PC gaming uiteindelijk toch dood?

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 39.029 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
Hallo, ik weet dat deze discussie al vaak is gevoerd, maar ik wil hem toch weer heropenen. Ik las (het eerste gedeelte, mn vriendin kwam tussenbeide) een artikel in de PC Gameplay waar wel degelijk door vele gameproducers grote zorgen worden uitgesproken tegenover PC games. Met name de singleplayer games lijken steeds meer uit te sterven. De enige die op mij wel indruk maakt is Crysis, dit omdat ik Far Cry ook een fantastische game vond.

Dat is dan direct de enige game die vooralsnog ook PC only is. Zelfs Halflife stapt over op de consoles. Natuurlijk heb je altijd nog mmo's en multiplayer games zoals StarCraft en WoW, en dat zijn ook wel geweldige spellen, maar het lijkt erop dat ik voor een rpg of gewoon een singleplayer spel steeds meer moet uitwijken naar de console.

Het ironische hieraan is, dat de PC wel verreweg het duurste platform is. De games zijn natuurlijk goedkoper, maar als ik Crysis op zn mooist wil spelen (en ik wil op zn mooist) dan moet ik een nieuwe videokaart kopen ter waarde van een xbox360 (of een halve ps3 :P ). Daarnaast moet je om de zoveel tijd je hele PC omgooien voor snellere proc/mobo/geheugen/hdd. Ik schat dat als je een beetje highend wil en je pakt het slim aan, dat je alsnog zo'n 500 euro per jaar kwijt bent.

Dat PC (singleplayer)gaming uitsterft ligt natuurlijk aan het massale kopieergedrag, en daar lijkt eigenlijk niets tegen te doen. Consoles hebben nauwelijks last hiervan en als je het wel wilt doen dan kan je bv een xbox live ban verwachten.

Dat waren eigenlijk zon beetje mijn gedachten, en ook de reden dat ik waarschijnlijk geen peperdure videokaart ga kopen, maar lekker games ga aanschaffen voor mn xbox360. Spui je tegenargumenten maar naar me toe, wie weet praat je me om. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kopieergedrag heb je ook bij de consoles (minder maar toch).

En dan de enige game die jou aanspreekt... das geen probleem van PC games. Das het probleem van alle games die er zijn: been there, done that. Er zijn talloze fps games, geen zijn vernieuwend. Oh nee, een goed verhaal, oh nee, goede graphics, oh nee, portals... is erg leuk! Maar niks vernieuwends.

Wat vernieuwend zou zijn, is een heel nieuw genre. Geen combinaties van, maar een heel nieuw genre. En ja, veel is al gedaan.

Dat is waar 't probleem 'm in zit. Heeft niks specifiekds met PC gaming te maken. Er zijn voor de PC zelfs meer innovaties qua hardware etc. dan op de consoles. Er worden nog altijd miljarden gestoken in de ontwikkeling van nieuwe spellen en hardware voor die spellen op de computer. Feit is gewoon dat je meer kan doen op de PC, je kan verder en verder uitbreiden. Alles is lekker schaalbaar - terwijl op de consoles alles vast zit op 1 platform en de mogelijkheden daarvan.

En ja de performance op consoles is altijd beter, true that. Maar daar heb ik 't niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:16

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Dit komt zeker eens in de zoveel tijd weer langs ja :P Zelf heb ik een xbox en een pc. Spellen speel ik dan ook op beiden maar er zijn wel bepaalde voorkeuren:

Voor first person shooters, rpg/rts gebruik ik de pc. Met een controller kan ik absoluut niet overweg in die spellen, GTA vind ik ook lastig. Ik ben gewoon gewend aan de snelle besturing met muis en tb. Deze spellen zal ik dus zo lang als mogelijk op de pc blijven spelen.

Op de xbox speel ik voornamelijk racespellen, fighting en platform games. Daar is het gebruik van de controller juist prettiger dan toetsenbord en muis. Het is wel mogelijk om zo'n set voor een console aan te schaffen maar ja, dan zit je niet meer lekker relaxed op de bank en kun je beter achter je pc zitten.

Ik vind het jammer dat veel games zich uitsluitend op multiplayer richten. Ik mis met name een sterke verhaal lijn welke je in oudere games wel had. Hierdoor boeien de spellen mij ook minder (lang). Multiplay is ook wel leuk maar wordt toch ook verziekt door cheaters of personen met een belachelijke hitrate omdat ze 24/7 een spel spelen. Op den duur is dit frustrerend en neig ik toch meer naar singleplayer games met een sterk verhaal. Graphics zijn voor mij persoonlijk ook van veel minder belang.

edit: kopieergedrag: heb je uiteraard bij de pc maar ook bij consoles. Pc games heb ik zelf allemaal origineel (meestal wel de budgetversie) en op mijn xbox heb ik maar 2 origineel en de rest gekopieerd. Vind console games zo extreem duur, aanbiedingen zijn dan vaak nog 30 euro tegenover 10 voor een pc spel

[ Voor 11% gewijzigd door sh4d0wman op 30-05-2007 12:08 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:03:

Wat vernieuwend zou zijn, is een heel nieuw genre. Geen combinaties van, maar een heel nieuw genre. En ja, veel is al gedaan.
Of dat ze bestaande genre's in leven houden: platformer op PC? Adventures/Quests? Isometrische strategy (dungeon keeper, evil genius) o hoe je dat ook noemt. Fighter? Puzzle-quests (a la myst ofzo)?

Allemaal niet of nauwelijks te vinden voor de PC. Toch jammer.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twhomp schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:09:
[...]

Of dat ze bestaande genre's in leven houden: platformer op PC? Adventures/Quests? Isometrische strategy (dungeon keeper, evil genius) o hoe je dat ook noemt. Fighter? Puzzle-quests (a la myst ofzo)?

Allemaal niet of nauwelijks te vinden voor de PC. Toch jammer.
Like I said... been there. Done that.

Veel is al gedaan, of gewoon niet goed uitgevoerd. En ja ik hoor je al denken: voer 't dan goed uit. Ben ik helemaal met je eens. ;)

Adventures/Quests... ja het is wederom allemaal hetzelfde "redt die, sloop dat". Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dat PC (singleplayer)gaming uitsterft ligt natuurlijk aan het massale kopieergedrag, en daar lijkt eigenlijk niets tegen te doen. Consoles hebben nauwelijks last hiervan en als je het wel wilt doen dan kan je bv een xbox live ban verwachten.
Ik denk dat het ook niet lang meer gaat duren voordat er "Vista live" gaat komen en denk dat het dan ook wat lastiger gaat worden om online een iligale versie te spelen.

Kijken maar naar steam van valve dat werkt ook prima en kan je ook niet een ilegale versie spelen kan je ook een ban verwachten.(voor alle valve spellen krijg je dan een ban)

Dus dat het niet mogelijk is is onzin, en het gaat er ook komen ook.

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 31-05-2007 02:59 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

idd, ik game al jaren niet meer op pc (buiten mijn UT2004 dan, die neem je niet af :p). Waar zitten mensen momenteel op te wachten? Crysis? *gaaaaap* weeral een zoveelste shooter met nieuwere graphics waarvoor je DIEP in je geldbeugel zal mogen tasten.
Alles van vernieuwing qua spelgenres vindt al een paar jaar op console plaats (vooral de gamecube en de PS2 hebben enkele absoluut geniale titels voortgebracht). Ik ga er volledig mee akkoord dat shooters en rts games het best op pc gespeeld worden, maar uitgevers lijken dit ook te beseffen aangezien dit tegenwoordig de ENIGE genres zijn die het goed doen op pc.

(dit gaat je trouwens opvallen: degenen die niet akkoord gaan met de stelling "pc gaming is dood" zijn degene met hun pc specs in hun sig :p)

[ Voor 16% gewijzigd door boe2 op 30-05-2007 12:19 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige game die er aan komt die qua idee echt origineel is, is in mijn bescheiden mening "Spore". Het zal alleen nog moeten blijken hoe uniek de uiteindelijke game zal worden.

De games op consoles zijn in mijn ogen ook verre van origineel en uniek. Het nadeel van een console vind ik persoonlijk dat ik er niet alles op kan. Ik ben een webdeveloper en voor mij blijft een PC gewoon de alleskunner...ja, je moet je hardware up-to-date houden...dat is zo, maar consoles blijven ook nieuwe maken...kijk maar naar de PS1, PS2, PS3 of de NES, SNES, GameCube en ga zo maar door...

Stiekem maakt het geen bal uit op welk platform je een spel speelt..doe je het op een console, dan zijn de games duurder in aanschaf en pas interessant als je ze echt lang speelt. Speel je op de PC, dan zijn de games wat goedkoper en in sommige gevallen zijn de controls iets handiger.

Voor sommige games zet ik de XBox aan, andere games speel ik sowieso liever op de PC...ik doe persoonlijk sowieso niet aan Online gaming met de XBox, maar daarentegen wel op de PC...waarschijnlijk zou het prima gaan op de Xbox, maar dat trekt me om de een of andere vreemde reden niet...ik game bijvoorbeeld ook niet op met een headset, ook dat trekt mij niet.

Grootste voordeel van een console voor het spelen van games is dat de games die ervoor uitgebracht worden, in ieder geval goed zullen draaien op je console...en dat je dus niet met upgrade issues zit of een videokaart die niet ondersteund wordt etc...

Denk dat dit gewoon een discussie is, die je eeuwig kunt voeren, zonder dat er een eenduidig antwoord uit zal komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:18
Tja, je zegt 'op z'n mooist'. Nou een PC ziet er al snel veel mooier uit dan een console. Dus als je een spel op een console van 4 jaar oud speelt is 'op z'n mooist' voor die console een schijntje van hoe het er op de PC uitziet en dan vind je het wel goed? Als je wel met de graphics van de console tevreden bent vind ik dat je ook niet dat je het 'op z'n mooist' op de PC moet willen spelen. Dan is het inderdaad een stuk duurder. Maar dan heb je ook wat.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

(no offense, maar de eerste xbox biedt niets van de originaliteit die games op andere consoles bieden ;))

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien dat bepaalde genre's 'uitsterven' op de pc, maar dit zal vast niet voor elk genre zijn.
shooters bijvoorbeeld, die vind ik persoonlijk een stuk lastiger op de console als op de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pc gaming dood? Ga lekker verder slapen :w

Crysis word 1 van de beste nieuwe spellen die gaat komen, niet te vergeten ook nog Quake Wars waar veel mensen op wachten.

PC Gaming gaat nooit dood, is gewoon onmogelijk. Om nog is terug te komen op Crysis, is dat geen enkele console dat spel aankan, dat zegt wel wat :X

Er zijn altijd wel naaps die zeggen dat alleen FPS en RTS het goed doen op een PC, maarja die moet dan maar is onder de steen uit komen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
3 letters:

RTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 09:28
Tsja.. Het ligt puur aan wat je zelf wilt. Ik prefereer de pc voor shooters. Racing en RPG spellen e.d. die lukken prima met een controller, dus waarom ook niet? Uiteindelijk wil ik beide. Een console om lekker op de bank te liggen (of te springen (Wii :P)) en een pc voor het betere werk. :D

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
pc dood ? LOL

pc is het platform voor online shooters/rts games. Ja shooters heb je ook op de consoles en goede ook maar vraag me niet hoe sloom dat allemaal online speelt.
MMORPG games anyone?

En natuurlijk aanzienlijk beter gfx, mits je dure hardware hebt.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

cnc3 schijnt een van de eerste goed speelbare ports naar de console te zijn. Wie weet raken de PC-ers dat stokpaardje ook nog kwijt.

Hoeweel: ik snap het nog steeds totaal niet dat er mensen een FPS op de console kunnen spelen 8)7

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom pc?
Met een pc kan je alles, je zit te spelen je wilt een cheat -> alt tab internet -> cheat en gaan maar.
Je wilt een filmpie kijken? game uit filmpje aan.
Een pc bouw je (wij dan) meestal zelf, dan voelt hij ook echt van jouw.
PC kapot? zelf onderdelen vervangen.
FPS games zijn alleen speelbaar op pc, met een controller fpsen op een console is als een RTS spel spelen zonder muis.
Kortom een pc is heel veelzijdig + uitbreidbaar.

Waarom console?
Je ken lekker onderuit op de bank een game spelen (zeker een plus punt). dus comfort.
Je zult nooit FPS lag problemen oid hebben alle games zijn immers gemaakt om goed te functioneren op jouw betrefende console.
Prijs, pc is natuurlijk wel veel duurder.

Mijn conclusie, koop het gewoon lekker allebei (als je er poen voor heb) want beide hebben ze plus en min punten het ene moment wil je lekker een controller in je hand hebben het andere moment een keyboard en muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
Bij PC games moet je wel vaak nieuwe hardware aanschaffen, wat je op een console niet hoeft te doen (wel nieuwe console kopen). Maar voor RTS games is een console niet zo geschikt (De demo van C&C 3 was moeilijk te besturen op de xbox360).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sh4d0wman schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:07:
Op de xbox speel ik voornamelijk racespellen, fighting en platform games. Daar is het gebruik van de controller juist prettiger dan toetsenbord en muis. Het is wel mogelijk om zo'n set voor een console aan te schaffen maar ja, dan zit je niet meer lekker relaxed op de bank en kun je beter achter je pc zitten.
Op zich kan je dan natuurlijk ook een gamepad kopen, is goedkoper dan een console en kan je ook middels een soortgelijke besturing van je favoriete race-, fighting- of platformgame op de PC genieten... :)

Als je veel racegames speelt, kan je ook een stuurtje kopen, word je game nog een stuk realistischer van dan racen met een gamepad... ;) En voor een flightgame kan je natuurlijk ook dan een joystick kopen... Lijkt mij dat dat makkelijker speelt dan alleen een gamepad op je favoriete console... :)

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Als je onder pc gaming alleen fps en action games verstaat, ach ja, dat kan minder worden.

Maar gaming is niet alleen fps en action games.

Simulators/strategie games/mmo games, adventure games etc. etc. springt de pc gewoon beter mee uit de voeten. Zo snel de aansturing beetje uitgebreider dan "simpel" wordt, heb je je toetsenbord + muis al snel nodig. Laat staan joysticks zoals saitek X45, X52 en meer van deze dingen.

Ik zou zeggen herdefineer je "pc gaming" eerst, want het lijkt er op, dat je alleen naar fps games kijkt en niks verder. Het begrip pc gaming is VEEL breder, dan console gaming, dus nee je hoeft er niet bang voor te wezen, dat de pc gaming uitsterft, maar er is grote kans, dat bepaalde genres meer richting consoles gaat, terwijl andere genres puur voor de pc overblijven.

Maar, ik ga niemand ompraten, als jij xbox spelletjes leuk vindt, das mooi.
Ik zie "point of attack 2" "pacific wars" "warbirds" "flight sim X" voorlopig nog absoluut niet op consoles uitkomen.

Denk, dat iedereen wel voor zichzelf moet beslissen als een spel wat voor PC en console uit is, welke platform versie hij dan aanschaft. Ik vind tot nu toe, de console games, die later op pc uitgebracht zijn altijd maar mager qua aansturing. Altijd gevoel, dat had wel iets uitgebreider gekunt.
Maar ja, das persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:03
Hier een ex-pc gamer. Ik speel spelletjes voor mijn plezier, en dat plezier begon me aardig te vergaan toen ik Oblivion op mijn pc wou gaan spelen. Ik heb er voor gekozen om in plaats van mijn pc te upgraden een xbox 360 aan te schaffen, en eigenlijk heb ik daar nog geen moment spijt van gehad.

Ik heb dan sowieso geen spellen die ik 'moet' spelen, maar kijk wat er is en maak op basis daarvan een keuze. Van C&C3 vond ik de demo al niks, dus laat ik het spel ook maar links liggen. Van crackdown vond ik de demo wel leuk, maar het spel was asociaal duur, dus heb ik een paar maanden gewacht en hem nu voor 25 euro opgepikt. Voor veel mensen is dat geen optie begrijp ik...

In mijn optiek is er 1 belangrijk ding dat pc gamers voor hebben op console gamers en dat is uitbreidbaarheid. Op de 360 ben je afhankelijk van wat uitgevers doen, terwijl je op de pc voor veel spellen toch communities hebt die van alles en nog wat met een spel gaan vogelen qua maps en nieuwe opties. Oblivion is daar een voorbeeld van net als Counterstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
PC gaming dood,

Is dat niet het zelfde liedje dat we elk jaar of elke 2 jaar weer opnieuw horen?
Pc gaming heeft gewoon niet meer de alleen heerschapij die het in de eerdere jaren had en er is gewoon concurrentie met consoles.

Maar het grote verschil en de grote kracht blijft de complexiteit van de games, al dan niet ingebouwd of door mods.
Ik krijg nog steeds net als vroeger het gevoel dat console games worden ontworpen om een zo groot mogelijke groep biomassa aan te spreken. En dat betekend dus veelaal simpelere games.
Dat laatste zie je ook veel bij pc games terug maar voornamelijk bij bepaalde ontwikkelaars en ports.

De complexere games worden nog steeds voor de pc gemaakt, dan wel complexer qua techniek(crysis) of gameplay (galciv). Heelaas worden zo ook door steeds kleiner ontwikkelaars gebouwd waardoor er ook steeds meer bugs inschieten.

Het is denk ik een beetje een persoonlijk vraag gebaseerd op het type game waar je van houdt.
De laatste games die ik met veel plezier gespeeld heb
Recent
Supreme commander,
Galactic civilsations,
Company of heroes.
Ufo afterlight,
Nexus,
Medieval 2 total war,
Empire at war en expansion.
Oblivion.

Oud
X-com apocalypse,
Silent hunter III,
Starcraft,
Freespace 1+2
X-wing alliance,
Bridge commader.

Games waar ik op wacht
Universe at war,
Fallout 3,
Crysis,
Bioshock,
Hellgate London,
Shadowrun,
Civ IV expansion pack,
Sins of a Solar empire

Dus voor mij is PC gaming nog springlevend, gewoon weg omdat de genre’s die ik leuk vindt daar te vinden zijn en de mod mogelijkheden. Dat laatst is voor mij cruciaal, gewoon omdat dat de mogelijkheden van veel games vergroot. Oblivion zou me absoluut niet trekken als OOO er niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Console gaming heeft gewoon veel meer voordelen tov PC gaming.

Een pc moet je elke 2 jaar upgraden om mee te kunnen, een console elke 3-4 jaar. Een console lijkt duur maar als je dit vergelijkt met een pc is het eigenlijk veel goedkoper.

Bij een pc moet je vervolgens zelf alles instellen: installeren, graphics instellen etc. Bij een console is het aandoen en spelen.Vroeger kon je alleen op je PC multiplayer spelen via internet, maar de consoles hebben dit nu inmiddels ook.

Ik ben geen fanatiek gamer, ik vind het teduur. Voor PC hardware koop ik ook nooit het nieuwste van het nieuwste, maar dat merk je toch in de nieuwere spellen.
Verder is het mooi dat je voor de pc alle games zo kunt downloaden en zo kan je toch wat meer spellen spelen, het geld zou ik er anders niet aan uitgeven

Slimste is dus een console te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Zarkov schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:05:

De complexere games worden nog steeds voor de pc gemaakt, dan wel complexer qua techniek(crysis) of gameplay (galciv).
dat is natuurlijk gewoon fanboy-praat. Een game als bijv Gears of War, of Resistance is echt niet minder complex dan een Crysis.

Toegegeven de games voor pcs moeten voor heel veel verschillende configuraties werken en bij consolegaming weet je precies wat iedereen voor systeem heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Kurios op 30-05-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik ben blijkbaar een van de weinige die vind dat een FPS lekkerder wegspeelt op een console dan op een PC. Zeker met een goede controller (zoals de NGC controller) zou ik liever een FPS op een console spelen dan op de PC.

Over Crysis: volgens mij wordt dat zo'n spel om te showen wat je wel niet met DirectX10 en veel te dure videokaarten kan doen. De gameplay zal wel, zoals bij de meeste nieuwe spellen, geen zak voorstellen.
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:32:
PC Gaming gaat nooit dood, is gewoon onmogelijk. Om nog is terug te komen op Crysis, is dat geen enkele console dat spel aankan, dat zegt wel wat :X
De enige reden waarom dat niet zou kunnen, zou zijn omdat het spel een baggerengine gebruikt. Qua specs zien de huidige consoles er beter uit dan de huidige PC's en als je Crysis zou optimaliseren voor de consoles, zou je echt makkelijk dezelfde graphics eruit kunnen krijgen als op een PC.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:05:

Een pc moet je elke 2 jaar upgraden om mee te kunnen, een console elke 3-4 jaar. Een console lijkt duur maar als je dit vergelijkt met een pc is het eigenlijk veel goedkoper.

Bij een pc moet je vervolgens zelf alles instellen: installeren, graphics instellen etc. Bij een console is het aandoen en spelen.Vroeger kon je alleen op je PC multiplayer spelen via internet, maar de consoles hebben dit nu inmiddels ook.

Ik ben geen fanatiek gamer, ik vind het teduur. Voor PC hardware koop ik ook nooit het nieuwste van het nieuwste, maar dat merk je toch in de nieuwere spellen.
Verder is het mooi dat je voor de pc alle games zo kunt downloaden en zo kan je toch wat meer spellen spelen, het geld zou ik er anders niet aan uitgeven

Zo duur is het nou ook weer niet. Ik zou immers ook zonder gaming een fatsoenlijke pc willen hebben, dus de enige extra uitgave is een grafische kaart. Ik speel nu nog steeds dagelijks C&C3, Battlefield 2, Far Cry etc op mijn 3 jaar oude grafische kaart die ik toen voor 120 euro gekocht heb (Geforce 6200, overclocked naar 6600). Niet het nieuwste en snelste, maar het is nog prima speelbaar allemaal. Zelfs een Radeon 9800pro kan die games nog wel draaien. Kostenplaatje voor mezelf: 120 euro / 3 jaar = 40 euro per jaar. Kan geen console tegenop.

Binnenkort dan toch maar eens een nieuwe pc, met dan als extra's waarschijnlijk een Geforce 8600GT. Prijs, 150 euro, en die moet dan ook weer 3 jaar mee kunnen gaan.

Het is niet verplicht om de nieuwste en snelste hardware te hebben om normaal te kunnen gamen, dat is wat veel mensen vaak vergeten. Games zijn ook hardstikke leuk om te spelen op 1280x1024 zonder al die grafische snufjes als AA / AF.

En het lijkt me dat crysis echt wel op een 8600GT fatsoenlijk zal draaien, anders zouden ze zichzelf enorm in de vingers snijden omdat er nauwelijks pc's in de wereld zijn die het spel kunnen draaien. Ik ken maar hééél weinig mensen die bereid zouden zijn om zoveel geld uit te geven voor een 8800 of andere high-end kaart.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:44
Grappig, ik had het er laatst met iemand over dat het juist de consoles gaan zijn die uiteindelijk het onderspit delven, omdat consoles de versnelling in techniek tov PC steeds minder goed kunnen bijbenen. Er valt voor beide visies wel wat te zeggen moet ik bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

best wel grappig dat ik een post maak over hoe pc tegenwoordig niets meer heeft te bieden dan fps en rts games en dat er vervolgens een hoop posts komen over hoe pc beter is omdat je er prima fps en rts games op kunt spelen :+

Get a grip, er zijn zoveel gamegenres en pc gamers willen enkel elkaar overhoop schieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Klinklare onzin. Sterker nog Microsoft wil zelfs de console markt en pc gaming combineren om zodoende een groot deel van de gaming community in handen te krijgen. Er komen steeds minder games uit op elk platform. Niet alleen op pc's. Het aantal releases voor pc's en consoles zijn nagenoeg gelijk. Dit heeft alles te maken met de steeds langer wordende ontwikkeltijd van games. Daar waar men in het commodore tijperk een ontwikkeltijd van een week had , voor een spelletje. Spreekt men tegenwoordig al over ontwikkeltijden van 3 tot 10 jaar. En naar mate de spellen nog complexer zullen worden zullen die ontwikkeltijden alleen nog maar toe nemen. Totdat men op een punt is aangekomen waarop het niet langer rendabel is en men gaat werken aan het versimpelen van het ontwikkel traject. Helaas zijn de licenses op bestaande game kernels zo ontzettend duur dat maar weinig ontwikkelaars een licentie afnemen van bestaande engines.

Halflife episodic content is daar een uitstekend voorbeeld van. Men is een jaar lang bezig met 8 tot 12 uur aan gameplay.

De xbox360 heeft een stuk of 6 noemenswaardige spellen.
Voor de PS3 ben ik nog geen enkel noemenswaardig spel tegen gekomen. (mijn mening)
De WII heeft er maar 2.
En voor de pc er ook maar een stuk of 6 in het afgelopen jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Seth_Chaos op 30-05-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
ravenger schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:26:
Grappig, ik had het er laatst met iemand over dat het juist de consoles gaan zijn die uiteindelijk het onderspit delven, omdat consoles de versnelling in techniek tov PC steeds minder goed kunnen bijbenen. Er valt voor beide visies wel wat te zeggen moet ik bekennen.
HDTV komt net pas op en zal de komende 10 jaar niet meer veranderd worden. Dit terwijl de pc schermen wel steeds mooier worden, moeten de GPU's voor de pc die hogere resoluties aankunnen. Voor een console is dat dus niet nodig.
De PS4 en xbox 520 zullen nog steeds maar met max 1080p werken, waardoor er grafisch misschien minder power nodig zal zijn.
Daarbij komt een moment dat je het verschil in resoluties niet meer gaat zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov

Als je die uitspraak zou willen veranderen in 'het goedkoopste is dus een console kopen' dan ben ik het met je eens. Voor mij staat het geld dat ik uitgeef aan mijn pc goed in verhouding tot het plezier dat ik er van krijg en het is dus de beste uitgave. Het is dus een persoonlijke mening die niets met intelligentie te maken heeft. Voor jou mag een video kaart van 500 euro veel te duur zijn, voor mij is het dat zeker niet.
Kurios schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:08:
[...]

dat is natuurlijk gewoon fanboy-praat. Een game als bijv Gears of War, of Resistance is echt niet minder complex dan een Crysis.

Toegegeven de games voor pcs moeten voor heel veel verschillende configuraties werken en bij consolegaming weet je precies wat iedereen voor systeem heeft.
Waarom is dat fanboy praat? Ik vermoed dat de techniek die achter crysis zit complexer in elkaar steekt dan gears of war of resitance. Dat mag ook wel de game is weer een jaar nieuwer. Daarnaast wordt game ontwikkeld op nieuwere hardware met dus andere mogelijkheden. Daar zit een een exorbitant prijskaartje aan maar dat was niet het punt.
Dat wil ook niet zeggen dat gears of war of resistance slechte en of lelijke spellen zijn, zeker niet. Maar de hardware kent zijn grenzen en dat is bij pc's nu eenmaal niet zo. (Mits de buidel diep genoeg is.)

[ Voor 3% gewijzigd door Zarkov op 30-05-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:43

Shabbaman

Got love?

ravenger schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:26:
Grappig, ik had het er laatst met iemand over dat het juist de consoles gaan zijn die uiteindelijk het onderspit delven, omdat consoles de versnelling in techniek tov PC steeds minder goed kunnen bijbenen.
Dat was ook mijn gedachte. Nu de nieuwe xbox en PS er zijn, zien de console graphics er weer goed uit. Over een jaar (of iets meer) is de 8800 mainstream, en is er een 9800 van nvidia, een jaar later een 10800, en ga maar door. En tegen de tijd dat er een 13800 aankomt, dan komt er een xbox 4 of PS4.
Maar laat het succes van de Wii niet zien dat het niet gaat om grafische kwaliteit en rekenkracht? De PC is toegankelijk (rippen die hap en downlooooooooooooaden is het devies van menig scholier, lijkt mij), en je spreekt van een geringe meerprijs om er een volwaardig gamesysteem van te maken (niet de GoT definitie, maar ik ga hierin mee met Paddixx hierboven). Daarnaast, de PC heeft toch een ander genre spellen: RTS en turnbased. C&C is al jaren op de console, maar er zijn nog vele andere (betere!) spellen in dit genre op de PC. De total war serie, bijvoorbeeld. Ik zie me civ ook nog niet spelen zonder muis (ok, er zijn ook console-muizen...). Oh, is er geen civ op de console? Laat ik dan nog maar niet overstappen...

EDIT: civ2 is er geloof ik wel voor de snes :+

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb voor de komende maanden 2 pc-games op m'n lijstje staan die ik hoe dan ook ga aanschaffen.

Dit zijn:
-World in Conflict
-Assassin's Creed

"Maar" 2 games, maar ik zwem niet in het geld en moet keuzes maken.
Deze 2 games zijn weer eens innovatief tussen al het standaard game-geweld.

Punt is wel dat Assassin's Creed ook op de PS 3 en de Xbox 360 uitkomt. Maar World in Confict is puur PC, en een mix tussen RTS en FPS. Ja, weer die 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:10:
[...]

Zo duur is het nou ook weer niet. Ik zou immers ook zonder gaming een fatsoenlijke pc willen hebben, dus de enige extra uitgave is een grafische kaart. Ik speel nu nog steeds dagelijks C&C3, Battlefield 2, Far Cry etc op mijn 3 jaar oude grafische kaart die ik toen voor 120 euro gekocht heb (Geforce 6200, overclocked naar 6600). Niet het nieuwste en snelste, maar het is nog prima speelbaar allemaal. Zelfs een Radeon 9800pro kan die games nog wel draaien. Kostenplaatje voor mezelf: 120 euro / 3 jaar = 40 euro per jaar. Kan geen console tegenop.

Binnenkort dan toch maar eens een nieuwe pc, met dan als extra's waarschijnlijk een Geforce 8600GT. Prijs, 150 euro, en die moet dan ook weer 3 jaar mee kunnen gaan.

Het is niet verplicht om de nieuwste en snelste hardware te hebben om normaal te kunnen gamen, dat is wat veel mensen vaak vergeten. Games zijn ook hardstikke leuk om te spelen op 1280x1024 zonder al die grafische snufjes als AA / AF.

En het lijkt me dat crysis echt wel op een 8600GT fatsoenlijk zal draaien, anders zouden ze zichzelf enorm in de vingers snijden omdat er nauwelijks pc's in de wereld zijn die het spel kunnen draaien. Ik ken maar hééél weinig mensen die bereid zouden zijn om zoveel geld uit te geven voor een 8800 of andere high-end kaart.
daar heb je zeker een goed punt.
Ik doe eigenlijk precies hetzelfde. Ik heb een jaar geleden een X850 XT van iemand overgekocht en die gaat nog steeds als een speer! Ik verkoop dan die kaart weer een koop een nieuwere, waardoor ik ook niet al teveel geld erop verlies, puur om de enrome afschrijving die die dingen hebben.
Maarja je kan niet alle nieuwe spellen met alle details spelen. Ik ben zelf ook niet zo'n "graphics whore", ik vind gameplay belangrijker. Ik speel nog geregeld een potje mario op mijn SNES of DS/GBA
Maar als je dan een 9800 XT vergelijkt met een PS3/X360 is het toch een compleet andere wereld.

Wil je games op dezelfde manier spelen als op een console dan ben je gewoon goedkoper uit op een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik ben er van overtuigd dat het juist de consoles zijn die het onderspit gaan delven. De reden dat er nu nog weinig gekopieerde games circuleren voor bijvoorbeeld een PS3 heeft vooral te maken met de zeer beperkte mogelijkheid om BlueRay schijfjes te kopieren. Als deze horde eenmaal is genomen zal het vwb kopieren ook weer los gaan op de consoles. Kijk maar eens terug naar de PS2, hoeveel van die apparaten werden er niet omgebouwd?

De PC heeft uiteindelijk het voordeel van flexibiliteit, waar deze 'standaard' groot mee is geworden in het verleden. De PC past zich aan aan de omstandigheden. Dat zie je met de opkomst van de HTPC weer sterk opkomen. De PC infiltreert het gebied van de console: de huiskamer! Steeds meer mensen vervangen hun 1000 euro kostende home theater system (DVD recorder + 5.1 surround) EN console door 1 enkele HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Shabbaman schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:39:
[...]
EDIT: civ2 is er geloof ik wel voor de snes :+
en voor de DS ;)

Piraterij van consolegames valt nog heel goed mee. Ik vind het een beetje vreemd dat je dit aangeeft als reden dat consoles ten dode zouden opgeschreven zijn, terwijl piraterij op pc zoveel gemakkelijker is en ook de pan uitswingt.

[ Voor 38% gewijzigd door boe2 op 30-05-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

De reden waarom ik naar de console wereld overstap kwa games is omdat mijn laatste game pc gewoon niet te vertrouwen is. Te vaak raak ik gegevens kwijt en moet ik de pc op niet installeren! En dan ook het gedoe elke keer met drivers update, game settings tweaken voor de best performance etc.

Nee het is gewoon niets voor mij en er zouden weinig games zijn die mij daar nog naar trekken. Ik weet dat de consoles "minder" kunnen maar wat ze doen doen ze goed! En zeker met de next-gen consoles die updates kunnen ontvangen en waar je zelfs een MUIS aan kan hangen heb je de voordelen van uniforme hardware en gameplay.

Maar ja ik speel dan ook geen shooters! Ik denk als je een FPS van bent dat je moeilijk zonder de PC kan! Tuurlijk zijn er shooters op de console maar op de PC zijn er meer. Dus ook meer slechte/crappy shooters trouwens!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er 1 game is waar miljoenen mensen opwachten inclusief mijzelf dan is het wel Starcraft 2, eerst urenlang de singleplayer doen, dan skirmise en dan op naar de multiplayer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Zarkov schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:37:
[...]

Als je die uitspraak zou willen veranderen in 'het goedkoopste is dus een console kopen' dan ben ik het met je eens. Voor mij staat het geld dat ik uitgeef aan mijn pc goed in verhouding tot het plezier dat ik er van krijg en het is dus de beste uitgave. Het is dus een persoonlijke mening die niets met intelligentie te maken heeft. Voor jou mag een video kaart van 500 euro veel te duur zijn, voor mij is het dat zeker niet.
500E voor een videokaart kan ik nog wel mee leven, maar niet dat deze binnen 2 maanden al 100E minder waard is geworden, doordat er een sneller model is uitgekomen wat ook weer 500E kost!
Ik spreek ook niet over intelligentie, want wat iedereen uitgeeft moet hij/zij zelf weten.
Alleen logisch en economisch gezien is een videokaart van 500E gewoon niet slim. Zelfde geldt overigens voor een auto van 100.000E, een auto van 50.000E zal je ook van A naar B brengen.
Een videokaart van 500E geeft misschien 10-15% meer perfomance dan een kaart die 250E kost. Dus 50% meer kosten en 10-15% meer performance. Dat is dus economisch niet slim
[...]

Waarom is dat fanboy praat? Ik vermoed dat de techniek die achter crysis zit complexer in elkaar steekt dan gears of war of resitance. Dat mag ook wel de game is weer een jaar nieuwer. Daarnaast wordt game ontwikkeld op nieuwere hardware met dus andere mogelijkheden. Daar zit een een exorbitant prijskaartje aan maar dat was niet het punt.
Dat wil ook niet zeggen dat gears of war of resistance slechte en of lelijke spellen zijn, zeker niet. Maar de hardware kent zijn grenzen en dat is bij pc's nu eenmaal niet zo. (Mits de buidel diep genoeg is.)
Ik zeg fanboy-praat omdat jij duidelijk een pc-gamer bent en je vanuit dat standpunt zelf opmaakt dat Crysis de betere/technologisch geavanceerdere game is.
Je hebt er geen enkele bron voor, dus waarop je die mening dan wel zou baseren? (behalve dan het lijkt?)

Daarnaast heeft de complexiteit van het ontwikkelen niets te maken met wanneer de game uitkomt. Ik denk dat er wel meer games zeer complex waren in de ontwikkeling die een paar jaar geleden zijn uitgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Mensen hebben het over de kosten van de PC, maar laten we een aantal dingen wel even in perspectief zetten:

De prijzen van consoles worden kunstmatig laag gehouden (als in: met verlies verkopen), omdat de producenten via andere wegen winst kunnen maken. In werkelijkheid kost een PS3 dus ruim 1000 euro. Daar kan je een prima PC voor kopen die best 3 jaar mee kan gaan. Het verlies moet dus door spellen en andere hardware gecompenseerd worden.

Het voordeel van de PC is daarin tegen als je om het jaar of om de 2 jaar een nieuwe videokaart van pak en beet 150 a 200 euro koopt blijf je redelijk bij en ga je de snelheid van een console al snel voorbij. Zoveel meer kost (op de achtergrond in ieder geval) PC gaming helemaal niet.

Goed, als je kijkt naar wat het de consument kost dan is de console zelf inderdaad een stuk goedkoper, maar kost de rest je meer.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
swampy schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:48:
De reden waarom ik naar de console wereld overstap kwa games is omdat mijn laatste game pc gewoon niet te vertrouwen is. Te vaak raak ik gegevens kwijt en moet ik de pc op niet installeren! En dan ook het gedoe elke keer met drivers update, game settings tweaken voor de best performance etc.

Nee het is gewoon niets voor mij en er zouden weinig games zijn die mij daar nog naar trekken. Ik weet dat de consoles "minder" kunnen maar wat ze doen doen ze goed! En zeker met de next-gen consoles die updates kunnen ontvangen en waar je zelfs een MUIS aan kan hangen heb je de voordelen van uniforme hardware en gameplay.

Maar ja ik speel dan ook geen shooters! Ik denk als je een FPS van bent dat je moeilijk zonder de PC kan! Tuurlijk zijn er shooters op de console maar op de PC zijn er meer. Dus ook meer slechte/crappy shooters trouwens!
99% van alle computer problemen zijn te wijten aan de personen die er achter zitten. En het gebrek aan kennis hoe een computer juist te gebruiken. Uit onderzoek is gebleken dat maar 1 op de 100 mensen (voornamelijk ICTers) EULA's en pop-ups lezen voordat ze deze beantwoorden met "Yes" of "Ja". Als je je bedenkt dat alle computer gebruikers minimaal 1 keer per week stuiten op iets dat is geschreven door een kwaad willend persoon is het niet zo verwonderlijk dat men vindt dat hun pc niet te vertrouwen is. Terwijl feitelijk de persoon zelf niet met computers te vertrouwen is. Die gebruiken de computer immers niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wii met zijn wiimote maakt FPS op consols zeer speelbaar, zal me niets verbazen dat Microsoft en Sony ook met zoiets op de proppen komt, wellicht dan wel in de nieuwe generatie.

Die zelfde wiimote maakt ook RTS mogelijk op de consoles.

Bundel de graphics van 360/PS3 en de Wiimote samen en je heb een PC killer.
(voorlopig 1-0 voor consoles)

Meeste mensen willen niet eerst installeren om te kunnen spelen.
Maar gewoon Schijfje er in en gaan. 2-0 voor consoles

De PC zal uiteindelijk achterlopen op releases, zie je nu eigenlijk al.
En nu zie je al dat games geschrapt worden voor PC en wel op Console komen.
Ghost Recon 2 anyone ??

Denk dat het een kwestie van x aantal jaartjes zijn en dan is PC gaming niet meer.
Neemt niet weg dat ik met mijn 9700pro alle spellen speel. Behalve de belabberde RS Vegas en Splinter Cell game die net lager kunnen met hun Shader Models.

Gebruik hem momenteel alleen nog voor Diablo2/Rainbow Six Raven Shield/X-Com Enemy Unknow :)
Nieuwe games kunnen me gewoon weg niet boeien, en daar heb je meteen probleem 2, de wii met nog komende titels zullen hier goed op inspringen.

Dat maakt het 3-0 voor consols :P

Alleen internetten, downloaden en Word zouden mensen een PC nemen 3-1 ;)

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Edmin schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:47:
Kijk maar eens terug naar de PS2, hoeveel van die apparaten werden er niet omgebouwd?
Veel, maar hoeveel zijn er wel niet van verkocht? Volgens mij is de PS2 de best verkochte console ooit.
Luuk1983 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:58:
Mensen hebben het over de kosten van de PC, maar laten we een aantal dingen wel even in perspectief zetten:

De prijzen van consoles worden kunstmatig laag gehouden (als in: met verlies verkopen), omdat de producenten via andere wegen winst kunnen maken. In werkelijkheid kost een PS3 dus ruim 1000 euro. Daar kan je een prima PC voor kopen die best 3 jaar mee kan gaan. Het verlies moet dus door spellen en andere hardware gecompenseerd worden.

Het voordeel van de PC is daarin tegen als je om het jaar of om de 2 jaar een nieuwe videokaart van pak en beet 150 a 200 euro koopt blijf je redelijk bij en ga je de snelheid van een console al snel voorbij. Zoveel meer kost (op de achtergrond in ieder geval) PC gaming helemaal niet.

Goed, als je kijkt naar wat het de consument kost dan is de console zelf inderdaad een stuk goedkoper, maar kost de rest je meer.
de games kosten toch ook ongeveer evenveel voor PC en PS3/X360?
Het enige waar je dan meer geld aan kwijt bent is randapparatuur.
Seth_Chaos schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:00:
[...]

99% van alle computer problemen zijn te wijten aan de personen die er achter zitten. En het gebrek aan kennis hoe een computer juist te gebruiken. Uit onderzoek is gebleken dat maar 1 op de 100 mensen (voornamelijk ICTers) EULA's en pop-ups lezen voordat ze deze beantwoorden met "Yes" of "Ja". Als je je bedenkt dat alle computer gebruikers minimaal 1 keer per week stuiten op iets dat is geschreven door een kwaad willend persoon is het niet zo verwonderlijk dat men vindt dat hun pc niet te vertrouwen is. Terwijl feitelijk de persoon zelf niet met computers te vertrouwen is. Die gebruiken de computer immers niet juist.
precies zn punt. Een PC is voor veel mensen technologisch te complex, terwijl je een console alleen maar aan hoeft te zetten en je spel start op.
Edmin schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:47:
Ik ben er van overtuigd dat het juist de consoles zijn die het onderspit gaan delven. De reden dat er nu nog weinig gekopieerde games circuleren voor bijvoorbeeld een PS3 heeft vooral te maken met de zeer beperkte mogelijkheid om BlueRay schijfjes te kopieren. Als deze horde eenmaal is genomen zal het vwb kopieren ook weer los gaan op de consoles. Kijk maar eens terug naar de PS2, hoeveel van die apparaten werden er niet omgebouwd?

De PC heeft uiteindelijk het voordeel van flexibiliteit, waar deze 'standaard' groot mee is geworden in het verleden. De PC past zich aan aan de omstandigheden. Dat zie je met de opkomst van de HTPC weer sterk opkomen. De PC infiltreert het gebied van de console: de huiskamer! Steeds meer mensen vervangen hun 1000 euro kostende home theater system (DVD recorder + 5.1 surround) EN console door 1 enkele HTPC.
Dat zou je ook andersom kunnen redeneren. HTPCs zijn er eigenlijk al best lang.
De console markt probeert ook daarvan juist een deel over te nemen, door de consoles te voorzien van DVDspelers/Bluray/Downloadable films etcetc.
De volgende generatie consoles zullen dan (denk ik) ook nog meer toepassingen hebben. TV opnamens, downloadable TV/films, CD collectie beheren etcetc.

[ Voor 46% gewijzigd door Kurios op 30-05-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

schijfje erin en spelen maar
- geen installatie moeten doorlopen
- geen zorgen over "gaat mijn pc dit wel vlot draaien?"
- geen vage problemen (weigert te starten ofzo) vanwege een exotische hardwaresetting
- het spel ziet er exact uit zoals in de reviews, bij iedereen ziet het er hetzelfde uit
- geen framerate moeten tellen, geen vertraging door HD activiteit of lange laadtijden door dezelfde reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

[...]

...
Ik ben een tweaker en heb al veel geprobeerd om het systeem in leven te houden. Voordat je zegt dat het mijn fout is omdat ik allemaal software installeer..nee dat doe ik niet! het is een game pc en die hou je schoon!

Dus niet zeiken als een pc raar doet die door een mede tweaker met liefde in elkaar is gezet en alsnog raar is ( zonder enig spoor van wie nu de dader is :( ) ik hou het beesje voor de paar PC-games die ik nog wil spelen.

Nee console's werken of werken niet..die doen niet alsof ze bezeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Kurios schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:01:
Dat zou je ook andersom kunnen redeneren. HTPCs zijn er eigenlijk al best lang.
De console markt probeert ook daarvan juist een deel over te nemen, door de consoles te voorzien van DVDspelers/Bluray/Downloadable films etcetc.
De volgende generatie consoles zullen dan (denk ik) ook nog meer toepassingen hebben. TV opnamens, downloadable TV/films, CD collectie beheren etcetc.
In dat geval begint het steeds meer op een PC te lijken. Consoles hebben redelijk specifieke hardware voor spellen, maar om steeds generiekere dingen te kunnen doen is dus ook hardware nodig die erg veelzijdig is, wat weer ten kosten gaat van de spellen. Daarnaast brengt zoveel nieuwe functionaliteit ingewikkelde software mee, wat weer ten koste gaat van het 'erin pleuren en gaan met die banaan'. Ik zie nu al met die constante software updates problemen met vastlopers of 'foute' patches. Het doel van die console begint me langzaam aan een beetje te ontgaan.

Plus als het zoveel op een PC begint te lijken kan je onderhand beter standaard PC componenten nemen en Windows MCE erop zetten. Standaard PC componenten zijn veel goedkoper en daarbij makkelijker uit te breiden ALS je het zou willen, maar voor de mensen die dat niet willen maken gewoon gebruike van de simpele software.

Ik vind het alleen raar dat er nog steeds geen mooie shell is om automatisch PC games te installeren en via een mooi menuutje (a la console) op te starten en te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Luuk1983 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:16:
[...]Plus als het zoveel op een PC begint te lijken kan je onderhand beter standaard PC componenten nemen en Windows MCE erop zetten.
nee, want shooters en rts games interesseren me geen zak. Wat moet ik nou doen met pc games? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Derr_Hans schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:01:
Wii met zijn wiimote maakt FPS op consols zeer speelbaar, zal me niets verbazen dat Microsoft en Sony ook met zoiets op de proppen komt, wellicht dan wel in de nieuwe generatie.

Die zelfde wiimote maakt ook RTS mogelijk op de consoles.

Bundel de graphics van 360/PS3 en de Wiimote samen en je heb een PC killer.
(voorlopig 1-0 voor consoles)

Meeste mensen willen niet eerst installeren om te kunnen spelen.
Maar gewoon Schijfje er in en gaan. 2-0 voor consoles

De PC zal uiteindelijk achterlopen op releases, zie je nu eigenlijk al.
En nu zie je al dat games geschrapt worden voor PC en wel op Console komen.
Ghost Recon 2 anyone ??

Denk dat het een kwestie van x aantal jaartjes zijn en dan is PC gaming niet meer.
Neemt niet weg dat ik met mijn 9700pro alle spellen speel. Behalve de belabberde RS Vegas en Splinter Cell game die net lager kunnen met hun Shader Models.

Gebruik hem momenteel alleen nog voor Diablo2/Rainbow Six Raven Shield/X-Com Enemy Unknow :)
Nieuwe games kunnen me gewoon weg niet boeien, en daar heb je meteen probleem 2, de wii met nog komende titels zullen hier goed op inspringen.

Dat maakt het 3-0 voor consols :P

Alleen internetten, downloaden en Word zouden mensen een PC nemen 3-1 ;)
wat een non-agrumenten
wel eens red steel gespeelt? Jezus wat een hell, wel grappig maar absoluut niet op hoog niveau te spelen.

Schijfje erin en spelen is idd handig, op de pc hoef je als je handig bent het spel echt alleen 1 keer te installeren en geen gezeik meer met schijfjes... en korte laadtijden.

Ik denk dat het een kwestie van jaren is voordat je je 360 in sloot gooit omdat MS ze nieuwe console wilt doordrukken.

Als de top of the top RTS, FPS en MMORPG games je niet boeien...tsja.

Eneh ik vindt de wii grappig maar ik zeg fack the wii, kan dat ding totaal niet serieus nemen. Engiste wat ik lachen vindt is wii sport tenis.

Ik speel op dit moment meer op de 360 dan op me pc maar dat komt voornamelijk dat ik een lui persoon ben. 360 spellen speel ik lekker vanaf me bank, ga ik op de pc SupCom of BF2 spelen....jezus wat een beleving nog steeds. Geweldig gewoon, als ik dat speel realiseer ik me altijd zeer goed dat deze gameplay nog lang niet op de console kan. De snelheid, de massaalheid, de soepelheid, de mod community.

Nee op de xbox spelen ik alleen chill, op de pc game ik echt.

Ik zal bijna de vele miljoenen MMOrpg junkies vergeten die nooit achter hun pctje vandaan komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
Kurios schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:57:
[...]

500E voor een videokaart kan ik nog wel mee leven, maar niet dat deze binnen 2 maanden al 100E minder waard is geworden, doordat er een sneller model is uitgekomen wat ook weer 500E kost!
Ik spreek ook niet over intelligentie, want wat iedereen uitgeeft moet hij/zij zelf weten.
Alleen logisch en economisch gezien is een videokaart van 500E gewoon niet slim. Zelfde geldt overigens voor een auto van 100.000E, een auto van 50.000E zal je ook van A naar B brengen.
Een videokaart van 500E geeft misschien 10-15% meer perfomance dan een kaart die 250E kost. Dus 50% meer kosten en 10-15% meer performance. Dat is dus economisch niet slim
Ook economisch niet slim is ook geen goede benaming. PC hardware is niet waarde vast, dat klopt, economisch niet rendabel, dat klopt ook. Het is afhankelijk van het doel en de prestatie die jij vereist wat bepaald of het een slimme aankoop is. Als ik een noodzaak zie om die 10 tot 15% prestaties te behalen dan is het nog steeds voor mij een slimme aankoop. Het meeste waar voor mijn geld? Nee dat niet, maar is dat noodzakelijk slim? Als jij plezier beleeft aan een auto van 100.000E, die je niet beleeft aan een auto van 50.000E dan is dat toch een goede investering. Als je een noodzakelijk gebruiksvoorwerp koopt, dus van A naar B moet dan heb je gelijk, maar een game PC is toch echt een luxe product en niet een noodzaak.
Kurios schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:57:
[...]

Ik zeg fanboy-praat omdat jij duidelijk een pc-gamer bent en je vanuit dat standpunt zelf opmaakt dat Crysis de betere/technologisch geavanceerdere game is.
Je hebt er geen enkele bron voor, dus waarop je die mening dan wel zou baseren? (behalve dan het lijkt?)

Daarnaast heeft de complexiteit van het ontwikkelen niets te maken met wanneer de game uitkomt. Ik denk dat er wel meer games zeer complex waren in de ontwikkeling die een paar jaar geleden zijn uitgekomen :)
De redenen dat ik denk dat crysis technologisch indrukwekkendere is zijn als volgt;

Real time Ambient Maps with dynamic lighting and no premade shadows
3D Ocean Technology dynamically modifies the ocean surface based on wind and wave direction and creates moving shadows and highlights underwater
Depth of field to focus on certain objects while blurring out the edges and far away places
Vector Motion blur on both camera movement and individual objects
Dynamic Soft shadows with objects casting realistic shadows in real time
Realistic Facial Animation that can be captured from an actor's face
Subsurface scattering
Parallax mapping
Breakable Buildings allowing more tactical preplanning on the player's side
Breakable Vegetation enabling players and enemy AI to level entire forests as a tactical maneuver or other purposes
Advanced Rope Physics showcasing bendable vegetation responding to wind, rain or character movement and realistically interactive rope bridges
Component Vehicle Damage giving vehicles different destroyable parts, such as tires on jeeps or helicopter blades
HDR lighting
Fully interactive and destructible environments
Advanced particle system with fire or rain being affected by forces such as wind
Time of Day Lighting, with sunrise, and sunset effects ensuring realistic transition between daytime and nighttime
Lightbeams and Shafts when light intersects with solid or highly detailed geometry, and can generate "Godray" effects underwater
Parallax Occlusion Mapping giving a greater sense of depth to a surface texture, realistically emphasizing the relief surface structure of objects
Long Range View Distance of up to 16km from ingame measurements
Parametric Skeletal Animation System
Procedural Motion Warping

Terwijl de Unreal 3 engine van Gears of war zeker is instaat is prachtige beelden te vertonen mist hij een flink aantal van de boven genoemde features. Wat ik daarmee niet wil zeggen is dat Cryis de betere game is van die twee. Gears of war is overal goed ontvangen en is een zeer leuke game, terwijl de kans bestaat dat de helft van de features van cryses na drie keer vervelen. Het enige wat ik er mee aangeef is dat naar mijn inziens crysis de complexere engine is. Ik zeg naar mijn inziens omdat ik niet betrokken ben bij de otnwikkeling van een van deze engines.

De complexiteit heeft wel degelijk beïnvloed door de datum van release, naarmate de tijd vordert komt er gewoon weg meer processor kracht vrij voor meer, andere types berekeningen en kan de engine dus complexer worden. De hardware waarvoor men schrijft is wel degelijk één van de beperkende factoren in ontwikkeling van engines.

Complex heeft indeze niets met gameplay te maken, meer met opties/mogelijkheden van de engine.

[ Voor 9% gewijzigd door Zarkov op 30-05-2007 14:41 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:29:
[...]
Eneh ik vindt de wii grappig maar ik zeg fack the wii, kan dat ding totaal niet serieus nemen. Engiste wat ik lachen vindt is wii sport tenis.
Sorry, maar verwacht je nu echt dat iemand je serieus neemt op deze manier?

Als je zelf eens met argumenten komt ipv non-argumenten dan maar te beantwoorden met non-argumenten en complete onzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
op console kun je nog niet met 64 spelers spelen man
waar hebben we het over...
console games zijn altijd verkleinde versies van de PC games...kijk naar die hardeschijfjes ook, 60 gig :S
PC overheerst hun...ik ga toch niet een X360 kopen en vervolgens nog een toetsenbord + muis + headset + een nieuw buro + een nieuwe stoel + een dikke HD TV kopen
doe even normaal, PC is gewoon allround die kan alles, + je kunt lekker makkelijk upgraden
ik zie mezelf echt nooit een strategy game ofzo via een console doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang blizzard bestaat zal pc gaming nooit dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:31:
[...]

Sorry, maar verwacht je nu echt dat iemand je serieus neemt op deze manier?

Als je zelf eens met argumenten komt ipv non-argumenten dan maar te beantwoorden met non-argumenten en complete onzin...
Dat is mijn mening? Wii is hooguit grappig maar amper een (serieuse) game console te noemen.
Jij mag het best non-argumenten vinden, ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Thrills33ka schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:31:
console games zijn altijd verkleinde versies van de PC games...
consolegames BESTAAN NIET MEER op PC, dat is het hele punt (want ook jij komt weer af met je strategygames). Een pc gamer lijkt ervan overtuigd te zijn dat er maar 3 spelgenres bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
swampy schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:12:
[...]

...
Ik ben een tweaker en heb al veel geprobeerd om het systeem in leven te houden. Voordat je zegt dat het mijn fout is omdat ik allemaal software installeer..nee dat doe ik niet! het is een game pc en die hou je schoon!

Dus niet zeiken als een pc raar doet die door een mede tweaker met liefde in elkaar is gezet en alsnog raar is ( zonder enig spoor van wie nu de dader is :( ) ik hou het beesje voor de paar PC-games die ik nog wil spelen.

Nee console's werken of werken niet..die doen niet alsof ze bezeten zijn!
Je geeft zelf al aan dat je pc is samengesteld en gebouwd door een hobby bob. Dan moet je niet raar opkijken als een compatibility issues optreden met je configuratie. Dan had je de pc moeten laten samenstellen door een gerenomeerd bedrijf zoals HP. Die pc configuraties eerst testen voordat het verkocht wordt of in gebruik wordt genomen. PC's doen niet raar en zijn niet raar. Pc's zijn 100% voorspelbaar. De fouten zijn er ingeslopen of bij de bouwer of bij de gebruiker. Dat is het mooie van computers, ze maken geen fouten. Mensen maken fouten. Een console is ook een computer, deze is stabiel omdat deze uitvoerig is gestest voordat men is begonnen met massa productie.

Stel je voor je bouwd zelf een auto. Deze werkt niet stabiel. Heeft de meest vreemde kuren. Zeg je vervolgens dat auto's niet te vertrouwen zijn, of dat auto's niet deugen? Tuurlijk niet. De problemen heb je aan jezelf te danken en niet aan auto's in het algemeen.

Dat je deze problemen niet zult hebben met consoles, daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat zou ook gelden voor een mooie HP of Dell machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
games zoals BF2 en goede mmorpgs kun je niet op een console spelen, (nee BFMC is nog niet eens 10% BF2 waardig) en de graphics: neem Oblivion die heb ik op de Xbox 360 gespeeld, maar op de PC kon ik hem 10x mooier instellen. Bij een Console ben je gebonden aan de hardware voor meer dan 5 jaar. Zoals het er nu uitziet zal het dan ook eruitzien, zal wel wat meer geoptimaliseerd zijn maartoch de hardware blijft wat het is.

volgens mij hebben ze bij consoles nog nooit over Anisotrophic filtering gehoord.

nee ik heb mn Xbox juist verkocht omdat ik er niets meer mee deed.

verder komen er ook zoveel console games uit omdat ze juist maar 1 instelling hoeven te hebben, zo draaid het goed dus klaar niets aan te veranderen, elke xbox is het zelfde ze hoeven geen rekening te houden met verschillende hardware.

PC all the way (je had het over Crisis op hoog spelen? nou veel geluk met Xbox graphics dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paddixx schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:10:
De enige reden waarom dat niet zou kunnen, zou zijn omdat het spel een baggerengine gebruikt. Qua specs zien de huidige consoles er beter uit dan de huidige PC's en als je Crysis zou optimaliseren voor de consoles, zou je echt makkelijk dezelfde graphics eruit kunnen krijgen als op een PC.
Haha duidelijk weet je er nog niks van dus d:)b :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Zarkov schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:31:
[...]

De redenen dat ik denk dat crysis technologisch indrukwekkendere is zijn als volgt;

Real time Ambient Maps with dynamic lighting and no premade shadows
3D Ocean Technology dynamically modifies the ocean surface based on wind and wave direction and creates moving shadows and highlights underwater
Depth of field to focus on certain objects while blurring out the edges and far away places
Vector Motion blur on both camera movement and individual objects
Dynamic Soft shadows with objects casting realistic shadows in real time
Realistic Facial Animation that can be captured from an actor's face
Subsurface scattering

...

Complex heeft indeze niets met gameplay te maken, meer met opties/mogelijkheden van de engine.
Er zijn genoeg games uit die heel mooi zijn maar na 6 maanden niemand meer speelt! Ik noem dat "benchmark" games om een PC te showen maar als de gameplay niet voldoende is ( Doom 3 iemand? ) dan verdwijnt het snel genoeg in de kast!

En dat is een feit ;) daarom heeft de originele CS 1.6 het lang uitgehouden...het was vooral speelbaar!

@Seth_Chaos
Ik ben hier niet in deze thread om mijn pc te bespreken! Dat zou namelijk Topic Hijacking zijn en ik gaf alleen mijn redenering om console's leuk de vinden!

[ Voor 6% gewijzigd door swampy op 30-05-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Boeboe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:37:
[...]

consolegames BESTAAN NIET MEER op PC, dat is het hele punt (want ook jij komt weer af met je strategygames). Een pc gamer lijkt ervan overtuigd te zijn dat er maar 3 spelgenres bestaan.
erm misshiem omdat rts games 1 van de 3 meest populaire genres is?
Ik heb vele adventure/puzzel/sim games gespeelt, beter nog ik heb alle top-games op de pc gespeelt.

Zie je nog wel eens adventure games ofzo verschijnenen? Een paar hooguit en vaak nog slecht ook. Tsja als alle top-games in het FPS/RTS/RPG genre zitten...

Ik heb de 360 eigenlijk voornamelijk gekocht voor leuke platform games maar na Kameo zijn daar geen meer van uitgekomen. Ook steengoede rpg's ontbreken op de xbox, die genres, mits goed gemaakt voor de console speel ik ook liever achter me hd-tvtje dan achter me monitor.

Ik heb zelf een beetje de indruk dat de xbox games die uitkomen moeten voldoen aan de "vet-vet-stoer" standaard. Terwijl op de pc nog wel innovatieve games uitkomen (supcom als laatst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Luuk1983 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:16:
[...]

Ik vind het alleen raar dat er nog steeds geen mooie shell is om automatisch PC games te installeren en via een mooi menuutje (a la console) op te starten en te spelen.
Dat is er allang dat heet de setup. Je hoeft nog maar 2 dingen op te geven. Waar je het installeerd en wat je cd key is. Beide zijn niet uit te sluiten. Ik wil als pc gebruiker zelf kunnen kiezen waar ik iets op sla. En cdkey is nodig tegen kopieer acties. Piet lut mag dan wel maar 1 hardeschijf in zijn pc hebben zitten. Ik heb er meerdere met meerdere partities. Ik wil van mijn levensdagen geen spellen en software op mijn C schijf terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

(pst, kameo is geen platform game maar een action/adventure ;))

Ik heb het al eerder gezegd: Xbox is géén goed voorbeeld aangezien Microsoft er een sport van maakt om hier "pc" games op uit te brengen. Kijk naar ps2 en gamecube voor goede voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Seth_Chaos schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:38:
Dat je deze problemen niet zult hebben met consoles, daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat zou ook gelden voor een mooie HP of Dell machine.
Natuurlijk kan individuele hardware van een console kapot gaan, maar vaak krijg je dan een standaard foutmelding van 'ga terug naar de winkel', 'neem contact op met support'. Bij een PC kan je (mits je daar handig in bent) zelf trouble shooten en onderdelen vervangen. Je console ben je zeker een paar weken kwijt.

Voor beiden is natuurlijk wat te zeggen. Vaak kan je een console iets makkelijker missen omdat je daar geen (school)werk op hoeft te maken, van de andere kant is zelf aan een PC kunnen knutselen ook erg handig, maar niet voor iedereen weg gelegd.

