PC gaming uiteindelijk toch dood?

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 39.028 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorde
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-08 16:35
Nee pc gaming is niet dood.
want zoals eerde genoemd is blijven de oude spelletjes (starcraft,ut1,de oude adventuere spellen van lucas arts,enz)veel gespeeld.
En grote complexe interfaces(rtsen,wow,enz) zijn net als hardcore fps(cs,cs:s,ut,ut 2004,enz) bijna onmogelijk te bedienen met een controler.
Om pc games te maken heb je ook een stuk lager budget nodig want ze hoefen geen geld te betalen aan nitendo/ms/sony voor het gebruik van hun console en het is een stuk makkelijker te distribueren door bijvoorbeeld popcap en dat soort bedrijven.(ja ik weet dat ms en sony ook zo systeem hebben marktplace bij ms.)
en ook omdat causel gamers (http://en.wikipedia.org/wiki/Casual_game) en mensen die af en toe een spelletje spellen(en dat zijn er een heleboel) geen console maar een computer in huis hebben.
daarom zal pc gaming nooit dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
DarkShadow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:04:
[...]

Maakt niet uit, dat houd gewoon in dat de PC misschien wel te vertrouwen is maar absoluut niet gebruiksvriendelijk. Je gaat toch niet voor elk stukje meuk dat je installeerd een Eula lezen van 10 paginas lang |:(

Je kan wel zeggen dat de persoon niet te vertrouwen is, maar dat is wel de consument en die probeer je als het goed is een gebruiksvriendelijk product aan te bieden dat zoveel mogelijk werkt out of the box, zeker als het om een spelletjes machine gaat. Dat is immers het enorme voordeel van een console. als ik mn 360 aanzet hoef ik me niet druk te maken over instellingen, installaties, het is gewoon game erin en gaan met die banaan.

Overigens was ik tot voor kort nog een fanatiek pc gamer (voornamelijk WoW de laatste jaren), maar het begint steeds meer af te nemen, het trekt me gewoon niet meer.
Jazeker wel. Het is noodzakelijk voor het functioneren van je pc. Handleidingen EULA's en pop-ups, zijn speciaal geschreven om jou op de hoogte te brengen van zaken die je MOET weten om het te kunnen gebruiken. Lees je het niet, ben je gewoon heel dom bezig. Vanuit jouw oogpunt is een auto ook niet gebruiks vriendelijk. Je moet immers een hele hoop leren en weten eer voor je met een auto kunt en mag rijden. Er zit een hoop troep tussen je oren, gebruik het inplaats van te verwachten dat een ander het al voor je doordacht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

@boeboe. Nou nee dus. Dat zijn namelijk Godlike games en dat genre is op de Xbox ondervertegenwoordigd. Ik bedoel, C&C draait er wel maar op een PC draait het ook... maar dan met muis. Andere spellen van het type Populous, Black&White, Civilization4 of Settlers2.1 draaien op een PC en wel specifiek vanwege de interface. De console heeft dat niet en is daarom minder toegankelijk.

Nu worden er wel steeds minder spellen gemaakt (txs EA) maar een heel genre blijft op de Xbox/PS3 onbesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:57
Boeboe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:11:
tja, zolang iedereen afkomt met "jamaar, crysis en starcraft 2" blijf je wel bevestigen dat pc enkel afhangt van een weinig aantal shooters en rts games :p
Ik wil wel een lijstje gaan geven hoor, maar ik denk dat je jezelf nu een beetje dom aan het houden bent, want iedereen weet wel dat er veel meer uitkomt en uit is gekomen op de PC als alleen Crysis en Starcraft 2. Ennemy Territory: Quake Wars, Civilization 4, een sloot aan RTSen, sims, shooters, rpg's en ga zo maar door. Mensen gaan beschuldigen van kortzichtigheid kan iedereen wel, maar denk dat op het moment jij degene bent die kortzichtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

ecteinascidin schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:14:
@boeboe. Nou nee dus. Dat zijn namelijk Godlike games en dat genre is op de Xbox ondervertegenwoordigd.
ik ben dan ook niet over xbox bezig. Ik heb ondertussen al 2 keer gezegd dat xbox geen vertegenwoordiging is voor consolegames. Voor jou is crysis een godlike game (god weet waarom, t'is een shooter zoals er zoveel zijn), voor mij is dat Dragonquest. Jij kijkt uit naar Starcraft 2, ik kijk uit naar Eternal Sonata, jij speelt graag counterstrike, ik speel graag disgaea, twee verschillende werelden, COMPLEET verschillende genres en spelervaringen, terwijl de games die ik hier noem toch veel meer diepgang hebben dan de gemiddelde pc game.

En hier wringt het schoentje: shooters zijn NIET voor het mainstream publiek, zeker niet als ze bleeding-edge hardware vereisen (om welke reden? Om de boden van een plas water mooi te vervormen terwijl je aan het knallen bent *zucht*), en daar gaat de essentie van de TS om denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door boe2 op 30-05-2007 16:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef de TS grotendeels gelijk.

Ikzelf zal ook nooit pc's kopen die state of the art zijn. Huidige mid-end is meer dan genoeg. Meer geld wil ik er ook niet in kwijt. (heb nu 7600gt en kan vanalles prima spelen).

Als er weer eens een game uitkomt die, om het een beetje speelbaar te maken, meteen weer een gigantische upgrade nodig heeft om het te kunnen spelen, dan laat ik dat links liggen. Terwijl elke nieuwe game voor een console, met eventueel een nieuw verhaal, nieuwe gameplay elementen, zorgeloos kan worden aangeschaft. (meer zoals een nieuw muziek album kopen, je vraagt je toch ook niet af of je cd speler dit wel zal kunnen 'draaien')

Ik word compleet gestoord van MMO en mensen die het spelen, dus dat zal hier zeker nooit in huis komen. Enige wat ik af en toe nog speel is eens een rts (wat ik niet goed kan) en de gewone games. Met andere woorden, ik kan al net zo goed een console kopen (en een redelijk geprijsde pc er naast houden)

Ik wacht dan ook op een prijsdaling van de PS3, want dat lijkt mij het enige platform waarin ik terug plezier zal vinden in het gamen.

Games waar ik op wacht voor de PC (niet veel eigenlijk): spore (lekker offline singleplayer bezig blijven), frontlines, fuel of war en enemy territory quake wars. (gameplay)

Maar daar mogen ze ook wel eens mee opschieten, want na alle trailers en demo's en weet ik veel heb ik nog nauwelijks zin om het spel effectief te gaan kopen. Het uitbrengen zelf is soms slechts gewoon een formaliteit, de pre-sale hype is het belangrijkste. En dat stoort me. Eerst de consumers helemaal zot maken en dan vijf keer de release date verleggen.... :( . Neem een voorbeeld aan rockstar GTA, done when it's done, en één filmpje als teaser. Geen jarenlange hype, afwachten, en dan uiteindelijk het hele gedoe gewoon beu zijn.

En ik heb het al meermaals aangehaald: BRING BACK THE SINGLEPLAYER GAMES #@@[{#
Alles is zo zwaar gefocust op online gaming, te triest gewoon. Maak een engine, een game arena, en that's it. Daarom dat ik na de examens Dark messiah of might and magic eens ga proberen. Wat hopelijk een STUK beter is dan oblivion, want daar vond ik niets aan.

Op crysis wacht ik al helemaal niet. Ik ga daar echt m'n pc niet voor upgraden, en dat spel is net als far cry helemaal gecentreerd rond graphics. Fine, dat kan ook, maar dan ga ik het dus niet op low of medium spelen, want dan hou je helemaal niets meer over qua game. (en far cry was gewoon een buttgame. Interessant voor het eerste uurtje, en daarna niets meer...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09
Seth_Chaos schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:12:
[...]

Jazeker wel. Het is noodzakelijk voor het functioneren van je pc. Handleidingen EULA's en pop-ups, zijn speciaal geschreven om jou op de hoogte te brengen van zaken die je MOET weten om het te kunnen gebruiken. Lees je het niet, ben je gewoon heel dom bezig. Vanuit jouw oogpunt is een auto ook niet gebruiks vriendelijk. Je moet immers een hele hoop leren en weten eer voor je met een auto kunt en mag rijden. Er zit een hoop troep tussen je oren, gebruik het inplaats van te verwachten dat een ander het al voor je doordacht heeft.
Ik heb nooit een Eula voor mn auto gereden en verder ook nooit last gehad van pop-ups in mn auto :+
De vergelijking is een beetje brak. Ik zou er van mogen uitgaan dat goede software geen conflicten veroorzaakt met andere software/hardware. Als dat wel zo is, zou het in principe beter zijn om daar een oplossing voor te bedenken in plaats mij daarvan op de hoogte te brengen. Je voert zelf aan dat 1 op de 100 dat spul leest, dan is volgens jouw 99% van de bevolking heel dom bezig op een computer, terwijl dat werkelijke aantal een stuk dichter bij de 80% ligt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 14-09 22:57
Boeboe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:19:
[...]

ik ben dan ook niet over xbox bezig. Ik heb ondertussen al 2 keer gezegd dat xbox geen vertegenwoordiging is voor consolegames. Voor jou is crysis een godlike game (god weet waarom, t'is een shooter zoals er zoveel zijn), voor mij is dat Dragonquest. Jij kijkt uit naar Starcraft 2, ik kijk uit naar Eternal Sonata, jij speelt graag counterstrike, ik speel graag disgaea, twee verschillende werelden, COMPLEET verschillende genres en spelervaringen.
God weet waarom, het is een RPG zoals zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

tja, zolang iedereen afkomt met "jamaar, crysis en starcraft 2" blijf je wel bevestigen dat pc enkel afhangt van een weinig aantal shooters en rts games :p
Die 2 spellen zullen me een worst wezen, leuk dat het er komt maar voor mij persoonlijk niet boeiend.
Wat mij intresseert zijn het aantal MMORPG's dat beschikbaar zijn voor de pc, noem er eens 5 voor een console? En ja RTS/FPS games ownen gewoon op de PC, dat het nou ook beschikbaar is op de console.. ja leuk..met een gamepad en autoaim (LOL)

Race spellen en vechtspellen zijn er ook op de PC maar inderdaad in mindere maten (vechtspellen bijna geen de laatste jaren) en wil je een gamepad/stuur/joystick op je pc? dan hang je er toch 1 aan?
Het vergelijk van PC en Console gaat gewoon niet op, gamen op PC als Console zal blijven bestaan.

En weinig 'aantal' shooters? ga maar even tellen vanaf ~1992 denk dat je de 1000 wel haalt alleen op dat genre of ze allemaal goed zijn is een 2de.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

JanW schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:24:
[...]

God weet waarom, het is een RPG zoals zoveel.
een rpg die gemaakt is om de speler volledig in het verhaal te zuigen en zeer veel diepgang te bieden wat betreft customisation. Crysis is 1 grote benchmark: "hee kijk eens hoe mooi ons vuur is, begin maar al te sparen voor je videokaart"

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:27:
[...]

een rpg die gemaakt is om de speler volledig in het verhaal te zuigen en zeer veel diepgang te bieden wat betreft customisation. Crysis is 1 grote benchmark: "hee kijk eens hoe mooi ons vuur is, begin maar al te sparen voor je videokaart"
Ja.. lekker een verha... zZz *snurk*

Leuk dat je een eigen keus heb met bepaald soort spellen, is ook wel heel erg goed te merken in al je comments hier. Merendeel van de mensen hier houden gewoon van Crysis dan..... hetgeen waar jij het over had. Customisation? Kan bij Crysis ook hoor, dus tja.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Derr_Hans schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:38:
[...]
Probleem is dat de games van nu niet de games van vroeger over treffen.
Wat is het verschil tussen X-Com (de hele serie), Syndicate en Jagged Alliance? (Behalve dan dat ze bijna antiek zijn)

Want er zit wel ongeveer zo'n 3 tot 5 jaar tussen de games.. terwijl de gameplay precies hetzelfde is. Nou ja bijna dan. En toch zijn het stuk voor stuk games voor in een top 5 (kwestie van mening).

Waarom kunnen ze tegenwoordig geen oude game pakken en de gameplay houden. Ik hoor al het woord "uitmelken", maar zo zie ik het niet. Dan zou alles tegenwoordig uitmelken heten. Je kan toch prima een concept pakken en daar een andere schil om zetten? Het lijkt wel alsof de hele games industrie geënt is op de vetste, snelste, koelste, heetste graphics terwijl de gameplay achterwege blijft.

Ja vet spel, ziet er goed uit alleen heb hem al na 1 uur uitgespeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

[...]

Dus jij hebt nog een NES/SNES/Genesis? want jij vondt dat mooi zat?
Jij bent dus niet in het bezit van een Xbox360/PS3? Waar denk je dat de technieken vandaan komen op de hedendaagse consoles? Wat jij zegt slaat nergens op, waar het opneerkomt is dat 'wij' als PC eigenaar geen nieuwe PC (onderdelen) mogen halen om gebruik te maken van de nieuwere technieken? Waarom koop jij dan een nieuwe console?

En heel even een vraag, hoe post jij nu op dit forum?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ik mag plots geen computer meer gebruiken omdat ik liever consolegames speel? 8)7 (ik speel wel degelijk pc games. Heb nog meer dan een jaar WoW gespeeld en speel bijna dagelijks UT2004). Een game koop je omdat het je aanspreekt qua concept, niet omdat het een showcase is voor de grafische capaciteiten van je hardware.

(en als je het echt wil weten, ik bezit enkele vrij antieke consoles ja, alsook ps2 en 360)

[ Voor 76% gewijzigd door boe2 op 30-05-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser001 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:32:
[...]
Dus jij hebt nog een NES/SNES/Genesis? want jij vondt dat mooi zat?
Hehe hier wil ik wel op reageren.. Ja heb nog een NES en speel er nog graag op.. en de graphics vind ik nog steeds mooi ja (hoewel, mooi..) het prikkelt mijn fantasie (en wat jeugd sentiment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
DarkShadow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:22:
[...]

Ik heb nooit een Eula voor mn auto gereden en verder ook nooit last gehad van pop-ups in mn auto :+
De vergelijking is een beetje brak. Ik zou er van mogen uitgaan dat goede software geen conflicten veroorzaakt met andere software/hardware. Als dat wel zo is, zou het in principe beter zijn om daar een oplossing voor te bedenken in plaats mij daarvan op de hoogte te brengen. Je voert zelf aan dat 1 op de 100 dat spul leest, dan is volgens jouw 99% van de bevolking heel dom bezig op een computer, terwijl dat werkelijke aantal een stuk dichter bij de 80% ligt :+
Het is dom waarschuwingen en instructies niet te lezen, dus ja 99% is dom bezig niet 80%. Dat wil niet zeggen dat 99% van de bevolking dom is. Iedereen doet immers wel eens wat doms, zelfs de genieen op deze wereld. 99% leest het niet, omdat het ze niks kan schelen. Daarom vindt ik de software zoals msn plus zo mooi die je afstraft als je de EULA niet leest doormiddel van een mooi stukje software dat je pc vernagelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:36:
[...]

Hehe hier wil ik wel op reageren.. Ja heb nog een NES en speel er nog graag op.. en de graphics vind ik nog steeds mooi ja (hoewel, mooi..) het prikkelt mijn fantasie (en wat jeugd sentiment)
Ik heb ook mijn Genesis nog hoor, maar helaas zijn de controllers verrot.
Dus nu speel ik de games via een emulator op mijn pc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GunGrave
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:19
Tjah sinds UT en SOFII heb ik ook niet echt intresse om hardcore te spelen :(
Beetje wat nu populair schijnt te zijn is het kansloze Word of Warcraft :S

Maar goed PC gaming, gaat niet dood maar er moet wel wat gebeuren op het gebied van vernieuwing !!!
Persoonlijk vond ik company of heroes een mijlpaal in de next gen RTS, c&c3 stelt echt niets voor.
In CoH is er sprake van strategie, c&c3 is geld verzamelen sh1t pompen en rijden met die tanken....
KANSLOOS dus !

Company of Heroes, CSS, Lineage2 is het enige wat ik nog speel op de pc voor de rest doe ik inderdaad meer op me x360 :S Zonde als je veel geld in je pc pompt inderdaad.

Alienware R11 i9-10900kf - 32GB - 3060 12GB - watercooling by Alienware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GunGrave schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:42:
In CoH is er sprake van strategie, c&c3 is geld verzamelen sh1t pompen en rijden met die tanken....
KANSLOOS dus !
Is dit niet een kwestie van mening? En meningen verschillen per persoon. Zo kan ik ook zeggen dat het woord "Gun" in je nick gebruiken kansloos is.. Beetje ongegronde uitspraak dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:30:

Merendeel van de mensen hier houden gewoon van Crysis dan..... hetgeen waar jij het over had. Customisation? Kan bij Crysis ook hoor, dus tja.. _/-\o_
hoe kan je van een spel houden wat je nog niet eens gespeeld hebt, alleen maar filmpjes +screens gezien.
Laten we eerst eens afwachten wat voor game het wordt!

Daarnaast hebben we nog het DX10 verhaal. Mensen die nu al DX10 kaarten kopen en niet eens weten wat de performance zal zijn met DX10.
Plus je zal ook Vista moeten aanschaffen om DX10-games te kunnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig dat Crysis dus ook DX9 is en werkelijk geen verschil is met de DX10 versie. Veel mensen wachten toch met Vista tot tenminste SP1 komt.

Filmpjes + screens = Love. Waarom zou je anders iets kopen als je niet weet wat het is of what het doet? Je ziet het, je hou ervan en je wil het hebben d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GunGrave
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:51:
[...]

Is dit niet een kwestie van mening? En meningen verschillen per persoon. Zo kan ik ook zeggen dat het woord "Gun" in je nick gebruiken kansloos is.. Beetje ongegronde uitspraak dacht ik zo.
TriForce is van Zelda prima dat weten veel mensen, kansloos of niet ? mening ?
GunGrave is van een manga dat weten ook veel mensen die in dat soort "dingen" zitten !

Company of Heroes VS C&C3 is puur objectief (subjectief maar objectief bekeken vanuit mijn standpunt dus ja subjectief maar goed), ik heb ze beide op hard uitgespeeld en speel ze online en toch bevat COH veel meer diepgang dan C&C3. Vind je kansloos dingen bouwen en over je vijand heen gaan leuk dan ben je een C&C3 speler. Ben je echter van mening dat 1 unit mits goed gespeeld de "battletide" kan keren dan ben je een CoH speler. Praat hier puur over gameplay en niet over graphics want dan bijt C&C3 ook hard in het stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:56:
Gelukkig dat Crysis dus ook DX9 is en werkelijk geen verschil is met de DX10 versie.
heb je dat vergelijkings filmpje gezien van crysis op dx9 en crysis op dx10?

[ Voor 28% gewijzigd door NiaX op 30-05-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GunGrave
NiaX schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:06:
[...]

Nee net ff gegoogled maar vind niets ? heb jij een linkje ?
Thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GunGrave schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:59:
[...]

TriForce is van Zelda prima dat weten veel mensen, kansloos of niet ? mening ?
GunGrave is van een manga dat weten ook veel mensen die in dat soort "dingen" zitten !

Company of Heroes VS C&C3 is puur objectief (subjectief maar objectief bekeken vanuit mijn standpunt dus ja subjectief maar goed), ik heb ze beide op hard uitgespeeld en speel ze online en toch bevat COH veel meer diepgang dan C&C3. Vind je kansloos dingen bouwen en over je vijand heen gaan leuk dan ben je een C&C3 speler. Ben je echter van mening dat 1 unit mits goed gespeeld de "battletide" kan keren dan ben je een CoH speler. Praat hier puur over gameplay en niet over graphics want dan bijt C&C3 ook hard in het stof.
Dit is al een andere insteek dan dat je net neerzette. Meningen prima en niet iedereen hoeft het daarmee mee te zijn, heb dan ook respect voor andermans meningen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
GunGrave schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:08:
[...]

Nee net ff gegoogled maar vind niets ? heb jij een linkje ?
Thx !
http://gathering.tweakers...message/28100328#28100328

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
Ja maar het probleem is als je alle RTS en alle shooters op een hoop gooit dan lijkt het net of het om maar een paar games gaat. Terwijl er talloze subgenre's zijn en allerlij verschillende speel mogelijkheden. Bijkomend dat er best nog een aantal andere noemenswaardige games zijn buiten deze genre's. Dit zijn gewoon de twee meest populaire genre's.

Dat is net zo iets als alle Xbox360 games binnen een paar genre's persen. Race games, shooters, en platform games. De rpg's kan ik nauwelijks een echte rpg noemen en vallen dus onder shooters, voor de rest zijn er een aantal race games met vliegtuigen, pinguins, ruimteschepen, etc. Gooi er nog een aantal platform games tegenaan en je bent er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorde
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-08 16:35
Maar daar spelen ze wel vals in het jungle filmpje gooien ze bijvoorbeeld een granaat in de dx 10 versie en niet in de dx 9 versie.
Hier staat die op een weblog.

[ Voor 44% gewijzigd door yorde op 30-05-2007 17:26 . Reden: ik was te laat met posten van de link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

[...]

Vrees het ook, het tot zo verre voelt als een "doom3tje" aan. Een benchmark van de laatste videokaart die wel goed zal verkopen maar zals de gameplay minder blijkt dan al snel stof mag gaan verzamelen.

Voor iedereen afgaat als een tijdbom, crysis kan een goede game worden! Het KAN een goede gameplay bieden! Maar totdat de game uit is en dat bewezen is kan het ook de volgende DOOM3 zijn. Leuke engine maar de game zuigt!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat argument van die hardware is ook beetje overdreven. Op een P4 van 3.5 jaar oud kan je nog best meekomen.

Kijk maar eens op die doosjes van spellen, langzaamaan wordt de geforce 2 niet meer ondersteund. Voor pc begrippen is dat ding bijna antiek.

En dan zag ik zo'n racegame op de PS3. Auto's zagen er leuk uit, daar niet van, maar ik vond de graphics er nou niet beter uit zien dan HL2 een tijdje geleden.

En het grote voordeel van de pc vind ik dat je alles in kan stellen. Alles is aan te passen naar jouw wensen.

Dus; doe mij maar een PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon een eindeloze discussie.
Ikzelf vind dat de PC beter is, omdat je meer bezig bent met het verhaal (ik dan toch)... Terwijl ik dat met mijn PS/PS3 toch niet helemaal heb.
Ook dat de PC veel geld kost, dat is duidelijk. Maar als je zo'n systeem koopt, dan is PC-gaming echt je hobby, en niet zomaar een bezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Even voor de goede orde: de verwachtingen voor Crysis zijn zo hoog gespannen, omdat het de 'opvolger' van FarCry is. Aangezien dat een knaller van een game was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
NiaX schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:06:
[...]

Ja, DX10 was iets mooier, maar het verschil viel wel mee, daarnaast was elk dx10 filmpje qua actie ineens compleet anders (gebeurde veel meer :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft is PC gaming ver dood. Achteraf heb ik er spijt van dat ik mijn zuur verdiende centjes heb uitgegeven aan een flinke upgrade voor mij systeem, ruim anderhalf jaar geleden. Sinds die tijd zijn er maar een handjevol games uitgekomen die mij aanspreken eigenlijk. Vele genre's zijn sowieso verdwenen in PC land, en dat is heel erg jammer.

Naar mijn visie heeft dit alles te maken met het té commerciele geneuzel in de gaming wereld. Publishers willen nu eenmaal geld zien.

De jaren '80 en '90 zijn helaas voorbij. Toen was er natuurlijk ook sprake van commerciele dingetjes, maar lang niet zo erg als de miljoenen-projecten van tegenwoordig. Developers moeten tegenwoordig echt bakken met geld hebben om iets leuks te kunnen ontwikkelen, want de markt voor low-budget gaming is nu eenmaal niet zo groot. Als je geld wilt verdienen, zul je eerst eens geld moeten investeren.

Eigenlijk begint de gaming scene een beetje Hollywood-achtige trekjes te vertonen. Straks heb je nog maar vijf goede high-budget games per jaar of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:16
Ik denk zelf voor de mensen die zeggen dat een pc veel duurder is dan een console niet helemaal eerlijk zijn. Dit omdat je met een pc veel meer doet en kan doen. Tekst verwerken , dvd/cd branden , muziek downloaden , msn , interneten noem maar op. En wat betreft de games die uit komen vind ik persoonlijk ook dat er minder goeie titels uit komen met single player. Mijn laaste veel gespeelde singleplayer game is Heroes of Might and Magic V en moet zeggen dat ik daar echt weeken plezier van heb gehad van goeie graphics en een mooi verhaal. Verder speel ik zelf nog erg veel Starcraft 1 online en hoop dat ze een knappe deel 2 uit brengen maar van wat ik gezien heb ziet het er een beetje kinderachtig uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Hmm valt me 1 ding op met deze hele topic.

Er wordt van uitgegaan, dat er minder spelen uit komen voor de pc. Nou ben ik het daar niet helemaal mee eens. Wat wel gebeurt is, dat er langzamerhand een steeds lager percentage van de games in winkels uitgebracht worden. Er wordt langzaam veel meer uitgebracht via: steam, direct2drive, matrixgames en andere digital download aanbieders.

Dus wil je weten wat er uitkomt, dan zul je zelf veel aktiever moeten worden om de wereldwijde aanbieders op te zoeken. En dan kom je soms bij kleine software bedrijfjes uit, die alleen een digital download aanbieden met betaling via paypal of creditcard.

Dan hebben we het zelfs nog niet over de zeer grote lading shareware games, waarvan sommige toch echt behoorlijk hoge kwaliteiten hebben. Maar ja, geen reclame, geen displays in winkels. Dus valt niet meer op.

Ik koop zelf geen console, waarom, ik hou niet zo van racers/shooters/platforms en andere console genres. Ook al heb ik ladingen games gespeeld op atari's vroeger met joysticks etc. Eigenlijk zijn het deze type spelen die nu op consoles te verkrijgen zijn. Echter de PC heeft in die tijd gewonnen van commodore/atari, was dat niet gebeurt, dan had je waarschijnlijk nu een heel andere markt gehad en niet de opdeling in consoles en pc.
De games die ik op een pc speel zijn voor 95 percent gewoon niet verkrijgbaar op consoles en ik zie mezelf niet op de bank/bed spelen met console.
Ander voordeel is, dat de pc veel meer vrijheid bied. Gamen is niet alleen achter een kastje zitten, nee, daar horen forums bij, daar horen teamspeak of ventrilo meetings bij en dan niet alleen tijdens het spelen, daar hoort mailen bij, daar hoort googlen bij. En dat ik zie nog niet zo 1,2,3, gebeuren op een console.

PS: ik heb dat artikel in gameplay ook gelezen en vond het eigenlijk een ZEER zwaar overdreven artikel, ook erg 1-zijdig belicht. Degenen, die daar zaten te posten, houden blijkbaar geen rekening ermee, dat er ook veel freeware/shareware uitgebracht wordt of mods etc, die er ook voor zorgen, dat mensen minder singlegames kopen. Ik durf trouwens rustig te stellen, dat MMO games een zeer zware aanslag heeft gepleegd op de verkoop van single games, maar ja, die link legt geen enkel bedrijf, het is puur kopieren wat ze er elke keer bijslepen.
Trouwens zijn er nog geen xbox emulators voor de pc verkrijgbaar hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

leuk dat je je pc 'moet' upgraden, vergeet niet dat je dan nog steeds tegen mooie beelden aankijkt als de console al een tijd mee gaat, daar kun je niets upgraden. Qua upgraden maakt het ook niet iedereen evenveel uit, sommige upgraden die processor enzo toch wel voor dingen als Parren/rarren/3Dsmax etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:30

Vrijdag

De Zwarte

Terran schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:58:
Ik denk zelf voor de mensen die zeggen dat een pc veel duurder is dan een console niet helemaal eerlijk zijn. Dit omdat je met een pc veel meer doet en kan doen. Tekst verwerken , dvd/cd branden , muziek downloaden , msn , interneten noem maar op.
Ja, dat kan allemaal met een pc. Maar dat kan zowat ook met een console. Nemen we eens de PS3. Dat ding is qua mogelijkheden zowat een pc, met internet aansluiting, draadloze dingen, allerlei randapparatuur en dus ook HD afspeelmogelijkheden. En dat allemaal voor 600 euro. Voor mensen die voor internetten, office en dergelijke een eenvoudige pc hebben en vooral spelletjes willen spelen is een console gewoon praktischer. Stekker er in, disc erin en gaan met die banaan. Wederom, de massa wil snel vermaak, en bij de massa is het grote geld te halen.

En dan nog, er zijn genoeg mensen die een pc hebben vooral vanwege de spellen. En als je dat eens bekijkt, dan is dat pas echt duur, want dan moet er natuurlijk wel de dikste videokaart en de snelste cpu in, elk half jaar weer opnieuw. (om het eens te overdrijven, maar je snapt mijn punt wel) Pricewatch of niet, maar voor de early adaptors (of gewoon de patsmannetjes van de pc gamers) is dat op jaarbasis flink geld uitgeven aan apparatuur dat al verouderd is tegen de tijd dat er spellen uitkomen die er optimaal gebruik van maken.
GoldenSample schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:07:
leuk dat je je pc 'moet' upgraden, vergeet niet dat je dan nog steeds tegen mooie beelden aankijkt als de console al een tijd mee gaat, daar kun je niets upgraden. Qua upgraden maakt het ook niet iedereen evenveel uit, sommige upgraden die processor enzo toch wel voor dingen als Parren/rarren/3Dsmax etc.
Een console heeft als voordeel, zo lijkt het me, dat na verloop van tijd men er steeds beter mee leert omgaan qua software schrijven/programmeren. Als je kijkt naar de eerste titels van de PS2, en dan nu God of War 2, Black en dergelijke worden de spellen steeds mooier/uitgebreider.
En ja, ik heb de framedrops in Shadow of the Colossus ook gemerkt, maar probeer op een pc van dik vier jaar oud maar eens fatsoenlijk een recente game te spelen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ach uiteindelijk merk je het wel in het aanbod met games. Tot nu toe nog genoeg van bepaalde genres zoals rts, fps wordt het al minder en rpg begint bedroevend te worden. We zitten imho al aan slechts 5 tot 10 topgames per jaar. Bij de consoles is dat meer, alhoewel het aanbod voor de next-gen op dit moment nogal tegenvalt, maargoed die zijn nog niet al te lang uit en alleen de xbox heeft een respectabel aanbod (eigenlijk is dat woord pas van toepassing na de zomer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

DarkShadow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:26:
fps wordt het al minder en rpg begint bedroevend te worden.
Vergeet niet dat we slechte RPG jaren achter de rug hebben. Recente goede RPG's zijn Oblivion, Gothic3 en Two Towers. Hoezo bedroevend?

FPS minder? De nieuwe Medal of Honor komt komende Q3, Call of Duty 4, Quake Wars en Crysis komen er aan....

Kom gerust onder je steen vandaan, er zijn zat toptitels die op het punt staan mijn HDD te bevolken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het ook een probleem is dat het steeds duurder wordt om een goed spel te maken.
Vroeger kon je je spelletjes nog kopen in floppyvorm, tegenwoordig gaat het om dvds. Met floppys waren leuke spellen voor de pc niet zo duur, tegenwoordig moet een spel een mooie 3d-engine hebben om 'goed genoeg' te zijn, en dat kost nogal wat. Misschien wordt er hierdoor tegen opgezien om iets nieuws te ontwikkelen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 15:28
zolang er vraag naar is zal "Pc gaming" blijven. Daarbij gaan bedrijven als Hp en dergelijke ook gameing pc's op de markt zetten dus neem ik aan dat het nog niet 123 een verloren zaak is. Windows Vista promoot ook gaming via vista. Ervan uitgaand dat vista draait op een pc en niet op een console. Ik denk dat de pc dus geen zinkend schip is kwa gamen. Meen dat ik de laatste tijden meer artikelen gelezen heb dat de pc juist in aantrek was op gaming gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

ik heb het topic niet gelezen maar m.i. zal het wel loslopen. Het welvaartsniveau blijft stijgen en steeds meer mensen kopen hun games legaal dus dan blijft het rendabel games te produceren.

Verder is de oude generatie gamers volwassen geworden en heeft nu meer €€€ die ook wil spenderen voor games en geen zin heeft in gezeik met key's en ook beseft dat er toch echt betaald moet worden om het interessant te houden voor bedrijven om games te ontwikkelen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morew0rk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022
Derr_Hans schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:38:
[...]

Probleem is dat de games van nu niet de games van vroeger over treffen.
Inderdaad. De enige instanties op gebied van (pc) games waarvan ik de spellen kan spelen zonder me te ergeren aan van alles en nog wat zijn Blizzard en Michel Ancel. Maar eerstgenoemde maakt twee spellen per decennium en Ancel's liedjes duren nooit erg lang (singleplayer only, eigenlijk).

Voor de rest vind ik alle games sinds 1999/2000 - sinds Unreal en Unreal Tournament eigenlijk - gewoon prutswerk. Ik speel graag Diablo2, en met af en toe een aardige single player (Beyond Good & Evil was echt... super, gewoon onwaarschijnlijk goed) vind ik het ook wel best. Hoef ik tenminste geen geld aan hardware uit te geven :D

Probleem is gewoon dat spellen allergisch zijn voor het massale, economiegerichte gebeuren waarin ze tegenwoordig geduwd worden. Consoles bieden op dat gebied gewoon gigantische voordelen, waardoor je welhaast een oen moet zijn om nog in een pc game van een random fabrikant te investeren.
Verder is de oude generatie gamers volwassen geworden en heeft nu meer €€€ die ook wil spenderen voor games en geen zin heeft in gezeik met key's en ook beseft dat er toch echt betaald moet worden om het interessant te houden voor bedrijven om games te ontwikkelen.
Nee, het probleem is na al die jaren nog steeds dat de meeste uitgevers niet weten hoe ze een spel fatsoenlijk moeten beveiligen waardoor de hele markt gigantisch veel omzet misloopt.

[ Voor 28% gewijzigd door morew0rk op 31-05-2007 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Alles voor 1999/2000? Poe hee.....
Typisch een opmerking voor iemand die wil laten zien dat hij al echt ouwe poep is in de gameswereld. Of heb je gewoon sinds dat jaar geen zin meer in games?

Uiteindelijk blijven nieuwe games altijd een herhaling van een voorloper. Company of Heroes is een schandalige Dune2 cloon en de nieuwe Medal of Honor lijkt echt te veel op Wolfenstein 3D, maar dat is het probleem niet. Ik merk zelf ook dat ik meer immuun wordt voor de nieuwste gehypte games, maar er zitten toch echt nog goede titels tussen. Toen ik een jaar of drie geleden voor het eerst Gothic2 speelde was ik direct verslaafd en Beyond Good & Evil is inderdaad een zwaar ondergewaardeerde game (die NLD voice over is werkelijk briljant!)

Ik denk dat je uiteindelijk je eigen lat gewoon hoger legt, wat niet vreemd is als je veel games voorbij hebt zien komen. Maar dat doet niets af aan het kwaliteitsniveau van de huidige games! We zijn alleen erg verwend en veeleisend geworden. Moet elke game dan per se vernieuwend zijn? Ik denk het niet, de ruimte voor vernieuwing is toch al klein, ik kan althans zo tussen neus en lippen door geen nieuw genre bedenken ala dune2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
trouwens wat verteld jou dat PC gaming dood is/gaat als JIJ het niets meer aan vind of de upgrades te duur vind?

om bij de consoles te blijven moet je ook elke keer mee upgraden naar een nieuwe bak, en anders oude rommel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morew0rk
Ouwe poep? Nou bedankt. Nee niet echt. Noem me eens één titel die iets biedt dat ik niet terugvond voor 2000 en die niet van Blizzard (of Ancel, voor mijn part) afkomstig is.
Moet elke game dan per se vernieuwend zijn? Ik denk het niet, de ruimte voor vernieuwing is toch al klein, ik kan althans zo tussen neus en lippen door geen nieuw genre bedenken ala dune2.
Nee, vernieuwing verwerk je in een nieuw, goed design. Dat hoeft geen nieuw genre te zijn.

Het heeft niets te maken met het leggen van een hoge lat. Het kwaliteitsniveau waarover jij het hebt, is gewoon bedroevend laag. Ik ben iemand die al zijn spullen legaal koopt en ik ga gewoon geen 60 euro plus nieuwe hardware neerleggen voor Command & Conquer 3, sorry, daarvoor is dat spel simpelweg te matig. Kijk Dawn of War, kijk Company of Heroes, kijk Supreme Commander, Ground Control II (als we het toch over RTS hebben)... Waar precies zijn dat betere spellen dan Starcraft of Total Annihilation?
Waar komt Titan Quest in de buurt van Diablo2? Lol, het komt niet eens tot aan de enkels.

't Is niet vreemd dat veel mensen van de pc en van nieuwe pc games afhaken; het heeft allemaal te maken met vervelende gameplay die na een tijdje komt bovendrijven waardoor je besluit het spel toch maar niet aan te schaffen. Keer op keer.
trouwens wat verteld jou dat PC gaming dood is/gaat als JIJ het niets meer aan vind of de upgrades te duur vind?
Dat heb ik al gezegd; het gaat dood omdat de beveiliging op games meestal nog steeds niet deugt. Wie pakt dat consequent wel goed aan? Oh ja, Blizzard. Al sinds Diablo 2 Warcraft 2 battle.net edition :')
om bij de consoles te blijven moet je ook elke keer mee upgraden naar een nieuwe bak, en anders oude rommel spelen.
Een consolebak krijg je voor kerstmis van je ouders voor jou en je twee broertjes, die leen je van je oom of die krijg je voor je communie, whatever. Het is niet te vergelijken met de relatief lage toegankelijkheid van pc-onderdelen. Of heb je wel eens 256 MB geheugen gehad voor je communie :')

[ Voor 34% gewijzigd door morew0rk op 31-05-2007 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ik geef je gelijk dat de kwaliteit ver te zoeken is, men neme een oude game, halen er 40% gameplay en 20% features vanaf en doen er 200% graphics bij en iedereen is blij NOT. (Black&white2)

maar volgens mij komt het gewoon dat we te verwend zijn, vroeger moest je je fantasie gebruiken en je genoot van de game, tegenwoordig moet alles er geweldig uitzien maar ook de features hebben.
het probleem is dat alle goede ideeen al opgemaakt zijn, en als je een vervolg maakt kan het nooit tippen aan.. maar waarom eigenlijk niet? het is anders gelijk een rip off of clone en veroordeeld.

het zelfde geld voor films, hebben ze vroeger goede ideeen opgemaakt op slechte kwaliteit, maar een vernieuwde versie is gelijk namaak.

er moet gewoon iets gebeuren, wat speciaals ontworpen worden wat nieuw en inovatief is..
je hebt nu 5 genres FPS, (MMO)RPG, Adventure, Racing en RTS thats it (ja sport nog) alles moet in die laatjes verdeeld worden er is niets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morew0rk
Onzin. Je kan nog steeds een fantastische FPS maken, die veel mensen in zijn greep houdt. Deed Battlefield dat dan niet?

Je hebt een design, een concept, en van daaruit bouw je een spel op. En dan wordt dat spel geweldig of fantastisch of gewoon kut. Dat heeft niet per se te maken met vernieuwing maar wel alles met de manier waarop je te werk gaat.

Als C&C3 beter was geweest dan Warcraft 3, dan zou ik ervoor zijn gegaan.

Jij hebt het over vernieuwing, ik heb het over pure kwaliteit. Ik zeg niet dat originaliteit een probleem is, ik zeg dat kwaliteit een probleem is. Originaliteit vind je in een design, niet in een (nieuw) genre. Kijk naar Starcraft... Zoals je zegt kon en kun je daar je fantasie gebruiken omdat Protoss, Zerg en Terran gewoon tot de verbeelding spreken. Zelfs in DotA, een mod voor Warcraft 3, zitten mensen nog dagelijks te discussiëren over nieuwe builds, nieuwe ideeën etc... Allemaal omdat Blizzard het mogelijk maakt om iets fantasierijks met het Warcraft universum te doen... Maar het is en blijft Warcraft - geen nieuw genre of wat dan ook. Waarom denk je dat Diablo2 nog steeds zo'n gigantische fanbase en community heeft?

Maar hoe precies spreekt dat nieuwe ras in C&C3 tot de verbeelding? Ik weet de naam ervan al niet eens meer (daarom refereer ik aan de hand van "nieuwe ras") en dat terwijl je de laatste tijd niet om of op kunt kijken of je ziet weer een reclame van dat verdomde spel - zelfs bij de Mac Donalds :D

GDI en NOD waren vroeger wat Warcraft was... Nu zijn ze niet veel meer dan het verschil tussen een gele en een rode laser.

[ Voor 22% gewijzigd door morew0rk op 31-05-2007 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
EA heeft C&C vermoord

Ik had battlefield niet genoemd omdat ik er al eerder naar verwezen had in dit topic, dat is echt een goede (was een vernieuwd) concept, helaas is het al weer 10x uitgepoept door UT Halo QW etc.

maar het was ook EA wat Battlefield uberhaupt zag zitten en leven in heeft geblazen als uitgever.
voordat was Codename Eagle ook vet goed in MP

ik ben op dit moment bezig met LOTRO en het bevalt me best, BF2 is trouwens wel beter dan 2142 ik ben benieuwd wat de volgende titel word. (ik wacht nog steeds op Forgotten hope mod voor BF2)

[ Voor 119% gewijzigd door Bulls op 31-05-2007 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Wat denken jullie van de Wii, en met name de visie van Nintendo?

-gameplay op de eerste plaats zetten
-gaan voor vernieuwing
-eenvoudigere techniek: eigenlijk terug naar de jaren negentig, waren dat niet de gloriejaren?

We zien op dit moment spellen op dit platform verschijnen die de nadruk wel heel erg op het spel-aspect leggen (pong-achtige spellen). Het theatrale aspect wordt helaas verwaarloosd (theatraal: Half-life, Zelda).
Ook het belevingsaspect (BF2, GTA3 achtige spellen) wordt verwaarloosd.

Nintendo biedt een kweekvijver voor de ontwikkeling van het spel element.
De Pc zal de kweekvijver voor het belevings-aspect blijven.
Vwb de kweekvijver voor het theatrale aspect gok ik op de ps3 (als hij aan gaat slaan in Japan).

Wanneer de drie aspecten optimaal geintegreerd worden krijg je klassiekers die door een nu nog ondenkbaar breed publiek geliefd gaan worden, wellicht gaat gaming de film dan voorbij als vooraanstaand verhalend medium.

My 2 philosophic cents.

[ Voor 47% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 31-05-2007 04:14 ]

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Ik zie PC gaming niet direct doodgaan. Wel zie ik een bedrijf als blizzard uiteindelijk (zeker niet snel) verworden tot een soort EA. Ik zie een bedrijf als Microsoft "garage" projecten op de markt brengen die een vernieuwing met zich meenemen, omdat ze niet gebonden werden aan een marketing jasje tijdens initial development. Ik zie de echte gamers massaal games kopen die nog wel de moeite waard zijn.

Goed, Sid Meier, Sir-Tech, Rockstar, Bungie (om even wat te noemen waar ik zo op kom) zijn geen drol meer waard als je wanhopig op zoek gaat naar vette gameplay, maar dit bewijst alleen maar dat groot geld slecht is voor goede games.

Nu gewoon heel hard hopen dat EA alleen nog maar voor consoles wat gaat doen en de goede PC games komen wel weer naar boven.

Sidenote: ik zie de GPU bakkers hier ook nog wel een aandeel in het verloop hebben, die profiteren tenslotte het meest van populaire games.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morew0rk
Blizzard zal niet verworden tot EA omdat Blizzard al langer dan EA de dingen op haar eigen manier doet. Kwaliteit voor kwantiteit stellen is gewoon duidelijk de manier waarop Blizzard te werk gaat. En Blizzard gaat op die manier tenonder wanneer de fans teleur worden gesteld, dat wil zeggen wanneer de gevraagde en verwachte kwaliteit niet meer geleverd kan worden. En dan is er ook niks meer te redden, niet met een andere marketingstrategie (zoals die van EA) of wat dan ook. Vergeet immers niet dat Blizzard lang zo groot niet is als EA, en op de lange termijn dan ook lang niet zoveel uithoudingsvermogen zal hebben - zeker niet om de gehele manier van werken om te gooien, dat zou gewoon het einde van de rit betekenen dan.
Goed, Sid Meier, Sir-Tech, Rockstar, Bungie (om even wat te noemen waar ik zo op kom) zijn geen drol meer waard als je wanhopig op zoek gaat naar vette gameplay, maar dit bewijst alleen maar dat groot geld slecht is voor goede games.
Maar Rockstar, Sid Meier etc. werken op die manier ook niet, geven niet hun eigen games uit en zijn veel minder afhankelijk van een fanbase. Hell, die hebben ze niet eens - de meeste mensen die Halo spelen hebben er geen weet van dat ze met een spel van Bungie te maken hebben, laat staan dat ze denken 'oh dit spel zit vol met fouten maar Bungie zal het wel fixen'.

Aan de ene kant betekent dit dat ze in principe niets hoeven waar te maken (zoals Blizzard dat wel moet - flashy graphics zijn dan in ieder geval niet genoeg), aan de andere kant kunnen ze ook nergens op rekenen.
Nu gewoon heel hard hopen dat EA alleen nog maar voor consoles wat gaat doen en de goede PC games komen wel weer naar boven.
En die zijn er dus bijna niet, EA of geen EA :/

[ Voor 16% gewijzigd door morew0rk op 31-05-2007 03:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
er worden nog voldoende games gemaakt voor de PC alleen laten de grotere producenten de support vaker liggen dan eerst waardoor een spel wat bugs heeft niet gefixed wordt.
Daarnaast hebben spellen voor de PC een mogelijke langere levensduur omdat de comunitie mods kan ontwikkelen wat bij een Console game niet kan.
Als er gewoon een aantal producenten waren die naar de spelers van het spel zouden luisteren zou dat spel een langere levensduur hebben en dan heb je meer mensen die een vervolg ervan zouden kopen.
Daarnaast hoeft niet elk spel 50 euro te kosten, zie Red Orchestra 30 euro bij launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Als ik zie hoeveel muisbewegingen ik moet maken bij Supreme commander dan denk ik niet dat pc gaming ooit nog een keertje dood gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:29
Ik ben toch ook wel echt iemand die alleen op de pc kan gamen, ik heb een ps2 gehad misschien in totaal 3 uur wat op gespeeld (serieus) die heb ik toen ook meteen verkocht. Vond het echt een rot ding. Kon er totaal niet op gamen.
Een pc kost wat meer maar ja ik vind het echt velen malen beter gamen dan een console. Maar ik merk ook wel dat veel games alleen nog maar op consoles uitkomen marja ik game de laatste tijd toch niet meer zo veel ook omdat mijn pc te traag is geworden voor de nieuwste games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

het zal mij worst zijn waar ik op game, als de game maar kwalitatief in orde is.

Voordeel van de PC is dat iedereen er wel 1 heeft en je dus makkelijk over internet kan spelen, consoles, zal niet iedereen hebben, en als ze er al een hebben zullen ze ze niet alle 3 hebben (PS3 + 360 + Wii)

net zoals men vroeger of een (s)nes had of een Genesis(master system)

De keuze wordt uiteindelijk gemaakt door het genre waar je van houd, hoewel het tegenwoordig steeds de keuze is van de bedrijven door exclusieve contracten af te sluiten om geld binnen te halen.

zowel de 360 als de PS2 hebben voor mij op dit moment niet genoeg titels om een aankoop te rechtvaardigen, zou ik nu een console kopen zal het de Wii zijn, vanwege de manier waarop zij tegen games aankijken en vernieuwingen maken (wii-mote bijvoorbeeld)

wat mij met consoles op dit moment gewoon het meeste tegenstaat is het gebrek aan multiplayer op 1 console maar daar heb ik al een keer eerder over gerant :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Op een of ander manier waaien deze discussies altijd op bij als de console fabrikanten de markt in handen lijken te krijgen. Na de X360, Wii hebben we nu de PS3, en dit zorgt voor de nodige focus op de console markt, waar er wel voor de gamesindustrie meer geld voor het oprapen ligt. Dit is dan ook voor de mannen achter de games, de studios, erg belangrijk natuurlijk. We kunnen dus zeggen dat de kopieerbaarheid van PC games de toekomst van PC gaming onstabiel maakt. Aangezien iedereen die een X360, Wii of PS3 wel een paar spellen erbij wil kopen. Dit zegt dus niet dat er in de consolewereld geen games gekopieerd worden, maar her is zeker minder aantrekkelijk dan in de PC game wereld.

Technologisch gezien vind ik het gelul om te horen dat consoles "alles" zijn. Het enige waar ik mijn wenkbrouwen omhoog deed is de besturing (niet de graphics) van de Wii. Voor de rest ben ik eerder teleurgesteld in de grafische capaciteiten van de Ps3 en X360. Dit komt omdat ik meerdere keren in het verleden heb gezien hoe ontzettend vooruitstrevend de consoles waren en hoe de PC industrie daar eventjes achter liep om vervolgens weer bij te trekken. En dat zien we nu met de aankomst van DX10 en multicore support bijvoorbeeld. PC games lijken daarom nu even buiten interesse te vallen, maar ik geloof dat dat weer bijtrekt.

De media kunnen we ook even vriendelijk bedanken voor dit soort discussies. PC games hebben zich nooit verworpen in de media battle van de consoles en nemen daarom ook in het publiekelijke oog een 2e plaats achter de consoles. Hierdoor krijgt de PC games industrie een beetje een verlaten beeld, met alle focus op de andere spelers op het veld. Daarvan willen natuurlijk alle geldzoekers van profiteren door juist voor die groep te "kiezen" en mee te doen aan de media Hype.

De PC heeft gewoon te veel voordelen met te weinig backbone. De PC op zich is een modulair, evoluerende maar onstabiel platform. Voor jaren kan alles stil blijven staan voordat er progressie word gemaakt op gebied van grafische hardware en processing. Hier bijt de Consolewereld met alle tanden in, door 1 product af te leveren die het beter kan. Helaas zijn ze niet modulair, en daardoor nietupgradebaar of zoals wij het liever hebben: tweakbaar. Hierdoor moeten ze wel agressief openen bij hun introductie, en dat is nu. Alle media gefocust, alle pinpassen klaar? GO GO GO! Get your Ps3 experience! Voordat het te laat is en de PC games weer op elke front weer winnen.

Financieel gezien kun je het goed inzien. Fabrikanten gaan voor de tijdelijke "boom" van inkomsten, en niet voor de onstabiele stroom van euro's uit de PC gaming markt. We danken de media voor hun inzet, die niet alleen zegt wat goed is, maar daarmee ook aangeeft wat slecht is. Nee wees nou niet naïef. Voor elke console die over de toonbank gaat, staat er al een PC bij iemand thuis. Deze wacht alleen tot de storm over is. Om vervolgens weer keihard iedereen te laten zien wie er nou echt de baas is. Dit verhaal is al meerdere keren verteld, bij de komst van de Xbox en PS2, bij de komst van de Dreamcast en PS1, en zelfs toen de Megadrive overging op CD media. Consoles win batttles, they don't win wars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niemand zich dan meer vermaken met games als Worms of the Settlers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bokkie schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:20:
Gaat de console de PC vervangen dan?
Nee dat zie ik NOG niet gebeuren, hoewel ik wel zie dat PC Gaming behoorlijk wat marktaandeel gaat verliezen want zeg nou eerlijk wie vind het nou leuk om voor elke nieuwe game nieuwe drivers te moeten downloaden, weer andere dingen moet instellen, of er achter komen dat je weer geld moet uitgeven aan een duurdere videokaart.
Dat is de grootste onzin die je maar kan uitkramen _/-\o_

Ik zit al dik 4/5 jaar met 1 pc, (alleen een nieuwe muis en toetsenbord zover) en ik kan gemakkelijk alle games draaien. Nou kan ik wel binnekort een nieuwe PC kopen voor de nieuwe spellen zoals Crysis. Maarja, net als met consoles komen binnen 4/5 jaar ook weer een nieuwe.. dus maakt geen reet uit d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 11:22
DarkShadow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:34:
[...]
hmm, voor de xbox360 enkele goede titels:
Mass effect (enorme rpg met veel vernieuwende elementen), Eternal Sonata (innovatief op het gebied van muziek, en art), Blue Dragon (tja, japans), Too Human(vernieuwend in hack'n slash, door het te combineren met het ontwikkelen van je character ala diablo), Crackdown(vernieuwend in het free roaming genre), Gears of War(vernieuwend in het FPS genre, of eigenlijk third person. Vooral de manier van richten, bewegen etc), Bioshock (creepy injectienaalden zijn wel nieuw), Assasins Creed (enorme vrijheid van bewegen en tof verhaal).
-Mass Effect lijkt me wel een leuke RPG, maar wat er nou zo vernieuwend aan is zie ik niet. bovendien is het van Bioware, die brengen het vast op de PC uit, een jaar later maar wel opgepoetst.
-Eternal Sonata, weer een RPG, wss mooie muziek maar verder moeilijk op vernieuwing te betrappen.
-Blue Dragon, volgens mij weer een RPG, beetje FFachtig.

Dit zijn allemaal vast toffe titels, maar echt niet bijster vernieuwend. Ik heb de reviews gelezen, maar niet gespeeld dus wellicht zit ik er enorm naast. Maarja, het zijn maar RPG's, daar zijn er op de PC altijd zat van. Lijkt mij dus absoluut geen pluspunt tov PC.

-Crackdown, GTA clone? (GTA komt altijd op de PC, met mods :) )
-Gears of War, vernieuwend voor consoles mss, hoewel ik deze titel niet zelf heb gespeeld lijkt het me niet bijzonder. Erg geweldadig, maar lijkt me niet beter dan bv FEAR of CoD, en co-op of samenwerken met npc's gebeurde ook al in 1995. En het is een shooter op console, dat is sowieso niks :p.

Sorry hoor, maar hoewel deze namen geen cijfer achter de titel hebben zegt het genoeg over het aanbod in games als deze titels als vernieuwend worden bestempeld, wat dat zijn ze gewoon niet. Bovendien zijn er vergelijkbare tegenhangers genoeg op de PC. Voor de xbox en de ps3 zijn gewoon geen vernieuwende games, de Wii heeft een aardige controler maar dat is imo ook maar een gimmick. Op de pc kijk ik uit naar:

-ET:QW
-RTCW2
-Crysis
-Hospital Tycoon (<3 theme hospital)
-Medieval II: Total War Kingdoms
-Strategic Command 2
-Een of ander RPG :>
-Anno 1701
-Nieuwe Simcity
-enz

tot die tijd hou ik me bezig met:
-Oblivion (helemaal gemod+expansion)
-W:ET
-WoW
-CIV4
-Medieval 2
-Test Drive
-Football Manager (ook zo'n genre niet speelbaar op consoles)
-Europe Universalis 3
-snes/n64 emulator
-PES6
-The Sims (hoezo geen geld te verdienen op de PC?)

En dan vergeet ik vast nog wat :p. Nee hier kan de console imo nooit tegen op, zelfs niet als je ze alle 3 zou hebben.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:13:
[...]

Dat is de grootste onzin die je maar kan uitkramen _/-\o_

Ik zit al dik 4/5 jaar met 1 pc, (alleen een nieuwe muis en toetsenbord zover) en ik kan gemakkelijk alle games draaien. Nou kan ik wel binnekort een nieuwe PC kopen voor de nieuwe spellen zoals Crysis. Maarja, net als met consoles komen binnen 4/5 jaar ook weer een nieuwe.. dus maakt geen reet uit d:)b
goedzo man je pakt een quote van een een jaar oud, mist de totale essentie van de gehele post en haalt je eigen post onderuit met je 3e zin /golfclap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de essentie van de hele post wou, dan had ik hem wel helemaal gequote :P
Kan wel een jaar oud zijn.. je haal het zelf net naar boven dus ja.. mag ik ook even :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:46:
Als ik de essentie van de hele post wou, dan had ik hem wel helemaal gequote :P
Kan wel een jaar oud zijn.. je haal het zelf net naar boven dus ja.. mag ik ook even :D
maw flamebait/troll haal door wat niet van toepassing is :O

anyway back on topic
PC gaming zal niet zo snel sterven denk ik, ook al zal het er soms op lijken, zolang er markt is zal het blijven bestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-07 12:56

Jesse99

Everything's Tweakable!

GoldenSample schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:07:
leuk dat je je pc 'moet' upgraden, vergeet niet dat je dan nog steeds tegen mooie beelden aankijkt als de console al een tijd mee gaat, daar kun je niets upgraden.
Hier wil ik nog even op in gaan.
Je 'moet' helemaal niks. Mijn 1,9Ghz pc met 512Mb en Radeon 9800 Pro 128Mb videokaart van 3 jaar geleden kan de games wat later uitgebracht zijn voor de consoles van die tijd nog prima aan. Ga je kijken naar latere games die gewoon op de pc veel meer details of hogere resolutie textures aanbieden, ja dan moet je upgraden als je dat vol wil benutten. En kies je er dan voor te upgraden zul je op grafisch gebied beter af zijn dan de consoles uit die tijd.

Het is al vaker gezegd, een PC is niet alleen om te gamen. Voor gamen is de grootste bottleneck meestal de videokaart en voldoende geheugen. Neem dat je bij een grafisch hoogwaardige console ook een mooie TV nodig hebt en de prijzen zullen dicht in elkaars buurt liggen als je al een redelijke pc voor andere toepassingen hebt staan.

En wat oude games betreft... Ik heb nog genoeg oude meuk staan ook. In plaats van emulators heb ik nog een paar oude consoles, en ook heb ik een 486DX4-100 pc draaien, puur voor 't jeugdsentiment. 'k Ben een rpg fan en die oude LucasArt games speel ik nog met net zoveel plezier als vroeger 8)
Qua nieuwe games bieden de mmorpg's me lang niet zoveel als de single players. 't Is leuk met veel mensen wereldwijd online in 1 game te zitten, maar er is geen verhaal en de gameplay gaat snel vervelen. Doe mij nog maar wat fantasy adventure rpg's als Neverwinter Nights (voor mij een absolute topper!), SpellForce, en meer in dat genre. Misschien niet de besten op grafisch niveau maar ze bieden mij wat ik qua gameplay in een spel zoek.

New pc under construction...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 16:54
Ze roepen al sinds 1998 dat PC gaming aan het sterven is. Het sterft nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik word moe van de constante herhaling van: "Het is niet vernieuwend meer.."

Het lijkt me logisch dat in de eerste echte bloei periode van pc games er veel meer vernieuwing was, omdat er eigenlijk bijna niets was. Nu kan je een nieuwe game altijd wel linken aan een andere game. Ik heb mij bijvoorbeeld uitermate goed vermaakt met CoD2 terwijl het gewoon weer een WO II shooter was. Weinig vernieuwends, nou en?

Bij films zeggen mensen dat toch ook niet? Casino Royale is verre van vernieuwend, omdat het James Bond nr zoveel was, maar toch is het een succes.. Het vernieuwend zijn, wordt een beetje als eis gezien. Tuurlijk is het zo dat je het liefst vernieuwing ziet, maar ook als de vernieuwende factor redelijk beperkt is, kan een game nog wel leuk en interessant zijn.

Ook kan je blijven discussiëren over vernieuwing en alle games zeer nuanceren. Het is maar hoe ver je wilt gaan. "Dat is weer een FPS, die bestonden al.."

Dat is hetzelfde als zeggen dat voetbal alleen tegen een bal aan trappen is. Het is maar waar je op wil letten en hoe je een game uitdiept..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
het gaat erom dat er een onderscheid moet zijn, welke game is nou echt op de console die geen gelijk heeft op de pc of andersom. en dan zie je dat de pc er een stuk sterker uit naar voren komt, tenzij je een groot fan van platform games of fighting games bent.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
zolang er patience is gaat pc gaming niet dood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*) Grappig wat veel reacties, zelf speel ik ook al een tijdje mee. Van de eerste consoles, commodore en later op de pc. Mijn zoontje heeft wel een PS2 dus daar zie ik wel eens wat van, toch eigenlijk meer horen, dat is gave (en bekende) rock muziek die ze in sommige games draaien.

Wat ik eigenlijk alleen maar wil zeggen is dat zolang ze op consoles geen Massive Multiplayer game wereld kunnen bouwen, consoles qua gameplay hopeloos achterlopen. 32 / 64 Personen per slagveld zoals in BF, en RPG werelden zoals in Lineage, Never Winter Nights private servers (the WoW prequel) EVE on-line etc.

Sinds Unreal Tournament in 99 (was het toch:)) speel ik niet meer tegen, of in samenwerking met de pc AI. Enkele kortdurende uitzonderingen daargelaten om toch even de graphics, geluid e.d. te bekijken. . . oftewel

Singleplayer, wacht een eenzame dood. Gasten die nu op de console spelen weten dat simpelweg nog niet. Maar dat wat wij achter de pc al voor het millenium hebben ervaren, moet voor de console nog worden geïntroduceerd, in Shadow, van MS :o misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Hann1BaL schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:27:
Ik word moe van de constante herhaling van: "Het is niet vernieuwend meer.."

...

Dat is hetzelfde als zeggen dat voetbal alleen tegen een bal aan trappen is. Het is maar waar je op wil letten en hoe je een game uitdiept..
Eens!

Spellen zijn net als boeken en films. Elke plot en thema is al een keertje voorgekomen. Het is nu een kwestie van presenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:37:
:*) Grappig wat veel reacties, zelf speel ik ook al een tijdje mee. Van de eerste consoles, commodore en later op de pc. Mijn zoontje heeft wel een PS2 dus daar zie ik wel eens wat van, toch eigenlijk meer horen, dat is gave (en bekende) rock muziek die ze in sommige games draaien.

Wat ik eigenlijk alleen maar wil zeggen is dat zolang ze op consoles geen Massive Multiplayer game wereld kunnen bouwen, consoles qua gameplay hopeloos achterlopen. 32 / 64 Personen per slagveld zoals in BF, en RPG werelden zoals in Lineage, Never Winter Nights private servers (the WoW prequel) EVE on-line etc.

Sinds Unreal Tournament in 99 (was het toch:)) speel ik niet meer tegen, of in samenwerking met de pc AI. Enkele kortdurende uitzonderingen daargelaten om toch even de graphics, geluid e.d. te bekijken. . . oftewel

Singleplayer, wacht een eenzame dood. Gasten die nu op de console spelen weten dat simpelweg nog niet. Maar dat wat wij achter de pc al voor het millenium hebben ervaren, moet voor de console nog worden geïntroduceerd, in Shadow, van MS :o misschien?
Ik speel zelf over het algemeen anders liever een leuk SP spel dan dat ik online ga in WoW en daar allemaal l33t kiddies moet trotseren ("OMFG you==teh gay0rz ROTFLOL!!!!@!!").

Volgens mij is het puur een persoonlijke voorkeur, ik vind het dan ook een beetje raar om te zeggen dat SP dood zou zijn alleen omdat dat jouw voorkeur toevallig niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Laatst online: 14-09 00:03
Als de gameplay verbeterd wordt zie ik geen enkel probleem. Vergelijk het maar met voetbal. Ik denk dat het merendeel van de Nederlandse bevolking voornamelijk de mannen natuurlijk. Voetbal een geweldige sport vinden. Of je dit nu doet op een vervallen schoolpleintje met een stel vrienden of in een fonkel nieuw stadion het blijft een prachtige sport.

Zo kijk ik al uit naar Starcraft II. Niet om dat de game nu in 3D wordt uitgevoerd maar vooral omdat de gameplay (hopenlijk) naar een nog hoger niveau wordt getild. De gameplay trailer heeft al een aantal unieke tactische / strategische mogelijkheden laten zien. Dus ik heb daar wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 23:21
DeX schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:38:
[...]

Eens!

Spellen zijn net als boeken en films. Elke plot en thema is al een keertje voorgekomen. Het is nu een kwestie van presenteren.
ook mee eens!

Daarbij wou ik nog even iets aanhalen....

De doorsnee gebruiker is NIET in staat om zich moeite te doen om zich te verdiepen in GOEDE single player games.... ik durf te wedden dat 99/100 mensen af haakt bij de spellen als Fallout, Myst en andere spellen als we het hebben over HET VERHAAL en moeite doen om het verhaal 'uit te lezen', hier moet je aan toe zetten om dit te willen weten. De manier van presenteren is echt cruciaal, de mens van tegenwoordig zit zo in elkaar dat het een makkelijk leuk snel en vooral mooi en simpel moet zijn... nou dan kom je al gauw bij de oude vertrouwde arcade games uit --> console... dus wat ik hieruit kan concluderen is dat de mensen eenvoudiger zijn geworden ze willen veel maar krijgen voor hun ogen heel weinig omdat het TE ingewikkeld lijkt te zijn en niet willen bijten in het verhaal... ze willen eye candy, nou voor de pc is dat echt Crysis die op nr.1 staat, maar what about lost world op de 360 of andere makkelijk games zoals die nieuwe grand tourismo 3 (toch) of fighting games als dead or alive? allemaal belovend, maar zoals ik zei het is arcade, je moet wat lopen je ziet 'nu' mooie gebieden en that's it, misschien wel wat verhaal maar ik durf te wedden dat dat echt niet zo mooi en veel diepgang heeft als een goed verhaal als myst of misschien uru.

Zoals een paar posts hiervoor... kan iemand zich nog vermaken met settlers... mijn antwoord op het gros mensen is nee, omdat het er belabbert uit ziet....
de mensen die een pc hebben en verhaal of originaliteit belangrijk vinden, zullen nooit zeggen dat het een belabbert spel is, die kijken terug naar de mooie tijd en gaan dit ook wel weer van de plank pakken.

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Hier ben ik het dus niet mee eens. Multiplayer is inderdaad een van de sterkste kanten van de PC game wereld. Ik zelf verwacht een comeback van de verhaal games, en om specifiek te zijn de Dynamic RPG games. WoW is leuk, maar onmogelijk om van te genieten als je 2 uur per week beschikbaar hebt, en/of sociaal incapabel bent ;) .

De vraag naar korte games met een goed verhaal zullen toenemen. Prince of Persia: Sands of Time was een geweldig gebalanceerde game: Goed verhaal, lekkere gameplay en vrij snel klaar te spelen. Hierdoor word het net een goede film of boek. Netjes op de plank bij je collectie. Ik hou niet zo van die games die ellendig lang voort duren. Iedereen ziet WoW op een van de twee manieren:
• Leuk!
• Kost teveel tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

DrProctor schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:34:
zolang er patience is gaat pc gaming niet dood!
Ja, er word nog altijd veel meer spellen gespeeld op een pc dan op een console wereldwijd.

Veel denken dat gamen alleen kan met de laatste games ofzo, en dat kaart/flash games geen games zijn. ;)

Zo een topic kwam ook voorbij toen de Xbox360 net uit was, toen werd er ook geroepen dat PC games zal uitsterven. Omdat de GFX van de console gewoon beter waren en er geen reden meer was voor een pc, kijk naar een jaar eens waar de pc nu is. LoL

PC gamen zal nooit verdwijnen, misschien dat de console straks wel verdwijnt omdat het meer een pc gaat geworden. (kijk maar naar de Playstaion3 is niet eens een 100% console meer maar een hybride PC/HTPC met linux en een toetsenbord+muis)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach ik game nog steeds op een 4 jaar oude pc, werkt nog steeds. volgend jaar moet er maar eens wat nieuws komen. Daarnaast kan ik ook nog andere dingen op mijn pc doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Die vernieuwing is gewoon heel persoonlijk. De ene persoon is gewoon tevreden met een vertrouwde gameplay & genre die iets verbeterd worden en van een nieuw verhaal en betere graphics voorzien, terwijl de andere gewoon complete vernieuwing nodig heeft om geboeid te blijven.

'k Ben zelf ook heel selectief in het kiezen van games, in vele genres (voornamelijk RPG, RTS, en combinaties van de 2) vind ik wel mooie games maar het zijn er maar heel weinig die me echt aanspreken. En komt er weer eens een goeie tussen kan ik er ook lang plezier van hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh...ik speel zoals heel veel andere gamers graag even alleen hoor. Klassieke (Japanse) A-RPGs daar heb ik geen andere mensen bij nodig, ik wil in het verhaal verdrinken en er mijn eigen plezier uit halen. Dat is uberhaupt een genre dat op de PC mist, maar er is ook minder vraag naar blijkbaar...AD&D based RPGs boeien mij dan weer niet, ik lees liever een boek dan een tabel met stats. Ik speel praktisch nooit online....Starcraft speel ik lokaal omdat die kut-kiddo's op battlenet me mateloos irriteren, UT speelde ik wel online maar nu ook nauwelijks meer. Football Manager speel ik alleen...

De enige MMO game die ik speel is Final Fantasy XI....en goh, daar lopen tienduizenden mensen in rond die dat spel op hun PS2 of X-Box360 spelen...hoezo kunnen consoles geen MMO wereld bouwen? Check je feiten voordat je wat ongefundeerde meningen plaatst :)

Anyway, om op de algemene discussie terug te komen...natuurlijk gaat PC gaming niet dood, het marktaandeel van de PC is al jaren stabiel, na een flinke afname aan het begin van deze eeuw. Voor 2000 was PC<>Consoles ongeveer 50-50...nu is dat al jaren 30-70...en dat heeft niets met geschiktheid van de PC te maken, of persoonlijke voorkeuren, of soorten spellen, het heeft puur met commerciële impact te maken, en die is bij consoles simpelweg groter. Ontwikkelkosten lager, lagere kopieerdichtheid, grotere markt, wereldwijde standaards...appeltje eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Wereldwijde standaard? Wel eens een Japanse of Amerikaanse ntsc game in een Europese pal console gedaan? ;)
Dan lijkt me de pc toch meer een standaard, alleen een stuk ruimer naar eigen wensen te customizen. En ook dat zie ik als een groot voordeel, binnen elk budget en naar ieders wensen is er wel een te bouwen.

En de hele commercie er rond interesseert me weinig. Voor sommigen is 't misschien anders maar bij mij is 't toch wel degelijk persoonlijke voorkeur.

[ Voor 14% gewijzigd door Jesse99 op 31-05-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
PC gaming uiteindelijk toch dood? Zal voorlopig niet gebeuren:
  • Zolang er mensen zijn die zeer frequent online gamen en nauwelijks SP gamen.
  • Zolang er mensen zijn die gratis online willen gamen.
  • Zolang er geen muis en toetsenbord (met goede ondersteuning) aan de console kan worden gehangen voor diegene die puur FPS'en en RTS'en willen gamen.
  • Zolang er geen ondersteuning is voor MP gaming >32 man
  • Zolang er geen gratis Mods worden aangeboden bij de Consoles.
  • Zolang je Consoles niet modulair kunt upgraden (Grafische kaart, geheugen, processor).
Zo kan ik natuurlijk wel blijven doorgaan.

Mijn punt is: zolang er gamers zijn die zeer gesteld zijn op (een van) bovenstaande voordelen, zal er altijd een markt zijn voor PC gaming.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap persoonlijk niet waarom alles in een hokje geplaatst moet worden. Een RTS kan net zo goed een FPS zijn (goed een beetje vergezocht, maar was dat het idee van C&C Renegade niet?) Stel je bent een base aan het bouwen en je neemt de controle van een van je poppetjes over (First Person) voila, je combo.

Maar het valt me op dat het daarbij ophoudt. Ik heb in een post gelezen dat er tegenwoordig maar 5 genre's zouden zijn. Zitten er geen sub-genre's in? Of laten we die voor het gemak er maar buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:11:
Ik snap persoonlijk niet waarom alles in een hokje geplaatst moet worden. Een RTS kan net zo goed een FPS zijn (goed een beetje vergezocht, maar was dat het idee van C&C Renegade niet?) Stel je bent een base aan het bouwen en je neemt de controle van een van je poppetjes over (First Person) voila, je combo.

Maar het valt me op dat het daarbij ophoudt. Ik heb in een post gelezen dat er tegenwoordig maar 5 genre's zouden zijn. Zitten er geen sub-genre's in? Of laten we die voor het gemak er maar buiten?
zoiets komt er ook voor de pc... "the story of alan wake" ofzoiets... free roaming spel zonder grensen, dag en nacht en First Person! rijden in auto's slapen en al die goodies die het zeker interactief maakt en deze is alleen gericht op de PC en! Single Player!!

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PsychoHellDude schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:16:
[...]

zoiets komt er ook voor de pc... "the story of alan wake" ofzoiets... free roaming spel zonder grensen, dag en nacht en First Person! rijden in auto's slapen en al die goodies die het zeker interactief maakt en deze is alleen gericht op de PC en! Single Player!!
Maar dit is alleen First Person (haal ik uit je verhaal op). Ik mis een vogelperspectief wat zo herkenbaar is voor de RTS'en. Niet dat dit belangrijk is, maar er zijn zoveel genre's die in genre's te plaatsen zijn. Waarom alles in een hokje willen plaatsen en er zo een vergelijking over trekken? Is Super Mario Bros. met Sonic the Hedgehog te vergelijken? Ik vind persoonlijk van niet, ook al zijn het platformers. Het zijn in mijn ogen 2 totaal verschillende games. Een vergelijking Sonic 1 en Sonic 2 is dan weer wel te maken. Zo ook een vergelijking C&C 1 en C&C 2, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
http://www.nvpi.nl/assets...0in%202006%20-%202007.pdf

Wat cijfers over de verkopen van afgelopen jaar. er zijn 3,5 miljoen stuks nieuwe pc-games verkocht en 5,1 miljoen console games in Nederland. Bedenk wel dat dit alle consoles bij elkaar zijn, incl. de draagbare. Duidelijk dus dat iig in Nederland de pc nog de overhand heeft, en dan zijn de cijfers van het kopieeren hierbij natuurlijk niet betrokken. De console markt groeit wel iets sneller (in het jaar van de introductie van de nieuwe consoles), maar ook de pc markt groeit nog behoorlijk, er is dus geen enkele reden om aan de hand van deze cijfers aan te nemen dat de pc-gamesmarkt aan het sterven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:25:
[...]

Maar dit is alleen First Person (haal ik uit je verhaal op). Ik mis een vogelperspectief wat zo herkenbaar is voor de RTS'en. Niet dat dit belangrijk is, maar er zijn zoveel genre's die in genre's te plaatsen zijn. Waarom alles in een hokje willen plaatsen en er zo een vergelijking over trekken? Is Super Mario Bros. met Sonic the Hedgehog te vergelijken? Ik vind persoonlijk van niet, ook al zijn het platformers. Het zijn in mijn ogen 2 totaal verschillende games. Een vergelijking Sonic 1 en Sonic 2 is dan weer wel te maken. Zo ook een vergelijking C&C 1 en C&C 2, etc.
Over alan wake: ik heb er een tijd geleden een stukje over gelezen, als ik mij nog goed kan herrineren zou het een mix van een huge puzzle (ala myst) zijn met 'uiteraard...' meerdere endings. En de mogelijkheid dat je ook in the eyes van alan wake kan rond dolen. De ingame plaatjes die ik toen zag waren vanuit een 3th person geschoten.

klopt wat je zegt. Je hebt het ook over 2 platvormen... sonic is een typisch snelle arcade game en dat hoort bij de console, wie heeft dit op de pc gespeeld? is toch minder! zo'n spel hoort gewoon te spelen zijn op je lekkere sofa en ogen richtend op een tv (tegenwoordig beamer :))
c&c is een typische pc game. ik zie nou niet echt mensen relaxt op de bank een lekker potje c&c met een controller in de hand zien spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DarkShadow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:58:

[knip]

Het ironische hieraan is, dat de PC wel verreweg het duurste platform is. De games zijn natuurlijk goedkoper, maar als ik Crysis op zn mooist wil spelen (en ik wil op zn mooist) dan moet ik een nieuwe videokaart kopen ter waarde van een xbox360 (of een halve ps3 :P ). Daarnaast moet je om de zoveel tijd je hele PC omgooien voor snellere proc/mobo/geheugen/hdd. Ik schat dat als je een beetje highend wil en je pakt het slim aan, dat je alsnog zo'n 500 euro per jaar kwijt bent.
Het is natuurlijk een beetje flauw om de PC hier als "veel te duur" weer te geven, terwijl je met een PC zoveel meer kunt dan met een Xbox of Playstation. Je wil het beste op grafisch gebied. Momenteel zijn de Xbox 360 en PS3 nog redelijk recent, dus zijn ze qua techniek redelijk gewaagd aan wat een PC kan bieden. Nu is een console dus ook qua grafisch geweld prima te verantwoorden. Over 2-3 jaar is zo'n console echter hopeloos verouderd en stel je voor een paar honderd euro een mobo + proc + videokaart samen die sneller zijn. Veel sneller zelfs. Je kunt ook van een PC niet eisen dat hij altijd de beste techniek aan boord heeft, terwijl je bij een console accepteert dat het langzaam veroudert zonder dat je daar wat aan kunt doen (behalve een nieuwer model kopen natuurlijk).

Voor beide apparaten is wat te zeggen. Zo zet je een console even snel aan, werkt een spel dat ervoor gemaakt is altijd en is het spel geoptimaliseerd voor jouw console. Een PC kan zo oneindig veel verschillende combinaties van hardware bevatten, dat het onmogelijk is de games hiervoor te optimaliseren. Het kan dus zijn dat jouw FFB-stuurtje door een bug in je spel niet goed werkt, iets wat bij het testen over het hoofd is gezien omdat de spelmaker niet alle controlers icm alle procs/mobo's/videokaarten heeft kunnen testen. Daarbij streeft de maker bij een PC naar de beste beeldkwaliteit en het kan zijn dat jouw PC dat niet aan kan. Bij een console is de rekenkracht van de processor en de gpu bekend, dus het heeft geen zin om daar boven te gaan zitten.
Dat PC (singleplayer)gaming uitsterft ligt natuurlijk aan het massale kopieergedrag, en daar lijkt eigenlijk niets tegen te doen. Consoles hebben nauwelijks last hiervan en als je het wel wilt doen dan kan je bv een xbox live ban verwachten.
Een PC is net zo eenvoudig van een online gameserver te bannen op IP of de unieke inlogcode die bij je legaal gekochte spel zat. Bovendien zijn er voor bijna iedere console wel modchips te krijgen die na verloop van tijd dan weer door een patch buitengesloten worden. Dat blijft een eeuwige strijd, maar volgens mij kopen mensen goede spellen toch wel. Het is net als met muziek: goede muziek wordt wel gekocht door de liefhebber en die mensen die het alsnog kopieren en niks betalen zouden het nooit hebben gekocht.
Dat waren eigenlijk zon beetje mijn gedachten, en ook de reden dat ik waarschijnlijk geen peperdure videokaart ga kopen, maar lekker games ga aanschaffen voor mn xbox360. Spui je tegenargumenten maar naar me toe, wie weet praat je me om. :)
Ik denk niet dat je om te praten bent. Voor beide standpunten valt wat te zeggen en het is puur je eigen voorkeur. Ik zit erover te denken een console te kopen, een Wii waarschijnlijk. Maar tegelijkertijd vind ik het erg leuk om op de htpc een spel als rFactor te spelen op de TV. Het is geen console, maar het idee is exact hetzelfde. Zo'n Logitech Rumblepad II geeft je echt een spelcomputerervaring.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wil het beste op grafisch gebied.
Volgens mij is dit een kwestie van mening. Ik persoonlijk hoef helemaal niet het beste op grafisch gebied. Wat ik wel wil is uren plezier voor mijn zuurverdiende centjes en dan maakt het me net uit of het stickmen of fotorealistische poppetjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morew0rk schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 02:04:
Ouwe poep? Nou bedankt. Nee niet echt. Noem me eens één titel die iets biedt dat ik niet terugvond voor 2000 en die niet van Blizzard (of Ancel, voor mijn part) afkomstig is.
The elder scrolls Oblivion van Betheseda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil weer een leuk theme hospital spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:59:
of een vernieuwend }:O dune2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:59:
Komt er aan... Hospital Tycoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:04:
[...]

Komt er aan... Hospital Tycoon
:o

Was trouwens wel een categorie games die wel aan het doodbloeden is.
Singleplayer games worden gewoon te makkelijk gekopieerd

uitgegeven door deep red lees ik nu. Wss niet de briljante mensen van bullfrog.
En tycoon games, door de bomen het bos niet meer zien. Zoveel tycoon games er uitkomen. kan niet goed zijn

Screenschots gezien. PC gaming is dood :'(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat niet alleen, ik vind het ook te saai. Ik speel alleen multiplayer, tegen andere mensen is gewoon leuker. Dan is het niet vreemd dat singleplayer dood gaat.

Ook je wilt toch altijd een computer hebben, neem een budget computer van 600 euro. Nu kan je 600 euro aan ps3 uitgeven, of een computer van 1200 euro kopen waar je prima de nieuwste games op kan spelen. Zoveel duurder is het dus niet.

Op lange termijn kunnen consoles het onmogelijk winnen, iedereen heeft toch een pc achtig apparaat nodig. Tuurlijk kan je op ps3 ook internetten. En je kan er muis en toetsenbord aan hangen. En wat is dan precies het verschil met een computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:06:
[...]

:o

Was trouwens wel een categorie games die wel aan het doodbloeden is.
Singleplayer games worden gewoon te makkelijk gekopieerd
Categorie games? Sim games bedoel je? Zijn er nog genoeg hoor *knikt* The Movies.. ook leuk etc. etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:05
Mijn input in de discussie:

Geen enkele console, in welke opstelling dan ook (3 stuks xboxjes aan elkaar met 12 vrienden whatsover) kan naar mijn mening nog steeds niet tippen aan de gouwe oude LAN parties... Tuurlijk, PES6 met aantal man en pilsjes is vermakelijk, maar als ik zou mogen kiezen....

Hier in de buurt ben ik nog steeds 2 maal per jaar organisator van kleine pc feestjes met clubje van 30 man. Meestal dezelfde personen, soms nieuwe kandidaten. Elke kaar dat ik zo'n weekend achter de rug heb voel ik me weer een TROTS pc bezitter. En dan te denken dat we 4 jaar geleden met 10 man begonnen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

pc blijft toch altijd wel mijn voorkeur houden, af en toe een spelletje, 1multifuntioneel apperaat. Oude spellen emuleren met dosbox/ccs64, lekker nog open transporttycoon spelen, aan de andere kant BF2, civ4, simcity4 etc etc. Vooral spellen als civ4, sc4 zie ik niet zo snel goed op een console speelbaar zijn... En Halo gespeelt met een controller, laat mij maar lekker met een muis en toetsenbord, want ik kan er helemaal niets mee worden... Vind het wel jammer dat games als GTA altijd later op de pc komen, zou voor mij 1 van de redenen zijn om een console te kopen (al gaat de Wii er zowieso komen (gameplay/funfactor))..
PC blijft wel even dus, en eind van het jaar word mijn bakje vervangen door een c2d systeem (of iets in die hoek)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Is er jaren geleden ook al geweest: "Emperor: Battle for Dune" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesse99 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:56:
[...]

Is er jaren geleden ook al geweest: "Emperor: Battle for Dune" :+
Dat was meer een verkapte "Generals". Dacht zelf meer aan Dune 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesse99 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:03:
Wereldwijde standaard? Wel eens een Japanse of Amerikaanse ntsc game in een Europese pal console gedaan? ;)
Zeker wel, op de SNES, en m'n PSOne kon dat prima, Handhelds hebben het probleem sowieso niet...ik doelde meer op: de hardware is universeel...als ik iets maak voor een PS2, dan doet dat het op elke PS2. En dat scheelt nogal in de kosten.
Dan lijkt me de pc toch meer een standaard, alleen een stuk ruimer naar eigen wensen te customizen. En ook dat zie ik als een groot voordeel, binnen elk budget en naar ieders wensen is er wel een te bouwen.
Er is niks standaard aan een PC. Elke chip kan anders zijn dan die van je buren, je kan een heel ander OS draaien. Met de komst van software standaarden als DirectX en XNA is dat wel verbeterd vergeleken met 10 jaar terug, maar een programma schrijven dat het foutloos op alle PC's doet blijft een onmogelijke klus.
En de hele commercie er rond interesseert me weinig. Voor sommigen is 't misschien anders maar bij mij is 't toch wel degelijk persoonlijke voorkeur.
Natuurlijk interesseert het jou niks, maar het interesseert de mensen die spellen maken en de mensen die ze op de markt brengen juist het meest. En daar gaat het toch om.
ph4ge schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:25:
http://www.nvpi.nl/assets...0in%202006%20-%202007.pdf

Wat cijfers over de verkopen van afgelopen jaar. er zijn 3,5 miljoen stuks nieuwe pc-games verkocht en 5,1 miljoen console games in Nederland. Bedenk wel dat dit alle consoles bij elkaar zijn, incl. de draagbare. Duidelijk dus dat iig in Nederland de pc nog de overhand heeft, en dan zijn de cijfers van het kopieeren hierbij natuurlijk niet betrokken. De console markt groeit wel iets sneller (in het jaar van de introductie van de nieuwe consoles), maar ook de pc markt groeit nog behoorlijk, er is dus geen enkele reden om aan de hand van deze cijfers aan te nemen dat de pc-gamesmarkt aan het sterven is.
Als er 1.7 miljoen verkochte games minder op PC zijn verkocht heeft ie niet de overhand hoor ;)
Maar de PC markt in Nederland is erg groot ja, we zijn dan ook het land met de hoogste PC en Internet dichtheid in de wereld. "We" zijn dus zeker niet toonaangevend voor de wereld.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste