Speedfan geeft hier idle 0.00V aan bij de 12V lijn. Stressed is het ergens tussen de 2V en 3V. Ik vraag me af wat Speedfan hier meet in plaats van de 12V lijn.
Memset3.3beta2 performance level werkt prima
Default level 8:

En laagste dat ik red met deze settings is level 5:
Default level 8:

Anyone?RappieRappie schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 21:51:
Met welk tooltje kan ik goed de waardes van mijn voeding uitlezen? (GA-P35-DS4)
Speedfan en Everest geven vage voltages.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Wow 300mb/s memspeed erbij en 8ns latency erafViss schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:23:
Memset3.3beta2 performance level werkt prima![]()
Default level 8:
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor 32m waarsch nog meer winst (mem afhankelijk)..
Had je meer vcore/vdimm/vmch nodig nu voor die clocks?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Ik zal het je zo laten horen... Ben hem nu aan het downloaden met 9,7kb/s...

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Zit ie niet gewoon op je cd? Gaat een stuk sneller dan downloaden.RappieRappie schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:09:
[...]
Ik zal het je zo laten horen... Ben hem nu aan het downloaden met 9,7kb/s...
Mja, ik wil ff de nieuwste.
Ik heb wat last van BSOD's.
Edit;
Mmm, de voltages zijn goed. Ik kan de 3,3V en 12V zien, welke mij 3,28V en 11,98V geven. 5V is 5,03 zegt Everest.
Ik heb wat last van BSOD's.
Edit;
Mmm, de voltages zijn goed. Ik kan de 3,3V en 12V zien, welke mij 3,28V en 11,98V geven. 5V is 5,03 zegt Everest.
[ Voor 32% gewijzigd door Format-C op 18-06-2007 17:37 ]
Als 32M dit red. Alleen vMch +0.3.El Snorro schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:48:
[...]
Wow 300mb/s memspeed erbij en 8ns latency eraf
Voor 32m waarsch nog meer winst (mem afhankelijk)..
Had je meer vcore/vdimm/vmch nodig nu voor die clocks?
Ik heb net ook maar even de vmch mod op mn bordje gesoldeerd 
Het bord werkt nog maar als ik op het door shamino aangegeven punt de vmch meet:

Dan krijg ik 4,9v te zien? (5v lijn dus??)
Iemand het correcte VMCH meetpunt?
Het bord werkt nog maar als ik op het door shamino aangegeven punt de vmch meet:

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Test de andere pinnetjes eens.El Snorro schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:10:
http://resources.vr-zone.com.sg/Shamino/gigap35ds3/18.jpg
iemand ervaring met de GigaByte GA-P35-DS4 i.c.m. de Zahlman 9500AT?
Past dit een beetje?
Ik wil deze twee miss in mijn nieuwe systeem inbouwen in een Antec p182. Moet ik de koeler dan naar boven of naar achteren laten blazen (i.v.m. de heatsinks)?
Past dit een beetje?
Ik wil deze twee miss in mijn nieuwe systeem inbouwen in een Antec p182. Moet ik de koeler dan naar boven of naar achteren laten blazen (i.v.m. de heatsinks)?
Ik heb op een andere site (klik) al foto's gezien van de DS4 met een Zalman 9700. Dit paste perfect. Aangezien de 9500 kleiner is dan de 9700 zal dit ook geen probleem vormen normaal.reizende o Roel schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:52:
iemand ervaring met de GigaByte GA-P35-DS4 i.c.m. de Zahlman 9500AT?
Past dit een beetje?
Volgens mij kan de koeler dus niet een kwartslag gedraaid worden zodat hij de lucht aan de bovenkant van de kast afvoerd. Wat ik op de pics kan zien komt hij dan tegen de heatsink aan. op zich wel jammer want naar boven afvoeren lijkt mij de weg van de minste weerstand, aangezien warme lucht toch al opstijgd.BDannyV schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 08:53:
[...]
Ik heb op een andere site (klik) al foto's gezien van de DS4 met een Zalman 9700. Dit paste perfect. Aangezien de 9500 kleiner is dan de 9700 zal dit ook geen probleem vormen normaal.
[ Voor 28% gewijzigd door reizende o Roel op 19-06-2007 09:33 ]
Heeft iemand al getest of een Noctua NH-U12F sink past op dit bordje?
Welk bordje? Op mn P35C past ie iig wel...
Thermalright NB-1 past ook iig
Die zit er bij mij nu op.
Chipset temps met 10*c Gedaald
Verwijderd

Geheugen loopt niet stabiel, Orthos houdt het slechts 20 sec. uit.
P35-DS4
C2D E6320
2x 1GB OCZ XTC Titanium OCZ2T8002GK
Geheugen heeft 0.3 overvoltage in bios, maar heb geen idee hoeveel m'n DS4 standaard geeft. Las ergens dat 't geheugen 2.1 nodig heeft om stabiel te draaien. Wat kan ik doen om het stabiel @ 400MHz 4-4-4-15 te laten draaien?
Vandaag het correcte VMCH measure point gevondenEl Snorro schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:10:
[afbeelding]

Vmch mod werkt ook gelukkig, dadelijk eens expirimenteren hoe het ding op volts reageerd en wat dat nou doet met command rates
Verwijderd
+0,3 moet uitkomen op 2,1v. Is het niet gewoon je CPU die onderuit gaat?Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:40:
[afbeelding]
Geheugen loopt niet stabiel, Orthos houdt het slechts 20 sec. uit.
P35-DS4
C2D E6320
2x 1GB OCZ XTC Titanium OCZ2T8002GK
Geheugen heeft 0.3 overvoltage in bios, maar heb geen idee hoeveel m'n DS4 standaard geeft. Las ergens dat 't geheugen 2.1 nodig heeft om stabiel te draaien. Wat kan ik doen om het stabiel @ 400MHz 4-4-4-15 te laten draaien?
Verwijderd
Nee, zelfs zonder CPU OC gaat geheugen onderuit.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:13:
[...]
+0,3 moet uitkomen op 2,1v. Is het niet gewoon je CPU die onderuit gaat?
Dat zijn de betere berichten dat ding dat er standaard op zit is ...El Snorro schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:15:
Thermalright NB-1 past ook iigDie zit er bij mij nu op.
Idd, helaas het allemaal weinig nut hebben. Vmch mod helpt niet (max fsb blijft ~545mhz 1m stable) en ook deze koeling ging niet meer.Viss schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 21:54:
[...]
Dat zijn de betere berichten dat ding dat er standaard op zit is ...
545mhz is gewoon de max fsb van mijn proc op lucht.
Van de week eens kijken of ik tijd heb voor het bord te prepareren voor koudere proc temps
Heb je al 9*266 met een memory multiplier van 3 geprobeerd?Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 21:15:
[...]
Nee, zelfs zonder CPU OC gaat geheugen onderuit.
545mhz is niet gek Thijs. Op 3 verschillende borden iedere keer 550 hier met luchtkoeling. Is de processor.
Ok, ik zit met een probleempje...
Ik heb dus ook een P35-DS4 bordje, samen met een Q6600. (op 2500mhz)
Ik heb er momenteel een Scythe Infinity opzitten, met silver 5 paste er tussen.
Tijdens 100% CPU load wordt de processor 69 graden. (coretemp)
Moederbord blijft op 49 graden hangen.
Dit is toch wat te hoog? het liefst had ik mijn Q6600 wat hoger geklocked, maar met deze temperaturen zit dat er niet echt in!
Ik weet dat er wat meer problemen zijn met Infinity's, over het niet precies contact maken met de CPU.
Ik tweifel een beetje met wat ik moet doen... een andere koeler kopen? (Heb hier nu ook al een freezer 7 pro liggen... voor niks...) Of moet ik gaan rommelen met de Infinity?
Dit is toch wat te hoog? het liefst had ik mijn Q6600 wat hoger geklocked, maar met deze temperaturen zit dat er niet echt in!
Ik weet dat er wat meer problemen zijn met Infinity's, over het niet precies contact maken met de CPU.
Ik tweifel een beetje met wat ik moet doen... een andere koeler kopen? (Heb hier nu ook al een freezer 7 pro liggen... voor niks...) Of moet ik gaan rommelen met de Infinity?
Beginning to realize the power...
Verwijderd
Misschien heb je last van een holle / bolle IHS. Je kunt hem lappen, en doe dan gelijk je Infinity ookNeOpHyTe-NL schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:12:
Verwijderd
Heb je die freezer 7 pro al geprobeerd of niet?NeOpHyTe-NL schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:12:
@Allstar: Bedoel je een laagje wegpolijsten?
@Lampjesman: Jazeker, ik kreeg eerst de infinity er niet op, heb toen dus de freezer 7 geprobeert. Op een lage fanspeed (800 rpm) gaf hij dezelfde hoge temperaturen aan als de Infinity. Ik heb hem nog niet handmatig geprobeert...
je zou denken dat de Infinity beter moet koelen dan een freezer 7 op 800rpm...
@Lampjesman: Jazeker, ik kreeg eerst de infinity er niet op, heb toen dus de freezer 7 geprobeert. Op een lage fanspeed (800 rpm) gaf hij dezelfde hoge temperaturen aan als de Infinity. Ik heb hem nog niet handmatig geprobeert...
Verwijderd
Even ter informatie, wat doet een stock koeler op een q6600 (stock speed) idle en 100% load.NeOpHyTe-NL schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:41:
@Allstar: Bedoel je een laagje wegpolijsten?
Maakt die koeler dan enorm veel herrie, en wat zijn de temps?
Daar kan ik je helaas geen antwoord opgeven, mijn Q6600 heb ik gekocht als 'tray' dus zonder koeler.
Al ben ik hier en daar op het internet temperaturen tegen gekomen van 71 graden.
Ook meen ik ergens te hebben gelezen dat de persoon die eerst een temperatuur had van >70, er een Zalman op had gezet, waardoor het nog maar rond de 50 werd...
Al ben ik hier en daar op het internet temperaturen tegen gekomen van 71 graden.
Ook meen ik ergens te hebben gelezen dat de persoon die eerst een temperatuur had van >70, er een Zalman op had gezet, waardoor het nog maar rond de 50 werd...
Als je je infinity eraf haalt, hoe ziet de onderkant er dan uit... heeft hij goed contact gemaakt ?NeOpHyTe-NL schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:07:
Daar kan ik je helaas geen antwoord opgeven, mijn Q6600 heb ik gekocht als 'tray' dus zonder koeler.
Dat heb ik alleen nagekeken toen de kast nog plat lag... (toen was de silver 5 mooi gelijk)
Nu staat deze dus rechtop. het is nogal een hels karwei om de Infinit er weer af te krijgen, want dat betekend dat alles weer uit de kast moet. Dat doe ik alleen als ik niks anders weet... (Ik kan er anders namelijk met geen mogelijkheid bij)
Nu staat deze dus rechtop. het is nogal een hels karwei om de Infinit er weer af te krijgen, want dat betekend dat alles weer uit de kast moet. Dat doe ik alleen als ik niks anders weet... (Ik kan er anders namelijk met geen mogelijkheid bij)
kan iemand mij zeggen of de GA-P35-DS4 icm de Infinity past in een LianLi PC25 kast?
en dan bedoel ik met name de voeding en de infinity
[ Voor 23% gewijzigd door sander817 op 20-06-2007 15:06 ]
In dit topic gaat t over overclocken... niet of spullen wel of niet in je kast passen...sander817 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:57:
kan iemand mij zeggen of de GA-P35-DS4 icm de Infinity past in een LianLi PC25 kast?
Of die koeler er op past kun je volgens mij makkelijk uitrekenen. Hoe hoog is die koeler, hoeveel ruimte is er in je kast beschikbaar, etc, etc.
Het is wat werk, maar dit schiijnt de temperaturen nogal te verbeteren: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=117054NeOpHyTe-NL schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:14:
Dat heb ik alleen nagekeken toen de kast nog plat lag... (toen was de silver 5 mooi gelijk)
Hij raad daar inderdaad ook aan om de Infinity en de CPU even te lappen.
Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC
bij de TS onder het kopje Compatibiliteit Koelers staat dat hij past...sander817 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:57:
Drank is altijd sneller op dan je denkt...
Ik denk toch dat ik maar een nieuw waterblokje ga bestellen. Mijn cpu raakt het antarctica blok ongeveer aan de bovenkant van het koperen gedeelte. De cpu zit dus niet gecentreerd onder het blok en wordt volgens mij daarom rond de 55 a 60 graden stressed. Dit is wel erg veel, bovendien raakt de onderkant van mijn bokje de heatpipe waardoor het blokje erg lastig te verwijderen is.
Ik zal nog even een foto maken van de situatie.
Ik heb ook contact gehad met de support afdeling van gigabyte om te vragen of ze een oplossing weten voor de trage raid detectie icm mijn maxtors. Ik kreeg als antwoord dat ik bios p5C erin moest flashen, maar dat heb ik gedaan en het helpt nog niet. Dus er ligt weer een mailtje voor de mensen van de support afdeling
Ik heb ook contact gehad met de support afdeling van gigabyte om te vragen of ze een oplossing weten voor de trage raid detectie icm mijn maxtors. Ik kreeg als antwoord dat ik bios p5C erin moest flashen, maar dat heb ik gedaan en het helpt nog niet. Dus er ligt weer een mailtje voor de mensen van de support afdeling
Druk verdeling is dan niet echt optimaal nee. Maar je kan ook gewoon een gare cpu hebben (IHS-Core contact) , netzoals mijn e6600. Wordt met prime op 3.6 GHz 1.46volt ook rond de 60 graadjes met waterkoeling.icecoolsniper schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:38:
Ik denk toch dat ik maar een nieuw waterblokje ga bestellen. Mijn cpu raakt het antarctica blok ongeveer aan de bovenkant van het koperen gedeelte. De cpu zit dus niet gecentreerd onder het blok en wordt volgens mij daarom rond de 55 a 60 graden stressed. Dit is wel erg veel, bovendien raakt de onderkant van mijn bokje de heatpipe waardoor het blokje erg lastig te verwijderen is.
Nou nou een 6600 op 3.6ghz zou ik toch echt niet gaar noemen
..mijne komt zeer moeilijk boven de 3.2 ghz wel op lucht maar de temperatuur ligt nog steeds maar op 48 graden. zelfs op 1.5 v.

60 graden op waterkoeling is gewoon veel te veel.@baddon schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:03:
Nou nou een 6600 op 3.6ghz zou ik toch echt niet gaar noemen..mijne komt zeer moeilijk boven de 3.2 ghz wel op lucht maar de temperatuur ligt nog steeds maar op 48 graden. zelfs op 1.5 v.
En zelfs gelapped he.. bagger IHS-core contact.El Snorro schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:44:
[...]
60 graden op waterkoeling is gewoon veel te veel.
Hopelijk wordt et probleem opgelost bij mij door een waterblokje dat expliciet gemaakt is voor socket 775. Zo niet dan heb ik ook gewoon een slechte cpu. Maarja zelfs op stock speed en voltage wordt de cpu al bijna 55 graden.
Ik heb al een paar guides voorbij zien komen hoe je die IHS eraf kunt slopen
. Staat volgens mij in een linkje in core 2 duo oc topic.
Daar ga ik me echt niet aan wagen. Ik heb liever dat de cpu dan doodgaat door te hoge temperaturen, dan kan ik em tenminste terugsturen.
Er zijn op de website van gigabyte wat nieuwe officiele biossen voor de volgende modellen:
P35-S3
P35-DS3
P35-DS3R
Zie tabel in TS.
(Ik verwacht ook dat andere borden binnenkort een nieuwe bios krijgen).
P35-S3
P35-DS3
P35-DS3R
Zie tabel in TS.
(Ik verwacht ook dat andere borden binnenkort een nieuwe bios krijgen).
Hopelijk ook een fix voor betere raid detectie.
Ik heb weer een probleem. Vanmiddag mijn modules op 4-4-4-12 gehad en +0.5 in de bios. Nu wil mijn windows niet meer booten en krijg ik heel de tijd een blue screen. Het was zelfs zo erg dat het bord zichzelf gereset heeft naar de defaul waardes
Echt ik baal flink.
Ik heb weer een probleem. Vanmiddag mijn modules op 4-4-4-12 gehad en +0.5 in de bios. Nu wil mijn windows niet meer booten en krijg ik heel de tijd een blue screen. Het was zelfs zo erg dat het bord zichzelf gereset heeft naar de defaul waardes
Echt ik baal flink.
Verwijderd
Heeft er iemand een DS3P/R samen met OCZ gold edition XTC PC 5400/6400 draaien (in dual channel of niet)? En of dat goede resultaten geeft? Ik zou niet graag met een geheugen zitten dat niet op m'n net besteld moederbord draait. Want bij de 'recommended memory' gaat het maar tot aan 667MHz. En ik ga nu niet zoveel geld aan geheugen hangen omdat ik neit zo'n overclocker ben. Toch niet boven de 3.1 GHz. Merci
Verwijderd
Kunnen jullie mij helpen in mijn besluit. Ik overweeg om een GA-P35-DS3R of GA-35C-DS3R moederboard te kopen. Is de enige verschil tussen beidde ondersteuning voor DDR3 geheugen of is er ook een verscil in overclock capaciteiten.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Enige verschil is inderdaad ddr3 ondersteuning. Ik zou voor de C gaan, aangezien het prijsverschil maar ~7 euro is.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 20:17:
Kunnen jullie mij helpen in mijn besluit. Ik overweeg om een GA-P35-DS3R of GA-35C-DS3R moederboard te kopen. Is de enige verschil tussen beidde ondersteuning voor DDR3 geheugen of is er ook een verscil in overclock capaciteiten.
Alvast bedankt.
Eerst wilde ik een DS3_965p hebben....maar nu de DS3_p35 al aardig ingeburgerd lijkt focus ik me maar daar op. 
Op het mobo moet een E6600 komen die ik naar 3ghz wil klokken.
Maar welk geheugen is er standaard nodig voor voor deze proc en welk geheugen als ik wil overklokken.
Dat zijn 2 dingen die ik na een middag en een avond zoeken niet heb kunnen vinden
Op het mobo moet een E6600 komen die ik naar 3ghz wil klokken.
Maar welk geheugen is er standaard nodig voor voor deze proc en welk geheugen als ik wil overklokken.
Dat zijn 2 dingen die ik na een middag en een avond zoeken niet heb kunnen vinden
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Geheugen dat minimaal 333mhz haalt (9x333=3ghz).
Dan zou ik aan 433/533Mhz Ddr2 al genoeg hebben?
[ Voor 72% gewijzigd door Waterlelie op 24-06-2007 23:02 ]
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Poeh poeh, de markt voor 775 bordjes is wel erg groot zeg, ik overweeg om naar een c2d over te stappen, de keuze voor de cpu is snel gemaakt (helemaal met de prijsdalingen die eraan komen) maar welk mobo ik nou moet kiezen? Ik overweeg de GA-35C-DS3R vanwege de ddr2/3 ondersteuning. Ik kan echter weinig verschillen zien op de features/heatsinks na dan. Ik vraag me bijvoorbeeld af of er ook verschillen zijn tussen de mobo's als het gaat om oc features (die was bijv. wel het geval bij mijn asus a8n-sli en a8n-sli premium).
Iemand die daar zijn licht over kan laten schijnen?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
MaDLiVe schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:16:
Poeh poeh, de markt voor 775 bordjes is wel erg groot zeg, ik overweeg om naar een c2d over te stappen, de keuze voor de cpu is snel gemaakt (helemaal met de prijsdalingen die eraan komen) maar welk mobo ik nou moet kiezen? Ik overweeg de GA-35C-DS3R vanwege de ddr2/3 ondersteuning. Ik kan echter weinig verschillen zien op de features/heatsinks na dan. Ik vraag me bijvoorbeeld af of er ook verschillen zijn tussen de mobo's als het gaat om oc features (die was bijv. wel het geval bij mijn asus a8n-sli en a8n-sli premium).
Hoopte dat mijn tabel duidelijk genoeg was @ TS

Grote verschil is dat de p35 meestal zo'n €30 duurder is als de 965p.(Dus €100 tov €130)
[ Voor 255% gewijzigd door Waterlelie op 24-06-2007 23:46 ]
Ehh, 333*2 is toch 666? Of bedoel je pc2-8500 geheugen?Waterlelie schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:07:
Dan zou ik aan 433/533Mhz Ddr2 al genoeg hebben?
Ik bedoel 667Mhz = pc2-5300
[ Voor 57% gewijzigd door Waterlelie op 25-06-2007 18:45 ]
Op een DS4 bedoel ik danVohaul schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:01:
Heeft iemand al getest of een Noctua NH-U12F sink past op dit bordje?
Verwijderd
Tutti Frutti
Hartelijk dank voor de info, Het is me gelukt om als digibeet een PC te overclocken met de info die je hebt gepost, waarvoor heel veel dank
Gigabyte P35-DS4 met E6420 en Team Xtreem 6400 2MB geheugen draaide probleemloos 8 uur orthos op 8 x 400 CPU voltage is slechts 0,0625 verhoogd, geheugen op 800 geheugen( 2x =400) met timings 5-5-5-16 op 1,85 v. TAT gaf aan 57 - 55 graden.
Heb de PC uiteindelijk op 8 x 370 gezet (ook op + 0,0625 voor CPU) en memory op 2,4 x 370 = 888 op 4-4-4-12 op 2,1 volt. Orthos test geeft dan 53 - 51 graden aan. PC is snel zat zo (met 8800GTS van ECS).
Geheel draait op standaad Intel Cooler met goede kast (Spire Blackfin van 27 euro), met extra 120 mm exit system fan en 120 mm fan intake (met een soort tunnel die rechtstreekst naar de standaard Intel CPU cooler blaast).
Bedankt
Hartelijk dank voor de info, Het is me gelukt om als digibeet een PC te overclocken met de info die je hebt gepost, waarvoor heel veel dank
Gigabyte P35-DS4 met E6420 en Team Xtreem 6400 2MB geheugen draaide probleemloos 8 uur orthos op 8 x 400 CPU voltage is slechts 0,0625 verhoogd, geheugen op 800 geheugen( 2x =400) met timings 5-5-5-16 op 1,85 v. TAT gaf aan 57 - 55 graden.
Heb de PC uiteindelijk op 8 x 370 gezet (ook op + 0,0625 voor CPU) en memory op 2,4 x 370 = 888 op 4-4-4-12 op 2,1 volt. Orthos test geeft dan 53 - 51 graden aan. PC is snel zat zo (met 8800GTS van ECS).
Geheel draait op standaad Intel Cooler met goede kast (Spire Blackfin van 27 euro), met extra 120 mm exit system fan en 120 mm fan intake (met een soort tunnel die rechtstreekst naar de standaard Intel CPU cooler blaast).
Bedankt
En aan jou duidelijke post heb ik weer wat mol. 
Maar waarom je mem niet blijvend op 800Mhz?(iets hogere timings maar ook stuk minder voltage)
Maar waarom je mem niet blijvend op 800Mhz?(iets hogere timings maar ook stuk minder voltage)
[ Voor 64% gewijzigd door Waterlelie op 25-06-2007 16:14 ]
Verwijderd
Omdat ik in de overclock opties (je moet op Crtl + F1 drukken voordat je de overclock menu optie kiest in Bios) alleen vaste verhoudingen van CPU en MEM kan opgeven. Bij 370 wordt dat dus 740 (370 x 2), de volgende stap is 1 : 2,4 (dus 370 x 2,4 = 888). Memory kan 2,1 volt hebben en heeft heat spreaders, dus dat zal wel goed zitten.Waterlelie schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:11:
En aan jou duidelijke post heb ik weer wat mol.
Gr.
Dit heb je al gedraait dacht ik.geheugen op 800 geheugen( 2x =400) met timings 5-5-5-16 op 1,85 v.
Ok aan 667Mhz DDR2 heb ik dus genoeg om mijn E6600 op 3ghz te laten draaien...?
[ Voor 43% gewijzigd door Waterlelie op 25-06-2007 18:46 ]
HahaTutti-frutti schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:18:
[...]
![]()
Hoopte dat mijn tabel duidelijk genoeg was @ TS
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ik heb contact opgenomen met de support van maxtor/seagate om te vragen of ze weten van problemen met de ihc9r chip en maxtor diamondmax 9/10 sata 1 schijven. Misschien hebben ze een nieuwe firmware nodig ofzo.
Koop je toch een pci firewire kaartje?MaDLiVe schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:57:
[...]
HahaIk zag de 35C er eerst niet tussenstaan maar na nog een keer kijken staat hij er dus wel tussen. Mmm, helaas de GA-35C-DS3R mist dus firewire, iets wat ik dus wel gebruik (digitale vcamera).
Als er firewire headers op het bord zitten kan je ook proberen om een firewire bracket te scoren.
Er zit bij de p35c een bracket met firewire poorten erop.icecoolsniper schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:48:
[...]
Koop je toch een pci firewire kaartje?
Als er firewire headers op het bord zitten kan je ook proberen om een firewire bracket te scoren.
Ga maar voor de p35c dan he
Jaja...de C had geen firewire stond in de TS.
Klopt het dat de nieuwe Gigabyte moederborden een beetje slecht leverbaar zijn?
Ik had de P35-DS3R bij Univendi besteld maar had hem na 2 weken nog niet binnen, dacht dat het aan die zaak lag dus heb ik de order geannuleerd. Nu heb ik hem bij Azerty besteld en gelijk maar een E6750 in pre-order besteld ;-) (tot die tijd ga ik een E2140 gebruiken).
Ik had de P35-DS3R bij Univendi besteld maar had hem na 2 weken nog niet binnen, dacht dat het aan die zaak lag dus heb ik de order geannuleerd. Nu heb ik hem bij Azerty besteld en gelijk maar een E6750 in pre-order besteld ;-) (tot die tijd ga ik een E2140 gebruiken).
[ Voor 1% gewijzigd door teissie op 25-06-2007 20:28 . Reden: taal etc. ]
Verwijderd
Heb de P35C vandaag opgehaald bij Zercom. Er zit geen firewire bracket bij.El Snorro schreef:
Er zit bij de p35c een bracket met firewire poorten erop.
Wel een eSATA bracket met 2x SATA en 1x 4-pins voeding.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 20:57 ]
Allé, das een special edition, very naaisjEl Snorro schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:59:
[...]
Er zit bij de p35c een bracket met firewire poorten erop.
Maar PC2_800 wordt in CPU-Z aangeduidt als 400Mhz, right?
[ Voor 21% gewijzigd door Waterlelie op 25-06-2007 21:33 ]
Pc staat voor de bandbreedte. Het getal erachter voor het type ddr. Pc1 is ddr1, pc2 is ddr2 etc.Waterlelie schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:32:
Maar PC2_800 wordt in CPU-Z aangeduidt als 400Mhz, right?
DDR2-800 staat voor de effectieve frequentie van het geheugen, in dit geval dus 800MHz.
Bandbreedte bereken je door effectieve snelheid x 8 (64bit geheugenbus) te doen. Dus ddr2-800 = pc2-6400 want 800x8=6400.
DDR2-800 wordt iid aangegeven als 400MHz omdat het geheugen op 400MHz werkt, maar omdat ddr per kloktik 2 bits kan vervoeren word de effectieve snelheid 800MHz.
[ Voor 14% gewijzigd door bassie op 25-06-2007 21:55 ]
hoi,icecoolsniper schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:47:
Ik heb contact opgenomen met de support van maxtor/seagate om te vragen of ze weten van problemen met de ihc9r chip en maxtor diamondmax 9/10 sata 1 schijven. Misschien hebben ze een nieuwe firmware nodig ofzo.
ik heb dat probleem ook. ik heb 4 maxtor schijven en sinds kort 5 waarvan 3 in raid 5.
in gewone modus werken ze als een trein de detectie ook. maar sinds ik ze in raid 5 heb
en dus ook die detectie van "serial ata ahci bios" duurt het hierzo ook een paar minuten.
dat is een stuk minder. ik hoop dat je een bruikbaar antwoord krijgt want dit is echt lastig

Zo, de spulletjes zijn binnen dus: de Thermalright XP-120 past op de DS3P. Hij kan er maar op 1 manier op: met de heatpipes naar de achterkant van het bord.
Ik heb nog een vraagje over de Sys_fan1 en Sys_fan2 aansluitingen. Nummertje 2 wordt netjes geregeld door de system temperatuur, maar fan1 staat de hele tijd voluit te blazen...
Da's een beetje jammer als je een heel stil systeem probeert te bouwen...
Ik heb alles in een Silverstone LC-17 geprakt, waar er twee 80mm fans (met 3-pins aansluiting) naast elkaar aan de achterkant zitten.
Is dat bij jullie ook zo dat de ene fan connector wel geregeld wordt en de andere niet? Of zie ik in de BIOS iets over het hoofd?
Of is er evt. een andere manier om de tweede fan ook temperatuurgestuurd te laten draaien op dit bordje?
Ik heb nog een vraagje over de Sys_fan1 en Sys_fan2 aansluitingen. Nummertje 2 wordt netjes geregeld door de system temperatuur, maar fan1 staat de hele tijd voluit te blazen...
Ik heb alles in een Silverstone LC-17 geprakt, waar er twee 80mm fans (met 3-pins aansluiting) naast elkaar aan de achterkant zitten.
Is dat bij jullie ook zo dat de ene fan connector wel geregeld wordt en de andere niet? Of zie ik in de BIOS iets over het hoofd?
Of is er evt. een andere manier om de tweede fan ook temperatuurgestuurd te laten draaien op dit bordje?
HP Zbook G8 | Synology DS1511+
hmm volgens mij heb ik toch echt ergens firewire gezien, zal vanavond nog eens kijkenTutti-frutti schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:22:
[...]
Allé, das een special edition, very naaisjDenk dat je in de war bent met de E-Sata bracket
(problem solved!)
[ Voor 99% gewijzigd door denizg op 27-06-2007 13:49 ]
Bedankt voor het weghalen van je foto's.
[ Voor 171% gewijzigd door Waterlelie op 27-06-2007 16:14 ]
Zoals je begrijpt heb ik de kaart (nog) niet. Ik ben bezig met het samenstellen van een systeem met o.a. deze twee onderdelen.
[ Voor 55% gewijzigd door denizg op 27-06-2007 00:25 ]
Die kaart past gewoon hoor 
Ikzelf heb hem ook (1300Pro) met een 2900XT en ze passen alle 2.
Ikzelf heb hem ook (1300Pro) met een 2900XT en ze passen alle 2.
Verwijderd
Even een heel klein vraagje: ik heb sinds kort een P35-DS4 mobo, en ga hiermee mijn E6600 oc'en. Ik kan alle opties makkelijk vinden in de BIOS, behalve de PCI frequentie (dus niet de PCI-E frequency, die ik standaard op 100 mhz zet). Kan iemand mij vertellen waar ik dit kan vinden? Of kun je deze niet instellen maar verhoogt hij ook niet door het verhogen van de FSB (dan zou hij dus op 33,33 mhz blijven staan)?
Bvd,
Jochem
Bvd,
Jochem
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 17:05 ]
Deze is gelockt, maar ik weet niet of hij linear gesynct staat met de PCI-Ex frequentie. Dus als je de pci-ex freq. op 110 zou zetten, zou het kunnen zijn dat de pci freq. op 36.666 komt.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:04:
Even een heel klein vraagje: ik heb sinds kort een P35-DS4 mobo, en ga hiermee mijn E6600 oc'en. Ik kan alle opties makkelijk vinden in de BIOS, behalve de PCI frequentie (dus niet de PCI-E frequency, die ik standaard op 100 mhz zet). Kan iemand mij vertellen waar ik dit kan vinden? Of kun je deze niet instellen maar verhoogt hij ook niet door het verhogen van de FSB (dan zou hij dus op 33,33 mhz blijven staan)?
Bvd,
Jochem
Nou was 't plan niet echt om zwaar te gaan overklokken (Niet optimale CPU koeling en PC6400 geheugen), maar ja, ons ben toch nieuwsgierig he. En gratis performance is toch mooi.
De CPU wil tot 3.2 GHz op stock voltages (op multiplier 7, 8 of 9), maar daarna is 't gelijk afgelopen... Zodra ik daar iets overheen ga dan loopt 't zo vast als een huis.
En ook op 3.2 GHz heb ik 't idee dat 't memory de bottleneck wordt: zodra ik in Orthos de large FFT doe, krijg ik errors.
Maar hoe kan ik die geheugen multiplier omlaag brengen? Ik wil nl. eerst kijken tot hoever de CPU wil, en daarom eerst met een lage geheugenklok draaien.
Viss laat in z'n plaatjes van CPU-Z een ratio van 1:1 laat zien, maar in de BIOS (F5b) kan ik nl. niets lager dan 2.5 kiezen (dus 4:5 ratio).
Ik heb de CPU 1.375V gegeven en het geheugen +0.15v, dat hielp een beetje. Is dat voor de voltages ook de richting waarin ik moet denken, of kan ik er beter nog een zwengel aan geven? En de andere voltages, moet je daar meestal ook wat mee doen, of is dat niet echt nodig?
Of is 3.2GHz wel een acceptabele snelheid voor de 6600?
Dit m'n eerste overklokavontuur na 5 jaar, en ik loop een beetje vast (en de CPU dus ook). Met google en searchen kwam ik toch niet echt verder... Dus tips zijn zeker welkom!

De CPU wil tot 3.2 GHz op stock voltages (op multiplier 7, 8 of 9), maar daarna is 't gelijk afgelopen... Zodra ik daar iets overheen ga dan loopt 't zo vast als een huis.
En ook op 3.2 GHz heb ik 't idee dat 't memory de bottleneck wordt: zodra ik in Orthos de large FFT doe, krijg ik errors.
Maar hoe kan ik die geheugen multiplier omlaag brengen? Ik wil nl. eerst kijken tot hoever de CPU wil, en daarom eerst met een lage geheugenklok draaien.
Viss laat in z'n plaatjes van CPU-Z een ratio van 1:1 laat zien, maar in de BIOS (F5b) kan ik nl. niets lager dan 2.5 kiezen (dus 4:5 ratio).
Ik heb de CPU 1.375V gegeven en het geheugen +0.15v, dat hielp een beetje. Is dat voor de voltages ook de richting waarin ik moet denken, of kan ik er beter nog een zwengel aan geven? En de andere voltages, moet je daar meestal ook wat mee doen, of is dat niet echt nodig?
Dit m'n eerste overklokavontuur na 5 jaar, en ik loop een beetje vast (en de CPU dus ook). Met google en searchen kwam ik toch niet echt verder... Dus tips zijn zeker welkom!
Ik denk dat je PC er niet sneller van wordt....so no husle
Dat kan harder jabum schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:09:
Nou was 't plan niet echt om zwaar te gaan overklokken (Niet optimale CPU koeling en PC6400 geheugen), maar ja, ons ben toch nieuwsgierig he. En gratis performance is toch mooi.![]()
Maar geen 2.0 instelling in F5B
Ehmmm... dat was de gouden tip!Tutti-frutti schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:42:
[...]
Maar geen 2.0 instelling in F5BLijkt me eigenlijk stug. Check je bios nog eens. De dividers staan niet op volgorde trouwens
Brain lockje... Ik zie boven 2.5 en onderaan 4... Die 2.0 dus nooit meer gezien.

Verwijderd
Haha, daar zat ik eerst ook even vast. Idd best raar dat ze niet op volgorde staan, wat zou de reden hiervoor zijn?bum schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:04:
[...]
Ehmmm... dat was de gouden tip!Thx
Brain lockje... Ik zie boven 2.5 en onderaan 4... Die 2.0 dus nooit meer gezien.
Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun Gigabyte P35 bord en Vista x64 met 4 GB ram?
Mijn Vista wilt niet meer booten als ik 4 GB ram in mn bord prik (P35-DS3P) terwijl het met 2 GB prima draait. Option1 / Option 2 instellingen in het BIOS, bij M.I.T., helpt bij mij niet.
Meer mensen met die ervaring?
Zie deze post:
[Vista][x64] c0000218 error bij het opstarten
Mijn Vista wilt niet meer booten als ik 4 GB ram in mn bord prik (P35-DS3P) terwijl het met 2 GB prima draait. Option1 / Option 2 instellingen in het BIOS, bij M.I.T., helpt bij mij niet.
Zie deze post:
[ Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 28-06-2007 10:55 ]
Klein beetje meer vdimm geprobeerd dan nodig vor 2x1gb? Kan helpen evenals NB voltage ietsje omhoog. Heb 4x1gb nog niet geprobeerd met mijn bord ga vanavond eens proberen.
Instabiliteit zou, tenminste volgens mij, maar misschien zie ik dat verkeerd, zorgen voor random vastlopers en BSODs. Nu krijg ik altijd op exact hetzelfde moment de BSOD. Daarnaast heeft het systeem al meerdere reboots doorstaan en gaat de installatie ook vlekkeloos. Dus vraag ik me af of daar het probleem ligt. Ik zou ook zeggen dat de vdimm goed zou moeten staan voor memory wat op stock speed draait en zeker voor een moederbord wat sneller geheugen dan dit ondersteunt.Viss schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:11:
Klein beetje meer vdimm geprobeerd dan nodig vor 2x1gb? Kan helpen evenals NB voltage ietsje omhoog. Heb 4x1gb nog niet geprobeerd met mijn bord ga vanavond eens proberen.
Er is een nieuw beta bios uit voor de p35-ds4, versie f5f. Als iemand een site heeft waar het bestand geupload kan worden dan moet die dat even zeggen.
Volgens gigabyte kan deze bios het probleem van de maxtors en de ich9r chip oplossen. Ik ben beniewd.
Volgens gigabyte kan deze bios het probleem van de maxtors en de ich9r chip oplossen. Ik ben beniewd.
Bedankt voor het uploaden. Ik kan alleen nu niet testen omdat mijn systeem uitelkaar ligt.
Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen met een Intel Q6600 en zit nu een beetje te twijfelen tussen GigaByte GA-P35-DS4, P35 en de GA-P35-DQ6, P35. Nu zag ik op de site van Gigabyte bij de DQ6 het volgende staan wat bij de DS4 ontbreekt:
Quad-Core Optimized
GIGABYTE has implemented optimized Quad-Core FSB routing and a Quad-Triple phase power design to ensure the highest levels of performance and stability from Quad-Core processors. With 4 cores and 2 shared L2 caches, Quad-Core processors provide the industry's best capability-per-watt solutions, delivering significant performance boosts and extended energy efficiency, making them the ideal choice for multi-media enthusiasts and intensive multi-tasking environments.
Zoals jullie wel begrijpen wil ik het systeem ook gaan overklokken. Zijn er mensen die ervaring hebben met Quadcores op één van deze borden? En geeft de DQ6 die aanzienlijk meer kost veel meer performance winst?
Quad-Core Optimized
GIGABYTE has implemented optimized Quad-Core FSB routing and a Quad-Triple phase power design to ensure the highest levels of performance and stability from Quad-Core processors. With 4 cores and 2 shared L2 caches, Quad-Core processors provide the industry's best capability-per-watt solutions, delivering significant performance boosts and extended energy efficiency, making them the ideal choice for multi-media enthusiasts and intensive multi-tasking environments.
Zoals jullie wel begrijpen wil ik het systeem ook gaan overklokken. Zijn er mensen die ervaring hebben met Quadcores op één van deze borden? En geeft de DQ6 die aanzienlijk meer kost veel meer performance winst?
nou ik heb hem er net op gezet.. @bios geeft ook aan dat de F5f erop staat .. maar het duurt nog even lang... er is ook geen update gegeven aan het detectie progje "De AHCI BIOS-versie is "iSrc 1.07 08042006"" wat naar mijn idee vet oud is .. ik bedoel 08-04-2006 .. kom op zeg het kan nooit foutloos zijn toch...icecoolsniper schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:27:
Er is een nieuw beta bios uit voor de p35-ds4, versie f5f. Als iemand een site heeft waar het bestand geupload kan worden dan moet die dat even zeggen.
Verwijderd
32Bit XP werkt perfect (alleen wordt 3.5GB maximaal gezien) i.c.m. GA-P35-DS3P (beide options).Hann1BaL schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:54:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun Gigabyte P35 bord en Vista x64 met 4 GB ram?
Zie deze post:
25°C idleVerwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:59:
Wat is bij jullie de system temp (en welk bord heb je)?
45°C stressed
Gigabyte GA-P35-DQ6
Dit topic is gesloten.