[OC-775]Gigabyte P35 Series (GA-P35(T/C) - DS3(P/R)/DS4/DQ6)

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 12.775 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/topics/GigabyteP35/top.JPG
Algemene info

Gigabyte GA-P35(T/C) - S3/DS3(P/R)/DS4/DQ6

Deze moederbord serie is gebaseerd op de Intel Bearlake chipset (Intel P35). Het is de opvolger van de op Intel P965 moederbord reeks, welke na het releasen van de juiste biossen en revisies erg populair werd.
Bij deze P35-borden is dat vanaf het begin al zo :*)
We gaan hier tips/trucs/resultaten met elkaar delen over de verschillende moederborden uit de P35 reeks, welke een aantal mooie eigenschappen op hun naam dragen:

- Relatief goedkoop.
- Geweldige overklokker.
- Ultra Durable 2 (Efficienter, dus minder energieverbruik, lagere temperatuur, langere levensduur).
- De P35C-* en P35T-* modellen hebben DDR3 ondersteuning.
- Amper/geen vdroop.

Let op: Houd je aan de topic regels mbt ervaringen topics!"
zie hier
Ultra Durable 2

Samen met de introductie van deze nieuwe serie moederborden heeft Gigabyte hun nieuwe versie van Ultra Durable doorgevoerd. Ultra Durable 2 (UD2) is terug te vinden op al hun P35 moederborden, behalve op het goedkoopste type, de P35-S3. Bij dit bord zijn namelijk alleen de condensatoren rondom de cpu solid. Het bezit wel de andere 2 eigenschappen.

Een mooi nederlands document over Ultra Durable 2 kan je hier vinden: Hardware info.

Conclusie: De meeste moederborden maken, net zoals Gigabyte, gebruik van Solid Cap condensators over het hele moederbord. Daarnaast gebruiken de meeste fabrikanten ook de nieuwere spoelen die we terugzien als feature van UD2. Maar waarmee Gigabyte zich onderscheidt zijn de mosfets. Deze zijn niet terug te vinden bij andere fabrikanten. Voordeel hiervan is dat UD2-moederborden efficienter met stroom omgaan en dus minder hitte kweken.

Afbeeldingslocatie: http://www.giga-byte.nl/FileList/Image/motherboard_overview_ultra_durable2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.giga-byte.nl/FileList/Image/motherboard_overview_rd2_mosfet2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.giga-byte.nl/FileList/Image/motherboard_overview_rd2_choke2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.giga-byte.nl/FileList/Image/motherboard_overview_rd2_all-solid2.jpg

De verschillende types

Wat ik gemerkt heb is dat het verschil tussen de modellen via de website van gigabyte niet 123 duidelijk te zien is, daarom heb ik hier een overzichtje van de door mij gevonden verschillen opgesteld. Verschil vergeten ? Stuur me een pm Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif.

Het overzicht bevat alle moederborden met de P35 chipset aanboord, dus niet de modellen met onboard vga.
Hier wat gebruikte codes in de benaming van Gigabyte borden:

P35 - Staat voor de P35-chipset
C - Combinatie van DDR2 en DDR3
T - Moederbord met alleen DDR3 interface
D - Ultra Durable 2
S# - Speed (1), Smart (2), Safe (3), Silent-Pipe + PWM-koeling (4)
Q6 - alle S'jes + Quad Bios + Quad Cooling + Quad Triple Phase cpu-power.
R - Raid ondersteuning doormiddel van Intel ICH9R southbridge.

ModelnaamP35-S3P35-DS3P35C-DS3RP35-DS3RP35-DS3PP35-DS4
P35T-DS4
P35-DQ6
P35T-DQ6
Ultra Durable 2NeeJaJaJaJaJaJa
DDR2-sloten44444P35: 4
P35T: 0
P35: 4
P35T: 0
DDR3-sloten00200P35: 0
P35T: 4
P35: 0
P35T: 4
PCI-Express
x16/x4 VGA Slots
1111222
Intel/Gigabyte (JMicron) RaidNee/JaNee/JaJa/JaJa/JaJa/JaJa/JaJa/Ja
FireWire poorten00001-31-31-3
Dual BiosVirtual
DualBIOS
Virtual
DualBIOS
Virtual
DualBIOS
Virtual
DualBIOS
DualBIOS PlusDualBIOS PlusQuad BIOS
NB/SB/PWM
Koeling
Ja/Ja/NeeJa/Ja/NeeJa/Ja/NeeJa/Ja/NeeJa/Ja/NeeJa/Ja/JaJa/Ja/Ja
Type koelingAluminiumAluminiumAluminiumAluminiumKoper + SilentpipeKoper + Silentpipe + MosfetsKoper + Silentpipe + Mosfets +
Crazycool
ATX 12V
power connector
4-pins4-pins4-pins4-pins8-pins8-pins8-pins
Power Design6-Phase Power6-Phase Power6-Phase Power6-Phase Power6-Phase Power6-Phase Power12-Phase Power
Ati CrossfireNeeNeeNeeNeeJaJaJa
Max Vdimm2.50v2.50v2.50v2.50v3.35v3.35v3.35v
Max Vcore2.00v2.00v2.00v2.00v2.35v2.35v2.35v
Max volt MCH+0.3+0.3+0.3+0.3+0.375+0.375+0.375
Max volt FSB+0.30+0.30+0.30+0.30+0.35+0.35+0.35
USB Dual-brackets0000012
Dual E-Sata1111112
DTS ConnectNeeNeeNeeNeeNeeJaJa
Afmetingen (mm)305x210305x210305x245305x210305x244305x244305x244
Garantie3 jaar3 jaar3 jaar3 jaar3 jaar3 jaar6 jaar

Zoals je ziet zit tussen bepaalde modellen niet al te veel verschil. Het verschil tussen de DS4 en DS3P zit alleen in de accesoires en de koeling.
Product Pictures (P35-DS3P)
Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/topics/GigabyteP35/1.PNGAfbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/topics/GigabyteP35/2.PNGAfbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/topics/GigabyteP35/3.PNG
Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/topics/GigabyteP35/4.PNGAfbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/topics/GigabyteP35/5.PNGAfbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/topics/GigabyteP35/6.PNG
OC Bios Opties

FSB
100-700 MHz

PCI-Express Freq.
100-150 MHz

CPU Vcore
2.0000 volt (DS3P/DS4/DQ6: 2.35v)

DDR:FSB (Memory divider)
2.00/2.40/2.50/3.00/3.33/4.0+ x

Vdimm
1.80-2.50 (0.10 step) (DS3P/DS4/DQ6: 3.35v)

PCI-Ex overvoltage
+0.1 +0.2 + 0.3 volt (DS3P/DS4/DQ6: +0.35v)

FSB overvoltage
+0.1 +0.2 + 0.3 volt (DS3P/DS4/DQ6: +0.35v)

VMCH overvoltage
+0.1 +0.2 + 0.3 volt (DS3P/DS4/DQ6: +0.375)

SB overvoltage
+0.1 +0.2 +0.3 volt

Voor de rest kan je de uitgebreid je geheugen timings instellen . Druk wel CTRL + F1 om alle biosopties zichtbaar te krijgen.

Compatibiliteit Koelers

Omdat de koeling rondom de CPU-socket geen kleine vorm aanneemt bij de DS3P/DS4/DQ6-borden, is het handig om even een lijstje van (in)compatible koelers te maken:

Thermalright 120 ultra: Deze zou moeten passen, Google spreekt het in ieder geval niet tegen.

Thermaltake Big Typhoon: Ja.. hoe zou ik het zeggen... Hij past :+ (Thnx Heineken01)

Tuniq Tower: Deze past.

Zalman 9500/9700 series: Past prima

Scyte Infinity: Deze past ook.

Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/topics/GigabyteP35/infinity.jpg

Bekende Problemen

Detectie van Maxtor Diamond Max 9 schijven
Helaas blijkt de Nforce4 niet de enige chip te zijn met detectie problemen van deze oudere sata-schijven. De Maxtor DMP9 schijven blijken moeilijk te worden herkend door de Intel AHCI/Raid bios. Dit kan zelfs een aantal minuten duren bij opstarten. Schakel de AHCI/Raid modus dus uit, wanneer je een DMP9 hebt welke je niet in RAID gaat draaien.
Dit zou in een nieuwere bios versie gefixt moeten zijn. Voor de DS4 is vanaf bios f5f de oplossing.

DDR2-MHz hole ~1070-1200 MHz
Het blijkt dat niet al het ddr2-geheugen boven de +/-1070 MHz wil werken. Stel je de snelheid hoger in, dan krijg je geen post. Wanneer je een divider hoger instelt en dan op ddr1200 MHz uitkomt (verslap eventueel de timings), dan wil het systeem meestal wel booten. Het precieze probleem is me onbekend, maar wellicht kom je hier verder mee.

Scheve heatpipes/heatsinks bij DS4 en DQ6 modellen
Helaas blijkt de heatpipe-koeling niet goed tegen transport van diverse transportbedrijven te kunnen, met als gevolg dat je als koper soms de pech kan hebben een scheve koeling op het moederbord aan te treffen. Tegenwoordig worden de moederborden uitgeleverd met een verstevigende crème foam rondom de huid koeling, waardoor dit verleden tijd zou moeten zijn.

DDR18V FAIL
Als je vdimm hoger is dan 1.8 volt~10%, dan geeft pc health status in het rood 'fail' aan. Niets om je zorgen over te maken, het geeft alleen aan dat de vdimm hoger is dan 1.8 volt.

Tips/Trucs

Performance Levels (updated 18-07-2007)
Ook de P35 chipset kent verschillende "straps", welke we performancelevels noemen, er zijn er 12. Hierbij is level 12 het sloomste (timings van chipset staan het slaptse) en level 1 is dus het snelst.
Het blijkt dat Gigabyte de strap veranderd bij de volgende FSB instellingen:

416 --> 417 MHz
347 --> 348 MHz
(zie Post van Viss)

In de bios blijk je deze performance levels in te kunnen stellen met geheugen setting TRD.
Nu is er ook een tooltje, genaamd Memset, waarmee je naast je geheugen timings ook het performance level kan aanpassen en dus ook kan checken. Deze kan je hier vinden.

OC-Profielen
Je kan in het hoofd menu van de bios F11 drukken om OC-profielen in te stellen. Met F12 kun je ze weer laden, of laatst bekende succesvolle settings terug halen.

Bios online bekijken met uitleg
Een handige pagina met de P35-DQ6 bios weergegeven, met klikbare opties :*)
Link

Vdimm / Vcore / VFSB/ VMCH/ Vdroop Mod

Mocht het bord je out-of-the-box nog niet tevreden stellen, dan kan je er voor kiezen wat voltage modificaties te doen. Op VR-Zone heeft iemand al de moeite gedaan om duidelijk uit te leggen hoe je de verschillende mods kan uitvoeren:
Gigabyte P35 Voltage Mods by Shamino (VR-Zone)

Biossen

Hier alle linkjes naar de biosjes :)

Bios nummering werkt simpel. Een beta kan je herkennen aan de letter die achter het F-nummer staat. Een officiele versie met het zelfde F-nummer is altijd nieuwer dan de beta. Dus wil je de nieuwste, pak dan bijvoorbeeld bios F3 en niet F3D.

BiosP35-S3P35-DS3P35C-DS3RP35-DS3RP35-DS3PP35-DS4P35T-DS4P35-DQ6P35T-DQ6
OfficialF4F4F2F4F4F4F2F4F2
BetaF5CF5CF4GF5EF5HF5GF3EF5LF3i

Reviews/Links

Algemeen

-GIGABYTE P35-DQ6 and ASUS P5K Deluxe Thermal Test Report(tweaktown)
-Temperatuur verschillen Gigabyte DS3R vs Asus P5K
-Hardware info over Ultra Durable 2.

Interessante resultaten

-DDR2-1520 met P35C-DS3R
-DDR2200 (DDR3) met P35T-DQ6 plank

GA-P35C-DS3R

-OCWorkbench Review

GA-P35-DS3R

-VR Zone Review
-PC Perspective Review (DS3R + DQ6)
-X-Bit Labs Review
-Neoseeker Review
-Legit Review
-Bit Tech Review

GA-P35-DS3P

-Froggy Test Review (Babelfish vertaling)
-Bjorn 3D Review
-Tiger Direct Video "Review"

GA-P35-DS4

-Legion Hardware Review
-Overclex Review (Babelfish vertaling) (mooie plaatjes)

GA-P35-DQ6

-OCWorkbench Review
-TehnoGuru Review
-PC Perspective Review (DS3R + DQ6)
-Tweaktown Review
-PC Stats Review

GA-P35T-DQ6

-AnandTech Review
-OCWorkbench Review

etc

Heb je nog vragen/toevoegingen
Heb je nog vragen/opmerkingen of toevoegingen waarvan je denkt dat dit in de startpost moet komen ?

stuur dan een pm Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif.

[ Voor 255% gewijzigd door Tutti-frutti op 26-07-2007 23:02 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Zodra de P35C-DS3R borden een beetje leverbaar zijn, ga ik die halen.

Ps: Kan ik ergens mee helpen? :) Dan maak ik me ook eens nuttig.

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:52

pposthoorn

Constructeur

Ik heb vanochtend een GA-P35-DS3P besteld, hoop hem van de week binnen te krijgen.
Voor een productvergelijking zou ik hier kijken. Dan onder de tap Models.
Voor reallife pics kan je hier terecht.
Ik ben voor de DS3P gegaan omdat deze volgens mij de beste kwa prijs/kwaliteit is voor overclocken, en hij heeft 2 PCI x16 sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:56

icecoolsniper

never run from a sniper!

Jah ik heb besloten om te gaan upgraden Ik kan nu mijn socket 939 spul waarschijnlijk nog lekker verkopen.
Mijn keus op dit moment is:

- G.skill F2-8500PHU2-2GBHZ 2048 MB Kit, DDR2-1066, CL4-4-4-5 (2x 1024 MB), HS (Black), Retail
- Intel core 2 duo e6600
- Gigabyte GA-P35-DS4

Ik vraag me alleen af of deze exotische reepjes wel gaan werken op dit bord. Een andere vraag is of er aan de onderkant van dit bord ter hoogte van de socket geen metalen back plate zit, zodat mijn bevestigingsmateriaal voor mijn waterblokje er makkelijk doorheenkan.

edit:

Ik ben toch nog wel van plan de reviews af te wachten over dit bord.

[ Voor 6% gewijzigd door icecoolsniper op 27-05-2007 20:47 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Oke dan :)

Ik heb zonet de topic start gemaakt. Zit voor vandaag even genoeg info in , uitbreiden en perfectioneren van de layout komt later wel.

Morgen bouw ik mijn P35-DS3P in.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Titlefix gedaan :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Mijn upgrade cyclus begint al weer goed. De winkel kan het geheugen niet leveren voor die prijs (ze hebben een fout gemaakt) :( Ze boden me als alternatief een 5-5-5-15 setje aan, maar dat is helemaal niet vergelijkbaar. Ik heb ze maar gevraagd of ze wat anders kunnen aanbieden dat wel enigzins vergelijkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Beetje dubbelpost.
Heeft iemand een idee om het geheugenvoltage uit te lezen op de DS4??

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Pepperana schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:14:
Beetje dubbelpost.
Heeft iemand een idee om het geheugenvoltage uit te lezen op de DS4??
Software matig zou ik niet weten, maar op het eerste plaatje van deze guide staat het punt waar je vdimm kan meten:

klik

Ik heb in ieder geval nu net mijn DS3P erin zitten, en was een beetje verbaasd over de voltage opties, want die blijken hetzelfde als de DQ6 :*)

Dus
tot 3.35 volt Vdimm
+0.35volt pci expres
+0.35volt FSB
+0.375volt MCH
en 2.35 vcore

Wel netjes :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 22:23
Heb afgelopen vrijdag mijn P35-DS4 opgehaald ter vervanging van mijn zo goed als overleden P5B Deluxe. Had bij de leverancier gevraagd of mijn ThermalTake Big Typhoon zou passen ivm de mega grote passieve chipsetcooling. Helaas konden zij mij dat niet vertellen. Ook nog snel een mailtje naar Thermaltake gestuurd en antwoord terug gekregen dat ik maar op hun site moest kijken (niks kunnen vinden). Ook nog de supportdesk van Gigabyte aan de telefoon gehad, die zouden het nazoeken, maar helaas tot op heden nog niks van gehoord. De gok dus maar genomen dat het zou gaan passen. Wow, met een klein beetje duwen tegen de chipsetcooling past de TTBT er net op 8)

Direct alles ingebouwd, nieuwste bios (F4) erop gezet en instellen maar. Kom net zoals op mijn P5B Deluxe op een max fsb (cpu (E6300)wil niet verder) van 537MHz wat een hele goede prestatie is ;)
Wat lekker van dit bord is zijn de 8 sata poorten die ik allemaal ingebruik heb. Mijn P5B bleef ik op 7 hangen en zou ik een extra sata controller moeten aanschaffen.

Enige probleem wat ik heb ondervonden tijdens de installatie van XP prof is dat er een service: "system" telkens om de paar seconden tussen de 15-25% cpu gebruikt wat heel vervelend werkt. Nu weet ik niet of dit komt doordat ik de installatie dvd die meegeleverd is gebruikt heb of door de automatische updates van Windows.
Heb het hele weekend 2 verschillende versies van XP prof (voor geinstalleerde updates t/m april en een OEM versie) getest. Beiden bleken dit probleem te hebben. Gisteravond ook nog maar Vista 32bit getest. Deze had het probleem niet, maar mijn spelletje Mohaa Spearhead krijg ik niet goed aan de praat op Vista (laggy gameplay), dus vannacht maar weer XP geinstalleerd (updates t/m april). Automatische updates uitgezet. Dit keer de drivers van de site gebruikt en alleen de audio driver van de dvd. Krijg het niet voor elkaar om die van de site te installeren. Heb de pc de hele dag al draaien en probleem van de "system" die cpu snoept is weg :) Heeft alleen wel een heel !$^&%#&! weekend gekost om de boel normaal aan de praat te hebben |:( 8)7
Wil voor de zekerheid tegen een crashing windows een acronis image maken, maar die geeft de melding bij opstarten van cdrom (bootable rescue cd) dat hij geen boot partition kan vinden (2x150gb in raid 0) en dat ik op Enter moet drukken om het OS maar op te starten. Denk dat dit in een update van Acronis is de toekomst wel is opgelost.
Ik ga weer even verder installeren/spelen :P

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Mooi dat de koeler past.

Ik heb nu net win XP pro geinstalleerd. Ik heb geen rare pieken in cpu-gebruik eigenlijk...

Ik maak ook altijd een image met True Image 9. Zal eens kijken of die de raidcontroler slikt. Ik doe het trouwens altijd in Safe Mode, dan blijktie meer controlers te pakken namelijk.

Edit: Inderdaad, via mijn Sata-brander krijg ik die melding "No boot-partition found".
Maar nu heb ik hem via de IDE geladen, en daar doetie het wel gewoon EN hij pakt de partities van de raid0 array :)

[ Voor 25% gewijzigd door Tutti-frutti op 28-05-2007 16:25 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
Tutti-frutti schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:40:
Edit: Inderdaad, via mijn Sata-brander krijg ik die melding "No boot-partition found".
Maar nu heb ik hem via de IDE geladen, en daar doetie het wel gewoon EN hij pakt de partities van de raid0 array :)
Heb zelf een NEC sata dvd-brander. Hoe heb je hem via "ide" geladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Heineken01 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:28:
[...]

Heb zelf een NEC sata dvd-brander. Hoe heb je hem via "ide" geladen?
Met een ide dvd-rw.... Misschien kan je nog spelen met die native IDE functies in het Integrated peripherals menu, of de sata-brander op de Jmicron (Gigabyte SATA-2) poorten aansluiten. Denk dat dat laatste wel eens zou willen werken :) Succes.

Edit: En trouwens nog even over het meten van de vdimm. In speedfan lijkt Vcore2 de voltage van vdimm te zijn :)

[ Voor 30% gewijzigd door Tutti-frutti op 28-05-2007 19:44 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07-2020
Is er ook wat meer bekend over de kwaliteit van de gebruikte onderdelen? 3.35Vdimm is leuk, maar de onderdelen moeten daar wel op berekend zijn. Hebben ze alleen wat dingetje aangepast zodat je tot 3.35Vdimm kan, of hebben ze het er echt voor aangepast (sterkere componenten etc)?

Hoe zit het met Vdrop en Vdroop? Grote of kleine verschillen?

En wat vinden jullie van die heatpipes? Ik vind het maar een beetje belachelijk worden. Volgens mij worden ze er ook alleen maar opgezet omdat het nu "mode" is. Die bordjes moeten toch ook prima te koelen zijn met een simpel NB en SB blokje, en dan misschien nog wat kleine blokjes op je voltage regeling. Voor zover ik weet ligt het TDP van de p35 niet hoger dan die van de p965, en nu p35 nog op 65nm moet komen kan het alleen maar omlaag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-04 11:39

Jack

MHz Matters

bassie_ schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:07:
Is er ook wat meer bekend over de kwaliteit van de gebruikte onderdelen? 3.35Vdimm is leuk, maar de onderdelen moeten daar wel op berekend zijn. Hebben ze alleen wat dingetje aangepast zodat je tot 3.35Vdimm kan, of hebben ze het er echt voor aangepast (sterkere componenten etc)?
3,35V Vdimm, dus deze is waarschijnlijk van de 5V lijn afgehaald. Ik verwacht dat dat wel goed in elkaar zit en je wel stabiele spanning eruit krijgt.

Weer een nieuwe DDR2 Record van Pt1t op een P35C-DS3R, 759,8MHz 5-6-6-18 @ 2,5V:
http://www.xtremesystems....hp?p=2216618&postcount=43

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ja, met deze chipset komt ddr2 volgens mij een stuk verder. Mijn oem d9dqw reepjes doen nu ook ddr1000 op cl5 op 2.35 volt ofzo (superpi 32m) terwijl ik ddr1000 niet eens geboot kreeg op een P5B deluxe :)

Vcore/Vdroop
De vcore is standaard wat lager dan ingesteld bij mijn exemplaar. Had ik op zich niet verwacht, omdat ik in reviews zie dat het wel redelijk klopt. Zo stel ik bijvoorbeeld 1.5000 volt in , en krijg ik 1.46 idle terug, waar hij stressed.... ook 1.46 is. Vdroop is dus minimaal :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
Thanks Tutti Frutti

Zal de brander eens op de jmiron testen en kijken wat hij dan doet. De Vcore2 in Speedfan had ik ook al gezien. Best handig. Staat in de bios op 2,35v en speedfan geeft hem 2,38v aan.
De Vdrop valt best mee, zelfde ongeveer als mijn oude P5B Dlx. In de bios op 1,3375v en speedfan geeft 1,3v aan.

Over de heatpipes gesproken. Deze doen het dus supergoed! Ze zijn echt huges, maar koelen echt geweldig. Zo kon ik op die van mijn P5B Dlx niet langer dan 10 seconden mijn vinger houden, maar deze worden niet eens echt warm :z

Hier een paar screenies :)

Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t64/stevenschuurman/E6300-P35-DS4/results.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t64/stevenschuurman/E6300-P35-DS4/6x533-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t64/stevenschuurman/E6300-P35-DS4/6x540-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t64/stevenschuurman/E6300-P35-DS4/7x500-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 07:41
Ik wil deze plank gaan halen maar zal dat er een 8pins voeding nodig was (p35-qd6) ik heb op mijn psu echter een 4pins zitten. Zijn er converters voor?

Echter zag ik ook op deze foto maar 4 pins (en een blokje in de overige?)
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2007/gigabyte/p35-dq6/Gigabyte%20P35%20007%20copy.jpg

En hoe zit dat met de molex connector, ook noodzakelijk?
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2007/gigabyte/p35-dq6/Gigabyte%20P35%20008%20copy.jpg

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
elgringo schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:41:
Ik wil deze plank gaan halen maar zal dat er een 8pins voeding nodig was (p35-qd6) ik heb op mijn psu echter een 4pins zitten. Zijn er converters voor?

[afbeelding]

[afbeelding]
Daar zitten gewoon 8 pins, maar bij levering zijn er daarvan 4 pins gedekt, omdat het niet per se nodig is om 8 pins aan te sluiten. Convertertje heb je dus niet nodig, maar zijn wel verkrijgbaar.

Die molex is voor pci-express power, als je Crossfire gaat draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 29-05-2007 13:04 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pado
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08-2020
elgringo schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:41:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ze hebben allemaal een 8-pin connector met op de laatste 4-pin een plastic cover. Volgens de gebruikaanwijzig is de "tweede" 4-pin alleen noodzakelijk bij Extreme CPU versies voor extra stabiliteit.

Die Molex connector moet je alleen gebruiken wanneer je in beide PCI-E slots een video kaart hebt.

edit: te laat ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 07:41
Pado schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:06:
[...]

Ze hebben allemaal een 8-pin connector met op de laatste 4-pin een plastic cover. Volgens de gebruikaanwijzig is de "tweede" 4-pin alleen noodzakelijk bij Extreme CPU versies voor extra stabiliteit.

Die Molex connector moet je alleen gebruiken wanneer je in beide PCI-E slots een video kaart hebt.

edit: te laat ;p
Wat gebeurd er als je een 2de pci-e vga kaart hebt en die niet aansluit? Of wel aansluit en niet hebt?

En over de 8-pins voeding: zijn er mensen die problemen hebben met extreme cpu's en 4-pins voeding?

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38342

Misschien deels off-topinc, maar in hoeverre zijn dit de enige Gigabyte P35 bordjes? De DS4 staat er nog niet zo lang bij geloof ik.
Ik wil voor mijn nieuwe PC voor de Gigabyte gaan, maar wilde wel een combo (DDR2 en DDR3) en mogelijk 2 PCI-E x16. Maar ik weet dus niet of het bij deze bordjes blijft m.b.t. P35 op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Anoniem: 38342 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:21:
Misschien deels off-topinc, maar in hoeverre zijn dit de enige Gigabyte P35 bordjes? De DS4 staat er nog niet zo lang bij geloof ik.
Ik wil voor mijn nieuwe PC voor de Gigabyte gaan, maar wilde wel een combo (DDR2 en DDR3) en mogelijk 2 PCI-E x16. Maar ik weet dus niet of het bij deze bordjes blijft m.b.t. P35 op korte termijn.
Komen ook P35T-series dus P35T-DQ6 en DS4 etc, welke enkel DDR3 zullen ondersteunen. Maar volgens mij blijft de P35C-DS3R (dus zonder 2e pci-ex slot) de enige met beide DDR-interfaces.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07-2020
Anoniem: 38342 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:21:
P35 heeft niet 2*16pci-e lanes, enige waar je voor kan kiezen zijn 16/4 of 8/8(nieuwe asus). Voor 16/16 moet je of de 680i van nvidia halen, of wachten op de x38 ergens eind van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Zodra mijn P35C DS3R binnen is ga ik eens kijken voor alle mods te doen, en ook eens kijken of ik aan DICE kan komen voor mijn E6600..
Moet toch ook eens dice gedaan hebben ;)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

elgringo schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:13:
Wat gebeurd er als je een 2de pci-e vga kaart hebt en die niet aansluit? Of wel aansluit en niet hebt?
als je 1 kaart hebt en je sluit hem aan dan gebeurt er niets extra. Mijn Asus A8RMVP had ook zo'n extra stekker voor crossfire, ik heb die aangesloten en dat maakte geen verschil uit, het moederbord bleef onstabiel ;).

Als je 2 kaarten hebt moet je die stekker aansluiten om stabiel te draaien, anders kan het zijn dat je kaarten te weinig stroom krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38342

Ok, duidelijk.Bedankt!
Vanwege de duurzaamheid hecht ik meer waarde aan de combo met DDR2/3 dan de extra PCI-e aangezien ik niet denk ooit een Crossfire of SLI configuratie te gaan gebruiken. Maar als eventueel extra feature leek het me wel leuk natuurlijk.

Op de X38 heb ik geen zin om te wachten(Ik wacht al te lang :) ). Bovendien, zoals gezegd, wil ik profiteren van de mogelijkheid om nu nog goedkoop DDR2 erin te zetten en pas in een later stadium, als het echt voordeel oplevert, over te gaan naar DDR3. Dus dan is de X38 niet echt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205741

Kan iemand al vertellen of de DS4 (eventueel de DS3) het plaatsen van een scythe infinity mogelijk maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Er waren al images getoond waarin te zien was dat een infinity op een DQ6 te zien was. DS4 heeft zelfde koeling als een DQ6 dus ja, dat zou dan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Laatst online: 21-05 18:41
Op overclex.net (Franse site/Engels vertaald) staan pics waar een Infinity op een P35-DS4 plank gemonteerd zit,het past dus.
Misschien voor de starttopic deze review van de P35-DS4 met mooie plaatjes.

Verder wil ik eigenlijk weten of op dit moederbord de geheugenmodules van Team en G.Skill compatible zijn,want op de Memory Support List staan ze niet.

Waarschijnlijk zal ik er zelf achterkomen omdat ik een deze dagen zal upgraden naar een P35-DS4/Scythe infinity/E6600 en Team of G.Skill geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De audio-driver wil bij mij niet installeren onder XP SP2 ;(

Ik heb hier een P35C-DS3R, en de drivers van de DVD noch van de site willen installeren, de setup van de Realtek-applicate geeft bij beide een foutmelding, iets in de trend van "Fout bij installeren van Realtek HD-Audiostuurprogramma". Het gaat hier om de "Audio Device on High Definition Audio Bus".

In de map (op de DVD of waar de download is uitgepakt) staan slechts 3 submappen met .inf-bestanden, "Vista", "Vista64" en "WDM", en wanneer ik de handmatige installatie van de drivers naar deze mappen verwijs geeft deze bij alledrie een foutmelding dat de benodigde stuurprogramma's niet gevonden konden worden, wat ook logisch is.

Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 31-05-2007 01:41 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
CodeCaster schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 01:15:
De audio-driver wil bij mij niet installeren onder XP SP2 ;(

Ik heb hier een P35C-DS3R, en de drivers van de DVD noch van de site willen installeren, de setup van de Realtek-applicate geeft bij beide een foutmelding, iets in de trend van "Fout bij installeren van Realtek HD-Audiostuurprogramma". Het gaat hier om de "Audio Device on High Definition Audio Bus".
Probleem heb ik op mijn P35-DS4 ook gehad. Heb toen de driver van de meegeleverde DVD gebruikt, maar dan WEL via het installatie menu gedaan. Heb alleen de audio driver daarvan gedaan ipv alle drivers (die van internet gehaald). Had de indruk dat als ik alle driver installeerde mijn pc (cpu) gek ging doen.

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Verder wil ik eigenlijk weten of op dit moederbord de geheugenmodules van Team en G.Skill compatible zijn,want op de Memory Support List staan ze niet.
Ik kan je binnenkort vertellen of G.Skill en de DQ6 compatible zijn, nog even geduld. :)

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 20:00
vanzelfsprekend werken team en gskill op deze borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoptolemos
Viss schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:19:
vanzelfsprekend werken team en gskill op deze borden.
Lijkt me ook ja, maar ik werd wel even ongerust toen elgringo erover begon. :>

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoptolemos
GA-P35T-DQ6 of GA-P35-DQ6.. de prijs van de T versie ligt zelfs iets lager op bijvoorbeeld Azerty, is er nog een belangrijk verschil naast de ondersteuning voor DDR3?

Edit: Zie net dat de T versie enkel DDR3 ondersteunt, dat is dan wel weer jammer. Iemand enig idee of er een GA-P35C-DQ6 aan zit te komen? ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Neoptolemos op 01-06-2007 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Neoptolemos schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:32:
GA-P35T-DQ6 of GA-P35-DQ6.. de prijs van de T versie ligt zelfs iets lager op bijvoorbeeld Azerty, is er nog een belangrijk verschil naast de ondersteuning voor DDR3?

Edit: Zie net dat de T versie enkel DDR3 ondersteunt, dat is dan wel weer jammer. Iemand enig idee of er een GA-P35C-DQ6 aan zit te komen? ;)
Die staat NIET in de planning.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
Vandaag de P35-DS4 gekocht...wat een mooi moederbord om te zien.
Samen met een E6600 en 2 Gb Super Talent PC6400 in een P180 kast.
De Infinity was niet op voorraad in de winkel waar ik alles heb gekocht,dus heb ik gekozen voor de Tuniq Tower 120.
De Tuniq past op het mobo alleen de fan loopt tegen de heatpipe aan,de rest van het gevaarte loopt vrij.
De plaat waar de fan op gemonteerd zit ligt niet helemaal flush met de bovenkant maar de fan vult wel de gehele cooler.
Ik was helaas niet in het bezit van een camera maar zal proberen om dit weekend wat pics te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-05 01:39
ik heb een Gigabyte product overview van 2007 en daarin staan 8 moederborden gebaseerd op de P35 (en 3 met de G33)
  1. P35-DQ6
  2. P35T-DQ6
  3. P35-DS4
  4. P35T-DS4
  5. P35-DS3P
  6. P35T-DS3P
  7. P35-DS3
  8. P35T-DS3
P35 met DDR2, P35T met DDR3 en de DS-3 met 1 PCIe 16x zijn de voornaamste verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik moet TS nog eens bijwerken met de S3 , want die bestaat ook (dus 9 totaal), en de DDR3 mobo's. Komt goed :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
Oke 1 dag verder en ik stuit toch op een "probleem".
Heb er 2x1 Gb Super Talent PC6400 inzitten en toch gaat het niet goed.
Wat gaat er mis?

* System memory multiplier SPD op auto
* Memory Freq.(MHZ) staat in het blauw op 667 en met de memory op auto ook op 667,dus er staat dan 2x 667.Als ik deze van auto afhaalt en naar 3.0 verplaats dan staat er 667 en 800.(op 800 en de 4.4.3.8 crasht de pc met orthos binnen 2 minuten)
* Dram Timing select(SPD) op auto doet 5.5.5.15,ik heb deze op manual staan op 4.4.3.8 op 2.2 volt.(volgens Super Talent website)

Zoals je ziet op de screenshots is dat de Max bandwidth gewoon PC5300 staat.
Heb net nog even visueel de chips bekeken maar er staat toch echt PC6400 800MHZ met CAS LAT 4.4.3.8 op.

Ligt dit nou aan de P35-DS4 dat het geheugen verkeerd wordt uitgelezen of doe ik wat fout?

[ Voor 5% gewijzigd door Flex op 20-06-2007 16:54 . Reden: Per ongeluk screens weggegooid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
Ik heb gistermiddag mijn DS4 binnen gekregen, een 6300 en een scythe infinity+pabst had ik al.
Maar ik moet zeggen dat het wel echt kantjeboord is hoor, pas echt ook maar net. :)

ik zal later vanmiddag wat macro's ervan plaatsen

[ Voor 12% gewijzigd door johnny.xxx op 02-06-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-05 12:48
Drukken de heatpipes van de infinity de condensatoren rondom de socket niet plat?

Hier past het ook alleen ziet het er erg krap uit en laten ze de condensatoren niet zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.overclex.net/data/images/articles/hardware/cartes-meres/2007-05-15/giga19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.overclex.net/data/images/articles/hardware/cartes-meres/2007-05-15/giga20.jpg

EDIT:

Ohja, denk je dat de pressure mount lukt? (http://www.xtremesystems....t=infinity+pressure+mount)

[ Voor 12% gewijzigd door michel1991 op 02-06-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
michel1991 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 12:40:
[...]

Drukken de heatpipes van de infinity de condensatoren rondom de socket niet plat?

Hier past het ook alleen ziet het er erg krap uit en laten ze de condensatoren niet zien:

[afbeelding]

[afbeelding]

EDIT:

Ohja, denk je dat de pressure mount lukt? (http://www.xtremesystems....t=infinity+pressure+mount)
de condensatoren zitten wel erg knus maar ze raken de sink net niet, de mounting was echt geen probleem. die witte hulsjes klik je in je mobo, dan draai je die zwarte dingen al op de dicht stand en dan druk je ze met een platkopje zo in de witte hulsjes nee het monteren van de sink zelf was makkelijker dan menig ander koeler die ik in mijn handen heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Ik overweeg die GA-P35C-DS3R in mijn nieuwe pc te doen, 't moet een pc worden die ik niet steeds hoef up te graden, en met de overgangstijd nu van DDR2 naar DDR3 zit ik goed met zo'n combo bordje.

Echter hebben deze GA-P35C-DS3R, maar ook de P5KC van Asus, maar 4 pins CPU power, is dit niet te weinig? :? Ik meende dat alle nieuwe processoren, dus C2D enzo 8 pins nodig hebben?

Beetje vreemd dat er niet gelijk 8pins CPU powerplug op zit, dat heeft vrijwel elk modern mobo..

[ Voor 11% gewijzigd door Evano op 02-06-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
de beloofde pics

Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z237/XR2_nl/IMG_0575.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z237/XR2_nl/IMG_0576.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z237/XR2_nl/IMG_0574.jpg

Ken net :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Hmm, de Gigabyte bordjes hebben leuke specs. Ik stam nog uit het S939 tijdperk, dus het is even wennen allemaal :9

Ik keek eerst naar de Asus P5B, maar Gigabyte is dus ook goed bezig. Ben benieuwd naar de ervaringen hier, ik ga toch nog niet direct alles aanschaffen (Intel - prijsverlaging - binnenkort?).

Het enige verwarrende is dat er ongeveer 120 verschillende uitvoeringen zijn. Ik ben van plan een E6600 te halen, doel is 3,6ghz. Verder niet veel bijzonders, ik zorg dat ik RAM haal dat snel genoeg is, zodat dat geen issue is.

Kan ik dan gewoon voor de Gigabyte GA-965P-DS3 gaan? Deze is voor <€100,- verkrijgbaar, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Is een goed moederbord. Beter kan ik zeggen: was.
Want die is nog van de 965P chipset, die net vervangen is door de P35 chipset.

Is het niet handiger om die te nemen? Scoort qua performance vaak net zo goed of soms beter, maar het is wel nieuwer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

blacktarantulaX schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:21:
Is een goed moederbord. Beter kan ik zeggen: was.
Want die is nog van de 965P chipset, die net vervangen is door de P35 chipset.

Is het niet handiger om die te nemen? Scoort qua performance vaak net zo goed of soms beter, maar het is wel nieuwer..
Alternate heeft hem op voorraad voor €99,-. Als ik €40,- tot €50,- in mn zak kan houden doe ik dat graag natuurlijk, zeker als dat "oude" bord me dezelfde OC mogelijkheden geeft.

De P35-DS3P heeft wel een heatpipe, voor zover ik kan zien heeft de 965P-DS3 vrijwel geen enkele vorm van koeling, correct me if i'm wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Vandaag heb ik op mijn werk een Scyte Infinity op de DQ6 geinstalleerd. Dat ging inderdaad ook maar net, maar past wel. Daarbij had ik de fan als out-take naar BOVEN gericht, aangezien hij in een Antec P182 kast kwam, welke daar een outtake heeft. Maar velen zullen daar dus een outtake van de voeding hebben. Zo komt hij wat minder krap tegen het geheugen te zitten. In ieder geval past hij, en das mooi :P

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
clocken doet het plankje inmiddels ook als een beest. blijft met mijn 6300 wk28 hangen op 505mhz fsb, resulteert in 3550mhz 8) . met de Asus P5B vanilla die ik had bleef ik hangen op 445mhz fsb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Tutti-frutti schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:00:
[...]

Vandaag heb ik op mijn werk een Scyte Infinity op de DQ6 geinstalleerd. Dat ging inderdaad ook maar net, maar past wel. Daarbij had ik de fan als out-take naar BOVEN gericht, aangezien hij in een Antec P182 kast kwam, welke daar een outtake heeft. Maar velen zullen daar dus een outtake van de voeding hebben. Zo komt hij wat minder krap tegen het geheugen te zitten. In ieder geval past hij, en das mooi :P
Je bent wel lang aan het kloten geweest om em er fatsoenlijk op te zetten :P Het resultaat was inderdaad wel goed en ik denk ook dat de cpu temperatuur wel goed zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:45
Gaat er wel 4 gig in passen samen met die scythe infinity?

Ik wil dat er namelijk in gaan zetten, hoop verdorrie dat het wel past.

bvd

[ Voor 40% gewijzigd door stippel op 03-06-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
stippel schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:58:
[...]

Gaat er wel 4 gig in passen samen met die scythe infinity?

Ik wil dat er namelijk in gaan zetten, hoop verdorrie dat het wel past.

bvd
jahoor, kan opzich wel. je zal dan alleen de fan wat hoger op het blok moeten monteren.
resultaat daarvan is voor zover ik kan zien alleen dat je minder lucht onder het blok doorblaast en er dus minder flow over de voltage regulators is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Kan iemand hier bevestigen dat de raid 0 goed werkt op de P35 DS3? ik wil dit bord graag halen. Als het goed is kan je raid 0 draaien met de ICH9R die erop zit? Ik heb namelijk gelezen dat er 6 sata poorten op zitten van de ICH9R en 2 van een onboard chip van Gigabyte zelf.

Nu begin ik een beetje te twijfelen aangezien je bijv. op de P5K tov. de deluxe geen raid 0 kan draaien. Dit kan bij de P35 Ds3 wel toch? Dat je niet die twee poorten van Gigabyte zelf moet gebruiken voor raid 0 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Mastasidaz schreef op zondag 03 juni 2007 @ 18:21:
Kan iemand hier bevestigen dat de raid 0 goed werkt op de P35 DS3? ik wil dit bord graag halen. Als het goed is kan je raid 0 draaien met de ICH9R die erop zit? Ik heb namelijk gelezen dat er 6 sata poorten op zitten van de ICH9R en 2 van een onboard chip van Gigabyte zelf.

Nu begin ik een beetje te twijfelen aangezien je bijv. op de P5K tov. de deluxe geen raid 0 kan draaien. Dit kan bij de P35 Ds3 wel toch? Dat je niet die twee poorten van Gigabyte zelf moet gebruiken voor raid 0 :/
De DS3 heeft geen ICH9R en kan dus alleen RAID via de onboard Gigabyte chip. De DS3R is de "eerste" in het rijtje die wel een ICH9R heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ben de topic start weer even aan het opfrissen. Zo ben ik nu bezig met de verschillen van alle Gigabyte P35-bordjes. Ik heb alleen een aantal onbekende velden bij de DS3 en S3. Dus als jullie me kunnen aanvullen, graag:

ModelnaamP35-S3P35-DS3P35C-DS3RP35-DS3RP35-DS3PP35-DS4P35-DQ6
Ultra Durable 2NeeJaJaJaJaJaJa
DDR2-sloten4x4x4x4x4x4x4x
DDR3-sloten--2x----
PCI-Express
x16/x4 VGA Slots
1111222
Intel/Gigabyte (JMicron) RaidNee/JaNee/JaJa/JaJa/JaJa/JaJa/JaJa/Ja
FireWire poorten00001-31-31-3
Dual BiosVirtual
DualBIOS
Virtual
DualBIOS
Virtual
DualBIOS
Virtual
DualBIOS
DualBIOS PlusDualBIOS PlusQuad BIOS
NB/SB/PWM
Koeling
Ja/Ja/NeeJa/Ja/NeeJa/Ja/NeeJa/Ja/NeeJa/Ja/NeeJa/Ja/JaJa/Ja/Ja
Type koelingAluminiumAluminiumAluminiumAluminiumKoper + SilentpipeKoper + SilentpipeKoper + Silentpipe
Crazycool
ATX 12V
power connector
4-pins4-pins4-pins4-pins8-pins8-pins8-pins
Power Design ? ? 6-Phase Power6-Phase Power6-Phase Power6-Phase Power12-Phase Power
Ati CrossfireNeeNeeNeeNeeJaJaJa
Max Vdimm2.50v2.50v2.50v2.50v3.35v3.35v3.35v
Max Vcore2.00v2.00v2.00v2.00v2.35v2.35v2.35v
Max volt MCH+0.3+0.3+0.3+0.3+0.375+0.375+0.375
Max volt FSB+0.30+0.30+0.30+0.30+0.35+0.35+0.35
Afmetingen (mm)305x210305x210305x245305x210305x244305x244305x244

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 04-06-2007 21:59 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
  • Laatst online: 19:45
johnny.xxx schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:13:
[...]

jahoor, kan opzich wel. je zal dan alleen de fan wat hoger op het blok moeten monteren.
resultaat daarvan is voor zover ik kan zien alleen dat je minder lucht onder het blok doorblaast en er dus minder flow over de voltage regulators is.
Als ik dat zou doen, heeft dit dan een effect op de koelings kwaliteiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
JungleJim schreef op zondag 03 juni 2007 @ 19:52:
[...]

De DS3 heeft geen ICH9R en kan dus alleen RAID via de onboard Gigabyte chip. De DS3R is de "eerste" in het rijtje die wel een ICH9R heeft.
Ik was de R vergeten :+ Maar bedankt voor je antwoord :) Dus met de DS3R hoef je niet de onboard raid van gigabyte te gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door Mastasidaz op 03-06-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
stippel schreef op zondag 03 juni 2007 @ 20:45:
[...]

Als ik dat zou doen, heeft dit dan een effect op de koelings kwaliteiten?
als je geen ridicuul hoge voltages door je cpu wilt jagen maakt het volgens mij niet zoveel uit. zorg alleen voor genoeg flow in je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Mastasidaz schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:14:
[...]

Ik was de R vergeten :+ Maar bedankt voor je antwoord :) Dus met de DS3R hoef je niet de onboard raid van gigabyte te gebruiken?
Klopt. De "Gigabyte Sata2"-chip is eigenljik gewoon de Jmicron die je bij de andere mobo-fabrikanten ook terug ziet. De Intel Raid is wel stukken beter en ondersteunt meer raid-modi.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206478

Ik vind dat overmatig gebruik van het koper echt overdreven veel. Veel koelers passen er niet meer op. Dat vind ik persoonlijk zeer zonde. De Scythe Infinity is 126 mm breed en de Thermalright 120 Ultra is 132 mm breed. De Sythe past er al net op dus de Thermalright gaat em niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Anoniem: 206478 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:52:
Ik vind dat overmatig gebruik van het koper echt overdreven veel. Veel koelers passen er niet meer op. Dat vind ik persoonlijk zeer zonde. De Scythe Infinity is 126 mm breed en de Thermalright 120 Ultra is 132 mm breed. De Sythe past er al net op dus de Thermalright gaat em niet worden.
De Thermalright 120 ultra zou wel passen. Via google vind ik een paar gasten die het hebben of weten, zoals hier

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206478

Oke dan heb ik niets gezegd, want die combinatie wilde ik graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Laatst online: 17:17
Ik ben van plan om de P35-DS3P te gaan halen. Ik zag dat bijvoorbeeld G.E.I.L 4 GB geheugen kits had die in quad channel kunnen draaien op o.a. dit moederboard.
Nou vraag ik me af of ik nu ook gewoon 2 dual channel kits van 2 GB (dus totaal weer 4x1GB) in quad channel kan laten draaien op dit moederboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Dit vraag ik mij ook af, ik ben ook van plan een P35-DS3P te halen maar dan met:
pricewatch: 1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G)
dit geheugen (4x 1GB).

Iemand een idee of dit mogelijk is? Trouwens als je quad channel hebt, dan houd dat dus in dat je processor op dubbele snelheid zou kunnen werken, net als Single channel vs Dual channel maar nu weer verdubbelend. Dan zou je dus goedkoper (trager) geheugen kunnen kopen ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 04-06-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Quad Channel ??

Enige wat ik kan vinden is bij de DQ6: Quad DDR2 Slots
Experience the boost in memory performance with advanced DDR2 800 technology. With Quad DDR2 slots, users can experience system performance featuring faster speeds and higher data bandwidth for memory intensive applications.

Maar volgens mij betekent dat niet Quad Channel, zoals we dat van Dual Channel kennen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Laatst online: 17:17
Tutti-frutti schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:45:
Quad Channel ??

Enige wat ik kan vinden is bij de DQ6: Quad DDR2 Slots
Experience the boost in memory performance with advanced DDR2 800 technology. With Quad DDR2 slots, users can experience system performance featuring faster speeds and higher data bandwidth for memory intensive applications.

Maar volgens mij betekent dat niet Quad Channel, zoals we dat van Dual Channel kennen.
Quad Channel dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Hmm, dan heb ik dat helemaal gemist :X Maar ik kan ook geen resultaten vinden eigenlijk. Lijkt me dat je dan toch aardige boost in bandbreedte moet hebben ? Het is ook een feature die alleen bij de DQ6 genoemd word (één van de 6 Q'tjes). Heeft iemand een linkje met resultaten ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Quad Channel klinkt echt als marketing praat.
Volgens mij is het gewoon de 4-way interleaving, die zorgt voor betere resultaten.
Check een test maar eens hier

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169733

De P35C-DS3R, P35-DS3R, P35-DS3P en P35-DS4 hebben een 6 fase Vcore stabiliteits systeem, niet een 8 fase, zoals hierboven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Inderdaad. Maar voor de rest een mooie tabel.
Alleen de acronym bij de p35-s3 Ultra Durable 2 Nee is te lang volgens mij...
Kan je er nog een regel onder maken met linkjes naar de PW? Dat zou wel makkelijk zijn.

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Komt voor elkaar , en die acronym, moet je maar mee leven (of misschien doe ik er toch stiekem wat mee) ghehehe

[ Voor 26% gewijzigd door Tutti-frutti op 04-06-2007 21:58 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Als ik het zo zie ga ik toch maar voor de Asus p5k. Dan heb ik tenminste in de winter gratis verwarming :P
Echt ongelofelijk die temperatuurverschillen. Die temperaturen kunnen toch nooit gezond zijn voor een bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
icecoolsniper schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:41:
Als ik het zo zie ga ik toch maar voor de Asus p5k. Dan heb ik tenminste in de winter gratis verwarming :P
Echt ongelofelijk die temperatuurverschillen. Die temperaturen kunnen toch nooit gezond zijn voor een bord?
Welke tempratuursverschillen? Is er een review?

[ Voor 4% gewijzigd door Mastasidaz op 05-06-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Mastasidaz schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:40:
[...]

Welke tempratuursverschillen? Is er een review?
Moet je maar kijken in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zojuist mn DQ6 binnen gekregen, vanavond mn E4300 erop en 2*1GB PC8500 OCZ Reapers erbij. Ben benieuwd! :) Ik zal mn resultaten hier posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Dat wordt een leuke uitdaging... voor de cpu :P. Ik denk dat de p35'jes geen gezeur hebben met de straps enzo, ben erg benieuwd wat die 4300 wil op dat plankje :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

P35 chipsets hebben standaard de 1333 strap, of in ieder geval iets met soortgelijke snelheid.

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Wat een kutsysteem die cooler...ik krijg hem er ^#$^@## niet op :{ Heb ik de ene pin erin, druk ik de volgende erin, schiet de vorige weer eruit.
edit: gewoon boxed cooler dus

[ Voor 9% gewijzigd door Cartman! op 05-06-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
Cartman! schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:21:
Wat een kutsysteem die cooler...ik krijg hem er ^#$^@## niet op :{ Heb ik de ene pin erin, druk ik de volgende erin, schiet de vorige weer eruit.
edit: gewoon boxed cooler dus
Misschien handig om te vermelden welke cooler je hebt zodat wij er ook rekening mee kunnen houden ;-) Misschien handig voor de TS om dit op de 1ste pagina te vermelden :-)

Heb zelf een P35-DS4 + Thermaltake Big Typhoon (paste er net op met beetje duw/buig en trekwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dat staat er bij en je hebt me zelf gequote ;) de boxed cooler dus...

edit: dat teringding zit er nog steeds niet op, dit slaat echt nergens op...

[ Voor 37% gewijzigd door Cartman! op 05-06-2007 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Na het zien van de hoge temperatuur van de P5K heb ik deze geannuleerd.
Die temp komt echt niet ten goede van de levensduur van het moederbord, je kunt dan wel garantie hebben maar je moederbord ben je wel een poosje kwijt.

Denk dat er een hoop P5K's gaan sneuvelen met een waterkoelings setup, dit aangezien de meeste setups niet zoveel airflow hebben.

Heb nu de DQ6 besteld en die is nog goedkoper ook :)

Heeft iemand hier toevallig een DQ6 en een Quad-core?
Zo ja wat zijn de resultaten (max fsb)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208469

Edit; gevonden. slechte vraag.

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 208469 op 05-06-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Cartman! schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:51:

edit: dat teringding zit er nog steeds niet op, dit slaat echt nergens op...
Gewoon harder duwen misschien ? Ik had er geen probleem mee namelijk :? Die dingen moet je nou eenmaal hard douwen :P

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Eindelijk een review van de DS3P

Grappig, maar niet echt interessant :P

GA-P35-DS3P

-Tiger Direct Video Review

Jaja.. allemaal "Right out-of-the-box!"

[ Voor 21% gewijzigd door Tutti-frutti op 05-06-2007 19:58 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Makkelijk gezegd ja... Heb iig. alle heatpipes er af gehaald nu...heb nu wat meer ruimte om te werken. Duidelijk een lomp systeem van intel dat dit nodig is zeg... alle AMD coolers had ik er in 20sec op.

en je gaat niet je volle gewicht gooien op een moederbord van 200e. Als er iets breekt dan kan ik t echt niet op garantie gooien...

update:
3 v/d 4 pinnen zijn nu vastgeklikt...pff...
ding trekt mn bord ook compleet krom...goed bezig zo :{

Hoe erg is t als er maar 3 v/d 4 vastzitten? Ik vind t echt nergens op slaan dat ik nou 2,5 uur bezig moet zijn met een boxed cooler... ik wil dat ding testen verdomme...

[ Voor 53% gewijzigd door Cartman! op 05-06-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Wat je volgensmij ook kan doen is eerst het moederbord in de kast vastschroeven en daarna pas de koeler erop. Dan trekt je bord iig niet krom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Cartman! schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:49:
Makkelijk gezegd ja... Heb iig. alle heatpipes er af gehaald nu...heb nu wat meer ruimte om te werken. Duidelijk een lomp systeem van intel dat dit nodig is zeg... alle AMD coolers had ik er in 20sec op.

en je gaat niet je volle gewicht gooien op een moederbord van 200e. Als er iets breekt dan kan ik t echt niet op garantie gooien...

update:
3 v/d 4 pinnen zijn nu vastgeklikt...pff...
ding trekt mn bord ook compleet krom...goed bezig zo :{

Hoe erg is t als er maar 3 v/d 4 vastzitten? Ik vind t echt nergens op slaan dat ik nou 2,5 uur bezig moet zijn met een boxed cooler... ik wil dat ding testen verdomme...
Je moet met ene duim drukken en andere hand mobo aan de onderkant onderstuenen.. dat krom trekken is gewoon normaal, echt niets apparts. En nee, ga maar niet met 3 pinnen erin draaien ;)

Geduld, tis veelste warm om je op te fokken 8)7

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
Cartman! schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:51:
Oopsie, niet goed gelezen |:( Dacht dat je met de %$#@^^&@*@! ding een goede exotische luchtkoeler bedoelde en omdat die !$#@!%&%$& deed toch maar de boxed cooler ging (proberen) te monteren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186596

Gisteren mijn DS3R ingebouwd, met een E4300. Op dit moment staat Orthos te draaien op 2700mhz.

In de bios heb ik de Vcore ingesteld op 1,325Volt. Cpu-z geeft een waarde aan van 1,28Volt. Deze waarde blijft gewoon stabiel. Moet ik nu Cpu-z geloven of de bios? Dit zou wel verklaren waarom ie met dit voltage geen 3ghz wil doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Anoniem: 186596 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:26:
Gisteren mijn DS3R ingebouwd, met een E4300. Op dit moment staat Orthos te draaien op 2700mhz.

In de bios heb ik de Vcore ingesteld op 1,325Volt. Cpu-z geeft een waarde aan van 1,28Volt. Deze waarde blijft gewoon stabiel. Moet ik nu Cpu-z geloven of de bios? Dit zou wel verklaren waarom ie met dit voltage geen 3ghz wil doen :)
Cpu-z (of speedfan) . Hij heeft wat ondervolt op de vcore, maar idle en stress make no sense :)

Maar 2.7 GHz stelt nog niets voor he, ff wat hoger gaan :9

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Natuurlijk moet ie hoger :P, maar met 1.28V vindt ie 3ghz niet zo fijn, dan krijg ik een blauw scherm met Vista opstarten. Ik ga de Vcore gewoon 0.04V (of 0.05, net wat kan) hoger instellen dan de waarde die ik wil hebben, dan moet het dus goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Na inbouwen in mn kast en heeeeel hard drukken hoorde ik de laatste klik eindelijk :) Windows staat er op en nu ff drivers installen en dan es voorzichtig proberen te overclocken :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zeer nette topic-start Tutti-Frutti. Ok kom na een paar aanpassingen es kijiken, maar op dit moment vind ik het de beste en mooiste TS die ik gezien heb _/-\o_ :D

kan nog worden vermeldt dat de p35 intel chips op 65nm worden gemaakt ipv 90nm (965/975), zodoende er dus ookminder stroom/hitte verbruiikt wordt.

@Melvin blue screens zijn een uitdaging :P, en moet je cker regelmatig zien als je overklokt en anders moet je beter je best doen :*) . Veel volts geven is niet de goede manier.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Powrskin schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:49:
kan nog worden vermeldt dat de p35 intel chips op 65nm worden gemaakt ipv 90nm (965/975), zodoende er dus ookminder stroom/hitte verbruiikt wordt.
Uhm, je bedoelt gewoon dat de P35 chipset socket 775 ondersteund? Want dat slaat niet echt ergens op sinds de P35 ook toekomstige 45nm processors gaat ondersteunen (ook socket 775).

edit: Volgens mij heb ik het verkeerd gelezen en bedoel je dat P35 chips op 65nm gemaakt worden. Alleen snap ik niet wat je met de temperatuur bedoeld want de P35 word over het algemeen warmer en verbruikt meer stroom dan de 965 chipset.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 05-06-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat het kwam doordat de processor gewoon te weinig volt kreeg. Natuurlijk hoeft de vcore niet ineens 0.5 omhoog (zoals ik wel zei :P) maar iets meer volt kan wel de blue screen verhelpen, toch? Ga het gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
Nu mijn probleem is opgelost kan ik dan eindelijk genieten van de P35-DS4.
Het Super Talent PC6400 werkt nu goed op 400MHz met een CL van 3.3.3.8 op 2.3Volt.

Na contact te hebben gehad met Gigabyte over het "probleem" stuurde zij mij wel een bios update toe...de p35ds4.f5b.

Zijn dit public bios updates die deze fabrikanten toesturen,of is het een aangepaste bios om het desbetreffende "probleem" te verhelpen waarvoor je support vraagt?

[ Voor 3% gewijzigd door Flex op 05-06-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 20:00
public ligt voor de hand, wellicht nog beta.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.