Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Bij Coolermaster zelf, die hebben (of hadden) ooit zo'n parts-shop online.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:24
Tot nu toe nog nooit een reactie gekregen van die parts shop. Waarschijnlijk hebben ze niks meer liggen?

Inmiddels een kast van iemand overgenomen, iemand misschien interesse in een CM Stacker 832 SE overnemen? Helemaal compleet en in nette staat (paar kleine gebruikerssporen), en heeft naast de standaard 4-in-3 drive bay die bijgeleverd is, ook nog een extra 4-in-3 drive bay. 3 fans aanwezig: 2 fans van iedere drive bay, 1 fan als rear exhaust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:24
** SNIP **

Modbreak:Dit is een discussieforum, geen marktplaats. Vraag & aanbod hoort thuis in... http://www.tweakers.net/aanbod

[ Voor 75% gewijzigd door dion_b op 22-04-2012 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyJoe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 13:47
Hoi,

Weet iemand wat de maximale hoogte is die een aircooler mag hebben in een CM Stacker 830 indien het frame met de vier side fans aanwezig is?

Ik heb een Ryzen 7 3800X met ASUS Rog Strix x570 Gaming F moederbord in mijn oude kast gestopt en heb daarbij de originele Wraith Prism koeler gebruikt. Dat is echter een vrij matige koeler, dus ik wilde een andere koeler aanschaffen. Echter de meeste koelers lijken veel te hoog te zijn om te passen.

Voorheen had ik een ASUS P8P67 Deluxe moederbord met Intel i7 2600K ingebouwd zitten met daarop een Zalman CNPS7X LED koeler. Die is 13.5 cm hoog en had nog wel iets aan ruimte richting het fan frame, maar hoeveel precies is niet duidelijk.

Ik ben aan het kijken naar een Scythe Mugen 5 PCGH omdat dat een van de kleinste maar toch nog redelijk goed performende tower coolers is (die ook nog eens compatible is met mijn vrije hoge Corsair Vengeance RAM dimms (51 mm), Deze is echter 15.5 cm hoog.

Weet iemand of dat haalbare kaart is? Of wordt het toch tijd om de CM Stacker 830 met pensioen te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

@CrazyJoe

Heb je hier iets aan :
Case pics
Foto's van mijn oude S939 systeem :)
ThermalRight+Papst heaven !!"Zoom foto" richting kabels.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N402HfAZ6zrri3Odq79aDEMcwd4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOFqHDGRoyiN93pG2LRp43Y3.jpg?f=fotoalbum_small

Is mijn STC-T01 met een Thermalright Ultra 120 en 120 mm. Papst fan erop van vroeger! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyJoe
Bedankt voor de info. Mijn probleem is niet de diepte van de kast. Die is zeker 17 cm t.o.v het moederbord. Echter ik heb op dit moment het fan side frame dat je bij de CM Stacker 830 erbij kreeg, met vier 25 cm dikke 12 cm fans erin in mijn kast geïnstalleerd zitten voor meer airflow. Dat vermindert de ruimte beschikbaar voor een koeler met ongeveer 3 cm (fans klikken in het frame) en daar zit nu net mijn issue.

Kan ik die 15,5 cm koeler in de kast hebben en tegelijkertijd mijn 4 intake fans in het frame er boven laten zitten, want die zorgt voor een significante airflow de kast in!

Hieronder een foto van de stacker met het frame zonder fans

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ot0wQm5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

CrazyJoe schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:43:
Kan ik die 15,5 cm koeler in de kast hebben en tegelijkertijd mijn 4 intake fans in het frame er boven laten zitten, want die zorgt voor een significante airflow de kast in!
Meten is weten en als ik jouw data met de beschikbare data vergelijk dan lijkt het erop dat het niet gaat lukken :
- pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
- http://www.scythe-eu.com/...mugen-5-pcgh-edition.html
- www.scythe-eu.com/fileadm...gen-5-PCGH/Dimensions.jpg

Je komt net 1,5 cm. tekort! :-(

Is misschien zoiets een optie :
- pricewatch: Thermalright AXP - 100 RH
- pricewatch: Thermalright AXP-200R ROG
- pricewatch: Thermalright AXP-200 Muscle
- pricewatch: Scythe Big Shuriken 3
- pricewatch: Scythe Big Shuriken 3 RGB
- pricewatch: Scythe Choten TUF Gaming Alliance

IMHO allemaal zeer goede koelers, maar welke de beste keuze is qua ruimte in de buurt van je RAM modules en zo moet je zelf effe checken :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyJoe
Heb zelf even een test gedaan om te kijken of het verwijderen van de side fans een dramatische impact heeft op de huidige opstelling met de Wraith Prism en dat lijkt niet zo te zijn (het is natuurlijk wel ongelofelijk warm op dit moment, dus dat zou een factor kunnen zijn)

Ik heb dus een bestelling gedaan van de Scythe Fuma 2, die kwam nog iets beter uit de tests dan de Mugen 5 PCGH and is net zo stil en hoog.

Komt vandaag aan als het goed is. Dan kunnen we het zeker weten. Past het frame dan niet meer over de cooler dan zal ik kijken of ik de 4 fans op een ander manier kan gebruiken om airflow te genereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyJoe
Inderdaad, met deze "hoge" koeler moest ik inderdaad het fan frame weglaten want die pastte inderdaad niet meer. Met de koeler in place zie ik de temperatuur met minstens 10 graden omlaag gaan in HWInfo, dus het is zeker geen slechte investering.

Een minpuntje van de AM4 sockets in combinatie met koelers heb ik wel persoonlijk mogen ondervinden bij het verwijderen van de oude Wraith Prism koeler. Als je koelpasta gebruikt die redelijk plakkerig is (in mijn geval MX4) dan leidt het verwijderen van de oude koeler in sommige gevallen ertoe dat je de processor uit zijn socket trekt. Er wordt geadviseerd om de koeler na losmaken eerst een paar keer te roteren om het plakeffect te verminderen, echter in mijn geval hielp dat niet en had in naast de koeler ook de processor in handen na het verwijderen.

Gelukkig waren er geen verbogen pins en was het na een schoonmaakbeurt en het losmaken van de socket klem hendel mogelijk om zonder problemen de processor weer terug te zetten.

Intel heeft hier met zijn retention mechanisme toch een betere oplossing.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste