar download en speel je ze wel?
Om nog even je vraag te beantwoorden : ONE BIG NO :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mektheb schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:01:
Pc blijft het toch voor mij, ik merk gewoon ookal heb ik een ps3 met shitloads of games die alleen aan gaat voor een Bluray filmpje of als er mensen over de vloer zijn die op de ps3 kunnen

Ligt ook voorall aan de Genre van het spel, Racen en hack en slash vind ik wel grappig voor 40 min op de ps3

Maar voorkeur ligt toch zeker nog bij de PC en dan denk ik aan WoW / Cod4 / etc...
Ja WoW is natuurlijk net als drugs, maar dat even buiten beschouwing gelaten game ik ook nog steeds liever op de pc (heb ook een 360+ hdtv). Vooral RTS spellen en shooters (UT3) kan ik simpelweg niks mee op een console :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van mening dat de gamers die zeuren over de besturing van oa shooters op een console zoveel minder is dan de pc gewoon niet de tijd nemen of genoeg inzet tonen.

Het feit dat je het op de pc gewend bent betekend niet dat het op de console zo slecht is. Ik ben tot op 1,5 jaar geleden een echte pc gamer geweest met grootste deel shooters.

Sinds anderhalf jaar geleden heb ik besloten om mijn eerste console (xbox360) te kopen. Simpel omdat ik nooit een console heb gehad, ik de simpelheid ervan een echt voordeel vind (mbt hardware upgrades)

Ik heb destijds een keuze moeten maken uit 2 opties.

1. Een van scratch gekochte nieuwe game pc (volledig up-to-date)
2. Een console (next-gen) en een bijpassende HDTV.

Uiteindelijk voor het eerst dus afgestapt van de pc en voor de console icm het scherm gegaan.
Ik kan je vertellen het gamen ging alles behalve perfect, het heeft me heel veel moeite en tijd gekost om het onder de knie te krijgen. Dit kwam natuurlijk door het feit dat ik altijd op de pc (muis, toetsenbord) heb gespeelt en nooit eerder een console heb gehad (enkel een spelletje bij vrienden).

Ik kreeg vaak echt de drang om weer een goede pc te kopen en weer terug te gaan naar pc gaming.
Echter vond ik het dan behoorlijk zonde van de investering in de console etc.
Nu ik er naar terugkijk ben ik blij dat ik bij de console ben gebleven, op dit moment ervaar ik de shooters op de console netzo als ik dat op de pc deed.

Vind het ook heel relaxt om lekker achterover op mijn bank te zitten ipv strak aan het scherm aan je bureau vast te zitten.

Voormij is het gemak van de console een echt voordeel geworden. Ik werd voornamelijk moe van het internet afzoeken vanwege problemen met pc games mbt. installatie, hardware ondersteuning, drivers X, probleem Y. Op de console is het simpel game erin en spelen maar ook hoef ik niet bang te zijn dat games die voor de console uitkomen niet meer werken zonder upgrade.

Conclusie;
Voor mij is na 1,5 jaar overgestapt te zijn mijn console niet meer weg te denken. Het begin was stroef maar uiteindelijk ervaar ik de games hetzelfde en zelfs beter als op de pc.

Om dus terug te komen op de stelling "PC gaming uiteindelijk toch dood?"
Voor mij persoonlijk wel, ik zie mijzelf niet meer teruggaan naar pc gamen. Mijn volgende platform wordt hierna gewoon weer een andere console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Over die hoge prijzen van console spellen, dat vlat wel mee, alle PS3 speleln hebben een advies prijs van 64,99 maar daar worden ze nooit voor verkocht, online shops verkopen ze vanaf de release vaak al voor 59,99... en kijk atm eensa naar GTA4 ik zie release aanbeidingen voorbij komen voor 44,- :*)

dus de hoge prijs voor een console spel valt in de praktijk vaak wel mee.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

nero355 schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:32:
[...]

Om nog even je vraag te beantwoorden : ONE BIG NO :)
Wel mooi hoe je verder niet ingaat op de rest van mijn post ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

No More PC Exclusives for Crytek

En de tekenen maar negeren, niets aan het handje PC spelers, slaap zacht... :z

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Armada schreef op woensdag 30 april 2008 @ 10:56:

Die laatste zin snap ik niet. De PC games negeren welke tekenen? En als ze dat negeren en gewoon lekker games blijven spelen die voor PC uitkomen... en dan? En omdat je een console hebt, hoor jij dus bij de winnaars oid?
Overigens, je eigen link zegt alleen maar dat Crytek ook games voor consoles gaat uitbrengen, niet eens dat ze de PC markt vaarwel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 08-09 19:35
Wat een onzin weer :O .

Er staat zelf “Crysis would have to be largely changed to bring it to Xbox 360 or PlayStation 3. Crysis is designed to be PC Exclusive. Our internal focus is not linked to bringing Crysis to consoles.”.
Jij mag drie keer raden waarom Crysis niet op een console zou uitkomen.

Zodra 'de tekenen verschijnen' ( 8)7 ) zet Microsoft, Nvidia, Intel, AMD/ATI wel behoorlijke stappen aangezien die dan opeens 50% van hun marktaandeel kwijt zullen raken; degenen die 'Crysis' (lees: hi-end games) wel willen spelen.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op woensdag 30 april 2008 @ 11:41:
[...]

Er staat zelf “Crysis would have to be largely changed to bring it to Xbox 360 or PlayStation 3. Crysis is designed to be PC Exclusive. Our internal focus is not linked to bringing Crysis to consoles.”.

Zodra 'de tekenen verschijnen' ( 8)7 ) zet Microsoft, Nvidia, Intel, AMD/ATI wel behoorlijke stappen aangezien die dan opeens 50% van hun marktaandeel kwijt zullen raken; degenen die 'Crysis' (lees: hi-end games) wel willen spelen.
Serieus... Denk je nu dat het aandeel computer gebruikers dat crysis op high wil spelen 50% van de markt uitmaakt? (zelfs de markt van videokaarten).. Dan zit je er toch serieus naar of je hebt geen normaal referentiekader. Ik WIL crysis zelfs nog niet eens op high kunnen spelen, nu althans niet. Omdat het me gewoon proportioneel veel te veel geld zal kosten, en het gewoon een manier lijkt om weer wat high end kaarten te slijten (voor een grafische tech demo). There's a time and place for everything. En NU crysis HIGH is daar niet één van. Over een jaartje/twee jaar misschien. Ondertussen heb je met consoles nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoezo? ATI (Xbox360/Wii) en Nvidia (PS3) maken toch ook de grafische chips voor consoles? Als er minder GraKa maar meer consoles worden verkocht compenseert elkaar dat weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er worden nog altijd VEEL meer spellen op de PC gespeeld dan op Console. Denk aan flashgames op Internet, ingebakken FreeCell, Solitaire, Spider in Windows, online Poker en WoW. Denk maar niet dat PC gaming voorlopig afsterft - daar kan voorlopig nog geen ENKELE console tegen op.

oops: reply ipv edit

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Nou die hele link tussen: No PC Exclusives for Crytek en dat PC gaming over is klopt voor geen kant. Als je de gaming markt theorethisch verdeeld in 4en: PC/PS3/360/Wii en dan als gameproducent logisch na gaat denken over je mogelijkheden, kom je al snel tot de conclusie dat exclusiviteit eigenlijk een beetje beperkend is. Juist daarom moet Crytek naar consoles komen. Betekend dat het einde van de PC gaming wereld? Dacht het niet.

Polletje van T.net:

GTA IV: op welke console?
Over een kleine twee weken komt het vierde deel van Grand Theft Auto uit. Op welke console ga jij hem spelen?

Ik wacht geduldig op de pc-versie
45,0%
Ik kan geen GTA meer horen of zien!
21,5%
Ik ga voor de PS3-versie
18,0%
De Xbox 360-uitvoering heeft mijn voorkeur
15,4%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Kurios schreef op woensdag 30 april 2008 @ 11:13:
[...]
Die laatste zin snap ik niet. De PC games negeren welke tekenen? En als ze dat negeren en gewoon lekker games blijven spelen die voor PC uitkomen... en dan? En omdat je een console hebt, hoor jij dus bij de winnaars oid?
Overigens, je eigen link zegt alleen maar dat Crytek ook games voor consoles gaat uitbrengen, niet eens dat ze de PC markt vaarwel zeggen.
Dat de richting waar het op gaat met de PC op dit moment, negatieve gevolgen zal hebben voor het nog uitbrengen van games voor de PC. Het is een kwestie van tijd, voor Crytek zo prettig verrast zal worden door goede verkopen op de consoles, waarbij ze zich gaan afvragen waarom ze in hemelsnaam de PC nog als leading platform zullen gaan gebruiken.
Waarom zou ik een winnaar zijn? Een opmerking die uit de lucht komt vallen. Omdat ik een 360 gamertag heb? Ik heb gewoon een PC staan die game-waardig is en waar ik nog regelmatig spellen voor koop. Deed de rest van de PC spelers dat nou ook... :')
Voor wat betreft je laatste zin, dat zeg ik, oogkleppen. Dit is het begin van een richting die je niet uitwilt met de PC. Op zijn best krijg je ports van de consoles (en misschien nog wel behandeld door een slecht conversieteam) en uitstel zoals met GTA4. Op zijn slechts krijg je hem gewoon helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

[...]
Het wordt ondertussen wel tijd om actie te gaan ondernemen, zou ik zo zeggen. Lees de rest van de thread en vooral de jaarrekeningen van de grote uitgevers.
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 13:11:
[...]

Er worden nog altijd VEEL meer spellen op de PC gespeeld dan op Console. Denk aan flashgames op Internet, ingebakken FreeCell, Solitaire, Spider in Windows, online Poker en WoW. Denk maar niet dat PC gaming voorlopig afsterft - daar kan voorlopig nog geen ENKELE console tegen op.
Veel plezier met de flashgames en dergelijke. Ik ga nog even lekker aan de GTA 4, mmmkay? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat een flauwekul dat PC gaming tenonder zou gaan. Kijk naar de goede uitgevers zoals Blizzard, dan kan je niet anders concluderen dat goede spellen gewoon verkopen. Starcraft 2 gaat straks ook weer als een malle over de toonbank. Company of Heroes? Heeft fantastisch verkocht.

Het grootste punt en dat willen de mannen van THQ etc. niet zien is dat het PC platform dodelijk is om gehypte middelmatige games op uit te brengen. Net zoals het dodelijk is goede games een jaar na console release nog eens keer slecht geport naar de PC te sleuren. Ja, dat soort games worden gedownload, en terecht. Als je wil dat een spel goed verkoopt, maak dan gewoon een verschrikkelijk goed spel. Het balletje ligt wat mij betreft dus helemaal niet bij de "downloaders", het balletje ligt gewoon bij de ontwikkelaars.

[ Voor 10% gewijzigd door rodie83 op 30-04-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Als een spel middelmatig of slecht is, waarom zou je het dan downloaden :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:05:
Waarom niet? Je kan altijd kijken of het wat is. Tig mensen die dat doen hadden die game nooit gekocht als downloaden niet de mogelijkheid was geweest.

Maar goed, beantwoord maar eens waarom de daadwerkelijk goede games dan wel goed verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

PWM schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:05:
En als je dan een goed spel tegenkomt, waarom zou je dan stoppen met die in newsleecher te selecteren? Dan gaat een stukje ethiek wel meespelen? Men houdt zichzelf zo voor de gek hier. :z
rodie83 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:07:
[...]
Waarom niet? Je kan altijd kijken of het wat is. Tig mensen die dat doen hadden die game nooit gekocht als downloaden niet de mogelijkheid was geweest.

Maar goed, beantwoord maar eens waarom de daadwerkelijk goede games dan wel goed verkopen?
Yep, want middelmatige spellen lopen als een trein, nadat de release uitgegeven is. De grootste uitgevers werken samen met een Reload, Razor 1911 en FLT, dat weet iedereen. Ze lekken expres bij de persers, want dat is een goed marketingtool.

[ Voor 69% gewijzigd door Armada op 30-04-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Armada schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:13:
[...]

En als je dan een goed spel tegenkomt, waarom zou je dan stoppen met die in newsleecher te selecteren? Dan gaat een stukje ethiek wel meespelen? Men houdt zichzelf zo voor de gek hier. :z
Gestelde in laatste quote is gewoon berust op feiten. Als niemand hem kan beantwoorden lult iedereen maar wat in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

rodie83 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:18:
[...]

Gestelde in laatste quote is gewoon berust op feiten. Als niemand hem kan beantwoorden lult iedereen maar wat in dit topic.
Define: 'daadwerkelijk goede games' (score van review sites? werkelijk? dus een System Shock 2, bijvoorbeeld?)
Define: 'goed verkopen' (1 miljoen, 2 miljoen? Hoeveel continenten? Welke periode? Of hebben we het over echte cijfers, say, 9 miljoen in de eerste maand (waarin een developer het gros van zijn geld terugverdiend)?)

Laatste: je weet dat je onderdeel van 'iedereen' uitmaakt in dit topic, he? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Armada op 30-04-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 08-09 19:35
Armada schreef op woensdag 30 april 2008 @ 13:35:
[...]
Waarom zou ik een winnaar zijn? Een opmerking die uit de lucht komt vallen.
Ehh...
Veel plezier met de flashgames en dergelijke. Ik ga nog even lekker aan de GTA 4, mmmkay? :z
Gezellige objectieve one-liners hoor :r .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:57
Het wordt ondertussen wel tijd om actie te gaan ondernemen, zou ik zo zeggen. Lees de rest van de thread en vooral de jaarrekeningen van de grote uitgevers.
Euhm, zoveel jaarrekeningen zijn er helemaal niet beschikbaar? Als die er dan al wel zijn zijn ze vaag en in al die vaagheid kan men ten hoogste vaststellen dat de PC het iets minder doet. Dan nog valt dat te relativeren aangezien ik niet kan zeggen dat de PS3 het 'zoveel' beter doet dan de PC...

Overgens, er wordt ondertussen wel degelijk actie ondernomen, de namen die SirNobax vernoemd zijn dan ook niet vreemd. Ondertussen (en dit nieuws heeft ook op Tweakers gestaan) is de PC-Gaming Alliance (PCGA) opgericht(http://www.pcgamingalliance.org/en/about/members.asp staat zopas online). Zoals je kan lezen op hun site: grote namen.

Het punt waartoe ik wil komen (en ik heb het nog gezegd, maar toen was de PCGA er nog niet): er zijn bedrijven die nu eenmaal teveel belang hebben bij PC-gaming.(en die zich nu hebben verenigt in de PCGA) Ik vraag me vooral af wat Microsoft gaat doen eigenlijk, want als ik naar de Xbox360 kijk is die console, naast het rake klappen geven aan de PS3, er evengoed in geslaagd rake klappen te geven aan de PC. Misschien klinkt dit niet heel slecht voor Microsoft, maar als je je bedenkt dat de PC voor Microsoft het belangerijkste platform is, dan geloof ik toch dat zij liever zouden hebben dat hun OS niet beconcurreert worden door een "'nieuw' product in hun productielijn". Het feit dat je games kunt spelen op Windows is nu eenmaal altijd een belangerijk verkoopsargument geweest voor Windows. Nee dus, ik denk niet dat Microsoft zijn eigen PC-platform in het stof gaat laten bijten.

Hoewel sommigen als tegenargument zullen werpen dat bedrijven zoals NVIDIA toch evengoed kunnen overleven op de verkopen van grafische chips aan consolebouwers, dan stel ik me daar toch 1 sterke vraag bij. Welke videokaartbakker wil er nu afhankelijk zijn van 2 consolebouwers? (3 met Wii). Overgens , het feit dat die bedrijven zich verenigen, wat niet makkelijk kan zijn aangezien velen directe concurrenten zijn, duidt al aan dat die bedrijven veel baat hebben bij de PC als game-platform.

Vanuit dit standpunt: nee PC-gaming gaat niet dood, als het van enkele grote bedrijven afhangt.

Wat zouden mogelijke stappen zijn om de 'PC terug leven in te blazen'? Dat hoeft zelfs niks concreets te zijn, reclamecampanges doen al wonderen. Ik blijf er zelf ook gewoon bij dat de enigste reden van het recente succes van de consoles (vooral Xbox360) simpelweg succesvolle reclamacampagnes zijn. Reclamecampanges worden daarentegen nooit voor de PC gevoerd, maar die PC-gaming Alliance is wel met een reden opgericht...

Nu zullen sommigen tegenwerpen dat consoles X voordel heeft op PC en PC Y nadeel (en zal weer iemand anders zeggen dat PC Z voordeel heeft en console Q nadeel heeft). Nu wel, persoonlijk vind ik dat "onzin". Al die voordelen en nadelen van consoles en PC's hebben al jaren bestaan, zelfs in de 'gloriejaren' van de PC (wat dat ook mogen zijn, ik denk zelf aan de periode 1997-2005 enzo, maar dat is debateerbaar natuurlijk) waarom zouden ze "nu" "plots" wel een rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rodie83 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:00:
Wat een flauwekul dat PC gaming tenonder zou gaan. Kijk naar de goede uitgevers zoals Blizzard, dan kan je niet anders concluderen dat goede spellen gewoon verkopen. Starcraft 2 gaat straks ook weer als een malle over de toonbank. Company of Heroes? Heeft fantastisch verkocht.

Het grootste punt en dat willen de mannen van THQ etc. niet zien is dat het PC platform dodelijk is om gehypte middelmatige games op uit te brengen. Net zoals het dodelijk is goede games een jaar na console release nog eens keer slecht geport naar de PC te sleuren. Ja, dat soort games worden gedownload, en terecht. Als je wil dat een spel goed verkoopt, maak dan gewoon een verschrikkelijk goed spel. Het balletje ligt wat mij betreft dus helemaal niet bij de "downloaders", het balletje ligt gewoon bij de ontwikkelaars.
Wat een drogredenering, want dat is wel een erg hellend vlak om uiteindelijk geen enkele game meer goed te vinden om zo te rechtvaardigen om ze allemaal te downloaden (onder het mom van 'ze moeten maar betere gamesmaken'). Waar ligt de grens dan? Wat is een goede game en wat niet. Want zelfs als zou starcraft 2 subliem zijn, dan nog kan je, zoals elke rechtgeaarde Nederlander, een potje lopen zeiken over een paar minieme details. Daarna heftig gaan fulmineren op de devs voor een onbenul en daarom de game niet kopen, want 'niet goed genoeg' en 'kan beter'.

De aanbieders zijn wat ze zijn, daar kan jij zelf niets aan veranderen, tenzij zelf een game-studio opzetten en een game ontwikkelen. Op basis daarvan beslis je om wel of niet te kopen, niet om wel of niet te downloaden, want dat slaat nergens op. En zolang er een markt is kan elke pc game nog wel redelijk verkopen.

In het algemeen moeten ze beseffen dat de grote meerderheid GEEN 8800gtx of 9800gtx in z'n computer heeft.

Sowieso komen er nog wel veelbelovende titels uit voor de pc, dus echt dood is het niet, maar het wordt wel een niche markt, met heel specifieke games toegespitst op bepaalde categorieën gamers. De nieuwe Empire total war bvb. Enkel goed speelbaar op een pc, maar wel meer van hetzelfde jammer genoeg. Verder zie je dat de meesten wel door hebben dat ze voor de drie grote platforms tegelijk moeten ontwikkelen. Zo komt er een erg veelbelovende game met freeroam jumping over daken, wat ook op pc komt. Evenals mafia 2 wordt gelijktijdig uitgebracht voor pc.

Het kost echter meer resource en meer geld om drie teams tegelijk aan het werk te zetten voor elk platform. (met bijhorende marketing in gamesbladen) dus ik begrijp zeker dat de zekere en stabiele en gemakkelijk te bereiken consolemarkt als basis wordt genomen. Hoe zou je zelf zijn? Die gebruikers zijn pas echt een community... Eén platform, één portal, beperkte manieren om het doelpubliek te bereiken, enz...

En met blizzard doel je waarschijnlijk op WoW? Daar mag ook wel eens een einde aan gemaakt worden. Dat is geen game meer, dat is een substituut compulsieve stoornis voor schuwe nerds. Oneindig repetitieve gameplay, je bent er weken mee bezig voor je er ook maar iets van snapt (casual entry gamer). En WoW maakt meer kapot dan dat het een argument pro pc gaming is. Die 10.000.000 gamers die het spelen houden geen tijd en geld (maandelijkse last) meer over voor andere games. Hun voorkeur voor games is zo eenzijdig dat er toch geen plaats meer is voor een alternatieve game. Dus als je 50% van die groep gamers 'kwijt' bent, is dat evenveel als de halve installed userbase van de ps3/xbox.

De enige die wel vaart bij dit fenomeen is blizzard zelf. WoW vind ik niet echt een argument dat kan gebruikt worden ten voordele van pc gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:44:
En met blizzard doel je waarschijnlijk op WoW? Daar mag ook wel eens een einde aan gemaakt worden. Dat is geen game meer, dat is een substituut compulsieve stoornis voor schuwe nerds. Oneindig repetitieve gameplay, je bent er weken mee bezig voor je er ook maar iets van snapt (casual entry gamer). En WoW maakt meer kapot dan dat het een argument pro pc gaming is. Die 10.000.000 gamers die het spelen houden geen tijd en geld (maandelijkse last) meer over voor andere games. Hun voorkeur voor games is zo eenzijdig dat er toch geen plaats meer is voor een alternatieve game. Dus als je 50% van die groep gamers 'kwijt' bent, is dat evenveel als de halve installed userbase van de ps3/xbox.

De enige die wel vaart bij dit fenomeen is blizzard zelf. WoW vind ik niet echt een argument dat kan gebruikt worden ten voordele van pc gamen.
WoW kost 13 euro per maand om te spelen. Véél goedkoper dan iedere maand een nieuwe game kopen dus. En dat het verslavend is, dat is weer een andere discussie en niet relevant imho.

Wel interessant is om te zien dat een ontwikkelaar door het ontwikkelen van 1 goed spel, inclusief een goede reden voor mensen om het spel te moeten kopen, daarmee goed geld kan verdienen en een marktaandeel kan krijgen waar console-ontwikkelaars alleen maar jaloers op kunnen zijn.

Je kunt zeggen dat Blizzard de enige is wel vaart bij WoW, maar de game-industrie is dan ook geen filantropische instelling. Microsoft, EA, Konami en noem ze maar op zouden dit maar wat graag willen, óók voor de consolemarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online

O wacht! Een PC ontwikkelaar die geld verdiend! Laten we meteen moord en brand schreeuwen en een waardeloze redenatie aanvoeren waarom dat eigenlijk niet mogelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rodie83 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:19:
[...]

O wacht! Een PC ontwikkelaar die geld verdiend! Laten we meteen moord en brand schreeuwen en een waardeloze redenatie aanvoeren waarom dat eigenlijk niet mogelijk is!
Tuurlijk is het mogelijk, wat maakt mij dat uit, maar dat is er één (1). En van Blizzard hoef ik niets anders te verwachten dan dezelfde debiele WoW crap, jaar in jaar uit. Ow goodie, ze gaan nog eens een rts'je uitbrengen. (ooit? en wat voor één ook weer, de uber nerd rts... Daarnaast komen nog genoeg andere goede rts'en uit). Een 'echte' game hoef je daar niet te verwachten. Ow wacht, WoW is 'diepgravend' zeker? Iets wat typisch zou moeten zijn voor de 'meerwaardezoekende' pc gamer. Right... Puur geforceerd tijdverlies voor mensen die verder niets normaal te doen hebben. Maar goed, zo denk ik er over, elk z'n mening. Maar pc gamen != WoW, en als dat wel zo is, mag je je wel degelijk eens de vraag gaan stellen of pc gaming toch niet stilletjes aan dood gaat.

Leven en laten leven, daar maak ik helemaal geen probleem van. Wie winst maakt of niet zal me ook worst wezen. Maar Blizzard aanvoeren als HET argument waarom pc gaming zeker niet ten onder zal gaan (als het dat ooit al zou doen in de eerste plaats) is nonsens. Als je hiermee de diversiteit onder de pc games wil aantonen. Nou, mooi mis. 1 Game, 1 concept, 10.000.000 (verslaafde) spelers. Dat is een gezonde markt zeg.

Iedereen die probeert wél een vernieuwende MMO op de markt te zetten wordt zonder pardon van tafel geveegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:29:
[...]

Tuurlijk is het mogelijk, wat maakt mij dat uit, maar dat is er één (1). En van Blizzard hoef ik niets anders te verwachten dan dezelfde debiele WoW crap, jaar in jaar uit. Ow goodie, ze gaan nog eens een rts'je uitbrengen. (ooit? en wat voor één ook weer, de uber nerd rts... Daarnaast komen nog genoeg andere goede rts'en uit). Een 'echte' game hoef je daar niet te verwachten. Ow wacht, WoW is 'diepgravend' zeker? Iets wat typisch zou moeten zijn voor de 'meerwaardezoekende' pc gamer. Right... Puur geforceerd tijdverlies voor mensen die verder niets normaal te doen hebben. Maar goed, zo denk ik er over, elk z'n mening. Maar pc gamen != WoW, en als dat wel zo is, mag je je wel degelijk eens de vraag gaan stellen of pc gaming toch niet stilletjes aan dood gaat.

Leven en laten leven, daar maak ik helemaal geen probleem van. Wie winst maakt of niet zal me ook worst wezen. Maar Blizzard aanvoeren als HET argument waarom pc gaming zeker niet ten onder zal gaan (als het dat ooit al zou doen in de eerste plaats) is nonsens. Als je hiermee de diversiteit onder de pc games wil aantonen. Nou, mooi mis. 1 Game, 1 concept, 10.000.000 (verslaafde) spelers. Dat is een gezonde markt zeg.

Iedereen die probeert wél een vernieuwende MMO op de markt te zetten wordt zonder pardon van tafel geveegd.
Wat zit je nou te huilen over vernieuwing en dit en dat? Dat is toch helemaal het punt niet? Feit blijft dat PC gaming alles behalve dood is als er 10 miljoen figuren hun PC gebruiken voor WoW. Want ja, ook dat is een game (of je hem nou stom verslavend, debiel, whatever vind).

Zelf ben ik ook geen Starcraft speler, maar er zijn verschrikkelijk veel mensen die die game graag willen zien. Alleen al in Korea e.d. gaat die game enorm verkopen.

Schijnbaar kan het dus prima, ontwikkelen voor de PC, games maken die wel verkopen (en goed!). Dan kan je dus niks anders stellen dat PC gamen helemaal niet dood aan het gaan is, of de soort spellen je nou bevalt ja of de nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

LOTRO doet het anders best goed hoor... en Age of Conan en Warhammer Online hebben beide de potentie om een flinke tik uit te geven wat de userbase van WoW betreft. Zo ontzettend leuk is het spelen van WoW namelijk niet meer.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-08 17:55
Ze moeten gewoon betere beveiliging maken, bv. een beveiliging waar je internet voor MOET hebben. Een soort systeem zoals bij MMO's. Je moet je serial via inet activeren, je maakt dan een account. En elke serial is maar 1x te gebruiken. Voor WoW en GW etc. zijn ook geen keygens etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tuurlijk is het mogelijk, wat maakt mij dat uit, maar dat is er één (1). En van Blizzard hoef ik niets anders te verwachten dan dezelfde debiele WoW crap, jaar in jaar uit. Ow goodie, ze gaan nog eens een rts'je uitbrengen. (ooit? en wat voor één ook weer, de uber nerd rts... Daarnaast komen nog genoeg andere goede rts'en uit). Een 'echte' game hoef je daar niet te verwachten. Ow wacht, WoW is 'diepgravend' zeker?
Op jouw toon dan: Nou een ding is wel zeker (op de Wii en DS na) dat de PC een grotere diversiteit in games kent ! Op de consoles worden games jaar in jaar uit gerecycled - of dat nou zo geweldig is..Op de PC is er veel meer creativiteit te vinden, ik noem een binnenkort verschijnend voorbeeld: Spore.. Voor mensen die van creativiteit houden is PC Gaming ook nog lang niet dood. De console is al lang dood qua vernieuwde games: de beste verkopende titels zijn niet verwonderlijk: Halo 3 (na 1 en 2), Gear of War (FPS Shooter #12911), CoD 4 (shooter #39032), Forza Motosport (Racegame #239032 in een dozijn) en Bioshock (FPS Shooter #232332232).

Er is gewoon veel meer keuze op de PC. Van Sim City, The Movies, Spore tot en met Oblivion, WoW tot Mini-flashgames (GRATIS) tot online poker.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Docho schreef op woensdag 30 april 2008 @ 15:33:
[...]

Euhm, zoveel jaarrekeningen zijn er helemaal niet beschikbaar? Als die er dan al wel zijn zijn ze vaag en in al die vaagheid kan men ten hoogste vaststellen dat de PC het iets minder doet. Dan nog valt dat te relativeren aangezien ik niet kan zeggen dat de PS3 het 'zoveel' beter doet dan de PC...
Van 95% van alle uitgevers en devs (EA, Ubisoft, Activision, Rockstar, Atari, MS, etc. etc. etc.) is een jaarrekening beschikbaar met daarin ook nog de verhouding tussen de diverse consoles en PC.

Gek, dat mensen denken dat het niet zo is, aangezien hier al diverse jaarrekeningen kant en klaar zijn gepresenteerd. Wellicht heeft het te maken met het feit dat mensen binnen komen, zonder 1 post te lezen, om daarna hun mening neer te zetten, en te verdwijnen.
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 20:06:
Op de PC is er veel meer creativiteit te vinden, ik noem een binnenkort verschijnend voorbeeld: Spore..
Noem nog eens zo'n leuke, geweldige creatieve PC game van de afgelopen 5 jaar, die ook nog eens verkocht?

[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 30-04-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
Van 95% van alle uitgevers en devs (EA, Ubisoft, Activision, Rockstar, Atari, MS, etc. etc. etc.) is een jaarrekening beschikbaar met daarin ook nog de verhouding tussen de diverse consoles en PC.
Die heb ik dan ook gelezen. |:( , ik zal één van mijn bedenkingen opschrijven adhv. de cijfers van Ubisoft (2007)

De cijfers die je postte van Ubisoft: (next-gen) Consoles 60% vs. PC 16% aandeel in de omzet. Natuurlijk doen de consoles in het algemeen het dan beter ja, dat ontken ik niet.
'Console' is echter géén één platform en 'console' bestaat uit 3 'nex-gen' consoles (Xbox360, PS3 en Wii) dan vind ik die 60% toch al een pak minder imposant eigenlijk. Dat is gemiddeld 20% per console en dan lijkt die PC het nog steeds vrij redelijk te doen eigenlijk, toch zeker en vast als dit 'de crisis' is waar men het over heeft. Als ik dan ook nog eens lees op de site van Ubisoft dat vooraal de Wii voor de meeste inkomsten zorgt, dan denk ik niet dat de PC het slecht doet tegenover de Xbox360 en de PS3.

Bij andere cijfers die soms worden aangedragen (Ik heb het hier nu niet noodzakelijk tegen Armada, ik houd niet bij wie wat post ;) ) geeft men bijvoorbeeld alleen Amerikaanse cijfers (vb. NPD zonder Walmart en Online-verkopen, terwijl Amerikanen veel kopen in hun Walmarts), ook worden de consoles vaak niet opgesplitst in de cijfers en soms zelfs de handhelds worden meegenomen in de consolecijfers, het ontbreken van Europese cijfers... Dat bedoel ik met "vaagheid". Cijfers waarmee je in feite weinig kan doen.

Overgens was de rest van mijn vorige post wel zeer degelijk onderbouwd en ik kan met toch moeilijk voorstellen dat daar uit bleek dat ik nog niet naar de rest van het topic gekeken had? Overgens kan je zeker in het laatste stukje van mijn post zien dat ik 'de PC-crisis' niet ontken, maar ik denk wel dat enkele 'doem-voorspellingen' van sommigen overdreven zijn en dat cijfers soms sterk gerelativeerd moeten worden. (en dat doe ik dan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Als ik het zo zie is dit topic meer in een 'rant' topic verandert, iedereen komt aan met nummertjes 'kijk eens hoe geweldig consoles het doen/kijk eens hoe shit pc gaming is'.

Het grootste probleem voor gaming in het algemeen imho is piraterij en NL prijzen.

Als ik kijk in mijn omgeving, vrienden etc heeft iedereen wel een pc waarop gegamed wordt, ook hebben sommige een console maar die wordt meer gebruikt als er iemand langs komt (ook sporadisch).
We kopen onze spellen meestal bij play.com meerdere tegelijk en dezelfde meestal om de maand,
Dit toont mij dat in mijn omgeving 'pc gaming' (nog) niet 'dood' is.
Wat me wel opvalt is dat een hoop mensen hun console laten ombouwen om kopies te kunnen spelen, met als excuus 'waarom betalen voor 10 uur gamen?' Natuurlijk gebruiken mensen dit ook als excuus op pc om zo het downloaden van games te rechtvaardigen.

Elke zomer de afgelopen 7-8 jaar organiseren we een lanparty voor vrienden en kenissen hiervoor komen ongeveer 40-50 man opdraven, tis altijd halve dag updaten en patchen :P daarom doen we het ook 2 tot 3 dagen.

Elk jaar komen er meer mensen opdagen en er zijn practisch geen 'illegale' games aanwezig enige dat we wel doen is 'nocd/dvd cracks' gebruiken om niet als discjockey te spelen en we liever de games thuislaten.

Ik denk dat PC gaming nog wel even blijft bestaan, tis een dure hobby maar als het je bevalt ook een leuke. En sommige doen beide pc en console, waar die strijd vandaan komt om het ene optehemelen en het andere aftekraken heb ik nooit gesnapt ieder zijn ding toch?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

PWM schreef op woensdag 30 april 2008 @ 20:30:
[...]
[...]

Noem nog eens zo'n leuke, geweldige creatieve PC game van de afgelopen 5 jaar, die ook nog eens verkocht?
The Sims 2

nuff said... wat je er van vindt, vind je, maar creatief, origineel en succesvol is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 30 april 2008 @ 20:30:
Wikipedia: Narbacular Drop

Nu beter bekend als de overweldigende game Portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Wat ik mij nu af vraag... wie zou er nu echt gamen op de PC, als er niet de mogelijkheid was om games te downloaden / illigaal te spelen. (Steam e.d. moet je zien als legaal he, ik bedoel echt de crack games ;) ).

Dan kun je namelijk zien, hoe groot nu eigenlijk echt de PC markt is. Want ik lees veel, game downloaden, is ie slecht -> niet kopen, is de game goed, dan of gelijk kopen of kopen tot het in de budget ligt.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:22:
[...]

Wikipedia: Narbacular Drop

Nu beter bekend als de overweldigende game Portal.
die game die ze gratis hebben moeten bundelen omdat hij te kort/beperkt was? :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:17

DjVe

Hatsaflats!

ik game graag op mijn laptop en ik koop ook niet heus alles, maar ik koop wel de games die ik echt gaaf vind. Ik weet wel dat ik een console ga kopen als ik op mijn laptop niks meer kan spelen. Spelen op een console is gewoon rlxter en gezelliger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JuliettPapa schreef op woensdag 30 april 2008 @ 23:48:
Wat ik mij nu af vraag... wie zou er nu echt gamen op de PC, als er niet de mogelijkheid was om games te downloaden / illigaal te spelen. (Steam e.d. moet je zien als legaal he, ik bedoel echt de crack games ;) ).

Dan kun je namelijk zien, hoe groot nu eigenlijk echt de PC markt is. Want ik lees veel, game downloaden, is ie slecht -> niet kopen, is de game goed, dan of gelijk kopen of kopen tot het in de budget ligt.
Volgens mij zou een gamedeveloper zowiezo meer tegen het kopieren in eerste instantie moeten doen. Steam is een mooi product, en bijv met Counterstrike source kan je echt niet met je gekraakte steam op een public server spelen hoor. Waarom zit deze techniek (want immers heeft steam het wel degelijk bewezen) niet in bijna elke game waarbij het onmogelijk is de Multiplayer functie te gebruiken?

Tuulk. Je kan dan een Lan-game over hamachi doen of lekker tegen bots, maar voor de real challenge en onder competities spelen kan je wel schudden met je gekraakte game. Ik vindt dat gamedevelopers zich daarop moeten richten, want alleen verhuizen naar de console is echt niet de redding van betere verkopen ineens. Kan me goed herinneren dat er ook gekraakte versies op verschillende consoles uitkwamen en gewoonweg te downloaden zijn.

Overigens als een developer klaagt over Crysis en z'n verkopen, 50% kan dat spel niet eens draaien technisch gezien, dus wat is het nut ervan om zowiezo dat spel op je plank te hebben bijv ? :+

Ik download ook wel eens een spel, maar zelfs gratis games zoals Wolfenstein Enemy territory blijven toch wel de games hier nog steeds die ik met plezier speel :D

Kortom. Steam heeft wel degelijk bewezen dat gekraakte games op hun netwerk gewoonweg een no-go zijn. Laat daar ook een andere developer de draad ermee oppakken, en zo op deze manier verdergaan. Het is gewoon niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 22:20

Dennahz

Life feels like hell should.

SirNobax schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:39:
[...]

Ehh...

[...]

[...]

Gezellige objectieve one-liners hoor :r .
nieuws: Crytek gaat consolegames maken vanwege piraterij

Nuff said.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:05
[...]

Waar sklaat dit in godsnaam op? Als er 1 respectabele ontwikkelaar is is het Blizzard. Altijd de beste kwaliteit. JA het is net EA, elk jaar een "nieuwe versie van hun games 8)7 8)7
Gevalletje gebrek game ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat is wel grappig, want je ziet rondom de release van GTA IV, en de geruchten rondom de pc-versie, dat veel die-hard pc-gamers niet willen geloven dat er geen pc-versie komt.

Als je dan als argument geeft dat piraterij gewoon een probleem is, dan ben je ineens een console fanboy maar dit bericht op de FP bewijst dat punt natuurlijk wel een beetje.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 22:20

Dennahz

Life feels like hell should.

Gunner schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 10:01:
[...]

Dat is wel grappig, want je ziet rondom de release van GTA IV, en de geruchten rondom de pc-versie, dat veel die-hard pc-gamers niet willen geloven dat er geen pc-versie komt.

Als je dan als argument geeft dat piraterij gewoon een probleem is, dan ben je ineens een console fanboy maar dit bericht op de FP bewijst dat punt natuurlijk wel een beetje.
Inderdaad, vandaar dat ik het ook op deze manier post. Ik lees soms wel wat mee in dit topic en het ligt nooit aan het downloaden. Het is niet waar en er komen net zoveel games uit op de PC als op consoles en deze games zijn zeker geen ports etc etc.

Nu is dit 1 developer die dit openbaar bekend, maar ongetwijfeld is piraterij de grootste reden dat er gewoon weinig originele games meer uitkomen voor de PC. GTAIV zie ik nog niet naar de PC komen iig.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dennahz schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 10:15:
GTAIV zie ik nog niet naar de PC komen iig.
Console-fanboy :/

:P

Nee serieus. Net zoals de extra content voor COD4. Die is al lang en breed op de xbox en sinds een paar week ook op de PS3, maar nog geen woord over de pc.

Officiele reactie: "we weten nog niet hoe we het gaan distribueren"

Lees even tussen de regels door en je ziet dat ook hier piraterij een probleem is. Dan laat ik me als console-speler graag uitmelken, dan heb ik de content tenminste.

[ Voor 52% gewijzigd door Gunner op 01-05-2008 10:19 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Gunner schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 10:01:
[...]

Piraterij is altijd een probleem geweest. De game-industrie is tóch groot geworden, ondanks die piraterij. En je kunt als game-industrie dan een paar dingen doen:
• Mensen een schuldgevoel aanpraten om ze van het kopieren af te helpen.
• Stug doorgaan met kopieerbeveiligingen, ook al werken ze niet, en hebben je betalende klanten er last van.
• Gewoon niet creatief genoeg zijn om met een alternatief te komen om toch die enorme potentiele inkomstenbron aan te boren.

Wat mij betreft ligt de bal bij de game-industrie wat piraterij betreft. Of zijn ze echt zo naief dat alle coders/hackers/crackers gewoon met hun hobby stoppen als er geen pc-games meer komen? Die schuiven natuurlijk gewoon mee naar de andere platforms.

De game-industrie moet een manier vinden om de mensen te motiveren de games te kopen. Morele "plicht" is blijkbaar niet voldoende, blijf daar dan ook niet op focussen. Kopieerbeveiligingen op het schijfje werken blijkbaar niet, stop daar dan mee en besteed die miljoenen die je daarmee bespaard aan een goede methode. Steam gaat lekker, Blizzard verdient miljoenen, het is dús mogelijk. Collectors Editions zijn m.i. een geniale zet, je betaalt 15-20 euro meer voor een plastic hebbedingetje extra waar je eigenlijk geen reet aan hebt. Extra inkomsten én als koper heb je iets extra's wat je nooit zou hebben als je de game download.

Piraterij een probleem? Zeker! Maar er zitten creatieve jongelui in, als je dan zelf constant hetzelfde doet zonder overtuiging, creativiteit en denkt dat een zak geld er tegen aan smijten voldoende is om het probleem op te lossen krijg je de deksel op je neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 11:59
Miles Teg schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 10:29:
[...]

Piraterij is altijd een probleem geweest. De game-industrie is tóch groot geworden, ondanks die piraterij. En je kunt als game-industrie dan een paar dingen doen:
• Mensen een schuldgevoel aanpraten om ze van het kopieren af te helpen.
• Stug doorgaan met kopieerbeveiligingen, ook al werken ze niet, en hebben je betalende klanten er last van.
• Gewoon niet creatief genoeg zijn om met een alternatief te komen om toch die enorme potentiele inkomstenbron aan te boren.

Wat mij betreft ligt de bal bij de game-industrie wat piraterij betreft. Of zijn ze echt zo naief dat alle coders/hackers/crackers gewoon met hun hobby stoppen als er geen pc-games meer komen? Die schuiven natuurlijk gewoon mee naar de andere platforms.

De game-industrie moet een manier vinden om de mensen te motiveren de games te kopen. Morele "plicht" is blijkbaar niet voldoende, blijf daar dan ook niet op focussen. Kopieerbeveiligingen op het schijfje werken blijkbaar niet, stop daar dan mee en besteed die miljoenen die je daarmee bespaard aan een goede methode. Steam gaat lekker, Blizzard verdient miljoenen, het is dús mogelijk. Collectors Editions zijn m.i. een geniale zet, je betaalt 15-20 euro meer voor een plastic hebbedingetje extra waar je eigenlijk geen reet aan hebt. Extra inkomsten én als koper heb je iets extra's wat je nooit zou hebben als je de game download.

Piraterij een probleem? Zeker! Maar er zitten creatieve jongelui in, als je dan zelf constant hetzelfde doet zonder overtuiging, creativiteit en denkt dat een zak geld er tegen aan smijten voldoende is om het probleem op te lossen krijg je de deksel op je neus.
Het lijkt mij gewoon simpel de oplossing dat een game elke minuut verbinding moet maken met een server om te kijken of het spel wel legaal is. (cdkey checken, de start.exe checken)
Het kost wat extra's zoals je al zegt, maar dit lijkt toch een oplossing te zijn? Steam is overigens ook niet 100%, HL2 ep2 (Ajax 0) kon je gewoon downloaden en spelen.

Het zou erg zonde zijn om de PC zien dood te gaan, het is momenteel de enige spelcomputer die ik heb. Ik haat controllers namelijk, enige reden voor een PS3/xbox 360 zou nu voor mij GTA4 zijn. En om nou voor 1 spel een nieuwe console aan te schaffen, liever niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Hidde op 01-05-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hidde schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 11:05:
[...]

Het lijkt mij gewoon simpel de oplossing dat een game elke minuut verbinding moet maken met een server om te kijken of het spel wel legaal is. (cdkey checken, de start.exe checken)
Het kost wat extra's zoals je al zegt, maar dit lijkt toch een oplossing te zijn?
Dat is echt de laatste oplossing die ik wil zien, homecalls voor een offline spel :z

Dan ligt je internetverbinding eruit, en denk je, ik ga eens een singleplayer spelen, kan ook DAT niet meer. Lekker dan :/
Er zijn wel veel games die dit standaard doen trouwens, daar moet je echt handmatig frotten om de auto-updater, autopatcher en homecalls uit te krijgen. Doe je dat niet en je hebt 'm illegaal kun je niet spelen tot je het spel 100% gewiped hebt en opnieuw hebt geïnstalleerd. Zoals ik het kan zien is dit een van de meest effectieve oplossingen tot dusver, veeeel mensen klagen namelijk dat spellen niet werken terwijl ze gewoon niet weten dat ze een firewall in moeten stellen of niet de autopatcher moeten draaien maar de snelkoppeling moeten aanpassen :)
Steam is overigens ook niet 100%, HL2 ep2 (Ajax 0) kon je gewoon downloaden en spelen.
Voor on-line games werkt het in ieder geval prima. Team Fortress 2 kun je volgens mij met geen mogelijkheid illegaal on-line spelen (tenzij wat vrienden op hamachi misschien?), terwijl dat bij veel spellen wel anders ligt. Je moet alleen weten hoe serverlijsten werken.
Het zou erg zonde zijn om de PC zien dood te gaan, het is momenteel de enige spelcomputer die ik heb. Ik haat controllers namelijk.
Roger that :P

Overigens ben ik wel van mening dat piraterij altijd een probleem zal blijven, en echt niet enkel op de PC. Er zijn meer dan genoeg mensen die illegaal gamen op een Xbox 360 of een Wii, alleen de PS3 is een beetje lastig afaik. Het blijft een kat-en-muisspel, al krijg ik wel het idee dat piraterij langzamerhand kleiner begint te worden wat games betreft.

[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 01-05-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mutatie schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 09:59:
[...]

Waar sklaat dit in godsnaam op? Als er 1 respectabele ontwikkelaar is is het Blizzard. Altijd de beste kwaliteit. JA het is net EA, elk jaar een "nieuwe versie van hun games 8)7 8)7
Dat heb ik helemaal nergens gezegd en is ook helemaal mijn punt niet. (integendeel, er staat gewoon: 1 game, 1 concept, ...)
Gevalletje gebrek game ervaring?
Ow RLY? Omdat ik WoW nauwelijks de moeite vindt, en omdat ik beweert dat WoW met voorzichtigheid gebruikt moet worden als argument in pc-gaming discussies. Vaak wordt wel zo snel mogelijk naar WoW verwezen, maar andere voorbeelden hebben ze dan weer niet.

Gebrek game ervaring, spreek voor jezelf. Ik heb hier ongeveer 25 netjes aangekochte pc games liggen uit de voorbije 2-3 jaar. Nu jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Wel grappig dat ze gelijk de schuld van slechte verkopen bij piraterij leggen. Crysis was een groot gehypte game met torenhoge systeem eisen. De gemiddelde consument kon dit niet normaal op hun computer spelen, en wat nou als daar juist de grootste winst ligt?
[...]

Het kost wat extra's zoals je al zegt, maar dit lijkt toch een oplossing te zijn? Steam is overigens ook niet 100%, HL2 ep2 (Ajax 0) kon je gewoon downloaden en spelen.
Dit zou inderdaad wel een goed systeem zijn. Maar wat als de ontwikkelaar de server staakt? Weg game. En ook dit soort systemen zijn al gekraakt, kijk maar eens naar bioshock bijvoorbeeld.

Ik vindt gewoon dat ze moeten stoppen met al die beveiligingen enzo die alleen maar de eerlijke consument schade doet. Hiervoor in de plaatst kunnen zij bijvoorbeeld fysieke objecten geven zoals collectors items geven aan de betalende klant. Hier hebben betalende klanten veel meer baat bij dan de zoveelste beveiligings drivers op hun PC.

Het ligt ook voor een deel bij de ontwikkelaar en uitgever zelf. Zij vragen voor elke game, goed of niet, gewoon 50 euro, wat veel geld is voor een aantal uur entertainment. Dit praat piraterij niet goed nee, maar dit geeft enkele mensen wel het initiatief tot piraterij. Veel van deze mensen waren nooit van plan om de game te kopen. Dus al die miljoenen mislopen is nou ook weer gewoon moord en brand roepen.

Maarja, nu de tijd blijft de console gewoon een veel intressanter object voor de ontwikkelaar. Het ontwikkelt makkelijker door het vaste systeem en je hoeft je niet druk te maken of deze op massale wijze gedownload wordt. Meer winst en minder moeite, dat is natuurlijk waar deze commerciele markt op uit is. Games maken is voor de meeste ontwikkelaars lang geen passie meer.

[ Voor 61% gewijzigd door Fox op 01-05-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
En de niet gemiddelde tweakert met een bovengemiddeld systeem download bijna alles.

2x verlies dus.

Op consoles gebeurt het hacken en downloaden ook wel, (zie de 360) maar daar is het toch stukken minder. Veel mensen weten zelfs niet eens dat het kan.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:00:
[...]

Dat heb ik helemaal nergens gezegd en is ook helemaal mijn punt niet. (integendeel, er staat gewoon: 1 game, 1 concept, ...)

[...]

Ow RLY? Omdat ik WoW nauwelijks de moeite vindt, en omdat ik beweert dat WoW met voorzichtigheid gebruikt moet worden als argument in pc-gaming discussies. Vaak wordt wel zo snel mogelijk naar WoW verwezen, maar andere voorbeelden hebben ze dan weer niet.

Gebrek game ervaring, spreek voor jezelf. Ik heb hier ongeveer 25 netjes aangekochte pc games liggen uit de voorbije 2-3 jaar. Nu jij?
Jij doet neerbuigend over Blizzard terwijl het de (1 van de) beste ontwikkelaars voor de PC is, daarom de opmerking over je game ervaring.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2022
Dennahz schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 10:15:
[...]

Inderdaad, vandaar dat ik het ook op deze manier post. Ik lees soms wel wat mee in dit topic en het ligt nooit aan het downloaden. Het is niet waar en er komen net zoveel games uit op de PC als op consoles en deze games zijn zeker geen ports etc etc.

Nu is dit 1 developer die dit openbaar bekend, maar ongetwijfeld is piraterij de grootste reden dat er gewoon weinig originele games meer uitkomen voor de PC. GTAIV zie ik nog niet naar de PC komen iig.
Er worden meer games gemaakt voor de PC dan voor consoles. Dat is een feit. Wat betreft big budget mass-market releases en games ontwikkeld door grotere studios/uitgevers zal de PC het waarschijnlijk wat minder doen, alhoewel tegenwoordig vrijwel elke grote console release ook op PC uitkomt dus who knows?

Wat betreft originele games is de PC uiteraard nog altijd #1. Jij kijkt misschien enkel maar naar de big-budget releases als Spore en GTA, maar dat betekend niet dat het hele platform gelijk alleen maar om die paar games draait. Kijk eens verder dan je neus lang is en je zal zien dat er achter het PC platform een gigantische indie-game machine draait welke compleet afwezig is op de consoles. (op die enkele game in de Arcade na die niet een oude game/PC titel betreft)

Gratis games, ad-supported games, episodic games, shareware indie-games, mods, total conversions, microtransaction-games... allemaal PC-exclusive ontwikkelingen die ik hier volledig genegeerd zie worden. Ja, zo kan je inderdaad de PC markt kleiner doen lijken dan deze werkelijk is. Of waar is die Audiosurf, Savage, Utopia, Panetarion, Runescape, Enemy Territory, Rappelz, Battlefield Heroes of Sam & Max van de consoles (even een miniscule greep uit het honderden/duizenden malen grotere aanbod) dan?

Overigens zie ik niet in wat er zo origineel is aan GTA 4. Bovendien zal deze waarschijnlijk toch wel richting PC komen, aangezien de voorgaande titels net zo "komt niet op PC" behandeld werden en uiteindelijk toch maar wel op PC uitgebracht werden. Niet dat het spel mij nou echt boeit want sinds GTA 2 is het eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan met die reeks. Mja, er zijn vast wel mensen die het spel graag wel op hun PC willen spelen, hopelijk komt het voor hun dus toch uit op de PC.

PS: Alvi. Starcraft is een 'nerd RTS'? Hmm, hoe dat dan? Omdat het futuristisch is? Dan is zeker iedereen die ooit Star Wars heeft gezien (zowat de helft van de bevolking van het Westerse halfrond) een sociaal achtergesteld individu? Ach ja, zo kan ik het ook: GTA is een spel voor puberende crimineeltjes die bij voorbaat opgesloten moeten worden.

Net zo'n bullshit statement. (overigens vond ik GTA 2 wel cool dus sluit me maar vast op voordat ik een tank jat en files over ga rijden)

[ Voor 9% gewijzigd door Droniac op 01-05-2008 14:26 ]

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
MrVegeta schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:27:
[...]

Jij doet neerbuigend over Blizzard terwijl het de (1 van de) beste ontwikkelaars voor de PC is, daarom de opmerking over je game ervaring.
Idd, ik speel pc sinds warcraft 1 en heb de vergelijking met andere devs meegemaakt.
Die gozer, noemt iets over elk jaar een nieuw rts'je..... en zegt dan het enkel over 1 game 1 concept te hebben. 8)7
Daarbij kun je hoog en laag springen maar WOW is wel ongeveer de beste MMORPG in omloop. Dat iemand het persoonlijk eng en gevaarlijk vind wil niets zeggen over de kwaliteit van de game en het concept.
Blizzard verdient respect, mede danzij hen is PC gaming goed. Het is jammer als je dat niet ziet.

Ik merk dat PC gaming echt een stuk minder wordt terwijl de games, gfx en gameplay uber zijn.
Tjah, hoe kan het dan dat bedrijven er amper brood meer in zien? ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Mutatie op 01-05-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 22:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

alvi schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:29:
[...]
Tuurlijk is het mogelijk, wat maakt mij dat uit, maar dat is er één (1). En van Blizzard hoef ik niets anders te verwachten dan dezelfde debiele WoW crap, jaar in jaar uit. Ow goodie, ze gaan nog eens een rts'je uitbrengen. (ooit? en wat voor één ook weer, de uber nerd rts... Daarnaast komen nog genoeg andere goede rts'en uit). Een 'echte' game hoef je daar niet te verwachten. Ow wacht, WoW is 'diepgravend' zeker?
Blizzard is één van de kwalitatief betere ontwikkelaars en als je de WarCraft series zou kennen en nu ook World of WarCraft dan zou je weten dat er weldegelijk een goed verhaal achter zit. Het is alleen jammer dat Blizzard de battle grounds heeft geintroduceerd. Nu worden er gewoon geen battle's meer gehouden in de wereld zelf.

Ik heb zelf de US en EU Beta's gespeeld op RP servers, machtig mooi was dat. Met een groep proberen de steden binnen te komen van de ander. Daarnaast de nodige qeusts doen, die weldelijk gebaseerd zijn op een achterligend verhaal. Het is nu inderdaad steed meer een "hunt for the items" geworden in plaats van het volgen van de verhaal lijn, maar dat ligt ook deels aan de spelers zelf.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]

Ow goodie, ze gaan nog eens een rts'je uitbrengen. (ooit? en wat voor één ook weer, de uber nerd rts...
Binnen je onoverzichtelijke post is dit toch wel het toppunt van een flame. Wat is er in vredesnaam mis met Starcraft 2? Deel 1 wordt door velen gezien als de beste RTS ooit. Dit genre leeft voorlopig zeer sterk op de pc, net als de fps. Waar haal je dat uber-nerd onzin verhaal vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mutatie schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:24:
[...]

Idd, ik speel pc sinds warcraft 1 en heb de vergelijking met andere devs meegemaakt.
Die gozer, noemt iets over elk jaar een nieuw rts'je..... en zegt dan het enkel over 1 game 1 concept te hebben. 8)7
Dude :?
[...]

Ow goodie, ze gaan nog eens een rts'je uitbrengen. (ooit?)
[...]

Als je hiermee (WoW) de diversiteit onder de pc games wil aantonen. Nou, mooi mis. 1 Game, 1 concept, 10.000.000 (verslaafde) spelers. Dat is een gezonde markt zeg.
Noch in het geval van starcraft, noch met WoW, noem ik iets van 'elk jaar een nieuwe iteratie'. Wat ik wel zei, is dat het jaar in jaar uit dezelfde game met dezelfde gameplay is (omdat er van blizzard nu eenmaal weinig nieuws komt) Als ze toch zo goed zijn, laat ze dan maar eens een beklijvende singleplayer adventure maken.

Nee, ze zijn enkel goed in games die je slechts kan spelen als je er een half levenswerk van maakt en zo grondig mogelijk probeert de 'engine' en de regels te doorgronden. Er is niets 'gevoelsmatig' of 'intuitief' aan. En het is ook verre van plezant, voor mij dan. Nu goed, 10.000.000 people can't be wrong i suppose? En daarnaast heb je wat de spelers er zelf van maken (zoals Dune aangeeft)
Droniac schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:20:
[...]

PS: Alvi. Starcraft is een 'nerd RTS'? Hmm, hoe dat dan? Omdat het futuristisch is? Dan is zeker iedereen die ooit Star Wars heeft gezien (zowat de helft van de bevolking van het Westerse halfrond) een sociaal achtergesteld individu? Ach ja, zo kan ik het ook: GTA is een spel voor puberende crimineeltjes die bij voorbaat opgesloten moeten worden.
Met futurisme heb ik geen probleem. Heb je al eens starcraft gespeeld tegen het merendeel van gamers 'out there'? Het komt neer op een heel systematische, gecalculeerde analyse. Echt timen, stats-neukerij noem ik het. En ik haat het wanneer overduidelijk blijkt dat je de game tot op de stats-points en modifiers en feitelijke 'gameplay-engine' moet ontleden (en tientallen guides lezen) om degelijk mee te kunnen. Prima voor iemand die dag in dag uit aan de pc zit en daar meer dan gigantisch tijd voor heeft, maar daar stopt het dan wel voor mij. En Wow is precies ook dat soort game.

En gezien het conservatisme bij blizzard verwacht ik niet dat starcraft 2 organischer aanvoelt. Maar dat probleem heb je idd met de meeste rts'en, dat geef ik toe. Waarbij world in conflict één van de meer verrassende uitzonderingen is.

Het wordt tijd voor een drastisch ander MMO concept. Ik zeg niet dat ik helemaal geen MMO wil spelen, ik wil er zelfs maandelijks voor betalen. Maar niet als de gameplay uiteindelijk neerkomt op een grafische mooiere versie van het stats-walhalla runescape. En dan kan je nu nog zoveel subtiele nuances aangeven waarom het niet zo is, vanuit mijn perspectief is het allemaal één pot nat.

Er zijn genoeg toonaangevende figuren in de games-industrie, met visie, die het daarmee eens zijn. Maar het lijkt jammer genoeg niet aan te slaan.

edit: sowieso is dit offtopic, dus ik zal er verder niet op ingaan. En op een forum waar al meer dan 100.000 posts zijn geplaatst over WoW heeft het geen zin tegen de heilige graal te schoppen. Zal ik ook niet meer doen dan. Het ging mij enkel om de kwaliteit van de markt voor pc games, en dat een groot deel daarvan al ingenomen is door mensen die slechts één game, of één soort game willen en zullen spelen. De enige die daar (verdiend, dat geef ik toe) de vruchten van draagt is Blizzard. De rest moet wel degelijk meer moeite doen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:23:
[...]

Nee, ze zijn enkel goed in games die slechts kan spelen als je er een half levenswerk van maakt (en zo grondig mogelijk probeert de 'engine' en de regels te doorgronden. Er is niets 'gevoelsmatig' of 'intuitief' aan. En het is ook verre van plezant, voor mij dan. Nu goed, 10.000.000 people can't be wrong i suppose?) En daarnaast heb je wat de spelers er zelf van maken (zoals Dune aangeeft)
Met Diablo en starcraft hebben ze anders prima games afgeleverd, waar je echt geen 'half levenswerk van moet maken'. Vreemde stelling trouwens. Toevallig zijn ze de producenten van het best lopende MMO en volgens jou mot je dus altijd een levenswerk maken van het spelen van hun spellen?

Dat jij er niets aan vindt, wil nog niet zeggen dat het de geldende waarheid is. Als je games zo succesvol zijn, dan zal je wel iets goed doen, is het niet? En kom nu niet met het verhaal dat ze hun eigen games kunstmatig bevorderen, want van de laatste Diablo kloon van hun hand (Hellgate London) kan niemand zeggen dat het een groot succes was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:01

defiant

Moderator General Chat
prutser001 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:54:
Als ik het zo zie is dit topic meer in een 'rant' topic verandert, iedereen komt aan met nummertjes 'kijk eens hoe geweldig consoles het doen/kijk eens hoe shit pc gaming is'
[...]
waar die strijd vandaan komt om het ene optehemelen en het andere aftekraken heb ik nooit gesnapt ieder zijn ding toch?
Ach, die discussies zie je overal en zijn al zou oud als gaming zelf, ati vs nvidia .. xbox vs playstation .. muis vs controller, en die discussies leiden nooit ergens toe. Negeren is de beste optie.

En qua piracy, dat heeft van een afstand gezien niks met de PC te maken. Piracy volgt alle populaire items, films, muziek, games, etc. De opmars van de console heeft alles te maken met de opmars van HDTV en de push van grote spelers, en piracy zal die trend simpelweg volgen. Je ziet het al aan de populariteit van de gelekte GTA IV release, de mensen die denken dat "hun" console verstoken blijft van piracy moeten hun ogen openen (de ps3 is een kwestie van tijd).

En al gaat PC gaming definitief dood (wat ik ernstig betwijfel), discussies zoals deze gaan gewoon door, alleen dan tussen mensen die verkondigen dat "hun" Console A toch echt minder piracy heeft en het zal overleven, dan "zij" die Console B hebben.

Er zal wat dat betreft weinig veranderen. Piracy is natuurlijk een probleem, maar op de achtergrond spelen ook hele andere zaken die ook op die noemer worden gegooid, zolang mensen dat maar door hebben.

En qua consoles, het is te hopen dat MS,Sony en Nintento geen misstappen maken, want competitie tussen consoles zorgt ervoor dat de huiskamer niet in de greep raakt van een monopolie waar de PC wel onder gebukt gaat.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:44
een ander voorbeeld... waarom heeft windows meer virussen dan een mac? simpelweg omdat het effectiever is om virussen te schrijven voor iets dat door 85% van de gebruikers wordt gebruikt dan 10% van de gebruikers

Dit is ff een heel simpele vergelijking. geen rant tegen mac of pro microsoft. het is gewoon mijn visie hierop. als een console populairder wordt dan een pc, dan zal het ook de piracy naar zich toe trekken en dan zal de pc misschien weer erbovenopkomen... wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samengevat: Zolang er PC's zijn zullen er games zijn. PC Gaming is dus niet dood. Er zijn zoveel PC's dat deze markt gewoon niet te negeren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
EA brengt Mass Effect (xbox360 'exclusive') naar de PC.

Nuff said

Nu serieus, als je zo will 'discussieren, waarom kom je dan uberhaupt nog naar zo'n post als deze. Ik durf mijn hand er haast voor in het vuur te steken dan ten minste 90% van de console-gamers wel eens een illegale copy van een PC-game heeft gespeeld. Moeten we dan maar direct concluderen dat de console-gamer schuldig is aan 'de dood van PC-gaming'? Lijkt me ook een beetje te zwart-wit allemaal. PC-gaming is bij lange niet dood en zolang er bedrijven zijn zoals Blizzard die eerder de spot drijven met consoles (1 april grap aangaande Molten Core voor de XBox360) en rustig doorgaan met goede spellen voor de PC te maken die ook nog verkopen, dan zie ik geen problemen. Daarnaast zal de Xbox360 en de PS3 steeds verder achter raken op de mogelijkheden van de PC, met als gevolg dat de vooruitstrevende titels binnenkort wel weer eerst voor de PC gemaakt zullen worden.

Overigens kan Alvi zeer laatdunkend over Blizzard games doen, maar ze verkopen wel en WoW alleen al draait meer omzet dan MS's paradepaardje Halo. Daar zullen toch genoeg redenen voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Laatst online: 15-09 20:32
Is het niet gewoon dat pc-gamers wat meer om kwaliteit geven? en dat is nu niet bepaald iets waar veel developers om geven (ea is een mooi voorbeeld).

Op de console heb je ook weinig games die echt kunnen boeien, maar het wordt toch wel gekocht, dus ik snap die developers ook wel, die gaan voor t makkelijke geld ;)

Piraterij is dan een mooi smoesje om het gebrek aan creativiteit te maskeren.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

blouweKip schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 18:08:
Is het niet gewoon dat pc-gamers wat meer om kwaliteit geven? en dat is nu niet bepaald iets waar veel developers om geven (ea is een mooi voorbeeld).
Yep, console games zijn ruk
Op de console heb je ook weinig games die echt kunnen boeien, maar het wordt toch wel gekocht, dus ik snap die developers ook wel, die gaan voor t makkelijke geld ;)
Die jij niet leuk vind misschien?

Ik heb mij prima vermaakt met Gears of War, Crackdown, Halo, Saints Row en nu GTA4. Af en toe lekker racen met Forza 2 tussendoor. Erg boeiende games kan ik je vertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 18:57:
[...]

Yep, console games zijn ruk

[...]

Die jij niet leuk vind misschien?

Ik heb mij prima vermaakt met Gears of War, Crackdown, Halo, Saints Row en nu GTA4. Af en toe lekker racen met Forza 2 tussendoor. Erg boeiende games kan ik je vertellen ;)
ja en opnieuw en opnieuw..... op de consels wordt ook niet echt veel vernieuwends geintroduceerd. dus zal wel marktverzadiging komen wat dus met de pc markt ook hebben.

been there done that ;(. er zijn zo veel genres of gameplay elementen die ze kunnen toevoegen maar het gebeurd niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 17:25
[...]
Het kost wat extra's zoals je al zegt, maar dit lijkt toch een oplossing te zijn?
Met andere woorden dat is gewoon beveiliging en te kraken.. gaat dus niet werken.

Ik denk dat één van de manieren is om games voor de pc goed te laten verkopen is door een goede multiplayer optie te maken waar je een cd key voor nodig hebt om in te kunnen loggen.

En ze zouden alle P2P zooi gewoon moeten verbieden :) Stel er is geen mogelijkheid meer om limewire/torrents/etc te gebruiken, dan zouden veel mensen vanzelf niet zo makkelijk een game meer kunnen downloaden en wellicht kopen?

Ik weet het niet een 1-2-3 oplossing is er natuurlijk niet , maar zoals ze nu bezig zijn slaat nergens op, beveiliging word keer op keer gekraakt.. waarom zet je het er dan op vraag ik me af.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kuch* usenet/vrienden. Dus dat gaat weinig uitmaken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:22:
Precies dat slaat helemaal nergens op. Ik dacht we na Napster wel hadden geleerd dat het verbieden niet werkt, maar dat er direct alternatieven ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-08 17:55
En piraterij op de film markt dan? Ik ken stukken meer mensen die dvd's Kopieëren/downloaden dan mensen die games downloaden/kopieëren. Bij ons in de stad gaat zelfs een bios weg omdat er gewoon niemand meer komt, en de andere bios is tegenwoordig ook zo leeg als wat. En daar blijven ze mooi doorgaan met produceren he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zamoraak schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:41:
En piraterij op de film markt dan? Ik ken stukken meer mensen die dvd's Kopieëren/downloaden dan mensen die games downloaden/kopieëren. Bij ons in de stad gaat zelfs een bios weg omdat er gewoon niemand meer komt, en de andere bios is tegenwoordig ook zo leeg als wat. En daar blijven ze mooi doorgaan met produceren he...
Nou ik ben hier pas nog naar de Bios geweest en het zat vrij vol. Ook is Minerva momenteel bezig een megabioscoop weg te zetten hier in de stad.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:15:
[...]

Met andere woorden dat is gewoon beveiliging en te kraken.. gaat dus niet werken.

Ik denk dat één van de manieren is om games voor de pc goed te laten verkopen is door een goede multiplayer optie te maken waar je een cd key voor nodig hebt om in te kunnen loggen.
Met het probleem dat zuivere singeplayer games aan het uitsterven zijn. Wat jammer is, want na een lange dag is in een gamelobby rondhangen met een bende tieners soms wel het laatste wat ik wil. Vaak wil ik dan gewoon een meeslepende en interessante singleplayer met een goed verhaal.

MP biedt vaak ook gewoon geen meerwaarde.

En daarin staat de console dan weer een stapje voor. Consoles waren tot voor de huidige generatie vooral offline machines. (xbox 1 misschien iets minder, maar toch). Consolegames hebben dus meer een traditie van een erg sterke singleplayer te hebben. Terwijl veel high budget titles op de pc meestal wel een (soms geforceerde) MP component hebben.

Meer kopieerbescherming is misschien wel nodig. Anderzijds stoor ik me ook mateloos aan het moeten wisselen van schijfje bij elke game die ik speel. Nu heb ik onlangs een heleboel budgetgames gekocht, dus ik heb er redelijk wat geïnstalleerd staan. En slechts één dvd drive, je voelt het al komen. Ik moet telkens een hoop doosjes bij de hand hebben en vaak van schijfje wisselen. En waarom? Ik heb het toch gekocht? Daar straf je de authentieke koper mee, want diegene die een kopietje maakt heeft nergens last van (en als je er van uitgaat dat alles sowieso gekopieerd wordt kan je best als gebaar naar de fans een game maken waarbij je niet telkens de dvd nodig hebt. Het zijn pc games, waarom installeer ik anders...)

Enige game die ik recent speelde en daar een uitzondering op is, is hitman blood money. Ideaal, wat een verademing. Effe op icoontje klikken en nog eens een missie proberen, zonder steeds het schijfje te moeten gaan zoeken. Nodigt veel meer uit tot gamen, op die manier. CoD2 MP was ook zo (SP helaas weer niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ik stap pas over als de consoles volledig compatible worden met muis en keyboard. (Dus ook geen optie zoals bij UT3 dat je wel of niet tegen mensen met muis wilt spelen).
Shooters en RTS-en zijn nog steeds kut op de consoles, zodra ze dat fixen, ben ik verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:22:
Idd, in the good old days was het sneakernet de plek om je warez vandaan te halen.

Daarmee bedoelen ze dus zelf heen en weer lopen met flops ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:56:
Samengevat: Zolang er PC's zijn zullen er games zijn. PC Gaming is dus niet dood. Er zijn zoveel PC's dat deze markt gewoon niet te negeren valt.
Samengevat, blijven er voor de PC nog maar vier spelgebieden over:
- Spellen die in on-line werelden gespeeld worden en de servers nodig hebben voor de integrale spelbeleving (lees MMOGs)
- Spellen gemaakt door indie-developers, die de investering niet aandurven of kunnen of bang zijn voor de strikte certificeringseisen van platformhouders van de consoles.
- Spelmakers die nog een specifieke focus hebben op de PC (waarvan Blizzard nog de laatste banner carrier lijkt te zijn). Een duidelijk afbrokkelende markt, die langzaam verschuift naar de laatste markt;
- De ports van spellen die een primaire consoleorientatie hebben en waarbij de PC versie wordt gemaakt als een laatste melkpoging van het reeds verouderde spel. En daarbij maar op de koop toe nemen dat er 80% van ge-pirate wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armada schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:00:
[...]

- Spellen die in on-line werelden gespeeld worden en de servers nodig hebben voor de integrale spelbeleving (lees MMOGs)
- Spellen gemaakt door indie-developers, die de investering niet aandurven of kunnen of bang zijn voor de strikte certificeringseisen van platformhouders van de consoles.
- Spelmakers die nog een specifieke focus hebben op de PC (waarvan Blizzard nog de laatste banner carrier lijkt te zijn). Een duidelijk afbrokkelende markt, die langzaam verschuift naar de laatste markt;
- De ports van spellen die een primaire consoleorientatie hebben en waarbij de PC versie wordt gemaakt als een laatste melkpoging van het reeds verouderde spel. En daarbij maar op de koop toe nemen dat er 80% van ge-pirate wordt.
Aardige opsomming, maar vergeet niet dat free-to-play games met ingame advertenties en micro-payments - naar mijn mening - een steeds grotere rol zullen spelen (Battlefield Heroes o.a.). Dan is piraterij een niet-bestaand probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Free-to-play, of downloadables. Steam is een prima voorbeeld van hoe het in de toekomst steeds vaker zal gaan. Bovendien maakt deze manier van uitgeven de markt toegankelijker voor kleine onafhankelijken.

edit: overigens blijf ik erbij dat we nu tegen de laatste genaraties consoles aan kijken (niet specifiek de PS3 of X360, maar de varianten in de nabije toekomst). De eisen die aan een console gesteld worden, dwingen de fabrikanten om ze steeds meer op pc's te gaan laten lijken. Kijk ook eens naar exclusive titels; een uitstervend ras. Kocht je vroeger een Sega of Nintendo specifiek voor de soort games, tegenwoordig is bijna alles cross-platform vanwege de financiele belangen.

[ Voor 54% gewijzigd door Edmin op 01-05-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:04:
[...]

Aardige opsomming, maar vergeet niet dat free-to-play games met ingame advertenties en micro-payments - naar mijn mening - een steeds grotere rol zullen spelen (Battlefield Heroes o.a.). Dan is piraterij een niet-bestaand probleem.
Micro-payments... was dat niet dat je een demo koopt en de rest er in stukjes bijkoopt totdat het een complete game is waar je uiteindelijk veel te veel voor betaald? De slechtste ontwikkeling in games ooit imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mutatie schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:09:
Micro-payments... was dat niet dat je een demo koopt en de rest er in stukjes bijkoopt totdat het een complete game is waar je uiteindelijk veel te veel voor betaald? De slechtste ontwikkeling in games ooit imo.
offtopic:
Nou niet als het spel zelf gratis is. Het is ideaal voor gamers zoals ik die maar af en toe gamen - en velen met mij. Voor sommige gamers kan het inderdaad een groot nadeel zijn. Het is ook niet ideaal voor iedereen en ik begrijp best dat het voor diehard gamers die het maximale uit een game willen halen nadelig is. Feit blijft wel dat het een alternatief vormt voor de huidige piraterij situatie.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:20:
[...]

offtopic:
Nou niet als het spel zelf gratis is. Het is ideaal voor gamers zoals ik die maar af en toe gamen - en velen met mij. Voor sommige gamers kan het inderdaad een groot nadeel zijn. Het is ook niet ideaal voor iedereen en ik begrijp best dat het voor diehard gamers die het maximale uit een game willen halen nadelig is. Feit blijft wel dat het een alternatief vormt voor de huidige piraterij situatie.
Opzich wel grappig, als het werkt dan moet men voor dat wat eerst gratis te krijgen was meer betalen dan de huidige game prijzen LOL >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
[...]

Hoewel het zeker en vast een betere samenvatting is dan de samenvatting waar je op replied, moet ik toch zeggen dat ze nogal negatief is. Ik kan me duidelijk andere tijden herinneren dat consoles géén greintje au serieux genomen werden en niemand ooit daar een echt succes van verwachtte tegenover 'het platform toen', de PC. Situaties veranderen dus snel, ook nu kan dat gelden.

Ook ga je voorbij vele argumenten die stroken met je samenvatting...
In principe werken de episodes van Half-Life op die manier... Ik heb zelf zopas 'The Orange Box' gekocht en ik moet zeggen dat ik episode 1&2 wel goed vond, othc heb ik toch liever een 'echte volle' game aangezien me dat meer in het spel zuigt. EP1 zou trouwens ook compleet falen in mijn ogen mocht ik het apart gekocht hebbben. Ik heb dan ook het gerucht gehoord dat Valve zelf niet geheel tevreden is over 'episodic gaming' en ze na EP3 waarschijnlijk terugkeren naar de meer 'vertrouwde' manier van 'volle games' terugkeren.

Bij Sam&Max ligt het episodic ding me wel, maar dat komt omdat dat bestaat uit 'kleine verhalen' per game en niet één verhaallijn zoals bij Half-Life

Overgens:
Wat ik me ook afvraag: EA schreeuwt nu wel over Crysis en piraterij, maar waarom heeft EA dan ook simpelweg géén degelijke beveiliging gemaakt voor dat spel? EA moet toch zeker een systeem ,zoals bij Valve, aankunnen dat via internet werkt? (ik weet het, sommige gamers vinden het niet leuk) Als EA piraterij echt als *het probleem* ziet dan had men daar toch al lang een oplossing voor bedacht? Ik denk dus niet dat piraterij niet echt 'het' probleem is, want als het dat was dan had men er wel een dikke beveiliging ingestoken... Hun daden (het niet maken van een degelijke beveiling) spreken dus hun geroep van 'piracy' tegen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:01

defiant

Moderator General Chat
dahakon schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:26:
Ik durf mijn hand er haast voor in het vuur te steken dan ten minste 90% van de console-gamers wel eens een illegale copy van een PC-game heeft gespeeld.
Of dat degene die een console heeft, hem heeft laten ombouwen. Je vraagt je wel eens af waarom je altijd hoort over piraterij op de PC, maar nooit op consoles. De reden daarvoor is simpel, de console fabrikant heeft er zijn naam aan verbonden. En zal, ook is meer dan de helft van zijn consoles opgebouwd, nooit gaan beweren dat piracy een groot probleem is voor hun eigen console. Want dan schrik je alle publishers af die je console als platform willen gebruiken, wat een directe inkomstenbron is.

Op de PC heb je dat probleem niet, Intel/AMD of Nvidia zou het heel bot gezegd niks uitmaken of spellen legaal of illegaal zijn, het raakt hun inkomsten niet (althans niet op korte termijn).

Ik durf zelfs te beweren dat de piraat op de console er het beste afkomt, eenmaal omgebouwd geen cracks/fixes/etc meer nodig, de nieuwste spellen altijd beschikbaar, een goedkope console omdat alle legitieme gamers indirect jouw console meebetalen. En desondanks, zeker na deze thread, niet het stigma hebben van piraat. Wat wil je nog meer? :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 11:41

Stewie!

Keen must die!

[...]

Je mist iets ZEER belangrijks: Games met ranking.

Nu is ranking nog voor de fun, maar de uitgevers gooien de markt over 3 jaar dicht: er wordt alleen online gespeeld op ranked servers, servers gehost door een selecte groep bedrijven met stevige contracten. Heb je een gecrackt spel of geen goede serial? Helaas, dan weigert de server je, en speel je het spel dus niet mee. De perfecte anti-piracy methode voor veel uitgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

In dat licht bezien is het natuurlijk duidelijk wat er mogelijk gaat gebeuren. Nadat (fictie) gaming op de pc is overleden door piracy, stappen de illegaaltjes over op de consoles. Resultaat: ook de consoles gaan er van naar de klote en de devs stappen over op een ander platform.

vicueuze cirkel, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 21:51

Wildfire

Joy to the world!

yzf1kr schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:10:
En de niet gemiddelde tweakert met een bovengemiddeld systeem download bijna alles.
Ik denk het juist niet. Ik heb zelf een zwaar systeem (QX6850, GF 8800 Ultra, 8 gig RAM, meer dan 2 terabyte HD-ruimte) maar ik heb al in geen tijden meer games gedownload. Ik koop alles wat ik wil hebben. Als je je een zwaar systeem kunt veroorloven zul je over het algemeen ook genoeg centen hebben om legaal te gamen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Docho schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:03:
[...]

Hoewel het zeker en vast een betere samenvatting is dan de samenvatting waar je op replied, moet ik toch zeggen dat ze nogal negatief is. Ik kan me duidelijk andere tijden herinneren dat consoles géén greintje au serieux genomen werden en niemand ooit daar een echt succes van verwachtte tegenover 'het platform toen', de PC. Situaties veranderen dus snel, ook nu kan dat gelden.
Zoals al door jou aangehaald is er een platform opgericht dat gaming op PC moet promoten. Tot nu toe zie je daar heel weinig van en ook de initiatieven van het gaming for windows zijn slecht van de grond gekomen. Het grote nadeel van PC gaming is het ontbreken van een beheerder van het platform, en ook de eenheid tussen de marktpartijen is ver te zoeken. Ik zou er weinig van verwachten.
Ook ga je voorbij vele argumenten die stroken met je samenvatting...
Geen idee wat je hiermee bedoelt? Bedoel je voorbij gaan aan? En ga ik dan voorbij aan de argumenten die het eens zijn met mijn samenvatting? (want dat is de betekenis van 'stroken met' ? :? )
Overgens:
Wat ik me ook afvraag: EA schreeuwt nu wel over Crysis en piraterij, maar waarom heeft EA dan ook simpelweg géén degelijke beveiliging gemaakt voor dat spel? EA moet toch zeker een systeem ,zoals bij Valve, aankunnen dat via internet werkt? (ik weet het, sommige gamers vinden het niet leuk) Als EA piraterij echt als *het probleem* ziet dan had men daar toch al lang een oplossing voor bedacht? Ik denk dus niet dat piraterij niet echt 'het' probleem is, want als het dat was dan had men er wel een dikke beveiliging ingestoken... Hun daden (het niet maken van een degelijke beveiling) spreken dus hun geroep van 'piracy' tegen vind ik.
Als iemand beroofd werd en zich daar over beklaagde, dan is het inderdaad het beste om hem voor een grote sukkel uit te maken en hem er op te wijzen dat hij een nog groter slot had moeten kopen. En volgens mij ging de communicatie uit van Crytek, de ontwikkelaar. Niet van EA, de publisher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Wildfire schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:48:
[...]

Ik denk het juist niet. Ik heb zelf een zwaar systeem (QX6850, GF 8800 Ultra, 8 gig RAM, meer dan 2 terabyte HD-ruimte) maar ik heb al in geen tijden meer games gedownload. Ik koop alles wat ik wil hebben. Als je je een zwaar systeem kunt veroorloven zul je over het algemeen ook genoeg centen hebben om legaal te gamen.
En toch zal je de tegenovergestelde redenatie juist zien. "Ik moest zo veel investeren in het platform, dat het mijn verdiende recht is om het internet leeg te zuigen", is iets dat ik meer zie.

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste