Er ontbreken geen sensoren en ze zijn niet defect....In de meeste gevallen is het een bord/bios/software probleem en heeft niets te maken met de cpu zelf dus RMA is niet van toepassing...
Een doorgeglipte G0
?
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
Core 2 Quad's hebben 5 sensoren, één Tcase sensor tussen de cores en vier Tjunction sensoren (één in elke core).Tutti-frutti schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:21:
[...]
Zonder T-case zou je geen temperaturen kunnen zien (kern 1 t/m 4 in everest). De temperatuur wordt namelijk berekend door Tjunction - "waarde van sensor (omgerekend in grades)".
Of begrijp ik je verkeerd ?
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 10:34 ]
Owja... dan had ik het bij het verkeerde eindVerwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:33:
[...]
Core 2 Quad's hebben 5 sensoren, één Tcase sensor tussen de cores en vier Tjunction sensoren (één in elke core).

Maar denk dat er hardwarematig weinig mis is met je cpu...
Even een vraag aan mensen tweakers met n Skythe Infinity: hoe hebben jullie die op de DQ6 gekregen? Heb zitten emmeren maar ik heb t zelfde probleem als met de boxed cooler van Intel; de pinnen schieten links weer los als ik ze er rechts indoe
En vanwege de heatpipes op het mobo heb je vrijwel geen ruimte om dit goed te doen. Hebben jullie dan eerst mobo heatpipes erafgehaald ?

@Cartman!
Ik heb een Scythe Infinity op een DS4 (zelfde probleem dus). De pinnen die je vast moet zetten kun je het beste al zo zetten dat ze direct vastklikken en dan maar goed doordrukken totdat je een klik hoort.
De heatpipes hoef je er echt niet af te halen, maar het is natuurlijk wel makkelijker om eerst het koelblok van de Scythe erop te zetten en dan pas het intern geheugen en daarna de fan van de Scythe.
P.s. ik had een groot stuk niet goed dekkend met koelpasta, bekijk dit eerst als de koelpasta wel over de hele proc en Infinity gaat (dus geen lucht ertussen). Hierdoor had ik een verschil van ong. 30 graden celcius (65>32).
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is? (het is nog vroeg voor mij)
Edit: Plaatje van mijn fout met de koelpasta (ik had er te weinig op denk ik).
Ik heb een Scythe Infinity op een DS4 (zelfde probleem dus). De pinnen die je vast moet zetten kun je het beste al zo zetten dat ze direct vastklikken en dan maar goed doordrukken totdat je een klik hoort.
De heatpipes hoef je er echt niet af te halen, maar het is natuurlijk wel makkelijker om eerst het koelblok van de Scythe erop te zetten en dan pas het intern geheugen en daarna de fan van de Scythe.
P.s. ik had een groot stuk niet goed dekkend met koelpasta, bekijk dit eerst als de koelpasta wel over de hele proc en Infinity gaat (dus geen lucht ertussen). Hierdoor had ik een verschil van ong. 30 graden celcius (65>32).
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is? (het is nog vroeg voor mij)
Edit: Plaatje van mijn fout met de koelpasta (ik had er te weinig op denk ik).

[ Voor 13% gewijzigd door WhiteRaver op 24-07-2007 11:11 ]
Graag gedaan.
Het heeft even geduurt, maar hier de beloofde resultaten.Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:15:
[...]
Draai eens met Large FFT's of Blend, en dan op priority 9?
24 uur Orthos (Blend) E6420@3320Mhz@stock volt
Temps; Idle 29 graden Load; 46 graden

[ Voor 9% gewijzigd door Plurk. op 24-07-2007 11:30 ]
Dat scheelt weerViss schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:28:
Er ontbreken geen sensoren en ze zijn niet defect....In de meeste gevallen is het een bord/bios/software probleem en heeft niets te maken met de cpu zelf dus RMA is niet van toepassing...
Offtopic: Zijn er nog andere programma's die de T-case temperatuur ook meten?
Verwijderd
Laat ik het hier maar even vragen..
Ik ben van plan een compleet nieuw systeem (500 Watt voeding komt er nog bij) te kopen, maar ik zit al best ver over budget.. nu zit ik te kijken waar ik kan besparen, en aangezien ik maar 1 harde schijf zal gebruiken zal ik RAID niet gaan gebruiken, welk Gigabyte P35 bord kan ik dan het beste kiezen? ik doe niet aan overclocken. In de startpost zie ik bijna geen verschillen tussen deze bordjes terwijl de prijzen best wel verschillen.
Ik ben van plan een compleet nieuw systeem (500 Watt voeding komt er nog bij) te kopen, maar ik zit al best ver over budget.. nu zit ik te kijken waar ik kan besparen, en aangezien ik maar 1 harde schijf zal gebruiken zal ik RAID niet gaan gebruiken, welk Gigabyte P35 bord kan ik dan het beste kiezen? ik doe niet aan overclocken. In de startpost zie ik bijna geen verschillen tussen deze bordjes terwijl de prijzen best wel verschillen.

Geen onaardige cpu kerelPlurk. schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:28:
[...]
Het heeft even geduurt, maar hier de beloofde resultaten.
24 uur Orthos (Blend) E6420@3320Mhz@stock volt
Temps; Idle 29 graden Load; 46 graden
[afbeelding]
Als je geen firewire nodig hebt en ook nooit raid wil draaien, pak dan de P35-DS3. Of je pakt de S3, maar kwalitatief is de DS3 beter omdat deze over het hele moederbord solid capacitors heeft (gesloten condensatoren, of hoe je het wil vertalenVerwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:43:
[ Voor 18% gewijzigd door Tutti-frutti op 24-07-2007 11:59 ]
Verwijderd
verder zit er geen verschil tussen? dan ga ik voor de DS3 denk ik.. maar die heeft een levertijd van 14 dagen bij azerty (waar ik heb bestel) zit er echt zoveel kwaliteitsverschil tussen de DS3 en de S3?
Is er nog verschil in stabiliteit en overclockbaarheid tussen de P35 en de P35C serie? Meer specifiek de GA-P35-DS3R of de GA-P35C-DS3R. Ik overweeg op een van beide mijn nieuwe systeem te baseren, en wil er minstens 3 jaar van kunnen genieten. Voor de processor zat ik te denken aan een E2140 om mee te beginnen en volgend jaar een Penryn.
Dus welk bordje is daarvoor beter?
Dus welk bordje is daarvoor beter?
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Zelde borden in feite. Als je er zo lang mee wilt gaan doen zou ik P35C kiezen kun je eventueel later 2 modules DDR3 gaan gebruiken.
Verwijderd
Is geen serie, is maar 1 variant vanWEBsel schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:03:
Is er nog verschil in stabiliteit en overclockbaarheid tussen de P35 en de P35C serie?
Even terugkomend op deze discussie; Tutti-frutti in "\[OC-775]Gigabyte P35 Series (GA-P35(T/C)..."
Zijn er al mensen die de nieuwe 'uitgeklede' versie hebben ontvangen? Ik wil nl. vandaag dit mobo bestellen maar ook de leveranciers kunnen mij niet vertellen welke ze zelf aangeleverd krijgen.
Zijn er al mensen die de nieuwe 'uitgeklede' versie hebben ontvangen? Ik wil nl. vandaag dit mobo bestellen maar ook de leveranciers kunnen mij niet vertellen welke ze zelf aangeleverd krijgen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Superpi 1m/wprime 32m aangescherpt, en wprime 1024m met de E6600 gedaan.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Verwijderd
Volgens mij had je die informatie ook best wel kunnen vinden op de website van gigabyteVerwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:43:
Maar goed..
Ik zou je de Gigabyte P35C-S3 aanraden, die heeft geen raid via ICH9 en is tevens "minder" geschikt voor OC-en dan zijn grotere broers.
Reviews over de P35C-S3 heb ik nog niet gezien, maar die zullen er vast wel komen.
Succes ermee.
Nu moetie alleen nog in NL verkocht gaan wordenVerwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:32:
[...]
Volgens mij had je die informatie ook best wel kunnen vinden op de website van gigabyte
Maar goed..
Ik zou je de Gigabyte P35C-S3 aanraden, die heeft geen raid via ICH9 en is tevens "minder" geschikt voor OC-en dan zijn grotere broers.
Reviews over de P35C-S3 heb ik nog niet gezien, maar die zullen er vast wel komen.
Succes ermee.
Ik kom er maar niet uit maar is het mogelijk op de DS3 de thermalright 120 extreme verticaal te monteren ?
Op de DS4 zou dit problemen geven door de silentpip lees ik hier http://www.dennissin.com/wordpress/?p=14
Op de DS4 zou dit problemen geven door de silentpip lees ik hier http://www.dennissin.com/wordpress/?p=14
Interesseert me niks wat jullie ervan zeggen maar dat mounting systeem van intel zuigt echt zo ontzettend hard. Ben al uren bezig om die scythe inifity erop te krijgen en het wil gewoon niet
Zou t liefst die DQ6+Inifity zo t raam uitgooien 
Denk dat ik eens naar n bouwmarkt ga en n zooi schroeven kopen en een eigen systeem bouwen want dit slaat nergens op natuurlijk...
edit: en tot overmaat van ramp buigen al die plastic witte pinnetje zodat t helemaal niet meer wil
ARGH
Denk dat ik eens naar n bouwmarkt ga en n zooi schroeven kopen en een eigen systeem bouwen want dit slaat nergens op natuurlijk...
edit: en tot overmaat van ramp buigen al die plastic witte pinnetje zodat t helemaal niet meer wil
[ Voor 12% gewijzigd door Cartman! op 24-07-2007 22:28 ]
Verwijderd
Geef ff een seintje als je hem weggooitCartman! schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:24:
Interesseert me niks wat jullie ervan zeggen maar dat mounting systeem van intel zuigt echt zo ontzettend hard. Ben al uren bezig om die scythe inifity erop te krijgen en het wil gewoon nietZou t liefst die DQ6+Inifity zo t raam uitgooien
edit: en tot overmaat van ramp buigen al die plastic witte pinnetje zodat t helemaal niet meer wilARGH
En scheelt het veel? Plaatjes/fotoEl Snorro schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:21:
Superpi 1m/wprime 32m aangescherpt, en wprime 1024m met de E6600 gedaan.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Damn photobucket ligt down..Viss schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 23:35:
[...]
En scheelt het veel? Plaatjes/fotoGaat echt heel erg hard, netjes.
Zullen het straks wel weer doen.
Ze doen het weer
pi 1m was 10.797 ipv 10.828.
Kwam door optimaliseren van de subtimings (helaas pc8500 crucial nog niet binnen
als die binnen zijn kan ik een divider hoger draaien ipv 1:1 zodat het geheel nog wat kan dalen
Ik wil eigenlijk onder de 10.5 op single stage, maar dat kan best eens moeilijk worden
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Affiniteit 1 ? Op welke performance level kun je draaien met deze fsb/timings? Met je ballistix en 4/5 divider 5-5-5 heb je 10.5sec en dat gaat lukken.
[ Voor 100% gewijzigd door Viss op 24-07-2007 23:55 ]
Verwijderd
Zit er ook aan te denken om deze te kopen. Ik ben geen OC'er. Denk dat ie goedgenoeg voor mij is...cadamink schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:15:
Heeft niemand dit bordje? Ik zie deze nergens anders namelijk, en de prijs is gunstig.
Verwijderd
Oow.. nou ja, de P35-S3 dan.Tutti-frutti schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:46:
[...]
Nu moetie alleen nog in NL verkocht gaan worden

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 02:24 ]
net mailtje van komplettViss schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 23:52:
Affiniteit 1 ? Op welke performance level kun je draaien met deze fsb/timings? Met je ballistix en 4/5 divider 5-5-5 heb je 10.5sec en dat gaat lukken.
Hopenlijk vandaag binnenWij verzenden producten van bestelling
1 PCS 334571 Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5
,Kit w/two matched BallistiX 128Megx64
Affiniteit op core 1. peformance level=8, 7 crashed.
Kan iemand misschien al zijn geheugeninstellingen posten. Ik heb weer hetzelfde probleem als een paar weken terug. Gisteren avond prima ruim 1,5 uur kunnen orthos draaien met het mem op 4-4-4-12. Vanochtend de pc opgestart en het systeem wilde meteen al niet starten door de te strakke timings. Dit is echt weirde shit en ik denk dat het komt door de AUTO timings die ik heb staan.
Als het goed is kan je er net zo goed mee ocen als de DS3R , want het is hetzelfde bord, maar dan zonder raid.Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 01:28:
[...]
Zit er ook aan te denken om deze te kopen. Ik ben geen OC'er. Denk dat ie goedgenoeg voor mij is...
Heb hem gisteren bij alternate gehaald voor een bekende van me.
icecoolsniper schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:26:
Kan iemand misschien al zijn geheugeninstellingen posten. Ik heb weer hetzelfde probleem als een paar weken terug. Gisteren avond prima ruim 1,5 uur kunnen orthos draaien met het mem op 4-4-4-12. Vanochtend de pc opgestart en het systeem wilde meteen al niet starten door de te strakke timings. Dit is echt weirde shit en ik denk dat het komt door de AUTO timings die ik heb staan.
(Performance level = TRD in bios)
[ Voor 43% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-07-2007 11:00 ]
Ik heb blijkbaar een geest in mijn computer. Met geen mogelijkheid wil het mem meer op 1200MHz of hoger lopen of op 4-4-4-12 @ 1066MHz.
Echt balen dit
Echt balen dit
Ik zie op de site van Gigabyte dat er een nieuwe beta bios (F5g) voor de P35-DS4 uit is maar ik krijg "The page cannot be found" (dit heb ik niet als ik bios F4 wil downloaden), heeft iemand misschien een alternatieve downloadsite om het te downloaden?
Waarschijnlijk kan dit helpen bij mijn probleem omdat hij "Enhance PS2 keyboard function" heeft.
En wat is trouwens het verschil tussen P35-DS4 rev. 1.x en 1.2? Als ik die plaatjes moet geloven zijn allebeide heatpipes anders dan dat ik ze heb (ik heb de 'eerste' DS4).
Waarschijnlijk kan dit helpen bij mijn probleem omdat hij "Enhance PS2 keyboard function" heeft.
En wat is trouwens het verschil tussen P35-DS4 rev. 1.x en 1.2? Als ik die plaatjes moet geloven zijn allebeide heatpipes anders dan dat ik ze heb (ik heb de 'eerste' DS4).
[ Voor 19% gewijzigd door WhiteRaver op 25-07-2007 19:18 . Reden: Wat meer tekst toegevoegd en wat vragen. ]
Graag gedaan.
Verwijderd
Denk dat ze die download pagina per ongeluk gegenereerd hebben, anders kwam je download ook hier tegen.WhiteRaver schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 19:09:
Ik zie op de site van Gigabyte dat er een nieuwe beta bios (F5g) voor de P35-DS4 uit is maar ik krijg "The page cannot be found" (dit heb ik niet als ik bios F4 wil downloaden), heeft iemand misschien een alternatieve downloadsite om het te downloaden?
Verwijderd
Dacht dat bij de 1.2 ook crazy cool zit (gisteren beide versies zitten vergelijken). Krijg binnenkort ook zo'n bord binnen en vraag me af welke versie het gaan zijn.WhiteRaver schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 19:09:
Ik ben er ook erg benieuwd naar. Alleen de DS4 heeft een nieuwere revisie. Je zou zeggen dat het verschil dan in de koeling moet zitten, aangezien hij voor de rest hetzelfde is als de DS3P. Maar de andere modellen geven ze geen nieuwe revisie, maar hebben wel minder extreme koeling ten opzichte van de eerste versie.
Verwijderd
Oproep
Willen de Gigabyte P35 eigenaren met temperatuur problemen (verkeerde waardes) zich melden in dit topic (http://forum.giga-byte.nl/index.php/topic,232.0.html), zodat Gigabyte aan een BIOS update kan werken
Willen de Gigabyte P35 eigenaren met temperatuur problemen (verkeerde waardes) zich melden in dit topic (http://forum.giga-byte.nl/index.php/topic,232.0.html), zodat Gigabyte aan een BIOS update kan werken
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 10:26 ]
Verwijderd
Ik wil met een P35-DS4 moederbord de volgende configuratie maken:
SATAII 0/1/2/3 (Controlled by ICH9R):
- 4 SATA HDD (WD Caviar SE16 WD2500AAKS) in RAID 5 opstelling
IDE Connector:
- 2 EIDE HDD (WD Caviar SE 1200JB)
Floppy Connector:
- 1 floppy drive
Ik heb een paar vragen:
1. Wat zijn de optimale BIOS instellingen? Ik dacht:
SATA RAID/AHCI Mode (Intel ICH9R Southbridge): RAID
SATA Port0-3 Native Mode (Intel ICH9R Southbridge): Disabled
Onboard SATA/IDE Device (GIGABYTE SATA2 Chip): Enabled
Onboard SATA/IDE Ctrl Mode (GIGABYTE SATA2 Chip): IDE
2. Waarop moet ik mijn SATA DVD brander aansluiten? Kan die op de SATAII 4 (Controlled by ICH9R) of moet die op de GSATAII 0 (Controlled by GIGABYTE SATA2)? Of kan het allebei? En moet ik dan nog iets wijzigen aan bovenstaande BIOS instellingen?
SATAII 0/1/2/3 (Controlled by ICH9R):
- 4 SATA HDD (WD Caviar SE16 WD2500AAKS) in RAID 5 opstelling
IDE Connector:
- 2 EIDE HDD (WD Caviar SE 1200JB)
Floppy Connector:
- 1 floppy drive
Ik heb een paar vragen:
1. Wat zijn de optimale BIOS instellingen? Ik dacht:
SATA RAID/AHCI Mode (Intel ICH9R Southbridge): RAID
SATA Port0-3 Native Mode (Intel ICH9R Southbridge): Disabled
Onboard SATA/IDE Device (GIGABYTE SATA2 Chip): Enabled
Onboard SATA/IDE Ctrl Mode (GIGABYTE SATA2 Chip): IDE
2. Waarop moet ik mijn SATA DVD brander aansluiten? Kan die op de SATAII 4 (Controlled by ICH9R) of moet die op de GSATAII 0 (Controlled by GIGABYTE SATA2)? Of kan het allebei? En moet ik dan nog iets wijzigen aan bovenstaande BIOS instellingen?
Verwijderd
Welke programma's gebruik jij om je temperaturen uit te lezen?Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:25:
Oproep
Ik heb met mijn P35-DS3R er gelovensmij geen problemen mee. Zo wel TAT als speedfan geven voor mijn core 30 graden aan. Wel vind ik het vreemd dat CPU-Z hogere voltage geeft in idle, dan onder load.
Respectievelijk 1.232 in idle en 1.200 onder load.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 14:29 ]
Ik heb zelf gister ook mijn nieuwe hardware binnengekregen, inclusief een E6750, GA-P35C-DS3R en 2 GB 4-4-4-12 van Kingston.
Ik mis alleen de geheugen timings instellingen in mijn BIOS, die ik op mijn oude systemen wel altijd gehad heb.
Hoe stellen jullie je geheugen in? Want ik heb niet het gevoel dat het optimaal loopt, aangezien de BIOS mijn geheugen ook niet automatisch op 800 Mhz zette...
Ik mis alleen de geheugen timings instellingen in mijn BIOS, die ik op mijn oude systemen wel altijd gehad heb.
Hoe stellen jullie je geheugen in? Want ik heb niet het gevoel dat het optimaal loopt, aangezien de BIOS mijn geheugen ook niet automatisch op 800 Mhz zette...
Verwijderd
CTRL+f1 in je hoofd menu voor de timing instellingen. Bij system memory multiplyer om hoog of naar beneden zetten tot deze goed staat.
Geweldig, bedankt!Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:55:
CTRL+f1 in je hoofd menu voor de timing instellingen. Bij system memory multiplyer om hoog of naar beneden zetten tot deze goed staat.
Bios F5G voor de P35-DS4 is inmiddels te downloaden.
De link, met dank aan WhiteRaver: http://www.gigabyte.eu/Su...ileType=BIOS&FileID=12914
De link, met dank aan WhiteRaver: http://www.gigabyte.eu/Su...ileType=BIOS&FileID=12914
[ Voor 55% gewijzigd door icecoolsniper op 26-07-2007 19:18 ]
Vanmiddag een overclockpoging gedaan met mijn E6750. FSB naar 400, liep mooi gelijk met mijn geheugen leek me. Dus ik Orthos en Thermal Analysis Tool beide tegelijk op load gezet, alles toppie in orde, temperaturen van 40 graden of lager.
Daarna world of warcraft geïnstalleerd, maar na het inloggen en karakter selecteren, tijdens het daadwerkelijke laden of net daarna, kreeg ik steeds zo'n fijn blauw scherm..
Dus Orthos en TAT geen probleem, maar WoW wel... In welke hoek moet ik mijn probleem en oplossing zoeken?
Daarna world of warcraft geïnstalleerd, maar na het inloggen en karakter selecteren, tijdens het daadwerkelijke laden of net daarna, kreeg ik steeds zo'n fijn blauw scherm..
Dus Orthos en TAT geen probleem, maar WoW wel... In welke hoek moet ik mijn probleem en oplossing zoeken?
Verwijderd
Memtest een dag laten draaien? Maybe is een van je dimms brak en word het brakke stukkie pas gebruikt bij wow en niet bij tat en orthos.
Het zijn Kingston HyperX modules, die ik gekocht heb als 800 Mhz 4-4-4-12 reepjes.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:21:
Memtest een dag laten draaien? Maybe is een van je dimms brak en word het brakke stukkie pas gebruikt bij wow en niet bij tat en orthos.
Deze zouden dat dan toch wel aan moeten kunnen he?
Ik ben vergeten te vermelden dat ik de CPU inmiddels terug heb gezet naar zijn oorsponkelijk 2667 Mhz en het geheugen nog steeds op de 800 Mhz met dezelfde timings heb draaien. Met deze instellingen heb ik geen problemen met WoW.
Memtest gedraaid en na een tijdje was het inderdaad prijs: blue screen.
Geheugentimings aangepast en nu draait ie wel goed.
Morgen ga ik terug naar 3,2 Ghz en nog eens testen.
Memtest gedraaid en na een tijdje was het inderdaad prijs: blue screen.
Geheugentimings aangepast en nu draait ie wel goed.
Morgen ga ik terug naar 3,2 Ghz en nog eens testen.
[ Voor 23% gewijzigd door Morgion op 27-07-2007 00:21 ]
Ik zou je timings gewoon laten staan en in plaats daarvan wat meer volt geven.
Hoe lang heb je Orthos laten draaien trouwens?
Hoe lang heb je Orthos laten draaien trouwens?
Verwijderd
Ik heb dit moederbord nu ook . (GA-P35-DS3R)
Gister alles inelkaar gezet, maar me geluidskaart werkt helemaal niet!
(alleen met dat test programma van realtek)
Maar voor de rest helemaal niet....
En als ik een gedownloade driver wil installeren dan krijg ik iets met Microsoft Bus driver?
Iemand die het weet...?
Gister alles inelkaar gezet, maar me geluidskaart werkt helemaal niet!
(alleen met dat test programma van realtek)
En als ik een gedownloade driver wil installeren dan krijg ik iets met Microsoft Bus driver?
Iemand die het weet...?
Ik had ook problemen met installatie van geluid op de P35-DS4, heb die van de installatie dvd gebruikt via het menu wat er op staat. Dus alleen het geluid aanvinken op de dvd. Dat was voor mij de enige manier om het onder XP aan de praat te krijgen.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:13:
Ik heb dit moederbord nu ook . (GA-P35-DS3R)
Cheers!
Drank is altijd sneller op dan je denkt...
Verwijderd
werkt bij mij ook niet.
Maar gelukkig heb ik nog een Creative Audigy SE hier liggen...
denk dat ik die maar ga gebruiken
Maar gelukkig heb ik nog een Creative Audigy SE hier liggen...
denk dat ik die maar ga gebruiken
Klokt de DS4 beter over dan de DS3P? Ze zijn gelijk op de koeling na. Ik wil een set kopen met het volgende: Q6600, THERMALRIGHT ULTRA-120 EXTREME ALUMINIUM, Crucial Ballistix 2*1GB. En ik wil zo hoog mogelijk komen. Is de betere koeling van de DS4 beter voor deze setup? Ik heb alles in een ruime Stacker met goede airflow.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
zal niks uitmakenkiddyl schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:01:
Klokt de DS4 beter over dan de DS3P? Ze zijn gelijk op de koeling na. Ik wil een set kopen met het volgende: Q6600, THERMALRIGHT ULTRA-120 EXTREME ALUMINIUM, Crucial Ballistix 2*1GB. En ik wil zo hoog mogelijk komen. Is de betere koeling van de DS4 beter voor deze setup? Ik heb alles in een ruime Stacker met goede airflow.
Heb vandaag mijn pakketje binnen gekregen inc GA-P35-S3. Ik die doos open doen...... Hee er rammelt wat...
.. zit de northbridge koeler( die gele/oranje) compleet los
in me doos kon ik nog de 2 veertjes en pennetjes vinden... Er zat zelfs een deukje in een condensator ernaast. Hoe kan dit gebeuren in een goede beschermde doos??? Gooien ze bij gigabyte tegen elk moederbord dat klaar is een drank fles als opening ofso? Ik las al wat reacties van mensen met een kromme koeler maar er helemaal af zag ik nog niet. Naja hopen dat hij het doet
Maakt toch niks uit?wortelsky schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:20:
Heb vandaag mijn pakketje binnen gekregen inc GA-P35-S3. Ik die doos open doen...... Hee er rammelt wat..... zit de northbridge koeler( die gele/oranje) compleet los
in me doos kon ik nog de 2 veertjes en pennetjes vinden... Er zat zelfs een deukje in een condensator ernaast. Hoe kan dit gebeuren in een goede beschermde doos??? Gooien ze bij gigabyte tegen elk moederbord dat klaar is een drank fles als opening ofso? Ik las al wat reacties van mensen met een kromme koeler maar er helemaal af zag ik nog niet. Naja hopen dat hij het doet
Een echte tweaker vervangt toch de koelpasta van de north en southbridge koeler
Gigabyte wil het je gewoon makkelijk maken
Snor, heb je je lolbroek aanEl Snorro schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:53:
[...]
Maakt toch niks uit?
Een echte tweaker vervangt toch de koelpasta van de north en southbridge koeler![]()
Gigabyte wil het je gewoon makkelijk maken
lol
Drank is altijd sneller op dan je denkt...
Ja sorry vrijdagavond he, weekend gearriveerd
Nouja, dadelijk nog 1 nachtdienstje bijbeunen (van 22 tot 06u)
[ Voor 15% gewijzigd door El Snorro op 27-07-2007 20:24 ]
Ffies in herhaling vallen 
\[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 2
Ik heb inmiddels ook mijn e6750 binnen, en heb deze direct overklokt naar 3,2 ghz.
Orthos stabiel...temps ok.
Heb alleen het volgende probleem dat als ik reboot de bende dus niks meer doet en mijn hd ledje voluit brand. Pc uit--> minuutje wachten...en hij doet het weer ok.
Waar kan dit aan liggen?
Specs:
Intel duo core 6750
Gigabyte P35 DS3
Team Xtreem Dark PC6400 2x1GB
Overclock:
FSB 400
MP: 8X
Vcore: 1,35
Dram: loopt 1:1 (800) +0,2V
Orthos stabiel...temps ok.
Heb alleen het volgende probleem dat als ik reboot de bende dus niks meer doet en mijn hd ledje voluit brand. Pc uit--> minuutje wachten...en hij doet het weer ok.
Waar kan dit aan liggen?
Specs:
Intel duo core 6750
Gigabyte P35 DS3
Team Xtreem Dark PC6400 2x1GB
Overclock:
FSB 400
MP: 8X
Vcore: 1,35
Dram: loopt 1:1 (800) +0,2V
Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313
Volgens mij is dit topic nog lang niet "vol". Ik zie topics van 40 pagina's als ik rondkijk.Tutti-frutti schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:29:
Ffies in herhaling vallen
Ik zie steeds vaker een soort van race om een nieuw vervolgtopic aan te maken lijkt wel

Niet, ligt er gewoon hoeveel posts je per topic wilt. Daar is niet echt een regel voor hier op got, en in dit geval wilt de ts 750 posts per topic denk ik.Nyarlathotep schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:24:
[...]
Volgens mij is dit topic nog lang niet "vol". Ik zie topics van 40 pagina's als ik rondkijk.
Ik zie steeds vaker een soort van race om een nieuw vervolgtopic aan te maken lijkt wel
Het was al 250 te veel eigenlijkbassie_ schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 01:29:
[...]
Niet, ligt er gewoon hoeveel posts je per topic wilt. Daar is niet echt een regel voor hier op got, en in dit geval wilt de ts 750 posts per topic denk ik.
Nieuw decreet: topics gaan vanaf heden bij ca. 500 posts dicht! Reden is met name om de zogenaamde 'Grote xxx topics' enigszins binnen de perken te houden en de zoek- en leesbaarheid hiervan iets te verhogen. Daarnaast is het zoals in de post hierboven al gezegd niet meer de bedoeling dat iemand 'sneaky' z'n simpele vraagjes er gaat posten, daar is een dergelijk Ervaringen of Discussie topic niet voor bedoeld! Beperkt tot info, serieus omschreven ervaringen en reviews moeten 500 posts afdoende zijn. Na overleg kan eventueel een deel 2 worden begonnen maar dit is in beginsel niet de bedoeling, althans niet zonder overleg (i.v.m. wildgroei of dubbele topics).
Verwijderd
Met een beetje mazzel heb ik alle hardware binnen, de dag waarop ik met vakantie ga, overmorgen.
Mooi balen dus.
Ach nou ja, twee weken in de zon is ook leuk
el-snorro, wat doen die reepjes van jou?
Alst goed is hebben wij dezelfden, komplett, toch?
Edit: @ el-snorro, ik las in DDR OC topic jouw validatie op 703MHz met crucial pc8500 reepjes
Goed bezig !
Mooi balen dus.
Ach nou ja, twee weken in de zon is ook leuk
el-snorro, wat doen die reepjes van jou?
Alst goed is hebben wij dezelfden, komplett, toch?
Edit: @ el-snorro, ik las in DDR OC topic jouw validatie op 703MHz met crucial pc8500 reepjes
Goed bezig !
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 08:16 ]
In deel 2 verder dus: \[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 2
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Dit topic is gesloten.