ik ben net bij een lokale winkel geweest hier in zwolle en heb de 30d en de 400d even in mijn grote handen gehad...
damn wat is die 400d klein zeg
ik liet hem al bijna vallen zonder grote lens er op.
heb toen even gevraagd met grip, maar dat is nog steeds irritant. Die grip viel me eigenlijk zwaar tegen..
hij was nog niet heel 'diep' (dat je vingers er omheen kunnen) en het feit dat je de hele tijd je camera een kwart slag draait is ook heel vervelend.
de 30d was echter een stuk groter en lag echt perfect in de hand. Echter merk je dat ook wel direct, hijs namelijk ook een stuk zwaarder en degelijker..
ik was er eigenlijk een beetje vanuit gegaan dat ik de 400d toch wel acceptabel zou vinden.. maar om eerlijk te zijn denk ik dat ik me dood ga ergeren aan hoe hij vasthoud (zeker buiten in de winter)
Ik zit nu dus te denken om een 30d te kopen. Echter voor het budget wat ik heb (1500 Euro en misschien beetje meer) kan ik dan niet echt heel veel aan lezen erbij kopen.
bij konijnenberg zou ik dan bijv zoiets kunnen doen:
Canon EOS 30D + 18-55mm kit
Canon EF 70-300mm F4-5.6 IS USM
dan kom ik op € 1610,-
maar dan heb ik nog wel een gat in me berijk, (55-70mm) en moet ik nog geld uitgeven voor assosoires:
- een statief
- UV filtertje
- Flitser
- geheugen kaartjes
wordt dan toch wel vrij prijzig
edit:
ow er gaat dan nog wel cashback vanaf
damn wat is die 400d klein zeg

heb toen even gevraagd met grip, maar dat is nog steeds irritant. Die grip viel me eigenlijk zwaar tegen..
hij was nog niet heel 'diep' (dat je vingers er omheen kunnen) en het feit dat je de hele tijd je camera een kwart slag draait is ook heel vervelend.
de 30d was echter een stuk groter en lag echt perfect in de hand. Echter merk je dat ook wel direct, hijs namelijk ook een stuk zwaarder en degelijker..
ik was er eigenlijk een beetje vanuit gegaan dat ik de 400d toch wel acceptabel zou vinden.. maar om eerlijk te zijn denk ik dat ik me dood ga ergeren aan hoe hij vasthoud (zeker buiten in de winter)
Ik zit nu dus te denken om een 30d te kopen. Echter voor het budget wat ik heb (1500 Euro en misschien beetje meer) kan ik dan niet echt heel veel aan lezen erbij kopen.
bij konijnenberg zou ik dan bijv zoiets kunnen doen:
Canon EOS 30D + 18-55mm kit
Canon EF 70-300mm F4-5.6 IS USM
dan kom ik op € 1610,-
maar dan heb ik nog wel een gat in me berijk, (55-70mm) en moet ik nog geld uitgeven voor assosoires:
- een statief
- UV filtertje
- Flitser
- geheugen kaartjes
wordt dan toch wel vrij prijzig
edit:
ow er gaat dan nog wel cashback vanaf
[ Voor 5% gewijzigd door BasieP op 29-05-2007 13:54 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.