Terugkeer uit standby werkt niet goed met PS/2 aansluiting.

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
OPGELOST! (8-2-2008) Zie beneden in de TS.

Probleem
Ik heb nu een tijdje een Gigabyte P35-DS4 moederbord maar als ik de pc in standby (S3) schakel en mijn muis en toetsenbord (Logitech LX-700) zitten op de PS/2 poorten aangesloten i.p.v. de USB dan doen ze het niet meer als ik uit standby kom.
Als ik het via de USB aansluit is er niks aan de hand maar zo moet ik wel telkens op de aanknop van de pc drukken i.p.v. dubbel klik op de muis. Als het kan wil ik dat het gewoon normaal werkt zoals het moet.
Trouwens zo heel af en toe doen de muis en toetsenbord (met PS/2) het wel maar dan moet ik heel even wachten (en ook niet te lang wachten) totdat hij geladen is, werkt dit niet dan werkt het soms om de stekkers er even uit en in te drukken, werkt dit niet dan moet ik de pc reboten :( .

Met mijn vorige setup (A8N-SLI Deluxe + X2 3800+) werkte de standby gewoon normaal via de PS/2 aansluitingen met de Logitech LX-700.

Specificaties
Intel E6600 socket 775 @ 3,15Ghz
GigaByte GA-P35-DS4 (bios F3 en F5f geprobeerd)
Scythe Infinity
Kingston 2GB PC6400 CL4
Xpertvision 7800 GT
Creative X-Fi XtremeMusic
Hitachi deskstar 250GB, Maxtor 10 200GB
Nec AD-7173S Sata
Coolermaster Stacker STC-T01
Corsair 520w modulair
Samsung 226BW 22”
Logitech LX700
Windows XP Pro 32-bit

Wie o
Wie kan mij helpen?

Disclaimer
Ik weet niet zeker als ik wel in het goede subforum zit, moest misschien in Windows Clients?

OPLOSSING! (8-2-2008)
Voor de mensen die hier nog kijken, voor mij is het probleem opgelost 8) .
Op dit moment gebruik ik: Bios F11, USB muis en toetsenbord, P35-DS4 (revisie 1.0) en Vista Ultimate x86.
Als je in het BIOS naar de overclock instellingen gaat kun je de "loadline calibration" aanpassen naar [Auto], [Enable] en [Disable]. Bij mij stond hij eerst op [Auto] en ik heb dit naar [Disable] gezet en hij komt nou gewoon terug uit Stanby (S3)! Hopelijk hebben andere mensen hier ook wat aan, maar pas op, ik heb daarna nog niet geprobeerd over te clocken m.b.t. de stabiliteit van het systeem, alhoewel ik 'm sindsdien op 2,4GHz (stock speed) helemaal stabiel heb draaien (>40 uur).
Edit: Ik heb hem nou op 3,15Ghz stabiel lopen (Orthos 3,5 uur laten lopen), dus het heeft weinig met het overclocken te maken¿?¡!
Waarom heb ik niet eerder even 2 minuten op Google rond gekeken?

[ Voor 24% gewijzigd door WhiteRaver op 13-02-2008 18:25 ]

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BIOS probleem. contacteer de support van Gigabyte en leg hen je probleem voor. mss dat ze je een bios met de fix toesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Niet online
Ok ik zal Gigabyte support eens vragen.
Ik had nog vergeten te melden dat het probleem was met bios F3 en ook met F5f.

Edit: ik zie nu op de site dat er net 1 dag een nieuw bios uit is (F5g) met "Enhance PS2 keyboard function" maar ik krijg alleen maar een foute pagina als ik hem wil downloaden... nog ff wat andere dingen proberen.

[ Voor 47% gewijzigd door WhiteRaver op 25-07-2007 19:01 ]

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Niet online
Zo, ik heb nu veel getest met bios F5g, maar ik ondervind toch nog steeds veel problemen met mijn muis, vooral als ik weer terug in windows kom vanuit standby. Logitech Setpoint herkend mijn muis soms ook niet. Dit is alleen op te lossen door de muis te connecten met het basis station, waardeloos dus. Gister deed mijn toetsenbord het helemaal niet en moest ik de pc resetten (1x gehad in ~20x terugkeer standby de afgelopen dagen).
Morgen toch maar ff met GigaByte support contact opnemen.

Edit: Contact is opgenomen en er is helaas niks uitgekomen, ze konden daar het probleem niet nabootsen.
Ik hou nog het probleem dat mijn toetsenbord niet werkt maar dit valt nog mee (1x in ~15x terugkeer uit standby). Als hij 't niet doet moet ik de pc opnieuw opstarten, erin en eruit pluggen helpt niet bij de PS/2 connectie.
Maar voor de rest is het een goed moederbord (way better than a Asus A8N-SLI Deluxe). Ik draai nu helemaal stabiel op 3,6 Ghz, nice.

Ik vrees dat dit het einde van dit verhaal is.

[ Voor 34% gewijzigd door WhiteRaver op 03-08-2007 17:58 ]

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccc456
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hallo,

Ik heb zojuist een Gigabyte DS4 P35 ingebouwd en ik heb een soortgelijk probleem.
Ik wil wel eens weten of dit bij nog meer mensen speelt. Ik heb daarom een nieuw topic geopend, mede omdat het hier niet om een PS2 probleem gaat, mijn PC start ook niet met de on/off knop nadat hij in S3 is gegaan. Ook software matig lukt het niet (met Shutdown expert). Kortom tijd voor actie richting Gigabyte die claimen High End producten te produceren. Zoiets simpels als S3 moet dan werken.
Vraag: zou jij een TV accepteren die niet uit Standby komt ? en een Mobo wel ?

Slechte zaak Gigabyte ! :(

[ Voor 74% gewijzigd door ccc456 op 12-08-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Niet online
Ok, een tv die niet uit standby komt is niet goed nee, maar mijn pc komt wel uit standby alleen daarna heb ik af en toe problemen met muis of toetsenbord (heel soms even reboten).
Ik kan er voor de rest wel mee leven, ik moet nog eens Vista installeren en kijken wat standby (S3) dan doet. Ik vind het nog niet zo'n zeer slechte zaak van GigaByte, ik had hiervoor véél meer problemen met mijn Asus A8N-SLI Deluxe moederbord (dus wat dat betreft vind ik Asus waardeloos, matig, niet aan zijn verwachtingen voldoen, ieder zijn eigen ervaring).
Ik zal ook even meekijken in jou topic (Gigabyte DS P35 serie problemen met S3 standby) ccc456.

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccc456
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb eergisteren gemaild en gisteren ook nog gebeld met Gigabyte.
Men zou er (opnieuw) induiken. Het kwam bij over alsof er toch nog meer mensen hebben geklaagd hierover.
Ik hoop dat ze het oplossen, ik heb 2 PC's en deze met Q6600 en de Gigabyte hoeft alleen 's avonds aan en kan 's ochtends weer uit. Ik heb hiervoor een prachtig proggie die dat allemaal regelt maar nu geen medewerking krijgt van het MB. ;(

Keep U informed.
Pagina: 1