[OC-775]Gigabyte P35 Series (GA-P35(T/C) - DS3(P/R)/DS4/DQ6)

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 12.881 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephan74
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-01-2024
Ik ga sinds jaren weer een compleet nieuw systeem samenstellen en heb na veel wikken en wegen gekozen voor de Gigabyte P35C-DS3P.

Iemand ervaring met de volgende setup:

Antec P182
P35C-DS3P
Corsair TWIN2X2048-6400C4
C2D E6600
Tuniq Tower 120

Volgens mij is het uberhaubt wel allemaal compatible. Maar hiermee moet ik toch ook wel een leuke OC kunnen bereiken? Wat zou als eerste de bottleneck kunnen zijn? Koeling of geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:15:
[...]

Deze vraag is al eerder langs gekomen. Volgens mij was het zo dat de PCI clcok freq. automatisch gelockt is, maar misschien wel gelinked is aan de PCIE freq. Maar goed, als je die gewoon op 100 zet zit je goed :)
Ik ben het bij het doorlezen niet tegengekomen. iig bedankt.

Ik heb in de bios onder PC HEALTH STATUS en dan kopje DDR18V heel groot FAIL staan.
Ik kan niet 123 thuisbrengen waar dit aan ligt. kan iemand mij misschien gerust stellen? of juist niet

Te snel geweest met vragen. Google verteld dat dit een melding is die je krijgt als je memory voltage te hoog staat of gewoon veranderd is. Dan heb ik deze waarschijnlijk niet vast gezet ofzo terwijl ik de FSB verhoogde? Vanavond maar weer eerst ff werken.

[ Voor 37% gewijzigd door stippel op 11-07-2007 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vatt schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:12:
Ik vandaag m'n P35-DQ6 gekregen, maar ik kan windows XP niet eens installeren.
Ik heb alles SATA, dus ook m'n DVD brander. Moet ik nog speciale drivers installeren?
Ik kom van een oud setje af en ben er een tijdje uit geweest.

De setup start, en kopieert ook nog alle bestanden, daarna krijg je de verplichte reboot en gaat ie feitelijk windows pas echt installeren. Op dat moment komt de foutmelding , ik heb de foutmelding niet opgeschreven, maar het was iets in de trant van missing component in i386 of zoiets....

Uiteindelijk een oude IDE schijf eraan gehangen en m'n oude NEC IDE DVD brander en daar lukt het installeren wel mee. Ik kan verdorie niks vinden, heb gezocht op sata install error driver F6, maar al die problemen gaan meer over dat ze niet eens een schijf kunnen vinden. Dat heb ik dus niet, mijn fout komt pas na het kopieeren , net als die gaat beginnen met installeren. Ik hoop op een duwtje in de goede richting van 1 van jullie.
Jij hebt een behoorlijke vage manier van troubleshooten. Niet de foutmelding opschrijven en ook niet zoeken met deze foutmelding, maar zoeken op iets heel algemeens.
Heb je tijd teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

stephan74 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 01:45:
Ik ga sinds jaren weer een compleet nieuw systeem samenstellen en heb na veel wikken en wegen gekozen voor de Gigabyte P35C-DS3P.

Iemand ervaring met de volgende setup:

Antec P182
P35C-DS3P
Corsair TWIN2X2048-6400C4
C2D E6600
Tuniq Tower 120

Volgens mij is het uberhaubt wel allemaal compatible. Maar hiermee moet ik toch ook wel een leuke OC kunnen bereiken? Wat zou als eerste de bottleneck kunnen zijn? Koeling of geheugen?
Dat moederbord bestaat niet. Bedoel je een GA-P35C-DSR?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Ik ben nu bezig met het kiezen tussen 2 P35 mobo's.

De hier besproken GigaByte GA-P35-DQ6 en de tegenhangen van Asus, de Asus P5K Deluxe.

Aangezien ik mijn hele leven al Asus mobo's heb gehad heeft deze dus ook mijn voorkeur. Als wijzen een flink aantal revieuws en benchmarks toch de Gigabyte als beste keuze aan.

Iemand hier die ervaring heeft met beide bordjes?

PS: Puur op het oog vind ik de Asus iig wel mooier. :P

GA-P35-DQ6
Afbeeldingslocatie: http://www.giga-byte.com.tw/FileList/Image/motherboard_productimage_ga-p35-dq6_big.jpg

P5k
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1646/1646_l.jpg

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJ schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:50:

De hier besproken GigaByte GA-P35-DQ6 en de tegenhangen van Asus, de Asus P5K Deluxe.

Aangezien ik mijn hele leven al Asus mobo's heb gehad heeft deze dus ook mijn voorkeur. Als wijzen een flink aantal revieuws en benchmarks toch de Gigabyte als beste keuze aan.

GA-P35-DQ6
[afbeelding]

P5k
[afbeelding]
Tja, je moet zelf kiezen natuurlijk, maar als het merendeel van de reviews Gigabyte als beter aanwijst ben je wel eigenwijs om voor iets anders te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
MrJ schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:50:

GA-P35-DQ6
[afbeelding]

P5k
[afbeelding]
De DQ6 heeft daar een andere koeling zie ik :? Ik weet niet of dat het nieuwe model koeling is, maar de normale DQ6 ziet er toch echt zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://image.thethirdmedia.com/article/upload/200705/07051415498910.jpg

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Damn wat een verschil. :P

Tsja, dit plaatje staat op de officiele site, maar zal ff verder kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Door dezelfde chipset zullen ze wel zelfde OC.

Maar puur op de koel'heid' is de Gigabyte veel beter, bekijk maar eens de thermal review in de TS.
Daarom heb ik ook dit bordje gepakt...

Voor de rest is hij dus ook echt wel koel, mobo idle'd rond de 25°C met amper airflow.
En die koeling wat Tutti-frutti post is de goede ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Nouja.. ben bang dat ze zijn gestopt met de silentpipe. Op giga-byte.nl krijg ik ook al bij de DS3P, DS4 en DQ6 die andere koeling te zien. Misschien kregen ze te veel gevallen van transportschade terug ?

Denk dat je er snel bij moet zijn om nog de mooie oude koeling te krijgen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

430xlkod schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 17:39:
Door dezelfde chipset zullen ze wel zelfde OC.

Maar puur op de koel'heid' is de Gigabyte veel beter, bekijk maar eens de thermal review in de TS.
Daarom heb ik ook dit bordje gepakt...

Voor de rest is hij dus ook echt wel koel, mobo idle'd rond de 25°C met amper airflow.
En die koeling wat Tutti-frutti post is de goede ;) .
OK duidelijk. De Giga zal het worden dan. :P
Tutti-frutti schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 17:54:
Nouja.. ben bang dat ze zijn gestopt met de silentpipe. Op giga-byte.nl krijg ik ook al bij de DS3P, DS4 en DQ6 die andere koeling te zien. Misschien kregen ze te veel gevallen van transportschade terug ?

Denk dat je er snel bij moet zijn om nog de mooie oude koeling te krijgen.
Maar dat zal dan naw weer ten koste gaan van de koelingscapaciteiten vrees ik. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2024
Net de F4B bios voor de P35C erop gezet.
Dit is de eerste bios waarin de Performance Enhancement optie blijkt te werken. Met een FSB van 365mhz krijg je met deze optie op 'standard' een Performance Level van 9. Op 'extreme' wordt deze 6, wat ook het laagste is dat hij stabiel kan halen. Strap is weg dus.
Hogere FSB dan 400 kan ik niet testen, want mijn E4300 houdt hier schijnbaar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Balen zeg van die SilentPipe :( Ik wil nog een versie met één erop.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
GandalfTheGrey schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:38:
Balen zeg van die SilentPipe :( Ik wil nog een versie met één erop.
Maakt allemaal niet zoveel uit joh. Die P35's worden toch totaal niet warm.

Edit:
Ik ben dringend op zoek naar een vcore/vdroop mod voor de P35C dus als iemand die weet??
De vmod guide op Vr-zone geld niet voor het vcore gedeelte van de p35C, dus dat gaat niet..

[ Voor 28% gewijzigd door El Snorro op 12-07-2007 21:04 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
MrJ schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 17:58:
[...]

OK duidelijk. De Giga zal het worden dan. :P

[...]

Maar dat zal dan naw weer ten koste gaan van de koelingscapaciteiten vrees ik. ;(
Zal wel iets schelen maar hij zal toch nog koeler zijn dan de Asus denk ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Ach ik hoop gewoon dat ze nog een 'oude' op stock hebben liggen, wil over 2 weekjes eea bestellen (eerst wachten op de verlaging van Intel procs :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Is iemand van hier messerchmidt op XS of Vr-zone?
Want die blijkt meer info te hebben over de p35c vcore mod en hij komt uit nederland...

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik heb juist de DS3R genomen omdat hij zo weinig mogelijk Heat pipes heeft (totaal geen) en dat is om de reden dat ik zelf een waterkoel blokje ga monteren op de chipset. Dan wil je niet dat alles aan elkaar vast zit met al die heatpipes. Het is wel jammer dat bij dit model de mosfets niet pasief gekoeld worden, maar zover ik hun reclame mag geloven worden de nieuwe mosfets niet echt warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 07:42
Ik heb echt overal gezocht op GoT naar mijn probleem maar ik kon het nergens vinden. Ik heb hier namelijk een P35 DS4 en ik wordt er echt gek van. Het gebeurt niet altijd, maar vandaag 2 keer: als ik me pc wil opstarten gaat hij aan, daarna weer uit snel daarna weer aan en is me overclock foetsie! :'( De boot van vanavond heeft de emmer echt doen overlopen, hij heeft de timings super los gezet: 533Mhz 5-7-7-18 ;( Terwijl de geheugen geunderclockt was geweest: 400Mhz 5-5-5-18 (Ga er ooit nog eens 3-3-3-9 van maken) Weet iemand misschien hoe ik dit kan fixen? Specs: http://specs.tweak.to/15772

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
michel1991 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 00:14:
Ik heb echt overal gezocht op GoT naar mijn probleem maar ik kon het nergens vinden. Ik heb hier namelijk een P35 DS4 en ik wordt er echt gek van. Het gebeurt niet altijd, maar vandaag 2 keer: als ik me pc wil opstarten gaat hij aan, daarna weer uit snel daarna weer aan en is me overclock foetsie! :'( De boot van vanavond heeft de emmer echt doen overlopen, hij heeft de timings super los gezet: 533Mhz 5-7-7-18 ;( Terwijl de geheugen geunderclockt was geweest: 400Mhz 5-5-5-18 (Ga er ooit nog eens 3-3-3-9 van maken) Weet iemand misschien hoe ik dit kan fixen? Specs: http://specs.tweak.to/15772
Ik had er ook last van, tot ik mijn externe HDD er niet meer aan had hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
Hmm, ik denk dat het aan me brander ligt die SATA is. Ik krijg ook de hele tijd in Windows een icoontje met ' hardware veilig verwijderen' en dat is me brander, die wel goed werkt en als brander wordt herkent. Ik had ook een keer iemand zien langskomen die van IDE brander naar SATA brander was gegaan en zijn overclock niet eens meer bootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viss schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:07:
Zie het staan ja maar dat is echt veel te veel snap niet dat ze dat zelf niet in de gaten hebben.
Precies, ik kan 't ook amper geloven, maar het staat echt op hun site.
Bijna alle reepjes met D9GMH is de max gewoon 2.35 en in sommige gevallen 2.45, maar 2.6 is echt ongehoord.
Zouden ze bij Team iets speciaals met de PCB, de chips of de heatspreaders doen waardoor zo'n hoge spanning verantwoord blijft?
Ik kan me bijna niet indenken dat G.Skill, Crucial, etc een lagere spanning adviseren terwijl de chips makkelijk hoger aankunnen.
Of zou het temaken hebben met de garantie?
Hoeveel jaar krijg je garantie van Team?
Blijft vreemd..
Anderzijds natuurlijk wel mooi, kun je nooit gezeur krijgen met RMA dat je ze overvolt.
ik zit serieus te twijfelen of ik mn G.Skill HZ nog wel wil, als Team een hogeren spanning mag en kan hebben gaan ze waarschijnlijk ook sneller.. logische keus voor dezelfde prijs.
Even wat zoeken op google.

Edit: Reacties op de review van xtremesystems lijken eenduidig, 2.5 / 2.6 gaat zeker niet ten goede van de levensduur.
Team biedt alle USB geheugen en alle geheugen modules levenslange garantie

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
Voor ik start met mijn vraag zal ik wat specs geven.
  • Gigabyte DS4
  • 2 X 2GB kit (1GBx2), Ballistix 240-pin DIMM, DDR2 PC2-5300
  • Core 2 Duo 6600 tepping B2
Ik heb in mijn Bios onder M.I.T. de volgende zaken aangepast:
  • Cpu Host Freq : 350
  • System memory multiplier (spd): auto
  • Memory Freq: 875
  • Cas:4
  • Ras:4
  • RAS:4
  • TRas:12
  • Ddr2 overvoltage control +0.25V wat bij mijn weten het totale voltage op 2.05 brengt?
  • Cpu volt control: 1.37500V

Als ik met bovenstaande instellingen opstart en Orthos start freezed de pc na 1 sec en start opnieuw op. Orthos heeft dus nog geen tijd gehad om fouten o.i.d. aan te geven.
Nou heb ik diverse topics en tutorials doorgenomen maar ondanks dit vind ik het doordat er verschillende biossen gebruikt worden soms nog erg onduidelijk. Waarschijnlijk doe ik bepaalde zaken ook nog fout.
Ik heb geprobeerd met verschillende instellingen te spelen en geprobeerd het systeem hierdoor stabiel en hoger geclocked te krijgen echter zonder enig resultaat.

Op dit moment draait het systeem stabiel op 2988 Mhz. Dit moet volgens mij toch een stuk sneller kunnen?
is er iemand die mij kan helpen of mij verder op weg kan helpen hierbij? ik kom er op dit moment niet meer uit.

Ik kan mij voorstellen dat jullie misschien nog meer info willen. ik zal mijn best doen deze zo goed mogelijk te geven.

Alvast dank voor de moeite _/-\o_

P.s. bijgevoegd wat screenies van de instellingen waarmee hij stabiel loopt!

Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/4337/scrocinstelts3.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
^ Onstabiel, probeer de voltage te verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
@stippel: ik zou de memory divider op 2.00 zetten, waarschijnlijk heb je dan helemaal geen voltageverhoging nodig.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forced
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-04 13:17
Heeft iemand hier problemen met zijn geluid op een DS4 ?
lijkt wel of de module niet goed vastzit,,
soms doet hij het wel , dan herkent hij hem helemaal niet,,
dan doet ie ut en na een half uurtje muziek kapt ie er weer mee,,

redelijk frustrerend.

Nieuwste drivers al geprobeerd...

Terug gaan naar de winkel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
Terryb47 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:18:
@stippel: ik zou de memory divider op 2.00 zetten, waarschijnlijk heb je dan helemaal geen voltageverhoging nodig.
Dat is gelijk een van de dingen die ik dus onduidelijk vind. Waar zit bij de gigabyte ds4 de memory divider?? is dat soms de System memory multiplier??
http://www.jzelectronic.d...gent%20Tweaker%20(M.I.T.)

@Forced. Ik heb geen problemen met mijn geluid en gebruik de laatste drivers van de gigabyte site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 11:48
[]stippel schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:34Dat is gelijk een van de dingen die ik dus onduidelijk vind. Waar zit bij de gigabyte ds4 de memory divider?? is dat soms de System memory multiplier??
Jep, de System Memory Multiplier op 2.0 zetten

@ Forced: Heb hier een DS4 en geen problemen met geluid, denk dat je de winkel het beste kan opzoeken :-(

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Yup dat is em, de manual van de DS4 (en die andere modellen volgens mij ook) is gewoon erg onduidelijk, en omdat elke fabrikant de ene optie weer een andere naam geeft helpt ook niet echt. Maar goed, ik kwam er ook maar per ongeluk achter haha. Als het niet lukt met multiplier 9x dan kan je makkelijk met 8x proberen.

ik heb zelf ook geen problemen met m'n geluid, en zowaar heb ik nog wel de ouderwetse silentpipe op m'n DS4 zitten. Begrijp best dat ze die weg laten tegenwoordig, zelfs de stockcooler krijg je er moeizaam op en ik heb geen eens dikke vingers :+

[ Voor 28% gewijzigd door Terryb47 op 14-07-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
@Terryb47,

Ff checken. Je bedoelt de mutiplier van 9 naar 8 zetten en dan de fsb gaan verhogen?
wat is hier dan anders aan dan hem op 9 te laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Yup, ik draai m'n E4300 bijvoorbeeld op 8x375 de meeste mensen die 3,5Ghz halen, gebruiken vrijwel lagere multipliers. (zoals 8x834 of zelfs 7x500)

gewoon uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
Klopt het dan ook dat Cpu-z, coretemp en Orthos afwijkende Cpu freq waardes geven?
cpu-z zegt dat de corespeed 2880mhz is met een multiplier van 8 en busspeed 360.
Coretemp geeft bij freq. aan dat hij op 3240 (405x8) draait en Orthos geeft ook 3240 aan.
Welke zijn nu juist?

Wat is nu trouwens het voordeel om de MP te verlagen van 9 naar 8 of zelfs 7?
Ik merk wel dat het nu ik hem op 8 heb staan stukken makkelijker gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door stippel op 14-07-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Coretemp en orthos lezen altijd default multi x FSB bios uit (dus 9x360 in jouw geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Waar kun je de mem timings instellen op de DS3R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ctrl+F1 in hoofmenu :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Bulls-NL schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:36:
Waar kun je de mem timings instellen op de DS3R?
Als je de TS doorneemt kom je dat antwoord vanzelf tegen :)

Tenzij iemand het al voorzegt :z

[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-07-2007 18:43 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Bedankt, ik vond het al vreemd dat het niet kon.

Nu nog een vraag, hoe warm word julie system temp in de bios? (northbridge)
ik heb er waterkoeling op, samen met mn CPU maar de NB word 40 terwijl mn CPU dan maar 28 is :S

de NB zit toch wel onder de CPU of is het dat andere klein blokje (lijkt mij een PCI-e controller)

[ Voor 18% gewijzigd door Bulls op 14-07-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
Bulls-NL schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:50:
de NB zit toch wel onder de CPU of is het dat andere klein blokje (lijkt mij een PCI-e controller)
Ja, en ook dat kun je in de manual vinden.
Mijn standaard DS3R NB heatsink wordt wel 45° idle en 55° in games, maar jouw 40° lijkt me wel heet voor waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
Viss schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:53:
Coretemp en orthos lezen altijd default multi x FSB bios uit (dus 9x360 in jouw geval).
Oke duidelijk maar op welke snelheid draait hij dan? Kan ik cpu-z hierin vertrouwen en daarop af gaan?

Btw: ik had hem op 384 staan mem multip op 2.0 en geen extra voltage. maar dan loopt hij vast (freezed). Dat is dan voor wat ik gelezen had waarschijnlijk het geheugen. Omdat mijn geheugen op 2,2v kan draaien heb ik devoltage verhoogd naar 0.4. et klopt dat het dan op 2,2v draait, toch?

Ben benieuwd of hij er nu weer mee ophoud.

Trouwens, bedankt voor alle antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Dav- schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:58:
[...]

Ja, en ook dat kun je in de manual vinden.
Mijn standaard DS3R NB heatsink wordt wel 45° idle en 55° in games, maar jouw 40° lijkt me wel heet voor waterkoeling.
Waarmee lees jij onder load de NB temp uit? met TAT of CoreTemp kan ik alleen de CPU temp zien.

Trouwens word die ICH9R ook behoorlijk heet, maar ik ga niet nog een waterblokje ertussen doen
(zit dan ook met de videokaart in de weg)

edit:
Met de easy tune van Gigabyte, maar ik vraag me af of die temps kloppen.
Van de CPU is het met easytune 20 met coretemp 29 en met Tat is het 32.
Ik weet niet meer welke ik moet geloven.
Ik heb nu witte koelpasta op de NB gedaan ipv zilver en het blokje stevig gemonteerd, maar nu word de NB volgens easytune alsnog 36 graden, zal wel een hete chipset zijn)

[ Voor 26% gewijzigd door Bulls op 14-07-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
@stippel: tuurlijk kan je je geheugen op 2.2v draaien, geen probleem. wat dan ook gaat meespelen op hogere FSB, zijn de timings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teissie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 23:23
Nu ik mijn CPU heb overgeclockt op mijn P35 DS3R start mijn computer steeds in twee keer op, eerst gaat hij heel even aan en dan meteen uit, daarna start hij gewoon op :-(.
Weet iemand misschien waar dit door komt?
Als ie dan voor de tweede keer aangaat is ie nog steeds overgeclockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Die CFX3200 chipset (RD580) is érg zuinig qua stroomverbruik, een mobo met nVidia 680-chip erop gebruikte iets van 30-40 watt meer had ik gelezen, en dat is HEEL veel...

Weten jullie wat dit type bord verbruikt ten opzichte van de twee bovengenoemde? Google is niet m'n vriend op dit moment namelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
Ah de DS4 is mooi bordje om meer dan 2 monitoren aan te sturen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 01:22

icecoolsniper

never run from a sniper!

teissie schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:43:
Nu ik mijn CPU heb overgeclockt op mijn P35 DS3R start mijn computer steeds in twee keer op, eerst gaat hij heel even aan en dan meteen uit, daarna start hij gewoon op :-(.
Weet iemand misschien waar dit door komt?
Als ie dan voor de tweede keer aangaat is ie nog steeds overgeclockt.
Dat is normaal. Dat heb ik ook namelijk.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
Tot hoe ver kun je het redelijk "veilig" je cpu voltage verhogen?
Ik heb hem nu naar 1.41875V verhoogd.

Ik snap dat het beter is hem zo laag mogelijk te houden maar dat wil tot nu toe nog niet echt werkern.

En is er een manier om je geheugen apart van de fsb te verhogen?

[ Voor 9% gewijzigd door stippel op 15-07-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stippel schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 16:50:

Wat is nu trouwens het voordeel om de MP te verlagen van 9 naar 8 of zelfs 7?
Ik merk wel dat het nu ik hem op 8 heb staan stukken makkelijker gaat.
Een voordeel van een lagere multiplier kan zijn dat je dan een hogere FSB moet hebben om dezelfde CPU frequentie te draaien.
En zoals je misschien wel weet, FSB x 2 (uitgaand van een 2x divider) = geheugensnelheid.
Het voordeel daarvan is dus dat je geheugen sneller draait, wat wenselijk kan zijn als je geheugen hogere snelheid aankan, wat uiteraard ten goede gaat van je systeem performance.
Voorbeeld: 3,0GHz met een 9x multiplier = (3000 delen door 9) 333MHz FSB, x2 (divider) = 667MHz geheugen (ongeveer)
3,0GHz met een multiplier van 7x = (3000 delen door 7) 428MHz FSB, x2 = 800MHz geheugen (ongeveer).
In beide gevallen is de frequentie van je CPU 3,0GHz, maar met een multiplier van 9x draait je geheugen langzamer dan met een multiplier van 7x.
Afhankelijk van je geheugen, in dit geval DDR667of DDR800, kun je je systeem dus optimaliseren, mits je moederbord een hogere FSB kan draaien.
Snap je?

:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 19:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecoolsniper schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:47:
[...]

Is dat normaal omdat je dat weet, of ga je ervanuit dat het normaal is omdat jij dat ook ervaart?
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het normaal is dat je pc in 2x opstart.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Dat heb ik ook met m'n DS4, vind het inderdaad wel bizar, de fan begint dan ook in 2 keer pas later te draaien, bij de allereerste eerste keer opstarten had ik al iets van: crap.

misschien een stomme vraag, hebben jullie (als je met 2 bankjes draaien) je geheugen in de gele of de rode slots zitten? toen ik net m'n geheugen van geel naar rood had verplaatst kreeg ik allemaal vastlopers :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet de problemen die je ervaart op één van de mobo's van Gigabyte aan te kaarten in Gigabyte's eigen forum voor moederborden met intel processoren
Daar zit je dichter bij de bron, hoe meer mensen hun problemen daar aankaarten, des te groter is de kans dat er naar gekeken wordt.

Edit: Misschien ook handig om het bovenstaande op te nemen in de TS?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:07

OcGuru

Giulietta Qv

Weet iemand of 4x 512mb mem reepjes problemen veroorzaakt bij de DS3P ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
Bah bah wat is dat OC-en verslavend zeg! Maar tegelijkertijd ook frustrerend.
Ik heb hem nu op 3150mhz staan en wat ik ook doe, hoe hoog ik de voltages ook zet ik krijg het niet voor elkaar hem hoger te klokken :(
Terwijl dat toch wel zou moeten lukken lijkt mij zo :?

Ik heb in mijn Bios onder M.I.T. de volgende zaken aangepast:
  • Cpu Host Freq : 350
  • System memory multiplier (spd): 2.00
  • Memory Freq: 700
  • Cas:4
  • Ras:4
  • RAS:4
  • TRas:12
  • Ddr2 overvoltage control +0.50V
  • Cpu volt control: 1.387500V

De rest staat op normal
Iemand die mij tips kan geven?

Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/3166/overclockxb3.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
icecoolsniper schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:47:
[...]

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 20:04:
[...]

Is dat normaal omdat je dat weet, of ga je ervanuit dat het normaal is omdat jij dat ook ervaart?
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het normaal is dat je pc in 2x opstart.
Iemand?
Ik heb het dus niet met de DS3P, dus nee, tis niet normaal.

Bij opstarten horen je fans ff 100% te gaan en na paar seconde normaal.
Je hoort bij opstarten wel een heel kort piepje, en daarna een normale POST OK piep, het gaat hier NIET om een reset.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 01:22

icecoolsniper

never run from a sniper!

Tutti-frutti schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:28:
[...]

[...]

Je hoort bij opstarten wel een heel kort piepje, en daarna een normale POST OK piep, het gaat hier NIET om een reset.
Bij mijn DFI bord had ik het ook altijd. Ik dacht dat het iets was dat het systeem de instellingen wegschrijft en test. Heel soms boot het systeem wel gelijk door (bij het veranderen van de mem timings bijv).

Vage shit dan, maar ik maak me er niet druk om iig.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Hmm, nu ga ik me wel zorgen maken...ik denk dat ik maar eens naar een nieuwere bios ga flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:28:
[...]

[...]

ThnX :)

En voor degenen die het probleem ervaren dat je pc in twee keer opstart... je doet medegebruikers een plezier door dit probleem onder de aandacht te brengen in het Gigabyte forum
Tip: Vergeet niet je complete specs en BIOS te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik al iets gevonden op het Gigabyte forum, of in ieder geval een soortgelijk probleem.
Klikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
Dat 2 keer booten is wel normaal. Mijn P35C doet het ook, maar alleen net nadat ik bepaalde overklokinstellingen veranderd heb.

stippel: gebruik Gigabyte EasyTune5 en kijk hoe ver je je vcore kunt krijgen terwijl hij stabiel blijft op 3.15GHz. En dan doe je de FSB steeds iets hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Welles nietes ;)

heb inmiddels m'n bios geflashed naar F5F, nog steeds hetzelfde. maar goed als ik weer terug op waterkoeling zit dan maakt het me eigenlijk niet veel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dav- schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:46:
Dat 2 keer booten is wel normaal. Mijn P35C doet het ook, maar alleen net nadat ik bepaalde overklokinstellingen veranderd heb.

stippel: gebruik Gigabyte EasyTune5 en kijk hoe ver je je vcore kunt krijgen terwijl hij stabiel blijft op 3.15GHz. En dan doe je de FSB steeds iets hoger.
Start je pc dan eenmalig twee keer op, of blijft je pc twee keer opstarten?
In het geval dat je pc eenmalig twee keer opstart kan ik me indenken dat het normaal is.
Anders "lijkt" het mij niet normaal.
Meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het ook hoor, bij het toepassen van nieuwe settings ging ie 1x booten, heel kort, toen een reboot en dan liep ie wel door.

Geen idee of ik dat met de huidige beta bios ook nog heb, maar ljikt me niet iets om je zorgen over te maken als verder alles werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
Als ik in windows mijn FSB verander enzo en dan reboot, dan krijg ik ook de dubbele boot, maar anders niet. Misschien moet je eens proberen je geheugentimings handmatig in te stellen (CTRL+F1), want als je dat niet doet, wil het bord ze wel eens zomaar naar 5-7-7-21 o.i.d. gooien. En tijdens dit boot hij 2 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, duidelijke zaak dan.
Is dus normaal dat je pc eenmalig twee keer opstart na het veranderen van BIOS instellingen aan je ram, fsb of cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
Ik had het ook, na het geheugen op optie 2 te zetten en mijn Externe HDD (USB) eraf te gooien boot hij nu normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
1 reboot na het aanpassen van FSB en/of mem timings is normaal, doen bijvoorbeeld veel 965 borden ook. Als je bord na een OC twee maal reboot worden default settings geladen, een teken dat er iets niet helemaal ok zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plurk. schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:43:
Ik had het ook, na het geheugen op optie 2 te zetten en mijn Externe HDD (USB) eraf te gooien boot hij nu normaal.
Optie twee?
Je bedoelt in andere banken?
Wel fijn dat het nu dan weg is.
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden, dat dubbel booten.
Maar, zoals gezegd, als ie alleen dubbel boot na het veranderen van BIOS instellingen kan ik me indenken dat het normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 01:37:
[...]

Optie twee?
Je bedoelt in andere banken?
Wel fijn dat het nu dan weg is.
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden, dat dubbel booten.
Maar, zoals gezegd, als ie alleen dubbel boot na het veranderen van BIOS instellingen kan ik me indenken dat het normaal is.
In je BIOS heb je boven de geheugentimings optie 1 en 2 staan, die heb ik op optie 2 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Plurk. schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:01:
[...]

In je BIOS heb je boven de geheugentimings optie 1 en 2 staan, die heb ik op optie 2 gezet.
Weet je toevallig ook wat deze opties inhouden?
http://www.jzelectronic.d...d%20DRAM%20DLL%20Settings

geeft niet zo veel informatie over deze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
McRubz schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:49:
[...]

Weet je toevallig ook wat deze opties inhouden?
http://www.jzelectronic.d...d%20DRAM%20DLL%20Settings

geeft niet zo veel informatie over deze optie.
Geen flauw idee, het enige wat ik weet dat als ik het nu weer op optie 1 zet de PC meteen weer begint te rebooten. Die andere optie heb ik trouwens op extreme staan. Ik heb ook even gezocht, en vindt alleen maar berichten dat er geen meetbare verschillen zijn waar te nemen;
http://www.bjorn3d.com/read_pf.php?cID=1119 (bij The BIOS)
http://www.xbitlabs.com/a...isplay/ga-p35-ds3r_6.html
http://sg.vr-zone.com/?i=4966&s=5

Mijn OC nu flink getest;
E6420@3320MHz @ stock volt (415x8)
Mem @ 415MHz 5-5-5-15 stock volt (normaal 5-6-6-18@400MHz)

Temps (max);
Kamertemp 25+
CPU idle @2490 (EIST 6x) - 33
CPU idle @3320 (EIST 8x) - 38
CPU Load @3320 (Orthos) - 55

Specs;
Antec P182 met extra Arctic casefan
Antec TruePower Trio 550W
Gigabyte P35-DS4
E6420 (L703C698) met Scythe Infinity
OCZ OCZ2VU8004GK 2x2GB PC6400
Leadtek 8800GTX
Seagate Barracuda 7200.10 250GB 16 MB x3 in RAID0
NEC AD-7173S
Dell 2407WFP 24"

BIOS settings;

Advanced;
Smart - Disabled
Limit Cpu Max to 3 - Disabled
No Execute memory protect - Enabled
CPU enhanced Halt C1E - Enabled
CPU Eist Function - Enabled
Virtualization technology - Enabled

Integrated Pheripherals;
Sata Raid/ACHI mode - RAID
Sata port 0-3 Native mode - Disabled
Onboard SATA/IDE device - Disabled

M.I.T.;
Robust Grapics Booster - Auto (moet Turbo en andere nog testen)
CPU clock ratio - 8x
CPU Host frequency - 415
PCI-Express frequency - 101
C.I.A.2. - Disabled
Performance enhanced - Extreme
System multiplier - 2.00
Highspeed DRAM DLL settings - Option 2
DRAM timings - Manual (5-5-5-15) rest op auto
System Voltage control - Manual
Alles op normal behalve CPU voltage (1.32500)

10 uur Orthos;
http://good-times.webshot...2365116030048309959djLxJl

@ Allstar - Ga ik komende nacht doen ;) De eerste volledige test komt hij iig goed door!

[ Voor 66% gewijzigd door Plurk. op 16-07-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai eens met Large FFT's of Blend, en dan op priority 9? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:06
Hoe kan het dat ik met Easytune/Clockgen verder kan overclocken (Orthos stabiel) dan dat ik via het BIOS kan?
Via BIOS overclocken haal ik 8x346, met Easytune zat ik al aan 8x375 en hij ging nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Leest EasyTune wel goed uit? ik heb het idee dat de NB temp wel juist is maar de CPU temp 10 graden lager weergeeft dan het daadwerkelijk is. (in vergelijking met coretemp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jejking schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:26:
Die CFX3200 chipset (RD580) is érg zuinig qua stroomverbruik, een mobo met nVidia 680-chip erop gebruikte iets van 30-40 watt meer had ik gelezen, en dat is HEEL veel...

Weten jullie wat dit type bord verbruikt ten opzichte van de twee bovengenoemde? Google is niet m'n vriend op dit moment namelijk :/
Iemand een knieband? Zeg op, het is best belangrijk voor mij nl. (ben een milieujunkie, vandaar :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:40:
[...]

Iemand een knieband? Zeg op, het is best belangrijk voor mij nl. (ben een milieujunkie, vandaar :) )
Ik denk niet dat de gemiddelde overclocker zich zorgen maakt over het energie verbruik van zijn PC O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Jejking schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:40:
[...]

In de reviews van de DQ6 zit sowieso eentje met afweging van energie verbruik. Weet niet zo 123 welke :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Iemand al iets over een Vcore/Vdroop mod voor de p35C Ds3??
Die heb ik namelijk heeel erg hard nodig ivm binnenkort prom weer even boven halen...

De guide van vr-zone is niet van toepassing op dit bord helaas, iig niet voor de vcore/vdroop, rest klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Laatst online: 03-09 17:53
Weet iemand of de Zalman7700 koeler op de p35-ds4 past?

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

"Met een hamer past alles!" (Maar dat is voor jouw tijd hier. :') ).

Anyway, 2e hit op: http://www.google.nl/sear...alman+7700+p35-ds4+&meta=

Ja dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Laatst online: 03-09 17:53
MrJ, dank je. Waar kan ik die hamers kopen?

Ik had ook al op Google gekeken (zoektermen "p35 ds4 gigabyte zalman 7700"), maar kwam op allerlei Portugese sites. Ik hoef dus geen nieuwe koeler te kopen.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Laatst online: 12-06 11:37
El Snorro schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:32:
Iemand al iets over een Vcore/Vdroop mod voor de p35C Ds3??
Die heb ik namelijk heeel erg hard nodig ivm binnenkort prom weer even boven halen...

De guide van vr-zone is niet van toepassing op dit bord helaas, iig niet voor de vcore/vdroop, rest klopt wel.
Ben geen expert ofzo, maar als je nou is de weerstand van pin 15(fb) meet dus pin 15 en ground. Die waarder x20 doet en dan een weerstand van die waarde neemt. IIRC is dat de standaart manier.

Afbeeldingslocatie: http://img364.imageshack.us/img364/448/mod2ei5.jpg

pin 15 is die rode.

Op eigen risico

[ Voor 3% gewijzigd door bassie op 17-07-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
bassie_ schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:54:
[...]

Ben geen expert ofzo, maar als je nou is de weerstand van pin 15(fb) meet dus pin 15 en ground. Die waarder x20 doet en dan een weerstand van die waarde neemt. IIRC is dat de standaart manier.

[afbeelding]

pin 15 is die rode.

Op eigen risico
Heb dit net geprobeerd met een 20k vr.
Vcore steeg van 1,31v (bios ingesteld) naar 1,46v. Dus ik neem aan dat dat werkt maar ik moet een 50k vr gebruiken denk ik.
Iig blij dat ik die gevonden heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Goed bezig Thijs. Ben zeer benieuwd wat een echte prom doet op deze chips met een beetje volt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nouzeg... laatst deed mn DQ6 t niet meer en na een week in de doos gezeten te hebben wilde ik t nogmaals proberen. Wat denk je? Start weer in 1 keer op... Mn windows liep alleen elke keer vast met n BSOD. Wilde Ubuntu Live CD proberen maar kreeg kernel panic :{ Heb mn reepjes geheugen stuk voor stuk geprobeerd en blijkbaar is er 1 stuk want daarna wilde de live cd starten en doet mn windows t ook weer. Maar kan t zo zijn dat je moederbord vanwege n rot reepje soms oneindig blijft hangen :? Ik heb namelijk al n paar keer eerder elk reepje apart getest en toen deed ie t ook niet. Tis wel zeker dat een reepje ram stuk is. Hoe is OCZ qua garantie? Het gaat om 2*1GB PC8500 Reaper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
El Snorro schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:47:
[...]

Vcore steeg van 1,31v (bios ingesteld) naar 1,46v. Dus ik neem aan dat dat werkt maar ik moet een 50k vr gebruiken denk ik.
Daarom moet je ook eerst altijd de weerstand van pin15 (fb) meten en dat x20 doen. Zo weet je welke waarde je moet gebruiken. Bij een cpu maakt het niet echt uit dat je te laag heb gebruikt, maar er bestaat gevoeligere hw.

Trouwens, hoe bevalt het bordje? Geen vreemde bugs ofzo. Zou jij (en viss?) even kort de plus en min punten van het bord kunnen opschrijven? Ik ben nog voor 2e systeempje aan het sparen (gaat niet bepaalt snel) maar leuk bord zoeken is altijd moeilijk, veel goede borden veel verschillende prijzen.

[ Voor 21% gewijzigd door bassie op 17-07-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
bassie_ schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:07:
[...]

Daarom moet je ook eerst altijd de weerstand van pin15 (fb) meten en dat x20 doen. Zo weet je welke waarde je moet gebruiken. Bij een cpu maakt het niet echt uit dat je te laag heb gebruikt, maar er bestaat gevoeligere hw.

Trouwens, hoe bevalt het bordje? Geen vreemde bugs ofzo. Zou jij (en viss?) even kort de plus en min punten van het bord kunnen opschrijven? Ik ben nog voor 2e systeempje aan het sparen (gaat niet bepaalt snel) maar leuk bord zoeken is altijd moeilijk, veel goede borden veel verschillende prijzen.
Ja maar ik wilde gewoon ff proberen of die mod werkte, gelukkig wel dus, nu nog even de droop uitzoeken. Heb al hulp van shamino op vr-zone dus dat komt wel goed hoop ik :)

Bordje is ideaal, enorm stabiel bij 24/7 overclock gebruik, blijft heerlijk koel. alhoewel ik wel de northbridge koeler vervangen heb. verder maar 1x pci-e maar dat is voor mij helemaal geen probleem.
features zijn wat beperkt (geen raid/firewire etc) maar het bord gaat hard en is zo stabiel als een huis. (ondanks de vmch en vdimm mod op mijn bord).
En voor de prijs waarvoor ik die bordjes kan krijgen (+-€110) kan je ze niet laten liggen. Ik heb er nu ook weer 1 binnen voor in de pc van de buren. Dan niet voor de oc capabiliteiten maar gewoon voor de 24/7 stabiliteit van gigabyte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
El Snorro schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:36:
[...]

Ja maar ik wilde gewoon ff proberen of die mod werkte, gelukkig wel dus, nu nog even de droop uitzoeken. Heb al hulp van shamino op vr-zone dus dat komt wel goed hoop ik :)

Bordje is ideaal, enorm stabiel bij 24/7 overclock gebruik, blijft heerlijk koel. alhoewel ik wel de northbridge koeler vervangen heb. verder maar 1x pci-e maar dat is voor mij helemaal geen probleem.
features zijn wat beperkt (geen raid/firewire etc) maar het bord gaat hard en is zo stabiel als een huis. (ondanks de vmch en vdimm mod op mijn bord).
En voor de prijs waarvoor ik die bordjes kan krijgen (+-€110) kan je ze niet laten liggen. Ik heb er nu ook weer 1 binnen voor in de pc van de buren. Dan niet voor de oc capabiliteiten maar gewoon voor de 24/7 stabiliteit van gigabyte :)
Dank u, ziet er idd uit al een leuk bordje, €110 is ook niet verkeerd en de mogelijkheid voor ddr3 (helaas wel 2 sloten) is ook niet verkeerd. Zag net dat de p35 ds3 maar €100 kost bij azerty, word toch weer twijfelen tussen 500GB schijf ruimte of een speel bordje.

Viss, jij nog enige ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Aanvulling voor de startpost:
De zalman 9700 past zo te zien ook.
Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/2580/07062211351eg3.th.jpg
Vergroot
Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/2317/0706221145mu6.th.jpg
Vergroot
Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/2373/0706221913nt8.th.jpg
Vergroot

bron: http://www.overclex.net/forum/viewtopic.php?id=27&p=3

[ Voor 26% gewijzigd door datkanveelbeter op 17-07-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Added :)
El Snorro schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:47:
[...]

Ben niet op de hoogte van de vcore mod, maar wijkt dus af van uitleg vr-zone ? Mocht jij dus weten hoe hij wél moet, of gewoon even simpel kan uitleggen met 1 of meer plaatjes (pm ff) in een reply, dan zet ik die plaatjes @ m'n host en gooi ik jouw post in de TS.
Maar je moet het wel willen natuurlijk ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Tutti-frutti op 17-07-2007 23:06 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Tutti-frutti schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:05:
Ben niet op de hoogte van de vcore mod, maar wijkt dus af van uitleg vr-zone ? Mocht jij dus weten hoe hij wél moet, of gewoon even simpel kan uitleggen met 1 of meer plaatjes (pm ff) in een reply, dan zet ik die plaatjes @ m'n host en gooi ik jouw post in de TS.
Maar je moet het wel willen natuurlijk ;)
Zal even zijn plaatje stelen, Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u82/ElSnorro/p35cvcoremod.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
bassie_ schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:43:
[...]

Dank u, ziet er idd uit al een leuk bordje, €110 is ook niet verkeerd en de mogelijkheid voor ddr3 (helaas wel 2 sloten) is ook niet verkeerd. Zag net dat de p35 ds3 maar €100 kost bij azerty, word toch weer twijfelen tussen 500GB schijf ruimte of een speel bordje.

Viss, jij nog enige ervaringen?
P35 Ds3 is eigenlijk hezelfde maar dan geen ddr3 ondersteuning..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Zelfde bordjes volgens mij op DDR3 sloten na. Kon deze voor goede prijs krijgen ;) DDR3 maakt mij voorlopig niet uit. Pro t.o.v. 965 (Commando) zijn de dividers (de reden om P35 te gebruiken voor mij met E6600). Het is op 965 chipset niet mogelijk om een proc met multi 9 lekker te laten lopen samen met hoge mem mhz omdat 4/5 divider niet goed werkt naarmate FSB hoger wordt.
4ghz bijvoorbeeld, multi 7 is aan de hoge kant voor FSB, 8x500 4/5 divider werkt niet en 2/3 is te hoog voor mem. 9x445 4/5 is "maar" 555mhz....

Minpunten voor mij de vcore (max 1.55v aangezien 1.8 en 2.0v niet werken) en de grote stappen die vdimm maakt. (+04= 2.35v volgende +05 = 2.48v). Weet dat dat met mods is op te lossen maar kan niet solderen hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Viss schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:22:
Minpunten voor mij de vcore (max 1.55v aangezien 1.8 en 2.0v niet werken) en de grote stappen die vdimm maakt. (+04= 2.35v volgende +05 = 2.48v). Weet dat dat met mods is op te lossen maar kan niet solderen hehe.
Dank u :)

Enig idee of vcore beveiliging is (overvoltageprotection oid) of dat het gewoon een bios fout is. Als het gewoon een bios probleem is, is het niet zo erg dan vmod ik het wel. Maar als het een beveiliging is, is er dan wat aan te doen?

Trouwens, kan je voor vdimm niet van die ic haakjes gebruiken? Die haak je dan gewoon aan het pootje van je ic, hoef je niet te solderen. Vcore gaat niet werken omdat de pinnetjes te klein zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Ik heb effe gekeken naar de specs van die PWM Controller "ISL6367", deze kan maar 1.6 Volt max leveren,bron het gedoe met met weerstanden zou ik maar achter wegen laten, komt de Volt. CQ Amp. niet ten goede lijkt me zo, en vooral niet als 1 of andere reviewer geen basic schema laat zien waarin hij aangeeft waar de desbetreffende weerstand cq waarde precies voor dient.

BV: http://resources.vr-zone.com.sg/Shamino/gigap35ds3

helemaal onderaan:
Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com.sg/Shamino/gigap35ds3/28.jpg

For CPU Vcore, connect a 500K ohms Variable resistor to point shown, with other leg connected to ground. Set at Max 500K ohms, Decrease resistance to increase voltage.

Welke voltage increased hij dan? Een input naar de controller, die dan op zijn beurt de Vcomp verhoogt?(max 1.6volt), of verlaagt hij de weerstand van Vcomp naar ground?(hij praat immers over een "Decrease resistance") Wat hellemaal stom zou zijn,want dan gaat de Vcomp ook omlaag.

Mijn mening=, aangezien de controller maar max 1.6V kan leveren, lijkt het me ook duidelijk dat je deze niet hoger kan schroeven, ook al staat er in het bios een hogere optie.

Ik moet wel bekennen dat dit misschien een voorbarige stelling kan zijn aangezien,
1 het moederbord niet(of beter gezegt, nog niet heb).
2 er pas 45min naar de Volt mod mogelijkheid heb gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
datkanveelbeter schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 00:26:
Ik heb effe gekeken naar de specs van die PWM Controller "ISL6367", deze kan maar 1.6 Volt max leveren,bron het gedoe met met weerstanden zou ik maar achter wegen laten, komt de Volt. CQ Amp. niet ten goede lijkt me zo, en vooral niet als 1 of andere reviewer geen basic schema laat zien waarin hij aangeeft waar de desbetreffende weerstand cq waarde precies voor dient.

BV: http://resources.vr-zone.com.sg/Shamino/gigap35ds3

helemaal onderaan:
[afbeelding]

For CPU Vcore, connect a 500K ohms Variable resistor to point shown, with other leg connected to ground. Set at Max 500K ohms, Decrease resistance to increase voltage.

Welke voltage increased hij dan? Een input naar de controller, die dan op zijn beurt de Vcomp verhoogt?(max 1.6volt), of verlaagt hij de weerstand van Vcomp naar ground?(hij praat immers over een "Decrease resistance") Wat hellemaal stom zou zijn,want dan gaat de Vcomp ook omlaag.

Mijn mening=, aangezien de controller maar max 1.6V kan leveren, lijkt het me ook duidelijk dat je deze niet hoger kan schroeven, ook al staat er in het bios een hogere optie.

Ik moet wel bekennen dat dit misschien een voorbarige stelling kan zijn aangezien,
1 het moederbord niet(of beter gezegt, nog niet heb).
2 er pas 45min naar de Volt mod mogelijkheid heb gekeken.
Wat maakt mij het nu uit hoe het werkt?
Zolang de volts omhoog gaan vind ik het goed, en dat doen ze :)

De Vdroop ga ik vanavond even naar kijken.
Heb alleen ff 50k vr's nodig? Heeft iemand deze zo liggen en kan iemand mij die toesturen?
Mijn vooraadje is op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Bedoel je dat 0.5V to 1.6V operating range? Volgens mij hoort dat bij de VID*. Met het VID code kan je van 0.5 tot 1.6V regelen. Volgens mij heeft het niks met het max voltage te maken. Kijk bijvoorbeeld is naar een p5b-deluxe die heeft de adp3198 daar staat ook 0.5 to 1.6V maar ik heb dat bord vaak zat 2.0V zien doen.
El Snorro schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 08:05:
[...]

De Vdroop ga ik vanavond even naar kijken.
Heb alleen ff 50k vr's nodig? Heeft iemand deze zo liggen en kan iemand mij die toesturen?
Mijn vooraadje is op :/
Misschien dat je dick best kan proberen? Heb zelf goede ervaringen met deze man, hij stuurde op voordat ik betaald had dus met een beetje massel heb je ze morgen.

Trouwens, weet je al of 1.6V+ vcore mogelijk is?

[ Voor 68% gewijzigd door bassie op 18-07-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:07

OcGuru

Giulietta Qv

kan ik gewoon een 8pins p4 stekker in mijn ds3p doen ? die andere 4 zijn namelijk afgedekt met zo'n afdekdopje.

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Ja dat kan gewoon eraf halen en 8 pin erin. Dat ding zit erop voor het geval je een PSU zou gebruiken met alleen een 4 pins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

vraagje tussendoor: waarom hebben jullie voor een Gigabyte bordje gekozen en niet voor een Asus bv ? Ik sta nu ook voor de keus en kan nog steeds niet kiezen al heeft asus een lichte voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54
Ik weet niet of ik het hier goed plaats (aangezien het wel het Gigabyte P35 serie topic is, maar in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen staat).

Ik ga vanavond dus een Gigabyte P35C-DS3R bestellen samen met de aankomende E6850. Nu wil ik OCZ (zie onderaan)geheugen erbij, kan iemand mij vertellen of dit gewoon samenwerkt?? Op de site van gigabyte stond hij niet in de Qualified Vendors List, maar daar staan er maar heel weinig. Dit hoort toch gewoon te werken??

Link naar geheugen: http://www.alternate.nl/h...showTechData=true#tecData

Anders nog iemand een alternatief (bij Alternate)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 26-08 19:26
Zygivt schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:38:
vraagje tussendoor: waarom hebben jullie voor een Gigabyte bordje gekozen en niet voor een Asus bv ? Ik sta nu ook voor de keus en kan nog steeds niet kiezen al heeft asus een lichte voorkeur.
en WAAROM de asus?? De gigabyte is echt enorm veel beter kwa koeling en kwaliteits onderdelen. Volgens vele reviews de beste borden voor de C2DUO
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.