PC gaming uiteindelijk toch dood?

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 39.036 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Toch biedt de pc versie van een spel altijd meer waar voor je geld, goedkoper, mods, extra content.
Eneh het draait vaak een stuk beter en ja het speelt makkelijk met een muis (vindt ik).

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:02

Vrijdag

De Zwarte

.oisyn schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 01:49:
[...]

Nice try, maar Alice was id tech 3 ;) (niet zo gek ook gezien het feit dat McGee voor id heeft gewerkt)

Maar als developer kan ik maar 1 ding zeggen: PC suckt, consoles rule! :+
:X I stand corrected! Ik dacht echt dat Alice de UT engine had. Naja, het was wel een tof spel! En Drakan, daar zou ik ook wel eens een soort remake ofzo van willen zien O+

Oh, @ Evilpino hierboven: Het hangt ervan af welk spel je speelt. Op mijn oude zwarte Xbox vind ik NFSU lekkerder spelen dan op de pc. Shooters dan weer op de pc maar dat is vooral een kwestie van gewenning denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Vrijdag op 28-03-2008 10:33 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Wordt misschien tijd om echt reclame te laten zien in spellen.
Zo kan ook 'geld' worden verdient op illegale kopies en downloads.

Is niet een revolutionair idee ofzo dat snap ik. Maar waarom wordt dit dan toch maar mondjemaat toegepast? Zoiets als Kom laten we een potje nvidia grand theft mercedes auto spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 17:03
Leuk stukje over online games. Vooral laatste stukje is interesant mbt dit topic: http://arstechnica.com/ne...th-online-stagnation.html
Recent reports have all stated that more Americans are playing video games than ever before, but exactly how many people are picking up a controller in America? A new "Online Gaming 2008" report from the NPD Group finds that 72 percent of the US plays video games, a dramatic increase from the 63 percent who said they played in the previous year. The amount of people playing games online, however, is much lower than expected, with 42 percent of people saying they play games online, up only two percent from last year.

Related StoriesGames with strong online components outsell the competition
Report: Gamers largely clueless about next-gen console media capabilities
Nintendo remains dominant in this month's NPD numbers
September NPD numbers: Microsoft at number one on the strength of Halo 3
Unsurprisingly, the PC plays a large part in online gaming. 90 percent of those who said they play online play through their PCs, versus only 19 percent playing on a game console or portable and three percent using a cell phone. Not only do people play online games on their PCs, they are becoming increasingly comfortable purchasing games online as well. Steam has just received Ubisoft's blessing to sell its games online, including the yet-to-be-released PC version of Assassin's Creed, and the platform was instrumental in building buzz for the hit rhythm game Audiosurf.

This is of course not even counting the runaway success of online games like World of WarCraft, a game that has almost become its own industry. The money spent on digital downloads and online subscription-based gaming is often absent from market research on the strength of the PC gaming industry, something that NPD is trying to correct; the group is now tracking online subscription sales for a quarterly report.

"We wouldn't be initiating coverage of online subscriptions if we didn't believe it was a big and growing market," Martin Zagorsek, vice president of games and software at NPD, told Video Business. The report will include information on any business with a subscription-based revenue source, which should include game arcade services like GameTap.

Still, NPD doesn't have any illusions about these numbers. "Despite the buzz in the industry regarding online gaming, it is still relatively small compared to offline gaming," said Anita Frazier, an industry analyst for the NPD Group. "There is still a large, untapped market for gaming in general and online gaming in particular."

Younger gamers are growing up to be more comfortable gaming online. Gamers aged 2 to 12 hold over 25 percent of the online gaming market, while gamers aged 18 to 24 have only 10 percent. Among consoles, Xbox Live is proving to be a powerful force for Microsoft; the Xbox 360 is the most popular console for online play. NPD does point out that households with multiple consoles are rare, with only three percent claiming to own two of the three "next-gen" systems, and only two percent claiming to own an Xbox 360, PlayStation 3, and a Nintendo Wii.

While the "PC gaming is dying!" cry is still often heard around the Internet, it seems that much of the computer gaming market is merely heading online, as evidenced by certain aspects of this report and NPD's new dedication to tracking online subscriptions. Overall, however, the gaming market is showing strong growth, but online gaming isn't nearly as large as the conversations about it would have you believe. Young gamers may bring the numbers up as they grow into an increasingly connected world, demanding the same social aspects from their games, but with online gaming there is currently more flash than fire.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Op het forum van mijn (voornamelijk amerikaanse) guild hebben ze het er ook over dat consolegaming aan het doodgaan is. Best grappig vond ik eigenlijk wel :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

TroonStaal schreef op donderdag 03 april 2008 @ 07:55:
Op het forum van mijn (voornamelijk amerikaanse) guild hebben ze het er ook over dat consolegaming aan het doodgaan is. Best grappig vond ik eigenlijk wel :)
De dood van een consolegeneratie is iets wat om de 3 a 4 jaar voorkomt. Dan komen er weer de volgende generatie consoles aan om het zooitje nieuw leven in te blazen. Pc's daarentegen groeien aardig mee met de vooruitgangen. Helaas is het nu gewoon voor de game-fabrikanten veel te aantrekkelijk om meer nadruk te gaan leggen op de consolemarkt. Komt puur omdat singleplayer games "gewoon" te downloaden zijn voor de PC. Alleen de multiplayermarkt, met daaraan CD-key of accountregistratie, kan een beetje aantrekkelijk zijn. Consoles daarentegen zijn ook wel te kraken, maar vereisen meer moeite en zijn daardoor minder aantrekkelijk voor de meeste consumenten.

PC gaming sterft niet.Ze moeten alleen gaan denken om af te stappen van unit-media. Dat wil zeggen CD's en DVD's. Steam is best een aardige oplossing,omdatje producten makkelijk en snel beschikbaar kunt maken en de prijs vanwegen het achterlaten van alle druk en verpakwerk, laag kunt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC Gaming gaat niet dood, de mensen switchen gewoon niet zo snel van spel. Kijk maar naar WoW, mensen spelen dat spel helemaal kapot. De console gamers switchen bijna elke maand van spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je het niet eens bent met zijn argument, meld het dan op een constructieve manier

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 12:12 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie vaak 'steam' terugkomen in de discussies. Maar steam is echt iets voor de die-hard technische gamer, die z'n wereld kent.

Ik ken heel wat goede fanatieke gamers die nog nooit steam hebben gebruikt. Ik ken er zelfs heel wat die nooit uit zichzelf steam zouden gaan gebruiken of erop uitkomen.

Je komt alleen met steam in contact als je een valve spel koopt waarvoor het nodig is. Veel mensen weten nog niet eens wat het is, ook al spelen ze veel games.

Stel, je zet iemand van 12-14 voor een pc, en hij moet een manier zien te verzinnen om daar games op te krijgen. Dan gaat die naar de winkel, je wéét dat er een winkel is. Je weet niet zomaar uit het niets dat er ook nog eens steam is.

Zelf ben ik ook geen grote voorstander en koop ik mijn games nog liever fysiek, in een doosje, met schijfje. Er zijn misschien wel 15.000.000 subscriptions op steam, maar hoeveel daarvan hebben al eens een game gekocht via die portal? Een groot deel daarvan zal vooral hl gamers zijn die een account moeten hebben om hl te kunnen spelen. Zelf heb ik ook een account, maar gebruik het nooit.

Daarbij is het in europa niet gebruikelijk (toch niet voor jongeren) om een credit kaart te hebben en te gebruiken. Daarbij komt nog eens dat er in de meeste europese landen downloadlimieten zijn (of dat niet iedereen een premium abonnement heeft zonder limieten, NE als uitzondering). Ik zie vooralsnog weinig toekomst in digitale distributieplatformen (of het nu voor games of films is). Ik denk dan ook dat het belang van steam hier erg overschat wordt.

Digitale distributie is volgens mij alleen mogelijk als het echt letterlijk ingebakken zit in het platform die je gebruikt. PSN en xbox Live. Maak het moeilijker dan dat, en je hebt al een achterstand. Misschien zou valve wat meer moeten pushen om steam standaard meegeleverd te krijgen met nieuwe pc's. (zoals gedaan wordt met virusscanners ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Die iemand van 12 a 14 jaar, kijkt gewoon rond op internet, zit gewoon te googlen en komt vanzelf, bij steam, gamersgate, direct2drive en allerlei andere online verkopers terecht.

Daar hoef je niet diehard gamer voor te zijn, das gewoon de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Steam is best bijzonder als game uitgeef-basis. Een briljante voorbeeld was de release van HL2. Gewapend met Steam-account en credit card,kon je 99% van de game Pre-loaden. Op het moment dat het uitkwam kreeg je de laaste pakketjes en was alles al geinstalleerd. Wereldwijd kon het publiek tegelijk de primeur meemaken. Nu is dat wel al een tijd geleden, maar toch blijf ik het wel interesant vinden als techniek.

Daarnaast kan ik overal met mijn Steam account mijn games downloaden op de PC waar ik achter zit. Oh ja... Dat doet me ook nog eens denken aan de dag dat ik over mijn BF1942 CD heen reed met mijn computerstoel. :'(
Was alles maar Steam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2022
PC gamen uiteindelijk toch dood? Ik denk het niet.
Dit wordt elke keer bij een nieuwe generatie consoles weer beweerd, maar elke keer gebeurd het niet - en zo dus ook deze keer. De hoofdreden die ik daarvoor zie is dat er teveel verschil tussen de platformen zit qua welke types spelers zij aantrekken. Nog een reden is dat de PC het enige platform is met volledige vrijheid voor developers en dus ook het enige platform met heuse indie-games... die gaan echt niet weg en die zal je ook echt niet op corporate closed systems als consoles zien verschijnen.

Maar misschien wel de meest inspirerende reden is dat van de aankomende games. Als ik naar de consoles kijk, wel ja... dan zie ik een hoop PC ports die toch minder goed gaan spelen en er stukken slechter uit zien (Supreme Commander of World in Conflict anyone?) maar verder eigenlijk niets wat mij echt boeit. Kijk daarna even naar de PC en je krijgt games te zien als Dawn of War 2, Dragon Age, Guild Wars 2, Half Life 2: Episode 3, Red Alert 3, Starcraft 2... de ene toptitel na de andere. En ondertussen komen die weinige huidige console games die mij wel aanspreken ook naar de PC in verbeterde vorm. Gisteren kreeg ik nog Gears of War binnen en binnenkort zullen die andere twee, Assassin's Creed en Mass Effect, wel volgen.

Als er overigens ooit een platform zal verdwijnen dan is het onwaarschijnlijk dat dat de PC zal zijn. De PC is immers volledig ingeburgerd. Elk bedrijf gebruikt PCs, (vrijwel) iedereen heeft er (minstens) 1 thuis staan en volgens recent onderzoek (zie eerdere replies) wordt zelfs in de United States of Consoles nog altijd vele malen meer ge-gamed (en ja daar rekenen ze dan vast wel van die vage flash spelletjes in mee) op PCs dan op consoles, laat staan in een aanzienelijk meer PC-georienteerd land als Nederland.

Oh en over Epic. Na hun fiasco met UT3 is sowieso het overgrote deel aan Epic-fans ondertussen overgestapt naar het Epic-haat kamp, dus veel kopieen van een game verkopen op de PC kunnen ze uberhaupt niet meer zelfs als het een ongelofelijk goed spel is. Dit ligt volledig aan Epic en hun slecht uitgewerkte PC games zelf, niet aan de staat van PC gaming land. Zij zijn degenen die liegen, de slechtste uitgever in de geschiedenis van de mensheid uitzoeken, geen support geven, een belachelijke online interface implementeren, half-afgemaakte games uitbrengen, fans en kritiek negeren en nutteloze patches waar niemand op wacht uitbrengen - en dan hun eigen fans er de schuld van geven. Dan is het ook aan hun dat de games die ze maken het slecht doen op de PC... en als UT3 een voorbeeld van de kwaliteit is die we voortaan van Epic mogen verwachten: good riddance, ga maar slecht ontwikkelde games voor de consoles uitbrengen. Goede gameplay en graphics alleen zijn niet alles, zeker niet in combinatie met valse beloftes, slecht of niet uitgewerkte features, leugens en de slechtste support sinds de dag waarop Blizzard World of Warcraft uitbracht in Europa. (en ja ik ben een UT fan en vind UT3 een leuk spel, ondanks Epic)

Nee uit dat kamp kan je nog minder waarheid verwachten dan uit een Microsoft of Sony PR mannetje.

EDIT: Overigens zijn credit cards niet vereist voor veel online betalingen, zoals ook spellen kopen via Steam. Lees hun FAQ er maar even op na :)

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Leest iemand iets van wat er eerder werd gepost :?

Het gaat er niet om hoe l33t PC games zijn, hoeveel beter ze er uit zien, hoeveel slechter console games zijn, en hoe vet mods wel niet zijn.

Deze discussie gaat niet over de kwaliteit van beide platformen. De discussie gaat over het wel of niet rendabel zijn van het ontwikkelen voor een platform. En hoe je het went of keert, PC games verkopen minder dan console games.

In je tweede stuk begin je er wel over, en dan zeg je eigenlijk dat een spel wat een 10 verdiend van Epic het verdiend op niet verkocht te worden op de PC, omdat het spel daarvoor minder was.

De logica ontgaat me iets?

Overigens ga ik niet weer die cijfers allemaal posten:

Alle grote uitgevers en ontwikkelaars die voor beide platformen ontwikkelen, verdienen veel meer aan de console. Games verkopen veel beter op console dan op de PC. Dit geldt voor Activision, EA, Ubisoft en alle anderen. Cijfers zijn te vinden in dit topic. Zal ze binnenkort eens updaten (het is er niet beter op geworden).

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 03-04-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Ik denk dat de titel van het topic je ontgaat, want wat jij aangeeft is ook niet waar de discussie over gaat.

Die gaat namelijk over de titel van het topic en dat antwoord is nog steeds een keihard groot: NEE.

Sommigen willen dit topic gebruiken om te beweren, dat het niet rendabel is om voor de pc games uit te brengen, maar das eigenlijk al een andere discussie, zou je dan niet daar is een topic voor aanmaken, want gaming heeft niet direkt te maken met alleen verkoop cijfers. Geld van pc gaming zit in de mmo's.
En zelfs dan heb je nog een lading open source gaming ontwikkeling wat steeds meer begint te lopen, goh daar zitten geen verkoopcijfers in. En goh in mods zitten ook al geen verkoopcijfers in.
Maar al die dingen, geeft zeer duidelijk aan dat pc gaming absoluut niet aan het doodgaan is en dat er nog steeds continue nieuwe ontwikkelingen plaatsvinden.

Dus gaarne geef ik het advies weer, start maar topic : "Is het onrendabel als game company voor de pc games te ontwikkelen? " en ga daar discussieren over verkoopcijfers.

Maar ach, blijf lekker eve spelen, flight mmo's spelen en strategie spelen doen en koop eigenlijk nauwelijks meer iets ouderwets van een winkel, want dan krijg je er weer benzine geld, parkeergeld, reistijd etc er overheen, alleen om een domme doos met een kladje papier erin en eromheen.
Nee, ik laad het zogenaamd digitaal down en blijkbaar doen die sites het prima, want ze brengen steeds meer en meer games uit.

[ Voor 29% gewijzigd door bangkirai op 03-04-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

bangkirai schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:23:
Ik denk dat de titel van het topic je ontgaat, want wat jij aangeeft is ook niet waar de discussie over gaat.
Daar gaat het wel over. En al vele pagina's. Maar één keer in de zoveel tijd komen er weer mensen in het topic die kijken naar de technische aspecten of de hoeveelheid WoW-spelers. PC-gaming zal niet snel dood gaan nee, maar pc-gaming zoals we het nu kennen heeft zijn beste tijd gehad.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

PWM schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:17:
[...]

Het gaat er niet om hoe l33t PC games zijn, hoeveel beter ze er uit zien, hoeveel slechter console games zijn, en hoe vet mods wel niet zijn.

Deze discussie gaat niet over de kwaliteit van beide platformen. De discussie gaat over het wel of niet rendabel zijn van het ontwikkelen voor een platform. En hoe je het went of keert, PC games verkopen minder dan console games.
Ik denk laat ik weer eens kijken naar deze discussie, maar het is inderdaad nog in dezelfde staat als waar ik het verliet. Niemand leest wat degene voor hem heeft geschreven, behalve een handjevol
mensen die echt een discussie willen voeren. De rest wil alleen maar zijn zegje doen en er weer vandoor gaan. Jammer, heel jammer.

Trouwens, weer een voorbeeld van het ondergeschoven kindje: CoD4 krijgt op de 360 en de PS3 DLC, maar voor de PC zijn hier nog geen plannen voor.

Ik lees hierboven dat UT3 een fiasco zou zijn, volgens mij is dat oude data. Naar ik heb begrepen hebben de verkoopaantallen voor de PC van de voorbeelden UT3 en Crysis zich wel hersteld in Europa, beide hebben in ieder geval meer dan een miljoen verkocht.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Armada schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:13:
[...]
Trouwens, weer een voorbeeld van het ondergeschoven kindje: CoD4 krijgt op de 360 en de PS3 DLC, maar voor de PC zijn hier nog geen plannen voor.

Ik lees hierboven dat UT3 een fiasco zou zijn, volgens mij is dat oude data. Naar ik heb begrepen hebben de verkoopaantallen voor de PC van de voorbeelden UT3 en Crysis zich wel hersteld in Europa, beide hebben in ieder geval meer dan een miljoen verkocht.
Ik denk dat dit met name komt door de verkoopcijfers. Op de 360 (PS3 weet ik niet) kunnen ze geld vragen voor DLC. Je wil uiteraard met je vrienden op dezelfde maps spelen, dus als die ze kopen koop jij ze ook. Op de PC heeft dit erg weinig zin, mensen kunnen het bestandje van de map ergens vandaan halen en hoppa op private servers spelen. Dus wel kosten, maar geen inkomsten.

Heb je overigens cijfers van UT3 en Crysis? Crysis heb je gelijk in, maar volgens mij is UT3 een echte tegenvaller geweest in verkoop. Laatste keer dat ik online keek waren er ook erg weinig spelers. Crysis.. tsja, het biedt gewoon zoveel, dat verkoopt wel. Heb zelf consoles en een PC staan, en iets als COD4 speel ik liever online op de console, omdat iedereen exact dezelfde apparatuur heeft. Geen hiccups, crashes, tegenstander met betere muis of patches om door muur heen te kijken, etc. Online op de PC blijft voor mij gewoon achter bij vrijwel ieder spel, en enkel voor offline koop ik persoonlijk iets niet.. het is immers ook gratis te krijgen

MMOs bieden duidelijk de oplossing - als je het wil spelen, MOET je het kopen. Je zou dus zeggen dat een spel wat gemaakt is voor online (zoals UT3) goede verkoopcijfers zou kunnen halen als de online beveiliging goed is. Een drastische oplossing zou een verplichte inlog zijn om een spel te spelen, dan moet je het wel kopen. Ik denk echter dat dit er niet in gaat bij veel mensen.. bij mij ook al niet. Maar kijk bijvoorbeeld naar Warcraft 3. Dit was een razend populair spel online, en heeft voor zover ik weet ook zeer goed verkocht.

Heb niet alles gelezen in het topic, maar redelijk veel. Het lijkt mij niet dat PC gaming dood zal gaan. De spellen verkopen gewoon minder, en developers zullen met een oplossing moeten komen om net dat beetje extra te geven zodat mensen toch die 50 euro neerleggen.
Verder zijn de discussies over de betere graphics of de snellere framerates op de PC niet echt relevant voor dit topic. Ik koop geen spel op de PC omdat de graphics beter zijn. De gemiddelde PC eigenaar heeft niet de specs om spellen op max settings te spelen. Top graphics kan dus ook nooit iets zijn wat sales een gigantische boost geeft. Verder wel jammer om ook in dit topic weer te zien dat mensen zeggen hoe geweldig hun PS3 wel niet is in vergelijking met de PC, of waarom de PC toch velen malen beter is als een 360. Daar gaat dit topic niet over!

Wat mij trouwens opvalt is dat ook RTS games tegenvallende verkoop hebben, terwijl deze toch echt gemaakt zijn voor de PC.

[ Voor 7% gewijzigd door Dantar op 03-04-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:57
Armada schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:13:
[...]

Even terzijde:
Dit heeft niets te maken met 'slechtere PC-verkopen' ofzo, maar eerder met het probleem hoe men het precies wilt 'distribueren'.
Bowling verwoordt het zo :" Right now plans for the PC version are unannounced but we are working to bring PC users the same content in the future, however logistics are being worked out on how to make that happen." (http://iamfourzerotwo.com...-dlc-is-in-certification/)
Verder zijn de discussies over de betere graphics of de snellere framerates op de PC niet echt relevant voor dit topic.
Je geeft hierbij zelf al wat redenen, maar de belangerijke reden lijkt me te ontbreken: de 'casual' (betwistbare term, ik weet het) gamer ziet zelfs niet het verschil tussen vb. CoD4 op lage(re) resolutie op hun console/TV en CoD4 op hoge resolutie op PC. Ik las zopas nog iemand hier op tweakers in het Artikel van BF: Bad Company die dacht dat zijn games op de console zijn HD-screen van 1920x1080 ten volle benutten, blijkbaar realiseerde hij zich niet dat de meeste games niet hoger dan 720p gaan. Het toont aan dat mensen ook niet meer grafische pracht nodig hebben dan wat er op consoles getoond wordt want blijkbaar ziet men toch niet dat het op lagere resolutie wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Docho schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:04:
[...]

Even terzijde:
Dit heeft niets te maken met 'slechtere PC-verkopen' ofzo, maar eerder met het probleem hoe men het precies wilt 'distribueren'.
Bowling verwoordt het zo :" Right now plans for the PC version are unannounced but we are working to bring PC users the same content in the future, however logistics are being worked out on how to make that happen." (http://iamfourzerotwo.com...-dlc-is-in-certification/)
Ik noem dit symptomatisch voor de problemen die PC gaming op technisch en economisch vlak met zich mee brengt. Want het probleem is natuurlijk helemaal niet hoe te distribueren. Als het nu een ding is waar de PC geen problemen mee heeft dan is het ingangen om aan digitale content te komen. Het probleem is natuurlijk de beveiliging om iets te leveren en ook voor elke gebruiker betaald te krijgen. Ik zeg: lever het in ieder geval uit aan de Steam-versies, dat is een ideaal platform hiervoor, daar heb je iig geen enkel probleem. En voor de losse retail distributie: Bethesda had toch ook al een systeem met Oblivion voor DLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:54:
Ik zie vaak 'steam' terugkomen in de discussies. Maar steam is echt iets voor de die-hard technische gamer, die z'n wereld kent.
Nee, Steam is juist ontzettend gebruiksvriendelijk. Je games worden geheel automatisch geupdate, hoef je niks voor te doen (alleen even herstarten). Daarnaast heb je alle games overzichtelijk in 1 scherm. Ik vind het juist een gadget voor de wat meer casual gamer.

Nadeel is inderdaad wel de credit card, zeker de jongere gamers beschikken daar vaak niet over. Maar als je het hebt is het echt ideaal (afgelopen weekend was er bv een aanbieding, Prey voor 5 dollar, binnenhalen die handel :) ). Ook de koopprocedure werkt heel makkelijk, hoef je zeker geen technische gamer voor te zijn.

Je hebt wel gelijk dat als het echt wil werken, het ingebakken moet zitten, ipv alleen bij een aantal games. Maar het zou best eens die kant op kunnen gaan, want Valve heeft nu de Steam opties vrijgegeven voor ontwikkelaars (Steamworks), dus in de toekomst zullen zeker meer spellen van Steam gebruik gaan maken.

Tsja, en internetverbindingen met downloadlimieten worden ook steeds schaarser. Wel is het zo dat nu vooral de Indie games massaal worden verkocht op Steam (audiosurf), die zijn wat kleiner, alhoewel de gewone games ook goed gaan, maar ik zou daar wel graag cijfers van willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grote probleem van PC gaming? Oververzadiging van de markt. Er zijn zoveel FPS'en, zoveel RTS'en, zoveel simgames, zoveel sportgames (EA poept er elk jaar weer opnieuw zijn series uit) dat de meeste mensen een gigantische backlog hebben. Maar echte gamers kopen er ook nog een console bij, omdat daar exlusives op uitkomen van echt goede spellen. (de zogeheten consolesellers). Een goed spel, die met kop en schouders boven de rest uitsteekt qua kwaliteit, verkoopt nog steeds wel op de pC. Wat ook meespeelt is de reputatie van de gamedeveloper. Een Blizzard krijgt zijn games echt wel verkocht, omdat het zo'n goede spelmaker is, die weet wat kwaliteit en support is. Een EA steeds minder snel, omdat het eenheidsworst is (elk jaar dezelfde spellen, met 1 a 2 veranderingen), er geen support is (patches? Omdat het niet speelbaar is? Jammer dan, wij zijn al bezig met ons volgende melkkoe. Oh, ja., over een jaar trekken we de stekker uit de online service, kost teveel geld). Zeker in de PC wereld is een reputatie belangrijk om geld te verdienen. Neem nou Stardock. Hun policy is heel simpel: wij beveiligen niks, als je het leuk vind om te downen doe het maar (je krijgt echter geen support, of extra's). Als je het leuk vind, koop je de huidige of een volgend spel wel. En dat dwingt hun tot het maken van goede spellen. Anders geen inkomsten, en geen nieuwe spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik ben zeer benieuwd hoe supcom gaat draaien en spelen op de 360, pas dan kan ik echt een conslusie trekken hoe de console gaming volstaat tegen over pc gaming.
Als ik zie hoe snel supcom speelt en hoeveel units ik wel niet tegelijk op me beeld heb kan ik me echt niet voorstellen dat die 360 het aan gaat kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2022
Ach ja, ik kijk naar de titel en de originele post... niet per se naar wat er uiteindelijk offtopic of onofficieel van gemaakt is. Ik ging in mijn reply in op het topic, niet op wat jij er ondertussen van hebt gemaakt. Dan maakt het feit dat er voor de PC een gigantische stroom aan fantastische, exclusieve, games op komst is toch vrij veel uit. Als de PC zo'n slechte business was en er zo weinig op te verdienen is, waarom komen al die geweldige games er dan toch heen, en (de meeste) nog platform-exclusive ook?
De discussie gaat over het wel of niet rendabel zijn van het ontwikkelen voor een platform. En hoe je het went of keert, PC games verkopen minder dan console games.
Zo zwart/wit is het niet en dat weet jij heus ook wel. Voor veel uitgevers en ontwikkelaars is de PC een veel rendabelere aangelegenheid dan de console. Niet iedereen maakt sport, race, vecht of actiegames, of zelfs trage shooters. Een kleine onafhankelijke ontwikkelaar zal zijn indie-game niet op consoles uitbrengen, al komt het maar doordat de kans om geaccepteerd te worden door Microsoft/Sony nihil is. En anders wel door de veel kleinere markt voor zulk soort spellen op de consoles.

Zo heeft ook EA Pacific meer aan de PC dan consoles, gezien de verkoopcijfers van C&C3. Net als EA The Sims en hun Spore afdelingen hun games vooral voor de PC ontwikkelen en de console als een afterthought beschouwen: op de PC verkopen die games vele malen beter. Om het nog maar niet te hebben over MMOs, waarvan er vrijwel geen zijn op consoles, maar er bijna elke dag wel weer een nieuwe van uitgebracht wordt op de PC. Kijk anders ook naar complexere games zoals X3, EVE en Sins of a Solar Empire: op de PC verkopen ze goed (Sins zelfs heel erg goed) maar op consoles werken ze uberhaupt niet. Ook ontwikkelaars van kleine web-based games die gaan niet uit van console gebruikers, aan zo'n kleine markt hebben ze niets.

Dus ja, als je het hebt over het rendabel zijn van een platform dan is de PC nog altijd voor veel ontwikkelaars en uitgevers aanzienelijk meer rendabel dan de huidige consoles. Niet iedereen maakt dezelfde games en hoe rendabel een bepaald platform is hangt voor een heel groot deel af van wat voor game jij aan het ontwikkelen bent. Een Halo of Ghost Recon zal het misschien beter doen op de consoles, maar een Sins of a Solar Empire, Spore of Command & Conquer 3 doet het beter op de PC.
In je tweede stuk begin je er wel over, en dan zeg je eigenlijk dat een spel wat een 10 verdiend van Epic het verdiend op niet verkocht te worden op de PC, omdat het spel daarvoor minder was.

De logica ontgaat me iets?
Misschien ontgaat het je omdat je het uit zijn verband rukt. Ik heb gezegd dat ik UT3 een leuk spel (nergens staat daar 'het verdient een 10') vind, maar ik heb niet gezegd dat ik vind dat het niet verdient verkocht te worden op de PC. Ik zeg enkel de waarheid: veel oldschool UT fans behoren niet langer tot het Epic kamp en er zullen er veel zijn die niet langer een Epic game kopen enkel om hun te boycotten. Zo kinderachtig zijn veel gamers wel. Overigens is het feit dat ik 2 dagen geleden Gears of War heb ontvangen misschien een hint dat dit niet voor mij geldt, maar dat was je misschien ontgaan.

Ja ik vind dat Epic het slecht gedaan heeft, niet zozeer met hoe de game zelf in elkaar zit, maar hoe alles eromheen geregeld is en hoe zij het spel naar voren brachten. Nee de PC versie was niet slechter, juist vele malen beter. De PS3 versie is pas echt belabberd en precies het tegenovergestelde van waar UT altijd voor stond: een uiterst uitdagend spel was het altijd, maar op de PS3 is het zo simpel mogelijk gemaakt, zelfs Halo is moeilijker. Ik vind het echt belachelijk dat Epic de PC markt nu zwart probeerd te maken nadat ze zelf net 2 games (Gears, UT3) hebben uitgebracht op de PC waar heel veel mis mee is (of was) en waarvan het dus logisch is dat er veel kritiek en minder fanatastische verkoopcijfers op komt.

Overigens heeft UT3 blijkbaar toch best goed verkocht. Blijkbaar had het voordat de Europese PS3 versie uitkwam al ruim 1 miljoen kopieen (PC + PS3) verkocht, het merendeel daarvan op de PC, in Europa. (zie google voor honderden hits)
Alle grote uitgevers en ontwikkelaars die voor beide platformen ontwikkelen, verdienen veel meer aan de console. Games verkopen veel beter op console dan op de PC. Dit geldt voor Activision, EA, Ubisoft en alle anderen. Cijfers zijn te vinden in dit topic. Zal ze binnenkort eens updaten (het is er niet beter op geworden).
Games verkopen niet veel beter op console dan op de PC. Bepaalde genres van games verkopen veel beter op de console dan op de PC, en zo ook andersom. Zelfs de uitgevers die je nu genoemd hebt (met uitzondering van Activision) hebben recente releases gehad die aanzienelijk beter verkochten voor de PC dan consoles (C&C3), of die uberhaupt niet op consoles uitgebracht zijn maar heel goed verkocht werden voor de PC (Crysis, HoMMV).

Dat er (op korte termijn) meer verdient wordt aan console games door grote uitgevers verbaasd mij niets. De kwaliteitstandaard voor games onder console gamers ligt nog altijd vrij laag en de gemiddelde console game is relatief kort, waardoor (vooral hardcore) console gamers snel naar een nieuwe game op zoek gaan. Bovendien is het zo dat de grote uitgevers het overgrote deel van hun games op de console markt richten, dus hier is sowieso al sprake van een vertekend beeld.

Vergeet echter niet dat het verkoopplaatje voor PC games en console games drastisch verschilt. Een console game moet het hebben van de eerste paar maanden, net als een film het moet hebben van de eerste paar dagen. PC games daarentegen verkopen niet in 1 keer zo drastisch, maar doen het goed over een (veel) langere periode, een beetje zoals boeken.

Starcraft verkocht maar 1.5 miljoen kopieen in het eerste jaar, maar over de laatste 10 jaar is dat gegroeit naar 9.5 miljoen. World of Warcraft is niet in 1 nacht op 10 miljoen accounts gekomen, maar dit heeft vele jaren geduurt. The Sims verkocht niet tientallen miljoenen kopieen in de eerste paar weken, maar over vele jaren tijd. Crysis verkocht (in Amerika) vrij slecht in de eerste weken, maar heeft na een paar maanden toch ruim 1 miljoen kopieen verkocht. Kijken we dan naar console games en dan zien we Halo 3 en Gears of War die initieel geweldig verkochten, maar onderhand vrijwel niets meer.

Het is dus best mogelijk dat die multiplatform PC releases die het nu na de eerste 2-6 maanden slechter doen dan de console varianten over een aantal jaar toch beter verkocht hebben. Wat dat betreft zijn PC en console game verkoopcijfers moeilijk te vergelijken - de hele industrie en doelgroep die erachter hangt verschilt enorm. Wel hoop ik dat uitgevers dit ook in beginnen te zien en PC games op creatievere manieren gaan uitbrengen zodat het langdurig geld opleverd. Re-releases van oude games via Steam en Gametap bijvoorbeeld, maar ook in-game advertising. Dit zijn zaken waar de PC markt uiterst geschikt voor is, maar de console markt niet (in dezelfde mate).

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik heb hier alles wel gelezen, maar om even een korte opmerking te maken. Andere ontwikkelaars verwachten niet dat PC gaming ooit sterft. En vrij terecht denk ik. Hoeveel consoles die online kunnen zijn er verkocht, en hoeveel zitten er online?
En hoeveel PC gamers gamen online? Ik denk wel dat het zwaartepunt van gamen meer op MP komt te liggen maar ik denk ook niet dat PC gamen ooit dood gaat. Daar is het op dit punt simpelweg te groot voor.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Droniac schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:34:
[...]
Vergeet echter niet dat het verkoopplaatje voor PC games en console games drastisch verschilt. Een console game moet het hebben van de eerste paar maanden, net als een film het moet hebben van de eerste paar dagen. PC games daarentegen verkopen niet in 1 keer zo drastisch, maar doen het goed over een (veel) langere periode, een beetje zoals boeken.

Starcraft verkocht maar 1.5 miljoen kopieen in het eerste jaar, maar over de laatste 10 jaar is dat gegroeit naar 9.5 miljoen. World of Warcraft is niet in 1 nacht op 10 miljoen accounts gekomen, maar dit heeft vele jaren geduurt. The Sims verkocht niet tientallen miljoenen kopieen in de eerste paar weken, maar over vele jaren tijd. Crysis verkocht (in Amerika) vrij slecht in de eerste weken, maar heeft na een paar maanden toch ruim 1 miljoen kopieen verkocht. Kijken we dan naar console games en dan zien we Halo 3 en Gears of War die initieel geweldig verkochten, maar onderhand vrijwel niets meer.

Het is dus best mogelijk dat die multiplatform PC releases die het nu na de eerste 2-6 maanden slechter doen dan de console varianten over een aantal jaar toch beter verkocht hebben. Wat dat betreft zijn PC en console game verkoopcijfers moeilijk te vergelijken - de hele industrie en doelgroep die erachter hangt verschilt enorm.
Wat heeft een ontwikkelaar er nog aan als een spel nog jaren doorsuddert qua verkopen en geen droge boterham meer oplevert na 2 maanden in het schap. Aangezien MS en Sony als platformhouders de prijzen van spellen langer hoog houden, hebben ontwikkelaars een betere winstverwachting bij consoles. Bij PC is het na twee maanden een vrije val.
Vergelijk eens een echte multiplatformtitel als CoD4. Ik zou daar nou wel eens geïnteresseerd in zijn hoe het verloop van verkopen in aantallen en prijsontwikkeling is. Ik denk dat dit een redelijk winstgevende titel is voor de PC, maar dat het voor 360 en PS3 een echte geldmachine is.
Titels als de Sims en WoW zijn een kromme vergelijking hierbij. De eerste heeft tig uitbreidingen gehad, de tweede heeft een maandabonnement.

Hier, nog een symptoom:
http://pc.ign.com/articles/864/864242p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Ga gewoon is een ander topic opstarten, als je het puur over 1 market model wilt hebben en eigenlijk alleen maar wilt discusseren, wat meer rendabel is voor wie dan ook.
Heeft namelijk niet veel meer te maken met hoe het met pc gaming gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Titels als de Sims en WoW zijn een kromme vergelijking hierbij. De eerste heeft tig uitbreidingen gehad, de tweede heeft een maandabonnement.
Het gaat erom dat bepaalde franchises en type games nog steeds zeer goed op de PC verkopen, beter dan op consoles. Het lijkt me uiteraard moeilijk te ontkennen dat PC gaming kleiner wordt en wellicht wat meer gericht op bepaalde markten, maar dood is het zeer zeker niet, er is alleen een verandering gaande. Consoles hebben, vooral de laatste 2 generaties, gaming steeds meer uit dat donkere "nerd" hoekje getrokken en het wordt steeds meer "mainstream"; de apparaten worden steeds multifunctioneler en de spellen bereiken een steeds groter en groter publiek. De PC daarintegen is qua gaming platform niet echt veranderd. Het is, vergeleken met de console, nog steeds een redelijk technische opgave om spellen goed aan de praat te krijgen (daarmee bedoel ik installeren, patchen, eventuele online registratie, systeemeisen) en het leeuwendeel van die nieuwe markt zit daar helemaal niet op te wachten. Die willen gewoon lol, machientje aansluiten, disk erin floepen en gaan met die banaan.
PC gaming is niet stervende, het is zich alleen steeds meer aan het differentiëren, de grotere developers zullen zich wellicht wat meer op console gaming gaan richten omdat daar simpelweg meer te halen valt, maar dat betekent niet dat er niets meer op de PC uitkomt. Het zal, eerlijk is eerlijk, toch wat meer voor de liefhebber (*kuch* geek *kuch* :P) worden. Misschien vinden PC gamers dat ook helemaaaal niet erg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh bladzijde 34 en nog steeds hetzelfde? :D :P

Misschien moeten we het maar eens samen gaan vatten?

Topic titel: PC Gaming uiteindelijk toch dood?
Antwoord: nee, PC gaming gaat niet dood, en zal nooit dood gaan. Het zal wel veranderen, is al aan het veranderen en zal blijven veranderen. De PC Games markt is wel kleiner geworden, en zal blijven krimpen, vanuit een commercieel oogpunt. Eigenlijk kun je de huidige en waarschijnlijk toekomstige PC markt opsplitsen in drie onderdelen:

1. Casual Games / Web downloadable
Een snel groeiende markt, hoewel die afgelopen jaar qua ontwikkeling nogal stagneert (persoonlijke mening). Na een bezoek aan Casuality 2008 viel het op dat het dezelfde mensen zijn, die dezelfde dingen zeggen en nog steeds dezelfde spellen hebben. Maar goed, wel een grote markt :)

2. MMO Games
De PC is hier uiteraard zeer geschikt voor, en het succes van WoW spreekt voor zichzelf. Ik zie dit niet in de toekomst veranderen, maar het is wel een compleet 'eigen' markt met weinig plaats voor concurrentie: je speelt een spel als WoW niet even, maar jaren (ik kijk naar mezelf, ik speel Final Fantasy XI Online al bijna vier jaar). Spelers worden voor lange tijd gebonden door het sociale aspect, en de maandelijkse betaling. Je gaat ook niet even 10 verschillende MMO spellen spelen, of je moet echt verder geen leven hebben, en geen normale menselijke behoeften zoals WC bezoek, eten en slapen hebben :+ :P

Kortom: WoW is voor een heel aardig percentage verantwoordelijk voor de teruglopende verkopen van andere PC games.

3. De Hardcore FPS / RTS games
Zullen er altijd voor de PC blijven komen, maar ze komen er wel minder, en in het geval van FPS vaak eerst op console. Of je dan een goede PC versie of een 'cheap port' krijgt is altijd afwachten. Zoals ik al eerder aangaf zag ik op de GDC dat ook traditionele RTS ontwikkelaars als Petroglyph (Westwood reincarnatie) liever voor X-Box360 ontwikkelen dan PC. Hier komt nog bij dat deze groep gamers gewoon te klein aan het worden is voor de nodige investeringen, de massamarkt van de consolegamers is dan interessanter (voor veel maar zeker niet alle ontwikkelaars!).

Je hebt dan nog een vierde groep, voornamelijk een verzameling niche groepen die ik even achterwege laat omdat ze zo specialistisch zijn (zeer zware sim games zoals Flight Simulators bijvoorbeeld).

Mijn slotconclusie: gaat PC gaming dood...zeer zeker niet. Maar PC gaming verandert wel, en de gamesmarkt voor de traditionele gamer op PC wordt stukken kleiner, en commercieel gezien steeds minder interessant voor de traditionele ontwikkelaars. Dat is niet goed, of slecht, slechts anders. Of het voor JOU betekent dat PC gaming achteruitholt moet eenieder voor zich maar uitmaken. Ik vind het zelf al jaren niet echt interessant meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

bangkirai schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 01:25:
Ga gewoon is eens een ander topic opstarten, als je het puur over 1 market model wilt hebben en eigenlijk alleen maar wilt discusseren, wat meer rendabel is voor wie dan ook.
Heeft namelijk niet veel meer te maken met hoe het met pc gaming gaat.
Als je de samenhang tussen rendabiliteit van spelprojecten en toekomstige titeldiversiteit niet ziet, dan heb je een bord voor je kop.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 05:44:
Goh bladzijde 34 en nog steeds hetzelfde? :D :P

Misschien moeten we het maar eens samen gaan vatten?

Maar PC gaming verandert wel, en de gamesmarkt voor de traditionele gamer op PC wordt stukken kleiner, en commercieel gezien steeds minder interessant voor de traditionele ontwikkelaars. Dat is niet goed, of slecht, slechts anders. Of het voor JOU betekent dat PC gaming achteruitholt moet eenieder voor zich maar uitmaken. Ik vind het zelf al jaren niet echt interessant meer.
Yep, ik denk dat dat een goede analyse is. Wel denk ik dat je zal moeten kijken naar de invloed van de eenzijdigheid op toekomstige spelerspopulatie. Als het aanbod zo eenzijdig blijft, dan zal het voor minder en minder mensen lonen om nog een aanzienlijk prijs te betalen om in de upgradewedstrijd te blijven.
Zelfs voor (fans van) MMOs zie ik het nog niet zo heel zonnig in. De WoW-populatie is sterk gestegen, maar het blijft een groot concentratiegevaar. Indien het MMO-publiek beter verspreid was over de titels, dan had je een mogelijke continuïteit in de markt. Vooralsnog zie ik nog geen 'echte' opvolger voor WoW, voor uiteindelijk afhakend publiek. Dat zal vroeg of laat toch gebeuren. Er is een risico dat het publiek dat zich helemaal kwijt kon in WoW, niet een vervanger zal zoeken, omdat ze niet weer een grote tijdsinvestering willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC gaming uiteindelijk toch dood?
Nou, ik denk van niet. Vooral omdat je op de pc veel meer mogelijkheden hebt. Op de pc kan je gamesmodde, maps maken voor bepaalde shooters etc. En ik vind dat je een shooter veel beter geschikt is voor de pc dan een console. Ik kill namelijk iemand sneller met me muis dan met een control. Tuurlijk verschild dat per persoon, maar ik denk dat veel mensen 't met me eens zijn.
En als je een computer aanschaft, doe je dat niet alleen maar om te gamen, en als je er op kan gamen is het mooi mee genomen toch. Maar er is wel één heel groot nadeel aan pc gaming, je videokaart. Heel vaak is het geval dat mensen niet game op de pc door het gezeik van videokaarten.
Die bepaalde games niet goed kunnen draaien waardoor de game er belabbert uit ziet.
En dan een nieuwe (Goeie) videokaart aan moet schaffen wat overigens niet heel erg prijzig is.
Maar ik denk door de mogelijkheden van de pc de pc gaming toch nog in leven houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steam Credit Card? Allang niet meer :)

Als je een paypal account hebt kun je daar tegenwoordig je bankrekening aan koppelen. Alles wat je dan via Steam koopt wordt 1 dag later gewoon van je bankrekening afgeschreven. Aldus een tevreden Steam gebruiker zonder Credit Card (ik :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Armada schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:57:
[...]

Als je de samenhang tussen rendabiliteit van spelprojecten en toekomstige titeldiversiteit niet ziet, dan heb je een bord voor je kop.

[...]
Nee, betekent gewoon, dat ik wat verder rond kijk, dan de "oude standaard spelletje in winkel kopen mentaliteit".

Gaming <> spelletje kopen, als je dat niet wilt snappen, dan heb je een zeer beperkt blikveld.
PC gaming gaat over bezig zijn op forums, sociale game clubs vormen, met elkaar lullen op ventrilo/teamspeak, strategies, guides, maps, mods etc samen ontwikkelen.
PC gaming is nog steeds stukken uitgebreider en veel complexer dan de console gaming.
Trouwens een steeds groter deel van pc gaming wordt gedaan met spellen, die of abbonnement vereisen of open source zijn.

Maar zoals ik al eerder advies gaf, het is tijd dat je dan nieuw topic opstart als je perse het hele topic wilt blijven derailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC gaming is nog steeds stukken uitgebreider en veel complexer dan de console gaming.
En daar is waar de wegen zich scheiden: de markt waar de meeste centjes zijn te verdienen, en waar logischerwijs de meeste developers (in ieder geval de grotere), bestaat uit mensen die simpelweg vermaakt willen worden. Die community's, die hele wereld eromheen, horen daar niet voor hun niet bij (te complex en technisch, te tijdrovend).
Het gros van de game-markt van tegenwoordig wil geen complexe interactie en uitgebreide werelden; die willen gewoon lol hebben, voor het gros van de game-markt is gamen niet hun grote hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

bangkirai schreef op zondag 06 april 2008 @ 00:33:
[...]

Nee, betekent gewoon, dat ik wat verder rond kijk, dan de "oude standaard spelletje in winkel kopen mentaliteit".

Gaming <> spelletje kopen, als je dat niet wilt snappen, dan heb je een zeer beperkt blikveld.
PC gaming gaat over bezig zijn op forums, sociale game clubs vormen, met elkaar lullen op ventrilo/teamspeak, strategies, guides, maps, mods etc samen ontwikkelen.
Trouwens een steeds groter deel van pc gaming wordt gedaan met spellen, die of abbonnement vereisen of open source zijn.

Maar zoals ik al eerder advies gaf, het is tijd dat je dan nieuw topic opstart als je perse het hele topic wilt blijven derailen.
Die laatste opmerking is natuurlijk onzin. Jij denkt dat het sociale game clubs vormen een belangrijk deel is van PC gaming en ik vind dat je nieuwe spellen moet blijven hebben in zoveel mogelijke genres om het door te laten gaan. Dus waar jij je derailen van het topic vandaan hebt is mij een raadsel.

Over de zogenaamde uitgebreidere en complexere achtergrond van PC gaming. Dat is natuulijk zwaar opgeblazen (maar ik begrijp ook wel dat je graag een argument hebt). Forum activiteit is hetzelfde en zelfs meer voor consoles, er zijn hechtere communities door Live, praten gaat over die netwerken gemakkelijker, strategieën en maps zijn er net zo goed. Houd je alleen nog mods en eigen gemaakte maps over. En zelfs aan die poten wordt gezaagd door de consoles. Dus in toenemende mate gaat het onderscheidende vermogen van pc gaming in de ingewikkeldheid om het onderliggende systeem draaiende en bij de tijds te houden. Hardly a selling point.

Overigens ben je ook flink bezig om het topic naar jouw hand te zetten, aangezien jouw insteek is om het een PC vs console topic te maken.

Mijn insteek is: je hebt nieuwe spellen nodig om PC gaming in beweging te houden, ik zie daar gevaren voor en ik benoem ze. We kunnen allemaal machtig interessant doen over digitale distributie, maar het gros van de mensen gebruikt dit niet (ik overigens wel). De meeste verkopen gebeuren nog steeds via de 'brick and mortar' winkels. En als je daar binnen 6 maanden na uitbrengen Bioshock voor 10 EUR en Gears of War voor 11 EUR bij de MM ziet liggen, dan weet je dat er nog heel weinig te verdienen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:30
bangkirai schreef op zondag 06 april 2008 @ 00:33:
[...]

Of schaf gewoon een creditcard aan. Als student kun je bij de Rabobank voor iets meer dan 1 euro per maand een creditcard krijgen. Kun je meteen profiteren van de lage dollarkoers door Amerikaanse webshops leeg te kopen :P

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Ik kan echt nooit begrijpen waarom mensen het spelen met een muis en toetsenbord beter vinden dan een controller. Ik vind een controller veel relaxder, je hebt een betere houding en je hoeft niet achter een bureau te zitten. Plus als je even gewent bent met een controller, dan kun je echt gewoon goed schieten in een FPS.

Vroeger speelde ik op een PC, maar ik wil nu nooit meer terug. Ik vind computers sowieso ook minder betrouwbaar en een console is nou eenmaal veel gebruiksvriendelijker.

Heb inmiddels alle Windows ook vervanger door Mac >:)

Maar volgens mij zitten hier sowieso meer pc-gamers dan console-gamers is het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Gisteren een ervaring gehad die ik met jullie wil delen. Ik (en huisgenoot) hebben allebei een moderne game pc en geen console in huis. Belt er een vriend: zoontje heeft CoD 4 voor de pc gekocht, spel wil wel installeren, maar niet draaien.

Kom met zoon, spel en pc maar even langs dan, kijk ik wel even. Oud P4 systeem met 512 MB ram en GF4200, ff 2 GB pc3200 erin stoppen ging wel, maar een Radeon 9800 erin niet: geen beeld vanwege AGP compabiliteit denk ik. Bovendien zouden moderne games zoals CoD4 toch al niet lekker draaien, dus aanschaf nieuwe pc geadviseerd.

Ondertussen was zoonlief lekker op mijn bak FFOW en GTR2 aan het spelen (hij was wel even zoet met 22 KM Nurburgring >:) ) en ja zulke graphics en gameplay wilde hij ook wel. Wat kostte mijn pc (zie sig) was toen de vraag.

Reken op minimaal 800 á 1000 EUR was toch het verkeerde antwoord, dus vandaag wordt er een Xbox360 gehaald... Want daar kan je ook FFOW, CoD4 etc op spelen, maar voor heel wat minder geld!

Ik heb uiteraard gewaarschuwd voor de in mijn ogen mindere gameplay en graphics, maar dat mocht niet baten. Dus misschien is PC gaming inderdaad aan het doodgaan, niet vanwege de mogelijkheden en dergelijke, maar vanwege de prijs die nodig is om behoorlijk te kunnen gamen.

Ikzelf blijf lekker bij de PC, ik verdien goed ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

FerdiV schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:13:
Ik kan echt nooit begrijpen waarom mensen het spelen met een muis en toetsenbord beter vinden dan een controller. Ik vind een controller veel relaxder, je hebt een betere houding en je hoeft niet achter een bureau te zitten. Plus als je even gewent bent met een controller, dan kun je echt gewoon goed schieten in een FPS.

Vroeger speelde ik op een PC, maar ik wil nu nooit meer terug. Ik vind computers sowieso ook minder betrouwbaar en een console is nou eenmaal veel gebruiksvriendelijker.

Heb inmiddels alle Windows ook vervanger door Mac >:)

Maar volgens mij zitten hier sowieso meer pc-gamers dan console-gamers is het niet?
:/ Ik snap niet hoe lui lekker een shooter kunnen spelen op een console. Het is zo klooien, je kan _nooit_ met je pookje even goed reageren als met een muis. Daarom hebben veel console games ook een locksysteem, zou je eens op een pc game moete doen (oh wacht, dat is cheaten...). Ik zou er iig niet aan beginnen! Maar ja, iedereen zo zijn ding.

En dat een controller beter voor je houding is ligt er maar net aan hoe (lang) je achter een pc zit en op wat voor stoel etc, maar 5 uren op een bank hangen is ook echt niet goed voor je rug.

Betrouwbaarheid van consoles, ik zal maar niet over de XBOX beginnen... maar goed, dat is bijna een pc. En als je je pc gewoon goed installeerd met goede hardware, dus niet zo een popie jopie ding uit de dixons dan kan er bijna niets mis gaan met je pc.

PC gaming zal zeker veranderen naar episode gaming en MMO, ik zie een eenzame toekomst voor Turn Based en ander van dit soort games...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

MrVegeta schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:33:
[...]

:/ Ik snap niet hoe lui lekker een shooter kunnen spelen op een console. Het is zo klooien, je kan _nooit_ met je pookje even goed reageren als met een muis. Daarom hebben veel console games ook een locksysteem, zou je eens op een pc game moete doen (oh wacht, dat is cheaten...). Ik zou er iig niet aan beginnen! Maar ja, iedereen zo zijn ding.
Heh, gisteren een PC receiver voor mijn 360 wireless controller gekocht. Zodat ik eindelijk Bioshock goed kan spelen op de PC. Het wisselen van wapens en plasmids vind ik een stuk makkelijker gaan met de controller (linker en rechter trigger/bumper, versus rechtermuisknop voor de wisseling). Bioshock is een van die spellen waarbij de overgang naar controller perfect geregeld is, alles verandert qua besturing en lay-out bij de map zodra je dat aangeeft in het menu, zodat het niet vreemd/nagemaakt aanvoelt. Dus je hoeft met het pookje in de menu's niet een muis na te doen en aanklikbare vakjes worden vervangen door specifieke controllerknoppen.
Ik heb trouwens niets van een locksysteem daarbij gemerkt.
Maar dat geeft ook maar weer aan hoe flexibel Pc gaming kan zijn. Vind je een muis niet handig, dan kan de controller ook zo gebruikt worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Armada op 06-04-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:55
ik snap sowieso heel de discussie tobo vs controller niet. volgens mij heb je al jaren controllers voor de PC en muizen voor de consoles. ik zit zelf iig regelmatig op bed of op de bank met mn draadloze controller(s) op de tv op mn pc te gamen, koud kunstje.

een over controllers gebruiken voor shooters, wat een kul dat dit net zo goed gaat als op de PC. vandaar dat alle shooters op de console een stuk langzamer zijn dan vergelijkbare games op de PC (bv UT), dat je altijd 100x geraakt mag worden voordat je dood gaat en dat er 9/10 zelfs auto-aim in zit nadat je het uit zet.

Voorbeeld, recent Timeshift gespeeld op een console, dat was best moeilijk, ik ging vaak dood. ook mn vriend die ook zweert dat je ook kan gamen met een controller had het er best moeilijk mee. dus ik dat spel kopen op de PC, wat een slechte port. je merkt dat het echt super langzaam is, dat je maar een beetje in de buurt hoeft te mikken om iemand dood te schieten en dat je zelf haast niet dood gaat. Met de muis echt een koudkunstje, liep er gewoon rustig doorheen.

Daarnaast wil je juist voor shooters altijd zelf je eigen config met je eigen scripts e.d. hebben, dat kan ook niet op consoles. Dit is zeker een must voor online games.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:51:

Daarnaast wil je juist voor shooters altijd zelf je eigen config met je eigen scripts e.d. hebben, dat kan ook niet op consoles. Dit is zeker een must voor online games.
Idd, ik gebruik ook cfg's voor online shooters, waardoor ik alles naar me zin heb en er lekker tegen aan kan. Al die standaart dingen vind ik helemaal niet handig.
Ik denk ook dat de voormalig hardcore gamers, sneller achter de pc kruipen dan achter de XBOX 360 en dergelijke. Hardcore gamers willen alles naar hun zin hebben, dat kan door middels van cfg's, mods etc. Ook omdat de PC over het algemeen snellere shooters heeft. En door spellen zoals WoW, Guild Wars etc. De pc gaming ook in leven houdt, MMORPGS zijn bijna onmogelijk op console's, omdat de pc een toetsenbord heeft en een console niet. Die kan je mischien wel aansluiten, maar dat is dan ook weer een heel gedoe. Enige nadeel van PC's zijn de videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige nadeel van PC's zijn de videokaarten.
Ik zou dat willen uitbreiden naar het hele technische aspect; het gros van de game-markt vind dat allemaal veel teveel gedoe, aangezien voor het gros van de game-markt gamen niet hun grootste hobby is maar slechts dient als 1 van de leuke tijdverdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nadeel de videokaart? Hoezo dat? Omdat er steeds nieuwe uitkomen etc? Ik heb een X1900XT en daar kan ik ook nog de nieuwste games op spelen (op crysis na), het is nu wel afgelopen met de kaart maar ik heb hem gewoon wel 3 jaar gebruikt geloof ik.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
mja, de kosten voor die videokaarten wordt ook altijd hopeloos overdreven. ja, je kan het heel duur maken als je het wil, echter als je het wat slimmer doet is het helemaal niet zo'n groot probleem. mijn 8800GTS, bijna anderhalfjaar oud en destijds ruim 300 (vergelijkbaar met console) euro, draait ook alle huidige games (incl Crysis) goed. natuurlijk is het een dure grap, natuurlijk is een PC duurder dan een console, maar het wordt wel vaak enorm overdreven.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Naast de kostprijs van een goede videokaart, is vooral de OS een groot nadeel.

Je hebt goede hardware nodig, die steeds evolueert (naast een goede videokaart heb je natuurlijk een goede processor, geheugen en dergelijke nodig). Dit kost geld, en meer dan een PS3 of X360 (of Wii).

Maar naast dat, is vooral de software naar mijn ogen een nadeel van PC-gaming.
Je bent verplicht een bepaalde OS te gebruiken (XP of Vista). En die OS heeft (veel) nadelen tov het eigen OS van een console.

Ten eerste heb je geen antivirus nodig, hoef je geen zorgen te maken over drivers, compatibiliteitsproblemen, etc. Iedere game die je koopt zal werken, randapparatuur zal werken. Je moet niks installeren, je hebt geen uitgebreide kennis nodig, toegankelijk voor iedereen.

Je hebt ook geen (of toch behoorlijk) minder kans of vastlopers, bsod, bugs, virusscanner die spel blokkeert, firewall die raar doet etc. Gewoon cd erin, starten, en 2 minuten later zit je te spelen.

Ik weet niet wat de toekomst zal brengen, maar PC gaming zoals we het nu kennen zal zowiezo veranderen/verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt ook geen (of toch behoorlijk) minder kans of vastlopers

kan ik van de xbox niet zeggen, heb in 1 jaar tijd meer vastlopers gehad met de xbox dan met de pc :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Naast de kostprijs van een goede videokaart, is vooral de OS een groot nadeel.

Je hebt goede hardware nodig, die steeds evolueert (naast een goede videokaart heb je natuurlijk een goede processor, geheugen en dergelijke nodig). Dit kost geld, en meer dan een PS3 of X360 (of Wii).[/quote]
ja, af en toe moet je een goed geplaatste update doen. dit hoeft echter niet zo duur te zijn, maar als je dat wil kan dat wel. kwa hardware ben je altijd meer kwijt dan bij een console, maar zo groot is dat gat niet, bovendien heb je dan altijd de laatste technologie. ik zie het altijd maar zo, ik heb hoe dan ook altijd een PC nodig, het enige dat ik echt koop om te gamen is de videokaart.
0X55AA schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:31:
Maar naast dat, is vooral de software naar mijn ogen een nadeel van PC-gaming.
Je bent verplicht een bepaalde OS te gebruiken (XP of Vista). En die OS heeft (veel) nadelen tov het eigen OS van een console.

Ten eerste heb je geen antivirus nodig, hoef je geen zorgen te maken over drivers, compatibiliteitsproblemen, etc. Iedere game die je koopt zal werken, randapparatuur zal werken. Je moet niks installeren, je hebt geen uitgebreide kennis nodig, toegankelijk voor iedereen.

Je hebt ook geen (of toch behoorlijk) minder kans of vastlopers, bsod, bugs, virusscanner die spel blokkeert, firewall die raar doet etc. Gewoon cd erin, starten, en 2 minuten later zit je te spelen.
Tja, dat OS heb ik nooit zo last van. Zelden kom ik een spel tegen dat niet start, en als er problemen zijn is dat vaak simpel op te lossen, tenzij je echt met hele zeldzame/verouderde hardware zit. En een PC heeft praktisch iedereen toch nogsteeds nodig, dus zelfs iemand die niet gamed loopt tegen virusscanners en dergelijke aan. Randapparatuur die niet werkt? Ja, soms op Vista wel eens even lastig, maar het meeste is ook gewoon plug-and-play.

Installeren zie je ook al komen op de consoles. Daarnaast vind ik het geen ramp, je bent 1x 5 min kwijt (tijd waarin je gewoon gaat surfen ofzo) en daarna doe je het nooit meer. Je hoeft dan ook niet meer te pielen met schijfjes (ik crack altijd).

En om nou te zeggen dat op een console altijd alles gelijk werkt. Hoevaak ik wel niet hoor van xboxen die soms 4x per jaar gerepareerd moeten worden (een PC is altijd zelf te fixen, een console meestal niet), schijfjes die gemold worden of onverklaarbare problemen met online play etc etc. Dergelijke problemen komen misschien meer voor op de PC, maar ook op de console is er ook echt geen zekerheid. Bovendien is het voor mij ook wel een beetje een hobby om iets dan zelf te repareren, of zelf te tweaken zoals ik het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

/edit: niet werkende links even weggehaald, ik ga zoeken naar eventuele mirrors oid :)

[ Voor 92% gewijzigd door Vrijdag op 07-04-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van mening dat pc gaming niet dood is en dood kan gaan. Het zit misschien in een dipje.
Omdat piraterij meer de regel is dan uitzondering. Maar er zijn ook bedrijven die innovatief bezig zijn en ander businessmodellen gebruiken(lees: Battlefield Heroes). Waarbij je gratis kunt spelen en je char kunt pimpen met micro transacties. Maar in hoeverre dat gaat aanslaan is natuurlijk niet echt te voorspellen. Hoop het wel natuurlijk ben en blijf een Nederlander :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 13:11 . Reden: Troonstaal links gewijzigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
MrVegeta schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:44:
Nadeel de videokaart? Hoezo dat? Omdat er steeds nieuwe uitkomen etc? Ik heb een X1900XT en daar kan ik ook nog de nieuwste games op spelen (op crysis na), het is nu wel afgelopen met de kaart maar ik heb hem gewoon wel 3 jaar gebruikt geloof ik.
Ik speel crysis met de meeste settings op high, lightning, shadows en nog wat op medium.
Draait zeer goed. Dus dat je crysis helemaal niet kan spelen is onzin.

Nu heb ik mijn pc wel zeer goed afgesteld, zal ook wel een erg meehelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bvk schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:23:
<knip>
Reken op minimaal 800 á 1000 EUR was toch het verkeerde antwoord, dus vandaag wordt er een Xbox360 gehaald... Want daar kan je ook FFOW, CoD4 etc op spelen, maar voor heel wat minder geld!

Ik heb uiteraard gewaarschuwd voor de in mijn ogen mindere gameplay en graphics, maar dat mocht niet baten. Dus misschien is PC gaming inderdaad aan het doodgaan, niet vanwege de mogelijkheden en dergelijke, maar vanwege de prijs die nodig is om behoorlijk te kunnen gamen.

Ikzelf blijf lekker bij de PC, ik verdien goed ;)
Ach, dat valt best mee volgens mij. Een normale kantoorachtige pc heeft iedereen wel, voor documenten, internet, e-mail en dergelijke. Die kosten ook zo'n 400 euro, en die kun je volgens mij dus van de kosten van je game-pc aftrekken. Dan kost een game-pc nog maar 400-600 euro. Als je dat niet kunt betalen, is zowel console-gaming als pc-gaming toch te duur voor je.

Als pc-gaming al aan het dood gaan is, ligt dat m.i. puur aan de gebrekkige creativiteit en innovatie van de game-ontwikkelaars. Of denken ze echt dat spellen als Need for Speed 28 en FIFA 2034 iedere versie weer die 60 euro waard zijn? Blizzard (bijvoorbeeld) laat in ieder geval zien dat je, als je het goed doet, bakken met geld kunt verdienen op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
ph4ge schreef op zondag 06 april 2008 @ 15:45:
mja, de kosten voor die videokaarten wordt ook altijd hopeloos overdreven. ja, je kan het heel duur maken als je het wil, echter als je het wat slimmer doet is het helemaal niet zo'n groot probleem. mijn 8800GTS, bijna anderhalfjaar oud en destijds ruim 300 (vergelijkbaar met console) euro, draait ook alle huidige games (incl Crysis) goed. natuurlijk is het een dure grap, natuurlijk is een PC duurder dan een console, maar het wordt wel vaak enorm overdreven.
Het gaat bij PC gamen niet eens altijd om dekosten. Meer heel veelmensen weten er gewoon niet zoveel van. En bij pc's en zeker bij hardware is het gewoon een beetje door de bomen het bos niet meer kunnen zien. Zoveel versxchillende chipsets etc heb je. Ik zou je zo 123 het verschil ook niet tussen alles kunnen uitleggen.

Het voordeel van de console tegenover PC(waar dit topic nu helaas op uitdraait tijd voor een andere richting?) is geen gedoe met hardware!(IMO 1 van de redenen waarom ik ben overgestapt en de paar andere mensen die ik ken). Zoals ergens hierboven dat voorbeeld met CoD4, mensen hebben vaak niet echt weet van hun systeem. En ja tuurlijk staat het overal op internet maar dat maakt het voor veel mensen nog steeds niet makkelijk.

En ik vond die opmerking hierboven over battlefield heroes ook wel terecht. PC gaming veranderd idd, ik denk dat het veel meer online gaat worden nog meer want dat is het allergrootste pluspunt van de PC. En ze gaan nieuwe bussiness modellen toepassen ik ben benieuwd waar we over 5 en 10 jaar zijn :-)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Altijd weer dezelfde argumenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 23:55
ph4ge schreef op maandag 07 april 2008 @ 00:49:

Installeren zie je ook al komen op de consoles. Daarnaast vind ik het geen ramp, je bent 1x 5 min kwijt (tijd waarin je gewoon gaat surfen ofzo) en daarna doe je het nooit meer. Je hoeft dan ook niet meer te pielen met schijfjes (ik crack altijd).

En om nou te zeggen dat op een console altijd alles gelijk werkt. Hoevaak ik wel niet hoor van xboxen die soms 4x per jaar gerepareerd moeten worden (een PC is altijd zelf te fixen, een console meestal niet), schijfjes die gemold worden of onverklaarbare problemen met online play etc etc. Dergelijke problemen komen misschien meer voor op de PC, maar ook op de console is er ook echt geen zekerheid. Bovendien is het voor mij ook wel een beetje een hobby om iets dan zelf te repareren, of zelf te tweaken zoals ik het wil.
xbox360 was idd wel even een probleem, maar dat is nu grotendeels opgelost. Een pc kan je wel zelf reperaren, maar in veel gevallen kost je dat veel tijd en geld. Bij een xbox360 is het belletje naar ms doen, ze komen hem zelf ophalen en je moet een week wachten totdat hij het weer doet. Bij een comp moet je backups doen, hardware testen (wat nou kapot is), vervangen, soms reinstall van windows, alles opnieuw installeren. Ik ben vaak met een reinstall meerdere middagen bezig (ik weet het, het kan sneller met een goede backup).

Natuurlijk is het wel een voordeel dat je wat zelf kan doen, maar maak het niet te mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Waarom wordt hier altijd beweerd dat een PC o zo duur is ??
Juist op dit moment zijn PC's super goedkoop als je ziet hoeveel performance je ervoor terug krijgt !!
ATI 3870 ergens rond de 130 €
2 GB RAM zal iets van 70 € zijn.
Moederbord en CPU kan je voor 300 € regelen of minder zelfs.
HD'tje die super presteert a 70 € ofzo.
Kast+Voeding kan ook wel voor minder dan 100 € geregeld worden.

Totaal : 670 € laten we zeggen 700 € voor een top systeem wat mij betreft !!

En dan blijft alleen een monitor over die de meesten wel hebben dacht ik zo of je moet echt persee ook die weer willen kopen ...

Wat ik trouwens echt niet begrijp is bijvoorbeeld dit soort berichten :
nieuws: Burnout Paradise meer dan miljoen keer verkocht

Waarom zijn console gamers o zo dol op deel 346584 van een spel ?? Vooral zo'n hersenloos spel als de Burnout reeks bijvoorbeeld. Ik heb het wel gezien na een half uur met dat soort spellen ... kan me niet voorstellen dat je die blijft kopen elke keer voor de volle 60 € :?

Dat je elke keer een nieuw spel koopt, omdat er iets van een verhaal in zit (Metal Gear Solid ofzoiets) en je alle delen eigenlijk gespeeld moet hebben om een totaal beeld te hebben begrijp ik volledig, maar spellen die elke keer amper vernieuwend zijn en eigenlijk hetzelfde bieden snap ik echt niet dat je daar je geld aan wil verspillen.

Wat verder ook niet helpt op de PC is een game uitbrengen die vol met bugs zit of totaal niet vernieuwend is.
Nog erger zijn dingen zoals een UT/Quake III community die door het nieuwste deel teleurgesteld wordt :X

Verder blijf ik bij het volgende rijtje :

PC :

- FPS Games
- RTS Games
- RPG / MMORPG
- Simulatie Racing
- Simulatie Vliegen
- Gezellig lullen op TeamSpeak en dergelijke
- Combinatie van bovenstaande

Consoles :

- Scheur spellen die intelligenter zijn dan de Burnout reeks, zoals Gran Turismo, Project Gotham Racing, forza reeks, andere...
- Platform Games
- Sommige vliegspellen zoals Crimson Skies @ X-Box 1 ( _O_ ) Of Ace Combat die totaal r-u-k speelt zonder joystick die erbij hoort : Moge die game gauw op de PC verschijnen O-)
- Trage puzzelspellen zoals de Myst reeks
- Vechtspellen
- Sport spellen (Ook Tony Hawk enzo ...)
- Ehh hoe noem je games zoals Metal Gear Solid ?? Ook platform? Nee toch?
- Van die coole games die je op je handheld ook wil spelen stiekem of al speelt ;)

Excuses als ik wat vergeten ben :P

* nero355 is een PC Gamer wiens Wii te weinig doet na het uitspelen van Zelda Twilight Princess :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Miles Teg schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:00:
[...]

Als pc-gaming al aan het dood gaan is, ligt dat m.i. puur aan de gebrekkige creativiteit en innovatie van de game-ontwikkelaars. Of denken ze echt dat spellen als Need for Speed 28 en FIFA 2034 iedere versie weer die 60 euro waard zijn? Blizzard (bijvoorbeeld) laat in ieder geval zien dat je, als je het goed doet, bakken met geld kunt verdienen op de pc.
nieuws: EA brengt minder sportgames naar de pc

Dat denken ze inderdaad niet. Daarom stoppen ze er ook maar mee om ze op de PC uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:24:
Waarom wordt hier altijd beweerd dat een PC o zo duur is ??
Juist op dit moment zijn PC's super goedkoop als je ziet hoeveel performance je ervoor terug krijgt !!
ATI 3870 ergens rond de 130 €
2 GB RAM zal iets van 70 € zijn.
Moederbord en CPU kan je voor 300 € regelen of minder zelfs.
HD'tje die super presteert a 70 € ofzo.
Kast+Voeding kan ook wel voor minder dan 100 € geregeld worden.

Totaal : 670 € laten we zeggen 700 € voor een top systeem wat mij betreft !!
Nou:

HD3870 140,-
2GB DDR2 35,-
E4500 90,-
P35-DS3 90,-
500GB T166 65,-
Sonata III 105,-
DVD 25,-

Totaal: 550,-

Maar alsnog is de console goedkoper.. Als je al kijkt naar de Xbox 360, die aangeprezen wordt als beste hardcore gameconsole, die kost al 250 euro inclusief 20gb hdd, 1 controller en 2 spellen. Dan is een PC veel en veel duurder. En de PC is gewoon voor mensen die er tijd in willen steken en zelf voor zichzelf willen aanpassen. De console is er gewoon voor de kleintjes, die eventjes op een knopje drukken, de CD erin doen en zo al kunnen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05:37
Nou dan kom ik er maar even tussendoor met mijn beredenering

PC gaming, wat is dat nou, inderdaad gamen op iets wat iedereen in huis heeft. Of hij of zij dat wilt of niet want iedereen heeft het en gebruikt het voor verschillende doeleinden. Het is iets wat oorspronkelijk niet is gebouwd voor spellen, en kan dus nooit optimaal zijn.

Console gaming, en wat is dat dan, gamen op iets wat je speciaal koopt om spellen op te spelen, iets wat er speciaal voor is gebouwd maar niks meer kan dan wat een PC doet.

Nu komt het hoor: PC gaming gaat waarschijnlijk dood maar op een andere manier dat je denkt waarschijnlijk. Want als de PC op sterven na dood ligt te gaan door het gebrek aan games is de Console al zo ver gevorderd dat de Console op een PC gaat lijken en krijg je dus het omgekeerde wereld van wat je nu hebt.

Een console die iedereen heeft, oorspronkelijk gebouwd voor gaming maar het is zo ver gevorderd dat een PC nutteloos is en dat er zelfs dingen mogelijk zijn die nooit met een PC mogelijk waren.

Nu is het maar de vraag of dit een beetje klopt, maar zo denk ik er wel een beetje over. Nu is het natuurlijk wel een groot probleem dat juist iemand als Microsoft in de Console en PC markt gewoon domineert, (ook al heb je Apple en Sony) en zij op dit moment veel touwtjes in handen hebben om de toekomst van dit gebeuren kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:56:
[...]

Nou:

HD3870 140,-
2GB DDR2 35,-
E4500 90,-
P35-DS3 90,-
500GB T166 65,-
Sonata III 105,-
DVD 25,-

Totaal: 550,-

Maar alsnog is de console goedkoper.. Als je al kijkt naar de Xbox 360, die aangeprezen wordt als beste hardcore gameconsole, die kost al 250 euro inclusief 20gb hdd, 1 controller en 2 spellen. Dan is een PC veel en veel duurder. En de PC is gewoon voor mensen die er tijd in willen steken en zelf voor zichzelf willen aanpassen. De console is er gewoon voor de kleintjes, die eventjes op een knopje drukken, de CD erin doen en zo al kunnen beginnen.
Hmm. Een PC heeft veel meer mogelijk heden dus je kan moeilijk een console met een PC vergelijken. En als je spellen voor de PC wilt zijn die makkelijk te downloaden/te cracken. En voor de XBOX ben je zo ie zo altijd geld kwijt voor een spel.
Als je voor de XBOX een spel koopt, ben je veel geld kwijt dan kan je wel je xbox om laten bouwen, maar het sloopt je console en 't is nog eens hartstikke duur. Als je dat er bij optelt kom je denk ik wel ongeveer op hetzelfde bedrag uit. En de PC heeft ook nog is veel meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dit topic gaat over het dood gaan van gaming op de pc en jij noemt een voordeel van een pc dat je games niet hoeft te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

MrVegeta schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:19:
Dit topic gaat over het dood gaan van gaming op de pc en jij noemt een voordeel van een pc dat je games niet hoeft te kopen.
_O-

On a side note: Met de overname van Take Two door EA (eventueel, er is nog niets doorheen), zou bijvoorbeeld een PC versie van GTA4 ook op de tocht kunnen komen te staan. Ben erg benieuwd hoe dit uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 08:04
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:13:
[...]

Hmm. Een PC heeft veel meer mogelijk heden dus je kan moeilijk een console met een PC vergelijken. En als je spellen voor de PC wilt zijn die makkelijk te downloaden/te cracken. En voor de XBOX ben je zo ie zo altijd geld kwijt voor een spel.
Als je voor de XBOX een spel koopt, ben je veel geld kwijt dan kan je wel je xbox om laten bouwen, maar het sloopt je console en 't is nog eens hartstikke duur. Als je dat er bij optelt kom je denk ik wel ongeveer op hetzelfde bedrag uit. En de PC heeft ook nog is veel meer mogelijkheden.
En je moet voor je pc geen game kopen zeker 8)7

Ik blijf er gewoon bij dat consolegaming vele malen goedkoper is. Hoe goedkoop je je pc configureerd hoe vaker je zult moeten upgraden. Ps. vergeet je windows licentie ook niet bij de raming a €80,- (pc gebonden) of €250 (retail) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
PWM schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:22:
[...]

_O-

On a side note: Met de overname van Take Two door EA (eventueel, er is nog niets doorheen), zou bijvoorbeeld een PC versie van GTA4 ook op de tocht kunnen komen te staan. Ben erg benieuwd hoe dit uitpakt.
Dit is dezelfde EA die ook Mass Effect zo snel mogelijk naar de PC poort nadat het spel een hele 3 maanden Xbox360 exlusive is geweest? EA is niet anti PC, zij zijn wel zakelijk ingesteld. Ik kan me dus ook goed voorstellen dat de markt voor sport spellen op de console veel groter is dan op de PC. GTAIV is een dusdanig AA+ titel dat het zonder al te veel moeilijke voorspellingen ook best rendabel zal zijn op de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zarkov schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:33:
[...]

Dit is dezelfde EA die ook Mass Effect zo snel mogelijk naar de PC poort nadat het spel een hele 3 maanden Xbox360 exlusive is geweest? EA is niet anti PC, zij zijn wel zakelijk ingesteld. Ik kan me dus ook goed voorstellen dat de markt voor sport spellen op de console veel groter is dan op de PC. GTAIV is een dusdanig AA+ titel dat het zonder al te veel moeilijke voorspellingen ook best rendabel zal zijn op de PC
EA deed daar niets in ;) EA is alleen de uitgever van Mass Effect voor de PC. Bioware is degene die besloten heeft een PC versie te maken.

Ik zeg ook niet dat het logisch zou zijn, of dat ik het verwacht. Aan de andere kant, ondanks dat mensen vaak anders denken, de marges bij EA zijn laag. Als je een team kan zetten op nog meer DLC voor GTA (als dat aanslaat), of een volledige poort op de PC, dan vraag ik me nog af waar je meer aan verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha wat een gedoe..
Ik heb ook een aantal puntjes
Leuk man Assassins Crees op je PS3 als je een donderse FPS leak hebt als je op het dak in je Jeruzalem staat.. En zo heb je meerdere dingen bij meerdere games..
Ik heb zelf een Redelijke High-End pc.. maar daar kan je ook alles mee.. (niet dat het nix kost)
Gamen op een Res van 1680x1050 en alles vol open wat er vele malen beter uitziet als op de Game Consoles is geen probleem.. Spellen downloaden is Gratis en niet Illegaal mits het voor eigen gebruik is!
Ook full HD Films kijken en je pc aansluiten op je Plasma 104cm Full-HD.. Is mogelijk
Ik heb zelf ook een aantal game Consoles maar ik heb nog niks gevonden wat ik beter vind als het om Die-Hard gamen gaat.. (Alleen de games die niet bechikbaar zijn voor de pc dan) Vooral Online UT 3, Cod4 enz.. En je wilt snel kunnen reageren om te schieten vooral als je in de top clans wilt mee functioneren is dat niet erg succes vol op je console..
Verder zijn de meer geavanceerde Graphics op je pc (veel special effects) mooier en je mist er veel op je console.. Dat sommige spellen niet uitkomen op de pc heeft ook een beetje temaken met de Developers die weten dat er voor de pc minder te verdienen valt want de meeste Die hard gamers gaan eerst downloaden om te kijken of het wat is.. En dan pas kopen.. Voor de Meeste consoles word er toch wel gekocht.. En het kost de Developers meer werk om de Game voor de pc te Avanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:41
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:51:
Spellen downloaden is Gratis en niet Illegaal mits het voor eigen gebruik is!
Fout! Bij muziek, films en boeken is dat idd zo, echter bij software niet!
Je mag alleen een kopie van software maken als je zelf de rechtmatige verkrijger van het origineel bent.
Vooral Online UT 3, Cod4 enz.. Dat sommige spellen niet uitkomen op de pc heeft ook een beetje temaken met de Developers die weten dat er voor de pc minder te verdienen valt want de meeste Die hard gamers gaan eerst downloaden om te kijken of het wat is.. En dan pas kopen..
Ach ja die zelfde die hard gamers die zo massaal CoD4 voor de PC kochten?

[ Voor 7% gewijzigd door Puc van S. op 07-04-2008 20:00 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

M1lamb3r schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:56:
Dan doen ze als hij voor 10,- in de budgetbak ligt om het geweten te sussen
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:51:
En je wilt snel kunnen reageren om te schieten vooral als je in de top clans wilt mee functioneren is dat niet erg succes vol op je console..
99% van de gamers wil helemaal niet dermate veel en goed spelen om in een "top clan" te spelen. Wat dat betreft zullen die 1% het verschil niet gaan uitmaken.

[ Voor 44% gewijzigd door PWM op 07-04-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb niet echt het gevoel dat pc gaming dood aan het gaan is, maar eerder dat console gamign aan het groeien is :) Maar FPS'es MMO's etc. houden pc gaming zeker in leven, vergelijk X360 COD4 een met de pc versie, de pc versie is iets mooier, en de multiplayer, xbox360, met z'n 12'en team deathmatch, dat is toch geen oorlog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:58:
Ikzelf heb niet echt het gevoel dat pc gaming dood aan het gaan is, maar eerder dat console gamign aan het groeien is :) Maar FPS'es MMO's etc. houden pc gaming zeker in leven, vergelijk X360 COD4 een met de pc versie, de pc versie is iets mooier, en de multiplayer, xbox360, met z'n 12'en team deathmatch, dat is toch geen oorlog?
18 ;)

Het werkt over het algemeen prima hoor. De maps in CoD4 zijn over het algemeen ook echt niet groot genoeg om met heel veel meer spelers te spelen. Ik heb CoD4 ook met 30 man gespeeld op de PC, en ik noem dat Chaos ;)

Ik zag in het CoD4 topic ook mensen klagen dat die maps zo klein zijn, maar dat krijg je als een dev met de console in het achterhoofd ontwikkelt.

Overigens heeft een Frontlines op de 360 (50 spelers) en RFOM op de PS3 (30+ spelers) wel de mogelijkheid om met veel mensen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Fout! Bij muziek, films en boeken is dat idd zo, echter bij software niet!

[...]

Oke daar heb je dan wel gelijk in maar wij gamers doen dat toch..

Cod4 was enkel een voorbeeld er zijn genoeg online games die erg hard gaan en waar liever een pc voor vereist word dan een console.. Als je meer bent van ik speel liever een keer een spelletje en het boeit me niet zo tot in de high-end details ga dan voor een console.. (ik ben er geen tegenstander van) maar toch liever een pc, ik zie meer nadelen in een game console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:02:
[...]

d:)b

Dan zijn we er er uit. (je bent de eerste die het zo hard stelt, maar ongetwijfeld 1 van de velen die zo denkt).

Ik ga overigens wel weer een videokaart kopen om RA3 te spelen op de PC :) Wat mij betreft het enige PC only genre.

[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 07-04-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

[...]

Cod4 was enkel een voorbeeld er zijn genoeg online games die erg hard gaan en waar liever een pc voor vereist word dan een console.. Als je meer bent van ik speel liever een keer een spelletje en het boeit me niet zo tot in de high-end details ga dan voor een console.. (ik ben er geen tegenstander van) maar toch liever een pc, ik zie meer nadelen in een game console.
Maar hoezo liever een PC vereist wordt? Dat is enorm subjectief. En gezien de aantallen denk ik dat een hoop mensen het niet met je eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:13:
[...]

Maar hoezo liever een PC vereist wordt? Dat is enorm subjectief. En gezien de aantallen denk ik dat een hoop mensen het niet met je eens zijn.
Haha ja ik snap wel wat je hier mee bedoelt, Maar ik zie dit als samenhang van een aantal dingen.. Het is natuurlijk ook maar net aan wat je je preoriteiten steld.. Zoals full Graphics gaming.. Online gamen.. Veel gamers spelen online in clans en wil je in zo een clan dan moet je toch kunnen presteren.. (ik vind dat muis, toetsenbord hier toch meer geschikt voor is). Maar inderdaad meningen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
PWM schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:48:
[...]

EA deed daar niets in ;) EA is alleen de uitgever van Mass Effect voor de PC. Bioware is degene die besloten heeft een PC versie te maken.

Ik zeg ook niet dat het logisch zou zijn, of dat ik het verwacht. Aan de andere kant, ondanks dat mensen vaak anders denken, de marges bij EA zijn laag. Als je een team kan zetten op nog meer DLC voor GTA (als dat aanslaat), of een volledige poort op de PC, dan vraag ik me nog af waar je meer aan verdiend.
Juist ja, een developer die bepaald op welk platform hij lanceerd in tegenstelling tot de partij die het kapitaal moet leveren voor de ontwikkeling. Lijkt me een bijzonder vreemde en onverstandige gang van zaken. Het lijkt me dus ook dat EA in dit geval er geld in ziet.

Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat er meer geld zit in DLC dan een port maar ik kan het mis hebben. Ik vermoed dat er zoiezo heel weinig marge op DLC zit in ieder geval voor de ontwerpers, voor microsoft/sony misschien wel, maar dat weet ik niet zeker. Heeft iemand hier cijfers van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:20:
[...]

Haha ja ik snap wel wat je hier mee bedoelt, Maar ik zie dit als samenhang van een aantal dingen.. Het is natuurlijk ook maar net aan wat je je preoriteiten steld.. Zoals full Graphics gaming.. Online gamen.. Veel gamers spelen online in clans en wil je in zo een clan dan moet je toch kunnen presteren.. (ik vind dat muis, toetsenbord hier toch meer geschikt voor is). Maar inderdaad meningen verschil.
Als iedereen hetzelfde materiaal heeft blijft 'presteren' tegen andere consolespelers natuurlijk hetzelfde. Ik denk dat het nog wel eerlijker is omdat iedereen met hetzelfde materiaal en dezelfde framerate en settings speelt. Dus geen POV-hacks, 16/9-4/3 gezeur.

Mbt tot 'full Graphics gaming' kun je op de PS3/360 prima uit de voeten. De games worden uitvoerig getest zodat je het beste resultaat krijgt voor de beschikbare hardware. Dat de resolutie iets lager is, soit. Op de PC is het toch pielen met de settings om het goed lopend te krijgen. En je moet maar net weten wat het allemaal inhoud om het beste resultaat te krijgen.

Maar goed, ik dwaal af van het onderwerp :)
Zarkov schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:32:
[...]

Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat er meer geld zit in DLC dan een port maar ik kan het mis hebben. Ik vermoed dat er zoiezo heel weinig marge op DLC zit in ieder geval voor de ontwerpers, voor microsoft/sony misschien wel, maar dat weet ik niet zeker. Heeft iemand hier cijfers van?
Sommige DLC van EA zit denk ik een hele dikke marge op omdat het dingen unlockt die al in games zitten (NFS:PS bijvoorbeeld). Bij DLC heb je vooral vaste kosten van het maken. Variabele kosten lijken me vrij laag, omdat de distributie online gebeurt. Natuurlijk zullen Sony en MS het nodige afsnoepen, maar als je een beetje aantallen haalt kan DLC zeer lucratief zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Shiver23 op 07-04-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zarkov schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:32:
[...]

Juist ja, een developer die bepaald op welk platform hij lanceerd in tegenstelling tot de partij die het kapitaal moet leveren voor de ontwikkeling. Lijkt me een bijzonder vreemde en onverstandige gang van zaken. Het lijkt me dus ook dat EA in dit geval er geld in ziet.
Bioware had de beslissing genomen, en daarna kwam EA met het beste aanbod voor de PC (MGS voor de console). EA beslist niet heel erg veel in deze. Bioware is een gevestigde naam, en heeft voor een nieuwe RPG die ze ontwikkelen de uitgevers voor het uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
Shiver23 schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:34:
[...]

Als iedereen hetzelfde materiaal heeft blijft 'presteren' tegen andere consolespelers natuurlijk hetzelfde. Ik denk dat het nog wel eerlijker is omdat iedereen met hetzelfde materiaal en dezelfde framerate en settings speelt. Dus geen POV-hacks, 16/9-4/3 gezeur.

Mbt tot 'full Graphics gaming' kun je op de PS3/360 prima uit de voeten. De games worden uitvoerig getest zodat je het beste resultaat krijgt voor de beschikbare hardware. Dat de resolutie iets lager is, soit. Op de PC is het toch pielen met de settings om het goed lopend te krijgen. En je moet maar net weten wat het allemaal inhoud om het beste resultaat te krijgen.

Maar goed, ik dwaal af van het onderwerp :)

[...]

Sommige DLC van EA zit denk ik een hele dikke marge op omdat het dingen unlockt die al in games zitten (NFS:PS bijvoorbeeld). Bij DLC heb je vooral vaste kosten van het maken. Variabele kosten lijken me vrij laag, omdat de distributie online gebeurt. Natuurlijk zullen Sony en MS het nodige afsnoepen, maar als je een beetje aantallen haalt kan DLC zeer lucratief zijn.
Ja maar als het gaat om zaken die van te voren al in de game zitten dan gaat het na de launch ook geen extra development uren kosten. Op dat moment heb je nog steeds je code apen beschikbaar voor andere taken en projecten. Natuurlijk start Rockstar meteen weer met een andere game maar voordat je aan het code kraken toe bent, zit je ook al weer een aantal maanden verder. In die tussen tijd kun je mooi je code apen aan het werk houden zonder exorbitant in de kosten te lopen. Zodoende hoeft een port dus niet echt enorm veel te kosten.

Maar we zullen het zien hoet het GTA IV vergaat, ik durf er best een weddeschap voor een biertje op af te sluiten dat de game ook op de PC zal verschijen binnen anderhalf jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 23:55
Zarkov schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:21:
[...]

Ja maar als het gaat om zaken die van te voren al in de game zitten dan gaat het na de launch ook geen extra development uren kosten. Op dat moment heb je nog steeds je code apen beschikbaar voor andere taken en projecten. Natuurlijk start Rockstar meteen weer met een andere game maar voordat je aan het code kraken toe bent, zit je ook al weer een aantal maanden verder. In die tussen tijd kun je mooi je code apen aan het werk houden zonder exorbitant in de kosten te lopen. Zodoende hoeft een port dus niet echt enorm veel te kosten.

Maar we zullen het zien hoet het GTA IV vergaat, ik durf er best een weddeschap voor een biertje op af te sluiten dat de game ook op de PC zal verschijen binnen anderhalf jaar.
Binnen 1,5 jaar: Dat is nogal een tijd. Ik zou als PC gamer niet willen wachten. Dan mag je blij zijn dat Mass Effect in een half jaar 'al' komt. 1,5 jaar betekent eigenlijk dat de game alweer verouderd is. Dat zag je met Gears of War op de PC ook, werd vrijwel niet verkocht.

Pc gaming zal voorlopig wel niet doodgaan, maar het wordt zeker een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DarkShadow schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:58:
[...]

Binnen 1,5 jaar: Dat is nogal een tijd. Ik zou als PC gamer niet willen wachten. Dan mag je blij zijn dat Mass Effect in een half jaar 'al' komt. 1,5 jaar betekent eigenlijk dat de game alweer verouderd is. Dat zag je met Gears of War op de PC ook, werd vrijwel niet verkocht.

Pc gaming zal voorlopig wel niet doodgaan, maar het wordt zeker een stuk minder.
Waarom zou je daar niet op wachten? Waarom moet je perse een spel spelen op het moment dat het uitkomt? Serieus, je mist niets. Het is tenslotte maar een game. Speel je dan bijvoorbeeld de oudere games niet meer?

Ik begrijp dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
DarkShadow schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:58:
[...]

Ja dus? Het gaat toch om gameplay niet om datum van release? Zeker bij een game als GTA waarbij het verhaal flinterdun en voorspelbaar is heb ik geen enkel probleem met 1,5 jaar wachten. Daarnaast zie ik ook geen enorm vernieuwende innovaties waardoor deze game op mijn must have lijst komt te staan. Ik zie dezelfde vermakelijke en brute gameplay in een mooier jasje.

Ik zou hem misschien wel voor de Xbox360 kopen omdat het een game is die ook wel leuk is om met een paar vrienden te doen, maar zeker niet vanwege het feit dat ie dan een paar maanden eerder te spelen is.

Ik heb de afgelopen paar weken mezelf weer aardig weten te vermaken met ‘Tie figher’, dat is een game uit 1994 en ik vermaak me er nu nog steeds net zo goed mee als toen ik hem voor het eerst installeerde vanaf vijf floppies. Werkt trouwens prima onder vista. Als de game goed is dan zal deze ook best verkopen.

Ik moet zeggen dat ik geen idee heb of Gears of war goed verkocht heeft op de PC of wat de distributie goals van Microsoft zijn. Als je cijfers hebt dan zie ik ze graag. Dat de game minder op de PC is verkocht dan op de 360 dat geloof ik graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Zarkov op 08-04-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:48
[...]

Waarom denk je dat er steeds minder uitkomt voor de PC, dit is juist de reden dat pc gaming steeds minder wordt, omdat iedereen downloadt. Op deze manier verknallen de downloaders het ook voor zichzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

COD4 verkoopt heel goed op PC, alleen niet massaal in de eerste weken. Ik ken genoeg winkels die problemen hebben hun stock aan te vullen (en dan houden we de Steam verkopen nog buiten beschouwing, waar die ook in de top sellers list staat). Het is verspreid over een veel langere tijd. Zoals Droniac in zijn goede verhaal op pagina 33 aangeeft, is de PC gewoon een heel ander soort markt.

Trouwens de nieuwe top 10 verkooplijsten voor Nederland zijn uit:

1 GRAN TURISMO 5 PROLOGUE (PS3)
2 COMMAND & CONQUER 3 KANE'S WRATH (PC)
3 MARIO & SONIC AT THE OLYMPIC GAMES (Nintendo DS)
4 MARIO & SONIC AT THE OLYMPIC GAMES (Wii)
5 GOD OF WAR CHAINS OF OLYMPUS (PSP)
6 VIKING/BATTLE FOR ASGARD (XBOX 360)
7 DANCING STAGE HOTTEST PARTY (Wii)
8 EFTELING TYCOON (PC)
9 TOM CLANCY RAINBOW SIX VEGAS 2 (XBOX 360)
10 VIKING/BATTLE FOR ASGARD (PS3)

http://www.dutchcharts.nl...=&year=2008&date=20080405

Een soort uitgebreide demo op nummer 1 en Efteling tycoon in de lijst? Het koopgedrag van mensen is tegenwoordig maar raar hoor. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn pc ook afgedaan van het gamen.
speel nu alleen nog op mijn x360 call of duty 4 en skate.
controls waren wennen maar loopt als een trein en eigenlijk nooit gezeik dat je hardware weer niet toerijkend is. elke game die je erin duwt loopt gewoon soepel en ziet er goed uit op hdtv.
afgelopen jaren elk jaar pc upgraded voor flinke euri's. wat uiteindelijk toch weer weg gegooid geld is naar mijn mening omdat de hardware zo snel weer out of date is.

bij mij brak de knoop door met crysis. core 2 duo 2.66 ghz, 4 gb ram en 8800 gtx. en nog lopen als pudding. rest liep wel prima maar had gewoon geen zin meer erin om weer voor euri's te upgraden.
nou is crysis ook een naam die extreem is in gameland maar toch maakte het mijn ogen open.

tis niet dat ik nieuwe hardware niet kan betalen maar vind het gewoon zonde/weg gegooid geld.
heb op zolder nog pc's van 10 jaar geleden staan die toen ook 4 a 5000 gulden waren die nu geen functionaliteit meer hebben. maar me oude nintendo 8 bit en supernes word nog door mijn kleine gebruikt omdat het gewoon werkt.
ga dan liever op een goede vakantie of geef ik meer geld uit aan de kleine thuis.

mijn pc is nu ook weg en heb een barebone als media center en een laptop ernaast.
mis het absoluut niet en mijn 360 is voor mij mijn game toekomst.
kan nu lekker op de bank chillen met biertje dan alleen in je kamertje boven zitten en je vrouw beneden zit:P

tevens is het cheaten op een console online zover ik weet niet aanwezig. waar ik op de pc in dod/cs/cod nogal dood aan heb ge-ergerd.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Dude als je elke jaar een nieuwe pc moet kopen van 1000 euroies ben je echt verkeerd bezig.
Volgens mij is voor veel mensen de grootste drempel logische kunnen nadenken als je een pc koopt

[ Voor 14% gewijzigd door evilpin0 op 08-04-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 08:04
evilpin0 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:20:
Dude als je elke jaar een nieuwe pc moet kopen van 1000 euroies ben je echt verkeerd bezig.
Volgens mij is voor veel mensen de grootste drempel logische kunnen nadenken als je een pc koopt
Wat zou je dan wel kwijt zijn? Als je om de zoveel tijd kleine investeringen doet zoals het vervangen van onderdelen dan ben je kort gezegd iedere 2 jaar de sjaak. Een redelijke gamer kaart kost je al gauw €175 waar je ongeveer 2 jaar mee doet. Om de vier jaar zul je je processor moeten vervangen en als je dan een beetje pech hebt moet je je mobo vervangen wat 9 van de 10 keer gepaard gaat met vervangen van je geheugen (ddr -> ddr2 -> ddr3) en je voeding (al een tijdje uit maar als v.b. 24v aansluiting PIV). Vervang je je moederbord dan mag je geen aanspraak meer doen op je legale windows OEM licentie á €80 of je moet in het bezit zijn van een retail versie á €250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam net trouwens deze geweldige thread tegen. Een hele waslijst aan PC games voor 2008, zowel grote titels als onbekendere titels en indie games:

Reasons why it's worth to be a PCgamer in 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Miki schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:03:
[...]

Wat zou je dan wel kwijt zijn? Als je om de zoveel tijd kleine investeringen doet zoals het vervangen van onderdelen dan ben je kort gezegd iedere 2 jaar de sjaak. Een redelijke gamer kaart kost je al gauw €175 waar je ongeveer 2 jaar mee doet. Om de vier jaar zul je je processor moeten vervangen en als je dan een beetje pech hebt moet je je mobo vervangen wat 9 van de 10 keer gepaard gaat met vervangen van je geheugen (ddr -> ddr2 -> ddr3) en je voeding (al een tijdje uit maar als v.b. 24v aansluiting PIV). Vervang je je moederbord dan mag je geen aanspraak meer doen op je legale windows OEM licentie á €80 of je moet in het bezit zijn van een retail versie á €250.
Ik koop elke 3/4 jaar een nieuwe pc, heb die van mij vanaf maart 2006 geloof ik. Met geen enkel spel performence problemen gehad. Draai zelf "monster games" op high detail, crysis en supcom draaien als een zonnetje.

Ik update dan ook echt helemaal niks aan me pc, vervang hem volledig (kast, muis, lcd, hardisk behoudt ik als ze nog in goede staat zijn)na een 3/4 jaar en verkoop mijn oude pc dan voor een vriendenprijsje.

Kost ca 800 euro per 3 jaar dus. Vindt ik persoonlijk vrijgoedkoop eigenlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door evilpin0 op 08-04-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
Miki schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:03:
[...]

Dan kom je toch weer een beetje terug op logisch nadenken en voorruit plannen ben ik bang. Als je bij elke upgrade cyclus tegen de totale vervanging van al je onderdelen zit dan ben maak je ergens duidelijk een verkeerde keuze. Als je van te voren weet dat je onderdelen gaat inwisselen is het dus ook niet slim om bijvoorbeeld een oem versie te nemen. De meeste andere compatibiliteit problemen is wel een oplossing voor te vinden. Het is nooit zo dat de technologie van het ene op het andere moment veranderd. Het is ook niet alsof die oude onderdelen kapot zijn of opeens in rook verdwijnen als je ze vervangt, dus ook daar is nog wel geld uit te slaan of iemand een plezier mee te doen.

Daarnaast waarom zou je elke 2 jaar je videokaart, cpu e.d. vervangen? Als je een console koopt neem je blijkbaar ook genoegen met het feit dat het grafisch allemaal niet zo enorm vooruit gaat tijdens de levensduur van het apparaat, waarom zou dat opeens wel gelden voor de pc? Een gloednieuwe game op medium ziet er vaak net zo gelikt uit als en oude game op high. Terwijl het op dezelfde hardware draait.

Ik weet dat de graphics op consoles ook verbeteren naarmate de devs meer ervaring krijgen ik vindt alleen de verschillen nou nooit zo enorm groot, of in iedergeval niet voor het gros van de games.

Neemt niet weg dat het wel duurder is en meer moeite kost dan een console. Echter de kosten rijzen niet zo exorbitant de pan uit als hier wordt beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:04:
Kwam net trouwens deze geweldige thread tegen. Een hele waslijst aan PC games voor 2008, zowel grote titels als onbekendere titels en indie games:

Reasons why it's worth to be a PCgamer in 2008
Mad veel spellen :)

* evilpin0 hoopt dat die alles nog op high kan draaien dit jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:57:
bij mij brak de knoop door met crysis. core 2 duo 2.66 ghz, 4 gb ram en 8800 gtx. en nog lopen als pudding. rest liep wel prima maar had gewoon geen zin meer erin om weer voor euri's te upgraden.
nou is crysis ook een naam die extreem is in gameland maar toch maakte het mijn ogen open.
das raar, op mijn 8800GTS en e6600 loopt hij toch echt als een trein, op bijna maximale settings.
mijn pc is nu ook weg en heb een barebone als media center en een laptop ernaast.
mis het absoluut niet en mijn 360 is voor mij mijn game toekomst.
kan nu lekker op de bank chillen met biertje dan alleen in je kamertje boven zitten en je vrouw beneden zit:P
tja, je kan ook je PC beneden zetten... :S
tevens is het cheaten op een console online zover ik weet niet aanwezig. waar ik op de pc in dod/cs/cod nogal dood aan heb ge-ergerd.
geen cheaters op een console? you wish. ik lees ook regelmatig berichten dat er weer een zooitje spelers van xbox live geband wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit topic ging ook over het feit of pc gaming dood gaat of niet. niet welk platform het beste is (pc/consoles) ik zie pc gaming niet echt doodgaan hoor..

Alle lan's(correct me if im wrong :o) draaien rond pc games, er worden ook wel andere dingen gedaan maar de main event draaien rond pc games. ik weet persoonlijk geen enkele lan waar ze met 100+man met consoles aan een tafel zitten en zo tegen elkaar toernooien gaan spelen. ik kan het natuurlijk ook fout hebben en geen idee hebben van wat er ook lan's gebeurd..

naja, met je pc heb je veeel meer mogelijkheden, van game tweaking, tot vele andere instellingen zoals key's binden, scripting, noem maar op, van je game, je kan ook je pc en case upgraden aanpassen modden zoveel je wilt en hoe je het wilt, pc heeft ook meer mogelijkheden kwa online gaming (wat op de consoles ook als maar meer verbeterd maar toch).

ik heb persoonlijk men pc , xbox, en playstation. maar ik vind op men pc gamen veel leukeren het gaat ook beter, online gamen in clan verband en wars etc gaat ook veel makkelijker dn op consoles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:06:
[...]

das raar, op mijn 8800GTS en e6600 loopt hij toch echt als een trein, op bijna maximale settings.

[...]

tja, je kan ook je PC beneden zetten... :S

[...]

geen cheaters op een console? you wish. ik lees ook regelmatig berichten dat er weer een zooitje spelers van xbox live geband wordt.
het loopt niet soepel op 1920/1200. had een 24 inc monitor.
benede was geen ruimte voor een pc.
iedereen die tot nu to gebanned is op live is door of een flash van dvd drive of door achievement hacks. er zijn nog geen multiplayer cheats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:35:
[...]

het loopt niet soepel op 1920/1200. had een 24 inc monitor.
dan schroef je de settings een half tandje naar beneden, dan heb je nog steeds veruit de mooiste graphics mogelijk, veel mooier dan op een console, en dan draait het wel prima.
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:35:
iedereen die tot nu to gebanned is op live is door of een flash van dvd drive of door achievement hacks. er zijn nog geen multiplayer cheats.
aha, er worden geen cheaters geband, dus er zijn geen cheaters? ze kunnen juist ongestoord hun gang gaan blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

ph4ge schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:11:
[...]
aha, er worden geen cheaters geband, dus er zijn geen cheaters? ze kunnen juist ongestoord hun gang gaan blijkbaar.
Wat voor cheats had je precies in gedachten op een gesloten platform? Aimbots, hacks? Sommige exploits worden wel misbruikt, maar worden over het algemeen spoedig verholpen met een patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

ach, hypes daar doe ik niet aan mee, ik ben en blijf een pc gamert; consoles doen me niet zo veel.
als ze geen leuke games meer voor de pc maken, dan so be it. gelukkig kun je nog altijd die oude retro-game uit de kast trekken voor het geval je je verveeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Shiver23 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:21:
[...]

Wat voor cheats had je precies in gedachten op een gesloten platform? Aimbots, hacks? Sommige exploits worden wel misbruikt, maar worden over het algemeen spoedig verholpen met een patch.
er bestaat geen 100% bescherming tegen cheaters, valsspelers kom je altijd tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Kheb deze discussie ook al eens gevoerd met een vrined van mij die echt een die0hard PC-gamer is... tot een aantal jaar geleden was ik ook PC-gamer only... Tot ik in November 2006 de Wii heb gekocht? waarom? ik was nieuwsgierig en die Wii was in lange tijd weer eens ECHT wat nieuws en een investering van 249,- valt ook wel mee. En? tjah de Wii is gewoon leuk, kost niet veel, grappige games leuke besturing... maar het is vooral een party en fun console.

Nu heb ik 2 weken terug ook een PS3 gekocht... waarom? tjah er komen veel goede games uit op de PS3 maar vooral de meer "serieuse" games in tegenstelling tot de Wii en na de prijsverlagingen vond ik een investering van 444,- (ps3 pack + 2 games) ook niet duur, zeker als je ziet wat die console nog meer kan dan gamen: BRD afpselen, media streamen etc.

En als je de feiten op een rij zet... tjah dan zie ik nu in een Console wel voordelen:

-Een goede game-PC kost 1500 voor 395 koop je een PS3 (gemiddelde pc VGA- kaart kost meer 8)7)
-Na 2 jaar moetje alweer een upgrade uitvoeren van 500,-
-Na 4 jaar is je PC al afgeschreven
-Console heeft veel langere levensduur, kijk naar de Ps2 van 7 jaar oud, komen nog games voor uit.
-Console Games doen het altijd, geen gekloot met foutmeldingen oplossen / drivers updaten etc.
-Console Games hebben veel kleinere kans op performance problemen... bij een PC ist altijd afwachten "hoe" het spel draait.
-Je ziet tegenwoordig veel vaker dat Console versies van games VEEL eerder uitkomen dan PC versies.
-Meerder game developers hebben al aangegeven dat het PC platform steeds minder interessant wordt
-Console game verkopen lopen zoveel beter dan de Pc varianten... Pc-gamers gebruiken VEEL meer "backups"
-met console de mogelijkheid om op een 40" scherm in Full-HD te gamen

oftewel ik zie meer in de toekomst van de console games. iig wel met de huidige generaties consoles... dingen als een internet verbinding en de mogelijkheid om nieuwe content, updates, demo's etc. binnen te halen maken het de PC steeds moeilijker... want dat waren "vroeger" de voordelen van de PC.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 10-04-2008 09:21 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
Eventjes een zij vraag om de discussie weer eens wat te veranderen.

Is de console markt eigenlijk wel zo gezond als dat hij/zij doet overkomen?

Inderdaad spelers alom, veel developers die groot geld zien in de markt. Maar het nog steeds wel een markt die door de producenten van de consoles zwaar gesubsidieerd moet worden om enigszins betaalbaar te krijgen. Zowel Sony als Microsoft draaien nog steeds enorme verliezen op hun entertainment divisies. Microsoft verwachte een beetje winst te maken in 2008, dat moet ten eerste nog gebeuren en ten tweede zal het nooit dusdanig groot zijn dat ze de verliezen vanaf 2001 kunnen wegpoetsen.

Nu hoor je wel vaker de argumenten dan consoles in het begin altijd verliesgevend zijn en dat ze minimaal 10 jaar meegaan en dat de eerdere verliezen vanzelf worden opgevangen door latere verkopen maar eigenlijk gaat die vlieger alleen op voor de PS2 en niet voor de andere consoles. En dat waarschijnlijk alleen maar omdat de PS2 een relatief langetijd een monopoly positie had op de grafisch hoogwaardige console markt.

Wat is eigenlijk de verwachte levenscyclus van de Xbox360 of PS3, men roept 10 jaar omdat dat het goed doet bij klanten en aandeelhouders maar datzelfde deed men ook bij alle eerdere consoles en ook die werden na 5/6 jaar vervangen. Dat wil niet zeggen dat de oude consoles spontaan ontbranden maar de focus van de markt verschuift naar het nieuwe verlieslijdende monster. En dit monster zal in eerste instantie toch voornamelijk marktaandeel van z’n oudere broertje wegsnoepen.

Nu zijn het allebei bedrijven die wel een tijdje verliezen kunnen incasseren maar uiteindelijk zullen de aandeelhouders toch aan de rem trekken. Dat betekend dus uiteindelijk of geen nieuwe console en dus weinig grafische vooruitgang. Of weer terug naar een monopolie positie voor het bedrijf met de langste adem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Chaoss schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:17:
Hier stond een lange quote. Ik heb 'm even weggehaald omdat het hier nogal onzinnig was.
1500 euro is echt dikke onzin, voor 600 euro kan je tegenwoordig meer dan prima gamen.

[ Voor 80% gewijzigd door TheZeroorez op 10-04-2008 19:19 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ben ik niet met je eens... dan leg je de lat flink laag, en wordt het verschil in grafische kwaliteit met een console alleen maar groter. spellen als Crysis en alle andere DX10 games draaien echt niet op een PC van 600,- vergeet niet datje ook een beeldscherm nodig hebt. (nu heb je bij een console ook een tv nodig maar die heeft nagenoeg iedereen wel staan). Die-hard gamers draaaien een dual GF8800GT setup... dan zit je met alleen de video kaarten al op 600,- :X

Je kunt voor 140,- ook een Ps2 kopen... mensen die een office pc'tje van 600,- hebben staan en af en toe een teletubbie game draaien noem ik geen gamers.

[ Voor 41% gewijzigd door Chaoss op 10-04-2008 09:42 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste