[Vista][x64] c0000218 error bij het opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.037 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
Tijdens het booten van Vista krijg ik deze melding op een scherm met de oude bekende kleur blauw:
STOP: c0000218 {Registry File Failure}
The registry cannot load the hive (file) :
\SystemRoot\System32\Config\SOFTWARE
or it's log or alternate.
It is corrupt, absent, or not writeable.

Heel internet staat vol met deze foutmelding maar het verwijst eigenlijk nooit naar Vista, zelfs niet in de KB van Microsoft. Weet iemand hoe je dit kan oplossen? De pc start gewoon in veilige modus, maar een normale opstartprocedure wil de pc niet doorlopen. Ook op GoT kon ik niets vinden in combinatie met Vista.

Het systeem:
C2D E6600
GigaByte P35-DS3P
4x1 GB DDR2 800 Kingston
HD2900XT

edit: iets gevonden over geheugen op internet.

Met 2x1 GB werkt Vista wel.
Probleem nu is: Hoe krijg ik het werkend met 4 GB, want geheugen is wel fijn met Vista.

[ Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 28-06-2007 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoi :)

Volg de gebruikelijke troubleshooting routine dan :) Die kun je ook in de FAQ vinden en in de HOWTO sectie.
Eerste stap zou zijn een geheugencheck, maar als je dat al gedaan hebt mis ik dat wel in je topicstart.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
alt-92 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:57:
Hoi :)

Volg de gebruikelijke troubleshooting routine dan :) Die kun je ook in de FAQ vinden en in de HOWTO sectie.
Eerste stap zou zijn een geheugencheck, maar als je dat al gedaan hebt mis ik dat wel in je topicstart.
Excuses. Geheugentest heeft vanacht gedraaid en niets gevonden. Ook hangt Vista altijd op exact hetzelfde moment en met geheugenproblemen is het naar mijn ervaring altijd meer random. De FAQ en Howto's die gemaakt zijn, mogen wel eens worden geupdate, omdat er nog eigenlijk geen woord gerept wordt over Vista. De Vista FAQ bevat eigenlijk alleen basis informatie.

Daarnaast zou je toch kunnen stellen dat er niet werkelijk iets defect is aan Vista als het met 2 GB wel gewoon opstart, zonder problemen.

De eerste keer dat de problemen ontstonden heb ik een hele berg drivers en software compleet verwijderd via veilige modus, maar dat haalt gewoon niets uit.

Zoals gezegd draait het nu met 2 GB gewoon prima stabiel.. (Ben nu druk met stresstesten van zowel geheugen als andere hardware zoals de CPU, maar lijkt allemaal nog te werken als een zonnetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hann1BaL schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:08:
Excuses. Geheugentest heeft vanacht gedraaid en niets gevonden.

[...]

Zoals gezegd draait het nu met 2 GB gewoon prima stabiel.. (Ben nu druk met stresstesten van zowel geheugen als andere hardware zoals de CPU, maar lijkt allemaal nog te werken als een zonnetje)
Heb je Memory remapping aanstaan in de BIOS, en al gekeken of er met de huidige bios versie problemen zijn die met een nieuwere opgelost worden?

De FAQ behandelt inderdaad algemene dingen, maar de technieken in de HOWTO sectie zijn niet veel anders met Vista hoor :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
De update geldt niet voor dit systeem is wat ik te lezen krijg. En ja, ik heb de goede versie gedownload :)
Pagina: 1