Ik volg het topic nu vanaf het begin en heb zelf ook een paar keer gepost, maar hier komen we toch niet uit, simpel weg omdat er geen uitkomst is. Een console heeft zo zijn voordelen, een PC ook. Een console is relatief misschien simpeler, maar minder veelzijdig. Er zijn een hoop goede argumenten gevallen en een hoop non-argumenten. Laat ieder voor zich bepalen wat hij belangrijk vind of niet.

Ik PERSOONLIJK heb liever een PC. Zelf lekker alles precies doen zoals je wilt. Makkelijk downloaden, eventueel andere dingen kunnen doen dan gamen, niet overgeleverd aan de grillen van 1 producent. Maar het kan me goed voorstellen dat mensen ook consoles kopen. Omdat het toch wat simpeler en meteen gaan is, waarbij alles werkt.

Maar om de vraag van het topic te beantwoorden: nee, PC gaming gaat echt niet zomaar weg, net als console gaming. Gewoonweg omdat er voor beiden wat te zeggen is. 1 ding is zeker: de PC's hebben baat bij de ontwikkelingen van de consoles, de consoles hebben absoluut baat bij de ontwikkeling van de PC's. Dus in alle gevallen is het een win-win situatie, waarbij iedereen zelf kan kiezen wat hij het fijnste vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
[...]
wat een non-agrumenten
wel eens red steel gespeelt? Jezus wat een hell, wel grappig maar absoluut niet op hoog niveau te spelen.
Ja red steel gespeeld heb hem zelfs.
Vind de WiiMote best goed werken met schiet gedeelte van het spel. Normale controller kan ik niet spelen maar wiimote raak ik ten minste en geen net dat beetje muis gevoel.

Vergeet niet dat het 1 van de 1ste spellen zijn.
En dat gameontwikkelaars zeker wel vorderingen maakt om dat gevoel te van Muis in je handen te versterken.
Schijfje erin en spelen is idd handig, op de pc hoef je als je handig bent het spel echt alleen 1 keer te installeren en geen gezeik meer met schijfjes... en korte laadtijden.
Mijn broer kan toevallig niets met een PC behalve dan spelen en Internetten.
En ja, hij is van het type "schijfje er in en gaan" laadtijden nemen deze mensen voor lief omdat ze meteen spelen.
Ik denk dat het een kwestie van jaren is voordat je je 360 in sloot gooit omdat MS ze nieuwe console wilt doordrukken.
Wat gebeurd er voor de PC dan???
R6:Vegas is SM 3.0 only
SC:Double Agent is SM 3.0 only

Duwen ze hier dan geen nieuwe videokaart door ???
Tis ook een kwestie van tijd dat ik een nieuwe PC nodig heb.
C&C3 heb ik ook, maar die ligt stil, Was leuk voor 1,5 maand.
SupCom loopt niet soepel.
WoW zuigt is niet mijn ding.
FPS zijn leuk, maar zoals zovele al aangeven, been there done that.

Zo heeft ieder zijn smaak.
Mijn post is niet pro Wii, maar meer Pro Wiimote.
Deze controller heeft zoveel potentie om FPS en RTS speelbaar te maken op console.
Ga er maar van uit dat microsoft en sony na het succes van de wii de volgende gen consols er ook gebruik van gaat maken.
Ik speel op dit moment meer op de 360 dan op me pc maar dat komt voornamelijk dat ik een lui persoon ben. 360 spellen speel ik lekker vanaf me bank, ga ik op de pc SupCom of BF2 spelen....jezus wat een beleving nog steeds. Geweldig gewoon, als ik dat speel realiseer ik me altijd zeer goed dat deze gameplay nog lang niet op de console kan. De snelheid, de massaalheid, de soepelheid, de mod community.

Kwestie van tijd op de consoles.
Alleen mods word lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Boeboe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:46:

Ik heb het al eerder gezegd: Xbox is géén goed voorbeeld aangezien Microsoft er een sport van maakt om hier "pc" games op uit te brengen. Kijk naar ps2 en gamecube voor goede voorbeelden.
een spel waarin je moet springen van hier naar daar is toch een platform game? :)
Je hebt gelijk verder maar ik beschouwde het zelf min of meer als een platformer. In elke platform game zit offcourse een avontuur en actie :)

De gc had de orginele nintendo titels waaronder echt masterlijke spellen die me helemaal aan de buis gekluisterd hebben, metroid prime :9~

Maar zelf heb ik zoiets van: het is 2007 ik eis gewoon goede gfx en gamecube gfx zijn not-done imo :+
De wii heeft wel een schappelijk prijs natuurlijk.

@Derr_Hans
Je kan de punten natuurlijk bekijken en draaien hoe je wilt, ieder ze eigen mening daarover.
Over je laatste stukje heb je gelijk maar ik denk er bij: kwestie van xbox780/ PS4.

[ Voor 18% gewijzigd door evilpin0 op 30-05-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Luuk1983 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:28:
Tja, je zegt 'op z'n mooist'. Nou een PC ziet er al snel veel mooier uit dan een console. Dus als je een spel op een console van 4 jaar oud speelt is 'op z'n mooist' voor die console een schijntje van hoe het er op de PC uitziet en dan vind je het wel goed? Als je wel met de graphics van de console tevreden bent vind ik dat je ook niet dat je het 'op z'n mooist' op de PC moet willen spelen. Dan is het inderdaad een stuk duurder. Maar dan heb je ook wat.
tja maar mijn punt is meer, voor die 1 a 2 games is het de upgrade niet waard. Ik vind het niet zo erg om er wat geld tegenaan te smijten, maar het aantal kwalitatief goede games is gewoon bedroevend laag. Overigens vrij veel animo voor dit topic, had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
DarkShadow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:58:
Hallo, ik weet dat deze discussie al vaak is gevoerd, maar ik wil hem toch weer heropenen. Ik las (het eerste gedeelte, mn vriendin kwam tussenbeide) een artikel in de PC Gameplay waar wel degelijk door vele gameproducers grote zorgen worden uitgesproken tegenover PC games. Met name de singleplayer games lijken steeds meer uit te sterven. De enige die op mij wel indruk maakt is Crysis, dit omdat ik Far Cry ook een fantastische game vond.

Dat is dan direct de enige game die vooralsnog ook PC only is. Zelfs Halflife stapt over op de consoles. Natuurlijk heb je altijd nog mmo's en multiplayer games zoals StarCraft en WoW, en dat zijn ook wel geweldige spellen, maar het lijkt erop dat ik voor een rpg of gewoon een singleplayer spel steeds meer moet uitwijken naar de console.

Het ironische hieraan is, dat de PC wel verreweg het duurste platform is. De games zijn natuurlijk goedkoper, maar als ik Crysis op zn mooist wil spelen (en ik wil op zn mooist) dan moet ik een nieuwe videokaart kopen ter waarde van een xbox360 (of een halve ps3 :P ). Daarnaast moet je om de zoveel tijd je hele PC omgooien voor snellere proc/mobo/geheugen/hdd. Ik schat dat als je een beetje highend wil en je pakt het slim aan, dat je alsnog zo'n 500 euro per jaar kwijt bent.

Dat waren eigenlijk zon beetje mijn gedachten, en ook de reden dat ik waarschijnlijk geen peperdure videokaart ga kopen, maar lekker games ga aanschaffen voor mn xbox360. Spui je tegenargumenten maar naar me toe, wie weet praat je me om. :)
Ik heb dat artikel ook gelezen ja. Was in de PC Gameplay van Mei dit jaar en had als toepasselijke titel "pirates of the pc-platform At pc-gaming's end" Het ging over dat Funcom niet langer offline games wilde ontwikkelen als gevolg van piraterij en daarna over dat developers tijdens de GDC gezegd zou hebben dat piraterij de pc als spelplatform ondermijnd.
Echter, er staat ook een interview in datzelfde artikel met Erling Ellingsen van Funcom en hij antwoord op een gegeven moment dat consolegames voor sommige bedrijven wellicht een oplossing is, maar hij denkt dat velen nog niet bereid zijn de handdoek in de ring te gooien.
Zo te zien komen er dus nog pc titels uit. Verder is het niet alleen piraterij die de martkt omlaag gooit. Developers focussen zich ook teveel dat het spel op het nieuwste van het nieuwste hardware moet draaien. Maar piraterij heeft wel invloed. Daarom komen er ook zoveel MMO games uit. Veel mensen denken dat piraterij heel normaal is..
Ik denk dat pc gaming nog niet dood is. Maar er zal wel iets moeten veranderen, zowel bij de ontwikkelaars als bij de consument. Ontwikkelaars moeten niet zulke absurde eisen gaan stellen en consumenten moeten eigenlijk zich er bewust van zijn dat piraterij niet loont. Verder moeten games die verschijnen niet veel bugs bevatten. Helemaal bugvrij zal wel niet lukken, maar sommige games zijn om te huilen zo vol zitten ze met bugs. En beveiliging als securom werkt niet en dat kan beter weg. Oh en je hoeft overigens niet elk jaar 500 euro uit te geven aan hardware ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Twhomp schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:38:
[...]

cnc3 schijnt een van de eerste goed speelbare ports naar de console te zijn. Wie weet raken de PC-ers dat stokpaardje ook nog kwijt.

Hoeweel: ik snap het nog steeds totaal niet dat er mensen een FPS op de console kunnen spelen 8)7
Tom Clancy's Endwar, de eerste RTS die me denk ik echt gaat aanspreken op de console, en misschien ga ik idd CnC nog wel halen voor mn xbox ipv PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
DarkShadow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:56:
[...]

Tom Clancy's Endwar, de eerste RTS die me denk ik echt gaat aanspreken op de console, en misschien ga ik idd CnC nog wel halen voor mn xbox ipv PC.
Ik ben erg benieuwd om de koreaanse pro rts micro spelers achter een xbox cc3 aant spelen te zien. Voornamelijk om te zien of je wel kunt "pro-microen" op een console :)

Achja uiteindelijk kan je deze discussie heel makkelijk af doen met: Starcraft 2... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
evilpin0 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:59:
Achja uiteindelijk kan je deze discussie heel makkelijk af doen met: Starcraft 2... O-)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 14-09 22:57
Boeboe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:46:

Geef zelf dan eens goede voorbeelden? Beetje zeggen dat xbox een slecht voorbeeld is, maar dan zelf niet met goede voorbeelden komen kan iedereen wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo lang er MORPG bestaat is het gamen op de pc helemaal niet dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
uhh, wat voor orgineels komt er dan op de console? weer een fighter, weer een platform en dan heb je het wel gehad. diepgaande gameplay vind je eigenlijk alleen maar op de pc. nintendo heeft met de Wii wel iets leuks bedacht, maar dat kan me ook maar een uurtje boeien. als console mensen aan een goede fps denken denken ze aan HALO, dat zegt heel wat over de speelbaarheid en het niveau van FPS op de console, mensen die een controler fijner vinden met FPS spelen vast met auto-aim ofzo, want dit kan je gewoon niet menen.

De enige game die me boeit op de xbox is PES, en laat die nou ook prima op de PC te spelen zijn ;). En dan hebben we het nog niet over de lading oude spellen beschikbaar, waaronder emulators voor o.a. n64 en psx.

EDIT: ik vergeet natuurlijk helemaal het MOD en multiplayer aspect, die geven absoluut de doorslag. xbox live is een grapje vergeleken bij wat mogelijk is met de PC, 6v6 wolfenstein, ventrilo erbij, wars zoeken op mIRC, dat deden we 6 jaar geleden al.

[ Voor 14% gewijzigd door ph4ge op 30-05-2007 15:03 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
[...]

Maakt niet uit, dat houd gewoon in dat de PC misschien wel te vertrouwen is maar absoluut niet gebruiksvriendelijk. Je gaat toch niet voor elk stukje meuk dat je installeerd een Eula lezen van 10 paginas lang |:(

Je kan wel zeggen dat de persoon niet te vertrouwen is, maar dat is wel de consument en die probeer je als het goed is een gebruiksvriendelijk product aan te bieden dat zoveel mogelijk werkt out of the box, zeker als het om een spelletjes machine gaat. Dat is immers het enorme voordeel van een console. als ik mn 360 aanzet hoef ik me niet druk te maken over instellingen, installaties, het is gewoon game erin en gaan met die banaan.

Overigens was ik tot voor kort nog een fanatiek pc gamer (voornamelijk WoW de laatste jaren), maar het begint steeds meer af te nemen, het trekt me gewoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:30

Vrijdag

De Zwarte

Leuke (regelmatig terugkerende ;) ) discussie dit.

Of de ene dood gaat, ik weet het niet, ik heb geen glazen bol.

[hypothese]
Wat zou kunnen is dat er straks op de pc een tweedeling gaat komen. Aan de ene kant krijg je de grote spelers zoals EA met hun massa franchises. Aan de andere kant de onafhankelijke ontwikkelaars die een soort Steam achtige distributie hanteren, makkelijk, snel, aardig tegen kopiëren beveiligd en geen tussenhandel dus ook goedkoop.
De laatste groep zou dan kleinere, niet in de massa passende spellen maken, of zich richten op mods, conversions etc.
Naast een distributiesysteem wordt het ook mogelijk gemaakt spellen direct van ontwikkelaars te kopen.
PC games moeten het vooral van de modcommunity hebben.
[/hypothese]

Ik zie hier voornamelijk een paar paradepaardjes voorbij komen: Crysis, RTS, FPS, consolegemak, pc veelzijdigheid.
Uiteraard is dit een technisch forum, met mensen die verstand hebben van pc's en ze zelf ook in elkaar zetten en onderhouden. En er komen hier ook heel veel mensen.
Wat veel van deze mensen lijken te vergeten is, hoeveel bezoekers/leden er hier misschien rondlopen (en ook op soortgelijke communities) we nog steeds niet "de massa" zijn. We zijn hier een onderdeel van de markt, en gezien sommige wensen hier, zelfs een niche.
Voor ontwikkelaars en ondernemingen zijn kleinere onderdelen en niches misschien aardig, maar niet top prioriteit. Simpelweg omdat het rendement te laag is, zeker als alles wat los en vast zit wordt gekopiëerd en dat weer wordt goedgepraat door allerlei drogredeneringen.

Laat ik Crysis even als voorbeeld nemen.
Qua engine, graphics en weet ik wat nog meer voor technische hoogstandjes veruit superieur aan de Wii spellen of andere bekende consolegames. natuurlijk, dit spel biedt ontwikkeling, laat zien dat programmeurs niet stil zitten en het zal er ongetwijfeld prachtig uitzien....op een pc van dik € 2000,-

Het zal ongetwijfeld heel lekker spelen met de muis/tobo combinatie en het zal vast heel makkelijk te downloaden zijn. Dit belangrijk voor velen om "te testen", maar waarom zou je zoiets doen als je bij voorbaat al een orgasme krijgt als je er over praat? Dan koop je dat spel toch blind?
Om er op terug te komen: Dat spel zal er dus fantastisch uitzien en speelt heel soepel als je precies díe configuratie hebt. En laat dat nou net een peperdure config zijn.
Dus allemaal maar weer aan de upgrade, want een spel als Crysis ga je natuurlijk niet zitten spelen op 800x600 op 16 bit kleur met alle denkbare opties uit of laag.

Nu weer de massa erbij betrekken.
Het spel wordt lyrisch (orgastisch, zo u wil) ontvangen en wordt aardig verkocht (en nog beter verspreidt op de netwerken). Maar toch, toch levert het niet op wat ze ervan verwacht hadden. Waarom niet? Omdat de massa op consoles speelt, en van de pc gamers is een groot gedeelte van de downloads (spel gedownload = geen verlies geleden -> want anders toch niet gekocht of weer gedelete)

Waar ik heen wil? Simpel, games zijn voor het gemak, de ontspanning en de lol. En natuurlijk zijn er hele volksstammen WoW, GW, CS en C&C aan het spelen, het meerendeel speelt op consoles omdat dat zo lekker makkelijk is (en af en toe ook nog eens goed voor je conditie). Gamers zijn allang niet meer de bebrilde, bleekhuidige op cola en pizza etende übernerd, nee, je tante van 43, dat leuke buurmeisje of die stoere Hells Angel is net zo goed een gamer. En in die grote massa, daar zit het geld. De massa die geen ruk geeft om pixelshadersmoothprocessingpipelinearchytecturedbumpmappedsoftshadows en nog meer van die praat. De massa wil vermaak, snel, makkelijk en zonder omzichtig gepruts in zo'n kastje met wat lampjes.

PC en consolegaming zal altijd wel naast elkaar blijven bestaan, wat verandert is de groep gebruikers. Je kan het zien als een golfbeweging, in de jaren 80 en 90 waren arcadehallen mateloos polulair en zaten we thuis aan de NES, Megadrive en Atari. Hier en daar een C64, MSX of een Amiga, maar die waren, wees eerlijk, veruit in de minderheid.
Toen de pc ontwikkeling in een stroomversnelling kwam (met de "domesticatie" van internet) verdwenen de arcade hallen en de consoles meer naar de achtergrond. Totdat de PS2 opkwam. Ineens werd het hip om zo'n console te hebben en de prijzen gingen ook naar beneden. (kent u die tijd nog, van 200 gulden voor een Snes spel?)
De huidige consoles, PS2, GC, PS3, Xbox, Xbox360, Wii, PS3 zijn meer en meer gepositioneerd als iets wat je in elk huishouden zou moeten hebben, zeker met alle extra functies erbij (dvd, bluray, hd-dvd, wiimote, muziek, streaming etc.)
Het zijn lifestyle producten, statussymbolen zoals een luxe Senseo, een Borettikeuken of 19" lichtmetalen velgen onder je Daihatsu Cuore.
En dát, dat is wat de pc nog steeds niet is, ondanks de htpc's(kasten), maar de Mac dan weer wel.

Ik? Ik heb twee pc's, een Xbox, een PS2, een GBA, een Atari Lynx. Wat speel ik? Eigenlijk alleen maar Guild Wars en af en toe eens een spelletje op de PS2 of Xbox. Ik ben geen fanboy van een platform, ik speel gewoon net op waar ik op dat moment zin in heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 30-05-2007 15:11 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het dood gaan nog wel mee valt.

Ati en Nvidia hebben veel geld en sponsoren game producenten om pc games te maken. Zodoende moeten de PC gamers weer geld uit geven om een nieuwe videokaart te kopen om die nieuwe game te spelen. Met dat geld kunnen ATI en Nvidia weer nieuwe kaarten ontwikkelen en nieuwe games sponsoren. Waarna de PC gamers weer die nieuwe kaarten kopen om de nieuwe games te spelen. etc etc etc.
Het voordeel voor de console mensen is dat daar ook ATI/Nvidia kaarten in zitten. Door dat de ontwikkeling grotendeels door de PC word gedaan, krijgen de console gamers er uit eindelijk ook betere en sterkere consoles voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
ph4ge schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:02:
uhh, wat voor orgineels komt er dan op de console? weer een fighter, weer een platform en dan heb je het wel gehad. diepgaande gameplay vind je eigenlijk alleen maar op de pc. nintendo heeft met de Wii wel iets leuks bedacht, maar dat kan me ook maar een uurtje boeien. als console mensen aan een goede fps denken denken ze aan HALO, dat zegt heel wat over de speelbaarheid en het niveau van FPS op de console, mensen die een controler fijner vinden met FPS spelen vast met auto-aim ofzo, want dit kan je gewoon niet menen.
Precies, bijna elk spel wat nu op de PS2/PS3 en Xbox360 heeft wel een nummer achter zijn naam staan. Final Fantasy XIII, Virtua Fighter 5, Project Gotham Racing 3, Fable 2, Halo 3, Forza Motorsport 2 enzv, enzv. Denk dat dit gewoon weer een kwestie van smaak is en hoe je het liefst speelt, en dat is iets wat niet te veranderen is.
Mijzelf maakt het om eerlijk te zijn niet uit waar ik op speel. Heb thuis een PC en een DS, maar een potje Halo op de Xbox met wat vrienden vind ik ook leuk. Zolang ik me maar vermaak vind ik het al best :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb pas de wii gekocht omdat ik dacht dat het mischien mijn pc games wel kon vervangen, maar nu ligt alleen die wii in de kast en doe er verder niks meer mee, btw de controller van wii die zuigt hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

In Search of Sunrise schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:56:
[...]
Developers focussen zich ook teveel dat het spel op het nieuwste van het nieuwste hardware moet draaien.
bingo! Je hebt net dé grootste pc kwaal ontmaskerd die ervoor zorgt dat er een grote migratie naar spelconsoles aan de gang is.

(en kunnen we de flames achterwege laten? dank u. De Wii heeft een ander doelpubliek dan jullie en is niet echt relevant in deze discussie)

[ Voor 15% gewijzigd door boe2 op 30-05-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
[...]

wat een non-agrumenten

Ik zal bijna de vele miljoenen MMOrpg junkies vergeten die nooit achter hun pctje vandaan komen 8)7
Jouw argumenten zijn dan wel steekhoudend |:(. Praat niet zo idioot en leer spellen. Dit is GoT, geen forum voor randdebielen. Daarnaast zou ik het prettig vinden als je Jezus niet bij de discussie betrekt.
Ik zou het waarderen als je je wat beter hield aan de spellingsregels en iets minder ging vloeken.

edit: Even mn vorige antwoord gerelativeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door DarkShadow op 30-05-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:12:
ik heb pas de wii gekocht omdat ik dacht dat het mischien mijn pc games wel kon vervangen, maar nu ligt alleen die wii in de kast en doe er verder niks meer mee, btw de controller van wii die zuigt hard.
De onderbouwing is werkelijk waar _/-\o_ ...

|:(
Boeboe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:13:
[...]

bingo! Je hebt net dé grootste pc kwaal ontmaskerd die ervoor zorgt dat er een grote migratie naar spelconsoles aan de gang is.

(en kunnen we de flames achterwege laten? dank u de. Wii heeft een ander doelpubliek dan jullie en is niet echt relevant in deze discussie)
Hoe weet jij dat de Wii een ander doelpubliek is dan ons hier? Roept Nintendo zelf niet dat ze iedereen aan het gamen willen krijgen, dan moeten ze toch iedere doelgroep op een of andere manier aanspreken? En die grote migratie, dat valt wel mee, dat is meestal rond de launch en een jaar erna.
DarkShadow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:14:
[...]

Jouw argumenten zijn dan wel steekhouden |:(. Praat niet zo idioot en leer spellen. Dit is GoT, geen forum voor randdebielen. Daarnaast zou ik het prettig vinden als je Jezus niet bij de discussie betrekt.
Wil jij dan randdebielen erbuiten laten, dankje ...

[ Voor 31% gewijzigd door JanW op 30-05-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

DarkShadow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:14:
[...]Daarnaast zou ik het prettig vinden als je Jezus niet bij de discussie betrekt.
8)7

(eerlijk, ik sta ook aan de consolezijde, maar als je zo moet gaan argumenteren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me op dat iedereen hier praat over de games van nu. Hoor niks meer over games van pak hem beet 5 jaar geleden (of ouder natuurlijk). Ikzelf heb vroeger ontzettend veel plezier gehad met mijn NES, SNES en PC (shareware, freeware) 486, pentium 1 anyone?

Heb er nooit over geklaagd en tegenwoordig.. ach.. games zijn games, wil je ze op een console spelen dan speel je ze lekker op een console, wil je op de pc knallen, dan doe je dat lekker. Voor beiden zijn tegenwoordig gadgets aan te schaffen om het controller/keyboard probleem op te lossen. Controllers voor een PC bestaan al jaren, en keyboards voor consoles zijn ook niet weg te denken.

Denk dat het probleem meer ligt bij de game genre's van tegenwoordig (zoals al eerder geroepen is in dit topic) Te weinig keus, vroeger had je een hele rits games (A-merken tussen de B-merken, je zag het verschil niet) En nu is alles boven de 50 euro een A-merk en alles in de retail bak een B-merk.

Just my 2 cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Boeboe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:15:
[...]

8)7

(eerlijk, ik sta ook aan de consolezijde, maar als je zo moet gaan argumenteren...)
Consolezijde? Na Nintendo/Sony/Microsoft fanboys heb je nu ook al console fanboys die het liefst de PC zo snel mogelijk zien uitsterven of zo? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

JanW schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:28:
[...]

Consolezijde? Na Nintendo/Sony/Microsoft fanboys heb je nu ook al console fanboys die het liefst de PC zo snel mogelijk zien uitsterven of zo? 8)7
nah, ik verdedig me gewoon tegen de beweringen dat consoles gedoemd zijn in de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:48

M2M

medicijnman

DarkShadow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:58:

KNIP
ik mis mijn muis en kan ABSOLUUT niet overweg met een controller.

Laat staan dat áls je het er een beetje goed uit wil hebben zien, je een peperdure TV nodig hebt, en een uitstekende geluidsinstallatie.

Daarnaast kun je voor bijvoorbeeld een RTS, zelf niet aan de slag om mapjes te maken, mods te creeren etc etc

nee, voor mij geen console

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
JanW schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:07:
[...]

Precies, bijna elk spel wat nu op de PS2/PS3 en Xbox360 heeft wel een nummer achter zijn naam staan. Final Fantasy XIII, Virtua Fighter 5, Project Gotham Racing 3, Fable 2, Halo 3, Forza Motorsport 2 enzv, enzv. Denk dat dit gewoon weer een kwestie van smaak is en hoe je het liefst speelt, en dat is iets wat niet te veranderen is.
Mijzelf maakt het om eerlijk te zijn niet uit waar ik op speel. Heb thuis een PC en een DS, maar een potje Halo op de Xbox met wat vrienden vind ik ook leuk. Zolang ik me maar vermaak vind ik het al best :) .
hmm, voor de xbox360 enkele goede titels:
Mass effect (enorme rpg met veel vernieuwende elementen), Eternal Sonata (innovatief op het gebied van muziek, en art), Blue Dragon (tja, japans), Too Human(vernieuwend in hack'n slash, door het te combineren met het ontwikkelen van je character ala diablo), Crackdown(vernieuwend in het free roaming genre), Gears of War(vernieuwend in het FPS genre, of eigenlijk third person. Vooral de manier van richten, bewegen etc), Bioshock (creepy injectienaalden zijn wel nieuw), Assasins Creed (enorme vrijheid van bewegen en tof verhaal).

De laatste 2 komen ook op de PC, maargoed, het zijn allemaal wel vernieuwende titels zonder een cijfer achter hun naam. Daarnaast treedt er in in vervolgseries vaak wel een goede evolutie op; bij Forza zou ik het zo niet weten (geen racefan) maar Fable2 gaat bv verder met het verwerken van emoties in een game (dat hele gedoe met een hond die je niet kan besturen is best gaaf), Halo perfectioneerd de multiplayer en belooft natuurlijk een goede singleplayer waarbij het verhaal afgemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-07 12:56

Jesse99

Everything's Tweakable!

Zelf heb ik veel liever de PC.
Inderdaad wel waar dat een goeie game-PC geld kost, maar je kunt er gewoon ook zoveel meer mee. Daarnaast geef ik de voorkeur aan tb & muis voor bediening en zit ik gewoon goed achter m'n bureau als ik aan 't gamen ben. Voor sommige heb ik alsnog een gamepad.

PC breid je ook lekker makkelijk zelf uit, en als je PC goed genoeg is vind ik persoonlijk games gewoon veel mooier uitzien. Maar hangt natuurlijk ook af van welke resoluties ondersteund zijn.
Met de consoles zat je toch altijd aan de relatief lage PAL resolutie vast. Goed dit is bij de nieuwe generaties consoles ook niet meer maar mij zie je daar toch geen geld aan uitgeven.
Moet ook wel bekennen dat ik de TV zo weinig gebruik dat ik wel een betere PC monitor dan TV heb staan :P

Consoles heb ik ook gehad (begonnen met een Sega Megadrive en momenteel nog een PS2 staan) maar echt veel doe ik er niet meer mee. De Sega was gewoon leuk vroeger, de PS2 heb ik enkel aangeschaft voor een aantal games die ik wilde en die niet voor de PC te krijgen zijn.

New pc under construction...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Boeboe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:15:
[...]

8)7

Whatever you like, ik vind het onnodig om te vloeken op een forum. En ik sta niet aan de consolezijde, of welke zijde dan ook. Ik ben juist bang dat PC gaming dood gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:20:
Valt me op dat iedereen hier praat over de games van nu. Hoor niks meer over games van pak hem beet 5 jaar geleden (of ouder natuurlijk). Ikzelf heb vroeger ontzettend veel plezier gehad met mijn NES, SNES en PC (shareware, freeware) 486, pentium 1 anyone?
Probleem is dat de games van nu niet de games van vroeger over treffen.
Bedoel Starcraft 1 Diablo 2 zijn nog steeds zeer veel gespeelde games :P

Zelf speel ik af en toe nog X-Com: UFO enemy Unknow en ja die is al ong 13 a 14 jaar oud ;)
Dat soort klassiekers zie je zelden terug in de games van nu.

UFO speelde ik zelfs op de Amiga :)

Consoles gebeurd het zelfde, denk dat de generatie van 25~35 jaar alles wel heeft gehad.
Want wat nu uitkomt is of uitmelkerij (NFS) oneidige vervolgen (FiFA) of gewoon van het zelfde (zowat alle FPS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles wat leeft gaat een keer dood ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Valt het dan niemand op dat de PC en consoles steeds dichter naar elkaar toe aan het werken zijn?
Vroeger had je de NES en het MasterSystem, of de SNES en de MegaDrive. In die tijd had je nog veel exclusieve titels, en elk platform had zijn sterke en minder sterke kanten. Tegenwoordig zijn de verschillen minimaal. Ik heb discussies gezien over de GFX van de X360 en PS3, waarin mensen elkaar probeerden te overtuigen adhv screens waar ik met de beste wil van de wereld het verschil niet meer tussen zag. Ook de code waarin de games tegenwoordig geschreven worden begint steeds dichter bijelkaar te liggen, waardoor zowat elk spel een multi-platform release is. Alleen de consolefabrikanten zelf sturen nog aan op games die spicifiek voor hun console geschikt is, maar de gemiddelde ontwikkelaar wil alle platforms bedienen, zodat ze meer omzet scoren.
Tegenwoordig hebben consoles internet mogelijkheden en kan je alles wel als mediacenter inzetten. Hoe lang gaat het nog duren voordat je een console koopt voor de specs, in plaats van voor de games, en maakt het niet meer uit in welk systeem je die schijf stopt?

edit:
@ DarkShadow
Voor iemand die niet wil schelden, heb je net aardig zitten flamen. Hou je een beetje in, wil je?

[ Voor 5% gewijzigd door Edmin op 30-05-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 23:57

Met een vriendin die standaard naar Net5 zit te kijken is een console kansloos. Nooit de tijd om lekker te kunnen gamen.

PC gaming is niet dood, er vind een verschuiving plaats. Elke genre is wel uitgepoept en de internet penetratie is heel hoog. Dat betekend dat men steeds meer online spellen speelt. De laatste maanden heb ik eigenlijk maar twee spellen gespeeld. Van september tot januari Guild Wars en van Janurai tot en met nu ben ik bezig met (R) Rose Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Edmin schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:43:
Valt het dan niemand op dat de PC en consoles steeds dichter naar elkaar toe aan het werken zijn?
Vroeger had je de NES en het MasterSystem, of de SNES en de MegaDrive. In die tijd had je nog veel exclusieve titels, en elk platform had zijn sterke en minder sterke kanten. Tegenwoordig zijn de verschillen minimaal. Ik heb discussies gezien over de GFX van de X360 en PS3, waarin mensen elkaar probeerden te overtuigen adhv screens waar ik met de beste wil van de wereld het verschil niet meer tussen zag. Ook de code waarin de games tegenwoordig geschreven worden begint steeds dichter bijelkaar te liggen, waardoor zowat elk spel een multi-platform release is. Alleen de consolefabrikanten zelf sturen nog aan op games die spicifiek voor hun console geschikt is, maar de gemiddelde ontwikkelaar wil alle platforms bedienen, zodat ze meer omzet scoren.
Tegenwoordig hebben consoles internet mogelijkheden en kan je alles wel als mediacenter inzetten. Hoe lang gaat het nog duren voordat je een console koopt voor de specs, in plaats van voor de games, en maakt het niet meer uit in welk systeem je die schijf stopt?

edit:
@ DarkShadow
Voor iemand die niet wil schelden, heb je net aardig zitten flamen. Hou je een beetje in, wil je?
Daar kan ik wel waardig mee inkomen inderdaad, al die vergelijkingen lijken een trend te worden sindss gametrailers.com ermee is begonnen. Ik denk alleen niet dat je een console gaat kopen voor de specs. Exclusives blijven, zeker zolang sony/ms/nintendo een flinke zak geld hebben staan.

(ik houd me trouwens wel in, maar iemand beschuldigen van non-argumenten en vervolgens komen met 'fack de wii' gaat er bij mij echt niet in :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 3 jaar terug een leuke AMD64 systeempje gekocht voor 1200 euro ofzo. Heel veel leuks mee gehad :) Maar het heeft enorm veel moeite met de games tegenwoordig.
Ik heb nu besloten om voor een Xbox360 te gaan, vooral om de games die daar voor uitkomen. Enige wat ik lekkerder vind spelen op een PC zijn strategische spellen (godzijdank dat je voor Starcraft 2 geen high end pc nodig hebt, blizzard wetende) en online FPS. Voor de rest vind ik de console toch beter vooral de comfort met de controller enzo.
Denk dat ik nog een jaartje of 2 met de Xbox360 ga spelen en dan wanneer directx10 de standaard engine is dat ik weer naar de pc overschakel. En dan weer overschakel naar PS4 / Xbox520 (?).
Vind het schakelen gewoon leuker, beetje vernieuwend telkens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:50:
Heb 3 jaar terug een leuke AMD64 systeempje gekocht voor 1200 euro ofzo. Heel veel leuks mee gehad :) Maar het heeft enorm veel moeite met de games tegenwoordig.
Ik heb nu besloten om voor een Xbox360 te gaan, vooral om de games die daar voor uitkomen. Enige wat ik lekkerder vind spelen op een PC zijn strategische spellen (godzijdank dat je voor Starcraft 2 geen high end pc nodig hebt, blizzard wetende) en online FPS. Voor de rest vind ik de console toch beter vooral de comfort met de controller enzo.
Denk dat ik nog een jaartje of 2 met de Xbox360 ga spelen en dan wanneer directx10 de standaard engine is dat ik weer naar de pc overschakel. En dan weer overschakel naar PS4 / Xbox520 (?).
Vind het schakelen gewoon leuker, beetje vernieuwend telkens :p
Hahaha, hele discussies over wat nou duurder en goedkoper is in dit topic, maar meneer koopt gewoon allebei, dat weet je zeker dat je duur uit bent ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een pc dreamcast een wii en een ds...
nog steeds speel ik het meeste op mijn pc.
pc gaming zal nooit dood gaan naar mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:56:
[...]

Hahaha, hele discussies over wat nou duurder en goedkoper is in dit topic, maar meneer koopt gewoon allebei, dat weet je zeker dat je duur uit bent ;) _/-\o_
Ach, niet allebei tegelijk he ;) Gewoon om de 3 jaar ofzo nieuwe console/pc. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Als ik eerlijk mag zijn zie ik de het gamen op een pc niet voorbij gaan, ik heb een xbox maar heb daar nog nooit een spel op gespeeld gebruik em puur als 'media extender'. Je zag/ziet al toetsenborden/muizen voor consoles maar imho neemt dat nou het makkelijke van een console weg.

Kwam laatst een artikel tegen in het blad PC games (duits) en daar 'bewezen' ze toch ook het tegenovergestelde, er komen toch zeker heel veel PC titels uit. Ook worden er constant nieuwe engines/technieken ontwikkeld en deze vloeien ook door naar de consoles. Zonder de ontwikkeling op PC gebied waren de consoles nu niet wat ze zijn kwa hardware/games.

Ik vindt persoonlijk dat je op een pc veel meer keuze vrijheid hebt, eigenlijk heb je alle spellen die op de consoles zijn ook op de pc, misschien niet onder dezelfde naam maar wel vergelijkbare.
Ook wordt vaak gezegd dat een pc duurder is i.v.m. een console dat is ook wel zo, maar je kan er ook veel meer mee, en kom nou niet met 'ja de ps3 kan ook linux draaien' ik zie mezelf niet op een ps3 chatten/dvd-kijken/branden, video bewerken, mijn website bijwerken, programmeren noem maar op owja en gamen. Daar komt ook bij dat er ZAT 'gratis' games zijn op een pc en je de mogelijkheid hebt om hem te upgraden als er iets nieuws uitkomt en ja je wordt 'verplicht' om te upgraden wil je mee gaan met de nieuwe technieken pracht en praal.

En een console moet je leuk vinden, ik vindt er persoonlijk niets aan het trekt mij niet. Ik wil gewoon alles in 1 hebben, niet of/of. Daar komt ook bij dat ik de games over het algemeen niet leuk vindt en te duur vindt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Spellen als Civilization4 bewijzen dat de PC als interface nog een prima voorsprong heeft. Ook RTS gaat op de PC iets lekkerder en met Blizzard zitten we nog jaren goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

tja, zolang iedereen afkomt met "jamaar, crysis en starcraft 2" blijf je wel bevestigen dat pc enkel afhangt van een weinig aantal shooters en rts games :p

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste