[OC-775]Gigabyte P35 Series (GA-P35(T/C) - DS3(P/R)/DS4/DQ6)

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 12.882 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Zou deze ook op de DS3P werken? Het lijken bijna dezelfde bordjes, maar waarom updaten ze de bios van de DS3P dan ook niet gelijk?

Ondertussen heb ik de 6600 op de 3.4GHz en ik denk dat de CPU nog wel harder kan, maar dan gaat 't opeens hard omhoog met de Vcpu en temperatuur...
Ik houdt 't uiteindelijk toch maar op 3.2GHz @1.41V, dan blijft 't net wat 'koeler' met de CPU onder de 60 graden, en kan de case ook nog dicht :)

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
bum schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:09:
[...]

Zou deze ook op de DS3P werken? Het lijken bijna dezelfde bordjes, maar waarom updaten ze de bios van de DS3P dan ook niet gelijk?

Ondertussen heb ik de 6600 op de 3.4GHz en ik denk dat de CPU nog wel harder kan, maar dan gaat 't opeens hard omhoog met de Vcpu en temperatuur...
Ik houdt 't uiteindelijk toch maar op 3.2GHz @1.41V, dan blijft 't net wat 'koeler' met de CPU onder de 60 graden, en kan de case ook nog dicht :)
Ze hebben heus wel een F5F liggen voor de DS3P, zou je moeten mailen naar gigabyte.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:45
Ik heb me vraag verplaats naar Intel Bearlake Overclocking.
Het ging over overclocken dus als je me daar mee wil helpen moet je daar voortaan kijken.

tweakernick bedankt voor de link.

[ Voor 92% gewijzigd door Roeland007 op 01-07-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je meer kans hebt in dit topic: [OC] Intel Bearlake Overclocking - Ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland007
Weet iemand hoe goed de uitlezing van de Vcore met speedfan en cpu-z is op me P35C.
Ik heb namelijk in de bios 1.3500 ingesteld maar in CPU-Z lees ik 1.296 V en in Speedfan lees ik 1.30 V af. En als ik Orthos start daalt dit naar 1.264V en 1.26V. Moet ik deze waardes geloven of die van me bios? En is deze Vdrop niet te hoog om goed te zijn voor me e6420?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeland007 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:31:
Weet iemand hoe goed de uitlezing van de Vcore met speedfan en cpu-z is op me P35C.
Ik heb namelijk in de bios 1.3500 ingesteld maar in CPU-Z lees ik 1.296 V en in Speedfan lees ik 1.30 V af. En als ik Orthos start daalt dit naar 1.264V en 1.26V. Moet ik deze waardes geloven of die van me bios? En is deze Vdrop niet te hoog om goed te zijn voor me e6420?
Mijn P35 DS3P undervolt 0,04v. Als ik 1.36v wil hebben stel ik dus 1.4 in de bios in. Mijn vcore dropt niet onder full load (Orthos), wat voor voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland007
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:46:
[...]

Mijn P35 DS3P undervolt 0,04v. Als ik 1.36v wil hebben stel ik dus 1.4 in de bios in. Mijn vcore dropt niet onder full load (Orthos), wat voor voeding heb je?
Ik heb een OCZ ModStream OCZ45012U, 450W. Ik merkte de Vdrop pas bij het verhogen van me voltage. Toen ik hem me processor op 3.2GHz liet lopen kon ik dat doen op stock voltage als ik dan een Vdrop had gehad had ik volgens mij nooit 4uur Orthos kunnen laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Hey, Ik heb nogal een probleem met mijn nieuwe systeem ;(

code:
1
2
3
4
5
6
Systeem:
GA-P35C-DS3R
Intel Core 2 Duo: E6600
GPU: 7900GTX 521mb
Memory: Mushkin XP2 6400 2GB
Geluidskaart:X-Fi Soundblaster Fatality

Als ik de fsb manual instel (stock clock) wil mijn computer niet verder booten dan het bios zelf.
Maar als ik alles in het bios op auto zet boot hij wel met stock clock.
Wat heb al ik geprobeerd?
Memtest: Geen errors ook in ander systeem geen errors.
Geluidskaart: Eruit gehaald geen verandering.
GPU: Verwisseld voor 7900GT heeft ook weinig uitgehaald.

Ook als ik zware applicaties aan core 1 toe wijs en een game (Counterstrike 1.6) speel op de core 2, is hij meerdere keren keihard gecrasht(Reset nodig).

Hebben jullie een idee of dit aan het moederbord/cpu kan liggen, en wat zou ik nog kunnen testen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn DQ6 wil niet meer opstarten :'(

Was gewoon aant internetten, processor vrij idle dus, en firefox vertoond wat kuren en sluit af. Ik klik op de shortcut in mn quicklaunch en hop, BSOD. Ik zet de pc uit met de 6/8 seconden truc en vervolgens wil die niet meer aan. Heb mn pc speaker voor t gemak eens aangesloten en ik krijg lange piepen. Volgens het boekje duidt dit op de videokaart en ik hoop dat dit t zal zijn want dat was n X600SE kaartje van 15e. Heb een nieuwe zelfde in mn tas zitten inmiddels en hoop dat dit t oplost.

Processor en geheugen draaide na een vorige BSOD op stock, bios had zichzelf weer teruggezet naar default settings namelijk. De voltage instellingen die ik had gedaan aan het mobo waren daarmee neem ik aan ook teruggezet.

Kan iemand die piepjes bevestigen nog misschien of dat iemand iets soortgelijks heeft gehad? Draai bios versie F4 trouwens.

edit: filmpje van de piepjes:
http://bouncer.future-vision.nl/MVI_4458.AVI

[ Voor 4% gewijzigd door Cartman! op 02-07-2007 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
B1gk1ller schreef op maandag 02 juli 2007 @ 03:16:
Hey, Ik heb nogal een probleem met mijn nieuwe systeem ;(

code:
1
2
3
4
5
6
Systeem:
GA-P35C-DS3R
Intel Core 2 Duo: E6600
GPU: 7900GTX 521mb
Memory: Mushkin XP2 6400 2GB
Geluidskaart:X-Fi Soundblaster Fatality

Als ik de fsb manual instel (stock clock) wil mijn computer niet verder booten dan het bios zelf.
Maar als ik alles in het bios op auto zet boot hij wel met stock clock.
Wat heb al ik geprobeerd?
Memtest: Geen errors ook in ander systeem geen errors.
Geluidskaart: Eruit gehaald geen verandering.
GPU: Verwisseld voor 7900GT heeft ook weinig uitgehaald.

Ook als ik zware applicaties aan core 1 toe wijs en een game (Counterstrike 1.6) speel op de core 2, is hij meerdere keren keihard gecrasht(Reset nodig).

Hebben jullie een idee of dit aan het moederbord/cpu kan liggen, en wat zou ik nog kunnen testen?
Alvast bedankt.
Je moet ook even je geheugen divider manueel instellen (pak bijvoorbeeld eens 2.00). Boot hij dan wel ?
Cartman! schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:49:
Mijn DQ6 wil niet meer opstarten :'(

Was gewoon aant internetten, processor vrij idle dus, en firefox vertoond wat kuren en sluit af. Ik klik op de shortcut in mn quicklaunch en hop, BSOD. Ik zet de pc uit met de 6/8 seconden truc en vervolgens wil die niet meer aan. Heb mn pc speaker voor t gemak eens aangesloten en ik krijg lange piepen. Volgens het boekje duidt dit op de videokaart en ik hoop dat dit t zal zijn want dat was n X600SE kaartje van 15e. Heb een nieuwe zelfde in mn tas zitten inmiddels en hoop dat dit t oplost.

Processor en geheugen draaide na een vorige BSOD op stock, bios had zichzelf weer teruggezet naar default settings namelijk. De voltage instellingen die ik had gedaan aan het mobo waren daarmee neem ik aan ook teruggezet.

Kan iemand die piepjes bevestigen nog misschien of dat iemand iets soortgelijks heeft gehad? Draai bios versie F4 trouwens.

edit: filmpje van de piepjes:
http://bouncer.future-vision.nl/MVI_4458.AVI
Hmm zou videokaart kunnen zijn, maar ik zou ook even de dimmetjes 1 voor 1 proberen.

[ Voor 31% gewijzigd door Tutti-frutti op 02-07-2007 10:57 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ja, heb ik gedaan ook.
Heb em gestript van alles behalve de processor en toen bleef ik die piepen houden. Weet iemand wat de piepcode zou kunnen zijn van de processor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:12:
Ja, heb ik gedaan ook.
Heb em gestript van alles behalve de processor en toen bleef ik die piepen houden. Weet iemand wat de piepcode zou kunnen zijn van de processor :?
In de manual staat toch de piepcode toegelicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:23:
[...]

In de manual staat toch de piepcode toegelicht?
geen piepcode van de CPU. In feite krijg ik de codes dat de videokaart niet goed is en daar heb ik een nieuwe van bij me. Maar mocht dat t niet zijn, dan wil ik natuurlijk asap weten wat t wel is omdat ik niet weken zonder pc wil zitten... lijkt me logisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Tutti-frutti schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:56:
[...]

Je moet ook even je geheugen divider manueel instellen (pak bijvoorbeeld eens 2.00). Boot hij dan wel ?
Nee ook niet, zit nog in de garantie tijd dus ga vandaag of morgen contact opnemen.

Edit: Toevoeging nu alles op default staat kan ik in windows booten, maar zodra ik Quick Par laat repairen crasht hij al.

[ Voor 17% gewijzigd door -Mike- op 02-07-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand iets zeggen over de raid0 snelheden ivm de 965P series.

raid0 via jmicron? blijft crap?
raid0 via de intel chip? is wel ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje research leert dat de JMicron chips niet zo best zijn. Intel RAID's zijn lang niet zo goed als de echte RAID chips die je los koopt, maar voldoen prima voor desktop gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Te bizar... bericht ik vanmorgen nog dat mn pc t niet meer doet, error codes etc. En nu wilde ik em nog 1 keer proberen voordat ik er een andere PCI-E kaart in wilde zetten en tadaa...in 1 keer geboot :o

Ben super blij maar hoe t ineens weer kan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:22:
Te bizar... bericht ik vanmorgen nog dat mn pc t niet meer doet, error codes etc. En nu wilde ik em nog 1 keer proberen voordat ik er een andere PCI-E kaart in wilde zetten en tadaa...in 1 keer geboot :o

Ben super blij maar hoe t ineens weer kan? :?
Positieve aardstralen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ja, zoiets denk ik :) Ben ieder geval weer erg blij met mn DQ6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 07:42
Ik heb net een set up met een DS4 gebouwd en ik kom wel in de bios, alleen als ik bij PC health status kijk zie ik bij 'DR18V' (of iets in die richting) fail staan. Ik heb windows er nog niet opgezet maar wat betekent dit eigelijk? Herkent het bordje mijn geheugen niet? (Crucial Ballistix PC8500) Of is het zo dat als je in je bios bent het betekent dat alles gewoon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Die vraag stelde ik al eerder in dit topic en is ook goed beantwoord. Het de 18V betekent eigenlijk 1.8V en controleert of er 1.8V op je DDR staat. Als dit meer is dan staat ie op FAIL. Niks van aantrekken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum

bum

Na een paar dragen helemaal stabiel draaien (o.a. 24hr Orthos large FFT) krijg ik opeens allemaal spontane crashes (reboots) op m'n DS3P (zonder noemenswaardige load). Het systeem komt soms ook in een soort loop, waarin hij zichzelf elke keer reset en niet door wil booten. Dan helpt alleen nog om de power er helemaal af te halen.
Ik heb al geprobeerd wat voltages te verhogen, maar dat helpt niet. Ik kan Orthos large FFT ook niet zonder fouten meer draaien.
Het enige wat ik intussen heb veranderd is dat ik EIST heb aangezet (maar weer uitzetten hielp ook niet).
Ik heb ook de FSB verlaagd naar 380 wat wel iets beter is, maar nog steeds fouten op Orthos large FFT.

Nou zou ik graag het volgende weten:
-Hebben jullie ervaringen (met de P35 boards of evt. ook andere mainboards) dat een systeem minder stabiel wordt na een paar dagen burn-in en bijgesteld moet worden?

-Zien jullie iets raars aan de volgende instellingen? (bijv. te agressief/laag/hoog)
E6600 (B2 stepping), 8x400MHz FSB, cpu op 1.41V (1.39V vlgs Everest).
2 x1GB G.Skill HZ PC6400 (D9GMH chippies), 4-4-4-4-12 timings op 1000MHz, Vddr 2.10V
Vfsb +0.15V, Vmch +0.1V
Met de XP120 cooler zijn de CPU en systeem idle 30 graden en 100% loaded 60 graden. Koeler heb ik al een keer losgehad, maar pasta lijkt goed verdeeld.

-Ik kan de meeste benches zonder problemen draaien, alleen Orthos large FFT lijkt heel kritisch te zijn, daar zie ik het eerst problemen. Is dat bij de meeste systemen zo, of wijst dat op een bepaalde oorzaak?

Nah, schiet mij maar lek... Ik weet nu niet meer wat ik nog kan doen (behalve clock en timings omlaag :( ), dus tips zijn zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 01:22

icecoolsniper

never run from a sniper!

Schroef je voltage van je mem eens iets op naar 2,2 ofzo.
Ik heb met mijn p35-ds4 gehad dat ik mijn mem prima op 4-4-4-12 kan testen heel wat uren lang. Na een reboot wilde het systeem met geen mogelijkheid meer die timings gebruiken, dus ook een vaag probleem.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum

bum

Ik had al geprobeerd naar 2.2V te gaan, maar dat hielp niet. En nog hoger lijkt me niet aan te raden voor 24/7?
Ook een posting gedaan in het DDR topic: "Het DDR/DDR2/DDR3 Informatie- en Overklo..."
of mag je niet over dezelfde vraag in twee topics posten? :?

[ Voor 11% gewijzigd door bum op 04-07-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LS,

Ben nu klaar met PC van mijn zoon (game PC). Ik dank dit forum voor de kennis en hulp.

PC configuratie
- Gigabyte P35-DS4
- E6420 @ 3,2 Ghz (400 FSB op 1,35625 Volt dus + 0,0625)
- TEAM TXDD2048M800HC4DC-D 2MB op 4-4-4-12-2T@960Mhz (x 2,4) op 2,2Volt (dus plus 0,35)
Volgens eigen site kan dit geheugen tot 2,6 Volt en is normale operating range 2,0 - 2,2
Zie http://www.teamgroup.com.tw/ (producent) en http://www.bjorn3d.com (test)
- Voeding 500Watt Spire, kast is Spire BlackFin (slechts 27 euro). Volgens Azerty komt deze
kast zonder fan's, daarom had ik een Nexus 120 en 92 MM extra besteld. Hij wordt echter met
een 120 en 92 fan va Spire afgeleverd. Ik heb een standaard boxed Intel cooler, maar de air
intake (120 mm Fan) heeft een soort tunnel die de standaard cooler + CPU rechtsreeks
op zijn kop blaast. De 92 MM fan kan achter de harddisks worden gezet. De 92 fan die ik
over had heb ik voor de harddisk gezet en die blaast dus extra lucht naar de intake van
video kaart. De 120 mm fan heb ik als extra outtake fan geplaatst. Omdat ik de 500 wat
voeding van Spire nog had is dit best een goede (screwless, airflow) en goedkope
(27 euri voor kast and 15 voor fans) oplossing.
- ECS 8800 GTS op 575/850 (ik heb de goedkope standaard 320MB versie gekocht en
hemzelf overclockt met +75 en +50)
- Harddisk 2x Western Digital Caviar RE, 160 GB, 7200 RPM, 16 MB

Ik heb net Orthos test gedraaid (12 uur stabiel), en GPU heat up test. Resultaat 10022 3DMark2006 vind ik netjes. HD Tune transfer test Raid kan ik niet goed beoordelen, alhoewel bijna 100 MB tot 70% van de disk capaciteit best aardig is denk ik (met totaal gemiddelde van 90,5 MB). Edit: Sisandra memory benchmark van 7036.

Het lukt mij niet om plaatjes te uploaden, daarom tekst
- Orthos 54 en 52 graden op 3,2 Ghz
- rthdribl komt na een uur op 72 graden uit GPU op 575-1700(2x850)

Groet K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Netjes. Ik weet niet waar je hebt gelezen dat dat geheugen 2.6v aan zou moeten kunnen maar dat is echt zeer zeer hoog voor DDR2. Voor dagelijks gebruikt en 2.2v zou ik er een fan over laten blazen. Voel maar eens aan je dimms hoe warm ze worden met 2.2v tijdens orthos/prime..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:15:
LS,

Ben nu klaar met PC van mijn zoon (game PC). Ik dank dit forum voor de kennis en hulp.

PC configuratie
- Gigabyte P35-DS4
- E6420 @ 3,2 Ghz (400 FSB op 1,35625 Volt dus + 0,0625)
- TEAM TXDD2048M800HC4DC-D 2MB op 4-4-4-12-2T@960Mhz (x 2,4) op 2,2Volt (dus plus 0,35)
Volgens eigen site kan dit geheugen tot 2,6 Volt en is normale operating range 2,0 - 2,2
Zie http://www.teamgroup.com.tw/ (producent) en http://www.bjorn3d.com (test)
- Voeding 500Watt Spire, kast is Spire BlackFin (slechts 27 euro). Volgens Azerty komt deze
kast zonder fan's, daarom had ik een Nexus 120 en 92 MM extra besteld. Hij wordt echter met
een 120 en 92 fan va Spire afgeleverd. Ik heb een standaard boxed Intel cooler, maar de air
intake (120 mm Fan) heeft een soort tunnel die de standaard cooler + CPU rechtsreeks
op zijn kop blaast. De 92 MM fan kan achter de harddisks worden gezet. De 92 fan die ik
over had heb ik voor de harddisk gezet en die blaast dus extra lucht naar de intake van
video kaart. De 120 mm fan heb ik als extra outtake fan geplaatst. Omdat ik de 500 wat
voeding van Spire nog had is dit best een goede (screwless, airflow) en goedkope
(27 euri voor kast and 15 voor fans) oplossing.
- ECS 8800 GTS op 575/850 (ik heb de goedkope standaard 320MB versie gekocht en
hemzelf overclockt met +75 en +50)
- Harddisk 2x Western Digital Caviar RE, 160 GB, 7200 RPM, 16 MB

Ik heb net Orthos test gedraaid (12 uur stabiel), en GPU heat up test. Resultaat 10022 3DMark2006 vind ik netjes. HD Tune transfer test Raid kan ik niet goed beoordelen, alhoewel bijna 100 MB tot 70% van de disk capaciteit best aardig is denk ik (met totaal gemiddelde van 90,5 MB)

Het lukt mij niet om plaatjes te uploaden, daarom tekst
- Orthos 54 en 52 graden op 3,2 Ghz
- rthdribl komt na een uur op 72 graden uit GPU op 575-1700(2x850)

Groet K
500W spire lijkt me wat weinig voor die setup..

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viss schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:23:
Netjes. Ik weet niet waar je hebt gelezen dat dat geheugen 2.6v aan zou moeten kunnen maar dat is echt zeer zeer hoog voor DDR2. Voor dagelijks gebruikt en 2.2v zou ik er een fan over laten blazen. Voel maar eens aan je dimms hoe warm ze worden met 2.2v tijdens orthos/prime..
Op de website van de fabrikant link ==>
http://www.teamgroup.com....sk=view&id=293&Itemid=527

Zelfde bladzijde meldt dat 2,0 en 2,2 normale operating temps zijn dus (??? hier houdt de kennis van de leek OC-er op ???). Het leek mij wel een goede deal (2MB = 95 euro).

Met de koeling zit het in die Spire kast wel snor, 2x 120 fan outtake, 1x120 fan (rechtstreeks op CPU en standaard Intel cooler met tunnel) + 1 x 92 fan intake harddisk. Daarnaast heb ik de 92 fan die ik over had als soort 'tussen pomp' geplaatst die luchtstroom van de 92 mm fan doorzet naar het moederboord en de video kaart.

Intel standaard chip heeft radiale spreiding met de boost van 120 mm fan plus tunnel (zorgt voor hele goede aanvoer van verse buitenlucht tot +/- 1 cm van standard Intel cooler fan) en de krachtige afvoer (120 mm PSU en extra 120 mm outtake) is de temperatuur op moederbord gemiddeld 2 tot 5 graden hoger dan de kamer temperatuur. Dus ik neem aan wat je zegt, maar ik denk dat ik met de kast en de huidige fans voldoende air flow creer.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:45:
[...]

Spire geeft real power dus 430 watt met 18 A. Ik trek TFT scherm power niet van de PSU. Volgens mij kom ik dan met een DVD niet boven de 350 wat peak power als totale belasting. Enige reden om er 500 in te zetten en niet 430 of 400 is dat je meer ampere op je railtjes krijgt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Zie het staan ja maar dat is echt veel te veel snap niet dat ze dat zelf niet in de gaten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadamink
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-11-2020
Heeft niemand dit bordje? Ik zie deze nergens anders namelijk, en de prijs is gunstig.

Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viss schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:07:
Zie het staan ja maar dat is echt veel te veel snap niet dat ze dat zelf niet in de gaten hebben.
Ik dat als leek niet beoordelen. Deze tekst en de 9 uit 10 van de 3d Bjorn test plus redelijke prijs heeft mij tot de keuze voor dit geheugen gebracht. Dus ik hou mijn 'fingers crossed'

Op 1,85 volt draaide dit geheugen stabiel op 888Mhz met 5-5-5-16 (eerst OC met 370 FSB). Om ze op 4-4-4-12 te laten draaien heb je 2,1 volt nodig bij 888Mhz (2,4 x 370).

Als je naar hardware info kijkt, hebben zij hele hoge voltages op dit geheugen gezet.
http://www.hardware.info/...00_2_GB_TXDD1024M800HC4D/

(Ik zie dit ook net en de hardware info uitkomsten, zijn in tegenspraak met die van 3d bjorn dus schiet mij maar lek, bij draaien ze op 4-4-4-12 @ 960 op een 2,2 volt ??)

Heb net een Sisandra memory benchmark gedraaid = 7036 MB/s geen flauw idee of dit goed is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cadamink schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:15:
Heeft niemand dit bordje? Ik zie deze nergens anders namelijk, en de prijs is gunstig.
Bij de vorige PC heb ik bespaard op het moederboord. Bij een overclock van 10% gaf dat nforce3 bordje al de geest. Daarom ben ik deze keer voor zeker gegaan en een DS4 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Heb deze en volgens mij is DDR3 ondersteuning enige verschil. Goede borden voor zeer nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 11:48
El Snorro schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:45:
[...]

Heintje hier heeft het volgende vermogen in gebruik onder gameload: 240W (via stopcontact watt meter)

C2D: E6300 @ 3.0GHz
2x1GB @ 1066MHz
7900GT
2xraptor 150GB
2xraptor 74GB
2x320GB
1x500GB
1xdvdrw

Die 500W voeding is dus ruim voldoende :z

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:14
Het verschil tussen de P35-DS3 en de P35-DS3R is de ICH9R chip. Bedankt voor de tip, ik ga toch geen raid draaien op mn aan te schaffen systeem. De non-raid DS3 staat (nog) niet in de pricewatch, ik ging er vanuit dat deze gewoon niet angeboden werd eigenlijk.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2024
De NB van mijn P35C-DS3R wordt veel te heet: 42° idle, 45° cpu load, 55° gpu load.
De NB heatsink zit er ook niet stevig op; hij wiebelt. Kan iemand me vertellen hoe ik dat ding eraf haal (gewoon rukken?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Met een punttangetje aan de onderkant de twee pinnetjes indrukken en klaar... Zou trouwens niet al te veel waarde hechten aan de NB temp die wordt weergegeven. Flash naar bios F3b scheelde bij mij bijna 10 graden zonder dat er iets is veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Mn DQ6 lijkt toch overleden. Eerder kapte die er al mee met vage piepcodes en later deed ie t wel weer. Nu gaf ie niet eens meer een piepcode. Heb contact gehad met Gigabyte en die wisten het ook niet dus die adviseerden em op te laten sturen door mn leverancier.... bummer. Gelukkig heb ik mn Athlon 3500+ weer kunnen oplappen om even te kunnen werken op mn pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Gecondoleerd. Hopelijk krijg je snel een nieuw bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:50:
Mn DQ6 lijkt toch overleden. Eerder kapte die er al mee met vage piepcodes en later deed ie t wel weer. Nu gaf ie niet eens meer een piepcode. Heb contact gehad met Gigabyte en die wisten het ook niet dus die adviseerden em op te laten sturen door mn leverancier.... bummer. Gelukkig heb ik mn Athlon 3500+ weer kunnen oplappen om even te kunnen werken op mn pc ;)
Beetje offtopic: n.a.v. dit bericht ben ik benieuwd of andere Tweakers ook altijd een backupsysteem achter de hand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-09 18:39
nou ik heb maar een p35c-ds3r gekocht :)

zit helaas meteen al tegen een FSB wall aan :(
bij 9x400 kan ik niet starten dus dacht ik ik ga naar 7x470 dan kan ik mijn mem 1:1 laten lopen met een mooie overclock. maar dit start dus ook niet. k kreeg dus een beetje argwaan en probeer de eens te starten met 6x425 en zelfs dat wil niet. mijn mobo wil blijkbaar niet booten van een FSB die hoger is dan rond de 410 :(

heel vervelend want dat betekend dat ik mijn mem minder hoog kan klokken :( (TEAM Xtreem 2gb pc6400)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Welke processor? Heb je die op een ander bord wel eens een hogere FSB laten lopen? Lijkt me sterk dat het je bord is. En ook met 400~410 FSB kun je je mem aardig eindje overclocken, dividers zat met P35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:06:
[...]

Beetje offtopic: n.a.v. dit bericht ben ik benieuwd of andere Tweakers ook altijd een backupsysteem achter de hand houden.
ik wel, meestal probeer ik niet meer dan 2 systemen thuis te hebben, de 3de gaat meestal naar familieleden. Bouw zelf gewoonlijks om het jaar een nieuw systeem, maar toen met overstap van A64 naar A64 X2 naar dualcore, is het interval wat kleiner geworden.

Heb net een DS4 besteld icm met goedkope E4300 om mee te spelen, totdat de quadcores betaalbaarder zijn, of zelfs de volgende generatie.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
Viss schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:08:
Welke processor? Heb je die op een ander bord wel eens een hogere FSB laten lopen? Lijkt me sterk dat het je bord is. En ook met 400~410 FSB kun je je mem aardig eindje overclocken, dividers zat met P35.
e4300 loopt nu op 3.3ghz 366x9 mem loopt nu op 460 @ 4-4-3-10

maar mijn mem kan hoger, ik heb het al op 550 gehad, maar omdat te bereiken moet ik wel 0.4 volt erbij doen in de bios. volgens de fabrikant kan het mem aan tot 2.6. het loopt nu op 2.26 volt en heb dus in de bios 0.3 xtra gegeven.

iemand enig id of ik die ene 0.1 volt er nog bij zou kunnen gooien om op 550 mhz te komen? mem word stressed wel goed warm nu :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen changelog zeker? Ik zal de nieuwe eens proberen als ik mijn geheugen binnen heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
iemand mischien een change log? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:20
!GN!T!ON schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:10:
[...]
...

iemand enig id of ik die ene 0.1 volt er nog bij zou kunnen gooien om op 550 mhz te komen? mem word stressed wel goed warm nu :?
Dat is een kwestie van uitproberen of je met 0.1 volt extra de 550Mhz haalt.
Het kan geen kwaad voor even echter is laagje frisse wind voor je mem geen slecht idee als ze nu goed warm worden...

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 23:07:
Geen changelog zeker? Ik zal de nieuwe eens proberen als ik mijn geheugen binnen heb :(
Ik merk van upgrade van bios F5B naar F5D voor mijn DS3P dat het performance level ("strap") op 400FSB van 11 naar 8 is gegaan :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
Ik merk van upgrade van bios F5B naar F5D voor mijn DS3P dat het performance level ("strap") op 400FSB van 11 naar 8 is gegaan :)
Waaraan kan je zoiets merken/zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum

bum

Tutti-frutti schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:04:
[...]

Hoe kan je eigenlijk zien wat het performance level is? In Memset? Bij mij stond ie op 8 bij 400MHz fsb in F5b. (Maar misschien heb ik dat zelf veranderd.. weet ik niet meer.. :z )

Ander vraagje: ik zag dat de "Smart LAN" functie in de DS3P F5b en F5d niet werkt: bij mij loopt ie vast, met of zonder netwerk verbinding. 't Is natuurlijk een vrij nutteloze functie IMO, maar ik ben toch nieuwsgierig of 't een bug is of een foutje in mijn mobo. Zou iemand even willen checken of Smart LAN bij jullie wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

bum schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:22:
Ander vraagje: ik zag dat de "Smart LAN" functie in de DS3P F5b en F5d niet werkt: bij mij loopt ie vast, met of zonder netwerk verbinding. 't Is natuurlijk een vrij nutteloze functie IMO, maar ik ben toch nieuwsgierig of 't een bug is of een foutje in mijn mobo. Zou iemand even willen checken of Smart LAN bij jullie wel werkt?
Hoelang heb je gewacht voordat je de pc resette? Ik dacht eerst ook dat het een vastloper was maar het duurt gewoon even. Misschien is dat het? (ik gebruik zelf de DS4 met bios F3)

Ik heb nou mijn E6600 op 3Ghz (jaja) stabiel draaien met een idle temp van 33 graden (kamertemp van ong. 20 graden). En dan te bedenken dat ik een dikke laag Arctic Silver 5 er tussen moest doen om het midden deel ook te connecten met mijn Scythe Infinity. Eerst had ik temps van 50+ graden...

Iets heel anders, misschien kent iemand het probleem maar ik kan mijn muis en toetsenbord niet meer gebruiken als ik uit standby (S3) kom als ze via de PS2 poorten zijn aangesloten. En nou heb ik de muis en het toetsenbord op de USB poort maar nu kan ik niet meer opstarten via de muis of het toetsenbord.
Ik zal mijn bios eens updaten (zal niks veranderen omdat er niks in de changelog wat over staat).
Edit: opgelost met bios F5f, tenminste, ik heb het 1 keer geprobeerd en werkte.

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Heineken01 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:23:
[...]

Waaraan kan je zoiets merken/zien?
Performance wordt wat beter (dus benchmarks zullen wat hogere scores geven, geheugenbandbreedte neemt aardig toe)
Je kan het inderdaad zien, zoals al gezegt, in Memset (3.3 beta2).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft een DQ6 gebruiker inmiddels de 'vergeten' mosfet koeling op gemodde wijze weten te voorzien van een koellichaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:55:
Heeft een DQ6 gebruiker inmiddels de 'vergeten' mosfet koeling op gemodde wijze weten te voorzien van een koellichaam?
Welke moet dat dan wezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ik je zo niet zeggen, ben zelf niet in het bezit van dit bord.
Meende wel ergens gelezen te hebben dat 1 zo'n mosfet unit niet was aangesloten op het koellichaam.

Ik lees overigens in de manual dat na elke bios update de default cmos settings moeten worden geladen. Is dat niet wat omslachtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 12:27:
Dat kan ik je zo niet zeggen, ben zelf niet in het bezit van dit bord.
Meende wel ergens gelezen te hebben dat 1 zo'n mosfet unit niet was aangesloten op het koellichaam.

Ik lees overigens in de manual dat na elke bios update de default cmos settings moeten worden geladen. Is dat niet wat omslachtig?
Ik heb zo een bord daarom dat ik vraag wat jullie bedoelen ?
En heb inmiddels al 3 keer bios update gedaan en nog niet 1 keer bios op default gezet en hij werkt goed. (Overclockt zelfs al beter nu dan met eerst F4 bios.)

Dus welke mosfet bedoelen jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de CPU zitten mosfetjes die de Vcore toevoer regelen. Er zou er dus 1 ongekoeld moeten liggen, moet je maar even op je bordje kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 12:45:
Om de CPU zitten mosfetjes die de Vcore toevoer regelen. Er zou er dus 1 ongekoeld moeten liggen, moet je maar even op je bordje kijken.
Ik heb 12 blokjes met R80 als naam opstaan, en daarlangs zit de heatsink + heatpipe, maar kan er niks zien dat er 'langs' zit...

EDIT:

Internet foto's, duid jij eens aan dan waar het zou moeten zijn ;)

Afbeeldingslocatie: http://img3.pconline.com.cn/pconline/0705/14/1015292_3a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pcper.com/images/reviews/410/IMG_9134.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pcper.com/images/reviews/410/IMG_9137.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door 430xlkod op 08-07-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me moet leren niet zo snel iets te roepen zonder gegronde onderbouwing :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met Team Xtreem DDR2-1200 2 GB modules + een Scythe Infinity op dit bord? Ik weet dat de Scythe past maar de vraag is of dat samen ook gaat passen.

http://www.hardware.info/...ts/mini_thumbs/002086.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Als het gaat passen dan ben je zeer waarschijnlijk je meest linkse geheugenslot kwijt. Ik weet bijna zeker dat die scythe koeler daar zowat overheen hangt (een normale dimm past wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:29:
Iemand ervaring met Team Xtreem DDR2-1200 2 GB modules + een Scythe Infinity op dit bord? Ik weet dat de Scythe past maar de vraag is of dat samen ook gaat passen.

http://www.hardware.info/...ts/mini_thumbs/002086.jpg
TeamX draait er perfect op, mijn draaien nu ook 1200Mhz, en niks problemen.
Over de Infinity, die zou als mijn meetwerk klopt hier, juist stoppen of juist tegen de eerste Dimm aankomen. Kan niet goed meten hier, bijna gaan plaats...

*Johnny.XXX Copyrighted the picca's :D *

Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z237/XR2_nl/IMG_0576.jpg

Dit stond overigens in de TS, voortaan even eerst lezen en dan vragen stellen ;) .
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:36:
/me moet leren niet zo snel iets te roepen zonder gegronde onderbouwing :X
Kan ik daar uit opmaken dat er toch geen mosfet bloot is ? Want ik wil het wel ff weten natuurlijk :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op zondag 08 juli 2007 @ 16:26:Kan ik daar uit opmaken dat er toch geen mosfet bloot is ? Want ik wil het wel ff weten natuurlijk :D .
Ik meende het ergens gelezen te hebben, kan het echter niet meer vinden. Zodra ik meer weet laat ik het je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .DevastatioN
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-05-2018
Weet iemand hoe het zit met de P35C-DS3R met de Command rates, 1T en 2T? Er zijn nog geen opties voor in de bios en ik weet toch zeker dat het mogelijk is 1T te draaien met P35...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 16:31:
[...]

Ik meende het ergens gelezen te hebben, kan het echter niet meer vinden. Zodra ik meer weet laat ik het je weten.
Oke, mooi. Bedankt op voorhand al ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik heb de P35C- besteld. Ik zit nog te twijfelen welke processor koeler ga ik gebruiken, de Infinity of de Thermallight 120. Past beide koelers wel op deze mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Brawler schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:51:
Ik heb de P35C- besteld. Ik zit nog te twijfelen welke processor koeler ga ik gebruiken, de Infinity of de Thermallight 120. Past beide koelers wel op deze mobo?
Op de DQ6 passen ze (zie TS), dus op de DS3R al helemaal.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brawler schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:51:
Tuniq geen overweging waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Vandeweek mijn bijna helemaal nieuwe PC in elkaar gezet;

P35-DS4
E6420 @2666Mhz@stock voltage
4GB (2x2GB) OCZ OCZ2VU8004GKPC6400
2x 7200.10 Seagates in Raid0
8800GTX @ 620/1900
Dit alles in een Antec P182 met de 550W true power trio

Even rustig geOC'ed om te kijken of alles wel werkt. Nu lukt het vanuit de BIOS niet dus heb ik dit met Clockgen gedaan

Kan iemand me alle gewijzigde biosinstellingen van de DS4 posten met een OC, het lijkt me dat ik iets vergeet aan of uit te zetten, bij 1 Mhz verhogen start de PC na het posten weer opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
[...]

Tuniq geen overweging waard?
Pc moet stil zijn met een beetje ruimte voor oc ( niet extreem ) vandaar die keuzes.
Is Tuniq een beetje stil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brawler schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:55:
[...]

Pc moet stil zijn met een beetje ruimte voor oc ( niet extreem ) vandaar die keuzes.
Is Tuniq een beetje stil ?
Yep, is 1 groot koelblok, waarbij je optioneel een fan kan monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Plurk. schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:52:
Vandeweek mijn bijna helemaal nieuwe PC in elkaar gezet;

P35-DS4
E6420 @2666Mhz@stock voltage
4GB (2x2GB) OCZ OCZ2VU8004GKPC6400
2x 7200.10 Seagates in Raid0
8800GTX @ 620/1900
Dit alles in een Antec P182 met de 550W true power trio

Even rustig geOC'ed om te kijken of alles wel werkt. Nu lukt het vanuit de BIOS niet dus heb ik dit met Clockgen gedaan

Kan iemand me alle gewijzigde biosinstellingen van de DS4 posten met een OC, het lijkt me dat ik iets vergeet aan of uit te zetten, bij 1 Mhz verhogen start de PC na het posten weer opnieuw op.
Welke PLL moet je dan pakken want bij mij werkt er geen ene :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
430xlkod schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:20:
[...]

Welke PLL moet je dan pakken want bij mij werkt er geen ene :P ?
ICS 9PLRS509

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
Handig om in de TS te plaatsen (misschien van alle types p35's) d:)b
Edit: Hein moet voorstaan beter de TS goed doorlezen voordat hij wat vraagt |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Heineken01 op 09-07-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
[
Yep, is 1 groot koelblok, waarbij je optioneel een fan kan monteren.
Ik heb toch voor de Infinity gekozen met de reden dat de 120 mm.fan al bijgeleverd is. Toch bedankt voor meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook een leuke koeler, echter lees ik regelmatig dat men de standaard fan van die Infinity vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:54:
Is ook een leuke koeler, echter lees ik regelmatig dat men de standaard fan van die Infinity vervangt.
Ik heb een Zalman Fan Controller dus kan ik de toerental regelen van die fan of je bedoeld vanwege de luchtverplaatsing ?Anders heb ik nog een 120 mm. van Papst liggen en 1 van Antec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Laatst online: 03-09 12:12
Brawler schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:47:
[...]

Ik heb toch voor de Infinity gekozen met de reden dat de 120 mm.fan al bijgeleverd is. Toch bedankt voor meedenken.
Ik weet niet maar bij de Tuniq Tower zit gewoon een 120mm fan bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teissie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 23:23
Weet iemand hoe het komt dat cpuz mijn overclock niet ziet?
Ik heb mijn E2140 in de bios de fsb overgeclockt naar 266 (was 200)
met multiplier van 8x.
Als ik dan cpu-z open staat de multiplier op 6 en geeft ie dus 1600 Mhz.
Met standaart fsb van 200 geeft cpu-z wel een multiplier van 8 :-|.

Moederbord = DS3R

[ Voor 3% gewijzigd door teissie op 09-07-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Eist/speedstep op disabled zetten in bios.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teissie schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:03:
Weet iemand hoe het komt dat cpuz mijn overclock niet ziet?
Ik heb mijn E2140 in de bios de fsb overgeclockt naar 266 (was 200)
met multiplier van 8x.
Als ik dan cpu-z open staat de multiplier op 6 en geeft ie dus 1600 Mhz.
Met standaart fsb van 200 geeft cpu-z wel een multiplier van 8 :-|.

Moederbord = DS3R
EIST aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Mach II weer eens in gebruik genomen met P35C. Ben er niet kaopt van. Max vcore bios is 2.0v. Na 1.60v is de volgende stap 1.8 en vervolgens 2.0v. Probleem is echter dat systeem met 1.8v niet boot en 1.6 - droop te weinig is om max uit cpu te halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teissie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 23:23
EIST staat uit,

ik had cpu-z een tijdje open laten staan en toen sprong de multiplier af en toe een seconde op 8 en daanra meteen weer terug naar 6.
Clockgen ziet alles wel zoals het hoort.

Het is niet echt een probleem maar ik vind het alleen een beetje gek ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Socket voor:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/IMG_0230.jpg

na.....
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/IMG_0232.jpg

En alles weer geinstalleerd:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/IMG_0239.jpg

Max 1M door vcore om en nabij de 4300mhz terwijl proc met zelfde koeling en beetje meer volt 4650mhz haalt...

Temp klopt ook niet een stock mach II haalt dit nooit:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/tempmachIIP35C.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Viss op 09-07-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
teissie schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:45:
EIST staat uit,

ik had cpu-z een tijdje open laten staan en toen sprong de multiplier af en toe een seconde op 8 en daanra meteen weer terug naar 6.
Clockgen ziet alles wel zoals het hoort.

Het is niet echt een probleem maar ik vind het alleen een beetje gek ;-)
Je moet eens kijken naar iets van 'CE1' en die uitzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Viss schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:48:
Socket voor:
[afbeelding]

na.....
[afbeelding]

En alles weer geinstalleerd:
[afbeelding]

Max 1M door vcore om en nabij de 4300mhz terwijl proc met zelfde koeling en beetje meer volt 4650mhz haalt...

Temp klopt ook niet een stock mach II haalt dit nooit:
[afbeelding]
Mooi gedaan hoor.
Ga je 24/7 prom draaien?
Ik ga van de week mijn bordje maar eens verder modden/isoleren.
Maar wat bedoel je max 1m door vcore 4,3ghz?
Geeft bord niet genoeg vcore ofzo?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
24/7 voorlopig even maar met dit bord schiet het dus niet op. Hoogste 3 opties zijn 1.6, 1.8 en 2.0 (niets ertussen) en 1.8v boot niet. 1.60 bios = 1.55v windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Viss schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:51:
24/7 voorlopig even maar met dit bord schiet het dus niet op. Hoogste 3 opties zijn 1.6, 1.8 en 2.0 (niets ertussen) en 1.8v boot niet. 1.60 bios = 1.55v windows...
Je hebt dus duidelijk een vdimm en vcore mod nodig...
En als je dan toch bezig bent gelijk maar vdroop ook dan ;)

hmm zie net dat de p35c een andere layout rond het vcore gedeelte heeft dan de mods uit de Vrzone vmod guide...
Eens kijken of er wat van de vinden valt.

[ Voor 24% gewijzigd door El Snorro op 09-07-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:55
http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1119 review van ds3p p35 chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Zo ongeveer max 1M zonder mods. Vcore 1.60 bios.

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=216003

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/1M1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Das dan weer niet echt slecht voor 1,55v vcore (waarsch nog een lichte vdrop onder load?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
Ik wilde toch even mijn bescheiden OC laten zien.

Ik had wat moeite om via de BIOS te OC'en maar bleek later gewoon verholpen de optie voor het RAM op 2 te zetten.

Biosinstellingen die ik heb aangepast na loaden van optimized defaults;

Raid ingesteld op de ICH9R
Esata Raid en IDE uitgeschakeld
Optie 2 en standard voor het ram
Eist en C1E gewoon aan
Proc 1.375v

Ik denk dat ik nog een stukje hoger kan komen maar ik wil de temps een beetje redelijk houden. Ik ben hiermee al erg tevreden voor een 24/7 OC! (idle temps >30 graden)

Afbeeldingslocatie: http://thumb19.webshots.net/t/62/462/2/11/75/2034211750048309959VvRYQU_th.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Plurk. op 10-07-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begrepen dat het enige verschil tussen de DS3 en de DS3R het ontbreken van een RAID chip bij de eerste is. Maakt het dus ook voor overklokken niets uit welke ik neem? De DS3-non-R is namelijk een stuk goedkoper op dit moment. De DS3R is slechts 9 euro goedkoper dan de DS3P; levert die koperen koeler die daarop zit (ipv alu op de DS3R) nou wel of niet wezenlijk verschil op? En de extra BIOS opties? Crossfire ga ik waarschijnlijk toch niet gebruiken, dus dat interesseert me niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:49
Ik heb een gigabyte ds4 en ben voor het eerst aan het overclocken.
Nu heb ik de pcie freq ingesteld op 100.
Maar waar vind ik de pci clock zodat ik deze op 33.33 kan zetten?
ik kan hem nergens vinden namelijk.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:40
Ik vandaag m'n P35-DQ6 gekregen, maar ik kan windows XP niet eens installeren.
Ik heb alles SATA, dus ook m'n DVD brander. Moet ik nog speciale drivers installeren?
Ik kom van een oud setje af en ben er een tijdje uit geweest.

De setup start, en kopieert ook nog alle bestanden, daarna krijg je de verplichte reboot en gaat ie feitelijk windows pas echt installeren. Op dat moment komt de foutmelding , ik heb de foutmelding niet opgeschreven, maar het was iets in de trant van missing component in i386 of zoiets....

Uiteindelijk een oude IDE schijf eraan gehangen en m'n oude NEC IDE DVD brander en daar lukt het installeren wel mee. Ik kan verdorie niks vinden, heb gezocht op sata install error driver F6, maar al die problemen gaan meer over dat ze niet eens een schijf kunnen vinden. Dat heb ik dus niet, mijn fout komt pas na het kopieeren , net als die gaat beginnen met installeren. Ik hoop op een duwtje in de goede richting van 1 van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stippel schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:55:
Ik heb een gigabyte ds4 en ben voor het eerst aan het overclocken.
Nu heb ik de pcie freq ingesteld op 100.
Maar waar vind ik de pci clock zodat ik deze op 33.33 kan zetten?
ik kan hem nergens vinden namelijk.
Iemand?
Deze vraag is al eerder langs gekomen. Volgens mij was het zo dat de PCI clcok freq. automatisch gelockt is, maar misschien wel gelinked is aan de PCIE freq. Maar goed, als je die gewoon op 100 zet zit je goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik heb een DS3R besteld, die komt morgen (vandaag) maar de E6600 moet ik nog een dag extra op wachten (had ik die ook maar bij komplett besteld) Dit samen met 800 mhz dominator modules hoop ik een beetje overclock te kunnen halen.

Ik ben van plan om 3,6 Ghz te draaien op 400 Mhz. Met een beetje waterkoeling zou het toch wel moeten lukken. Ik weet niet of ik het gelijk al ga doen, in iedergeval eerst 3Ghz de rest komt later wel.
Ik hoop dat de CPU het een beetje kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:44

OcGuru

Giulietta Qv

Zit er een groot verschil in tussen de P35-DS3 en P35-DS3R qua overklokken?

Bl44t

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.